Het grote rijbewijs topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.661 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mensen met faalangst nemen een TTT >:)

Ik heb alles in 1 keer gehaald, na 32 uur les. :) Best netjes al zeg ik 't zelf.. (Inmiddels cruise ik al 6 maanden zonder schade en boetes :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Plague schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:18:
In mijn geval klopt dat ja :P Ben bang dat het niet veel gaat helpen. Vrijdag afrijden... ben nu al zenuwachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:06:
Vraagje: Is zo'n TTT echt handig? ik twijfel nog of ik een pakket neem met TTT. Die toets is bijna even duur als een examen.
Als het bijna dezelfde prijs is kan je net zo goed een examen nemen. Mocht je TTT goed gaan dan is het mooi maar heb je er weinig aan. Als het een examen was geweest had je een rijbewijs gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Plague schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:18:
Goed punt, vandaar dat ik er destijds ook 1 genomen heb :P

Ik rij inmiddels ook nog steeds schadevrij rond na bijna een jaar :) Alleen niet meer boetevrij denk ik... Een week geleden reed ik over de rondweg hier in eindhoven waar je bijna overal 70 mag. Dat reed ik dan ook precies, maar toen kwam ik bij stoplichten (kruising tussen boschdijk en rondweg voor de kenners), en daar was het nu voor de verandering een keer niet druk. Ik kon dus gewoon doorrijden ipv stapvoets in de file te rijden, maar toen zag ik op het laatste moment een flitser met een mooie 50km/u sticker erop, waar ik dus mooi met 70 km/u langs reed... nooit geweten dat je daar maar 50 mocht. Jammer maar helaas :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Vandaag 2 uur les gehad. Eerste uur was goed, tweede uur was slecht. Op de een of andere manier wil het goed vooruitkijken en denken nog niet echt goed :/ En dat moet eigenlijk wel, want ik moet vrijdag afrijden. Morgen nog 2 uur les, eens kijken of het dan wel wil. Was vanmorgen nog wel een beetje moe, dus ik hoop dat het daar aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:47
_Ernst_ schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:01:
[...]

Ik rij inmiddels ook nog steeds schadevrij rond na bijna een jaar :) Alleen niet meer boetevrij denk ik... Een week geleden reed ik over de rondweg hier in eindhoven waar je bijna overal 70 mag. Dat reed ik dan ook precies, maar toen kwam ik bij stoplichten (kruising tussen boschdijk en rondweg voor de kenners), en daar was het nu voor de verandering een keer niet druk. Ik kon dus gewoon doorrijden ipv stapvoets in de file te rijden, maar toen zag ik op het laatste moment een flitser met een mooie 50km/u sticker erop, waar ik dus mooi met 70 km/u langs reed... nooit geweten dat je daar maar 50 mocht. Jammer maar helaas :)
Contributie >:)

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde als je van de snelweg die grote rotonde op rijdt bij het evoluon (Waar je voorrang hebt als je de rotonde op komt) en dan na het stoplicht toe staat ook een 50km flitspaal. Wie het verzint joost mag het weten. Stel dwazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
heb vanaf maart m'n rijbewijs en al 2x ongeluk gehad.

één keer een tuthola die denkt: ik snijd de bocht maar een stukje af, maarja, daar stond ik. *tik*

De andere keer rijd ik een rotonde op, en word ik de 1e afslag in m'n zijkant door een rimpelsaurier geramt.

Maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Vandaag ging het aardig goed met rijles :) Laatste les gehad voor het examen. Mn instructeur zei dat de kans op slagen groter is dan de kans op zakken. Moet er wel voor zorgen dat ik mn zenuwen onder controle kan houden. Dat zal wel een probleem worden.
Nouja, we zien het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
En geslaagd *O* maakte wel een dikke blunder door een verboden in te rijden bord te negeren :X maar herstelde het goed en liet zien dat ik wel goed kon rijden, dus toch nog geslaagd :D Kneep em daar wel even toen :X

Het gemeentehuis is open nu zie ik, je kunt em toch direct ophalen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

feli :)

en ja, dat kan, mits je ff 40 euro ofzo meeneemt :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
kamstra schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:16:
feli :)

en ja, dat kan, mits je ff 40 euro ofzo meeneemt :+
Dank je :)

Zoveel? :X De examinator had het over "die ambtenaar even wat zakgeld geven" maar 40 euro voor zon dingetje... sjezus :/

Nouja, boeiend. Ik ga em meteen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gefeliciteerd! d:)b

Ja, je kunt je rijbewijs direct gaan ophalen als het gemeentehuis maar open is. Aangezien die (hier althans) vaker gesloten zijn dan open, zou ik maar opschieten. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:47
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:18:
Gefeliciteerd! d:)b

Ja, je kunt je rijbewijs direct gaan ophalen als het gemeentehuis maar open is. Aangezien die (hier althans) vaker gesloten zijn dan open, zou ik maar opschieten. :P
Uhm... daar wil ik even aan toevoegen. Ik weet niet of het al voor heel het land geld maar mijn rijleraar had het er over dat ze bij het cbr met een nieuw systeem bezig zijn. Dat houd in dat het papierwerk het grootste deel de deur uit gaat en dat het via computers en balblabla. Het kwam er dus op neer dat het cbr de tijd nodig heeft om dingen te controleren bij de rdw en daar zou een dagje overheen gaan. Was toendertijd alleen nog in Ijsselmonde (Rdam).

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb em in ieder geval vanmorgen opgehaald :) 12 uur zijn ze daar al dicht, gelukkig heb ik niet tot de middag gewacht :X
Lekker rondgereden vandaag :)
Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DeluxZ

Livin' the good life

_Ernst_ schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:01:
[...]

Ik ken het (maar nog niet zelf gereden :9 ) Dat is echt een klote weg ja :)

Net terug van lessen. Ging best aardig voor eerste keer achteruit en vooruit inpakeren :) Geen krassen gemaakt :D

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
13-09 moet ik afrijden. Heb nog aan t begin van september een ttt

geen idee of ik het ga halen, gok op niet eerlijk gezegd. Er zijn nog zoveel situaties die net iets beter kunnen. Maar dat zal waarschijnlijk ook wel gewoon deel van de (logische) onervarenheid.

Nou, jullie horen t nog wel. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Het autorijden opzich, vind ik niet moeilijk. Alleen het schakelen moet je even doorhebben, dan rijd je zo weg 8) Als zo'n rijbewijs halen nou niet zo duur was, was ik nu al lang begonnen. Maar nu wacht ik eerst nog maar even.

Was het maar zo goedkoop als in Taxas oid ;) Lekker les krijgen van je ouders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 05:53
Got FiXeR schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 02:53:
Het autorijden opzich, vind ik niet moeilijk. Alleen het schakelen moet je even doorhebben, dan rijd je zo weg 8)
Het rijden zelef (alsin, het "vooruitkomen") is dan ook niet moeilijk. Maar wat dacht je van verkeersinzicht en kijkgedrag etc? ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is ook wat echt autorijden inhoudt. Goed kijken, anticiperen en inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, dat stuur rond draaien en schakelen kan iedere halve zool, de inzicht thats the key. En helaas missen dat er nog teveel die wel het papiertje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Over een uur en 3 kwartier mn eerste rijles van 2uur. Daarna om half2 theorie :D

Edit: Ik was nog even mn theorie aan het oefenen op internet, krijg ik de volgende vraag:

Het zicht wordt ernstig belemmerd door sneeuwval, mist of regen. Bij een zicht minder dan hoeveel meter mag u mistlichtvoeren?

Dus ik vult netjes 50 in, staat het volgende bij de antwoorden:

Correcte antwoord: 200

Uitleg: Mistlichten mogen gevoerd worden bij mist, sneeuwval of regen, indien het zicht ernstig wordt belemmerd. In de praktijk spreken we dan over een zicht van minder dan 200 meter.

Daar klopt toch niets van?

[ Voor 78% gewijzigd door KappuhH op 21-08-2006 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:01
Dit gaat over de mistlichten voor.

Mistachterlicht mag je voeren als het zicht minder dan 50 meter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Goed opletten op de strikvragen.

Bij mijn theorie-examen kwam er een vraag over de maximumsnelheid op de snelweg.

Je zag een bord "snelweg" en een auto met aanhanger. Hoe snel mag u hier? En zeker de helft van die zaal drukt dan op 120, terwijl 80 natuurlijk het goede antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

afgelopen maandag om 15:00 in A'dam toevallig? :+

dat was geen strikvraag, je moet gewoon opletten.
ik zag helemaal geen strikvragen. Vond ze duidelijker dan de vragen bij m'n theorie-boek. Waar je op een 2d plaatje moet inschatten of een auto verderop in 3d wel of niet in kan voegen.

[ Voor 71% gewijzigd door J2pc op 21-08-2006 12:27 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Vond de toets van vanmiddag makkelijk, geslaagd met 2 foutjes. Nu mn praktijk nog 'even' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
J2pc schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:26:
afgelopen maandag om 15:00 in A'dam toevallig? :+
Nee, ik heb mijn theorie-examen al maanden geleden gehaald. (in 1x :) )

En opletten moet je zeker, maar er is een bepaalde spanning in die zaal, net als bij elk ander examen. Je bent geneigd impulsief te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Joe-star schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:41:
[...]

Nee, ik heb mijn theorie-examen al maanden geleden gehaald. (in 1x :) )

En opletten moet je zeker, maar er is een bepaalde spanning in die zaal, net als bij elk ander examen. Je bent geneigd impulsief te handelen.
och, ik laat me nooit zo opfokken bij examens, gewoon ff goed kijken en dan indrukken. tijd zat (oefen-examens had ik meestal in 10-15 min klaar :O). Heb de eerste keer niks gecorrigeerd en 1 fout :z

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Muwhahah maandag ook maar ffe me theorie gehaald! in 1 keer. Ik kneep em wel ffe toen ikhoorde dat meer dan de helft van de zaal het niet gehaald had....gelukkig maar 4 fout! nu nog afrijden. Ter informatie die oefen toetsen online zijn best nuttig veel vragen daaruit komen ook in het echte theorie examen. :)

