Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikds
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 08:55
Snap het thx.
Maar nu nog weten wat er mij te doen staat met die kadertjes? :S

[ Voor 71% gewijzigd door erikds op 06-06-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:23
Omdat het verspreiden van handleidingen zich in een grijs gebied van legaliteit bevind staan we alleen links toe die naar de website van de fabrikant wijzen. Alle andere links zien we liever niet :)

[ Voor 91% gewijzigd door Zoefff op 11-06-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikds
Thx, maar dat staat ook op de cd welke bij de aankoop zit. Lees of kijk ik nu niet goed, want snap het niet wat ik met die kadertjes kan of moet doen :$ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe lang kun je nou aan 1 stuk doorfilmen met de TZ7? Want als je maar shots kunt doen van max 1 minuut, dan is dat niet echt relaxed :) FAT32 gaat toch tot clips van 4gb ofzo, maar hoe snel zit je daaraan?

Daarnaast is mijn vraag hoeveel minuten/uren je kunt filmen op bv een 8gb of 16gb SDHC kaartje in .mov of .avchd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag: Ik wil binnenkort een nieuwe camera kopen maar ik kan niet kiezen tussen de Samsung wb500 en de Panasonic Lumix DMC-TZ4 nu heb ik nergens een site kunnen vinden die deze twee vergelijk. Ik heb al veel sites bezocht met info over beide maar ik weet niet welke ik moet kiezen, aangezien mijn engels erg slecht is had ik niet veel aan de engelse sites. Welke mijn ook wel aardig lijkt is de Sony Cybershot DSC-H 20. Ik begreep dat deze een Memory Stick Pro/Duo heeft voor de opslag is dit heel anders dan een sd kaartje?? Ik heb nu een foto toestel met een XD kaartje en dit vind ik persoolijk erg onhandig omdat je hem niet makkelijk in je laptop/computer stopt om de foto's/filmpjes te bekijken

Verder heb ik het idee (verbeter me als het niet zo is) dat je beter minder picksels kan hebben en een beter zoom dan dat het beide hoog is. Mijn lijkt het namelijk dat je foto's er niet mooier op worden hoe meer picksels je zou hebben, denk aan bijv inzoomen. Ik wil graag een camera die ook wel een eindje kan inzoomen maar ik wil hiervoor geen korrelige foto's terug. Ook is er bij twee camera's spraken van een groothoeklens is dit erg handig en een must om te hebben ?

Ook ben ik wel iemand die gebruik maakt van de film functie, ik heb al gelezen dat er enkele camera's zijn die bij het inzoomen tijdens het filmen een zoom geluid maken, hoor je dit erg terug op het filmpje en welke van de 3 heeft dat het minst?

Hoe mijn voorkeur er nu voor staat komt als eerst de Samsung wb500. Dus nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze camera's en eventueel advies?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
erikds schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 21:04:
Thx, maar dat staat ook op de cd welke bij de aankoop zit. Lees of kijk ik nu niet goed, want snap het niet wat ik met die kadertjes kan of moet doen :$ |:(
Die kaders geven aan waar de camera op scherp stelt, dus het is ter controle. Als je het object niet "in het kader krijgt" kun je dan ipv iA een andere modus kiezen.
Voorbeeld:
http://www.photoxels.com/tutorial_center-af.html
Het blaadje is onscherp in standaard multipoint autofocus (=groene kaders buiten het blaadje)
Het blaadje is wél scherp in center autofocus (=blaadje in groen kader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikds
Gianni Rombios schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:09:
[...]

Die kaders geven aan waar de camera op scherp stelt, dus het is ter controle. Als je het object niet "in het kader krijgt" kun je dan ipv iA een andere modus kiezen.
Voorbeeld:
http://www.photoxels.com/tutorial_center-af.html
Het blaadje is onscherp in standaard multipoint autofocus (=groene kaders buiten het blaadje)
Het blaadje is wél scherp in center autofocus (=blaadje in groen kader)
Thx voor de uitleg, nu ben ik mee sé :) en is niet onbelangrijk ook blijkbaar, thx! Ook voor de link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 21:48:
Ik heb een vraag: Ik wil binnenkort een nieuwe camera kopen maar ik kan niet kiezen tussen de Samsung wb500 en de Panasonic Lumix DMC-TZ4 nu heb ik nergens een site kunnen vinden die deze twee vergelijk.
:?

