PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

valt me wel op dat jullie veel lessen hebben.. heb het zelf in 2 maand en 1 dag compleet afgerond:
2x theorie.. tussentijdsetoets goed afgerond.. 1e keer praktijk bingo..
heb in totaal 14 lessen van 2 uur gehad. in een nissan primera.. 1.9 diesel... niet de meest luxe auto.. maar wel een fijne..
en het leuk komt nog: heb woensdags voor 12 uur mijn rijbewijs aan gevraagd en had hem vrijdag om 9 uur

maar iedereen die nog moet GOOD LUCK.. en ik blijf het hier volgen..
[ Voor 19% gewijzigd door Welleweerd op 06-11-2006 23:31 ]
Bedankt alvast
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik trek bijna altijd tot 110/120 in de 4 en dan pas naar de 5MoiZie schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:18:
[...]
@ hierboven, 120km/h in zn 4?Lekker voor het milieu / verbruik / toerental
.
[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 07-11-2006 08:59 ]
Is de 5 met 140 dieselpk's te traag dan? Ik heb zelf een caddy met +/-100 pk tdi en schakel bij normaal rijden al rond de 65 km per uur naar de 5, die tdi's hebben dan nog genoeg koppel om best vlot door te rijden, en bovendien scheelt het echt heel veel diesel.johnnyv.nl schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 08:59:
[...]
Ik trek bijna altijd tot 110/120 in de 4 en dan pas naar de 5Op zich kan ik in de vier tot een 140 denk ik, dan houdt de pret op. Ook als we op de snelweg af moeten remmen tot ergens onder de 100, schakel ik bij het weer optrekken vaak terug, de 5 is me wat te traag.
i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk
Een diesel is wat anders dan benzineDijkstra30 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:10:
[...]
Is de 5 met 140 dieselpk's te traag dan? Ik heb zelf een caddy met +/-100 pk tdi en schakel bij normaal rijden al rond de 65 km per uur naar de 5, die tdi's hebben dan nog genoeg koppel om best vlot door te rijden, en bovendien scheelt het echt heel veel diesel.
Ik zit nu op 22 lessen, heb 23-11 tussentijdse toets. Voor de toets heb ik nog 3 lessen. Ik hoop dat ik rond de 30 lessen klaar ben, dus nog 5 lesjes na de toets en dan examen doen.
De wijzen komen uit het Oosten!
If it aint broke, fix it till it is!

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Mooi he, zo'n standaard formaat.MoiZie schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:59:
Gefeli! Ik heb mn pasje net opgehaald, past precies in de portemonnee (PRECIES is heeeeel letterlijk, hij had NIET groter moeten zijn).
@Venxir: Feli!
A.s. donderdag tussentijdse toets rijden om 8 uur 's ochtends, daarvoor een uurtje les
Ik heb die les maandags al om 7.30 uur, omdat het dan veel drukker op de weg is dan wanneer ik normaal les 's avonds. (18:00 - 20:00 met iemand anders dus daar tussen in).
Nu vertelde die man aan de telefoon dat ik kon kiezen uit 2 opties:
Optie 1:
Rijlessen nemen zoals vroeger gewoon beginnen en zien waar het schip strandt.
Optie 2:
Rijlessen met tussentoets enzovoort, weet niet precies meer hij stak zo'n groot verhaal af....Maar we zouden het de eerste les erover hebben.
Jullie weten vast wel wat ik bedoel en wat raden jullie mij aan? Of ligt dat eraan hoe goed je kan rijden?
Bedoelde hij bij optie 2 geen RIS? Dat is ook weer iets nieuws, geen idee wat het precies inhoudt, maar dat staat vast wel in de folder. Daarbij heb je meerdere nog twee extra tussentijdse toetsen. Je leert hierbij rijden in verschillende voorbepaalde stappen.
Ik heb iig geen RIS gedaan, ik vond het een beetje onzin. En in tegenstelling tot wat het foldertje zegt: Volgens mij pakt het in praktijk wel duurder uit.

Maar het zou natuurlijk goed kunnen dat de manier van lesgeven jou wel beter ligt. Lijkt me verstandig om het gewoon even de eerste les met je instructeur te bespreken zoals ook al het plan was.
Succes met je eerste rijles iig!
Ja volgens mij is het wat jij zegt met de extra tussentijdse toetsen. Kwam in een keer zoveel op me af wat een kerel was dat zeg. Maargoed, vind het wel een beetje spannendXander schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:24:
Ook bij normale rijlessen 'zoals vroeger' kun je gewoon een TTT doen, dus het lijkt me niet dat dat het enige verschil is tussen de twee opties?
Bedoelde hij bij optie 2 geen RIS? Dat is ook weer iets nieuws, geen idee wat het precies inhoudt, maar dat staat vast wel in de folder. Daarbij heb je meerdere nog twee extra tussentijdse toetsen. Je leert hierbij rijden in verschillende voorbepaalde stappen.
Ik heb iig geen RIS gedaan, ik vond het een beetje onzin. En in tegenstelling tot wat het foldertje zegt: Volgens mij pakt het in praktijk wel duurder uit.
Maar het zou natuurlijk goed kunnen dat de manier van lesgeven jou wel beter ligt. Lijkt me verstandig om het gewoon even de eerste les met je instructeur te bespreken zoals ook al het plan was.
Succes met je eerste rijles iig!
Rijervaring heb ik opzich wel wat vooral met trekkers op de weg, zo ontzettend veel uren gemaakt. Ik weet dat dit niet echt gelijk is aan een auto maar heb wel "de feeling" een beetje denk ik. Omdat ik dan altijd met grote combinaties rijd heeeel veel in de spiegels kijken en goed in de gaten houden wat er om je heen gebeurt. En voorrang geven enzo is ook al een automatisme bij mij.
Wat wel nadeel is denk ik dat ik mezelf een beetje een eigen rijstijl heb aangeleerd, dit werkt vast niet in mijn voordeel maargoed.

