Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:48
Hmm, 'k heb de Jabra BT5010 mogen uitproberen, in eerste instantie was ik toch best verbaasd hoe hard de headset kan. Maar omdat hij toch nog steeds aan de ene kant mono is en tevens niet echt in je oor gaat, vermoed ik dat je 'm niet echt in drukke omgevingen kunt gebruiken en zelf de andere kant nog kan horen.

Verder ben ik ook weer teleurgesteld (zoals o.a. met de BT325s, maar ook met een vergelijkbaar Plantronics type) dat hij niet 'compatible' is met Windows Mobile 2005 (in dit geval een MDA Vario II), in die zin dat de accept knop niet werkt op de headset. Het uitschuiven moet helemaal gebeuren wil hij een call accepteren.

Geen mogelijkheid ook tot vorige call weer terugbellen mbv de call knop, deze functioneert gewoon totaal niet. Misschien ligt 't aan 't feit dat bij het pairen hij uiteindelijk alleen profiel 'Handsfree' laat zien, maar dit lijkt mij toch juist?

Kortom: toch maar even doorbijten en wachten op de SE HBH-DS220, tot nu toe nog niets anders gevonden...:|.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 226333 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:00:
[...]
Tja, ik ben niet echt een audio-expert, dus ik heb geen idee wat mijn 'hinderlijkheidsdrempel' is. :?

Kun je misschien een indicatie geven van wat de gemiddelde vertraging is op een wired headsetje (<1ms, ~5ms, -10ms?) en wat de vertraging is die je gemiddeld ziet bij A2DP? Is er toevallig uit onderzoek o.i.d. bekend wat gemiddeld ervaren wordt als 'hinderlijke vertraging/niet lip-sync'?
Helaas heb ik nooit dergelijke gegevens voorbij zien komen.
Snirpo schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:14:
[...]
Ik heb gelezen dat de Parrot MK6000 alleen maar op de voorste 2 speakers van de auto muziek afspeelt als je hem via de versteker van de de kit zelf aansluit. Is dat zo, of speelt de muziek wel af via alle speakers?
Ik heb een Renault Scenic II en had de MK6000 aangesloten zonder extra adapters; het geluid kwam uit alle speakers.

Volgens mij is het afhankelijk van het type auto en hoe dan de speakers worden aangestuurd. Als je een radio gebruikt die via een aparte versterker versterkt wordt, dan kan ik mij voorstellen dat je hij alleen je voor speakers gebruikt (omdat je dan scheiding hebt van front, rear, bass, etc). Maar dat komt volgens mij maar zelden standaard voor, alleen als je een auto hebt met een hele dure geluidsinstallatie.

Maar zo enorm erg is dat ook weer niet hoor, je zit immers voorin als je belt. De mensen op de achterbank zitten wel min of meer ongevraagd in jouw gesprek...

[ Voor 21% gewijzigd door robertwebbe op 22-07-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiddle schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:08:
Beste Tweakers

Ik ben sinds vandaag de gelukkige bezitter van de Sony DR-BT30Q.
...
De uitgangssituatie bij A2DP is volgens mij dat je op de ontvanger kant (headset, handsfreekit, etc) de verbinding initieerd. Als je bijvoorbeeld op een Parrot MK6000 op de Play knop drukt wordt via het AVRCP profiel aan je toestel kenbaar gemaakt dat er een A2DP verbinding gewenst wordt en dat de muziek moet starten. Afhankelijk van wat er op je toestel draait en is ingesteld wordt er dan muziek gestart.

Helaas zit er nog een bug in Windows Mobile 6 voor deze situatie, de muziek start gewoon niet. Op geen enkel WM6 toestel heb ik het zo werkend gehad, ik heb de HTC S710 en de HTC P3450 Touch getest als wel enkele andere beta ROMs van andere toestellen.

Met Windows Mobile 5 (met AKU 3.3) werkte dat wel prima toen ik mijn Qtek 8500 nog gebruikte. Helaas zit deze bug ook nog in de Nokia N95. Van de week testte ik de nieuwe firmwareupdate van de N73 en daar werkte het wel weer prima mee, hier startte de muziek wel prima.
Ik neem aan dat als je je autoradio op de A2DP-source schakelt dat deze ook een START commando via AVRCP zal geven. Of misschien moet je nog op een Play knop drukken.

Als je dan toch A2DP wilt initieeren vanaf je mobiel, dan is het nu inderdaad zo dat je iedere keer weer opnieuw een bluetooth verbinding moet instellen, dat lijkt mij ook wel een bug.

Tenslotte nog even een opmerking voor autoradio's met A2DP functionaliteiten in het algemeen (dus ook voor de Sony van wimmel_1);
de modellen die nu (juli 2007) op de markt zijn, zijn toch de eerste modellen die deze functionaliteit hebben. De implementatie is nog niet perfect en zal gewoon even tijd nodig hebben en door ontwikkeld moeten worden. Het is vanuit de gedachte van een autoradiofabrikant heel logisch om te denken dat een A2DP bron gewoon een source is waar naar handmatig omgeschakeld dient te worden (net zoals je schakelt tussen radio en cd speler). Maar vanuit de gedachten van een bluetooth gebruiker is het natuurlijk meer logisch dat ALS er een signaal wordt aangeboden, dat de autoradio zelf zo intelligent zou moeten zijn om zelf automatisch om te schakelen.

Daarna krijg je weer van die keuze zoals, moet ik schakelen tussen de bronnen, dus of radio of A2DP. Of moet ik ze door elkaar spelen (radio beetje muten). Voor navigatie zou de laatste het beste zijn, voor het afspelen van MP3 weer de eerste. En hoe ga je dat nu in een userinterface bouwen? Beide kanten zullen dan iets extra's moeten krijgen dan dat er nu al is voorzien.

Ik gebruik nu zelf de Parrot MK6100 en die biedt mijnsinziens nu de beste gebruikservaring. De MK6100 heeft overigens een eigen eindversterker en schakelt je eigen speakers af van de radio (die wordt in telephone mute stand gezet om de eindtrap van je versterker te besparen). Continu MP3 muziekafspelen via een playlist doet die als de beste. Maar bij navigatie krijg je dus dat dillema van schakelen. De Nokia navigatie in de N95 en Route66 herkennen dat er een A2DP mogelijkheid op de carkit zit en gebruiken die ook. Er wordt rekening mee gehouden dat het ontwaken van bluetooth en opzetten van een verbinding even tijd kost en er wordt een seconde eerder al verbinding op gebouwd.

Dit kan overigens in een drukke stad wel eens irritant worden dat je iedere keer heel even muziek hoort en dan weer een aanwijzing enz.. Maar dat kan natuurlijk makkelijk worden opgelost door de radio zelf dan maar even uit te zetten.

TomTom 6 herkent ook dat er een carkit is met A2DP mogelijk. De aanwijzigen komen ook in hifi door de speakers. Echter houdt TomTom dus geen rekening met het ontwaken van de bluetooth slaapstand en opbouwen van de verbinding en mis je telkens net het begin van de aanwijzing. Er jammer en ik hoop dat TomTom dit in z.s.m. ook gaat oplossen in een update.

Aan de aparte versterker van de Parrot kan soms ook weer een praktisch nadeeltje zitten. Als de eerste navigatie aanwijzing wordt afgespeeld dan kan dat flink schrikken zijn. De carkit onthoudt het laatste ingestelde volume voor de A2DP stand en aangezien dat vaak MP3 is, staat die dan nogal knoerd hard. Navigatiestemmen hoor ik liever iets zachter dan "zo hard mogelijk"...

Tenslotte nog het antwoord op je laatste vraag; ja dit is normaal, bluetooth heeft een buffer (aan beide kanten) en dat veroorzaakt een kleine vertraging dat het niet meer lipsync is.

[ Voor 27% gewijzigd door robertwebbe op 22-07-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42
Heeft iemand ervaring met de Motorola Bluetooth Headset S9. Hij zit er wel erg strak uit. Hoe is de kwaliteit?

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flappie schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:05:
Heeft iemand ervaring met de Motorola Bluetooth Headset S9. Hij zit er wel erg strak uit. Hoe is de kwaliteit?

Thx :)
Uiteraard ;) Ik vind hem erg lekker zitten en zelfs als je veel beweegt (hardlopen ofzo) blijft die prima zitten. Het geluid klinkt ook erg mooi en de verbinding blijft stabiel (geen plopjes enzo).
Enig nadeel zijn de knopjes voor harder, zachter en volgende, vorige. Dat zijn namelijk van die tiptoetsen. Als je dan met je vinger al voelende op zoek gaat naar het juiste knopje dan druk je dus al onbedoeld op de knopjes. Maar na een paar dagen gebruik zal dat wel aardig gewend worden en kun je hem blind bedienen.

Verder krijg je er een tasje bij om je mobiel in te kunnen doen en deze dan op je bovenarm te dragen. Via een klittenband sluiting kun je stellen naar eigen spierbalomtrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42
robertwebbe schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:42:
[...]

Uiteraard ;) Ik vind hem erg lekker zitten en zelfs als je veel beweegt (hardlopen ofzo) blijft die prima zitten. Het geluid klinkt ook erg mooi en de verbinding blijft stabiel (geen plopjes enzo).
Enig nadeel zijn de knopjes voor harder, zachter en volgende, vorige. Dat zijn namelijk van die tiptoetsen. Als je dan met je vinger al voelende op zoek gaat naar het juiste knopje dan druk je dus al onbedoeld op de knopjes. Maar na een paar dagen gebruik zal dat wel aardig gewend worden en kun je hem blind bedienen.

Verder krijg je er een tasje bij om je mobiel in te kunnen doen en deze dan op je bovenarm te dragen. Via een klittenband sluiting kun je stellen naar eigen spierbalomtrek.
Zo'n geld wel waard dus? Ik zag ook zo'n Jabra ding. Maar die heeft van die grote kleppen over de oren. Dat vindt ik niet zo mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze lijkt me wel wat:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1380/569133575_abb1be4c69_o.jpg

Nokia Bluetooth Stereo Headset BH-604 – Talk and groove on the move

Slip this DJ style headset over your ears and immerse yourself in music. The Nokia Bluetooth Stereo Headset BH-604 features clear Hi-Fi sound, from deep bass to lively treble. Smart music and call control buttons let you make calls or listen to music, and the headset can be used with a wide range of mobile phones and other compatible Bluetooth devices.

With a Nokia Bluetooth Stereo Headset BH-604 you can:

* connect to your device wirelessly with this comfortable DJ style Bluetooth headset
* hear your music as it was meant to be heard – in clear Hi-Fi sound
* play your tunes with smart music controls: play, pause, stop, forward, next track, rewind, and previous track
* take and make calls with practical call controls: answer, end, and reject calls, voice dial, redial, and mute
* go from grooves to incoming calls in an instant with automatic switching from music to call mode
* use the headset with your phone, PDA, PC, music player, or other compatible Bluetooth devices
* charge up fast! Get up to 18 hours of talk time from less than 1,5 hours of charging
* listen to music longer with up to 19 hours of music time and up to 2 weeks standby.

Battery: 500 mAh, Lithium-Ion Polymer
Dimensions: 190 x 180 x 75 mm
Weight: 250 g
Operating temperature: - 15°C up to +50°C

Interfaces: Bluetooth v2.0 with EDR specification
* A2DP (advanced audio distribution profile)
* AVRCP (audio video remote control profile)
* Handsfree (HFP) and/or headset (HSP) profiles

Sales package contents:
* Nokia Bluetooth Stereo Headset BH-604
* Nokia Compact Travel Charger AC-5
* carrying pouch
* user guide

[ Voor 87% gewijzigd door robertwebbe op 25-07-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier staat het actuele lijstje van Nokia toestellen die A2DP ondersteunen:
http://europe.nokia.com/A4433272

aangezien ik mijn A2DP pagina al een tijdje niet meer up-to-date houd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
robertwebbe schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:41:
Hier staat het actuele lijstje van Nokia toestellen die native A2DP ondersteunen:
http://europe.nokia.com/A4433272

aangezien ik mijn A2DP al een tijdje niet meer up-to-date houd...
Toch?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoelde mijn A2DP pagina...

Maar ik zie dat ze er toch niet allemaal opstaan, ik mis de 8600 Luna bijvoorbeeld al, die heb ik van de week nog getest op de Parrot BoomBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
waar kon ik die parrot carkit mk6000 krijgen met gratis inbouw..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Richie_ schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:20:
waar kon ik die parrot carkit mk6000 krijgen met gratis inbouw..?
Marco Borsato zei "Doe mij die MK6000 maar!"

[ Voor 20% gewijzigd door robertwebbe op 27-07-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
robertwebbe schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:31:
[...]

Ik bedoelde mijn A2DP pagina...

Maar ik zie dat ze er toch niet allemaal opstaan, ik mis de 8600 Luna bijvoorbeeld al, die heb ik van de week nog getest op de Parrot BoomBox.
Nee, ik bedoelde dat die lijst van Nokia alleen maar de toestellen laat zien die native A2DP ondersteunen. Er zijn namelijk meer toestellen van Nokia die A2DP ondersteunen (mogelijk pas na een firmware update) die niet op het lijstje staan.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142095

Hallo allemaal

Ik kwam op op dit topic omdat ik een probleem heb.

Ik heb jaren genoten van mijn Imate JAM met de A2DP patch

http://www.pdashop.nl/ima...09&dimensionid=1&shopid=2

Nu heb ik de HTC p3600 gekocht mooi ding (ben er nog steeds zoet mee) heb hem nu 3 weeken.
http://www.pdashop.nl/ima...50&dimensionid=1&shopid=2

Hier heb ik meerderen dingen bij zoals : sony MEX BT-2500 Motorola HT-820 Itech clip
http://images.ciao.com/in...y_MEX_BT_2500__754233.jpg

http://cache.evendi.de/pics/large/97127.jpg

Nu het volgende bij het afspellen van Stereo geluid zit er een hoge toon doorheen,erg veel bij hoge tonen (vrouwe stem ) dit is na een tijdje niet meer aan te horen.
Zijn er andere mensen die dit hebben ik heb er voor de rest nog niets over kunnen vinden.

PS Ik heb met Trinityhacks mijn bluetooth a2dp al opHigh audio quality gezet.

Alvast bedankt
Jaaphooi

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 142095 op 29-07-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag hebben de vrienden van Parrot mij verblijd met een test exemplaar van de Parrot Party, een draagbare A2DP boombox voorzien van bluetooth 2.0+EDR.
Afbeeldingslocatie: http://www.parrot.com/usa/products/parrotparty/texte_fck/image/img1.jpg

Voor specificaties verwijs ik naar de Parrot website: http://www.parrot.com/usa/products/parrotparty.

Ik heb zelf even wat foto's genomen:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1193/950161532_5718683852.jpg?v=0
Hier zie je hem in de verpakking.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1199/949316443_9894741106.jpg?v=0
Inhoud van de verpakking: adapter, 3,5mm stereokabeltje, mini-cd (manual en tools) en handleiding.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1290/950181492_c21e62619e.jpg?v=0
Het materiaal voelt heel goed aan en hij ziet er best wel vetcool uit.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1331/951315588_9765286973.jpg?v=0
Aansluitingen aan de achterzijde.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1391/949343763_bc15827f86.jpg?v=0
De knopjes aan de bovenkant: volume zachter harder, connect, bass extension en stereo verwijding.

Als je wilt horen hoe het klinkt, ik heb met mijn Nokia N95 een filmpje gemaakt op de hoogste kwaliteit en je krijgt er een goede indruk mee: http://media.shozu.com/cache/portal/media/1799e8/234881093

Ervaring
Ik heb hem op verschillende mobiele toestellen (Nokia, Motorola en HTC) en PC's (XP en Vista) getest en op alle was het moeiteloos pairen en connecten. De verbinding bleef continu stabiel (wat ik inmiddels gewend ben van Parrot) en ik heb geen enkele hapering gehoord zolang ik binnen 3 meter bij het apparaat bleef. Daarna kan de kwaliteit van de verbinding minder worden, afhankelijk van wat er omheen staat (mijn testhok staat vol 2.4 GHz stoorzenders).

De geluidskwaliteit is goed voor zo'n klein ding. Je kunt natuurlijk geen snoeiharde bassen verwachten van 2x 6 Watt speakers maar over het algemeen scoorde hij hoger dan mijn verwachtingen. Dit apparaat lijkt me ideaal voor al die jongeren die nu hun mobiele toestel als een soort "transistorradio" gebruiken. Je komt dan wel heel cool over met zo'n apparaat. Met de ingebouwde accu zou je het 4 uur uit moeten kunnen houden.

Hij is niet echt goedkoop. Alvorens de prijs te noemen zou ik graag aan jullie, mede topic lezers, willen vragen wat jij hier maximaal voor zou willen betalen als je serieus geïnteresseerd bent in een dergelijk apparaat.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 01-08-2007 10:07 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228089

Beste Robert Webbe,

Ik heb een UK iPAQ 6915 en wil graag de philips SHB6102/00 bluetooth headset koppelen. Nu schijnt mijn device het A2DP protocol niet te ondersteunen, maar de headset werkt ook met nog 2 andere standaard bluetooth profielen die op alle gsm schijnen te werken. In iedergeval wil ik er ook mee handsfree kunnen bellen. Tevens heb ik een psp die ik dmv de bijgeleverde bluetoot adapter en standaard 3,5 audio plug aan dit apparaat wi koppelen. Weet jij anders een beter alternatief voor de philips?

Alvast Bedankt voor je expertise!

Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 228089 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:47:
Beste Robert Webbe,

Ik heb een UK iPAQ 6915 en wil graag de philips SHB6102/00 bluetooth headset koppelen. Nu schijnt mijn device het A2DP protocol niet te ondersteunen, maar de headset werkt ook met nog 2 andere standaard bluetooth profielen die op alle gsm schijnen te werken. In iedergeval wil ik er ook mee handsfree kunnen bellen. Tevens heb ik een psp die ik dmv de bijgeleverde bluetoot adapter en standaard 3,5 audio plug aan dit apparaat wi koppelen. Weet jij anders een beter alternatief voor de philips?

Alvast Bedankt voor je expertise!

Ralph
Wat vreemd dat de Engelse 6915 geen A2DP ondersteunt, de NL versie doet dat wel. Heb je al eens gekeken of er wellicht een update beschikbaar is voor je iPAQ? Misschien is de UK versie eerder uitgebracht en hebben ze daar nog de Microsoft bluetooth stack voor gebruikt. Maar als er geen A2DP op te krijgen is dan zul je natuurlijk ook weinig aan een combinatie hebben.

De andere bluetooth profielen die je bedoelt zijn HFP en HSP. HFP is Handsfree profile en HSP is headset profile. Beide zijn bedoeld om over te bellen en niet voor muziek in hifi geluid te beluisteren. "Vroegah" zijn er wel eens techneuten geweest die via een registerwijziging toch in staat waren om alle audio te routeren naar bluetooth handsfree maar het is niet hetzelfde. Muziek klinkt dan alsof je het door een telefoonlijn hoort. De bandbreedte is net 3 kHz terwijl hifi 18-20 kHz is. Je snapt wel dat dat niet klinkt.

Verder ben ik helaas niet zo thuis in spelcomputers, ik heb wel begrepen dat bepaalde modellen standaard A2DP ondersteunen maar ik weet niet welke. Misschien weet iemand anders dat?
Op zich lijkt A2DP mij niet zo'n enorme goede combinatie voor een spelcomputer gezien je vaak toch minimaal 400ms vertraging hebt (200ms in de "zender" en 200ms in de "headset" voor de buffers). Volgens mij hebben echte hardcore gamers het niet zo op "lags" van 400ms. Ik denk dat een draadloze koptelefoon met DECT beter zou zijn maar die zijn schaars en heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228089

Bedankt voor je snele respons!

Volgens De PDA shop ondersteunt de iPAQ niet het A2DP protocol. Hoewel ze wel aangeven dat de Plantronic http://www.pdashop.nl/product/23346/26626/3327/plantronics-pulsar-590a-stereo-bluetooth-headset.html wel wordt ondersteunt?!

Als jij zegt dat dit wel zo is, dan kan ik dus met een gerust hart mijn gadget aanschaffen LOL

De PSP sluit ik via de audio plug aan. Voor muziek maakt de delay nix uit. Wat is jouw ervaring met de Philips tov de Plantronic? Ze roepen tenslotten sense en simplicity :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 228089 op 30-07-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 11:02
robertwebbe schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:16:
- Heel verhaal over Parrot boxjes -

Hij is niet echt goedkoop. Alvorens de prijs te noemen zou ik graag aan jullie, mede topic lezers, willen vragen wat jij hier maximaal voor zou willen betalen als je serieus geïnteresseerd bent in een dergelijk apparaat.
Leuk ding, maar aangezien je zoiets niet vaak gebruikt zou ik er zeker niet meer dan 100 euro voor over hebben. Ik vind hem dat minimaal wel waard, maar omdat ik hem hoogstens een paar keer per jaar op het strand zou gebruiken zou ik er niet meer geld aan uitgeven dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb pas de Philips SBH7102 gekocht en ben er best tevreden over. Geluid is goed, ik ben zelf dol op in-ears dus dat is mooi meegenomen. Enige wat me tegenvalt is het bereik: als mijn telefoon (N95) in m'n rugtas zit, hapert het geluid enorm. En dan zit ik er dus alleen zelf tussen (en zo dik ben ik niet! :P ). Met de telefoon in de binnenzak gaat het goed, maar goed, het idee is natuurlijk dat je telefoon in je tas kan blijven zitten zo.

Verder een leuk ding, met meegeleverde BT zender en simpele bediening. Had wat minder groot mogen zijn maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 228089 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:23:

Volgens De PDA shop ondersteunt de iPAQ niet het A2DP protocol. Hoewel ze wel aangeven dat de Plantronic http://www.pdashop.nl/product/23346/26626/3327/plantronics-pulsar-590a-stereo-bluetooth-headset.html wel wordt ondersteunt?!

