Het grote rijbewijs topic - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.873 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Het grote rijbewijs topic - Deel 3
Afbeeldingslocatie: http://img246.echo.cx/img246/6040/rijlescartoon7eh.jpg

Alweer 2 jaar geleden opende The Legend een algemeen topic over het autorijden en alles wat er mee te maken had. En guess what, dit is alweer het 3e deel van het grote rijbewijs topic! Post hier al je ervaringen met je rijlessen, het afrijden, als je vragen over de theorie hebt of gewoon wilt ouwehoeren over auto/motor (of whatever) rijden!

Sites met info:

Algemeen
- Allerlei informatie over het rijbewijs zelf
- Centraal Bureau Statistieken
- Info over het auto theorie examen

- Hoe vraag ik mijn theorie aan?

- Rijscholen vergelijken (slagingspercentage e.d)

RIS
In de Rijopleiding in Stappen (RIS) leer je stap-voor-stap autorijden.
- Meer info over RIS
- Overzicht RIS-rijscholen

Voertuigcontrole bij het praktijkexamen
Bij je praktijk examen kan/krijg je ook een aantal vragen over het voertuig waar je in rijdt.
- Site met nuttige info

Theorie oefenen
- Theorielokaal (online examens)
- Online examens bij een rijschool
- Rijles Theorie.nl
- CBR Online oefenen

Extra informatie

De TTT
Zowel theorie- als praktijkkennis worden tussentijds getoetst door kleine proefexamens af te nemen. Uiteindelijk wordt een laatste groot proefexamen voor de praktijk afgelegd. De TTT of beter bekent onder de Tussen Tijdse Toets. Op deze TTT maakt u kennis met de examinator die u op het examen waarschijnlijk ook gaat krijgen. Een TTT wordt afgenomen alsof het een echt examen is. Ook de bijzondere verrichtingen worden hier getoetst. Als deze met een voldoende kunnen worden beoordeeld, dan kan je vrijstelling krijgen op je examen.
Bron

Het puntenrijbewijs
Bij het systeem van een puntenrijbewijs krijgen automobilisten strafpunten voor verkeersovertredingen, zoals door rood licht rijden,te hard rijden of een ongeluk veroorzaken. Bij het bereiken van een bepaald aantal punten wordt het rijbewijs ingenomen.
Bron
- Meer informatie

De aanhanger
Bent u in het bezit van een rijbewijs B (auto), dan mag u rijden met een lichte aanhangwagen. Dit staat alleen niet op uw rijbewijs vermeld.
Afbeeldingslocatie: http://img173.echo.cx/img173/6053/be0fj.gif
Bron

- Aanhangwagen tot 750 kg
Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.
- Aanhangwagen meer dan 750 kg
In bepaalde gevallen is het toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg te trekken met alleen rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:

1. de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen
dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
2. de toegestane maximum massa van de totale combinatie
mag niet meer zijn dan 3500 kg.

Bepalend daarbij zijn de gewichten zoals deze staan vermeld op het voor de aanhangwagen afgegeven registratiebewijs of kentekenbewijs.
Bron

Vorige delen:

Het grote Rijbewijs topic =]
Het grote Rijbewijs topic =] - Deel 2

Layout gemaakt door Waypoint en deels van het foute tuning topic gejat

Mijn 1e start post, hoop dat jullie het wat vinden :Y). Hij is natuurlijk nooit compleet, maar als je nog een handige site's of aanvullingen weet meld het dan even in dit topic en ik pas het aan!

Ik heb trouwens vandaag dik een uur gereden in mijn ma's bezine auto. Hele tijd vanuit 1 naar 2, naar de 3, keren, bochten achteruit enz... Ging vet goed, ook in mijn pa's bak gereden en ff een stuk alleen in mijn ma's auto :7 .

Donderdag weer rijles :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Waypoint op 17-05-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dinsdag theorie doen bij het Centraal Bureau voor de Statistiek, lees ik :+ :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27
Afgelopen donderdag theorie gehaald, in 1 keer. Ik had al een afspraak voor praktijk op 30 juni, dus het was wel belangrijk dat ik het zou halen... Stress :X

Ik heb nu 19 lessen gehad. In een Audi A3 trouwens :7

Aan alle mensen die regelmatig bij het wegrijden de auto af laten slaan, moet je misschien toch eens kijken wat je daar nou precies aan moet doen. Ik heb er echt nog nóóit last van gehad. Wel eens laten afslaan omdat ik nog in de twee zat, daarbij een enorm hoge drempel voor een woonwijk wou nemen, en daarbij nogal hard op de rem trapte.

Maar bij het wegrijden: Je wéét waar het aangrijppunt zit, dus daar kun je in een hele snelle beweging naartoe. Dan je voet op het gas laten rusten, en lekker rustig je koppeling verder bewegen. Zodra hij echt gaat pakken, iets meer gas en de koppeling daar even laten hangen totdat je voelt dat de toeren zo goed als gelijk zitten. Meer gas en koppeling los... Ook bij het schakelen zul je merken dat je dit volledig zonder schokken kunt doen.

Als je heel lang doet over de beweging naar het aangrijppunt toe wil je dit waarschijnlijk compenseren door snel door het aanggrijppunt te gaan, maar daar slaat hij nou juist van af, dus als je snel vlak ervoor zit kun je de tijd nemen voor het aanggrijpen zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door OnTracK op 16-05-2005 14:05 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:38:
Ik ga dinsdag theorie doen bij het Centraal Bureau voor de Statistiek, lees ik :+ :*
Ik moet de 30e van deze maand thorie doen... eindelijk :P
heb al 13 rijlessen gehad ofzo :P
Maar toch wel beetje gaan leren voor die theorie denk ik :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

* Wacky gaat binnenkort ook weer lessen

Ik heb een goed jaar geleden zo'n 30 lessen gehad, best veel aangezien ik al rijervaring had (mensen in mijn omgeving zonder rijervaring hebben "maar" 20 a 25 lessen nodig blijkbaar). Ik had ook nog eens een kut instructeur :( Ik "kon" niet wisselen want het was een privé instructeur waar ik een pakket bij had afgesloten en die wilde geen geld retour doen enzo :(

Na 15 lessen had ik het wel een beetje gezien en hij had geen zin om iets aan speciale vaardigheden te doen (tot de laatste 2 lessen voor 't examen :{). Toch op examen geweest en gezakt op kleine klotedingetjes zoals:

