Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's nou jammer, zou ook wel te makkelijk zijn dan ;) Upgraden naar 1.2 is verder dan niet interessant eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een DMC-TZ7 toestel. 8)
Ben er dik tevreden mee alleen het bewerken van de films in de avchd lite mode valt me dik tegen.
Het orginele programma wat er bij zit photo studio heeft te weinig functies.
Dus ben ik op zoek gegaan waar ik wat mee kon.

En dat valt nog niet mee.
Wat ik gebruik nu is handbrake om files snel om te zetten.
ik gebruik nu in demo mode van Sony
vegas movie studio platinum
version 9.0b (build 92)
Het is geen makkelijk programma maar kan wel omgaan met de bestanden wat op de camera staan.
andere suggesties van programma's zijn welkom.

Liefst in het Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_The_Ripper
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 16:11
ind0mi schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:48:
Met welk programma editten en branden jullie de films gemaakt met de TZ7?
Ik neem op in avchd lite en bewerk het met CyberLink PowerDirector, werkt perfect, snel en veel uitvoer mogelijkheden.
Is wel alleen in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack_The_Ripper schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:14:
[...]

Ik neem op in avchd lite en bewerk het met CyberLink PowerDirector, werkt perfect, snel en veel uitvoer mogelijkheden.
Thanks! Heb even de site van de software gecheckt. Mooi programma, kan je echt veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:00
Ik zou graag binnenkort een TZ7 willen aanschaffen maar ik vind 315 euro toch best veel (goedkoopste prijs bij pricewatch). Weet iemand of die toevallig ergens nog in de aanbieding is ofzo binnenkort? Ik weet dat ik ook een TZ6 of TZ5 kan kopen voor een stuk minder geld, maar dan heb ik toch het gevoel dat ik ''verouderde'' hardware koop. :P Ik weet, niet echt verstandig, maar dat knaagt bij mij altijd, dus daarom heb ik liever toch een TZ7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TZ6 is precies even oud als de TZ7 hoor. Heeft alleen een MP minder, geen HD filmfunctie en een kleiner schermpje. Als je daarmee kunt leven is het een prima keuze. En anders is er nog de Samsung WB500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:00
Is dat zo? Hmm...nog maar eens naar kijken dan. Maar dan denk ik dat de TZ7 die extra 75 eu wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens

Ik heb eindelijk de panasonic dmc TZ7 gekocht, nou de foto's zijn uiteraard haarscherp....maar het opnemen van videos is veel te korrelig....heb jullie daar ook last van of moet ik iets aan de opties veranderen....??

alle hulp is welkom

grt
Icoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 09:09
In meer licht filmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikds
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 08:55
Vandaag voor de eerste maal gefilmd. SD 2 GB gebruikt en na 4 min was ze al vol.
Opnamefunctie: motion jpeg, opname kwaliteit heb ik HD staan, of neem ik best VGA of GVGA?
Welke SD kaart raden jullie mij aan: merk enz...
Thx

[ Voor 16% gewijzigd door erikds op 05-07-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 20:16
Ik heb zelf destijds 2 stuks 8GB Transcend SDHC klasse 6 geheugen gekocht.
http://interngeheugen.com/prodlijst.odb?sortgroep=STD050B

Misschien is het nog wel goedkoper te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikds
Thx voor de reactie!
Gaan deze kaarten door mijn Mac (MBP) te lezen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
erikds schreef op maandag 06 juli 2009 @ 08:41:
Thx voor de reactie!
Gaan deze kaarten door mijn Mac (MBP) te lezen zijn?
Die vraag moet je niet aan mij stellen, noch in dit topic ;)
Niet om bot te zijn, maar jij hoort te weten wat de beperkingen zijn van een MAC, anders gewoon lekker Windows XP SP3 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikds
Ok thx en sorry dat ik de vraag hier heb gesteld, niet bij stil gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Rappe kaart voor weinig geld:
Sandisk ultra2 class4 4GB. (De 8GB is denk ik een stuk langzamer)
18MB lezen, 17MB schrijven. (is net zo snel als de extreme2)
Inclusief usb Micromate (usb adapter/reader) ongeveer 15 euro.

Ter vergelijk: een Adata class 6 turbo doet maar 17MB lezen, 8MB schrijven. Dus de class x zegt niet veel. Bij www.alternate.nl zie je bij veel sdhc cards een vrij betrouwbare snelheidsindicatie.

[ Voor 59% gewijzigd door Gianni Rombios op 06-07-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Die Transcend 16GB is minimaal 6MB/s read/write, de 2GB Sandisk Ultra2 zit rond de 9MB/sec. Als jij beweert dat de grotere cards een lagere performance hebben dan zitten ze waarschijnlijk rond dezelfde snelheid voor meer geld en meer verzendkosten ;)

Persoonlijk vind ik Sandisk overrated, maar dat is persoonlijk.
Overigens is class 4 gewoon trager dan class 6.
SD Speed Class Ratings
SD Cards and SDHC Cards have Speed Class Ratings defined by the SD Association. The SD Speed Class Ratings specify the following minimum write speeds based on "the best fragmented state where no memory unit is occupied":[7]

Class 2: 2 MB/s - 13x
Class 4: 4 MB/s - 26x
Class 6: 6 MB/s - 40x
SD and SDHC cards will often also advertise a maximum speed (such as 133x or 150x) in addition to this minimum Speed Class Rating. One critical difference between the Speed Class and the maximum speed ratings is the ability of the host device to query the SD card for the speed class and determine the best location to store data that meets the performance required. "Maximum speed" ratings are quoted by the manufacturers but unverified by any independent evaluation process.
Prijsvergelijking voor 8-32GB SDHC kaartjes op volgorde van prijs

[ Voor 15% gewijzigd door n00bs op 06-07-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik zeg gewoon: de ultra2 4gb die ik heb (van vorig jaar) is veel sneller dan Sandisk opgeeft RW 18/17 ipv opgave 10/9). (met atto getest) Kan best dat ze imiddels trager zijn.

"movie mode which requires a 10MB write speed" (tz5)
De adata class6 doet dat dus niet goed
De class4 ultra2 doet het prima

zie http://www.photomalaysia.com/forums/showthread.php?t=85053
Tested the 16G SDHC ExtIII (20mb) card :
Tested speed with ATTO Disk Bench Mark
Consistent Read/Write speed : 15.4mb/13.6mb

As a reference, I tested my other cards as well :
8gig Ultra II Consistent Read/Write speed : 10.7mb/10.6mb
4gig Ducati Consistent Read/Write speed : 19.4mb/17.1mb
8gig ExtIII (30mb ver) Consistent Read/Write speed : 19.4mb/17.4mb

Dus vrijwel even snel als de twee snelsten (de 8gig is aanmerkelijk langzamer in dit voorbeeld)
Ik vind dit wel interessant omdat ik de kaart meestal gebruik in de cardreader van de laptop. Deze schrijft data mooi snel weg. Voor de camera hoeft hij niet zo snel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Atto is trouwens een zeer slechte manier van benchen... dat wist je neem ik aan zelf ook wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Laatst online: 15-09 21:29
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:54:
Hey jongens

Ik heb eindelijk de panasonic dmc TZ7 gekocht, nou de foto's zijn uiteraard haarscherp....maar het opnemen van videos is veel te korrelig....heb jullie daar ook last van of moet ik iets aan de opties veranderen....??

alle hulp is welkom

grt
Icoon
Neem aan dat je filmt in iA modus. Deze past automatisch de ISO waardes aan tijdens filmen (en maakt ook automatisch gebruik van enkele scene modi zoals kaarslicht), daarom zijn dingen die je filmt in slechter licht korrelig. In vol daglicht is er niks aan de hand. Wat helpt is het keuzewiel op gewoon fotograferen zetten en de ISO vaststellen.

Het korrelige is nu ver verdwenen. Let wel op dat dingen die je filmt in slechter licht nu donkerder kunnen uitvallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 00:57

Elboo

Ja klopt wel ja...

Wat ik een hele interessante functie vind is de lange sluiterstijd / long exposure functie waarmee je b.v. lichtflitsen/onweer goed kan vastleggen (thema-functie en dan de sterrenanimatie kiezen, 15sec of 30 of 60 seconden). Maar dit v.b. laat zien dat het in meer omstandigheden fijne resultaten geeft.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2543/3699330014_32e1fe2161.jpg?v=0

In volle resolutie te downen @ http://www.flickr.com/photos/42909317@N00/

Zal later nog wat toffe onweerfoto’s van mijnn vakantie in Bulgarije plaatsen.
Iemand anders nog mooie fotovoorbeelden gemaakt met 1 van de Panasonics?

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Elboo schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:06:
Wat ik een hele interessante functie vind is de lange sluiterstijd / long exposure functie waarmee je b.v. lichtflitsen/onweer goed kan vastleggen (thema-functie en dan de sterrenanimatie kiezen, 15sec of 30 of 60 seconden). Maar dit v.b. laat zien dat het in meer omstandigheden fijne resultaten geeft.

[afbeelding]

In volle resolutie te downen @ http://www.flickr.com/photos/42909317@N00/

Zal later nog wat toffe onweerfoto’s van mijnn vakantie in Bulgarije plaatsen.
Iemand anders nog mooie fotovoorbeelden gemaakt met 1 van de Panasonics?
toffe foto! ik moet ook nog eens gaan kloten met sluitertijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een TZ7 (een bruine gekocht voor 300 euro, de kleur misstaat deze camera helemaal niet). De movie mode is echt heel goed, en ook de foto's zijn van meer dan uitstekende kwaliteit. Ik mis echter wat handmatige instellingen. Het is mij nog niet gelukt handmatig te focussen, handmatig willekeurige sluitertijden in te stellen of de flitserintensiteit/duur te veranderen. Kijk ik ergens overheen, of kan dit gewoon niet? Vooral het handmatig focussen mis ik heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:11
Even een halve crosspost uit het casio EX H10 topic

Ik was van plan de TZ7 te kopen op basis van de review van dpreview, totdat ik op de casio EX H10 stuitte. Afbeeldingslocatie: http://www.hear.nl/multimedia/news/5447.jpg

Het grote nadeel van al de daar geteste toestellen in vooral de slechte prestaties bij slecht licht. De ruis neemt dan onaanvaardbare proporties aan.. Ik heb de gespecificeerde testverslagen opgevraagd van de test op www.digitalkamera.de en het blijkt dat met name de beeldkwaliteit van de casio op een zeer hoog niveau staat in vergelijking met de andere compacte superzoom camera's, waaronder de TZ6 /TZ7. Een goed voorbeeld is de mate van ruis. 2 plaatjes maken alles duidelijk.

Eerst de TZ7: ISO oplopend van 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/5320/dmctz7.jpg

Dan de EX-H10: ISO oplopend van 64, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/8684/exh10.jpg

Heel wat minder ruis imho...

Kortom, zoals ik het nu zie:

Voordelen t.o.v. 'de' huidige benchmark op het gebied van de compacte superzooms, de Panasonic TZ-7

- aanzienlijk kleinere body
- krachtigere batterij
- betere beeldkwaliteit
- paar tientjes goedkoper

Nadelen zijn er natuurlijk ook, vooral mindere filmmogelijkheden zoals
- geen optische zoom tijdens filmen (wel digitaal)
- mono geluidopname
- slechts motion jpeg
- 10x zoom ipv 12x

Ik twijfel nog. De slechtere filmcapaciteiten zijn wel een groot nadeel. Wie haalt mij over om toch te kiezen voor de TZ7. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door dirkjesdirk op 13-07-2009 23:37 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 00:57

Elboo

Ja klopt wel ja...

dirkjesdirk schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:39:

Ik was van plan de TZ7 te kopen op basis van de review van dpreview, totdat ik op de casio EX H10 stuitte. [afbeelding]

Het grote nadeel van al de daar geteste toestellen in vooral de slechte prestaties bij slecht licht. De ruis neemt dan onaanvaardbare proporties aan.. Ik heb de gespecificeerde testverslagen opgevraagd van de test op www.digitalkamera.de en het blijkt dat met name de beeldkwaliteit van de casio op een zeer hoog niveau staat in vergelijking met de andere compacte superzoom camera's, waaronder de TZ6 /TZ7. Een goed voorbeeld is de mate van ruis. 2 plaatjes maken alles duidelijk.

[afbeelding]

[afbeelding]

Voordelen t.o.v. 'de' huidige benchmark op het gebied van de compacte superzooms, de Panasonic TZ-7

- krachtigere batterij
- betere beeldkwaliteit

- mono geluidopname
- slechts motion jpeg
- 10x zoom ipv 12x

Ik twijfel nog. De slechtere filmcapaciteiten zijn wel een groot nadeel. Wie haalt mij over om toch te kiezen voor de TZ7. 8)7
Forbidden
This is a private link for an image. Either this image does not exist, does not belong to you or you need to be logged on.

kan je foto's niet zien.

Verder even op je voor en nadelen ingaand:
De camera draag je toch voornamelijk in een hoesje, ik draag hem ook wel is zonder hoesje in mn broekzak en dat kan best, niet vervelend groot.
Betere beeldkwaliteit, de TZ7 is superstrak en is in vol zonlicht supergoed te bekijken.
Paar 10tjes komt het later toch niet op aan ;)
de 2 extra optische zoom is mooi meegenomen, toch lijkt het of ik niet veel dichterbij kom met 12 in vergelijking met 10. Is echt maar een klein stukje, dat is een voordeel wat volgens mij dan niet zo veel uitmaakt.

Beide zullen je vast prima bevallen, succes met je keuze!

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Elboo schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:27:
[...]

Forbidden
This is a private link for an image. Either this image does not exist, does not belong to you or you need to be logged on.

kan je foto's niet zien.
Nu wel als het goed is. Toch wel aardig verschillentje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
@ dirkjesdirk

Ik heb de casio niet, dus kan niet vergelijken, maar de beeldkwaliteit van de TZ7 is als je het mij vraagt echt wel goed. Ik heb gisteravond wat foto's gemaakt bij slecht licht, met lange sluitertijden en die kwamen er allemaal strak uit. Met hoge iso en korte sluitertijd worden ze natuurlijk wat minder.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat de TZ7 niet zoveel aan noise reductie doet. Hierdoor blijven de details beter bewaard, maar zie je wel meer noise. Wellicht doet de casio dit meer en lijken de tests daardoor zoveel beter. Persoonlijk heb ik liever minder noise reductie, omdat ik dat later zelf ook nog kan doen in photoshop ofzo. Details terughalen daarentegen is een stuk lastiger. Probeer eens een vergelijk met gewone foto's op hoge iso waarden te vinden. Dat helpt je vast bij je keuze.
Een TZ7 is als het moet nog wel broekzakformaat, wel een beetje aan de grote kant. Met hoesje is het geen broekzakformaat meer. Maar de reden om hem niet in je broekzak te dragen is toch wel behoud van de camera. In het hoesje komen er toch een stuk minder krasjes op het scherm en de body.

Succes met kiezen. Als je voor de Casio gaat zou ik het leuk vinden als je hier ook nog wat foto's plaatst. Ik ben iig dik tevreden met de fotokwaliteit van mn Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
GrowMyHair schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:29:
@ dirkjesdirk

Ik heb de casio niet, dus kan niet vergelijken, maar de beeldkwaliteit van de TZ7 is als je het mij vraagt echt wel goed. Ik heb gisteravond wat foto's gemaakt bij slecht licht, met lange sluitertijden en die kwamen er allemaal strak uit. Met hoge iso en korte sluitertijd worden ze natuurlijk wat minder.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat de TZ7 niet zoveel aan noise reductie doet. Hierdoor blijven de details beter bewaard, maar zie je wel meer noise. Wellicht doet de casio dit meer en lijken de tests daardoor zoveel beter. Persoonlijk heb ik liever minder noise reductie, omdat ik dat later zelf ook nog kan doen in photoshop ofzo. Details terughalen daarentegen is een stuk lastiger. Probeer eens een vergelijk met gewone foto's op hoge iso waarden te vinden. Dat helpt je vast bij je keuze.
Een TZ7 is als het moet nog wel broekzakformaat, wel een beetje aan de grote kant. Met hoesje is het geen broekzakformaat meer. Maar de reden om hem niet in je broekzak te dragen is toch wel behoud van de camera. In het hoesje komen er toch een stuk minder krasjes op het scherm en de body.

Succes met kiezen. Als je voor de Casio gaat zou ik het leuk vinden als je hier ook nog wat foto's plaatst. Ik ben iig dik tevreden met de fotokwaliteit van mn Panasonic.
De TZ7 en de andere Pana's hebben allemaal hetzelfde euvel bij minder goed licht of bij spiegelingen dat de white balance totaal verkeerd ingesteld wordt. Dat jij dus beweert dat het simpelweg goed is, is gewoon niet waar :+ open maar jouw foto's eens in photoshop en kijk maar eens voor elk kanaal naar de levels. Ik ben meestal toch aardig wat tijd kwijt aan het nabewerken en de noise reduction is juist extreem hoog tov mijn voorgaande camera's (canon) dit geldt ook voor sharpening. Ik vind het juist jammer dat er zoveel postprocessing is en dat niet eens de kleuren er correct uitkomen, meestal te weinig rood en teveel groen.

Ik wil niet zeggen dat de Pana's slecht zijn, dat helemaal niet. Maar indien Canon nog uit gaat komen met een mooie compacte zoom met HD film mogelijkheid dan ga ik weer terug naar de vertrouwde Canon kleuren. Casio zelf heb ik niet onwijs goede ervaringen mee, net als Olympus.

[ Voor 24% gewijzigd door n00bs op 14-07-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Sinds gisteren een TZ6 in bezit, TZ7 vond ik een beetje overkill aangezien ik toch niet van plan was om ermee (laat staan in HD) te gaan filmen, die ene MP minder me niet interesseert en het schermpje al groot zat is. Enig minpuntje is dat ie een stukje groter is, vorige point 'n shoot was een ixus i zoom ;) maar dat went hopelijk snel. Qua instellingen en zoombereik (groothoek, yay) ben ik er in ieder geval flink op vooruit gegaan :)

Hoe is de ervaring hier met de batterijduur? Ik vertrek morgen voor 5 dagen richting een festival, en misschien dat ik nog een accu erbij haal.. maar als ie dat ruimschoots haalt dan scheelt me dat weer wat biergeld ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Chiron> ik kan enkel voor mijn TZ5 spreken en het batterijverbruik is echt een dikke 10! ik gebruik regelmatig deze camera op feesten en daarvoor gebruik ik dus ook de flits en film en nooit gehad dat ik mijn 2e accu heb moeten gebruiken :)

