Net lekker op de snelweg gereden
Begin het nu een beetje onder de knie te krijgen. Als je gewoon goed om je heen kijkt en niet blind blijft staren scheelt het een hoop, heb ik vandaag ondervonden
Ja, daarom kan je liever altijd voorzichtig doen, dan gehaast. Op het moment dat je naast een vrachtwagen/busje staat, gewoon ff wachten tot die weg is, en dan pas gaan rijden. Weet je tenminste zeker dat het vrij is. Maar goed, good luck next time
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Inderdaad, maar het is achteraf zo makkelijk redeneren..Shailesh schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:46:
[...]
Ja, daarom kan je liever altijd voorzichtig doen, dan gehaast. Op het moment dat je naast een vrachtwagen/busje staat, gewoon ff wachten tot die weg is, en dan pas gaan rijden. Weet je tenminste zeker dat het vrij is. Maar goed, good luck next time
Maar goed, volgende keer inderdaad beter
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Ja joh, het overkomt ons allenCoolyBoy schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:49:
[...]
Inderdaad, maar het is achteraf zo makkelijk redeneren..
Maar goed, volgende keer inderdaad beter
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik moet dinsdag afrijden. Ik maak af en toe nog wel een foutje maar zolang ik die zelf oplos is er niets aan de hand
Daarom! Had ik op m'n examen ik moest linksaf slaan over 'n dubbele trambaan zo 'n smalle straat in. Dus ik maak de bocht, sta nog op de trambaan en zie dat die straat versperd is door 2 of 3 busjes die allemaal spullen aan 't uitladen waren.RedHat schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:44:
Ik moet dinsdag afrijden. Ik maak af en toe nog wel een foutje maar zolang ik die zelf oplos is er niets aan de hand
Zo hoppatee in z'n achteruit gezet, goed gekeken en zo de rijbaan weer opgegaan. Ik had daar wel versuft kunnen blijven staan wachten, mja ten eerste is 't mn examen en ten tweede toon je dan ook geen initiatief.
M'n achteruitrij-actie werd juist goed onthaald door m'n examinatrice en ze zei:
' whoow goed en snel besloten, even denken hoor hoe ik m'n route nu verder ga afleggen'
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Eindelijk heb ik alle auto's gehad bij ons thuis om te rijden 
Zijn er veel mensen hier die na hun auto (of ervoor) motorrijbewijs gaan halen?
Zijn er veel mensen hier die na hun auto (of ervoor) motorrijbewijs gaan halen?
No signature required.
Ik dacht ik ga even kijken hoeveel het rijbewijs hier in Rotterdam kost.
41,35
Dat is bijna een heel blokuur aan rijles
. Echt te gek hoor...30 euro is nog te doen in bepaalde gemeentes, maar 41 euro is gewoon uitzuigen.
41,35

Dat is bijna een heel blokuur aan rijles
Volgende week vrijdag mijn voorlopig rijbewijs (daarna mag je alleen op de baan en dan praktijkexamen na 3 maanden). Nog een 10 tal uur les tegen dan, maar het lukt steeds beter (al 8u les voorbij).
Enige waar ik een beetje tegen opzie is dat ik van mn broer alleen maar met ons transportertje mag rijden (geen servo, moeilijk schakelen ...) maar goed, dat zien we volgende week wel.

die greyhoundsticker staat er in het echt niet op, maar ik denk er sterk aan om daar es werk van te maken
Enige waar ik een beetje tegen opzie is dat ik van mn broer alleen maar met ons transportertje mag rijden (geen servo, moeilijk schakelen ...) maar goed, dat zien we volgende week wel.

die greyhoundsticker staat er in het echt niet op, maar ik denk er sterk aan om daar es werk van te maken
[ Voor 20% gewijzigd door MMach op 08-03-2006 02:23 ]
Verwijderd
/me is net ook geslaagd 
Hij had alleen als opmerking dat ik beter in de binnenspiegel moest kijken, op de snelweg vooral.
Er zat een heel stuk geen auto achter mij, maarja had ik toch even beter moeten kijken. Verder ging het kijken heel erg goed, als dit niet het geval was geweest had ik het niet gehaald.
Hij zei ook onder het afrijden dat ik iig wel durf te rijden dat is dus ook wel belangrijk.
Hij had alleen als opmerking dat ik beter in de binnenspiegel moest kijken, op de snelweg vooral.
Er zat een heel stuk geen auto achter mij, maarja had ik toch even beter moeten kijken. Verder ging het kijken heel erg goed, als dit niet het geval was geweest had ik het niet gehaald.
Hij zei ook onder het afrijden dat ik iig wel durf te rijden dat is dus ook wel belangrijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 12:52 ]
Gisteren een vogel dood gereden tijdens de rijlessen. Ik reed 50 km/h en toen ineens een vogel tegen het reclamebord van de lessenwagen. Het bord in 4 stukken en de vogel lag daar in shock naast. Dus uitgestapt gekeken en iemand had de vogel mee naar binnen genomen dus ik hoop dat hij het overleeft heeft maar ik denk dat hij dood is.
Die ervaring heb je tenminste. Zoiets verwacht ik zelf wel vaker, maar toch vliegen die beesten nog op tijd weg.darkdesign schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:01:
Gisteren een vogel dood gereden tijdens de rijlessen.
@ TzA: Gefeliciteerd.
Ja je moet wel durven idd!
Een vriendin van me zakte omdat ze weigerde 'n auto in te halen op de snelweg
Ja je moet wel durven idd!
Een vriendin van me zakte omdat ze weigerde 'n auto in te halen op de snelweg
[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 08-03-2006 14:07 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
ik had ongeveer hetzelfde.. geen kip op de weg en dus amper in binnenspiegel kijken ter controle..Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:51:
/me is net ook geslaagd
verder ging alles perfect. maar helaas gezakt met een leuk vinkje bij kijk gedrag..

