Het grote rijbewijs topic - Deel 3 |
![]() |
Alweer 2 jaar geleden opende The Legend een algemeen topic over het autorijden en alles wat er mee te maken had. En guess what, dit is alweer het 3e deel van het grote rijbewijs topic! Post hier al je ervaringen met je rijlessen, het afrijden, als je vragen over de theorie hebt of gewoon wilt ouwehoeren over auto/motor (of whatever) rijden! |
Sites met info: |
Algemeen - Allerlei informatie over het rijbewijs zelf - Centraal Bureau Statistieken - Info over het auto theorie examen - Hoe vraag ik mijn theorie aan? - Rijscholen vergelijken (slagingspercentage e.d) RIS In de Rijopleiding in Stappen (RIS) leer je stap-voor-stap autorijden. - Meer info over RIS - Overzicht RIS-rijscholen Voertuigcontrole bij het praktijkexamen Bij je praktijk examen kan/krijg je ook een aantal vragen over het voertuig waar je in rijdt. - Site met nuttige info Theorie oefenen - Theorielokaal (online examens) - Online examens bij een rijschool - Rijles Theorie.nl - CBR Online oefenen |
Extra informatie |
De TTT Zowel theorie- als praktijkkennis worden tussentijds getoetst door kleine proefexamens af te nemen. Uiteindelijk wordt een laatste groot proefexamen voor de praktijk afgelegd. De TTT of beter bekent onder de Tussen Tijdse Toets. Op deze TTT maakt u kennis met de examinator die u op het examen waarschijnlijk ook gaat krijgen. Een TTT wordt afgenomen alsof het een echt examen is. Ook de bijzondere verrichtingen worden hier getoetst. Als deze met een voldoende kunnen worden beoordeeld, dan kan je vrijstelling krijgen op je examen. Bron Het puntenrijbewijs Bij het systeem van een puntenrijbewijs krijgen automobilisten strafpunten voor verkeersovertredingen, zoals door rood licht rijden,te hard rijden of een ongeluk veroorzaken. Bij het bereiken van een bepaald aantal punten wordt het rijbewijs ingenomen. Bron - Meer informatie De aanhanger Bent u in het bezit van een rijbewijs B (auto), dan mag u rijden met een lichte aanhangwagen. Dit staat alleen niet op uw rijbewijs vermeld. ![]() Bron - Aanhangwagen tot 750 kg Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg. - Aanhangwagen meer dan 750 kg In bepaalde gevallen is het toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg te trekken met alleen rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden: 1. de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig; 2. de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg. Bepalend daarbij zijn de gewichten zoals deze staan vermeld op het voor de aanhangwagen afgegeven registratiebewijs of kentekenbewijs. Bron |
Vorige delen: |
Het grote Rijbewijs topic =] Het grote Rijbewijs topic =] - Deel 2 |
Layout gemaakt door Waypoint en deels van het foute tuning topic gejat |
Mijn 1e start post, hoop dat jullie het wat vinden
Ik heb trouwens vandaag dik een uur gereden in mijn ma's bezine auto. Hele tijd vanuit 1 naar 2, naar de 3, keren, bochten achteruit enz... Ging vet goed, ook in mijn pa's bak gereden en ff een stuk alleen in mijn ma's auto
Donderdag weer rijles
[ Voor 5% gewijzigd door Waypoint op 17-05-2005 20:24 ]