- Voorrang verlenen in smalle straatjes terwijl de kant van de tegenligger geblokeert is en deze al een paar meter het straatje in was gereden (mocht niet, want ik had voorrang :{). Blijkbaar mag je je niet sociaal opstellen in het verkeer :|

- Instructeur vond dat ik zelfverzekerder moest zijn bij het nemen van voorrang (rij het terrein van CBR af, ga de hoek om richting doorlopende weg. Komt er op die doorlopende weg een auto van links (pak 'm beet 70 meter) dus ik laat de auto een beetje doorrollen. En meteen een ingreep :(

Al met al niet zo'n succes gehad met afrijden dus :( :( :(

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:22
OnTracK schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:40:
Maar bij het wegrijden: Je wéét waar het aangrijppunt zit, dus daar kun je in een hele snelle beweging naartoe. Dan je voet op het gas laten rusten, en lekker rustig je koppeling verder bewegen. Zodra hij echt gaat pakken, iets meer gas en de koppeling daar even laten hangen totdat je voelt dat de toeren zo goed als gelijk zitten. Meer gas en koppeling los... Ook bij het schakelen zul je merken dat je dit volledig zonder schokken kunt doen.
Mij was tijdens m'n rijles geleerd geen gas te geven totdat'ie daadwerkelijk aan het rollen was al, dan wordt het al een stuk makkelijker om een auto af te laten slaan (sterker nog, behalve diesels kun je maar heel weinig auto's op deze manier op gang krijgen). Toen ik eenmaal m'n papiertje had was het eerste wat m'n vader me leerde om ookal voor'ie rolt wat gas bij te geven :Y)

Overigens, gemeente groningen is stom! :(

Kon m'n rijbewijs namelijk ECHT niet meer vinden, dus uiteindelijk toch maar naar gemeentehuis om een nieuwe aan te vragen, mag ik 30 euro extra betalen alleen maar omdat ik'm kwijt ben geraakt :(

Dag 80 euro :'(

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
OnTracK schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:40: random knip
Afgelopen donderdag theorie gehaald, in 1 keer. Ik had al een afspraak voor praktijk op 30 juni, dus het was wel belangrijk dat ik het zou halen... Stress :X
Ik ook 30 juni afrijden \o/
Ik heb nu 19 lessen gehad.
Ik nu 39 en 1 examen :/

* blackangel baalt er nog steeds van dat ie is gezakt. Afgelopen donderdag had ik weer les (na 2,5 week niet gereden te hebben na mijn examen) en toen reden we langs het punt waarbij ik ene jeep voor moest laten gaan (passeren). Toen dacht ik nog dat het kon, donderdag keek ik en vroeg ik me in vredesnaam af waarom ik niet gewoon gewacht had. Waarschijnlijk te veel gelet op de jeep en niet echt op de beschikbare ruimte. Jammer, maar het zei zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
FragFrog schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:07:
[...]

Mij was tijdens m'n rijles geleerd geen gas te geven totdat'ie daadwerkelijk aan het rollen was al, dan wordt het al een stuk makkelijker om een auto af te laten slaan (sterker nog, behalve diesels kun je maar heel weinig auto's op deze manier op gang krijgen). Toen ik eenmaal m'n papiertje had was het eerste wat m'n vader me leerde om ookal voor'ie rolt wat gas bij te geven :Y)

knip
Het is mij ook geleerd zonder gas, maar dat heb ik er zelf maar geleidelijk uitgegooid, want ik kwam nooit echt snel weg (vervelend), terwijl m'n instructeur vond dat ik wel wat vlotter mocht optrekken in het geheel.

Na m'n examens (van school dan hè) worden het waarschijnlijk langere lessen (nu 1 uur, incl. wegbrengen van de vorige en zo'n beetje altijd naar Doetinchem rijden: nauwelijks tijd om écht iets te doen), de puntjes op de i zetten. Meer in de stad rijden en de speciale verrichtingen nog een keer oefenen.

Daarbij nog een vraagje, bij fileparkeren; ik ben totaal vergeten wanneer je nou moest beginnen met insturen. Als je buitenspiegel bij de middenstijl van de andere auto is toch? Of is dat bij iedere auto anders?

[ Voor 23% gewijzigd door OnTracK op 14-05-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

OnTracK schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:49:
[...]

Daarbij nog een vraagje, bij fileparkeren; ik ben totaal vergeten wanneer je nou moest beginnen met insturen. Als je buitenspiegel bij de middenstijl van de andere auto is toch? Of is dat bij iedere auto anders?
Mijn instructeur heeft me geleerd om zodra de hoofdsteun van de achterbank bijna bij het einde van de auto is (waar je langsop rijdt) in te sturen :) werkt perfect :)

[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 14-05-2005 20:54 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25

The Legend

*Plop*

Mooie TS! Zo is het idd wel een "algemeen topic" waardig :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OnTracK schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:49:
[...]
dat is bij iedere auto anders ja.

ik les in een mazda 323F, maar gister moest ik ineens in een toyota corolla. (ja, ik stel al geen vragen meer aan die knakkers bij de anwb, ze zijn nou eenmaal vreemd. heb alleen geeist dat ik de volgende keer weer een mazda mag)
zo'n corolla is een stuk korter en heeft een veel krappere draaicircel. verder een veel soepeldere stuurbekrachtiging en veel meer vermogen.

mijn bijzondere verrichtingen sloegen he-le-maal nergens meer op. had ook een andere instructrice, en die vroeg zich serieus af of ik haar voor de gek zat te houden :D

zo'n corolla is trouwens erg klein. als ik terug naar 1 of 2 wou moest ik eerst m'n knie naar links doen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 00:46:
[...]

ik les in een mazda 323F, maar gister moest ik ineens in een toyota corolla. (ja, ik stel al geen vragen meer aan die knakkers bij de anwb, ze zijn nou eenmaal vreemd. heb alleen geeist dat ik de volgende keer weer een mazda mag)
zo'n corolla is een stuk korter en heeft een veel krappere draaicircel. verder een veel soepeldere stuurbekrachtiging en veel meer vermogen.