en maandag mn eerste rijlesEthnocentrix schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:31:
Ik ga maandag eens bellen wanneer ik kan beginnen met lessenzin in
iemand nog tips?
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Rustig blijven en niet bang zijnEthnocentrix schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:25:
[...]
en maandag mn eerste rijles
iemand nog tips?
No signature required.
Ja, goed je best doen en net als Guidi en ik het in 1x halenEthnocentrix schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:25:
[...]
en maandag mn eerste rijles
iemand nog tips?
Maare succes maat!
Ik vertel het tenminste als ik begin, en niet pas als ik mn rijbewijs hebPsboy schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:26:
[...]
Ja, goed je best doen en net als Guidi en ik het in 1x halen![]()
Maare succes maat!

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Het is juist leuk als je iemand vertelt:, .. weet je wat ik vanmorgen gedaan heb. "Ik heb afgereden!" en het is echt prachtig als je dan als reactie "Joh, ben je al begonnen dan?!?!?" krijgtEthnocentrix schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:29:
[...]
Ik vertel het tenminste als ik begin, en niet pas als ik mn rijbewijs heb![]()
Hè Jor/Ethno
[ Voor 8% gewijzigd door n1ck op 08-03-2006 21:33 ]
Haha idd, had ik dus.
De meeste vrienden wisten dus wel dat ik al aan 't rijden was,
maar alleen m'n moeder wist m'n afrij-datum!
TOET TOET ' wat CLB z'n rijbewijs' whiej
De meeste vrienden wisten dus wel dat ik al aan 't rijden was,
maar alleen m'n moeder wist m'n afrij-datum!
TOET TOET ' wat CLB z'n rijbewijs' whiej
Morgen les 27, deze keer het kijken niet verprutsen.
If it aint broke, fix it till it is!
Nou ik heb gister weer een rijles gehad, na precies 2 weken niet gereden t hebben.
Was 's avonds dus ik kon niet bijzondere verrichtingen doen (al moest ik die wel doen, meteen toen ik weg moest rijden. Schuin vak achteruit, in het donker, met regen!), en heb dus gewoon gereden. En het ging heel erg goed! Heb erg goed gekeken (in het vorige topic verteld dat dat bij mij bar slecht ging) en verder ging alles goed. En dat zei mn rij-instructeur later ook: Nou het ging naar mijn inzien best goed deze les! Ik blij natuurlijk.
Binnenkort maar eens theorie gaan aanvragen. Ik wil sneller dan mn broertje zijn
.
Was 's avonds dus ik kon niet bijzondere verrichtingen doen (al moest ik die wel doen, meteen toen ik weg moest rijden. Schuin vak achteruit, in het donker, met regen!), en heb dus gewoon gereden. En het ging heel erg goed! Heb erg goed gekeken (in het vorige topic verteld dat dat bij mij bar slecht ging) en verder ging alles goed. En dat zei mn rij-instructeur later ook: Nou het ging naar mijn inzien best goed deze les! Ik blij natuurlijk.
Binnenkort maar eens theorie gaan aanvragen. Ik wil sneller dan mn broertje zijn
Samsung Galaxy Note 3
Zometeen weer les. Heb er eigenlijk niet veel zin in.
Steeds weer die bijzondere verrichtingen herhalen. Waarom moet het ook zo precies

