Het Grote Audi-topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 9.841 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik heb al meerdere verhalen gelezen (mede die jij geeft)
Na het lezen daarvan en veel info gehoord te hebben van mensen in de auto buisness concludeerde ik dat het koppel nodig is als je in een hoge versnelling zit, dus laag in de toeren. Je merkt ook bij een auto met een turbo of kompressor dat hij veel meer power onderin de toeren heeft. Dan lees je de specs na en ziet vervolgens b.v. dat die TDI of TFSI meer dan 300NM heeft rondt de 1900RPM. Je merkt ook sterk bij die auto's als je rondt dat toeren gebied kom de turbo opspoelt en een vlaag van NM's voelt.
Dit komt totaal niet door de PK's, die zitten max rondt de 6000/6500RPM

Met PK's/vermogen ben je zoizo wel sneller als je een wedstrijd doet. Maar tussen sprints in de lage toeren met een atmosferische motor met even veel NM als een TDI of TFSI ga je gehijd verliezen

@FFF: je kan daarom ook nog kiezen voor een A4 1.8Turbo Quattro en die vervolgens chippen. Dan ben je minimaal even snel als een 2.4 V6 naar de 180KM/h en heb je vervolgens ook nog meer vermogen onderin. Als nog blijft de 2.4V6 wel veel soepeler en lekkerder lopen en een mooier geluidje geven

Als ik het fout heb moeten mensen dat maar zeggen. O-)

[ Voor 29% gewijzigd door KappeNou op 14-03-2007 00:09 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Misschien gemakkelijker uit te leggen:

- bij lager koppel moet je op de snelweg terugschakelen om net zo snel te versnellen als bij een motor met een hoog koppel
- bij een hoger koppel kun je luier en schakelvrij rijden
- als je altijd sportief en hoog in de toeren rijdt is een atmosferische (= met laag koppel @ lage toeren) motor vaak net wat lekkerder omdat die directer reageert
- turbomotor is vaak zuiniger te rijden (vooral die 1.8T vergeleken met een 3.0!) bij hetzelfde rijgedrag en al helemaal als je zuinig wílt rijden

De ideale Audimotor voor de luie rijder lijkt mij op dit moment de 4.2 TDi trouwens, die kun je alleen krijgen in de A8 :P Jeremy Clarkson kreeg het voor elkaar om 1600 km te rijden op een tank van 90 liter (= 1 op 17, snelweg, auto van bijna 2 ton met ruim 300 pk en 650Nm@1600(!) rpm) :D

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja dat is wel een lekker blokkie. Als het goed is de meest krachtige V8 diesel. Je kan hem binnenkort ook bestellen in de Q7. Jeremy reedt dat met de oude 4.0TDI, best knap met een V8 :*)

Als ik een schakel luie diesel zou willen nam ik denk ik de pheaton of toureq V10 5.0TDI 750NM (100NM meer dan de 4.2TDI) klinkt echt gaaf! geen geratel maar turbo's
Maar als audi fan wacht ik natuurlijk op de Q7 6.0 V12 500PK en begrensde koppel van 1000NM@1750RPM :D 5.5sec 0-100 met je diesel en een top van begrenst 250KM/h hahaha Je houdt een nieuwe 911 bij naar de 100 en met tussen sprints rij je hem er waarschijnlijk finaal uit. Als je dat nog is chipt :? vreemde dingen hoor die diesels

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 14-03-2007 00:39 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, als je die chipt, rij je je versnellingsbak aan gort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Zou de 2.5 V6 tdi dan de mooiste weg zijn tussen zuinigheid, koppel en comfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FFF schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:07:
Zou de 2.5 V6 tdi dan de mooiste weg zijn tussen zuinigheid, koppel en comfort?
Of de nieuwe 3.0 V6 die je vaak in nieuwe A6'en ziet :)
Maar qua oudere modellen kan de 2.5 best wel eens de beste keus zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Sorcerer8472 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:16:
[...]

Of de nieuwe 3.0 V6 die je vaak in nieuwe A6'en ziet :)
Maar qua oudere modellen kan de 2.5 best wel eens de beste keus zijn! :)
Helaas ben ik er nog niet aan toe nieuw te kopen :/

Wellicht dat als ik een nieuwe A4 3.0 tdi kon betalen ik toch voro een 2dehandse A8 zou gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@mickeyman: Nee want dan zorg je er toch voor dat je alleen PK's erbij krijgt en geen NM ;)

@FFF: Als je minimaal zo'n 25duizend kilometer per jaar rijdt kan je idd ook een 2ehands diesel nemen. De 2.5TDI V6 is verder een lekkere motor. Het blijft alleen wel een diesel, dus traktor geluid en geen toeren. Vermijdt altijd wel de multitronic automaten (dit geld alleen voor de niet Quattro's)
Verder zijn er ook wel 3.0TDI's 2ehands te krijgen, maar die zijn natuurlijk best prijzig.

[ Voor 83% gewijzigd door KappeNou op 14-03-2007 19:52 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KappeNou schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:47:
@mikeyman: Nee want dan zorg je er toch voor dat je alleen PK's erbij krijgt en geen NM ;)
Jaja :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ja ;) Hij is uit de fabriek ook al begrenst op de NM's. De le mans diesel van audi is zelfs alleen onderin de toeren begrenst en naarmate hij hoger in de toeren komt krijgt hij meer koppel

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Onmogelijk... Er is een natuurkundige samenhang tussen koppel en kw's...

Een eventuele begrenzing neemt ook een vermindering in Kw's met zich mee...

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 14-03-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MikeyMan schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:56:
Onmogelijk... Er is een natuurkundige samenhang tussen koppel en kw's...

