Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.033 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:15:
HD komt pas tot zijn recht vanaf 42 inch of groter, 32 voor de mierenneukers. Maar op 26 inch zie je vanaf twee meter echt geen verschil tussen HD materiaal en een goede DVD.
Dat is echt niet waar. Ik vraag me af of je zelf wel eens hebt getest met een aangesloten PC.

Pixel Plus zou ook waardeloos zijn als ik jou moet geloven. Op de 20" die ik in de slaapkamer heb hangen zou Pixel Plus weinig toevoegen, maar op m'n 32" in de woonkamer zou ik het toch niet willen missen.
MikeyMan schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:38:
Juist... Eindelijk iemand die het snapt de moeite neemt...
;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
zimbab schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:56:
[...]

Zoals ik al eerder zei: je kan er voor vragen wat je wilt. Als je er 1300 voor wilt hebben zet je ze toch voor 1300 te koop? Zet er een mooi verhaaltje bij en kijk wat er gebeurt. Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik denk werkelijk niet dat je ze voor die prijs kwijt raakt, maar je moet niet een lagere prijs aanhouden omdat wij het zeggen. Ik snap sowieso niet waarom je hier om prijsadvies vraagt. Ik bedoel.....je kan altijd nog met de prijs zakken, toch?
Ik vroeg gewoon advies. Er lopen immers ook "wat kan ik hiervoor vragen?" topics op got over allerlei compu apparatuur dus...
Maaruh....waarom doe je ze weg? Ben je er niet tevreden over? Vier maanden vind ik wel heeeeel erg snel. Misschien maar eens minder snel een beslissing nemen de volgende keer? Want als je zo snel al last krijgt van het upgradevirus dan moet je er mee leren leven dat je iedere keer ettelijke honderden euro's door de plee spoelt (met de knagende gedachte dat als je iedere keer de verspilde euro's had opgespaard je nu een veel vettere speaker had kunnen kopen). Of je moet op de tweedehands tour gaan.....dan kan je nog wel eens de spullen voor dezelfde prijs weg doen als je ze gekocht hebt.
Ik ga meer verdienen :P Nu ga ik waarschijnlijk de speakers kopen die ik dus een tijd geleden ook wilde kopen maar simpel weg het geld er niet voor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00n schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:53:
Heejz,

Ik volg dit topic al een tijdje en ik kom steeds mooiere dingen tegen :). Nu heb ik laatst mijn kamer veranderd en dacht laat ik dat een met jullie delen.

Het stelt nog niet echt veel voor, als je het vergelijkt met homecinema's die ik hier tegen kom maargoed. Ik ben er tevreden mee, en daar gaat het om.

Apparatuur:
Philips LX3600D DVD Speler
Watson TV

Playstation 2 Silver Edition
XBOX 360 Core Edition

Vooraanzicht:
[afbeelding]

Philips LX3600D:
[afbeelding]

Philips LX3600D Frontspeaker:
[afbeelding]

Philips LX3600D Centerspeaker:
[afbeelding]

Zitplaats:
[afbeelding]

DVD Collectie
[afbeelding]

XBOX 360: heb ik sinds een week, en wat is dat ding prachtig. Heb op mijn PC ook maar Windows XP Media Center Edition gegooit en kan nu DIVXjes streamen via me PC naar me XBox.

Ik ben nu tevens opzoek naar twee dingen. Het eerste is iets waar ik geen idee van heb wat voorn naam het heeft en of bestaat. Het zit namelijk zo:

De XBOX 360 zit rechtsstreeks aan de TV gesloten, maar dan wel alleen het videosignaal. De twee audio kabels (rood/wit) heb ik op me Philips LX3600D aangesloten zodat ik, als ik deze op AUX zet de XBOX 360 op dolby surround heb. Nu wil ik het zelfde met mijn Playstation 2, maar me DVD speler heeft niet nog eens twee van die audio ingangen. Nu zoek ik een kastje waarop ik zowel me xbox als playstation kan aansluiten, en vervolgens 2 kabels heb, 1 audio -> naar me DVD speler, en 1 videosignaal -> tv. Zodat ik met het kastje kan kiezen Playstation of Xbox en dat deze dan die signalen doorstuurt. Mijn vraag is, bestaat dit? Of hoe anders. En kan het in samenwerking met de vraag hieronder.

Mijn tweede ding wat ik zoek, is ter vervanging van de Watson TV. Ik zoek een rond de 700/800 euro liggende LCD tv welke HDReady is en ik eventueel via Component kabels kan aansluiten (ga ervan uit dat deze voor de beste kwaliteit zorgen?).

In dien ik betere foto's heb zien jullie die wel verschijnen.
Leuk setje :) Erg mooi dvd-rack, een kromme verhouding bijna met wat je verder hebt staan. Qua lcd-tv zou ik naar de sony bravia of jvc gaan kijken, echt super lcd'tjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:53
Exirion schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:04:
[...]

Dat is echt niet waar. Ik vraag me af of je zelf wel eens hebt getest met een aangesloten PC.

Pixel Plus zou ook waardeloos zijn als ik jou moet geloven. Op de 20" die ik in de slaapkamer heb hangen zou Pixel Plus weinig toevoegen, maar op m'n 32" in de woonkamer zou ik het toch niet willen missen.

[...]

;)
Het boeit mij niet of je me gelooft of niet. Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt, maar dat zal jou niet boeien. Of een bepaalde afstand zie je details gewoon niet meer, en op een 26 inch schermpje is dat niet zo'n lange afstand. Ja, ik heb het getest met de bekende MS filmpjes, nee, ik heb geen 26 inch scherm maar 20 inch, ja de resolutie gaat tot 1080p (1050 eigenlijk). Ik zie op 1 meter afstand al geen verschil meer tussen 576, 720 en 1080p. Als ik gewoon voor mijn monitor zit wel ja, maar dan is de kijkafstand hooguit 60cm.

PixelPlus... tja. PixelPlus KAN een verbetering zijn op sommige TVs met een RGB signaal, maar op een ander signaal is het gewoon een ramp m.i. Ik vind het ook vrij naïef om te geloven in PP; van een x hoeveelheid data maak je meer data; dat kan dus niet en dat zie je ook: artifacts, blokkerigheid en strepen. PixelPlus is altijd omstreden geweest, sommige mensen vinden het mooi, maar ik ben van mening dat je beter kan zorgen dat je gewoon zo min mogelijk digitale beeldverbeteringen nodig hebt. Ik heb op mijn Loewe ook allemaal van die gein, en ook op dat toestel wordt het beeld er niet beter van. Dus uit met al die meuk, neem een TV met een goede beeldbuis (ja er zijn heel wat TVs die dramatisch slechte buizen hebben), zorg voor een goed afgeschermde kabel en koop een DVD speler die niet bij de ALDI vandaan komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-04-2006 18:33 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:32:
maar 20 inch, ja de resolutie gaat tot 1080p (1050 eigenlijk). Ik zie op 1 meter afstand al geen verschil meer tussen 576, 720 en 1080p
Dan zal ik zeker bij de oogarts langs gaan.

Zelfs op een 19 scherm zie ik erg duidelijk het verschil tussen 720 *576 en 1080p op een afstand van een meter (al hangt dat ook wel af van het film materiaal omdat somige film materiaal op HD resolutie er alleen maar korreliger er uit ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mn eigen home-cinema gebouwd:

De apparatuur:
* Home Cinema Set Panasonic SA-HT75
5.1 5x80Watt + 135Watt Subwoofer
5 DVD wisselaar

* Beamer Epson EMP-S1H
Afbeeldingslocatie: http://www.2digital.ru/products/images/emp-s1h.jpg
resolutie 800 x 600 px

* Projectiescherm Projecta
Afbeeldingslocatie: http://www.projectascreens.nl/images/products/55_l.jpg
180x138cm ca. 100" 4:3

* Playstation 2 console
Afbeeldingslocatie: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/so/sony-ps2-console-black.jpg

* PC met TV aansluiting
800 MHZ
300MBram
20GB HDD voor films en videoclips
Pinnacle PCTVpro kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:32:
Het boeit mij niet of je me gelooft of niet. Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt
Fijn dat je het weer zo draait. Heb jij 2 LCD TV's staan waar je al heel lang in een normale huisomgeving naar kijkt? Ik wel, en ik spreek uit praktische ervaring.
, maar dat zal jou niet boeien.
Oh god, gaan we weer lekker op de man spelen.
ik heb geen 26 inch scherm maar 20 inch
20 inch en 26 inch is een wereld van verschil. Zo groot dat ik m'n 23" terug heb gebracht en lekker een 20" mee heb genomen omdat ik de 23" veel te groot vond voor de slaapkamer.
Ik vind het ook vrij naïef om te geloven in PP; van een x hoeveelheid data maak je meer data; dat kan dus niet en dat zie je ook: artifacts, blokkerigheid en strepen.
De kwaliteiten van pixel plus zijn hier niet aan de orde. Feit is dat pixel plus bewerkingen doet die een hogere resolutie hebben dan het aangeleverde signaal. Volgens jouw theorie zou je die bewerkingen niet kunnen waarnemen omdat alles boven de resolutie van het aangeleverde signaal niet meer zichtbaar is.

Dat is nou precies waar we het hier over hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:07:
Ik heb ook mn eigen home-cinema gebouwd:

De apparatuur:
* Home Cinema Set Panasonic SA-HT75
5.1 5x80Watt + 135Watt Subwoofer
5 DVD wisselaar

* Beamer Epson EMP-S1H
[afbeelding]
resolutie 800 x 600 px

* Projectiescherm Projecta
[afbeelding]
180x138cm ca. 100" 4:3

* Playstation 2 console
[afbeelding]

* PC met TV aansluiting
800 MHZ
300MBram
20GB HDD voor films en videoclips
Pinnacle PCTVpro kaart
Ik zie liever pics van je thuissituatie dan van de producten die je in bezit hebt ;)...ik zou zeggen laat maar komen! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:11:
20 inch en 26 inch is een wereld van verschil. Zo groot dat ik m'n 23" terug heb gebracht en lekker een 20" mee heb genomen omdat ik de 23" veel te groot vond voor de slaapkamer.
En om nog even mooi het verschil tussen 20" en 32" te illustreren:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3607_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road-runner83 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:30:
[...]

Ik zie liever pics van je thuissituatie dan van de producten die je in bezit hebt ;)...ik zou zeggen laat maar komen! :7
Die foto's komen binnenkort. Ik ben nu nog druk bezig om alles te installeren en werkend te krijgen dus die kamer is nu nog een enorme bende :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Oh god, gaan we weer lekker op de man spelen.
Volgens mij begon je daar zelf mee door oude PP koeien uit de sloot te trekken |:(
De kwaliteiten van pixel plus zijn hier niet aan de orde. Feit is dat pixel plus bewerkingen doet die een hogere resolutie hebben dan het aangeleverde signaal. Volgens jouw theorie zou je die bewerkingen niet kunnen waarnemen omdat alles boven de resolutie van het aangeleverde signaal niet meer zichtbaar is.
Ik zie de bewerkingen wel degelijk. Nogmaals: blokjes, strepen en artifacts. Bij kabeluitzendingen en composite wel te verstaan, zoals gezegd, bij RGB heb je er weinig last van. Ik kan het ook verklaren: in een bron met ruis is niet alleen het signaal maar ook de ruis onderhevig aan interpolatie (wat PP is), waardoor je onmogelijk een verbetering van het signaal kan krijgen.
En daarom riep ik ook 1 meter ipv de 2 meter die ik aanhield voor een 26 inch, die trouwens maar tot 720p gaat ipv de 1080p van mijn monitor. Vind ik persoonlijk een eerlijke vergelijking waarbij ik de het voordeel nog aan de 26 inch geef.

Wat mijn ogen betreft: Waardeloos, -8 :) Maar wel gecorrigeerd door lenzen die elk half jaar opnieuw worden aangemeten dus ik vermoed dat ik minimaal even goed zie als de de meeste non-visueel gehandicapten ;)

Maar goed, hier is duidelijk sprake van een verschil van mening en ervaring.

[ Voor 106% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-04-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:28:
Volgens mij begon je daar zelf mee door oude PP koeien uit de sloot te trekken |:(
Oeh, gevoelig puntje merk ik. Kan me alleen niet herinneren dat wij daar een discussie over gehad hebben.
Ik zie de bewerkingen wel degelijk. Nogmaals: blokjes, strepen en artifacts. Bij kabeluitzendingen en composite wel te verstaan, zoals gezegd, bij RGB heb je er weinig last van. Ik kan het ook verklaren: in een bron met ruis is niet alleen het signaal maar ook de ruis onderhevig aan interpolatie (wat PP is), waardoor je onmogelijk een verbetering van het signaal kan krijgen.
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe Pixel Plus werkt. Maar goed, ik geef 't op. Jij blijft volhouden dat HDTV alleen voor miereneukers zin heeft bij 32" en dat je toch eigenlijk wel een joekel van een 42" moet hebben. Zoals je ziet zijn er mensen die uit praktijkervaring, waarvan je zelf impliciet aangeeft dat je die niet hebt, zeggen dat je er naast zit.
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:28:
Maar goed, hier is duidelijk sprake van een verschil van mening en ervaring.
Laten we het daar maar weer eens op houden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Exirion op 04-04-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 10:02
m00n schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:53:
Mijn tweede ding wat ik zoek, is ter vervanging van de Watson TV. Ik zoek een rond de 700/800 euro liggende LCD tv welke HDReady is en ik eventueel via Component kabels kan aansluiten (ga ervan uit dat deze voor de beste kwaliteit zorgen?).
Bij Wehkamp hebben ze een mooie 26 inch lcd tv voor 899 euro ( zelf twee weken geleden besteld ;) ). Is ook HD ready.

Linkje: Klik!

P.s. waar heb jij je geluidsset vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Jeroenz18 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:36:
[...]

Bij Wehkamp hebben ze een mooie 26 inch lcd tv voor 899 euro ( zelf twee weken geleden besteld ;) ). Is ook HD ready.

Linkje: Klik!

P.s. waar heb jij je geluidsset vandaan?
Je bedoelt waar me geluid vandaan komt? Dit komt uit de Philips LX3600D, deze heeft gewoon alles in 1.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:38
Wel grappig dat sommige mensen een lcd tv van over de 1000 euro hebben, en dan speakertjes van rond de 100/150 euro. Dat is toch helemaal niet in balans? :P Het kan natuurlijk ook dat je niets om het geluid geeft, en goed beeld wilt hebben maar bij mij is dat juist andersom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 10:02
Nee, waar heb je hem gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Oeh, gevoelig puntje merk ik. Kan me alleen niet herinneren dat wij daar een discussie over gehad hebben.
Had zomaar gekund. Ik voer al jaren een Kruistocht tegen het Kwaad dat PixelPlus heet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier al enkele mensen zien passeren die HD films bekijken. Hoe doen jullie dat en waar halen jullie ze ?!

Heb namelijk vorige week eens een voorbeeld gezien van een HD film, wat een verschil zeg. Wil dit ook ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Een paar jaar geleden gehaald bij www.goedkopen.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:41:
Heb hier al enkele mensen zien passeren die HD films bekijken. Hoe doen jullie dat en waar halen jullie ze ?!

Heb namelijk vorige week eens een voorbeeld gezien van een HD film, wat een verschil zeg. Wil dit ook ! :P
Nieuwsservers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:59
Tja, die beschikbaarheid van HD-materiaal is gewoon ellendig. Kennelijk hebben hogere machten besloten dat we in nederland er nog niet klaar voor zijn. Jammer, want ik ben best bereid om er voor te betalen. En hoewel downloaden van nieuwsgroepen niet illegaal is, is het toch niet helemaal mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:41:

Klik maar op dat vlindertje onder mijn avatar ;)

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:58:
[...]

En om nog even mooi het verschil tussen 20" en 32" te illustreren:

[afbeelding]
Wat veel mensen vergeten is dat een scherm die 2 keer zo groot is een opvervlakte heeft van 4 keer zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:11:
[...]

Wat veel mensen vergeten is dat een scherm die 2 keer zo groot is een opvervlakte heeft van 4 keer zo groot.
Om even duidelijker te zijn, 2x zo groot is een factor 4 van orgineel dus. Omdat diagornaal 2x zo groot is kan het er dus 4x in, 2x de breedte, 2x de hoogte. Totaal van 4 dus. Factor 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klik maar op dat vlindertje onder mijn avatar ;)
Ik ben niet mee. Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdje niks gepost hierzo, maar bij deze :)

[ Voor 92% gewijzigd door JvS op 02-04-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Slaapkamer ownage :P *komt dinnetje binnen lopen: "wat is dat voor kleurloos vlak aan de muur?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:01:
Hmmmmmm arme buren }) }) }) O-) O-)

Veel plezier met je nieuwe luidsprekers zal een tijdje duren voordat ze lekker los klinken maar als het dan zover is Heeeeeeeeeeerlijk genieten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mooi poppetje op de zijkant :P

Ga je het zo laten staan? Die speakers aan de linker kant had je toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
  • Laatst online: 10:59
Zit goed te kwijlen hier van die foto's Da_man! Hoe ze klinken weet ik niet, maar ze zien er in ieder geval waaaanzinnig uit! Proficiat!

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 20:57

Tenesmia

First Sergeant

student.uva ... welke studie ... ?

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:25:
[...]

Hmmmmmm arme buren }) }) }) O-) O-)

Veel plezier met je nieuwe luidsprekers zal een tijdje duren voordat ze lekker los klinken maar als het dan zover is Heeeeeeeeeeerlijk genieten .
De rest van het huis is er anders ook niet zo blij mee ;)
Uit de doos klonken ze niet zo goed, maar ze zijn nu een week aan het inspelen en ze klinken al een stuk beter gelukkig.
lowfi schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:37:
Mooi poppetje op de zijkant :P

Ga je het zo laten staan? Die speakers aan de linker kant had je toch al?
De buitenste speakers had ik idd al en staan nu te koop.
Het is nog niet 100% zeker dat ik de nieuwe (grootste) hou, kijk even of ze idd dat brengen wat ik ervan verwacht. Anders blijf ik lekker bij mijn oude die echt waanzinnig goed zijn.
EsCo schreef op donderdag 06 april 2006 @ 01:15:
Zit goed te kwijlen hier van die foto's Da_man! Hoe ze klinken weet ik niet, maar ze zien er in ieder geval waaaanzinnig uit! Proficiat!

/me stelt zich niet aansprakelijk voor kapotte toetsenboarden ;)
Tenesmia schreef op donderdag 06 april 2006 @ 01:33:
student.uva ... welke studie ... ?
Informatiekunde 1e jr. :)

Heb natuurlijk nog veel meer foto's ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=33880.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:01:

Mag ik vragen, waarom je 4 boxen voor hebt staan? Of is dat voor de foto? (Domme vraag misschien? :X )

[ Voor 74% gewijzigd door JvS op 02-04-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:01:

Mooie speakers, welke zijn het ?

Mijn oog ziet een heeele mooie vifa tweeter :D.

Ik vind het trouwens leuk om te zien dat er hier mensen vooral geld besteden aan geluid, maar er zijn er ook die zorgen dat het beeld/inrichting picobello in orde is. Leuk contrast.

Ook dat mensen hun "mindere" setjes posten vind ik wel grappig. Een mens kan ook trots/blij zijn met wat minders. :)

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 02-04-2007 11:47 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon2107 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:47:
[...]

Mag ik vragen, waarom je 4 boxen voor hebt staan? Of is dat voor de foto? (Domme vraag misschien? :X )
Ik heb twee paar speakers over laten komen uit de USA.
De Onix Rocket RS850 MLS Signature (die grote ;) ) en de Onix Reference 1.8:
http://www.av123.com/prod...ion=speakers&product=81.1
B_FORCE schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:58:
[...]

Mooie speakers, welke zijn het ?

Mijn oog ziet een heeele mooie vifa tweeter :D.

Ik vind het trouwens leuk om te zien dat er hier mensen vooral geld besteden aan geluid, maar er zijn er ook die zorgen dat het beeld/inrichting picobello in orde is. Leuk contrast.

Ook dat mensen hun "mindere" setjes posten vind ik wel grappig. Een mens kan ook trots/blij zijn met wat minders. :)
De buitenste (kleinere) zijn de Onix Reference 1.5, de grote zijn de
Onix Rocket RS850 MLS Signature :)

Dat ziet jouw oog heel goed :) Vifa XT Concentric Ring Radiator

Op de foto's is de kamer een 'beetje' rommelig, dat is normaal netter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:35:
[...]

De buitenste (kleinere) zijn de Onix Reference 1.5, de grote zijn de
Onix Rocket RS850 MLS Signature :)

Dat ziet jouw oog heel goed :) Vifa XT Concentric Ring Radiator

Op de foto's is de kamer een 'beetje' rommelig, dat is normaal netter ;)
Leuke tweeters voor niet al teveel poen (alsof jij daar iets aan hebt :+ )
Weet je ook welke woofers erin zitten ?

Laat me de bevindingen van tweeter eens weten, wellicht een leuke voor een toekomstige bouw plan voor mij ;)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B_FORCE schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:44:
[...]

Leuke tweeters voor niet al teveel poen (alsof jij daar iets aan hebt :+ )
Weet je ook welke woofers erin zitten ?

Laat me de bevindingen van tweeter eens weten, wellicht een leuke voor een toekomstige bouw plan voor mij ;)
You’ll find the same Vifa XT Ring Radiator that has become almost the staple of all the Onix lines of speakers. This tweeter is known for its smooth response and very detailed sound. I have become a big fan of this tweeter over the last year. It lacks the coloration I find in aluminum dome tweeters, especially at high listening levels. Metal dome tweeters always sound a bit too bright for my taste and start to wear on me after awhile. The Vifa reminds me more of a silk dome tweeter. It has a slightly warm character but not quite as laid back as one might expect.
De woofer van de Onix Reference serie is de Atohm LD130CR04 (of CR08):
http://www.atohm.com/hp.php?hp_ref=2

De Atohm woofers zijn echt FANTASTICH. Snel, strak, gedetailleerd en wat een bas komt eruit _/-\o_

De woofers van de Onix Rocket serie (witte drivers) zijn custom made for AV123 by Lyeco:
http://www.lyeco.com.tw/
Staan niet op de site btw :)

De Reference 1.5 staan te koop, wellicht een idee ipv zelfbouw? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
nee, het zal altijd zelfbouw blijven hier :P, al is het maar sowieso om de prijs. (daarbij komt ook nog dat het gewoon te leuk en interessant is om te doen :D)

Maar toch bedankt :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:38:
[...]

Ik zou ook maar wat doen aan je kamer, van wat te zien is op de foto's heb je volgens mij een enorm slechte akoestiek. Misschien maar even wat investeren in een fatsoenlijk kleed op de grond, of zelfs je laminaat eruit gooien en vloerbedekking nemen.
De akoestiek is juist vrij goed ;)
Op de foto's is het kleed niet te zien die er normaal ligt.
Verder heb ik gordijnen voor de ramen, cdrek aan de achterwand etc etc :)
wimpie schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:38:
[...]

Verder erg mooie setup en gave speakers! Over die netstroomkabels zeg ik maar niks.. :>
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:43:
[...]
De akoestiek is juist vrij goed ;)
Op de foto's is het kleed niet te zien die er normaal ligt.
Verder heb ik gordijnen voor de ramen, cdrek aan de achterwand etc etc :)
Ah okee, want alleen laminaat is toch wel hol.. :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je deur nog wel open ?

[ Voor 57% gewijzigd door JvS op 02-04-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem hoor, op de foto is het beeld wat vertekenend. :)

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 03-04-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Maaruh....welke versterker mik je nu op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:07

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:01:
KWIJL :9~

Kerel, ga zo door :D

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huge_Cohones
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-08 17:42
Hier mijn HiFi spulletjes, begin dit jaar bij Stassen aangeschaft.
Geen HT, maar ik wou het toch even showen om het foto-gehalte wat naar boven te halen. :P

Marantz PM4001 versterker
Marantz CD5001 CD-speler
Phonar P200 UK (MKIII)
Cheapass DVD-speler van Chili (kruidvat B))
Cheapass breedbeeld TV van Daewoo

Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/4369/hifiruud0013fm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/3739/hifiruud0021yf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/2757/hifiruud0045hp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/4413/hifiruud0030sa.jpg

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huge_Cohones schreef op donderdag 06 april 2006 @ 19:11:
Hier mijn HiFi spulletjes, begin dit jaar bij Stassen aangeschaft.
Geen HT, maar ik wou het toch even showen om het foto-gehalte wat naar boven te halen. :P

Marantz PM4001 versterker
Marantz CD5001 CD-speler
Phonar P200 UK (MKIII)
Cheapass DVD-speler van Chili (kruidvat B))
Cheapass breedbeeld TV van Daewoo

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er leuk uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:12:
Maaruh....welke versterker mik je nu op dan?
Talking to me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
Aldmar schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:34:
[...]

Ja, via a.b.hdtv. Werkt echt super, gebruikt het nu een aantal weken en ik kan niet meer zonder :P

offtopic:
Welke kleur en hoe oud is je HCS setje?

[...]

Ik vind zelf het beeld via d-sub ook niet super. Het ziet er heel anders uit dan mijn iiyama 17" TFT. Dat komt natuurlijk ook doordat de samsung een 'echte' tv is en die iiyama echt een pc scherm. Maar goed, ik gebruik het niet zo vaak. Films kijk ik allemaal via de 360, heel soms gebruik ik de samsung voor pc gebruik.

Bij component is de backlight niet constant aan voor zover ik weet. Dat ziet er wel goed uit!

[...]

Heb je een zelfde film zowel op DVD als HD-film gezien? Ik vind er wel degelijk verschil in zitten hoor. HD-films zien er strakker uit en de kleuren komen ook mooier uit. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet verder dan 3 meter van het scherm af zit, ivm de afmetingen van mijn kamer. :|
offtopic:
Als je een mail adres in profile stond kon ik je mailen, gaat nu beetje moeilijk :) Misschien zou je mij kunnen mailen? Kunnen we ff buiten het forum afhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp je vraag niet helemaal.
Ik heb nu een Melody i60 buizenversterker:
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/6651/img16970uq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Laatst online: 14-09 16:17
Na het lang volgen van dit topic toch maar eens besloten wat foto's te nemen van mijn setup. Hier komen ze:

Een overzichtje van de voorzijde
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/6093/overzichtvoor1qw.jpg

In detail
Afbeeldingslocatie: http://img319.imageshack.us/img319/1351/detailsetup0dj.jpg

Wat ziet u:
Philips breedbeeld tv 100hz
Magnat Motion 990 stereo speakers
JVC RX-DV3R receiver/dvd speler
Aiwa videorecorder
JVC centerspeaker

Magnat 990 Motion in detail
Afbeeldingslocatie: http://img342.imageshack.us/img342/4831/speakerrechtsvoor1gn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img336.imageshack.us/img336/4131/detailspeaker2an.jpg

'Het apparaat'
Afbeeldingslocatie: http://img342.imageshack.us/img342/4324/jvc5tr.jpg

Een overzichtje van de achterzijde
Afbeeldingslocatie: http://img342.imageshack.us/img342/6706/overzichtachter9gr.jpg

Wederom wat details
Afbeeldingslocatie: http://img336.imageshack.us/img336/594/speakerachter1zz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img342.imageshack.us/img342/3656/detailspeakerachter3mt.jpg
Deze luidsprekers zaten bij de JVC home cinema geleverd. Aanvankelijk stonden deze ook aan de voorzijde, maar daar ontbrak toch duidelijk het middenbereik. Deze heb ik dus vervangen door de Magnats. Als surroundspeakers voldoen ze uitstekend en ze zijn elegant om te zien (vind ik). Daarnaast is er het voordeel dat ik geen luidsprekers moet ophangen.

Subje
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/1738/sub2wz.jpg

Al met al ben ik zeer tevreden over het beeld en geluid. Op termijn misschien een andere tv, maar voorlopig doet de Philips het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

sommige plaatjes willen niet nu wel 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door WeirdEye op 08-04-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik bezit sindskort een LCD-TV :D Dus binnenkort zal ik pics posten van mijn "thuis bioscoop". Ik heb alleen nog een klein vraagje. Ik wil mijn HD content afspelen via mijn computer op me LCD-TV.Nu heb ik een videokaart met twee DVI uitgangen en een TV-out. Me DVI porten zit al bezet met me twee LCD monitoren :P Ik kan dus een PCI videokaartje in me pc duwen en me TV aansluiten via DSUB, of ik ga gebruik maken van de TV-out (s-video volgensmij). Nu vraag ik me alleen af, wat is de beste kwaliteit? Wat is het handigst? Ik heb wel al wat gekloot met een pci kaartje, maar dat wil niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TV-Out/S-video gaat nooit een HD signaal kunnen overzetten.
Je zult voor VGA moeten gaan, maar nog liever voor DVI.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:26:
[...]

Ik begrijp je vraag niet helemaal.
Ik heb nu een Melody i60 buizenversterker:
[afbeelding]
Nou......om mijn vraag even duidelijker te maken (vaag dat je het niet begrijpt :? ):
Omdat ik plannen heb om weer een transistorversterker aan te schaffen en om budgettaire redenen, doe ik mijn prachtige buizenversterker de verkoop in.
http://markt.hifi.nl/cgi-...&session=443857db4fa10313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op zondag 09 april 2006 @ 02:59:
[...]

Nou......om mijn vraag even duidelijker te maken (vaag dat je het niet begrijpt :? ):

[...]

http://markt.hifi.nl/cgi-...&session=443857db4fa10313
Oh op zo'n manier.
Nee, ik weet nog niet wat er in de plaats gaat komen. Misschien gaat hij ook niet weg..
Tag Mclaren, Lyngdorf.. Onix X-amp.. ik weet het nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:43:
[...]

Oh op zo'n manier.
Nee, ik weet nog niet wat er in de plaats gaat komen. Misschien gaat hij ook niet weg..
Tag Mclaren, Lyngdorf.. Onix X-amp.. ik weet het nog niet :)
Oeh! Lyngdorf. O+
Als ik nu ergens op over zou stappen zou het hoogstwaarschijnlijk Lyngdorf zijn. Helemaal in combinatie met de nieuwe CD1. :9~
En dan wel in ht zwart uiteraard........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop over 1 maand een yamaha RX-V 757 in combinatie met de Yamaha DVD-S657 en twee elac zuilluidssprekers. Dit breidt ik later misschien uit met een subwoofer, twee boekenplankspeakers en een centerspeaker. Ondanks het ontbreken van een subwoofer vond ik het geluid in de winkel gisteren heel warm. Vinden jullie het een geschikte keus? Ik ben er ongeveer 1200 euro voor kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-jey schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:20:
Ik bezit sindskort een LCD-TV :D Dus binnenkort zal ik pics posten van mijn "thuis bioscoop". Ik heb alleen nog een klein vraagje. Ik wil mijn HD content afspelen via mijn computer op me LCD-TV.Nu heb ik een videokaart met twee DVI uitgangen en een TV-out. Me DVI porten zit al bezet met me twee LCD monitoren :P Ik kan dus een PCI videokaartje in me pc duwen en me TV aansluiten via DSUB, of ik ga gebruik maken van de TV-out (s-video volgensmij). Nu vraag ik me alleen af, wat is de beste kwaliteit? Wat is het handigst? Ik heb wel al wat gekloot met een pci kaartje, maar dat wil niet echt lukken.
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:12:
Ik koop over 1 maand een yamaha RX-V 757 in combinatie met de Yamaha DVD-S657 en twee elac zuilluidssprekers. Dit breidt ik later misschien uit met een subwoofer, twee boekenplankspeakers en een centerspeaker. Ondanks het ontbreken van een subwoofer vond ik het geluid in de winkel gisteren heel warm. Vinden jullie het een geschikte keus? Ik ben er ongeveer 1200 euro voor kwijt.
ik geloof dat de waarschuwing er weer bij moet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Koffie schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:56:
TV-Out/S-video gaat nooit een HD signaal kunnen overzetten.
Je zult voor VGA moeten gaan, maar nog liever voor DVI.
Ik zie geen verschil tussen een hdmi kabel van 90 euro of een vga kabel van 15 euro op mijn projector....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat plaatjes van de Melody...naast een PrimaLuna Prologue no. 2 :)

[ Voor 73% gewijzigd door Abbadon op 05-02-2008 20:57 . Reden: Op verzoek van poster links verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hoe verhoudt die Primaluna zich tegenover jouw versterker? Van die Primaluna's hoor je ook erg veel goede verhalen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:24:
Nog wat plaatjes van de Melody...naast een PrimaLuna Prologue no. 2 :)
Dat glanzende zwart is echt heel erg stijlvol, zeker icm die buizen, maar is het niet enorm lastig om het zaakje stofvrij te houden?

[ Voor 41% gewijzigd door teacher op 16-09-2009 16:09 . Reden: dode linkjes. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Oh yeah baby, more pr0n please :9

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe mij maar liever gaten dan palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet hem idd vaak stoffen wil je hem perfect netjes hebben.
Als het licht er niet op valt, valt het wel mee.
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden 8)

Voor mijn review van de Prima Luna vs de Melody:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43232.0

Enjoy :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:02:
I've got LOTS, maar ik kan dat allemaal niet gaan hosten op dit moment :)

Kijk in mijn topic(s) voor plaatjes van alles wat ik heb (gehad) :)
Surround:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=21551.0
en stereo set:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Heb vanaf volgende week dinsdag een LG 26LX2R LCD TV, zal dan tevens nog wat nieuwe foto's maken.

offtopic
Nu vraag ik me af of iemand me kan vertellen of het mogelijk is om voor rond de 800,- een reciever, dvdspeler en boxen te kopen waarmee, ik zowel me dvd speler, me xbox360 en playstation 2 kan aansluiten zodat deze alle drie dolby surround hebben. Met mijn huidige setup kan dat niet ivm de gelimiteerde opties van me Philips LX3600D. Aangezien ik niet zoveel verstand er van heb sta ik open voor jullie advies

Hoeft niet in deze tread te helpen, om zo ontopic te blijven.

Vraag het dan ook niet hier...

[ Voor 8% gewijzigd door Kaj. op 14-04-2006 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00n schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:50:
Heb vanaf volgende week dinsdag een LG 26LX2R LCD TV, zal dan tevens nog wat nieuwe foto's maken.

offtopic
Nu vraag ik me af of iemand me kan vertellen of het mogelijk is om voor rond de 800,- een reciever, dvdspeler en boxen te kopen waarmee, ik zowel me dvd speler, me xbox360 en playstation 2 kan aansluiten zodat deze alle drie dolby surround hebben. Met mijn huidige setup kan dat niet ivm de gelimiteerde opties van me Philips LX3600D. Aangezien ik niet zoveel verstand er van heb sta ik open voor jullie advies

Hoeft niet in deze tread te helpen, om zo ontopic te blijven.
Ik zou dan bijna voor zo'n harmon kardon setje gaat wat ze overal aanbieden. Receiver, dvd-speler en speaker setje. Is echt een prima begin voor een aantal jaartjes, heerlijke subwoofer vind ik persoonlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik ga toch mijn vraag stellen.

Nee dus. Lees de startpost nog eens door. :)

[ Voor 57% gewijzigd door Kaj. op 14-04-2006 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mensen; ik donder de topicwaarschuwing er nog maar weer eens in; dit is geen "wat moet ik kopen"-thread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:02:
idd, zit er een leeftijd aan deze prOn verbonden :P

[img]snip[/img]
damn he, en dat voor op je slaapkamer 8).

[ Voor 12% gewijzigd door teacher op 25-09-2009 20:57 . Reden: dode linkjes. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:04
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:41:
[...]

Als er iemand komt binnenlopen valt die zo over je speaker heen volgens mij.
En als die de speaker kan ontwijken bijft die zeker wel hangen achter die enorme dikke kabel waardoor die jouw mooi rekje met je dure-bling installatie meesleurt en op de grond laat keilen. Ik had met die mooie spulletjes wel de indeling van mijn kamer veranderd :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door teacher op 28-10-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

jos707 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:01:
[...]

Als er iemand komt binnenlopen valt die zo over je speaker heen volgens mij.
En als die de speaker kan ontwijken bijft die zeker wel hangen achter die enorme dikke kabel waardoor die jouw mooi rekje met je dure-bling installatie meesleurt en op de grond laat keilen. Ik had met die mooie spulletjes wel de indeling van mijn kamer veranderd :Y)
Of ik was op mezelf gaan wonen. :D :P

Als ie dat nog niet doet tenminste.....(maar ik denk het niet)

[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 14-04-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:41:
[...]

Hoe kan DAT nu goed klinken op een slaapkamer in deze opstelling, sorry hoor maar zo krijg je nooit een goed geluidsbeeld met dat bed (dekens/dekbed is eng in een luisterruimte aan een zijde)

ben benieuw hoe je zo serieus genomen denkt te worden bij anderen op het hififorum?

[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 28-10-2009 15:05 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

technopeuter schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:33:
[...]

Hoe kan DAT nu goed klinken op een slaapkamer in deze opstelling, sorry hoor maar zo krijg je nooit een goed geluidsbeeld met dat bed (dekens/dekbed is eng in een luisterruimte aan een zijde)

ben benieuw hoe je zo serieus genomen denkt te worden bij anderen op het hififorum?
Nou misschien gaat hij volgende maand wel het huis uit.
En heeft hij ze spulletjes vast gekocht.

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik denk dat serieus genomen worden door mensen op een hifi forum niet bij iedereen hoog op z'n lijstje staat.

Ontopic dan maar weer, ik moet binnekort ook shoppen voor m'n home cinema set, en dit leuke topicje heeft wat leuke ideeen. Ik hou het zeker even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En denk je dat jij serieus wordt genomen dan, met zulke reacties? Als diegene het mooi vind klinken moet hij dat toch zelf weten.. Laat iedereen in zn waarde!

sorry voor offtopic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mooi spul :*) , maar als htforum bezoeker was ik er al bekend mee natuurlijk.

off-topic:
Ik ben op zoek naar een meubel voor m`n audio-installatie, xbox360 en TV. Ik zoek eigenlijk net zoiets als de Oppli (zie pic) van Ikea, alleen weet ik niet wat de binnenmaten van de Oppli zijn. Er moet natuurlijk wel een receiver enzo in kunnen. Dus minimaal 45cm breed en iets van 50cm diep. Warmte moet nog wel afgevoerd kunnen worden. Het meubel moet plaats kunnen bieden aan een cd-speler, dvd-speler, receiver en xbox360 en moet bovenop een breedbeeld-TV kunnen dragen.
Kijk hier ff voor de details:
Trasos in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

Budget ligt op ongeveer 200 euro.
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/27385_PE082595_S3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van dat meubel is dat ie maar 38cm diep is.
Zat er zelf ook aan te denken, maar gezien de diepte ben ik er vanaf gestapt.

Mijn receiver (Yamaha RX-V457) is 46cm diep (ben even kwijt of dat nou met, of zonder de connectoren/draden meuk aan de achterkant is).
Om zo'n kast zo ver van de muur te moeten zetten dat het past maakt het niet mooier...helaas.

Ik wil nu een meubel kopen bij de Leenbakker. Kost 99,95 Euro en staat in de laatste twee reclame folders.
Niet spectaculair, maar beter dan niets en zeker beter dan wat ik nu heb.
Plus, een Philips 32PF9830/10 van 2199 Euro hakt ook wel in de bankrekening als ik 'm heb...Ga die volgende week bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 09:58:

Zou het trouwens slecht zijn dat mijn LCD TV voor een redelijk koud raam staat (enkel glas) en ook voor de verwarming..Temperatuur varieert tussen de 10 en 25 graden..
Het lijkt me ook niet gezond voor een LCD scherm om als voetstuk een speaker te hebben. Dat soort vibraties kunnen nooit gezond zijn voor je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 16:57

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:32:
[...]

Het lijkt me ook niet gezond voor een LCD scherm om als voetstuk een speaker te hebben. Dat soort vibraties kunnen nooit gezond zijn voor je scherm.
Mijn lcd-schermpje staat ook bovenop mijn centerspeaker. LCD: LG 15" tv en center: KEF Q10-c
Die centerspeaker is zodanig gebouwd dat er nagenoeg geen trillingen voelbaar zijn (en hij is magnetisch afgeschermd)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:32:
Het is maar een center speaker hoor :P En bovendien.... er bestaan zelfs TV's met ingebouwde speakers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:30:

off-topic:
Ik ben op zoek naar een meubel voor m`n audio-installatie, xbox360 en TV. Ik zoek eigenlijk net zoiets als de Oppli (zie pic) van Ikea, alleen weet ik niet wat de binnenmaten van de Oppli zijn. Er moet natuurlijk wel een receiver enzo in kunnen. Dus minimaal 45cm breed en iets van 50cm diep. Warmte moet nog wel afgevoerd kunnen worden. Het meubel moet plaats kunnen bieden aan een cd-speler, dvd-speler, receiver en xbox360 en moet bovenop een breedbeeld-TV kunnen dragen.

[afbeelding]
Die heb ik :*) maar dan soort gelijk model

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/klein1.jpg

Grote versie

Die komt idd ook van de ikea af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kom eens luisteren, dan praat je wel anders ;)
Tuurlijk het is niet optimaal, het kan altijd beter, maar in de gemiddelde woonkamer is het ook verre van perfect. (plavuizen, grote ramen, L-vormige kamer..etc)

Ten tweede, jij neemt blijkbaar alleen mensen serieus als je zowel ontzettende dure spullen hebt én je kamer/opstelling akoestisch helemaal perfect hebt??

Daarnaast heb ik nergens de ambitie uitgesproken 'serieus' genomen te worden, wat overigens al een vaag begrip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:26:
Ten tweede, jij neemt blijkbaar alleen mensen serieus als je zowel ontzettende dure spullen hebt én je kamer/opstelling akoestisch helemaal perfect hebt??
Ik hoop in ieder geval dat je nog genoeg geld hebt om een eigen woning van in te richten enzo ;)

De akoestiek van een ruimte heeft natuurlijk wel erg veel invloed, die steeds meer gaat opvallen naarmate je apparatuur beter wordt.
Daarnaast heb ik nergens de ambitie uitgesproken 'serieus' genomen te worden, wat overigens al een vaag begrip is.
Ik hoop inderdaad niet dat iemand teveel ambitie heeft om serieus genomen te worden door een kliekje self-proclaimed kenners die wauwelen of klankverschillen tussen versterkers met groene en pimpelpaarse koellichamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Laatst online: 12-09 16:54
Trasos schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:30:

off-topic:

[afbeelding]
Zou je dan niet beter voor enkele euro's een plaat MDF halen en een potje verf, zo maak je je eigen kastje met de juiste afmetingen en hou je minstens 150€ over om andere dingen mee aan te kopen. We zijn toch tweakers, of niet soms. ;)

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

looin schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:49:
[...]

Zou je dan niet beter voor enkele euro's een plaat MDF halen en een potje verf, zo maak je je eigen kastje met de juiste afmetingen en hou je minstens 150€ over om andere dingen mee aan te kopen. We zijn toch tweakers, of niet soms. ;)
Ehhhh jaaa we zijn tweakers maar soms zijn we ook wel eens lui he >:) >:) dus vandaar dat we soms meer geld uit geven aan meubels :P :P
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 16:57

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Exirion schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:19:
[...]

Het is maar een center speaker hoor :P En bovendien.... er bestaan zelfs TV's met ingebouwde speakers :+
"het is maar een centerspeaker" Sinds mijn Q10-c centerspeaker ben ik het níet met je eens. Wat die speaker allemaal te verwerken krijgt joh, dat is niet normaal.
Ik ben tegenwoordig van mening dat de centerspeaker overduidelijk de belangrijkste speaker is in een home-cinema systeem

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bartvl schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:18:
"het is maar een centerspeaker" Sinds mijn Q10-c centerspeaker ben ik het níet met je eens. Wat die speaker allemaal te verwerken krijgt joh, dat is niet normaal.
Wat voor speaker je ook hebt staan, in een gemiddelde setup krijgt het center kanaal weinig onder de 100Hz te verwerken. Bovendien pleit het niet echt voor de kwaliteit van je speakers als ie zo erg trilt dat je bang moet zijn voor de TV die erop staat. Een goeie speaker resoneert namelijk niet buitensporig.
Ik ben tegenwoordig van mening dat de centerspeaker overduidelijk de belangrijkste speaker is in een home-cinema systeem
Daarover zijn de meningen verdeeld, maar zelfs als je dat vindt blijft het bovenstaande nogsteeds gelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

looin schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:49:
[...]

Daar schrik je nog van, wat tegenwoordig een MDF plaatje en wat ander materiaal nog kost.. Ik was ook 150 euro kwijt en nog 2 weken schilderen en schuren..

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.batenburg/onno/IMG_1864.jpg

(overigens staat de set niet meer in deze opstelling en ook niet meer op deze kamer, zal eens een keer nieuwe foto`s maken)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 16:17
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:25:
[...]

Die heb ik :*) maar dan soort gelijk model

Die komt idd ook van de ikea af :)
Die heb ik :*) (de tv dan :P ) Die staat ook op een ikea meubel.
Maar ff een vraagje..1 v/d twee scart ingangen op die tv zou rgb zijn.. :) Nou weet ik niet welke,, handleiding etc heb ik niet meer,, en het verschil kan ik ook niet zien. :| help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
zo, tijdje terug dat ik hier gepost heb :P

dit had ik afgelopen week weer....
zit ik van de week muziek te luisteren, ruik ik opeens een soort brandlucht. alsof er iets aan het verschroeien is.. ff aan pa vragen; ow dat komt uit de keuken.. nou goed..
2min later, goh het is nog niet weg :? dus ik ga zoeken (geur werd sterker naarmate ik door m'n kamer naar achteren liep, dus ik shiit wat is dit nou weer. gelijk stekkers eruit natuurlijk, wat blijkt; m'n sub ampje (hypex hs200) kokend heet en daar kwam dus ook die lucht vandaan...
ik moest weg, dus paar dagen later ben ik weer thuis, dus gelijk ff die amp loshalen. blijkt dat er een heel stugge kabel naar de woofer in zat en mij leek het dus logisch dat die kabel sluiting had gemaakt (moest de amp nog inbouwen, staat nog los in de kast O-) )
dus ik zet een iets dunnere kabel eraan (6mm doorsnede is toch wel een beetje overdreven vind ik :P ), nieuwe zekering erin en aanzetten..
WTF :| allemaal rook en die stank :'(
ik heb echt geen idee hoe dit kan, had het toch niet verwacht van een hypex..
en in de kast stond ie echt goed hoor, er is absoluut niks ingevallen ofzo want ik had de plank waar de amp op stond expres leeg gelaten.
/me triple_A is niet blij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine update :)

Heb er een Xbox360 voor een mooie prijs bij kunnen scoren :) dat mediacenterextender werkt echt perfect veel mooier beeld als via de pc. En ik gebruik nu een mediacentertoetsenbord :)

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/7485/p10200111ww.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 17:18 . Reden: foto was btje groot :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:14:

Heb er een Xbox360 voor een mooie prijs bij kunnen scoren :) dat mediacenterextender werkt echt perfect veel mooier beeld als via de pc. En ik gebruik nu een mediacentertoetsenbord :)

[afbeelding]
Een super opgeruimd bureau...
dan kijken we ff ónder het bureau en zien dan dat het daar iets minder netjes is. ;)

Maarre, super-combi die 360 icm PC. Vooral als je dan ook nog Transcode360 erbij gebruikt, voor DivX etc. Spreek uit eigen ervaring >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 14:15
Voor degenen die een post missen; ik heb net eentje weggehaald met een 'Wat moet ik nemen??' vraag, plus enkele reacties daarop omdat die tamelijk loos waren geworden door de verwijderde aanleiding :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:14:

[afbeelding]
Dan via de pc die aangesloten zit via een d-sub of dvi kabel op de native resolutie :?
Lijkt me toch heel sterk dat het er dan veel beter uit ziet... wat doet de xbox extra dat het er mooier uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:19
Bartjuh schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:48:
[...]

Dan via de pc die aangesloten zit via een d-sub of dvi kabel op de native resolutie :?
Lijkt me toch heel sterk dat het er dan veel beter uit ziet... wat doet de xbox extra dat het er mooier uit ziet?
hmm... ik denk dat hij echt het mediacentre bedoeld.... dus kun je via het netwerk aansluiten. en je kan dan via je xbox je films van de pc laden. dus geen verlies, maar de xbox past zich aan op zijn normale (optimalere) formaat naar de tv.

g.,

rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:48:
[...]

Het zal wel post postprocessing zijn wat standaard op de computer bij de meeste codes uitstaat, het is gewoon een kwestie van aanzetten. Helemaal waneer je direcxt 9 render gebruik in de plaats van oldschool overlay, dan nog dirext 9 high resolutie subtitels en je weet niet wat je ziet _/-\o_ . Zo zie je maar dat een goeie 3dkaart ook nutig is voor het kijken van films. Veder kan je de computer laten scalen naar de juiste resolutie doormiddel van bicubic wat er veel beter uit ziet dan waneer een tft scherm moet gaan scalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:26:
[...]

Kom eens luisteren, dan praat je wel anders ;)
Tuurlijk het is niet optimaal, het kan altijd beter, maar in de gemiddelde woonkamer is het ook verre van perfect. (plavuizen, grote ramen, L-vormige kamer..etc)

Gelukkig snap jij mijn reactie een beetje beter dan de anderen uit de vorige reply's Ik ben gewoon erg verbaast dat je zo'n dure setup daar kwijt kunt en wilt hebben.
De helft van mijn budget gaat uit naar kamersetup. Daar kun je klanktechnisch zo veel mee winnen. Ook goede speakers klinken in een badkamer niet goed.
Akoestiek is gewoon heel belangrijk. Waarom ga je liever naar de HMH dan naar de ArenA?
dus mijn reactie was een schrikreactie...

diskeltische lurker

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.