Ik heb een vraag: Ik wil binnenkort een nieuwe camera kopen maar ik kan niet kiezen tussen de Samsung wb500 en de Panasonic Lumix DMC-TZ4 nu heb ik nergens een site kunnen vinden die deze twee vergelijk. Ik heb al veel sites bezocht met info over beide maar ik weet niet welke ik moet kiezen, aangezien mijn engels erg slecht is had ik niet veel aan de engelse sites. Welke mijn ook wel aardig lijkt is de Sony Cybershot DSC-H 20. Ik begreep dat deze een Memory Stick Pro/Duo heeft voor de opslag is dit heel anders dan een sd kaartje?? Ik heb nu een foto toestel met een XD kaartje en dit vind ik persoolijk erg onhandig omdat je hem niet makkelijk in je laptop/computer stopt om de foto's/filmpjes te bekijken
Verder heb ik het idee (verbeter me als het niet zo is) dat je beter minder picksels kan hebben en een beter zoom dan dat het beide hoog is. Mijn lijkt het namelijk dat je foto's er niet mooier op worden hoe meer picksels je zou hebben, denk aan bijv inzoomen. Ik wil graag een camera die ook wel een eindje kan inzoomen maar ik wil hiervoor geen korrelige foto's terug. Ook is er bij twee camera's spraken van een groothoeklens is dit erg handig en een must om te hebben ?
Ook ben ik wel iemand die gebruik maakt van de film functie, ik heb al gelezen dat er enkele camera's zijn die bij het inzoomen tijdens het filmen een zoom geluid maken, hoor je dit erg terug op het filmpje en welke van de 3 heeft dat het minst?
Hoe mijn voorkeur er nu voor staat komt als eerst de Samsung wb500. Dus nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze camera's en eventueel advies?
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 06-06-2009 21:56
]