Dennahz schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:36:
Precies, ik vind persoonlijk het systeem in Belgie veel beter.
1. Je leert de basis met instructeur (20 uur verplichte les)
2. Nadat je deze basis kent ga je zelf op pad en door je eigen fouten leer je.
3. Voordat je ook maar begint met rijden moet je je theorie gehaald hebben, dus je bent op de hoogte van alle borden / regels etc.
Tja, zo kan je het doen, wil je het echter heel goedkoop dan kan je in België zelfs het vrij systeem nemen gelijk ik gehad heb.
1. Je gaat naar de aldi en koopt een boek "rijbewijs voor dummies" (of iets in die trant)
2. Je leest het boek, gaat naar het centrum, en geeft antwoord op de vragen van de pc
3. Je rijdt (pa aan het stuur) met papiertje dat je van punt 2 kreeg naar het stadhuis en krijgt een voorlopig rijbewijs
4. Je stapt in de auto, je vader zegt koppeling links, gas rechts rem midden en je gaat de baan op naar huis. Rijervaring voor je in het verkeer stapt: 0,0 (en zo ben ik direct door centrum gent gereden)
5. 9maanden zelf rondrijden om te oefenen (vader moet in principe naast jou zitten

)
6. maneuver examen gaan doen (parkeren ed.). Grappig detail: voor je begint moet je een lotje trekken hoe groot de parkeerplaats is waar je in mag parkeren

(had uiteraard de grootste, is maar best ook, kan nu na 2 jaar nog steeds niet botsvrij parkeren). Ik dacht trouwens dat het verschil in lengte met dezelfde auto kan oplopen tot 60cm ruimte die je krijgt. Ik kreeg +40cm, je kan ook -20cm trekken...
7. examen op de baan
Je kan ook een rij-simulator doen wat volgens hun veel beter is (en goedkoper) dan in het echt, maar ik wil juist zsm in het echt rijden..

Keuzes keuzes...
Rij-simulator is toch zo gelijk NFS op de pc (maar dan met de veronderstelling dat je je normaal gedraagd)? Zou me nooit lukken, geeft veel te veel pc-spel gevoel. Moet eens gelijk in NFS je aan de verkeersregels houden. Saai man, saai... dat hou je nooit een kwartier vol.
Direct de baan op, veel kan er niet mislopen. Begin gewoon voorzichtig en er kan niets gebeuren.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 14-06-2006 12:33
]