Zelfs de Sony staat erbij en deze site wordt zeer frequent genoemd.... Volgens mij heb je niet echt goed gezocht. Klik :>

Edit: Hmm, ik zie nu dat de TZ6/7 nog niet in de TS worden genoemd. Is het misschien een idee om een nieuw topic te openen over deze camera's en daarbij nog een vermelding naar dit topic te maken? De TS bevat normaal gesproken namelijk al veel info over de camera en beidt een goed startpunt voor meer research naar de camera. Naar mijn mening kan een goede TS bijdragen aan minder dezelfde vragen in dit topic.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de camera geen zoeker heeft, vind ik het erg belangrijk dat het LCD goed werkt in zonlicht. Iemand hier al ervaring mee? Vaak zijn LCDs in de zon niet te zien.... dan wordt het dus lastig om foto's te maken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 21:19:
Hoe lang kun je nou aan 1 stuk doorfilmen met de TZ7? Want als je maar shots kunt doen van max 1 minuut, dan is dat niet echt relaxed :) FAT32 gaat toch tot clips van 4gb ofzo, maar hoe snel zit je daaraan?

Daarnaast is mijn vraag hoeveel minuten/uren je kunt filmen op bv een 8gb of 16gb SDHC kaartje in .mov of .avchd.
met beste kwaliteit kwaliteit, avchd 15 min max. Heb hem altijd daar opstaan. Geloof dat zodra je een mindere kwaliteit pakt je ook langer kan filmen. Mijn filmpjes zijn altijd maar kort; kort maar krachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Samsung WB550 ziet er ook wel cool uit!

[ Voor 109% gewijzigd door Executor16 op 18-06-2009 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 00:09:
Aangezien de camera geen zoeker heeft, vind ik het erg belangrijk dat het LCD goed werkt in zonlicht. Iemand hier al ervaring mee? Vaak zijn LCDs in de zon niet te zien.... dan wordt het dus lastig om foto's te maken ....
Met mijn TZ5 weinig problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Kan iemand hier mij misschien vertellen of en eventueel hoe ik foto's en video's op mijn laptop scherm kan toveren terwijl ik fotografeer/film met mijn TZ5? Ik bedoel dus eigenlijk gewoon een live weergave van wat zich op het camera scherm afspeelt.

En is het ook mogelijk om foto's die ik via usb kabel op mijn laptop bekijk gelijk te wissen terwijl het kaartje gewoon in de camera blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Storm316 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:21:
Kan iemand hier mij misschien vertellen of en eventueel hoe ik foto's en video's op mijn laptop scherm kan toveren terwijl ik fotografeer/film met mijn TZ5? Ik bedoel dus eigenlijk gewoon een live weergave van wat zich op het camera scherm afspeelt.

En is het ook mogelijk om foto's die ik via usb kabel op mijn laptop bekijk gelijk te wissen terwijl het kaartje gewoon in de camera blijft?
De camera is niet als een "webcam" te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Update met de nieuwste modellen in topictitel :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 00:09:
Het beeldscherm van de tz7 heeft een automatisch helderheidsaanpassing. Ik heb dit nog niet echt goed bekeken, weet niet eens of hij aanstaat, maar ik neem aan dat dit wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
n00bs schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:26:
[...]

De camera is niet als een "webcam" te gebruiken.
Is hier helemaal geen software voor te vinden joh? Jammer, maar geen ramp dankzij dat heerlijke scherm dat er op zit. Ik ontdekte gister ook de optie om de kijkhoek te vergroten, geweldig.

Volgens de gebruiksaanwijzing is het alleen mogelijk om foto's te wissen via de usb kabel als je Windows Vista gebruikt. Mocht het hier nog niet bekend zijn; dit werkt helaas ook niet onder Windows 7 (build 7100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dpreview.com/news/0906/09061101casioexh10.asp

Mooi modelletje. Helaas geen beeldstabilisator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
10x zoom + lichtzwakke lens (f/3.2 - f5.7) en geen beeldstabilisatie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29
Bij de Mediamarkt is de TZ7 nu voor een mooi prijsje te scoren :
349 - 16% (vakantiegeldverdubbelaar) - 25 (cashback) = ~268 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 10:26

Zoefff

❤ 

Kleine titelaanpassing om het wat minder schreeuwerig te maken ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zal vanavond de startpost eens aanpassen zodat die ook weer up to date is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou bijna een nieuw topic verkiezen met een link naar deze. Er is inmiddels zo veel veranderd tussen de modellen dat de eerste 1200 berichten oid weinig meer toevoegen.

Edit:
Twister336 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:45:

10x zoom + lichtzwakke lens (f/3.2 - f5.7) en geen beeldstabilisatie 8)7
De lens van de Panasonic is maar een halve stop sneller dan die van de Casio (toegegeven, wel op een groter brandpunt). Dat levert dus niet heeel veel verschil.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Image Stabilization Mechanism staat dat het CCD-shift image stabilization heeft.

http://www.casio-europe.c...oom/exh10/specifications/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I stand corrected. Ik kon geen specs vinden op de UK site ten tijden van mijn post. Wellicht staat deze camera daar inmiddels nu ook op. Ik moest mij dus baseren op de info van DPreview.

Al met al maakt dat de camera nog aantrekkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee wanneer die Casio EX-H10 ongeveer te koop zal zijn in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn cd niet meer vinden van de Panasonic DMC-TZ3. Maar ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd en nu wil ik de software installeren.
Weet iemand waar ik die kan vinden?
Ik zie alleen maar dat je de gebruiksaanwijzing kan downloaden bij de site van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 17:28:
Ik kan mijn cd niet meer vinden van de Panasonic DMC-TZ3. Maar ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd en nu wil ik de software installeren.
Weet iemand waar ik die kan vinden?
Ik zie alleen maar dat je de gebruiksaanwijzing kan downloaden bij de site van Panasonic.
Waarom zou je die software willen installeren. herkent windows die niet gewoon? En anders: probeer eens de drivers van de tz5 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal dagen de TZ6 in mijn bezit, was lekker geprijsd door de mediamarkt actie + 25euro cashback. Nu zit ik alleen met het probleem dat ik via mijn PC geen foto's kan verwijderen van mijn geheugenkaart als ik mijn camera aansluit via de USB. Bij vista krijg ik uberhaupt de optie om te verwijderen niet te zien, en in het bijgeleverde programma van panasonic geeft hij "Unable to delete" aan.

Ik kan de foto's wel via de camera zelf verwijderen, en heb de SDHC kaart natuurlijk niet op lock staan. Zijn er meer mensen met dit probleem en is dit op te lossen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Laatst online: 08:07
Afgelopen weekend ook bij de Mediamarkt een TZ7 gekocht maar die hadden geen vouchers :( meer voor de cashback. Heeft iemand van jullie nog een voucher die jullie naar mij op zouden willen sturen? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 11:10

GieltjE

Niks te zien...

Anakin239 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 09:27:
Afgelopen weekend ook bij de Mediamarkt een TZ7 gekocht maar die hadden geen vouchers :( meer voor de cashback. Heeft iemand van jullie nog een voucher die jullie naar mij op zouden willen sturen? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Je zult er echt een via de media markt moeten krijgen, er zit namelijk een persoonlijke code op.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vouchers bij Panasonic waren tijdelijk op. Ik neem aan dat ook bij MM die dingen nageleverd worden. Ik denk wel dat je hem zelf even moet ophalen, want anders zou je hem via een webshop kunnen kopen en bij MM een voucher gaan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 00:57:
Ik heb sinds een aantal dagen de TZ6 in mijn bezit, was lekker geprijsd door de mediamarkt actie + 25euro cashback. Nu zit ik alleen met het probleem dat ik via mijn PC geen foto's kan verwijderen van mijn geheugenkaart als ik mijn camera aansluit via de USB. Bij vista krijg ik uberhaupt de optie om te verwijderen niet te zien, en in het bijgeleverde programma van panasonic geeft hij "Unable to delete" aan.

Ik kan de foto's wel via de camera zelf verwijderen, en heb de SDHC kaart natuurlijk niet op lock staan. Zijn er meer mensen met dit probleem en is dit op te lossen? _/-\o_
Toch vrij duidelijk en een gevalletje rtfm.
Camera aansluiten via USB, zorgt voor Read Only. Geheugen kaartje is niet read only, stop die maar in een card reader.

Foto's moet je dus bij Panasonic altijd via de camera verwijderen. Helaas een beetje irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Laatst online: 08:07
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:31:
De vouchers bij Panasonic waren tijdelijk op. Ik neem aan dat ook bij MM die dingen nageleverd worden. Ik denk wel dat je hem zelf even moet ophalen, want anders zou je hem via een webshop kunnen kopen en bij MM een voucher gaan halen ;)
Dat zal toch wel meevallen, je moet ook het bonnetje opsturen en daar staat echt op dat het bij de mediamarkt is gekocht. Ik zal volgende week wel weer eens gaan vragen bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvanbeek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 10:00
Zaterdag ook in de buidel getast en een TZ6 gekocht, zeer tevreden tot nu toe.

Aankoop was een compromis van eenvoudig gebruik en compactheid voor de vriendin, en functionaliteit voor mij ;-)

Nu ik er mee aan het spelen ben heb ik een vraag voor ervaren gebruikers met de TZ serie, ik ga naar de TT van assen en veel autosport en kartevenementen. Natuurlijk is deze camera niet bij uitstek ontwikkeld voor deze snelheidsopnamen, maar hebben jullie tips om het maximale er uit te halen? Denk aan specefieke instellingen en fotografeergedrag.

Thx in advance.

PS bij de MediaMarkt in Hengelo was een stromloop vanwege de 16% actie, werkelijk hylarisch, maar heb zelf dus een TZ6 bemachtigd, een zwarte. Deze kostte incl. cashback nogmaar 225, 20 euro goedkoper dan fotokonijnenberg en gelijk aan een TZ5. Cashback is enkel geldig met originele coupon, ik zou aanraden contact op te nemen met MediaMarkt als je deze niet gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de camera op MF zetten en deze juist instellen. Dit zorgt ervoor dat de camera niet gaat lopen hunten om scherp te stellen. Verder even opletten dat je de OIS juist instelt (heeft ie een panning stand?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvanbeek
MF als in Multi focus? Zal zoeken naar een dergelijke functie in de handleiding.

Er zit een sport-stand op, met eventuele mogelijk tot MODE1 of 2 qua stabilisatie?

Panningstanden is het apparaat vreemd.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MF als in manual focus ofwel handmatig scherpstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 18:11
Voor degene die erover denken de ZS3 uit Amerika te laten overkomen om zo de 15 minuten-limiet te omzeilen:

Ik zit er ook aan te denken de TZ7 aan te schaffen. Omdat ik het ook niet helemaal eens ben met de 15 minuten-limiet die er op het apparaat zitten heb ik een email gestuurd om te vragen hoe het met de garantie zit als je de ZS3 vanuit Amerika zou laten importeren, en niet geheel verrassend kreeg ik het volgende terug:
Geachte heer Wxxxxx,

Naar aanleiding van uw contactaanvraag kan ik u het volgende mededelen.
De DMC-ZS3 is bij ons niet bekend in Nederland, dit houdt in dat hier geen onderdelen leverbaar zijn, met als gevolg dat de camera bij defecten terug zal moeten naar land van herkomst.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,

Lxxxxx vxx dx Vxx
Ik heb zo m'n twijfels of ze de ZS3 'niet kennen', ik denk dat dit gedaan is om zo te voorkomen dat met massaal overzees gaat kijken naar de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
15 minuten achter elkaar filmen, is een lange tijd. Kleine moeite om weer te recorden na die tijd.
Hoe groot is eigenlijk een file van 15 minuten? is het geen FAT32 beperking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 19:15
n00bs schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:08:
15 minuten achter elkaar filmen, is een lange tijd. Kleine moeite om weer te recorden na die tijd.
Hoe groot is eigenlijk een file van 15 minuten? is het geen FAT32 beperking?
Denk het wel, want na 15 minuten AVCHD Lite op 17 Mbps heb je 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister ff een TZ7 gehaald voor mn ouders; zijn erg blij met de camera.

Ik moet alleen nu terug naar de winkel voor een tasje.
heeft iemand tips / ervaring voor een goede die strak pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je terug gaat naar de winkel dan kun je toch gewoon de camera meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:16:
Ik heb gister ff een TZ7 gehaald voor mn ouders; zijn erg blij met de camera.

Ik moet alleen nu terug naar de winkel voor een tasje.
heeft iemand tips / ervaring voor een goede die strak pas?
Heb zelf een 'hard' tasje gehaald via ebay (totaal 7 euro, stuk goedkoper dan de 25 bij de fotozaak), echter staat er wel lumix op maar heeft hij toch 1cm speling (opgelost met wat foam) en geen apparte vakjes.

Dit is voor mij meer dan voldoende, maar als je het goed wilt doen kun je het beste even langs de fotozaak gaan.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met deze filmware kan je alleen nog maar originele panasonic accu's in de camera's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Ik houd het nog wel even op de 1.1 firmware, heb er een 'imitatie' 1200mAh accu bijgehaalt omdat ik veel preview/flits en in sommige gevallen dus vrij snel door mijn accu heenga.
Opzich is het wel begrijpelijk dat ze willen voorkomen dat mensen (letsel) schade oplopen, maar meteen een hoop mensen duperen die zonder het te weten zo'n accu gebruiken is weer een tweede.

Ik zou het wel ok vinden als ze (correct) detecteren dat er een 'namaak' accu inzit en hierover een waarschuwing geven, dan hebben ze gewaarschuwd dat je fout bezig bent.

Dit is ook de reden dat ik mijn voormalige printer weggedaan heb (naast dat deze zouzo onpractisch was) en niet zonder zeer goede redenen weer terugga naar dit merk.

[ Voor 22% gewijzigd door GieltjE op 17-06-2009 10:01 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:20:
Als je terug gaat naar de winkel dan kun je toch gewoon de camera meenemen?
Helaas hebben mn ouders de cam thuis (150km verderop) maar de winkel heeft zelf die cam natuurlijk ook wel.

Ik vroeg alleen om ervaringen die jullie mischien hadden.
Bij foto booms is genoeg keus; echter reallife ervaringen zeggen altijd meer dan een van het rek plukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:27:

Met deze filmware kan je alleen nog maar originele panasonic accu's in de camera's gebruiken.
Vandaar de :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvanbeek
http://www.caselogic.nl/H...69-4DE7-897D-BB9E26796868

Deze heb ik er bij gehaald, past prima en is met hardere buitenschaal.

Software-update is wel beetje vreemd als het alleen voor batterijen is. Riekt een beetje naar eigen markt protectie.

PS, tot nu toe 1 tip mbt snelle objecten fotograferen, nog meer? Ik denk aan min. sluiter instelling, ISO enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Weet iemand toevallig hoe duur de TZ7 is in de MM Arena?

Of het is het beter om de camera bij de goedkoopste webshop te kopen?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
NickySantoro schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:32:
Weet iemand toevallig hoe duur de TZ7 is in de MM Arena?

Of het is het beter om de camera bij de goedkoopste webshop te kopen?
Een vraag dat niet in dit topic hoort, noch op tweakers.
Je kan ze zelf opbellen, emailen of langsgaan. En wat er beter of slechter te zijn aan online kopen :? dat moet je toch echt zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 15-09 14:33
heeft de tz7 dezelfde belachelijk grote filmpjes? Ik heb al met verschillende programma's geprobeerde de films kleiner en dus beter bewerkbaar te maken maar de beste compressie wat ik krijg (zonder waarneembaar kwaliteitsverlies) is +- de helft. Ik heb dus het idee dat de filmpjes kleiner worden gemaakt, maar niet efficenter worden opgeslagen. Ik heb superC en TMPGenc al geprobeerd. Of heeft er iemand misschien een instellingen file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
darklord007 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:35:
heeft de tz7 dezelfde belachelijk grote filmpjes? Ik heb al met verschillende programma's geprobeerde de films kleiner en dus beter bewerkbaar te maken maar de beste compressie wat ik krijg (zonder waarneembaar kwaliteitsverlies) is +- de helft. Ik heb dus het idee dat de filmpjes kleiner worden gemaakt, maar niet efficenter worden opgeslagen. Ik heb superC en TMPGenc al geprobeerd. Of heeft er iemand misschien een instellingen file?
De tz7 comprimeert beter dan de tz5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
TZ5 is motion jpeg, dus dat is sowieso geen goede codec voor kant-en-klare filmmateriaal.
Echter zijn de bewerkingsmogelijkheden van mjpeg wel erg fijn in tegenstelling tot de nieuwe codec in de Tz7 (avchd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Met welk programma editten en branden jullie de films gemaakt met de TZ7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ind0mi schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:48:
Dat vraag ik mij nou ook af. Het programma dat erbij zit is waardeloos. Je kan er avchd mee inladen maar als ik dat doe krijg ik een melding dat ik alleen avchd bestanden kan openen.
Ik heb online gezocht naar goede programma's. Heb nu Pinnacle studio. Deze pakt avchd maar wanneer ik hem omzet naar een dvd bestand of iets anders krijg ik een bestand dat 2 keer zo snel afspeelt. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 15-09 14:33
n00bs schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:44:
TZ5 is motion jpeg, dus dat is sowieso geen goede codec voor kant-en-klare filmmateriaal.
Echter zijn de bewerkingsmogelijkheden van mjpeg wel erg fijn in tegenstelling tot de nieuwe codec in de Tz7 (avchd)
dat is zinvolle info.
het moet toch mogelijk zijn om deze file zo om te zetten dat er weinig/geen kwaliteitsverlies is, maar dat ze wel een factor 10 a 20 kleiner worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:50:
[...]

Dat vraag ik mij nou ook af. Het programma dat erbij zit is waardeloos. Je kan er avchd mee inladen maar als ik dat doe krijg ik een melding dat ik alleen avchd bestanden kan openen.
Ik heb online gezocht naar goede programma's. Heb nu Pinnacle studio. Deze pakt avchd maar wanneer ik hem omzet naar een dvd bestand of iets anders krijg ik een bestand dat 2 keer zo snel afspeelt. Heel vreemd.
Ik kreeg dezelfde foutmelding met dat programma incl. Vista 32bit :? Nou, dan ga ik Pinnacle ook eens testen.. wil sommige filmpjes toch wel op dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 16:00
zit alleen op europese TZ7 modellen die 15minuten video limiet?
Ik wil langer kunnen filmen.
Weet iemand of er een custom/gehackte firmware bestaat voor de TZ7
Of waar verkopen ze dit model zonder deze limiet?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ind0mi schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:48:
Ik gebruik zelf Handbrake (http://handbrake.fr/) waarmee ik prima kan converteren naar AVI voor gebruik op Netbook en DVD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjanv schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:12:
zit alleen op europese TZ7 modellen die 15minuten video limiet?
Weet iemand of er een custom/gehackte firmware bestaat voor de TZ7
Of waar verkopen ze dit model zonder deze limiet?
Ja
Nee
Buiten europa.

Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ter aanvulling: buiten europa heet de camera geen tz7 maar zs3.

In de toekomst zul je bij het flashen van nieuwe firmware op je Panasonic camera ook rekening moeten houden met het feit dat hij niet meer werkt als je niet-originele accu's gebruikt. Zie hier. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Deze camera spreekt me erg aan, echter wil ik weten wat de snelheid is om foto's te kunnen schieten.
Is het mogelijk om 20 pics achter elkaar te schieten en voorbeeld één eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:27:
Is dat ook echt zo in de praktijk of probeert Panasonic ons gewoon bang te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
catchingfire schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:18:
Is dat ook echt zo in de praktijk of probeert Panasonic ons gewoon bang te maken?
Wat ik ervan begrepen heb is dat er een chip in de accu komt die communiceert met de camera. Ontbreekt de chip, dan weigert de camera dienst. Net zoiets als sommige inktjetprinters en peperdure originele cartridges. Maar ik geloof dat dat systeem uiteindelijk ook gekraakt is.

Vorige week heb ik nog weer twee accu's via ebay uit Hong Kong laten komen. Totale kosten inclusief verzending 6,57 euro. Mogelijk zijn die minder van kwaliteit, maar het prijsverschil is zo enorm gigantisch, daarvoor wil ik de gok wel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
@ grun93, ik heb voor iets meer dan dat een A kwaliteits accu uit Duitsland en NL kunnen halen.
Ik zou echt nooit van die Z-kwaliteit accu's halen met het risico dat jouw camera of ander apparaat defect raakt en jij hier dan geen garantie meer op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denk je dat je geen garantie hebt bij gebruik van een namaak accu? Dat is echt nooit aan te tonen. Tenzij je natuurlijk de accu meestuurt. Daarnaast is de techniek achter een accu niet heel ingewikkeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
lol, nou veel succes en bekijk eens de reviews van goedkope accu's, wat jij dus simpel vindt, heeft voornamelijk geen beveiligingen waardoor overhitting van de accu's schering en inslag is. Brand kan ontstaan bij het opladen of gebruik van dit soort accu's en daarmee is gelijk de garantie weg als daardoor jouw camera defect raakt ;)

Voor 5 Euro meer heb je al een kwaliteitsaccu (niet via ebay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:34:
Voor 5 Euro meer heb je al een kwaliteitsaccu (niet via ebay).
Doe ons een lol en plaats een linkje naar de shop waar je die A-merk accu's gescoord hebt! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Voorbeeld: http://www.electronicshop...777&products_id=867121744
En ja het kan nog goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Laatst online: 15-09 21:29
Kan iemand mij misschien helpen aan firmware versie 1.1 voor de TZ7?
Op de officiële site is enkel nog de nieuwere 1.2 firmware te downloaden, maar ik wil graag de optie op een goedkope reservebatterij open houden.

Ik heb gezien dat de 1.1 firmware via bepaalde sites te downloaden is, maar deze vertrouw ik wat dat betreft niet echt. Dus mocht iemand de download van de officiële site nog hebben en willen delen dan hoor ik dit graag.

EDIT: Ik ben voorzien. Bedankt voor de moeite.

[ Voor 7% gewijzigd door Ralphfx op 26-06-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Ik heb zelfs via ebay een 1200mAh 3,6v accu voor €9,- incl shipping gescoord _/-\o_
Neem dat kleine risico wel voor lief, vind het prijsverschil (+capaciteits verschil) genoeg voor die gok.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ralphfx schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:44:
Kan iemand mij misschien helpen aan firmware versie 1.1 voor de TZ7?
Op de officiële site is enkel nog de nieuwere 1.2 firmware te downloaden, maar ik wil graag de optie op een goedkope reservebatterij open houden.

Ik heb gezien dat de 1.1 firmware via bepaalde sites te downloaden is, maar deze vertrouw ik wat dat betreft niet echt. Dus mocht iemand de download van de officiële site nog hebben en willen delen dan hoor ik dit graag.
Ik heb 'm nog wel. Pm me je e-mail adres maar, dan stuur ik 'm naar je.

edit: sorry, ik las je bericht niet goed. Ik heb de versie voor de TZ5, of is dat misschien dezelfde?

[ Voor 7% gewijzigd door Storm316 op 23-06-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Storm316 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:24:
[...]

Ik heb 'm nog wel. Pm me je e-mail adres maar, dan stuur ik 'm naar je.

edit: sorry, ik las je bericht niet goed. Ik heb de versie voor de TZ5, of is dat misschien dezelfde?
Bedankt, maar helaas is de firmware voor de TZ5 niet hetzelfde als die voor de TZ7 die ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
@Ralphfx: mits het nog nodig is kan ik hem je ook nog toe sturen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.quesabesde.com...-muestras-analisis,1_5173

Bovenstaande link maakt duidelijk dat je voor de betere foto's bij de Samsung moet zijn.
De meeste zijn gewoon betere kwaliteit ten opzichte van de TZ7. Voornamelijk het contrast. Kijk ook de foto van de jachthaven. De TZ7 heeft merkbaar een groente tint in de foto.
Kwaliteit video opname is ongeveer gelijk. TZ7 misschien iets scherper. Echter de mic van de WB500 neemt een veel helderder geluid op.

WB500 is ook nog eens 100 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paquito schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:32:
http://www.quesabesde.com...-muestras-analisis,1_5173

Bovenstaande link maakt duidelijk dat je voor de betere foto's bij de Samsung moet zijn.
De meeste zijn gewoon betere kwaliteit ten opzichte van de TZ7. Voornamelijk het contrast. Kijk ook de foto van de jachthaven. De TZ7 heeft merkbaar een groente tint in de foto.
Kwaliteit video opname is ongeveer gelijk. TZ7 misschien iets scherper. Echter de mic van de WB500 neemt een veel helderder geluid op.

WB500 is ook nog eens 100 euro goedkoper.
Volgens het volgende (zeeer uitgebreide) group test review van dpreview is de tz7 (en tz6) juist de winnaar:
http://www.dpreview.com/reviews/q209grouplongzoom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Na dit topic uitgebreid te hebben gelezen denk ik erover om de TZ5 aan te schaffen voor mijn vakantie in noorwegen. Ik vind het beeld kwaliteit belangrijker dan de video. En de prijs van de TZ5 staat mij meer aan. Vandaar mijn keus voor de TZ5 en niet de TZ7. Gaat mij voornamelijk om buiten foto's en kunnen zoomen. Daarvoor leek mij de TZ5 een logische keus.

Maar mijn vraag is: Als jullie nu op dit moment een compacte superzoom camera zouden aanschaffen, zou dat een TZ5 worden of een ander toestel met vergelijkbare prijs (niet meer dan 250 euro) & mogelijkheden (superzoom, groothoek <=28, )

Zat ook nog te denken aan de TZ6, maar ik dacht gelezen te hebben dat die plaatjes 'cropt' doordat deze andere formaat sensor heeft?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TZ6 gebruikt inderdaad een afwijkende maat sensor om bij iedere verhouding (16:9, 4:3 en 3:2) dezelfde hoek te kunnen maken. Dit heeft geen negatieve gevolgen voor de opname anders dan niet per definitie de hoogst mogelijke resolutie. Ik vind het een zeer chique stap van Panasonic. Het lijkt me een extreem slechte reden om niet voor de camera te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Sander,

Bedankt voor je reactie! Dus het heeft geen negatieve gevolgen. Weet nog niet alles van fotografie. Ik zie dat de TZ6 nu zelfs voor 253 euro te koop is. Maar welke van de TZ serie zou jij kiezen als je alleen ging voor fotokwaliteit (niet voor video opname), de TZ5, TZ6 of TZ7? En waarom?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het algemeen beleid "groeten" gelezen en begrepen ;) Na het lezen van de reviews op dpreview en cameralabs en bekeken van voorbeeldfoto's, ga ik voor de TZ5. Het gaat mij om de Image quality en ik vind de video en grotere zoom niet nodig (wel leuk, maar ook duurder). Cameralabs gaf het volgende aan over de TZ7 vergeleken met de TZ5:
An unnecessary extra Megapixel aside, they’re all worthy enhancements, especially the wider and longer zoom, and the movie mode which consumes less memory while maintaining similar quality. If these are important to you, then it’s well worth going for the TZ7 / ZS3, but if you’d be happy with a 28-280mm 10x range and videos encoded in Motion JPEG alone, then the older Lumix TZ5 remains a great choice. Over time it’ll be phased-out by the TZ7 / ZS3, but until then it’s well worth keeping an eye on the prices. Sometimes the older model actually becomes more expensive as stocks dwindle, but at other times it falls to become a bargain buy. See our Panasonic Lumix DMC-TZ5 review for more details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een waanzinnig goede camera. Veel plezier ermee.

PS. denk er wel aan om de camera te bestellen bij een winkel met voorraad. Er wordt namelijk geen nieuwe voorraad meer aan winkels geleverd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:29:

PS. denk er wel aan om de camera te bestellen bij een winkel met voorraad. Er wordt namelijk geen nieuwe voorraad meer aan winkels geleverd. ;)
Waarom is dit? Omdat dom weg op zijn of komt er zeer binnenkort een opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn opmerkingen hebben betrekking op de TZ5. Die is natuurlijk al opgevolgd door de TZ7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:29:

Bedankt Sander! Ook voor de tip. Ik ga er veel plezier van hebben verwacht ik. :) Leuk om te horen dat jij het een goede camera vindt! Ik wou vanavond gaan bestellen bij digitalstreet en daar is hij op voorraad. Zullen op deze 'laatste' TZ5-en dan ook de laatste firmware aanwezig zijn? Anders moet ik hem nog even updaten voor de vakantie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ik heb mijn TZ5 een week of twee geleden bij Digitalstreet besteld en ontvangen. Hij word geleverd met de inmiddels één na laatste firmware versie 1.1 en heeft trouwens ook een NL menu (standaard staat 't wel op engels). Bedenkt even of je wel wilt updaten naar de allerlaatste versie, deze zorgt er namelijk voor dat je alleen nog maar de originele Panasonic batterijen kunt gebruiken. Verder is 't identiek aan versie 1.1 voor zover mij bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Storm316>

Ik heb de laatste firmware voor de TZ5 en gebruik naast de Pana ook een Hahnel accu. Jouw verhaal gaat enkel op voor een TZ7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande informatie is goed om te weten! d:)b Ik neem aan dat die Hahnel accu ook in de Panasonic lader kan worden opgeladen?!

Zojuist een blauwe TZ5 besteld. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Heeft er iemand al eens een vergelijk gedaan in de kwaliteit van video en audio in de verschillende film-mogelijkheden van de TZ7? MJPEG/AVCHD-Lite, met/zonder wind-filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
n00bs schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:52:
Storm316>

Ik heb de laatste firmware voor de TZ5 en gebruik naast de Pana ook een Hahnel accu. Jouw verhaal gaat enkel op voor een TZ7.
Ah, goed om te weten.

Enig idee wat er verder dan veranderd is voor de TZ5 in deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Storm316 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:20:
[...]

Ah, goed om te weten.

Enig idee wat er verder dan veranderd is voor de TZ5 in deze update?
Zoals vermeld staat op de site van Panasonic: de focus problemen met video ;)

Problemen die ik heb met de TZ5 en eigenlijk tot nu toe alle Pana's wat ik heb gezien: white balance die teveel groen heeft. Misschien dat anderen dit niet eens opvalt of zich aan stoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ehm, betekend dat niet gewoon dat 1.1 de laatste firmware update is voor de TZ5?

Wat betreft de witbalans; die zit er wel vaker naast. Soms wat te veel groen, soms wat te veel geel, afhankelijk van het beschikbare licht. Maar daarom kun je 't ook aanpassen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
swima schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 02:56:
@Ralphfx: mits het nog nodig is kan ik hem je ook nog toe sturen ...
Ik ben voorzien :D In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Heb net een een tz-5 gekocht voor 120 euro bij fnac. Het was het laatste niet-demo model. Eerste indrukken zijn erg positief. Wel wat groter dan ik eigenlijk wilde, maar voor de prijs en de zoom neem ik dat er graag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk de ZS3 firmware op de TZ7 te zetten en zo de 15minuten opname limiet te omzeilen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Mooie prijs Zoutvat, en zeker een goede keus: veel plezier ermee :)

Is er trouwens met het filmen met de TZ5/6/7 geluid van het focussen te horen, of dat niet? Ik heb dat niet kunnen vinden in de verschillende reviews helaas.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Remy schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:57:
Mooie prijs Zoutvat, en zeker een goede keus: veel plezier ermee :)

Is er trouwens met het filmen met de TZ5/6/7 geluid van het focussen te horen, of dat niet? Ik heb dat niet kunnen vinden in de verschillende reviews helaas.
Nauwelijks... tenzij je je vinger op de mic houdt, dan heel erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:19:
Is het mogelijk de ZS3 firmware op de TZ7 te zetten en zo de 15minuten opname limiet te omzeilen? :)
Helaas niet.
Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.