Overigens gemaakt in leeuwarden om half2 :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ghostrider schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:14:
Muwhahah maandag ook maar ffe me theorie gehaald! in 1 keer. Ik kneep em wel ffe toen ikhoorde dat meer dan de helft van de zaal het niet gehaald had....gelukkig maar 4 fout! nu nog afrijden. Ter informatie die oefen toetsen online zijn best nuttig veel vragen daaruit komen ook in het echte theorie examen. :)

Overigens gemaakt in leeuwarden om half2 :)
Ik kneep em ook behoorlijk. Gelukkig zat ik een beetje vooraan zodat ik niet als een van de laatsten niet opgenoemd werd. Maar als je dan achter elkaar al die nummers hoort die gezakt zijn... brrr :X Wat een opluchtig was dat toen ik niet opgenoemd werd (en maar één foutje had, wat niemand me nadeed in de zaal 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Nou zojuist gehoord dat ik als het goed is, ik op 3 oktober het examen voor het E-rijbewijs ga doen!

Ben erg benieuwt hoe dat gaat. Heb dan mijn rijbewijs 1 jaar. Ik rijd wel bijna iedere dag en heb in dat jaar relatief veel rijervaring opgedaan, zowel over langere afstanden als korte. Aanhanger heb ik wel eens mee gereden, ook tandemassers maar echt bijzonder vond ik het niet. Alleen het achteruit parkeren/ rijden hè. Volgens mij moet je daar gewoon wat truukjes voor kennen.

Wat vonden diegene die het E-rijbewijs hebben gehaald ervan? Viel het mee/ tegen? Je moet dan zeker weer helemaal netjes rijden, 2 handen aan het stuur, waar je 50 mag geen 60 rijden etc... Zal wel weer wennen worden dan :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
RoD schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 07:22:
Dat is ook wat echt autorijden inhoudt. Goed kijken, anticiperen en inschatten.
Daar doelde ik dus ook op ja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Na een jaartje in het buitenland (daar niet gereden) gestudeerd te hebben deze week weer in de auto en op de motor gestapt, en in mijn ervaring is waar je nog steeds het meeste op moet letten de stommiteiten van anderen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Ik vergeet altijd bij speciale verrichingen om de zoveel tijd rond te kijken :| Verder gaat het goed volgens mn instructeur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:40
Woensdag afrijden, mensen nog tips mbt. het kijken? Ik kijk soms niet ver genoeg :(.

P.S. Zelfde probleem als RoD zeg maar :D

[ Voor 20% gewijzigd door Venxir op 28-08-2006 19:07 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik moet vrijdag theorie doen. Hoe kan ik nou de theorie leren als ik dit soort onzin krijg?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~diebe061/onzin.JPG
Een rotonde is een doorgaande weg en daar hoef je niet naar links te knipperen, slechts als je de rotonde verlaat... 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, vooraf aanzetten. Kunnen andere weggebruikers op inspelen. En aan laten staan op de rotonde, maar wel vroegtijdig wijzigen wanneer je de rotonde wilt verlaten.

Maar niet aanzetten voor rechtdoor, ofcourse. En rechts afslaan op een rotonde kun je hem ook alvast aanzetten voordat je de rotonde op rijdt. Kunnen mensen die wachten meteen aanrijden, bevorderd de doorstroom op rotondes die meestal al niet optimaal is. Met treuzelende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik zou het anders doen. Gewoon de rotonde opgaan (Je kan toch geen andere kant uit dus hoef je ook niet je richting aan te geven :z) en bij het afslaan je richtingaanwijzer aanzetten. Lijkt mij vrij logisch en het veiligst.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
om het even duidelijker te maken

Rechtsaf (eerste afslag dus) : knipper naar rechts, logisch :)

Rechtdoor: uit totdat je de eerste afslag voorbij bent, dan aan naar rechts

linksaf (3 kwart) : linksaf knipperen en bij naar rechts gaan knipperen naar rechts, want je gaat immers de rotonde verlaten

Zo simpel is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
Het moet niet nee. Maar bij dit soort vragen moet je 'moet' vervangen door 'is het verstandig om'...

Zo krijg je er wellicht ook eentje waar een bord met kinderen (school) staat.
Moet je hier langzamer rijden? Nee..., maar dat is wel verstandig, dus moet het antwoord 'ja' zijn.

Succes ermee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Thx, vandaag 18 geworden en geslaagd voor theorie. Drie fouten :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu zinds 3 maand mijn rijbewijs en is best wel wennen als je steeds in een dikke bmw diesel hebt gereden en in een bezine gaat rijden thuis :) heb onderhad ook al mijn eerste ongeluk gehad gelukkig niet mijn schuld werdt vanachter aangereden recht tegenover plietie bureau :p en daar hadden ze het zien gebeuren :) oja en heb ookal kras op zijkant auto gamaakt met achteruitrijden :( naja valt niet erreg op zitten er al meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:26:
ik heb nu zinds 3 maand mijn rijbewijs en is best wel wennen als je steeds in een dikke bmw diesel hebt gereden en in een bezine gaat rijden thuis :) heb onderhad ook al mijn eerste ongeluk gehad gelukkig niet mijn schuld werdt vanachter aangereden recht tegenover plietie bureau :p en daar hadden ze het zien gebeuren :) oja en heb ookal kras op zijkant auto gamaakt met achteruitrijden :( naja valt niet erreg op zitten er al meer :p
Je woont niet in Limburg hoop ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb jij even geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

/me spk2go heeft zijn eerste rijles ook gehad.

