Het grote rijbewijs topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.679 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

weekend warrior schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:22:
[...]

Ik heb "Vroegahhh" ;) 3,5 jaar geleden ook een week cursus gedaan(in 2 halve weken, 24 uur in totaal), is mij erg goed bevallen juist omdat je dan zo veel oefent.

nu ben ik bezig met mijn motor, alleen heb de tijd en het geld niet omdat in een week cursus te doen. krijg nu meestal 2 lessen per week, en heb net de achtste gehad.
Ik ben maandag geslaagt voor mijn motorpapiertje :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07 19:52
Dennahz schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:36:

Je kan ook een rij-simulator doen wat volgens hun veel beter is (en goedkoper) dan in het echt, maar ik wil juist zsm in het echt rijden.. :p

Keuzes keuzes...
Een paar lessen rij-simulator kan geen kwaad; je komt zo in situaties die je tijdens het lessen niet per definitie tegenkomt, maar die wel handig zijn om te oefenen. Leeuwarden is sowieso niet de meest enerverende plek om te leren rijden.

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:36:
Precies, ik vind persoonlijk het systeem in Belgie veel beter.

1. Je leert de basis met instructeur (20 uur verplichte les)
2. Nadat je deze basis kent ga je zelf op pad en door je eigen fouten leer je.
3. Voordat je ook maar begint met rijden moet je je theorie gehaald hebben, dus je bent op de hoogte van alle borden / regels etc.
Tja, zo kan je het doen, wil je het echter heel goedkoop dan kan je in België zelfs het vrij systeem nemen gelijk ik gehad heb.
1. Je gaat naar de aldi en koopt een boek "rijbewijs voor dummies" (of iets in die trant)
2. Je leest het boek, gaat naar het centrum, en geeft antwoord op de vragen van de pc
3. Je rijdt (pa aan het stuur) met papiertje dat je van punt 2 kreeg naar het stadhuis en krijgt een voorlopig rijbewijs
4. Je stapt in de auto, je vader zegt koppeling links, gas rechts rem midden en je gaat de baan op naar huis. Rijervaring voor je in het verkeer stapt: 0,0 (en zo ben ik direct door centrum gent gereden)
5. 9maanden zelf rondrijden om te oefenen (vader moet in principe naast jou zitten O-))
6. maneuver examen gaan doen (parkeren ed.). Grappig detail: voor je begint moet je een lotje trekken hoe groot de parkeerplaats is waar je in mag parkeren _/-\o_ (had uiteraard de grootste, is maar best ook, kan nu na 2 jaar nog steeds niet botsvrij parkeren). Ik dacht trouwens dat het verschil in lengte met dezelfde auto kan oplopen tot 60cm ruimte die je krijgt. Ik kreeg +40cm, je kan ook -20cm trekken...
7. examen op de baan
Je kan ook een rij-simulator doen wat volgens hun veel beter is (en goedkoper) dan in het echt, maar ik wil juist zsm in het echt rijden.. :p
Keuzes keuzes...
Rij-simulator is toch zo gelijk NFS op de pc (maar dan met de veronderstelling dat je je normaal gedraagd)? Zou me nooit lukken, geeft veel te veel pc-spel gevoel. Moet eens gelijk in NFS je aan de verkeersregels houden. Saai man, saai... dat hou je nooit een kwartier vol.
Direct de baan op, veel kan er niet mislopen. Begin gewoon voorzichtig en er kan niets gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:41
In NFS kun je ook geen 50 rijden in de 3 :P

maargoed net ook rijles gehad, eerste keer. Moest een beetje door het buitengebied van Markelo rijden naar Markelo (naastliggende plaats) meisje wegbrengen, toen door buitengebied gereden in Markelo en Enter. Toen kwamen we weer in mijn woonplaats Goor en effe door mijn woonwijk gereden en toen waren we weer in Goor! :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:32:
[...]

Tja, zo kan je het doen, wil je het echter heel goedkoop dan kan je in België zelfs het vrij systeem nemen gelijk ik gehad heb.
1. Je gaat naar de aldi en koopt een boek "rijbewijs voor dummies" (of iets in die trant)
2. Je leest het boek, gaat naar het centrum, en geeft antwoord op de vragen van de pc
3. Je rijdt (pa aan het stuur) met papiertje dat je van punt 2 kreeg naar het stadhuis en krijgt een voorlopig rijbewijs
4. Je stapt in de auto, je vader zegt koppeling links, gas rechts rem midden en je gaat de baan op naar huis. Rijervaring voor je in het verkeer stapt: 0,0 (en zo ben ik direct door centrum gent gereden)
5. 9maanden zelf rondrijden om te oefenen (vader moet in principe naast jou zitten O-))
6. maneuver examen gaan doen (parkeren ed.). Grappig detail: voor je begint moet je een lotje trekken hoe groot de parkeerplaats is waar je in mag parkeren _/-\o_ (had uiteraard de grootste, is maar best ook, kan nu na 2 jaar nog steeds niet botsvrij parkeren). Ik dacht trouwens dat het verschil in lengte met dezelfde auto kan oplopen tot 60cm ruimte die je krijgt. Ik kreeg +40cm, je kan ook -20cm trekken...
7. examen op de baan
Dit is zeker een grapje? Slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:51:
Dit is echt géén grap, alleen de goedkoopste manier om aan je rijbewijs te raken. Oké, het is misschien niet de bedoeling dat je rechtstreeks gent binnen rijdt, maar voor mij was dat effectief de kortste weg naar huis. (en mijn vader zit niet in over eventuele krasjes & deukjes).

en van dat briefje dat je voor je praktisch moet trekken om je lengte van het gat om in te parkeren te bepalen vind ik niet direct iets terug, maar er zullen er hier wel genoeg rondklikken die ook zo'n briefje mogen nemen hebben.

Verder vind ik die maneuvers nogal idioot, ik kon vb niet normaal vertrekken op een helling zonder achteruit te bollen. Heb daar om toch maar niet achteruit te bollen het gas volledig tot eind geduwd (bijna 6000 toeren), koppeling laten komen en als ik voelde dat mijn banden begonnen door te slaan/handrem begon te piepen (weet niet wat het eerste was :o ) de handrem neer gelegd en ik heb nog een goed gehad op die test. Nl geen enkele fout gemaakt, ben niet achteruit gebold 8)7
Vooral dat in parkeren; je oefent je daar een breuk op om te kunnen parkeren tussen paaltjes, het lukt je ook redelijk, kom je daarna op de baan en wil je trots showen dat je kan parkeren, sta je in de bloembak naast je parkeerplek/rij je tegen de gevel van het huis waarnaast je wil parkeren/tegen de auto achter je. Paaltjes zijn volledig anders dan auto's! (Ik wist dat ik achteruit moest rijden tot wanneer dat 1 paaltje kwam tot aan het streepje op het glas (lippestift kan je toch afvegen erna), dan volledig stuur omdraaien, en dan rijden tot het paaltje vooraan op een bepaald streepje zat op de motorkap, en dan terug overdraaien, beetje achteruit en je stond er.

/me kan niet echt rijden, maar is toch al bijna 2 jaar trotse bezitter van een ondertussen ongeldig (print-inkt van mijn foto is volledig uitgelopen) rijbewijs

Nog een tip voor anderen:
1) maneuvers met je lichten AAN maken, dan kan je makkelijker je voorkant van je auto zien
2) examen maken met relax-muziek die redelijk luid staat. Geeft een kalmerend effect op de examinator (who cares of die mens stressed is), maar vooral: hij hoort je niet verkeerd/te laat schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zeg, ik heb een vraagje wat niet makkelijk terug te vinden is in dit topic...
Ik ga volgende maand een poging doen m'n BE rijbewijs te halen, maar vroeg me af welke vaardigheden je moet kunnen?
Ik doel dan natuurlijk op het achteruitrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de maneuvers die je moet doen zijn achteruit inrijden in een garage, omkeren in een straat, 10 of 15m achteruit en vertrekken op een helling zonder achteruit te bollen.

inrijden in de garage is de bovenste schets, omkeren in een straat de volgende. Bij het omkeren in de straat krijg je qua breedte ongeveer 20a30cm meer dan de breedte van je auto (daarmee heb ik h et toch geleerd), en qua diepte een dikke meterenhalf. Inparkeren weet ik niet meer hoeveel ruimte je kreeg...

http://users.telenet.be/my_space/PD/rijbewijs.gif

blijkt dat er iets met mijn webspace scheelt, krijg het niet online :o
Blijven editten jong, blijven editten...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee, het gaat dus écht op die manier. Zo heb ik m'n rijbewijs vorige maand ook gehaald. Op 1 juli 2005 theorie gaan halen voor 15eur. De week erop voorlopig rijbewijs opgehaald op het gemeentehuis (9eur fiscale zegels; die zijn sinds 2006 afgeschaft volgens mij), twee L'en gaan kopen om in de auto van ma en pa te hangen (4eur). Dan negen maandjes rondrijden met één van de ouders op de passagiersstoel (met eventueel nog maximum één andere passagier achterin). En dan praktisch examen gaan doen (36eur).