Maar 5 dagen een accu gebruiken? dat hangt dan maar net af hoeveel foto's je schiet. Ik heb zelf een Hahnel accu erbij gekocht, kwalitatief goede en betaalbare accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
@ n00bs
De white balance heb ik inderdaad ff met de hand ingesteld, dat gaf duidelijk beter resultaat.
Check anders ff http://www.dpreview.com/reviews/q209grouplongzoom/page11.asp voor een vergelijk met een vergelijkbare canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
GrowMyHair schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:13:
@ n00bs
De white balance heb ik inderdaad ff met de hand ingesteld, dat gaf duidelijk beter resultaat.
Check anders ff http://www.dpreview.com/reviews/q209grouplongzoom/page11.asp voor een vergelijk met een vergelijkbare canon.
Wat bedoel je met de hand ingesteld? Ik heb zelf een 3 dagen oud TZ7. Ik heb alleen tot nu toe alleen maar de AWB gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
Chiron schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:43:
Hoe is de ervaring hier met de batterijduur? Ik vertrek morgen voor 5 dagen richting een festival, en misschien dat ik nog een accu erbij haal.. maar als ie dat ruimschoots haalt dan scheelt me dat weer wat biergeld ;)
Zo kun je dat niet stellen. Hoeveel foto's denk je te gaan maken? Tien, twintig, vijfhonderd, duizend? Ik denk dat je, heel vrijblijvend, tussen de 300-500 foto's met een acculading kunt maken, afhankelijk van de omstandigheden (wel/geen flits bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
@ Brawler
Bij sommige foto's zag het wit er wat rood uit. Dat kun je bijstellen met de WB (drie keer pijltje omhoog). In het donker is het voor een camera lastig om die automatisch goed te krijgen.

@Chiron
Mijn eerste acculading (na opladen) ging aanmerkelijk minder dan 300 foto's mee, dat zou wel haalbaar moeten zijn volgens de specs. Ik zou zeggen dat 5 dagen foto's maken wat veel is voor een accu. Maar hij laadt wel op in twee uur, dus als je een stopcontact in de buurt hebt, heb je geen tweede accu nodig. Een dag haal je makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Ik heb er een 4GB SDHC kaartje bij, en hij zegt dat ie 600 foto's daar op kwijt kan.. dus opzich moet dat dus wel prima zijn.. vanavond alleen nog ff leeg laten spelen, en nog een keer helemaal opladen dus. Hij laadt inderdaad vet snel op heb ik gemerkt :)

Stopcontact in de buurt wordt lastig..

En dat er 600 foto's op kunnen hoeft nog niet te betekenen dat er ook 600 op moeten ;), tussen de 300 en 500 foto's op een lading klinkt al heel erg veelbelovend :) thx

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
dirkjesdirk schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:39:

Ik was van plan de TZ7 te kopen op basis van de review van dpreview, totdat ik op de casio EX H10 stuitte. [afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- krachtigere batterij
- betere beeldkwaliteit

- mono geluidopname
- slechts motion jpeg
- 10x zoom ipv 12x

Die vlakjes zeggen niet alles, ik zou dit liever in combinatie met details zien, zoals tekst of andere fijne dingen. Dat de vlakjes egaal zijn, zou best kunnen door agressieve noise reduction, dat gaat ten koste van scherpte.

Panasonic staat inderdaad niet bekend om hun prestaties onder zwakke lichtomstandigheden, maar daar hebben de meeste compact camera's toch wel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
PageFault schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:34:
[...]

Panasonic staat inderdaad niet bekend om hun prestaties onder zwakke lichtomstandigheden, maar daar hebben de meeste compact camera's toch wel last van.
Klopt. Uit de dpreviewtest is de panasonic nog de beste. Daarom was ik benieuwd of de H10 dit zoveel beter kan. Het lijkt er nu op (zie de H10 thread) dat het eerder gaat om enorme ruisonderdrukking en dus detailverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Jack_The_Ripper schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:14:
[...]

Gisteren 1e dvd gemaakt met dit programma.. echt superrr! het is een hele mooie dvd geworden met menu en alles! echt een aanrader! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
Gister de TZ7 aangeschaft bij Cameranu.nl voor 289 euro (bruine versie), leek me geen verkeerde prijs voor dit toestel. Ik zoek nu alleen nog een geheugenkaartje en begin me wel erg een leek te vinden als ik de verhalen lees over de snelheden en classes, ik begrijp er dus niet zoveel meer van.

Welke kaart moet ik nu hebben voor de TZ7? Als ik een langzamere kaart koop werkt die dan ook gewoon en duurt het langer met opslaan?

Is deze kaart voldoende? Transcend 16 GB Class 6 Of raden jullie een andere aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Sorry dat ik het zeg, maar die geheugenkaart vragen zijn nu al zo vaak voorgevallen en horen ook niet in dit topic thuis. Zoals je ook kan teruglezen gebruik oa ik die Transcend voor mijn TZ5 en is hij meer dan snel genoeg, voor een TZ7 wanneer avchd gebruikt wordt, moet het helemaal snel zat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
n00bs schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:32:
Sorry dat ik het zeg, maar die geheugenkaart vragen zijn nu al zo vaak voorgevallen en horen ook niet in dit topic thuis. Zoals je ook kan teruglezen gebruik oa ik die Transcend voor mijn TZ5 en is hij meer dan snel genoeg, voor een TZ7 wanneer avchd gebruikt wordt, moet het helemaal snel zat zijn.
De vragen komen inderdaad vaak genoeg voor maar zelfs rondom dat onderwerp word er nog veel gediscussieerd en raad iedereen wat anders aan. Blijkbaar hoort het wel in dit topic thuis want mijn vraag heeft met betrekking tot de TZ7. En zoals je zelf al zegt moet de Transcend voldoende zijn omdat de TZ7 gebruikt maakt van avchd, twee elementen die dus blijkbaar met elkaar te maken hebben.

Daarnaast om mijn vraag meer relevant te maken voor dit topic vermelde ik de prijs waarvoor ik het toestel heb gehaald, namelijk 289 euro en dat is 20 euro minder dan de laagste prijs in de pricewatch. Dat vond ik het vermelden wel waard.

Dus sorry dat ik het zeg maar ik vraag het niet zomaar zonder enig vooronderzoek te doen en vind mijn vraag prima passen in dit topic. Vragen zullen altijd voorkomen, het is maar net hoe je ze stelt toch ;) Toch bedank ik je voor je antwoord en zal de Transcend bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week ook een TZ7, en loop nu tegen het volgende probleem aan:

Wanneer ik mijn geheugenkaartje wil afspelen op mijn digitale fotolijstje, loopt deze na verloop van tijd vast (oftewel stopt met de diashow en plaatje blijft "hangen"). Als ik de bestanden bekijk op het digitale fotolijstje komt de melding: Format not supported.

Ik heb van alles al geprobeerd: bestanden gekopieerd naar andere geheugenkaarten, fototoestel rechtstreeks aangesloten op fotolijstje, geheugenkaart geformatteerd en toen nieuwe foto's gemaakt..... Ik word er moedeloos van. Het rare is ook dat het eerst een tijdje goed gaat en dan er opeens mee stopt op een willekeurig moment.

Het digitale fotolijstje is van NU type: DP111A en nog nooit problemen gehad met bestanden van andere fotocamera's (Canon EOS 400D, Sony DSC-P72 en Nokia N82 telefoon) dus het zit hem echt in de bestanden van de Panasonic.

Heeft iemand hier ervaring mee? En nog belangrijker: heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Voor iedereen die de casio H10 als alternatief overwegen, hier een paar vergelijkingsshots tussen de SX200IS, TZ7 en H10. http://www.dslr-forum.de/showthread.php?t=522377

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
dirkjesdirk schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:19:
Voor iedereen die de casio H10 als alternatief overwegen, hier een paar vergelijkingsshots tussen de SX200IS, TZ7 en H10. http://www.dslr-forum.de/showthread.php?t=522377
Ik vind de middelste foto's welke camera dat ook was, qua scherpte, detail en kleuren duidelijk de beste. De Eerste camera shots vond ik behoorlijk slecht de 3e was erg verschillend qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Casio H10 gehad, maaar weer terug gestuurd naar de winkel.
Waarschijnlijk wil ik de TZ7 aanschaffen. Kan iemand me vertellen of de TZ7 ook
snel foto's achter elkaar kan schieten?

En als je toch meerdere instellingen zou willen maken, wat is dan het beste alternatief?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Gekke vraag misschien, maar ik heb blijkbaar de engelse versie van de TZ7. Is het mogelijk via een firmware update de NL versie te installeren? Of kan dat uberhaupt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:41:
Ik heb de Casio H10 gehad, maaar weer terug gestuurd naar de winkel.
Waarschijnlijk wil ik de TZ7 aanschaffen. Kan iemand me vertellen of de TZ7 ook
snel foto's achter elkaar kan schieten?

En als je toch meerdere instellingen zou willen maken, wat is dan het beste alternatief?

Alvast bedankt.
er is een burst mode beschikbaar
dirkjesdirk schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:58:
Gekke vraag misschien, maar ik heb blijkbaar de engelse versie van de TZ7. Is het mogelijk via een firmware update de NL versie te installeren? Of kan dat uberhaupt niet
kijk eens in de opties...
in camera mode, menu knop (de middelste), dan naar beneden naar het tool ikoontje, daar kun je je taal selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@volta:

Ja, de TZ7 kan zeer zeker snel foto's achter elkaar maken, maar dan wel met een mindere resolutie nl:
bij 4:3 = 3M, bij 3:2 = 2,5M, 16:9 = 2 M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fuzzinator en pindapanda:
Bedankt voor de antwoorden.

Ik had de Casio ex-h10 en daar lukte het me niet mee om meerdere foto's achter elkaar te schieten.
Sterker nog. Mijn Canon S2 IS van 4 jaar oud maakte sneller foto's achter elkaar.
Na alle goede verhalen dan nu toch maar de TZ7 besteld na lang twijfelen. Ik hoop hem morgen binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:07:
[...]
kijk eens in de opties...
in camera mode, menu knop (de middelste), dan naar beneden naar het tool ikoontje, daar kun je je taal selecteren
Daar was ik uiteraard al geweest. NL zit er niet bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:51:
[...]

Daar was ik uiteraard al geweest. NL zit er niet bij!
bizar want hier heb ik gewoon nederlands. Heb je wel een EU model? Dat kun je terugvinden op de sticker die op doos hangt. Bv EG-T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
english
Deutsch
Francais
Enspanol
Intaliano
en een obscure chinese taal

Verder geen NL...

Ik heb een EB model doos.
Kan het niet eenvoudig met een firmware worden opgelost??

[ Voor 31% gewijzigd door dirkjesdirk op 18-07-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is een UK model...

je kunt proberen de laatste firmware te nemen (v1.2) maar dan moet je officiele panasonic batterijen hebben (3rd party werken niet meer). Er is maar 1 download voor de TZ7 dus ik zou dat eens proberen, als dat niet werkt lijkt het erop dat de firmware kijkt naar het model van camera en zo de beschikbare talen limiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Even voor de duidelijkheid: hebben de TZ5 en TZ7 serie nu hetzelfde type accu of niet.
Ik zie hier een goedkope no-name. Ik die ook geschikt voor de TZ7
Type is cgr-S007.
http://www.marktplaats.nl...007-cgr-s007-cgrs007.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, er zit een andere accu in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 08:56
Overigens heb ik persoonlijk slechte ervaringen met die no-name accu's. Die van mij hield na een half jaar al geen goede lading meer vast.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:01:
Nee, er zit een andere accu in!
ok, tnx, net op tijd :P
cailin_coilleach schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:02:
Overigens heb ik persoonlijk slechte ervaringen met die no-name accu's. Die van mij hield na een half jaar al geen goede lading meer vast.
Een echte no-name van onder de tien euro? Of een goeie 3th party accu zoals van Hahnel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook net een TZ7 aangeschaft met een 4 gb Scandic extreme card. Prima camera, welke ik aansluit op mijn MacBook
Ik zit nu met een probleempje, wat wellicht simpel op te lossen zal zijn, maar kom hier even niet uit. Ik kan vanuit iPhoto of de Finder geen foto's van de SD kaart wissen. De bevoegdheden zijn niet aan te passen en de kaart zit ook niet met het schuifje opslot. De SD kaart door de camera in MS-DOS geformateerd (FAT32). Kun je de bevoegdheden toch wijzigen?
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ind0mi schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:23:
[...]

Gisteren 1e dvd gemaakt met dit programma.. echt superrr! het is een hele mooie dvd geworden met menu en alles! echt een aanrader! _/-\o_
Ik heb sinds gister ook Cyberlink powerdirector, maar wanneer ik een mts bestand importeer en dan naar de balk beneden sleep krijg ik een rare melding met een heel verhaal over het bestandtype die niet overeen komt met hoe het ingesteld staat in de preferences. :?
Als ik op ok klik wordt hij wel geplaatst maar bij het voorbeeld is het beeld enorm verkleind en er is niets meer van mijn HD over. Het bestand is opeens een heel slecht kwaliteits filmpje geworden.
Begrijp er echt niets van. Wat een ellende dat avchd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
dirkjesdirk schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:52:
[...]
Een echte no-name van onder de tien euro? Of een goeie 3th party accu zoals van Hahnel?
Eentje van boven de tien euro, besteld bij Digital Street en vergelijkbaar met deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
cailin_coilleach schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:05:
[...]

Eentje van boven de tien euro, besteld bij Digital Street en vergelijkbaar met deze.
Oei, dat is slecht. Als al na een half jaar enorme slijtage optreedt, is dat m.i. non conformiteit en moet je de leverancier daarop aanspreken. Maar ws had je geen zin in al dat gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:28:
[...]

Ik heb sinds gister ook Cyberlink powerdirector, maar wanneer ik een mts bestand importeer en dan naar de balk beneden sleep krijg ik een rare melding met een heel verhaal over het bestandtype die niet overeen komt met hoe het ingesteld staat in de preferences. :?
Als ik op ok klik wordt hij wel geplaatst maar bij het voorbeeld is het beeld enorm verkleind en er is niets meer van mijn HD over. Het bestand is opeens een heel slecht kwaliteits filmpje geworden.
Begrijp er echt niets van. Wat een ellende dat avchd...
Ben erachter dat ik de Ultra versie moet hebben ipv de Deluxe versie. Handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:22:
[...]

Ben erachter dat ik de Ultra versie moet hebben ipv de Deluxe versie. Handig..
Dankjewel voor het melden! Ben nog niet heel veel bezig met avchd maar uiteindelijk wil ik ze wel op een dvdtje knallen dus ik weet iig welke versie ik nodig heb d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 19-09 14:58
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:19:
Dankjewel voor het melden! Ben nog niet heel veel bezig met avchd maar uiteindelijk wil ik ze wel op een dvdtje knallen dus ik weet iig welke versie ik nodig heb d:)b
Ik snap niet helemaal waarom mensen zo nodig 720p filmpjes gigantisch gaan verslechteren naar DVD-resolutie en ze dan ook nog op een DVD gaan branden? Dat is toch niet meer echt van de tijd wel? Waarom niet gewoon via een computer op TV afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
Kan iemand mij vertellen hoeveel MB een HD filmpje van 1 minuut is, gemaakt met een TZ7?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:25

Sick Nick

Drop the top!

Als je mov files maakt (gewone HD stand) zal dat zo rond de 200 MB zijn, ga je daarna coderen naar h264 hou je nog iets van 25MB over voor goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Spiller schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:32:
Kan iemand mij vertellen hoeveel MB een HD filmpje van 1 minuut is, gemaakt met een TZ7?
In AVCHD op de stand L (H of SH is onnodig) bij mij ca. 1 MB per seconde, krap 60 MB per minuut. Dus dat is prima te doen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 22-07-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:32:
[...]

Ik snap niet helemaal waarom mensen zo nodig 720p filmpjes gigantisch gaan verslechteren naar DVD-resolutie en ze dan ook nog op een DVD gaan branden? Dat is toch niet meer echt van de tijd wel? Waarom niet gewoon via een computer op TV afspelen?
Nou, in mijn geval wil ik ze wel graag kunnen bewerken. Als je er dan 1 bestand van wilt maken moet je ze toch hoe dan ook omzetten naar een ander soort formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

[...]

ooit gehoord van HD-DVD? kwaliteit is gewoon perfect.. ik stream de files ook via mn popcornhour naar mn lcd-tv maar ik zie/merk geen verschil met de DVD-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
[...]
Omdat maar 5% van de bevolking een PC aan de TV heeft hangen, terwijl 80% een DVD speler heeft. Bron: m'n holle kies

Als jij je filmpje op wil sturen naar mensen, of wilt vertonen bij familie thuis ofzo dan kan je beter een kant en klare DVD meenemen. Niet iedereen heeft HD-DVD, een computer, de juiste codes, whatever. Dan zou je je eigen computer mee moeten nemen en maar net gokken dat die op hun TV kan worden aangesloten. Vergeet ook niet dat een groot deel van de bevolking gewoon nog SD TVs gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Even over de resolutie van de TZ7. Zoals iedereen is de 10 MP onzin. Ik schiet mijn plaatjes op 5 MP en die zien er prima uit. Als bonus heb je een aanzienlijk verminderde ruimtebeslag en natuurlijk de vermeerderde EZ zoom tot 17x (ik weet het, het is digitale zoom en op 10 MP kan je net zover inzoomen, maar het is wel easy als de camera het gewoon regelt).
Of schieten jullie allemaal op 10 MP?
Of 9,5 MP in de 16:9 breedbeeld mode.

[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 22-07-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
dirkjesdirk schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:21:
Even over de resolutie van de TZ7. Zoals iedereen is de 10 MP onzin. Ik schiet mijn plaatjes op 5 MP en die zien er prima uit. Als bonus heb je een aanzienlijk verminderde ruimtebeslag en natuurlijk de vermeerderde EZ zoom tot 17x (ik weet het, het is digitale zoom en op 10 MP kan je net zover inzoomen, maar het is wel easy als de camera het gewoon regelt).
Of schieten jullie allemaal op 10 MP?
Of 9,5 MP in de 16:9 breedbeeld mode.
Dan is het wel een hele dure 5 MP camera . Waarom een TZ7 en dan 5 MP resolutie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Misschien minder ruimte dat het gebruikt ;) of de digitale zoom zoals hij al zegt.
Overigens zal de kwaliteit er niet beter op worden. Ik zou wel op 10MP blijven schieten en eventueel handmatig of via een batch de resolutie terugbrengen.

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 22-07-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:21:
Zoals iedereen is de 10 MP onzin.
:? 8)7
Ik maak alle opnames gewoon in 10mp hoor, dat bijwerken enzo doe ik wel als het nodig is.
Besides:
Brawler schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:31:
[...]

Dan is het wel een hele dure 5 MP camera . Waarom een TZ7 en dan 5 MP resolutie gebruiken?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Omdat we binnekort op vakantie gaan naar New York ben ik op zoek naar een fatsoenlijke en compacte camera. Onder andere de TZ7staat hoog op het lijstje. Alleen de prijs houdt me nu tegen eigenlijk.

Zou het slim zijn om de camera in de USA te kopen? Of loop ik bij terugkomst dan tegen allerlei technische problemen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
readytoflow schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:36:
Omdat we binnekort op vakantie gaan naar New York ben ik op zoek naar een fatsoenlijke en compacte camera. Onder andere de TZ7staat hoog op het lijstje. Alleen de prijs houdt me nu tegen eigenlijk.

Zou het slim zijn om de camera in de USA te kopen? Of loop ik bij terugkomst dan tegen allerlei technische problemen aan?
Garantieproblemen, stekker met een andere aansluiting en mogelijk de lader die enkel op 110V werkt, problemen met de douane bij terugkomst waardoor je meer kwijt bent dan via een EU webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 19-09 14:58
n00bs schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:50:
Garantieproblemen, stekker met een andere aansluiting en mogelijk de lader die enkel op 110V werkt, problemen met de douane bij terugkomst waardoor je meer kwijt bent dan via een EU webshop.
Stekker is op te lossen met een simpel reisstekkertje ertussen
Lader werkt ook op 220/230V
Je mag enkele honderden euro's invoeren tegenwoordig... gewoon doosje weggooien en camera in je zak stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
readytoflow schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:36:
Kan op zich wel slim zijn ja. Je hebt dan niet te maken met de 15-minuten limiet op de Europese modellen. Het nadeel is o.a. de garantie. Moet je hem dan opsturen naar de leverancier? Naar een Nederlandse fotoboer gaan en zeggen dat je het bonnetje kwijt bent werkt niet, want in Amerika heet de camera geen TZ7 maar ZS3. Het is verder wel precies dezelfde maar iedereen kan onmiddellijk de herkomst zien, de douane als eerste.

Vanuit een niet-EU land mag je voor 430 euro belastingvrij invoeren. Voor alles samen dus, niet per artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
grun93 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:31:
[...]

Kan op zich wel slim zijn ja. Je hebt dan niet te maken met de 15-minuten limiet op de Europese modellen. Het nadeel is o.a. de garantie. Moet je hem dan opsturen naar de leverancier? Naar een Nederlandse fotoboer gaan en zeggen dat je het bonnetje kwijt bent werkt niet, want in Amerika heet de camera geen TZ7 maar ZS3. Het is verder wel precies dezelfde maar iedereen kan onmiddellijk de herkomst zien, de douane als eerste.

Vanuit een niet-EU land mag je voor 430 euro belastingvrij invoeren. Voor alles samen dus, niet per artikel.
Maar als je het via internet besteld, krijg je boven de 22 Euro uit een niet-EU land al de BTW (19%) kosten, plus nog mogelijk extra kosten.

Garantie voor een EU model is goed geregeld, voor een niet-EU model,krijg je geen garantie in NL. De camera zal je dan moeten opsturen naar de VS... erg slechte deal dus :) ook als je een verzekering zou nemen op de camera heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
n00bs schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:15:
Maar als je het via internet besteld, krijg je boven de 22 Euro uit een niet-EU land al de BTW (19%) kosten, plus nog mogelijk extra kosten.
Dat zou best kunnen maar dat was de vraag niet. Hij wilde hem op vakantie kopen.

Los daarvan bestel ik vaak dingen via ebay vanuit Hong Kong (niet echt een EU-land) en heb nog nooit iets extra's hoeven te betalen. Vaak zet de verkoper er zelf al 'gift' of '$ 15' op zonder dat je dat hoeft te vragen.

Edit: ik denk dat de douane steeksproefgewijs controleert op pakjes die via internet besteld zijn. Daarbij zullen ze een groot en zwaar pakket dat desondanks maar 10 $ kost eerder controleren dan een bubble envelop van dezelfde waarde. Zelf heb ik vrij slechte ervaringen met iets wat door FedEx getransporteerd wordt. Het lijkt wel alsof die zelf ook nog extra controle's uitvoeren. Dan kreeg ik een berichtje dat er een pakket op Schiphol lag en dat ze dat pas gingen afleveren als ik eerst zoveel euro's overmaakte. Ik bestel niks meer als de verkoper aangeeft dat hij via FedEx verstuurt.

[ Voor 35% gewijzigd door grun93 op 23-07-2009 14:32 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
Voor particulieren heeft geen aangifte doen van je geimporteerde goederen misschien weinig consequenties, voor bedrijfen is dat een heel andere zaak. Juist prettig dat FedEx daar voor zorgt, zo voorkom je per ongelukke belastingontduiking.
Overigens toch besloten om de TZ7 te kopen, net opgehaald bij fotobooms. Verkoper zei dat een Extreme 3 geen winst oplevert tov een Ultra II, dus een 32GB Ultra II erbij gekocht.

[ Voor 27% gewijzigd door Spiller op 23-07-2009 16:02 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ik wil ook een TZ7 gaankopen maar twijffel nu over watik er aan geheugen bij zal nemen: 2x 8GB of 1x 16GB. 32 GB vind ik een beetje veel van het goede en deze kaartjes zijn nog een beetje betaalbaar (class 6).
Voor 16GB: nooit meer kaartje wisselen of een los bij je hebben
Voor 8GB: als een kaartje het begeeft (is me eens gebeurd!) heb je nog een tweede bij je

Wat zijn jullie voors en tegens?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 16:51

GieltjE

Niks te zien...

Camiel schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:24:
Ik wil ook een TZ7 gaankopen maar twijffel nu over watik er aan geheugen bij zal nemen: 2x 8GB of 1x 16GB. 32 GB vind ik een beetje veel van het goede en deze kaartjes zijn nog een beetje betaalbaar (class 6).
Voor 16GB: nooit meer kaartje wisselen of een los bij je hebben
Voor 8GB: als een kaartje het begeeft (is me eens gebeurd!) heb je nog een tweede bij je

8GB vind ik meer dan zat, als je 300 foto's kan maken op 1 accu is dat ruwweg 300x5=1.5GB op 1 accu (misschien wat meer als je filmt).
Dus het licht eraan hoeveel je kan/wil overzetten naar andere machine's.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Ik ben vandaag teruggekomen uit New York. Camera's zijn er wel wat goedkoper, maar ik zou toch liever alles hier aanschaffen. Garantie is dan toch wat makkelijker geregeld. Bovendien is het zonde van je tijd om in NY camera's te gaan shoppen. Je kunt daar wel wat beters doen. De stekker is wel anders, maar daar zou ik het niet voor laten. Met een nieuw kabeltje eraan van 3 euro is dat opgelost en in NY zelf is het wel handig om een amerikaanse aansluiting te hebben. De winkelprijzen daar liggen iets lager dan de internetprijzen hier, maar heel veel scheelt het toch niet.

De TZ7 heeft zn werk trouwens prima gedaan. De foto's en films zijn echt top geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camiel schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:24:

Statistisch gezien is de kans groter dat je een kaartje kwijt raakt dan dat je kaartje het begeeft (geen bron). Ik zou gaan voor 1 grote kaart en een kaartje van 2GB oid (als reserve, je gebruikt hem toch nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Gisteren de vakantiefoto's van m'n zwager en z'n vriendin terug gezien (uit Kreta) nadat ze op advies van mij een Panny TZ6 hadden gekocht. Zijn er helemaal blij mee: fijn zoombereik, goeie kwaliteit foto's en de accu gaat lekker lang mee. Mooi dat zo'n advies goed uitpakt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nou, heb 'm inmiddels al binnen dankzij de snelle levering via Cameranu (rond 17.30 besteld op en vrijdag en zaterdag om 10.00 uur lag 'ie al binnen _/-\o_ ).

16GB Sandisk UltraII kaartje erbij dus moet er wel even tegenkunnen zo te zien.

Ik denk dat GrowMyHair al antwoord heeft gegeven maar toch voor de zekerheid.
Moet alles nog een beetje testen. Maar zou het met deze camera nog nodig zijn om een echte videocamera meet te nemen op vakantie? Heb zelf echt een hekel aan zo'n videocamera. Maar zo vaak kom ik niet in de USA. Of is de T7 capabel genoeg om mooie filmpjes te maken. (vanuit helicoptervlucht lijkt me het wèl gaaf om mooi gefilmd te hebben).

Hoe fotograferen jullie het meest eigenlijk? Als ik zo snel heb gekeken is de iA functie met alle instellingen automatisch toch wel een heel slimme functie om in de meeste omstandigheden hele mooie foto's te maken?

Alleen bij felblauwe lucht, sneeuw en in het donker zou je andere instellingen moeten pakken denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn camera is op vakantie kapot gegaan. Nu ben ik weer op zoek naar een nieuwe broekzak-formaat camera. Mijn oog viel op de TZ6/TZ7.

Voor als nog is het enige verschil tussen die twee de video kwaliteit? Is dat correct of zijn er meer verschillen?

Edit: Bij nader inzien blijkt deze camera toch minder broekzakformaat dan ik dacht. Mijn oude camera (Coolpix s510) was in alle opzichten minimaal 1cm kleiner.

Erg jammer, de specs en reviews waren veel belovend...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Edit

[ Voor 95% gewijzigd door King_Tech op 27-07-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Vraagje kun je die TZ5 en TZ7 gewoon aan 1 stuk door laten opnemen bv op een statief nadat je hem op recording hebt gezet of moet je de knop ingedrukt blijven houden en stopt hij met filmen als je loslaat? :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ander vraagje die TZ5 wat is de maximale filmduur in HD op een 4Gb kaart? Ik lees nogal dat het filmen meer een gimmick is vanwege de korte opname tijd en grote files de TZ7 is hier beter geschikt voor met H264 compreesie maar om daar nou 100 euro extra voor uit te geven :'(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik weet enkel dat je met de TZ7 tegen een beperking van 15min aanloopt - daar krijg ik mijn 8GB kaart niet vol met AVCHD in de hoogste kwaliteit ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
swima schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 01:03:
Ik weet enkel dat je met de TZ7 tegen een beperking van 15min aanloopt - daar krijg ik mijn 8GB kaart niet vol met AVCHD in de hoogste kwaliteit ... ;-)
Nou is AVCHD wel 2 x zo zuining als motion jpg

Maar moet je dan 15 min lang die opname knop indrukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nee, eenmalig indrukken. Dan begint 'ie met opnemen. Na 15minuten kun je weer hetzelfde doen.

T7 4Gb: AVCHD Lite SH: 30 min. H: 40 min. L: 60 min.
T7 4Gb Motion JPEG: HD 16:20 min. WVGA: 41 min. VGA: 42:40 min. QVGA: 1h:58 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 16:51

GieltjE

Niks te zien...

ErikRo schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:52:
Ander vraagje die TZ5 wat is de maximale filmduur in HD op een 4Gb kaart? Ik lees nogal dat het filmen meer een gimmick is vanwege de korte opname tijd en grote files de TZ7 is hier beter geschikt voor met H264 compreesie maar om daar nou 100 euro extra voor uit te geven :'(
Met 9:11 had ik 1020mb gebruikt aan avchd (toevallig hoor)

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:29:
Vraagje kun je die TZ5 en TZ7 gewoon aan 1 stuk door laten opnemen bv op een statief nadat je hem op recording hebt gezet of moet je de knop ingedrukt blijven houden en stopt hij met filmen als je loslaat? :)
bestaat dat? nog nooit van gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik blijf het toch lastig vinden de Tz5 is lekker goedkoop met 215 euro maar de tz7 is 100 euro duurder maar zou toch iets beter moeten zijn. Is die 100 euro zijn meerprijs waard? Is er iets wat hem echt de moeite maakt om meer uit te geven of toch maar lekker de goedkoopste nemen?

Ik zoek een lekkere alleskunner, niet zwaar en toch fatsoenlijke foto's en filmpjes. :)

btw heeft die camera wel genoeg kracht om de filmpjes terug te kijken?

[ Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 30-07-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:42
Ik heb een TZ5 en om de filmpjes te bewerken wil ik ze omzetten naar een wat kleiner en vriendelijker formaat.
Ik heb ASV video converter aangeschaft en dat werkt op zich super. Kan een factor 10 kleiner maken zonder waarneembare kwaliteitsverlies.

Echter zit er een klein verloop in het geluid. Aan het begin van het filmpje loopt het geluid goed, maar verderop klopt er nix meer van. Heb al naar verschillende video en audio formaten geconverteerd maar probleem is er altijd ;(

weet iemand waar dit aan kan liggen of hoe ik dit probleem kan oplossen/omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een TZ7 binnen gekregen en wil nog een extra batterij bestellen. Na hier alles doorgelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat alleen de officiële batterij nog werkt.

http://www.saake-shop.nl/...-S007+voor+Panasonic.html

Kunnen dergelijke batterijen helemaal niet meer werkbaar worden gemaakt, want die officiële batterijen zijn echt aan de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:16:
Ik heb vorige week een TZ7 binnen gekregen en wil nog een extra batterij bestellen. Na hier alles doorgelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat alleen de officiële batterij nog werkt.

http://www.saake-shop.nl/...-S007+voor+Panasonic.html

Kunnen dergelijke batterijen helemaal niet meer werkbaar worden gemaakt, want die officiële batterijen zijn echt aan de prijs?
als je firmware onder 1.2 is werken die wel nog, anders heb je pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net even gekeken en heb firmware 1.1 :*) Welke batterij is dan de beste optie?
Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.