Het ging best goed, alleen werd strontgestoord van alle ingrepen. :p Mijn rijinstructeur vond het in ieder geval goed gaan. :) Volgens mij zeggen ze dat altijd. O-)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Wel godver de godver :@:@:@

"Hey, ik ben net terug van vakantie en ik sta voor je deur voor je RIJ-EXAMEN! maar waar ben jij?"
"uhm.. ik zit in tilburg nu.. en het is vandaag 5 september.. Mijn rijexamen is 7 sept. dat hebben jullie zelf doorgegeven"
"ok ik ga even bellen"

"Hey je hebt gewoon om 11.40 je rijexamen, dus behalve als jij schriftelijk blablablalbala"

Nou ben benieuwd straks of ik op papier heb dat het 7 september is. :S Ze hebben de laatste lessen telefonisch doorgegeven, dus ik heb geen 'bewijs' waarschijnlijk...

edit: naja zonder bewijs stuur ik zelf ook wel een factuurtje van die 3x dat ik rijles zou moeten hebben maar dat het niet/fout gepland was en dus niet heb kunnen werken -_-

[ Voor 14% gewijzigd door flashin op 05-09-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
spk2go schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:58:
/me spk2go heeft zijn eerste rijles ook gehad.

Het ging best goed, alleen werd strontgestoord van alle ingrepen. :p Mijn rijinstructeur vond het in ieder geval goed gaan. :) Volgens mij zeggen ze dat altijd. O-)
Ach, die ingrepen nemen ook vrij snel af hoor. Ik heb tijdens mijn lessen niet echt veel ingrepen meer, behalve af en toe een zetje tegen het stuur als ik weer de neiging heb mijn rechterspiegel kwijt te willen. :X

Tijdens de eerste lessen had ik er iig ook meer. ;) Het enige dat ik irritant vond was als de instructeur bij wegrijden (stoplichtje ofzo) de koppeling ging ondersteunen... dan liet ik hem de keer erop dus veel te hard omhoog komen. :X Maar dat deed ie ook niet meer toen ik daar om vroeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ohja nog iets.. ben dus ook mijn vrijstelling voor mijn tussentijdse toets kwijt (wat een zakkenvullers, het cbr), en ik mag morgen maar eens contact opnemen met het hoofdkantoor "hoe-nu-verder".

Ik ga in ieder geval dat examen _niet_ betalen

[ Voor 7% gewijzigd door flashin op 05-09-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
/me heeft vorige week donderdag zijn praktijk examen met een voldoende voltooid :D Heb in totaal 18 uurtjes les gehad in 9 dagen dus ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:46
* SyS_ErroR heeft vanmiddag zijn intake gehad bij Blom!

T ging echt lekker, aardige instructeur, hij vond het goed gaan & ik ook! :D

t is alleen wel verrekte duur zeg, maar dat was al bekend.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:44:
* SyS_ErroR heeft vanmiddag zijn intake gehad bij Blom!

T ging echt lekker, aardige instructeur, hij vond het goed gaan & ik ook! :D

t is alleen wel verrekte duur zeg, maar dat was al bekend.. :X
Duur? Ik was voor 870 euro klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
KappuhH schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:45:
[...]

Duur? Ik was voor 870 euro klaar :P
Is Blom dan zo absurd duur ofzo? :|
Bij Blom ligt het gemiddelde op zo'n 1900 euro!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:46:
[...]

Is Blom dan zo absurd duur ofzo? :|
Bij Blom ligt het gemiddelde op zo'n 1900 euro!!!
Geen idee eigenlijk. Hoeveel vraagt hij per uur les?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
KappuhH schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:09:
[...]

Geen idee eigenlijk. Hoeveel vraagt hij per uur les?
T is zo'n rijopleiding in stappen cursus... 40 uur lessen voor 1900 euro (dat is dan dus inclusief 4 deeltoetsen, en als je voor de laatste slaagt dan heb je je roze papiertje..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:31
flashin schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:51:
Ohja nog iets.. ben dus ook mijn vrijstelling voor mijn tussentijdse toets kwijt (wat een zakkenvullers, het cbr), en ik mag morgen maar eens contact opnemen met het hoofdkantoor "hoe-nu-verder".

Ik ga in ieder geval dat examen _niet_ betalen
De tussentijdse toets is zakkenvullen, je hebt er geen zak aan, kost teveel geld. "Ja, maar dan heb je ervaring hoe een echt examen gaat", ja tuurlijk, en als je goed rijdt slaag je niet eens. Ik zakte 1e examen, hoppa, vrijstelling kwijt voor bijzondere verrichtingen. Achteraf flink blij mee, die zijn echt simpel (verneuken + goed kijken = halen) en daardoor is je examen een stuk minder gevuld met andere "rot"-situaties...

Maar goed, al 4 jaar in bezit van B, nu begonnen met A :)

//edit

Gezever over geld...ben 2 keer gezakt, teveel lessen gehad en een tussentijdse toets, dat kostte me 4 jaar geleden al dus 2220 euro... auw :P

[ Voor 8% gewijzigd door phYzar op 06-09-2006 22:49 ]

• KappuhH
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:35:
[...]