De eerste keer was ik niet geslaagd, omdat ik niet echt geoefend had. Ik had wat foutjes gemaakt bij het manouvreren, maar de tweede keer ging het prima. Ook het gedeelte op de weg ging vrij vlotjes. Ik was dus voor een schamele 116eur volledig klaar :). Geniaal systeem, als je het mij vraagt. Als ik 1000eur of meer zou moeten betalen, kon ik nog wel enkele jaartjes wachten met het behalen van m'n rijbewijs B).
MikeyMan schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:39:
Zeg, ik heb een vraagje wat niet makkelijk terug te vinden is in dit topic...
Ik ga volgende maand een poging doen m'n BE rijbewijs te halen, maar vroeg me af welke vaardigheden je moet kunnen?
Ik doel dan natuurlijk op het achteruitrijden...
In het examencentrum kan je van die mooie folders krijgen waarin alle oefeningen beschreven staan. Die kreeg ik althans na het afleggen van het theorie-examen.

Het bestaat uit drie delen:
1. Tien meter achteruitrijden tussen paaltjes. Ik geloof dat de afstand tussen de paaltjes gelijk is aan de breedte van de wagen (inclusief spiegels) + 50cm.

2. Parallel parkeren (achteruit inparkeren in een straat tussen twee auto's dus). Afstand tussen de bakens (de 'auto's' dus zogezegd) is de lengte van de auto + 2m. Afhankelijk van wel nummertje je kiest voor het examen kan dit nog verlengd worden met maximaal 50cm of ingekort worden met maximaal 20cm. De afstand tussen de wagen en de stoeprand mag maximum 30cm bedragen en je mag deze niet raken tijdens het uitvoeren van het manoeuvre.

3. Keren in een straat van 7m zonder de zijkant van de straat te overschrijden. Dus: vooruit rijden, achteruit een baken (wederom tussen twee 'auto's') inrijden en je weg in de tegengestelde richting verderzetten (zoals op de mooie schets van Athmozz :P). De afstand van het baken is de breedte van de wagen + 70cm geloof ik. Dit baken reikt tot 2m van de stoeprand. Dus eigenlijk heb je maar 5m om je manoeuvre uit te voeren.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fileparkeren met een aanhanger???? Dat wordt inderdaad oefenen dan... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 21:52
Van al die verhalen over Belgie wordt je toch gewoon triest :X . En dan willen ze het in Nederland volgend jaar nóg strenger, moeilijker en duurder maken |:( .

Nou weet ik niet wat het percentage verkeersongevallen in Belgie is onder de beginnende automobilisten, maar als het niet al te hoog is, lijkt het me een ideaal systeem. Hoewel ik het wel erg gevaarlijk vind, want de eerste paar keer dat ik reed, heb ik zo ongeveer 5 man vermoord, als de instructeur niet ingegrepen zou hebben. }:O

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De slaagkans voor mensen die model 3 (op 9 maanden, zonder rijlessen) kiezen is wel aanzienlijk lager. Er zijn maar weinig mensen die de eerste keer meteen slagen met deze formule. Maar ja, voor die prijs kan je het m.i. niet laten. Een praktisch examen kost bij de twee andere modellen (3 en 6 maanden, met 20 of 10 lessen) ook nog eens veel meer; ik geloof 125eur, aangezien je dat dan met een leswagen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechte zaak? :|

Ik heb het ook op deze manier gedaan, en wat volgt zijn een aantal feitjes:

- tegen de beweringen in van rijscholen en examencentra, is onlangs uit onderzoek gebleken dat de mensen die deze formule vormen het minste ongelukken veroorzaken in hun eerste jaar dat ze hun rijbewijs hebben. Dus de mensen die rijschool hebben gevolgd veroorzaken meer ongelukken dan de mensen die puur met de ouders hebben leren rijden !!! De meest plausibele verklaring: de mensen die met de ouders hebben leren rijden hebben veel langer / veel meer ervaring opgedaan als de mensen die met de rijschool hebben leren rijden.
Ter vergelijking: ik heb puur met mijn ouders leren rijden, dit is zowat 300u geweest. Mijn zus heeft met de rijschool leren rijden, dit is zowat 60 u geweest (20u rijschool, 40u zelf).

- ik heb al met veel mensen meegereden waarvan er zijn die rijschool hebben gedaan, en er zijn die zelf hebben geleerd: ik kan je verzekeren dat diegenen die zelf hebben geleerd (en dus al veel meer uren achter het stuur zitten), dat ik me daar veel veiliger mee voel om mee mee te rijden. Als ik zie wat een fratsen de mensen die met de rijschool hebben leren rijden uithalen :o

Wat eigenlijk telkens blijkt in alles wat ik om me heen zie gebeuren met betrekking tot dit onderwerp is dat veel oefenen en zo veel mogelijk ervaring opdoen hetgeen is wat telt!!!!

Vind het spijtig dat mensen die niet met de rijschool hebben leren rijden nogal vaak niet serieus genomen worden. Dit is vaak in het buitenland (buiten belgie dus) omdat daar dit systeem niet gekend is. De feiten spreken nochtans in het voordeel van dit systeem!!
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:42:
De slaagkans voor mensen die model 3 (op 9 maanden, zonder rijlessen) kiezen is wel aanzienlijk lager. Er zijn maar weinig mensen die de eerste keer meteen slagen met deze formule.
Van 15 leeftijdsgenoten die ik ken die dit hebben gedaan waren er 14 door van de eerste poging :)
Degene die er niet door was zei zelf van niet genoeg geoefend te hebben. Je slaagkans kan enorm groot worden met deze formule, indien je echt goed veel oefent. 9 maand lang goed veel oefenen is meer waard dan 20u les om vervolgens 3 maand maar te rijden (zonder begeider, dus zonder dat je op je fouten gewezen wordt etc)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:45:
Degene die er niet door was zei zelf van niet genoeg geoefend te hebben. Je slaagkans kan enorm groot worden met deze formule, indien je echt goed veel oefent.
Net zoals ik dus. Op het manoeuvreren heb ik een uurtje of twee geoefend voor m'n eerste poging. Dat was klaarblijkelijk niet genoeg :).

Het gedeelte op de baan, waarvoor ik wel veel geoefend had, ging prima...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voila, een uurtje of 2 zou ik ook niet door zijn. Maar zeg zelf, als je alles goed oefent en veel ervaring opdoet (en een beetje je gezond verstand gebruikt) is dit toch de perfect oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard :).

En die trucjes die ze je op de rijschool leren, kan je ook zelf wel uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 18:50
[b][message=25946195,noline]M3rcury schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:14

Ik ben maandag geslaagt voor mijn motorpapiertje :P
Gefeliciteerd, dat verklaart ook die RS125. leuk spul he die opgevoerde brommers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:51
*zucht* ... Morgen ben ik wéér aan de beurt.. Na een tijd geen les (omdat er veel tijd tussen het examen en herexamen in zat (eind maart -> half juni) gehad te hebben ben ik morgen weer aan de beurt.. Hopelijk gaat het nu wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Laatst mn TTT gehad. Ik was te "voorzichtig" en ik moet beter kijken (bijna 2 mensen van het zebrapad gereden, omg :X )
Voor de rest ging het wel goed, ook vrijstelling gekregen voor mn bijzondere verrichtingen, hoewel die allerminst perfect gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

weekend warrior schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:52:
[...]

Gefeliciteerd, dat verklaart ook die RS125. leuk spul he die opgevoerde brommers :D
Idd, voor als je naast een RS 50 staan 8)7
maar het is een fijne stuurfiets en daar ging het mij om, om kneedowns mee te gaan oefenen zometeen

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:53

_Ernst_

Mark It Zero!

RoD schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:43:

Voor de rest ging het wel goed, ook vrijstelling gekregen voor mn bijzondere verrichtingen, hoewel die allerminst perfect gingen.
Goed gekeken? Vast wel, want daar gaat het om, niet of je mooi recht op de plaats van bestemming terecht komt :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
_Ernst_ schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:58:
[...]

Goed gekeken? Vast wel, want daar gaat het om, niet of je mooi recht op de plaats van bestemming terecht komt :P
Yup, goed gekeken :) Verder lukte me het wel, al dan met wat gestuntel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Laatst online: 10:36
Mn B rijbewijs heb ik bijna 3 jaar nu maar ik wil nu ook een E rijbewijs gaan halen. We hebben thuis een boot en een aanhangertje en ik moet hier wat meer vaardigheid in krijgen om daar mee te rijden. Qua gewicht zit het allemaal onder de 750 kg dus daar hoeft het niet voor, meer om dingen als achteruit rijden etc een beetje onder de knie te krijgen. Zeker de boot, die is breder als de auto. Ben niet zo'n voorstander van wildweg oefenen op een parkeerplaats en het mag wel wat kosten. Wie heeft hier wat meer info over, wat er moet gebeuren (theorie?), hoe werkt de praktijk, hoe lang duurt het etc.

Zit in omgeving van Gouda/Rotterdam, maakt dat nog wat uit?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

marccom schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:49:
Ben niet zo'n voorstander van wildweg oefenen op een parkeerplaats en het mag wel wat kosten.
Waarom niet...? Tis toch een kwestie van inzicht, en na een paar keer steken heb je echt wel door hoe het moet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
marccom schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:49:
Mn B rijbewijs heb ik bijna 3 jaar nu maar ik wil nu ook een E rijbewijs gaan halen. We hebben thuis een boot en een aanhangertje en ik moet hier wat meer vaardigheid in krijgen om daar mee te rijden. Qua gewicht zit het allemaal onder de 750 kg dus daar hoeft het niet voor, meer om dingen als achteruit rijden etc een beetje onder de knie te krijgen. Zeker de boot, die is breder als de auto. Ben niet zo'n voorstander van wildweg oefenen op een parkeerplaats en het mag wel wat kosten. Wie heeft hier wat meer info over, wat er moet gebeuren (theorie?), hoe werkt de praktijk, hoe lang duurt het etc.

Zit in omgeving van Gouda/Rotterdam, maakt dat nog wat uit?
die speciale verrichting zij nn iet belangrijk (lees (bochten) achteruit).
Ik heb op mijn examene (na 2lessen ;) ) die 6meter aanhanger goed in de bosjes geparkeerd. bij een tweede bocht achteruit strak 5cm langs de stoep. Uiteindelijk wel geslaagd.

Theorie is er niet (B rijbewijs is alleen nodig, duh). verder heb je aan een dagprogramma vaak voldoende. Hele dag lessen en aan het eind examen.

Ervaring met aanhangers heb ik wel (trekkers icm aanhangers) ik wil alleen een bevoegdheid hebben en dat het wel makkelijk is voor mijn pa. Nu kan ik zware goodies ophalen

[ Voor 7% gewijzigd door elgringo op 22-06-2006 12:16 ]

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Laatst online: 10:36
MikeyMan schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:13:
[...]

Waarom niet...? Tis toch een kwestie van inzicht, en na een paar keer steken heb je echt wel door hoe het moet hoor...
Hmmm kweet het niet, heb nooit eerder met een aanhanger gereden. Afgelopen week voor het eerst en ik vind het erg wennen. Heb niet te hard gereden omdat ik niet weet wat die op hogere snelheid doet. Misschien dat ik het dan is moet proberen met alleen de trailer zonder de boot er op, das wat minder erg als ik dan wat raak ;)
elgringo schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:15:
[...]

die speciale verrichting zij nn iet belangrijk (lees (bochten) achteruit).
Ik heb op mijn examene (na 2lessen ;) ) die 6meter aanhanger goed in de bosjes geparkeerd. bij een tweede bocht achteruit strak 5cm langs de stoep. Uiteindelijk wel geslaagd.

Theorie is er niet (B rijbewijs is alleen nodig, duh). verder heb je aan een dagprogramma vaak voldoende. Hele dag lessen en aan het eind examen.

Ervaring met aanhangers heb ik wel (trekkers icm aanhangers) ik wil alleen een bevoegdheid hebben en dat het wel makkelijk is voor mijn pa. Nu kan ik zware goodies ophalen
Wat is dan de bedoeling van de "les" bij een E rijbewijs? Vooruit rijden moet wel lukken denk, bochten wat ruimer en wat eerder remmen, lijkt mij juist dat je dingen als achteruit rijden en meekomen met het verkeer een beetje moet in gaan zien? Rijbewijs B heb ik, dacht dacht dat je ook theorie moest doen ivm de lengtes, gewichten en dingen die uitsteken enzo?

Mgoed, mij leek het wel handig voor het achteruit rijden met de boot, de aanhanger is kleiner dus dat is het probleem niet, alleen met de boot op de helling... vind k nu maar niks :/

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
marccom schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:38:
[...]

Wat is dan de bedoeling van de "les" bij een E rijbewijs? Vooruit rijden moet wel lukken denk, bochten wat ruimer en wat eerder remmen, lijkt mij juist dat je dingen als achteruit rijden en meekomen met het verkeer een beetje moet in gaan zien? Rijbewijs B heb ik, dacht dacht dat je ook theorie moest doen ivm de lengtes, gewichten en dingen die uitsteken enzo?

Mgoed, mij leek het wel handig voor het achteruit rijden met de boot, de aanhanger is kleiner dus dat is het probleem niet, alleen met de boot op de helling... vind k nu maar niks :/
Inzicht, die aanhanger is 6 meter je kan fietsen rammen, voetgangers. Remmen is heel anders, rotondes moet je anders nemen etc. Theorie bestaat niet (alleen A en B theorie, voor C & D heb je rijbewijs B nodig)

Een aanhanger die groter is dan je auto kun je achteruit rijden, andere niet, dan ben je te laat met sturen en met recht achteruit rijden gaat het altijd fout (bochten niet)

[ Voor 10% gewijzigd door elgringo op 22-06-2006 12:43 ]

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

elgringo schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:41:
[...]

Een aanhanger die groter is dan je auto kun je achteruit rijden, andere niet, dan ben je te laat met sturen en met recht achteruit rijden gaat het altijd fout (bochten niet)
Euh... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Sinds vanochtend ook eindelijk in het bezit van een rijbewijs! :7 (ben 23 ;) ) Wel in twee keer moeten doen. Gelukkig (naar het schijnt) had ik niet een vrouw die nogal precies is, terwijl zij wel voor mij ingepland stond (was het vorige examen ook al zo). Ook zou ik met twee examinatrices moeten rijden wat dus ook niet meer door ging.

Maar wat ik mij nou af vraag, zijn er meer mensen die met twee examinatoren hebben gereden tijdens het examen? En heeft dit veel verschil gemaakt? (strenge beoordeling o.i.d.?)

[ Voor 1% gewijzigd door arnax op 28-06-2006 13:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met betrekking tot de vrije opleiding model 3 zonder rijlessen in Belgie:
Bron : De Standaard dd 04-02-2006

Zonder rijschool even grote slaagkans
Wie van vader leerde rijden, veroorzaakt ook minder ongevallen

Wie met vader leert autorijden, heeft evenveel - zo niet meer - slaagkansen als wie een rijschool volgt.

Dat blijkt uit cijfers die de examencentra vanaf dit jaar moeten vrijgeven. Wie voor de vrije begeleiding koos, veroorzaakt ook minder ongevallen.

De impact van rijscholen op slagen in het rijexamen was lang onduidelijk. De federale minister van Mobiliteit, Renaat Landuyt (SP.A), wilde hierover meer transparantie. Sinds begin dit jaar heeft de federale overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer een internetsite met het slaagpercentage van de examencentra.

Wie kiest voor een vrije begeleiding - dus zonder rijschool, maar met gedurende één jaar een begeleider - heeft 62 procent slaagkans op het examen. In dit geval betaal je alleen 36 euro examengeld.

Wie koos voor een opleiding van minstens 8 uren rijschool met begeleiding, heeft 61 procent slaagkans. Hier betaal je tot 500 euro opleidingsgeld, plus examengeld.

Wie kiest voor 18 uren rijopleiding, zonder begeleiding, heeft weliswaar 64 procent slaagkans, maar betaalt tot 1.000 euro voor zijn opleiding en dan nog eens 36 euro examengeld.