mijn bijzondere verrichtingen sloegen he-le-maal nergens meer op. had ook een andere instructrice, en die vroeg zich serieus af of ik haar voor de gek zat te houden :D

zo'n corolla is trouwens erg klein. als ik terug naar 1 of 2 wou moest ik eerst m'n knie naar links doen 8)7
Vertel mij wat in zo'n auto les ik ook. Ik heb gister in een Toyota Advensis (de stationwagon) uitvoering gereden :9~ . Dat trekt ook lekker op. Die is wat dat betreft wel een beetje zoals de corolla, maar mijn ma's ibiza 1.4 copa (benzine) is weer heel anders. Koppeling veel verder oplaten komen (iig voor mijn gevoel)
The Legend schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:55:
Mooie TS! Zo is het idd wel een "algemeen topic" waardig :)
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OnTracK schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:40:
Jezelf aanleren je koppeling in z'n 1 los te laten zou ik niet doen. Bij sommige auto's kun je die in z'n 1 namelijk niet zomaar loslaten (ook als je al rijdt en het voorzichtig doet) omdat-ie dan afslaat. Mij is geleerd in z'n 1 die koppeling altijd vast te houden en pas bij 2 en hoger los te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 11:24:
[...]
Jezelf aanleren je koppeling in z'n 1 los te laten zou ik niet doen. Bij sommige auto's kun je die in z'n 1 namelijk niet zomaar loslaten (ook als je al rijdt en het voorzichtig doet) omdat-ie dan afslaat. Mij is geleerd in z'n 1 die koppeling altijd vast te houden en pas bij 2 en hoger los te laten.
Kan jij deeltje 2 niet dichtgooien? Had een TR aangemaakt, maar er is nog niks gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
[...]
Waarom zou je je voet überhaupt van je ontkoppeling halen in eerste versnelling?
Je rijdt misschien maximum 10s in eerste versnelling en dan zit je al in 2de.
Ik haal enkel m'n voet van ontkoppeling als ik op de snelheid en in de versnelling zit die ik wil rijden, bv 50 in 3de of 120 in 5de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Dupje schreef op zondag 15 mei 2005 @ 11:33:
[...]

Waarom zou je je voet überhaupt van je ontkoppeling halen in eerste versnelling?
Je rijdt misschien maximum 10s in eerste versnelling en dan zit je al in 2de.
Ik haal enkel m'n voet van ontkoppeling als ik op de snelheid en in de versnelling zit die ik wil rijden, bv 50 in 3de of 120 in 5de.
Ik laat de koppeling opkomen in zijn 1,gas erbij, koppeling los... meer gas en dan weer intrappen en hetzelfde riedeltje weer bij zijn 2.

Mij is geleerd die telkens tussendoor los te laten. Jij laat hem dus opkomen, gas erbij en duw je hem weer helemaal in om naar de volgende versnelling te gaan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Waypoint schreef op zondag 15 mei 2005 @ 11:37:
[...]

Ik laat de koppeling opkomen in zijn 1,gas erbij, koppeling los... meer gas en dan weer intrappen en hetzelfde riedeltje weer bij zijn 2.

Mij is geleerd die telkens tussendoor los te laten. Jij laat hem dus opkomen, gas erbij en duw je hem weer helemaal in om naar de volgende versnelling te gaan oid?
Eerst wat gas geven, ontkoppeling laten opkomen tot ontkoppelpunt, gas goed erop, voet op ontkoppeling houden, maar wel helemaal los laten (dus niet op ontkoppelpunt laten hangen). Dan gas los, ontkoppeling helemaal naar beneden, 2de versnelling, weer wat gas, ontkoppeling helemaal laten opkomen gas helemaal erbij.

Mijn ervaring is dat het nogal verschilt eigenlijk welke auto je rijdt. Maar naar mijn gevoel is dit de beste manier om met mijn antieke diesel te rijden, met auto van ouders verschilt dat nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:15

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 00:46:
[...]

ik heb ook in een gare corolla diesel gelest, ding was veel te krap. Kheb liever een ruime auto waar je lekker in kan zitten, maar goed daar ben ik nu vanaf gelukkig.

Die diesel was wel redelijk vlot, was wel leuk als je hele tijd stadsverkeer heb gereden en dan op z`n staart trapte @ snelweg :+

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
[...]
Naja, met koppeling los bedoel ik in het geval van de 1e versnelling meer het pedaal geheel omhoog. Niet gelijk je voet op de ruststeun. Ik heb nooit in een andere auto gereden dan een A3, dus dat het bij andere auto's anders zit, kan ik me voorstellen.

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 16-05-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waypoint schreef op zondag 15 mei 2005 @ 11:31:
[...]

Kan jij deeltje 2 niet dichtgooien? Had een TR aangemaakt, maar er is nog niks gebeurd
Nope, heb hier geen rechten, sorry.
Waypoint schreef op zondag 15 mei 2005 @ 11:37:
Yups. En ik laat hem tijdens het optrekken wel ietsjes vanaf het aangrijpingspunt verder omhoog komen, maar lang niet helemaal 'los' zeg maar. En dan direct doorschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:03:
[...]
Nope, heb hier geen rechten, sorry.

[...]
Yups. En ik laat hem tijdens het optrekken wel ietsjes vanaf het aangrijpingspunt verder omhoog komen, maar lang niet helemaal 'los' zeg maar. En dan direct doorschakelen.
Dat doe je later ook niet hoor, als ik in de 1e versnelling wel eens vol aan door trek ga ik niet wachten met me poot boven de clutch wanneer ik kan doorschakelen @ 6500 rpm...

Maar je moet gewoon doen wat jezelf prettig lijkt, ik reed vroeger altijd met opschakelen poot van de koppeling compleet ensow, tis wat je gewent ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Wat ik altijd mooi vind zijn mensen die nog aan het lessen zijn en anderen gaan vertellen hoe ze moeten rijden :P
OnTrack bijvoorbeeld, nofi :+ Zeker weten dat als jij in een benzine auto gaat rijden hij _gelijk_ afslaat :P
Niks om je voor te schamen verder maar het verschilt gewoon zo ontzettend per auto. Les auto's zijn meestal niet de moeilijkste auto's om te rijden. Allemaal redelijk sterke diesels, daar zit weinig uitdaging in. Maar daar kom je wel achter als je pas echt leert rijden, nadat je dat papiertje hebt gehaald.
The key is gewoon rustig en beheerst te rijden, goed kijken. Dan kan er weinig mis gaan.

