Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51
Schotborgh schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:12:
1. Goede marketing en 10 mp is goed genoeg
En waar halen ze het geld vandaan om heel de wereld te gaan herprogrammeren zodat men gaat denken dat more is less?
Dat heeft voor het betreffende bedrijf ongeveer dezelfde impact als voor een een politieke partij die gaat roepen dat de hypotheekrente afgeschaft moet worden (wat uiteindelijk wellicht ook beter is voor iedereen).
(6MP is ook al meer dan genoeg, dat was de sweet spot voor de compact-cam-sized sensoren, denk aan de Fuji F30/F31)
2. Ik moet het wel tig keer herhalen omdat jij steeds naar die panasonicbericht onzin wijst.
Welke "panasonicbericht onzin" ? Ooooh... wacht.. .je bedoelt het bericht op dag 1, toen de camera gereleased werd. Ja, oke... ja, is misschien moeilijk te bevatten voor een nieuweling dat er op release-dag nog geen complete review beschikbaar is, en dat op dat moment de info van de fabrikant zelf de enige info is die er uberhaupt te vinden is.
3. In een film wordt altijd zoom gebruikt.
ONZIN onzin
4. Wat denk je zelf?
Ik denk dat stereo in een compactcam NIKS niks toevoegt. Ik heb een S5IS gehad, met stereo sound, nou boeie... hij had veel beter geluid dan de TZ-serie, maar dat kwam gewoon door de betere implementatie van de microfoon/audio-engine, niet omdat ie "stereo" was.
Ik denk aan een gat in de markt en aan oplossingen, jij denkt aan de problemen.
Nee, jij trapt al pagina's lang open deuren in over megapixels e.d. .

[ Voor 30% gewijzigd door ThunderNet op 31-03-2009 13:44 . Reden: Caps zijn nergens voor nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-12-2020
Modbreak:Op de man spelen laten we achterwege. Daarnaast is dergelijk taalgebruik niet gewenst.

[ Voor 93% gewijzigd door ThunderNet op 31-03-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Voor de mensen, net als ik die moe worden van de steeds hogere pixel dichtheid; Stuur s.v.p. jouw klachten naar de hoofdkantoren van de betreffende merken en in dit geval Panasonic.
Via dit mailadres kan met Panasonic contact opgenomen worden: info@panasonic.nl

Wat ik overigens niet snap dat die paar review sites melden dat de kwaliteit van de Tz7 beter is dan dan de Tz5, terwijl ik duidelijk meer ruis zie, meer noise reduction en daarmee een lagere resolutie en verder lensfouten (purple fringing) wat de Tz5 totaal niet had. Daarnaast nog minder dynamiek dan de TZ5 (die daar ook al tekort in schoot vanwege een te hoge pixel dichtheid)

Ik blijf bij het volgende: grotere sensor gebruiken en daarbij minder pixels of in ieder geval het laatste, dan daarbij minder noise reduction of een optie om dit te kunnen instellen, compacter van formaat en lichter, stereo mic en hogere bitrate audio met windfilter, snellere processor voor gezichtsherkenning en snellere focus.

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 30-03-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
Ik sluit mij er volledig bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Het belangrijkste voordeel van toevoegen van een stereo microfoon aan een (film)camera is dat de opnmae daardoor richtingsgevoelig wordt, niet perse een verbetering van de geluidskwaliteit op zich.
Je kan dan horen, merken, verwachten dat b.v. een auto van links naar rechts voorbij scheurt.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
sorcees schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:22:
Het belangrijkste voordeel van toevoegen van een stereo microfoon aan een (film)camera is dat de opnmae daardoor richtingsgevoelig wordt, niet perse een verbetering van de geluidskwaliteit op zich.
Je kan dan horen, merken, verwachten dat b.v. een auto van links naar rechts voorbij scheurt.
Yep het vergroot de beleving van de kijker/luisteraar. Er is echter wel een kwaliteitsverschil in het geluid onderling van de verschillende merken net zoals foto's, video etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:28:
Wat ik nog steeds niet snap dat die paar review sites melden dat de kwaliteit van de Tz7 beter dan dan de Tz5, terwijl ik duidelijk meer ruis zie, meer noise reduction en daarmee een lagere resolutie en verder lensfouten (purple fringing) wat de Tz5 totaal niet had, en minder dynamiek dan de TZ5 die daar ook al tekort in schoot vanwege een te hoge pixel dichtheid.
Snap ik ook niet. Het lijkt alsof ze continu accepteren dat de nieuwere generaties slechter worden en hun ratings elke keer weer bijstellen.
Ik blijf bij het volgende, grotere sensor gebruiken
Dat gaat niet altijd, tenminste niet als je een compacte body wilt houden en veul zoom.
... en daarbij minder pixels dan daarbij minder noise reduction of een optie om dit te kunnen instellen, compacter van formaat en lichter, stereo mic en hogere bitrate audio met windfilter, snellere processor voor gezichtsherkenning en snellere focus.
oftewel: De holy grail >:)
Schotborgh schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:54:
Yep het vergroot de beleving van de kijker/luisteraar.
Dat is idd het grote voordeel van "stereo", mits dat stereo goed geimplementeerd is. Je hebt ook van die mensen die de speakers van hun mini-stereo-toren krek tegen de toren in kwestie aanzetten, dan hoor je dus 0.0 stereo-effect.
Ik zal nog eens wat filmpjes uit m'n S5IS bekijken of ik iets van stereo-effect kan merken. De mic's zitten immers zo dicht bij elkaar dat ze allebei ongeveer hetzelfde geluid oppakken, dus of een auto van links naar rechts rijdt... ik weet niet of je 't merkt.
Er is echter wel een kwaliteitsverschil in het geluid onderling van de verschillende merken net zoals foto's, video etc.
Uiteraard, type microfoon, windafscherming/filtering, beschikbare bandbreedte voor audio, ...
Ik persoonlijk zou liever een fancy mono-systeem hebben, met windfiltering en hoge audio bitrates dan de crappy stereo-oplossing uit de TZ7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
Kom maar op met die De holy grail. Durf te verwedden dat dit ook makkelijk kan, en er zijn echt geen grote investeringen voor nodig.