Deze laatste groep veroorzaakt trouwens de meeste ongevallen en vergaart de meeste boetes zodra ze zelfstandig rijden. Dat blijkt uit een onderzoek dat het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid uitvoerde bij jonge chauffeurs.

Deze stelling werd onlangs bevestigd door een Limburgs onderzoek. Ook hier bleek dat, hoe meer uren rijervaring de jongere heeft, hoe minder risico hij loopt op ongevallen.

Ervaring verhoogt de veiligheid. Daarom koos minister Renaat Landuyt ervoor in het hervormde rijbewijs de formule van de vrije begeleiding te behouden.
Die 64 procent voor de 18u (in feite 20u) rijopleiding is nog relatief. Mijn zus heeft dit gevolgd: was er van de eerste keer door, maar de examinator heeft er niks op gezegd dat ze 2X na mekaar tegen een hek heeft gereden in het achteruitrijden-maneuver (makkelijkste maneuver trouwens).

Ik wil uiteraard niet veralgemeniseren, maar er is wel degelijk aan te tonen dat model 3 zéker niet slecht is, in tegendeel zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanmiddag van 12.00 tot 13.00 uur een rijles gehad. Ik ben erg relxed achter het stuur gaan zitten en heb eigelijk niet anders gereden dan normaal, alleen met de gedachte dat ik lekker relaxed zou gaan autorijden, want om 13.05 uur stond ik ingepland voor het afleggen van een parktijkexamen autorijden categorie B. Iets na enen in de middag werden we naar boven geroepen om even een babbeltje te maken met de examinator, voornamelijk om elkaar voor te stellen en wat de werkwijze is van het examen.

In tegenstelling tot mijn eerste examen voelde ik mij een stuk prettiger, voornamelijk omdat ik nauwelijks druk op mij voelde van dat ik het examen moet halen, en reed ik zonder moeite in de binnenstad en een kort stukje auto(snel)weg. Het vooruitkijken, besluitvaardig zijn, iets vaker in de spiegels kijken en het tempo houden in en buiten de bebouwde kom gingen allemaal goed, in tegenstelling tot het advies wat ik meekreeg op de tussentijdse toets. Aangezien ik de eerste keer gezakt ben en dus ook de vrijstelling van de ttt heb weggespeeld, moest ik vandaag ook nog een aantal bijzondere verrichtingen doen. Die zitten er bij mij erg goed ingeprent en ik kon vandaag zonder moeite achteruit fileparkeren en de hellingproef met handrem doen. Alles ging eigelijk zoals ik het wilde; zonder horte en stoten en gewoon lekker autorijden zonder poespas.

Na een kleine veertig minuten moest ik terugrijden naar de oproepplaats. Eenmaal weer boven gekomen en gaan zitten, werd ik met een stevige hand van harte gewenst en mede gedeeld dat ik geslaagd ben. Volgens de examinator ging eigelijk alles zoals het hoorde. Hij vond het lovend dat ik stopte voor het fietspad, waar menigeen vergeet te stoppen omdat op die plaats voorrang moet worden verleend.

* Robin is geslaag \o/ \o/

Morgenvroeg naar het gemeentekantoor om het rijbewijs aan te vragen en dan is het zo snel mogelijk gaan autorijden :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Robin schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:19:
Vanmiddag van 12.00 tot 13.00 uur een rijles gehad. Ik ben erg relxed achter het stuur gaan zitten en heb eigelijk niet anders gereden dan normaal, alleen met de gedachte dat ik lekker relaxed zou gaan autorijden, want om 13.05 uur stond ik ingepland voor het afleggen van een parktijkexamen autorijden categorie B. Iets na enen in de middag werden we naar boven geroepen om even een babbeltje te maken met de examinator, voornamelijk om elkaar voor te stellen en wat de werkwijze is van het examen.

In tegenstelling tot mijn eerste examen voelde ik mij een stuk prettiger, voornamelijk omdat ik nauwelijks druk op mij voelde van dat ik het examen moet halen, en reed ik zonder moeite in de binnenstad en een kort stukje auto(snel)weg. Het vooruitkijken, besluitvaardig zijn, iets vaker in de spiegels kijken en het tempo houden in en buiten de bebouwde kom gingen allemaal goed, in tegenstelling tot het advies wat ik meekreeg op de tussentijdse toets. Aangezien ik de eerste keer gezakt ben en dus ook de vrijstelling van de ttt heb weggespeeld, moest ik vandaag ook nog een aantal bijzondere verrichtingen doen. Die zitten er bij mij erg goed ingeprent en ik kon vandaag zonder moeite achteruit fileparkeren en de hellingproef met handrem doen. Alles ging eigelijk zoals ik het wilde; zonder horte en stoten en gewoon lekker autorijden zonder poespas.

Na een kleine veertig minuten moest ik terugrijden naar de oproepplaats. Eenmaal weer boven gekomen en gaan zitten, werd ik met een stevige hand van harte gewenst en mede gedeeld dat ik geslaagd ben. Volgens de examinator ging eigelijk alles zoals het hoorde. Hij vond het lovend dat ik stopte voor het fietspad, waar menigeen vergeet te stoppen omdat op die plaats voorrang moet worden verleend.

Morgenvroeg naar het gemeentekantoor om het rijbewijs aan te vragen en dan is het zo snel mogelijk gaan autorijden :9.
Gefeliciteerd Robin!

De 21ste Juni had ik mijn TTT gedaan, vrijstelling gekregen.
Hellingproef met handrem en achteruit fileparkeren, ging prima.
De tip die ik meekrijg voor praktijkexamen, maak een film van het verkeer als je gaat invoegen (autosnelweg). Ook moet ik als ik uitvoeg (autosnelweg) voor de bocht in zijn 3 zitten, en niet half in de bocht :>

Als ik terug kom van vakantie wil ik me praktijkexamen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Dankje :).
Ook moet ik als ik uitvoeg (autosnelweg) voor de bocht in zijn 3 zitten, en niet half in de bocht :>
Dat is een verrichting die ik ook onder de knie moest krijgen omdat ik telkens in de bocht zat met de koppeling d'r vanaf en met mijn voet op de rem. Gelukkig is daar hard aan gewerkt en ik kan de rits van de handelingen nog altijd opdreunen: voordat je op de uitvoegstrook zit kijken wat er op die weg zit en dan invoegen, afremmen, terugschakelen en richting weg. Als het goed is dan zit je nog voordat je de bocht ingaat in de derde versnelling. In het begin nogal tricky, maar na vaak die manoeuvre te hebben geoefend gaat het nu zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Robin schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:19:

Gefeliciteerd :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Robin schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:43:
[...]
Dankje :).

[...]
Dat is een verrichting die ik ook onder de knie moest krijgen omdat ik telkens in de bocht zat met de koppeling d'r vanaf en met mijn voet op de rem. Gelukkig is daar hard aan gewerkt en ik kan de rits van de handelingen nog altijd opdreunen: voordat je op de uitvoegstrook zit kijken wat er op die weg zit en dan invoegen, afremmen, terugschakelen en richting weg. Als het goed is dan zit je nog voordat je de bocht ingaat in de derde versnelling. In het begin nogal tricky, maar na vaak die manoeuvre te hebben geoefend gaat het nu zoals het moet.
Die rits van handelingen ben je zo vergeten als je eenmaal (veel) gaat rijden :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Nou, ik heb m'n rijbewijs aangevraagd, maar nu heb ik al 3 weken moeten wachten op die tering instructeur, en weet ik nog de datum niet wanneer ik af moet rijden 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 10:21

mvz

muziek verslaafde

jemig, je zal met dit hete rotweer maar moeten lessen of afrijden... je vergaat toch gewoon? ze hebben mischien airco, maar in mijn toenmalige lesauto hielp dat ook niet echt tegen zweterigheid

en bij mij was dat hitte -> zweten -> irritatie -> concentratie weg.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
mvz schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 05:36:
jemig, je zal met dit hete rotweer maar moeten lessen of afrijden... je vergaat toch gewoon? ze hebben mischien airco, maar in mijn toenmalige lesauto hielp dat ook niet echt tegen zweterigheid

en bij mij was dat hitte -> zweten -> irritatie -> concentratie weg.
Gelukkig les ik in een 330d waarin de hele dag de climate control op 19 graden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:12

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

330d? damn..dat is duur lessen waarschijnlijk. Iig een patser les auto. Ik heb (alweer ruim 2 jaar geleden) in een seat toledo gereden, 90 pk ofzo. Wel weinig vermogen, want invoegen was wel planken. Nu rijd ik in een benzine suzuki swift, die alles makkelijk trekt....invoegen is echt geen moeite...maar het is ook maar een licht karretje met 100 pk he :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb nu voor m'n BE lessen ook les in een X3 3.0d... Wat een kutauto is dat zeg... Fokkin traag, alles van plastic en nog idioot duur ook...
Niks voor mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

:D
Ben ook geslaagd :) 1e keer.
Moest vanmorgen om 9:50 uur. Was wel een leuke rit. Gebeurde alleen vlak voor me een ongeluk, maar ik hield genoeg afstand en was er dus niet bij betrokken. Knalde een andere auto bij iemand achterop. Even wachten en toen kon ik er omheen.
Moest een stuk of 6, 7 keer de snelweg op en af, dat was wel veel maar ging zonder problemen.
Heb net mijn rijbewijs gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

congrats.

* J2pc moet zaterdag z'n eerste rijles doen \o/

ben 21, en aan 't afstuderen. tijdens m'n studie niet echt zicht op een auto gehad (vriending, samenwonen, eigen huishouding, duur) en begin dit jaar vertraagd wegens ziekte. M'n zomervakantie die ik ingepland had voor rijles is dus weg. Daartussen ook nog even verhuisd naar een eigen (lees woningbouw v.s. particulier) huisje...

maarja, per 1 sept baan + auto, dus moet wel een beetje gang achter komen, dat ik niet 1/2 jaar met de trein gedetacheerd wordt. ;)

maar heb er wel zin an. al een paar keer in de toto van m'n ma gereden, en ging wel lekker.

[ Voor 17% gewijzigd door J2pc op 06-07-2006 14:58 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Damn zeg, ik heb echt moeite met vooruitdenken en vooruitkijken. :/ Zodra het wat ingewikkelder wordt loopt het in de soep terwijl ik opzich de auto wel goed kan besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hoeveel lessen heb je inmiddels gehad? Ik denk dat je eerder een uitzondering zou zijn als je dat niet had, iedereen heeft in het begin moeite met vooruit kijken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

RoD schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:02:
Damn zeg, ik heb echt moeite met vooruitdenken en vooruitkijken. :/ Zodra het wat ingewikkelder wordt loopt het in de soep terwijl ik opzich de auto wel goed kan besturen.
Yep, had ik ook. Op een gegeven moment lukt het ineens wel en vanaf dan is het aftellen naar je examen :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Heb ik ook. Nou nog wachten op dat magische moment.

(ik weet gewoon dat het gaat komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb al wat langer m'n rijbewijs, maar voor degenen die na 1 oktober gaan afrijden is het helaas een week wachten op je papiertje ivm invoering nieuw rijbewijs. Maar dan heb je wel een rijbewijs in creditcard formaat ! :7

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Daarom begin ik op 1 september met een spoedcursus..ik wil niet zo'n stom creditcard.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Glashelder schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:56:
Daarom begin ik op 1 september met een spoedcursus..ik wil niet zo'n stom creditcard.
Weet je hoe relaxed dat is...

Dat roze papiertje past nergens in :X

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 06-07-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:53

_Ernst_

Mark It Zero!

MikeyMan schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:27:
[...]

Broekzak?

Kreeg hem hier inclusief een mooi platic hoesje, zodat ie na een maand of 8 dragen nog steeds leesbaar is :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Vandaag de auto meegekregen van mijn pa en alleen naar alles en nog waat en iedereen heengereden. En wat een genot is dat zeg, lekker alleen in de auto met de ramen open en uiteraard de muziek aan. Ik vind het alleen rijden heel erg anders dan in de lesauto rijden. Nu dat ik het papiertje daadwerkelijk heb, merk ik dat ik compleet anders rij dan tijdens de rijles. Uiteraard let ik nog steeds overal goed op, maar het doorrijden, vooruitkijken en besluitvaardig zijn gaat een flink stuk beter!

Vanmorgen over de grens gereden en in Duitsland op de auobahn eens lekker goed gas geven. Mijn vader gaf al aan dat Duitsers van doorrijden houden en je zelf goed moet opletten omdat het rijstijl daar een stuk strakker en nauwer is dan in Nederland. Maar ik ondervond juist het tegendeel, want ik was diegene die lekker op de weg reed. Dat Duitsers iets meer egocentrischer zijn op de weg wist ik al, en dat heb ik vandaag dan ook zelf op de weg mogen meemaken. Meermaals reed er een BMW achter mij die letterlijk langs wilde scheuren. Nou, doe dat dan :P.

Voor de rest vandaag veelal hier in de omgeving gereden, en dat ging gelukkig zonder problemen \o/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Robin schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 19:25:
Vandaag de auto meegekregen van mijn pa en alleen naar alles en nog waat en iedereen heengereden. En wat een genot is dat zeg, lekker alleen in de auto met de ramen open en uiteraard de muziek aan. Ik vind het alleen rijden heel erg anders dan in de lesauto rijden. Nu dat ik het papiertje daadwerkelijk heb, merk ik dat ik compleet anders rij dan tijdens de rijles. Uiteraard let ik nog steeds overal goed op, maar het doorrijden, vooruitkijken en besluitvaardig zijn gaat een flink stuk beter!
Kan het me voorstellen, ik heb ook nog niet echt het idee dat ik zelfstandig zou moeten gaan autorijden als er een instructeur naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
* KappuhH heeft eergister zn rijlessen vastgelegt: 21 augustus eerste rijles en 31 augustus afrijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 21:34

weebl

YARR!

Ik heb nu sinds oktober vorig jaar m'n rijbewijs. En rij sindsdien voornamelijk in de VW Golf Variant (benzine) van m'n vader. De auto waar ik les in had was een diesel met ontzettend weinig vermogen, maar wel vergelijkbare groote (Opel Astra stationwagon). Ik ging meteen nadat ik m'n rijbewijs had in de Golf een stukje rijden, en ik wist bijna niet wat me overkwam, zo snel trok die auto op in vergelijking met m'n lesauto... Maar ik moest echt enorm wennen aan de benzinemotor. Maar na een aantal maanden rijden in een benzineauto vind ik diesel maar niks (onze 2e auto, een VW Sharan, is ook diesel...). Het enige is, is dat het gevoel voor de auto krijgen in een benzineauto wat langer duurt. Aangrijpingspunt van koppeling e.d. ligt erg gevoelig, iets eroverheen, en hij slaat genadeloos af. Hierdoor zijn dit soort auto's voor lessers niet echt geschikt. De hellingproef leren in zo'n auto is nl. niet echt leuk. Heb er zelf af en toe ook nog een beetje moeite mee. Maar verder rijdt benzine imho zoveel lekkerder, en soepelder dan dieselauto's. Maar omdat diesel makkelijker rijdt zijn lesauto's vaak diesel (het is ook goedkoper qua brandstof).

/me wil later een BMW 3 serie met benzine motor :)

[ Voor 13% gewijzigd door weebl op 06-07-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

weebl schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:47:
Maar verder rijdt benzine imho zoveel lekkerder, en soepelder dan dieselauto's.
Na bijna tien jaar benzine vind ik het nog altijd niets. Ik rij vooral op torsie, en niet op motorvermogen, en qua torsie (torque in het engels) is diesel onverslagen. Wellicht is dat anders voor mensen die ook een abonnement op post van het CJIB hebben, maar ik gebruik een auto vooal in de stad en in de file, en daar is diesel King. Moderne TDI's en HDI's maken benzine echt achterhaald. Zie Audi met z'n R10. Net zo snel als de rest, en winnen omdat de wagen betrouwbaarder en zuiniger is.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

_Ernst_ schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 19:01:
zodat ie na een maand of 8 dragen nog steeds leesbaar is :P
Denk je er even aan dat je er tien (10) jaar mee moet doen?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 10:21

mvz

muziek verslaafde

Burne schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:58:
[...]