Kun je je voorstellen dat ik blij was toen ik de tussentijdse toets gehaald had?RoD schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:47:
Zometeen weer les. Heb er eigenlijk niet veel zin in.Steeds weer die bijzondere verrichtingen herhalen. Waarom moet het ook zo precies
Gewoon goed oefenen, hopen dat je uiteindelijk de twee (ik moest er twee) makkelijkste moet doen.
Doe je TTT, haal je die...haal dan ook je examen. Want anders moet je de BV's weer gewoon doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Ascathon op 10-03-2006 13:18 ]
Net gezakt voor praktijk 
Twee keer de verkeerde strook gekozen bij een stoplicht..
Fileparkeren was ook niet zo netjes. Verder een keer de motor laten afslaan in een scherp bochtje.
Heb nog geen nieuwe datum, hopelijk schieten ze een beetje op
Twee keer de verkeerde strook gekozen bij een stoplicht..
Fileparkeren was ook niet zo netjes. Verder een keer de motor laten afslaan in een scherp bochtje.
Heb nog geen nieuwe datum, hopelijk schieten ze een beetje op
Afslaan in 'n scherp bochtje?
Je reed dus te langzaam of wat..
Je reed dus te langzaam of wat..
Bocht was scherp, dus ik stond bijna stil bij het draaien, maar schakelde niet terug naar z'n 1, dus toen sloeg ie af.
ik mag 30 maart weer
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Had ik eerst ook bij onoverzichtelijke bochten, maar daarom kan je liever altijd terugschakelen, dan ben je tenminste zeker. En dat van die rijstrook, tsjah, das kwestie van vooruitkijken? Gewoon wat meer rijden, dan komt dat vanzelf. Bij mij kwam het pas vanaf les 27 ofzo, nu gaat het prima. Was daarvoor soms echt heel fout. Maar ik hoop voor je dat je beetje snelle datum krijgt.Jan Jaap schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:59:
Bocht was scherp, dus ik stond bijna stil bij het draaien, maar schakelde niet terug naar z'n 1, dus toen sloeg ie af.
Verwijderd
hoeft helemaal niet zo precies. het gaat er vooral om dat je het veilig doet, maar of die motor bij de hellingproef nou 3 of 4 keer afslaat boeit niet. en als je bij het bochtje achteruit gewoon in de buurt van de bedoelde straat uitkomt is het ook allang goed. net als met fileparkeren: niets raken en met de neus ongeveer de goede kant op staan, zijn ze allang blij.RoD schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:47:
Zometeen weer les. Heb er eigenlijk niet veel zin in.Steeds weer die bijzondere verrichtingen herhalen. Waarom moet het ook zo precies
ik snap wel dat instructeurs het graag oefenen, maar het is echt nergens voor nodig.
ik ben trouwens ervaringsdeskundige, heb wel een aantal examens mogen doen

Tja, ik heb 38 lessen gehad.. Zou toch voldoende moeten zijn.Shailesh schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:37:
[...]
Had ik eerst ook bij onoverzichtelijke bochten, maar daarom kan je liever altijd terugschakelen, dan ben je tenminste zeker. En dat van die rijstrook, tsjah, das kwestie van vooruitkijken? Gewoon wat meer rijden, dan komt dat vanzelf. Bij mij kwam het pas vanaf les 27 ofzo, nu gaat het prima. Was daarvoor soms echt heel fout. Maar ik hoop voor je dat je beetje snelle datum krijgt.
Laatste lessen ging dat ook eigenlijk altijd goed, maar nu natuurlijk precies niet meer.
Ach ja, shit happens. Jammer van het geld en de tijd alleen.
Precies hetzelfde hier.... 38 lessen, iedereen vond het maar vreselijk veel en ik maar volhouden dat het normaal was, om in één keer te kunnen slagen, zak ik...Jan Jaap schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:10:
[...]
Tja, ik heb 38 lessen gehad.. Zou toch voldoende moeten zijn.
Laatste lessen ging dat ook eigenlijk altijd goed, maar nu natuurlijk precies niet meer.
Ach ja, shit happens. Jammer van het geld en de tijd alleen.
Heb overigens wel (op zijn opdracht!) over de vluchtstrook gereden 
We gingen de snelweg op (gecombineerde in- en uitvoegstrook), maar dat stond helemaal vast, dus we gingen er maar meteen weer af.
Toen stond er een auto op de invoegstrook te wachten tot hij kon invoegen, en moest ik daar maar langsgaan over de vluchtstrook, dus dat deed ik maar
We gingen de snelweg op (gecombineerde in- en uitvoegstrook), maar dat stond helemaal vast, dus we gingen er maar meteen weer af.
Toen stond er een auto op de invoegstrook te wachten tot hij kon invoegen, en moest ik daar maar langsgaan over de vluchtstrook, dus dat deed ik maar
Pcies, ik moest fileparkeren tijdens m'n TTT en ik zette hem met twee wielen op de stoep... Dus ik zo van: 'hehe...Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:54:
[...]
hoeft helemaal niet zo precies. het gaat er vooral om dat je het veilig doet, maar of die motor bij de hellingproef nou 3 of 4 keer afslaat boeit niet. en als je bij het bochtje achteruit gewoon in de buurt van de bedoelde straat uitkomt is het ook allang goed. net als met fileparkeren: niets raken en met de neus ongeveer de goede kant op staan, zijn ze allang blij.
ik snap wel dat instructeurs het graag oefenen, maar het is echt nergens voor nodig.

Verwijderd
jah. als jij straks alleen in je auto zit, en je steekt ff mis, dan ga je niet zitten balen maar steek je nog een keer
Ik moet vandaag om 14:00 afrijden. Als ik het heb gehaald meld ik het, als ik ben gezakt dan niet
Dan meld je het natuurlijk niet maar toch wel. Want je meld niks dus ben je gezakt.
Succes in ieder geval. Rijd zoals je tijdens de les ook doet. Dan moet het goed gaan.
Succes in ieder geval. Rijd zoals je tijdens de les ook doet. Dan moet het goed gaan.
Zeg dat nou nietAscathon schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 09:28:
Dan meld je het natuurlijk niet maar toch wel. Want je meld niks dus ben je gezakt.
Bedankt
D'r was hier nog iemand die moest afrijden vandaag, dus ben benieuwd
Vanmiddag weer lessen, mijn 25 en 26ste les. Vorige lessen gingen erg goed, maar ik hoop dat de vogels nu wel hun plaats weten, in de lucht en niet op de auto 
Ik schijn een ander gezichtsveld te hebben als anderen. Ik moest achteruit inparkeren en sturen wanneer de streep bij zijn vinger op het raam was, dat deed ik maar steeds ging dat mis, nu hebben we uitgezocht dat hij zijn vinger 10 cm naar achtere op het raam moet houden (schijnt anders te zijn dan andere, kheb het altijd geweten dat ik anders was
) nu moet ik nog parkeren op stijgende en dalende vlakken. Voor het rijden zelf begin ik wel feeling te krijgen, gaat allemaal redelijk automatisch allemaal.
Ik schijn een ander gezichtsveld te hebben als anderen. Ik moest achteruit inparkeren en sturen wanneer de streep bij zijn vinger op het raam was, dat deed ik maar steeds ging dat mis, nu hebben we uitgezocht dat hij zijn vinger 10 cm naar achtere op het raam moet houden (schijnt anders te zijn dan andere, kheb het altijd geweten dat ik anders was
/me cooolkast meldt o/RedHat schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 09:36:
[...]
Zeg dat nou niet![]()
Bedankt
D'r was hier nog iemand die moest afrijden vandaag, dus ben benieuwd
Mag om 11:40 aan de slag, heb er zin in! Volgens m'n instructrice heb ik zelfs een van de tofste examinators, dus moet lukken! Succes vanmiddag RedHat
Veel succes ermee, en we verwachten wel een verslag van je examen!cooolkast schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:15:
[...]
/me cooolkast meldt o/
Mag om 11:40 aan de slag, heb er zin in! Volgens m'n instructrice heb ik zelfs een van de tofste examinators, dus moet lukken! Succes vanmiddag RedHat
Dank! Verslag zal er komendarkdesign schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:18:
[...]
Veel succes ermee, en we verwachten wel een verslag van je examen!
* cooolkast is geslaagd! \o/
Supertof mens die examinator, ik zat alleen wel beetje veel te ouwehoeren volgens haar
Leuke rit gemaakt, beetje de standaard listige kruispunten en verkeerssituaties gedaan. Mocht op een heerlijk rustig stukje(wel smal) even straatje keren, en even later de hellingproef zonder handrem doen. Daarna nog even de nodige 30km zones in het centrum bezocht en via de rondweg gingen we terug naar het CBR. Hier en daar een schoonheidsfoutje, maar niks bijzonders iig
Vanmiddag om 15:00 m'n rijbewijs ophalen bij het gemeentehuis en karren maar
Supertof mens die examinator, ik zat alleen wel beetje veel te ouwehoeren volgens haar

Leuke rit gemaakt, beetje de standaard listige kruispunten en verkeerssituaties gedaan. Mocht op een heerlijk rustig stukje(wel smal) even straatje keren, en even later de hellingproef zonder handrem doen. Daarna nog even de nodige 30km zones in het centrum bezocht en via de rondweg gingen we terug naar het CBR. Hier en daar een schoonheidsfoutje, maar niks bijzonders iig
Vanmiddag om 15:00 m'n rijbewijs ophalen bij het gemeentehuis en karren maar
Gefeliciteerd, maare...in een wagen met dieselmotor? Want in wagen met benzinemotor wordt dit wat moeilijk. Dacht ik tenminste. Bij onze auto kan ik de koppeling niet op laten komen tot aangrijpingspunt, want dan slaat die af. Ik moet er wat gas bij geven. En dan gaat niet als je de rem induwt. Of generaliseer ik nu voor benzine wagens?cooolkast schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:51:
* cooolkast is geslaagd! \o/
en even later de hellingproef zonder handrem doen
In een grande punto met een 1.4 benzine motorAscathon schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:12:
[...]
Gefeliciteerd, maare...in een wagen met dieselmotor? Want in wagen met benzinemotor wordt dit wat moeilijk. Dacht ik tenminste. Bij onze auto kan ik de koppeling niet op laten komen tot aangrijpingspunt, want dan slaat die af. Ik moet er wat gas bij geven. En dan gaat niet als je de rem induwt. Of generaliseer ik nu voor benzine wagens?
Tis ff beetje zoeken met je voet maar wel haalbaar, je laat 'm als het ware "stilstaan" op je koppeling en geeft dan gas bij om echt weg te rijden(als je je voet dus al van de rem af hebt gehaald).
edit: de Punto slaat dus ook niet gelijk af bij aangrijpingspunt, maar het moet alsnog wel heel rustig worden gedaan
[ Voor 10% gewijzigd door cooolkast op 14-03-2006 13:24 ]
Onze Vectra gewoon pokke wagen dus. Ik vind dat die niks kan hebben.
Geslaagd \o/
Foutloze rit. Geen problemen. Morgen pas m'n rijbewijs ophalen omdat het gemeentehuis hier meer gesloten als open is
(ja ze zijn om 12:00 officieel gesloten, maar je mag blij zijn als ze open zijn tot 11:30 grmbl)
En mag zeker ook niet mer verklaring van rijvaardigheid gaan rijden (papiertje wat je krijgt als je geslaagd bent)
Foutloze rit. Geen problemen. Morgen pas m'n rijbewijs ophalen omdat het gemeentehuis hier meer gesloten als open is
En mag zeker ook niet mer verklaring van rijvaardigheid gaan rijden (papiertje wat je krijgt als je geslaagd bent)
[ Voor 24% gewijzigd door RedHat op 14-03-2006 15:21 ]
Vandaag theorie-examen gehaald.
Meer dan de helft werd weggestuurd zonder papiertje.
Ik zat op de een na laatste rij en de hele rij voor me (6 mensen) was gezakt.
Ik moest eigenlijk wel lachen. Je weet zelf best wel of je het gehaald hebt of niet. Dat is bij praktijkexamen wel anders lijkt me.
Meer dan de helft werd weggestuurd zonder papiertje.
Ik zat op de een na laatste rij en de hele rij voor me (6 mensen) was gezakt.
Ik moest eigenlijk wel lachen. Je weet zelf best wel of je het gehaald hebt of niet. Dat is bij praktijkexamen wel anders lijkt me.
Gefeliciteerd Cooolkast en RedHat.
Morgen mag ik op, mijn examinator is ziek, dus ik krijg een invaller, hopelijk een goede
Morgen mag ik op, mijn examinator is ziek, dus ik krijg een invaller, hopelijk een goede
Gefeliciteerd allen! Leuk leuk hoor!
Als het goed is heeft de examinator gezegd dat dat geen rijbewijs isRedHat schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:18:
Geslaagd \o/
Foutloze rit. Geen problemen. Morgen pas m'n rijbewijs ophalen omdat het gemeentehuis hier meer gesloten als open is(ja ze zijn om 12:00 officieel gesloten, maar je mag blij zijn als ze open zijn tot 11:30 grmbl)
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Het staat als ik het me goed herinner zelfs achterop die verklaring van rijvaardigheid dat je er niet mee mag rijden.
Arrows are made to fly, so are aeros.
Verwijderd
overigens heeft dat ook nog een juridische reden: als je in een medisch traject zit bij het cbr (denk aan keuringen of wachten op beslissing van een arts-ambtenaar) mag je gewoon examen doen als de examinator het ok vindt.
die regel wordt ook veel gebruikt door mensen die op het examen ineens geen nummerbord kunnen lezen maar bijv. 10 meter dichterbij wel. meeste examinatoren laten het examen gewoon doorgaan, als je slaagt krijg je dan wel een verklaring van rijvaardigheid, maar niet van geschiktheid. die krijg je later pas als je een bril gescoord hebt en zo'n nieuw formulier met 10xnee hebt getekend.
die regel wordt ook veel gebruikt door mensen die op het examen ineens geen nummerbord kunnen lezen maar bijv. 10 meter dichterbij wel. meeste examinatoren laten het examen gewoon doorgaan, als je slaagt krijg je dan wel een verklaring van rijvaardigheid, maar niet van geschiktheid. die krijg je later pas als je een bril gescoord hebt en zo'n nieuw formulier met 10xnee hebt getekend.
Had al een leuk autotje op de kop getikt met leuk installatietje.
600 W boschman versterker. Alleen nu zijn m'n boxen in m'n hoedeplank in contact gekomen met m'n chassis (ja, m'n hoedeplank is een plank op mn chassis bij een civic) dus ik denk dat m'n versterker doei is
Bij bass gaat hij ontiegelijk kraken.
600 W boschman versterker. Alleen nu zijn m'n boxen in m'n hoedeplank in contact gekomen met m'n chassis (ja, m'n hoedeplank is een plank op mn chassis bij een civic) dus ik denk dat m'n versterker doei is
Helaas, vandaag gezakt.
Had bij een groot verkeersplein niet goed voorgesorteerd om 3kwart links te gaan. Die gozer was voor de rest wel aardig enzo, maar ik zat gewoon fout helaas. En nog wat kleine dingetjes voor de rest.
Had bij een groot verkeersplein niet goed voorgesorteerd om 3kwart links te gaan. Die gozer was voor de rest wel aardig enzo, maar ik zat gewoon fout helaas. En nog wat kleine dingetjes voor de rest.
De wereld is weer een roekeloze automobilist rijker genaamd Kieltju.
Prima ritje, lekker rustig en netjes gereden. Ik had de mazzol om een hele aardige examinator te hebben. Na 3 keer ben ik er tevreden mee.
Helaas mag ik van moeders nog niet rijden omdat ik het roze papiertje nog niet heb. Ik heb deze maand meer gereden dan zij zelf maar nu ben ik ineens mindercapabel ofzo....
de lol is er voor vandaag vanaf.
CLB: danku
Prima ritje, lekker rustig en netjes gereden. Ik had de mazzol om een hele aardige examinator te hebben. Na 3 keer ben ik er tevreden mee.
Helaas mag ik van moeders nog niet rijden omdat ik het roze papiertje nog niet heb. Ik heb deze maand meer gereden dan zij zelf maar nu ben ik ineens mindercapabel ofzo....

[ Voor 80% gewijzigd door kieltju op 15-03-2006 19:20 ]
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
@ Shailesh: Jammer joh, maarja geluk dat 't nu goed ging! Volgende x slaag je!
@ Kieltju: Kijk uit heh, k geef je GoT-account door aan de verkeerspolitie! Gefeliciteerd man!
@ Kieltju: Kijk uit heh, k geef je GoT-account door aan de verkeerspolitie! Gefeliciteerd man!
Jup, t heb zijn voor- en nadelen. Nadeel is, dat ik nu enorm baal om door 1 foutje echt gezakt te zijn. Voordeel is dat ik nu weet dat het de volgende keer wel goed moet gaan als ik dit verbeter. Ik blijf er lekker positief onder, dit was gewoon mijn TTT. Grapje kost nu wel 400 euro extra (rijlessen + examen), maar goed, ouders betalen, dus scheelt wel.CLB schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:17:
@ Shailesh: Jammer joh, maarja geluk dat 't nu goed ging! Volgende x slaag je!
Feli, maar het is toch logisch dat je zonder je rijbewijs niet gaat rijden? Ik denk altijd maar, en het komt eng vaak uit, "Je zal net zien".kieltju schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:16:
De wereld is weer een roekeloze automobilist rijker genaamd Kieltju.
Helaas mag ik van moeders nog niet rijden omdat ik het roze papiertje nog niet heb. Ik heb deze maand meer gereden dan zij zelf maar nu ben ik ineens mindercapabel ofzo....de lol is er voor vandaag vanaf.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Het CBR is sinds deze week overgestapt op een digitaal systeem. Mijn instructeur belde net en zei dat ik in principe morgen al herexamen kon doen
Natuurlijk gretig aangepakt. Maar bij nader inzien wacht hij toch liever omdat hij niet echt bekend is met het systeem en niet het risico wil lopen geld te verspillen.
Natuurlijk gretig aangepakt. Maar bij nader inzien wacht hij toch liever omdat hij niet echt bekend is met het systeem en niet het risico wil lopen geld te verspillen.
Ik rij al 2 maanden rond, al dan niet onder toezicht. En nu ik mezelf eindelijk bewezen heb mag het niet meer. Dat ergert me.armageddon_2k1 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:53:
[...]
Feli, maar het is toch logisch dat je zonder je rijbewijs niet gaat rijden? Ik denk altijd maar, en het komt eng vaak uit, "Je zal net zien".
Wat ik vreemd vind, is dat ik het verschil niet kan "inzien" tussen de 5 minuten voordat je je rijbewijs op gaat halen en de 5 minuten erna.
Dus ik vind het een vreemde regeling ja. Net alsof je 5 minuten later opeens wel kan rijden
Dus ik vind het een vreemde regeling ja. Net alsof je 5 minuten later opeens wel kan rijden
Het gaat ook niet over het kunnen rijden maar over het mogen. Er komen wel meer dingen bij kijken zoals verzekering. En dat rijbewijs is nu eenmaal het officieele papiertje. Niet dat briefje van het CBR.
Dat klinkt wel goedVerwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:54:
[...]
hoeft helemaal niet zo precies. het gaat er vooral om dat je het veilig doet, maar of die motor bij de hellingproef nou 3 of 4 keer afslaat boeit niet. en als je bij het bochtje achteruit gewoon in de buurt van de bedoelde straat uitkomt is het ook allang goed. net als met fileparkeren: niets raken en met de neus ongeveer de goede kant op staan, zijn ze allang blij.
Ging gister niet echt geweldig. Kwam uit school en moest meteen in de auto stappen. Gevolg was dat ik niet echt relaxed zat te rijden en dus minder goed keek. En dus gingen er weer de nodige dingetjes mis.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar als je jong en roekeloos ben, neem je daar natuurlijk geen genoegen mee. Ik ben bijna een jaar bezig geweest om het examen te halen en dan is die laatste dag wachten natuurlijk het moeilijkst.RedHat schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:04:
Wat ik vreemd vind, is dat ik het verschil niet kan "inzien" tussen de 5 minuten voordat je je rijbewijs op gaat halen en de 5 minuten erna.
Over het parkeren:
Zo parkeerde ik toen ik terug kwam van mijn examen. Ik kreeg te horen dat ik hem maar ergens neer moest zetten

Uhm, als je na je examen zelfs zo nog parkeert. Das wel heel erg. Dan moet je toch op zn minst in een vak staan.
Ascathon schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:33:
Uhm, als je na je examen zelfs zo nog parkeert. Das wel heel erg. Dan moet je toch op zn minst in een vak staan.
Hehe, zo heb ik het niet geleerd nee. Examinator vond het geen probleem, dus ik ook niet.
Proficiat aan de geslaagden intussen
.
Ook ik ben nu proud owner van dit papiertje:

Voor 6 maanden mag ik alleen de weg op, daarna praktijkexamen

wat is datMMach schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:39:
Proficiat aan de geslaagden intussen.
[afbeelding]
Zie ondertitel
Tsjah, Belgie heDentheman schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:26:
[...]
wat is datNu mag je zonder praktijkexamen gedaan te hebben rijden?
Verwijderd
niet in een vak, auto scheef, wielen scheef.. normaal ben je dan allang gezaktAscathon schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:33:
maar ligt net aan de examinator of je slaagd, de ene geeftje een schouderklopje en zegt maakt niet uit joh, en de ander word woest en zegt terugkomen
moeten eens een ander systeem uitvinden ipv dat je afhankelijk bent van een of andere debiel..
* endless gaat over een maandje of 2 beginnen aan zijn moter-rijbewijs. 
Nja, ik hoop eerder, maar moet eerst sparen enzo..
Voor de rest even voor iedereen:
Gefeliciteerd als je je rijbewijs gehaald hebt!
Ik heb les gevolgd met de rijschool (18u) nu mag ik 3-6 maanden op eigen houtje rondrijden om ervaring op te doen.Dentheman schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:26:
[...]
wat is datNu mag je zonder praktijkexamen gedaan te hebben rijden?
Verwijderd
ja dat is beter dan hier,dat je beter je ervaring op kan doen, ik weet niet wat de kosten in belgie zijn maar de lesskosten zijn belachelijk hoog en de examen kosten al helemaal

als je je rijbewijs hebt leer je pas goed rijen en inzicht krijgen in het verkeerd.
Ik ben daar ook mee bezigendless schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:57:
* endless gaat over een maandje of 2 beginnen aan zijn moter-rijbewijs.
No signature required.
* Chakotay mag sinds vanochtend ook eindelijk legaal in een koekblik rondrijden
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Gefeliciteerd!
Ik mag het vrijdag om 8:00 opnieuw proberen, met dezelfde examinator als de vorige keer
Ik mag het vrijdag om 8:00 opnieuw proberen, met dezelfde examinator als de vorige keer

@ Belgie: Ik vind dat beleid toch zo verdomt vaag.
Heb je 'n paar uurtjes gelest mag je gewoon op jezelf gaan rijden,
om daarna echt praktijk-examen te doen (zo gaat 't toch) Nja zal wel maar toch..
Heb je 'n paar uurtjes gelest mag je gewoon op jezelf gaan rijden,
om daarna echt praktijk-examen te doen (zo gaat 't toch) Nja zal wel maar toch..
Rijbewijs in the pocket, wel pas de 2e gehaald, maar gehaald is gehaald!
GefeliciteerdAight! schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:29:
Maakt toch niks uit, heb er 4 keer over gedaan. Binnen is binnen!Aight! schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:29:
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
mwah, die centjes had je ook liever in de pocket gehoudenWijnands schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:43:
[...]
Maakt toch niks uit, heb er 4 keer over gedaan. Binnen is binnen!
Zo idd als ik nog eens 3 examens zou moeten doen ben je weer 1000 euro kwijt
Mja 1x
Ja,Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:50:
[...]
mwah, die centjes had je ook liever in de pocket gehouden
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Rijbewijs ook hier binnen!
Vanmorgen afgereden, hij had er niets op aan te merken. Was de 2e keer (bij dezelfde examinator).
En nu lekker rijden!
Vanmorgen afgereden, hij had er niets op aan te merken. Was de 2e keer (bij dezelfde examinator).
En nu lekker rijden!
Vandaag lekker zitten cruisen op boerenbaandjes, met mogwai uit de speakers, heerlijk relaxen, could do it the whole day long

Ik heb vandaag mijn laatste rijles voor het examen gehad.
Dinsdag 4 april, 1 uur moet ik afrijden in Almelo
De rijles ging soepeltjes, op wat schoonheidsfoutjes na maar die houdt je toch
Duimen jullie even mee?
Dinsdag 4 april, 1 uur moet ik afrijden in Almelo
De rijles ging soepeltjes, op wat schoonheidsfoutjes na maar die houdt je toch
Duimen jullie even mee?
[ Voor 6% gewijzigd door Mevius op 27-03-2006 19:45 ]
En dan nog ruim een week ertussen?
Nou ja, dat kan natuurlijk. Maar zelf zou ik wat meer regelmaat er in houden, dat vind ik persoonlijk zelf wat fijner. Heb je wel nog een les vlak van tevoren?
Nou ja, dat kan natuurlijk. Maar zelf zou ik wat meer regelmaat er in houden, dat vind ik persoonlijk zelf wat fijner. Heb je wel nog een les vlak van tevoren?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb elke week een blok van 2 uur les gehad, helaas kwam het deze week uit dat het laatst mogelijk dus de maandag was.
Ik heb voor het examen nog 1 uurtje 'les', dat is meer ontspanning en vind ik wel zo fijn
.
Hopelijk gaat het voor deze 2e keer beter!
Ik heb voor het examen nog 1 uurtje 'les', dat is meer ontspanning en vind ik wel zo fijn
Hopelijk gaat het voor deze 2e keer beter!
Ik heb morgen weer rijles na een week niks gedaan te hebben. Hopelijk is het niet al te lastig weer op te pakken.
Nouja als ik gewoon goed oplet moet het goed gaan.
Overmorgen voor theorie
Zitten daar nou veel open vragen bij, of is het vooral meerkeuze en ja/nee werk? Op de oefenexamens die ik heb gemaakt zaten een paar open vragen in de trend van "vul het aantal km/h in" "vul het aantal centimeters in" ed, verder niks eigenlijk. Is dat op het "echte" examen ook zo?
Overmorgen voor theorie
ja, dat kan.
Echter bij mij was _ALLES_ multiple choise
Echter bij mij was _ALLES_ multiple choise
Jawel, er komen wel een paar vragen. Maar bij mij was het zo dat er geen kommacijfers werden gebruikt. Dus de uitsteeklengte van je auto is 2.55 ofzo, en dat kunnen ze je dan niet vragen. Maar wel hoeveel hij aan elk mag uitsteken (10 of 20)RoD schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:45:
Ik heb morgen weer rijles na een week niks gedaan te hebben. Hopelijk is het niet al te lastig weer op te pakken.
Overmorgen voor theorieZitten daar nou veel open vragen bij, of is het vooral meerkeuze en ja/nee werk? Op de oefenexamens die ik heb gemaakt zaten een paar open vragen in de trend van "vul het aantal km/h in" "vul het aantal centimeters in" ed, verder niks eigenlijk. Is dat op het "echte" examen ook zo?
Ok
Dat valt me mee. Denk dat het wel te doen is dan. Nog even een paar oefen examens maken en dan zie ik het wel.
Komt wel goed. niet te zenuwachtig zijn het is helemaal niksRoD schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 07:22:
OkDat valt me mee. Denk dat het wel te doen is dan. Nog even een paar oefen examens maken en dan zie ik het wel.
No signature required.
Heb het gehaaldM3rcury schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:27:
[...]
Komt wel goed. niet te zenuwachtig zijn het is helemaal niksEn ik hoop dat je vooraan zit. achteraan is echt een hel als je hoort dat meer dan 80% van de mensen gezakt is. en er mensen voor je geslaagt zijn
Was tijdens het examen wel zenuwachtig, maar het ging prima opzich. Twijfelde wel over een aantal vragen, dus ik dacht... het spant erom, maar ik had maar 1 fout
Ongeveer de helft wat gezakt, en gelukkig zat ik bijna vooraan. Sjonge wat baalden er een paar mensen zeg... dat versterkte mijn blijheidsgevoel alleen maar
Ik zat op de 3e plek ofzoRoD schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:04:
[...]
Heb het gehaald
Was tijdens het examen wel zenuwachtig, maar het ging prima opzich. Twijfelde wel over een aantal vragen, dus ik dacht... het spant erom, maar ik had maar 1 fout
Ongeveer de helft wat gezakt, en gelukkig zat ik bijna vooraan. Sjonge wat baalden er een paar mensen zeg... dat versterkte mijn blijheidsgevoel alleen maar![]()
Feli iig nu nog de pratijk !
No signature required.
Congrats RoD!
Dit topic is gesloten.