Als je na een aantal lessen nogsteeds plezier in het rijden hebt zou ik lekker alles bewaren voor het examen.
Mijn eerste praktijkexamen duurde ruim een half uur, het 2e nog geen kwartier.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik denk dat je daar zeker wat aan gaat hebben ja, die trekkerervaring. Spiegels kijken en voorrang ed moest ik nog echt leren.Dersan schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:28:
[...]
Ja volgens mij is het wat jij zegt met de extra tussentijdse toetsen. Kwam in een keer zoveel op me af wat een kerel was dat zeg. Maargoed, vind het wel een beetje spannend.
Rijervaring heb ik opzich wel wat vooral met trekkers op de weg, zo ontzettend veel uren gemaakt. Ik weet dat dit niet echt gelijk is aan een auto maar heb wel "de feeling" een beetje denk ik. Omdat ik dan altijd met grote combinaties rijd heeeel veel in de spiegels kijken en goed in de gaten houden wat er om je heen gebeurt. En voorrang geven enzo is ook al een automatisme bij mij.
Wat wel nadeel is denk ik dat ik mezelf een beetje een eigen rijstijl heb aangeleerd, dit werkt vast niet in mijn voordeel maargoed.
Bij de bijzondere verrichtingen had ik wel 1 grappige actie. Op een parkeerplaats met superveel auto's moest ik een halve draai maken (hij zag te laat dat het op die parkeerplaats zo druk was omdat de parkeerplaats om een hoek lag). Hij zijn 9 van de 10 gaat dit niet lukken en als je het niet haalt proberen we dadelijk gewoon een andere bijzondere verrichting. dus ik een gaatje gev,nden op die parkeerplaats en echt met mm werk die halve draait gemaakt. Ze waren allebei volledig verbaast en ze hadden het er na de test nog steeds over
Mijn ttt duurde een half uur, mijn examen ruim een uur. Maar dat examen was meer omdat de examinatrice vrolijk met de instructeur die achterin zat zat te kletsenGlashelder schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:23:
Klopt niet helemaal wat je zegt. Een Rijexaminator heeft meestal maar zo'n 5 tot 10 minuten nodig om te zien of je zonder gevaar zelfstandig kan rijden. Voor een examen is 55 minuten gereserveerd, maar die hoeft niet gebruikt te worden. Hij gaat je niet rond laten rijden omdat er nog tijd over is. Als hij het gezien heeft..ga je terug naar het CBR.
Mijn eerste praktijkexamen duurde ruim een half uur, het 2e nog geen kwartier.
Wat betreft stappenlessen, daar snap ik echt geen drol van. Maar ja, ik heb ook nooit kunnen snappen wat er moeilijk is aan schakelen. Vooral van die mensen die elke keer weer kijken naar de pook als ze schakelen

[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 20-11-2006 15:43 ]
Al tijdje bezig met rijlessen, en ik hoop er a.s. woensdag eindelijk de vruchten van te plukken. Examen staat gepland om 15:05. Wel een beetje een rottijd, maar we hopen er maar het beste van.
Wel vrijstelling voor bijz. verrichtingen. Niet dat die echt zo boeiend zijn, maar TTT zat nu eenmaal in het pakket. Wish me luck, en de rest uiteraard ook veel succes ;-)
Vond het echt ontzettend leuk, en heb een hele aardige maar toch wel strenge instructeur. We begonnen een beetje over de provenciale wegen te rijden, toen in assen vele woonwijken aangedaan, meteen een hellingproef gedaan ( ik schrok ervan, rijd in een soort parkeergarage in een keer zet hij de auto stil..
Heb er zin in !
Wat me ook parten heeft gespeeld is de drukte 's ochtends, ik heb in verband met de stage altijd van 18u - 20u gelest, op tijden dat het niet druk is op de weg. Zo reed ik nu langs een school met 100 fietsers, waar ik in een optocht van auto's stond. Doordat ik steeds bezig was met optrekken en echt de drukte in de gaten aan het houden was zag ik een fietser te laat die ik eigenlijk voorrang moest verlenen.
Wat trouwens vaag was, is dat ze begon te zeiken over mijn voorsorteeractie. Ik moest linksafslaan, stond voorgesorteerd en wou achter mijn voorlicher aan naar links. Echter kwam er wat verkeer aan in die straat en stond mijn voorligger daar stil. Ik stuurde dus weer terug om het tegemoetkomende verkeer niet te hinderen. Daarover had ze gezegd dat dat niet de bedoeling was, omdat de stand van de wielen niet aangeeft dat ik naar links wil. Daarvoor heb ik toch knipperlichten
Maargoed leer voor de volgende keer, ik ga komende weken om 7.30 in de spits lessen en hoop dat ik dan over ongeveer 5 weken mijn examen kan doen, met goede gevolgen
/einde verhaal
Hmmmz, was helaas geen succes. Gezakt op een stom punt... Auto op rotonde over het hoofd gezien.... Normaal nooit problemen gehad met rotondes, denk toch dat de zenuwen wel meespeelden. Voor de rest was de rit goed, maar als je eenmaal een ingreep heb gehad, dan weet je toch al dat het niets wordt. Balen, en vooral zonde van het geld...deWit schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:49:
Al tijdje bezig met rijlessen, en ik hoop er a.s. woensdag eindelijk de vruchten van te plukken. Examen staat gepland om 15:05. Wel een beetje een rottijd, maar we hopen er maar het beste van.

Ik heb mijn rijbewijs expres eerder verlengt om nog een papieren versie te krijgen. Het is goedkoper en je mag nog lachen op de fotoPilske schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:29:... Maar ik rij nu al 'n tijdje rond met m'n mooie PAPIEREN rijbewijsik vind dat pasje afschuwelijk
Ging weer goed, hij had weinig aan te merken dit keer, soms vergat ik even een weg van rechts. Hellingproef ging ook goed en stuk recht achteruit rijden had hij ook niks op aan te merken. Alleen keren op de weg deed ik niet goed, ik ging per ongeluk sturen terwijl ik stil stond en dat mag niet.
Dat keren ging wel goed, alleen niet volgens de lesmethodeDersan schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:06:
Daarstraks weer mijn 2e rijles gehad van 2 uur !
Ging weer goed, hij had weinig aan te merken dit keer, soms vergat ik even een weg van rechts. Hellingproef ging ook goed en stuk recht achteruit rijden had hij ook niks op aan te merken. Alleen keren op de weg deed ik niet goed, ik ging per ongeluk sturen terwijl ik stil stond en dat mag niet.
Heb je volkomen gelijk in, maar dat was meer bedoeld richting het mens zelf en over die situatie waar ik linksaf moest en gewoon goed voorgesorteerd stond, alleen m'n wielen stonden niet naar links.MoiZie schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:53:
Och, drukte is toch wel iets waar je op moet letten hoor. Als je te laat dingen ziet en niet vroeg genoeg al anticipeert op situaties, dan is het imho logisch dat jouw 'bitch wijf' die dingen zegt. Dat zorgt namelijk later voor gevaarlijke situaties. Hoe wil je namelijk straks gaan file rijden? Constant opletten en 'de drukte in de gaten houden' om vervolgens een motorrijder (cq. fietser) over het hoofd te zien? Dan let je dus niet goed op en houd je die drukte dus niet goed in de gaten
.

Door te sturen bij stilstand worden de krachten op de stuurkolom te hoog wat slijtage veroorzaakt. Enfin, je bent echt niet sneller door te sturen terwijl je stilstaat, je kan het niet ineens in een slag minder halen. En op de plaats roteren is ook héél goed voor je bandenjadjong schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:31:
[...]
Dat keren ging wel goed, alleen niet volgens de lesmethodeDoor eerder te sturen heb je natuurlijk een kortere draaicircel en ben je eerder weg
Reed jij niet al langer met een trekker rond?
[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 25-11-2006 22:47 ]

Dit wou ik even kwijt (zie het als een tip
autorijden is leuk
Rij elke dag Nijmegen-Eindhoven-Nijmegen (kleine 150-160 kilometer) en vind het rijden zelf heerlijk. Enige jammere is de tijd die het kost, maar ik vermaak me prima, ook in de file. Muziekje op en lekker meebleren
Jajadjong schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:31:
[...]
Dat keren ging wel goed, alleen niet volgens de lesmethodeDoor eerder te sturen heb je natuurlijk een kortere draaicircel en ben je eerder weg
Reed jij niet al langer met een trekker rond?
En dat is echt irritant hoor, omdat je jezelf al helemaal eigen rijgedrag hebt aangeleerd, en afleren is moeilijker dan aanleren. Even wat puntjes opnoemen waarmee ik dat probleem dus heb...
- Sturen met 1 hand
- Koppeling ingedrukt houden ipv meteen weer loslaten als auto uit moet rollen
- Sturen terwijl je stilstaat
- Auto's gaan niet voor je aan de kant
Maar die rijinstructeur zei ook wel van dat ik voordeel had dat ik trekker kan rijden en dat ook heel veel doe, maar er ook veel nadelen van heb. Hij zegt ook dat ik te defensief rijd maar dat komt nog gewoon omdat ik nog steeds het trekker rijd gevoel heb waarbij je heel defensief moet rijden omdat veel mensen in de stress raken als ze zo'n gevaarte aan zien komen.
Maargoed, tot nu toe gaan de lessen wel aardig goed vind ik
En toch heb ik het gehaald met een ingreepdeWit schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:23:
[...]
Hmmmz, was helaas geen succes. Gezakt op een stom punt... Auto op rotonde over het hoofd gezien.... Normaal nooit problemen gehad met rotondes, denk toch dat de zenuwen wel meespeelden. Voor de rest was de rit goed, maar als je eenmaal een ingreep heb gehad, dan weet je toch al dat het niets wordt. Balen, en vooral zonde van het geld...