Een eventuele begrenzing neemt ook een vermindering in Kw's met zich mee...
op dat moment wel, als het maximum aantal KW's onbegrensd zou komen op een moment waar bij het begrensd (is dat eigenlijk wel met een D?) blok geen begrenzing heeft is het maximale aantal KW onveranderd, als het blok dan wel begrenst is hoef ik jouw niet uit te leggen dat dit wel van invloed is.
KW heeft oa. een relatie met het aantal Newtonmeters (draai moment) en het aantal omwentelingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
klopt, tot een bepaalde marge. Koppel is duidelijk wel te begrensen. Audi en mercedes doen het al in productie auto's.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan nog wordt op dat moment evengoed ook het aantal kw's beperkt, gedurende de begrenzing...

Alleen Pk's erbij chippen blijft onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 20:15
Ik heb laatst een proefrit gemaakt in een tweedehands A3 sportback 2.0 FSI. Dat reed heerlijk... Nu overweeg ik toch een leaseauto te nemen, en dan wordt nu een 1.8 TFSI aangeboden. Ik heb me laten vertellen dat dit enkel voordelen biedt, met onder andere meer koppel, op een groter deel van het toerental. Klopt dit of speelt er nog meer voor de motorkeuze. Ik ga er vanuit dat het verbruik niet veel zal verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat klopt. Die nieuwe turbo's beginnen vaak al bij 2000 toeren goed op te spoelen. Dus je hebt bij een 1.8TFSI lekker veel koppel onderin. De FSI techniek zorgt ook nog is voor meer koppel dan normale inspuiting.
De 1.8TFSI met 160PK gaat hierdoor veel sportiever en sneller aanvoelen dan een 2.0FSI 150PK. Ik zou zeker voor de 1.8TFSI gaan. Het oude 1.8T blok was al lekker, dus dit nieuwe blok is denk ik wel fantastisch in een A3.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

xdc schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 10:22:
[...]

persoonlijk vind ik witte kenteken platen mooier staan op een auto dan de gele nederlandse platen
de belgische ben ik minder over te spreken.

@sorc als je dan wel vaker in NL bent te vinden dan in duitsland/ of belgie
heb je wel een gevalletje hiddink aan je broek.
je gaat aan mijn punt voorbij, ik zei "duits". Dan is het niet relevant welke kleur hij verder is ;)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
KappeNou schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:56:
Dat klopt. Die nieuwe turbo's beginnen vaak al bij 2000 toeren goed op te spoelen. Dus je hebt bij een 1.8TFSI lekker veel koppel onderin. De FSI techniek zorgt ook nog is voor meer koppel dan normale inspuiting.
De 1.8TFSI met 160PK gaat hierdoor veel sportiever en sneller aanvoelen dan een 2.0FSI 150PK. Ik zou zeker voor de 1.8TFSI gaan. Het oude 1.8T blok was al lekker, dus dit nieuwe blok is denk ik wel fantastisch in een A3.
Dank je wel, nu kan ik helemaal niet meer wachten. Vond de 2.0 al zo lekker rijden..... Zal na ondertekening offerte wel zo'n drie maanen duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

KappeNou schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:16:
klopt, tot een bepaalde marge. Koppel is duidelijk wel te begrensen. Audi en mercedes doen het al in productie auto's.
In mijn 140pk Volvo S60 uit 2001 is het koppel ook al begrensd: als je meer dan 4500 toeren gaat draaien dan neemt het koppel relatief gezien af terwijl het toerental nog stijgt: resultaat is dat je op 4500 rpm evenveel kracht uit de motor haalt dan op 6500 rpm (kracht per omwenteling wordt dus progressief verlaagd naarmate het toerental stijgt).

Dit soort begrenzing komt volgens mij al heeeeel lang voor. Juist door begrenzing van het koppel wordt het aantal pk's verminderd (immers je max. pk's haal je door veel toeren tegen een bepaald koppel te maken, waardoor het opgewekte vermogen in kW hoger wordt).

De onbegrensde versie van mijn motor (de 170 pk-versie, die overigens ook iets andere versnellingsbakverhoudingen heeft) haalt zijn maximale verhogen bij een hoger toerental als waar ik het mijne haal. Tot aan de 4500 rpm gedragen beide motoren zich vrijwel hetzelfde.

Bij turbomotoren zal het tunen/begrenzen wat anders liggen omdat daar extra lucht wordt toegevoerd, waardoor allerlei sensoren e.d. anders zullen moeten worden afgestemd, lijkt me. Hoewel je daar uiteraard uiteindelijk ook het koppel (en daarmee het aantal pk) kunt begrenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

KappeNou schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:47:
@mickeyman: Nee want dan zorg je er toch voor dat je alleen PK's erbij krijgt en geen NM ;)

@FFF: Als je minimaal zo'n 25duizend kilometer per jaar rijdt kan je idd ook een 2ehands diesel nemen. De 2.5TDI V6 is verder een lekkere motor. Het blijft alleen wel een diesel, dus traktor geluid en geen toeren. Vermijdt altijd wel de multitronic automaten (dit geld alleen voor de niet Quattro's)
Verder zijn er ook wel 3.0TDI's 2ehands te krijgen, maar die zijn natuurlijk best prijzig.
25k per jaar kan niet uit met een V6 diesel die 1:13 doet denk ik

en chippen zonder koppel gaat niet lukken idd :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Ik rij een 20k tot 25k.

Dus diesel of bezine maakt me niet zoveel uit.
Bij diesel erger ik me kapot aan het tractor geluid.
Alleen de koppel is heerlijk, en de vaak veel grotere actieradius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FFF schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:39:
Ik rij een 20k tot 25k.

Dus diesel of bezine maakt me niet zoveel uit.
Bij diesel erger ik me kapot aan het tractor geluid.
Alleen de koppel is heerlijk, en de vaak veel grotere actieradius.
Met meer dan 20k per jaar ben je echt wel goedkoper uit met diesel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

MikeyMan schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:00:
[...]

Met meer dan 20k per jaar ben je echt wel goedkoper uit met diesel...
Audi maakt relatief zuinige benzinemotoren. De 3.0TDi (0-100 6.8sec) en de 2.0TFSi (0-100 7.2sec) gebruiken ongeveer evenveel brandstof en hebben ongeveer dezelfde prestaties (1L per 100 km meer voor de quattro). Dan heb je enkel nog de lagere dieselprijs versus de hogere wegenbelasting over:

Wegenbelasting is vaak zo'n 1000 euro per jaar hoger: stel dat verschil diesel-benzine 30 cent is (zoals nu ongeveer), dan moet je ruim 3000 liter tanken per jaar om het eruit te halen (mits je even zuinig rijdt). 3000 liter is (7.7L/100km, A4 model 2005 3.0TDi quattro) 23.000 kilometer.

Hou je er rekening mee dat de benzinequattro 1.1 liter meer nodig heeft voor 100 km (lees: 11% meer verbruikt), dan doen we 0.11 * 23.000 = 2.553 km bonus voor de diesel.

Komt erop neer dat je pas bij iets meer dan 20.000 bij diesel goedkoper uit bent in dit geval. Dan nemen we niet mee dat een diesel langzamer afschrijft trouwens O-)

Maargoed, maar even om aan te geven dat het niet zo veel scheelt dus... onder de 20.000 moet je eigenlijk niet op kosten letten maar gewoon op je persoonlijke voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Sorcerer8472 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:05:
[...]
Maargoed, maar even om aan te geven dat het niet zo veel scheelt dus... onder de 20.000 moet je eigenlijk niet op kosten letten maar gewoon op je persoonlijke voorkeur :)
Bedankt voor je verhaal.

Ik wilde het idd af laten hangen van de persoonlijke voorkeur.

Denk dat ik het mooiere geluid vane en bezine toch meer waard vindt als de koppel van de diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@verhaal van hierboven diesel heeft minder afschrijving maar kost ook veeeel meer

de A4 2.0 TFSI quattro kost 43K de 3.0TDI quattro kost 53K dat is wel even 10K meer.... zoals ik al zei 20K per jaar kan met een nieuw te kopen diesel niet uit. ding doet 1:13 volgens de boekjes... denk datje ind e praktijk eerder 1:12 of zelfs 1:11 rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Chaoss schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:09:
@verhaal van hierboven diesel heeft minder afschrijving maar kost ook veeeel meer

de A4 2.0 TFSI quattro kost 43K de 3.0TDI quattro kost 53K dat is wel even 10K meer.... zoals ik al zei 20K per jaar kan met een nieuw te kopen diesel niet uit. ding doet 1:13 volgens de boekjes... denk datje ind e praktijk eerder 1:12 of zelfs 1:11 rijd.
Ohja, vergeten idd. Kleinigheid. :') Komt er iig op neer dat je tegenwoordig met zuinigere benzinemotoren toch wel ruim 25k of misschien zelfs 30k moet rijden om het verschil 'eruit te rijden'.

Verder: dat verbruik haal je wel hoor, als je maar tot onmenselijke gedisciplineerde rechtervoetbeheersing in staat bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah precies en welk mensch kan dat nou, ik rij met mijn gechipte 1.9 net geen 1:16 :/ das imho al een slechte score :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Chaoss schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 08:57:
jah precies en welk mensch kan dat nou, ik rij met mijn gechipte 1.9 net geen 1:16 :/ das imho al een slechte score :P
Veel snelweg?

Ik rij in een benzine-S60 2.4 (toch 1450 kg en 140pk) 1:13 a 1:14 op de snelweg, en daar rij ik 95% van de tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

jopie schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:16:
[...]

Dank je wel, nu kan ik helemaal niet meer wachten. Vond de 2.0 al zo lekker rijden..... Zal na ondertekening offerte wel zo'n drie maanen duren...
Kun je echt geen 2.0 TFSI krijgen? Dat scheelt qua geld bijna niets, maar rijdt een flinke stuk sneller. (40 pk en veel koppel extra). En qua verbruik scheelt het maar 0,3 liter per 100 km.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:19
Mooooody schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:42:
[...]

Kun je echt geen 2.0 TFSI krijgen? Dat scheelt qua geld bijna niets, maar rijdt een flinke stuk sneller. (40 pk en veel koppel extra). En qua verbruik scheelt het maar 0,3 liter per 100 km.
Verschil is 3000 euro. Voor een fractie van dat geld kun je beter de 1.8 TFSI laten chippen, want die nieuwe motor schaalt heel goed heb ik begrepen: 160 pk in de A3 tot 240 pk in de TT. De 2.0 TFSI schijnt ook wat brommerig te zijn vergeleken met de 1.8 TFSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ok, fair enough dan :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Mooooody schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:42:
[...]

Ik kom af van een corolla uit 96 met 115 pk, dus dit is wel genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ok :)
Maar niets is zo vervelend als een verkeerde keuze maken bij een nieuwe auto, ook al gaat het om het kleinste detail. Ik zie mezelf al een week twijfelen over de kleur stiksels in de stoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:38:
[...]

Veel snelweg?

Ik rij in een benzine-S60 2.4 (toch 1450 kg en 140pk) 1:13 a 1:14 op de snelweg, en daar rij ik 95% van de tijd :P
redelijk veel snelweg, maar wel met een stoplichten traject ertussen... dat optrekken vernageld het gemiddelde aardig, kheb nogal eens de neiging om volgas op te trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:11
Op zich heeft vol gas wegtrekken bij een stoplicht niet een extreem slecht effect op je gemiddelde verbruik. Je hebt een bepaalde hoeveelheid energie nodig om van bijv. 0-100km/h te komen. Of je dat nu in 45 seconden doet of in 10...
In het eerste geval heb je lange tijd een hoger verbruik dan gemiddeld. In het tweede geval het je 10 seconden een extreem hoger verbruik dan gemiddeld.

Het zal ongetwijfeld iets schelen mbt het rendement van de moter bij een bepaald geleverd vermogen in samen werking met het toerental. Maar het idee is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Opperhoof schreef op zondag 18 maart 2007 @ 00:39:
In het eerste geval heb je lange tijd een hoger verbruik dan gemiddeld. In het tweede geval het je 10 seconden een extreem hoger verbruik dan gemiddeld.
Klopt. Wat wel zo is, is dat je met een hogere snelheid aankomt bij een volgend kruispunt cq. stoplicht cq. situatie waarin je snelheid moet minderen. Juist daardoor kost het meer brandstof.

Wat ik me afvraag is hoe bijv. een Ferrari/Maserati/andere slurper reageert wanneer je telkens 50% van de tijd flink gas geeft en de rest van de tijd laat uitrollen. In theorie zou dat zuiniger moeten zijn omdat de motor 50% van de tijd geen benzine gebruikt (ook niet de stationaire hoeveelheid die je zelfs bij stilstaan verbruikt en die ook fors is bij zo'n auto)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
nog wat S5 fototjes O+

Afbeeldingslocatie: http://jeffahn.smugmug.com/photos/134175920-L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jeffahn.smugmug.com/photos/134176142-L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jeffahn.smugmug.com/photos/134229269-L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jeffahn.smugmug.com/photos/134176521-L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jeffahn.smugmug.com/photos/134184506-L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jeffahn.smugmug.com/photos/134176384-L.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
preview filmpje audi S5! >klik<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Als uitvoering overweeg ik nu de Ambition te kopen (A3 SB).
Nu vraag ik me af of er anderen zijn die de Ambition met sportonderstel als te hard ervaren, en daarom zouden afraden. Dan zou ik op de ambiente uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
tuurlijk zijn er mensen die dat te hard vinden. Ik vindt persoonlijk de A3 standaard al lekker stug geveerd.
Ik denk dat je in beiden even een proefrit moet gaan maken en nagaan wat je nog comfortabel vindt. Als je zoizo niet iemand bent van het snelle en scherpe bochten werk, dan is de standaard vering al meer dan voldoende

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

jopie schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:11:
Nu vraag ik me af of er anderen zijn die de Ambition met sportonderstel als te hard ervaren, en daarom zouden afraden. Dan zou ik op de ambiente uitkomen.
Ikzelf heb de A3 SB S-Line uitvoering en ja, dat sportonderstel is best wel hard maar ik was het snel gewend, mede dankzij de sportzetels die je toch wel op je plaats houden. Rijden op een kassei weg oid blijft me daarentegen zelfs na 1 jaar ervaring hiermee toch nog vervelend aanvoelen. :+ ... hoe dan ook, hij ligt op een normaal wegdek wel geweldig goed in de bochten .... 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Ravefiend op 21-03-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik vind de A5 mooier dan de S5. De S5 gaat richting het patsgehalte van een BWM M5. Het mooie aan Audi is nou juist dat ze stoere auto's ontwerpen die niet direct patserig zijn, stijlvol dus. Dat is bij de S5 helemaal weg helaas.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

-DarkShadow- schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:50:
Ik vind de A5 mooier dan de S5. De S5 gaat richting het patsgehalte van een BWM M5. Het mooie aan Audi is nou juist dat ze stoere auto's ontwerpen die niet direct patserig zijn, stijlvol dus. Dat is bij de S5 helemaal weg helaas.
Mwoah, ik vind hem stoer maar niet direct patserig (iig vergeleken met "gewoon andere auto's"; vergeleken met andere Audi's misschien een heeeeeel klein beetje wel).

Audi gebruikt geen spoilers en andere opvallende dingen e.d., andere merken wel, dat is het verschil :) De M5 heeft bijvoorbeeld een soort minispoiler nog boven de uitlaten waardoor het extra opvalt dat het een M5 is. Bij Audi is dat allemaal een stuk subtieler vind ik. En die stoere grill van de S5 is gewoonweg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

-DarkShadow- schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:50:
Vind ik nog wel meevallen.. en je kan hem gelukkig ook met normale spiegels bestellen ipv die lelijke chrome dingen.

De Velgens van de S lines zijn soms een maatje te groot naar mijn mening, alleen het is een topsporter dus het mag er best wat gespierd uitzien in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:19
Ambiente heeft ook veel meer opties dan de Ambition. Ik zou in beide proefrijden. Ik heb vanwege het comfort gekozen voor de Ambiente. Ambition is echt stug geveerd. Lekker op de snelweg, maar daar buiten kan me dat niet bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een Ambiente en sportonderstel als optie genomen. Ik vind het super, zeker niet te hard.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen hebben we de nieuwe TT-Roadster in de showroom staan.
hij is absoluut niet lelijk, en vooral stukken mooier dan zijn voorganger, maar qua afwerking vind ik hem bijzonder slecht voor een Audi. Dat heeft vooral te maken door de afwerking bij een gesloten kap. Je hebt gewoon hele open gaten. Dat vind ik er werkelijk waar niet uit zien, en dat geld ook voor mijn collega's.

Het is een mooie auto, en hij zal goed lopen, maar ik vind dit een zwaar minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Heeft de coupé volgens jou ook problemen met de afwerking of geldt dat alleen bij de roadster??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Over de nieuwe TT Roadster: wat voor grote gaten heb je het over? :?
Bananeman schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 07:19:
[...]

Ik heb zelf een Ambiente en sportonderstel als optie genomen. Ik vind het super, zeker niet te hard.
Hoe lang jij je er per keer in ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het dak open gooit, dan heb je 2 grote gaten naast het dichtgevouwde dak. Je moet het zien om te begrijpen denk ik.

Wat de coupe betreft (en verder dan dat ook de roadster), is er eigenlijk niks waar ik kritiek op heb qua afwerking. Misschien dat er een stukje plastic bij de A-Stijl zit waar misschien beter glas had kunnen zitten. Maargoed, das meer muggenzifterij.

De roadster is wel 1 van de beste sportcoupe's die er bestaan op dit moment, in de nieuwe Auto, motor en sport verslaat hij in een test ook de Z4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 10:31:
Over de nieuwe TT Roadster: wat voor grote gaten heb je het over? :?

[...]

Hoe lang jij je er per keer in ongeveer?
Heb er zes maanden elke keer 30 tot 45 minuten in gereden (woon-werk, grotendeels snelweg). Sinds kort maar een paar minuten woon-werk dus dat telt niet. Heb er ook meerdere malen 3 tot 4 uur aan één stuk in gereden, ook weer grotendeels snelweg, en ook dat is geen enkel probleem.

Je krijgt duidelijk meer feedback van de weg. Je voelt absoluut dat hij stugger is, maar ik heb nog nooit gehad dat ik dacht: "dit voelt oncomfortabel". Moet er wel bijzeggen dat ik wel van een beetje stug houd en het niet snel oncomfortabel vind. Van mij had ie best nog een beetje stugger gemogen zelfs.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: domme opmerking. :X

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Volgens mij gaat dit niet over de TT ;)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, verrek, ik zie het al, gaat over een andere auto ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:47:
Als je het dak open gooit, dan heb je 2 grote gaten naast het dichtgevouwde dak. Je moet het zien om te begrijpen denk ik.
Okee, zou je dan eens foto's kunnen maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik vrijdag de tijd heb en er aan denk, zal ik proberen foto's te maken voor je. Eerder beb ik niet op de zaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Afgelopen weekend een testrit gemaakt in een RS4 om te kijken of ik mijn broer van zijn geloof af kon krijgen (heeft nu een E46 M3). Wat een bruut geluid heeft dat ding en hij kleeft echt aan de weg. Helaas ging de verkoper om verzekerings technische redenen mee maar zelfs met 3 man was hij bloedsnel.
Een leuke gadget is dat bij het indrukken van de S, de stoel (lendesteunen) strakker om je lichaam vormt en er kleppen in het uitlaatsysteem open gaan om een sportiever geluid te creeren. Krijg er bijna weer een stijve plasser van :)

Dan is het toch wel ff weer wennen als je met je 1.9 tdi wegrijdt :)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WooK schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:29:

Dan is het toch wel ff weer wennen als je met je 1.9 tdi wegrijdt :)
Tja als je dan het gaspedaal intrapt denk je verrek hij doet het niet, ik kom niet vooruit ;) .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Audi maakt de prijzen van de A5 bekend. Op de instapper met 1.8 TFSI motor na, hangt aan de meeste versies een prijskaartje.

De 3.2 FSI met 265 pk sterke V6 kost met handgeschakelde zesbak 56.265 euro, deze versie komt in het najaar. Eerder is er al een 3.2 FSI met achttraps Multitronic automaat, maar daarvan heeft Audi nog geen prijs. De topper, de S5 met 354 pk sterke V8 FSI kost 76.000 euro. Dieselen kan vanaf 53.665 euro met de 2.7 TDI met een V6 die 190 pk levert. De V6 TDI met een inhoud van 3,0 liter schopt het tot 240 pk en 500 Nm, en gaat voor 59.065 euro op kenteken. De eerste exemplaren worden in juli afgeleverd, de 1.8 TFSI volgt later. De instapper wordt waarschijnlijk wel voor minder dan 50.000 euro aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Dus rond de prijzen van de TT.

Komt er geen 2.0 TFSI? Ik kan me voorstellen dat de 1.8 TFSI net te weinig is voor het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
zo'n 3500 a 4000euro zal de A5 duurder zijn als je de motor specs vergelijkt. Dat is nog redelijk wat geld, maar als je over die prijzen praat zit het er idd nog redelijk in de buurd.
Ik vindt de A5 en S5 prijzen erg meevallen. Ik had verwacht dat ze +- het zelfde zouden zijn als de A4 cabrio, maar ze zitten dus precies tussen de A4 en A4 cabrio in.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hoeveel weegt de A5 eigenlijk?
Ik schat zo'n 1400-1450 kilo, komt dat in de buurt?
De 1.8 TFSI wordt dan echt wel krapjes als je hem 'sportief' wilt rijden. (en dat mag je verwachten voor 50.000 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

hmm ben aan het soliciteren en bij een van de aanbiedingen hebben ze een leaseauto in de package zitten, zou er een A3 sportback van kunnen kopen geloof ik :D zou wel een optie zijn voor mij (of toch die volvo C30 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Mooooody schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:05:
Hoeveel weegt de A5 eigenlijk?
Ik schat zo'n 1400-1450 kilo, komt dat in de buurt?
De 1.8 TFSI wordt dan echt wel krapjes als je hem 'sportief' wilt rijden. (en dat mag je verwachten voor 50.000 euro)
Volgens mij meer richting de 1600 kilo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Laatst online: 04-08 15:38
Voor degene die de RS4 B7 nog te karig vinden:

http://www.mtm-online.de/...eberichte_207_Bericht.pdf

Afbeeldingslocatie: http://www.europeancarweb.com/images/0703_ec_02_z+audi_rs4_mtm+rear_view.jpg
Upgrade pakketje geeft de volgende resultaten:

540pk bij 8.220 u/min, 560 Nm bij 3.700 u/min (normaal 420pk)
0-100 km/h in 3,9s
0-200 km/h in 11,3s (de meeste auto's zijn tegenwoordig blij als ze dit tot 0-100 halen :+ )
Vmax 320 km/h (normaal geblokt op 250km/h)
(alles door mtm aangegeven waarden)

Kost zo'n 20.000 EUR, maar als je al een nieuwe RS4 kunt aanschaffen dan is dit zeker een leuke optie :P .

Om even het gevoel en inspiratie te krijgen: http://www.youtube.com/watch?v=-8UAvf3xX0o (oud type M5 en RS4 B6 wel MTM, loopt al flink uit op de M5).

My dream is toch de MTM Audi RS4 K540 vanaf nu 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Preatorium op 28-03-2007 17:24 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
hij blijft leuk

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als ze dan wel dat lelijke MTM op de achterkant weghalen en er weer 2 ipv 4 uitlaten van maken :)

En even kijken of het geheel nog fatsoenlijk bestuurbaar blijft (hoewel, je gebruikt het toch alleen om te accelereren op de snelweg in de praktijk, en onbestuurbaarheid @ circuit blijft verder gewoon 'leuk' :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
gespot RS5? >klik<

[ Voor 33% gewijzigd door KappeNou op 28-03-2007 18:41 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Bedankt voor alle info, heb vandaag mijn A3 Sportback Ambition besteld. Toch maar de Ambition, naar wisselende meningen van rijders, maar de proefrit met de Ambition in het geheugen toch maar gedaan. Overigens niet zonder sportonderstel proefgereden.

Nu moet ik de leasemaatschappij nog doorgeven of ik de verzekering via hun doe, via Audi Financial Services of zelf. Via mijn tussenpersoon is 450 euro per jaar goedkoper dan via de leasemaatschappij en Audi FS. Alleen geeft Audi 3 jaar 100% nieuwwaarde bij schade of diefstal. Bij de leasemaatschappij heb ik volgens mij ook geen risico. Maar verzeker ik hem zelf all risk dan zit ik met het dagwaarde verhaal. Is dit erg onverstandig? Heb er zelf geen ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat ik me kan herinneren van dat artikel is het gewoon een S5 en komt er een RS5. Maar die foto heeft niets met het bericht over de RS5 te maken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Laatst online: 04-08 15:38
Sorcerer8472 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:07:
Als ze dan wel dat lelijke MTM op de achterkant weghalen en er weer 2 ipv 4 uitlaten van maken :)
Tja... die 4 uitlaten maken onder andere juist dat beetje extra vermogen. Twee van die populaire sjonnie kachelpijpen kan ook ;) mtm eraf en de rs4 eraf zou ik ook willen, is te bestellen als "no batch" of er juist een TDI plaatje op zetten - goede reclame voor Audi "nee hoor het is 'gewoon' een TDI... ;)"
Sorcerer8472 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:07:
En even kijken of het geheel nog fatsoenlijk bestuurbaar blijft (hoewel, je gebruikt het toch alleen om te accelereren op de snelweg in de praktijk, en onbestuurbaarheid @ circuit blijft verder gewoon 'leuk' :+)
Bestuurbaar? http://www.youtube.com/watch?v=xjBAIEFNgCA meer dan ;) (zelfs als je blond bent >:) )
fsfikke schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:33:
[...]
Wat ik me kan herinneren van dat artikel is het gewoon een S5 en komt er een RS5. Maar die foto heeft niets met het bericht over de RS5 te maken.
Als er na de S5 een RS5 komt dan ben ik benieuwd of de motor van de RS4 of de RS6 gebruikt wordt :D Gezien het gewicht en de grootte zal het zeer waarschijnlijk dezelfde motor als uit de RS4 worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Preatorium op 28-03-2007 21:16 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
fsfikke schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:33:
[...]

Als er na de S5 een RS5 komt dan ben ik benieuwd of de motor van de RS4 of de RS6 gebruikt wordt :D Gezien het gewicht en de grootte zal het zeer waarschijnlijk dezelfde motor als uit de RS4 worden.
Het zal idd wel het RS4 blok worden, met misschien 10PK meer. Zelfde geld namelijk voor de S4 344PK, S5 355PK

[ Voor 44% gewijzigd door KappeNou op 28-03-2007 21:20 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De R8 in het wit was toch wat mooier dan die R8 die Daniel postte :)
Dit was de R8 voor genodigde gasten.
Ik wil hier verder geen vragen over, en ik wil ook nergens genoemd worden.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v634/skracingparts/DSCN1847.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v634/skracingparts/DSCN1846.jpg

Als iemand nog een 24mb aan filmpjes wil hosten, mail me ff, dan kan je de auto van buiten en binnen goed zien :)

/edit:
video's weg gehaald, nieuwe komen straks online.

disclaimer: let niet op mijn small-talk, als je gebeld word moet je immers opnemen, en ja, ik heb af en toe de neiging iets duidelijks nog even duidelijker te maken :Y)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
en een mirror van de filmpjes

Filmpje 1
Filmpje 2

(rechtermuisknop opslaan als)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank U :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Mooie filmpjes, leuke stem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
RS6 limo :D

Afbeeldingslocatie: http://www.speedsportlife.com/photopost/data/1158/thumbs/w_RS6_MAR07_PRIDDY4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.speedsportlife.com/photopost/data/1158/medium/w_RS6_MAR07_PRIDDY5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.speedsportlife.com/photopost/data/1158/medium/w_RS6_MAR07_PRIDDY7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://63.151.139.220/spyphotos/6070330.003/6070330.003.mini1L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://63.151.139.220/spyphotos/6070330.003/6070330.003.mini2L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://63.151.139.220/spyphotos/6070330.003/6070330.003.mini3L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://63.151.139.220/spyphotos/6070330.003/6070330.003.mini4L.jpg

[ Voor 106% gewijzigd door KappeNou op 30-03-2007 18:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik wil um ook in die paintjob!!!!!!!!!
Gaaf man!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Zijn er hier mensen met een TT?

Ik ben van plan een 1.8T quattro 225pk te kopen. Zwart en liefst < 100.000km. Budget is zo'n 20.000 euro.

Heeft iemand aanschaftips, suggesties etc.???
En zijn er mensen die een auto hebben geïmporteerd uit Duitsland??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Laatst online: 08:24
Voor advies kun je je het beste even registreren voor het audiforum (.nl). Daar zitten meerdere mensen met een TT en die kunnen je vast de do's en don'ts van een TT vertellen. Daar je voor de 225 pk versie gaat zou ik zeggen kijk verder naar een 6 cilinder, loopt een stuk mooier! Wel duurder maar wel weer waardevaster... De 6 cilinder heeft afaik standaard het spoilerpakket wat hem een erg goede uitstraling geeft. Weet niet of je voor de roadster of coupe gaat? Zelf vind ik een TT met dit interieur erg mooi: http://www.basehead.org/files/wallz/audittroadster-33s.jpg :9

Vanmiddag de A3 van binnen maar weer eens opgeknapt. Was al ff niets meer aan gedaan. Als het morgen mooi weer is ook de buitenkant maar een beetje bijwerken. Op mn werk staat ie in een bouwput. Erg fijn :( Hij was blauw toen ik m vrijdagochtend parkeerde. Vrijdagavond was die wit :|

Om nog maar eens een plaatje te spammen:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.vanwageningen/audi/afbeelding_030.jpg

Hij is sinds vorige week weer in basic stijl hersteld, geen wintermode meer:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.vanwageningen/audi/diverse/plagne/IMG_0078.JPG

Kwam nog een foto tegen van een A3 met erg mooie velgen; http://www.dieselstation....96)/Audi-A3-Older-007.jpg

Weet iemand of bovenstaande velgen in de juiste steek (5x100) en waar te krijgen zijn? De meeste die te koop staan zijn 5x112 (A3 > 2003, A4 etc)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

418O2 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:14:
[...]

Gerse wagen hoor :) Tis dat ik er even geen geld voor heb, maar het is wel een toffe wagen. Lijkt me niet zon probleem om die wagen kwijt te raken
Gisteren geprobeerd hem nog eens te starten om te kijken in welke staat hij nou precies verkeert. Nou, om precies te zijn: de accu is leeg :+

Ding heeft trouwens lood nodig in de benzine. Mijn opa tankte altijd in Duitsland en daar hebben ze nog heel lang loodhoudende benzine gehad. Maar nu moet hij echt aan de loodballetjes.

Wel één gebrek heeft die oude Audi 80: bij het starten moet je gas bijgeven, anders slaat de motor af. Volgens mij is hij behalve dat wel in zeer goede staat. Maargoed, binnen afzienbare tijd gaat hij waarschijnlijk toch in de verkoop, dus als iemand hier interesse heeft, laat het even weten, hierna zal ik ok op audiforum wat posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

marccom schreef op zondag 08 april 2007 @ 01:44:
Voor advies kun je je het beste even registreren voor het audiforum (.nl). Daar zitten meerdere mensen met een TT en die kunnen je vast de do's en don'ts van een TT vertellen. Daar je voor de 225 pk versie gaat zou ik zeggen kijk verder naar een 6 cilinder, loopt een stuk mooier! Wel duurder maar wel weer waardevaster... De 6 cilinder heeft afaik standaard het spoilerpakket wat hem een erg goede uitstraling geeft. Weet niet of je voor de roadster of coupe gaat? Zelf vind ik een TT met dit interieur erg mooi: http://www.basehead.org/files/wallz/audittroadster-33s.jpg :9
De 3.2 is helaas uitgesloten. Die is te duur in aanschaf. En omdat het mijn enige auto gaat worden, wil ik niet elke dag bij de pomp staan :)
De 1.8 225pk is een goed compromis tussen prestaties en verbruik imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:33
Woei, net een proefritje gemaakt met de nieuwe A6 Allroad 3.0 TDI :9~, fijne bak hoor :9. De vader van één van m'n beste vrienden is op zoek naar een nieuwe auto en ik mocht vanavond ook even een half uurtje sturen in de proef-auto, vond ik geen probleem :*).

Dat instelbare onderstel is wel geinig, de Dynamic-stand is echter veel te nerveus ... ik zou eigenlijk niet weten wanneer en waarom je die wil gebruiken. Misschien alleen op een circuit, maar wat moet je daar met zo'n auto? De comfort-stand zal in 't dagelijks gebruik het meest van toepassing zijn. De offroad-stand zal normaalgesproken ook niet of nauwelijks gebruikt worden, evenals de "lift"-optie. Verder past hij de hoogte toch ook automatisch aan de snelheid aan.

Die luchtvering is trouwens wel super. Drempeltjes e.d. zoef je probleemloos overheen. Je hebt echt het gevoel dat hij de weg als het ware leest.

De gereden versie had het Proline-pakket, leuke extraatjes erop dus :). 'k Heb 't niet allemaal even goed bekeken want ik vond 't rijden even belangrijker! Dat ding gaat echt messcherp de hoek om, zeker met die permanente vierwielaandrijving ... dat merk je echt. Alsof de auto om z'n middelpunt draait i.p.v. met z'n voorwielen >:). Fijne diesel ook. Lekker veel koppel dus je wordt aardig in je stoel gedrukt bij flink optrekken. In no-time zit je op behoorlijk illegale snelheden :P.

Afwerking e.d. zijn ook top. Alles zit gewoon erg goed in mekaar. Er zitten alleen wat lampjes in het interieur waar ik m'n twijfels bij heb. 't Ziet er wel leuk uit maar het nut ontgaat me enigszins. Achterin heb je een zee aan beenruimte maar in de gehele auto is 't dak wel vrij laag. Verder allemaal redelijk hetzelfde als bij de normale A6 (Avant) dus dat zal wel redelijk bekend zijn.

Al met al een erg mooie en fijne auto voor zover ik dat zo even heb kunnen beoordelen :).

Afbeeldingslocatie: http://www.carpages.co.uk/audi/audi_images/audi_a6_allroad_quattro_01_03_06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
De vreemde lampjes waar jij het over hebt zijn optioneel (lichtpakket). :)

edit: En ik dacht even dat ik ook voor zou komen op het R8-filmpe, maar dat was niet zo.

[ Voor 38% gewijzigd door El-Loco op 11-04-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Post ik mijn karretje ook even ,waar we de komende jaren mee gaan doen.... hoop ik :+

nog niet gepoetst , dus neem mij niet kwalijk als je een vuiltje ziet.

goed , plaatjes zeggen meer als 1000 woorden he :)

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/audi/voorkl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/audi/achterkl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/audi/dualkl.jpg

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
Mooie bak, heb je ook fotos van de binnenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

IKKE86 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:40:
Mooie bak, heb je ook fotos van de binnenkant?
ja komen later als de rns-e er in zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Erg nette wagen! Specs? Bouwjaar? Motor? Uitvoering?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Deze is te vinden op nu.nl

Let vooral op de tekst op de vrachtwagen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/mmbase/images/1042010
Foto: Johan Huisman | Auto geplet tussen twee vrachtauto's, N279 tussen Veghel en Heeswijk-Dinther

[ Voor 30% gewijzigd door MrBarBarian op 13-04-2007 15:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Damn, heeft hij/zei het overleefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god, was dat een oud type A3? :o

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Danielson schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:33:
Wat denk je zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja, dan kan je nog in z'n stevige auto rijden, dit overleef je in geen enkele personenauto. Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik denk dat ze dood zijn! Whahaha :D

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Het was sowieso een Avant, maar of het nu een A4 of A6 was kan ik er niet uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

RobertJ schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:14:
Erg nette wagen! Specs? Bouwjaar? Motor? Uitvoering?
Merk: audi
uitvoering: A4 avant
typenaam: 1.9 tdi 96kw
bj: 2004

veranderd:
s-line pakket rondom (s4 look)
xenon verlichting 8000k
originele s4 achterdempers (beide werkend)
19 inch Rs4 wielen met dunlop 235/35/19 banden
s-line instaplijsten

moet nog veranderen:
navi klein naar rns-e grootbeeld navi
verlagen
chippen

kanonne die foto hierboven....ja maakt niet veel uit welke auto je dan hebt denk ik, plat gaat ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rol-Co schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 02:05:
[...]

Merk: audi
uitvoering: A4 avant
typenaam: 1.9 tdi 96kw
bj: 2004

veranderd:
s-line pakket rondom (s4 look)
xenon verlichting 8000k
originele s4 achterdempers (beide werkend)
19 inch Rs4 wielen met dunlop 235/35/19 banden
s-line instaplijsten

moet nog veranderen:
navi klein naar rns-e grootbeeld navi
verlagen
chippen

kanonne die foto hierboven....ja maakt niet veel uit welke auto je dan hebt denk ik, plat gaat ie.
Ziet er super uit! Ben zelf aan het overleggen of ik er ook een rns e in laat zetten. Heb nu een rns d en twijfel nog of het veel erop vooruit gaat. Paar vraagjes derhalve.
Had jij eerst een navi plus rns d erin zitten? Krijg je dan een update qua prijs of betaal je de volle mep? In alle gevallen: wat is de prijs ervan?
Mijn rns d laat ook in het FIS/BIS schermpje de nav zien laat de rns e dat ook in het FIS/BIS zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
THIJZEL schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:49:
Tja, dan kan je nog in z'n stevige auto rijden, dit overleef je in geen enkele personenauto. Damn.
fsfikke schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:23:
[...]

Ik denk dat ze dood zijn! Whahaha :D

:/
Danielson schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:33:
De man die er in zat is zwaargewond, maar nog wel levend eruit gehaald door de brandweer :) . Voorkant zat btw stuk minder erg in elkaar dan achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www3.kliknieuws.nl/i/big/200704/%7B4024AF77-95E9-DCCB-0C85-02BE83642415%7D.jpg
Niet dat hij niet total-loss is :P maar toch :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:34
even een domme vraag: waarom maakt iedereen die hier foto's plaatst zijn kenteken onleesbaar :?

Als je over de weg rijdt ziet toch ook iedereen dat ding???
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.