Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 29.375 views sinds 30-01-2008

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
Bartjuh schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:48:
[...]

Dan via de pc die aangesloten zit via een d-sub of dvi kabel op de native resolutie :?
Lijkt me toch heel sterk dat het er dan veel beter uit ziet... wat doet de xbox extra dat het er mooier uit ziet?
Of: Ik neem aan dat hij zijn 360 via component heeft aangesloten en op de component ingang gebruikt die Samsung tv (LE26r41B) beeldverbetertechnieken (DNIe, Dynamic contrast) en die kunnen er voor zorgen dat het beeld er mooier op wordt. Op de VGA ingang staan deze technieken uit waardoor het beeld gewoon 'origineel' blijft.

No Shame, only Fame!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

bartvl schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:18:
[...]

"het is maar een centerspeaker" Sinds mijn Q10-c centerspeaker ben ik het níet met je eens. Wat die speaker allemaal te verwerken krijgt joh, dat is niet normaal.
Ik ben tegenwoordig van mening dat de centerspeaker overduidelijk de belangrijkste speaker is in een home-cinema systeem
Dat ben ik 100% met je eens. Maar ik ben het ook met exirion eens :). Hij bedoelde volgens mij dat het niet zo slecht voor de TV is om hem op de centerspeaker neer te zetten. Daar ben ik het ook wel mee eens. Ik heb mezelf helemaal de neten gezocht naar een mooie (betaalbare) centerspeaker, maar ik zou er best mijn TV op durven zetten (al kukelt-ie er dan wel af, 32" breedbeeld met klein chario centertje :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
JC Ken schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:01:
[...]

Het zal wel post postprocessing zijn wat standaard op de computer bij de meeste codes uitstaat, het is gewoon een kwestie van aanzetten. Helemaal waneer je direcxt 9 render gebruik in de plaats van oldschool overlay, dan nog dirext 9 high resolutie subtitels en je weet niet wat je ziet _/-\o_ . Zo zie je maar dat een goeie 3dkaart ook nutig is voor het kijken van films. Veder kan je de computer laten scalen naar de juiste resolutie doormiddel van bicubic wat er veel beter uit ziet dan waneer een tft scherm moet gaan scalen.
Maar allerlei van dat soort functies kunnen ook met purevideo icm een nvidia videokaart :)

• Exirion
  • Laatst online: 21:35

Exirion

Gadgetfetisjist

JC Ken schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:01:
Veder kan je de computer laten scalen naar de juiste resolutie doormiddel van bicubic wat er veel beter uit ziet dan waneer een tft scherm moet gaan scalen.
Ik wil je toch even uit de droom helpen: een goeie LCD TV gebruikt de beste scaling algoritmen die er zijn. Daarom is het ook zo'n waanzin om voor een upscaling DVD-speler met HDMI uitgang te gaan terwijl de TV het scalen en eventuele preprocessing net zo goed kan. Maar goed, HDMI en upscaling zijn weer een leuk instrument voor de DVD-speler fabrikanten om het uitstervende medium voor de komst van HD-DVD en Bluray nog even leven nieuwe leven in te blazen. Veel mensen geloven dat ze dan toch al een beetje 'HD' hebben ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
Zou ik jou uit de dromen helpen, op een computer kan je ook de beste scaling technieken gebruiken die er zijn ;) .

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Ik lees juist dat het gros van LCD TVs en plasma TVs niet al te best scalen; juist daarom is een DVD speler met een goede scaler een nuttige toevoeging. Dan heb je het wel over duurdere spelers; ik denk niet dat een speler van 300 euro of minder een verbetering zal laten zien.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JC Ken schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:35:
Zou ik jou uit de dromen helpen, op een computer kan je ook de beste scaling technieken gebruiken die er zijn ;) .
Dat ontken ik niet, dus wat dat betreft help je mij niet uit de droom. Maar jij poneert een stelling die niet klopt en daar wijs ik je even op. Dusss....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:35:
Ik lees juist dat het gros van LCD TVs en plasma TVs niet al te best scalen
Klopt, maar de duurdere series doen dat aanzienlijk beter. Het
; juist daarom is een DVD speler met een goede scaler een nuttige toevoeging.
Ja, als je TV niet zo'n geavanceerde engine heeft met goeie scaling dan is dat zeker waar.
Dan heb je het wel over duurdere spelers; ik denk niet dat een speler van 300 euro of minder een verbetering zal laten zien.
Iemand die dat geld aan een DVD-speler uitgeeft, geeft ook genoeg uit aan een goeie LCD of plasma TV. En juist voor die doelgroep heeft het dus weinig meerwaarde. Dat is waar ik op doelde :)

Dat is dus het kromme. Dat mensen een kapitale LCD TV kopen met een (in verhouding) even kapitale upscaling DVD-speler, en daarmee de processing van de TV buiten spel zetten terwijl die minstens zo goed kan zijn als de processing in de DVD-speler.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Iets waar ik van de week eens mee ga spelen:
http://tweakers.net/ext/f/22c370ce5f328b3e7407964b23ac2a93/full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/87ec1e40862a308bc9a3c8ee9648a699/full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/c41b4a85e06fe3617e30a6c61d472ad7/full.jpg

Hij is helaas niet van mijzelf, maar dat mag de pret niet drukken. :)

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@ hierboven:
Importje? Enne wat is er speciaal tov andere HDD-recorders? Ben er niet zo in thuis.

ff iets anders:
Vanmiddag lekker burgerlijk naar de woonboulevard geweest en mezelf een nieuw meubel aangeschaft. Alleen... een levertijd van 4-6 weken. Dus binnen afzienbare tijd een update van mijn kant.

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

technopeuter schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:19:
[...]

Gelukkig snap jij mijn reactie een beetje beter dan de anderen uit de vorige reply's Ik ben gewoon erg verbaast dat je zo'n dure setup daar kwijt kunt en wilt hebben.
De helft van mijn budget gaat uit naar kamersetup. Daar kun je klanktechnisch zo veel mee winnen. Ook goede speakers klinken in een badkamer niet goed.
Akoestiek is gewoon heel belangrijk. Waarom ga je liever naar de HMH dan naar de ArenA?
dus mijn reactie was een schrikreactie...
Ik ben het 100% met je eens dat akoustiek erg belangrijk is.
Het punt is, dat een goede akoestiek gewoon zo lastig is te bereiken als je beperkt wordt door de contraints van de inrichting.
Als je een redelijk grote ruimte hebt is het al weer makkelijker, als het geen woonkamer is waar rekening met het interieur gehouden moet worden is het helemaal simpel om je 100% op je akoestiek te richten.

Feit is dat 90% van de mensen met deze hobbie de akoestiek gewoon niet optimaal is.
Dat wilt niet zeggen dat je duurdere apparatuur minder klinkt dan de goedkopere.
Je hoort wel degelijk een vooruitgang, maar natuurlijk niet het maximaal haalbare.

Om dat wel te bereiken, moet je alle constraints die tellen voor een woon/studeer/slaapkamer weg kunnen halen. Maar in de praktijk niet echt haalbaar.

:)

...call for a Big Lebowski

• Trasos
  • Niet online
Er is ook nog de factor WAF, die telt ook aardig mee in hoeverre apparatuur tot zijn recht komt.
Te groot, te lelijk etc etc.
Al menig foto gezien van een sub met een plant erop, of erger. :'(

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 19:53

jotheman

Was like that when I got here!

Trasos schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 01:11:
Er is ook nog de factor WAF, die telt ook aardig mee in hoeverre apparatuur tot zijn recht komt.
Oh mijn god! Een sub met een plant erop? Dat ga je toch niet menen?!
Als mensen meer om inrichting geven als "volledig tot zijn recht komen van geluid" dan mag dat toch?

I see dead pixels...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kaj. schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 00:03:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

oerlelijk uiterlijk, maar vast wel kwalitiet :]

Ontwikkelaar van Gleamy

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Trasos schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 01:11:
Ja, stel voor dat je je woonkamer ook nog eens gebruikt om in te leven. Dat zou een schande zijn voor die dure HT setup die je neerzet.
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die weigeren om hun leven en inrichting te zetten naar de speakers die er staan.
Net als een salontafel; als er iets funest is voor de akoustiek dan is het wel een salontafel.
Zijn net zulke ondingen trouwens als banken, het laag s meteen een stuk trager en het midden is gewoon niet meer te vinden.
Laatst haalde mijn vrouw het in haar hoofd om een kopje koffie op de tafel te zetten midden in een film, kom ik *weer* het volledige geluidsbeeld opnieuw calibreren.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Koffie schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 08:12:
Laatst haalde mijn vrouw het in haar hoofd om een kopje koffie op de tafel te zetten midden in een film, kom ik *weer* het volledige geluidsbeeld opnieuw calibreren.
Nee toch.... Ik zou 'r maar op eBay zetten :{

Anoniem: 110233

Kaj. schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 00:03:

Mijn eerste reactie was: een toshiba hd-dvd speler.. exact hetzelfde uiterlijk! Maar helaas... :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 08:38:
[...]

Mijn eerste reactie was: een toshiba hd-dvd speler.. exact hetzelfde uiterlijk! Maar helaas... :)
Ik dacht eerst ook dat het een HD-DVD speler was :P

Is trouwens een HDD recorder met 400 Gb :9 http://www.i4u.com/article3560.html

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• JKen
Zie eerste foto HDD & DVD, je had het bijna. Kan dat apparaat wel overg met met de analoge kabel /PAL-B singalen ?

[Voor 3% gewijzigd door JKen op 18-04-2006 09:00]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Voor zover ik weet niet; dit is een puur Japans apparaat, dus NTSC. Inderdaad met 400GB harddiskruimte, met HDMI, LAN en dergelijke. Je hebt er zelfs een beheertool voor om een aantal van die dingen via je netwerk te bedienen, maar die is er alleen in het Japans :P
Reden van aankoop is de hoge opslagcapaciteit (hij moet in principe 50 uur aan één stuk video kunnen spelen in de maximale bitrate), de goede filters van Panasonic en het feit dat ons bronmateriaal alleen maar in NTSC is. :) Hiervoor deden we het met DVHS-recorders, maar daar zijn bijna geen kwaliteitstapes meer voor te krijgen buiten Japan.
100V is makkelijk te fabriceren met een 2x50V ringkerntrafo; via zo'n constructie is mijn X-box ook van sap voorzien.

• gitaarwerk
  • Niet online
nog geen fotos, maar hij is er eindelijk, de receiver :Y)

huidige setup nu.

- Marantz SR5600
- Vd Hul Optocoupler ML2
- ps2 (komt nog eens wat anders
- B&W CM4 fronts
- B&W CM Center
- Tannoy Reveal passive (rears)
- Kimber 8TC speakerkabel
- Dropveterkabel voor rear & center.
- AVM eindtrap op de pre-out voor fronts

helaas past de receiver niet echt goed in mn rack.. zo mooi geworden, maar mist voor dee bak 7 cm diepte :X

[Voor 6% gewijzigd door gitaarwerk op 19-04-2006 17:05]

Ontwikkelaar van Gleamy

Anoniem: 170903

Gitaarwerk schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:04:
nog geen fotos, maar hij is er eindelijk, de receiver :Y)

huidige setup nu.

- Marantz SR5600
- Vd Hul Optocoupler ML2
- ps2 (komt nog eens wat anders
- B&W CM4 fronts
- B&W CM Center
- Tannoy Reveal passive (rears)
- Kimber 8TC speakerkabel
- Dropveterkabel voor rear & center.
- AVM eindtrap op de pre-out voor fronts

helaas past de receiver niet echt goed in mn rack.. zo mooi geworden, maar mist voor dee bak 7 cm diepte :X
Wachtend op de foto's... :)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 16:38
Sinds maandag de bovenste twee hier staan:

- Pioneer VSX-1011 receiver
- Pioneer DV-656 DVD / SACD speler
- Pioneer CLD-700 LaserDisc speler :P
- Samsung DTV ontvanger
- Pro-Ac MidiTower speakers
- MonsterCable kabels tussen apparatuur
- Cobra Monitor 2x2,5q speakersnoer zilver
- LG 26" LCD TV ( over een paar dagen Philips 42??9830

Zoals je misschien ziet: Waar zijn de sub, center en surround speakers?
Daar ga ik straks voor kijken :)
Foto's komen nog.

edit: Mijn zooi past ook niet in het meubel maar ik ga mijn nieuwe scherm toch aan de muur ophangen dus dan kan er een ander meubel geplaatst worden!

[Voor 18% gewijzigd door Uberprutser op 20-04-2006 08:09]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• gitaarwerk
  • Niet online
zal ze vanavond eens schieten. :)

Ziet er nog niet echt uit hoor. Ik heb nei techt de ruimte om alles goed te plaatsen. Lukt net allemaal ff niet, maar goed..houdt me niet tegen om ervan te genieten.

mis de sub wel een beetje, maar de fronts laten wel veel horen.

Ontwikkelaar van Gleamy

Anoniem: 77615

Gitaarwerk schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:31:
[...]

zal ze vanavond eens schieten. :)

Ziet er nog niet echt uit hoor. Ik heb nei techt de ruimte om alles goed te plaatsen. Lukt net allemaal ff niet, maar goed..houdt me niet tegen om ervan te genieten.

mis de sub wel een beetje, maar de fronts laten wel veel horen.
Ik heb ze ook int rosewood icm met de cmcenter, als je ook iets geeft om de looks van een speaker voldoen deze nog steeds bovengemiddeld 8)

Oude woning nog, nieuwe foto's komen ...uh.....ooit. Komt eerst nog een verbouwing aan.....

Ook wel bekende foto's inmiddels denk ik maar toch bij gebrek aan beter een repost.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/_2.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/_4.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/_5.jpg

• gitaarwerk
  • Niet online
Anoniem: 77615 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:34:
[...]

Ik heb ze ook int rosewood icm met de cmcenter, als je ook iets geeft om de looks van een speaker voldoen deze nog steeds bovengemiddeld 8)

Oude woning nog, nieuwe foto's komen ...uh.....ooit. Komt eerst nog een verbouwing aan.....

Ook wel bekende foto's inmiddels denk ik maar toch bij gebrek aan beter een repost.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
*lik* *wkijl* , had zelf die versie liever.. maar scheelde me 400 euro :D

maar goed..dat wist je al denk ik :).

Ik heb nog steeds niet mn camera terug, helaas in mijn opzet ook zeker niet zo mooi, en is een beetje gepropt in mn slaapkamer :)

btw..is dat niet die peerless sub met die passieve unit? :9~

[Voor 4% gewijzigd door gitaarwerk op 22-04-2006 14:22]

Ontwikkelaar van Gleamy

Anoniem: 156862

Hier ook een upgrade.

Van jamo compact fronts naar JBL e-30 Series northridge fronts. Wat een beesten (ook qua formaat) :P ; zeker vergeleken met die oude jamo's.... Ze gaan veel lager, hoger en ook in het midden is alles veel helderder. De oude jamo's zijn naar achteren verplaatst, want de diy speakers daar stelden niet veel voor :P

Ik zal binnenkort foto's posten. :)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 156862 op 22-04-2006 19:48]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:46

FaceDown

Storende factor.

Mijn HT is zo goed als af! :)

http://members.chello.nl/m.adriaans4/scherm/scherm2.jpg

Marantz SR4300, omgebouwde Xbox met Xbox Media Center, UPC Digital ontvanger. Bovenin onzichtbaar een Pioneer center.

http://members.chello.nl/m.adriaans4/scherm/scherm4.jpg

Infocus Screenplay 4800 (cinema-variant van de X1) aan DIY-ophangbeugel.

http://members.chello.nl/m.adriaans4/scherm/scherm5.jpg

Naast de bank 2 Pioneer satellieten. De kabels worden nog weggewerkt in gootjes.

http://members.chello.nl/m.adriaans4/scherm/scherm3.jpg

DIY-scherm met houten lijst beplakt met zwart velours die 'over' het scherm heen valt aan de randen. Scherm is van highcontrast projectiedoek en +/- 1.80m breed.

http://members.chello.nl/m.adriaans4/scherm/scherm1.jpg

Totaal plaatje, achter de planten nog een JBL-subwoofer. Beeld met de rolluiken dicht is natuurlijk veel contrastrijker.

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:46

FaceDown

Storende factor.

Anoniem: 77615 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:34:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel mooi, maar een enorme aanrader: Maak zwarte randen om je scherm! Het beeld wordt er 10x beter van en het is een minimale investering, geloof me!

Groetjes, FaceDown.

FaceDown schreef op zondag 23 april 2006 @ 12:48:
[...]

Heel mooi, maar een enorme aanrader: Maak zwarte randen om je scherm! Het beeld wordt er 10x beter van en het is een minimale investering, geloof me!
Ik ben verhuisd, geloof me komt goed, heb nu woon eetkamer van 57m2, komt een projecta in van 230/130..... Het scherm wat je daar ziet hebben we de openhaard mee aangemaakt :D

Gitaarwerk schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 14:20:
[...]

*lik* *wkijl* , had zelf die versie liever.. maar scheelde me 400 euro :D

maar goed..dat wist je al denk ik :).

Ik heb nog steeds niet mn camera terug, helaas in mijn opzet ook zeker niet zo mooi, en is een beetje gepropt in mn slaapkamer :)

btw..is dat niet die peerless sub met die passieve unit? :9~
400 is veel inderdaad, daarbij ben jij de enige die ik tegenkom hier met de CM serie en dat is al heel leuk! ben benieuwd naar je foto's :D De sub heb ik nog steeds echter heb ik nu de zwarte voet eronderuit gehaald en vervangen door pootjes, is 10x mooier vindt ik. maar eerst verbouwen daarna schieten en daarna POSTEN!!!

@FaceDown :
Heel gaaf gedaan die center!!! verder mooie huiskamer HT hoor!!!

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 77615 op 23-04-2006 14:09]

Anoniem: 96789

Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:19:
Vandaag mijn B&W 805S binnengekregen :)

Staan nu nog echt in te spelen, het geluid klinkt nu iets te ingetogen, wel is al heel erg duidelijk hoe rustig de klank is en de autoriteit van de speaker (waar helaas nog iets te weinig qua versterker aanhangt, maar die wil ik pas vervangen als er een receiver met hdmi 1.3 uit is).

Heb deze speaker vergeleken met de dynaudio contours en 52se, hogere serie kefs, B&W 704's, Revel M22 en jmlab profile 918's. Dit was de enige die warmte en detail kon combineren, de enige speaker (met de jmlabs wellicht) die echt niet als speaker klonk in vergelijking (dit was helemaal duidelijk met de switch naar de 52se's, die ik redelijk vaak heb gehoord al en altijd super vond klinken, tot dan...) en de ambiance van de cd perfect kan projecteren. De looks vind ik verder echt geweldig, maar dat is persoonlijk natuurlijk!

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie speakers qua vorm , qua klank niet mijn karakter.
Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:30:
[...]

Deze stands had ik nog en daar ben ik super tevreden mee, de nieuwe stands kosten 540 euro geloof ik, dat vind ik absurd duur. De verhouding valt wel mee, dat lijkt alleen op de eerste foto echt zo omdat je de voet niet ziet... de orginele zijn uiteraard nog mooier maar het staat stabiel zo

[...]

Thanks :) Die finish (Grey Tigers Eye) is echt gruwelijk, maar dat is de signature 805
Is jammer van die stand wat je er nou onder hebt staan.De B&W stand zijn wat prijzig ,
maar er zijn ook andere en misschien wel betere zoals de Dynaudio stand4 - 300 euro per paar , of Audio Magic Genta X 340 euro per paar.
De Dynaudio stand2 kun je 2e hands goedkoop krijgen.

Ik denk toch dat dit type luidspreker wat jij hebt het wel verdiend om een goede stand.Klankmatig word het alleen maar beter.
Zo zul je niet optimaal profiteren van deze luidspreker.
Deze 805S verdienen beter door een goede stand eronder te zetten.Klankmatig gaan ze ook vooruit.
En de stabiliteit zeer zeker , want zoals ik zie is de huidige stand niet erg stabiel te noemen.1 middelmatige buis voor en een kleine buis achter , dit kan nooit erg stabiel zijn voor deze luidsprekers.

Zelfde als ik zie op hifi.nl bij de duurste apparaten van de mensen thuis.Dan zie ik daar gewoon Krell's of Mark Levinsons gewoon op de grond staan |:( of op een plankje staan 8)7
Wel veel geld uitgeven aan apparatuur en bekabeling maar een goed rack wat zo'n apparatuur verdiend zit er niet meer in. :X En dan is zo'n Ikea rack ook geen optie (respect voor deze racks) maar ze verdienen een beter rack.Helaas heb ik dit hetzelfde met zelfbouw racks.
:Z
Dat doet me pijn om dat te zien ;(
Gelukkig hebben ze dat niet allemaal :Y) Maar het valt op zodra men apparatuur of luidsprekers hebben die wat prijziger zijn dat ze gaan knabbelen op stands en racks.(dit is over het algemeen bedoeld)

Onder mijn ALR/Jordan Note3 luidspreker de Dynaudiostands2
http://img158.imageshack.us/img158/1668/img28355vi.th.jpg

Het rack wat je ernaast een gedeelte ziet is van Creaktiv. :)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 14:36
Waar heb je dat rack gekocht?

Anoniem: 96789 schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:20:
zulks mooi spul.... wellicht zou je de speakers wat vrijer van de muur kunnen zetten als het mogelijk is? Verbeterd je klankbeeld enorm.. Ik ken echter niet je kamer en de grote en dus ook de mogelijkheden niet :D

• Barry
  • Laatst online: 23-06-2022
Zelfde als ik zie op hifi.nl bij de duurste apparaten van de mensen thuis.Dan zie ik daar gewoon Krell's of Mark Levinsons gewoon op de grond staan |:( of op een plankje staan 8)7
Wel veel geld uitgeven aan apparatuur en bekabeling maar een goed rack wat zo'n apparatuur verdiend zit er niet meer in. :X En dan is zo'n Ikea rack ook geen optie (respect voor deze racks) maar ze verdienen een beter rack.Helaas heb ik dit hetzelfde met zelfbouw racks.
:Z
Dat doet me pijn om dat te zien ;(
Gelukkig hebben ze dat niet allemaal :Y) Maar het valt op zodra men apparatuur of luidsprekers hebben die wat prijziger zijn dat ze gaan knabbelen op stands en racks.(dit is over het algemeen bedoeld)
Waarom ''verdiend'' dure apparatuur een duur rack? Het zijn geen wezens met gevoel. Bovendien gaat het geluid er ook niet beter van klinken, op een duur rack. Dingen waar men wél wat meer aandacht aan zouden kunnen besteden is o.a akoestiek (hint :P ). Maarja, niet iedereen heeft zin om zijn huiskamer om te toveren in een luisterruimte en dat begrijp ik ook helemaal :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-05 12:53
Na het winnen van een LG-26LX2R heb ik besloten om me overige spul ook te upgraden.

Vorige setup:
Watson TV
Philips LX3600D Home Cinema set
XBOX360
Playstation 2

Huidige setup:
LG-26LX2R
Marantz SR4600 Reciever
Marantz DV6600 DVD Speler
JBL SCS200.5 Surround Cinema Speakers.
XBox 360 Core edition
Playstation 2 Silver edition
(Foto's volgen nog)

Ik leuke is dat ik een marantz SR4600 en DV6500 besteld en betaald had, maar toen ik alles binnen kreeg bleek het een DV6600 te zijn :).

[Voor 6% gewijzigd door m00n op 23-04-2006 18:37]

Xbox Live: m00n22 | Game setup: LG OLED55C8 - Denon AVR-X2300W - JBL SCS200 7.1 - DreamScreen 4K - HDFury Vertex & GoBlue - Xbox Series X 1TB - Astro A40 Gaming Headset

• Barry
  • Laatst online: 23-06-2022
m00n schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:36:
Na het winnen van een LG-26LX2R heb ik besloten om me overige spul ook te upgraden.

Vorige setup:
Watson TV
Philips LX3600D Home Cinema set
XBOX360
Playstation 2

Huidige setup:
LG-26LX2R
Marantz SR4600 Reciever
Marantz DV6600 DVD Speler
JBL SCS200.5 Surround Cinema Speakers.
XBox 360 Core edition
Playstation 2 Silver edition
(Foto's volgen nog)

Ik leuke is dat ik een marantz SR4600 en DV6500 besteld en betaald had, maar toen ik alles binnen kreeg bleek het een DV6600 te zijn :).
Daar zou ik persoonlijk even over bellen, had ik ook eens met een processor.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29

jOzh

Sweet dude!

Update: Nieuwe tv!

http://home.planet.nl/~veen4944/Pana1.JPG
http://home.planet.nl/~veen4944/Pana2.JPG
http://home.planet.nl/~veen4944/Pana3.JPG
http://home.planet.nl/~veen4944/Pana4.JPG

De Marantz dv7600 is dmv een Qed HDMI kabel aan de Panasonic aangesloten. Verder hangt m'n QED Scart er ook nog tussen maar dat is meer voor spek en bonen ;)
De VGA kabel gaat naar m'n pc, binnenkort maar eens een aantal HD films testen.

Ow, en de beeldkwaliteit zoals te zien op foto 1 en 2 is niet echt representatief voor de werkelijkheid te noemen, op de een of andere manier lukt het me niet om met m'n digitale camera een beetje goeie plaatjes in m'n kamer te schieten. Zal wel komen doordat m'n kamer vrij donker is en de camera vrij beperkt in z'n mogelijkheden.

Grab shell dude!

• JKen
Zal zeggen zet de flitser eens uit ;)

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 12:38
jOzh schreef op zondag 23 april 2006 @ 19:05:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De Marantz dv7600 is dmv een Qed HDMI kabel aan de Panasonic aangesloten. Verder hangt m'n QED Scart er ook nog tussen maar dat is meer voor spek en bonen ;)

Ow, en de beeldkwaliteit zoals te zien op foto 1 en 2 is niet echt representatief voor de werkelijkheid te noemen, op de een of andere manier lukt het me niet om met m'n digitale camera een beetje goeie plaatjes in m'n kamer te schieten. Zal wel komen doordat m'n kamer vrij donker is en de camera vrij beperkt in z'n mogelijkheden.
Leuke pics! Maar zet idd de filtser uit. Ik kan mijn PV60 aanstaande dinsdag ophalen. Pics zullen dan ook volgen!

[Voor 9% gewijzigd door PhuSioN op 23-04-2006 21:02]

Anoniem: 107284

Plankje??? Dan heb je de Finite Elements Pagode Signature, Platform 590 of de Reference Platform HD 09MR of de HD 10MR nog nooit gezien? Dat zijn speciale racks die alleen maar 1 amp tilt (mono eindbakken of een vrij zware stereo-eindbak.
Verder: misschien staan die Krells wel op Cerabases? Omdat die amps zo zwaar zijn, kunnen de Cerabases al voldoende zijn.

[...]

Mooie speakers qua vorm , qua klank niet mijn karakter.

Is jammer van die stand wat je er nou onder hebt staan.De B&W stand zijn wat prijzig ,
maar er zijn ook andere en misschien wel betere zoals de Dynaudio stand4 - 300 euro per paar , of Audio Magic Genta X 340 euro per paar.
De Dynaudio stand2 kun je 2e hands goedkoop krijgen.

Ik denk toch dat dit type luidspreker wat jij hebt het wel verdiend om een goede stand.Klankmatig word het alleen maar beter.
Zo zul je niet optimaal profiteren van deze luidspreker.
Deze 805S verdienen beter door een goede stand eronder te zetten.Klankmatig gaan ze ook vooruit.
En de stabiliteit zeer zeker , want zoals ik zie is de huidige stand niet erg stabiel te noemen.1 middelmatige buis voor en een kleine buis achter , dit kan nooit erg stabiel zijn voor deze luidsprekers.

[afbeelding]

Het rack wat je ernaast een gedeelte ziet is van Creaktiv. :)
Thanks. Ik weet dat jij de 805's te terughoudend vind, ik vind het heerlijk: de minst scherpe speakers die ik ken, met een heerlijk laag. Dit zijn de eerste speakers waarbij mijn vriendin niet om de drie seconde moet zeuren dat hij zachter moet. Ze wilt zelfs graag dat ik ze houdt omdat ze haar bevallen (en dat heeft ze bij geen enkele andere speaker gehad), maar ja je weet nooit wat er weer in de toekomst verandert ;)

Qua stands, blijkbaar zien ze er op de foto's anders uit dan in het echt, want ze zijn echt goed stabiel. Als ik naast de poten voel op de vloer is er geen vibratie die door de stands gaat. Het laag klinkt ook strak... nee ze passen er prima bij, en ik geef liever dat geld uit aan andere dingen. Daarnaast staat het visueel ook prima bij elkaar...

Die dynaudio stands zijn trouwens supermooi... heb ik al eens naar gekeken inderdaad, maar ik kon deze met korting krijgen

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:36
jOzh schreef op zondag 23 april 2006 @ 19:05:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat is dat voor stereorack?

• Anoniem: 114270
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
zo te zien een aldenkamp dagetti

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 24-04-2006 11:19. Reden: ja, dus toch :P]

Anoniem: 172904

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29

jOzh

Sweet dude!

ConZito schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:11:
[...]

Wat is dat voor stereorack?
Inderdaad een Aldenkamp, typenr RG 68.

Grab shell dude!

Anoniem: 77615 schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:14:
[...]

zulks mooi spul.... wellicht zou je de speakers wat vrijer van de muur kunnen zetten als het mogelijk is? Verbeterd je klankbeeld enorm.. Ik ken echter niet je kamer en de grote en dus ook de mogelijkheden niet :D
Is bij deze speakers niet nodig ivm Passief membram.
ALR/Jordan Note serie is niet gevoelig voor bij een achterwand of zijwand.
Heb ik al geprobeerd :)
Barry schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:25:
[...]

Waarom ''verdiend'' dure apparatuur een duur rack? Het zijn geen wezens met gevoel. Bovendien gaat het geluid er ook niet beter van klinken, op een duur rack. Dingen waar men wél wat meer aandacht aan zouden kunnen besteden is o.a akoestiek (hint :P ). Maarja, niet iedereen heeft zin om zijn huiskamer om te toveren in een luisterruimte en dat begrijp ik ook helemaal :)
Dit schrijf ik niet ;) duur rack.
Ik zeg dat zo'n apparatuur een goed rack verdiend.
Jij schrijft dat het niet beter gaat klinken dat is dus wel zo , waarom gaat apparatuur wel van bekabeling goed spelen of beter spelen.
Zelf een creaktiv rack in bezit en binnen kort de Little Reference serie ervan maar de klank is vele malen beter dan een Ikea(respect ervoor) of een standaard rack.
Ze worden niet voor niets gemaakt.En ik schrijf helemaal niks over duur , maar over een goed rack.
Dat is een enorm verschil , dus wel even aub iets beter lezen en begrijpen ;)

Je krijgt al goede racks voor 299 euro , Basic rack van Creaktiv.Zeer goede racks.
Maar ieder maakt voorzich zelf uit wat hij duur vind en wat hij wel of niet kan.
Maar mijn mening is er wel dat als men hoogwaardige apparatuur heeft dat er een goed rack verdiend en niet zo'n rack van de bouwmarkt etc etc.Daar doe je de apparatuur veel te kort mee.
Maar wel bekabeling en stroomvoorziening goed verzorgen want daar haal je de klank ook mee omhoog naar een beter niveau maar een goed rack van makers die daar in gespecialiseerd zijn links laten liggen.Dit is tegenstrijdig vind ik.

Jij omschrijft "geen wezens met gevoel"
Wezen is het niet.Maar heeft wel gevoel , gevoel voor muziek.Dit gevoel moet hij kunnen weergeven.
Daar speelt een rack belangrijke rol in mee.En hoe hoogwaardiger de apparatuur is hoe te meer ze blootleggen wat er fout (kan) zitten.

Jij omschrijf: "kunnen besteden is o.a akoestiek"
Daar wordt ook een goed rack onder verstaan , vanuit daar verder kijken met de akoestiek.
Anoniem: 107284 schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:12:
[...]

Plankje??? Dan heb je de Finite Elements Pagode Signature, Platform 590 of de Reference Platform HD 09MR of de HD 10MR nog nooit gezien? Dat zijn speciale racks die alleen maar 1 amp tilt (mono eindbakken of een vrij zware stereo-eindbak.
Verder: misschien staan die Krells wel op Cerabases? Omdat die amps zo zwaar zijn, kunnen de Cerabases al voldoende zijn.
Nee dit is werkelijk niet Finite Element , dat onderscheiden kan ik ook heel goed :)
Ik bedoel letterlijk kleine plankjes die onder de poten van een Krell uitsteken.Gewoon zo'n bouwmarkt plankje , afgezaagd.

En sommige stonden echt op de grond ik weet wel hoe Cerabases eruit zien :> Ze komen dan toch iets omhoog te staan.

Dus geen eindversterkbasissen/platformen zoals:
Creaktiv
Copulare
SSC
Finite Element
Audio magic
Etc etc.

Gewoon van de bouwmarkt een plaatje van maximaal 5cm breed onder de poten van de apparatuur en uitstekend.

Een glazen rack van Spectral en Schroers&Schroers en Aldenkamp zijn ook goede racks.Alleen bij glas zul je soms moeten dempen met voetjes voor trillingen te weerhouden.

Nogmaals goede racks hoeven niet duur te zijn.Dat heb ik ook niet geschreven :7

[Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 24-04-2006 12:49]

Anoniem: 174275

Precies het type meubel wat ik voor mijn setje zoek. Waar heb je het vandaan Rikkie?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 96789 schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:24:
Zelf een creaktiv rack in bezit en binnen kort de Little Reference serie ervan maar de klank is vele malen beter dan een Ikea(respect ervoor) of een standaard rack.
:X

Anoniem: 168972

Waar heb je het vandaan Rikkie? Super!

• Dr. Strangelove
Racks hebben voor mij één doel, en dat is mijn spullekes een beetje toonbaar presenteren in de woonkamer. Verbetering van het geluid... argh. Ik hoor het niet. Mijn spullen heb ik anderhalf jaar terug overgeladen van een Ikea kastje naar een hifi rack en ik vind dat het er erg flex uitziet, maar ik hoor er niks van.

Maar misschien heb ik een crap rack ;)

Eigenlijk wel leuk om eens een poll te doen over de waarde van verschillende onderdelen van een set. Van bronnen en versterkers tot kabelllifters en demagnetiseer doekjes. En dan scoren op 'Wauw! Mijn set klinkt twee keer zo duur!' , 'Ik hoor niks maar it looks da bling' en 'Waste of cash, doet niks'.

Ben benieuwd :)

[Voor 43% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-04-2006 13:34]

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Voor mij juist de reden om geen duur rack te kopen als de kast waar de apparatuur instaat wel in mijn interieur past. Mooi geluid is best belangrijk, maar moet zeker niet ten koste gaan van alles. (Daarbij twijfel ik heel erg aan de bijdrage van een rack aan beter geluid :X )

PSN: Shiver23

Anoniem: 53876

Anoniem: 41615 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:33:
[...]

Daar schrik je nog van, wat tegenwoordig een MDF plaatje en wat ander materiaal nog kost.. Ik was ook 150 euro kwijt en nog 2 weken schilderen en schuren..

[afbeelding]

(overigens staat de set niet meer in deze opstelling en ook niet meer op deze kamer, zal eens een keer nieuwe foto`s maken)
Gave kast _O_
Waar heb je die vandaan?

• EsCo
  • Laatst online: 26-05 07:16
Anoniem: 53876 schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:38:
[...]

Gave kast _O_
Waar heb je die vandaan?
Dat staat er dus... Zelfbouw...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 96789 schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:24:
Dat is gek. Ik heb een "beter" Creaktiv rack dan jij hebt en ik merk er geen zak van. Zelfs niet als ik mijn apparatuur op de grond zet. :?
Maar jouw oren zullen dan ook wel vele malen beter zijn dan die van mij denk ik.
Met hem.
Dr. Strangelove schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:29:
Racks hebben voor mij één doel, en dat is mijn spullekes een beetje toonbaar presenteren in de woonkamer. Verbetering van het geluid... argh. Ik hoor het niet. Mijn spullen heb ik anderhalf jaar terug overgeladen van een Ikea kastje naar een hifi rack en ik vind dat het er erg flex uitziet, maar ik hoor er niks van.
En hem.
Shiver23 schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:32:
Voor mij juist de reden om geen duur rack te kopen als de kast waar de apparatuur instaat wel in mijn interieur past. Mooi geluid is best belangrijk, maar moet zeker niet ten koste gaan van alles. (Daarbij twijfel ik heel erg aan de bijdrage van een rack aan beter geluid :X )
En hem.

Overigens.....als ik nu een meubel zou mogen uitkiezen dan denk ik wel dat het een audiorack zal worden, maar dat is gewoon omdat ik Tabula Rasa racks erg mooi vind. Ik ga er voorlopig in ieder geval niet een zelf kopen, want die dingen zijn freakin' duur. Of kosten in ieder geval veel.

[Voor 12% gewijzigd door zimbab op 24-04-2006 14:22]

Wat ik bedoel met plankjes zie de link http://my.hifi.nl/index.php?user=950 dan 2e foto 8)7

Disclaimer: Alle hierboven geplaatste uitingen zijn mijn persoonlijke mening en hoeven niet persé op feiten berust te zijn.

_/-\o_
zimbab schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:07:
[...]

Dat is gek. Ik heb een "beter" Creaktiv rack dan jij hebt en ik merk er geen zak van. Zelfs niet als ik mijn apparatuur op de grond zet. :?
Maar jouw oren zullen dan ook wel vele malen beter zijn dan die van mij denk ik.

[...]

Met hem.

[...]

En hem.

[...]

En hem.

Overigens.....als ik nu een meubel zou mogen uitkiezen dan denk ik wel dat het een audiorack zal worden, maar dat is gewoon omdat ik Tabula Rasa racks erg mooi vind. Ik ga er voorlopig in ieder geval niet een zelf kopen, want die dingen zijn freakin' duur. Of kosten in ieder geval veel.
Eerste alinea moet ik dat sarcastisch opvatten.Met name woord "beter" :r
En daarvan ook de laatste zin zal ik maar zo opvatten of niet }) Iedereen hoort anders en niet iedereen heeft dezelfde apparatuur.Ene apparatuur legt meer bloot dan het andere.
Dus wat een uitspraak doe jij hier.
Kleinzierig mannetje of vrouwtje ben jij.(weet niet of je mannelijk of vrouwelijk bent.No offence ermee , sommige storen zich eraan als menverkeerd zegt. :Y) )

De laatste alinea treft alles.Freakin duur zegt jij , ik heb het niet over duur maar over goed.Kan zijn dat Tabula Rasa racks goed zijn maar duur.Jij hebt het over duur ik niet maar GOED!!!!

En racks kun je ook uitkiezen in je intrieur maar je moet dan toch verder kijken als Ikea etc etc.Maar nogmaals ik vind dat het goede apparatuur goede racks nodig hebben ook qua klank.Wat iemand anders ervan vind intresseert mij geen drol.
Maar men moet wel goed lezen.En niet wat anders schrijven.Met name ik zeg Goede racks en geen dure racks.

Disclaimer: Alle hierboven geplaatste uitingen zijn mijn persoonlijke mening en hoeven niet persé op feiten berust te zijn.

[Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 24-04-2006 14:38]

• EsCo
  • Laatst online: 26-05 07:16
Waarschijnlijk Hyperdrive EXS Silver PS - panlatten van 20 E/m :P

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 96789 schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:27:
Wat ik bedoel met plankjes zie de link http://my.hifi.nl/index.php?user=950 dan 2e foto 8)7

_/-\o_
Ziet er fucked up uit ja, maar veel verschil in geluid zal het niet geven.

Maar die gast heeft sowieso zijn prioriteiten _flink_ verkeerd liggen als je het mij vraagt. Ik begin zelfs bijna te denken dat het een goede slechte grap is.

Trouwens.....hij heeft wel overal Master Base onder zitten. Dat moet jou toch deugd doen of niet?

[Voor 17% gewijzigd door zimbab op 24-04-2006 14:39]

zimbab schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:32:
[...]

Ziet er fucked up uit ja, maar veel verschil in geluid zal het niet geven.

Maar die gast heeft sowieso zijn prioriteiten _flink_ verkeerd liggen als je het mij vraagt. Ik begin zelfs bijna te denken dat het een goede slechte grap is.
En dat is dus net waar ik het over had en nog steeds over heb.
De prioriteiten zetten bij dure apparaten en dan zo'n sh*t zooi.

En jawael het zal echt klankmatig stront zijn.Zet zoiets maar op een goed rack dan hoor je het verschil.Sommige willen het niet horen ivm dat ze de kop stijf houden ermee.

Kan er nog eentje geven waar gewoon de ML's 332 , 2 maal op de grond staan.

Lees maar eens Stereo tijdschrift met name dan de Workshop , daar komt heel veel naar voren wat men omhoog kan halen qua klankniveau.Zeer kleine details al.Zoals eindversterkbasis van SSC etc etc.Dat doet wonderen.De klanten waar ze dat bij doen horen het verschil.

Dit is het laatste wat ik erop gezegd hebt.
Ieder kiest zijn eigen , de andere gelooft erin de andere niet.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 24-04-2006 14:44]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 96789 schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:40:
En dat is dus net waar ik het over had en nog steeds over heb.
De prioriteiten zetten bij dure apparaten en dan zo'n sh*t zooi.
Ik heb het over nog hele andere prioriteiten. ;)
Zoals in een kamer van 14m2 zulke speakers zetten. Negentien jaar zijn, enorme bakken met geld al uitgegeven hebben aan apparatuur (zie ook zijn historie) en dan twee keer in de week een uurtje luisteren. Dikke vette installatie en 35 legale CD's. Paar keer per maand een film kijken en dan naast je Thiels CS6 nog een Strata 3 hebben. Dat soort prioriteiten heb ik het meer over.
En jawael het zal echt klankmatig stront zijn.Zet zoiets maar op een goed rack dan hoor je het verschil.Sommige willen het niet horen ivm dat ze de kop stijf houden ermee.
Ik denk dat als het klankmatig stront zou zijn dat dat dan meer ligt aan die enorme speakers in die enorm kleine ruimte. Zoals al eerder gezegd......ik heb een goed rack en ik hoor het verschil niet. En een collega van me heeft een set van zo'n 40.000 euro en daar horen we het verschil ook niet tussen een normaal tafeltje en zijn Quadraspire.
Lees maar eens Stereo tijdschrift met name dan de Workshop , daar komt heel veel naar voren wat men omhoog kan halen qua klankniveau.Zeer kleine details al.Zoals eindversterkbasis van SSC etc etc.Dat doet wonderen.De klanten waar ze dat bij doen horen het verschil.
Dat blad lees ik redelijk vaak. De vraag is of ze ook het verschil horen als je het de volgende dag weer stiekem weg zou halen. Doe zelf eens mee aan zo'n workshop en dan blind en kijk of de verschillen groot zijn (en of je ze überhaupt kan onderscheiden met een goede zekerheid).
Dit is het laatste wat ik erop gezegd hebt.
Ieder kiest zijn eigen , de andere gelooft erin de andere niet.
Dat is waar. Wat mij betreft is het meer een kwestie van geloven. Ik geloofde er vroeger zeker in, maar nu steeds minder. Ik heb dus wel redelijk goede kabels en een goed meubel en zelfs een netsnoer met gouden stekkers ( 8) :+ ), maar of ik nu verschil hoor......ik weet het niet. Het verschil is dan iig zo klein dat het niet de moeite is er heel erg veel waarde aan te hechten vind ik.
Maar ik wil wel graag dat het enigszins goed is.

[Voor 3% gewijzigd door zimbab op 24-04-2006 15:04]

• Dr. Strangelove
Dikke vette installatie en 35 legale CD's.
Om een reden die ik niet goed kan omschrijven vind ik dit erg pervers. Of meneer copieert al zijn software terwijl hij wél duizenden euro's over heeft voor de hardware omdat hij die niet kán copiëren (in dat geval :r) óf hij houdt gewoon maar van hééééééél weinig muziek; in dat laatste geval... vreemd. Tuurlijk, je mag best continu hetzelfde draaien als je dat mooi vindt maar ergens vind ik het wel zonde.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er wordt hier gepraat over de invloed van een rack op de geluidskwaliteit. Sorry, maar hoe kan dat van invloed zijn op de geluidskwaliteit :? Misschien extra dempers tegen trillingen in het rack ofzo? Dure bekabeling / afscherming / nette stroomtoevoer etc snap ik, maar een rack?

Moet wel zeggen dat ik niet zoveel weet van dure audio apparatuur :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bartjuh schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:46:
Het ironische is dat het gros van de self-proclaimed audio experts totaal geen technische achtergrond of basis heeft. Ze hebben dan ook de meest fantastische theorieen over waarom het een of andere onderdeel van een paar honderd of paar duizend euro het geluid zoveel dynamischer, opener, sprankelender, dieper, transparanter, of weet-ik-veel wat laat klinken. Dat de theorieen totaal niet stroken met de werkelijkheid interesseert ze niet.

Wat dat betreft is het kliekje high-end freaks dat in dat soort onzin gelooft zo'n geisoleerd circuit dat zichzelf in standhoudt, dat ze elkaar gek maken en vanalles wijsmaken. Voor bedrijven die een hoop geld willen verdienen is dat een geweldige doelgroep. Het lijkt haast op charlatans-praktijken van mensen die een dubieus drankje verkopen en verkondigen dat het tegen kanker en AIDS werkt. Er zijn altijd wel malloten te vinden die erin geloven en grof geld betalen.

Ik ben zelf een tamelijk fanatieke purist, maar het houdt voor mij echt ergens op. En dat is op het moment dat mensen gaan praten over meubels die het geluid verbeteren omdat ze de versterker beter stabiliseren en dat de electronen dan niet zo door elkaar geschud worden en het geluid VEEL beter gaat klinken 8)7 Tja... die mensen snappen geloof ik niet echt hoe electronen zich door een metaal heen bewegen en dat het de grootste lariekoek is die je kunt bedenken :P

Anoniem: 13284

Bartjuh schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:46:
Er wordt hier gepraat over de invloed van een rack op de geluidskwaliteit. Sorry, maar hoe kan dat van invloed zijn op de geluidskwaliteit :? Misschien extra dempers tegen trillingen in het rack ofzo? Dure bekabeling / afscherming / nette stroomtoevoer etc snap ik, maar een rack?

Sommige eindversterkers willen nog wel eens resoneren en dat hoor je, maar dat kun je al verhelpen door er schuim of iets zacht onder te leggen. Dat geluid komt van de versterker af, dus niet via de speakers, dus het geluid zal er niet beter door worden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet om het een of ander, maar volgens mij gaat deze rack-discussie ontaarden in net zoiets als een kabeldiscussie, en we weten allemaal hoe we daar over denken ;)
Lijkt me dus zinnig (en veel leuker :) ) om weer on topic te gaan - ik wil foto's zien om inspiratie op te doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Anoniem: 107284

zimbab schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:32:
[...]
Het MOET een grap zijn: hij heeft maar 35 cd's en 9 DVD's... dan heb je wel erg beperkt repertoire (exuse moi France O-) ) Ik vind mijn reportoire met de 230 cd's al vrij beperkt ;)
Trouwens.....hij heeft wel overal Master Base onder zitten. Dat moet jou toch deugd doen of niet?
Geen kwaad woord over Masterbase he... die dingen zijn erg goedkoop. Ik heb ze onder de cdspeler (de reden is: ik had ze gekocht voor onder de granieten blok waarop de sub zou komen te staan. Achteraf bleek dat de pool van de vloerbedekking zo hoog was, dat de master bases "verzopen" :D en aangezien dat blokje steen ruim 80 kg weegt, heb ik maar besloten de bases te gebruiken bij de cdspeler in de zin: helpt het niet, schaadt het niet).
Kwa rack: er zijn verdomd weinig racks waarin je erg diepe amps kwijt kunt. De mijne is met de powerchord iets van ruim 70 cm... Alleen Creativ en Pagode's hebben racks waarbij de achterkant volledig vrij is. Ik heb voor de Pagode gekozen, omdat het zo handig is om de plateaus te verstellen (om de 2 cm gaatjes om de spikes in te schroeven: ideaal om te upgraden van componenten: iets te hoog, no problemo -> ff verstellen). maar kwa geluidsverbetering heb ik geen ervaring aangezien ik de rack meteen gekocht heb bij de verhuizing, maar ik ben wel erg sceptisch. Het ging mij om de schoonheid en het praktische ervan.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 107284 schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:29:
[...]

Het MOET een grap zijn: hij heeft maar 35 cd's en 9 DVD's... dan heb je wel erg beperkt repertoire (exuse moi France O-) ) Ik vind mijn reportoire met de 230 cd's al vrij beperkt ;)

[...]

Geen kwaad woord over Masterbase he... die dingen zijn erg goedkoop. Ik heb ze onder de cdspeler (de reden is: ik had ze gekocht voor onder de granieten blok waarop de sub zou komen te staan. Achteraf bleek dat de pool van de vloerbedekking zo hoog was, dat de master bases "verzopen" :D en aangezien dat blokje steen ruim 80 kg weegt, heb ik maar besloten de bases te gebruiken bij de cdspeler in de zin: helpt het niet, schaadt het niet).
Kwa rack: er zijn verdomd weinig racks waarin je erg diepe amps kwijt kunt. De mijne is met de powerchord iets van ruim 70 cm... Alleen Creativ en Pagode's hebben racks waarbij de achterkant volledig vrij is. Ik heb voor de Pagode gekozen, omdat het zo handig is om de plateaus te verstellen (om de 2 cm gaatjes om de spikes in te schroeven: ideaal om te upgraden van componenten: iets te hoog, no problemo -> ff verstellen). maar kwa geluidsverbetering heb ik geen ervaring aangezien ik de rack meteen gekocht heb bij de verhuizing, maar ik ben wel erg sceptisch. Het ging mij om de schoonheid en het praktische ervan.
Heb je misschien een linkje naar wat info over die creativ en pagode racks? Mijn receiver is ook nogal diep...

• gitaarwerk
  • Niet online
Masterbase is niets bijzonders hoor.

Het is gewoon een bekende techniek toegepast in ruimte-technologie, en deuren :P ..
zelfde als bjivoorbeeld kabels eerst verhitten en dan verkoelen.

gewoon simpel toegpaste techniek die vaak wel te vinden zijn in whitepapers.

Helaas heb ik geen toegang meer tot de Cisco dingen.. ik dacht dat in CCNA 1 een stukje over kabels wordt uitgelegd.

zelfde als cancelling effect met twisted pairs etc etc.

Siltech zit een hoop onzin bij, terwijl Kimber bijvoorbeeld een prima kabel is, en met een redelijk gegronde argumenten kan komen over enkele zaken.

Ik ben verder geen techneuk, en houd ook wel van een iets beter kabeltje, maar sommmige dingen gaan me te ver ook :)

hebben jullie wel eens die cd-demagnetiseur gezien? (furutech geloof ik) ofehh..steuntjes die je kabel van de vloer tillen voor 150 euro per 2? dat is een goede investering :Y) :D

Ontwikkelaar van Gleamy

www.creaktiv.cc importeur www.audioclassic.nl
www.moremusic.nl is importeur van Finite Element racks dus ook de Pagode.

copulare is een rack fabrikant die een rack compleet op wens van de gebruiker maakt.Dus ook diepe receivers , eindversterkers geen probleem.Kleur geen probleem , jij zegt het zei maken.
Alleen zijn ze wat prijzig , gemiddeld 1400 euro met 2 verdiepingen.
Maar er zitten mooie tussen , je kunt ze alleen nog mooier maken
www.ra-vision.nl importeur ervan www.copulare.de is de site.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 24-04-2006 16:51]

• lowfi
audioclassics met een s ;)

draaitafel die daar staat is wel mooi trouwens :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thanks!

• gitaarwerk
  • Niet online
mm..waarom niet zo een Naim Fraim rack nabouwen?

als je tijd/zin/materiaal hebt om dat te doen...

ik heb et zelf ook gedaan, ben er op den dag van vandaag nog erg tevreden over. Erg stevig rek, mooi, stylevol, en ook nog eens audiofiel verantwoord :D

Ontwikkelaar van Gleamy

Anoniem: 100231

Gitaarwerk schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:58:
mm..waarom niet zo een Naim Fraim rack nabouwen?

als je tijd/zin/materiaal hebt om dat te doen...

ik heb et zelf ook gedaan, ben er op den dag van vandaag nog erg tevreden over. Erg stevig rek, mooi, stylevol, en ook nog eens audiofiel verantwoord :D
Nu je het daar toch overhebt post er eens nog wat fotos van, en van je set :p. Dat rack heeft super looks!

Het is volgens mij ook afhankelijk van je audio apparatuur die je hebt hoor of je nou verschil tussen een rack hoort of niet. Ik zelf hoor het niet, heb er althans ook niet op gelet...

Misschien in mei vakantie een update btw ;)

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:12

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Aangezien mijn digicam tijdelijk offline is, heb ik op dit moment geen eigen foto's helaas...

http://img.clubic.com/photo/00032078.jpg
Denon AVR-1803 Receiver

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050810/maran2_4.jpg
Marantz CD-5001 CD-speler

http://hifi-leipzig.de/ebaybilder/4314.jpg
Sony MDS-JE530 Minidisc deck

http://www.dertec.com/img/urun/concept/concept6_big.jpg
Dali Concept 6 vloerstaande luidsprekers

http://www.hometheaterhifi.com/quick-takes/2000/images/sony-sa-w305-subwoofer.jpg
Sony SA-W305 Subwoofer, eigenlijk niet in gebruik

Mooi fout is niet lelijk

• JKen
Waarom gebruik je een suround setup voor stereo geluid ?

Anoniem: 4390

Hoe bevallen die dali luidsprekers? Ik heb de kleinere broertjes

• Glenfiddich

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

De Dali's bevallen uitstekend. Ik had hiervóór een paar magnat zuilen die ik gewoon blind gekocht had, maar die bevielen uiteindelijk niet zo. Dus heb ik een middag in de luisterruimte gezeten om een paar goeie zuilen uit te zoeken, en deze bevielen mij het best.

En waarom gebruik ik een surround receiver voor stereo, dit is omdat ik hiervoor wel een surround opstelling had, alleen ga ik nu alleen nog maar voor stereo. Ik heb nu een paar goeie zuilen staan, de rest heb ik verkocht. De subwoofer moet ook nog weg, en op den duur gaat de receiver ook plaats maken voor een goeie stereo versterker. Maar vooralsnog draait dit prima hoor!

Mooi fout is niet lelijk

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:26
*proest indeed :D

Anyway, we kunnen ook weer dat fijne kabelgezeik gaan herhalen oid, niet dat het veel nut heeft.

of stiekem kweijlen op Wybrand's set waarvan de plaatsing -zo- enorm verbeterd is? :D

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-05 21:04

Sharky

Skamn Dippy!

waar kun je tegenwoordig eigenlijk nog minidiscjes kopen?

This too shall pass

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sharky schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:53:
waar kun je tegenwoordig eigenlijk nog minidiscjes kopen?
Meer dan genoeg? Sony verkoopt nogsteeds minidisc walkmans en decks dus de schijfjes zijn volop te koop.

• gitaarwerk
  • Niet online
Anoniem: 100231 schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:31:
[...]

Nu je het daar toch overhebt post er eens nog wat fotos van, en van je set :p. Dat rack heeft super looks!

Het is volgens mij ook afhankelijk van je audio apparatuur die je hebt hoor of je nou verschil tussen een rack hoort of niet. Ik zelf hoor het niet, heb er althans ook niet op gelet...

Misschien in mei vakantie een update btw ;)
ik hoor het ook niet hoor, wilde gewoon een mooi rack hebben.. beetje stevige..de rest zal me niet veel boeien om eerlijkt e zijn.

ouwe foto van rack:

http://www.jordyhoutman.com/empty.jpg

Ontwikkelaar van Gleamy

Anoniem: 174275 schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:35:
[...]

Precies het type meubel wat ik voor mijn setje zoek. Waar heb je het vandaan Rikkie?
IK ea bij de IKEA gehaald, het is de docent serie en kost in deze vorm 214 euro :D

Uuuuuhhhhhhhuhhh meer (en nieuwe) foto's aub :+ ik ben erg benieuwd 8)

• Trasos
  • Niet online
Dacht al, wat is het hard gegaan met de posts.
Maar het was me al vrij snel duidelijk.
Nog ff wachten op mijn audiofiel verantwoord meubel van Trendhopper.
(contradictio in terminus :?)

• lowfi
als je maar geen spaanplaat koopt dat absorbeert het geluid namelijk

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:46
he, die denon versterker is dat volume nog wel te doen met zulke speakers?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:19:
als je maar geen spaanplaat koopt dat absorbeert het geluid namelijk
Ehm, dat lijkt mij juist ideaal? ;) Het tegenovergestelde van absorberen is namelijk dat het reflecteert en resoneert, en dus akoestisch op z'n omgeving reageert.

Maar dat spaanplaat beroerd is daar zijn we het over eens. MDF is stukken beter, maar niet omdat spaanplaat 'absorbeert' want dat is juist niet zo :P

[Voor 23% gewijzigd door Exirion op 25-04-2006 13:59]

• lowfi
ja spaanplaat is poreus dus het zal wel absorberen... bladiebla :P

Mijn opmerking was meer als grap bedoelt eigenlijk omdat ik die hele audio meubel discussie nogal onzinnig vind ;)

[Voor 67% gewijzigd door lowfi op 25-04-2006 15:11]

• gitaarwerk
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:53:
ja spaanplaat is poreus dus het zal wel absorberen... bladiebla :P

Mijn opmerking was meer als grap bedoelt eigenlijk omdat ik die hele audio meubel discussie nogal onzinnig vind ;)
ach een degelijk meubel die er nog een beetje uitziet en die gewoonweg stevig is en niet trillingen doorlaat lijkt me toch best ok?

lijkt mij dat als alles aan het resoneren is dat het niet echt bepaald goed is voor je geluid als je een plaat of cd speelt. gewoon common sense.

voor de liefhebbers.. op Naim staat het rek zelf met de maten

http://www.naim-audio.com/products/fraim_drawings.html

Ontwikkelaar van Gleamy

• Glenfiddich

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

rutgerdrum123 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:50:
he, die denon versterker is dat volume nog wel te doen met zulke speakers?
Tuurlijk, waarom zou het niet?

Hij gaat nog prima tot -10, nog hoger wordt afhankelijk van de muziek minder plezierig.

Mooi fout is niet lelijk

Anoniem: 170903

Kunnen we misschien weer on-topic gaan. Ik wil foto's zien !

• JKen
Dan heb je nog +25dB te gaan, tuim voldoende (in iedergeval gaat de 1905 tot +15dB).

• rutgerdrum123
ik ben nl. wat dat betreft vrij nieuw in die dingen...
heb nl 100 watt a 120 watt speakers (sputnik 17-2 van peerless)
zit er over na te denken evt peerless vloerstaanders of nog te bouwen, of om de huidige als fronts te gebruiken, maar wil nog wel een goeie beleving (en dacht dat dan de boxen evt. te zwaar zouden zijn voor zo'n versterker)
maar niet dus...
bedankt!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 170903 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:32:
Kunnen we misschien weer on-topic gaan. Ik wil foto's zien !
Nou vooruit dan. Ik zal dan wel weer even wat plaatsen. Geen idee welk deel ik het voor het laatst heb gepost, maar ik heb ook geen zin dat uit te zoeken. :P

Plaatjes zijn thumbnails overigens.

http://img100.imageshack.us/img100/2746/img12308rr.th.jpg

http://img272.imageshack.us/img272/9687/img12342kz.th.jpg

http://img247.imageshack.us/img247/8712/img12356mo.th.jpg

http://img247.imageshack.us/img247/9361/img12314aa.th.jpg

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Vergeet toch aub die rottige vermogensspecs en dB-waarden want ze zeggen geen ene reet. Een versterker moet stroom kunnen leveren om moeilijke speakers aan te kunnen en het gros van de versterkers komt bij lange na niet aan het vermogen dat in de specs vermeld wordt. Het vermogen stort in als een plumpudding zodra zo'n versterker een lage impedantie voor z'n kiezen krijgt omdat ie geen grote stroom kan leveren. De uitgangsimpedantie en kwaliteit van de voeding zijn de beperkende factoren.

Dus het is een beetje onzinnig om te praten in termen van 'als ik 'm zo en zo hard zet dan is het geluid nog om aan te horen dus kan ie het aan'. Als je 'm harder zet dan gaat ie gruwelijk vervormen of zelfs clippen. Een versterker kan beter zwaar overbemeten zijn. Dan heeft ie de speaker altijd goed onder controle en blaas je eerder je conussen eruit dan dat je versterker gaat clippen of vervormen.

[Voor 3% gewijzigd door Exirion op 25-04-2006 17:05]

• rutgerdrum123
daar ben ik ook juist bang voor!
ik zoek een goede versterker voor een niet al te hoge prijs die een ruimte van 20m2 goed kan vullen met goed geluid, de speakers kan het naar mijn mening goed aan (bij onze oldie jvc versterker)

g.,

rutger

Gitaarwerk schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:45:
[...]
ach een degelijk meubel die er nog een beetje uitziet en die gewoonweg stevig is en niet trillingen doorlaat lijkt me toch best ok?

lijkt mij dat als alles aan het resoneren is dat het niet echt bepaald goed is voor je geluid als je een plaat of cd speelt. gewoon common sense.

voor de liefhebbers.. op Naim staat het rek zelf met de maten

http://www.naim-audio.com/products/fraim_drawings.html
Het is een beetje hetzelfde als het upgraden van je cd-speler door bitumen aan de binnenkant te doen en je loopwerk te verstevigen etc. Zelfs de soldeerplekken worden... ach ja, als mensen denken dat ze wat horen, verschillen op audio gebied zijn redelijk klein al (behalve tussen speakers en in iets mindere mate apparatuur) laat staan kabels en audioracks. Als ik dan zie dat je bij nordost snoerdraad voor 10.000 euro de meter kunt kopen dan wordt er duidelijk (mis)bruik gemaakt van deze believers.

In mijn ogen is de bron trouwens nog steeds het allerbelangrijkste (met speakers)... als ik zie wat een echt goed opgenomen cd op mijn set kan, vergeleken met hoe middelmatig een slecht opgenomen cd kan klinken, dan zit daar het allergrootste verschil tussen wat je je kunt voorstellen, daar kan geen aparatuur tegenop, laat staan onzinnige dingen als hierboven beschreven. Waarom denk je dat al die audiofielen sacd's en master recordings kopen bij high fidelity discs etc...

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Als mensen soms zo druk bezig zijn om marginale verbeteringen (als er al daadwerkelijk verschil optreedt) aan te brengen aan hun dmv bekabeling, of een audiorack, dan heb ik altijd het idee dat die mensen het daadwerkelijk belangrijke aspect, de muziek zelf, uit het oog verliezen.

Is deze hobbie voor jullie puur om de apparatuur, en het streven naar een zo goed mogelijke klank, of de muziek zelf? Of beide? Kan iemand hier eens iets over zeggen? :)

Ja, ik ben hier oprecht in geinteresseerd. Dus niet bedoeld om iets of iemand af te vallen.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee