Algehele edit (even wat duidelijker opschrijven
)
Mini review van de Logitech HS200 i.c.m. de HTC P3300:
Ik gebruik hem i.c.m. mijn MDA Compact III, beter bekend als de HTC P3300. Het pairen gaat erg eenvoudig. Als je hem voor het eerst aansluit moet je de aan- uitknop ongeveer 10 seconden ingedrukt houden, dan gaat het rode en blauwe lampje knipperen en is de koptelefoon zichtbaar voor andere apparaten, in dit geval dus mijn telefoon.
Op de telefoon kun je hem instellen als "draadloos stereo" of "handsfree". De handsfree modus geeft mono geluid aan één oor. Jammer dat ze dit niet over twee oortjes hebben geleid, maar desondanks is de geluidskwaliteit goed, ook volgens de persoon aan de andere kant van de lijn.
Muziek luisteren is een genot: geen gedoe met draadjes, gewoon koptelefoon opzetten, dure PDA veilig in mijn jaszak en genieten! Het geluid is niet storingsgevoelig en haperingsvrij. Helaas komen de bastonen niet altijd even goed door (hebben meer mensen dit?). Klinkt dan een beetje als een 'flodderige' bass. Deze set is dus niet erg geschikt voor mensen die hardcore/trance/dance/tiësto-achtige muziek luisteren met veel bas, hoewel ik moet toegeven dat ik zulke muziek niet op m'n telefoon heb staan, dus ik heb nog niet kunnen vaststellen of het echt zo slecht klinkt.
Al met al zeer tevreden!
Probleem met connecten PC in Vista 64 bit
Zo makkelijk als het connecten met mijn Pocket PC gaat, zo moeilijk is het in Vista 64 bit. Mijn Bluetooth dongle is volgens apparaatbeheer een
'Cambridge Silicon Radio', waar ik normaal gesproken geen problemen mee heb.
Als ik mijn Logitech HS200 zichtbaar maak voor andere apparaten, vindt hij keurig mijn koptelefoon als
'Logi_StereoV01'. Echter dan komen de problemen: hij gaat zoeken naar de drivers voor
'Bluetooth Peripheral Device'. Deze kan hij echter niet vinden. Er staan in mijn apparaatbeheer dan
4 onbekende van deze apparaten. Als ik bij de bluetooth instellingen van de 'Logi_StereoV01' ga kijken, zie ik 4 services staan met een vinkje ervoor: koptelefoon, sink, handsfree en afstandsbediening. Als ik de vinkjes hier weghaal, verdwijnen in apparaatbeheer ook mijn 'Bluetooth Peripheral Devices'.
Als ik alleen een vinkje voor 'handsfree' zet lukt het me zelfs niet om alleen de handsfreefunctie aan de praat te krijgen. Dat is toch wel raar?
Ik heb
deze methode al geprobeerd. Dan krijg ik het wel voor elkaar om de handsfree modus aan de praat te krijgen, maar
niet de A2DP modus (bluetooth stereo).
Hoe los ik dit op? En zijn er mensen die handsfree/A2DP wel aan de praat hebben gekregen in
Vista (64 bit)
? Zo ja, met welke dongle?
[
Voor 158% gewijzigd door
Verwijderd op 31-05-2007 09:39
]