* RoD rijdt nu al zo'n 3 maand vrolijk rond
Vandaag de eerste mijlpaal in m'n rijopleiding gezet. Ik heb vandaag voor het eerst m'n theorie-examen gedaan en ben geslaagd met 4 foutjes.
Ik vond het examen niet eenvoudig, en van andere mensen in de zaal begreep ik dat dit examen ook "moeilijker was dan degene van vorige week en de week daarvoor". Meer dan de helft van de mensen was dan ook helaas gezakt.
Ik had het examen om half 2 en ik vond het wel grappig om te zien dat mensen die hoorde dat ze niet geslaagd waren gelijk met z'n allen naar de balie gingen om op de reservelijst voor het examen van half 5 gezet te worden.
Met m'n rijlessen gaat het ook goed. Heb er inmiddels 14 (5 dubbele lessen, 4 gewone) gehad en ik heb de auto goed onder controle. Het schakelen gaat soepel, hij slaat niet meer af, ik rem niet te hard etc...
Waar ik nu nog erg aan moet werken is het inspelen op het verkeer. Op een smalle dijk ben ik eerder geneigd nog even gas bij te geven en voorrang te nemen dan te stoppen en ook andere mensen eens voor laten gaan!

Verder moet ik m'n bijzondere verichtingen als file parkeren en in een bocht achteruit rijden nog doen. Hier zijn we nog niet echt mee bezig geweest. De halve draai is al wel aan bod gekomen.
Anyway, ik vind het nog steeds leuk alleen het pinnen om weer is voor 10 lessen te betalen valt me zwaar...
[ Voor 0% gewijzigd door Roland_EM25 op 28-11-2006 20:22 . Reden: typo fix ]
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Die opmerkingen zijn standaard...Roland_EM25 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:21:
Ik vond het examen niet eenvoudig, en van andere mensen in de zaal begreep ik dat dit examen ook "moeilijker was dan degene van vorige week en de week daarvoor".
Da's ook standaard. Bij mij in de zaal was meer dan 3/4e gezakt.Meer dan de helft van de mensen was dan ook helaas gezakt.

Maar feli!
Dat kan ik ook niet echt begrijpen. Ik zat naast iemand die al 4x theorie had gedaan en nu binnenkort af moest rijden. Zonder theorie gaat dat vrij lastig. Toen ik vroeg welk boek ze gebruikte antwoordde ze: "de cd-rom van de anwb". okXander schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:25:
[...]
Da's ook standaard. Bij mij in de zaal was meer dan 3/4e gezakt.Ik snap niet waarom sommige mensen keer op keer 15 fouten oid blijven halen.
Bedankt! Ik weet van mezelf dat ik 1 vraag echt goed fout heb gedaan, omdat ik een verkeersteken op de weg pas zag toen de tijd al om was,Maar feli!4 foutjes is netjes, dat had ik ook geloof ik. Vond het zelf alleen frustrerend dat ik niet kon bedenken wat ik dan fout had.

Dat kwartier waarin je op de uitslag wacht vond ik niet zo bijzonder, maar toen die mevrouw binnenkwam met de resultaten en rij voor rij afging wie geslaagd was kreeg ik het toch wel warm!
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Verwijderd

Het CBR examen had toch wat 'normalere' vragen.
Toen ik mijn theorie cursus deed, zaten ook enkele die al X aantal keer waren opgeweest..Ik vind het maar stom, tis ook gewoon inzicht hebben. Enigste wat we daar hadden gedaan beetje stom examens oefenen. Dag daarna was ik ziek (2 dagen) en niet kunnen leren, toch gewoon uiteindelijk geslaagd maar waarom doen mensen er zo moeilijk over.Roland_EM25 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:12:
[...]
Dat kan ik ook niet echt begrijpen. Ik zat naast iemand die al 4x theorie had gedaan en nu binnenkort af moest rijden. Zonder theorie gaat dat vrij lastig. Toen ik vroeg welk boek ze gebruikte antwoordde ze: "de cd-rom van de anwb". ok
[...]
Bedankt! Ik weet van mezelf dat ik 1 vraag echt goed fout heb gedaan, omdat ik een verkeersteken op de weg pas zag toen de tijd al om was,Voor de rest heb ik volgens de uitslag nog twee fouten gemaakt in het onderdeel "risico's i.v.m. weg-, zicht- en weersomstandigheden". Maar ik zou geen id meer hebben welke vragen dat zouden moeten zijn.
Dat kwartier waarin je op de uitslag wacht vond ik niet zo bijzonder, maar toen die mevrouw binnenkwam met de resultaten en rij voor rij afging wie geslaagd was kreeg ik het toch wel warm!
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Als je het goed doorleest en oefentoetsen maakt is het geen probleem. Dat die lui allemaal zakken met 15 fout is het gebrek aan motivatie om het te leren en te halen.
Verwijderd
Eerste keer had ik 10 fouten. Ik ging er toen naartoe met de insteek bekend te raken aan de situatie. Ik heb het namelijk niet zo op dit soort activiteiten.NoepZor schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:24:
2 foutjes met avondje lerenBeat that
Als je het goed doorleest en oefentoetsen maakt is het geen probleem. Dat die lui allemaal zakken met 15 fout is het gebrek aan motivatie om het te leren en te halen.
Anyway, nadat dat achter de rug was, een paar dagen een uurtje per middag geleerd, en voila, 3 fouten, waarvan 1 vanwege te laat corrigeren.
0 fouten met een uurtje leren. Voor de motor had ik er 1 zonder te lerenNoepZor schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:24:
2 foutjes met avondje lerenBeat that
No signature required.
En met de insteek om te wennen.. 30 euro kost dat geintje, oefen dan een examen op de PC
Ben benieuwd hoe het wordt en hoe m'n rijinstructeur is, maar dat zal wel goed zitten.
Zodra ik heb gereden zal ik even posten hoe het was
Gaat tot nu toe goed, vorige les wel wat minder. Ik moet toch minder snel willen rijden
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
op een 2 baans rotonde ging ik aan de buitekant rechtdoor (niks mis mee aangezien je 2 invoegstroken hebt. maar een andere auto gaf links richting aan om hem 3 kwart te nemen maar ik moest er dus schijnbaar op wachten aangezien ik er rekening mee moest houden dat hij toch nog rechts af sloeg.
Leuk hoor om te lezen over 'mn eerste rijles' 'jaa ik heb m'n rijbewijs' 'hmm jammer gezakt'
Ik heb hier toendertijd ook gepost en dat is nu ongeveer 9 maanden geleden.
Zowel theorie als rijbewijs allebei in 1x gehaald en daar ben ik nog steeds reuzetrots op!
Ik rijd regelmatig in de auto van m'n moeder (Peugeot 106 XS) en dat gaat best
Geen schade gereden, niemand aangereden, geen boetes of wat dan ook en geen benzinekosten
Al met al vind ik 't elke keer (ongeveer 3x / week) weer een genot om te gaan autorijden!
Jongens/ meiden/ mannen/ vrouwen en andere rijbewijzers...
Succes met jullie theorie en praktijk en ik hoop dat je me niet aanrijdt!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Das geluk hebben dan! Ik moet over twee weken weer... hopen dat het nu wel goed gaatRoD schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:29:
[...]
En toch heb ik het gehaald met een ingreepZag een verboden in te rijden bord over het hoofd (
). Maar ik herstelde het goed, en reed vervolgens foutloos, dat heeft me gered denk ik. Wel ontzettend geluk gehad, en wat was het stom van me zeg. Was ook nog direct in het begin... Gek genoeg daarna totaal geen last van zenuwen gehad, erg raar.. Maargoed, gehaald en daar ging het om
* RoD rijdt nu al zo'n 3 maand vrolijk rond
Het ging allemaal wel goed eigenlijk voor de eerste keer, en dat vond m'n instructeur ook.
Moest eerst 10minuutjes alleen sturen, toen kreeg hij wel door dat ik al eerder gereden had (zelf niks verteld) en na een half uurtje mocht ik alles zelf doen. Hiermee bedoel ik gas geven, schakelen, remmen , richting geven en dit soort dingen, het kijk werk deed hij natuurlijk, zelf was ik grotendeels geconcentreerd op de auto.
Volgende week vrijdag weer een blokuur, en in week52, 1 en 2 ga ik 4uur per dag rijden totdat ik aan 36uur zit, en dan wordt het examentijd
Eigenlijk is dit wel erg weinig, die 2uurtjes per week, en ben dus ook blij dat ik over een tijdje lekker veel kan rijden, heb het gevoel dat je er dan meer feeling voor krijgt.
Auto is een VW Golf V Diesel 1.??, geen verdere ervaring dan met een Ford Focus 1.8 maar het rijdt wel lekker.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
edit: Het is Reen geworden. Iemand die ik van vroeger ken is daar geslaagd en was zeer te spreken over deze rijschool. Morgen even bellen.
[ Voor 53% gewijzigd door D. Ninjai op 03-12-2006 21:27 ]
XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Is het nu erg druk in Dordrecht bij het CBR, en wanneer kon jij terecht ? Want wil hem daar ook zo snel mogelijk halen, maar als het daar te druk is ga in in Rotterdam.
En drooger 4uur per dag is niet weinig, maar het is ook een soort van spoedcursus met een klein aanloopje
Het is dus gewoon te hopen dat het redelijk weer blijft, en dat zou dit jaar best wel eens kunnen gebeuren door de late winter.
Anyway, vandaag les nr. 10 van 6-7, heb d'r alweer zin in.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
vrij vlotte bak raad maar hoeveel pk en torq
Asus Zenbook i7 256gb
Ik heb paar maand geleden in een Tansporter T5 145Pk gereden (of in die buurt), ging wel redelijk vlot en weer een ervaring rijker tijdens de lessen voor het gewone B rijbewijs
[ Voor 5% gewijzigd door NoepZor op 04-12-2006 21:33 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Ghostrider op 04-12-2006 21:47 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ik sta gepland op 8 januari 2007 om 10.30thumblex. schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:55:
@ FoutTM
Is het nu erg druk in Dordrecht bij het CBR, en wanneer kon jij terecht ? Want wil hem daar ook zo snel mogelijk halen, maar als het daar te druk is ga in in Rotterdam.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Ik mag mijzelf a.s. donderdag om 14:55 weer melden in Dordrecht. Hopen dat we nu 't wel halen....
Morgen om 13.00 begint mijn eerste rijles in een Nissan Almera Tino. Hoe zit het eigenlijk met betalingen? Ik weet dat ik het morgen ook aan hem kan vragen maar ben toch nieuwsgierig. Wanneer ik in de auto stap direct het geld voor de les betalen of achteraf (€40 in dit geval per les)?
Kom op hé, je kunt toch wel zelf verzinnen dat iedere rijschool dat voor zichzelf kan bepalen?D. Ninjai schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:19:
Ook succes.
Morgen om 13.00 begint mijn eerste rijles in een Nissan Almera Tino. Hoe zit het eigenlijk met betalingen? Ik weet dat ik het morgen ook aan hem kan vragen maar ben toch nieuwsgierig. Wanneer ik in de auto stap direct het geld voor de les betalen of achteraf (€40 in dit geval per les)?
Inderdaad, mij ook aantal keer gelukt. Ligt ook aan de koppeling die grijpt redelijk snel aanGhostrider schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:44:
174pk jahrijd wel lekker vlot bij stoplichten weg. Maar hij staat stationair wel zuinig afgesteld...paar keer laten afslaan
Transit waar ik mee rij kreeg ik zelfs in zijn 3 niet uit toen ik dacht dat die in zijn 1 stond. Deze dus: http://blogger.xs4all.nl/...terd/22102/o_P1010025.JPG 2.5turbo
En een compleet zinloze vraag volgens mij. Tenminste, de antwoorden die je er op krijgt.D. Ninjai schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:52:
I was just asking. Ik zie morgen wel.Thanks.
Maargoed, als je het wilt weten: Ik heb gewoon achteraf een factuur gekregen voor al mijn lessen... geen gedoe met contante betalingen.
Ik betaalde gewoon per les contant, en als ik het geld niet ff zo snel contant had betaalde ik gewoon de volgende les voor 2x.D. Ninjai schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:19:
Ook succes.
Wel moet ik zeggen dat 40 euro per les flink prijzig is.
Zo is het bij mij ook gegaan. Het is idd aan de prijzige kant maar in de omgeving is er niet veel anders en heb deze genomen vanwege een paar maten mij het hebben aangeraden daar les te nemen. Ze zijn daar zelf ook geslaagd. Erg vriendelijke en prettige rij-instructeur.Ricardo87 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:23:
Ik betaalde gewoon per les contant, en als ik het geld niet ff zo snel contant had betaalde ik gewoon de volgende les voor 2x.
Eerste les is naar mijn gevoel erg goed verlopen. Ik was niet zenuwachtig dus dat scheelde een hoop. Hij legde me vanalles uit wat ik allemaal voor me zag achter het stuur en ik mocht beginnen met rijden. Het viel ontzettend mee en werken met de koppeling, gas geven, remmen, schakelen etc. verliep na een tijdje erg soepel. Hij corrigeerde mij wel een paar keer maar na een paar bochten hoefte dat niet meer. Hij was er stil van en dat is een goed teken zei 'ie (al vaak gereden? Nee meneer, speel vaak die simulator GTR 2
Toen gingen we richting huis (bijna een kat aangereden want die kwam middle of nowhere de straat op rennen

[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 06-12-2006 16:14 ]
Wieeeehoe... en dan heb je gewoon je rijbewijs!deWit schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:41:
Succes!
Ik mag mijzelf a.s. donderdag om 14:55 weer melden in Dordrecht. Hopen dat we nu 't wel halen....
Voor m'n gevoel ging echt alles wat mis kon gaan mis, en toch geslaagd. Bij straatje keren af laten slaan, bij file parkeren vol de stoep mee genomen...
Mja, nu maar een week wachten totdat k dat kaartje ook echt heb!
maar ik heb wel een kleine tip voor mensen die veel kilometers per dag rijden : Zorg ervoor dat je gemiddeld een kleine 10km/h te zacht rijdt (dus 110 waar je 120 mag). Dit zorgt ervoor dat je auto het minste geluid maakt in de hogere versnelling, wat dan ook meteen weer het rijden een stuk relaxter maakt.
Zelf geen problemen met file rijden (ook niet hoger in toeren) sind ik een nieuwe bak heb (VW Polo uit 2000 ) en dat ding is uberstil in welke versnelling dan ook.
Relaxed lekker de muziek aan (niet TE hard, mijn accu + alternator in combinatie met mijn 1000w versterker vind dat niet fijn
Autorijden zowiezo is een mooie uitlaatklep voor mij, aangezien het ook mijn hobby is ,maakt dat het een stuk leuker, omdat je toch iets meer van je auto wil showen en daardoor jezelf dwingt je beter aan de regels te houden.
Dus van een oldtimer naar een nieuwe auto (heeeeeel groot verschil) gegaan, oldtimer is hopelijk verkocht deze week.
Owja, het gaat over rijbewijsen in dit topic....
Een goede tip bij een probleem oplossing. Zorg er ten alle tijden voor dat je niet als een kip zonder kop om je heen gaat kijken maar per direct het probleem gaat oplossen.
Zo had ik op mijn examen een lekke band. Zonder ook maar iets te zeggen zette ik de auto netjes aan de kant (kijken etc..etc..), stap uit zonder melding of wat dan ook, open de achterklep, pakte de krik en het reserve wiel en ging doodleuk het wiel vervangen
Afijn, daarna alles weer netjes achterin gelegd. Ingestapt, motor gestart (na gordel etc...etc..) en weer verder gereden, na 2 minuten mocht ik omkeren en terug naar het hoofdkantoor waar ik direct kreeg te horen dat ik geslaagd was
Maarja, dat was ook alweer 6 jaar geleden
Wabbawabbawabbawabba
Verwijderd
Rijbewijs zeker pas net?
/Edit:
6 jaar alweer zie ik net

Moet echt leren posts uit te lezen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 19:23 ]
Link
Ik vind dit een goed idee, echter denk ik dat je het iets strenger moet doen. Dus als je 17 bent geworden moet je eerst (minimaal) 3 rijlessen volgen met een echte rij-instructeur. Zijn deze lessen goed genoeg afgelegd, dan krijg je een 'oefen-rijbewijs'. Hierna mag je onder begeleiding van een ouder en ervaren persoon auto gaan rijden. Deze personen dienen een schone lei te hebben wat betreft auto rijden (dus niet rijbewijs afgepakt, extreme overtredingen en dat soort dingen), en moeten een speciale folder krijgen waarin staat hoe ze wat moeten doen in welke situatie (zit bij het oefen-rijbewijs). Dus dat ze weten wat te doen in een noodgeval (handrem enzo...). Tevens mag er nog niet op snelwegen gereden worden door mensen van 17. Misschien is het ook een idee om de persoon met wie je rijdt te registreren op het oefen-rijbewijs (kan je meteen checken of de persoon een schone lei heeft). Dit zal in de meeste gevallen de vader/moeder zijn. Tevens moet er een RODE L op witte achtergrond (om verwarring met een echte lesauto te voorkomen) op de auto geplakt moeten worden. Mocht er ook maar een van deze regels overtreden worden, dan wordt het oefenrijbewijs onmiddelijk afgepakt. En mag je wachten tot je 18 bent.
Ik ben namelijk een beetje bang dat er van die jochies zijn die met de oudere vriend van hun oudere broer even een stukje gaan rijden in de auto van pa... En zich gewoon compleet misdragen op de weg.
Echter als het allemaal gecontroleerd gebeurt, zal het geen problemen opleveren denk ik. En ervoor zorgen dat deze mensen met al iets ervaring aan hun echte lessen beginnen
Anywayz, ik vind het een slecht plan. Vind 18 al te jong. Als ik terugdenk aan hoe veel van mijn leeftijdsgenoten toendertijd de weg op gingen, was dat op z'n minst link te noemen... Om nog maar te zwijgen over wat je af en toe onder een pet langs ziet komen rijden...

Ik ben dan ook voor een verhoging van de leeftijd voor het rijbewijs naar 20/21. De meeste wilde haren zijn dan verdwenen, wat de veiligheid op de weg ten goede komt...
Verwijderd
Na 3 lessen met een bevoegde instructeur weet je net waar het stuur zit en hoe je moet schakelen. En dan wil je die 17-jarigen zonder goede begeleiding laten rondrijden? Dat gaat geheid fout. Dingen verkeerd aanleren, geen goede tips waar je op moet letten en het belangrijkste is dat de bijrijder geen enkele manier heeft om in te grijpen (2e rem en gaspedaal) Ik blijf nu al extra ver weg achter een lesauto hangen, je weet nl. nooit wat er kan gebeuren.weebl schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:30:
Er zijn plannen om mensen van 17 jaar al auto te mogen laten rijden. Welliswaar onder begeleiding van iemand van >30 jaar oud en >5 jaar rijbewijs in bezit. Dit naar aanleiding van positieve resultaten van een proef uit Duitsland.
Link
Ik vind dit een goed idee, echter denk ik dat je het iets strenger moet doen. Dus als je 17 bent geworden moet je eerst (minimaal) 3 rijlessen volgen met een echte rij-instructeur. Zijn deze lessen goed genoeg afgelegd, dan krijg je een 'oefen-rijbewijs'. Hierna mag je onder begeleiding van een ouder en ervaren persoon auto gaan rijden. Deze personen dienen een schone lei te hebben wat betreft auto rijden (dus niet rijbewijs afgepakt, extreme overtredingen en dat soort dingen), en moeten een speciale folder krijgen waarin staat hoe ze wat moeten doen in welke situatie (zit bij het oefen-rijbewijs). Dus dat ze weten wat te doen in een noodgeval (handrem enzo...). Tevens mag er nog niet op snelwegen gereden worden door mensen van 17. Misschien is het ook een idee om de persoon met wie je rijdt te registreren op het oefen-rijbewijs (kan je meteen checken of de persoon een schone lei heeft). Dit zal in de meeste gevallen de vader/moeder zijn. Tevens moet er een RODE L op witte achtergrond (om verwarring met een echte lesauto te voorkomen) op de auto geplakt moeten worden. Mocht er ook maar een van deze regels overtreden worden, dan wordt het oefenrijbewijs onmiddelijk afgepakt. En mag je wachten tot je 18 bent.
Ik ben namelijk een beetje bang dat er van die jochies zijn die met de oudere vriend van hun oudere broer even een stukje gaan rijden in de auto van pa... En zich gewoon compleet misdragen op de weg.
Echter als het allemaal gecontroleerd gebeurt, zal het geen problemen opleveren denk ik. En ervoor zorgen dat deze mensen met al iets ervaring aan hun echte lessen beginnen
17 jaar mag je wat mij betreft starten met lessen, maar pas na je 18e verjaardag examen doen.
Wat mij betreft mogen ze dubbele bediening in dat geval ook best verplicht stellen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:43:
[...]
en het belangrijkste is dat de bijrijder geen enkele manier heeft om in te grijpen (2e rem en gaspedaal)
Verwijderd
Ik vind het best onzinnig, dat worden flinke files in de steden. Die mensen moeten maar een jaartje wachten, gelukkig ben ik al 18
Verwijderd
of koop een goede auto die goed geisoleerd is en niet bij 120 begint te rammelen/lawaai begint te makenKatirZan schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:24:
op de vorige pagina echt een hele mooie opmerking gelezen, welke ik niet ga quoten, aangezien dat zinloos is.
maar ik heb wel een kleine tip voor mensen die veel kilometers per dag rijden : Zorg ervoor dat je gemiddeld een kleine 10km/h te zacht rijdt (dus 110 waar je 120 mag). Dit zorgt ervoor dat je auto het minste geluid maakt in de hogere versnelling, wat dan ook meteen weer het rijden een stuk relaxter maakt.
Hoop geprutst bij oprijden en rotondes fietspaden geblokkeerd had echt geen geluk met oprijden...daarna kreeg ik vlakbij het CBR nog eens geen voorrang weer bijna een botsing...2x een vrouw achter het stuuur!!!! Zou het nu echt!!!??? Achteruit bocht om geen probleem, manuvreren door verkeer geen probleem...alles goed verder...
En ook nog een pruts examenator die zegt dat ik het aan zou kunnen zien komen dat iemand mijn baan op snijd...right onmogelijk

Begin januari maar weer eens afrijden

Asus Zenbook i7 256gb
Rij-instructeur vond mijn kijken minder maar ik let wél goed op maar ik moet mijn nek bewegen... Zal de volgende keer de spiegels extra verstellen zodat ik mijn nek wel _moet_ draaien. Maar auto rijden blijft echt super leuk.
Asus Zenbook i7 256gb

Ben daar ook alweer mee gestopt

Ik had dat eerder ook inderdaadRoD schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:15:
Mja dat is imo één van de dingen die je het eerste afleert nadat je je rijbewijs hebt. Ik kijk gewoon door met mn ogen te draaien. Gaat veel sneller en het voelt minder gestressed aan. Rijdt veel ontspannender
Voor de goede orde: rijbewijs behaald na 18 lessen. Gemiddeld 60-70K per jaar. 1 schuldschade (februari 2004; voorligger aangetikt bij het remmen voor een file)
[ Voor 4% gewijzigd door Wok op 13-12-2006 22:28 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Waar ik wel op met letten is, vooruit kijken en denken ik zie vaak dingen laat en dan heb ik nog maar weinig tijd om het op te lossen. Hoe goed ik ook mijn best doe, lijkt maar niet echt beter te gaan en het rijexamen komt steeds dichterbij. Maar zal vast goedkomen anders laten ze mij niet afrijden lijkt mij.
Over hierboven, de hele tijd 10k p/u langzamer rijden hou je de rest van het verkeer dan niet erg op met inhalen tot gevolg?
Ik had nog geen theorieboek en wist nog vrijwel niks van alle regels, maar ging het toch maar proberen om het woensdag te leren, en het is gelukt
Uiteindelijk had ik 4 fouten, wat dus wel meevalt.
Verder gaat het met de lessen ook wel goed, heb er nu in totaal 3 gehad van 100min.
In het begin keek ik bij het optrekken naar de pook tijdens het schakelen, terwijl ik zonder kijken gewoon de beweging kon maken. Gelukkig is die tik al een stuk minder en kijk ik nu in de binnenspiegel tijdens het schakelen.
Ik ben achteraf wel blij dat ik BE heb gehaald in een ML 270 CDI automaat, rijd veel makkelijker achteruit dan een handgeschakelde lijkt me, en dat ding trekt ook nog redelijk hard op ook
Over hard optrekken3p0x schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:09:
Dat is mooi kut dus ghostrider, hopen dat er de volgende keer minder vrouwen op de weg zijn
Ik ben achteraf wel blij dat ik BE heb gehaald in een ML 270 CDI automaat, rijd veel makkelijker achteruit dan een handgeschakelde lijkt me, en dat ding trekt ook nog redelijk hard op ook
Asus Zenbook i7 256gb
//
Ik moet a.s vrijdag voor de eerste keer afrijden om 8.00 's ochtends, heb er nu 32 lessen opzitten.
Als ik eventueel zou slagen kan ik alsnog lang wachten op me rijbewijs door de feestdagen
[ Voor 5% gewijzigd door shameblaster op 20-12-2006 14:53 ]
Cons:::BB4E

Toen fileparkeren en was ik in de eerste twee keer veel te twijfelachtig maar de volgende drie ging echt soepel maar moet ik nog wel aan werken. Ik heb nog niet echt gevoel voor het remmen in die Nissan maar het schakelen nu gelukkig wel. Doe het nu blind zonder dat 'ie het hoeft te zeggen wanneer ik moet schakelen of terug moet schakelen.
Succes.shameblaster schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:39:
leuk topic
Ik moet a.s vrijdag voor de eerste keer afrijden om 8.00 's ochtends, heb er nu 32 lessen opzitten.
Als ik eventueel zou slagen kan ik alsnog lang wachten op me rijbewijs door de feestdagen
Dit topic is gesloten.