Als jij zegt dat dit wel zo is, dan kan ik dus met een gerust hart mijn gadget aanschaffen LOL

De PSP sluit ik via de audio plug aan. Voor muziek maakt de delay nix uit. Wat is jouw ervaring met de Philips tov de Plantronic? Ze roepen tenslotten sense en simplicity :)
Helaas wil Philips mij geen samples leveren dus heb er ook geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228643

Hoi allemaal,

Ik wil even mijn ervaringen van vandaag met de Sony Ericsson HBH-DS200 stereo bluetooth headset met jullie delen.

Met mijn Nokia 6120 bleek het eenvoudig om deze headset aan te sluiten. Kwalietit van zowel het muziek geluid als telefoon gesprek is uitzonderlijk goed. Geen sprake van onderbrekingen of wegvallen van de verbinding.

Enige probleem was dat de volume aanpassing via de telefoon niet werkt. Je kunt eigenlijk alleen maar kiezen tussen "hard" en "uit". Dit valt ook niet op te vangen met de equalizer settings want die hebben ook geen effect.

Erg jammer, want op de headset zelf zijn geen knoppen voorhanden om het volume mee te regelen.

De jongens in de winkel waren erg behulpzaam en zijn met hun eigen telefoons aan de slag gegaan om te kijken of het aan mijn telefoon lag. Echter de Nokia N73 waarmee ze het uitprobeerden kon alleen via het programma MSI-Blueplayer een stereo bluetooth headset aanspreken en daar lag het probleem. Via dit programma lukte het niet om een verbinding te maken met de HBH-DS200.

Koppelen buiten MSI-Blueplayer om lukte wel met de N73, maar dan is de muziek mono en klinkt heel blikkerig.

Conclusie; Ik denk dat het een probleem is met de firmware van de Nokia 6120 of een probleem met de implementatie in Symbian, en verwacht in korte tijd een oplossing hiervoor te vinden. Toch heb ik de headset nog maar even niet gekocht, want volumeregeling vind ik toch wel elementair.

Misschien dat een van jullie binnenkort nog de kans heeft om eens met die HBH-DS200 te spelen en het probleem kan oplossen? Het is in ieder geval een prachtig apparaatje dat verder ruimschoots aan al mijn verwachtingen voldoet.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben gehad!

[spamwarning]
p.s. Ik wil nog even kwijt dat die verkopers bij belcompany op de lijnbaan in rotterdam super klantvriendelijk zijn geweest, zoiets maak je echt niet vaak meer mee! We zijn vanmiddag met drie man zowat een uur aan het klooien geweest en toen ik met lege handen de deur uitliep waren ze nog super vriendelijk. Ik ga hem zeker dáár halen zodra ik een oplossing heb gevonden voor dat volume probleem.
[/spamwarning]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 10:03
Ik denk dat dat aan je nokia toestel ligt, ik heb ook de SE DS200 gekocht en die werkt perfect met mijn W950, ook de volume aanpassing. Super ding is het, heb mijn eigen Sennheiser CX300 oordopjes erop aangesloten en er komt echt super geluid uit! Het ding komt ook behoorlijk ver, in verbinding met mijn telefoon toch zeker wel 5 tot 10 meter. In verbinding met mijn pc icm een 100m bluetooth dongle (sitecom cn521) kan ik het hele huis doorlopen en hij blijft maar werken. Toch zeker wel 25 meter en door muren heen.

Je kunt trouwens ook de volume instellen dmv het play knopje op de DS200 in te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Dus ze komen nu mondjes maat in de winkels, en toch wil ik op de DS220 wachten :). Eigenlijk puur voor de kleur en de extra set in-ear dopjes, die mij altijd bevallen (meerdere ervan in bezit vanwege de K750, W880 en de DS970).

Wat bedoel je trouwens met play knopje ingedrukt houden, wisselt hij dan zelf van zachter naar harder af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 10:03
InsjaHH schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 09:54:
Dus ze komen nu mondjes maat in de winkels, en toch wil ik op de DS220 wachten :). Eigenlijk puur voor de kleur en de extra set in-ear dopjes, die mij altijd bevallen (meerdere ervan in bezit vanwege de K750, W880 en de DS970).

Wat bedoel je trouwens met play knopje ingedrukt houden, wisselt hij dan zelf van zachter naar harder af?
Correct. Dat is voor apparaten waarbij je niet het volume via het appraat kunt instellen. Als je het play knopje inhoudt word wisselt t geluid geleidelijk van hard naar zacht totdat je het gewenste volume hebt bereikt en dan laat je het knopje los.

Ik vind het eigenlijk best raar dat de DS220 nog niet verkrijgbaar is, het is precies hetzelfde apparaat maar dan een ander kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 228643 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:42:
Hoi allemaal,

Ik wil even mijn ervaringen van vandaag met de Sony Ericsson HBH-DS200 stereo bluetooth headset met jullie delen.

Met mijn Nokia 6120 bleek het eenvoudig om deze headset aan te sluiten. Kwalietit van zowel het muziek geluid als telefoon gesprek is uitzonderlijk goed. Geen sprake van onderbrekingen of wegvallen van de verbinding.

Enige probleem was dat de volume aanpassing via de telefoon niet werkt. Je kunt eigenlijk alleen maar kiezen tussen "hard" en "uit". Dit valt ook niet op te vangen met de equalizer settings want die hebben ook geen effect.

Erg jammer, want op de headset zelf zijn geen knoppen voorhanden om het volume mee te regelen.

De jongens in de winkel waren erg behulpzaam en zijn met hun eigen telefoons aan de slag gegaan om te kijken of het aan mijn telefoon lag. Echter de Nokia N73 waarmee ze het uitprobeerden kon alleen via het programma MSI-Blueplayer een stereo bluetooth headset aanspreken en daar lag het probleem. Via dit programma lukte het niet om een verbinding te maken met de HBH-DS200.

Koppelen buiten MSI-Blueplayer om lukte wel met de N73, maar dan is de muziek mono en klinkt heel blikkerig.

Conclusie; Ik denk dat het een probleem is met de firmware van de Nokia 6120 of een probleem met de implementatie in Symbian, en verwacht in korte tijd een oplossing hiervoor te vinden. Toch heb ik de headset nog maar even niet gekocht, want volumeregeling vind ik toch wel elementair.

Misschien dat een van jullie binnenkort nog de kans heeft om eens met die HBH-DS200 te spelen en het probleem kan oplossen? Het is in ieder geval een prachtig apparaatje dat verder ruimschoots aan al mijn verwachtingen voldoet.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben gehad!

[spamwarning]
p.s. Ik wil nog even kwijt dat die verkopers bij belcompany op de lijnbaan in rotterdam super klantvriendelijk zijn geweest, zoiets maak je echt niet vaak meer mee! We zijn vanmiddag met drie man zowat een uur aan het klooien geweest en toen ik met lege handen de deur uitliep waren ze nog super vriendelijk. Ik ga hem zeker dáár halen zodra ik een oplossing heb gevonden voor dat volume probleem.
[/spamwarning]
De Nokia 6120 ondersteunt standaard geen A2DP. Onlangs heeft Nokia een aantal oude toestellen alsnog van een A2DP upgrade voorzien maar daar zat de 6120 niet bij. Ik vermoed dat het ook niet meer gaat komen.

De MSI blueplayer is een stukje software dat een ander bluetooth profiel creatief "misbruikt" om alsnog het gewenste resultaat te verkrijgen. Alleen werkt deze "truuk" op headsets van i.Tech en MSI. Headsets van andere merken kennen deze truuk niet (omdat het geen standaard is) dus geven een foutmelding.

De Nokia N73 kan tegenwoordig wel A2DP aan maar moet dan wel eerst geupdate worden naar de laatste softwareversie. Dat kun je als klant tegenwoordig zelf met de Nokia Software Upgrade tool die je kunt downloaden op de Nokia website. Ik denk dat de vriendelijke BelCompany verkoper dus nog een oudere softwareversie in zijn toestel had en het daarom niet aan de slag kreeg. Hij kreeg het blikkerige geluid omdat er dan het standaard headsetprofiel werd gebruikt, deze heeft maar een bandbreedte van 3 kHz terwijl je bij "hifi" minimaal 18 kHz hebt. Ook heb je bij HSP 2x mono in plaats van stereo.

Kortom, als je perse stereo bluetooth wil hebben dan is die i.Tech clip headset volgens mij de enige oplossing (99% zeker dat dat wel werkt).

Tenslotte, volumeregeling is zover ik weet geen onderdeel van AVRCP (het profiel dat de controls regelt), dat gebeurd altijd "lokaal" op de headset zelf. Je regelt daar via eigen knopjes de eindversterking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bluetooth 2.1 in de aantocht.

Op MobileCowboys staat een mooi artikel inclusief filmpje. Het filmpje is zeker aan te raden om even naar te kijken!!!

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/5385/

IK denk dat de Nokia 6131 NFC versie binnenkort wel een softwareupdate krijgt zodat dit het eerste mobiele toestel gaat worden dat 2.1 ondersteunt. In decemember verwacht ik pas de eerste producten op de Nederlandse markt.

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 05-08-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Snirpo schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:27:
Correct. Dat is voor apparaten waarbij je niet het volume via het appraat kunt instellen. Als je het play knopje inhoudt word wisselt t geluid geleidelijk van hard naar zacht totdat je het gewenste volume hebt bereikt en dan laat je het knopje los.

Ik vind het eigenlijk best raar dat de DS220 nog niet verkrijgbaar is, het is precies hetzelfde apparaat maar dan een ander kleurtje.
Mja precies he? Ik blijf nog even doorbijten en hoop dat hij in ieder geval deze maand nog uitkomt bij een winkel... zojuist van GSM-Shop te horen gekregen dat hun leverancier 'm nog niet eens in de lijst heeft staan -> dus ook geen levertijd mogelijk :S.

Overigens een ander kleurtje + zo'n zelfde in-ear setje als de HPM's, om even precies te zijn :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Standaard kent A2DP twee type codecs om geluid te encoderen en decoder: SBC en MP3. Beide bieden nu al een aardig goede hifi kwaliteit maar voor de audiofielen is het nog niet goed genoeg.
Daarnaast is A2DP vaak niet lip-sync in geval van video. Het Amerikaanse bedrijf Open Interface North America Inc.heeft de oplossing gevonden door eigen codec te gebruiken.

Bluetooth to gain "audiophile-quality" sound

Audio transmitted across Bluetooth could provide "perfect, audiophile-quality sound" as soon as next year, according to Open Interface North America Inc. (OINA). The company claims its proprietary, patent-pending "SOUNDabout Lossless" Bluetooth codec to be capable of delivering remote digital audio that is "bit for bit" faithful to the original.

OINA's codec is intended to replace the Subband Codec (SBC) originally specified as part of Bluetooth's A2DP (Advanced Audio Distribution Profile). According to OINA, SBC is a "lossy" codec that discards data in order to fit audio into a bandwidth 345 Kbps or less.

Although SBC usually does its intended job of saving power and maintaining lip sync in video, it delivers poor sound, as users of Bluetooth headphones know. That's particularly true, OINA said in a statement, when they are playing media encoded in MP3, AAC, or other lossy formats. These combine with SBC to provide unpleasant compression artifacts.

OINA says its SOUNDabout Lossless codec contrasts to this by sacrificing no audio information, yet occupying bandwidth less than 510 Kbps. The company claims that power consumption is nonetheless relatively low, since SOUNDabout Lossless can run on a processor as lightweight as a 20MHz ARM7TDMI core (roughly 20 MIPS performance) -- little more than an efficient implementation of SBC. Additionally, its footprint is small, around 6KB.

OINA claims its codec also achieves low latency, unlike other lossless codecs such as ALAC and FLAC. It can compress and decompress audio in near real-time, (Free Lossless Audio Codec), neither of which achieves low-latency.

When listening to audio on a video clip, the audio should be no more than 40 milliseconds behind the video, OINA asserts. SOUNDabout Lossless is said to have an encoding latency under 10 milliseconds in all encoding modes, going as low as 2 milliseconds, allowing for highly accurate synchronization of picture and sound.

OINA CTO Breg Burns stated, "Wireless stereo headphones, for example, can now have exactly the same performance as a wired headphone."

Although initially implemented for Bluetooth 2.0, Burns points out that the SOUNDabout Lossless codec is also suitable for storage or WiFi transmission of media files. Mobile phones, MP3 players, wireless headsets and headphones, speakers, and car stereo systems are all cited as possible applications.

In addition to the SOUNDabout Lossless codec, OINA's SOUNDabout suite includes the eSBC codec, an alternative codec that enhances quality but is compatible with existing Bluetooth headphones and other devices. The suite also includes a SOUNDabout application development platform and the company's BLUEmagic protocol stack.

SOUNDabout Lossless is currently implemented on the x86 and ARM7 TDMI architectures, and is available for evaluation. Other platforms, including Broadcom's BCM2047, CSR's BlueCore5-Multimedia, Renesas's SuperH Family, and STM's STA529BT, will be available for evaluation beginning in the next several months, the company said.

The codec will normally be delivered in OS-independent, pre-compiled binaries for supported processor architectures, but it is implemented in ANSI C code, allowing the company to support ports to other processors, Burns added. It will therefore support embedded Linux, Windows Mobile, Windows CE, and other popular mobile and embedded OSes.

Bron: http://www.linuxdevices.com/news/NS4005891989.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:08:
[...]

De Nokia 6120 ondersteunt standaard geen A2DP. Onlangs heeft Nokia een aantal oude toestellen alsnog van een A2DP upgrade voorzien maar daar zat de 6120 niet bij. Ik vermoed dat het ook niet meer gaat komen.

[...]
Sorry voor de verwarring Robert, maar ik bedoelde nokia 6120 classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 13:58
ik heb een k750i en nu wil ik er een headset voor kopen, ik ben er al achter gekomen dat de k750i geen a2dp ondersteunt.
nou heb ik in de eerste pagina's van dit topic gelezen dat er ook a2dp headsets zijn met een dongle met 3.5 mm audio plug, alleen ik zieze alleen met zo'n grote koptelefoon.
zijn er ook van zulke dongle's met geen koptelefoon maar met zoiets als dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 228089 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:23:

Volgens De PDA shop ondersteunt de iPAQ niet het A2DP protocol. Hoewel ze wel aangeven dat de
Dat zou vreemd zijn, want mijn iPaq 2190 op Windows Mobile 5.0 doet heel netjes A2DP hoor.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142095

Hallo

Heeft er niemand een HTC p3600 -- TRINITY-- of heeft niemand dit probleem met het AV A2DP Bluetooth audio profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 20:57
ok, ik vraag het hier maar want weet niet meer waar ik ermee terecht moet.

probleem, ik wil graag bluetooth icm Windows Server 2003 aan de gang krijgen. Zou je zeggen dat het niet zo`n probleem mag zijn maar schijnbaar toch wel.
Ik heb op dit moment een Sitecom CN-512 dongle (bluesoleil) liggen maar die wil niet samen met PC Suite door 1 deur. Op Vista en XP heb ik hem wel aan de gang gekregen maar onder Server 2003 doet hij het gewoon niet |:(
Ik wil bluetooth gebruiken in combinatie met m`n Nokia N95 en m`n Sony BT30Q headset. Kort gezegt komt dat erop neer dat de dongle overweg moet kunnen met PC Suite en A2DP moet ondersteunen.

Kan iemand mij een beetje een richting op sturen want zie door de bomen het bos echt niet meer voornamelijk door het geneuzel met PC Suite....

Als iemand een manier weet om m`n Sitecom dongle aan de praat te krijgen is natuurlijk ook altijd welkom!

[ Voor 6% gewijzigd door digital-IMEI op 08-08-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Jabra A320s perfect werken met Vista. Bij die dongle wordt Widcomm software geleverd en via de Jabra site kun je een update downloaden voor Vista. De Widcomm stack is by far de beste stack en zeker beter dan BlueSoleil. Misschien nog even een tip, bij belcompany worden ze nu "opgeruimd" voor 10 euro. Ik heb gisteren de laatste in Ede gehaald. Wellicht hebben ze er nog 1 bij jou in de buurt.

[ Voor 122% gewijzigd door robertwebbe op 08-08-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 20:57
robertwebbe schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:15:
Ik heb een Jabra A320s perfect werken met Vista. Bij die dongle wordt Widcomm software geleverd en via de Jabra site kun je een update downloaden voor Vista. De Widcomm stack is by far de beste stack en zeker beter dan BlueSoleil. Misschien nog even een tip, bij belcompany worden ze nu "opgeruimd" voor 10 euro. Ik heb gisteren de laatste in Ede gehaald. Wellicht hebben ze er nog 1 bij jou in de buurt.
Ik weet niet zeker of deze reactie op mij was bedoeld maar ik zoek een dongle voor Server 2k3.
Heb er gisteren 1 bij de MM gehaald van D-Link, dadelijk even testen. Mijn computer thuis is gestorven dus schiet niet echt op, ben nu een testbak op m`n werk in orde aan het maken.

Zal wat laten weten!

ps, gisteren bij de MM ook de Sony BT30Q Bluetooth ear clip headset gehaald voor 33eu. Op internet nergens goedkoper te vinden dan 99eu (nl) dus voor de geintresseerde..... (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03-2023
Hoewel ik de Sony HBH-DS220 de mooiste vind en de Jabra 325s de meest functionele (ook support voor bedrade spelers) denk ik dat ik uiteindelijk toch maar voor de Plantronics pulsar ga. Groot voordeel van dat apparaat is de mini USB aansluiting.
Aangezien ik hem in de trein en in de auto wil gebruiken en ik een telefoon (QTEK S200) en een GPS unit met die aansluiting heb dan kan dat apparaat in elk geval overal opladen met dezelfde lader.
Nu eerst maar even zorgen dat mijn telefoon A2DP gaat ondersteunen.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjengcity schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:38:
[...]
Ik weet niet zeker of deze reactie op mij was bedoeld maar ik zoek een dongle voor Server 2k3.
[...]
Nee, maar deze tip wel.

Ik denk dat je je probleem op een andere manier wel kan oplossen, via de Nokia AD-47W dongle
(http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27028776#27028776), volgens mij gaat dat wel werken met Windows Server 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na lang wikken en wegen heb ik het er toch op gewaagd en de jabra bt320s besteld. Vandaag gearriveerd en even snel uitgeprobeerd. Een korte review:

Pairen met mijn nokia 6120 classic was geen enkel probleem. Zowel stereo muziek als spraak profiel worden automatisch geactiveerd.

De headset kan niet worden gebruikt terwijl hij aan de lader hangt.

De geluidskwaliteit is heel behoorlijk. Tijdens bewerkingen van de telefoon hoor je wat ruis/gesis maar dat is snel over en dan klinkt de muziek weer prima. Absoluut geen last van haperingen of skippen van muziek.

De bijgeleverde oortjes zitten niet lekker bij mij, maar het geluid dat er uitkomt is niet zo slecht. Voordeel is dat de kabels vrij kort zijn.

Geluidsniveau instellen kan zowel met de headset als op de telefoon. Pauzeren, voor- en achteruitspoelen en vorig- volgend nummer selecteren werken zonder probleem. Er is wel wat vertraging bij deze functies.

De headset ondersteunt ook spraakgestuurde oproepen. Dat moet ik nog eens uitproberen maar aangezien alle andere functies lijken te werken gok ik dat dat ook wel goed zal zitten.

De vormgeving is natuurlijk niet zo slick als bij de Sony Ericsson. Voordeel is echter dat 'ie voor een gewone mp3 speler zou kunnen doorgaan wat weer makkelijk is tijdens het vliegen, omdat ze altijd zeuren over het uitzetten van de telefoon :P De toetsen zijn lekker groot en voelen door eht rubber fijn aan.

De laadpoort is afgesloten met een rubber klepje, en als de oortjes zijn aangesloten is de headset praktisch waterdicht. Ik zou er niet bang voor zijn om met natte handen in een regenbuitje de knoppen te bedienen.

De metalen klip om hem aan je kleren te bevestigen is groot en voelt stevig aan.

Al met al lijkt het een goede aankoop te zijn geweest. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben gehad.

Groet,
Sandor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Heeft iemand al iets vernomen over de SonyEricsson HBH-DS220? Het is nu alweer bijna midden augustus en nog niets vernomen :|. Ik zie via Google wel steeds meer Duitse webwinkels hem in assortiment zetten, maar nog niks kwa op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
oddish2211 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:08:
ik heb een k750i en nu wil ik er een headset voor kopen, ik ben er al achter gekomen dat de k750i geen a2dp ondersteunt.
nou heb ik in de eerste pagina's van dit topic gelezen dat er ook a2dp headsets zijn met een dongle met 3.5 mm audio plug, alleen ik zieze alleen met zo'n grote koptelefoon.
zijn er ook van zulke dongle's met geen koptelefoon maar met zoiets als dit?
echt niemand iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oddish:

Bedoel je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
inderdaad, maar met welke jabra apparaten kun je deze dan linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oddish2211 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:50:
[...]

inderdaad, maar met welke jabra apparaten kun je deze dan linken?
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat je deze met elke bluetooth headset kunt linken. Het staat misschien wel in de handleiding van dat apparaat, heb je die bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 228643 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:03:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat je deze met elke bluetooth headset kunt linken. Het staat misschien wel in de handleiding van dat apparaat, heb je die bekeken?
Ja, het is gewoon een A2DP zendertje zeg maar. Je kunt er ook headsets van andere merken op gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
InsjaHH schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:58:
Heeft iemand al iets vernomen over de SonyEricsson HBH-DS220? Het is nu alweer bijna midden augustus en nog niets vernomen :|. Ik zie via Google wel steeds meer Duitse webwinkels hem in assortiment zetten, maar nog niks kwa op voorraad.
Volgens mij zag ik bij de phone house de ds200 liggen. Ik vind de prijzen van de headsets in Nederland echter dusdanig hoog dat ik mijn toevlucht maar tot duitsland zoek. Ik zag dat Temeon ze in elk geval op voorraad heeft (en geen verzendkosten rekent).

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
robertwebbe schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:12:
[...]

Ja, het is gewoon een A2DP zendertje zeg maar. Je kunt er ook headsets van andere merken op gebruiken.
ik dacht dat je deze alleen kunt linken met apparaten die er voor zijn gemaakt want ze werken met een bepaalde bluetooth code.

want hoe kan je met die a120s instellen dat die een verbinding moet maken met een a2dp headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
xoun schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:28:
Volgens mij zag ik bij de phone house de ds200 liggen. Ik vind de prijzen van de headsets in Nederland echter dusdanig hoog dat ik mijn toevlucht maar tot duitsland zoek. Ik zag dat Temeon ze in elk geval op voorraad heeft (en geen verzendkosten rekent).
Je hebt het dus over de DS200 toch en niet over de ds220?

Bij Temeon zie ik de laatste wel, maar nog niet uit voorraad leverbaar wegens nieuwheid product :|. Ik heb overigens het gevoel dat er meer verschil is tussen de DS200 en DS220, en dus niet alleen in-ear dopjes dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
InsjaHH schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:55:
[...]

Bij Temeon zie ik de laatste wel, maar nog niet uit voorraad leverbaar wegens nieuwheid product :|. Ik heb overigens het gevoel dat er meer verschil is tussen de DS200 en DS220, en dus niet alleen in-ear dopjes dus...
Sorry, my bad. Bij preis.de zag ik net andere sites die hem (voor iets meer) aanbieden.
De gebruiksaanwijzing van de DS200 en DS220 is dezelfde, dus ik verwacht weinig verschillen. Ook uiterlijk zie ik geen verschillen behalve de kleur (en de dopjes). Wel raar is dat de ene makkelijk leverbaar is en die andere eigenlijk helemaal niet

oddish2211 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:40:
[...]

ik dacht dat je deze alleen kunt linken met apparaten die er voor zijn gemaakt want ze werken met een bepaalde bluetooth code.

want hoe kan je met die a120s instellen dat die een verbinding moet maken met een a2dp headset?
Dergelijke zendertjes werken zonder authenticatie en zonder beveiliging. Je zet ze in pairingsmode (meestal een knop 10 seconden ingedrukt houden), dan de headset ook en dan gaan ze vanzelf pairen, zonder code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206805

iemand ervaring met de Philips SHB6102, dat is een stereo bluetooth koptelefoon met daarbij een adapter voor eventueel een muziekspeler. Heb een nokia n73 met de meest recente update die A2DP ondersteunt.
Krijg de nokia en adapter (gekoppeld aan muziekspeler) wel ieder afzonderlijk gepaird maar niet tegelijkertijd zoals zou moeten kunnen volgens de gebruiksaanwijzing.... :?

iemand?

trouwens erg goed geluid met deze headset en gebruikersvriendelijk...op een klein dingetje na...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 206805 op 22-08-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 14:19

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Is de mbr-100 van sony niks voor je. Kun je een hoofd telefoon insteken

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
InsjaHH schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:55:
[...]

Wir freuen uns, dass wir heute den folgenden Artikel:
1 x Clip-On Bluetooth-Headset HBH-DS220 silber SonyEricsson
versenden konnten.

Binnen 4 tot 10 werkdagen dus op de stoep.

Verschil blijkt echt alleen de kleur en de dopjes te zijn. Aangezien ik hem met autorijden wil kunnen gebruiken en niet steeds de dopjes wil verliezen heb ik deze dus maar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
xoun schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:38:
Verschil blijkt echt alleen de kleur en de dopjes te zijn. Aangezien ik hem met autorijden wil kunnen gebruiken en niet steeds de dopjes wil verliezen heb ik deze dus maar besteld.
Je bedoelt dus de DS200, haha verwarring ten top :9.

Laat me even weten wat je bevindingen zijn met welke DS2xx headset, en natuurlijk icm welke telefoon je hem hebt getest. Ik zag 'm laatst bij Expansys ook staan, maar er staat UK versie wat dus waarschijnlijk zal betekenen dat je met zo'n UK oplader / stekker zit... onhandig dus.

In Duitsland hebben ze toch dezelfde stekker aansluiting als wat wij hier hebben :?.

Vandaag iets merkwaardigs meegemaakt. Als je de Samsung U700 op een A2DP speaker wilt verbinden, dan dien je anders te werk te gaan dan als bij een A2DP headset. Voorbeelden zijn: de Parrot BoomBox, Sound of Party maar ook de autoradio's en dergelijke, eigenlijk alle apparaten waar geen handsfree bij in zit.

- start de Muziekspeler op vanuit het hoofdmenu
- start een liedje
- druk op Opties
- kies “Overbrengen naar Bluetooth”
- kies “Nieuwe apparaten zoeken”
- kies het gewenste apparaat (bijv. Parrot BOOMBOX)
- toets de bluetooth PIN code (0000)

Het geluid wordt nu via het externe apparaat afgespeeld.

De volgende keer hoeft de pairing stappen niet meer herhaald, dan speelt die direct af na de keuze “Overbrengen naar Bluetooth”.

• oddish2211
kromme schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:41:
[...]

Is de mbr-100 van sony niks voor je. Kun je een hoofd telefoon insteken
inderdaad, zoiets zoek ik.
maar heeft iemand ervaring met een a120s en een willekeurige headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Laatst online: 20-03 19:01
Deze vraag onder andere voor Snirpo en apenkopje:

Ik heb nu ook de MSI FS310. Echt super geluid op m'n nokia 6120 classic. Alleen ik heb een probleem met play/pause. Als ik muziek afspeel en op de middelste knop druk gaat ie op pauze, maar druk ik hierna nog eens dan gaat ie niet verder. Hadden jullie daar ook last van? Of iemand anders hier ervaring mee? Anders ligt het waarschijnlijk aan de firmware van m'n nokia.

Overigens is het bij AVRCP normaal dat je geen fast forward en backward hebt door >> of << in te houden, maar alleen de tracks kan skippen?

Alvast bedankt, Ralph

EDIT: ik heb zojuist MSI haar eigen software geinstalleerd (msi blueplayer), hierbij werkt play en resume wel als ik de multifunctionele toets gebruik. Ligt het dan toch aan de softwareversie van de telefoon? Of gebruikt nokia zelf een "ander" bluetooth signaal voor het play commando?

[ Voor 19% gewijzigd door Ralphfx op 28-08-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226165

Ik heb bij MM een DR-BT30Q headset aangeschaft voor 39 euro.Ik heb de headset gekoppeld aan een
onbekende BT usb adapter met Buesoleil software.Als ik achter mijn pc met BT adapter zit en naar muziek luister heb ik weinig last van drop-outs.Loop ik 3 meter weg heb ik nagenoeg geen ontvangst meer.

Bij Bol.com een door Robert Webbe aangeprezen Jabra A320s besteld a 19 euro met de hoop op een beter bereik en minder drop-outs.Helaas, hoewel de widcom software gebruiksvriendelijker is heb ik met de Jabra hetzelfde bereik en ook drop-outs daarbij komt ook nog dat de muziek soms zelfs vals klinkt.

De geluidskwaliteit van de headset vind ik best goed, het korte bereik (in combinatie met een BT adapter) met soms wat drop-outs vind ik minder.De headset presteert goed, gekoppeld met een Nokia 6021,goede verstaanbaarheid zonder dropouts Het draagcomfort vind ik redelijk maar dat blijft iets persoonlijks.
De prijs-prestatie verhouding vind ik goed.

Over de Jabra A320s ben ik minder tevreden.Hij maakt in mijn ogen de hooggespannen verwachtingen (nog) niet waar.(sorry Robert) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ralphfx schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:23:
[knip]
Overigens is het bij AVRCP normaal dat je geen fast forward en backward hebt door >> of << in te houden, maar alleen de tracks kan skippen?
Ja, AVRCP voorziet alleen in Volgende en Vorige nummer.
Anoniem: 226165 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:36:
[knip]
Over de Jabra A320s ben ik minder tevreden.Hij maakt in mijn ogen de hooggespannen verwachtingen (nog) niet waar.(sorry Robert) :'(
Je kunt het bereik vergroten door er een USB verlengkabel tussen te doen. Ik heb hem zelf ook niet meer rechtstreeks in mijn PC zitten maar aan zo'n kleine houten reclame vlaggenmastje geplakt. De PC staat op de grond en zo storen zij elkaar ook minder. In plaats van 3 meter bereik haal ik nu meestal wel zo'n 10 meter (zonder onderbrekingen). Nu de dongle dan ook op hoofdhoogte staat, "kijkt" hij over alle storingsbronnen heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
Laat me even weten wat je bevindingen zijn met welke DS2xx headset, en natuurlijk icm welke telefoon je hem hebt getest. Ik zag 'm laatst bij Expansys ook staan, maar er staat UK versie wat dus waarschijnlijk zal betekenen dat je met zo'n UK oplader / stekker zit... onhandig dus.

In Duitsland hebben ze toch dezelfde stekker aansluiting als wat wij hier hebben :?.
Duitsland is inderdaad dezelfde stekker als hier.

Ik heb nu sinds zaterdag de HBH DS220 in gebruik i.c.m. een Qtek S200 (met WM6 vanwege de A2DP). Dus binnen 4 dagen geleverd na bestelling.
De geluidskwaliteit is goed, hoewel hij af en toe wel wat hapert als je telefoon niet in het zicht ligt. Maar over het algemeen is het bereik heel behoorlijk (rond de 10 meter).
Bij Tomtom is er geen continue stroom en vallen dus de eerste lettergrepen weg. Ik heb dus al diverse keren head moeten geven (ipv ahead) er d'erop gemoeten (verderop).
Muziek luisteren gaat goed. Volume is ook te regelen evenals het pauzeren en starten met spelen. Voice dialing heb ik nog niet geprobeerd.
Bellen in de auto of trein gaat ook prima. Wel een bijzondere ervaring met die in-ear pluggen. Het is alsof je een heel gesprek voert met je vingers in je oren, voor wat betreft je eigen stem.
Het al wel wennen zijn, net als het gevoel van die doppen. Het is wel al een stuk comfortabeler dan eerdere (budget) pluggen.

Hij is lekker handzaam, niet al te zwaar. De batterij houdt het prima vol (na 2 uur autorijden, waarvan 1 uur met Tomtom, een paar telefoongesprekken en 2 uur muziek luisteren nog niet halfleeg. De draadjes zijn voor bij autorijden net iets te kort waardoor bij het omkijken het oordopje er nog wel eens uit wil vallen. Bij lopen en fietsen hoor je bij stille stukken / geen muziek wel flink wat windsuizingen, maar niet meer dan met on-ear doppen.

Al met al zeer tevreden met mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 196345 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:32:
als die A2DP ondersteunt dan zou ik bijna zeggen dat de Nokia Bluetooth Headset HS-12W ook op de Nokia 6110 moet werken. Is er iemand die deze headset heeft i.c.m. de 6110 nav.???