T is zo'n rijopleiding in stappen cursus... 40 uur lessen voor 1900 euro (dat is dan dus inclusief 4 deeltoetsen, en als je voor de laatste slaagt dan heb je je roze papiertje..)
Wow dat is gemiddeld 47,50 per uur. Dat vind ik echt geldklopperij! Sowiezo is 40 lessen overdreven veel. 25 uur les is voor een jongen volgens mij gemiddeld. Zoals hierboven al zegt zijn die tussentijdse toetsen een beetje bullshit. 1tje is misschien nodig maar meer ook absoluut niet.

• FlotterPower
  • Laatst online: 02-09 21:51

FlotterPower

Boxy Brown

Jeej * FlotterPower wordt zaterdag 18!
De bedoeling is om mijn rbw zo snel mogelijk te halen. In ieder geval binnen 2 maanden :P
Net gebeld naar de rijschool waar ik lessen wil maar niemand neemt op }:|
Hopen dat ik volgende week kan beginnen..
Ik ga bij Holtrop in Leeuwarden lessen trouwens :P
Holtrop is langdurig ziek :(
In plaats daarvan ga ik naar Tilstra, dinsdag begin ik! :D
Heb er echt heel veel zin in..!

[ Voor 17% gewijzigd door FlotterPower op 07-09-2006 18:16 ]

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:12

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik ben ook van plan om eindelijk te gaan beginnen met m'n rijbewijs. Ik heb in de vakantie hard gewerkt en heb nu ongeveer 700 euro. Tijdens m'n lessen blijf ik gewoon doorsparen, dus ik denk dat het makkelijk kan.

via een vriend heb ik rijschool Blad in Rotterdam als tip gekregen. Ze rekenen 35 euro per 50 minuten en hebben een slagingspercentage van 66-70%. Alhoewel ik hier weinig waarde aan hecht.

Heeft iemand van jullie ervaringen met deze rijschool?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Niet echt druk in dit topic he? 8)7
Vandaag eindelijk mijn eerste les gehad :D
Ging wel lekker, hellingproef was een eitje, opschakelen ook.
Vanuit stilstand vertrekken en afremmen en neerschakelen voor een bocht vond ik het lastigst.
Niets onoverkombaars tho :P
Heb nu al weer zin in de volgende les! Moet alleen nog wachten tot maandag }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Idd niet echt druk!

Ik heb op dinsdag 26 september m'n eerste les. Ben erg benieuwd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

FlotterPower schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:00:
Vanuit stilstand vertrekken en afremmen en neerschakelen voor een bocht vond ik het lastigst.
tja de hellingproef met een diesel kon m'n broer ook prima alleen met onze benzine bakken bakt ie er nog niet zo veel van :X
verbaasde me hoe 'slecht' hij kon autorijden toen hij geslaagt was, loeiende motor (naja loeiend, veel toeren etc.) bij achteruitrijden omdat het met diesel het soepel gaat door 't mooie koppel bij weinig toeren maar bij benzine is dat ff wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
FlotterPower schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:00:
Die voertuigsbeheersing heb je na 2-3 lessen waarschijnlijk door. :)

Dan nog kijkgedrag en verkeersinzicht. 8)7 Vooral dat kijkgedrag heb ik zelf nogsteeds problemen mee, vooral omdat het CBR wil zien dat je kijkt op momenten dat het imo totaal overbodig is (waarom zou je in je binnenspiegel kijken als je achteruit in een parkeervak staat, met de achterkant van de auto tegen een blinde muur van een gebouw aan? 8)7).

Ik zit trouwens ondertussen aan mijn eh... 16e les. 25 september heb ik tussentijdse toets, 24 oktober (om 08:00 :() is mijn voorlopige examendatum (alleen een beetje afhankelijk van hoe mijn tussentijdse toets gaat dus). Vraag me af of ik het 24 oktober haal, zou wel mooi zijn. :)

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Om half 9 te horen gekregen dat ik geslaagd was, kwartiertje terug rijbewijs opgehaald bij de gemeente :D

• KappuhH
  • Niet online
mcdronkz schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:51:
Om half 9 te horen gekregen dat ik geslaagd was, kwartiertje terug rijbewijs opgehaald bij de gemeente :D
Gefeliciteerd! Maar wat doe je nu dan op GoT? Je moet rijden!!!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
KappuhH schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:54:
[...]

Gefeliciteerd! Maar wat doe je nu dan op GoT? Je moet rijden!!!
Thanks man, jah, ik zit nu op me stage :D. Van het weekend effe naar een Kever kijken, en wss kopen :P.

• Imperium
  • Niet online
12 Oktober voor de 3e keer afrijden..

hopelijk gaat het dan wel goed.

elke keer dat kijken op kruispunten.. ik kan maar niet begrijpen wat ik daar fout aan doe.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 01:33:
Nee, vooraf aanzetten. Kunnen andere weggebruikers op inspelen. En aan laten staan op de rotonde, maar wel vroegtijdig wijzigen wanneer je de rotonde wilt verlaten.

Maar niet aanzetten voor rechtdoor, ofcourse. En rechts afslaan op een rotonde kun je hem ook alvast aanzetten voordat je de rotonde op rijdt. Kunnen mensen die wachten meteen aanrijden, bevorderd de doorstroom op rotondes die meestal al niet optimaal is. Met treuzelende mensen.
Hoe kun je inspelen op het feit dat iemand naar links gaat op een rotonde, je zal toch achter die persoon moeten blijven rijden lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm over uurtje weer afrijden voor de 3e keer, wish me luck ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 06:22:
hm over uurtje weer afrijden voor de 3e keer, wish me luck ><
Good luck. :)

* Xander moet vanmiddag tussentijdse toets doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Vrijdag ben ik geslaagd, en ik heb zojuist me rijbewijs opgehaalt op het gemeentehuis. Ik ben echt blij dat ik van dat lessen af ben, eindelijk vrijheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tipje van mij: Heb je 2 weken vakantie? Heb je +- 1800-2000 euri voor je rijbewijs over?
Doe dan een 10 dagen (ongeveer) cursus bij de ANWB. Ik had in de grote vakantie, alweer een jaar terug, op maandagmorgen half 9 theorie. Gehaald met het max aantal fouten :+ (je moet ze goed pakken :P ). De week erop, op donderdagmorgen praktijk examen. Alles in 1 keer voor 1800 euro ongeveer.

Helemaal super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Succes Nemor :)
darkdesign en mcdronkz gefeliciteerd :Y)

Hoeveel lessen hebben jullie allemaal gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woot rijbewijs gehaald! euh rond de 40 lessen ofzow... waarvan 5 eigenlijk onnodig waren, ben nu wel rond de 2600 euro kwijt, dat is wel minder... maar mag de pret niet drukken dat ik mijn roze papiertje heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik heb vanmiddag om 14:50 m'n eerste rijles!

Ik ben benieuwd wat ik allemaal mag doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik heb 'm gehad en het was werkelijk super!

Ik mocht gas geven en sturen. Door m'n eigen dorp en scheuren met 120 over de a15.

Over het algemeen vond ik het wel goed gaan, ik stuur alleen soms te langzaam, hierdoor beland ik soms op de verkeerde weghelft van de weg die ik in wil slaan.

Maarja, volgende week vrijdag weer!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zo mijn lessen zitten erop (hoop ik dan), en dat betekent natuurlijk:

Rijexamen! (morgenvroeg)

Hopelijk zit het me allemaal mee, en doe ik geen gekke dingen. Ik heb namelijk sinds zaterdag een nieuwe lesauto. Van 1.4 SDI naar 1.6 TDI (lekker overschakeling ook...)

Dus de auto slaat sneller af (wat me gelukkig nog niet gebeurd is), maar trekt ook stukken sneller op. Ik kan nu gelukkig fatsoenlijk inhalen op de snelweg. Ook zat er op de oude lesauto geen rechter buitenspiegel, en op de nieuwe wel...

Ik ben dus gewend om die spiegel niet te gebruiken...

Och we zien het wel, en laat het nog wel weten of ik dan ook daadwerkelijk geslaagd ben.

Ik wacht in ieder geval met aanvragen van het rijbewijs tot maandag, zodat ik zo'n fijn credit-card formaat rijbewijs krijg ;)

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14
Imperium schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 22:21:
12 Oktober voor de 3e keer afrijden
Me too :) 12 oktober, 10:45 uur.

Waar ik nog steeds moeite mee heb zijn het bochtje achteruit en achteruit fileparkeren. Met name fileparkeren: ofwel ik raak de achterkant van de andere auto, ofwel ik raak de stoeprand. Ik heb zelf altijd volgende volgorde bij fileparkeren:
- Achteruit rijden totdat achterkant van de geparkeerde auto in het midden van rechter achterruitje (klein) is.
- Direct vol indraaien
- Zodra virtueel het midden van je achterruit de stoep raakt, dan weer terugdraaien.

Iemand tips hoe het makkelijker/beter kan?

Verwijderd

succes!

vraag het je instructeur? tis bij iedere auto anders.

mgoe, het maakt eigenlijk niet uit. waar het om gaat is dat je niets raakt en lekker obligaat gaat zitten kijken. of die auto dan uiteindelijk ergens in de buurt van de bedoelde stoep/straat terechtkomt is hooguit bijzaak :P

• Xander
TweakersOnly schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:44:
[...]
Waar ik nog steeds moeite mee heb zijn het bochtje achteruit en achteruit fileparkeren. Met name fileparkeren: ofwel ik raak de achterkant van de andere auto, ofwel ik raak de stoeprand. Ik heb zelf altijd volgende volgorde bij fileparkeren:
- Achteruit rijden totdat achterkant van de geparkeerde auto in het midden van rechter achterruitje (klein) is.
- Direct vol indraaien
- Zodra virtueel het midden van je achterruit de stoep raakt, dan weer terugdraaien.

Iemand tips hoe het makkelijker/beter kan?
Fileparkeren en bochtje achteruit zijn ook de twee bijzondere verrichtingen waar ik het meeste problemen mee gehad heb. De auto voor me (bijna) raken heb ik echter nog nooit gehad. :X

Misschien je laatste regeltje even verandere door 'zodra de auto in een hoek van 45 graden staat' / 'zodra je rechter zijspiegel bij de achterkant van de auto voor je is'? Die twee heb ik namelijk geleerd, de auto voor me raken lukt echt niet. :X (Ik had dan weer wel last dat ik af en toe te laat terugstuurde en dus tegen de stoeprand aanstond...)

Ik heb afgelopen maandag iig TTT gedaan en vrijstelling voor mijn bijzondere verrichtingen gekregen. :) Moest fileparkeren en straatje keren (dmv steken). Fileparkeren was dus wel onvoldoende, ik ging iets te laat terugsturen en op het moment dat ik iets naar voren wilde rijden om dat te compenseren moest ik er al mee ophouden. Maargoed, straatje keren ging wel goed en aangezien je maar 1 van de 2 voldoende hoeft te hebben voor vrijstelling dus toch gehaald.

Nu 23 oktober examen doen, eens kijken hoe dat loopt. :P

• TranceSetter
Zo vandaag opgeweest voor examen, en ben geslaagd :D

Vanavond dan maar eens in de auto van pa en ma gaan rijden O-)

• darkdesign
  • Niet online
TranceSetter schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:14:
Zo vandaag opgeweest voor examen, en ben geslaagd :D

Vanavond dan maar eens in de auto van pa en ma gaan rijden O-)
netjes gedaan. Gefeliciteerd ermee

• TranceSetter
darkdesign schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:58:
[...]

netjes gedaan. Gefeliciteerd ermee
thanks. Trouwens niet gereden in de auto van van pa en ma, want ze moesten dringend weg. Wel kwam een vriend van me aanzetten met de auto van zijn ouders... Een audi A3 met 2 liter benzine motor.

Dan moet je dus echt uitkijken dat je niet te snel gaat rijden zeg...

Ik houd het voor de komende tijd wel even bij 'onze' auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI...

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Haha, dat had ik ook :D Je spat vooruit in het begin met zon benzine-auto. Gelukkig wen je er redelijk snel aan en dan wil je niet meer anders :)

Verwijderd

Ik heb inmiddels 4 x afgereden (waaronder 1 bnor examen dat ik compleet verknalt heb). De eerste twee ging het nog goed, maar de andere twee keer werden gekenmerkt door stress en dat is killing voor mijn verder goede rijgedrag. Drie van die valeriaan misbaksels ingenomen, maar echt veel beter wordt je daar niet van. 31 oktober de 5e keer, mag toch hopen dat ik het nu wel haal.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TranceSetter schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:24:
[...]

thanks. Trouwens niet gereden in de auto van van pa en ma, want ze moesten dringend weg. Wel kwam een vriend van me aanzetten met de auto van zijn ouders... Een audi A3 met 2 liter benzine motor.

Dan moet je dus echt uitkijken dat je niet te snel gaat rijden zeg...

Ik houd het voor de komende tijd wel even bij 'onze' auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI...
Snelheid is relatief, wat is te snel O-) sinds ik motorrijbewijs erbij heb rij ik altijd te hard :/

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
M3rcury schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:30:
[...]

Snelheid is relatief, wat is te snel O-) sinds ik motorrijbewijs erbij heb rij ik altijd te hard :/
Ik vind té snel als je sneller als de toegestane snelheid gaat rijden of op een rotonde bijvoorbeeld te snel aan komt rijden en alles gehaast doet. En daar heb ik toch wel last van eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
* ReZ1987 is ook geslaagd voor het rijbewijs! :D Eerste keer :P

Eigenlijk was het best wel simpel... gewoon wat rondrijden door Sneek en gewoon goed aan de regeltjes houden :P. Nu nog even dat pasje aanvragen en dan maar weer een week wachten :O.

* ReZ1987 blij is :*)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 02:20

Zeeuw

5.6

Vandaag ook geslaagd voor mijn Motorrijbewijs _/-\o_

Eerste keer! Alleen over de bijzondere verrichtingen moest ik 2 keer doen...mijn instructeur kon de eerste keer zakken niet onderbouwen, hij vond het mierenneukerij...

Maar goed, morgen nieuwe rijbewijs aanvragen!!

Heb nu A, B, C en E! D komt misschien nog wel...als ik zin heb...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 18:05:
[...]

Ik vind té snel als je sneller als de toegestane snelheid gaat rijden of op een rotonde bijvoorbeeld te snel aan komt rijden en alles gehaast doet. En daar heb ik toch wel last van eigenlijk...
Doe je het gecontroleerd en goed? Dan is er niks mis mee, ik rij ook heel vlot. Maar wel op een veilige manier. Maar je hebt ook malloten die een snelheid niet kennen en zichzelf over de rotonde heen lanceren, of een bocht te hard nemen en in de sloot/boom belanden. Met alle gevolgen van dien.

Dus doe het gecontroleerd en kijk ver vooruit zodat je op alles en iedereen in kunt spelen, maakt t rijden nog leuker ook. Al dat slome gedoe zeg, en ja voor benzine besparen moet je het ook niet doen want dan kun je de auto net zo goed stil laten staan.