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat misschien ook handig is om in de startpost vermeld te worden is:

als je gesnapt wordt door de politie op het rijden zonder rijbewijs is de straf niet een boete oid maar het ontnemen van de mogelijkheid om de komende 5 of 10 jaar je rijbewijs te halen. Hou dat goed in je achterhoofd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xerix schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:54:
Wat ik altijd mooi vind zijn mensen die nog aan het lessen zijn en anderen gaan vertellen hoe ze moeten rijden :P
Mja, heeft niets te maken met vertellen hoe ze moeten rijden. Meer vertellen hoe jij het doet/leert. Ik vind het gewoon leuk om te zien hoeveel verschil er zit in bepaalde dingen tussen verschillende rijscholen/instructeurs, that's all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:55

Metalrick

tcpdump ninja

morgen afrijden.....1e keer....best spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Pff met het lessen had ik nooit moeite om de auto (A3) kaarsrecht te parkeren (in een vak, of fileparkeren, maakte niets uit) en nu in de auto van mn pa (Galant) krijg ik hem nooooooooit recht :( Vanuit mijn eerste indruk als ik naar voren kijk lijkt het of ik recht staat, maar als ik uitstap staan de voorwielen 10-15 cm meer naar links/rechts dan de achterwielen :? Iemand die tips kan geven waar ik echt op moet letten?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Metalrick schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:21:
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
xerix schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:54:
OnTrack bijvoorbeeld, nofi :+ Zeker weten dat als jij in een benzine auto gaat rijden hij _gelijk_ afslaat :P
Niks om je voor te schamen verder maar het verschilt gewoon zo ontzettend per auto. Les auto's zijn meestal niet de moeilijkste auto's om te rijden. Allemaal redelijk sterke diesels, daar zit weinig uitdaging in. Maar daar kom je wel achter als je pas echt leert rijden, nadat je dat papiertje hebt gehaald.
The key is gewoon rustig en beheerst te rijden, goed kijken. Dan kan er weinig mis gaan.
Húh, dat zeg ik toch ook helemaal niet :?

Maar als je al in een Diesel rijdt en je laat hem dan afslaan, dan doe je iets verkeerd volgens mij. Ik geef aan hoe ik het doe. Dáár gaat het mij om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Een diesel laten afslaan gaat altijd gepaard met serieus wat hikken en springen terwijl je een benzine zo kunt laten uitwaaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgenvroeg voor de reservelijst voor m'n theorie. Heb me goed voorbereid en hoop dus dat het lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:38
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:04:

als je gesnapt wordt door de politie op het rijden zonder rijbewijs is de straf niet een boete oid maar het ontnemen van de mogelijkheid om de komende 5 of 10 jaar je rijbewijs te halen. Hou dat goed in je achterhoofd!
Hmm, ik heb het anders gehoord:

Een vriend van mij is bij een alcohol controle aangehouden. Hij kreeg een boete voor het niet hebben van een rijbewijs, ik meen mij te herinneren dat het 180 euro was. Hij vertelde wel, dat op het moment dat jij een verkeersovertreding maakt en dáárvoor wordt aangehouden je 5 jaar lang niet mag rijden.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter

Hmm als dit echt zo is, dan wil ik dit best vermelden in de startpost. Alleen geef dan ff een fatsoenlijke bron, zodat we geen indianen verhalen in de wereld helpen :)
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:08:
Ik ga morgenvroeg voor de reservelijst voor m'n theorie. Heb me goed voorbereid en hoop dus dat het lukt :P
Good luck :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door Waypoint op 16-05-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Onzin... Ik ben ook een paar weken voordat ik mijn rijbewijs heb gehaald gepakt zonder rijbewijs. Ik heb 310 gulden boete moeten betalen en daarna ben ik zonder problemen op geweest, heb ik mijn rijbewijs netjes gehaald en ben ik een half jaar later gewoon taxichauffeur geworden mét bewijs van goed gedrag.

Op het moment dat je gepakt word voor rijden zonder rijbewijs krijg je een * op de boete in plaats van een bedrag. Dit betekend dat de straf bepaald word door de ooficier van justitie. Heb je dit vergrijp al meerdere malen gepleegd, dan kán het zijn dat je je rijbewijs niet meer krijgt. Als je één keer gepakt word krijg je gewoon een boete, er van uitgaande dat je geen gekke dingen hebt gedaan bij die ene keer dat je gepakt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Barracuda_82 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:45:
[...]

Onzin... Ik ben ook een paar weken voordat ik mijn rijbewijs heb gehaald gepakt zonder rijbewijs. Ik heb 310 gulden boete moeten betalen en daarna ben ik zonder problemen op geweest, heb ik mijn rijbewijs netjes gehaald en ben ik een half jaar later gewoon taxichauffeur geworden mét bewijs van goed gedrag.

Op het moment dat je gepakt word voor rijden zonder rijbewijs krijg je een * op de boete in plaats van een bedrag. Dit betekend dat de straf bepaald word door de ooficier van justitie. Heb je dit vergrijp al meerdere malen gepleegd, dan kán het zijn dat je je rijbewijs niet meer krijgt. Als je één keer gepakt word krijg je gewoon een boete, er van uitgaande dat je geen gekke dingen hebt gedaan bij die ene keer dat je gepakt werd.
Ah gelukkig, ik ga nl van de week weer met mijn ma rijden op het industrie terrein. Weer ff in een benzine auto, wel relax beetje ervaring opdoen ipv altijd dezelfde diesel bak :).

Maar hoe ben je gepakt dan? Als je politie ziet, rijd je ze toch gewoon rustig voorbij, hoe moeten zij nou direct zien dat je je rijbewijs nog niet hebt dan? Of was je toen 12 ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalrick schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:21:
En hopelijk de laatste keer. Succes ermee. Eigenlijk is het niet heel anders dan een les rijden, alleen nu zit er iemand anders naast je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:45:
[...]

oké, ik had het ook maar als gerucht gehoord, waarschijnlijk is het idd zo dat als je iemand aanrijd je èn niet verzekerd bent èn dat je de komende zoveel jaar uitgesloten wordt van rijexamens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

goed ik ga nu afrijden :) ben benieuwd of ik slaag in 1 keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Metalrick schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 08:28:
goed ik ga nu afrijden :) ben benieuwd of ik slaag in 1 keer :)
Good luck, post ff wanneer je terug bent!

Wat betreft de koppeling: volgens mij is het raadzaam om ook in de eerste versnelling de koppeling helemaal los te laten, je kunt dan namelijk meer gang maken, en het is slecht voor de koppeling als je hem steeds half inhoud, koppeling blijft dan aan het slippen wat een vroegtijdig einde betekend...

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Ik moet over een kwartiertje naar Leeuwarden voor m'n examen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Flotter op 17-05-2005 10:15 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:14

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

(jarig!)
Flotter schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:15:
Ik moet over een kwartiertje naar Leeuwarden voor m'n examen :)
Leeuwarden :X Ik heb afgereden in Heerenveen ... op een vrijdagmorgen rond 9 uur ...

lekker rustig op straat zeg :D :D

geen auto's en fietsers te bekennen :+ :P

Maar iig succes, en laat het ff weten :)

[ Voor 8% gewijzigd door AngelDust op 17-05-2005 10:18 ]

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je echt rustig wilt afrijden pak je gewoon een stad die één grote 30 km zone is, makkelijk zat :P
eindhoven bijvoorbeeld. alleen jammer dat het hier vrij druk is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

voor de TS, bron van het plaatje:
http://www.leeuw-verkeer.nl/images/imgs/be.gif

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me vanochtend geslaagd voor theorie, met 5 fout (3 stomme foutjes die ik doorhad toen het net te laat was). Zag bijvoorbeeld pas toen de tijd net op was dat een bepaalde straat een uitrit was (was echt heel onduidelijk op de foto) en meer van dat soort irritante foutjes.

Maargoed, certificaat is binnen en eind deze week praktijk aanvragen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
feli \o/

en slagen met 5 fouten is heel heel heel goed van je ;) :P ( * We Are Borg mompelt iets over ook 5 fouten maken bij theorie :X)

[ Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 17-05-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

* Paitor mompelt iets van 2 weken terug geslaagd met 6 fout :P
(je mag er tegenwoordig 6 hebben)

Wel übervaag, tijdens het oefenen haalde ik 2-3 fout, andere jongen uit het groepje 12 en 10 fout.
Hij had uiteindelijk op het examen 3 fout :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter

Flotter

Pelipper!

* Flotter * :(

Ik reed zo nu en dan een beetje links van het midden op de rechterrijstrook (normaal rij ik wel gewoon rechts :/)
Ik keek over m'n schouder terwijl ik al een stuurbeweging aan het maken was ipv ervoor
Ik haalde een vrachtwagen op een niet zo handige manier in (stoplicht met twee rijstroken, vrachtwagen staat rechts, licht springt op groen, vrachtwagen rijdt weg, ik kom er aan en denk 'daar kan ik nog wel voorbij', linkerrijstrook houdt op :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@paitor: da's op zich niet zo gek. er zitten altijd 1 of 2 vragen tussen die je bijna niet kan weten (futiliteitjes enzo), die moet je gokken. en dan een stuk of 10 waar je heel erg goed moet kijken, dat kan fout gaan.

kortom: een uitslag tussen 0 en 15 fout is heel normaal. heb je er meer dan 15 fout dan heb je gewoon de theorie niet goed geleerd.

/me had overigens 1 foutje. onderbroken streep in een bocht. mag je blijkbaar toch niet inhalen :P

@flotter: dat zuigt heel hard man
volgende keer beter dus...

maarrem: waarom ga je op de linkerstrook staan dan? mijn instructeur zei altijd: als er evenveel mensen in beide rijen staan is rechts jouw plaats op de weg. staan er veel meer mensen links dan is rechts makkelijker. en staan er veel meer mensen rechts dan is daar een reden voor dus ga jij ook rechts staan.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter

Flotter

Pelipper!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:14:
[...]

@flotter: dat zuigt heel hard man
volgende keer beter dus...

maarrem: waarom ga je op de linkerstrook staan dan? mijn instructeur zei altijd: als er evenveel mensen in beide rijen staan is rechts jouw plaats op de weg. staan er veel meer mensen links dan is rechts makkelijker. en staan er veel meer mensen rechts dan is daar een reden voor dus ga jij ook rechts staan.
Ik stond er niet, ik reed erachter toen het licht op groen sprong en had verwacht dat die vrachtwagen iets trager zou accelereren, maar dat viel tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Flotter schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:12:
* Flake * :(

Ik reed zo nu en dan een beetje links van het midden op de rechterrijstrook (normaal rij ik wel gewoon rechts :/)
Ik keek over m'n schouder terwijl ik al een stuurbeweging aan het maken was ipv ervoor
Ik haalde een vrachtwagen op een niet zo handige manier in (stoplicht met twee rijstroken, vrachtwagen staat rechts, licht springt op groen, vrachtwagen rijdt weg, ik kom er aan en denk 'daar kan ik nog wel voorbij', linkerrijstrook houdt op :X)
Dat laatste is een kwestie van meer op borden letten. Als je een ritsbord ziet staan is inhalen al nutteloos. Of je had bij het linker stoplicht moeten wachten en sneller optrekken dan de vrachtwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:14:* SlinkingAnt had overigens 1 foutje. onderbroken streep in een bocht. mag je blijkbaar toch niet inhalen :P
Er is hier laatst ook al een discussie over geweest, waaruit volgens mij bleek dat het wel mag, maar niet verstandig is. Het CBR vind dus dat het niet mag. Ik ben meer van het eerste.

Met lessen ook doodlopende straten inrijden, instructeur verbaasd: "Heb je dat bord niet gezien?" "Jawel, maar je mag er toch inrijden of niet? >:)" Vervolgens maar weer straatje keren oefenen :+ Ondertussen al ruim 1,5 jaar m'n rijbewijs :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flotter schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:25:
[...]
Ik stond er niet, ik reed erachter toen het licht op groen sprong en had verwacht dat die vrachtwagen iets trager zou accelereren, maar dat viel tegen...
tsja da's balen. alsie wel langzaam wegrijdt krijg je van de examinator te horen dat je er langs had gemoeten...

@vash: die ritsborden kan je lang niet altijd op tijd zien, tenminste hier in eindhoven zijn heel wat kruispunten waar het gewoon niet duidelijk is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
en staan er veel meer mensen rechts dan is daar een reden voor dus ga jij ook rechts staan.
que? Mocht jij ooit wel links staan :P ?

Ik kan me nog wel een paar situaties herinneren van 'waarom ga je nu rechts staan. Staan 3 auto's rechts en geen auto's links. Pak die linker strook en ga niet nutteloos achteraan de rechterstrook staan'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:48:
[...]

que? Mocht jij ooit wel links staan :P ?
eigenlijk niet
Ik kan me nog wel een paar situaties herinneren van 'waarom ga je nu rechts staan. Staan 3 auto's rechts en geen auto's links. Pak die linker strook en ga niet nutteloos achteraan de rechterstrook staan'. :)
mja het verschil is meestal toch hooguit 2-3 auto's. een paar keer heb ik een groter verschil gezien, maar dan was daar idd meestal een reden voor, zoals meteen moeten invoegen na het kruispunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Met onderbroken streep mag je altijd inhalen, ook in een bocht, tenzij er inhaalverbodsborden staan. In een bocht inhalen heb ik persoonlijk niet zoveel moeite mee tenzij de bocht onoverzichtelijk is. Eén tegenligger en je bent de lul (en die bochten heb je in deze regio zat :P).

En SlinkingAnt, dat geintje paste mijn examinator ook toe. Ik zie dat het doodloopt en die kerel zegt niks, dus ik vraag "moet ik nog steeds rechtdoor?". Hij antwoordde "heb ik wat gezegd dan?". En je kent examinator regels: niks zeggen is rechtdoor. Dus dan sta je stil aan het einde van de straat. Examinator: "Ja, dat zat eraan te komen. Nouja, los maar op". Dus bochtje achteruit in een uitritje en ik kon weer doorrijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz dat zal wel per regio verschillen. hier moet je gewoon de doorgaande weg volgen, dus absoluut niet een 1 richtings weg inrijden.

oh wacht, gewoon doodlopend, zonder bordjes :P
sja, dat zou wel kunnen ja

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 16:14

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

(jarig!)
Als er een dubbele baan voor rechtdoor is bij een stoplicht ga ik gewoon rechts staan tenzij er een vrachtwagen voor aan staat, dan pak ik 9 van de 10 keer ook de linker strook.

Linker strook is voor "snel" verkeer, zo is het mij geleerd. :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora

* Ora et Labora had overigens 1 foutje. onderbroken streep in een bocht. mag je blijkbaar toch niet inhalen :P
Het mag eigenlijk wel, alleen CBR is in die gevallen een beetje vaag, een 80 KM besneeuwde weg, ziet er glad uit je rijd hier 60 mag dat? natuurlijk mag dat volgens mij, is nergens in het wetboek opgenomen dat je dan zachter moet rijden, CBR verwacht echter dat je antwoord nee invult anders is de vraag fout.

Ik had 1 foutje 1.5 jaar geleden, 600 ipv 300 mtr op snelweg richting aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

w00000t ik heb het gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feli man!! :D

Overigens mag inhalen voor/in een (onoverzichtelijke) bocht van het CBR inderdaad niet.

Linksrijden als er rechts een vrachtwagen bij het stoplciht staat wordt door het CBR weer aangeraden, ter bevordering van de verkeersdoorstroom :) Met m'n lessen leer ik dat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:35:
[...]

@vash: die ritsborden kan je lang niet altijd op tijd zien, tenminste hier in eindhoven zijn heel wat kruispunten waar het gewoon niet duidelijk is aangegeven.
ritsborden?

ik woon ook in eindhoven, heb zojuist mijn 41e uur op de openbare weg doorgebracht met mijzelf achter het stuur en ik zou echt niet weten hoe die dingen eruit zien :X

En natuurlijk Feli Metalrick \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik ook maar een woord dat vash bedacht heeft :P

échte ritsborden zag je vroeger wel eens op de snelweg ("vanaf hier ritsen")
wat vash bedoelt (en ik dus ook) zijn gewoon van die borden die het verloop van de rijstroken aangeven, en als er dus rijstroken stoppen is dat dan een ritsbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Verkeersbord L5 zegmaar? klik

Tsja, van 2 naar 1 kom ik nog wel eens tegen maar dan staan er pijlen op de weg die ik eerder zie. En van 3 naar 2 kom ik bijna nooit tegen hier inderdaad. Hooguit een enkele keer op de snelweg maar dan zie ik weer eerder de blokjes ipv. streepjes dan zo'n bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die bedoel ik inderdaad. er zijn behoorlijk wat kruispunten waar je gewoon moet weten dat ze er staan, je kan ze wel zien maar vaak zit er verkeer voor. en pijlen staan ook vaak auto's op.

gemene punten zijn bijv. de rotonde boschdijk/marconilaan en het eenrichtingsverkeer op de meerveldhovenseweg/karel de grotelaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Afbeeldingslocatie: http://proto.thinkquest.nl/~klb019/images/Bord-L05.gif
Dit is een voorbeeld van een ritsbord, 3 stroken die in dit geval 2 worden. In nijmegen hangen ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Dank u, is aangepast _/-\o_ .

Heeft iemand hier ervaring met speciale medicijnen of shit waar je rustig van wordt en waar je mee mag rijden? Wil ik eens proberen, zodat ik nog wat relaxer kan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je NIET rookt willen nicotineplijsters nog wel eens helpen. al een paar keer gehoord.
tis alleen rete-verslavend dus pas ermee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:09:
als je NIET rookt willen nicotineplijsters nog wel eens helpen. al een paar keer gehoord.
tis alleen rete-verslavend dus pas ermee op.
Nou als't rete verslavend is, ga ik het überhaupt niet proberen :P :X

ik rook btw niet, nog nooit 1'tje opgestoken :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Waypoint op 17-05-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vandaag voor de 2e keer gezakt...

Waar ik het de vorige keer wel terecht vond, vond ik dat deze keer toch echt niet.

Zitten ze tijdens lessen te zeuren doe het iets rustiger aan op je examen, doe je dat en dan zegt de examinator je rijdt niet hard genoeg.

En ik zou een vrachtwagen niet hebben zien aankomen terwijl dat wel zo was.

Maarja wat doe je eraan, nog maar een keer.

3x is scheepsrecht toch ?

Weet iemand hoelang de wachttijden op dit moment zijn ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil binnenkort gaan lessen voor de motor, theorie eerst maar eens bekijken voordat ik de weg opga in zo'n kamikaze geval :+

Iemand nog tips voor een leuke beginners-motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuinkabouter: 5-6 weken door de bank genomen, op het moment. Niet echt gunstig, zeker met aankomende vakantietijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoort net van een mede-slachtoffer dat je vanuit lichtenvoorde de 2e helft juli pas weer kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben vandaag gezakt voor Theorie examen :/ 8 foutjes..
morgen weer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

Waypoint schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:30:
[...]

Dank u, is aangepast _/-\o_ .

Heeft iemand hier ervaring met speciale medicijnen of shit waar je rustig van wordt en waar je mee mag rijden? Wil ik eens proberen, zodat ik nog wat relaxer kan rijden :)
Niet verkeerd bedoeld hoor, maar wil je dat echt?
Lijkt mij dat je dan straks alleen maar met medicijnen kan rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-eagle schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:49:
Ik wil binnenkort gaan lessen voor de motor, theorie eerst maar eens bekijken voordat ik de weg opga in zo'n kamikaze geval :+

Iemand nog tips voor een leuke beginners-motor?
laatst nog een stukje getoerd naar enschede op een 500cc suzuki lesbak :*)

gaaf man die dingen trekken echt met power op.

ik zat wel achterop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Paitor schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:57:
[...]

Niet verkeerd bedoeld hoor, maar wil je dat echt?
Lijkt mij dat je dan straks alleen maar met medicijnen kan rijden...
Nee joh, als ik met mijn ma op het industrie terrein rijd ook nergens last van. Het is meer het idee van, als ik nu zak, als .... met het examen enzo... Gewoon wat te veels spanning en ik MOET hem gewoon halen, omdat ik anders dikke 2 en een half maand niet kan rijden en dan volgens mij weer opnieuw kan beginnen.

Ik heb net zo'n 10.000 topics gelezen over een eerste auto'tje en op autotrader gekeken. Waarom ben je zeker wel zo'n 100/150- euro kwijt aan vaste lasten, dat kan een student toch nooit betalen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat we anders in een dikke laag smog zouden wonen. bovendien schijnen wegen ook niet bepaald gratis te zijn. het systeem is alleen wat ongelukkig nu, maarja: kilometerheffing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

Waypoint schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:09:
[...]

Ik heb net zo'n 10.000 topics gelezen over een eerste auto'tje en op autotrader gekeken. Waarom ben je zeker wel zo'n 100/150- euro kwijt aan vaste lasten, dat kan een student toch nooit betalen :'(
Daar hebben we dan ook een OV voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Paitor schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:12:
[...]

Daar hebben we dan ook een OV voor ;)
Ja maar een eigen autotje is toch veel leuker :*) .

Mag hem wel onder mams/paps naam verzekeren, maar dan nog zit je dan dan zowiezo boven de 50 euro (excl. bezine) denk ik, dus dat wordt hem niet :P .

Maar gebruikt niemand hier (alternatieve) middeltjes (op natuurbasis bijvoorbeeld) om wat relaxer in de auto te zitten bij rijles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biertje pakken :?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Woei, net examen voertuigbeheersing voor de motor gehaald :)

Ging lekker, alle oefeningen in 1 keer goed :)

Theorie ook al binnen, alleen nog het examen verkeersdeelneming en dan zit ik van de zomer lekker op de motor 8) (met een rijbewijs he, niet om te lessen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Drie maanden geleden mijn chauffeursdiploma gehaald. Alles perfect maar ik kreeg de opmerking dat ik wel een beetje te hard mag rijden maar 100km/h door de stad vond ie net iets té.

Maar ja, als je een E220 CDI gewendt bent dan is het logisch als je moet af rijden en ineens een S500 mee krijgt dat je dan iets harder rijd dan normaal.

3.5j mijn rijbewijs btw.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Dolf schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:40:
Drie maanden geleden mijn chauffeursdiploma gehaald. Alles perfect maar ik kreeg de opmerking dat ik wel een beetje te hard mag rijden maar 100km/h door de stad vond ie net iets té.

Maar ja, als je een E220 CDI gewendt bent dan is het logisch als je moet af rijden en ineens een S500 mee krijgt dat je dan iets harder rijd dan normaal.

3.5j mijn rijbewijs btw.
Waar haal je zo'n chauffeursdiploma en wat ga jij er mee doen? Lijkt mij namelijk ook erg leuk om misschien na mijn studie ook chauffeur te gaan spelen, liefst voor mensen die graag achterin de auto werken (ministers/directeuren van multinationals enz...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Aanvragen bij het CWI. Ben al een tijdje (1 jaar) taxichauffeur (bijbaan) en was door mijn laksheid te laat met het aanvragen van een chauffeurspas. Vandaar dat ik van mijn baas dat examen moest halen anders was ik mijn baan kwijt. Vanaf 1jan 2006 moet elke taxichauffeur het examen afgelegd hebben.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Dolf schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:49:
Aanvragen bij het CWI. Ben al een tijdje (1 jaar) taxichauffeur (bijbaan) en was door mijn laksheid te laat met het aanvragen van een chauffeurspas. Vandaar dat ik van mijn baas dat examen moest halen anders was ik mijn baan kwijt. Vanaf 1jan 2006 moet elke taxichauffeur het examen afgelegd hebben.
O, een taxichauffeurs diploma 8)7 dacht aan iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:50:
[...]

O, een taxichauffeurs diploma 8)7 dacht aan iets anders
Waar dacht je dan aan?

Of dacht je dat ik privé twee mercs had?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 12-09 09:42
23 juni heb ik proefexamen en 14 juli examen, nu iets van 20 lessen gehad :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Dolf schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:52:
[...]

Waar dacht je dan aan?

Of dacht je dat ik privé twee mercs had?
Nee, ik weet dat er ook diploma's bestaan voor de mensen die bijvoorbeeld Balkenende rondrijden. Een soort veiligheids / chaffeur (netjes rijden) / butler diploma's. Daar voel ik best voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Waypoint schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:43:
[...]

Ja maar een eigen autotje is toch veel leuker :*) .

Mag hem wel onder mams/paps naam verzekeren, maar dan nog zit je dan dan zowiezo boven de 50 euro (excl. bezine) denk ik, dus dat wordt hem niet :P .

Maar gebruikt niemand hier (alternatieve) middeltjes (op natuurbasis bijvoorbeeld) om wat relaxer in de auto te zitten bij rijles?
Dude.... zorg gewoon dat je relaxed van jezelf bent als je in die auto zit. Je eigen druk lopen maken over dingen die gaan gebeuren als je in de auto zit, zijn net zo erg als die dingen die je kunnen gebeuren als je op je fiets zit. Heeft dus geen zin...Lol hebben met autorijden is de shit.
Ik vind het nog elke dag leuk om in de auto te stappen. Omdat ik het leuk vind om auto te rijden. Misschakelen en dat soort spul gebeurd je nog vaak zat. Just be relaxed when you drive...want nog zo'n idioot die wazig achter het stuur kruipt hoef ik er niet bij te hebben...

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
ETM schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:03:
[...]

Dude.... zorg gewoon dat je relaxed van jezelf bent als je in die auto zit. Je eigen druk lopen maken over dingen die gaan gebeuren als je in de auto zit, zijn net zo erg als die dingen die je kunnen gebeuren als je op je fiets zit. Heeft dus geen zin...Lol hebben met autorijden is de shit.
Ik vind het nog elke dag leuk om in de auto te stappen. Omdat ik het leuk vind om auto te rijden. Misschakelen en dat soort spul gebeurd je nog vaak zat. Just be relaxed when you drive...want nog zo'n idioot die wazig achter het stuur kruipt hoef ik er niet bij te hebben...
Oh net of ik als een idioot rijdt :o
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:55:
[...]

Nee, ik weet dat er ook diploma's bestaan voor de mensen die bijvoorbeeld Balkenende rondrijden. Een soort veiligheids / chaffeur (netjes rijden) / butler diploma's. Daar voel ik best voor...
Nou dat kan je volgens mij wel vergeten, daar bestaan 'echte' opleidingen voor van 2 jaar oid? Wel eens op tv gezien :)
The Dolf schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:40:

3.5j mijn rijbewijs btw.
100km IN de stad? Is dat wat nieuws?? Dus als de maximum snelheid 50 of 70 is, dan moest jij iets onder de 100 rijden 8)7 ? (ik begrijp je vast verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Waypoint schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:24:
100km IN de stad? Is dat wat nieuws?? Dus als de maximum snelheid 50 of 70 is, dan moest jij iets onder de 100 rijden 8)7 ? (ik begrijp je vast verkeerd)
Idd, je begrijpt me verkeerd. Hij vond het niet erg als ik te hard reed. Alleen 100 vond hij ook te hard vandaar de waarschuwing.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

morgen om 13h20 afrijden (voor de tweede maal ... ) aargh ... k moet het nu gewoon halen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
The Dolf schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:40:
[...]

Idd, je begrijpt me verkeerd. Hij vond het niet erg als ik te hard reed. Alleen 100 vond hij ook te hard vandaar de waarschuwing.
Ah dacht al :P.
Joepho schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:57:
morgen om 13h20 afrijden (voor de tweede maal ... ) aargh ... k moet het nu gewoon halen!!!
Good luck!
Ik ga nu de hondjes uitlaten en dan heb ik weer om 19.00 uur les :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Waypoint schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:09:
[...]

Jawel hoor, als je nog thuiswoont! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

EJVL schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:49:
[...]

Jawel hoor, als je nog thuiswoont! 8)
Yep gaat makkelijk. Het voordeel van student zijn en OV hebben is: als je geld op is ga je met de trein/bus, en vanaf de 21ste mag je weer karren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij tweeeneenhalve maand niet kan rijden hoef je echt niet direct opnieuw te beginnen hoor. Misschien dat het je een uurtje of twee kost om er weer helemaal in te komen, maar dingen die je ervoor kon, kun je dan ook nog wel :)

En een auto als student moet je maar vergeten :P Unive heeft voor jongeren vrij strakke prijzen, net als NetPolis (www.netpolis.nl), maar onder de 150,- met wegenbelasting kom je haast nooit. De enige mogelijkheid is dan misschien een verzekering van een van je ouders met no-claim te gebruiken, hoewel daar ook nadelen aan zitten.
Brandstofkosten kun je wel besparen door diesel te gaan rijden, maar dat moet weer net rendabel zijn i.v.m. je wegenbelasting (www.wegenbelasting.nl).

Autorijden is gewoon duur, hoe sneller je je daar bij neerlegt hoe beter (ik heb hetzelfde gehad als jij en heb me er inmiddels overheen kunnen zetten :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:31:
Als jij tweeeneenhalve maand niet kan rijden hoef je echt niet direct opnieuw te beginnen hoor. Misschien dat het je een uurtje of twee kost om er weer helemaal in te komen, maar dingen die je ervoor kon, kun je dan ook nog wel :)

En een auto als student moet je maar vergeten :P Unive heeft voor jongeren vrij strakke prijzen, net als NetPolis (www.netpolis.nl), maar onder de 150,- met wegenbelasting kom je haast nooit. De enige mogelijkheid is dan misschien een verzekering van een van je ouders met no-claim te gebruiken, hoewel daar ook nadelen aan zitten.
Brandstofkosten kun je wel besparen door diesel te gaan rijden, maar dat moet weer net rendabel zijn i.v.m. je wegenbelasting (www.wegenbelasting.nl).

Autorijden is gewoon duur, hoe sneller je je daar bij neerlegt hoe beter (ik heb hetzelfde gehad als jij en heb me er inmiddels overheen kunnen zetten :+)
Unive strakke prijzen? vergeet jij het ff :+ 4000 euro voor mijn om me auto te verzekering die ik een deze maanden ga kopen? FBTO wil me niet eens hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:31:

En een auto als student moet je maar vergeten :P
Gaat wel, ook 1,5 jaar gedaan, bijbaantjes enzo
Verzekering bij unive: € 53,- per maand
Belasting: € 20,- ofzo per maand
brandstof wat je nog over hebt...
Meneer aard schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:06:
[...]

Unive strakke prijzen? vergeet jij het ff :+ 4000 euro voor mijn om me auto te verzekering die ik een deze maanden ga kopen? FBTO wil me niet eens hebben 8)7
Een ferrari ofzo? :o
Volgens mij kun je bij Unive als je 18 of 19 bent niet boven de 100 PK verzekeren oid, centraal beheer verzekerd wel alles, maar dan betaal je ook iets meer.

[ Voor 43% gewijzigd door Ora et Labora op 19-05-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Hmm nou ik kijk nog wel eens voor die auto, eerst maar eens mijn rijbewijs halen :+ .

Gister ging het koppelen en alles vet goed! Hij vroeg al ' hoe komt het dat het nu wel de hele tijd goed gaat', dus ik zo 'nou dat wil je niet weten :D ' (had met mijn gereden op industrie terrein zie hierboven ergens)

Als het niet opschiet met optrekken, moet je gewoon meer gas geven, ben ik een beetje laat achter, eerst liet ik dan de koppeling verder opkomen, maar dan slaat hij ook eerder af.

Zo meteen weer een uurtje karren(om 7.45 rijles op mijn vrije dag.... uitslapen ehhhh :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

EJVL schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:11:
[...]

Gaat wel, ook 1,5 jaar gedaan, bijbaantjes enzo
Verzekering bij unive: € 53,- per maand
Belasting: € 20,- ofzo per maand
brandstof wat je nog over hebt...

[...]

Een ferrari ofzo? :o
Volgens mij kun je bij Unive als je 18 of 19 bent niet boven de 100 PK verzekeren oid, centraal beheer verzekerd wel alles, maar dan betaal je ook iets meer.
Nee geen ferrari, maar een porsche 924 2.0 liter turbo (170 pk) :+ Maar agh kan um altijd nog @ verzekering van pa zetten en dan als een porsche verzekering geloof iets van all-risk paar honderd euro /jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

ik ga nu over 5 mins weg om 13h bij rijschool zijn en om 13h30 afrijden :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.