Het grote rijbewijs topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.679 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 08:03
Zometeen mag ik afrijden (1300 uur), eerst een uurtje les (over 20 min dus :))
Als een week heb ik geen les gehad, dus ik hoop dat het goed gaat.
Het wordt mijn tweede keer, maar aangezien de rijschool waar ik bij zit, aardig duur is kan ik me eigenlijk geen derde keer verloven.

Basispakket 1200 euro = 20 lessen en wat extra's (slipcurcus, training etc, examens)
700 euro bijbetaald voor 14 extra lessen (34 totaal dus).
Toen ervoor gegaan, gezakt.
400 euro betaald voor 5 extra lessen + herexamen.

En dat herexamen is nu :), ik hoop dus dat ik slaag, want 400 euries heb ik net-even-niet-over :), als student zijnde

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 08:03
Hmm, vorige post wijzigen of niet.. nah

Ik ben geslaagd :D, wel voor de tweede keer maar dat maakt het niet minder! :D
Ik was niet bepaald zenuwachtig, khad een vrouw als examiniator, erg mee gelachen.
Ik hoefte de bijzondere verichtingen niet af te maken aan het einde (parkeren in een vak), omdat ze het al wel wist :)

Super! :D

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

CoolyBoy schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:23:
Hmm, vorige post wijzigen of niet.. nah

Ik ben geslaagd :D, wel voor de tweede keer maar dat maakt het niet minder! :D
Ik was niet bepaald zenuwachtig, khad een vrouw als examiniator, erg mee gelachen.
Ik hoefte de bijzondere verichtingen niet af te maken aan het einde (parkeren in een vak), omdat ze het al wel wist :)

Super! :D
Feli man :D

Ik heb 25 april mijn motortheorie en daarvoor als het goed is nog mijn Voertuigbeheersing :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57

AJM

het is inmiddels voor mij 4 jaar geleden dat ik me rijbewijs heb behaald, maar ik zou nog wel wat willen weten hoe het er nu aan toe gaat bij jullie. Me neefje is nu bezig met z'n rijbewijs te halen, maar wat is gemiddeld het aantal lessen dat jullie hebben gehad in totaal voor het praktijkexamen?
En na hoeveel lessen hebben jullie het praktijkexamen ingepland?

Misschien ook wel handige info voor andere beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Bij mijn rijschool is het gemiddelde 29 lessen. Ik denk persoonlijk dat ik daar overheen ga :o Nouja als ik het maar haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Laatst online: 29-09 08:15
Gister auto gemold, mja, iets wat iedereen kon gebeuren. Nadat ik de auto gebruikt had deed het contactslot niets meer. Sleutel kan er wel in en uit maar je kunt hem niet meer draaien. Stuurslot gaat er ook niet meer op. Dus moest mijn pa vandaag met de fiest naar het werk, want hij kon het probleem gisteren niet meer oplossen.
_GoldStrike_ schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:02:
maar wat is gemiddeld het aantal lessen dat jullie hebben gehad in totaal voor het praktijkexamen?
En na hoeveel lessen hebben jullie het het praktijkexamen ingepland?
Heb 38,5 uur gereden. En na het praktijkexamen? Niks natuurlijk.
RoD schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:36:
Bij mijn rijschool is het gemiddelde 29 lessen. Ik denk persoonlijk dat ik daar overheen ga :o Nouja als ik het maar haal.
29 vind ik zeer weinig. Bij mijn rijschool was het 43. Als je de eerste keer je rijbewijs behaald.

[ Voor 56% gewijzigd door Ascathon op 06-04-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:52
Morgenmiddag mag ik afrijden voor de 2e keer :D . En wederom is de examinator die ik heb toegewezen gekregen ziek. Dat betekent dus een vervanger, en dat betekent dat ik echt iedereen kan krijgen. En dat is jammer, aangezien je je zo niet kan voorbereiden tijdens de lessen. Ik mag nu toch echt hopen dat ik deze keer slaag, rij in principe gewoon goed, hoewel de rijles van vanmiddag weinig goeds voorspelde :P . Majah, maandag ging het wel goed, dus het wisselt een beetje af...hopelijk morgen erg goed!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ Ascathon: 29 x 1,5 uur denk ik dus dat komt overeen met die 43 x 1 uur ;-)

Ikzelf heb 32 x 1,5 uur gereden! Wel in 1x m'n rijbewijs 8)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb 38 keer één uur gehad.

Maar dat maakt eigenlijk toch niet echt uit? Zolang je het maar in één keer haalt. Je kunt beter wat extra lessen doen, en dan de éérste keer slagen dan te snel op examen willen, en dat dan niet halen.

Het leuke er aan is natuurlijk dat je iets hebt om je op te richten: nog maar zoveel lessen en dan kan ik aan een examen gaan denken.

@ Shailesh: ik heb voor mijn tussentijdse toets en voor het examen allebei niet de persoon als examinator gehad die was afgesproken. Maar ik zou niet weten wat dat voor verschil maakt, je kent die gast (m/v) toch niet? Je kunt rijden of niet. Houd jezelf dat dan ook voor, en je zult zien dat het soepel gaat. Veel succes morgen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 12:59
Vandaag voor de eerste keer in Amsterdam afgereden...

En heb hem gehaald!!! :*) :D Straks maar eens in de auto van mijn ouders gaan rijden. :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
AIGHT. Ik heb hem gehaald _/-\o_

Examen ging vlekkeloos. Kreeg 2 keer toegeworpen dat ik wat sneller moest rijden, maar voor de rest geen probleem. Heb wel een recordtijd van 45 minuten gereden :/ . Geen idee waarom het zo lang moest. En bij het achteruit inparkeren kwam ik in het vak naast het bedoelde vak terecht :7 . Maja, al goed eind goed, rijbewijs rust uit in m'n zak, en ik wacht tot mijn ma thuiskomt met de auto >:) .

En Banjy, ook gefeliciteerd natuurlijk.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Gefeliciteerd bieden!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 09-10 12:59
Shailesh schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:18:
AIGHT. Ik heb hem gehaald _/-\o_

Examen ging vlekkeloos. Kreeg 2 keer toegeworpen dat ik wat sneller moest rijden, maar voor de rest geen probleem. Heb wel een recordtijd van 45 minuten gereden :/ . Geen idee waarom het zo lang moest. En bij het achteruit inparkeren kwam ik in het vak naast het bedoelde vak terecht :7 . Maja, al goed eind goed, rijbewijs rust uit in m'n zak, en ik wacht tot mijn ma thuiskomt met de auto >:) .

En Banjy, ook gefeliciteerd natuurlijk.
Gefeliciteerd! Ik kwam met het file parkeren ook maar tot halverwege (dus nog een meter van de stoep ofzo en nog een redelijk deel op de rijbaan) maar hij zei laat dit je niet beinvloeden het geeft niet. Verder was er gelukkig niks bijzonders en zat het overige verkeer mij erg goed mee.. :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Om het maar ff extra feestelijk te maken.

Geslaagd 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

En 1000e post :P :> :> :> :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Laatst online: 09-10 15:17
18u lessen en ik kon toch al rijden hoor (.be)
Nu al 860 km gereden (zonder begeleider) in +-2 weken.
In juli ergens mijn praktijk examen en als dat lukt, dan heb ik mijn volwaardig rijbewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

* Paitor heeft z'n rijbewijs :D 8-)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 18:20
Congratz d:)b
* ReZ1987 moet ook bijna afrijden :X nog een paar weekjes lessen :P

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:40

_Ernst_

Mark It Zero!

Gaat lekker hier, gefeli aan alle mensen die hem hebben gehaald d:)b

Ik ben al weer ruim een half jaar de gelukkige eigenaar van een rijbewijs, en nog steeds schade en boete vrij :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Nu 2 maanden mijn rijbewijs en vrijdag mijn eerste boete te pakken. Voor de mensen die het kennen:
Als je vanaf de A2 Utrecht in gaat (als je vanaf Amsterdam komt is het de afslag voor knooppunt Oudenrijn) en dan kom je langs het ziekenhuis, grote rotonde en dan een brede weg richting station. Die weg is dus 50, logisch uiteraard, maar je hebt zo de neiging om daar 60 te gaan rijden ofzo. Enfin...ik reed dus 60. Flits. Stom.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56
armageddon_2k1 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:20:
Nu 2 maanden mijn rijbewijs en vrijdag mijn eerste boete te pakken. Voor de mensen die het kennen:
Als je vanaf de A2 Utrecht in gaat (als je vanaf Amsterdam komt is het de afslag voor knooppunt Oudenrijn) en dan kom je langs het ziekenhuis, grote rotonde en dan een brede weg richting station. Die weg is dus 50, logisch uiteraard, maar je hebt zo de neiging om daar 60 te gaan rijden ofzo. Enfin...ik reed dus 60. Flits. Stom.
viel mij deze week ook ineens op. Heb nu een week of 4 mn rijbewijs en ben deze week maar even goed op pad geweest.

Overal wordt 10 ~ 15 Km te hard gereden. En het bevalt me :)

rechter baan iedereen netjes max snelheid, middelste baan maxv + 10 en linker baan maxv + 25 :Y)

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:59
Ik heb nu een klein half jaartje m'n rijbewijs (in 2x gehaald). Heb inmiddels al een eigen auto: Hyundai Lantra uit oktober '96 :*). Leuk bakkie. Minpuntje van eigen auto is toch wel de te dure benzine :P

Betrap me er alleen steeds op dat ook ik vaak +/- 10 km te hard rijd, op sommige stukken waar ik veel rij is de max 50km gewoon te langzaam :P. Maar ik weet wel zeker dat zodra ik een keer geflitst ben, ik voortaan wel zal letten op de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 10:58

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik had gister mijn 5e rijles, Dit keer ffe over de snelweg, bochten kijken, achteruit, en achteruit met bochtje en keren. Ging allemaal goed behalve dat mijn instructeur toch wat kromme tenen kreeg na de volgende actie. Bij een kruispunt met 3 voorsorteer banen. Links, Rechtdoor en Rechtsaf. Links stond een auto en bij rechtsaf ook. Een dubbel stoplicht stond rechts. Ik zeg tegen die beste man voor de zekerheid dat dubbele stoplicht die geld ook voor rechtdoor. Op het moment dat wij daar bijna zijn springt die op Oranje. Wat extra gas erbij en dat ging mooi.

Daarna zegt die beste rijinstructeur: Zag je dat knipperlicht van die auto die voor links stond voor gesorteerd. "nee" Die stond namelijk uit naar rechts Soms heb je van die idioten die em er dan ineens voor gooien :/

Verder trekt zo'n audi a3 2.0tdi wel erg makkelijk weg in de 6e versnelling als je al 120 rijd :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:33:
Ik had gister mijn 5e rijles, Dit keer ffe over de snelweg, bochten kijken, achteruit, en achteruit met bochtje en keren. Ging allemaal goed behalve dat mijn instructeur toch wat kromme kreeg na de volgende actie. Bij een kruispunt met 3 voorsorteer banen. Links, Rechtdoor en Rechtsaf. Links stond een auto en bij rechtsaf ook. Een dubbel stoplicht stond rechts. Ik zeg tegen die beste man voor de zekerheid dat dubbele stoplicht die geld ook voor rechtdoor. Op het moment dat wij daar bijna zijn springt die op Oranje. Wat extra gas erbij en dat ging mooi.

Daarna zegt die beste rijinstructeur: Zag je dat knipperlicht van die auto die voor links stond voor gesorteerd. "nee" Die stond namelijk uit naar rechts Soms heb je van die idioten die em er dan ineens voor gooien :/

Verder trekt zo'n audi a3 2.0tdi wel erg makkelijk weg in de 6e versnelling als je al 120 rijd :P
Van rij-instructeurs moet je altijd 'defensief' rijden, als een fietser 10m voor een zijstraat is, mag je er ook niet voorlangs.. Dat heet 'doorgang'. Tja, daar heeft hij wel gelijk in, en ik heb het tijdens rijlessen netjes gedaan, maar ik ga er gewoon voor langs hoor, kom zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:01:
[...]

Van rij-instructeurs moet je altijd 'defensief' rijden, als een fietser 10m voor een zijstraat is, mag je er ook niet voorlangs.. Dat heet 'doorgang'. Tja, daar heeft hij wel gelijk in, en ik heb het tijdens rijlessen netjes gedaan, maar ik ga er gewoon voor langs hoor, kom zeg..
zelfde hier :+

Vandaag stond er ook een man midden op een kruispunt rond om zich heen te kijken in een auto en ik moest daar voorlangs (naar links dus) en heb hem er gewoon voorgezet. bij rijles had ik meteen die ingreep gehad :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De rij-examinator zegt tegen mij dat ik richting Maastricht/Heerlen de snelweg op moet rijden. Op een stuk weg, waar ik bijna elke rijles kom, moet je op een tweebaansweg links rijden om die snelweg op te kunnen rijden. Ik blijf daar rechts rijden naast een vrachtwagen om op het laatste moment voor de vrachtwagen in te voegen, over een dubbele doorgetrokken streep heen. Vervoglens rijd ik de invoegstrook omhoog, die je moet blijven volgen omdat deze overgaat naar een uitvoegstrook richting Maastricht/Heerlen, en daar vond ik het nodig om nog even snel een lesauto in te halen om vervolgens te zien dat ik van die snelweg af moet. Geen probleem, dan rijd ik iets sneller de bocht om en neem een stukje vluchtstrook mee. Whoppa, op een weg die ik ken en wist waar ik moet rijden en op moet letten, maak ik drie fouten achtereenvolgens. Op de wegen waar ik nooit ben geweest gaat alles goed. Volgende keer iets besluitvaardiger zijn op wegen die ik ken en niet meer zo letten op de borden als ik weet waar ik naartoe moet. Met andere woorden: gezakt voor het rij-examen :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 18:04

backupdevice

No Risk , Full Push

Wooeeehooeeee ik heb mij roze papiertje!!!!! 2e x raak.

Ben hem wel weer meteen kwijt, heb meteen een auto gekocht en die wordt door de verkoper ( garage) op naam gezet

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:51

JdM

Humbled

M3rcury schreef op zondag 16 april 2006 @ 20:41:
[...]

zelfde hier :+

Vandaag stond er ook een man midden op een kruispunt rond om zich heen te kijken in een auto en ik moest daar voorlangs (naar links dus) en heb hem er gewoon voorgezet. bij rijles had ik meteen die ingreep gehad :+
Goed zo mannen _/-\o_ we zitten nog steeds met 1000+ verkeersdoden per jaar in Nederland, dus waarom defensief rijden toch? |:(
En ja, ik ben instrukteur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

JdM schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:32:
[...]

Goed zo mannen _/-\o_ we zitten nog steeds met 1000+ verkeersdoden per jaar in Nederland, dus waarom defensief rijden toch? |:(
En ja, ik ben instrukteur ;)
Ja.. maar die gast stond stil en was om zich heen aan het kijken. Ik zag dat hij niet op het gas ging staan (zocht oogcontact, leer ik bij motorrijles) Dus ik rij door, met mijn andere voet bij de rem voor het geval dat hij doorrijd :+

Edit: en ja ik weet dat ik fout was ;)

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 18-04-2006 15:25 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Twee maanden geleden heb ik afgereden (en gehaald \o/). Een meisje wat tegelijkertijd met mij examen deed reed tegen een parkeerpaaltje aan voordat ze nog überhaupt begonnen moest, oef |:(

Robin, volgende keer beter.. toch? :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:38
Vandaag theorie voor de 1ste keer geprobeerd, en meteen geslaagd :D Ik had maar 1 fout. Morgen 1ste rijles.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Acid_Schnitzel schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:26:
Vandaag theorie voor de 1ste keer geprobeerd, en meteen geslaagd :D Ik had maar 1 fout. Morgen 1ste rijles.
Feli!

Ik mag 15 mei op voor mijn voertuigbeheersing, 25 april heb ik de theorie voor mijn motorrijbewijs :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

a.s woensdag mag ik voor het eerst praktijk examen doen, als ik er alleen al aan denk wordt ik al zenuwachtig :p

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Heb nu bijna mijn rijbewijs B een jaar en mijn rijbewijs A een half jaar :D. Lijkt net of ik mijn B al 4 jaar heb ofzo. Vorige maand mijn eerste boete gehad met de auto trouwens. Geflitst met 66 waar ik 50 mocht (op een weg waar je 200 meter terug nog 70 mocht :( )

[ Voor 20% gewijzigd door Josh op 23-04-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Alvast succes Royal :Y) .
Ik heb mijn rijbewijs nu al lekker 2 weekjes en geniet er volop van. Rijden gaat nog altijd niet even vlekkeloos en zeker het parkeren niet, maar ik kom er wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft inmiddels ook zijn roze papiertje :D
Woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Gefeliciteerd man! Iemand nog tips tegen de zenuwen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:45:
Jup, even naar de dokter, serieus hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Royal schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:45:
Vragen aan je instructeur of je het red, als hij ja zegt dan zakt het wel een beetje denk ik :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zometeen om 15 uur rijles in Leiden. Ik heb op 9 juni praktijkexamen en ik schijt nu al in mijn broek als ik eraan denk :P Maar goed, mijn leraar zegt dat ik het ga halen dus het zal wel. Iedereen die tussen 15 en 16 uur in Leiden rijdt vandaag oppassen voor lesauto's dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Hopelijk zakt het nog wel een beetje als ik eenmaal achter het stuur zit, gelukkig heb ik nog een rijles ervoor. Beter geeft mijn instructeur een "makkelijke rit" zodat het qua gevoel ook goed is :p

Btw, zitten de kosten van het roze papiertje ook bij de examen in? Of komen daar nog weer extra kosten bij op?

[ Voor 4% gewijzigd door Royal op 24-04-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Royal schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:27:
Hopelijk zakt het nog wel een beetje als ik eenmaal achter het stuur zit, gelukkig heb ik nog een rijles ervoor. Hopelijk geeft mijn instructeur een "makkelijke rit" zodat het qua gevoel ook goed is :p

Btw, zitten de kosten van het roze papiertje ook bij de examen in? Of komen daar nog weer extra kosten bij op?
Komen nog 17,50 euri bij :9

en bij mij zakte het na een minuut of 5.. toen ik voor het eerst voor een stoplicht stond trilde mijn hele been die op de kopeling stond, ik dacht toen nog van als ie maar niet afslaat en dat deed ie niet :D mijn examinator vroeg toen of ik zenuwachtig was, en daarna zakte het weg :/

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Over het defensieve rijden: ik word er zelf ook af en toe moe van.

Komt een auto 100 meter verder vanuit een zijstraat in een 30km zone mijn kant op. Ik rijd achter een fietser. Verder niemand te bekennen, ik denk ff voorbij die fietser. Hup ingreep :S

Maarja, zal maar ff gehoorzamen tot mijn examen -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

flashin schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:54:
Over het defensieve rijden: ik word er zelf ook af en toe moe van.

Komt een auto 100 meter verder vanuit een zijstraat in een 30km zone mijn kant op. Ik rijd achter een fietser. Verder niemand te bekennen, ik denk ff voorbij die fietser. Hup ingreep :S

Maarja, zal maar ff gehoorzamen tot mijn examen -_-
Ja, en als je zelf denkt dat het net niet kan "daar had je nog voorlangs gekunt" .. zucht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Geslaagd!!! :D

In 1 keer nog wel :D. Afgereden in enschede, lekker rustig op de weg, 9.50 vanochtend. Stukje bebouwde kom, 30 km zone, tot hengelo, en vandaar terug over de snelweg naar enschede.
Nu op naar het stadskantoor

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MaximusTG schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:43:
Geslaagd!!! :D

In 1 keer nog wel :D. Afgereden in enschede, lekker rustig op de weg, 9.50 vanochtend. Stukje bebouwde kom, 30 km zone, tot hengelo, en vandaar terug over de snelweg naar enschede.
Nu op naar het stadskantoor
* pagani heeft tijdens zijn eerste examen 10 minuten lang 50 gereden in ene 30 zone

Gefeliciteerd!

* pagani had overigens dat examen ook gehaald, O+ examinatrice was dat, hield wel van doorrijden

Nu zei ik ook direct tegen haar toen we uit de auto stapten dat ik op een gegeven moment doorhad dat het stiekem nog 30 was (de 30 zone ging over in een soort doorgaande weg, die leek 50, maar op een gegeven moment kwam ik einde 30 bord tegen) Denk dat dat m'n redding is geweest.

Enige op/aanmerkingen die ze had: "Als je ooit in een minder stabiele auto gaat rijden, let dan wel op de snelheid in de bochten" "Je rijdt erg vlot maar hebt alles onder controle, dus ben je geslaagd"

[ Voor 32% gewijzigd door pagani op 25-04-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Gefeliciteerd jongens!

@MaximusTG Morgen mag ik in Enschede ook afrijden. 30km zone tot aan hengelo? waar heb je gereden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Misschien gaf ik de impressie dat ik 'm pas heb gehaald, dat is niet zo :+

(2002 gehaald, alweer 4 jaar geleden)

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 25-04-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Royal schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:25:
Gefeliciteerd jongens!

@MaximusTG Morgen mag ik in Enschede ook afrijden. 30km zone tot aan hengelo? waar heb je gereden dan?
Bedankt!

Ik bedoelde trouwens gewoon binnendoor van enschede naar hengelo, beetje kris kras door zowel 50 km wegen als 30 km zones heen.
Ik was super ontspannen, lekker zonnetje op mn kop, in de 30 km zones goed kijken en snelheid er uit halen bij straatjes van rechts, had geluk dat er daadwerkelijk niks uitkwam, dus kon mooi doorkachelen. Beetje dom lullen over bier en de perfect draft toen we langs de Grolsch brouwer kwamen, en toen was ik alweer terug.
Je moet jezelf gewoon voorhouden: Ik heb die auto onder controle, dan denk je daarna : nu alleen nog goed kijken en reageren en anticiperen. Vroeg naar bed dag ervoor, en dan komt het allemaal goed. Ik heb trouwens wel een TTT gehad, en dat vond ik toch zeker wel schelen. Was zenuwachtiger voor de TTT dan dit examen.
Maar goed, is altijd makkelijk praten achteraf uiteraard. Ben net terug van stadskantoor, papiertje is ook binnen:D.
Succes morgen dan maar! Hoe laat moet je?

[ Voor 21% gewijzigd door MaximusTG op 25-04-2006 12:42 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Thanks, ik moet morgen om 11:40 en dan nog eerst een lesje ervoor. Geen TTT gehad

Tot hoelaat kan je eigenlijk je rijbewijs ophalen? En hoe duur was dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Het stadskantoor in Enschede is open tot 13.30, dus dat wordt misschien krap. Het kostte mij 45,65 euro, maar je kan gewoon met pin betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Net geslaagt voor de theorie van mijn motor :D Met 1 fout ;(

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

MaximusTG schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:57:
Het stadskantoor in Enschede is open tot 13.30, dus dat wordt misschien krap. Het kostte mij 45,65 euro, maar je kan gewoon met pin betalen.
Op wesselerbrink is het van 14:00 tot 16:30 open volgens de website :)

M3Rcury gefeliciteerd! Motor rijles lijkt mij ook wel kick, eerst maar eens dit klusje klaren.

[ Voor 14% gewijzigd door Royal op 25-04-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

wooohoo gehaald in 1 keer :D

Perfecte rit naar mijn eigen zeggen, stuk over de snelweg naar Hengelo en dan weer terug naar CBR, geen TTT :)

Ook gelijk al mijn rijbewijs opgehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Royal schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:33:
[...]

Op wesselerbrink is het van 14:00 tot 16:30 open volgens de website :)

M3Rcury gefeliciteerd! Motor rijles lijkt mij ook wel kick, eerst maar eens dit klusje klaren.
Motorrijles is ook kick :) het lijkt ook een stuk harder te gaan, en je hebt het gevoel dat je veel meer vermogen onder je kont heb zitten :P
En ik had idd ook eerst voor mijn rijbewijs gekozen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 13:50

PoweRoy

funky!

Heb je altijd afgevraagd hoe ze een rij examen afleggen van een motor?
Zit te begeleider achterop of rijd hij langs je oid?

Zelf moet ik nog es gaan bellen naar rijschool :z inmiddels al 19 :P

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Rijden ze toch met een auto voor of achter je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Royal schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:17:
Rijden ze toch met een auto voor of achter je?
Ze rijden idd met een auto/motor achter je aan. Examen is wel met auto achter je aan. Examen voertuigbeheersing staan ze gewoon op een kleine afstand van je :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Vanmiddag stukkie gereden in auto van mams, slaat gelijk de motor af! Hehe, zeker wel wennen van diesel naar gewoon benzine. Vanavond weer een stukkie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:41:
[...]

Ze rijden idd met een auto/motor achter je aan. Examen is wel met auto achter je aan. Examen voertuigbeheersing staan ze gewoon op een kleine afstand van je :+
Of ze lopen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 11:09
Zo heb nu 32 lessen gehad maar ik kijk nog steeds te slecht, het is echt zo'n irritant knopje wat om moet in mijn hoofd :X

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:05:
Vanmiddag stukkie gereden in auto van mams, slaat gelijk de motor af! Hehe, zeker wel wennen van diesel naar gewoon benzine. Vanavond weer een stukkie! :D
Klinkt bekend :/
Heb het zelf ook helaas... écht wennen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb zelf ook al drie lessen gehad. Moet zeggen dat afslaan nogal irritant vind, vooral het kijken voelt onlogisch aan. Nou ja, gewoon wennen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:49:
[...]
Klinkt bekend :/
Heb het zelf ook helaas... écht wennen zeg.
Ik leste in 'n benzine en thuis hebben we ook benzine.. dus pitje O-)

Alhoewel ik wel in 'n Mazda 6 leste en ik nu in 'n Peugeot 205 GTI rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:29
Woehoe, vandaag 18 geworden en vanavond te horen gekregen dat ik morgen om 1400 mijn eerste les krijg! Best spannend, ik ga dan ook maar alvast wat inlezen denk ik :P. Nog wat algemene tips beschikbaar voor me? (Wat ook vast wel via de search in het topic te vinden zal zijn, daarom ga ik die nu lezen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:51

JdM

Humbled

Niet eigenwijs zijn tegen je instrukteur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 18:04

backupdevice

No Risk , Full Push

MoiZie schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:29:
Woehoe, vandaag 18 geworden en vanavond te horen gekregen dat ik morgen om 1400 mijn eerste les krijg! Best spannend, ik ga dan ook maar alvast wat inlezen denk ik :P. Nog wat algemene tips beschikbaar voor me? (Wat ook vast wel via de search in het topic te vinden zal zijn, daarom ga ik die nu lezen ;)).
Rechts is gas, midden is rem en links is koppeling. Die staaf rechts van je heet een versnellingsbak. Dat ding voor je waar door naar buiten kan kijken heet een raam. Al die dingen die je over de weg ziet rijden/lopen moet je proberen niet te raken.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Blue_White_Army schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:51:
[...]

Rechts is gas, midden is rem en links is koppeling. Die staaf rechts van je heet een versnellingsbak. Dat ding voor je waar door naar buiten kan kijken heet een raam. Al die dingen die je over de weg ziet rijden/lopen moet je proberen niet te raken.
En je moet tussen de as-strepen door slalomen, en je moet linksrijden :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
En als je ergens af moet slaan, gewoon rustig blijven, kijken of je kan remmen, en dan flink snelheid eruit halen. Niet denken dat dat vervelend is voor de mensen achter je. Dat zal je een worst wezen. Als je zelf maar rustig die bocht door komt, en niet het huis op de hoek binnenrijdt. Binnen de bebouwde kom (bijna) altijd bochten in de 2 nemen. En altijd eerst inkijken voor je een straat inrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Tip voor je: Ga snel je theorie doen dat helpt ook in de praktijk (ken je alle bordjes, snelheden e.d.).

Ik heb 'm nu alweer meer als een jaar,
en dan te bedenken dat ik mn praktijk gehaald heb met een keer door rood rijden er bij (de rest van de rit was perfect en hij kon het wel begrijpen door de laagstaande zon :P).

Voor de mensen die hem net gehaald hebben: Blijven rijden! je gaat het pas leren na je examen...
Ik ben 19 en heb al 2 eigen auto's gehad (de eerste een Suzuki Swift 1.3 die niet door de keuring kwam na 7 maanden trouwe dienst en ik rij nu een Opel Vectra 1.8 GL uit 92), ik raad iedereen dan ook aan een eigen autotje te nemen (al is het maar een Swift/Alto/Panda/Marbella, als het maar rijdt), je zal er een stuk beter door gaan rijden :)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Maandag intest bij de ANWB. Tips?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Haijo schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:06:
Ik heb zelf ook al drie lessen gehad. Moet zeggen dat afslaan nogal irritant vind, vooral het kijken voelt onlogisch aan. Nou ja, gewoon wennen lijkt me.
Inderdaad, dat kijken is irritant. Maar ik merk wel dat het gewoon stukken beter gaat als je gewoon wel kijkt zoals het hoort. Moet bij mij ook nog wennen. Ik probeer me bij het fietsen aan te leren dat ik ga kijken zoals dat in de auto moet :)
Niet echt, gewoon kijken wat je kunt :) Het is in het begin altijd even aftasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 20:29
Ik had geen betere eerste rijles gehad kunnen hebben :D Mega lekker weer, ontzettend aardige rijinstructeur, en alles lekker los en ontspannen gedaan. Tuurlijk had ik ook fouten: motor af laten slaan en een stoeprand geschampt, en ik zal vast nog veel te weinig om me heen hebben gekeken, maar ik vond het nu al mega vet :D

/enthousiasme

24 juli mn 'eerste echte' les, van de spoedcursus (ivm school kan ik niet eerder helaasch :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Voor een tien daagse cursus?
Vraag dan ff aan je pa of ie met je wil oefenen op een parkeer terrein. kan een hoop geld schelen ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
M3rcury schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:33:
[...]

Voor een tien daagse cursus?
Vraag dan ff aan je pa of ie met je wil oefenen op een parkeer terrein. kan een hoop geld schelen ;)
Ik heb al _veel_ geoefend. We wonen achteraf en hebben dus de ruimte. Ik kan al file parkeren, helling trekken, bochtje achteruit, etc...

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

-DarkShadow- schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:29:
[...]

Ik heb al _veel_ geoefend. We wonen achteraf en hebben dus de ruimte. Ik kan al file parkeren, helling trekken, bochtje achteruit, etc...
Ik denk dat het dan ook verstandig is als je zegt dat je dan een beetje kan rijden? Ik weet niet hoe zo een intest in zijn werk gaat, maar als het eigelijk een normale eerste les is, waar hij kijkt hoe jij rijd enzo, mag je miss nog niet eens schakkelen :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ik hoop dan dat je het wel "goed" geleerd hebt.. Anders kun je straks al je "foute" gewoontes weer gaan afleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ik werd in een lesauto geduwd en mocht een uurtje op het industrieterrein "rondcrossen". Nadat de instructrice mij had geleerd dat ik moest remmen met de rem en niet met de koppeling, ging alles prima. Ik scoorde bovengemiddeld tot zeer goed.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

even een vraagje, wat ben je (gemiddeld) eigenlijk kwijt aan €?? dus lessen, examens enz alles bij elkaar

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Laatst online: 29-09 12:14
Zag dit topic opeens staan! Ik heb gister mn rijbewijs gehaald :). En ik denk al weer zon 300km gereden. Echt heerlijk zonder instructeur. :)
Examen was bij mij trouwens makkelijk. Examinator en mn instructeur hebben beetje met elkaar lopen praten. En voor ik het wist was het voorbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

bartgrefte schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:35:
even een vraagje, wat ben je (gemiddeld) eigenlijk kwijt aan €?? dus lessen, examens enz alles bij elkaar
Ik zat op 1300 euro ongeveer met 29 uur rijles, en in 1 x slagen, incl. boeken en theorie

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Laatst online: 29-09 08:15
bartgrefte schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:35:
Ik zo'n €2000, met 38,5 uur; theorielessen; boek; theorieexamen; TTT; examen; rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ascathon schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:42:
[...]

Ik zo'n €2000, met 38,5 uur; theorielessen; boek; theorieexamen; TTT; examen; rijbewijs.
Dat had ik niet TTT. Nog even om te verduidelijken :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
En als je helemaal gemiddeld wil, moet je uitgaan van 2 examens. Want het aantal mensen dat in 1 keer slaagd is ook op 1 hand te tellen. <50%. Ik was in totaal 1700 euro kwijt.
Maar dat is dan ook alles. 45 lessen, 1 examen + 1 herexamen, + 2 theorie, + pasfoto's + kosten rijbewijs + kosten uitreksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

M3rcury schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:05:
[...]

Ik zat op 1300 euro ongeveer met 29 uur rijles, en in 1 x slagen, incl. boeken en theorie
Ascathon schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:42:
[...]

Shailesh schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:41:
En als je helemaal gemiddeld wil, moet je uitgaan van 2 examens. Want het aantal mensen dat in 1 keer slaagd is ook op 1 hand te tellen. <50%. Ik was in totaal 1700 euro kwijt.
Maar dat is dan ook alles. 45 lessen, 1 examen + 1 herexamen, + 2 theorie, + pasfoto's + kosten rijbewijs + kosten uitreksel.
pfff, Kan ik die kosten niet toevallig in termijnen betalen?, of laten optellen bij de studieschuld die ik heb van de lening bij de studiefinanciering (die nog wel een paar jaar blijft omdat ik nog studeer)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat denk je zelf? je rijschool wil gewoon betaald worden en van de ib-groep krijg je echt niet ineens 2 ruggen extra lening :P

je zal het zelf moeten financieren. kan natuurlijk bij meneer scheringa, maar da's best wel af te raden. maargoed, je bent student en de meeste banken hebben een uiterst vriendelijke PL of doorlopend krediet bij de studentenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Volgende week mijn vijfde les. Concentratie is wel het grootste probleem, moet ik zeggen, maar het begint er op te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:49:
wat denk je zelf? je rijschool wil gewoon betaald worden en van de ib-groep krijg je echt niet ineens 2 ruggen extra lening :P
kon het probere
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:49:
je zal het zelf moeten financieren. kan natuurlijk bij meneer scheringa, maar da's best wel af te raden. maargoed, je bent student en de meeste banken hebben een uiterst vriendelijke PL of doorlopend krediet bij de studentenrekening.
PL?? doorlopend krediet zegt me nog wel wat maar PL :? zo es ff op site abn (waar ik me studiepakket/rekening heb) kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 05-05-2006 20:58 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Shailesh schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:41:
Ligt nogal aan de rijschool...

Bij motor rijden ligt het percentage overigens véél hoger :)

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 05-05-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijke lening :)

doorlopend krediet is gewoon dat je de ruimte krijgt om wanneer je maar wilt "zomaar" geld van de bank te lenen en dat ook zomaar weer terug te betalen. tegen rente uiteraard. bij de postbank bijv. een vaste limiet van 4500 euro.

(persoonlijke) lening is precies wat het is, net zoals in de frisia spotjes: je babbelt met je bank, leent eenmalig een bulk geld voor een bepaald doel (studie, of rijbewijs, of wat dan ook), en betaalt maandelijks een vastgesteld deel terug. erg populair bij mensen met dure studies zoals geneeskunde.

banken geven graag krediet/lening aan studenten, want ze hebben een goed toekomstperspectief en betalen dus bijna altijd terug. en banken proberen zich natuurlijk populair te maken bij studenten omdat die later gemiddeld gezien best een hoop te besteden (en sparen/beleggen :P ) zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik moet binnenkort ook maar eens beginnen, gister even beetje met m'n schoonpa geoefend op een parkeerterrein en het is toch wel erg tof om zelf eens te rijden. :p

Nu zie ik dat veel mensen 30+ lessen nodig hebben :? Dat komt dan op € 1200,-. Is nog te doen opzich :) Hoeveel lessen doe je dan per week :? Ik ben niet van plan er een jaar over te doen ofzo. :) Zou liever het systeem zoals hier in Belgie hebben, lessen volgen > halfjaar zelf ervaring opdoen... zit er ook over te denken hier lessen te nemen. (Bij m'n vriendin in Belgie), maar met een L mag je vast niet in Nederland rijden.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dennahz schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:09:
Ik moet binnenkort ook maar eens beginnen, gister even beetje met m'n schoonpa geoefend op een parkeerterrein en het is toch wel erg tof om zelf eens te rijden. :p

Nu zie ik dat veel mensen 30+ lessen nodig hebben :? Dat komt dan op € 1200,-. Is nog te doen opzich :) Hoeveel lessen doe je dan per week :? Ik ben niet van plan er een jaar over te doen ofzo. :) Zou liever het systeem zoals hier in Belgie hebben, lessen volgen > halfjaar zelf ervaring opdoen... zit er ook over te denken hier lessen te nemen. (Bij m'n vriendin in Belgie), maar met een L mag je vast niet in Nederland rijden.
vond mijn pa ook wel een idee om mij een beetje te laten oefenen in zijn ouwe starletje.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autorijbewijs halen is echt vet moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

bartgrefte schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:13:
[...]

vond mijn pa ook wel een idee om mij een beetje te laten oefenen in zijn ouwe starletje.
Toevallig, ik heb ook in een starlet geoefend :p Die dingen willen nog best hard optrekken als je de koppeling snel laat gaan en het gas hard indrukt :+ :D

Weet iemand of je als Nederlander je rijbewijs kan halen in Belgie?

[ Voor 15% gewijzigd door Dennahz op 07-05-2006 13:46 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat kan. moet je er wel 6+ maanden gaan wonen. dat kan in principe "slechts op papier", maar da's wel (belasting)fraude en als ze erachter komen ga je met boter en suiker, net zoals guus hiddink :P

als je weer naar nederland verhuist kan je hem probleemloos omruilen voor een nederlands exemplaar (ik weet ff niet of dat nog nodig is, omdat belse rbw's in principe levenslang geldig zijn), het EU-rijbewijs als zodanig moet nog worden ingevoerd maar in de praktijk bestaat het al min of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Er 6 maanden (ingeschreven) wonen lijkt me ook weer zo'n geregel en gedoe, maar dat halfjaar zelf praktijkervaring opdoen spreekt mij wel aan. In Nederland zijn het echt zware afzetters met al die lessen waar je in principe hetzelfde doet als dat je alleen doet.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach, het is een keuze. vrije begeleiding (zo heet dat geloof ik) levert in belgië niet noemenswaardig slechtere chauffeurs op dan mensen die daar altijd met instructeur lessen, was laatst op tv.

vroegah bestond in nederland iets soortgelijks: je kon zonder diploma's lesgeven, alleen dan wel met 2 extra pedaaltjes. is afgeschaft onder druk van de lobby (en omdat niemand er gebruik van maakte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Precies, ik vind persoonlijk het systeem in Belgie veel beter.

1. Je leert de basis met instructeur (20 uur verplichte les)
2. Nadat je deze basis kent ga je zelf op pad en door je eigen fouten leer je.
3. Voordat je ook maar begint met rijden moet je je theorie gehaald hebben, dus je bent op de hoogte van alle borden / regels etc.

Maar goed, dit zal helaas geen optie zijn voor mij omdat ik geen halfjaar aan 1 stuk in Belgie kan zijn.

Heb contact opgenomen met een rijschool in Leeuwarden (Ton van Spanje) en kreeg een mail terug dat lessen € 35,- per stuk kosten, valt mee toch? Mijn broertje zit daar ook bij, en het bevalt hem prima. Hebben meer mensen ervaring bij dit bedrijf?

Je kan ook een rij-simulator doen wat volgens hun veel beter is (en goedkoper) dan in het echt, maar ik wil juist zsm in het echt rijden.. :p

Keuzes keuzes...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:36:
Precies, ik vind persoonlijk het systeem in Belgie veel beter.

1. Je leert de basis met instructeur (20 uur verplichte les)
2. Nadat je deze basis kent ga je zelf op pad en door je eigen fouten leer je.
3. Voordat je ook maar begint met rijden moet je je theorie gehaald hebben, dus je bent op de hoogte van alle borden / regels etc.

Maar goed, dit zal helaas geen optie zijn voor mij omdat ik geen halfjaar aan 1 stuk in Belgie kan zijn.

Heb contact opgenomen met een rijschool in Leeuwarden (Ton van Spanje) en kreeg een mail terug dat lessen € 35,- per stuk kosten, valt mee toch? Mijn broertje zit daar ook bij, en het bevalt hem prima. Hebben meer mensen ervaring bij dit bedrijf?

Je kan ook een rij-simulator doen wat volgens hun veel beter is (en goedkoper) dan in het echt, maar ik wil juist zsm in het echt rijden.. :p

Keuzes keuzes...
Weet je hoeveel mensen met 20 uur les nog níets kunnen in de auto. Maar ja, de dodentallen spreken voor zich.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:03:
autorijbewijs halen is echt vet moeilijk
Is persoonlijk, ik heb er echt 0,0 moeite mee gehad destijds.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:54:
[...]

Weet je hoeveel mensen met 20 uur les nog níets kunnen in de auto. Maar ja, de dodentallen spreken voor zich.

[...]
Ik neem aan dat ze mensen die na 20 uren nog een gevaar voor zichzelf en anderen zijn ook geen voorlopig rijbewijs geven. Het zal vast per geval bekeken worden.

Er is ook een actie van "Spoed rijbewijs" in 10 dagen. Ik wil me best 10 dagen 400% inzetten, want hoe sneller hoe beter natuurlijk, maar iets zegt me dat het beter is om het rustig aan te doen...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 18:50
Dennahz schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:08:
[...]

Ik neem aan dat ze mensen die na 20 uren nog een gevaar voor zichzelf en anderen zijn ook geen voorlopig rijbewijs geven. Het zal vast per geval bekeken worden.

Er is ook een actie van "Spoed rijbewijs" in 10 dagen. Ik wil me best 10 dagen 400% inzetten, want hoe sneller hoe beter natuurlijk, maar iets zegt me dat het beter is om het rustig aan te doen...
Ik heb "Vroegahhh" ;) 3,5 jaar geleden ook een week cursus gedaan(in 2 halve weken, 24 uur in totaal), is mij erg goed bevallen juist omdat je dan zo veel oefent.

nu ben ik bezig met mijn motor, alleen heb de tijd en het geld niet omdat in een week cursus te doen. krijg nu meestal 2 lessen per week, en heb net de achtste gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door weekend warrior op 13-06-2006 21:23 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.