Na bijna tien jaar benzine vind ik het nog altijd niets. Ik rij vooral op torsie, en niet op motorvermogen, en qua torsie (torque in het engels) is diesel onverslagen. Wellicht is dat anders voor mensen die ook een abonnement op post van het CJIB hebben, maar ik gebruik een auto vooal in de stad en in de file, en daar is diesel King. Moderne TDI's en HDI's maken benzine echt achterhaald. Zie Audi met z'n R10. Net zo snel als de rest, en winnen omdat de wagen betrouwbaarder en zuiniger is.
torsie? zeg dan gewoon koppel :>

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:30
Sinds een uur beschik ik over een mooi roze papiertje! 30 lessen gehad in 1 keer geslaagd! vanmiddag om 13 uur is mn moeder thuis met de auto en dan gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gefeliciteerd! :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

ParaDot schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:05:
Sinds een uur beschik ik over een mooi roze papiertje! 30 lessen gehad in 1 keer geslaagd! vanmiddag om 13 uur is mn moeder thuis met de auto en dan gaan :P
* The Deaken denkt terug aan die tijd :)

Het was bij ons ook de regel dat als je je rijbewijs haalde dat je de hele dag de auto mee mocht om "ervaring" op te doen :)

ik zie net dat ik me rijbewijs binnenkort moet verlengen :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door The Deaken op 10-07-2006 18:55 ]

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaag m'n BE gehaald... Dus lekker met de aanhanger erachter cruisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ff vraagje

in de spits staat regelmatig zo'n advertentie van www.rijbewijsservice.nl van dat je rijles vanaf €5 eurie per week kan doen. zelfde met nog een andere maar dan vanaf 10€/week (naam wee'k zo gauw nie)

hebben jullie daar ervaring mee? en hoeverre klopt dat van die 5/10 eurie per week?

denk overigens dat me eerste gemotoriseerde voertuig een quad wordt

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 11-07-2006 20:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

bartgrefte schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:24:
ff vraagje

in de spits staat regelmatig zo'n advertentie van www.rijbewijsservice.nl van dat je rijles vanaf €5 eurie per week kan doen. zelfde met nog een andere maar dan vanaf 10€/week (naam wee'k zo gauw nie)

hebben jullie daar ervaring mee? en hoeverre klopt dat van die 5/10 eurie per week?

denk overigens dat me eerste gemotoriseerde voertuig een quad wordt
als je ff de site chekt, zie je dat ze een financierings-model hebben (onder het kopje kosten en dan staat er 'Zonder te sparen, supersnel je rijbewijs halen? ') Dus je rijdt nu, en betaald nu en later ;)

m'n zusje heeft dat overingens gedaan, (proefles, wordt er gezegd hoeveel lessen je moet nemen, dat genomen). Maar die heeft het zelfs met extra lessen niet gehaald. Zit nu in griekenland, en gaat als ze terug komt verder. Maat dat hangt ook af van de rijschool die je krijgt. Ze hebben gewoon contacten met rijscholen door het hele land, en leveren (veel) klanten daarnaartoe. Daarom krijgen ze korting, en daar krijg jij ook een beetje van.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MikeyMan schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:27:
[...]

Ja maar het is weer iets europees :r

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:30
Eergister en gister veel gereden in de auto van mijn ouders.. Is best een aantal keer afgeslagen benzine is echt lastiger dan die diesel waarin ik heb gelesd! Vandaag mijn vader naar zn werk gebracht (normaal deed mn moeder dat). En het ging helemaal goed, niet één keer laten afslaan en niet teveel toeren met wegrijden etc!

Rijden is fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

J2pc schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 08:07:
[...]

als je ff de site chekt, zie je dat ze een financierings-model hebben (onder het kopje kosten en dan staat er 'Zonder te sparen, supersnel je rijbewijs halen? ') Dus je rijdt nu, en betaald nu en later ;)

m'n zusje heeft dat overingens gedaan, (proefles, wordt er gezegd hoeveel lessen je moet nemen, dat genomen). Maar die heeft het zelfs met extra lessen niet gehaald. Zit nu in griekenland, en gaat als ze terug komt verder. Maat dat hangt ook af van de rijschool die je krijgt. Ze hebben gewoon contacten met rijscholen door het hele land, en leveren (veel) klanten daarnaartoe. Daarom krijgen ze korting, en daar krijg jij ook een beetje van.
die 2e (die waar ik niet op kon komen) is all-in-solo oid

zal site ff checke.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Niet bij All-in-solo gaan! Ook gedaan, zelfs de "in-test" van 70 euro genomen. En wat krijg je daar? Een commercieel mannetje die jouw gaat uitleggen wat hij denkt dat je nodig hebt.Het bleek dat hij alle intesten, landelijk, deed en ik kreeg het gevoel dat hij daarvoor was uitgekozen vanwege zijn verkooptalent. In ieder geval kostte mij het 70 euro en hij had wel heel erg graag gewild dat ik ter pleke tekende. Het pakket was wel leuk maar ontzettend duur 2345 euro. Daarom ook niet genomen, een week later werd ik gebeld en zeiden ze er dat een landelijk aanbieding zat aan te komen en dat zij mij een korting van 500 euro konden geven. Het klonk mij allemaal iets te fishy en ik zit nu dan ook vrolijk bij een eenmanszaakje. Waar All-In-One mij ook voor waarschuwde. Als je wilt kan ik je aanbevelen bij die zaak, als je in provincie groningen zit tenminste. Ik heb nog niet afgereden maar hij bevalt me prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Haijo op 12-07-2006 20:06 . Reden: gruwelijke spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Haijo schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 19:23:
Niet bij All-in-solo gaan! Ook gedaan, zelfs de "in-test" van 70 euro genomen. En wat krijg je daar? Een commercieel mannetje die jouw gaat uitleggen wat hij denkt dat je nodig hebt.Het bleek dat hij alle intesten, landelijk, deed en ik kreeg het gevoel dat hij daarvoor was uitgekozen vanwege zijn verkooptalent. In ieder geval kostte mij het 70 euro en hij had wel heel erg graag gewild dat ik ter pleke tekende. Het pakket was wel leuk maar ontzettend duur 2345 euro. Daarom ook niet genomen, een week later werd ik gebeld en zeiden ze er dat een landelijk aanbieding zat aan te komen en dat zij mij een korting van 500 euro konden geven. Het klonk mij allemaal iets te fishy en ik zit nu dan ook vrolijk bij een eenmanszaakje. Waar All-In-One mij ook voor waarschuwde. Als je wilt kan ik je aanbevelen bij die zaak, als je in provincie groningen zit tenminste. Ik heb nog niet afgereden maar hij bevalt me prima.
overijssel....

maar thanx voor de waarschuwing, geen allinsolo dus.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

gister m'n 2e les gehad.

naar wijk aan zee geweest, btj hellingproef + smalle straatjes gedaan. (gisteravond op 't terras gezeten in WaZ? heb je me waarschijnlijk wel een keer of wat voorbij zien komen ;) ). Ging best aardig die hellingproef, btj wennen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:05

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik heb vandaag m'n theorie gehaald :D

Wel zweten als ze eerst iedereen op gaan noemen de gezakt zijn, en je vrijwel helemaal achterin zit... maar gelukkig had ik maar 2 foutjes :D

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Pff ik was blij dat ik toen bijna vooraan zat, wat een stress zeg :P

Vooral als ook 3/4 van de kandidaten zakt :X

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 13-07-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnax

arnax

Penguins rock!

bartgrefte schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:28:
[...]

overijssel....

maar thanx voor de waarschuwing, geen allinsolo dus.
Waar in overijssel wil je ergens gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

arnax schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:58:
[...]

Waar in overijssel wil je ergens gaan rijden?
enschede, tips voor goede/betaalbare rijscholen hier?

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 16-07-2006 20:48 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

*kickje*

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnax

arnax

Penguins rock!

bartgrefte schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:53:
[...]

zeker wel. Ik heb zelf onlangs bij de studentenrijschool gereden. Ben erg tevreden over de lessen die ze gaven en was ook erg blij met het feit dat ze mij geen poot uit probeerden te draaien ;)
Ze zijn in principe niet duur. ik geloof 26 euro voor 45 minuten. Maar..... ze geven alleen lessen van anderhalf uur en dat zou je dan dus 52 euro kosten. Verder rijden ze in nieuwe seat ibiza's. Vond het zelf best prettig om in te rijden (ook met mijn lengte van 1.95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Vanmiddag om 14:30 ben ik opgehaald voor rijles. Opzich ging dit wel goed maar ik verloor soms even de concentratie en de stress begon, naar mate het dichter bij 15:50 werd, toe te nemen..

Tijdens m'n les ging het fileparkeren de 2e keer pas goed.

Vol goede moed naar boven dus. Deze keer was er een vrouwelijke examinator, de vorige keren waren dit alleen maar mannen.

Na het standaard verhaaltje aangehoord te hebben gingen we naar beneden.Kenteken gelezen en verlichting getest. Toen kreeg ik een vraag over het dashboard, wat er precies af te lezen is.