Sony t-500 laat dat mooi zien en horen dat ze het al kunnen:
http://vimeo.com/2452195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

knip

[ Voor 99% gewijzigd door ThunderNet op 31-03-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
knip

[ Voor 99% gewijzigd door ThunderNet op 31-03-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
knip

[ Voor 99% gewijzigd door ThunderNet op 31-03-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kunnen we het weer over de cams hebben? Ik zou graag een dpreview van de TZ7 zien, en ik hoop ook dat de prijs na een tijdje wat gaat dalen. * VonFoX zoekt een nieuwe compact-cam :)

[ Voor 33% gewijzigd door VonFoX op 31-03-2009 09:47 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
VonFoX schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:47:
Ik zou graag een dpreview van de TZ7 zien, en ik hoop ook dat de prijs na een tijdje wat gaat dalen. * VonFoX zoekt een nieuwe compact-cam :)
dpreview-review is er nog niet, er zijn wel andere sites die 'm al bekeken hebben, zou je toch al een aardig beeld van de camera moeten geven:
http://www.trustedreviews...anasonic-Lumix-DMC-TZ7/p1
http://www.cameralabs.com...x_DMC_TZ7_ZS3/index.shtml
http://www.photographyblo...nic_lumix_dmc_tz7_review/
http://www.pcadvisor.co.u...index.cfm?reviewid=110763
http://www.letsgodigital.org/nl/21615/digitale-camera-fotos/

[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 01-04-2009 07:04 . Reden: edit: ter volledigheid de letsgodigital url erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 16:53

ThunderNet

Flits!

Modbreak:Bovenstaande discussie staat me totaal niet aan! Geen op de man spelen, en let op je taalgebruik.
Weer terug on-topic.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Op basis van deze reviews denk ik dat de TZ7 een leuke point and shoot camera is!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 06:58
weet niet of jullie deze link al hebben gezien...

foto's zien er goed uit.

Ben benieuwd hoe die is met bewegende objecten...

Heeft iemand de camera al vastgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
VonFoX schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:58:
[...]

Op basis van deze reviews denk ik dat de TZ7 een leuke point and shoot camera is!
Dat is de TZ5 en TZ4 ook ;) evenals vele anderen.
De vraag blijft dus nog steeds wat is de toegevoegde waarde als de foto en filmkwaliteit achteruit is gegaan en dit tegen een hogere prijs. Een leuke point and shoot kan je wel wat beters halen voor een euro of 150 ;) lekker klein en compact.
weet niet of jullie deze link al hebben gezien...

foto's zien er goed uit.

Ben benieuwd hoe die is met bewegende objecten...

Heeft iemand de camera al vastgehouden?
lol meen je dat serieus? :+
Juist de foto's van letsgodigital vind ik qua kwaliteit ongeveer het niveau van de gemiddelde telefooncamera met al die overbelichte plekken, lensfouten en gebrek aan contrast en dynamiek en blue cast.

[ Voor 32% gewijzigd door n00bs op 31-03-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:20:
Juist de foto's van letsgodigital vind ik qua kwaliteit ongeveer het niveau van de gemiddelde telefooncamera met al die overbelichte plekken, lensfouten en gebrek aan contrast en dynamiek en blue cast.
Denk je niet dat dat (op z'n minst deels) ligt aan dat fijne Hoooollandsche weertje met knalwitte luchten? Da's heel wat anders dan dat je een fijne strakblauwe lucht erboven hebt staan. En dan laten ze ook nog modellen aanrukken met nog wittere outfits dan de gemiddelde trouwjurk. Kortom: zeer lastige omstandigheden. Ook dSLR's hebben het zwaar met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
[quote]n00bs schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:20:
[...]

Dat is de TZ5 en TZ4 ook ;) evenals vele anderen.
De vraag blijft dus nog steeds wat is de toegevoegde waarde als de foto en filmkwaliteit achteruit is gegaan en dit tegen een hogere prijs. Een leuke point and shoot kan je wel wat beters halen voor een euro of 150 ;) lekker klein en compact.

Bedankt voor je reactie! Wat is dan volgens jou een betere point and shoot voor een euro of 150? Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marchanekamp schreef op woensdag 01 april 2009 @ 07:56:

Bedankt voor je reactie! Wat is dan volgens jou een betere point and shoot voor een euro of 150? Ben benieuwd...
catchingfire in "Panasonic DMC-TZ1/ TZ2 / TZ3 / TZ4 / TZ5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
Mig29 wat bedoel je met die reactie van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat de reactie van een paar mensen hierboven over de kwaliteit van de TZ7 een stuk genuanceerder ligt dan zij doen vermoeden. Lees de reviews en vorm je eigen oordeel voordat je meegaat in iemands denkwijze dat een camera niet voldoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
ik ga helemaal niet mee in iemands zijn denkwijze. Ik wil gewoon weten of er goede camera's zijn voor 150 euro.

Mijn vraag blijft dus staan....kom maar op met die andere goede camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
marchanekamp schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:03:
ik ga helemaal niet mee in iemands zijn denkwijze. Ik wil gewoon weten of er goede camera's zijn voor 150 euro.

Mijn vraag blijft dus staan....kom maar op met die andere goede camera's.
Asltu http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc ;)

Die hele Ixus reeks is kwalitatief good value for the money en lekker compact. En dan pak je een goede review site erbij zoals deze: http://www.dpreview.com

Ik zie gewoon dat de laatste jaren de electronica en dan met name de software steeds uitgebreider wordt en het belangrijkste onderdeel (de sensor) steeds meer in kwaliteit afneemt. Dan ga je dus de beperkingen van de sensor proberen op te lossen met intelligente software trucjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kort geleden was de TZ4 overigens voor 150 euro bij Mediamarkt in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tot hoe lang blijven de TZ5 en de TZ4 eigenlijk nog in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293012

@marchanekamp TZ4 voor E179,- pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ4 Zwart
Lagere prijs is er niet. Van de aanbiedingen in Mediamarkt weet ik het niet. Dat is per vestiging verschillend.

Ikzelf gebruik al jarenlang de TZ3. Fantastische superzoom. Geen al te hoge verwachtingen. Als ik a4 of groter af zou willen drukken had ik wel een DSLR gekocht. Eventuele noise werk ik weg met Noise Ninja.

De TZ serie zou altijd wel last hebben van slechte lichtomstandigheden. Tenzij ze de design anders aanpassen. f2.8 zou ik wel fijn vinden.

Maar met mooi weer maakt ie hele mooie foto's. Een goede travelcamera met 10x zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:59
Ik zie dat de TZ7 nu al iets omlaag is gegaan met de prijs (350 waar hij eerst rond de 370 zat) Hopelijk zet dit nog een beetje door.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb zojuist de TZ-6 gekocht.
In het boekje staat als recommended case de dmw-ct3.
Deze is alleen bijna nergens meer te krijgen, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Volgens mij verschillen de afmetingen van 3/4/5/6 niet van elkaar.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Die case is schijnbaar discontinued. Zoek eens op ebay naar "tz5 case" (of tz6) dan vind je bijvoorbeeld deze hard case
http://cgi.ebay.nl/PANASO...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb er al een gekocht gisteren.
Eén of ander tasje van Lowepro, geen hard case, ik zal vanmiddag ff kijken welk type het is.

Mijn TZ6 is trouwens Engels, en Nederlands staat momenteel niet in de lijst, weet iemand of dit ooit nog kan komen? Of kan je niks aan de software in het toestel updaten o.i.d?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
TZ5 - TZ7 face-à-face: http://www.lesnumeriques....2=60&mo2=670&p2=4849&ph=2

Alleen de "faible éclairage" vind ik duidelijk in 't voordeel van de TZ5, voor de rest is het of on-par of de TZ7 heeft beter/meer detail.

Hier staan een aantal 720p movies uit een TZ7 van een Pink-concert in Frankfurt: http://www.youtube.com/user/the6thday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:10
Afgelopen zaterdag was de TZ-7 mij de mediamarkt Rotterdam Centrum 349,-- en alleen vandaag krijg je per 100 euro 15 euro korting. Dus dan kan je de TZ7 voor iets meer dan 300 euro kopen. Hier de link naar de kortingsactie.

Zelf zit ik nog te twijffelen of ik van mijn tz3 naar de 7 zal gaan maar ik kan mij voorstellen dat deze camera voor 300 mensen over de streep kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

Smarron

The bend

Nou, de nep-accu die de S007 vervangt (voor een tientje incl. verzending gekocht op marktplaats) is definitief kapot. Hij ging al minder lang mee en nu werkt hij wel 2 minuten nadat hij helemaal is opgeladen.

Toch bijna 2 jaar plezier van gehad, maar duidelijk van veel mindere kwaliteit.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik heb afgelopen weekend ook zelf geconstateerd dat de TZ7 redelijk veel ruis heeft. Dat is wel jammer. De videokwaliteit van AVCHD vind ik daarentegen wel erg mooi, al heb ik niet echt op de geluidskwaliteit gelet.

Een ander nadeel van de TZ7 vind ik de plaatsing van het programmakeuzewieltje, dit zit helemaal rechts geplaatst. Je moet dus met je wijsvinger over het wieltje naar je zoomfunctie en ontspanknop, dit ging bij mij nog wel eens fout.

[ Voor 36% gewijzigd door Edjaaah op 14-04-2009 11:22 ]

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247244

Ik heb van de week de tz5 aangeschaft, helaas wist ik van te voren niet dat het probleem met de paarse strepen bestond, maar daar valt mee te leven. Voor de rest een pracht camera. Nou vroeg ik me af of de tz6 en de tz7 ook problemen hebben met de paarse verticale strepen? Iemand enig idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 01-06 22:24

Sick Nick

Drop the top!

catchingfire schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:17:
Hier staan een aantal 720p movies uit een TZ7 van een Pink-concert in Frankfurt: http://www.youtube.com/user/the6thday
Zo, dat is echt zeer acceptabel hoor :D Beelkwaliteit is gewoon goed, geluid vervormt niet (terwijl dat bij een concert toch flink hard is). Alleen soms lijkt het alsof de stabilisatie even de weg kwijt is maar verder, netjes gedaan bij panasonic _/-\o_ Zou er bijna m'n TZ3 voor omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238257

Kan de accu van de TZ5 ook in de TZ7 gebruikt worden? Zo ja, dan koop via ebay 2 accu's in het verre oosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Anoniem: 238257 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:48:
Kan de accu van de TZ5 ook in de TZ7 gebruikt worden? Zo ja, dan koop via ebay 2 accu's in het verre oosten
dat wil ik ook wel weten jah... iemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

batterijoverzicht:

CGA-S007 - TZ5

DMW-BCG10 - TZ7

andere batterij dus.. thanks

[ Voor 21% gewijzigd door ind0mi op 27-04-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Note: Due to some bizarre tax law, DMC-TZ7 models sold in Europe cannot record movies longer than 15 minutes.

Is dit echt zo? dan bestel ik hem liever buiten europa dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt, hoewel de limiet voor de belasting geloof ik op 30 minuten ligt. Ik dacht dat het probleem van de TZ7 een filesize limiet betreft (gewoon voor fotocamera's). De limiet van de EU kom je alleen tegen wanneer je in standard definition filmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Nog even over die limiet.. als ik een kaartje van 16 gb heb, kan ik dan gewoon een paar keer 8 mins en nog wat filmen op 1 kaart? of is dat egt alleen 2gb filmen op 1 sd kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, de filmlimiet geldt per filmpje. Meerdere filmpjes op 1 kaartje kunnen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:42:
Nee, de filmlimiet geldt per filmpje. Meerdere filmpjes op 1 kaartje kunnen gewoon.
Ah ok.. dan is dat geen probleem! thanks ! vanavond eens ff langs MM O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik ben nu dik een jaar in het bezit van de TZ5 en hij bevalt tot nog toe prima! echt point en click en het gros van je foto's zullen prima zijn, ik voer hoogstens in PSP wat simpele bewerkingen uit (iets lichter/donkerder iets meer/minder verzadeging etc. echt basis dingetjes dus) om het maximale uit de foto's te halen.

/ik denk da tik dit jaar met de zomer vakantie mijn DV camera neit eens meer mee neem... de beeldkwaliteit vna de TZ5 is gewoon vele malen beter, vooral als je het op een 40" LCd afspeeld dan ziet mijn 5 jaar oude DV er niet meer uit, enige voordele dat dat ding nog heeft is de betere geluidskwaliteit.

hoeveel Mb neemt die TZ5 per minuut film ongeveer?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Beeldkwaliteit van de TZ5 is in de meeste gevallen idd erg goed.
Ik zit zelf alleen nog met bewerkingsproblemen van de video met verschillende applicaties. Na reencoden, lijkt ondanks de framerate de originele beelden vloeiender dan van het reencode beeld :?
Natuurlijk is dit geen TZ5 probleem, maar misschien dat iemand ditzelfde herkend en een oplossing heeft?

Wel nuttige info/opmerkingen over de TZ7: http://www.dpreview.com/r...onic_dmczs3&opinion=42633

[ Voor 15% gewijzigd door n00bs op 28-04-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:25
Hoi,

Ik wil een digitale camera halen met goede zoom, goede kwaliteit en toch niet al te groot. Al snel waren de Canon SX200IS en de Panasonic TZ4/5/6/7 onder mijn aandacht. Ik wou niet al te veel geld gaan uitgeven (max 350 incl alle accessoires). De TZ6 en 7 vallen imho af vanwege de geringen winsten op de TZ-5 (2x extra zoom en AVCHD wat blijkbaar lastig te bewerken is) en toch fors hogere prijzen.

Daarna ben ik me gaan inlezen op de TZ-5 en de meeste mensen zijn er erg lovend over. Gister even naar de lokale fotoshop gegaan en even kort me de camera gespeeld. Lovin' It :) De meerprijs van de TZ-5 over de TZ-4 vind ik het wel waard (beter scherm en hd-ready filmpjes).

Dus de TZ-5 wordt mijn eerste eigen digicam.

Line-up (so far)
Panasonic TZ-5
Hahnel HL-007 (goede accu toch?)
Kingston SDHC 8 GB Class 6 *2 (Was aan het twijfelen tussen 2*8 en 1*16, maar van deze weet ik dat het kaartje goede prestaties neerzet)

Dingen waar ik nu op vastloop:

Tasje (moet extra accu en SD kaartje kunnen herbergen)
Enkele merken / types : Lowepro Rezo / Lowepro Ridge / Samsonite Samoa / Samsonite Safaga
Lowepro Rezo 30 (interieur : 70 / 35 / 120)
Samsonite Samoa DF-10 (interieur : 60 / 35 / 100)
Samsonite Safaga DF-12 (interieur : 65 / 35 / 100)
Samsonite Safaga DF-15 (interieur : 70 / 45 / 105)

Klein statief (liefst flexibel)
Enkele merken / types : KONIG / HAMA / Velbon / Vanguard
KONIG KN-TRIPOD12 (denk ik)
KONIG Flexible Mini Tripod

Groot statief (voor filmen van mijn hobby, moet eigenlijk in alle richtingen kunnen draaien)
Enkele merken / types : KONIG / HAMA / Velbon / Vanguard
KONIG KN-TRIPOD21 (denk ik)
DEAL PKV2 Tripod
Vanguard MK-2, Statief 3D met QS

Kunnen jullie me hier verder mee helpen?
Thanks!!

[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 03-05-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 11:16
Ik heb een TZ-5 en deze Samsonite Safaga DF 10 (op jouw link ziet die er anders uit).
De camera past er precies in en in het 2e vakje heb ik een extra accu en geheugenkaartje zitten.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
De link in mijn bericht is de ''Samoa'' en niet de ''Safage''.

Samsonite 23630 safaga df10
quote: FactoryPrices
Interior dimensions: 6 x 3 x 9.5 cm
quote: Panasonic site
Interior dimensions: 5,93 x 36,5 x 10,33 cm
Hoe kan dit dan passen? Zit het erg strak?

Kan ik een hoesje beter iets te groot of iets te klein kopen? Op FactoryPrices staan namelijk honderden tasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 11:16
Card Nox schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:49:
De link in mijn bericht is de ''Samoa'' en niet de ''Safage''.

Samsonite 23630 safaga df10
[...]

Hoe kan dit dan passen? Zit het erg strak?

Kan ik een hoesje beter iets te groot of iets te klein kopen? Op FactoryPrices staan namelijk honderden tasjes.
Ah, verkeerd gezien. De camera zit erg strak in het tasje en is daardoor lekker compact om mee te nemen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Als ik het goed lees zit er een 'riem koppeling' aan he, zodat ik hem aan mijn riem kan hangen. Dat is namelijk ook een pre voor een tasje. Bij FactoryPrices.nl hebben ze echt honderden tasjes en statieven dus heb zojuist de camera, 2 SDHC kaartjes en de extra accu besteld. De rest ga ik dus bij FP.nl halen.

Nu maar hopen dat ik hem snel binnen heb.

EDIT : zojuist nog wat liggen zoeken en lezen over tasjes.
De LOWEPRO Apex 20 / 30 serie hebben evenals de Kata DP407 / 409 / 411 een ideale binnenkant.

[ Voor 45% gewijzigd door Card Nox op 04-05-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297917

Card Nox schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:12:
Hoi,

Ik wil een digitale camera halen met goede zoom, goede kwaliteit en toch niet al te groot. Al snel waren de Canon SX200IS en de Panasonic TZ4/5/6/7 onder mijn aandacht. Ik wou niet al te veel geld gaan uitgeven (max 350 incl alle accessoires). De TZ6 en 7 vallen imho af vanwege de geringen winsten op de TZ-5 (2x extra zoom en AVCHD wat blijkbaar lastig te bewerken is) en toch fors hogere prijzen.

Daarna ben ik me gaan inlezen op de TZ-5 en de meeste mensen zijn er erg lovend over. Gister even naar de lokale fotoshop gegaan en even kort me de camera gespeeld. Lovin' It :) De meerprijs van de TZ-5 over de TZ-4 vind ik het wel waard (beter scherm en hd-ready filmpjes).

Dus de TZ-5 wordt mijn eerste eigen digicam.
let wel.. de tz5 heeft dan wel HD opname maar het geluid is echt behoorlijk belabberd. Ik heb deze camera ook gehad en het geluid viel me echt zo tegen. Maar als het je meer om het fotograferen gaat, dan maakt het natuurlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ja de klachten m.b.t. het geluid heb ik gehoord. Maar zijn er alternatieven die aan dezelfde eisen voldoen als de TZ5 en die wel goed geluid hebben ? Ik sta altijd open voor suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zoek even in dit topic naar Sony t-500. Die heeft prima stereo geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Maar weer 'maar 5x' zoom. Bovendien heeft die een touchscreen, lijkt me opzich wel stoer maar of het nu echt fijn werkt weet ik niet (heb zelf een touch screen telefoon gekocht HTC Touch maar heb deze weer verkocht en terug gegaan naar mijn Nokia 6300). Bovendien maakt die weer gebruik van MS wat niet zo compitabel is als SD en nog duurder. Ook accuduur is slecht en de foto's zijn niet echt top, de filmkwaliteit daarin tegen wel weer.

Helaas geen review van DP, wel over de T300 waar ze niet echt lyrisch over zijn.

Sowieso blijft foto's maken de hoofdprioriteit, de mooie film functies zijn mooi meegenomen.

EDIT: volgens TrustedReviews is de T500 overpriced.

[ Voor 11% gewijzigd door Card Nox op 04-05-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie uitgebreide TZ7 review @ Letsgodigital:

http://www.letsgodigital....ra/review/193/page_1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Vandaag al fijn met de camera liggen spelen (nadat ik de accu natuurlijk direct heb vol geladen). Maar nu vroeg ik me net af of ik niet het SDHC kaartje 'moet' converteren naar NTFS of dat het weinig uitmaakt. Ik weet dat FAT32 niet met bestanden groter dan 2GB (of was het 4GB) kan werken. Denk niet dat het direct een obstakel is, maar toch, het is maar een kleine moeite dus als het 'beter' is dan doe ik het graag.

Tevens heb ik wat filmpjes gemaakt. Goede kwaliteit maar geluid is zoals eerder aangegeven ondermaats en heb wat focus probleempjes gevonden wanneer je compleet inzoomt. Hoe dan ook, de standaard files (.mov) worden nogal groot. Dit vind ik toch wel lastig bij het bewaren van de filmpjes op mijn PC en het uploaden van filmpjes naar bijvoorbeeld YouTube. Heb ze daarom met TMPGEnc 'gecodeerd' (of hoe dat ook mag heten) naar .avi (MPG4 en MP42) / .wmv / mp4 / .divx. Maar bij alle van deze coderingen krijg ik een soort grijze waas over het beeld en komt een deel van het detail te vervallen wat natuurlijk zonde is. Hebben jullie hier een oplossing voor?

Met VLC geeft .mov duidelijk de beste kwaliteit. Alle andere zijn gelijk in mijn ogen (Windows XP X64).

Bij een vriend van me (op een mac) is de kwaliteit van de .mp4 beter dan de originele .mov afgespeeld met QuickTime. Dit heb ik ook op mijn PC.

De files @ sendspace

[ Voor 57% gewijzigd door Card Nox op 08-05-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 12:03

DeFeCt

je wéét toch

Card Nox schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:04:
Maar nu vroeg ik me net af of ik niet het SDHC kaartje 'moet' converteren naar NTFS of dat het weinig uitmaakt. Ik weet dat FAT32 niet met bestanden groter dan 2GB (of was het 4GB) kan werken.
Het zou mij verbazen als de camera ook NTFS aankan...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Maar goed dat ik er nog niet mee heb 'gespeeld' dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sinds een tijdje heb ik de tz7. Leuke camera en handige scene modes. Ik snap alleen niet hoe je ze geactiveerd krijgt voor filmopname. Ik dacht dat er ook een scene mode was waarmee je een soort van opname maakt in een oude film stijl, welke langzaam afspeelt en zonder geluid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Anoniem: 297917 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:18:
sinds een tijdje heb ik de tz7. Leuke camera en handige scene modes. Ik snap alleen niet hoe je ze geactiveerd krijgt voor filmopname. Ik dacht dat er ook een scene mode was waarmee je een soort van opname maakt in een oude film stijl, welke langzaam afspeelt en zonder geluid is.
Bij menu.. en dan filmopname.. en dan kleurenfunctie kan je verschillende modes kiezen.. bijv. filmen in sepia kleur of zwart/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Anoniem: 297917 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:18:
Je hebt hem zelf gekocht, dus beschik je zelf over de handleiding, lees deze eerst eens door ipv lui achterover te zitten en hopen dat iemand voor jou de moeite neemt om de manual door te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:43:
[...]

Je hebt hem zelf gekocht, dus beschik je zelf over de handleiding, lees deze eerst eens door ipv lui achterover te zitten en hopen dat iemand voor jou de moeite neemt om de manual door te lezen
Nou dank je wel hoor. Dat heb ik gedaan.. kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ind0mi schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:42:
[...]

Bij menu.. en dan filmopname.. en dan kleurenfunctie kan je verschillende modes kiezen.. bijv. filmen in sepia kleur of zwart/wit.
Ja dit zijn kleurmodes, die weet ik te vinden. Je moet ook gebruik kunnen maken van een aantal 'scene' modes die je onder MSC1/MSC2 voor het fotograferen gebruikt. Op de Global Lumix site zie ik dat je de volgende scene modes voor filmopname kunt gebruiken: portrait mode, soft skin mode, transform mode, selft portrait, scenery mode, low light mode, food mode, party mode, candle light mode, sunset mode, high sensitivity mode, beach mode, snow mode, aerial photo mode, pin holde mode, film grain mode en underwater mode.
Als ik een scene mode instel en dan op record druk heb ik niet bepaald het idee dat er met een scene wordt opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139157

Er is nieuwe firmware voor de TZ3 hier: link
Versie is 1.0C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Anoniem: 297917 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:27:
[...]

Ja dit zijn kleurmodes, die weet ik te vinden. Je moet ook gebruik kunnen maken van een aantal 'scene' modes die je onder MSC1/MSC2 voor het fotograferen gebruikt. Op de Global Lumix site zie ik dat je de volgende scene modes voor filmopname kunt gebruiken: portrait mode, soft skin mode, transform mode, selft portrait, scenery mode, low light mode, food mode, party mode, candle light mode, sunset mode, high sensitivity mode, beach mode, snow mode, aerial photo mode, pin holde mode, film grain mode en underwater mode.
Als ik een scene mode instel en dan op record druk heb ik niet bepaald het idee dat er met een scene wordt opgenomen.
Waar zie je dat staan op de Lumix site? Volgens de handleiding kun je alleen maar resolutie en fps kiezen, en verder niks? (okee color mode BW/Sepia/etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

Smarron

The bend

Anoniem: 139157 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:37:
Versie is 1.0C
Die bestaat volgens mij al een jaartje. :?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gianni Rombios schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:42:
[...]

Waar zie je dat staan op de Lumix site? Volgens de handleiding kun je alleen maar resolutie en fps kiezen, en verder niks? (okee color mode BW/Sepia/etc)
Scene modes:
http://www.panasonic.net/..._scenemode/index.html#top

Van deze pagina:
http://www.panasonic.net/...tz7/ia_movie.html#mscmode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

DpReview heeft een nieuwe superzoom test

http://www.dpreview.com/reviews/q209grouplongzoom/page16.asp

Winner is de Pana ZS3 (de TZ7).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
VonFoX schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 07:37:
DpReview heeft een nieuwe superzoom test

http://www.dpreview.com/reviews/q209grouplongzoom/page16.asp

Winner is de Pana ZS3 (de TZ7).
Mooi dat gedeelte over low light ;) ik hoop echt dat er steeds meer aandacht aan besteed gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Goedkope accu's voor de TZ7 gevonden op ebay :

Tz7 accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 139157 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:37:
Versie is 1.0C
Bestaan en zelf kunnen flashen is soms heel wat anders. Bedankt voor de melding Jagster. Heb vorig jaar wel eens gezocht naar een downloadable update van de TZ3 (hoger dan 1.09) maar destijds niet kunnen vinden. Heb het cameraatje geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-04 16:47
Sinds kort heb ik ook een TZ5. Hij heeft een DC ingang. Weet iemand of daarmee ook de accu wordt opgeladen ?
Ik kan daar niets over vinden in het manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256705

Accu voor TZ7 BCG10 gekocht voor 12 euro incl verzendkosten. Zal geen toppertje zijn, maar het is maar een reserveaccu: http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=370201749723

Heb de TZ7 nu een week en zéér tevreden! alleen is de compatibiliteit met de Mac nog niet optimaal: imovie ondersteund de codec nog niet. Ik film nu dus op gewone HD (.mov) ipv AVCHD.

Heb alleen een 16 GB class 4 kaartje gekocht en voor filmen wordt Class 6 aangeraden... even kijken of dat goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256705

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blazeguru schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:08:
Sinds kort heb ik ook een TZ5. Hij heeft een DC ingang. Weet iemand of daarmee ook de accu wordt opgeladen ?
Ik kan daar niets over vinden in het manual.
Nee, alleen voeden via netstroom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al bezig of geprobeerd avchd filmpjes te bewerken en te branden op dvd?
Ik heb Pinnacle Studio 12. Het converteren gaat goed maar de filmpjes spelen in een heel hoog tempo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26945

Ook ik heb een TZ7 aangeschaft. Het is een EU model van Redcoon geworden maar hoewel ik een redelijk aantal europese talen kan kiezen lijkt het niet mogelijk te zijn op dit model te schakelen tussen feet en meters. Mijn oude DMC-FZ5 kan dit wel en als ik google op de menuopties van de TZ5 lijkt het er op dat deze optie hier ook in heeft gezeten. Een zoektocht op internet en in de handleiding heeft geen resultaat opgeleverd. Misschien hier iemand met een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Heb de TZ5 inmiddels al een weekje of 3 en heb hem naar mijn idee redelijk gebruikt (950 foto's/filmpjes). Enige echte nadeel dat ik tot nu toe heb ondervonden is dat mijn filmpjes zichzelfs soms stoppen. Hierbij krijg ik een melding in de trent van : ''Movie recording was ended because of the writing limitations of the card''. Ik heb de Kingston 8GB SDHC Class 6 Flash Card gekocht op basis van deze review. Zijn deze kaartjes gewoon te traag of is er iets anders aan de hand met de camera / sd kaartjes? Please help.

@ Dirk, ik heb de TZ-5 en ik kan inderdaad gewoon kiezen tussen feet en meters.

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 28-05-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Anoniem: 297917 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:12:
Iemand al bezig of geprobeerd avchd filmpjes te bewerken en te branden op dvd?
Hoe "playable" zijn de AVCHD filmpjes uberhaupt eigenlijk? Spelen ze af vanuit Picasa bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

catchingfire schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:29:
[...]

Hoe "playable" zijn de AVCHD filmpjes uberhaupt eigenlijk? Spelen ze af vanuit Picasa bijvoorbeeld?
Ik speel de .m2ts files gewoon altijd af via Sd-kaart in mn Popcorn Hour (network mediaplayer) gaat perfect. nog niet geprobeerd te branden op dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Card Nox schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 00:06:
Heb de TZ5 inmiddels al een weekje of 3 en heb hem naar mijn idee redelijk gebruikt (950 foto's/filmpjes). Enige echte nadeel dat ik tot nu toe heb ondervonden is dat mijn filmpjes zichzelfs soms stoppen. Hierbij krijg ik een melding in de trent van : ''Movie recording was ended because of the writing limitations of the card''. Ik heb de Kingston 8GB SDHC Class 6 Flash Card gekocht op basis van deze review. Zijn deze kaartjes gewoon te traag of is er iets anders aan de hand met de camera / sd kaartjes? Please help.

FAT32 beperking misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik film niet zoveel met de tz5 maar krijg de fout ook wel met een ultra2 4gb sdhc en een adata class6 (die wat minder snel zijn dan die Kingston class6). Het enige tipje is denk ik: laaatste firmware en geen snelle bewegingen maken. Als je er een hebt, probeer het ook eens met een behoorlijk snelle 1 of 2GB SD. En check de scores van de kaart(en) eens met atto benchmark. Mogelijk is de 4GB versie sneller/beter dan de 8GB versie (bij memorysticks zijn de write scores van 4GB beter dan van 8GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Card Nox schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 00:06:

Volgens mij staat er in de gebruikershandleiding dat je minimaal een class 4 kaart moet gebruiken voor de tz5. Class 6 zou dan zeker voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

catchingfire schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:29:
[...]

Ik speel ze af met VLC player. Windows Media player werkt ook wel, maar blijft nog wel eens hangen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Problemen met afspelen van HD content? installeer CoreAVC ;) en dan bv in combinatie met WMP Home Cinema (niet vergeten de Core AVC filter als preferred in te stellen).

[ Voor 47% gewijzigd door n00bs op 28-05-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@ noobs, FAT32 ... en wat kan ik daar aan doen, want converteren naar NTFS was geen strak plan heb ik me laten vertellen.

@ Gianni Rombios, het ligt niet aan bewegingen maken of zoomen. Zelfs met stilstaande beelden houd hij er soms mee op. Soms is het na 1 minuut, soms na 3 seconden, je kunt er geen peil op trekken.

@ littleredbird, dat dacht ik dus ook ja. Het is echt frustrerend, vandaag de camera echt een paar keer flink willen werpen :(

EDIT : hoe krijg ik een abbo op dit draadje?

EDIT : @ Gianni, zojuist even de firmware gechecked. De camera heeft versie 1.2 dat lijkt me de meest recente toch?

[ Voor 21% gewijzigd door Card Nox op 02-06-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
De camera ondersteund geen NTFS, dus het geheugenkaartje naar NTFS formatteren zal enkel leiden tot het niet kunnen opslaan van foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
@Card Nox,
http://www.cameralabs.com...baab0fbdfeabe08baec8a1ac8
Dat is eigenlijk jouw situatie. (Dat er geen verschil in 4 en 8GB zou zitten lijkt me in de commentaren niet correct.)
Heb je de kaart wel in het toestel geformatteerd? (Vast wel)
Ik zou dan ook maar de leverancier of Kingston aanschrijven dat de kaart niet voldoet en een nieuwe eisen.
Je firmware is de nieuwste idd.

"Abbo" op het draadje zou ik doen door http://gathering.tweakers...find/poster/164803/topics toe te voegen aan je internet links. Klik op het gekleurde mapje dan ga je direct naar de nieuw toegevoegde posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@ noobs, daarom was het inderdaad geen strak plan :D

@ Gianni, dat is precies mijn situatie inderdaad. Zojuist mijn kaartjes geformateerd en daarna aangesloten op een card-reader via de USB (interne card-reader is kapot) en ATTO en HD Tune gedraait:

Kaartje 1:
Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh102/Card_Nox/Misc/1-Atto.jpg Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh102/Card_Nox/Misc/1-HDTune.jpg

Kaartje 2:
Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh102/Card_Nox/Misc/2-Atto.jpg Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh102/Card_Nox/Misc/2-HDTune.jpg

Ze halen dus bij lange na niet de Class 6 specs. Wel erg toevallig dat twee kaartjes ''kapot'' zijn of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik zou het nog even met een andere reader proberen maar dit is inderdaad bar slecht... Je verwacht toch iets van 18MB/s (geloof ik) met die kaartjes! Zeker mee terug gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:32:
Problemen met afspelen van HD content? installeer CoreAVC ;) en dan bv in combinatie met WMP Home Cinema (niet vergeten de Core AVC filter als preferred in te stellen).
... ja weet ik, maar het is toch tenenkrommend om te zien dat een filmpje niet gewoon vloeiend vanuit Picasa zelf afgespeeld kan worden (dat is net een van de leuke dingen van Picasa, foto's en filmpjes afwisselend kunnen bekijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het moet toch vrij aardig gaan volgens deze link
http://bals.be/avchd-m2ts-video-files-in-picasa
(niet dat dit veel toevoegt maar voor de volledigheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Gianni Rombios schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 01:07:
Ik zou het nog even met een andere reader proberen maar dit is inderdaad bar slecht... Je verwacht toch iets van 18MB/s (geloof ik) met die kaartjes! Zeker mee terug gaan!
Deze heb ik helaas niet. Zal het aankomend weekend eens bij mijn vriendin thuis proberen, hou jullie even op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikds
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 08:55
Sinds gisteren mijn allereerste panasonic digitaal fototoestel aangekocht, namelijk DMC-TZ7. Eerste indruk is vrij positief, ziet en voelt degelijk aan.
Heb wel een vraagje, wanneer ik in de iA modus de afdrukknop de helft indruk krijg ik meerdere groene kadertjes te zien op het scherm, wat is de betekenis hiervan? Eén groen kadertje zou ik kunnen aannemen met de functie: daarin ben je scherp aan het stellen, maar meerdere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Intelligent Multiple light metering,
hier een quote aan de hand van een andere Panasonic:

"The FX50’s metering system is directly linked to its auto focus system. The camera meters from the points which are in focus. That means it can be one point, three points, or up to nine points. Panasonic’s “Intelligent Multiple light metering” system seems to work well. As long as the auto focus mode is correctly set, the subjects should turn out properly exposed. For instance, backlit subjects should use the spot or central auto focus modes; as long as that happens, subjects will look fine."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikds
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 08:55
Oeps dat is voor mij chinees 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nou, het gaat dus niet om scherpstellen maar om belichting (die intelligent bepaald wordt aan de hand van meerdere punten/vlakken (dus die groene rechthoeken).
Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.