Zullen wel geen goede tips zijn voor beginners, begin er maar mee naar 10 jaar ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Hmm... Dat ik dit topic nu pas tegenkom. :o

Ik heb mijn autorijbewijs vorige maand op 11 september in 1 keer gehaald. Dat vond ik zelf nogal een wonder, aangezien ik niet echt het idee had dat het goed ging. Maar dat viel blijkbaar dus wel mee. :P

Misschien ga ik nog voor m'n motorrijbewijs, maar dan mag ik eerst wel gaan sparen. O-)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Imperium schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 22:21:
12 Oktober voor de 3e keer afrijden..

hopelijk gaat het dan wel goed.

elke keer dat kijken op kruispunten.. ik kan maar niet begrijpen wat ik daar fout aan doe.. :(
Ik mag ook op 12 oktober..om 8:55. Heb er onwijs veel zin in :) M'n instructeur verwacht weinig problemen, moet alleen af en toe iets rustiger aan doen bij wegversmallingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zo ik heb vandaag ook weer lekker lesgereden ging erg goed maar wat anderen doen:

Een lesauto rijd voor me bij een afrit, ik neem ook de afrit achter de les auto. Bij de scherpe bocht na de uitvoeg strook ontkoppelt ze en rijd keihard door de bocht (bijna op 3 wielen) Even later rij ik weer achter haar zei gaat links ik rechtdoor. Me instructeur "zei is aan het afrijden" evenlater zie ik een filevorming bij de oprijbaan. Staat ze gewoon stil :D En daarna rijdt ze weer en voegt veelste langzaam in. Een (sl)opel voor me trekt ook niet lekker op waardoor ik met 60 invoeg waar je 70 mag. Nou goed prima. Even later geeft ze me weinig ruimte bij ritsen :D Welke idioot gaat er nou stilstaan bij invoegen als je nog niet eens op de invoeg strook zit :'(

ook erg mooi een leuke S bocht waar je 50mag, eropaf met 45 dan doortrekken naar 60 in de bocht en de volgende weer. Volgens mij had de 205 achter me het niet helemaal door dat hij daar niet zo hard doorheen kon :D die helde nogal ver over en kwam op de verkeerde rijstrook O-)

Iemand nog tips waarom een 3 punts draai soms wel werkt en soms niet? Ik heb het gevoel dat je als je eraanbegint echt uiterst rechts moet staan, Graag tips :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ghostrider schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:57:
Iemand nog tips waarom een 3 punts draai soms wel werkt en soms niet? Ik heb het gevoel dat je als je eraanbegint echt uiterst rechts moet staan, Graag tips :)
Langzaam rijden en snel sturen blijft het beste werken natuurlijk. :+ En niet vergeten om vlak voordat je tegen de stoep aankomt je stuur weer zover mogelijk recht te zetten.

In de meeste straatjes hoef je niet _uiterst_ rechts te staan, dan heb je wel een erg smalle te pakken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Het werkte vandaag echt super in een normale straat maar daarna in een smallere lukt het net niet. Kortom het zal wel niet aan mij liggen :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dat probleem had ik ook, maar kwam dus enkel omdat ik te snel reed en het met sturen niet meer bij kon houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Soms is het wel tricky om pas ook echt testuren als je rijd en niet eerder. Zal het binnenkort weer eens proberen, moet de 19e afrijden :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

woei! besloten om ook maar snel mijn rijbewijs te gaan halen.
nu eerst maximaal inlezen etc!
kom er op terug ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Afgelopen dinsdag mijn E-rijbewijs gehaald en nu heb ik BE! In 1x, viel wel tegen, was een stuk lastiger dan ik van te voren had verwacht! Zeker omdat ik eigenlijk nog nooit met aanhangers had gereden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eens beginnen met motorrijlessen, maar ik vind het een beetje lastig in te schatten wat me dat gaat kosten. Ik heb nu anderhalf jaar rij-ervaring, met vrij veel kilometers en verschillende situaties (zowel centrum van grote steden als rustige provinciale wegen), en daarnaast heb ik vrij veel op schakelbrommers gereden...geeft mij dit voordelen? Op hoeveel lessen moet ik ongeveer rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 02:20

Zeeuw

5.6

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:51:
Ik wil eens beginnen met motorrijlessen, maar ik vind het een beetje lastig in te schatten wat me dat gaat kosten. Ik heb nu anderhalf jaar rij-ervaring, met vrij veel kilometers en verschillende situaties (zowel centrum van grote steden als rustige provinciale wegen), en daarnaast heb ik vrij veel op schakelbrommers gereden...geeft mij dit voordelen? Op hoeveel lessen moet ik ongeveer rekenen?
Je kunt altijd vrijblijvend een proefles aanvragen, ik zat met mijn 3 jaar ervaring met rijbewijs BCE aan 15 lessen...
Moet ik wel zeggen dat ik 1x gezakt ben voor bijzondere verrichtingen en dat ik voor mijn examen ook nog een uurtje wilde lessen om het gevoel te krijgen. Dus het had misschien ook in 12 lessen gekund...

Mijn lessen koste 45 euro, examen bijzondere verrichtingen 75 euro (2x ivm zakken) en het 2de examen 190 euro, bij elkaar 1015 euro!

Read the badge, Bitch!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.