Ik heb gisteren m'n 3e rijles gehad en moest nu voor het eerst alles zelf doen. (wat de voertuigbesturing betreft dan) De opbouw van de lessen is tot nu toe zo geweest:
Les 1: Sturen en gasgeven binnen en buiten de bebouwde kom en op de snelweg.
Les 2: Sturen en gasgeven binnen en buiten de bebouwde kom en op de snelweg, schakelen binnen en buiten de bebouwde kom.
Les 3: Sturen, gasgeven, remmen, schakelen binnen en buiten de bebouwde kom.
Ik heb alleen een vraag waar ik eigenlijk gisteren na m'n rijles pas opkwam. Elke keer als ik een stoplicht tegen kom doe ik het volgende:
- Gas los
- Koppeling in
- Remmen
- Terugschakelen naar 1 en koppeling inhouden
- wachten op groen
Bij groen licht:
- koppeling op laten komen
- gas bij geven
- wegrijden en later naar z'n 2 etc...
Nu mijn vraag, moet je altijd als je remt ook de koppeling intrappen? Als je bijvoorbeeld plotseling moet remmen, moet je dan tegelijk de koppeling en rem intrappen? En hoe zit dit dan op de autosnelweg?
En ik houd de koppeling ingetrapt tijdens het wachten op groen, kan ik niet beter de rem inhouden en pas als ik weg rij de koppeling intrappen + gas bijgeven??
Zoals jullie zien is er mij nog een hoop onduidelijk, ik hoop dat jullie hier antwoord op weten.
Les 1: Sturen en gasgeven binnen en buiten de bebouwde kom en op de snelweg.
Les 2: Sturen en gasgeven binnen en buiten de bebouwde kom en op de snelweg, schakelen binnen en buiten de bebouwde kom.
Les 3: Sturen, gasgeven, remmen, schakelen binnen en buiten de bebouwde kom.
Ik heb alleen een vraag waar ik eigenlijk gisteren na m'n rijles pas opkwam. Elke keer als ik een stoplicht tegen kom doe ik het volgende:
- Gas los
- Koppeling in
- Remmen
- Terugschakelen naar 1 en koppeling inhouden
- wachten op groen
Bij groen licht:
- koppeling op laten komen
- gas bij geven
- wegrijden en later naar z'n 2 etc...
Nu mijn vraag, moet je altijd als je remt ook de koppeling intrappen? Als je bijvoorbeeld plotseling moet remmen, moet je dan tegelijk de koppeling en rem intrappen? En hoe zit dit dan op de autosnelweg?
En ik houd de koppeling ingetrapt tijdens het wachten op groen, kan ik niet beter de rem inhouden en pas als ik weg rij de koppeling intrappen + gas bijgeven??
Zoals jullie zien is er mij nog een hoop onduidelijk, ik hoop dat jullie hier antwoord op weten.
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4