Het Grote Audi-topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 9.832 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:29
Mijn A3 stond voor aankoop ook nog op Auto Union volgens de RDW, nadat deze op mijn naam stond was het ineens een Audi. Volgens het kenteken op papier is het ook een Audi dus blijkbaar wat verkeerd gegaan.

Dacht dat de R's van VW ook als iets anders verkocht worden maar een G5 R32 bijv staat gewoon als VW genoteerd? Het 4wd systeem van VW kwam toch ook half bij Quattro en half bij Haldex vandaan?

Wel jammer dat het 4wd systeem niet meer schakelbaar is als in de oude series. Mooi systeem in zo'n S2!

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

het is een beetje vaag jah... ergens eind jaren 90 is de merknaam op kenteken veranderd van "Auto Union" naar "Audi".

4wd systeem van VW is volgens mij volledig Haldex.

maar schakelbaar? oudere Quattro's hebben een sper differentieel, bij mijn 200 is het achterste diff. te sperren... bij andere modellen zoals de type 85 coupe quattro is ook het middelste diff.te sperren... bij die auto's heb je een knop om of het achterste diff. te sperren of de achterste en de middelste tegelijk.

de Coupe Quattro B4 had ook nog een handmatige sper. alle modellen daarna niet meer.

maar een sper is wat anders dan jij bedoeld denk ik? Bij audi's is de quattro altijd ingeschakeld permanente 4 wiel aandrijving. Haldex van VW werkt anders die 4wd schakelt zichzelf in als het nodig is. Dus onder normale omstnadigheden rij je gewoon met fwd... verliezen die hun grip of ga je volgas optrekken dan krijgen de achterwielen ook aandrijving.

[ Voor 79% gewijzigd door Chaoss op 10-09-2007 13:48 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Chaoss: waarom is Audi quattro dan (zegt men) beter dan Haldex?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Beide systemen hebben voor en nadelen, 4motion (Haldex) van VW is vooral een veiligheids systeem, awd zodra de voorwielen grip verliezen. Bij permanente 4wd ligt de grens sowiezo hoger en heb je beter handeling dankzij de permantente 4wd. 4motion/haldex noemen ze reactive AWD en Quattro/Torsen proactive AWD.

overigens hebbende TT Quattro en de S3 ook een Haldex systeem een iets anders afgestelde variant dan vw's 4motion maar het is geen permanente aandrijving zoals de rest van de quattro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:04
Nice...

de nieuwe a4 op de IAA

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/edd9bf2513a2525a6cd0e9b7423ace1d/full.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Kaspers op 11-09-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:58
Zo met de hoogglans zwarte grille en de juiste wielen is het echt een pláátje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
idd, alleen dat grijs toch altijd.. Waarom presenteren ze altijd die auto's in zo'n saaie kleur.. De r8 is ook zooooo veel mooier in het zwart als grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dat is niet grijs, is zilver... maakt hem imho wel erg sjiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik denk omdat de massa liever grijs heeft. De massa rijdt namelijk niet in zwarte auto's maar zilvergrijze auto's. (de liefhebbers rijden zwart :D) Zwart is zó veel mooier!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het zilver zie je de lijnen de auto véél beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Doe mij hem maar in Sprintblauw of Imolageel (wat een benamingen heeft Audi tegenwoordig...).

Grijs/zilver of zwart is echt de laatste kleur waarin ik hem zou willen hebben. Alle leasebakken hebben die kleuren tegenwoordig :|

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik ook, iedereen koopt maar hetzelfde, doe es gek denk ik dan.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

blauw/geel/groen kunnen idd hele mooie kleuren zijn.

zwart is de laatste kleur die ik zou nemen... zieje idd totaal de lijnen van de auto niet meer... gewoonweg zonde tenzij je een lelijke opel rijd oid :P

tzijn imho vaak wel de simpelste kleuren die mooi zijn op een auto, op de B5 zijn dat imho zilver en donkerblauw.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Doe mij maar donkerblauw. Nu maar sparen voor die 3.0 TDi ;)

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:28:
Dat vind ik ook, iedereen koopt maar hetzelfde, doe es gek denk ik dan.
veel van de auto's waar je op doelt zijn lease auto's, waarbij je flink mag bijbetalen voor "vreemde" kleuren omdat die later moeilijker te verkopen zijn en bij sommige maatschappijen kun je bepaalde kleuren gewoon helemaal niet kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Hier ook ff spammen :P Gisteren gewassen en gepoetst, staat er weer mooi bij denk ik.

Vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.vanwageningen/audi/diverse/a3_17_9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.vanwageningen/audi/diverse/a3_17_9_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.vanwageningen/audi/diverse/img_0155.jpg
Zoek de aanpassing tov vandaag :Y)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:56

Exigence

dnkroz

Andere achterlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Heet :P

edit:
nee die zaten er al op

[ Voor 11% gewijzigd door marccom op 17-09-2007 21:43 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verlaagd? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom heb je die achterspoiler eigenlijk verwijderd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heldere koplampen/knipperlichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
meegespoten bumpers/skirt...

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt je ruitenwissers gedemonteerd?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Nee, gaat niet gebeuren ook, vriend van me heeft dezelfde maar dan een cm of 5 verlaagd en die kan alleen stapvoets over drempels. A3's staan ook bekend om het stuiterige gedrag.
MikeyMan schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:09:
Heldere koplampen/knipperlichten...
Zat er in 2006 al op :)
Jarod schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:05:
Waarom heb je die achterspoiler eigenlijk verwijderd? ;)
Woohoo B)

Hij valt dus niet veel op, mooi, precies mn bedoeling. Hij moest er weer af om m goed te laten monteren, zit er nu weer op.
Hij is wel een tint donkerder sinds het spuiten. Maar de bumpers/onderkant/zijkant is niet meegespoten. Staat nog wel op de planning, moet ik eerst de nieuwe delen hebben.
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:16:
Je hebt je ruitenwissers gedemonteerd?
Aerotwins. Staat en wist een stuk beter.

[ Voor 24% gewijzigd door marccom op 17-09-2007 22:19 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

marccom schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:16:
[...]

Nee, gaat niet gebeuren ook, vriend van me heeft dezelfde maar dan een cm of 5 verlaagd en die kan alleen stapvoets over drempels. A3's staan ook bekend om het stuiterige gedrag.
het staat wel 100x beter ;) nu is 5CM ook behoorlijk extreem natuurlijk. CM of 2-3 zou perfect zijn dan vallen de bnaden mooi in de wielkasten.... het wordt helemaal moi als je een setje 17" gaat monteren :9

• marccom
Ik ben er nog niet over uit wat voor velgen het gaan worden. Voorlopig doen deze het nog goed en zitten er net nieuwe bandjes omheen. Wil eerst eens proberen wat 17 inch onder mijn auto doet. Misschien is een 8P wel dichterbij :)

Vandaag met een nieuwe S3 en TT V6 dsg gereden. Snel 8) :*) :o

Geluid van zo'n V6 werkt erg verslavend en wat een mooie auto's zijn het :9

Nog ff sparen :|

Whoop!

• Wom
  • Laatst online: 10-09 23:50
Hoe beviel de DSG je ?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• marccom
Kweenie... was weer erg wennen met een automaat te rijden, al een tijd geleden dat ik daar mee gereden heb. Principe is wel geinig met die flippers maar ben er nog niet echt van overtuigd. Merkte wel dat de auto meer in de toeren blijft hangen in de S (sport?) stand als bij de normale drive. Komt niet onder de 3000 toeren Alleen reageerde het systeem soms wat te traag als je van (bijna) stilstand plankgas geeft. Toerental zakt dan onder de 2500 en dan moet de bak eerst nadenken voordat ie terugschakeld en het gas er op gooit. Daarmee verlies je heel wat tijd en snelheid. De V6 blaast dan wel lekker van onderuit tot zo'n 7000 toeren.

Ook de launchcontrol ging niet geweldig. Wellicht ook omdat het nat asfalt was en dan heb je esp wel nodig om vermogen weg te krijgen ;)

De S3 deed het wat dat betreft beter met zn normale 6 bak. Lekker kort bereik en soepel schakelen. Heb al eerder met een TT 2.0TFSI gereden met dezelfde bak. Deze had veel last van wielspin met optrekken omdat deze geen Quattro had. Zeker met het natte asfalt heeft het Quattro systeem zich zeer goed gedragen. Toch maar eens naar uitkijken voor de volgende Audi :9

Denk dus toch dat ik voor een normale handbak ga :)

Whoop!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-09 15:11
marccom schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:47:
Kweenie... was weer erg wennen met een automaat te rijden, al een tijd geleden dat ik daar mee gereden heb. Principe is wel geinig met die flippers maar ben er nog niet echt van overtuigd.
Die flippers zijn een leuke gimmick. Die gebruik je 1 keer en daarna rijd je gewoon weer altijd in de D-stand. Ik spreek uit ervaring.
Denk dus toch dat ik voor een normale handbak ga :)
Smaken verschillen, maar ik kan met een handbak niet zo snel en soepel schakelen als met m'n DSG bak. Maar ik ben ook een luie rijder, dus schakelen is niet aan mij besteed.

• Wom
biobak schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:17:
[...]

Die flippers zijn een leuke gimmick. Die gebruik je 1 keer en daarna rijd je gewoon weer altijd in de D-stand. Ik spreek uit ervaring.
Daar moet ik je toch op tegenspreken, jij nu 6 weken met DSG maar het tik*tik*vroem blijft toch erg makkelijk bij het vlot inhalen. De tik zijnde een versnelling terug flipperen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:46

rally

Deyterra Consultancy

Helemaal mee eens. Ik heb een V6 automaat (diesel) en de automaat is "wat traag" van begrip. Zelfs in de sportstand. Als je weet dat je wil gaan inhalen, of om een andere reden een versnelling terug wil, dan is dat wel ERG makkelijk als dat met die flippers kan.
Het is echt een ideale combinatie tussen een schakel en een automaat.

Overigens herken ik het "trage" gevoel ook bij het wegrijden. Het lijkt wel alsof hij in de lage toeren niet vooruit te branden is.