Deze headset zou ik graag willen aanschaffen maar weet niet zeker of die wel gaat werken op de 6110 en dan is het weggegooid geld en da`s zonde. kan iemand me een goede tip of zo geven.
Alvast bedankt.
robertwebbe schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:03:
[...]
Niet bedoelt om op te scheppen maar ik heb alle Nokia A2DP headsets liggen die ze hebben gemaakt behalve de HS-12W :D

Maar ik denk je niet onzeker hoeft te zijn, beide ondersteunen A2DP. Als de ene prima werkt heb ik geen enkele twijfel dat de andere ook prima werken.
Anoniem: 196345 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:28:
[...]
Kijk eens aan, de een heeft niets de ander alles. _/-\o_

Maar zou de radio functie het dan ook gewoon doen,??
en waarom hebt u deze nou niet, had u hem ff kunnen testen voor mij. :*)

Maar nou heb ik via via gehoord dat er in de HS-12W een nieuwe chip komt, zodat die met bijna alle telefoons werkt. Klopt dit gerucht? (Weet u iets meer misschien?)
Ze zijn ook niet van mij maar van het bedrijf waarvoor ik werk. We krijgen van de meeste Nokia accessoires een sample geleverd. Alleen de HS-12W helaas niet.

De radio zit gewoon los in de headset, dat is niet afhankelijk van het toestel.

Dat er nieuwe modellen komen zal altijd door blijven gaan. Maar om reden van "zodat die met bijna alle telefoons werkt" lijkt mij niet een van de reden. Je mobiele telefoon heeft A2DP en dan werkt het of je mobiele telefoon heeft geen A2DP en dan werkt het niet. Er is dus geen sprake van dat je telefoon wel A2DP heeft en dat bepaalde A2DP headsets dan niet werken. Althans, niet in het geval van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoun schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:13:
[...]
Bij Tomtom is er geen continue stroom en vallen dus de eerste lettergrepen weg. Ik heb dus al diverse keren head moeten geven (ipv ahead) er d'erop gemoeten (verderop).
Dit heeft te maken met nog een bug in TomTom. Hij detecteert dat er een A2DP verbinding beschikbaar is en routeert de aanwijzingen dan over A2DP. Echter wordt er geen rekening gehouden dat de meeste mobiele toestellen de bluetooth verbinding in een soort slaapstand zet als deze een tijdje niet gebruikt wordt.

Bij Route66 werkt dit al wel goed, al een seconde voor dat er iets gezegd gaat worden wordt de bluetooth alvast gewekt en dan pas volgt de aanwijzing. Ik heb het vermoeden dat dit (pas) in TomTom NAVIGATOR 7 opgelost gaat worden.
Nieuw aangekondige A2DP accessoires van Nokia:

Nokia MD-7W
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/sadm_files/md_7w_1.jpg
Nokia BH-903
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/sadm_files/nokia_bluetooth_bh903.jpg

• oddish2211
ik heb op bol.com de cn-531 besteld (maar 40,- !!! voor een a2dp headset !!!,
nu heb ik hem gekoppeld met mijn bluetooth 2.0 adapter met widcomm stack.
ik kan maar kiezen uit 2 profielen om een verbinding te maken, namelijk headset & stereo/a2dp.
als ik alleen verbinding maak via headset moet ik de bluetooth audio adapter als standaard instellen,
maar als ik stereo/a2dp kies dan krijg ik geen geluid.

bij apparaatbeheer staan 2 apparaten ; bluetooth audio adapter & bluetooth hoge kwaliteit audio adapter.
maar bij geluids apparaten in configuratiescherm staat alleen bluetooth audioadapter.

hoe krijg ik bluetooth hoge kwaliteit audio adapter in het geluidsmenu? zodat ik deze als standaard kan instellen.

ik heb Windows vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
oddish2211 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:35:
ik heb op bol.com de cn-531 besteld (maar 40,- !!! voor een a2dp headset !!!,
nu heb ik hem gekoppeld met mijn bluetooth 2.0 adapter met widcomm stack.
ik kan maar kiezen uit 2 profielen om een verbinding te maken, namelijk headset & stereo/a2dp.
als ik alleen verbinding maak via headset moet ik de bluetooth audio adapter als standaard instellen,
maar als ik stereo/a2dp kies dan krijg ik geen geluid.

bij apparaatbeheer staan 2 apparaten ; bluetooth audio adapter & bluetooth hoge kwaliteit audio adapter.
maar bij geluids apparaten in configuratiescherm staat alleen bluetooth audioadapter.

hoe krijg ik bluetooth hoge kwaliteit audio adapter in het geluidsmenu? zodat ik deze als standaard kan instellen.

ik heb Windows vista
heeft niemand hetzelfde?
a2dp apparaat staat wel in apparaatbeheer maar niet in het menu met geluidsapparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
xoun schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:13:
Duitsland is inderdaad dezelfde stekker als hier.

Ik heb nu sinds zaterdag de HBH DS220 in gebruik i.c.m. een Qtek S200 (met WM6 vanwege de A2DP). Dus binnen 4 dagen geleverd na bestelling.
De geluidskwaliteit is goed, hoewel hij af en toe wel wat hapert als je telefoon niet in het zicht ligt. Maar over het algemeen is het bereik heel behoorlijk (rond de 10 meter).
Muziek luisteren gaat goed. Volume is ook te regelen evenals het pauzeren en starten met spelen. Voice dialing heb ik nog niet geprobeerd.
Bellen in de auto of trein gaat ook prima. Wel een bijzondere ervaring met die in-ear pluggen. Het is alsof je een heel gesprek voert met je vingers in je oren, voor wat betreft je eigen stem.
Het al wel wennen zijn, net als het gevoel van die doppen. Het is wel al een stuk comfortabeler dan eerdere (budget) pluggen.

Hij is lekker handzaam, niet al te zwaar. De batterij houdt het prima vol (na 2 uur autorijden, waarvan 1 uur met Tomtom, een paar telefoongesprekken en 2 uur muziek luisteren nog niet halfleeg. De draadjes zijn voor bij autorijden net iets te kort waardoor bij het omkijken het oordopje er nog wel eens uit wil vallen. Bij lopen en fietsen hoor je bij stille stukken / geen muziek wel flink wat windsuizingen, maar niet meer dan met on-ear doppen.

Al met al zeer tevreden met mijn aankoop.
Dat klinkt goed! Waar heb je 'm uiteindelijk besteld, dan ga ik toch sterk overwegen om hetzelfde te doen. De meeste winkels hier in de omgeving kijken je vreemd aan om vervolgens aan je te melden dat hun leverancier hem nog niet eens heeft opgenomen in hun assortiment! :/.

Dus graag details over je aankoop, ervaring met webshop, evt per mail om verdere off-topic te voorkomen.

PS: heb je misschien wat real-life foto's van je zwarte DS220? Ik ben wel nieuwsgierig hoe ze er nu echt uit zien ipv die grafisch gegenereerde press foto's.

[ Voor 3% gewijzigd door InsjaHH op 03-09-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232038

Anoniem: 226165 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:36:
Ik heb bij MM een DR-BT30Q headset aangeschaft voor 39 euro.Ik heb de headset gekoppeld aan een
onbekende BT usb adapter met Buesoleil software.Als ik achter mijn pc met BT adapter zit en naar muziek luister heb ik weinig last van drop-outs.Loop ik 3 meter weg heb ik nagenoeg geen ontvangst meer.

Bij Bol.com een door Robert Webbe aangeprezen Jabra A320s besteld a 19 euro met de hoop op een beter bereik en minder drop-outs.Helaas, hoewel de widcom software gebruiksvriendelijker is heb ik met de Jabra hetzelfde bereik en ook drop-outs daarbij komt ook nog dat de muziek soms zelfs vals klinkt.

De geluidskwaliteit van de headset vind ik best goed, het korte bereik (in combinatie met een BT adapter) met soms wat drop-outs vind ik minder.De headset presteert goed, gekoppeld met een Nokia 6021,goede verstaanbaarheid zonder dropouts Het draagcomfort vind ik redelijk maar dat blijft iets persoonlijks.
De prijs-prestatie verhouding vind ik goed.

Ik heb mijn Sony DR-BT30Q met enkele verschillende bluetooth dongles uitgeprobeerd, en de CN-521 van Sitecom werkt perfect. Uitstekend bereik, helemaal geen onderbrekingen in het hele appartement. Deze dongle is een Class 1 (100 m) apparatje, en niet alleen het zendvermogen groter is, maar ook de gevoeligheid van de ontvanger. Dit is belangrijk omdat de headset altijd Class 2 is, en een kleiner zendvermogen heeft dan de Class 1 dongle. In het kort, met deze dongle werkt DR-BT30Q uitstekend. Hij is ook vrij goedkoop, bij MM te vinden voor zo'n 10 euro. De bluetooth stack is van Toshiba; volgens mij, beter dan Bluesoleil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227144

Heb sinds kort een Parrot MK 6000 in combinatie met Nokia 6300 met 2 GB microSD en dat laat me toch een 20 tal albums beluisteren in de auto. Maar meer dan 2 GB kan (voorlopig) niet. Nu heb ik een externe harde schijf met 80 GB aan muziek. Graag zou ik die harde schijf in mijn auto nemen, uitrusten met Bluetooth en die 80 GB muziek via mijn Nokia 6300 laten afspelen. Kan dit?
Ander voorbeeld: ik wil die 80 GB harddisk aan mijn hifi koppelen, zonder pc. Hoe? Koppelen aan pda? via mijn Nokia? Die heeft toch een muziekspeler? Of moet ik me toch nog een I-Pod van 80 GB kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:25

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Met zoekmachine van GoT en misschien niet helemaal de juiste woorden kom ik niet echt verder. Dus ik ga de volgende vraag op de gok stellen:

Is het mogelijk dmv A2DP boxen draadloos te kunnen verbinden met een versterker? Dit dmv van bijv. een bluetooth component aan te sluiten.

Het zou mij geweldig lijken om alle snoeren van mijn boxjes weg te kunnen doen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuw aangekondigde A2DP producten van Parrot:

Parrot DS3120
Afbeeldingslocatie: http://www.tracyandmatt.co.uk/blogs/media/blogs/tracyandmatts_blog/parrotDS3120.jpg

Technische specificaties:
o Plays music from:
- Mobile phones
- MP3 players
- iPod® through provided USB cable
- SD memory cards
- USB connection (cable or memory stick)
- Line-in socket (3.5mm)
o 1.8 inch TFT colour screen
o Handsfree calling
o Automatic phonebook synchronization, depending on the mobile phone
o Mains or battery powered
o Up to 10 hour battery life with 6x C batteries
o Class D Audio amplifier
o 20 Watt RMS power output
o 9-button interface
o Additional functions: clock & alarm
o Bluetooth profiles supported: A2DP, AVRCP and HSP
o 1,5 kg in weight

Parrot DS1120 Bluetooth Stereo Sound-system
Afbeeldingslocatie: http://www.shinyshiny.tv/parrot.jpg

Technische specificaties:
o Stereo hi-fi system
o Class D audio amplifier
o Wideband driver
o Total Power output : 30 Watt RMS
o Frequency range : 100 Hz @ 18 kHz
o Three-button user interface (touch-sensitive)
o Settings : volume, pairing
o Compatible sources : Bluetooth stereo (A2DP) devices / Analogue audio devices
o Line-in socket : 3,5 mm jack
o Power supply : AC : 100 & 240V / DC : 15V
o PC software : Parrot Audio Suite

Dimensions
o Dimensions : 153 x 144 x 131 mm (per speaker)
o Weight : 950 g (per speaker)

Bluetooth
o Bluetooth v2.0 + EDR
o Profiles supported : A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) and AVRCP (Audio/Video Remote Control Profile)
o Maximum range : 10 metres
o Pairing : by PIN code
o Updates via Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 07:16
Falcon schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:03:Is het mogelijk dmv A2DP boxen draadloos te kunnen verbinden met een versterker? Dit dmv van bijv. een bluetooth component aan te sluiten.

Wat een idee... nog niet bedacht, maar ik zocht er op en vondt dit:
http://gadgetfreak.typepa...006/05/a2dp_speakers.html

Maar ik denk dat je zoiets zoekt:
Sony stereo music bluetooth reciever-transmitter

[ Voor 32% gewijzigd door Angelus1753 op 05-09-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:17
robertwebbe schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:59:
Ze zijn ook niet van mij maar van het bedrijf waarvoor ik werk. We krijgen van de meeste Nokia accessoires een sample geleverd.
Ik weet dus welk bedrijf :)

Iemand trouwens goede ervaringen met de jabra 620s icm een N73?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Falcon schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:03:
Met zoekmachine van GoT en misschien niet helemaal de juiste woorden kom ik niet echt verder. Dus ik ga de volgende vraag op de gok stellen:

Is het mogelijk dmv A2DP boxen draadloos te kunnen verbinden met een versterker? Dit dmv van bijv. een bluetooth component aan te sluiten.

Er zijn wel een paar fabrikanten mee bezig maar ik heb nog geen kant en klare setjes gezien. Het enige dat ik wel heb gezien en getest zijn de Parrot Sound speaker:
Afbeeldingslocatie: http://www.parrot.com/fr/produits/parrotsoundsystem/texte_sound/image/parrot_sound_system_bluetoo.jpg

Ze werken heel goed maar aan ieder voordeel zit natuurlijk ook een nadeel. Iedere speaker moet nog wel gevoed worden dus echt draadloos ben je ook weer niet. De apparatuur is ook meestal maar klasse 2 waardoor je een theoretisch maximum hebt van 10 meter. In de praktijk haal je dat meestal niet dus als je een grote kamer hebt, heb je al een probleem.

Vaak is het ook zo dat één speaker de master is (en die heeft dus contact met de 'zender') en de tweede speaker is een slave. Via een scatternet verbinding communiceren die weer met elkaar. Maar dit kan zowel een voordeel als nadeel zijn voor het bereik.

Ik hoop maar dat de fabrikanten klasse 1 gaan gebruiken voor het doel waarvoor jij het wilt gaan gebruiken.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

robertwebbe schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:08:
[...]

Er zijn wel een paar fabrikanten mee bezig maar ik heb nog geen kant en klare setjes gezien. Het enige dat ik wel heb gezien en getest zijn de Parrot Sound speaker:

Ze werken heel goed maar aan ieder voordeel zit natuurlijk ook een nadeel. Iedere speaker moet nog wel gevoed worden dus echt draadloos ben je ook weer niet. De apparatuur is ook meestal maar klasse 2 waardoor je een theoretisch maximum hebt van 10 meter. In de praktijk haal je dat meestal niet dus als je een grote kamer hebt, heb je al een probleem.

Vaak is het ook zo dat één speaker de master is (en die heeft dus contact met de 'zender') en de tweede speaker is een slave. Via een scatternet verbinding communiceren die weer met elkaar. Maar dit kan zowel een voordeel als nadeel zijn voor het bereik.

Ik hoop maar dat de fabrikanten klasse 1 gaan gebruiken voor het doel waarvoor jij het wilt gaan gebruiken.
Op zich heb ik er niks op tegen dat zij hun eigen voeding nodig hebben.. zonder draadloze stroom cq onuitputtende bron zal dit helaas voor een hele lange tijd blijven.

Net even gekeken, maar helaas zijn deze niet bruikbaar als een draadloze dolbysurround oplossing.

Heb ik nu een gat in de markt gevonden?

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 06-09-2007 15:05 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:55
Ben wel benieuwd hoe je dit wil gaan toepassen Falcon.
i.c.m een pc, of echt met een mobiel?

Zelf twijfel ik over een geschikte headset voor mijn 6110.
Mijn Freepulse is defect geraakt, dus zit momenteel zonder een headset.
De Logitech HS 200 is uit de handel gehaald volgens mij, die leek in principe ideaal voor mijn doelstelling. (hardlopen met degelijk geluid + telefoon op kunnen nemen)

• Evil.bean
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 13:51
Hey Robert,

Ik las dat je ook ergens een Parrot BOOMBOX had.

Kun je daar niet net zo'n review van geven als je hebt gedaan bij de Parrot PARTY?

Misschien heb je dit al gedaan :? Maar in dat geval kon ik dat review niet vinden |:(

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 00:07
Zijn inmiddels BT 2.1 headsets te koop? Ik zoek maar vind alleen paar duizend sites met exact hetzelfde nieuwsbericht, introductie van 2.1.

• Ralphfx
  • Laatst online: 20-03 19:01
Ralphfx schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:23:
Probleem met de MSI FS310 i.c.m. nokia 6120 classic. Ik heb een probleem met play/pause. Als ik muziek afspeel en op de multifunctionele knop druk (knop voor power/opnemen/neerleggen/play/pause) gaat ie op pauze, maar druk ik hierna nog eens dan gaat ie niet verder. Heeft iemand hier ook last van (event. met andere headset)? Of iemand hier ervaring mee? Firmware probleem?

Alvast bedankt, Ralph

NB: met MSI haar eigen software (msi blueplayer), werkt play en resume wel als ik de multifunctionele toets gebruik. Ligt het dan toch aan de softwareversie van de telefoon? Of gebruikt nokia zelf een "ander" bluetooth signaal voor het play commando?
niemand?

[ Voor 11% gewijzigd door Ralphfx op 06-09-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eddos schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:18:
Ben wel benieuwd hoe je dit wil gaan toepassen Falcon.
i.c.m een pc, of echt met een mobiel?

Zelf twijfel ik over een geschikte headset voor mijn 6110.
Mijn Freepulse is defect geraakt, dus zit momenteel zonder een headset.
De Logitech HS 200 is uit de handel gehaald volgens mij, die leek in principe ideaal voor mijn doelstelling. (hardlopen met degelijk geluid + telefoon op kunnen nemen)
De toepassing die ik zoek is eigenlijk een draadloze dts/dolbysurround set. Want wie kent het niet.. je gaat overal je boxen plaatsen, maar je moet altijd een draad trekken van je versterker naar de boxen.

Het is niet helemaal waar A2DP voor bedoeld is, maar het zou mooi zijn als het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Volgens mij is A2DP daar veel te traag voor, als in latency.

Heb je hier al eens naar gekeken?
Een Speaker setje met draadloze achterspeakers...
http://www.logitech.com/i...kers/devices/229&cl=nl,nl

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gat in de markt is dus hierbij opgevuld :) .. Dit is inderdaad wat ik bedoel. Maar alleen de prijs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evil.bean schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:26:
Hey Robert,

Ik las dat je ook ergens een Parrot BOOMBOX had.

Kun je daar niet net zo'n review van geven als je hebt gedaan bij de Parrot PARTY?

Misschien heb je dit al gedaan :? Maar in dat geval kon ik dat review niet vinden |:(
Ik zie dat je in Dieren woont. Als je het leuk vind mag je wel een keer langskomen in Veenendaal, is niet zo gek ver er vandaan. Gaan we er even mee spelen en mag jij er van zeggen wat je er van vindt.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 07-09-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:27:
Zijn inmiddels BT 2.1 headsets te koop? Ik zoek maar vind alleen paar duizend sites met exact hetzelfde nieuwsbericht, introductie van 2.1.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28508749#28508749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101049

Weet iemand of dit mogelijk is:

1)De logitech HS200 stereo bleutooth headset in combinatie met een pda EN een nokia 6288 (deze laatste moet niet in stereo zijn)

tegelijk dus..

Ik had graag een HS200 gekocht om deze onder een helm te dragen op de moto maar had er ook graag mee kunnen bellen en tomtom+muziek van de pda mee gehoord.

Is dit het onmogelijk dat ik vraag?

2)Is het tevens mogelijk om een soort intercom te bouwen volledig draadloos met dergelijke headsets? eventueel in samenwerking met de pda?

De pda bevat WM 2005

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 101049 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:30:
Weet iemand of dit mogelijk is:

1)De logitech HS200 stereo bleutooth headset in combinatie met een pda EN een nokia 6288 (deze laatste moet niet in stereo zijn)

tegelijk dus..

Ik had graag een HS200 gekocht om deze onder een helm te dragen op de moto maar had er ook graag mee kunnen bellen en tomtom+muziek van de pda mee gehoord.

Is dit het onmogelijk dat ik vraag?

2)Is het tevens mogelijk om een soort intercom te bouwen volledig draadloos met dergelijke headsets? eventueel in samenwerking met de pda?

De pda bevat WM 2005

Pieter
In theorie zou het mogelijk moeten zijn om met de HS200 twee verschillende apparaten een verbinding te hebben waarvan een A2DP met de PDA en HeadSetProfile met de 6288. Je PDA moet overigens wel AKU 2.3 of hoger hebben zodat je uberhaupt A2DP kunt gebruiken. En wellicht heb je ook nog een verplichting om ze in een bepaalde volgorde te koppelen en connecten.

Het antwoord op je tweede vraag is nee. Het is wel een hele leuke toepassing maar een bluetooth apparaat kan eigenlijk slechts 1 verbinding opbouwen met hetzelfde type profiel. Dus 1 apparaat kan nooit 2 headset verbindingen tot stand brengen, daarvoor zou je twee bluetooth zendertjes nodig hebben.

Misschien is deze oplossing iets voor je:

Blue Ant Interphone HandsFree&Intercom Bluetooth Headset Kit

The spring is here, the weather gets better and you are ready to take your bike for a ride. The only problem is how to stay in touch with your friends with your helmet on, wind howling in your ears and your bike engine roaring beneath you.

Now Blue Ant has a solution - Bluetooth cell phone compatible, wireless, water-resistant, windproof, removable and rechargeable Interphone Handsfree & Intercom that can be used at up to 130 km/h.

Afbeeldingslocatie: http://www.unwiredview.com/wp-content/uploads/2007/03/my-blue-ant-handsfree-inercom-helmet-bluetooth-kit.jpg

With Blue Ant Bluetooth helmet kit you will be able to talk over your cell phone or to your passenger, or even to another bike within 150 meters from you. All while happily riding your bike.

And all this just for … €199

Hier te koop: BlueAnt

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 08-09-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 00:07
Interessant, maar waarom kunnen bepaalde headsets wel 2 verbindingen maken (met een laptop en telefoon tegelijk) maar zou een laptop niet 2 verbindingen met 2 headsets kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-12-2020
Ik beschik over een nokia 6234 (die A2DP ondersteund) en zou me een bluetooth headset willen aanschaffen, welke is aan te raden?
Zijn er nadelen van headsets die achter ge hoofd lopen?
Zijn m.a.w. oortjes beter?

Dank bij voorbaat

ben erg tevreden met m'n bluetooth stereo headset van philips SHB6102...goed geluid.
hou niet van in ears, de beugel van hoofdtelefoon is niet instelbaar maar loopt achter je hoofd ipv bovenop, dit is ff wennen...
je kunt sterkte geluid instellen, nummers skippen én telefoon opnemen via het rechterdeel van de hoofdtelefoon. gebruik het samen met nokia n73. je krijgt er een bluetooth dongle bij die je bijvoorbeeld aan een muziekspeler, laptop, etc kunt koppelen...muziekspeler en telefoon zijn niet tegelijkertijd te beluisteren...

• -flip-
Anoniem: 206805 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:16:
ben erg tevreden met m'n bluetooth stereo headset van philips SHB6102...goed geluid.
hou niet van in ears, de beugel van hoofdtelefoon is niet instelbaar maar loopt achter je hoofd ipv bovenop, dit is ff wennen...
je kunt sterkte geluid instellen, nummers skippen én telefoon opnemen via het rechterdeel van de hoofdtelefoon. gebruik het samen met nokia n73. je krijgt er een bluetooth dongle bij die je bijvoorbeeld aan een muziekspeler, laptop, etc kunt koppelen...muziekspeler en telefoon zijn niet tegelijkertijd te beluisteren...
Bedankt voor de reactie!
Dus zo'n beugel zit beter? Dit plus door het feit dat de geluidskwaliteit daarbij meestal iets beter is nijgt me voor zo'n model te kiezen.
Op foto's ziet de SHB6102 er ongelofelijk lelijk uit, hoe oogt hij als je'm op hebt?
Ben nog wat aan het twijfelen op de Logtech Freepulse misschien een betere optie is, deze kan ik namelijk ook al mn tv aansluiten. Nadeel is dat je er niet mee kan bellen...
Anders zal het misschien toch deze SHB6102 worden :)

[ Voor 3% gewijzigd door -flip- op 12-09-2007 17:03 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Hoe werkt dat display van een parrot mk6100 icm een A2DP signaal?
Zit dat display er alleen maar op om informatie van de carkit weer te geven (volume verhogen verlagen, namen van adresboek weergeven bij bellen), of verschijnt er ook de naam van de arties bij het afspelen van een MP3'tje (vanuit de id3tag ofzo)? Ik heb geen flauw idee of deze info uberhaupt wel binnen a2dp wordt meeverzonden :)
Ik zit zelf namelijk te denken aan een parrot mk6100 of Funkwerk Dabendorf EGO Flash als carkit, maar ik weet niet of het extra display de meerkosten wel waard zijn ten opzichte van de corresponderende types zonder display (scheelt grofweg 50%).

Ik begrijp dus eveneens dat je bij zo'n carkit kan kiezen of het belgeluid (stemmen ed) via normaal bluetooth gaat of via A2DP, en dat een tomtomstem (tomtom op smartphone) automatisch A2DP pakt. Kan je op zo'n carkit dan instellen dat het bluetooth geluid via de ingebouwde versterker gaat (met evt losse speaker) en het A2DP signaal via de line out (naar radio line in) wordt doorgestuurd?

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 12-09-2007 19:20 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• xoun
-flip- schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:18:
Ik beschik over een nokia 6234 (die A2DP ondersteund) en zou me een bluetooth headset willen aanschaffen, welke is aan te raden?
Zijn er nadelen van headsets die achter ge hoofd lopen?
Zijn m.a.w. oortjes beter?

Dank bij voorbaat
Als je een in ear oplossing zoekt zijn de sony HBH DS200 en HBH DS220 wel een aanrader. Lekker kleine eenheid met alle functies daarop (knoppen en microfoon) en 3,5 mm aansluiting zodat je ook makkelijk de koptelefoon kan wisselen. Er zit alleen geen bediening voor skippen tussen en spoelen binnen nummers.

-flip- schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:01:
[...]

Bedankt voor de reactie!
Dus zo'n beugel zit beter? Dit plus door het feit dat de geluidskwaliteit daarbij meestal iets beter is nijgt me voor zo'n model te kiezen.
Op foto's ziet de SHB6102 er ongelofelijk lelijk uit, hoe oogt hij als je'm op hebt?
Ben nog wat aan het twijfelen op de Logtech Freepulse misschien een betere optie is, deze kan ik namelijk ook al mn tv aansluiten. Nadeel is dat je er niet mee kan bellen...
Anders zal het misschien toch deze SHB6102 worden :)
Zo te zien lijkt de Logitech Freepulse erg op de Philips SHB6102 maar is de Logitech goedkoper...
Lelijk en mooi zijn hele subjectieve begrippen...ik weet niet wat jij mooi vindt...het blijft plastic...
Ken iemand die zo'n beugel vreselijk vindt en dan bedoel ik niet het uiterlijk maar dat de beugel bijna in je nek zit..ik heb hier zelf geen last van en vind het prima zitten... :)

• -flip-
Anoniem: 206805 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:22:
[...]

Zo te zien lijkt de Logitech Freepulse erg op de Philips SHB6102 maar is de Logitech goedkoper...
Lelijk en mooi zijn hele subjectieve begrippen...ik weet niet wat jij mooi vindt...het blijft plastic...
Ken iemand die zo'n beugel vreselijk vindt en dan bedoel ik niet het uiterlijk maar dat de beugel bijna in je nek zit..ik heb hier zelf geen last van en vind het prima zitten... :)
Wel, echt lelijk is de SHB6102 niet, maar toch :)
Ik denk toch dat ik voor deze ga gaan, een beugel+mogelijkheid om handsfree te bellen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Na dit topic te hebben doorgespit, heb ik voor de Plantronic pulsar 260 gekozen voor bij mijn e-ten x500+, omdat deze is op te laten middels mini-usb, dus hoef ik op vakantie e.d. niet met nog een oplader te sjouwen.

Installeren was een eitje: paringsknopjes indrukken, werd meteen gevonden door mijn pda en ingesteld. Geluid van de megeleverde dopjes was redelijk, maar haalt het niet bij goede in-ear dopjes (ik heb sharp en sony gebruikt - dus laat staan hele goede...). Enige euvel aan de headset vind ik het gebrek aan 3,5" plugje, dus daar heb ik zelf voor gezorgd. In het microfoonhuisje (met knopje) heb ik de aansluiting van de oordopjes losgesoldeerd en er een verloopje naar 3,5" vrouwtje ingesoldeerd. Geweldig, want nu heb ik nog steeds de mic, maar kan ik er elke gewone headset inpluggen. (foto's volgen)

Nu mijn sharps ingezet, en het klinkt al meteen stukken beter. Vooral de hoge tonen komen prima door, de bas blijft alleen flink achter. Met de equalizer in Pocketmusic heb ik die aardig kunnen bijstellen. Helemaal het niveau van mijn iAudio haalt ie niet, maar het klinkt goed genoeg voor een fietstocht of treinreis.

Enige minpunt vind ik de irritante piepjes die het ding geeft als ik het geluid harder of zachter zet, verder dik tevreden. De skip en pauze knopjes werken prima, en ik heb (nog) geen last van storing gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
vraagje, heb nog geen antwoord gekregen in het htc vox topic, misschien is de kans hier wat groter:

de sony ericsson ds980 heeft de mogelijkheid om door het telefoonboek van je toestel te bladeren zonder de telefoon uit je zak / tasje te halen.

weet iemand of dit werkt met de htc vox? of werkt het uberhaupt niet op andere toestellen dan sony ericssons (de headset wel, maar het telefoonboek verhaal)

bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb naar mijn idee goed gezocht, maar bestaat er iets via bluetooth van computer naar stereotoren ofzo? Andersom zou wel lukken denk ik... aangezien je een 3,5mm-jack naar een koptelefoon kan sturen via bluetooth. Dan zal een computer dat signaal ook wel oppikken.

Maar goed wat ik eigenlijk zoek is:
usb bluetoothstick -> 3,5mm-jack-blok-uitgang-ding :P

Iemand een idee of dat bestaat? Of een manier? Het moet draadloos over metertje of 4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 12:21
Mau_Maus schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:23:
Ik heb naar mijn idee goed gezocht, maar bestaat er iets via bluetooth van computer naar stereotoren ofzo? Andersom zou wel lukken denk ik... aangezien je een 3,5mm-jack naar een koptelefoon kan sturen via bluetooth. Dan zal een computer dat signaal ook wel oppikken.

Maar goed wat ik eigenlijk zoek is:
usb bluetoothstick -> 3,5mm-jack-blok-uitgang-ding :P

Iemand een idee of dat bestaat? Of een manier? Het moet draadloos over metertje of 4...
Een stereo met bluetooth nemen voor minimaal 129 euro is zeker geen optie, dus ik zou zeggen....een bluetooth ontvangstkastje, die je op aux aansluit..?
Sony Ericsson heeft ze, kosten een euro of 30-40 geloof ik. Hier kan je hem vinden, een Bluetooth Music Receiver dus. Bedoeld om muziek van je mobiel op je stereo af te spelen, dus als je het ipv je mobiel gewoon met je pc verzend...

• Mau_Maus
  • Niet online
PolluxDKB schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:46:
[...]

Een stereo met bluetooth nemen voor minimaal 129 euro is zeker geen optie, dus ik zou zeggen....een bluetooth ontvangstkastje, die je op aux aansluit..?
Sony Ericsson heeft ze, kosten een euro of 30-40 geloof ik. Hier kan je hem vinden, een Bluetooth Music Receiver dus. Bedoeld om muziek van je mobiel op je stereo af te spelen, dus als je het ipv je mobiel gewoon met je pc verzend...
Dat ziet er goed uit. Precies wat ik bedoel. Iemand nog bekend met andere merken? Of kwaliteit? Want het heeft niet echt een naam en ik zoek me rot en heb dankzij dit bericht nu 1 oplossing ieder geval! Bedankt!

• Mau_Maus
  • Niet online
Aanvullend op mijn andere vraag... Welke USB-Bluetooth-Stick is de beste die er nu is? Dus 2.0 +EDR (A2DP) en CLASS 1 (100m) enz. Ik weet dat de software van WIDCOMM wordt aangeraden voor Bluetooth dingen. Maar goed welke stick is op het moment het beste (ook qua compatibility) en dus het liefst in samenwerking met:

http://www.sonyericsson.c...te=pip1&zone=pp&pid=10795

en/of

http://www.sony.nl/view/S...gory=PAA+Stereo+Bluetooth

@ robertwebbe:

Ik ben ook wel benieuwd naar jouw antwoord op beide vragen van me, aangezien jij veel getest hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Mau_Maus op 16-09-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 12:13
Is er nog steeds niemand met ervaring met de Sony DR-BT21G?
http://www.sony.nl/view/S...gory=HED+Stereo+Bluetooth

Robertwebbe wellicht?

Carpe Noctem

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste