"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"
Jah...ToniBraxton schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:36:
[...]
Zal inderdaad veel lekkerder "liggen", zo'n groot bed
[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 26-03-2006 20:20 ]
Het is idd wel lekker filmpjes kijken nu met de LG tv..
Het geluid is wel veranderd, de vloer is van hout en niet van beton, maar ben er nog steeds tevreden over..
Enige nadeel nu is dat het een rijtjeshuis is
Verwijderd
Weten jullie of er al veel films verkrijgbaar zijn in dit formaat? Zoja, waar?
Thanx
Legaal zijn er volgens mij nog geen films te krijgen. Pas bij Bluray/HD-dvd zullen ze in 1080i uitgebracht worden.Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:43:
Ik heb zojuist een trailer van een film (V for Vendetta) gevonden in HDTV formaat. Wat een super beeldkwaliteit zeg! Ik stond versteld!
Weten jullie of er al veel films verkrijgbaar zijn in dit formaat? Zoja, waar?
Thanx
Wil je meer HD trailers kan je ook op http://www.apple.com/quicktime/guide/hd/ gaan kijken.
Nieuwsgroepen is een optie voor films maar dat is niet legaal meer voor zover ik weet
[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 27-03-2006 00:48 ]
Verwijderd
Heb je geen last van de (verticale) kijkhoek als je in je bed ligt, of is dat bij de huidige lcd-tv's geen probleem meer?PnD schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:34:
Oude situatie afbeelding, laad ie niet altijd even lekker nee, geen idee waar het aan ligt..
Het is idd wel lekker filmpjes kijken nu met de LG tv..
Het geluid is wel veranderd, de vloer is van hout en niet van beton, maar ben er nog steeds tevreden over..
Enige nadeel nu is dat het een rijtjeshuis is
Verwijderd
Het is me iig nog nooit opgevallen..Zal er is op letten vanavond..Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:11:
[...]
Heb je geen last van de (verticale) kijkhoek als je in je bed ligt, of is dat bij de huidige lcd-tv's geen probleem meer?

Sanyo Z1 aan plafond meubel.. echt ideaal

heb mijn spotjes ook moeten verhangen want die hingen prachtig in het midden voor mijn scherm
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
je moet idd niet meteen de deuren open gooien.. maar de deur kan makkelijk open en je kunt er doorheen.. idee was eerst ook dat ie wat meer naar achteren kwam.. maar nu heb ik hem mooi op een plaats gehangen waar 2 gips platen samen komen zodat ik zeker weet dat daar stuk hout zit zodat ik hem veilig kon bevestigen mijn projectie schermLostcuban schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:59:
Heb je niet een probleem als iemand je kamer in komt stappen, Of lijkt dat zo door de foto?
Ik heb geen verschil kunnen merken tussen als ik lig of zit, opzich is de hoek ook heel klein als ik lig omdat er toch 2 meter afstand tussen zit..Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:11:
[...]
Heb je geen last van de (verticale) kijkhoek als je in je bed ligt, of is dat bij de huidige lcd-tv's geen probleem meer?
Ik zou proberen om zo'n rubberen stootblok te regelen dat je aan het plafond kunt hangen ook. Stel dat iemand je deur wel meteen opengooit...ReseTTim schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:09:
[...]
je moet idd niet meteen de deuren open gooien.. maar de deur kan makkelijk open en je kunt er doorheen.. idee was eerst ook dat ie wat meer naar achteren kwam.. maar nu heb ik hem mooi op een plaats gehangen waar 2 gips platen samen komen zodat ik zeker weet dat daar stuk hout zit zodat ik hem veilig kon bevestigen mijn projectie scherm
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Ik heb de luidsprekers uit de visaton casablanca MK IV gebruikt hiervoor..

deze hangen aan een technics SU-8088 stereo-receiver die ik fantastisch klinken vind!
TV is een Philips 32PW8720/12(= 81 cm,100Hz,breedbeeld-TV met Digital Crystal Clear) waar ik tevens zeer tevreden van ben!
Het geluid vind ik fantastisch klinken en ik denk dat'k nog veel plezier ga beleven aan deze torentjes!
In de toekomst uitbreiden naar een 5.1,maar ik zal eerst een actieve sub in mekaar knutselen(zo ook de versterkermodule die reeds in afwerkingsfase zit!)
Verwijderd
Nice...ReseTTim schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:56:
eindelijk beamertje vorige week vrijdag opgehangen.. nu net ook mijn front speakers opgehangenen kabels van zowel speakers al de stroom kabels van beamer mooi weggewerkt..
[afbeelding]
Sanyo Z1 aan plafond meubel.. echt ideaalen vind ik toch wel wat fijner dan zelf plankje maken enzo..
[afbeelding]
[afbeelding]
heb mijn spotjes ook moeten verhangen want die hingen prachtig in het midden voor mijn scherm
Verwijderd
Zo wat is dat voor dikke subwoofer links. Een nieuw model van SVSVerwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 09:50:
Ik beb mij de afgelopen weken wat bezig gehouden met het in mekaar steken van enkele Visaton torentjes!
Ik heb de luidsprekers uit de visaton casablanca MK IV gebruikt hiervoor..
Verwijderd
net niet!Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:42:
[...]
Zo wat is dat voor dikke subwoofer links. Een nieuw model van SVS
Zo ja, hoe moet dit? Kan niets vinden op Google discusseigroepen, alleen over de andere modellen.
Ter info: Mijn Home Cinema Set (pics volgen nog)
Harman/Kardon AVR135
Harman/Kardon DVD-27
JBL SCS200 5.1 speakerset
Zelf aangepast:
Speakers van JBL niet allemaal gebruikt, alleen de centerspeaker en de subwoofer.
Voor de rest heb ik mijn B&W 560's gebruikt als frontspeakers en mijn B&W 510's gebruikt als rearspeakers.
[ Voor 49% gewijzigd door Tallguy op 02-04-2006 11:24 ]
Echter op welke hoogte moet je zo'n tv ophangen? Zijn daar richtlijnen voor?
[ Voor 12% gewijzigd door jeroenzelle op 02-04-2006 14:46 ]
Bij een pc monitor moet volgens de arbo de bovenrand van het scherm op gelijke hoogte met je ogen lopen om je nek zo min mogelijk te belasten. Misschien moet je ook zoiets aanhouden voor een tvJeroenz18 schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:42:
Ik heb 1 week geleden via Wehkamp voor 899 euro een 26" Philips LCD tv besteld ( 26PF3320 ).
Ik heb hier ergens in dit topic geloof ik gelezen dat je ogen op circa 1/3 onder de bovenrand van het scherm moeten zitten, ofwel 2/3 boven de onderrand.Jeroenz18 schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:42:
Ik heb 1 week geleden via Wehkamp voor 899 euro een 26" Philips LCD tv besteld ( 26PF3320 ).
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
Ja, die willen dat je elktijd needgebukt kijkt.Bartjuh schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:53:
[...]
Bij een pc monitor moet volgens de arbo de bovenrand van het scherm op gelijke hoogte met je ogen lopen om je nek zo min mogelijk te belasten. Misschien moet je ook zoiets aanhouden voor een tv
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 15:17 ]
stootblok aan plaffond heeft geen zin.. ivm de hoogte tussen deur en plafond een dikke 30cm is..XanderH schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:51:
Ik zou proberen om zo'n rubberen stootblok te regelen dat je aan het plafond kunt hangen ook. Stel dat iemand je deur wel meteen opengooit...
gisteren weer relaxt genoten.. zat op rij 1
enig nadeel wat ik nog niet op orde heb is de resolutie van die beamer.. moet maar is nieuwe drivers van mijn videokaart installeren..
Dat laatste is wel belangrijk denk ik, naar beneden kijken is namelijk "makkelijker" dan naar boven kijken.Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:16:
Maak maar 1/3 van de onderkant, dat kijkt veel lekkerder waneer je naar films kijk met ondertiteling.
[...]
Ja, die willen dat je elktijd needgebukt kijkt.
Daarom twijfel ik ook en beetje aan 1/3 van de onderkant ivm de subtitles, het klinkt wel logisch, maar ja moet relatief veel omhoog kijken dan.
Life is not about specs, it is about joy!
Netjes geinstalleerd hoor. Ik zou er alleen wel eens over nadenken een keer een betere projector te kopen dan de Z1. De Z1 was voor zijn tijd een hele goede projector, één van de eerste native 16:9 projectoren (en daarmee misschien wel de eerste goede HT lcd projector) maar de huidige generatie LCD projectoren zijn tot zo ontzettend veel meer in staat dan de Z1!ReseTTim schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:56:
eindelijk beamertje vorige week vrijdag opgehangen.. nu net ook mijn front speakers opgehangenen kabels van zowel speakers al de stroom kabels van beamer mooi weggewerkt..
En wat is het probleem met de resolutie? Lukt het niet om 964x544 te draaien? Het is idd ook wel een hele rare resolutie. Maar met powerstrip kan je in principe elke resolutie aanmaken. En daarna kan je het programma er weer af knikkeren.
Helaas, maar omdat de garantie net was verlopen (bon weg gegooid)heb ik 2 klassieke SEAS speakers op de kop getikt en ben deze gaan inbouwen in de huidige kastjes met het idee ze af te stemmen op 75 hz. Daaronder neemt de sub het over. Het betreft 2 W14AL woofers met een aluminium conus en magnesium chassis.
Zoals mijn cantons er nu bij staan:

De midwoofer van SEAS:

Overzichtje:

Nu heb ik alleen één ding over het hoofd gezien. De woofer is 8 ohm ipv. de 4 welke de canton speaker was. Het resultaat is dat de tweeter wat te hard speelt.
Ik dacht er aan de tweeter 3db te verzwakken met koolweerstandjes, maar heb geen idee of ik hiermee het gewenste resultaat bereik. Het is voor mij op het moment een beetje te duur en omslachtig om 2 nieuwe filters te gaan ontwerpen..
[ Voor 3% gewijzigd door PassieWassie op 02-04-2006 19:45 ]
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Verwijderd
Als je het goed wilt zoen zou je inderdaad het filter moeten gaan aanpassen.
Maar als het goed is zit trouwens op de meeste luidsprekers gewoon 5 jaar gerantie.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 19:32 ]
Hmm, dat zou inderdaad best kunnen! Ik had al even het een en ander gesimuleerd in WinISD, maar kan er niet echt wijs van worden. De speakertjes klinken op zich best al wel fijn, maar ze missen de rust van de cantons, terwijl ze kwalitatief wel aanzienlijk beter zijn dan de standaard speakers. Daarom wilde ik eerst de tweeters gaan verzwakken omdat ik denk dat die luider zijn gaan spelen sinds deze modificatie (het klinkt wat schel en hard aan de oren)Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 19:31:
Oei, het punt is dat de filter natuurlijk is gebaseerd op 4Ohm luidsprekers, aangezien je woofer nu een andere impidantie heeft is de crosover ferquentie nug ook verandert.
Als je het goed wilt zoen zou je inderdaad het filter moeten gaan aanpassen.
Maar als het goed is zit trouwens op de meeste luidsprekers gewoon 5 jaar gerantie.
* de bon had ik net een paar maanden terug weg gegooid

[ Voor 6% gewijzigd door PassieWassie op 02-04-2006 19:44 ]
Ik zou ermee naar speakerland gaan en door laten meten (en misschien een voorstel tot een filter laten doen). Een andere woofer heeft een totaal andere respons, andere gevoeligheid, andere impedantie. Dan moet je dus echt het filter opnieuw ontwerpen! Bovendien is het nog een Alu cone ook, dat stelt hogere eisen aan het filter omdat die dingen cone break up modes hebben. Daar wil je ruim onder blijven en bovendien stijl filteren. Kortom: nieuw filterthabazzman schreef op zondag 02 april 2006 @ 19:42:
[...]
Hmm, dat zou inderdaad best kunnen! Ik had al even het een en ander gesimuleerd in WinISD, maar kan er niet echt wijs van worden. De speakertjes klinken op zich best al wel fijn, maar ze missen de rust van de cantons, terwijl ze kwalitatief wel aanzienlijk beter zijn dan de standaard speakers. Daarom wilde ik eerst de tweeters gaan verzwakken omdat ik denk dat die luider zijn gaan spelen sinds deze modificatie (het klinkt wat schel en hard aan de oren)
* de bon had ik net een paar maanden terug weg gegooid( de garantie is dus verlopen
)
Verwijderd

High res versie
Specs:
Akai miniset met een 3cd wisselaar, 2x35watts continue Versterkertje + 2x Quadrofonisch surround.
72CM Sony Breedbeeld tv met verschillende functies
2xConcept Zuilluidsprekers
Samgsung DVD spelert.. en nog 2 speakertjes die morgen opgehangen gaan worden
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 20:02 ]
Cone break-up zit wel goed, dat treedt bij ongeveer 7500 hz op, het filter is van een 2nd order -12db @ 3000 hz, dus dat zit wel snorJag schreef op zondag 02 april 2006 @ 20:01:
[...]
Ik zou ermee naar speakerland gaan en door laten meten (en misschien een voorstel tot een filter laten doen). Een andere woofer heeft een totaal andere respons, andere gevoeligheid, andere impedantie. Dan moet je dus echt het filter opnieuw ontwerpen! Bovendien is het nog een Alu cone ook, dat stelt hogere eisen aan het filter omdat die dingen cone break up modes hebben. Daar wil je ruim onder blijven en bovendien stijl filteren. Kortom: nieuw filter.
kan best.. maar deze heb ik 2de hands gekocht voor leuke prijs.. projecteert prachtig en ben er blij meeJag schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:49:
Netjes geinstalleerd hoor. Ik zou er alleen wel eens over nadenken een keer een betere projector te kopen dan de Z1. De Z1 was voor zijn tijd een hele goede projector, één van de eerste native 16:9 projectoren (en daarmee misschien wel de eerste goede HT lcd projector) maar de huidige generatie LCD projectoren zijn tot zo ontzettend veel meer in staat dan de Z1!
En wat is het probleem met de resolutie? Lukt het niet om 964x544 te draaien? Het is idd ook wel een hele rare resolutie. Maar met powerstrip kan je in principe elke resolutie aanmaken. En daarna kan je het programma er weer af knikkeren.
en tja die resolutie, ik denk dat ik daarvoor nog de laatste videokaart drivers moet downloaden want wat ik nu instel. windows pakt de resolutie gewoon niet...
Ik heb een plaatje bijgevoegd zodat jullie kunnen zien hoe ik het denk te moeten verbinden, maar ik mis nog de videorecorder qua aansluiten.
Info:
Philips TV met 1x SCART en 1x Antenne aansluiting
Videorecorder met 2x SCART, 1x S-Video-out en Audio L+R
Casema Setup top box voor digitale TV
Harman/Kardon AVR132
Harman/Kardon DVD-27
PC met SpDif in & out
Mijn idee is:
1. Casema box met SCART aan de TV verbinden.
2. DVD speler met Coax (voor audio) en S-Video aan AVR132 verbinden
3. PC met optisch aan AVR132 verbinden
4. Videorecorder met antennekabel vanuit Casemabox verbinden voor inkomende data
5. Videorecorder via S-video-out + audio L+R met AVR verbinden??
Ik moet er in idergeval voor zorgen dat ik:
1. Beeld heb als ik een DVD wil kijken
2. Beeld heb als ik digitale TV wil kijken via Casema
3. Beeld heb als ik via de videorecorder wil kijken
4. Beeld heb als ik via de PC een DivX film wil kijken (PC heeft S-video-out)
Kunnen jullie voor mij checken of mijn idee gaat werken of dat ik ergens een fout heb gemaakt?

Clickable!
[ Voor 30% gewijzigd door Tallguy op 03-04-2006 11:19 ]
Tsjah, weet niet wat voor tv je hebt, maar misschien is het handiger om je casema-box en dvdspeler via s-video op de versterker aan te sluiten en dan vanaf de versterker met een s-video naar scart verloopje op de tv aan te sluiten...
Videorecorder kun je dan natuurlijk gewoon via de antennekabel laten lopen...
Coax-kabeltje tussen je dvdspeler en je versterker en je bent eruit...
Op je plaatje zit er -volgens mij- nog geen beeldverbinding tussen je dvdspeler -via versterker- en je tv en je videorecorder en je tv...
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 03-04-2006 11:21 ]
Hoe moeilijk kan het nou helemaal zijn?Tai-Pan schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:11:
Ik heb afgelopen zaterdag de H/K 135 receiver met H/K DVD-27 gekocht. Nu zit ik een beetje erg vast wat betreft de bekabeling aansluiten. Wat moet in vredesnaam waar?

Overigens ben je gek als je je DVD-speler via SVHS over je receiver laat lopen. Hang gewoon lekker een redelijke SCART kabel (RGB) tussen je speler en TV, en sluit de digitale uitgang van je DVD-speler op de receiver aan voor geluid.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Vind dat nogal kort door de bocht... Afhankelijk van de televisie kan het effect minimaal zijn als je een fatsoenlijke s-video kabel gebruikt...Exirion schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:27:
[...]
Overigens ben je gek als je je DVD-speler via SVHS over je receiver laat lopen. Hang gewoon lekker een redelijke SCART kabel (RGB) tussen je speler en TV, en sluit de digitale uitgang van je DVD-speler op de receiver aan voor geluid.
Daarbij: hij heeft een videorecorder, een digitale tuner en een dvdspeler aan te sluiten...
Iemand met een brakke TV neemt geen digitale televisie. En vooral bij een DVD-speler ga je voor kwaliteit, dus dan zou ik die via RGB aansluiten. Eventueel kun je ook nog een SCART switch gebruiken.MikeyMan schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:32:
Vind dat nogal kort door de bocht... Afhankelijk van de televisie kan het effect minimaal zijn als je een fatsoenlijke s-video kabel gebruikt...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Right... Dat geloof je toch zeker zelf niet he...? Tis gewoon nieuw; dus wil men het hebben... Hell, zelfs de opa van m'n vriendin, die een jaar of 80 is, heeft sinds vorige week digitale tv...Exirion schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:36:
[...]
Iemand met een brakke TV neemt geen digitale televisie.
En nogmaals; het beeld is via s-video echt zo slecht niet hoor... Ik heb het hier ook zo aangesloten, en ik heb er echt geen problemen mee...
Daarbij; een top-tv met 1 scart-aansluiting...?
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 03-04-2006 11:40 ]
Goed, laat ik het anders zeggen: waarom zou je in hemelsnaam een inferieure aansluiting gebruiken als je voor een paar knaken een optimalere aansluiting hebt? Ik zou het zelf niet weten. En als je dan toch een SCART aansluiting hebt, gebruik die dan voor een DVD-speler.MikeyMan schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:40:
Right... Dat geloof je toch zeker zelf niet he...? Tis gewoon nieuw; dus wil men het hebben... Hell, zelfs de opa van m'n vriendin, die een jaar of 80 is, heeft sinds vorige week digitale tv...
En nogmaals; het beeld is via s-video echt zo slecht niet hoor... Ik heb het hier ook zo aangesloten, en ik heb er echt geen problemen mee...
@Exirion:Nou...het is wel lastig, want ik vermoed ddat ik verloopkabels moet gebruiken van SCART naar CINC of andersom.
Want nu heb ik het zo dat aan mijn Casema box een SCART kabel hangt naar de DVD speler. Ook hangt er een SCART kabel tussen de Casema Box en de TV.
In deze opstelling kan ik DVD én TV kijken. De Casemabox switched als het ware tussen de kanalen waar (schijnbaar) een actief signaal overheen gaat.
Maar dan zit ik nog met de videorecorder. Als ik die aansluit via de Antenne kabel vanuit de Casemabox kan ik wel TV signaal krijgen, maar...hoe krijg ik dat in vredesnaam dan op mijn TV?
Ik heb al geprobeerd door het volgende te doen:
Antennekabel (vanuit antennesplitser) naar videorecorder IN en dan een antennekabel vanuit videorecorder OUT naar TV. Ook SCART vanuit Casemabox naar TV.
Dan heb ik wel TV beeld, maar geen videorecorder beeld.
Volgens mij kan je tegenwoordig toch best veel aansluiten met S-video.
Ik zat dus te denken om S-video van mijn videorecorder naar de receiver te doen, maar...dan moet het beeld wel weer naar mijn TV kunnen. En aangezien mijn TV geen S-video IN heeft....
Moet ik soms dan een SCART -> CINC kabel van mijn Casemabox naar mijn receiver doen en datzelfde ook met mijn video, dus ook SCART -> CINC?
En ik wil qua audio zoveel mogelijk aansluiten via optisch of Coax.
Idd. Ik heb het niet genomen vanwege de kwaliteit, want ik weet dat met mijn TV het niet zoveel uitmaakt. Ik heb het wél genomen ivm de extra kanalen.MikeyMan schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:40:
[...]
Right... Dat geloof je toch zeker zelf niet he...? Tis gewoon nieuw; dus wil men het hebben... Hell, zelfs de opa van m'n vriendin, die een jaar of 80 is, heeft sinds vorige week digitale tv...
Enne...ook toch wel voor de (nabije?) toekomst als er een LCD komt te staan
[ Voor 7% gewijzigd door Tallguy op 03-04-2006 11:50 ]
Wat bedoel je met CINC?Tai-Pan schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:47:
@Mickeyman: Plaatje is clickable, dus kan je groter krijgen door het aan te klikken.
@Exirion:Nou...het is wel lastig, want ik vermoed ddat ik verloopkabels moet gebruiken van SCART naar CINC of andersom.
Want nu heb ik het zo dat aan mijn Casema box een SCART kabel hangt naar de DVD speler. Ook hangt er een SCART kabel tussen de Casema Box en de TV.
In deze opstelling kan ik DVD én TV kijken. De Casemabox switched als het ware tussen de kanalen waar (schijnbaar) een actief signaal overheen gaat.
Maar dan zit ik nog met de videorecorder. Als ik die aansluit via de Antenne kabel vanuit de Casemabox kan ik wel TV signaal krijgen, maar...hoe krijg ik dat in vredesnaam dan op mijn TV?
Ik heb al geprobeerd door het volgende te doen:
Antennekabel (vanuit antennesplitser) naar videorecorder IN en dan een antennekabel vanuit videorecorder OUT naar TV. Ook SCART vanuit Casemabox naar TV.
Dan heb ik wel TV beeld, maar geen videorecorder beeld.
Volgens mij kan je tegenwoordig toch best veel aansluiten met S-video.
Ik zat dus te denken om S-video van mijn videorecorder naar de receiver te doen, maar...dan moet het beeld wel weer naar mijn TV kunnen. En aangezien mijn TV geen S-video IN heeft....![]()
Moet ik soms dan een SCART -> CINC kabel van mijn Casemabox naar mijn receiver doen en datzelfde ook met mijn video, dus ook SCART -> CINC?
En ik wil qua audio zoveel mogelijk aansluiten via optisch of Coax.
Videorecorder kun je denk ik toch het makkelijkst gewoon via een antennekabel aansluiten... Makkelijkste manier is dan om de videorecorder aan te zetten, en alleen de uitgaande kabel van de videorecorder naar de tv aan te sluiten... Dan kun je het kanaal makkelijker vinden...
Probleem is dan wel dat je niet digitaal op kunt nemen.
En over dat digitale tv; denk dat een aanzienlijk deel van de gebruikers het heeft voor het porno-kanaal...
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 03-04-2006 11:52 ]
Daar hebben we toch Internet voor?MikeyMan schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:51:
En over dat digitale tv; denk dat een aanzienlijk deel van de gebruikers het heeft voor het porno-kanaal...
Mjah, al rukkend klikken blijkt een uitdaging te zijn...
CINC is dat niet de tulp stekkers? Ik dacht dat het zo werd genoemd in de handleiding van de receiver.MikeyMan schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:51:
[...]
Wat bedoel je met CINC?
Videorecorder kun je denk ik toch het makkelijkst gewoon via een antennekabel aansluiten... Makkelijkste manier is dan om de videorecorder aan te zetten, en alleen de uitgaande kabel van de videorecorder naar de tv aan te sluiten... Dan kun je het kanaal makkelijker vinden...
Probleem is dan wel dat je niet digitaal op kunt nemen.
Dit is toch een cinc kabel:

Ik hoef niet digitaal op te nemen hoor
Ik ben wel in de overgang om naar een HTPC te gaan, maar toch wil ik ook wat 'oude' video's kunnen blijven zien.
Jij geeft dus eigenlijk aan dat ik mijn TV dan moet instellen op de frequentie van de antenneuitgang van de VCR en de rest zoveel mogelijk via S-video aan te sluiten?
Wat doet de receiver dan? Gaat al het beeld en geluid nog via de receiver of is dat juist niet handig?
[ Voor 5% gewijzigd door Tallguy op 03-04-2006 12:05 ]

Ik heb de indeling wat veranderd; de tv meer in het midden (ja, nog steeeds klein, wordt aan gewerkt), de DVD-recorder is weer terug en nu heb ik er ook wat software omheen staan.
Nieuwe TV is besteld, zit me alleen af te vragen waar ik met de apparatuur heen moet tot ik de kast daarvoor klaarheb.
Ik ben er nog niet uit of ik een set kant-en-klare luidsprekers ga kopen of dat ik zelf wat wil gaan bouwen, zelfde geldt voor de speakerstands voor de MFB's; die dozen is niks, maar ik heb ff niks anders. Ik denk dat ik iets van steen ga (laten) maken of iets zandgevulds fabriceer.
Ruil eens wat van die 1000enden DVD's in voor een TV iets groter dan een postzegel
PSN: Shiver23
Alsjeblieft zeg, niet je vcr via coax aansluiten, dat is iets van de jaren 80.Tai-Pan schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:57:Jij geeft dus eigenlijk aan dat ik mijn TV dan moet instellen op de frequentie van de antenneuitgang van de VCR en de rest zoveel mogelijk via S-video aan te sluiten?
Wat doet de receiver dan? Gaat al het beeld en geluid nog via de receiver of is dat juist niet handig?
De beste oplossing in jouw geval is denk ik om alles met s-video aan te sluiten. Dus pc, dvd, vcr en casema box met s-video op je receiver. En alles behalve de vcr kan je digitaal aansluiten. En dan ga je met 1 s-video -> SCART kabel (of evt gebruik je een los SCART blokje, dat is om het even) van je receiver je tv in.
Je tv staat dan altijd op de external input. En als je een bron selecteert op je receiver selecteer je automatisch het juiste beeld en geluid. Heel handig, en s-video benadert RGB en component video behoorlijk qua kwaliteit.
De kabels kan je bijvoorbeeld hier bestellen: electronica online. Relaxte webshop met goede prijzen. Als je bij de lokale expert of nog erger een HiFi shop kabels koopt, betaal je je helemaal scheel.
Waarom niet? Alsof de beeldkwaliteit van een videorecorder beter wordt als je hem anders aansluit dan via RF...Jag schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:49:
[...]
Alsjeblieft zeg, niet je vcr via coax aansluiten, dat is iets van de jaren 80.
De beste oplossing in jouw geval is denk ik om alles met s-video aan te sluiten. Dus pc, dvd, vcr en casema box met s-video op je receiver. En alles behalve de vcr kan je digitaal aansluiten. En dan ga je met 1 s-video -> SCART kabel (of evt gebruik je een los SCART blokje, dat is om het even) van je receiver je tv in.
Je tv staat dan altijd op de external input. En als je een bron selecteert op je receiver selecteer je automatisch het juiste beeld en geluid. Heel handig, en s-video benadert RGB en component video behoorlijk qua kwaliteit.
De kabels kan je bijvoorbeeld hier bestellen: electronica online. Relaxte webshop met goede prijzen. Als je bij de lokale expert of nog erger een HiFi shop kabels koopt, betaal je je helemaal scheel.
Zo te zien heb je doorlusmogelijkheden op je digitale box en op je videorecorder,
als je het apparaat uit hebt wordt de scart doorgelust naar het volgende apparaat.
als je dit doet heb je maar 2 scartkabels nodig (wel eerst even in de handleiding kijken of het werkelijk zo is).
specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax
JaMikeyMan schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:57:
[...]
Waarom niet? Alsof de beeldkwaliteit van een videorecorder beter wordt als je hem anders aansluit dan via RF...
Er komt RF binnen, dat wordt op een band gezet... Kwaliteit kan dus nooit hoger worden dan RF...

Verwijderd
RF naar tapen en dan direct naar de TV. (het scheelt alweer twee stappen).
message]:[/b]
Kwaliteit kan dus nooit hoger worden dan RF... :[/quote]
Maaar wel slechter.
Dus volgens jou maakt het ook niet uit of je twee kilometer kabel tussen je luidsprekers aansluit aangezien je CD speler er toch niet beter op gaat spelen.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 13:21 ]
Ben je toch duidelijk geen ervaringsdeskundigeMikeyMan schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:11:
Juist... Geloof je het zelf...?
Er komt RF binnen, dat wordt op een band gezet... Kwaliteit kan dus nooit hoger worden dan RF...
Okay, duidelijke reply!Jag schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:49:
[...]
Alsjeblieft zeg, niet je vcr via coax aansluiten, dat is iets van de jaren 80.
Dus als ik het goed begrijp zou ik dus het volgende moeten doen:
1. Vanuit de receiver een CINC naar SCART warbij de SCART in de TV gaat.
2. De DVD via een Optocoupler connecten aan mijn receiver (ding doet audio dacht ik) en S-Video
3. Video met SCART naar CINC kabel naar receiver
4. Casemabox met SCART naar CINC kabel aan receiver
5. PC met (welke???) kabels naar receiver.
Ik ga dus de Optocoupler gebruiken van mijn DVD naar mijn receiver. Dan een S-videokabel voor beeld. Ik neem aan dat dat goed genoeg is voor de 0,3mtr die het moet overbruggen.
Wat voor 'n kabel heb ik nodig voor de S/pDif van mijn PC naar de receiver? Gewoon een Toslinkkabel van een meter of 5?
En dan want kabels die SCART naar Tulp doen.
Deze zou ik dan dus kunnen gebruiken voor Casemabox naar receiver:
Deze eventueel voor de videorecorder omdat die nl ook S-Video in heeft.
En als laatste deze gebruiken voor signaal van receiver naar TV.
[ Voor 39% gewijzigd door Tallguy op 03-04-2006 13:47 ]
Verwijderd
CRT Projector.. en MY GOD.. wat komt daar een heerlijk plaatje uit
foto van internet eerst maar (komen nog fotos van hele HT zodra het af is

geloof me.. zo'n ding eerst een 2 verdiepingen naar beneden te halen om hem vervolgens weer 2 verdiepingen omhoog te tillen (in een studentenhuis met nauwe trapgangen..)
IS GEEN PRETJE
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 13:39 ]
Hmmz lijkt het maar zo of heb jij alleen maar teken filmsKaj. schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:01:
Nieuw picje:
[afbeelding]
Ik heb de indeling wat veranderd; de tv meer in het midden (ja, nog steeeds klein, wordt aan gewerkt), de DVD-recorder is weer terug en nu heb ik er ook wat software omheen staan.
Nieuwe TV is besteld, zit me alleen af te vragen waar ik met de apparatuur heen moet tot ik de kast daarvoor klaarheb.
Ik ben er nog niet uit of ik een set kant-en-klare luidsprekers ga kopen of dat ik zelf wat wil gaan bouwen, zelfde geldt voor de speakerstands voor de MFB's; die dozen is niks, maar ik heb ff niks anders. Ik denk dat ik iets van steen ga (laten) maken of iets zandgevulds fabriceer.

dat tillen is idd geen pretjeVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:33:
heb zojuist geupgrade naar een marquee 8111 (of 8110? de camera zit er niet meer bij.. dus weet niet zeker of het daardoor nu een 8110 is)
CRT Projector.. en MY GOD.. wat komt daar een heerlijk plaatje uitTerminator 2 High Definition Demo gedraaid.. en ik zat gewoon te kwijlen hier..
foto van internet eerst maar (komen nog fotos van hele HT zodra het af is)
[afbeelding]
geloof me.. zo'n ding eerst een 2 verdiepingen naar beneden te halen om hem vervolgens weer 2 verdiepingen omhoog te tillen (in een studentenhuis met nauwe trapgangen..)
IS GEEN PRETJE
maar als dat ding eenmaal hangt en goed is ingesteld wil je niet meer anders dan crt dan zijn die lcd beamers gedegradeerd naar de vuilnisbult
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Verwijderd
Dat heet trouwens Anime. Zo te zien is zijn collectie trouwens niet geschikt voor jonge kinderen, er zit onder ander Love Hina tussen (wat een erge mooie serie ismartijnf schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:21:
Hmmz lijkt het maar zo of heb jij alleen maar teken films
Dat mag hier toch wel?
Ach ja ik ga wel wat lager zitten kijken wat eruit komt
[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-04-2006 19:23 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
ik zag net op htforum een n805 staan voor maar 1200 met stands , wel licht beschadigdVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:37:
Ik kon de speakers voor 1350 (zonder onderhandelen over de prijs) per set geleverd krijgen, dus 650 lijkt me idd te duur
maar ik heb geen geld
slimmehotspot.nl
LOTR: Two towers:

The Fast and the Furious:

Spiderman 2:

foto's zijn klikbaar
LET OP: Dit zijn HD films die gestreamt worden dmv de 360 aangesloten via de standaard componentkabel. HD films hebben een betere resolutie dan een DVD.
Specs:
lcd-tv: LE26M51B
xbox360 de dienst doet als media extender/dvdspeler.
Akai stereotoren aangesloten op de 360

Binnenkort komt er nog een 5.1 setje. Hoogstwaarschijnlijk de Infinity Primus HCS (of 2 losse speakers en pas later upgraden naar een 5.1 opstelling.)
Maar eerst staat een receiver op de planning: de Pioneer vsx-915 of H/K 135. Of het precies deze worden dat weet ik nog niet, op dit moment ziet het er daar wel naar uit. Gelukkig een belasting meevaller dus ik hoop binnenkort de spullen aan te schaffen.
Kritiek is welkom
[ Voor 10% gewijzigd door Aldmar op 04-04-2006 12:39 . Reden: plaatjes zichtbaar gemaakt... 8)7 ]
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35960.0
Specs:
Marantz SR6200
Marantz DV6200
Marantz RC3200
Klipsch reference RB-15
Klipsch reference RC-25
Klipsch reference RS-25
Philips CD618
Acer AL2671w
Mordaunt Short 308
Kabel:
Ixos 105 met wbt pluggen tussen DV en SR.
VLS tripple shielded sub kabel, 3 meter netjes afgesoldeerd met VLS plugjes (zou graag WBT hebben maar die gaan nog komen!).
Dikke blauwe draad tussen CD en SR (tijd voor vervanging).
Vivanco performance scartflex.
Monster Z1R voor en center.
Oehlbach 2x1.5mm achter.
HTPC:
Epox 8RDA Nforce2 chipset
AMD Athlon XP 2600+ (FSB333)
512MB DDR MDT (Cas2,5)
Creative FX5200 64mb passief
Aopen QF50 zwart
250 GB maxtor met 16mb cache
Microsoft wireless tobo + muis zwart

HD plaatje 720p

De sub.

De sub van achter.

Nieuwe AB RC3200

Htpc.
9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120
je post zorgt ervoor dat ik een irritant wachtwoord popup venster krijg ?Aldmar schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:10:
Na een tijdje alleen maar kijken, dan nu mijn (beginnende) Home Theater![]()
KNIPKNIP
Kritiek is welkom
[ Voor 70% gewijzigd door xdc op 03-04-2006 23:17 ]
slimmehotspot.nl
Move het even naar webspace waar geen wachtwoord voor nodig is
Oeps, verkeerde url gebruiktIKKE86 schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:20:
[...]
Move het even naar webspace waar geen wachtwoord voor nodig is

Als het goed is zijn ze nu wel zichtbaar....
Ik weet dat ze zo duur zijn. Maar volgens mij geef ik tot 2x toe aan dat er 2 (dure) stands bij zitten, vandaar ook dat de prijs wat hoger ligt? Maar goed ik doe de hele zooi (incl soundcare super spikes) denk ik weg voor 1100 euro. Lijkt de computer wereld wel... 600 euro "verlies" in amper 4 maanden tijdVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:37:
Ik kon de speakers voor 1350 (zonder onderhandelen over de prijs) per set geleverd krijgen, dus 650 lijkt me idd te duur
voor die storingsbron:Danfoss schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:12:
Mijn home cinema:
[afbeelding]
Specs
LG 32LP1R LCD
Pioneer 433H-S DVD HD recorder
Pioneer VSX-915-S versterker
Kef KHT 2005.2 speakersset
XBox 360
Dit alles op een lelijk meubel waar ik nog vervanging voor zoek
Zit nog te dubben over de plaatsing van de center-speaker. Hij verpest nu een beetje het design van de LCD.
Heb trouwens een probleem met dvd's kijken, De beeldkwaliteit is echt perfect, maar er loopt een soort voor 'storing' door het beeld. Het beeld 'loopt' heel licht. Van die strepen die van beneden naar boven gaan. Het is niet superhinderlijk, maar het valt wel op. Dit is zowel bij dvd's kijken via de XBOX360 (progressive) als via de dvd speler (progressive en interlaced). Allen via een component aansluiting.
Ik vermoed dat dit een externe storingsfactor is maar kan er niet de vinger op leggen.
als ik mijn draadloze telefoon te dicht bij de tv zet krijgik ook storing. ik zie daar wel iets aan de wand hangen, maar die i niet draadloos neem ik aan..
misschien toch een andere zend / ontavngst apparaatje of huistelefoon?
...hoewel je dat verschil niet zal zien op een scherm van 26 inchLET OP: Dit zijn HD films die gestreamt worden dmv de 360 aangesloten via de standaard componentkabel. HD films hebben een betere resolutie dan een DVD.
[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-04-2006 00:57 ]
Dat verschil zie je wel degelijk! HD is veel gedetailleerder en kleurrijker, lastig uit te leggen maar het verschil is er zeker weten.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:56:
[...]
...hoewel je dat verschil niet zal zien op een scherm van 26 inchTenzij je er met je neus bovenop zit.
Misschien is het inderdaad van alleen dichtbij(+ -- 3 mtr), maar dat komt omdat mijn kamer niet zo groot is
onzin natuurlijkDr. Strangelove schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:56:
[...]
...hoewel je dat verschil niet zal zien op een scherm van 26 inchTenzij je er met je neus bovenop zit.
juist op een kleiner scherm komt HDTV door de hoge resolutie nog dichter bij een "perfect" beeld waar je dus echt geen pixels meer kunt zien. terwijl je dit bij grotere tv's op HDTV resolutie nog wel hebt.
maargoed het moge duidelijk zijn dat HDTV op grote tv's een groter effect heeft aangezien je op een kleinere tv minder snel de imperfecties van een lage resolutie zult opmerken. maar dat maakt het natuurlijk niet overbodig
Zoals ik op een andere site al zei ; Wat een geile TV.
Betere foto's btw.
Verwijderd
heb al een tijd lang een GE Imager 210 (zelfde als de Panasonic PT-101) analoge interlaced CRT.. die kon ik tenminste nog in mijn eentje naar boven krijgen hier en hangt aan de balk (is "slechts" 35 kg) en dat beeld was al hartstikke mooi..wouter37 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:25:
[...]
dat tillen is idd geen pretjeheb zelf ervaring met een sony crt
maar als dat ding eenmaal hangt en goed is ingesteld wil je niet meer anders dan crt dan zijn die lcd beamers gedegradeerd naar de vuilnisbult
nu heb ik deze HD projector..en ooooo wat heerlijk! zit nu allemaal HD samples te draaien enzo.. en dvds geupscaled naar 720p is ook adembenemend hoor
en van dat lcd naar vuilnisbelt.. als ook maar 1 persoon hier durft te beweren dat zijn lcd/dlp even mooi of mooier is dan het beeld van deze CRT (en de prijs vand ie LCD/DLP ligt onder de paar duizenden euro's) dan tjah.. dan denk ik dat die persoon liegt
plaatsen word alleen lastig.. deze moet namelijk best ver naar achter voor een groot beeld..
hij komt dus in een verreidbare tafel en om er voor te zorgen dat ik minimaal hoef af te stellen..
doe ik een groef voorop de tafel.. waar ik zo'n waterpas met lasers in kan zetten.. dan stel ik de CRT af.. en zet ik die lasers aan en teken ik die af op muur/bureau.. volgende keer gewoon weer in diezelfde positie rijden en klaar :)!
Ik volg dit topic al een tijdje en ik kom steeds mooiere dingen tegen
Het stelt nog niet echt veel voor, als je het vergelijkt met homecinema's die ik hier tegen kom maargoed. Ik ben er tevreden mee, en daar gaat het om.
Apparatuur:
Philips LX3600D DVD Speler
Watson TV
Playstation 2 Silver Edition
XBOX 360 Core Edition
Vooraanzicht:

Philips LX3600D:

Philips LX3600D Frontspeaker:

Philips LX3600D Centerspeaker:

Zitplaats:

DVD Collectie

XBOX 360: heb ik sinds een week, en wat is dat ding prachtig. Heb op mijn PC ook maar Windows XP Media Center Edition gegooit en kan nu DIVXjes streamen via me PC naar me XBox.
Ik ben nu tevens opzoek naar twee dingen. Het eerste is iets waar ik geen idee van heb wat voorn naam het heeft en of bestaat. Het zit namelijk zo:
De XBOX 360 zit rechtsstreeks aan de TV gesloten, maar dan wel alleen het videosignaal. De twee audio kabels (rood/wit) heb ik op me Philips LX3600D aangesloten zodat ik, als ik deze op AUX zet de XBOX 360 op dolby surround heb. Nu wil ik het zelfde met mijn Playstation 2, maar me DVD speler heeft niet nog eens twee van die audio ingangen. Nu zoek ik een kastje waarop ik zowel me xbox als playstation kan aansluiten, en vervolgens 2 kabels heb, 1 audio -> naar me DVD speler, en 1 videosignaal -> tv. Zodat ik met het kastje kan kiezen Playstation of Xbox en dat deze dan die signalen doorstuurt. Mijn vraag is, bestaat dit? Of hoe anders. En kan het in samenwerking met de vraag hieronder.
Mijn tweede ding wat ik zoek, is ter vervanging van de Watson TV. Ik zoek een rond de 700/800 euro liggende LCD tv welke HDReady is en ik eventueel via Component kabels kan aansluiten (ga ervan uit dat deze voor de beste kwaliteit zorgen?).
In dien ik betere foto's heb zien jullie die wel verschijnen.
[ Voor 11% gewijzigd door m00n op 04-04-2006 12:22 ]

Wat is er te zien:
Samsung LE32R51B
Denon AVR1804
Denon DVD1400
2x Acura draaitafels
Niet te zien:
Xbox 360
2x standaard speakers.
Kabels ed. moeten nog worden weggewerkt. Zal vanavond nog wat andere pics schieten, zoals het er nu uitziet (foto is al een paar maanden oud)
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Zoals ik al eerder zei: je kan er voor vragen wat je wilt. Als je er 1300 voor wilt hebben zet je ze toch voor 1300 te koop? Zet er een mooi verhaaltje bij en kijk wat er gebeurt. Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik denk werkelijk niet dat je ze voor die prijs kwijt raakt, maar je moet niet een lagere prijs aanhouden omdat wij het zeggen. Ik snap sowieso niet waarom je hier om prijsadvies vraagt. Ik bedoel.....je kan altijd nog met de prijs zakken, toch?lowfi schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:01:
[...]
Ik weet dat ze zo duur zijn. Maar volgens mij geef ik tot 2x toe aan dat er 2 (dure) stands bij zitten, vandaar ook dat de prijs wat hoger ligt? Maar goed ik doe de hele zooi (incl soundcare super spikes) denk ik weg voor 1100 euro. Lijkt de computer wereld wel... 600 euro "verlies" in amper 4 maanden tijd
Maaruh....waarom doe je ze weg? Ben je er niet tevreden over? Vier maanden vind ik wel heeeeel erg snel. Misschien maar eens minder snel een beslissing nemen de volgende keer? Want als je zo snel al last krijgt van het upgradevirus dan moet je er mee leren leven dat je iedere keer ettelijke honderden euro's door de plee spoelt (met de knagende gedachte dat als je iedere keer de verspilde euro's had opgespaard je nu een veel vettere speaker had kunnen kopen). Of je moet op de tweedehands tour gaan.....dan kan je nog wel eens de spullen voor dezelfde prijs weg doen als je ze gekocht hebt.
[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 04-04-2006 12:59 ]
Ziet er goed uit! Is het niet lastig draaien op die hoogte?Phydomir schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:21:
Ook maar es mijn setje:
[afbeelding]
Wat is er te zien:
Samsung LE32R51B
Denon AVR1804
Denon DVD1400
2x Acura draaitafels
Niet te zien:
Xbox 360
2x standaard speakers.
Kabels ed. moeten nog worden weggewerkt. Zal vanavond nog wat andere pics schieten, zoals het er nu uitziet (foto is al een paar maanden oud)
Of valt t mee..
Ben er nu wel aangewent, maar echt goed voor je rug is het nietsuperpolm schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:17:
[...]
Ziet er goed uit! Is het niet lastig draaien op die hoogte?
Of valt t mee..
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Mooie tvtjeAldmar schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:10:
LOTR: Two towers:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
The Fast and the Furious:
[afbeelding]
[afbeelding]
Spiderman 2:
[afbeelding]
[afbeelding]
foto's zijn klikbaar
LET OP: Dit zijn HD films die gestreamt worden dmv de 360 aangesloten via de standaard componentkabel. HD films hebben een betere resolutie dan een DVD.
Specs:
lcd-tv: LE26M51B
xbox360 de dienst doet als media extender/dvdspeler.
Akai stereotoren aangesloten op de 360![]()
![]()
Binnenkort komt er nog een 5.1 setje. Hoogstwaarschijnlijk de Infinity Primus HCS (of 2 losse speakers en pas later upgraden naar een 5.1 opstelling.)
Maar eerst staat een receiver op de planning: de Pioneer vsx-915 of H/K 135. Of het precies deze worden dat weet ik nog niet, op dit moment ziet het er daar wel naar uit. Gelukkig een belasting meevaller dus ik hoop binnenkort de spullen aan te schaffen.![]()
Kritiek is welkom
Mocht je nog op zoek zijn naar de Primus HCS. Heb m'n setje te koop staan
Ik heb ook een Samsung lcd tv, en je bent vast wel bekend met het probleem van de backlight icm de d-sub aansluiting... geldt hetzelfde voor de component aansluiting? Want ik wordt echt gek dat ik de zwartwaarden via d-sub niet een beetje fatsoenlijk kan krijgen door de backlight die altijd vol open staatAldmar schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:10:
... blabla ...
Kritiek is welkom

Het zwart lijkt iig wel mooi zwart bij jouw namelijk. Het zwart krijg ik ook wel mooi via scart, s-video en gewone tv.
Je moet alles met s-video doen. Cinch is een type stekker (dus geen type videosignaal), maar ik neem aan dat je er composiet video mee bedoeld (enkel gele cinch connector), en dat heb je dus niet nodig.Tai-Pan schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:32:Okay, duidelijke reply!
Dus als ik het goed begrijp zou ik dus het volgende moeten doen:
1. Vanuit de receiver een CINC naar SCART warbij de SCART in de TV gaat.
2. De DVD via een Optocoupler connecten aan mijn receiver (ding doet audio dacht ik) en S-Video
3. Video met SCART naar CINC kabel naar receiver
4. Casemabox met SCART naar CINC kabel aan receiver
5. PC met (welke???) kabels naar receiver.
Zo ziet een s-video kabel eruit (ook wel foutief s-vhs genoemd):

Met zo'n kabel sluit je je dvd speler, pc, video en casemabox aan op je receiver (op dezelfde input als waar je het geluid op aansluit). En de monitor out van je receiver sluit je ook met een s-video kabel aan op je tv, op de scart ingang met een scart blokje:

Het enige wat mogelijk problemen gaat geven is de casemabox en de vcr. Die hebben misschien geen s-video output. Dat zou je eigenlijk vantevoren moeten opzoeken (wat soms niet meevalt).
Geluid van de pc, dvd en casemabox sluit je aan met een toslink kabel, vcr moet analoog (twee cinch stekkers). Zo ziet een toslink kabel eruit:

[ Voor 10% gewijzigd door Jag op 04-04-2006 15:06 ]
Ik heb ook een Samsung en heb geen enkel probleem via d-sub. Moet de helderheid op zijn pc zelfs hoger zetten anders is het te donker. Zwart is opzich mooi zwart.Bartjuh schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:58:
[...]
Ik heb ook een Samsung lcd tv, en je bent vast wel bekend met het probleem van de backlight icm de d-sub aansluiting... geldt hetzelfde voor de component aansluiting? Want ik wordt echt gek dat ik de zwartwaarden via d-sub niet een beetje fatsoenlijk kan krijgen door de backlight die altijd vol open staatHoe verzinnen ze het bij samsung, het is nog steeds een raadsel
![]()
Het zwart lijkt iig wel mooi zwart bij jouw namelijk. Het zwart krijg ik ook wel mooi via scart, s-video en gewone tv.
Onzin? Neem je monitor en kijk eens op twee meter afstand of je verschil ziet tussen FSAA aan en uit. Dat verschil zie je echt niet op dit soort diameters. Of tover de resolutie iets omlaag. In films zie je dat eenvoudig weg niet. HD komt pas tot zijn recht vanaf 42 inch of groter, 32 voor de mierenneukers. Maar op 26 inch zie je vanaf twee meter echt geen verschil tussen HD materiaal en een goede DVD.bolleh schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 02:18:
[...]
onzin natuurlijk
juist op een kleiner scherm komt HDTV door de hoge resolutie nog dichter bij een "perfect" beeld waar je dus echt geen pixels meer kunt zien. terwijl je dit bij grotere tv's op HDTV resolutie nog wel hebt.
maargoed het moge duidelijk zijn dat HDTV op grote tv's een groter effect heeft aangezien je op een kleinere tv minder snel de imperfecties van een lage resolutie zult opmerken. maar dat maakt het natuurlijk niet overbodig
Als je zo'n scherm ook als monitor gebruikt en dus op 1-2 meter afstand ernaar kijkt, dan voegt het wat toe, maar daarboven echt niet. Dan jou je jezelf voor de gek.
Ja, via a.b.hdtv. Werkt echt super, gebruikt het nu een aantal weken en ik kan niet meer zonderPhuSioN schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:55:
[...]
Mooie tvtjeFast and The Furious via a.b.hdtv binnengehaald?
offtopic:
Mocht je nog op zoek zijn naar de Primus HCS. Heb m'n setje te koop staan
Welke kleur en hoe oud is je HCS setje?
Ik vind zelf het beeld via d-sub ook niet super. Het ziet er heel anders uit dan mijn iiyama 17" TFT. Dat komt natuurlijk ook doordat de samsung een 'echte' tv is en die iiyama echt een pc scherm. Maar goed, ik gebruik het niet zo vaak. Films kijk ik allemaal via de 360, heel soms gebruik ik de samsung voor pc gebruik.Bartjuh schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:58:
[...]
Ik heb ook een Samsung lcd tv, en je bent vast wel bekend met het probleem van de backlight icm de d-sub aansluiting... geldt hetzelfde voor de component aansluiting? Want ik wordt echt gek dat ik de zwartwaarden via d-sub niet een beetje fatsoenlijk kan krijgen door de backlight die altijd vol open staatHoe verzinnen ze het bij samsung, het is nog steeds een raadsel
![]()
Bij component is de backlight niet constant aan voor zover ik weet. Dat ziet er wel goed uit!
Heb je een zelfde film zowel op DVD als HD-film gezien? Ik vind er wel degelijk verschil in zitten hoor. HD-films zien er strakker uit en de kleuren komen ook mooier uit. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet verder dan 3 meter van het scherm af zit, ivm de afmetingen van mijn kamer.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:15:
[...]
Onzin? Neem je monitor en kijk eens op twee meter afstand of je verschil ziet tussen FSAA aan en uit. Dat verschil zie je echt niet op dit soort diameters. Of tover de resolutie iets omlaag. In films zie je dat eenvoudig weg niet. HD komt pas tot zijn recht vanaf 42 inch of groter, 32 voor de mierenneukers. Maar op 26 inch zie je vanaf twee meter echt geen verschil tussen HD materiaal en een goede DVD.
Als je zo'n scherm ook als monitor gebruikt en dus op 1-2 meter afstand ernaar kijkt, dan voegt het wat toe, maar daarboven echt niet. Dan jou je jezelf voor de gek.
Juist... Eindelijk iemand die het snapt...Jag schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:03:
[...]
Je moet alles met s-video doen. Cinch is een type stekker (dus geen type videosignaal), maar ik neem aan dat je er composiet video mee bedoeld (enkel gele cinch connector), en dat heb je dus niet nodig.
Zo ziet een s-video kabel eruit (ook wel foutief s-vhs genoemd):
[afbeelding]
Met zo'n kabel sluit je je dvd speler, pc, video en casemabox aan op je receiver (op dezelfde input als waar je het geluid op aansluit). En de monitor out van je receiver sluit je ook met een s-video kabel aan op je tv, op de scart ingang met een scart blokje:
[afbeelding]
Het enige wat mogelijk problemen gaat geven is de casemabox en de vcr. Die hebben misschien geen s-video output. Dat zou je eigenlijk vantevoren moeten opzoeken (wat soms niet meevalt).
Geluid van de pc, dvd en casemabox sluit je aan met een toslink kabel, vcr moet analoog (twee cinch stekkers). Zo ziet een toslink kabel eruit:
[afbeelding]
Natuurlijk heb ik dat verschil gezien, en reken maar dat zo gauw er legaal HD materiaal verkrijgbaar is ik het zal gaan kopen. Maar dan zal ik het niet op een 26 inch scherm gaan bekijken want daarop vind ik het dus niet nuttig.Heb je een zelfde film zowel op DVD als HD-film gezien? Ik vind er wel degelijk verschil in zitten hoor. HD-films zien er strakker uit en de kleuren komen ook mooier uit. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet verder dan 3 meter van het scherm af zit, ivm de afmetingen van mijn kamer.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.