Het enige wat ik eigenlijk nooit gebruik is de "handbak" stand. Daarmee kun je dan "zelf" schakelen, waarbij de automaat bij te lage/hoge toerentallen alsnog terug/op schakelt. Dat is wat mij betreft meer een gimick dan noodzaak :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die de discussie willen volgen, hou in het achterhoofd dat er een verschil is tussen een traditionele automaat met koppelomvormer en een dual clutch gerobotiseerde automaat zoals in een golf gti (en aanverwante audi modellen, maar die zijn maar prut aangezien ze verscheidene duizenden euro's meer kosten dan de gti, en op dezelfde basis met zelfde motor en versnellingsbak staan :p )

Ik zeg het maar, de meesten weten het waarschijnlijk wel, maar toch voor de duidelijkheid

Waarmee ik er toch wil bijvermelden dat dsg >>>>>>>> automaat. dsg is alles in één, 'manueel' schakelen, automatisch als je wil, en geen enkele gewone autobestuurder kan net zo snel schakelen met een echte manueel, het is nagenoeg ogenblikkelijk.

Ik hoop me toch over een paar jaar een VW dsg te kunnen aanschaffen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 22:56
marccom schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:32:
Ik ben er nog niet over uit wat voor velgen het gaan worden. Voorlopig doen deze het nog goed en zitten er net nieuwe bandjes omheen. Wil eerst eens proberen wat 17 inch onder mijn auto doet. Misschien is een 8P wel dichterbij :)
Ik zou zelf voor S3 / S4 velgen gaan, 17". Dat zijn in mijn ogen echt hele mooie velgen, vriend van me heeft deze onder zijn A3 TDI. Alleen wel uitkijken voor stoepranden, zijn vrij grote velgen met platte banden.

Afbeeldingslocatie: http://www.audiworld.com/model/s3/pix/header_s3.jpg

Helaas schijnt deze gele kleur een S3 only kleur te zijn, ik vind 'm zo echt af.

[ Voor 8% gewijzigd door Toewan op 30-09-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

Rejgun

Leven is Bier drinken

klopt, maar spuiten kan altijd ;)

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Carbase is bijgewerkt, nieuwe A4 en nieuwe A8 staat erin:

A4: http://www.autoweek.nl/ca...am=A4&srchpage=1&cache=no

A8: http://www.autoweek.nl/ca...am=A8&srchpage=1&cache=no

Die 1.8 TFSi lijkt wel een erg goeie keuze eigenlijk voor de doorsnee-automobilist... erg zuinig. Denk dat 2.0TDi-diesel pas bij 25.000 a 30.000 km/jaar goedkoper wordt.

Grappig ook dat de 3.0TDi op dit moment de snelst accelererende versie is die leverbaar is :D Meeste pk's heeft de 3.2 (265; de 3.0TDi heeft er 'maar' 240).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nieuwe diesel kopen kan meestal pas uit bij 30.000+ km's... eerder nog 35.000km als ik het zo gok.

bij een 2'de hands auto kan het vaak vanaf zo'n 25.000 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Chaoss schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:40:
Nieuwe diesel kopen kan meestal pas uit bij 30.000+ km's... eerder nog 35.000km als ik het zo gok.

bij een 2'de hands auto kan het vaak vanaf zo'n 25.000 uit.
Ohja, dan vergeet ik idd dat het per merk sterk verschilt: Audi benzine-occasions zijn in de regel meer waard dan Audi diesel-occasions.

Maargoed, die 3.0 TDi vind ik op zich nog een prima compromis tussen power en consumption :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:04:
[...]

Ohja, dan vergeet ik idd dat het per merk sterk verschilt: Audi benzine-occasions zijn in de regel meer waard dan Audi diesel-occasions.

Maargoed, die 3.0 TDi vind ik op zich nog een prima compromis tussen power en consumption :)
jah maar echt bijster zuinig zaldie niet zijn, gok dat die 3 liter tdi's ook 1:12 lopen terwijl een dikke V6 benzine misschien 1:10 doet.... dus zo;n 3.0tdi koop je niet echt voor het voordeel kwa verbruik, als je de vrij vorse nieuwprijs van een 3.0tdi vergelijkt met een leuke V6 benzine, dan de wegenbelasting die bijna 2x zo vele is en de duurdere verzekering ivm hogere nieuwwaarde... nou dan moetje wel heel veel rijden voordat een 3.0tdi uitkan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Chaoss schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:50:
[...]

jah maar echt bijster zuinig zaldie niet zijn, gok dat die 3 liter tdi's ook 1:12 lopen terwijl een dikke V6 benzine misschien 1:10 doet.... dus zo;n 3.0tdi koop je niet echt voor het voordeel kwa verbruik, als je de vrij vorse nieuwprijs van een 3.0tdi vergelijkt met een leuke V6 benzine, dan de wegenbelasting die bijna 2x zo vele is en de duurdere verzekering ivm hogere nieuwwaarde... nou dan moetje wel heel veel rijden voordat een 3.0tdi uitkan.
Dat klopt wel inderdaad. Een vriend van me heeft een A4 3.0 TDI quattro en die rijdt inderdaad tussen de 1 op 12 en 1 op 14, afhankelijk van rijstijl. Meestal 1 op 12 trouwens >:) Zelf heb ik een V6 benzine quattro, die loopt ca 1 op 9. 1 op 10 is haalbaar maar dan kun je beter een 1.6 gaan rijden ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik rij in een 2.5TDI (V6) en haal ongeveer 1:9-1:11. Dus gemiddeld rond de 1:10.
En ben het met je eens... als ik 1:12 wil halen (zou mogelijk moeten zijn :X ) dan kan ik beter weer terug gaan naar mijn 1.9 TDI 110PK :P

Daarbij moet ik heeeel eerlijk zijn en vermelden dat ik het genoegen heb dat ik regelmatig in Duitsland kan/mag rijden, maar ik wel even moet slikken als het verbruik op 22/100 staat (1:4,5)... maar dan moet ik wel zeggen dat ik dan op 190+ KM/u zit >:)
Bij 140-150 is het rond de 1:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:33:
Carbase is bijgewerkt, nieuwe A4 en nieuwe A8 staat erin:

A4: http://www.autoweek.nl/ca...am=A4&srchpage=1&cache=no

A8: http://www.autoweek.nl/ca...am=A8&srchpage=1&cache=no

Die 1.8 TFSi lijkt wel een erg goeie keuze eigenlijk voor de doorsnee-automobilist... erg zuinig. Denk dat 2.0TDi-diesel pas bij 25.000 a 30.000 km/jaar goedkoper wordt.

Grappig ook dat de 3.0TDi op dit moment de snelst accelererende versie is die leverbaar is :D Meeste pk's heeft de 3.2 (265; de 3.0TDi heeft er 'maar' 240).
Onder de 1.8 met 160 Pk komt dezelfde motor met 120 pk.

Lijkt mij een te lichte motor, maar aangezien deze zo'n 3 duizend goedkoper zal zijn zal deze wel veel verkocht gaan worden. Overigens is deze natuurlijk 'makkelijk' te chippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Rejgun schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:52:
[...]

Lijkt mij een te lichte motor, maar aangezien deze zo'n 3 duizend goedkoper zal zijn zal deze wel veel verkocht gaan worden. Overigens is deze natuurlijk 'makkelijk' te chippen.
Dat ze dan niet gewoon de 1.4 TFSI met 125 pk in de A4 zetten in plaats van de 1.8 TFSI down te clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

rally schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:22:
Ik rij in een 2.5TDI (V6) en haal ongeveer 1:9-1:11. Dus gemiddeld rond de 1:10.
En ben het met je eens... als ik 1:12 wil halen (zou mogelijk moeten zijn :X ) dan kan ik beter weer terug gaan naar mijn 1.9 TDI 110PK :P

Daarbij moet ik heeeel eerlijk zijn en vermelden dat ik het genoegen heb dat ik regelmatig in Duitsland kan/mag rijden, maar ik wel even moet slikken als het verbruik op 22/100 staat (1:4,5)... maar dan moet ik wel zeggen dat ik dan op 190+ KM/u zit >:)
Bij 140-150 is het rond de 1:9
Met een 1.9 rij je echt wel zuiniger dan 1:12 Een beetje afhankelijk van wat voor soort km's je maakt, kan je zelfs 1:19 halen. Overigens kan mijn boardcomputer wisselen van l/km naar km/l. Als je dan toch zo graag het verbuik kan zien, kan je dat toch net zo goed zo instellen of heb je een ouder model?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Met mijn 1.9 TDI reed ik inderdaad 1:17/1:18. Maar ik bedoelde dat als ik zuinig wilde rijden dat ik dan beter terug kon gaan naar die 1.9 :)

Ik wist niet dat je de boordcomputer kon omzetten naar km/l. Mijn auto is van 2003. Is dat een "oud" model. Mocht je weten hoe dat om te zetten (mits het kan) houdt ik me aanbevolen (maar ik ga zelf ook wel wat neuzen in het boekje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Rejgun schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:52:
[...]

zijn noou eenmaal mensne die geen fuck om snelheid geven, de 1.6 in het vorige model was ook alles behalve een snelheids wonder 8)7 ik zou mer er dood aan ergeren, maar gezien het grote aantal verkochte 1.6 benzine's zijn er zat mennse die het genoeg vinden.

idd niet iedereen wil een paar duizend extra betalen voor die pk's... wel vreemd dat het instapmodel nog niet beschikbaar is tijdens introductie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

biobak schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:18:
[...]

Dat ze dan niet gewoon de 1.4 TFSI met 125 pk in de A4 zetten in plaats van de 1.8 TFSI down te clocken.
dat "klinkt" niet: ïk heb een A4 1,4 besteld", Audi is gedeeltelijk ook een stukje status daar pleur je geen 1.4 in ook al heeft die evenveel of meer pk's dan een 1.8 blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Welke motor gaat er tussen de 1.8T en de 3.2 V6 komen?

Wordt dit de 2.0T of gaat er wellicht een nieuwe 2.4(T) komen? Heeft iemand hier al meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:29:
[...]

zijn noou eenmaal mensne die geen fuck om snelheid geven, de 1.6 in het vorige model was ook alles behalve een snelheids wonder 8)7 ik zou mer er dood aan ergeren, maar gezien het grote aantal verkochte 1.6 benzine's zijn er zat mennse die het genoeg vinden.

idd niet iedereen wil een paar duizend extra betalen voor die pk's... wel vreemd dat het instapmodel nog niet beschikbaar is tijdens introductie..
Het instap model is niet meteen verkrijgbaar vanwege de marketing. De early adopters die toch niks om vermogen geven zouden anders een instapper pakken, nu moeten ze een zwaardere motor met meer marge voor Audi kopen :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Rejgun schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:41:
Welke motor gaat er tussen de 1.8T en de 3.2 V6 komen?

Wordt dit de 2.0T of gaat er wellicht een nieuwe 2.4(T) komen? Heeft iemand hier al meer informatie over?
Er komen ook andere versies van de FSI 2.0T, dus dat zou heel goed kunnen inderdaad.Versies met 200, 230 en 265pk zijn er op dit moment al, dus wie weet wat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Chaoss schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:31:
[...]

dat "klinkt" niet: ïk heb een A4 1,4 besteld", Audi is gedeeltelijk ook een stukje status daar pleur je geen 1.4 in ook al heeft die evenveel of meer pk's dan een 1.8 blok.
Zeg je gewoon dat er een turbo op zit :) Downsizen van motoren is de trend: beperkte cylinderinhoud, turbo erop en gaan. En ik zie tegenwoordig meer auto's zonder typeaanduiding dan met zo lijkt het wel, dus de "pats-factor" is dan ook minder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chaoss schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:31:
[...]

BS. 10 jaar geleden was je ook niks met je 1.9 dieseltje. Maximaal 90 pk kreeg men er uit, en dat was al met turbo. Nu halen ze er al 150 pk uit en niemand die je gek aankijkt als je zegt dat je een 1.9 TDI hebt.
Net zo met die 1.4 TFSI. Als over een half jaar iedereen weet dat daar 140 of 170 pk uit komt (meer dan de 1.8 TFSI) dan zal niemand zeggen "huh, een 1.4".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:06

Wimo.

Shake and Bake!

Ik denk toch dat de meeste mensen een 1.4 kansloos blijven vinden ... sterker nog, de meeste zullen het er echt niet trots achterop zetten :D In de tijd dat er 1.9 90pk diesel waren was er nog niet veel keuze. Nu kun je een 3.0 diesel of 10L benzine kopen, dan ben je dus echt wel kansloos met een 1.4 in een statusbak :9

[ Voor 39% gewijzigd door Wimo. op 07-10-2007 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Niet mee eens, je hebt dan namelijk wel een juweeltje van techniek onder de motorkap, vergeet dat niet!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Wat maakt het nou uit wat er achterop staat? Liever nog badgeloos, dat is imo stijlvoller. Ze zien vanzelf wat er onder de motorkap ligt als je op de invoegstrook gas geeft.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

bartvl schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:56:
Niet mee eens, je hebt dan namelijk wel een juweeltje van techniek onder de motorkap, vergeet dat niet!
En bovendien: als je niet goed schakelt in zo'n bak dan gebruik je het vermogen ook niet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat in de TFSI? Daar hoef je juist minder in te schakelen. 240 Nm bij 1500 toeren is echt wel meer als wat je bij een atmosferische benzine krijgt.
Het is vet meer als wat je van een 1.4 TDI krijgt. Het komt overeen met wat een 1.9 TDI met 100 pk levert.
En dan kun je met de TFSI ook nog tot 6000 toeren doortrekken. Juist erg soepel, die motor.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Maasluip: dat soepele is juist ook verradelijk: als je denkt dat je toch al veel koppel hebt @ 2000rpm ben je al sneller geneigd om terug te schakelen (zodat je motor niet ontploft, tenminste, daar zijn veel mensen bang voor :P)... en 4000rpm @ bijv. 240 Nm is nog steeds 2x zo veel als 2000rpm @ 240 Nm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:54
en toch hou ik het idee dat een 1.4tdi met 140pk minder lang door zal rijden dan een 2.0 met 140pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bartvl schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:56:
boeiend....alsof dat patsfactor heeft. ik blijf er bij dat een 1.4 gewoon niet klinkt... ongeacht het aantal pk's of de mooie techniek.

als men kan kiezen tussen een 1.4 met 180pk of een 2-liter met 180pk dan zal het gros van de mensen kiezen voor de 2 liter, puur om het imago, puur om hoe het klint, puur m het mijn lul is groter dan de jouwe effect. Zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar.

ook wat Catch hierboven zegt, weegt bij veel mensen mee... een 2 liter 180pk komt betrouwbaarder over dan een 1.4 met 180pk.... of het nou wel of niet zo is dat is een ander verhaal, alhoewel ik de eerste 1.4 met 5 ton op de teller nog tegen moet komen :P

ik zou mijn 1.9 nooit inruilen voor een 1.4TDi ook al zou die 1.5 ook 145pk hebben :+

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 08-10-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Maasluip schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 00:28:
[...]

BS. 10 jaar geleden was je ook niks met je 1.9 dieseltje. Maximaal 90 pk kreeg men er uit, en dat was al met turbo. Nu halen ze er al 150 pk uit en niemand die je gek aankijkt als je zegt dat je een 1.9 TDI hebt.
Net zo met die 1.4 TFSI. Als over een half jaar iedereen weet dat daar 140 of 170 pk uit komt (meer dan de 1.8 TFSI) dan zal niemand zeggen "huh, een 1.4".
das pas BS, 10 jaar geleden bestond de 110pk ook al (en de 90pk is er al sinds '94).. sterker nog al sinds de introductie van de B5 in '95 was de 110pk al leverbaar. was destijds een relatief prijzige auto (vooral de 110pk) dus had redelijke pats factor, was in 95 redelijk zeldzaam een TDI,
RobertJ schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:07:
Wat maakt het nou uit wat er achterop staat? Liever nog badgeloos, dat is imo stijlvoller. Ze zien vanzelf wat er onder de motorkap ligt als je op de invoegstrook gas geeft.
knap datje daaraan het type motor kunt zien :+ maar ben het er mee eens badgeloos is meestal het mooiste!

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 08-10-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
9 van de 10 A3's 1.6 is badgeloos. Bij mij blijft het er gewoon op. Je ziet toch wel dat het een 1.6 is...

Ding werd in het begin afgeraden en was niet gangbaar in het verkeer etc. Rij er nu meer dan 1,5 jaar mee en hij bevalt me nog steeds prima. Kan prima meekomen. Enige waarbij ik merkte dat hij minder vermogen had was met de wintersport een bergpas op. Mgoed, genietend van de omgeving was dat absoluut geen probleem :)

Een 1.4TFSI wil ik wel eens proberen.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

In Utrecht zie ik anders genoeg 1.6 met badge hoor... en ook weer A3's met dubbele uitlaat die geen badge hebben (ws 2.0, hoewel ik hoorde dat diesels tegenwoordig ook een rechte uitlaat hebben)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:54
de a6'en bij mijn vorige werkgever waren 2.0TDI's en hadden 2 rechte pijpen, aan weerskanten 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die hebben dan waarschijnlijk een roetfilter. Ik zie ze ook met kromme pijpen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zla nog eens kijken wat het verschil is tussen rechte / afgebogen pijpen. heeft iig neit met het roetfilter te maken.

vooral bij de nieuwere modellen zie ik steeds vaker niet gebogen pijpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
bij audi was het eerst zo ver ik weet alleen bij de Q7 3.0TDI

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Chaoss schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:18:
zla nog eens kijken wat het verschil is tussen rechte / afgebogen pijpen. heeft iig neit met het roetfilter te maken.

vooral bij de nieuwere modellen zie ik steeds vaker niet gebogen pijpjes.
Bij de A6 is het benzine / diesel. :)

Ook de 2.0TDI's, doe maar eens een search op Autotrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

De nieuwe a4's hebben allemaal rechte pijpen, ongeacht of het benzine of diesel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
El-Loco schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:16:
[...]

Bij de A6 is het benzine / diesel. :)

Ook de 2.0TDI's, doe maar eens een search op Autotrack.
was anders niet zo. Ik zie nog steeds altijd 2.0 en 3.0 TDI´s met gebogen pijpen..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Rejgun schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:05:
De nieuwe a4's hebben allemaal rechte pijpen, ongeacht of het benzine of diesel is.
Ff ertussendoor: ik vind dat Audi die wel eens beter mag afwerken. Van een afstandje zie je erg goed dat het een opzetstukje is (het verchroomde buitenste dikke deel van de uitlaat). Da's erg jammer. Zou verder door naar achteren moeten lopen, want nu zie je gewoon dat het nep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
KappeNou schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:07:
[...]

was anders niet zo. Ik zie nog steeds altijd 2.0 en 3.0 TDI´s met gebogen pijpen..
Dat bedoel ik ook. ;)

Benzine = recht.
Diesel = gebogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
El-Loco schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:59:
[...]

Dat bedoel ik ook. ;)

Benzine = recht.
Diesel = gebogen.
Diesel = recht ;)

Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/es7vv4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Audi A3 Sportback 1.9TDI en het rijdt echt super zuinig. Ik rijd gemiddeld 1:22km. Dit had ik niet verwacht. Ik vind mijzelf overigens niet keurig rijden en trap regelmatig op zijn staart dus ik denk dat 1:25 ook wel te halen valt mits je keurig 100km/u rijdt gedurende 1200km ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
veels te zuinig wanneer je het gas in trapt! chippen die hap! ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Bij de huidige A6 anders niet.

Dacht ik.

---> Whatever, never mind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:20:
veels te zuinig wanneer je het gas in trapt! chippen die hap! ;)
Chippen? Voor 500 euro 10 pk meer zeker?

update:
Het gaat mij dan 690 euro kosten en krijg +31pk en +60Nm erbij.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Eerder 30pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En 60nm... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:40:
[...]

Chippen? Voor 500 euro 10 pk meer zeker?
Nou, vaak veel meer... bij turbomotoren veranderen ze de rijkheid van het mengsel behoorlijk (dacht ik :+) waardoor ze zuiniger/sneller worden. Nadeel is wel dat hij onder sommige omstandigheden minder goed start (bijv. bij extreme kou), heb ik me laten vertellen.

En wat chippenbetreft. Een Audi A4 1.9TDi schijnen ze zomaar van 115 naar 143 pk te kunnen chippen, en een Audi A4 2.0TFSi van 200 naar 245 pk. Bij niet-turbomotoren scheelt het meestal wel maar zo'n 10 a 20 pk, dat klopt, tenzij je een begrensde motor hebt zoals je die bijv. kunt krijgen in een Volvo S60/V70; dan krijg je 140 pk nog naar 180 opgekrikt doordat een koppelbegrenzer eruit wordt gesloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
TD is prima te chippen hoor, gewoon doen, is elke cent waard :)

Mijn pa heeft zijn (benzine) 1.8t Saab 9-3 SS gechipped, van 155? zoiets naar 210 pk :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Sorcerer8472 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:06:
[...]

Nou, vaak veel meer... bij turbomotoren veranderen ze de rijkheid van het mengsel behoorlijk (dacht ik :+) waardoor ze zuiniger/sneller worden. Nadeel is wel dat hij onder sommige omstandigheden minder goed start (bijv. bij extreme kou), heb ik me laten vertellen.

En wat chippenbetreft. Een Audi A4 1.9TDi schijnen ze zomaar van 115 naar 143 pk te kunnen chippen, en een Audi A4 2.0TFSi van 200 naar 245 pk. Bij niet-turbomotoren scheelt het meestal wel maar zo'n 10 a 20 pk, dat klopt, tenzij je een begrensde motor hebt zoals je die bijv. kunt krijgen in een Volvo S60/V70; dan krijg je 140 pk nog naar 180 opgekrikt doordat een koppelbegrenzer eruit wordt gesloopt :)
Mengsels veranderen zal wel bij benzines gebeuren (Euro 98/v-power/ultimate dat soort fratsen) waardoor het beter/eerder/vollediger verbrand. Bij een diesel verhogen ze de inspuiting van brandstof en lucht.

Hier kun je eens kijken wat er veilig mogelijk is: http://www.jdengineering.nl/ Ben er een keer geweest en het is een zeer nette zaak. Geloof dat je ook je garantie behoudt. Chippen via de dealer misschien een optie? Geloof dat die 30/40pk extra doen. Kost wel wat meer...

Het nadeel van chippen is dat je alles wat zwaarder belast en de marges opzoekt. Vriend van me met zn Golf TDI heeft er een koppeling, vliegwiel en een turbo doorheen gejaagd nadat ie +-60 pk was opgeschroeft. Als je er normaal mee rijdt wordt ie wel wat zuiniger :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat van die grenzen is de voornaamste reden waarom ik het niet doe. Auto wordt nu al zwaar genoeg door me belast vaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

die belasting valt wel wat mee, gewoon niet trappen met koude motor en af en toe schone olie erin.... dan gaat je turbo vrij lang mee. Kheb mijn tdi gekocht met 160K op de teller, bij 185K laten chippen en ik zit nu inmiddles op 285K zonder noemenswaardig problemen, mijn broertjes A4 is ook van 90pk naar dik 120 gechipt en die zit al over de 3 ton.

+30% vermogen is altijd haalbaar.

mijn 110pk / 220nm ging naar 145pk 330nm :D en dat voor maar 400 euro. Kat leeg, EGR afgedicht.

veel zuiniger ben ik dr niet van gaan rijden doe gemiddeld 1:16

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 10-10-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:07:
[...]

Yep, mijn 3.0:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-UO37SKUG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MB6RHTM6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-K4ZIZLJZ.jpg
>:)
De twee liters diesel hebben twee pijpjes naar beneden aan 1 kant, de 2.7 en drie liters twee pijpjes naar beneden, aan beide kanten 1. De benzine versies zijn allemaal recht. Echter, met de huidige diesels is dat veranderd, daar er vaker roetfilters worden geplaatst, dus tegenwoordig worden de pijpen weer gewoon weg.

Qua afwerking van de pijpen, ja, die kan beter, het bochtje is niets meer dan een loos stukje buis, maar het houdt wel je kont net ff schoner...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Meer foto's aub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Afgelopen zaterdag bij een 2003' A3 2.0FSI in grijs/zwart Ambition uitvoering wezen kijken. Alles er op en er aan, leder, clima, bose systeem, 17 inch, 20k km's weg. In nieuwstaat dus. Niet mee gereden maar ben er van overtuigd dat het een geweldige auto is :)

Kan een redelijke inruil krijgen voor mn 8L... Maar moet nog steeds een bak geld bij.

Lastig.... :|

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Niet lastig, bijlappen en genieten :P

* joeltje zou echter toch voor een A4 gaan

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah je moet je vragen of je het er voor over hebt. de auto is nog maar 4 jaar oud, dan weetje zeker dattie de komende 2-3 jaar nog aardig afschrijft.

moet wel zeggen dat ik de A3 modellen vanaf 2003 een stuk mooier vindt dan het oude model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Een A3 is mij groot zat, zit er 9 van de 10x alleen in dus het hoeft niet groter. Qua model vind ik de A3 mooier. Een A4 Avant lijkt me dan wel weer wat maar een beetje fatsoenlijke is een stuk duurder dan een A3.

Het nieuwere model is wat vierkanter dan de 8L die ik nu heb en hij is zeker wat mooier, alhoewel ik mn huidige auto qua looks ook mooi vind :)
Vind het 2003/2005 model iig mooier dan het faceliftmodel met sfg (ex SB mja die is nog ff dik 5/7k duurder).

Is de auto het waard... Tja, meer waard zal ie niet worden maar met deze specs en staat zijn er niet zo veel en hij is best scherp geprijst voor wat er op zit.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Even een beetje crossposten :P max in "Het show hier je auto topic deel 38!"

Sinds afgelopen woensdag heb ik weer een eigen autootje. Bestelhok van de zaak mag de baas weer terug hebben. :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/havingdinner/dump/audi-01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/havingdinner/dump/audi-02.jpg

'93 Audi 80 Avant 2.0E 85kw

Dealer onderhouden en altijd netjes de beurten gehad. Aantoonbaar 143.000 gelopen, geen ruilmotor, geen schade gehad oid. Van buiten ziet ie er nog goed uit, natuurlijk na 14 jaar wel hier en daar wat gebruikssporen (krasjes rond de sloten) maar meer eigenlijk niet. Van binnen ongelogen als nieuw. Is wel een nieuwe pook-hoes in gekomen, daar die origineel van nogal slechte kwaliteit schijnt te zijn.

/me happy joy joy. *O*

Zijn de fotos die de dealer gemaakt heeft, nieuwe fotos komen maar dat zal wel even duren. Een meguiars behandeling staat op het programma, evenals inbouw van cv op afstand en een armsteun. Verder blijft ie origineel en ga ik er niets aan versleutelen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Ook nog even een nieuwe kentekenplaat voor en die gekke spatlapdingen er af, dit staat zo 65+ :+

Mooie nette auto zo, velgjes staan em goed Veel plezier ermee!

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooie auto zo te zien, veel plezier ermee! :)
marccom schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:26:
Ook nog even een nieuwe kentekenplaat voor en die gekke spatlapdingen er af, dit staat zo 65+ :+
Vergeet de rukhaak niet ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd mooie 80, goeie kleur!

velgen staan erg goed, zouden nog wat beter uitkomen als de auto iets lager stond :+

maar je hebt een degelijke wagen gekocht, een B4 is super degelijk gebouwd en echte kwaliteit (stukken beter dan de latere modellen A4). de 1.8S en 2.0 blokken zijn de meest betrouwbare die je in een 80 kunt hebben (stukken betrouwbaarder dan de 6 cillinders en zelfs de 5 cillinder)

maargoed je bent nu wel voor de rest van je elven verpest... je wilt nooit weer iets anders dan een Audi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Laatst online: 04-08 21:37
lager? echt niet, hijs veel te lang om nog verlaagd te worden. Dan wordt het echt zo'n sjonnie strijkijzer look. Maar idd die trekhaak en die spatborden mogen er wel af ;p Prima bak verder!

[ Voor 14% gewijzigd door Proqzor op 12-11-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Proqzor schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:48:
lager? echt niet, hijs veel te lang om nog verlaagd te worden. Dan wordt het echt zo'n sjonnie strijkijzer look. Maar idd die trekhaak en die spatborden mogen er wel af ;p Prima bak verder!
"veel te laag" :? |:( ding staat nu op standaard hoogte... ik zeg ook niet datje hem met z'n smoel op de weg moet leggen.

zo ziet imho een perfecte 80 avant eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiforum.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=6931

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Grappig... ik heb dezelfde velgen (A4 avant diesel).

De mijne is ook verlaagd en ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/th_Audizij.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/th_Audizijachter.jpg

(ja, ik had deze foto's al eerder gepost toen ik mijn auto gekocht heb ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

netejs toch? verlaging + setje mooie velgen geeft een auto echt een totaal andere uitstraling.

dat type A4 vindt ik er standaard vrij saai uitzien, maar met verlaging + velgen + onderste gedeelte bumper meegespoten wordt het echte een hele mooie wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Laatst online: 04-08 21:37
Hmm ja ;p ik denk dat de hoek waaruit de foto is genomen hierbij ook een rol speelt. Ik dacht dat hij door de lengte van de auto echt een sjonnie uiterlijk zou krijgen wanneer hij verlaagd wordt. Maar valt wel mee dus :P

Ik vind die auto wel 1 van de mooiste stationwagons ooit gemaakt trouwens. De verhoudingen zijn erg mooi en achterkant is mooi doorgetrokken in het ontwerp. Als je naar de meeste stationwagons kijkt is er gewoon een bak achterop gemikt die totaal niet aansluit bij de rest van het ontwerp. Maarja dat mag je ook wel van audi verwachten dat ze een mooie bak neerzetten :D Je betaald er ook genoeg voor ;p

[ Voor 9% gewijzigd door Proqzor op 12-11-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

klopt, vooral bij japanse auto's zie je dat veel... alhoewel er tegenwoordig ook daar meer aandacht wordt besteed aan het designen van een aparte station. de nieuwe toyota avensis en de honda accord stations zien er best leuk uit (niet mijn smaak maargoed).

bij veel auto's zieje idd dat een station de lijn van de sedan heeft maar dan met een kajuit er bovenop |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

marccom schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:26:

Mooie nette auto zo, velgjes staan em goed Veel plezier ermee!
Danke schön :Y) ;)

Spatlappen en kenteken stonden al op mijn terminate-lijstje :P
BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:27:
Mooie auto zo te zien, veel plezier ermee! :)

[...]

Vergeet de rukhaak niet ;)
Rukhaak blijft. Als je hem niet hebt, heb je hem altijd nodig en hij zit niet in de weg verder. :)
Chaoss schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:44:
idd mooie 80, goeie kleur!

velgen staan erg goed, zouden nog wat beter uitkomen als de auto iets lager stond :+

maar je hebt een degelijke wagen gekocht, een B4 is super degelijk gebouwd en echte kwaliteit (stukken beter dan de latere modellen A4). de 1.8S en 2.0 blokken zijn de meest betrouwbare die je in een 80 kunt hebben (stukken betrouwbaarder dan de 6 cillinders en zelfs de 5 cillinder)

maargoed je bent nu wel voor de rest van je elven verpest... je wilt nooit weer iets anders dan een Audi ;)
Danku _/-\o_

Verlagen weet ik nog niet, er liggen hier toch een boel drempels en andere zooi op de weg. Komt misschien ooit nog eens. Lang termijn project waarschijnlijk. :)

Tja, en wat dat voor het leven verpest betreft......Volvo staat bij mij op dat (korte) lijstje, maar Audi nu zeer zeker ook. :)
Proqzor schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:48:
Zie boven :P

[ Voor 3% gewijzigd door max op 12-11-2007 13:31 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.