Het Grote Audi-topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 9.755 views sinds 30-01-2008

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Maasluip schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 07:57:
Ik ga dan direkt denken aan een thermostaat die niet (volledig) dicht gaat. Voel eens aan de radiateur of daar al warm water in komt, want dat zou niet mogen gebeuren als de motor nog maar 60 graden is.
Bedankt voor de tip. Nog niet gedaan, maar afgelopen week veel door Duitsland heen gesjeesd en hij werd bij hogere snelheden al warmer. Ook in het stadsverkeer is de temperatuur normaal, alleen bij lage toerentallen op lange stukken (bijv. 120 km/u op de cruise control) koelt het ding af. Dus ik zoek er voorlopig niet al te veel achter, maar ik zal volgende week de Audi dealer eens bellen en de vraag alsnog even voorleggen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:09
Wordt het wel warm in de auto als je de verwarming aanzet?

Moet haast wel een kapotte thermostaat zijn...

offtopic:
Laat je niet afschepen met dat het niet zoveel uitmaakt, omdat de motor dan niet te warm kan worden. De motor MOET juist zsm op bedrijfstemperatuur komen! Zo lang hij dit niet is, zal hij alleen maar meer verbruiken en harder slijten.

[ Voor 17% gewijzigd door _Brake_ op 27-12-2007 09:08 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

marccom schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:44:
Whelp :(

Een minder luxe SportBack 2.0FSI binnen budget gevonden.

Licht interieur, Ambition uitvoering, 2 jaar oud...

SB is mooier qua model en zeker in deze kleur blauw lijkt het mij een zeer waardig vervanger voor mn huidige A3. Mja de 3 deurs met creme leren bekleding is ook leuk.

:|

Toch maar doorsparen voor een dikke 3.2Q dan maar?
Niks kopen waar je straks niet tevreden mee bent! Gewoon even doorsparen ...

Enneh, 2.0TFSi niet genoeg? :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07 16:25
Sorcerer8472 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:29:
[...]

Niks kopen waar je straks niet tevreden mee bent! Gewoon even doorsparen ...

Enneh, 2.0TFSi niet genoeg? :P
2.0TFSI is leuker maar nog niet veel aanbod en prijzen liggen toch al gauw een 12/15k hoger dan het budget :) Tevredenheid zal wel meevallen, een full option S3 is wel naar mn zin maar ligt ver buiten budget ;)
Chaoss schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:56:
tjah dan kunje bezig blijven :+

Sportback is imho ook mooier dan de 3 deurs! voordeel is dat er achterin ook meer hoofdruimte is. en over het algemeen ziettie er wat volwassener uit. LIcht interieur vinnik vaak ook mooier dan zwart/grijs.... ik zou hem zeker serieus overwegen :)
Ik hoor regelmatig klachten van de passagiers die nu achterin zitten. Rugleuning is te recht en de ruimte is minimaal mgoed, ik zit nooit achterin dus maak me er niet druk om. Bij een SB zou het alleen om de vormgeving gaan ipv bruikbaarheid :+

Heb nu ook een licht zandkleurig interieur en dat is zeer goed bevallen. Staat warmer en mooier dan een grijs grauw iets :)

[ Voor 4% gewijzigd door marccom op 27-12-2007 12:39 ]

Whoop!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 14:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ist trouwens deze kleur blauw:

Afbeeldingslocatie: http://www.channel4.com/4car/media/A/audi/a3-sportback/03-large/04-blue-f3q-s2.jpg

imho de mooise kleur voor een SB :9~

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• marccom
Mauritiusblauw :9

Durf het niet zeker te zeggen maar denk het wel :)

Whoop!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

_Brake_ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 09:07:
Wordt het wel warm in de auto als je de verwarming aanzet?

Moet haast wel een kapotte thermostaat zijn...

offtopic:
Laat je niet afschepen met dat het niet zoveel uitmaakt, omdat de motor dan niet te warm kan worden. De motor MOET juist zsm op bedrijfstemperatuur komen! Zo lang hij dit niet is, zal hij alleen maar meer verbruiken en harder slijten.
Het wordt wel warm in de auto, als ik het ding instel op 23,5 graden dan is het serieus warm zelfs :D

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:49 ]

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Gamer

mobile

Weet iemand hoe ik een RNS-e unit kan testen voor ik hem inbouw ?
Dus, waar moet de + en de - :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Hoor net van de dealer dat het 2004 model met de CD wisselaar géén mp3 ondersteunt :(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-07 20:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik werd vanochtend terwijl ik toevallig in Amsterdam ZO was gebeld dat mijn nieuwe auto was binnengekomen...dus meteen even langsgereden om te kijken en een afleverafspraak te maken. Helaas kan het niet eerder dan 11 januari - de dealer vertelde dat ze normaal ongeveer 15 tot 20 auto's per week afleveren, maar in de eerste twee weken van januari meer dan 100 per week 8)7 Beetje druk dus.

De auto stond nog op transportblokken dus in werkelijkheid komt hij nog veel lager te liggen, maar zo is het ook al een moddervette bak :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bstieAL1owPAmBiRIOFYGCna/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/u4tLIqvGMp9nLSYS1qs93LLH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kGrxeZyoY48qPIhecqcUlWde/full.jpg

Achter dat stuk karton met de + zit een enorme B&O-speaker...dat gaat volgens mij best wel dik klinken...bijna de hele hoedenplank bestaat ook uit luidsprekers :D Hoe het gaat rijden wordt afwachten want mijn auto is de eerste A5 3.2 quattro die in Nederland wordt uitgeleverd. Volgens de dealergast klonk de motor in ieder geval erg lekker. Alleen nu nog bijna twee weken wachten...grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 06:49
Gaaf!! Erg mooie auto. Is Amsterdam straks ook de regio waar we hem rond gaan zien rijden? [Mag ik ook vragen wie je verkoper was? Toevallig A. K. ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Geweldig mooie auto _/-\o_

Die witte TT dr naast is ook wel leuk!

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Mooi, mooi!

Maar, de eerste 3.2 quattro die wordt afgeleverd? Zou ik niet verwachten... Of bestelt men echt alleen de 3.0 TDi tegenwoordig? :?

-edit-
Mijn fout: de 3.2 automaat (niet-quattro) is er al langer, de 3.2 quattro blijkbaar nog niet, als ik carbase goed begrijp.

[ Voor 31% gewijzigd door Sorcerer8472 op 29-12-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 00:16
Heb je eindelijk een echte duitser ;) 3.2 Quattro is een lekkere combinatie waar ik zelf ook vaak van geniet. In de A5 heb ik tot nu toe alleen met de 3.0TDI Quattro gereden. Beetje saaie motor.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:38:
Maar, de eerste 3.2 quattro die wordt afgeleverd? Zou ik niet verwachten... Of bestelt men echt alleen de 3.0 TDi tegenwoordig? :?

-edit-
Mijn fout: de 3.2 automaat (niet-quattro) is er al langer, de 3.2 quattro blijkbaar nog niet, als ik carbase goed begrijp.
Klopt, de voorwielaangedreven multitronic is er al langer maar de quattro, die alleen met handbak wordt geleverd, is pas sinds november te bestellen. De eerste auto's worden nu afgeleverd.
KappeNou schreef op zondag 30 december 2007 @ 03:52:
Heb je eindelijk een echte duitser ;) 3.2 Quattro is een lekkere combinatie waar ik zelf ook vaak van geniet. In de A5 heb ik tot nu toe alleen met de 3.0TDI Quattro gereden. Beetje saaie motor.
De krachtsexplosie van de TDI vond ik allesbehalve saai maar je mist qua geluid en beleving nogal wat. Verder zit je je bij de handbak werkelijk een ongeluk te schakelen omdat hij zo snel door zijn toeren heen is. Als dagelijkse cruisebak met automaat lijkt het me echter heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het was idd vooral die handbak wat het irritant maakte. Ik moet zeggen dat die wel heel snel vanuit stilstand weg was. Vooral doormiddel van bij 2 a 3 duizend toeren de koppeling op te laten schieten :9 Maar vanaf ze 3e versnelling vond ik de kracht al niet meer zo boeiend. De 3.2 voelt bij hogere versnellingen sneller omdat je lekker tot bijna 7 duizend toeren kan door trekken.
Wel is het leuke bij die 3.0TDI dat je voor zo'n 700 euro 270PK en 550NM hebt. Ik denk verder ook dat die met automaat wel heel fijn is
De gewichtsverdeling en de nieuwe 40/60 Quattro aandrijving merk je trouwens wel erg goed moet ik zeggen, een stuk minder onderstuur.

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 30-12-2007 17:28 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Eigenlijk zou je die 3.0tdi met Multitronic én quattro moeten kunnen hebben.. O+ Dat zou echt een über cruisebak zijn. Helaas trekt die automaat dat niet..

Maar zo'n multitronic bak rijd echt super.. http://www.youtube.com/wa...iZCYz57aU&feature=related

[ Voor 25% gewijzigd door THIJZEL op 30-12-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Daniël schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:03:
Ik werd vanochtend terwijl ik toevallig in Amsterdam ZO was gebeld dat mijn nieuwe auto was binnengekomen...dus meteen even langsgereden om te kijken en een afleverafspraak te maken. Helaas kan het niet eerder dan 11 januari - de dealer vertelde dat ze normaal ongeveer 15 tot 20 auto's per week afleveren, maar in de eerste twee weken van januari meer dan 100 per week 8)7 Beetje druk dus.

De auto stond nog op transportblokken dus in werkelijkheid komt hij nog veel lager te liggen, maar zo is het ook al een moddervette bak :9

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Achter dat stuk karton met de + zit een enorme B&O-speaker...dat gaat volgens mij best wel dik klinken...bijna de hele hoedenplank bestaat ook uit luidsprekers :D Hoe het gaat rijden wordt afwachten want mijn auto is de eerste A5 3.2 quattro die in Nederland wordt uitgeleverd. Volgens de dealergast klonk de motor in ieder geval erg lekker. Alleen nu nog bijna twee weken wachten...grrrrr
Gaat je 6 serie nu weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hmmzz vanmiddag dacht ik -even- mijn nieuwe parrot carkit in te bouwen.....heeft die fscking audi geen geschakelde 12v in de iso-stekker zitten.

Heb het dashboard maar weer terug geschroefd en ga dinsdag wel verder aangezien ik er morgen weer mee moet kunnen rijden.

Ach ja houd het wel spannend. Dinsdag met de multimeter even een geschakeld 12v draadje zoeken en netjes aftappen. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Wat een prachtige bolide is zo'n A5 toch :D. En natuurlijk de nieuwe A4 ook. Stukken beter dan de BMW rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 20:50
volgens mij was dit zn nieuwe leaseauto, ipv de volvo v50 dan toch?

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
THIJZEL schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:15:
Eigenlijk zou je die 3.0tdi met Multitronic én quattro moeten kunnen hebben.. O+ Dat zou echt een über cruisebak zijn. Helaas trekt die automaat dat niet..

Maar zo'n multitronic bak rijd echt super.. http://www.youtube.com/wa...iZCYz57aU&feature=related
Wow... :X Echt heel dik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:05
Dit is ook wel grappig, weet niet of het eerder gepost is..

YouTube: Audi A4 3.0i Flat Out 260km/h

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Sarcasme? Heb je zelf al een auto? :+
Voor een 1.9 TDi multitronic vind ik dit heel snel: tis minder dan 9 seconden (door het begin is het moeilijk te tellen), en voor zo'n zwaar ding is dat knap. Gechiptuned gok ik :+

Toerenteller valt uiteraard meteen op :)

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Sorcerer8472 schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:52:
[...]

Sarcasme? Heb je zelf al een auto? :+
Voor een 1.9 TDi multitronic vind ik dit heel snel: tis minder dan 9 seconden (door het begin is het moeilijk te tellen), en voor zo'n zwaar ding is dat knap. Gechiptuned gok ik :+

Toerenteller valt uiteraard meteen op :)
De :X was meer omdat ik er geen woorden voor had. Vind het echt mooi om te zien dat ie gewoon zo op de 4000rpm blijft staan en maar blijft versnellen, en nog rap ook!!

offtopic:
Ik heb zelf geen auto btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:37

Bob

THIJZEL schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:15:

Eerste keer dat ik van multitronic hoor, dat lijkt me echt de perfecte versnellingsbak! Als je wil kan je tegen zo goed als elke snelheid over het maximum vermogen beschikken, geen gezeik meer over koppelcurves. >:) Maar je kan ook evengoed steeds op het zuinigste toerental rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Weet iemand de verschillen tussen de eerste serie A3 8P en de facelift 8P?

- interieur/dash is anders
- sfg bumper
- nieuw model (SB)

Maar verder nog dingetjes?

Niet zoals bij de 8L met verlichting, deurklinken, spiegels, middenconsole.

Puur op uiterlijk wil ik het weten, motorisering is wel te vinden.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Bob schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:17:
[...]

Eerste keer dat ik van multitronic hoor, dat lijkt me echt de perfecte versnellingsbak! Als je wil kan je tegen zo goed als elke snelheid over het maximum vermogen beschikken, geen gezeik meer over koppelcurves. >:) Maar je kan ook evengoed steeds op het zuinigste toerental rijden :)
Idd. Rij zelf wel eens in een A4 1.9tdi multitronic(niet van mij). Dat is grappig bij stoplichtsprintjes met ong. even snelle auto's; Die vallen voor je gevoel steeds ff stil als ze moeten schakelen. Verder kom je met zo'n ding met normaal rijden niet boven de 2500rpm uit. 120 is 2000rpm.

Cvt (continue variable tranmissie) automaten zijn trouwens ook leverbaar op de mini, een aantal Nissans en nog wat merken. Ze stammen iig allemaal af van de Daf Variomatic.

Ook lache: dezelfde bak in een A4 2.0Tfsi: http://www.youtube.com/wa...C0uk7JvWg&feature=related

[ Voor 9% gewijzigd door THIJZEL op 31-12-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

max schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:21:
Hmmzz vanmiddag dacht ik -even- mijn nieuwe parrot carkit in te bouwen.....heeft die fscking audi geen geschakelde 12v in de iso-stekker zitten.

Heb het dashboard maar weer terug geschroefd en ga dinsdag wel verder aangezien ik er morgen weer mee moet kunnen rijden.

Ach ja houd het wel spannend. Dinsdag met de multimeter even een geschakeld 12v draadje zoeken en netjes aftappen. :)
Zozo, vandaag even lekker onder het dashboard zitten werken.
Geschakeld 12v draadje bij het contact afgetapt en mijn ck3100 zit er in. :*)

Kwam er alleen achter dat ik rechtsachter een kapje van de raamslinger mis. :?
Geen idee waar dat heen is, heb wel van de week voor het eerst de bank neergeklapt dus zal er wel afgesprongen zijn. :(

Oh well, van de week maar even langs een sloperij en een nieuw kapje scoren. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

echt bizar om te zien dat multitronic 8) filmje van die 2.0tfsi is leuker omdat je daar goed de toeren hoort... echt onwerkelijk om een auto te zien optrekken met constant dezelfde toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Chaoss schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:29:
echt bizar om te zien dat multitronic 8) filmje van die 2.0tfsi is leuker omdat je daar goed de toeren hoort... echt onwerkelijk om een auto te zien optrekken met constant dezelfde toeren.
Op zich wel grappig, maar ik zou het gevoel krijgen dat ik wat mis dus doe mij maar liever een S-Tronic dan een Multitronic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Daniël schreef op zondag 30 december 2007 @ 09:16:
[

De krachtsexplosie van de TDI vond ik allesbehalve saai maar je mist qua geluid en beleving nogal wat. Verder zit je je bij de handbak werkelijk een ongeluk te schakelen omdat hij zo snel door zijn toeren heen is. Als dagelijkse cruisebak met automaat lijkt het me echter heerlijk.
Alleen voor het geluid en het doortrekken in toeren zou ik de benzine-versie ook nemen. Maar voor de rest rijdt de TDI echt super, zelfs van 30 tot 130 in de 3e versnelling :9

Vorige week pics van de A5 gemaakt voor Rijtesten.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/254/audi_a5_23.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/254/audi_a5_11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
El-Loco schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:34:
Gaaf!! Erg mooie auto. Is Amsterdam straks ook de regio waar we hem rond gaan zien rijden? [Mag ik ook vragen wie je verkoper was? Toevallig A. K. ? ]
Verkoper was R.Z...niet de meest spraakzame die ik ooit ben tegengekomen maar wel een goede gast :) Ik zal het meeste te vinden zijn in Hilversum, Amersfoort, Haarlem en de tussenliggende routes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amersfoort, Tweakers HQ @ Opel Nefkens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Daniël schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:45:
[...]

Verkoper was R.Z...niet de meest spraakzame die ik ooit ben tegengekomen maar wel een goede gast :) Ik zal het meeste te vinden zijn in Hilversum, Amersfoort, Haarlem en de tussenliggende routes :)
Ah, ik werk @ H'sum en woon @ A'foort, dus heads up. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

THIJZEL schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:36:
[...]

Idd. Rij zelf wel eens in een A4 1.9tdi multitronic(niet van mij). Dat is grappig bij stoplichtsprintjes met ong. even snelle auto's; Die vallen voor je gevoel steeds ff stil als ze moeten schakelen. Verder kom je met zo'n ding met normaal rijden niet boven de 2500rpm uit. 120 is 2000rpm.

Cvt (continue variable tranmissie) automaten zijn trouwens ook leverbaar op de mini, een aantal Nissans en nog wat merken. Ze stammen iig allemaal af van de Daf Variomatic.

Ook lache: dezelfde bak in een A4 2.0Tfsi: http://www.youtube.com/wa...C0uk7JvWg&feature=related
de nieuwe MitsubishiLancer komt er ook mee, de Toyota Prius heeft er ook een
en het idee is inderdaad van de Daf Variomatic deze begon echter met een rubberen riem, later ontwikkelde ze de 'duw schakelband' wat de rubberen riem verving door een band van hele fijne metalen schakels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Bob schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:17:
[...]

Mja, zou je zeggen, maar volgens Audi's eigen gegevens is hij minder zuinig en even snel naar de 100 (lagere topsnelheid: 235, handgeschakeld is 241, bij de 2.0TFSi Audi A4).

ChrisW: mja, 30 - 130 kan ook in zowat iedere benzine- (en ook diesel gok ik) auto prima hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sorcerer8472 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:42:
[...]
ChrisW: mja, 30 - 130 kan ook in zowat iedere benzine- (en ook diesel gok ik) auto prima hoor :P
Niet in de 4e versnelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Hij had het over de 3e, foutje in mijn post. In de 4e lukt het trouwens ook nog wel in de meeste hoor (diesel ook lijkt me :?). Niet dat het dan vlot gaat in het begin maar daar hadden we het niet over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

een benizne in de 4'de versnelling 30? :? dan kom je echt niet vooruit zit je net aan de 80 zit die tdi al lang en breed over de 130 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 03-01-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Sorcerer8472 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:42:
[...]

Mja, zou je zeggen, maar volgens Audi's eigen gegevens is hij minder zuinig en even snel naar de 100 (lagere topsnelheid: 235, handgeschakeld is 241, bij de 2.0TFSi Audi A4).

redelijk logisch denk ik, ik denk dat je met vol accelereren namelijk gemiddeld meer toeren draait dan met een normale bak omdat je continue op een aardig hoog toerental zit bij je versnelling.

bovendien vind ik het geluid op die filmpjes maar niets. Het leukste van autorijden imho is juist schakelen en dan steeds die motor op horen revven, maargoed het zal vast wel lekker rijden inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:29:
een benizne in de 4'de versnelling 30? :? dan kom je echt niet vooruit zit je net aan de 80 zit die tdi al lang en breed over de 130 :P
30 in ze 4 komt een diesel ook niet vooruit.. Pas als de Turbo erin komt gebeurd er wat. Die 3.0TDI van audi komt dan echt niet vooruit, lijkt dan wel op een 1.2 :D
Dus eigenlijk 2.0TDI tegenover een 2.0TFSI zetten. Dan zal de diesel waarschijnlijk uiteindelijk winnen door ze lagere gear ratio en nog iets meer koppel

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 20-07 02:46
KappeNou schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:33:
[...]

30 in ze 4 komt een diesel ook niet vooruit.. Pas als de Turbo erin komt gebeurd er wat. Die 3.0TDI van audi komt dan echt niet vooruit, lijkt dan wel op een 1.2 :D
Dus eigenlijk 2.0TDI tegenover een 2.0TFSI zetten. Dan zal de diesel waarschijnlijk uiteindelijk winnen door ze lagere gear ratio en nog iets meer koppel
Jammer dat ik een DSG bak heb, anders had ik dat wel even kunnen testen. Staat hier namelijk ook een 2.0 TDI voor de deur.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hier nog een stukje tekst die ik op autoblog.nl had gezet in de comments waarin staat uitgelegd welke versnellingsbak wat is:
Chief_S5 op Autoblog.nl:
S-Tronic: DSG versnellingsbak met 2 koppelingen.
R-Tronic: E-Gear van Lamborghini, met 1 koppeling! Een gerobotiseerde zesbak.
Multitronic: Traploze automaat, waarmee ook handmatig geschakeld kan worden dmv 6 gesimuleerde versnellingen.
Tiptronic: Automaat met de mogelijkheid om handmatig te schakelen dmv tiptoetsen of de pook zelf.
Volgens mij zat het zo.. Geen idee of het voor 100% klopt. Misschien heb je er ooit wat aan als je door de bomen het bos niet meer ziet.. :P

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 05-01-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
volgens mij klopt dat zo idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
KappeNou schreef op zondag 30 december 2007 @ 03:52:
:o niets saai aan hoor... Hij klinkt wat anders, maar de duw in je rug, is toch niet saai te noemen...

* joeltje rijdt een 3.0tdi...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik vind het saai :) Zoizo wil ik niet in een auto rijden die als een tractor klinkt. Die duw in de rug vind ik wel mee vallen, maarja dat is denk ik net wat je gewent bent.

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 05-01-2008 14:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dan weet ik niet wat jij standaard rijdt, maar ik ben toch ook wel wat vermogen gewend (BMW met 333 pk en 450 Nm, en een Volvo met 185 pk en 385 Nm) maar de slinger die die 3.0 TDI afleverde vond ik toch behoorlijk pittig. Het motorgeluid was voor een diesel ook best te pruimen.

Maar ik snap wel een beetje waar je op doelt, bij een benzinemotor moet je over het algemeen echt doorhalen om alle power eruit te halen, oftewel je moet er een beetje moeite voor doen. Bij een grote diesel gaat het vanaf lage toeren allemaal zo gemakkelijk en moeiteloos dat het niet bijzonder meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
KappeNou rijdt dagelijks een R8.. ;) Dus ja.., dan valt die 3.0 TDI wel mee.. :P (is geen flamen, geintje)

Voor de mensen die de specs van de A5 3.0 TDI nog niet weten:
240 pk/176 kW @ 4000 rpm
500(!) nm @ 1500 rpm
0-100: 5.9 sec.
VMax: 250 km/h (maar soms zit de begrenzer wat hoger..)

Ben zelf nog jong, en heb nog nooit in zo'n dure auto mogen zitten (ja, bij de dealer..). Dus heb 0 ervaring met de 3.0 TDI. Wel met de 2.0 T uit de B7, en de 1.8 5V uit de B5, als bijrijder natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid, en het bijbehorende gevoel, is relatief. Toen ik voor het eerst zelf in een auto reed, en ik de 115pk dieselmotor even pedal-to-the-metal in de tweede versnelling liet doen, ging ik gevoelmatig als een raket. En nu moet ik daar wel een beetje van gniffelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

sowiezo is echt snelheids gevoel bij een Audi ver te zoeken, kvin 180 in m'n A4 behoorlijk comfotabel en je hebt dan nog steeds het gevoel alles prima onder controle te hebben. Bij m'n 200TQ lijkt 180 niet veel anders dan 140.

khad vroeger een CRX als je dan met 220 over het asfalt heen gaat dan hebje pas snelhieds gevoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:44:
Snelheid, en het bijbehorende gevoel, is relatief. Toen ik voor het eerst zelf in een auto reed, en ik de 115pk dieselmotor even pedal-to-the-metal in de tweede versnelling liet doen, ging ik gevoelmatig als een raket. En nu moet ik daar wel een beetje van gniffelen. :)
Klopt, daarom zeg ik ook maar niks over hoe ik het vind, aangezien ik nooit in een ECHT snelle auto heb gezeten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Een vriend van me heeft een A4 3.0 TDI quattro, en je moet wel heel wat gewend zijn wil je dat niet als snel ervaren. Zeker voor een diesel. Ik rij dat met mijn 2.8 V6 quattro niet makkelijk dicht. En dan rij ik 1 op 8 en hij ehm... zuiniger denk ik :)

Er is een verschil tussen snel, en de ervaring van snel he. Ik heb dan aardig wat snelle auto's gereden, waaronder wat exoten maar wat ik echt een leuk ding vond was de Nissan 350Z. Die ging na een week met versleten achterbanden retour eigenaar :D Wat een leuk ding was dat. Een Ferrari 360 is puur bekeken sneller (en qua soundkick onovertroffen) maar dat potentieel is veel minder toegankelijk.

Mooi voorbeeld is de laatste AutoVisie. Die Mercedes CL65 AMG maakte op alle sprints fijngemalen gehakt van die Lambo, R8 en M3. Maar spannend is anders.

[ Voor 52% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-01-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Nu online

Gamer

mobile

Je moet die snelheid met een korreltje zout nemen hoor, als ik 135km/u rij geeft mijn GPS (zowel onboard als Ipaq rz1710) aan dat ik maar 120 rij.
En dit klopt ook, reed op Kerst aan 135km/u aan een mobiele controle (waar ik 120 mocht) voorbij en ik werd niet geflitst :)

A4 avant 1.9TDI 110pk.

[ Voor 11% gewijzigd door Gamer op 06-01-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Die snelheidscontroles flitsen pas vanaf 128 km/h geijkt trouwens, dat kan ook nog meespelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Nu online

Gamer

mobile

Maar dan zat ik er nog over niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Daar is ie dan:

R8 V12 TDI youtube filmpje

Het is natuurlijk nog een concept, en het design moet je denk ik een beetje aan wennen, de uitlaten bijv vind ik niet zo super maar ik denk dat als je deze auto in het wild tegenkomt je dan pas echt kan oordelen over het design. Audi is in ieder geval goed op weg imho, de auto's krijgen steeds een duidelijker futuristisch ontwerp en ik denk dat er in de toekomst nog hele leuke auto's ontworpen gaan worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Ik neem aan dat dit niet het design is waarmee ze gaan uitkomen.

Net is net of ze een paar van die tupperware 'tuners' los hebben gelaten op het prachtige ontwerp van de originele R8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
THIJZEL schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:24:
Ik neem aan dat dit niet het design is waarmee ze gaan uitkomen.

Net is net of ze een paar van die tupperware 'tuners' los hebben gelaten op het prachtige ontwerp van de originele R8.
kijk eens naar hedendaagse audi's, en dan met name de TT, A8 en R8 modellen die bijv qua design veel doorgewerkt zijn op designs als deze audi concepts:

1991 Audi Avus concept:
Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-1990-1999/1991-Audi-Avus-RA-Studio-1024x768.jpg
bekijk ook die kofferdeksel eens goed, met een beetje inlevingsvermogen zie je daar de gewraakte achterkant van de BMW 7 serie in

2000 Rosemeyer concept:
Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-2000-2003/2000-Audi-Rosemeyer-Concept-SA-1024x768.jpg

2003 Nuvolari concept:
Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-2000-2003/2003-Audi-Nuvolari-Quattro-FA-Show-1024x768.jpg

Deze R8 V12 TDI zal qua design denk ik net zoiets zijn als deze concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 20:42
Dat doet zelfs mijn 205 1.1 bijna :P (30-100 in ze 3) maarja dat ding heeft maar 4 versnellingen(A)

Ontopic. Ik ben zelf binnenkort toe aan een nieuwe auto en ik ben aan het rondkijken voor een leuke a3. Het wordt sowieso een bezine en ik denk een 1.8. Zijn er echt dingen waarop je moeten letten bij de aankoop van een dergelijke auto?

Dus echt de meest opvallende gebreken naaast het feit dat hij in een rechte lijn moet rijden etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gamer schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:06:
Je moet die snelheid met een korreltje zout nemen hoor, als ik 135km/u rij geeft mijn GPS (zowel onboard als Ipaq rz1710) aan dat ik maar 120 rij.
En dit klopt ook, reed op Kerst aan 135km/u aan een mobiele controle (waar ik 120 mocht) voorbij en ik werd niet geflitst :)

A4 avant 1.9TDI 110pk.
heeft die van jou wel een hele dikke afwijking...bij mijn A4 is de afwijking op zo'n lage snelheid een stuk kleiner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:19:
[...]

heeft die van jou wel een hele dikke afwijking...bij mijn A4 is de afwijking op zo'n lage snelheid een stuk kleiner!
Ligt ook aan je banden he. Met 16" reed ik 110 op teller en 102 op de GPS, nu is dat met 17" bij dezelfde 110 op de teller 106 :) Aangezien jij 18" hebt kan dat nogal verschillen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je de goede maat hebt gekocht natuurlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

lijkt me ook jah... t'is wel de bedoeling datje plattere banden neemt zodat de rol-omtrek gelijk blijft :P... ok het kan iets schelen maar hij heeft een afwijking van 13%... weet het niet exact meer maar ik geloof dat ik bij 127@ teller 120 rij.

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 11-01-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is eerder 6%, en verder ook helemaal niet zo gek. Maar gelukkig zijn de tijden van de Panda's die 85 reden als je 100 op de teller had wel voorbij.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Kleine crosspost van mijn A5 (vanochtend opgehaald):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jQflP9MfM8x1StUonfVTGWaB/full.jpg
Voorkantje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xaOiwhapiS1AHybjMeWcXjin/full.jpg
Schuin van achteren

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MNhI88hNpbgnucuUYGzU90L1/full.jpg
Achterlampjes zijn ook hip

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/28KW65yrJLmcHmapvHhQGiPl/full.jpg
Interieur

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sFEZ2tnTSBwpmE0eeBVANxCx/full.jpg
Sportstoelen...zitten lekker :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xggM88RiG15gzE5Qh2yYfaOg/full.jpg
Gezellige verlichting op het dashboard

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0aUPJLDjleS2C0HYQpTuCbFT/full.jpg
Navischerm

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/chnFwHlrJZA3zgWechU8QbZv/full.jpg
B&O tweetertje...zit best een dik geluid in dit hok :)

Wijzeractie bij het starten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 10:03
Ziet er goed uit Daniël! Waar dient het knopje met (A) bij de 'handrem' (P) voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Echt een mooie wagen daniel! Super kleurtje ook. Ik had alleen verwacht dat het geluid van het uitlaat systeem even bruut was als die van de A4 Cabrio 3.2fsi

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
TNT253 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:37:
Ziet er goed uit Daniël! Waar dient het knopje met (A) bij de 'handrem' (P) voor?
Dat is de automatische hellingrem...dan hoef je je voet niet op de rem te houden als je op een helling staat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 20-07 02:46
Prachtige wagen, veel plezier ermee en wees er een beetje zuinig op :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Idd, prachtige wagen: goeie kleur, goeie motorisering en goeie uitrusting. Zou 'm zo meenemen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Daniël schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:22:
Kleine crosspost van mijn A5 (vanochtend opgehaald):
Welke kleur is dat? Is daar een of andere coating op, of ligt het aan de foto. Ik dacht eerst bijna dat het mat was...

Mooie auto :Y Gefeliciteerd...

(audi begint eindelijk een eigen stijl te ontwikkelen met mooie modellen. Zoals de A4 die vanachter gestyled is naar deze A5 en zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:22:
Welke kleur is dat? Is daar een of andere coating op, of ligt het aan de foto. Ik dacht eerst bijna dat het mat was...
Meteoorgrijs pareleffect. Het lijkt een beetje mat inderdaad, maar dat is het absoluut niet. Bij bewolkt weer buiten is het blauwgrijs, bij zon juist diep grijs. Het staat in ieder geval goed bij zowel het chroom als bij het zwarte kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Erg mooie auto. Toevallig van de week een stukje meegetoerd met een 3.0 TDI S-line. Helemaal niks mis mee - hoewel ik liever 19" 5-spaaks zie, al vind de gemiddelde lease-mij dat niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Zijn die foto's nou opzettelijk gemaakt om 13:37 daniel? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Daniël schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:04:
[...]

Meteoorgrijs pareleffect. Het lijkt een beetje mat inderdaad, maar dat is het absoluut niet. Bij bewolkt weer buiten is het blauwgrijs, bij zon juist diep grijs. Het staat in ieder geval goed bij zowel het chroom als bij het zwarte kunststof.
Dan wacht ik met smart op outdoor foto's :9 ;)

Het lijkt mij idd wel een apart effect geven, heel mooi ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
El-Loco schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:05:
[...]

Beetje beide. Ik heb voor Audi op de afgelopen AutoRAI gedraaid. :)
Serieus..? Dan kan jij wel eens die persoon zijn aan wie ik vroeg of ik even in die auto kon zitten.. :P

Volgens mij ging ik bij de meeste merken voor 15 minutjes ofzo. Bij Audi stond ik bijna 45 min.. Was geweldig. Kan niet wachten op AutoRai 2009!

Offtopic: Klopte het dat er een Sony PSP stand was waar je spellen kon laten uploaden naar je PSP..?! Had er wat van gehoord..

Ben vandaag eindelijk naar de dealer toegegaan om de nieuwe A4 en A5 te aanschouwen (ik kon niet eerder want was op de tentoonstellingsdag van de A4 erg ziek)... Wat een stoere wagens, stonden naast elkaar.. Echt om van te gaan kwijlen. Binnen stond een exemplaar in het zwart met bruin leer. Super. Heb nog een babbeltje van 30 minuten met de verkoper gemaakt en ben vervolgens met een iets langer verlanglijstje terug naar huis gegaan..

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 14-01-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Daniël schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:28:
[...]

Dat is de automatische hellingrem...dan hoef je je voet niet op de rem te houden als je op een helling staat te wachten.
Kan dat niet met de electronische handrem dan? Of hoef je de (hand)rem helemaal niet meer aan te raken als je stil staat op een helling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Elektronische handrem hebben volgens mij alleen automaten, zodat je b.v. bij eenstoplicht gewoon je voet van de rem kan halen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:23

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Volgens mij heeft die A5 ook een elektronische handrem.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
_Brake_ schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:34:
Kan dat niet met de electronische handrem dan? Of hoef je de (hand)rem helemaal niet meer aan te raken als je stil staat op een helling?
Kan wel, maar die heeft als nadeel dat je hem ook weer los moet maken als je weg wil rijden, dus dan is het koppeling intrappen om de 1e versnelling in te schakelen, rem intrappen en 'handrem' lossen en dan gas intrappen om weg te rijden. Beetje hinderlijk...en je moet nog steeds een soort hellingproef doen als je van rem naar gaspedaal gaat.
Deze hellingrem (een optie van een whopping 88 euro, volgens mij zo'n beetje het goedkoopste op de lijst - zelfs de dimmende binnenspiegel kost 400 euro) is als ie aan staat op de achtergrond actief en houdt de auto vast op het moment dat er een hellingshoek wordt gedetecteerd en je als je de auto stilzet je voet eventjes op de rem houdt. Je voelt dan het pedaal een beetje wegtrekken en je kunt verder alles loslaten. Wegrijden is gewoon een kwestie van de 1e versnelling inschakelen en wegrijden, de hellingrem zorgt ervoor dat je auto sowieso niet wegrolt.

Overigens had bijv. Subaru begin jaren 90 al zo'n systeem, dat had alleen geen hippe knop maar stond altijd aan :P

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Die electronische handrem hoef je toch niet uit te schakelen? In de A6 kun je zo wegrijden als hij aanstaat (moet je hem wel activeren in de D stand). :)

Trouwens, die electronische handrem zou je moeten kunnen gebruiken bij een noodstop volgens de Audi site. Heeft iemand hier meer informatie over / inzicht in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Idd.. Bij bmw kan je ook gewoon weg rijden met de elektronische handrem erop. Enige nadeel hiervan is dat de remmen iets sneller slijten

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat is het verschil tussen de automaat en de handgeschakelde versie denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Bij een handbak zou autopark zoizo wel een beetje overbodig zijn, aangezien je niet perse je rem hoeft te gebruiken bij het stil staan voor een stoplicht en bij een automaat wel.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ok, dat is duidelijk nu. Maar hoe zit het met die noodstop-functie?

http://www.audi.nl/home/m...lp/1,17422,_D0Lnl,00.html
De Audi A6 is vooruitstrevend in vorm en techniek en heeft een primeur met de elektromechanische parkeerrem, die de traditionele handrem vervangt. De parkeerrem biedt aanvullend comfort en veiligheid bij het wegrijden en in noodstopsituaties.

De werking
De elektromechanische parkeerrem heeft naast de parkeerfunctie een functie als hulpmiddel bij het wegrijden en als noodstoprem. U activeert de parkeerrem door aan de kleine hendel in de middenconsole te trekken.

Bij het wegrijden wordt de parkeerrem automatisch uitgeschakeld nadat de bestuurder zijn veiligheidsgordel heeft omgedaan. Hetzelfde gebeurt op hellingen. Bijzonder praktisch: de elektronische wegrijassistent verhindert het ongewenst achteruitrollen van de auto op hellingen.

Wanneer u een noodstop met de parkeerrem uitvoert, wordt de auto aanmerkelijk effectiever afgeremd dan met een conventionele handrem doordat het systeem via het elektronische stabilisatieprogramma (ESP) met het antiblokkeersysteem (ABS) en de elektronische remkrachtverdeling (EBD, Electronic Brake-force Distribution) communiceert. Zo bespaart u kostbare meters.

[ Voor 90% gewijzigd door _Brake_ op 15-01-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

KappeNou schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:49:
Bij een handbak zou autopark zoizo wel een beetje overbodig zijn, aangezien je niet perse je rem hoeft te gebruiken bij het stil staan voor een stoplicht en bij een automaat wel.
Het ging om de automatische HANDrem (parkeerrem) toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Daniel had het over een hellingrem. Daarna werd er pas een autopark rem beschreven..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zal er eens op letten of de gewone parkeerrem automatisch uit gaat als ik de gordel om doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42
Zo is het bij de passat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf het gevaarlijk vinden, om die functie open te stellen als een noodstop. Ten eerste ga je nooit bij een noodstop die knop indrukken, omdat je instinctief het rempedaal intrapt en daarnaast is het risico veel te groot dat iemand die onder de indruk is van je auto en op de bijrijderstoel plaatsneemt die knop gaat indrukken met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Je moet hem wel 'aantrekken', niet indrukken. Maar ben echt benieuwd wat er gebeurt! Overigens werkt deze functie niet als de remblokken versleten zijn weet ik uit ervaring (niet een noodzakelijke noodstop gelukkig, maar vanaf 10 km/h getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Daniël schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:39:
Ik zal er eens op letten of de gewone parkeerrem automatisch uit gaat als ik de gordel om doe :)
Probeer eens terwijl je de normale rem indrukt. Kan me best voorstellen dat hij niet automatisch aan gaat (voor het geval er geen hellingsremding in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik ben begonnen met een deel 3. Beetje up to date TS maken ;)

Hier kan dus verder gepost worden:

>> Het Grote Audi-topic Deel 3 <<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:55:
[...]

Probeer eens terwijl je de normale rem indrukt. Kan me best voorstellen dat hij niet automatisch aan gaat (voor het geval er geen hellingsremding in zit).
Ik dacht er net over na

Bij de passat had je een knopje op je dashboard (links) voor de parkeerrem. Het was zo, dat wanneer je je gordel om had en de koppeling op liet komen, de parkeerrem eraf ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

418O2 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:12:
[...]

Ik dacht er net over na

Bij de passat had je een knopje op je dashboard (links) voor de parkeerrem. Het was zo, dat wanneer je je gordel om had en de koppeling op liet komen, de parkeerrem eraf ging.
Zelfde als met cruisecontrol: bij automaat helpt alleen de rem, bij handgeschakeld kun je em zowel met rem als met koppeling uitzetten. Maargoed, deeltje 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Mijn ruitenwisser voor en achter van mijn Audi A3 Sportback is volgens mij echt versleten. Ik krijg amper resultaat nadat ik de ruitenwissers heb aangezet. Wat zou een kwalitatieve ruitenwisser zijn voor de Audi? (iemand hier lid van de ANWB of Consumentenbond? Zij hebben vaak interessante gegevens hierover). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Anoniem: 181923 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:36:
Mijn ruitenwisser voor en achter van mijn Audi A3 Sportback is volgens mij echt versleten. Ik krijg amper resultaat nadat ik de ruitenwissers heb aangezet. Wat zou een kwalitatieve ruitenwisser zijn voor de Audi? (iemand hier lid van de ANWB of Consumentenbond? Zij hebben vaak interessante gegevens hierover). :)
Er zitten standaard Bosch Aerotwins op: http://www.bosch.nl/content/language1/html/715_3904.htm

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Thanks _/-\o_
Even opzoeken waar ik snel aan setje kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:32

Steffie

Opaque

Er is een nieuw topic geopend met bijgewerkte topicstart. Daar dus verder :)

Het Grote Audi-topic Deel 3

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.