Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 29.372 views sinds 30-01-2008

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
zimbab schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:58:
[...]
Nou vooruit dan. Ik zal dan wel weer even wat plaatsen. Geen idee welk deel ik het voor het laatst heb gepost, maar ik heb ook geen zin dat uit te zoeken. :P

Plaatjes zijn thumbnails overigens.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi meubel! hoe klinkt ie :X Welk merk is het? Was eigenlijk precies zoals ik het wil, maar ik heb nu al een ander meubel besteld.

Anoniem: 96789

lowfi schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:54:
audioclassics met een s ;)

draaitafel die daar staat is wel mooi trouwens :)
Helemaal gelijk in :D :+
_/-\o_

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Trasos schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:03:
[...]

Mooi meubel! hoe klinkt ie :X Welk merk is het? Was eigenlijk precies zoals ik het wil, maar ik heb nu al een ander meubel besteld.
Merk = Creaktiv
Model = Trend 2-3 in kersen met kegels als optie
Importeur = Audioclassics

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

dawg schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:00:
Als mensen soms zo druk bezig zijn om marginale verbeteringen (als er al daadwerkelijk verschil optreedt) aan te brengen aan hun dmv bekabeling, of een audiorack, dan heb ik altijd het idee dat die mensen het daadwerkelijk belangrijke aspect, de muziek zelf, uit het oog verliezen.

Is deze hobbie voor jullie puur om de apparatuur, en het streven naar een zo goed mogelijke klank, of de muziek zelf? Of beide? Kan iemand hier eens iets over zeggen? :)

Ja, ik ben hier oprecht in geinteresseerd. Dus niet bedoeld om iets of iemand af te vallen.
Ik vind zowel de reis als de bestemming erg leuk :)

...call for a Big Lebowski

• Trasos
  • Niet online
Mij gaat het om de muziek zelf. Ik ben meestal toch met iets anders bezig. Ik ga er niet speciaal voor zitten ofzo.

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:55
Nou hier weer wat pics.
Enige update is een andere tv & een pc'tje dat dienst doet als mp3 spelert.

http://img244.imageshack.us/img244/3943/denonmarantzklein5xi.jpg
Alle apparatuur uit mijn ikea meubeltje.

http://img199.imageshack.us/img199/8093/dscf00310mi.jpg
Aanzicht vanuit de zitplek

http://img277.imageshack.us/img277/2836/dscf00336jr.jpg
Gitaar O+ en dvd verzameling.

http://img192.imageshack.us/img192/8315/dscf00345ed.jpg
Compaq pressario 500 mhz, 128mb sdram, 13,5 gb HD, 16mb S3 Savage4 maar genoeg voor mijn mp3 tjes. Zou eigenlijk nog een schijfje bij moeten maargoed. >:)

http://img192.imageshack.us/img192/1048/dscf00382yp.jpg
Zitplek, mooie treinbankjes maar k wil eigenlijk een vriendin vriendelijke slaapbank oid. Dit is zo'n gedoe met die leuningen enzo. :+

Alles op een rijtje:

Denon avr 1905
Marantz dvd 4200 O.S.E
Marantz CD 7300
Mordaunt Short 906 front
Mordaunt Short 905 Center
Mordaunt Short 904 Rear
Compaq 500 mhz :+

Op mijn verlanglijstje staat nog een sub.
Waarschijnlijk een goedkopert zoals een Mordaunt Short 309. Maar dat komt nog wel na de zomervakantie. 8)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

En de TV is een Sony KV-28LS60 ;)

Of de 35 of de 65, maar ik denk de 60

[Voor 46% gewijzigd door zimbab op 25-04-2006 21:43]

• Graft
Dat wist ik niet eens. :D Heb hem dan ook 2de hands gekocht voor 200,- 8)

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-02 08:18

Offtrack

Ondertitel

@Graft: Hoe bevalt de Denon + Mordaunt combinatie je? Ik ben van plan de Denon AVR 2807 te kopen en heb dezelfde speaker set.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 20:42

ZiegoM

Yammie R1

zimbab schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:58:
[...]

Nou vooruit dan. Ik zal dan wel weer even wat plaatsen. Geen idee welk deel ik het voor het laatst heb gepost, maar ik heb ook geen zin dat uit te zoeken. :P

Plaatjes zijn thumbnails overigens.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Duson en Usher (als ik het goed zie?)

Mooi spul! :)

\_Specs_/

• Trasos
  • Niet online
Mooi spul! Gaat dat lekker die center óp de TV? Want ik zit er zelf ook hard aan te denken deze aan te schaffen. De enige beschikbare plek is op de TV, maar is dat niet wankel? Of heb je `m enigzins vast gemaakt?

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

ZiegoM schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:50:
[...]

Duson en Usher (als ik het goed zie?)
De speakers zijn van Xavian. De XN 270. (En dus met échte Scan Speaks :P )
Mooi spul! :)
Dank u!

[Voor 7% gewijzigd door zimbab op 26-04-2006 06:36]

Anoniem: 107284

MikeyMan schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:42:
Heb je misschien een linkje naar wat info over die creativ en pagode racks? Mijn receiver is ook nogal diep...
OK (even alles bij elkaar geharkt)... www.creativ.cc (zoals eerder aangegeven) en www.finite-elemente.de voor de fabrikant. Bij www.moremusic.nl vindt je de prijslijst (erg handig).
edit:
Thanx zimbab! Ik zat te denken aan Creative Labs en dacht dus die Labs weglaten. Niet dus :o

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 107284 op 26-04-2006 13:22]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 107284 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:39:
[...]

OK (even alles bij elkaar geharkt)... www.creative.cc (zoals eerder aangegeven) en www.finite-elemente.de voor de fabrikant. Bij www.moremusic.nl vindt je de prijslijst (erg handig).
http://www.creaktiv.cc/ dus......

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
Als je op die link klikt krijg je zo een deuntje te horen in zo gare geluidskwaliteit waardoor ik me afvraag wat ik nou op die site doe. Zo zaak zal ik niet serieus nemen.

• Graft
Offtrack schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:05:
@Graft: Hoe bevalt de Denon + Mordaunt combinatie je? Ik ben van plan de Denon AVR 2807 te kopen en heb dezelfde speaker set.
Ha, Xbw'er met de mooie rears speakerts van overgaauw ;) :+
Bevalt goed hoor, had eerst altijd een beetje gedacht dat het een beetje Kill zou overkomen..valt eigenlijk best mee.
Heb de hoge tonen wel op neutraal staan...omdat die in mjin oren soms wel een beetje kill willen klinken. Bass is erg lekker :9 Ouders worden er met films altijd gek van.
Bij films was het t.o.v een Pioneer Vsx D812 die ik eerder erbij had als 2de receiver veel meer spektakel.
Met muziek is het ook zeer zeker goed te doen. Helemaal toen ik eerder draaide met 2 Ma6100 eindtrappen op de fronts. Aangezien jij ook met ma500'tjes draait moet dat wel goed zijn. Alhoewel een 2807 (is die al uit dan?) waarschijnlijk behoorlijk betere eindtrappen heeft dan de mijne dus ik weet niet of je die mono's dan nog nodig hebt. >:)
Trasos schreef op woensdag 26 april 2006 @ 00:54:
[...]

Mooi spul! Gaat dat lekker die center óp de TV? Want ik zit er zelf ook hard aan te denken deze aan te schaffen. De enige beschikbare plek is op de TV, maar is dat niet wankel? Of heb je `m enigzins vast gemaakt?
Dank je :)
Die Center staat behoorlijk stabiel hoor, de tv heeft namelijk een behoorlijk groot horizontaal vlak en de center weegt iets van 5.7 kg.
Zelfs met War of the Worlds waarbij ik z'n woofer voor het eerst zag trillen bleef ie op z'n plek. :*)
K zou hem niet vast schroeven in me mooie tv'tje :P Je zou hem eventueel kunnen bevestigen met die stoffen dingetjes die je wel eens onder een stoel plakt, heb je wel die dingen nodig die dubbelzijdig plakken. :)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Sorry......op mijn werk is internet beetje brak. Dubbelpost dus....

[Voor 83% gewijzigd door zimbab op 26-04-2006 13:18]

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Sorry, maar de meesten van die racks zien er niet veel beter uit dan een kwantum kastje.

PSN: Shiver23

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:41:
[...]

Het is een beetje hetzelfde als het upgraden van je cd-speler door bitumen aan de binnenkant te doen en je loopwerk te verstevigen etc. Zelfs de soldeerplekken worden... ach ja, als mensen denken dat ze wat horen, verschillen op audio gebied zijn redelijk klein al (behalve tussen speakers en in iets mindere mate apparatuur) laat staan kabels en audioracks. Als ik dan zie dat je bij nordost snoerdraad voor 10.000 euro de meter kunt kopen dan wordt er duidelijk (mis)bruik gemaakt van deze believers.

In mijn ogen is de bron trouwens nog steeds het allerbelangrijkste (met speakers)... als ik zie wat een echt goed opgenomen cd op mijn set kan, vergeleken met hoe middelmatig een slecht opgenomen cd kan klinken, dan zit daar het allergrootste verschil tussen wat je je kunt voorstellen, daar kan geen aparatuur tegenop, laat staan onzinnige dingen als hierboven beschreven. Waarom denk je dat al die audiofielen sacd's en master recordings kopen bij high fidelity discs etc...
gelijk heb je :)

alleen goed, verschil is dat een beetje loodbitumen en een rack van hoogstends 80 euro (goedkoper dan een leenbakker meubel ;-) ) toch wel de moeite waard vind om te proberen. Daar koop je geen goede cd speler voor ^^.

maar goed, reproductie en productie he =), hoe meer goede reproductie je hebt, hoe minder cd's je gaat luisteren omdat je je kan irriteren... gelukkig klik ik dan gewoon ff naar mn andere melkpak spekers :D

maar ik zal er niet langer over doorgaan, ben het verder compleet met je eens hoor.

Ontwikkelaar van Gleamy

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:46
Na veel deze post bijgehouden te hebben. is het alweer (heel) lang geleden dat ik mijn eigen set gepost heb. deze is sinds de vorige keer erg veranderd, zelf zo erg dat ik niet weet of hij nog wel in dit topic thuishoord. Ik ben namenlijk van Surround terug gegaan naar Stereo. (wegen ruimtegebrek)

http://img277.imageshack.us/img277/6585/aparatuur0010qb.jpg
DIY Audiomeubel met aparatuur

Vincent SA-31 Voorversterker
Sony RDR-HX710
Sony DVP-NS300
Sony SLV-830
JVC TD-W254
Speakers: Pied Piper Active MKII
Subwoofer: Peerless XLS10 + Slave + Hypex HS200
Interlinks: DIY Tasker C121 met vergulde connectoren

http://img277.imageshack.us/img277/441/aparatuur0029oe.jpg

TV JVC LT26A60

http://img138.imageshack.us/img138/1696/aparatuur0039yg.jpg

Linker Speaker & Sub met front

http://img142.imageshack.us/img142/7571/aparatuur0058mh.jpg

Rechter Speaker met front

http://img278.imageshack.us/img278/8250/aparatuur3yu.jpg

Linker Speaker & Sub zonder front

http://img142.imageshack.us/img142/4650/aparatuur0069kn.jpg

Rechter Speaker zonder front

http://img278.imageshack.us/img278/3353/aparatuur0087ew.jpg

Sub zonder front

http://img270.imageshack.us/img270/4187/overzicht0uo.png

bovenaanzicht slaapkamer (zie net dat bij het omzetten van de tekening er bij kast 1 lijn is weggevallen)

Things to Do:

-Langere subwooferkabel maken zodat deze naar de rechter speaker kan staan. en waardoor oko de kast en tv wat verder naar rechts kunnen.
-Kabel naar rechter speaker wegwerken

Ik hoop dat er reacties komen over mijn post met misschien wat nieuwe ideeen, of tips

[Voor 39% gewijzigd door michelkoenders op 26-04-2006 16:10]

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Hele mooie set! Ik zou zelf alleen wat meer aandacht besteden aan de opstelling van de luidsprekers, dit is namelijk verre van ideaal. Ik weet dat het soms lastig is in een kleine kamer, maar probeer op z'n minst beide luidsprekers op gelijke hoogte te zetten. Dus haal óf de sub onder de linker luidspreker vandaan, óf zet ook wat onder de rechter luidspreker.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:27:
Hele mooie set! Ik zou zelf alleen wat meer aandacht besteden aan de opstelling van de luidsprekers, dit is namelijk verre van ideaal. Ik weet dat het soms lastig is in een kleine kamer, maar probeer op z'n minst beide luidsprekers op gelijke hoogte te zetten. Dus haal óf de sub onder de linker luidspreker vandaan, óf zet ook wat onder de rechter luidspreker.
Ik zou sowieso m'n speaker niet op mn sub zetten eigenlijk :P

• michelkoenders
MikeyMan schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:29:
[...]

Ik zou sowieso m'n speaker niet op mn sub zetten eigenlijk :P
als ik een langere kabel voor m'n sub heb gaat dit ook zeker vervangen

Anoniem: 100231

michelkoenders schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:20:
Na veel deze post bijgehouden te hebben. is het alweer (heel) lang geleden dat ik mijn eigen set gepost heb. deze is sinds de vorige keer erg veranderd, zelf zo erg dat ik niet weet of hij nog wel in dit topic thuishoord. Ik ben namenlijk van Surround terug gegaan naar Stereo. (wegen ruimtegebrek)

[afbeelding]
DIY Audiomeubel met aparatuur

Vincent SA-31 Voorversterker
Sony RDR-HX710
Sony DVP-NS300
Sony SLV-830
JVC TD-W254
Speakers: Pied Piper Active MKII
Subwoofer: Peerless XLS10 + Slave + Hypex HS200
Interlinks: DIY Tasker C121 met vergulde connectoren
*knip*
ik hoop dat er reacties komen over mijn post met misschien wat nieuwe ideeen
Ziet er leuk uit! Maar als je reacties wilt en tips is het misschien wel handig wat meer overzichts fotos te plaaten ipv fotos van enkel het item waar het om gaat! Zo is het namelijk moeilijk te zien hoe en wat alles rolt en scrolt ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo, eindelijk kan ik ook inhoudelijk posten en spammen :P

Lange tijd (ca. 3.5 jaar) heb ik het gedaan met een 28" BB CRT en een JVC 5.1 surround setje (1 component voor A/V-Receiver, DVD, CD en radio met daarop de sattelietjes).
Sinds afgelopen maandag is dat de deur uit gegaan en vervangen voor :

- Panasonic Th-42PHD8 42" Plasma
- Panasonic DVD-S97 DVD speler via HDMI (gaat weer weg)
- Yamaha RX-V2600 A/V-Receiver (tijdelijk wegens leveringsproblemen is dat even de oudere 4600)
- Zinwell PV-600 analoge TV Tuner met teletekst
- JBL E80 als front
- JBL E20 als rear
- JBL EC-25 als center
- JBL E-150P als sub
- Tannoy Nexus speakerstands voor de rears

Dit alles even tijdelijk op het oude meubel wat bij mijn BB CRT hoort, totdat mijn nieuwe meubel geleverd is.

Enkele pics :

http://zooi.oostindie.com/uploaded/Dscf5797.jpg

http://zooi.oostindie.com/uploaded/Dscf5799.jpg

http://zooi.oostindie.com/uploaded/Dscf5800.jpg

Foto's zijn vlak na de installatie genomen, dus alles is nog een groot zooitje.
De Panasonic DVD speler gaat weer weg, want deze leest ongeveer de helft van al mijn DVD-R's niet :X Ik overweeg een Denon 1920 te nemen (is van dezelfde prijs).
Ik heb speciaal de Yamaha RX-V2600 genomen wegens het feit dat deze alles kan converteren naar HDMI, en ik zo dus vanaf de receiver maar 1 HDMI kabel heb lopen naar het scherm.
De RX-V4600 die ik tijdelijk heb, doet alleen aan HDMI switching waardoor ik dus alle behalve de DVD speler via een S-Video kabel moet laten lopen.

Is het dus nog even wachten op : nieuwe meubel, andere speler en de juiste receiver.

Dit alles stuur ik overigens aan met de briljante Harmony 885 :9~

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• Graft
Oeh mooie set!
Dat was ff een major upgrade voor jou. :*)
Komt dat nieuwe meubel ook op een andere plek dan? Ik weet niet wat de precieze zitplek is maar die rechter front kan je toch beter net als je linker positioneren?
Hoe bevalt die 150p sub? da's namelijk ook van de kansmakers om mijn LFE gemis op te vullen >:)

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 15:43
Koffie schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:32:

Lange tijd (ca. 3.5 jaar) heb ik het gedaan met een 28" BB CRT en een JVC 5.1 surround setje (1 component voor A/V-Receiver, DVD, CD en radio met daarop de sattelietjes).

- Yamaha RX-V2600 A/V-Receiver (tijdelijk wegens leveringsproblemen is dat even de oudere 4600)
- JBL E80 als front
- JBL E20 als rear
- JBL EC-25 als center
- JBL E-150P als sub

Dit alles even tijdelijk op het oude meubel wat bij mijn BB CRT hoort, totdat mijn nieuwe meubel geleverd is.

Enkele pics :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De Panasonic DVD speler gaat weer weg, want deze leest ongeveer de helft van al mijn DVD-R's niet :X Ik overweeg een Denon 1920 te nemen (is van dezelfde prijs).
Ik heb speciaal de Yamaha RX-V2600 genomen wegens het feit dat deze alles kan converteren naar HDMI, en ik zo dus vanaf de receiver maar 1 HDMI kabel heb lopen naar het scherm.
De RX-V4600 die ik tijdelijk heb, doet alleen aan HDMI switching waardoor ik dus alle behalve de DVD speler via een S-Video kabel moet laten lopen.

Is het dus nog even wachten op : nieuwe meubel, andere speler en de juiste receiver.

Mooi spulletje, maar vind je scherm die verwarming er onder ook leuk?

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• michelkoenders
Anoniem: 100231 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:10:
[...]

Ziet er leuk uit! Maar als je reacties wilt en tips is het misschien wel handig wat meer overzichts fotos te plaaten ipv fotos van enkel het item waar het om gaat! Zo is het namelijk moeilijk te zien hoe en wat alles rolt en scrolt ;)
ik heb hier een plattegrond van m'n kamer en heb hem ook toegevoegt aan m'n post op pagina 37

http://img270.imageshack.us/img270/4187/overzicht0uo.png

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Graft schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:46:
Oeh mooie set!
Dat was ff een major upgrade voor jou. :*)
Komt dat nieuwe meubel ook op een andere plek dan? Ik weet niet wat de precieze zitplek is maar die rechter front kan je toch beter net als je linker positioneren?
Hoe bevalt die 150p sub? da's namelijk ook van de kansmakers om mijn LFE gemis op te vullen >:)
Was idd major upgrade :P
Onze zitplek is recht tegenover de muur waar de plasma aan hangt. De klein salontafel/kist die je op de bovenste foto ziet, staat tussen de bank en plasma in.
In principe zal het meubel op dezelfde plek als nu komen te staan.
Die recter front moet ik nog een wat beter plekje voor zoeken, maar hij zal wel ongeveer daar blijven.
Who Am I? schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:47:
Mooi spulletje, maar vind je scherm die verwarming er onder ook leuk?
Geen idee, maar dit is simpelweg de enige plek voor mijn scherm ;)

• lowfi
  • Laatst online: 27-05 14:36
ik vind het een bijzonder rare plaats voor een center... volgens mij ben je beter af met fantoom dan het op deze manier neer zetten maar goed :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

lowfi schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:37:
ik vind het een bijzonder rare plaats voor een center... volgens mij ben je beter af met fantoom dan het op deze manier neer zetten maar goed :)
Zoals ik al zei, dit is net amper nadat de monteur de deur verliet :P
Al overweg ik wel om 'm *op* het meubel te leggen die eraan komt, simpelweg omdat de center redelijk diep is en dus het beeld bij de plasma veel te veel zal verstoren.

Anoniem: 110233

Koffie schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:32:

- JBL E80 als front
- JBL E20 als rear
- JBL EC-25 als center
- JBL E-150P als sub

Enkele pics :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg mooi! Vooral de kleuruitvoering van de jbl's verrast me positief, zoiets zie je dan in de winkel staan en dan heb ik altijd zoiets van: geef mij maar toch gewoon hout maar als ik dit ziet, erg stylish!! Ben benieuwd naar de foto's als het helemaal goed opgesteld staat!
Gitaarwerk schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:45:
[...]

gelijk heb je :)

alleen goed, verschil is dat een beetje loodbitumen en een rack van hoogstends 80 euro (goedkoper dan een leenbakker meubel ;-) ) toch wel de moeite waard vind om te proberen. Daar koop je geen goede cd speler voor ^^.

maar goed, reproductie en productie he =), hoe meer goede reproductie je hebt, hoe minder cd's je gaat luisteren omdat je je kan irriteren... gelukkig klik ik dan gewoon ff naar mn andere melkpak spekers :D

maar ik zal er niet langer over doorgaan, ben het verder compleet met je eens hoor.
En hier ben ik het weer compleet met jou eens ;)

Een bepaald minimum moet er zijn, dus geen dropveterkabels bij de bouwmarkt vandaan, geen spaanplaat onder je spulletjes, of houten stands, en wat een goede coaxkabel kan doen heb ik ook gezien. Ik heb daarnaast ook gewoon een mooi stekkerblok etc. etc. maar dan echt in de middenklasse, dus gewoon Qed SA speakerdraad dat er prachtig uitziet en niet al te duur is, en hirschman coax etc. Meer investeren heeft echt niet heel veel zin, vooral als je meeneemt hoeveel invloedt je akoestiek alleen al heeft.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja fijn. Koop je een nieuwe Hitachi PJ TX 200, is dat ding DOA :/
Hij slikt ten 1e via HDMI niet 1280x720 (dan valt er wat van het beeld af) en hij heeft last van niet gealignde panelen.

Zie: http://crew.tweakers.net/Atlas/beamer3.jpg :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• sphere
  • Laatst online: 18:34

sphere

Debian abuser

lowfi schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:37:
Ik zou me eerder zorgen maken over de positie van de fronts. Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar de opstelling an sich is gewoon niet ideaal. Zal ook veel te maken hebben met het huis en WAF.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

sphere schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:07:
[...]

Ik zou me eerder zorgen maken over de positie van de fronts. Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar de opstelling an sich is gewoon niet ideaal. Zal ook veel te maken hebben met het huis en WAF.
Jij weet een betere plaats voor je fronts, anders dan links en rechts van je scherm :?

De rechter front moet nog een vaste plaats krijgen, maar dat kan pas als het nieuwe meubel er ook is.

• sphere
  • Laatst online: 18:34

sphere

Debian abuser

Koffie schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:20:
Jij weet een betere plaats voor je fronts, anders dan links en rechts van je scherm :?

De rechter front moet nog een vaste plaats krijgen, maar dat kan pas als het nieuwe meubel er ook is.
Ja eh hallo, je kan ook je rechter front met de drivers richten op de muur waar de plasma hangt, dan is de opstelling nog steeds ideaal 8)7 Het gaat mij natuurlijk om de bizarre "toe-in".

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Who Am I?
  • Laatst online: 27-05 15:43
Kan je die meubel waar die center in staat niet gewoon recht onder je scherm zetten? Zo veel moeite lijkt mij dat niet...
Je kan dan gelijk de rechter front naar achter zetten en is je hele setup weer symmetrisch ;)

[Voor 29% gewijzigd door Who Am I? op 27-04-2006 14:29]

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Who Am I? schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:27:
Kan je die meubel waar die center in staat niet gewoon recht onder je scherm zetten? Zo veel moeite lijkt mij dat niet...
Je kan dan gelijk de rechter front naar achter zetten en is je hele setup weer symmetrisch ;)
Dat meubel is een tijdelijk oud meubel van mijn BB CRT totdat de nieuwe afgeleverd is ;)

• Nander
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10-2015
Mooie set michelkoenders! Alles acief, zal zeker mooit klinken. Hoe zijn die pied-pipers? Heb ze nog niet eerder met die tweeter gezien. Worden ook nog wel es aangeboden op marktplaats, maar meestal niet actief. Zit er ook wel es over te denken... Vind m'n eigen Canton karrat cd30m wat schel en iets 'vlak' van klank, maarja het zijn dan ook geen vloerstaander... Tevreden?

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Nander schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:58:
Mooie set michelkoenders! Alles acief, zal zeker mooit klinken. Hoe zijn die pied-pipers? Heb ze nog niet eerder met die tweeter gezien. Worden ook nog wel es aangeboden op marktplaats, maar meestal niet actief. Zit er ook wel es over te denken... Vind m'n eigen Canton karrat cd30m wat schel en iets 'vlak' van klank, maarja het zijn dan ook geen vloerstaander... Tevreden?
offtopic:
Even een opmerking; dat schel en vlak heeft niets te maken met het feit dat je speakers geen vloerstaanders zijn.

\_Specs_/

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zoals ik al zei, dit is net amper nadat de monteur de deur verliet :P
...mja, de URL zegt echt gathering.tweakers.net en niet www.kieskeurig.nl ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Nander
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10-2015
ZiegoM schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:02:
[...]

offtopic:
Even een opmerking; dat schel en vlak heeft niets te maken met het feit dat je speakers geen vloerstaanders zijn.
Ok, misschien heb ik mij niet helemaal duidelijk uitgedrukt. Ben over het algemeen heel tevreden over mijn mooie Canton's. Ik wilde perse geen zuil uit esthetische overwegingen, ook vond ik het hout van mijn canton's erg mooi. Maar bij mijn luistersessies viel mij toch op dat een zuil vaak iets 'voller' en 'ronder' klinkt. Ik dacht dit op te vangen door een sub maar i.v.m. het mislukken van mijn zelfbouwprojectje ben ik nog zoekende naar een mooi exemplaar...

Goed, toch een fototje dan maar:
http://img92.imageshack.us/img92/9638/p21100732tb.th.jpg

• michelkoenders
Nander schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:58:
ik heb deze ook via marktplaats gekocht. Over de hoge tonen ben ik zeer tevreden ( en de rest ook).
ik vind het zelf echt superfijne speakers.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Nander schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:56:
[...]

Ok, misschien heb ik mij niet helemaal duidelijk uitgedrukt. Ben over het algemeen heel tevreden over mijn mooie Canton's. Ik wilde perse geen zuil uit esthetische overwegingen, ook vond ik het hout van mijn canton's erg mooi. Maar bij mijn luistersessies viel mij toch op dat een zuil vaak iets 'voller' en 'ronder' klinkt. Ik dacht dit op te vangen door een sub maar i.v.m. het mislukken van mijn zelfbouwprojectje ben ik nog zoekende naar een mooi exemplaar...

[afbeelding]
Canton staat inderdaad niet bekend als 'vol' en 'rond', maar dat ligt niet aan het feit dat het geen vloerstaanders zijn.

\_Specs_/

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 12:38
Update:

Mijn oude pics en specs zijn nog wel terug te vinden in het vorige deel :)

Nieuwe situatie:

http://img92.imageshack.us/img92/6242/img29217sy.th.jpg

Specs:

Panasonic TH-42PV60E
Harman Kardon HKTS8
Xbox 360 Premium

[Voor 23% gewijzigd door PhuSioN op 29-04-2006 14:18]

• JKen
Nieuwe aanwinst, Denon UCD100 CD speler voor maar 2 euro op koningendag _/-\o_
Er zitten twee PCM56 dacs in;
-92DB MAX THD: FS Input, K Grade
-74dB MAX THD: -20dB Input, K Grade
96db DYNAMIC RANGE
NO EXTERNAL COMPONENTS REQUIRED
16-BIT RESOLUTION
15-BIT MONOTONICITY, TYP
0.001% OF FSR TYP DIFFERENTIAL LINEARITY ERROR
1.5µs SETTLING TIME, TYP: Voltage Out
±3V OR ±1mA AUDIO OUTPUT
Zijn dit betere dacs dan die in de Denon 1905 receiver zitten ?
Op dit moment wordt die flink onderhanden genomen.

Edit.
Die PCM56 belijken Burr-Brown dacs te zijn :) , weet hoe je het best de analoge singaal uit deze dacs kan laten komen ?

[Voor 18% gewijzigd door JKen op 29-04-2006 18:36]

• Trasos
  • Niet online
JC Ken schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:41:
96db DYNAMIC RANGE
16-BIT RESOLUTION
15-BIT MONOTONICITY, TYP
±3V OR ±1mA AUDIO OUTPUT

Edit.
Die PCM56 belijken Burr-Brown dacs te zijn :) , weet hoe je het best de analoge singaal uit deze dacs kan laten komen ?
Heb ik iets gemist? Is Wim-Lex al gekroond? :?
Maar goede aankoop voor 2 euro >:)
Damn, er lopen altijd een stel mongolen rond op zo`n markt die niet weten wat ze te koop zetten.

• JKen
Inderdaad, al is het aan de andere kant wel te begrijpen, CD laatje ging niet meer open en er zit alleen een coax aansluiting op en een andere vage miniset connector. Veder speelt die perfect CD's af na een simpele reperatie. Jammer dat het frontje wat bekrast is, vanavond maak ik zeker wel een foto er van ;)

[Voor 12% gewijzigd door JKen op 29-04-2006 19:35]

• Barry
JC Ken schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:34:
Inderdaad, al is het aan de andere kant wel te begrijpen, CD laatje ging niet meer open en er zit alleen een coax aansluiting op en een andere vage miniset connector. Veder speelt die perfect CD's af na een simpele reperatie. Jammer dat het frontje wat bekrast is, vanavond maak ik zeker wel een foto er van ;)
Erg leuk altijd als je zoveel plezier kunt beleven voor 2 Euro. Mensen weten vaak inderdaad niet wat ze verkopen of weggeven. Ik had van de week een klant in de winkel die 4 nieuwe woofers wilde hebben voor zijn luidsprekers, waarvan de foamranden helemaal rot waren. De kwaliteit boeide de klant totaal niet en het moest zo goedkoop mogelijk. Uiteindelijk 40 Euro uitgegeven aan 4 woofers, bleek het achteraf voor in de Infinity Kappa 9 te zijn :X 8)7 |:( }:O

Precies mijn 2006e bericht op GoT 8)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Anoniem: 153166
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Moet wel zeggen dat het wel erg opvalt dat de meeste van jullie gewoon nog thuis wonen bij ma en pa met een setje op je slaapkamer.

Maar dat is een goede manier om geld tesparen is het niet.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 19:53

jotheman

Was like that when I got here!

JC Ken schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:41:
96db DYNAMIC RANGE
16-BIT RESOLUTION
15-BIT MONOTONICITY, TYP
±3V OR ±1mA AUDIO OUTPUT

Edit.
Check! Ik heb een Denon DCD-480 op de rommelmarkt gekocht voor € 5,- :*)
Lens was wat smerig dus las niet meer alle CD's. Schoongemaakt et voilà! Zat nog 'n sticker van Stassen (ongetwijfeld bekende audio-winkel hier in Venlo) op. Mooi man, zit 'n lekker geluidje in. :)

I see dead pixels...

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 01:25
Hierbij mijn bijdrage:
- de speakers moeten nog opgehangen worden maar ik ben nog bezig met de standaards
- kabels moeten nog helemaal weggewerkt worden

hardware:
H&K AVR135
Samsung LE32M51
Canton Movie 60 CX

pics:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Nander schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:56:
[...]

[afbeelding]
Een subwoofer gaat dat niet echt weghalen, of je moet een een redelijk kleine subwoofer kopen (10 inch of zelfs 8 inch woofer...) om een beetje warmte in de middenbas te geven, de meeste echte subwoofers (behalve die bij 5.1 setjes) geven alleen het allerlaagste laag weer (inclusief druk) en voegen geen warmte toe!
PhuSioN schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:17:
Update:

Nieuwe situatie:

[afbeelding]

Specs:

Panasonic TH-42PV60E
Harman Kardon HKTS8
Xbox 360 Premium
Netjes! Ik blijf het raar en jammer vinden dat er echter nog zo'n regel onder de panasonic zit, teveel plastic look daardoor, wel een prachtig beeld, unbelievable voor de prijs!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
profweirdo schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:06:
Hierbij mijn bijdrage:
- de speakers moeten nog opgehangen worden maar ik ben nog bezig met de standaards

hardware:
H&K AVR135
Samsung LE32M51
Canton Movie 60 CX

pics:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Das gvd mooi spul! Ik vraag me nu nog steeds af of dat blauwe licht ook uit kan?
Lijkt me niet echt relaxed om continu in te kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ja, dat blauwe licht kan uit!

Opvallend dat veel mensen H&K zeggen, die & hoort er niet ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 20:01

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Reinier schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:32:

Komt door B&O gok ik zo (en dat rijmt :D)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 168972

Mijn nieuwe set (foto's komen later):

Onkyo integra 838
Denon dcd-1550AR cd speler
Kiss dp 558 200gb dvd hd recorder
2 X jbl e80

Er komt een zeer mooie sound uit :) Nu nog een goede studentenkamer vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Reinier schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:32:

Nou, die volumeknop ( :9~) wel, maar in de dimstand blijft wel de powerknop branden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 18:40
Heb in het weekend een JBL E250P subwoofer voor 175 euro inc verzendkosten gekocht via ebay. Sub is 1 jaar oud, doos, garantie, boekjes alles zit er bij! Was aan het sparen om het bij pick2pay te kopen voor 330 euro! Heeft me dus heel wat gescheelt, alleen ik weet niet wat voor subwoofer kabel ik erbij moet nemen. Ik zit te twijfelen tussen een QED Qunex van 46 euro of een Van Den Hull van 49 euro. Iemand advies?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:23

Exirion

Gadgetfetisjist

Rainesh schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:08:
Ik zit te twijfelen tussen een QED Qunex van 46 euro of een Van Den Hull van 49 euro. Iemand advies?
Bij een subwoofer zou ik me daar maar niet druk over maken :X Neem gewoon een goedkope kabel en hou je geld lekker in je zak.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

En een nog betere tip: lees die blauwe en rode letters onder aan de pagina eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 18:40
zimbab schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:18:
En een nog betere tip: lees die blauwe en rode letter onder aan de pagina eens.
Lol, ik zie het nu pas. Mijn excuses _/-\o_

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Exirion schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:12:
[...]

Bij een subwoofer zou ik me daar maar niet druk over maken :X Neem gewoon een goedkope kabel en hou je geld lekker in je zak.
Zou ik niet doen... die goedkope kabels zorgen nogal vaak voor een brom in de voeding bij subwoofers. Gewoon een normale goede van Qed of Ixos inderdaad...ziet er nog mooier uit ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:29:
Zou ik niet doen... die goedkope kabels zorgen nogal vaak voor een brom in de voeding bij subwoofers.
Onzin! Een normale RG58 kabel van hooguit een euro per meter is top afgeschermd (voldoet aan militaire normen) en met plugjes erbij ben je voor hooguit 10 euro klaar. Die dure kabels zijn voor normale speakers al discutable maar voor een subwoofer helemaal. En verder laten we het onderwerp maar weer rusten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:26
Indeed, en wat boeit het dat ze mooier zijn? Je ziet ze als alles aangesloten is toch niet |:(.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 41615

Ligt er maar net aan waar je je sub plaatst en of je je kabels wegwerkt :O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11-2022

Patriek

edit koning

PhuSioN schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:17:
Update:

Nieuwe situatie:

[afbeelding]

Specs:

Panasonic TH-42PV60E
Harman Kardon HKTS8
Xbox 360 Premium
Mooie stijl hoor :) heb je nog meer pics van je kamer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
Nieuwe aanwinst:

http://www.home-elektro.cz/items/13449/photo/detail_thumb/4811.jpg
Philips RU760 Universal remote control.

Deze vervangt mijn Marmitek Easytouch 35. Jammer dat deze standaard geen Rotel pre's aanstuurt, maar dat kun je gemakkelijk instellen met de learn-mode :)

[Voor 9% gewijzigd door Barry op 03-05-2006 21:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:00:
Nieuwe aanwinst:

[afbeelding]

Deze vervangt mijn Marmitek Easytouch 35. Jammer dat deze standaard geen Rotel pre's aanstuurt, maar dat kun je gemakkelijk instellen met de learn-mode :)
Zul je geen spijt van krijgen :) Tip: zet de automatische backlight uit want het vreet batterijen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
Exirion schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:04:
[...]

Zul je geen spijt van krijgen :) Tip: zet de automatische backlight uit want het vreet batterijen ;)
Stond standaard al uit bij mij :) Jij hebt deze toch ook? Het valt mij een beetje tegen dat best veel merken niet in het bijgeleverde code boek staan, zoals Provision voor mijn TV en Rotel voor mijn pre-amp. Weet jij toevallig of er meer codes bestaan buiten het boek om?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:07:
Weet jij toevallig of er meer codes bestaan buiten het boek om?
RTFM :+

Er staat iets over speciale codes die je telefonisch kunt opvragen maar via de service website kun je ook codes opvragen. Zelf vind ik het tamelijk omslachtig gedoe en heb maar gewoon alles met de learn functie ingesteld zoals ik het zelf handig vind :) Hij bevalt al 1.5 jaar erg goed en ik heb m'n ouders er met de kerst eentje gegeven: ma vond het een verademing dat alle AB's weg konden :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
Exirion schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:12:
[...]

RTFM :+

Er staat iets over speciale codes die je telefonisch kunt opvragen maar via de service website kun je ook codes opvragen. Zelf vind ik het tamelijk omslachtig gedoe en heb maar gewoon alles met de learn functie ingesteld zoals ik het zelf handig vind :) Hij bevalt al 1.5 jaar erg goed en ik heb m'n ouders er met de kerst eentje gegeven: ma vond het een verademing dat alle AB's weg konden :P
Ik vind de standaard indeling ook verre van ideaal! Bij mijn Denon Cd-speler gaat de lade open wanneer ik op subtitle druk :+ Misschien ook maar eens overwegen om de handleiding te lezen zodat ik alles via de learn functie kan instellen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Barry schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:00:
Nieuwe aanwinst:

[afbeelding]

Mooi ding hoor. Philips maakt tenminste fatsoenlijk afstandsbedieningen, met normaal formaat knoppen. _/-\o_

/me Ergert zich aan zijn HK AB (en die van vele el cheapo DVD spelers), en de voornamelijk naar Oosterse handen gemaakte knoppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
profweirdo schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:06:
Hierbij mijn bijdrage:

hardware:
H&K AVR135
Samsung LE32M51
Canton Movie 60 CX
<knip>
De originele stands van Canton (Canton LS90) zien er erg mooi uit.

De kabel kan via een binnenleiding naar onder getrokken worden. Heb ze hier ook staan (in het zwart) en dat ziet er erg mooi uit. Heb overigens nog een setje zilveren liggen.

[Voor 2% gewijzigd door FAQ op 03-05-2006 22:21. Reden: korter plaatje ;)]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Zo'n lange staaf scrollen :P

* Dupje zou graag cdspeler kopen, maar het geld ontbreekt even...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
@Exirion:

Die learn-functie werkt bij mij niet helemaal naar behoren. Volgens de gebruiksaanwijzing zijn er 4 stappen die ik moet volgen, namelijk:

1 - Kies met SELECT de (bijv.) VCR functie.
2 - Druk op de RU760 tegelijk op de LEARN-toets en op de toets die u op wilt slaan en houdt beide toetsten ongeveer 5 seconden vast tot de aanduiding VCR twee keer knippert en dan blijft branden.

Hier blijf ik dus al hangen, want bij mij knippert VCR wel 2 keer, maar deze blijft niet branden :(

Heb jij hier ook ervaringen mee gehad? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online
Exirion schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:04:
[...]

Mijn backlight doet het echt al maanden op een setje batterijen... overigens vind ik de verlichting niet zo goed, de onderste knoppen (stop, pauze, etc.) zijn niet verlicht.

Misschien dat daardoor m'n batterijen langer meegaan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
Ik heb de leer-functie inmiddels werkend gekregen. Tóch gaat de RU760 weer terug naar de winkel, want dit werkt echt niet naar mijn wensen. De toetsen blijven te lang aktief, waardoor ik het volume van mijn Rotel voorversterker niet snel genoeg kan regelen en alleen maar in stappen. Jammer, het leek me zo'n leuk ding. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 27-05 14:36
Volgens mij heeft Exirion in 1 van de vorige topics al eens aangegeven dat die flips760 het niet goed doet met rotel/arcam(??) apparatuur. Ik heb zelf een universele rotel ab (rr-1050). Oerlelijk maar kan er wel alles mee bedienen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:18:
Volgens mij heeft Exirion in 1 van de vorige topics al eens aangegeven dat die flips760 het niet goed doet met rotel/arcam(??) apparatuur.
Het is me bekend dat er mensen zijn die problemen hebben met Rotel versterkers en zelf had ik het met m'n NAD T-163 voorversterker. Met m'n Arcam voorversterker doet ie het echter prima. Wel jammer, Barry.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat 'werk in uitvoering' plaatjes van pa ontvangen :)

http://exirion.mine.nu:8080/IMG_0549_2.jpg

Worden twee gescheiden opgebouwde mono-versterkers in een kast. De behuizing is de rechter op het plaatje:

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3635_2.jpg

Nu nog de prints (die al klaar waren) tegen de koellichamen monteren en de kleine versterker is bijna klaar :Y) Er komen XLR en tulp ingangen op, met gebruik van Jensen inputtrafo's.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Mooie behuizingen ! Kosten die dingen ?

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:48
jotheman schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:58:
[...]

Check! Ik heb een Denon DCD-480 op de rommelmarkt gekocht voor € 5,- :*)
Lens was wat smerig dus las niet meer alle CD's. Schoongemaakt et voilà! Zat nog 'n sticker van Stassen (ongetwijfeld bekende audio-winkel hier in Venlo) op. Mooi man, zit 'n lekker geluidje in. :)
Ik een KEF K100 center voor €2,50. ;)

• -TF-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
FAQ schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:55:
[...]

De originele stands van Canton (Canton LS90) zien er erg mooi uit.
[afbeelding]
De kabel kan via een binnenleiding naar onder getrokken worden. Heb ze hier ook staan (in het zwart) en dat ziet er erg mooi uit. Heb overigens nog een setje zilveren liggen.
is dat setje LS 90 te koop ??
zoek nog nieuwe steunen.
heb nu 'home-made' steunen, maar vind de originele canton steunen toch beter passen bij mijn canton movie 10 MX II.

overige specs:

- Denon avr 1906
- Denon dvd 1920
- Aristona 70wa8416 BB TV
-
bekabeling:
- Oehlbach AK 2100 100 HZ (TV) antenne
- Oehlbach AK 2002 (receiver) antenne

- Oehlbach SCA 2003 scart <-> scart (TV-DVD)
- Oehlbach NF 1 master 2 x 1,0 m (TV-RECEIVER)
- Oehlbach NF 13 digitale coax (DVD/CD-RECEIVER)
- Oehlbach hyper profi opto (DVD-RECEIVER)
- Oehlbach Bleu Magic 5.1 (DVD/SACD-RECEIVER)
- Oehlbach NF 1 master 2 x 0,5 m (DVD-RECEIVER)
- Oehlbach NF 1 Y-adapter (subwoofer)

- Monitor Bingo Silver 2 x 1,5 mm verzilverde kabel

- - - - T F - - - -

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tipje voor de AB's : kijk ook eens naar de Harmony afstandsbedieningen.
Geen gepruts meer met learn enzo, gewoon je merk en type op de je PC inkloppen en klaar ben je.
Heb je het probleem zoals met die Rotel van hierboven ? Even extra finetunen en hij zend trager/sneller/langer/korter.
Ik ben van 6 AB's naar 1 gegaan en mijn vrouw kon vanaf dag 1 prima met het ding overweg :Y)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:49:
Mooie behuizingen ! Kosten die dingen ?
Heb ze samen voor 300 euro gekocht. Voor deze kwaliteit een spotprijs :)

Exirion schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:44:
[...]

Onzin! Een normale RG58 kabel van hooguit een euro per meter is top afgeschermd (voldoet aan militaire normen) en met plugjes erbij ben je voor hooguit 10 euro klaar. Die dure kabels zijn voor normale speakers al discutable maar voor een subwoofer helemaal. En verder laten we het onderwerp maar weer rusten.
Tact is iets wat bij jou in je opvoeding blijkbaar niet is meegegeven, wat kun jij toch altijd bot uit de hoek komen. Ik ben het ook niet helemaal eens met je antwoord, een qed of ixos kabel kost ook vrijwel niks (4 meter voor 25 euro ofzo) ziet er mooier uit dan zo'n kabel (iets dat je met waf en je woonkamer toch wel wilt hebben). Daarnaast is het nog maar de vraag of deze persoon wel zin of de kunde heeft zo'n kabel in elkaar te zetten, zelfbouw kun je op deze manier wel bij elke vraag opperen.
Daar laat ik het dan ook maar bij...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 110233 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:43:
Tact is iets wat bij jou in je opvoeding blijkbaar niet is meegegeven, wat kun jij toch altijd bot uit de hoek komen.
Ja stop maar met je moralistische gelul en kom ter zake. Ik kan me nogal druk maken als mensen elkaar gek maken om een fortuin aan audiokabels in hun huis neer te gooien. En dat terwijl iemand aangeeft te moeten sparen voor een apparaat van 330 euro. Laat zo iemand dan asjeblieft normale kabels kopen/maken die meer dan genoeg voldoen. En al helemaal als we het over een sub hebben. Gimme a break.

Het is juist al die onzin die je op audiofora tegenkomt die mensen ertoe drijft om veel te veel geld aan bekabeling uit te geven, terwijl het nul komma nul toevoegt bij zo'n subje.
een qed of ixos kabel kost ook vrijwel niks (4 meter voor 25 euro ofzo) ziet er mooier uit
Ziet er mooier uit? Wat valt er minder op in je kamer dan gewone zwarte kabels? Die opzichtige blauwe/rode/groene/witte dingen vallen pas op en dat is ook meestal te bedoeling als mensen veel geld uitgeven aan die kabels.

En laat ik je nog even uit de droom helpen: In die 10 euro die ik noem zitten 2 vergulde Oehlbach tulpplugjes meegerekend. Die zien er keurig uit en zitten op Oehlbach retail kabels met prijzen in de orde van 25 tot 50 euro.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Exirion, ook al ben ik het grotendeels met je eens, je zou het wel iets subtieler kunnen brengen... je wordt dan ook eerder serieus genomen :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:24:
Exirion, ook al ben ik het grotendeels met je eens, je zou het wel iets subtieler kunnen brengen... je wordt dan ook eerder serieus genomen :)
Serieuzer dan iemand die aanmoedigt om bij een sub van 330 euro een kabel van 50 euro te nemen?

Waar hebben we het hier over.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik ben eerder geneigd mensen te negeren die geen respect hebben voor de mening van anderen dan mensen die een andere mening hebben. That's just me. Dus wees wat aardiger, hm?

De sub was trouwens 175 euro dacht ik ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:21:
De sub was trouwens 175 euro dacht ik ;)
Via ebay ja ;) De officiele prijs was volgens mij 330 euro. Maar we houden er verder over op :P

Exirion schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:54:
[...]

Ja stop maar met je moralistische gelul en kom ter zake. Ik kan me nogal druk maken als mensen elkaar gek maken om een fortuin aan audiokabels in hun huis neer te gooien. En dat terwijl iemand aangeeft te moeten sparen voor een apparaat van 330 euro. Laat zo iemand dan asjeblieft normale kabels kopen/maken die meer dan genoeg voldoen. En al helemaal als we het over een sub hebben. Gimme a break.

Het is juist al die onzin die je op audiofora tegenkomt die mensen ertoe drijft om veel te veel geld aan bekabeling uit te geven, terwijl het nul komma nul toevoegt bij zo'n subje.

[...]

Ziet er mooier uit? Wat valt er minder op in je kamer dan gewone zwarte kabels? Die opzichtige blauwe/rode/groene/witte dingen vallen pas op en dat is ook meestal te bedoeling als mensen veel geld uitgeven aan die kabels.

En laat ik je nog even uit de droom helpen: In die 10 euro die ik noem zitten 2 vergulde Oehlbach tulpplugjes meegerekend. Die zien er keurig uit en zitten op Oehlbach retail kabels met prijzen in de orde van 25 tot 50 euro.
Ik ben blij dat je tenminste bevestigd wat ik zeg :) Maar ik zal het inhoudelijk houden, ik zeg 25 euro (enorm "fortuin" inderdaad) en dat is wel denk ik het goedkoopste op echte prutkabels na (waar je dus echt WEL een brom van in je voeding kunt krijgen) dat je gewoon afgemonteerd kunt krijgen, niks anders. Zo to the point genoeg ;)

• bartvl
  • Laatst online: 20:01

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En hij zit weer bijna vol!
In deeltje 22 zal ik een keer de moeite nemen mijn zooitje ook aan jullie te laten zien.
(momenteel streelt het even mijn oren met de cd van Enya)

Life is not about specs, it is about joy!

• Barry
Ik heb ook éindelijk een digitale camera ter beschikking, dus ik zal ook eens (voor het eerst) mijn set posten :)

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
-TF- schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 07:59:
<knip>
is dat setje LS 90 te koop ??
zoek nog nieuwe steunen.
heb nu 'home-made' steunen, maar vind de originele canton steunen toch beter passen bij mijn canton movie 10 MX II.
<knip>
Ja, die zijn te koop, ik heb ze gisteren op marktplaats geplaatst. Als je daar wilt reageren: graag. Dan vervuilen we dit topic verder niet..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 110233 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:00:
Ik ben blij dat je tenminste bevestigd wat ik zeg :)
Vind het knap dat je een verhaal dat lijnrecht tegen dat van jou ingaat als een bevestiging ziet van wat je zelf zei, maar goed. Ik geef je nergens gelijk en ga dat ook niet doen.

Als jij denkt dat alleen een mono-interlink van minimaal 25 euro voldoet voor het aansluiten van een sub, dan laat ik je maar in die waan. Ik vind het alleen jammer dat andere mensen ook in de kabelmythe gaan geloven 'omdat iedereen zegt dat het zo is'. Ik zou die onzin liever een keer van de fora zien verdwijnen.

Helemaal als het gaat over mensen met een beperkt budget die hun geld wel beter kunnen gebruiken... Zo, einde pleidooi en einde discussie :)

Op naar het volgende deel van deze topic.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OK, het is niet geheel ontopic, maar we hebben het er nu toch over.
Kabels van receiver naar sub : maakt het uit wat voor kabel het is (kwa specs, niet kwa dikte/merk/etc) of kun je letterlijke *elke* tulp kabel gebruiken :?

Ik heb nu namelijk de meest simpele dunne kabel in huis er tussen hangen welke eigenlijk voor composiet bedoeld is (gewoon gele tulp dus) en dat werkt. Maar ik vroeg me af of het kwa specs uberhaupt iets uitmaakt ?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Koffie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:10:
OK, het is niet geheel ontopic, maar we hebben het er nu toch over.
Kabels van receiver naar sub : maakt het uit wat voor kabel het is (kwa specs, niet kwa dikte/merk/etc) of kun je letterlijke *elke* tulp kabel gebruiken :?

Ik heb nu namelijk de meest simpele dunne kabel in huis er tussen hangen welke eigenlijk voor composiet bedoeld is (gewoon gele tulp dus) en dat werkt. Maar ik vroeg me af of het kwa specs uberhaupt iets uitmaakt ?
Zoals je hierboven kunt teruglezen zul je op die vraag geen eenduidig antwoord krijgen ;) En aangezien kabeldiscussies altijd op eindeloze discussies uitlopen zijn ze hier eigenlijk uit den boze. Als je antwoord wil dan kan dat echter wel via email :P

• Xander
  • Laatst online: 17:49
Koffie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:10:
Onafhankelijk van of de kwaliteit van de kabel boeit, is de impendantie van zo'n video-composite kabeltje niet ook anders. :?

Hm, btw, 1000 posts.

Hier verder graag: Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22 :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee