Het Grote Audi-topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 9.840 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan kom ik er weer in:
woensdag kom ik met een antwoord, ik wil het nu ook weten! :)

(ik heb een tijd terug een 2.0 tdi afgeleverd aan een klant, die had 2 pijpjes recht naar achter. vandaar mijn verwondering...maar ik ga het na vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:19
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:27:
(ik heb een tijd terug een 2.0 tdi afgeleverd aan een klant, die had 2 pijpjes recht naar achter. vandaar mijn verwondering...maar ik ga het na vragen)
Misschien maakt met en zonder roetfilter het verschil: zonder roetfilter naar beneden om geen smoke screen op te bouwen. Met roetfilter gewoon recht naar achter omdat er minder troep uit de uitlaat komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

xdc schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:06:

ik twijfel nu namelijk , dealeronderhouden is beter , maar duurder.
Vroeger was ik verplicht hem door de dealer te laten onderhouden ivm behoud van de a-selectie

kortom Dealer of niet voor onderhoud ?
waarom is dat volgens jezelf beter?

het is maar net ofje het er voor over hebt, ik breng mijn auto bewust NIET naar een dealer, de manuren ksoten daar 85 euro ofzo :| bij mijn eigen garage betaal ik 47,50 pu. Mijn eigen garage is imho kundig genoegen, hebben ook alla apparatuur tbv fouten uitlezen etc. Onderdelen die ze vervangen zijn gewoon orgineel spul etc. en over dealer garage's hoor ik minstens evenveel negateive verhalen als "gewone" garage's

sterker nog dealers hebben nogal eens de neiging om dingen te vervangen die eingelijk niet echt nodig zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Als je een wat oudere audi hebt maakt het niet zoveel uit. Met een nieuwe of A-selectie audi zou ik het zeker doen. Je behoudt die garantie en hij verkoopt beter en voor meer.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Er is natuurlijk een groot vreschil tussen niet-merken-garages en niet-merken-garages.
Naar handige Henkie zou ik die Audo van je pa niet (laten) brengen voor de APK, maar naar een Vakgarage om eens iets te noemen, die zelf APK uitvoeren en alle meetapparatuur hebben om dingen uit te lezen enzovoorts, zou ik wel gaan. Scheelt je namelijk bijna 50% uurloon.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 12-09 14:44

xdc

Dank voor de reacties:

ik breng hem maar naar de dealer
Zoals wordt gezegd , relatief jonge auto (met veel electronica) ,
en er moet alleen een APK gebeuren.

Met dealeronderhoud , werd mij verteld dat de mobiliteitsgarantie gewoon bleef doorlopen
(audi's eigen pech onderweg service)

scheelt 50 eu tov de anwb. (waarvan we ook al lid waren , maar dat terzijde)

Mijn eigen auto breng ik liever naar de niet-dealer (vw golf4 tdi chiptuned naar 130pk)

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 18:55
Officiele foto's van de A5:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/wp/audi_a5_official_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/wp/audi_a5_official_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/wp/audi_a5_official_6.jpg

wauw wat een verschrikkelijk dikke bak zeg :9~ :9~

meer foto's hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inderdaad een erg mooie auto :9

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Erg mooie auto :9~ :9~ :9~ , ik vind het kontje echter wel wat BMW! (sjolmers had liever een kontje ala S8 gezien)

Zo'n kontje dus
Afbeeldingslocatie: http://www.fourtitude.com/news/uploads/Audi_News/027__scaled_600_004.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door sjolmers op 20-02-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd 3 serie coupe kont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bolleh schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:29:
Officiele foto's van de A5:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

wauw wat een verschrikkelijk dikke bak zeg :9~ :9~

meer foto's hier
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
mwah, die achterlichten lijken idd wel op de 3 serie maar zijn meer afgeleid van de nuvolari denk ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiworld.com/news/03/geneva/nuvolari/nuvolari02b.jpg

overigens vind ik deze achterkant veel beter bij de auto passen dan bij de 3 serie :)

verder vind ik de daklijn en de C stijl erg lijken op een kruising van de nissan skyline en de vorige generatie CLK maar het is natuurlijk ook vrijwel hetzelfde als de audi coupe alleen in een niew jasje. En dat vind ik zeer geslaagd :9
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/wp/audi_a5_official_4.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door bolleh op 20-02-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Woei, had nieuwe remblokjes onder m'n A3 laten gooien,zegt die monteur tegen mij die m'n auto 3x liet afslaan met de auto uit de garage laten rijden dat m'n koppelingsplaten helemaal weg waren. Ze konden het deze week nog wel maken voor +/- 1000 euro. Ik zei dus dat is goed (heb de auto zelf nog nooit af laten slaan :/ ) ik kom van de week wel ff langs voor een afspraak dan.

Ik vertelde dat een halve week later tegen een vriend dat er nieuwe koppelingsplaten onder moesten. Vriend zegt: laat mij ff stukje rijden ik kijk wel ff.

Resultaat: Vriend: kom ff mee
Aangekomen: Arabische garage

Resultaat: 10 euro lichter voor het "insmeren" van m'n koppeling, schakelt veel soepeler nu ook. Heb ze maar 15 euro gegeven. Koppelingsplaten waren nog perfect zei die gast.

Besparing: 985,= euro :)

Dus arabische garage's (om het zo te noemen) hoeven nog héééél zo slecht niet te zijn. Hele aardige gast overigens ook daar.

edit: omg wat een typefouten. Leuk een impulsieve post :)

[ Voor 3% gewijzigd door RedHat op 20-02-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Ik snap zowiezo niet dat je meteen toezegt om je koppelingsplaten te vervangen. Ik zou dat eerst verder uitzoeken.

Verder die A5, wat een beeldschone auto, lekker clean, simpel en sportief, en niet te schreeuwerig :9~

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
xxxMaverick schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:02:
Zo het duurde even maar hier is hij dan! A3 sportback, Ambition 2.0 TDI. Pro-line pakket, sport velgen, aluminium inleg, sportstuur met radiobediening + dakreling.

Leuk dingetje of niet?
Vreemde vraag misschien, maar kwam jouw audi A3 SB standaard met een aansteker cq 12 volt aansluiting of heb je die eventueel apart moeten bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 16:45
biobak schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:39:
[...]

Vreemde vraag misschien, maar kwam jouw audi A3 SB standaard met een aansteker cq 12 volt aansluiting of heb je die eventueel apart moeten bestellen?
Beetje gekke vraag is het wel :)

Maar die zat er standaard in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
xxxMaverick schreef op zondag 25 februari 2007 @ 10:55:
[...]

Beetje gekke vraag is het wel :)

Maar die zat er standaard in?
In Duitsland krijg je volgens mij namelijk standaard de niet-rokers uitvoering. In NL weet ik het niet en bij het bestellen heb ik er verder niet over nagedacht. Asbak heb ik niet nodig, maar de 12v aansluiting wel voor m'n navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Oud nieuws, maar de nieuwe TT is erg lekker moet ik zeggen. Een heel stuk mooier dan het oude model. Wat vinden jullie???

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

biobak schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:53:
[...]

In Duitsland krijg je volgens mij namelijk standaard de niet-rokers uitvoering. In NL weet ik het niet en bij het bestellen heb ik er verder niet over nagedacht. Asbak heb ik niet nodig, maar de 12v aansluiting wel voor m'n navigatie.
Ik heb bij de bestelling van mijn a3 (geen SB btw) niets doorgegeven en kreeg standaard een rokers uitvoering terwijl ik juist liever een niet-rokers uitvoering had gekregen :)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
WooK schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:04:
[...]

Ik heb bij de bestelling van mijn a3 (geen SB btw) niets doorgegeven en kreeg standaard een rokers uitvoering terwijl ik juist liever een niet-rokers uitvoering had gekregen :)
Ik ben er inmiddels achter. De niet-rokers versie heeft geen aansteker maar een klepje met daaronder een 12v aansluiting. Daar waar normaal de asbak zit, zit dan een ondiep met stof bekleed vakje. Dan vind ik de asbak met alu-afwerking mooier in verband met de O+ rode ambiente verlichting O+.

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/4hkmwhz.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door biobak op 28-02-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

biobak schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:53:
[...]

Ik ben er inmiddels achter. De niet-rokers versie heeft geen aansteker maar een klepje met daaronder een 12v aansluiting. Daar waar normaal de asbak zit, zit dan een ondiep met stof bekleed vakje. Dan vind ik de asbak met alu-afwerking mooier in verband met de O+ rode ambiente verlichting O+.

[afbeelding]
Dat laatste is wat ik net mis in mijn auto. Ik heb een ambition en dacht dat het er standaard in zou zitten maar blijkbaar moet je daar apart het lichtpakket voor binnen bij afnemen (een golf V heeft het wel standaard :X).
Ik weet niet of jij je auto al hebt besteld maar ik zou ook zeker gaan voor de zwarte hemelbekleding. Kost niet zoveel meer (uit mijn hoofd ± 200,-) maar heeft een veel chiquere uitstraling :) (tenzij je lichte bekleding neemt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

WooK schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:01:
[...]Ik weet niet of jij je auto al hebt besteld maar ik zou ook zeker gaan voor de zwarte hemelbekleding. Kost niet zoveel meer (uit mijn hoofd ± 200,-) maar heeft een veel chiquere uitstraling :) (tenzij je lichte bekleding neemt natuurlijk)
Yup, dit is zeker aan te raden. Hier in België hebben ze daar een Audi A3 Sportback Ambition S Line uitvoering voor. Deze is de enigste die met zwarte hemelbekleding te verkrijgen was (vorig jaar). Die heb ik dus, met de bijpassende Avuszilver pareleffect (S line) lakkleur. Die rode ambiente verlichting is in dit interieur héél erg netjes. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ravefiend op 01-03-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
O+

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/S5.jpg

_/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/S53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/S52.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 01-03-2007 16:09 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Damn, is dit echt?

Wat een mooie wagen, hmm, mischien het inruilen van de A6 wel waard :P

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Wow, bruut! Moet zeggen dat ik het echt wel waardeer van Audi. Deze auto heeft net iets meer z'n eigen front en kont tov de andere modellen. Vind alleen de motorkap wat lang ogen zo, met een gladgestreken oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Potverdomme zeg :9~ .

Wát een auto, die voorkant is echt impressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
WooK schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:01:
[...]

Dat laatste is wat ik net mis in mijn auto. Ik heb een ambition en dacht dat het er standaard in zou zitten maar blijkbaar moet je daar apart het lichtpakket voor binnen bij afnemen (een golf V heeft het wel standaard :X).
Ik heb een ambiente besteld en daarin zit standaard de rode verlichting. De ambition vond ik te karig uitgevoerd (geen verwarmde spiegels, geen lichtpakket, geen opbergpakket, geen regensensor) en te hard geveerd. Die 17" velgen en sportstoelen doen me ook niet zoveel.
Ik weet niet of jij je auto al hebt besteld maar ik zou ook zeker gaan voor de zwarte hemelbekleding. Kost niet zoveel meer (uit mijn hoofd ± 200,-) maar heeft een veel chiquere uitstraling :) (tenzij je lichte bekleding neemt natuurlijk)
Ik heb zwarte bekleding en een zwarte auto. Met een zwarte hemel vond ik het geheel te zwart worden. Kleur interesseert me toch niet zoveel. De 1.8 turbo motor in combinatie met de DSG bak met schakelpaddles vind ik veel interessanter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 02:16

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:27:
En dan kom ik er weer in:
woensdag kom ik met een antwoord, ik wil het nu ook weten! :)

Ik heb 2 rechte pijpjes naar achter met mn 2.0 tdi:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b695ae30dc7c6e94d9c48ab60089af72/full.jpg

De verkoper was zelfs verbaasd toen hij die pijpjes zag bij aflevering. Hij deed zelfs de motorkap open om te controleren of t wel een diesel was :)

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik de 170pk heb :9~

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Mooooi, gefeliciteerd! :) Die pijpjes zijn wel mooi hoor, da's nu iig geen reden meer om een benzine te nemen ipv een diesel!

