Het Grote Audi-topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 9.886 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 11:32
KappeNou schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:56:
[...]

Gewoon interesse om er één te kopen. Maar meestal duurt dit dus een half jaar omdat, omdat de pers
die bijzondere auto's van PON altijd hebben volgeboekt.
Ik heb dit al is meegemaakt, waarna ik maar in een dunner model proefrit heb gemaakt. Maar helaas kan dit niet met de R8 ;) wordt dus waarschijnlijk wachten.
Als je echt geïnteresseerd bent... Meld je bij een dealer? Welke regio woon je, dan kan ik checken welke dealer in jouw regio R8-dealer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

mooi ding die TT!

overigens vind ik de nieuwe TT een veel mindere "kappers" auto.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
El-Loco schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:05:
[...]

Als je echt geïnteresseerd bent... Meld je bij een dealer? Welke regio woon je, dan kan ik checken welke dealer in jouw regio R8-dealer is.
haaglanden.
Zelf bij kamsteeg. R8 dealer zou waarschijnlijk wel iets van wittebrug zijn.
Als dat zou kunnen helemaal mooi ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 28-06-2007 16:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
KappeNou schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:37:
[...]

haaglanden.
Zelf bij kamsteeg. R8 dealer zou waarschijnlijk wel iets van wittebrug zijn.
Als dat zou kunnen helemaal mooi ;)
Dat wordt Audi Centrum Amsterdam of Utrecht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 30-09 16:23
Ik kom net van de A5 introductie af die gehouden werd in 's-Hertogenbosch. Erg fijne auto's om te zien en om in te zitten... Ik zou alleen niet weten hoe het is om erin te mogen rijden.

Ook is de R8 toch wel een mooie auto hoor!
edit:
wat een onzinnig commentaar van mij zeg. Iemand anders er toevallig bij geweest?

[ Voor 17% gewijzigd door Hennie-M op 28-06-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nee niet geweest, wel de A5 en R8 irl bewonderd op de autorai... en ik ben het met je eens het zijn mooie wagens om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56
Chaoss schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:29:
nee niet geweest, wel de A5 en R8 irl bewonderd op de autorai... en ik ben het met je eens het zijn mooie wagens om te zien.
Ik heb ze beide in Leusden gezien bij de importeur, maar die R8 imponeert echt irl. Wat een ding zeg :D Die A5 is gewoon heel slick om te zien, daar gaat de 3 serie coupe zeker een geduchte concurrent mee hebben.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Vandaag een R8 door eindhoven zien rijden. Wat een verschijning en een geluid! Toch echt wel een goede stap van audi geweest. Hopen dat het het imago ook echt een beetje opkrikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 19:53
tjah ik heb de R8 heel vluchtig langs zien komen in Las Vegas op de strip. Toen ik terug was van vakantie bleek het een aflevering van Fifth Gear te zijn die daar was opgenomen. En echt iedereen keek die wagen na, onvoorstelbaar mooi die auto, zeker in een stad als las vegas

voor mij persoonlijk blijft de R8 overigens 1 van de best ontworpen autos die ik gezien heb. Of je hem mooi vind of niet, de auto is voortreffelijk ontworpen, alles past bij elkaar en geen detail is over het hoofd gezien. Hij is heel extreem maar tegelijkertijd ook heel simpel en gewoon.

echt een auto waar je een tijd lang naar kunt kijken _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door bolleh op 29-06-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 08:50
afgelopen maandag bij van mossel in waalwijk even staan kwijlen bij de r8, wat een lekker ding is het toch. er stond een nieuwe tt naast, en dan zie je toch wel waarom leken het verschil niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wom schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:44:
[...]

Die A5 is gewoon heel slick om te zien, daar gaat de 3 serie coupe zeker een geduchte concurrent mee hebben.
Dat zal in bepaalde mate zeker waar zijn, maar in de basis zijn het compleet andere auto's. De A5 heeft quattroaandrijving als je geluk hebt, ze zijn er ook met voorwielaandrijving. De BMW heeft achterwielaandrijving, beide auto's rijden dus totaal anders. Daarnaast is de A5 ontegenzeggelijk een mooie auto, maar naar mijn mening ook qua design duidelijk minder sportief vormgegeven dan de 3-serie coupe. De A5 is was klassieker gelijnd, zonder overigens oubollig te zijn natuurlijk. Ik denk dat vooral de in de basis de technische ongelijkheid tussen de twee modellen, en daarmee het karakter van de auto, er vooral voor zal zorgen dat elke auto zijn eigen publiek zal trekken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:00:
[...]

Dat zal in bepaalde mate zeker waar zijn, maar in de basis zijn het compleet andere auto's. De A5 heeft quattroaandrijving als je geluk hebt, ze zijn er ook met voorwielaandrijving. De BMW heeft achterwielaandrijving, beide auto's rijden dus totaal anders. Daarnaast is de A5 ontegenzeggelijk een mooie auto, maar naar mijn mening ook qua design duidelijk minder sportief vormgegeven dan de 3-serie coupe. De A5 is was klassieker gelijnd, zonder overigens oubollig te zijn natuurlijk. Ik denk dat vooral de in de basis de technische ongelijkheid tussen de twee modellen, en daarmee het karakter van de auto, er vooral voor zal zorgen dat elke auto zijn eigen publiek zal trekken.
Daar heb je zeker gelijk in, maar ook maar tot een bepaalde hoogte. De mensen welke specifiek voor BMW gaan doen dat vaak voor het rijgedrag (rwd). Maar er is ook een hele grote groep mensen die puur naar de wagens zelf kijken in de zin van model, prijs en afmetingen. En dan zitten ze ondanks hun ruime verschillen allebei in het zichtveld van deze doelgroep.

Maar laat ik het zo zeggen, beide vind ik een verrijking voor de Nederlandse wegen dus welke men ook kiest, het is altijd een goede keuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
cooolkast schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:52:
Vandaag een R8 door eindhoven zien rijden. Wat een verschijning en een geluid! Toch echt wel een goede stap van audi geweest. Hopen dat het het imago ook echt een beetje opkrikt :)
Hebben we waarschijnlijk dezelfde gezien. Met Autolichtstad-stickers. Toen ik em naast me zag staan bij het stoplicht meteen de radio uitgezet, ff genieten van het geluid.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v634/skracingparts/DSCN1028-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v634/skracingparts/DSCN1042.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v634/skracingparts/DSCN1021.jpg

Het was een mooi weekend, de LeMans R8-R had helaas geen motor aan boord, dus dat niet mogen ervaren. Maar de rest klonk góed!

/Edit:
En of dit heel spannend was mogen jullie bepalen :)
http://smg.photobucket.co...view&current=DSCN1040.flv

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Die RS4 (van de RAI) is echt in de mooiste combinatie, top.

Welk dealerbedrijf had dit evenement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hadden geen event, het was Vudel Vol Gas. Ik ben werkzaam bij Audi in Veghel (Autodrôme Coolen) en de auto's werden afgeleverd bij ons voor ze naar het event door gingen op de zondag. Erg leuk, en die RS4 stond idd ook op de RAI, was niet verkeerd nee, maar stond wel zonder benzine, dus we konden duwen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik heb laatst een proefrit met een uitstekend ogende Audi A4 2.6 uit 1995 gereden. Het exterieur en het interieur zagen er zeer goed uit voor een auto die al 12 jaar is.

Voordat ik tot aanschaf overga had ik toch nog een aantal dingetjes die ik vreemd vond tijdens de proefrit:
- is het normaal dat deze modellen veel last hebben van windgeruis bij snelheden van rond de 140km/u? (zoja, is hier makkelijk wat aan te doen?)
- zijn er belangrijke punten om te controleren mbt de motor ed.?
- het leren hoesje bij de versnellingspook was al een beetje afgebladderd (tjah ik kan het niet beter omschrijven ;)) -> duidt dit op afgetrapt rijgedrag?
- de motor tikte om de paar seconde bij het starten, de verkoper zei dat het te maken had met langdurige stilstand van de auto, klopt dit? (het was wel weg toen de proefrit afgelopen was hoor!)
- is er nog iets wat duurder wordt met onderhoud van een V6 motor? een 2e bougie en een liter olie extra is nog niet zo'n ramp.

De auto is btw. wel dealeronderhouden en z'n kilometers zijn om en nabij de 140.000 voor een 12 jarige auto is dat wel netjes toch?

Motor pakte goed op, zat nog genoeg pit in en verder was er niets raars aan op te merken, maar ik ben (nog) niet zo bekend met de techniek van auto's.

Dus kort samengevat mijn vraag: is er specifiek iets wat ik moet (laten) controleren bij dit model? Alle tips zijn welkom!

Verder vond ik het ook nog wel leuk om te vermelden dat de startonderbreker werkt! :*) Ik kwam er achter toen ik de auto weer wilde starten na het tanken, wat dus niet kon omdat ik het niet op slot had gezet ;) Nadat ik hem weggeduwd heb naar de parkeerplaats kwam ik er achter doordat een paar jongens het zeiden die zo vriendelijk waren om mee te helpen duwen 8)

Dit verhaal staat tevens ook op de audiforum website.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 20:08

Sorcerer8472

Mens sana?

Slijtage aan het leren hoesje lijkt me eerder gewone slijtage. Of misschien legden vorige eigenaren wel vaak hun hand erop tussen het schakelen door. Je weet het niet :)

Tikkende motor (+ licht veranderend toerental) kan te maken hebben met airco die aan en uit gaat en de accu die meer dan normaal moet worden bijgeladen (waardoor de motor iets meer werk moet verrichten dan normaal).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

als de auto als een airco heeft moetje die tijdens de testrit gewoon op econ zetten. dan slaat de airco pomp nooit aan, en als hij op auto staat draait de airco pomp al direct na het starten dus mag dat maar 1sx een schommeling geven in het toerental.

maar als bv de fan van de radiator aanslaat dan merk je dat vaak ook wel aan het toerental.

wingeruis weet ik zo niet maar volgens mij heeft mijn a4 bij 140 geen extreem wingeruis...

groote bekende mankament van dat model a4 zijn de draagarmen aan de voorkant die slijten extreem.

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 04-07-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[b][message=28343074,noline]
groote bekende mankament van dat model a4 zijn de draagarmen aan de voorkant die slijten extreem.
Dat moet je zeker controleren. Bij mij (A4 2.8 V6 quattro uit 1997) zijn ze bij 140000 km destijds vervangen, volgens de dealer betrof het een terugroepactie. Dit kan een dure grap zijn, je merkt het aan speling in de voortrein en gekraak bij uiterste stuuruitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dat is het begin jah, als ze echt versleten zijn kraken ze ook al bij hobbels in de weg.

die terugroep actie geld inmiddels niet meer dus tis nu vervangen op eigen kosten.

geloof dat ik inmiddles aan de voorkant alle draagarmen al vervangen heb..... zelfs de onderste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:16:
[...]
Dat moet je zeker controleren. Bij mij (A4 2.8 V6 quattro uit 1997) zijn ze bij 140000 km destijds vervangen, volgens de dealer betrof het een terugroepactie. Dit kan een dure grap zijn, je merkt het aan speling in de voortrein en gekraak bij uiterste stuuruitslag.
Okee, dus ik moet een bocht maximaal links/rechts draaien om zo eventuele mankementen te ontdekken aan de draagarmen. De auto is altijd bij de dealer in onderhoud geweest en alles staat keurig vermeld wanneer wat gebeurd is... dus ik moet gewoon even kijken of die draagarmen al een keer vervangen zijn.

Maar als de draagarmen al een keer vervangen zijn, zijn ze dan nog zo snel versleten of betreft dit een verbeterd model draagarm?
Ergens hoorde ik ook verschillende ervaringen over andere merken armen welke een stuk goedkoper zijn en ze bleken zelfs beter te presteren. Iemand een idee welk merk ik bedoel?

Met betrekking tot dat luchtgeruis, ik zal van de week weer eens een proefrit maken met filmcamera. Misschien dat dit dan verduidelijking schept. Opzich heb ik altijd al in wat goedkopere auto's rondgereden maar dit viel mij wel op, het is wel zo dat er geen muziek speelde tijdens de proefrit.

Bedankt voor de reacties tot zover.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De vervang-draagarmen zijn wel goed naar mijn weten. Ik zou de betreffende dealer eens bellen om wat vragen te stellen, waaronder de draagarmen, distributieriemen, eventuele schades en zo. Dan weet je dat in elk geval.

Over het luchtgeruis, het is volgens mij niet storend aanwezig, ik heb wel een Avant, misschien maakt dat nog uit. Luister even goed waar je het precies hoort (raamstijl? spiegels?) en controleer alle raamrubbers even om te kijken dat dat niet de oorzaak kan zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-07-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:04
Even dit topic uit het slop trekken ;)
Computergraphics van de mogelijke A6 facelift in 2008:
Afbeeldingslocatie: http://media.autobild.de/bild/2/44d389cb0181b5a51f00b03babde0152_1.jpg

En de mogelijke facelift van de A3
Afbeeldingslocatie: http://media.autobild.de/bild/8/cb0b2e622bd59dd62fb5fed21501c818_1.jpg

Geen garantie dat ze er zo uit komen te zien, maar ik ben er niet echt weg van. Audi heeft er al een handje van om alle auto's een familiegezicht te geven, maar bij de huidige modellen (A4, A4 cabrio, A3 3 deurs, A3 SB en A6 sedan) verschilt de achterkant tenminste nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Ach, iedereen ziet ook wel dat men de A stijl heeft geplakt op een A6 en een A3. Gebeurd elke keer in de Autobild op het moment dat een voorloper van een nieuwe huisstijl wordt geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:53
biobak schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:26:
[afbeelding]

En de mogelijke facelift van de A3
[afbeelding]

Geen garantie dat ze er zo uit komen te zien, maar ik ben er niet echt weg van. Audi heeft er al een handje van om alle auto's een familiegezicht te geven, maar bij de huidige modellen (A4, A4 cabrio, A3 3 deurs, A3 SB en A6 sedan) verschilt de achterkant tenminste nog wat.
De lampen van de A6 lijken op deze manier veel op die van de A4....
Zo ziet 'ie er naar mijn mening wat vierkant uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A5 bedoel je.
Maar ik denk niet dat een facelift zo ingrijpend zal zijn bij een van beide auto's.

Verwacht wel meer led technieken in de koplampen in alle modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik denk trouwens dat ze de achterlampen van de A3 wat kleiner maken, anders ziet die achterkant er 'dikker' uit dan die van de A6 / A5 (/ A4) en da's niet de bedoeling me dunkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vorige week zondag was er een toerrit van audiforum, gelukkig was het weer toen echt top 8) veel mooie wagens gezien en natuurlijk was het (zoals altijd) erg gezellig.

foto's zijn op mijn site te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

ik had ze al gezien op het audiforum maar nog steeds een mooi gezicht die hele sliert audi's. :P

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Eergisteren bij luchthaven Düsseldorf: eerst een rijdende S5 gespot, in het zilvergrijs!

Even later, na vriendin opgehaald te hebben, stond daar een geparkeerde A5 3.0TDi (zwart). Op foto's beviel hij me wat minder, weet niet waarom, maar in het echt ziet hij er superstrak gelijnd uit. Helemaal perfect!

Ik denk dat ik alvast ga sparen voor als de A4 met deels dezelfde uiterlijke kenmerken in de showroom staat! Die looks, maar dan met 4 deuren! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Heb sinds vorige week vrijdag een donkerblauwe Audi A3 1.8 20v (5V officiele benaming) met 125pk uit bouwjaar 1999 met zo'n beetje alle opties.

Wat een vooruitgang ivm mijn vorige auto; een Opel Tigra 1.6 16v Optic uit 1996. Niet zo gek natuurlijk als je bedenkt dat de A3 nieuwer is en ook een stuk degelijker. Ik ben er echt blij mee.

Heb er nieuwe koplampen inzitten evenals nieuwe achterlichten. En nee, niet van het type 'Sjonnie-lampen'' alswel ''Lexus-look''. Verschikkelijk, zulke lampen. :X
Wil er nog wel witte knipperlichten op de zijkant van de auto hebben, ipv de standaard oranje knipperlichten. Ziet er net ff wat frisser uit.

Zo zien de nieuwe lampen eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.vassparts.nl/images/product_images/lampenset_aanbieding_A3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vassparts.nl/images/product_images/lampenset_aanbieding_A3%20Achterlichten.jpg

Zitten nu nog 15'' licht metalen velgjes onder, maar misschien dat ik er 17''-ers ondergooi. Weet het nog niet helemaal.

Verder hou ik de auto zo origineel mogelijk, verlagen begin ik niet aan want straks heb ik weer zo'n stuiterbak als mijn Tigra, die ook wat verlaagd was.

Foto's komen nog, want de camera heb ik hier nu niet liggen en de auto moet nog ff naar de wasstraat. :*)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:28
Was ook de eerste mod aan mijn A3. Leuke upgrade, het zagen vond ik alleen wat minder ;)

Wel een stuk beter qua lichtbeeld, doet het erg goed met die lenzen. Ook het witte licht bij achteruit rijden is een stuk meer, erg handig hier 's avonds in de poort.

Hoe lang ben je er mee bezig geweest om dit in te bouwen?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
marccom schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:50:
Was ook de eerste mod aan mijn A3. Leuke upgrade, het zagen vond ik alleen wat minder ;)

Wel een stuk beter qua lichtbeeld, doet het erg goed met die lenzen. Ook het witte licht bij achteruit rijden is een stuk meer, erg handig hier 's avonds in de poort.

Hoe lang ben je er mee bezig geweest om dit in te bouwen?
Ja klopt, er moest een hap uit de hoeken daar waar de zijknipperlichten zitten. Er zit daar een soort van dunne hoekplaat waar de originele lampen overheen vallen. Met die nieuwe lampen kan dat dus niet en moet die hap eruit, anders gaat het nooit passen.

Ik heb het niet zelf gedaan, maar laten doen door een collega van mij pa die als hobby altijd sleutelt aan auto's. We zijn wel een uur of 2 bezig geweest in totaal. De stekkers moesten ook worden omgebouwd en ik moest 2 extra H1-pitjes halen, daar die niet in de originele lampen zit. Gelukkig was de pomp nog open en die verkocht lampenpitten. Meteen dus 2 stuks gehaald.

Maar goed, het is na wat aanpassingen gelukt en het staat echt veel beter.

Lampen komen trouwens hier weg:
Klik!

2 dagen na bestellen al in huis. Lekker snel dus.

[ Voor 5% gewijzigd door MelvinB op 12-08-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Hoe krijg je trouwens de roosters van de boxen los die in de achterdeuren zitten van een A3 uit 1999? Ik heb dan weliswaar een 3-deurs, maar je snapt wel wat ik bedoel. In mijn vorige auto, een Tigra van 1996, kon ik deze roosters er gewoon uitwippen met een platte schroevendraaier. In mijn A3 gaat het veel lastiger en ik beschadig zo veel sneller de randen van deze roosters. Ik kan ze er niet uitwippen op 1 of andere manier of het moet gewoon heel anders.

Iemand een idee? In het instructieboekje van de auto wordt er met geen woord over gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
In het instructieboekje ga je zoiets ook niet vinden nee, nog nooit eerder gezien bij andere merken ook.

Om die er uit te halen zul je wat meer moeten strippen... Het hele zijpaneel moet er uit, wellicht dat je er bij kan als je alleen de kant bij de portierstijl losmaakt maar ik denk dat je hem er volledig uit moet halen. Uit ervaring weet ik dat je daar wel even mee bezig gaat zijn. Ik heb de panelen er uit gehad om versterker/voedingskabels naar achteren te krijgen.

Begin maar eens met de zittingen er uit te halen, als je de bank omhoog klapt haal je die er zo uit. Daarna kun je het paneel vanaf de deurstijl loshalen, zit geklikt. Weet niet meer of er ook nog schroefjes in zaten eigenlijk.

De standaard speakers voldoen bij jou niet?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Nou, ik heb achterin hellemaal geen boxen. Niet in de hoedenplank en ook niet in de zijpanelen.

Alleen voor dus. Ik wil dus 2 speakers in de zijpanelen zetten voor een wat voller geluid, maar dat eerst de bekleding er helemaal af moet....

Ik zal es ff zien wat ik kan doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Apart! Ik heb de goedkoopste uitvoering van de A3 en hierin zitten ze wel achterin de panelen. Zou het een optie zijn geweest destijds? Zou wel slecht zijn eigenlijk!

Speakers in de hoedenplank zou ik niet aan beginnen. De standaard hoedenplank is volgens mij te licht om er wat aan te hangen en als je m verstevigd gaat het kraken omdat het te zwaar wordt, heeft een vriend van me. Bij hem zaten er in de voordeuren geen speakers. Was waarschijnlijk door de vorige eigenaar gedaan. Hebben toen nieuwe gekocht bij www.bm-onderdelenshop.nl voor een leuk prijsje :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:04
biobak schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:26:
[afbeelding]
...
Is er ondertussen al meer bekend? Een collega van me heeft een nieuwe lease auto mogen uitzoeken en die kreeg van de dealer te horen dat het model jaar 2008 zou zijn. Hij wordt echter al in september geleverd. Als het een volledige facelift wordt lijkt het me raar dat er nog geen spy shots zijn gesignaleerd buiten het feit dat hij nog niet op autoshows heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
marccom schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:21:
Apart! Ik heb de goedkoopste uitvoering van de A3 en hierin zitten ze wel achterin de panelen. Zou het een optie zijn geweest destijds? Zou wel slecht zijn eigenlijk!

Speakers in de hoedenplank zou ik niet aan beginnen. De standaard hoedenplank is volgens mij te licht om er wat aan te hangen en als je m verstevigd gaat het kraken omdat het te zwaar wordt, heeft een vriend van me. Bij hem zaten er in de voordeuren geen speakers. Was waarschijnlijk door de vorige eigenaar gedaan. Hebben toen nieuwe gekocht bij www.bm-onderdelenshop.nl voor een leuk prijsje :)
Mjah, ik heb er dus wel roosters zitten. Maar ik begreep van jou dat je die zijpanelen los kan klikken. Daar heb ik nog niet naar gezien, vandaar. En speakers in de hoedenplank hoef ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Vanmorgen stond er een nieuwe S4 V8 naast me bij het stoplicht. Had al in de gaten dat ik naar zn wagen zat te kijken en dat ik wist dat het niet zomaar een A4 was dus hij accelereerde ff vol weg :D

Geluid is echt gaaf, wat een ding zeg :9

Gaat zowiezo goed met de S-en hier in R'dam. Vorige week een RS6 en RS2 gespot. Ook zeer leuk spul!

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 19:19

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Jongens jongens! Een facelift voor de A8 en een nieuwe A4 en niks in dit topic???
Zijn jullie op vakantie of zo! (of een ritje aan het maken in je audi :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/0/d40e0bee748f30ed5563f9d6c2f01720.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/3/212aecb12e735a1abb7a4276327d5663.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/5/45846b8a27063279f21318f6728990a5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/2/5c3526af7879e334ef550b78b1b709c2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/2/9c2f6408a248dac0e39bae6b7ea2b712.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/9/a82b2e1e65bb4d1c2efa9cf6e4f20559.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/9/faba9f99ea2d5b85626294460b463919.jpg

Alle kopierechten gaan uiteraard naar autoweek.nl :P

Interieur van de A4 is wel een klein beetje BMW-like. Met andere woorden: Prachtig! ;)

Hulde aan audi voor al dit goede nieuws! _/-\o_

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooie auto weer, die A4. Verhoudingen is even wennen: de overhang voor is korter en de wielbasis langer, waardoor het motorblok verder naar achteren kon, a la BMW. Dat belooft wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Ik vond van het vorig model de kont zo mooi, moet deze nog even in het echt zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik vind er niet veel aan.

De achterlichten kennen we van de A5 en de kerstverlichting onder de koplampen is ook niet mooi. Laat het dan een lijn wezen die de lijn van de koplamp volgt en niet zo'n rare kronkel.

Interieur is wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MelvinB schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:23:
Ik vind er niet veel aan.

De achterlichten kennen we van de A5 en de kerstverlichting onder de koplampen is ook niet mooi. Laat het dan een lijn wezen die de lijn van de koplamp volgt en niet zo'n rare kronkel.
Idd. Er reed laatst een A5 voorbij en die had die pimpverlichting aan. Uitermate lelijk en ik zou die auto er voor laten staan als ik het geld had zo iets te kopen.
Ik wil een gewone auto, niet eentje die er uit ziet alsof Jorinde Mol hem al heeft mishandeld.

Maar wat dat betreft vind ik de LED achterlichten van de A6 ook lelijk.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 23:40
achterlichten zijn zo BMW-like. Het interieur begint ook meer op BMW te lijken... Ik was fan van de huidige Audi's, maar deze nieuwe foto's vind ik maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 22:51

Rejgun

Leven is Bier drinken

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:39:
We hadden geen event, het was Vudel Vol Gas. Ik ben werkzaam bij Audi in Veghel (Autodrôme Coolen) en de auto's werden afgeleverd bij ons voor ze naar het event door gingen op de zondag. Erg leuk, en die RS4 stond idd ook op de RAI, was niet verkeerd nee, maar stond wel zonder benzine, dus we konden duwen, haha.
De foto's kwamen me al bekend voor. 2 Jaar geleden heb ik daar mijn A4 gekocht. Wellicht over 2 jaar weer, als ik de nieuwe A4 aan zal schaffen.

Vind het weer een zeer geslaagde creatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.com/imagesDB/640/782910344576_audi.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Rejgun op 02-09-2007 19:27 ]

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Mooie auto die nieuwe A4, doet hem maar :9

Beetje A6 look, wat kleiner. Zonder deurstrippen staat ook een stuk beter!

Zie nu net dit: http://msn.autoblog.nl/archive/2007/06/24/audi-a7-impressie

Mooie velgen 8)

[ Voor 29% gewijzigd door marccom op 02-09-2007 20:45 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Gelukkig zijn de foto's hartstikke nep van die A7, want naar mijn mening is die audi-onwaardig. Komt veel teveel als een slagschip over met op een of andere manier een patserige uitstraling (a la BMW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Rejgun schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:46:
Gelukkig zijn de foto's hartstikke nep van die A7, want naar mijn mening is die audi-onwaardig. Komt veel teveel als een slagschip over met op een of andere manier een patserige uitstraling (a la BMW).
Gaat idd nog een heel knap werkje worden om er iets ingetogens van te maken wat er (stiekem) toch heel indrukwekkend uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Erg mooie wagen die nieuwe A4, zou hme wel eens anast het huidige model A4 willen zien, die vinnik namelijk ook erg mooi, Alles wat tussen de oer-A4 (B5) en het huidige model zit vonnik niet bijster geslaagd. Maar ook deze nieuwe ziet er goed uit!

Mijn broertje heeft laatst zijn daily driver een Peugeot Partner :X (hij had al een Coupe GT) ingeruild voor een A4 B5 tdi, ziehier voor foto's, onderste in het rijtje.

Verder heeft hij een Coupe Quattro type 85 gekocht, was een sloper, hij heeft hem helemaal gestript, blok eruit, auto had VEEL roest gaten dus hij zoekt nu een goeie lasser/spuiter zodat de carrosserie straks weer netjes is, blok wordt gereviseerd. dan moeten er nog veel orginele onderdelen gezocht en gevonden worden en kan de Quattro weer opgebouwd worden.

Zijn Coupe GT staat nu helaasch tekoop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

volgens mij is er volgende week bij Fith Gear een test van een Audi R8 vs een Porsche 911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
http://autoweek.nl/nieuws.php?id=7137

Nieuwe RS6, geil hoor! 580pk!
Audi RS6 weer de sterkste: 580 pk!
5 september 2007 · Tekst Stéphan Vermeulen
Audi RS6 overtreft alles
M5, E 63 AMG, beide krachtpatsers verbleken bij de nieuwe Audi RS6 die naar oude traditie weer alleen als Avant wordt aangeboden. Maar liefst 580 pk levert de bruutste powerstation!
Al lange tijd doen er wilde geruchten de ronde over het vermogen van de nieuwe Audi RS6. Jawel, hij heeft een V10 met twee turbo´s. Het blok dat we kennen van de S6 en de S8, waarin het tot maximaal 450 pk komt, levert als biturbo maar liefst 580 pk en 650 Nm. Dat koppel komt vrij bij 1.500 toeren, en blijft zo hoog tot 6.250 toeren per minuut. Om tot zijn piekvermogen te komen heeft biturbo V10 6.250 toeren nodig. Slechts 4,6 seconden heeft de RS6 Avant nodig om vanuit stilstand van 0 naar 100 te accelereren. Van 0 naar 200 km/h duurt 14,6 tellen en even later tikt de Audi de 250 aan, waarbij de begrenzer een einde aan de pret maakt. Als je bedenkt dat de vierwielaangedreven superstation maar liefst 2.025 kilo weegt, zijn de prestaties nog indrukwekkender. Audi koppelt de beul van een V10 aan een zestraps tiptronicautomaat.

Net als de Audi RS4 beschikt de RS6 over Dynamic Ride Control. Zonder elektronica gaat deze ondersteltechniek hel- en duikbewegingen tegen. Bij de nieuwe RS6 kunnen kopers de Dynamic Ride Control uitbreiden met drie instelbare demperstanden: comfort, dynamic en sport. Het ESP is volledig uitschakelbaar. Standaard staat de RS6 Avant op 19 inch lichtmetaal, maar 20 inch wielen behoren tot de mogelijkheden. Bij 19 inch staat de auto op sloffen in de maat 255/40R19, de 20 inch wielen zijn voorzien met banden in de maat 275/35 R 20. Andere bumpers, bi-xenonkoplampen en natuurlijk een aangepaste single frame grille zijn zaken waaraan je de RS6 herkent. Ovale kachelpijpen aan de achterzijde zorgen voor onderscheid met de S6 Avant. Verder zijn de wielkasten verder uitgeklopt. Speciaal voor de allersterkste straat-Audi komen er drie nieuwe lakkleuren met namen van circuits, Sepangblauw, Monzazilver en Montereygroen. Vanzelfsprekend is ook het interieur aangepakt, met RS6-logo´s, veel carbon, aluminium en leer. Wie het water nu al in de mond loopt zal moeten wachten tot april 2008. In Duitsland staat de RS6 Avant dan voor 101.750 euro bij de dealers, bij ons komt daar natuurlijk BPM bij. Quattro GmbH bouwde RS2 ook alleen als Avant, en de eerste generatie RS4 was er ook alleen stationwagon, die traditie wordt met de nieuwe RS6 in ere hersteld. De vorige RS6 was er ook als sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alsof die vermogenswinst met twin-turbo zo gigantisch is... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
130 pk extra lijkt mij wel een aardige extra vermogenswinst ja. Jij niet?

Mooi ding zo in deze kleur blauw. Ook mooi vol die 19 inch :9

Ben benieuwd wat de volgende generatie gaat doen, BMW en Mercedes zullen dit niet leuk vinden ;)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Daarbij, die twinturbo zal eerder ook met oog op de souplesse toegepast worden. Overigens gingen de geruchten dat die 580pk alleen op papier bestond, maar dat in werkelijkheid de 600pk overschreden werdt. Ben benieuwd naar de eerste dynoruns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Audi is altijd nogal conservatief met opgaves van vermogen en acceleratie. Vaak geven ze het acceleratievermogen wat trager aan dan het in werkelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
418O2 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:47:
Audi is altijd nogal conservatief met opgaves van vermogen en acceleratie. Vaak geven ze het acceleratievermogen wat trager aan dan het in werkelijkheid is.
Het wisselt nogal. Bepaalde types motoren halen het opgegeven vermogen bij lange na niet (met name sommige FSI's, soms tot 20% minder) terwijl de turbo's en met name de diesels juist een hoger vermogen leveren.

Overigens ga ik over een paar maandjes hier ook meedoen, dan wordt er een A5 3.2 FSI Quattro Proline afgeleverd. Hopen dat die wel de beloofde 265 pk heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Daniel schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:39:
[...]

Het wisselt nogal. Bepaalde types motoren halen het opgegeven vermogen bij lange na niet (met name sommige FSI's, soms tot 20% minder) terwijl de turbo's en met name de diesels juist een hoger vermogen leveren.

Overigens ga ik over een paar maandjes hier ook meedoen, dan wordt er een A5 3.2 FSI Quattro Proline afgeleverd. Hopen dat die wel de beloofde 265 pk heeft ;)
'Dan wordt er...?' Jij bent toch BMW-man? Of heb ik iets enorms gemist en is het geen V50-opvolger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
[...]

Goeie keuze :) Welke kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MikeyMan schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:42:
Alsof die vermogenswinst met twin-turbo zo gigantisch is... :?
Ik weet niet hoe de koppelkromme van e oude RS6 er uit ziet, maar 650 Nm konstant van 1500 tot 6250 toeren is toch wel indrukwekkend.
Om het een beetje in perspectief te zetten: 650 Nm bij 1500 1/min betekent dat je dan al 140 pk hebt. Dus bij normaal rijden hoef je niet meer dan 1500 1/min te draaien.

Ouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Maasluip schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:30:
Om het een beetje in perspectief te zetten: 650 Nm bij 1500 1/min betekent dat je dan al 140 pk hebt. Dus bij normaal rijden hoef je niet meer dan 1500 1/min te draaien.

Ouch.
daar koop je geen rs6 voor ;)

Maar zo'n koppelkromme is wel heel prettig natuurlijk. Ook de sterke kant van de 1.4 TFSI, niet eens zo verschrikkelijk veel vermogen, maar wel vroeg & lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
El-Loco schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:42:
'Dan wordt er...?' Jij bent toch BMW-man? Of heb ik iets enorms gemist en is het geen V50-opvolger...
Wel V50 opvolger. Ik vind de A5 dik mooier dan de E92 coupe, ik wilde geen twee BMW coupe's voor de deur hebben en bovendien kwam ik bij de 3-serie touring niet uit met de gewenste opties.
Het wordt een topaasblauw (code T6T6), maar ik twijfel nog een beetje over die kleur. De auto is toch nog niet besteld dus ik kan de kleur waarschijnlijk nog wijzigen. Hoewel het er in het echt beter uitziet dan in de configurator vind ik het op de langere termijn denk ik toch een wat onbestemde kleur, die ook niet helemaal goed matched met het zwarte interieur. Dus nu overweeg ik Diepzeeblauw te bestellen. Ik wil geen grijs, zilver of zwart (97% van de Audi's heeft die kleuren)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/11b6ac0728584a3d5712e108959df5be/full.jpg

Topaasblauw

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a422805636879e553d058dff01c06c47/full.jpg

Diepzeeblauw

[ Voor 14% gewijzigd door Daniel op 05-09-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Avuszilver is een hele mooie kleur, dus je gaat hem ook S line uitvoeren. :) Topaasblauw is een redelijk aparte kleur, daarmee zul je jezelf zeker onderscheidend maken. Diepzeeblauw kan nooit fout gaan.

Verdere specs van je voorlopige order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Topaasblauw is een hele mooie kleur, toen ik mijn auto moest ophalen bij de dealer stond er één in die kleur met wit leer. Fraaie combinatie, maar wit leer zou voor mij persoonlijk al een no-go zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Aaah! Waarom niet de 3.0 TDi? Okee, iets duurder, maar als je naar motorvermogen en acceleratie kijkt veel beter! Ook bij grote aantallen kilometers goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

staat hier een nieuwe TT in de straat in dat Topaasblauw, en ik vind het nogal een onbestemde kleur (zeker voor die auto) zou zelf eerder voor blauw gaan. (kan je geen witte nemen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mag niet. Ik mag geen diesel rijden, VNU doet daar pas aan vanaf 40k per jaar. En da's jammer, want ik heb proefgereden in die 3.0 TDI en my god, wat een beul van een auto. Alleen de combinatie met handbak is niet zo ideaal, je schakelt je de ziekte omdat je zo weinig toerenbereik hebt. Maar voor dagelijks gebruik zal de 3.2 ook een prima motor zijn.

Verdere specs: S-line interieur en exterieur, geperforeerd zwart Alcantara met zilveren afwerking als bekleding, DVD-navigatie, dimmende binnenspiegel (is niet standaard 8)7), B&O geluidssysteem en S-line sportstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Daniel schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:06:

dimmende binnenspiegel (is niet standaard 8)7),
Damn, dat is op de goedkoopste Golf al standaard. Maar is het dan onderdeel van het Licht & Zicht pakket of enkel als losse optie?
Juist daarom :P

[ Voor 22% gewijzigd door Wom op 05-09-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Golf maakt nog geen Audi huh (8>

Tja, leuk, alles in losse opties. Komt je auto toch nog een paar k euro's duurder uit... Vraag me af of je dan ook gedimde zijspiegels hebt. Zal ongetwijfeld ook nog een aparte optie zijn... En Audi kennende zullen ze dan ook nog eens onverwarmd zijn zodat je nog wat bij mag leggen voor verwarmde.

Maar het blijft mooi spul :P

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dimmende spiegels zijn wel standaard verwarmd, maar ik heb ze niet. Ik zat nu al drie cent boven de leasenorm :P Er kon echt geen schroef meer bij. Owja, heb ook nog de iPod-interface :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Keurige auto lijkt me. :) De iPod-interface i.c.m. het MMI High is wel super om mee te werken. Heb je het MMI op basis van een Pro Line of heb je hem zonder PL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Met Proline (geen idee of dat verschil maakt)

Over het B&O-systeem hoor ik een beetje wisselende geluiden (ik heb er niet naar kunnen luisteren)..in de A8 schijnt het gezien de extreme meerprijs van 11 ruggen nogal tegen te vallen, maar in de A5 kost het 'slechts' 900 euro extra. Lastig te bepalen wat ik moet verwachten.

• El-Loco
Met Pro Line komen andere optieprijzen, vaak degene in de categorieën Infotainment en Veiligheid, lager uit te vallen, en kan dus in jouw geval voordeel opleveren. De prijs van het MMI High-systeem wordt gereduceerd, de B&O-prijs waarschijnlijk ook.

Over het B&O: Het systeem zoals geleverd in de A8 is speciaal voor die auto ontwikkeld, een speciale ing. crew heeft er 4 maanden aan gewerkt om het te krijgen zoals het is, met de juiste balancering en afstemming van de speakers, sub en whatnot. Daarover is mijn mening dat het echt verschrikkelijk goed klinkt (nul vervorming, nul ruis, onderling kunnen communiceren op hogere volumes en daarbij buiten de auto niets horen van jouw muziek). Ik heb hierover ook slechts één negatieve ervaring gehoord (mogelijk een audiofiel? :P ).

Het B&O zoals in de R8 en de A5 heeft minder ontwikkelingstijd gekregen van Audi en B&O. Ik als niet-audiofiel vind de systemen in beide auto's fantastisch, alleen hij loopt door gebrek aan tijd voor optimale balancering en al die technische afstelmeuk wat achter bij het A8-systeem. Je betaalt er daarom ook maar een zevende van de prijs voor. ;) Je zult wel horen dat het B&O beter in elkaar steekt dan het Bose-systeem in diezelfde A5.

Gewoon stevige audio, maar niet vergelijkbaar met de A8. :)

Jezus, wat een lange post.

• Wom
El-Loco, je werkt als verkoper voor Audi of heb je een bovengemiddelde interesse?

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 23:40
marccom schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:52:
Ben benieuwd wat de volgende generatie gaat doen, BMW en Mercedes zullen dit niet leuk vinden ;)
Mercedes heeft toch al de AMG 65 van 612 pk en 999 Nm?

Onder andere de S lange versie en de SL hebben die al.

Zie http://autoweek.nl/carbas...hpage=4&id=42978&cache=no en http://autoweek.nl/carbas...hpage=4&id=41307&cache=no

• El-Loco
Wom schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:14:
El-Loco, je werkt als verkoper voor Audi of heb je een bovengemiddelde interesse?
Beetje beide. Ik heb voor Audi op de afgelopen AutoRAI gedraaid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Check: http://www.autoblog.nl/ar...-r8-krijgt-twin-turbo-v10 (let niet op de reacties van het veelal puberale autoblog publiek)

R8 komt ook met twin turbo V10 @ 530pk. Ik denk dat ze een turbo setup gebruiken om de auto een ander karakter te geven dan de gallardo. Die haalt immers ongeveer hetzelfde vermogen uit een verwante atmosferische V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:44

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Hier om de hoek bij de audi dealer staat er zogoed als altijd een R8 buiten, dat is best wel porno op wielen :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Wie kan mij wat over de A3 vertellen? Ik wil namelijk overstappen naar een wat zuinigere auto. Heb gehoord dat die A3 minimaal 1 op 15 haalt (zelfs nog zuiniger volgensmij). Weet iemand hoe dat zit? En wat zijn de rijeigenschappen, het rijcomfort en de opbergruimte als je met 2 personen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:20
flo_ schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 09:09:
Wie kan mij wat over de A3 vertellen? Ik wil namelijk overstappen naar een wat zuinigere auto. Heb gehoord dat die A3 minimaal 1 op 15 haalt (zelfs nog zuiniger volgensmij). Weet iemand hoe dat zit? En wat zijn de rijeigenschappen, het rijcomfort en de opbergruimte als je met 2 personen bent?
Welk bouwjaar? Benzine/Diesel? 1.6,1.8.1.9?

Ik doe op 1 tank a 55 liter ongeveer 600 kilometer. Dus 1/11 ongeveer.

1.6je uit 97 :) die tevens te koop staat

[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 08-09-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Sorry dat ik dat niet heb vermeld. Het liefst een kleine motor (en zo zuinig mogelijk: diesel of benzine). Geen nieuwe, maar een rond het bouwjaar 2000/2001/2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een A3 die 1:15 haalt moet een diesel zijn. Maar dat soort gegevens kan iedereen vinden op www.autoweek.nl. Ze hebben er zelfs nog een speciale zoekfunctie voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

1 op 15 lukt je in een A3 wel als je een beetje bedachtzaam rijdt. De kleine benzinemodellen zouden rond de 1:14 moeten halen volgens Audi zelf... maar alles hangt van je rijstijl af: veel stad is funest voor je verbruik, veel snelweg juist heel positief, dan haal je nog 1:16 of beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Kleur van de A5 gewijzigd naar Meteoorgrijs. Misschien een beetje saai maar in het echt erg mooi. Maakt de auto mooi undercover en laat de zilveren details goed uitkomen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cd435bfd544e9b1c7b4868d9f7160728/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5287de40bb7a127e4eea70c72b941f24/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f3ba3af7261314db246b911909f3719e/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Daniel schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:32:

Dus nu overweeg ik Diepzeeblauw te bestellen. Ik wil geen grijs, zilver of zwart (97% van de Audi's heeft die kleuren)
Mooi grijs is niet lelijk ;)

Mijn A4 is ook grijs, dolfijngrijs......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:04
Daniel schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:34:
Kleur van de A5 gewijzigd naar Meteoorgrijs. Misschien een beetje saai maar in het echt erg mooi. Maakt de auto mooi undercover en laat de zilveren details goed uitkomen:
Mooi kleurtje. In het echt is het zo:
Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/6g21oqg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Daniel; wat is de planning met wielen? En ga je schakelen of is inmiddels bekend wanneer de 3.2 FSI quattro tiptronic er is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gewoon de 18" standaard vijfspaaks S-line wielen. Als je de S-line besteld kun je maar één ander wiel bestellen en dat is een 19" tweedelig spaakwiel dat imho totaal niet past bij de auto. De 19" wielen op het plaatje hierboven zijn wel erg mooi maar die moet je dan los bestellen, a raison van 3 mille. Dat vind ik nogal belachelijk. Bovendien is imho 18" een mooi compromis tussen comfort en looks.

En ik heb gewoon de handbak, een automaat komt er voor de 3.2 quattro in ieder geval in modeljaar 2008 niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Interessante test: R8 wint het van de Porsche Carrera 4S en de AM V8 vantage

http://autozeitung.de/online/render.php?render=56413

[ Voor 26% gewijzigd door THIJZEL op 09-09-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Gatverdamme wat een lelijke velgen hierboven. Waarom niet gewoon een mooi setje subtiele velgjes :?

Zonde van die A5 zo! Verbaast me wel weer dat ze niet verchroomd zijn ofzo... Doe dit maar onder zo'n 98'er Mercedes coupe :|

Binnenkort ga ik weer eens ff rijden met een nieuwe S3 en TT. Zal wel weer wennen zijn daarna met mn 8L :p

[ Voor 18% gewijzigd door marccom op 09-09-2007 23:27 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam deze RS4 cabrio tegen gisteren, imho de mooiste a4.

Afbeeldingslocatie: http://www.raymondbrandt.com/images/0020a.jpg

(Klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Rs4 heeft vrij weinig met de A4 te maken, model is globaal hetzelfde, plaatwerk, bumpers wijkt af, Techniek is sowiezo totaal anders..... het is op kenteken geen eens een "Äudi" of "Auto union" :+

maar idd een leuk ding, maar als ik voor de RS4 zou gaan zou ik de gewone sedan nemen (lichter, betere handeling, mooier imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Op kenteken geen Audi? Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

merknaam van alle RS modellen is "Quattro" dingen worden gebouwd door dochtermaatschapij Quattro Gmbh. Welke ook verantwoordelijk is voor de bouw van de A4 DTM edition, S-line onderdelen en Audi exclusive onderdelen.

mijn A4 en 200 zijn beide op kenteken "Auto Union".

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 10-09-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik dan ook wel eens willen weten ja.
Hij zal wel Quattro GmbH bedoelen, maar das ook gewoon Audi.

(damn, te laat)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verdomd... Inderdaad... Wist ik helemaal niet joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tuurlijk is het "gewoon" Audi maar wel een andere "bv" en andere merknaam

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.