Als eerste gingen we de snelweg op, het was niet zo gek druk dus reed het lekker door. Na wat door Amersfoort gereden te hebben, ge-fileparkeerd en hellingproef met handrem gedaan te hebben, gingen we de snelweg weer op richting CBR.

Eenmaal daar aangekomen zei niemand wat eigenlijk, en gingen we vrijwel zwijgzaam naar boven. Doordat mijn instructeur niet om de sleutels vroeg dacht ik wel een kans te maken.

Eenmaal boven aangekomen te zijn, en nadat ze met haar pda had zitten spelen kwam het...

"Je bent geslaagd. Gefeliciteerd"

* Sypher is in ieder geval een stuk geruster nu.

Stress is nergens goed voor ;)

Morgenochtend vroeg even de gemeente blijmaken met een donatie in ruil voor zo'n "leuk" papiertje. (Had liever zo'n creditcard formaat rijbewijs gehad, maar goed.. ben al lang blij dat ik hem heb!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gefeliciteerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Thanks, 't zweet stond op m'n kop (was best warm & dan de spanning).. Als ze het nou gewoon bij de auto zei in plaats van boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03
netvisions

je kan nog niet rijden

knoop dat goed in je oren anders ga je geheid op je bek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:04:
netvisions

je kan nog niet rijden

knoop dat goed in je oren anders ga je geheid op je bek.
Dit had ook op een betere manier gekund :/ .
Bijv: Nu je je rijbewijs hebt houd niet in dat je alles tot in de puntjes beheerst. Door ervaring op te doen wordt ze beter en beter en krijg je meer inzicht, en reageer je beter op dingen die je niet gehad hebt :) (Beter toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
bartgrefte schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:53:
[...]

Heb met maar een rijschool in enschede ervaring, en dat is een goede aangezien ik er geslaagd ben :Y) , maar dat was www.rijsnel.nl.
Dat is een eenmansbedrijf, van een instructeur die na jaren bij anwb-rijscholen gewerkt te hebben, voor zichzelf begonnen is. Lesprijs is 35 euro voor een vol uur. TTT 150 euro, examen 200 euro. TTT is wel verplicht. Herexamen is gratis na 35 lessen. De lessen worden gegeven in een BMW 1-serie. Lekker luxe en comfortabel dus. Je kan er sowieso een vrijblijvende proefles nemen.
Succes!

Ben zelf trouwens eind april geslaagd, en behoorlijk wat ervaring al. Elk weekend heen en weer naar mn werk. Maar ook vanaf mn ouders thuis naar Nijmegen gereden, en op vakantie met mn vriendin naar Zuid/limburg. Vandaag mn ouders naar hun vakantie gebracht (via Dusseldorf Airport);). Lekker cruisen zo in Duitsland. Maar wel stressen. En dan niet omdat ze zo hard rijden. Nee, mn paspoort was net een dag verlopen 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door MaximusTG op 17-07-2006 22:10 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MaximusTG schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:07:
[...]

Heb met maar een rijschool in enschede ervaring, en dat is een goede aangezien ik er geslaagd ben :Y) , maar dat was www.rijsnel.nl.
Dat is een eenmansbedrijf, van een instructeur die na jaren bij anwb-rijscholen gewerkt te hebben, voor zichzelf begonnen is. Lesprijs is 35 euro voor een vol uur. TTT 150 euro, examen 200 euro. TTT is wel verplicht. Herexamen is gratis na 35 lessen. De lessen worden gegeven in een BMW 1-serie. Lekker luxe en comfortabel dus. Je kan er sowieso een vrijblijvende proefles nemen.
Succes!

Ben zelf trouwens eind april geslaagd, en behoorlijk wat ervaring al. Elk weekend heen en weer naar mn werk. Maar ook vanaf mn ouders thuis naar Nijmegen gereden, en op vakantie met mn vriendin naar Zuid/limburg. Vandaag mn ouders naar hun vakantie gebracht (via Dusseldorf Airport);). Lekker cruisen zo in Duitsland. Maar wel stressen. En dan niet omdat ze zo hard rijden. Nee, mn paspoort was net een dag verlopen 8)7
thanx voor de tip!
zat net ff op die site te kijken en zocht eigenlijk iets wat er niet staat.... is daar mogelijkheid van het in termijnen afbetalen van de kosten? (weet je dat toevallig?) kan namelijk niet in een keer zovel geld ophoesten

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 17-07-2006 23:12 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 22:04
Zo net dit topic gezien, en vind het allemaal wel interessant. Zelf ben ik ook bezig met het behalen van mijn rijbewijs en heb er nu 18 lesuren opzitten. Alles gaat wel redelijk, alleen nog wat beter kijken, en dan vooral op de snelweg, maar dat komt omdat ik dat de afgelopen les pas voor het eerst heb gedaan.

Nog 4 lesuren te gaan ook voordat ik de TTT heb op 2 augustus.

Op zich kijk er wel naar uit, maar van de andere kant lijkt het gewoon echt steeds net té snel te gaan. Ik heb het gevoel dat het nog nét niet goed genoeg gaat. En die TTT is zo handig om de bijzondere verrichtingen te behalen, waar ik alleen nog moeite heb met het achteruit parkeren in een vak. De rest gaat allemaal in 1 keer goed, inclusief achteruit helling trekken.

De twee struikelpunten van me zijn op dit moment de snelweg (in-/uit-voegen), en de grote rotondes.

Kleine rotondes zijn té simpel, maar hier in Venlo hebben we een paar leuke rotondes met 3 banen midden in de stad liggen waar alle Duitsers op moeten rijden. En die gaan niet netjes naar de binnenste baan, als ze de 4e eruit moeten, nee, die blijven lekker op de buitenste baan rijden en rammen je gewoon als ze het nodig vinden heb ik het idee. Daar hebben ze geen kaas van gegeten.

In ieder geval is 2 augustus een woensdag en is het door de vakantieperiode redelijk rustig op straat. Het tijdstip van de TTT is ook wel goed denk ik, om 9 uur 's morgens. Dan kan ik me tenminste niet de hele dag al druk zitten te maken daarover.

Ik houd jullie iig op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
niels88 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:07:
[...]

Dit had ook op een betere manier gekund :/ .
Bijv: Nu je je rijbewijs hebt houd niet in dat je alles tot in de puntjes beheerst. Door ervaring op te doen wordt ze beter en beter en krijg je meer inzicht, en reageer je beter op dingen die je niet gehad hebt :) (Beter toch?)
Zo denken helaas te veel mensen. Het verkeer is een grote gecompliceerde brij en daar moet je niet al te licht over te denken als je net je rijbewijs hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:09:
[...]

Zo denken helaas te veel mensen. Het verkeer is een grote gecompliceerde brij en daar moet je niet al te licht over te denken als je net je rijbewijs hebt..
what the fuck zeg.. ben je een ambtenaar ofzo?? hopeloze huismoeder/vader?

damn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben taxichauffeur en zie dus genoeg mensen op de weg die ik niet gekwalificeerd genoeg acht om te kunnen rijden

ik wil hem ook niet beledigen, maar wel duidelijk maken dat je donders goed moet opletten in het begin en vooral voor ogen hebben dat je het allemaal nog niet zo door hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 12:40

crisp

Devver

Pixelated

418O2 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 01:34:
Ik ben taxichauffeur en zie dus genoeg mensen op de weg die ik niet gekwalificeerd genoeg acht om te kunnen rijden

ik wil hem ook niet beledigen, maar wel duidelijk maken dat je donders goed moet opletten in het begin en vooral voor ogen hebben dat je het allemaal nog niet zo door hebt
agreed, rijden leer je eigenlijk pas in de praktijk nadat je je roze papiertje hebt mogen afhalen, en zelfs dan nog is het een kwestie van *bijhouden*. Mijn vrouw heeft al 8 jaar haar papiertje, maar rijdt dusdanig weinig dat van enige ervaring nog nauwelijks sprake is...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik had vandaag bijna 2 chicks in een nieuwe astra in mijn zijkant, ik ging ze inhalen voor de stoplichten en ze hadden me domweg niet gezien..

Gisteren in een LT reed ik op de voorsoorteerstrook naar rechts en gaf wat gas omdat het me te langzaam ging, ik haalde een ouder echtpaar in op de voorsoorteerstrook. Zij besloten ook linksaf te gaan.. 30 cm of die oudjes hadden een rolstoelbus ontmoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:27:
[...]

damn....
Beetje lullig om zo te reageren, hij heeft gewoon gelijk hoor? Vraag het maar aan alle automobilisten die zich een fatsoenlijke tijd per jaar op de weg bevinden. Ik leer nu zelf na 4 maand nog altijd dingen bij op de weg, al zijn het natuurlijk minder drastische dingen dan eerder genoemde situaties. Leer nu vooral beter m'n medeweggebruikers te herkennen die domme dingen van plan zijn :/

Maargoed, om nog maar even een eerste graads meegemaakt moment te noemen.
Een naaste heeft net haar rijbewijs gehaald, maar er zit nog wel altijd iemand naast haar in de auto met rijbewijs. Ze heeft haar rijbewijs gehaald, en daar is alles mee gezegd. Ze moet de hele balans in het verkeer nog leren, inzicht krijgen, en uberhaupt dingen leren te doen zonder er naar te kijken/erbij na te denken. Laatst bij het opgaan van een rustige rotonde zag ze gewoon een auto niet/lette niet goed op, waarna ik blij was dat meneer in de bmw zulke goede remmen had. Echt rijden leer je later pas, en dan betekend het alsnog niet dat je na 1 jaar al de perfecte chauffeur bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:27:
[...]

damn....
Je hebt zeker ook net je rijbewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 23:10

Iwes

Blaat

bartgrefte schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:11:
[...]

thanx voor de tip!
zat net ff op die site te kijken en zocht eigenlijk iets wat er niet staat.... is daar mogelijkheid van het in termijnen afbetalen van de kosten? (weet je dat toevallig?) kan namelijk niet in een keer zovel geld ophoesten
Les zelf ook bij Rijsnel, en bij mij doet hij er niet moeilijk over. Hij wil natuurlijk wel zijn geld zien, maar als je het niet in 1 keer hebt is het niet zo erg volgensmij.. Is een aardige gozer, maar wel een beetje gek. Proefles is gratis (en degene die je die proefles aansmeert krijgt een gratis les als je door gaat met lessen).

* Iwes moet om 2 uur weer rijden

Moet donderdag trouwens op, ben nu al zenuwachtig.. Tijdens de TTT heb ik wel m'n bijzondere verrichtingen gehaald, maar de examinatrice was niet echt bij met mijn rijgedrag (tunneleffect)... Heb wel zo'n vermoeden dat het er nu wel uit is, en rijden gaat ook een stuk beter weer, maar toch...

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nee, hij doet idd zeker niet moeilijk. Je kan iig de proefles een keer proberen.. dan vraagt ie na die les wat je ervan vond. Kan je dan mooi uitleggen hoe of wat.
@Iwes: Succes dan maar donderdag, en een tip: Probeer continu om je heen te kijken; en dan vooral ook je hoofd mee draaien (zodat de examinator het goed ziet ;) )

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

I know... En m'n haar naar achteren, was de vorige nogal happig op..

Rijden vandaag ging wel goed, in 't begin (zoals ik altijd wel heb) wat gehaast, maar naar minuutje of 10 is dat ook weg. We waren verdwaald vandaag, zaten op een of ander zandweggetje en kwamen in Delden uit :P.

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Iwes schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:51:
[...]

Les zelf ook bij Rijsnel, en bij mij doet hij er niet moeilijk over. Hij wil natuurlijk wel zijn geld zien, maar als je het niet in 1 keer hebt is het niet zo erg volgensmij.. Is een aardige gozer, maar wel een beetje gek. Proefles is gratis (en degene die je die proefles aansmeert krijgt een gratis les als je door gaat met lessen).

* Iwes moet om 2 uur weer rijden

Moet donderdag trouwens op, ben nu al zenuwachtig.. Tijdens de TTT heb ik wel m'n bijzondere verrichtingen gehaald, maar de examinatrice was niet echt bij met mijn rijgedrag (tunneleffect)... Heb wel zo'n vermoeden dat het er nu wel uit is, en rijden gaat ook een stuk beter weer, maar toch...
MaximusTG schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:21:
Nee, hij doet idd zeker niet moeilijk. Je kan iig de proefles een keer proberen.. dan vraagt ie na die les wat je ervan vond. Kan je dan mooi uitleggen hoe of wat.
@Iwes: Succes dan maar donderdag, en een tip: Probeer continu om je heen te kijken; en dan vooral ook je hoofd mee draaien (zodat de examinator het goed ziet ;) )
ok! zal als ik de tijd ervoor heb (heb nu stage 45u p week, pfffff) zal ik em es ff bellen

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

Vandaag examen gehad. Was zo zenuwachtig dat ik vanochtend om half 6 pas sliep. Vond het examen zelf niet zo goed gaan. Wou iemand voor laten gaan die uit een uitrit kwam (had het wel op tijd door) en het kijken ging niet zo goed (ik keek teveel waardoor ik 'de plaats op de weg' verloor). Verder slingerde ik ook nogal wat (kneep nogal hard in het stuur door de zenuwen).

Toen we weer bij het CBR waren moet ik maar alvast naar binnen gaan en ging hij nog even overleggen met m'n instructeur (ik dacht 'kut!'). Komen ze weer binnen, vroeg hij hoe ik het vond gaan ('vrij slecht'), hij knikken, en vertelde me dat ik geslaagd was :o. Was op 't nippertje, maar m'n instructeur had een goed woordje gedaan. Vertelde hem dat ik vanaf vrijdag niet meer geslapen had enzo... Damn... Eindelijk rust :P

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
feli

nog een tip: Ga op een druk tijdstip naar een grotere stad en ga daar rondrijden. Boerenweggetjes tuffen heeft weinig nut. In drukke situaties leer je het meest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

congrats

Mij werd maandag verteld dat als ik bij m'n examen maar goed om me heen kijk, veel schoonheidsfoutjes gecorrigeerd kunnen worden. Omdat je laat zien dat je wel weet waar je mee bezig bent, en dat veiligheid bij jou voorop staat. En daar gaat 't natuurlijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik had dat ook. Gewoon constant. Links Midden Rechts, 5 seconden wachten, LMR etc etc

Ik doe het tegenwoordig niet echt meer, zorg gewoon dat ik wel weet wie er in mijn buurt rijden en hoe. Daaruit kan je heel veel situaties vooruitzien. Maar dat komt met de tijd wel. Tijdens je examen gewoon overdreven kijken, hoofd draaien vooral (als je alleen kijkt maar ze het niet zien hang je alsnog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:13
Ik heb gisteren m'n tweede examen gehad, maar ik ben weer gezakt. Reden was dat ik te weinig snelheid maak bij het invoegen op de autoweg. :( :|

Voor de geinteresseerden: Ik moest afrijden bij examencentrum Horn. Vanuit Horn reed ik de autoweg op richting Roermond. Het was erg rustig op de autoweg, ong. 400 meter achter me reed alleen een vrachtwagen. Ik reed op de invoegstrook ongeveer 80 km/h toen ik de autoweg op ging. Daarna trok ik door naar de 100.

Volgens de examinator moest ik eerst 100 rijden op de invoegstrook, en daarna pas invoegen. Voor de rest had hij geen echte opmerkingen. Alles ging vrij soepel, alleen bochtje achteruit lukte niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

TweakersOnly schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:58:
Ik heb gisteren m'n tweede examen gehad, maar ik ben weer gezakt. Reden was dat ik te weinig snelheid maak bij het invoegen op de autoweg. :( :|

Voor de geinteresseerden: Ik moest afrijden bij examencentrum Horn. Vanuit Horn reed ik de autoweg op richting Roermond. Het was erg rustig op de autoweg, ong. 400 meter achter me reed alleen een vrachtwagen. Ik reed op de invoegstrook ongeveer 80 km/h toen ik de autoweg op ging. Daarna trok ik door naar de 100.

Volgens de examinator moest ik eerst 100 rijden op de invoegstrook, en daarna pas invoegen. Voor de rest had hij geen echte opmerkingen. Alles ging vrij soepel, alleen bochtje achteruit lukte niet helemaal.
mja, het gaat er ook niet om dat 't rustig is, het gaat erom dat je laat zien dat je weet wat je doet. Dus gewoon doortrekken naar 100/120 op de invoegstrook... Was mijn instructeur de eerste keer heel duidelijk in.

Maar balen dat je 't niet gehaald hebt..
maargoe, 3 maal is scheepsrecht :)

[ Voor 5% gewijzigd door J2pc op 21-07-2006 11:05 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.