Denk dat het is omdat er een roetfilter op zit (altijd mooi om te weten dat je geen kankerverwekkende shit uitstoor + het is mooier ook zo :Y))

En die foto van die S5 in het wild: wat een ruig ding zeg! :9

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Laatst online: 02:33
Mooie SB! Ben nog steeds aan het sparen ;)

Wil er trouwens wel een met roofrails. Zijn die dingen accessoires? Zou er graag een willen in S-line uitvoering. Welke uitvoering is dit?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

ha die audi fanaten :+ ..

ik heb een 2004 a4 avant 19 TDI 96kw :9 aangeschaft en nou wil ik er een s-line achterbumper spoiler met de 2 uitlaat uitsparingen op zetten.

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/s-line.JPG

Heeft iemand dit al eens een keer gedaan? en dan ook de vraag hoe, de bumperspoiler (onderkant) past wel maar de uitlaat aanpassen naar dual systeem met rechte pijpen. de diesel heeft namelijk links 1 demper met 2 pijpjes naar beneden.

misschien dat er iemand is die het al eens geflikt heeft of er briljante ideen over heeft. Zender heeft en pasklare set voor bijna 500 eurie maar kan niet in combinatie met het s-line pakket...... 8)7

verder word de auto helemaal s-line omgebouwd. :Y

zo dus
Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/audi.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Rol-Co op 02-03-2007 09:15 . Reden: pic's toegevoegt ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 02:16

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ambiente Pro-Line
Roofrails is idd een accessoire. Geloof iets van 250 euro ofzo. Das t enige waar ik beetje spijt van heb. Staat nog mooier als die erop zitten.
Heb er inmiddels al 20k mee gereden en weinig problemen.

Alleen heb ik er in januari vanwege gescheurde enkelbanden en vakantie een paar weken niet in gereden en toen startte hij niet meer. Na 2 uur wachten op de Audi Service bleek dat de accu leeg was :?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Gebeurt heel makkelijk. :) Er is altijd wel wat stroom nodig in de auto. Ik noem de ontvangers voor je CV, de leuke rode lampjes die vervaarlijk flikkeren enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Laatst online: 02:33
El-Loco schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:35:
Gebeurt heel makkelijk. :) Er is altijd wel wat stroom nodig in de auto. Ik noem de ontvangers voor je CV, de leuke rode lampjes die vervaarlijk flikkeren enz. :)
Een aantal ledjes die in 2 weken tijd een accu leegtrekken :o

Heb je er een RNS inzitten? Denk dat die wat meer (lek)stroom verbruikt?

De politie weet trouwens het verschil niet tussen een A3 en een A4. Aldus de politie rij ik rond in een A4. Aardig van ze, zal ze eens bellen waar en wanneer ik m kan komen halen :D

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Rol-Co schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:06:

verder word de auto helemaal s-line omgebouwd. :Y

zo dus
[afbeelding]
Hoe maak je een A4 lelijk :{
Die velgen zijn een maatje te groot om niet lachwekkend te zijn vind ik.

En er zit tegenwoordig al zoveel kunststof op de kont, waarom er nog wat onder hangen??

* Mooody ziet het nut niet in om een mooie auto te proberen 'verfraaien' met blingbling

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 03-03-2007 23:08 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Mooooody schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:07:
[...]

En er zit tegenwoordig al zoveel kunststof op de kont, waarom er nog wat onder hangen??

* Rol-Co ziet het nut niet in om een mooie auto te proberen 'verfraaien' met blingbling
ik denk dat jij niet helemaal begrijpt wat mooi is, er komt geen plastic bij , alleen ander plastic aan, net als de s4..... en jawel s4 is ook mooi. :+
De 19" wielen zijn niet een maatje te groot maar precies goed...... niets meer aan doen.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:07:
[...]

/me ziet het nut niet in om een mooie auto te proberen 'verfraaien' met blingbling
het is simpelweg de mooiste a4 van dat model die ik ooit gezien heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik denk dat het fenomeen "smaak" hier een rol speelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:48:
Ik denk dat het fenomeen "smaak" hier een rol speelt :)
Gelijk heb je alleen denk dat jou smaak in de minderheid is, durf met enige zekerheid te zeggen dat vrij veel mensen die A4 mooi vinden (als we het tenminste onder de 40 jaar oud houden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:30:
[...]

Gelijk heb je alleen denk dat jou smaak in de minderheid is, durf met enige zekerheid te zeggen dat vrij veel mensen die A4 mooi vinden (als we het tenminste onder de 40 jaar oud houden ;) )
Met smaak in de minderheid heb ik geen moeite. Loop sowieso niet graag mee :)

Maar goed, dit is geen discussie. Ik houd niet van uitgebouwde en gesjonnieseerde auto's, iemand anders wel. Neemt niet weg dat ik soms moet lachen wat ik zie rijden (meestal VW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

biobak schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:51:
[...]

Ik heb een ambiente besteld en daarin zit standaard de rode verlichting. De ambition vond ik te karig uitgevoerd (geen verwarmde spiegels, geen lichtpakket, geen opbergpakket, geen regensensor) en te hard geveerd. Die 17" velgen en sportstoelen doen me ook niet zoveel.
Dat is allemaal als optie te bestellen he ;) Hardere vering vond ik juist een pluspunt :) (zit veel op de weg)
[...]
Ik heb zwarte bekleding en een zwarte auto. Met een zwarte hemel vond ik het geheel te zwart worden. Kleur interesseert me toch niet zoveel. De 1.8 turbo motor in combinatie met de DSG bak met schakelpaddles vind ik veel interessanter 8)
Zo zie je maar dat smaken kunnen verschillen. Ik zou juist dan ook een zwarte hemelbekleding nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

die A4 is wel mooi jah, deel de mening wel dat de velgen 18" hadden moeten zijn 19 is net te groot voor een A4,

sline spoiler setjes zijn wel mooi, Rs4 is mooier though :P
WooK schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:37:
[...]

Dat is allemaal als optie te bestellen he ;) Hardere vering vond ik juist een pluspunt :) (zit veel op de weg)
hmmm dan kun je beter de ambiente nemen met een sport onderstel :P
Sorcerer8472 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:36:
Denk dat het is omdat er een roetfilter op zit (altijd mooi om te weten dat je geen kankerverwekkende shit uitstoot + het is mooier ook zo :Y))
nu maar hopen dat det roet filter een beetje blijft werken, en datje bv over 5 jaar niet voor dikke ksotne komt te zitten ivm een defect roet filter :P

je kan op een tdi met afgebogen pijpjes altijd nog een sport eind demper aanschaffen, kweet niet wat tegenwoordig te mogelijkheden zijn, maar toen de B5 tdi's verkocht werden kunje zlefs een remus einddemper als optie bestellen.

[ Voor 86% gewijzigd door Chaoss op 05-03-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
Let op: pijnlijk materiaal voor de audi-fanaten... (Including me)

http://i3.tinypic.com/2z3yjp2.jpg

http://i2.tinypic.com/300adxv.jpg

http://i6.tinypic.com/30csk6o.jpg

Audi rs6 ABT vs. boom...
Er is in de auto niet geknipt en de auto is ook niet verplaatst bij het nemen van de foto's. De bestuurder van de auto is met wat blauwe plekken en een verband om zijn wijsvinger ontslagen uit het ziekenhuis. De oorzaak van het ongeluk is volgens de bestuurder niet verklaarbaar, hij reed vaker op deze weg met een hogere snelheid, maar toch verloor hij de macht over het stuur.

Ik zeg: zonde, van dit prachtig automobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah zonde van zo'n mooie auto,

verder heb ik weinig medelijden met de eigenaar hij zal daar geen 80 hebben gereden... en ook geen 120...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Misschien reed die boom wel veel te hard, dan komt de klap natuurlijk dubbel zo hard aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Was dit 1 auto??? |:(

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:08
Chaoss schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:08:
nu maar hopen dat det roet filter een beetje blijft werken, en datje bv over 5 jaar niet voor dikke ksotne komt te zitten ivm een defect roet filter :P
Bij af fabriek roetfilters is het motormanagement hierop ingesteld en als het filter vol begint te raken gereinigd worden door het motormanagement, de kans dat een dergelijk filter kapot gaat is wel een stuk kleiner dan bij een retrofit filter.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

De RS6 is te koop http://cgi.ebay.de/AUDI-R...Z9801QQrdZ1QQcmdZViewItem

In de tekst op ebay schrijft de aanbieder dat de uitlaat nog te gebruiken zou zijn....ik heb er mijn vraagtekens bij:
Afbeeldingslocatie: http://i8.ebayimg.com/05/i/000/8f/63/576e_3.JPG

[ Voor 66% gewijzigd door sjolmers op 05-03-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

De velgen daarentegen zien er nog wel bruikbaar uit (al i rechtsvoor nergens te bekennen) Hij geeft geen garantie lees ik overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Ik had ergens anders gelezen dat de bestuurder het wonderbaarlijk wel overleefd heeft.. Wat een mazzel heb je dan..

Heb zelf mijn A2 afgelopen vrijdag ingeruild tegen een Seat Altea. De A2 was een geweldige auto, maar had gewoon teveel kuren.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
_/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2070306.001/2070306.001.mini1L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2070306.001/2070306.001.mini15L.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2070306.001/2070306.001.mini16L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2070306.001/2070306.001.mini21L.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2070306.001/2070306.001.mini18L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2070306.001/2070306.001.mini20L.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 06-03-2007 22:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb.. dus vergeef me als ie al een keer gepost was.. maar heb toch met veel genoegen dit "Roadtrip" verslag zitten lezen:

En het heeft iets te doen met een zwarte Audi S4 die ze eigenlijk blauw wilde maken.. met .. tape .. :P

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2918517

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Weet iemand al prijzen van deze auto ?

en tussen welk segement wordt deze nu geplaatst ? tussen de a4 en a6 ?
want met zijn 2/3 deurs is hij best onpraktisch maar meer gericht op een sportief publiek ipv de zakelijke gebruiker.

de a4 blijft imho zakelijker

[ Voor 4% gewijzigd door xdc op 06-03-2007 20:53 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Waarschijnlijk beetje prijs klasse A4 cabrio. Het is op het onderstel van de nieuwe A4 die eind dit jaar komt. Dus tegenstander van de BMW 3 serie coupe.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zo, die nieuwe M3 ziet er veelbelovend uit :)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
quote A/S5.. nieuwe M3? :P Mja nieuwe M3 concept vindt ik te veel van het goede. Te veel plastic foute tuning gedoe. Misschien halen ze dit nog wel weg op de productie versie. Ongetwijfeld wordt de M3 een beest op het circuit.

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 06-03-2007 22:40 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 18:18

Nevada

UT

Die golvende lijn vind ik niet zo heel mooi, maar dat is misschien een kwestie van wennen.

Unreal Tournament '99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
xdc schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:53:
[...]

Weet iemand al prijzen van deze auto ?

en tussen welk segement wordt deze nu geplaatst ? tussen de a4 en a6 ?
want met zijn 2/3 deurs is hij best onpraktisch maar meer gericht op een sportief publiek ipv de zakelijke gebruiker.

de a4 blijft imho zakelijker
Hij wordt tussen de A4 en A6 gepostioneerd. Om de link te leggen met BMW dus ook tussen de 3-serie coupe en de 6-serie.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:07:
[...]

Zo zo, die nieuwe M3 ziet er veelbelovend uit :)
Flauw. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
El-Loco schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:22:
[...]

Hij wordt tussen de A4 en A6 gepostioneerd. Om de link te leggen met BMW dus ook tussen de 3-serie coupe en de 6-serie.
De duitse prijzen van de A5 zijn al bekend, deze zijn +- het zelfde als de 3 coupe. De A5 is ook ongeveer het nieuwe model A4 wat eind dit jaar uit komt, alleen met een ander uiterlijk. Het is dus gewoon de concurent voor de 3 serie coupe en de komende mercedes CLK.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

tazzman schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:57:
Ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb.. dus vergeef me als ie al een keer gepost was.. maar heb toch met veel genoegen dit "Roadtrip" verslag zitten lezen:

En het heeft iets te doen met een zwarte Audi S4 die ze eigenlijk blauw wilde maken.. met .. tape .. :P

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2918517
Is inderdaad al eens voorbij gekomen.
Meesterlijke actie though :Y)

Btw, ik heb nog niet veel gezien van die nieuwe A4. Heeft iemand wat pics?

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 07-03-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
KappeNou schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:21:
[...]

De duitse prijzen van de A5 zijn al bekend, deze zijn +- het zelfde als de 3 coupe. De A5 is ook ongeveer het nieuwe model A4 wat eind dit jaar uit komt, alleen met een ander uiterlijk. Het is dus gewoon de concurent voor de 3 serie coupe en de komende mercedes CLK.
Zo is het mij verteld door Audi-personeel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

KappeNou schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:21:
[...]

Mja, ik blijf zo'n 3-coupé/A5/S5-model gewoon onpraktisch vinden. Nu gooi ik gewoon snel vaak koffers e.d. op de achterbank en da's bij een 3-deurs toch lastiger. :P

Hard werken en sparen voor een nieuw model A4 volgend jaar (kwam pas begin 2008 uit geloof ik toch?), en dan liefst met 2.0T-motor en hopen dat die nog iets meer pk'tjes krijgt tegen die tijd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
El-Loco schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:45:
[...]

Zo is het mij verteld door Audi-personeel. :+
Ik zie ook 1.8TFSI staan O+ Hij staat bij audi idd tussen de A4 en A6. Je moet het vergelijken met de andere vergelijkbare merken/modellen. Dan komt hij gewoon bij de 3 serie coupe en de CLK

[ Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 07-03-2007 23:28 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Sorcerer8472 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:44:
[...]

Mja, ik blijf zo'n 3-coupé/A5/S5-model gewoon onpraktisch vinden. Nu gooi ik gewoon snel vaak koffers e.d. op de achterbank en da's bij een 3-deurs toch lastiger. :P

Hard werken en sparen voor een nieuw model A4 volgend jaar (kwam pas begin 2008 uit geloof ik toch?), en dan liefst met 2.0T-motor en hopen dat die nog iets meer pk'tjes krijgt tegen die tijd :Y)
tjah tuurlijk is dat zo, maar coupe deuren zijn altijd iets groter dan voorportieren van 4-deurs wagens.

bovendien is de A5 net een enkel centimeters langer dan de huidige A4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

bolleh schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:33:
[...]

tjah tuurlijk is dat zo, maar coupe deuren zijn altijd iets groter dan voorportieren van 4-deurs wagens.

bovendien is de A5 net een enkel centimeters langer dan de huidige A4 :)
Wellicht wordt de nieuwe A4 even lang. Goeie kans lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Even een ander onderwerp: mijn opa is een tijd geleden overleden. Nog steeds in de garage staat een Audi 80 (LS automatic)... uit 1980 (een B2 dus). Het is een sedan, 3-traps automaat (4-cilinder 1.6) en hij is nu verzekerd als oldtimer. Er staat ongeveer 90.000 km op de teller en mijn opa was eerste eigenaar en heeft hem echt heel erg netjes verzorgd, ziet er echt mooi uit. De kleur van de auto is een soort British Racing Green, maar dan net wat lichter. Zal binnenkort eens wat foto's proberen te zoeken/maken.

Een afbeelding van het model: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Audi_80_L_1978.jpg

Mijn vraag is of er nog iemand interesse zal hebben voor dit model, een liefhebber die hem wil toevoegen aan zijn verzameling ofzo, en hoeveel zou zo'n persoon er dan voor over hebben?

-edit-
Op autoscout staan een paar B1's voor rond de 2.000 euro :P Maargoed, dat zijn handgeschakelde versies met veel kilometers erop. Naja, ben benieuwd naar de reacties :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-03-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Klinkt goed! Op het audiforum is er misschien wel interesse. Stel je daar even voor en maak dan een topic bij marktplaats aangeboden met foto's en specs

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd even op audiforum posten,

oudere audi 80's zijn niet extreem populair ofzo (coupe's enzo zijn wat populairder) maar is altijd wel een leifhebber voor te vinden, gok dat de waarde rond de 2500 zal liggen.

wat de A5 betreft ik vindt hem wel geslaagd, bijna net zo mooi als het oude coupe GT model :P Dit showmodel hebben ze wel erg bling bling gemaakt, chromen vlegen, 4 chromen uitlaatjes, pimp :+ prijsstelling zal nog even afwachten zijn, in het verleden waren de Audi coupe's altijd duurder dan de 100/A6 modellen,

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 09-03-2007 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 22:54
Chaoss schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 08:36:
idd even op audiforum posten,

oudere audi 80's zijn niet extreem populair ofzo (coupe's enzo zijn wat populairder) maar is altijd wel een leifhebber voor te vinden, gok dat de waarde rond de 2500 zal liggen.

wat de A5 betreft ik vindt hem wel geslaagd, bijna net zo mooi als het oude coupe GT model :P Dit showmodel hebben ze wel erg bling bling gemaakt, chromen vlegen, 4 chromen uitlaatjes, pimp :+ prijsstelling zal nog even afwachten zijn, in het verleden waren de Audi coupe's altijd duurder dan de 100/A6 modellen,
In de UK kost hij 30.000 pond.

// shit kan de bron niet meer vinden. Vanmiddag op mijn werk het er nog over gehad :P

[ Voor 6% gewijzigd door Wom op 09-03-2007 20:06 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wom schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:01:
[...]

In de UK kost hij 30.000 pond.

// shit kan de bron niet meer vinden. Vanmiddag op mijn werk het er nog over gehad :P
Ik dacht zelfs ergens al NL prijzen te hebben gezien, maar weet niet meer... Op audi.de is alleen nog de 3.0 TDi (ook de beste keus als je kilometers maakt imo, oersterke motor met erg veel koppel) aan te klikken. Zonder opties is de A5 3.0TDi zo'n 6.200 euro duurder dan een soortgelijke A4 met 3.0 TDi (beide 6-bak handgeschakeld met quattro).

De S5 kost trouwens 55.900 in DE, tegenover 55.600 voor de S4, vrijwel geen verschil dus. Ook beide handgeschakeld met 6-bak.

Kwijlen kan en mag hier voor wat info over toekomstig te krijgen motoren: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6041

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-03-2007 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hoeveel zal de A5 met 2.0 TFSI motor gaan kosten dan?
Meer of minder dan een TT met dezelfde motor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
zoizo meer dan een TT :/

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Dan is-ie ook qua prijs niet echt tussen een A4 en A6 gepositioneerd, zoals een aantal zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Misschien handig voor de hele prijs-discussie:
Afbeeldingslocatie: http://images.fsfikke.com/audi.jpg
Dit zijn de prijzen in Duitsland btw.

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 11-03-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mooooody schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:06:
Hoeveel zal de A5 met 2.0 TFSI motor gaan kosten dan?
Meer of minder dan een TT met dezelfde motor :?
Ik zou gokken rond de 45.000 euro. Zal ongeveer hetzelfde zijn als de TT dus, maar de opties zullen wel enorm verschillen.

Denk er verder aan dat de TT een stukje lichter is (sneller met diezelfde 2.0T-motor: 6.7s van 0-100 en de A4 7.3s uit m'n hoofd)... tenminste als de prijs van de diesels evenveel verschilt dan neem ik aan dat de prijs van de A5 en de TT ongeveer hetzelfde zal zijn.

fsfikke: die lijst is geautomatiseerd samengesteld. De 2.0TFSi-motor is een stuk goedkoper dan de 3.0TDi-motor + quattro en da's de enige die je nu nog in een A5 krijgt: da's in NL bij een A4 zo'n 12.000 euro prijsverschil.

[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-03-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sorcerer8472 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 10:52:
fsfikke: die lijst is geautomatiseerd samengesteld. De 2.0TFSi-motor is een stuk goedkoper dan de 3.0TDi-motor + quattro en da's de enige die je nu nog in een A5 krijgt: da's in NL bij een A4 zo'n 12.000 euro prijsverschil.
Tuurlijk, je hebt A4's van €30k en van 80K, maar zo een overzichtje geeft toch een beetje een iee over de plek die de A5 krijgt tussen de andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Dus de A5 is er vanaf 45k in Duitsland. Met fatsoenlijke motor en opties komt je dus op 52-55k. De NL prijs zal nog iets hoger liggen, dus heb je een leuke A5 voor 60k. Niet echt waar ik aan dacht :)

Ik denk er over om over een jaartje of 3 a 4 een TT occasion te kopen (nieuwe model). Die zal dan rond de 30k zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Sorcerer8472 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 10:52:
[...]

Ik zou gokken rond de 45.000 euro. Zal ongeveer hetzelfde zijn als de TT dus, maar de opties zullen wel enorm verschillen.
waarom moet je gokken als de prijzen al bekend zijn :? De A5 is gewoon duurder dan de TT

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

KappeNou schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:46:
[...]

waarom moet je gokken als de prijzen al bekend zijn :? De A5 is gewoon duurder dan de TT
Geef de prijzen dan es door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
de duitse prijzen zijn toch al bekend en gepost? Dan kan je de prijzen toch vergelijken met de TT. Dan zie je dat de TT goedkoper is. Je kan ook redelijk nauwkeurig omrekenen naar nederlandse prijzen

Je kan hem op de duitse site ook al samen stellen >klik<

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 11-03-2007 18:54 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Sorcerer8472 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:50:
Even een ander onderwerp: mijn opa is een tijd geleden overleden. Nog steeds in de garage staat een Audi 80 (LS automatic)... uit 1980 (een B2 dus). Het is een sedan, 3-traps automaat (4-cilinder 1.6) en hij is nu verzekerd als oldtimer. Er staat ongeveer 90.000 km op de teller en mijn opa was eerste eigenaar en heeft hem echt heel erg netjes verzorgd, ziet er echt mooi uit. De kleur van de auto is een soort British Racing Green, maar dan net wat lichter. Zal binnenkort eens wat foto's proberen te zoeken/maken.

Een afbeelding van het model: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Audi_80_L_1978.jpg

Mijn vraag is of er nog iemand interesse zal hebben voor dit model, een liefhebber die hem wil toevoegen aan zijn verzameling ofzo, en hoeveel zou zo'n persoon er dan voor over hebben?

-edit-
Op autoscout staan een paar B1's voor rond de 2.000 euro :P Maargoed, dat zijn handgeschakelde versies met veel kilometers erop. Naja, ben benieuwd naar de reacties :)
Gerse wagen hoor :) Tis dat ik er even geen geld voor heb, maar het is wel een toffe wagen. Lijkt me niet zon probleem om die wagen kwijt te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:14

Maximus

There is no substitute

Ben ik de enige die dan liever voor die 40.000 euro toch de Q7 heeft? De A5 is een erg mooie auto echer de Q7 lijkt mij toch iets meer luxe en kwaliteit te bieden.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Maximus schreef op maandag 12 maart 2007 @ 08:14:
Ben ik de enige die dan liever voor die 40.000 euro toch de Q7 heeft? De A5 is een erg mooie auto echer de Q7 lijkt mij toch iets meer luxe en kwaliteit te bieden.
ten eerste appels en peren, als je in de markt bent voor een Q7 oid dan ga je al niet kijken naar een 2 deurs coupe lijkt me.

ten tweede kost de Q7 meer, Q7 begint in duitsland bij 50K en de A5 bij 45K, kwa kwaliteit zit er geen verschil tussen een A5 of Q7, meer luxe weet ik niet, kan zo niet beoordelen hoe een A5 of Q7 standaard uitgerust is.

De A5 is een sportieve coupe met veel ruimte... een GT, dus een auto met goede rij eigenschappen, een enigsinds bruikbare achterbank en een redelijk ruime kofferbak.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 12-03-2007 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

fsfikke schreef op zondag 11 maart 2007 @ 10:46:
[afbeelding]
argh wat een kutplaatje :/ Voor de prijs van de a3 (1.9tdi) die ik nu rij, kan ik in duitsland een a6 rijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, van datzelfde plaatje zou je moeten zien dat ze ook nogal lastig uit elkaar te houden zijn... Dus maakt het veel uit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
A en S5 in het wild >klik<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vind zo de overgang tussen koplamp en zijscherm een beetje vreemd... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

fsfikke schreef op zondag 11 maart 2007 @ 10:46:
Pijnlijk om te zien dat een A3 daar onder de 20k begint, en de A6 voor 33k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als je een Ferrari, Bugatti Veyron of iets dergelijks (boven een paar ton) wilt kopen, dan kan het voordeliger zijn om een huis in Duitsland te kopen, je daar ook in te schrijven en de auto op Duits (of evt. Belgisch) kenteken te zetten.

Zo heb je én een huis én een auto voor minder geld dan waarvoor je in Nederland enkel de auto hebt. Goed hè, die belastingen in Nederland :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-03-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:33:
Als je een Ferrari, Bugatti Veyron of iets dergelijks (boven een paar ton) wilt kopen, dan kan het voordeliger zijn om een huis in Duitsland te kopen, je daar ook in te schrijven en de auto op Duits (of evt. Belgisch) kenteken te zetten.

Zo heb je én een huis én een auto voor minder geld dan waarvoor je in Nederland enkel de auto hebt. Goed hè, die belastingen in Nederland :P
Krijg je wel een duits kenteken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

WooK schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 10:00:
[...]

Krijg je wel een duits kenteken ;)
persoonlijk vind ik witte kenteken platen mooier staan op een auto dan de gele nederlandse platen
de belgische ben ik minder over te spreken.

@sorc als je dan wel vaker in NL bent te vinden dan in duitsland/ of belgie
heb je wel een gevalletje hiddink aan je broek.

[ Voor 18% gewijzigd door xdc op 13-03-2007 10:26 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

KappeNou schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:56:
A6 aug 2000 2.4 Quattro met chip 190PK 2.4L V6 30V
Full option.. Xenon, leer, Bose sound system, GPS etc etc..
Even een hele oude Quote,

Maar hoe bevalt de 2.4 V6?

Ik denk aan een A4 2.4 quattro.

Heeft hij een beetje voldoende power of kom je tekort in je A6?
Had je veel resultaat na het chippen?

En is hij lekker stil en koppel onderin?

Of zou je aanraden beter voor de 3.0 V6 te gaan.
2dehands maakt het kwa prijs niet veel meer uit.

Rij je met automaat of handbak?
Ik hoorde namelijk dat iig de 3.0 een hele korte 1ste versnelling heeft en vroeg me af of de 2.4 daar ook last van heeft en hoeverre dat hinderlijk is bij een automaat.

[ Voor 14% gewijzigd door FFF op 13-03-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

xdc schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 10:22:
[...]

persoonlijk vind ik witte kenteken platen mooier staan op een auto dan de gele nederlandse platen
de belgische ben ik minder over te spreken.

@sorc als je dan wel vaker in NL bent te vinden dan in duitsland/ of belgie
heb je wel een gevalletje hiddink aan je broek.
Je moet het uiteraard wel goed en voldoende legaal doen, dan kun je een gevalletje Hiddink vast wel vermijden :P

Voorbeeldje: jij gebruikt die supercar alleen om soms eens mee te toeren in het buitenland door de bergen ofzo, terwijl je in Nederland normaalgesproken een andere auto (op NL kenteken) rijdt. Als je dat hard kunt maken(!), dan kunnen ze je volgens mij niks maken. Maargoed, ben geen jurist en dit is offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
FFF schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:01:
[...]

Even een hele oude Quote,

Maar hoe bevalt de 2.4 V6?

Ik denk aan een A4 2.4 quattro.

Heeft hij een beetje voldoende power of kom je tekort in je A6?
Had je veel resultaat na het chippen?

En is hij lekker stil en koppel onderin?

Of zou je aanraden beter voor de 3.0 V6 te gaan.
2dehands maakt het kwa prijs niet veel meer uit.

Rij je met automaat of handbak?
Ik hoorde namelijk dat iig de 3.0 een hele korte 1ste versnelling heeft en vroeg me af of de 2.4 daar ook last van heeft en hoeverre dat hinderlijk is bij een automaat.
De 2.4 V6 Q is er niet meer, maar ik kan er natuurlijk wel wat over vertellen.
Hij heeft onderin de toeren geen koppel. Vanaf 3500RPM heeft hij pas aardig wat koppel (komt door de 5 kleppen per cilinder en de lage cilinder inhoud)
De A6 was een automaat/tiptronic 5 bak.
Dat gebrek aan koppel onderin de toeren wordt wel redelijk goed gemaakt door de automaat die dit snel herkend en meteen vlot terug schakeld, dus hij schakeld altijd soepel en vlot 1 a 2 versnellingen terug als die merkt dat je goed wilt versnellen.
Boven in de toeren wilt hij er overigens wel lekker vandoor. Met de automaat zijn die toeren snel berijkt door de kickdown waardoor die 2 a 3 versnellingen terug schakeld.
Verder klinkt de 2.4 V6 30v lekker soepel en stil. Als je vol in de toeren gaat maakt hij een heel mooi en fel geluid.
De automaat bij de A6 was verder heel goed in ze 1. Deze ging tot 65KM/h, ze 2 tot 120KM/h, ze 3 tot 170KM/h, ze 4 tot 220KM/h, ze 5 tot 245KM/h in duitsland (op de teller)
Verder dus nooit problemen gehad met ze 1. Als je b.v. 40KM/h in ze 2 rijdt en je doet kickdown dan gaat hij zelfs nog even naar ze 1 tot de 65KM/h

Hier een filmpje van de 1e twee versnellingen >klik<

Als die 3.0 een 6 bak heeft zou het misschien anders kunnen zijn. De 6 bakken in de nieuwere types A4 gaan tot zo'n 55 a 60KM/h en 100KM/h in ze 2.
Het is dus net wat je wil. De 2.4 is echt wel een fijne motor waar je de meeste mensen te snel af mee bent. Het nadeel is dat hij weinig koppel onderin de toeren heeft.
Overigens heeft de 3.0 V6 ook niet veel koppel onderin de toeren aangezien het ook een atmosferisch blok is. Met de nieuwe FSI techniek van audi hebben de atmosferische blokken tegenwoordig wel iets meer koppel onderin gekregen.
Als de aanschaf bijna het zelfde is en je het benzine verbruik niet uit maakt en net wat meer powers onder en bovenin de toeren wilt moet je voor de 3.0 gaan. Ik zou zeggen maak een proefritje in bijde auto's en oordeel zelf verder.

Suc6 met uitzoeken :*)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@KappeNou : je bedoelt dat de motor onderin geen vermogen heeft, koppel is meestal redelijk gelijk, het vermogen neemt toe naarmate het toerental omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
THIJZEL schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:28:
@KappeNou : je bedoelt dat de motor onderin geen vermogen heeft, koppel is meestal redelijk gelijk, het vermogen neemt toe naarmate het toerental omhoog gaat.
nee ik bedoel koppel. Of is koppel niet newtonmeter wil je zeggen? want daar gaat het om wil je onderin de toeren powers hebben. De 2.4 heeft zijn maximum 220NM bij 3700rpm.
PK's gaan idd samen met toeren, maar daar heb je niks aan wil je schakel lui rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 13-03-2007 21:28 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

KappeNou schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:24:
[...]

nee ik bedoel koppel. Of is koppel niet newtonmeter wil je zeggen? want daar gaat het om wil je onderin de toeren powers hebben. De 2.4 heeft zijn maximum 220NM bij 3700rpm.
PK's gaan idd samen met toeren, maar daar heb je niks aan wil je schakel lui rijden.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

De 3.0 heeft 300NM koppel, scheeld behoorlijk.
Ik zou idd iets wat schakellij te rijden is. (ook al is het een automaat >:) )

Ik baal er nu ook van dat ik mijn opel astra 1.8 16v 125 pk flink door moet jagen om een rustig optrekkend golfje 1.9 tdi met 90 pk bij te kunnen houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
FFF schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:49:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

De 3.0 heeft 300NM koppel, scheeld behoorlijk.
Ik zou idd iets wat schakellij te rijden is. (ook al is het een automaat >:) )

Ik baal er nu ook van dat ik mijn opel astra 1.8 16v 125 pk flink door moet jagen om een rustig optrekkend golfje 1.9 tdi met 90 pk bij te kunnen houden...
ja ok, maar die 300NM is ook bij 3500RPM. bij 1500RPM waar de automaat snel naar terug schakeld doet de 3.0 ook niet zo veel meer. maar wat ik al zei gewoon ff proefritjes ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
KappeNou schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:24:
[...]

Koppel wordt uitgedrukt in Nm ja. <aar uiteindelijk gaat het om het vermogen op de wielen, bij welk toerental dan ook. Dit vermogen is afhankelijk van koppel, toerental en je overbrenging.

check ook eens: http://www.autoblog.nl/ar...-of-vermogen-wat-is-beter
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.