• prologic
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-11 15:58
kan de TZ7 wel in avchd-lite opnemen? ik begreep dat bij TZ8 de filmpjes erg groot worden? Ik had ook begrepen dat de TZ7 de zelfde beeldsensor heeft maar alleen 2 megapixel minder waardoor hij beter in het donker zou moeten kunnen fotograferen?

Ik zag bij de Dixons namelijk ook een mooie aanbieding voor de TZ8 met extra accu en hoesje..
Ik hoor graag van jullie alvast bedankt!

@noobs ik ben zelf niet zo van handmatig instellen ik zoek juist een camera die veel instellingen gewoon zelf automatisch goed zet..

• photofreak
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 22:38
De TZ7 kan inderdaad in avchd-lite opnemen en de TZ8 niet. Er zijn dus 2 oplossingen: of de TZ7 en niet de actie van dixons of de TZ8 en een extra geheugenkaart.

• justinnn
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
zijn er mensen die een screenprotector voor de tz8 (of vergelijkbare) gekocht hebben?

edit: Ik ben alvast voor dit tasje gegaan voor tijdens mijn verblijf in de tropen (minimaal week buiten in t oerwoud):
http://i16.ebayimg.com/06/i/000/ee/fa/9762_1.JPG

5.50 euro incl verzendkosten. Waterdicht

[Voor 54% gewijzigd door justinnn op 30-06-2010 00:52]

• Ghost Dog
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-11 22:53

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

justinnn schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:32:
zijn er mensen die een screenprotector voor de tz8 (of vergelijkbare) gekocht hebben?
Ik niet. Ik heb mijn TZ10, wanneer ik hem niet gebruik, in een tasje (deze), en wanneer ik hem gebruik ben ik er gewoon voorzichtig mee. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• prologic
Heeft de TZ10 nog meer voordelen over de TZ7 behalve GPS? Aangezien ik liever iets meer uitgeef en een aantal jaren er meer door kan?

• XiniX88
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:35
prologic schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 07:40:
Heeft de TZ10 nog meer voordelen over de TZ7 behalve GPS? Aangezien ik liever iets meer uitgeef en een aantal jaren er meer door kan?
Die vraag doet mij ook aan, ik lees veel over de tz7, en dat de tz10 slechter zou zijn dan de tz7: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ10 Zwart

Ik geef ook liever een paar tientjes extra uit aan een goed model dat toch weer geruime tijd meegaat. Mn huidige canon is helaas kapot gegaan doordat de lens eruit wilde komen, terwijl hij in mn broekzak zat... Eeuwig zonde.

Verder vind ik de GPS wel handig, gezien mijn fotogallery dan netjes aangeeft waar het is genomen, leuk voor later, maar geen Pre, mits ze alle 2 wel dezelfde kwaliteit foto's maken (wat de review tegenspreekt) zal ik waarschijnlijk wel voor de tz10 gaan, anders wordt het toch de tz7 of tz8, waar ik ook geen keuze tussen kan maken.

• zero_cool89
  • Laatst online: 13:54
XiniX88 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:35:
[...]

Die vraag doet mij ook aan, ik lees veel over de tz7, en dat de tz10 slechter zou zijn dan de tz7: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ10 Zwart

Ik geef ook liever een paar tientjes extra uit aan een goed model dat toch weer geruime tijd meegaat. Mn huidige canon is helaas kapot gegaan doordat de lens eruit wilde komen, terwijl hij in mn broekzak zat... Eeuwig zonde.

Verder vind ik de GPS wel handig, gezien mijn fotogallery dan netjes aangeeft waar het is genomen, leuk voor later, maar geen Pre, mits ze alle 2 wel dezelfde kwaliteit foto's maken (wat de review tegenspreekt) zal ik waarschijnlijk wel voor de tz10 gaan, anders wordt het toch de tz7 of tz8, waar ik ook geen keuze tussen kan maken.
de TZ-10 heeft meer mexapixels op een chip die even groot is als de chip in de tz-7. In donkere omgevingen zal er dus meer ruis zijn bij de TZ-10. Verder vreet de GPS ook batterij dus als je elke dag kan opladen is dat geen probleem maar op een camping kan het problemen geven. Ik zou in geen geval voor de tz-8 gaan omdat deze niet in avchd-lite kan opnemen.

Ik ben voor de TZ-7 gegaan omdat ik de verlengde batterij tijd, minder mexapixels en prijs belangrijker vond dan GPS en handmatige instellingen.

• LOST
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-08-2013

LOST

LOST...niet de serie.

zero_cool89 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:27:
[...]
Ik ben voor de TZ-7 gegaan omdat ik de verlengde batterij tijd, minder mexapixels en prijs belangrijker vond dan GPS en handmatige instellingen.
Nette conclusie. Ben het helemaal met je eens, alleen.... die handmatige instellingen doen mij dus neigen naar de TZ8 (...ben gewend met spiegelreflex te werken, dus hang nogal naar spelen met die zaken...).
Maar de keus is, gezien de zaken die je concludeert, niet makkelijk moet ik zeggen...

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op http//www.welo-massage.nl

• prologic
Laaste vraag, ik lees op sommige site's en reviews dat de TZ7 als traag omschreven word met betrekking tot het maken van foto's en dergelijke. Is dit probleem ook gewoon aanwezig bij de TZ10 of is hier het een en ander aan verbeterd. Of moet ik de woorden traag met een korreltje zout nemen?

• lennartje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 29-07-2014
GPS vreedt dan misschien wel je batterij leeg, maar je kunt 'm ook gewoon uitzetten. Dan heeft het (natuurlijk) geen impact op je batterij, maar heb je wel de GPS als je 'm een keer nodig hebt.
Idd wel jammer dat de TZ10 meer MP heeft.

• justinnn
  • Laatst online: 07-09-2019
Iemand nog tips oid waar ik meer kan leren over het handmatig instellen.
Zelf ben ik er niet zo van, maar aangezien mijn tz8 dat toch ondersteund is het wellicht leuk om daar op mijn komende vakantie een beetje mee te spelen :)

• lennartje
Hier staan wel wat handige 'tutorials'. Ze hebben ook meer dan een beginnerssectie, maar je moet zelf maar kijken wat je daarvan nuttig lijkt.

• XiniX88
[...]

de TZ-10 heeft meer mexapixels op een chip die even groot is als de chip in de tz-7. In donkere omgevingen zal er dus meer ruis zijn bij de TZ-10. Verder vreet de GPS ook batterij dus als je elke dag kan opladen is dat geen probleem maar op een camping kan het problemen geven. Ik zou in geen geval voor de tz-8 gaan omdat deze niet in avchd-lite kan opnemen.

Bedankt, geheel helder! blijft een moeilijke keus, denk dat ik toch voor de GPS variant ga en t uitzet als ik wil dat t ding langer meegaat (ik vind het GPS deel erg handig, want kom overal en nergens en weet vaak niet waar de foto genomen is).

Onwijs bedankt in ieder geval!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

[...]

Zoveel verschil is er niet tussen de ruis bij hogere ISO-waardes tussen de TZ7 en TZ10.
Ook het 'batterij-vretende' van GPS valt mj mee. Ik moet de camera met GPS aan ongeveer elke 2/3 dagen opladen. Zonder GPS gaat de camera (schat ik) ongeveer een dag langer mee.

Uit de review:
As for battery life, GPS has an inevitable impact, although perhaps not as much as you fear. In our tests a full charge was good for a couple of days of regular stills and movie shooting with positioning enabled, although once the battery indicator reached one bar, it wasn't long before it expired altogether. The moral is to recharge every night or two if you're regularly taking photos, or switch off the GPS if you're away from mains electricity and don't have a spare.

• prologic
kan iemand bevestigen dan wel ontkennen dat de TZ10 sneller foto's kan maken dan TZ7?

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Hoe bedoel je?
Opstarttijd? Tijd tussen fotoknop indrukkken en daadwerkelijke foto? Kortere sluitertijd?

• prologic
op kieskeurig klagen sommige mensen dat het lang duurt voordat je foto's kan maken.. bijvoorbeeld op een safari of van kinderen.. (laat maar)

Ik heb net een review gelezen en daarin word aangegeven dat de TZ7 toch mooiere foto's maakt dan de TZ10..

Als ik dan kijk op de test foto's van deze review lijken de kleuren net ff iets mooier bij de T7 en ook iets scherper.. Wat is jullie ervaring hier mee?

[Voor 65% gewijzigd door prologic op 30-06-2010 13:11]

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Op DPReview meten de opstarttijd als zijnde 1.8 seconden. Dat komt redelijk overeen met wat ik hier merk.
Als ik de camera aandoe, duurt het ongeveer 1.8s/1.9s voor ik beeld krijg. Zo'n 4.2s nadat ik de aanknop van de camera heb verschoven kan ik een foto hebben gemaakt.
Tussen elke foto zit minimaal zo'n 2.5s, en er zit een vrij kleine tijd tussen het indrukken van de sluiterknop en het maken van de daadwerkelijke foto, maar te klein om te meten.

[Voor 18% gewijzigd door Ghost Dog op 30-06-2010 14:50]

• prologic
oke bedankt voor het opzoeken.. jij hebt een tz10 of een tz7?

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

TZ10

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:36
Ik heb vandaag een TZ8 gekocht bij de Mediamarkt. De prijs was 224 euro met 25 euro cashback van Panasonic = 199 euro. Goede deal vind ik!

Het gaat mij zeer om de fotofunctie en niet zo zeer om het filmpjes maken. De TZ10 is aan mij voorgesteld, maar deze had voor mij geen grote voordelen tov de TZ8. De optische Zoom is voor mij ongelofelijk belangrijk. Aangezien je hiervoor een vaste hand moet hebben (die ik niet heb), heb ik er een stafief bij gekocht om optimaal gebruik te maken van de zoom. Zo kan in ieder geval het trillen van mijn hand de foto's niet verpesten.

Ik heb er een 8GB SD-HC kaartje in gestopt welke direct werd herkend. Foto's worden snel gemaakt en ook snel opgeslagen. De zoom werkt perfect, en ook de digitale zoom kan er mee door. Wel is bij de digitale zoom snel ruis te zien, maar dat is denk ik onvermijdelijk binnen de compacte klasse.

Ik ben tot nu toe erg tevreden!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• stevieX
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-10-2011
prologic schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:57:
op kieskeurig klagen sommige mensen dat het lang duurt voordat je foto's kan maken.. bijvoorbeeld op een safari of van kinderen.. (laat maar)

Ik heb net een review gelezen en daarin word aangegeven dat de TZ7 toch mooiere foto's maakt dan de TZ10..

Als ik dan kijk op de test foto's van deze review lijken de kleuren net ff iets mooier bij de T7 en ook iets scherper.. Wat is jullie ervaring hier mee?
Heb ook een TZ8, en vind foto's van de TZ7 ook mooier, en vind dat de batterij snel leeg en langer duurt voordat de foto's zijn opgeslagen, vergeleken bij mijn oude TZ1

• XiniX88
Ben zelf toch gegaan voor de TZ10, vooral omdat ik hou van GPS. Heb zelf nog geen idee hoe lang de batterij er mee gaat doen, maar wat ik hierboven hoor, valt het allemaal wel mee met het wegvreten van de batterij.

In vergelijking met mijn vorige canon, is dit ding echt brilliant!

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor het helpen bij mijn keuze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prologic
Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de TZ7 & TZ10 de GPS interesseert met niet zo maar de handmatige instellingen kunnen wel weer handig zijn. Zo las ik ergens dat je op de TZ7 niet de sluitertijd kan bepalen waardoor je misschien in een donkere omgeving eerder voor een hogere ISO waarde moet gaat. Kan iemand mij dat toelichten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennartje
De TZ7 kan alleen in automatische stand plaatjes schieten. Jij mikt op iets en je camera zoekt er dan de juiste sluitertijd&diafragma bij. Dat zal vaak goed gaan, maar in lastige situaties (bijv. een concert, donker met een paar felle spotlights) kan dat fout gaan en heb je niet zoveel aan je camera.
Bij de TZ10 (of TZ8, misschien dat die een mooi compromis is?) kun je zelf je de belichting regelen (of deels, dan doet de camera de rest) en kun je meer in dat soort lastige situaties. Je hebt nog steeds de automatische stand, maar mocht dat niet lukken, kun je zelf wat spelen met de instellingen.

Maar over de ISO-waarde: ik denk niet dat dat zoveel zal verschillen tussen de twee camera's. Beide hebben (geloof ik) hetzelfde maximum voor het diafragma en in het donker zal de TZ7 hopelijk voor die instelling gaan. Bij beide wil je niet een te lange sluitertijd (of je moet juist motionblur willen natuurlijk, maar dat zou alleen handmatig kunnen) dus dan is de enige optie nog om de ISO te verhogen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prologic
De TZ8 heb ik naar zitten kijken maar die kan weer niet in avchd opnemen.. Ik denk dat ik dan toch maar voor TZ10 en dan de GPS uitzet..

Bedankt voor je uitleg!

[Voor 9% gewijzigd door prologic op 02-07-2010 10:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

lennartje schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:50:
Maar over de ISO-waarde: ik denk niet dat dat zoveel zal verschillen tussen de twee camera's. Beide hebben (geloof ik) hetzelfde maximum voor het diafragma en in het donker zal de TZ7 hopelijk voor die instelling gaan. Bij beide wil je niet een te lange sluitertijd (of je moet juist motionblur willen natuurlijk, maar dat zou alleen handmatig kunnen) dus dan is de enige optie nog om de ISO te verhogen.
Sowieso is het verschil in ruis tussen de TZ7 en TZ8/TZ10 bij hogere ISO-waarden niet zo groot als sommigen hier willen doen geloven.
Bij ISO 400 en hoger heb je gewoon steeds meer ruis, zoals bij elke compactcamera.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LOST
  • Laatst online: 16-08-2013

LOST

LOST...niet de serie.

Het compacte is er wel vanaf, maar als alternatief lijkt de TZ38 aan kwaliteit in ieder geval niets te wensen over te laten, als ik de reviews bekijk.... Misschien dat ik mijn blik daar maar eens op richt.

[Voor 15% gewijzigd door LOST op 02-07-2010 14:24]

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op http//www.welo-massage.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 07:03
Heeft iemand de 1.1 firmware update op de TZ8 al gedaan?

Eerst komt er een 10tal seconden in het scherm te staan dat ik geen knoppen enzo in mag drukken.
En daarna zou de TZ8 uit moeten gaan.
Dat doet ie niet en in het scherm verschijnt " AUB WACHTEN ..." met en zandlopertje(wat af en toe draait).
Maar dat duurt en duurt.. dus heb toch de batterij er maar uitgehaald om het toestel uit te krijgen.

Daarna staat 1.0 er nog steeds op en kan ik de update herhalen..maar zonder succes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JanvandenB
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08-03-2012
LOST schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:14:
Het compacte is er wel vanaf, maar als alternatief lijkt de TZ38 aan kwaliteit in ieder geval niets te wensen over te laten, als ik de reviews bekijk.... Misschien dat ik mijn blik daar maar eens op richt.
Zo'n superzoom is, als je méér wilt dan alleen op de automaatstand plaatjes schieten, een prima idee. Canon heeft een gelijkwaardige camera, de Powershot SX20, Fuji heeft net de HS10 uitgebracht. Die laatste komt al meer in de buurt van een DSLR qua bediening.
Nadeel is dat ze niet écht compact meer zijn. Aan de andere kant zijn de beeldstabilisatie en de uitgebreide mogelijkheden een groot voordeel. Wat ik erg prettig vind is dat je tenminste je handen kwijt kunt...... en de zoeker, waardoor je altijd en overal plaatjes kunt schieten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 27-11 17:55
De TZ7 die ik bezit bevalt tot nog toe erg goed. Echter heb ik geen idee hoe ik het volgende moet oplossen:

Filmpjes (mts bestanden) die ik gemaakt heb staan momenteel op de PC. Deze wilde ik via een card reader terug plaatsen op de SD kaart zodat ik ze via de camera op de TV kon laten zien aan andere mensen. Het plaatsen op de SD kaart is gelukt, echter herkent mijn camera deze niet als zodanig. Moet ik wellicht een playlist of index o.i.d. aanmaken zodat de filmpjes weer herkent worden? En zo ja, hoe gaat dat in zijn werk of is dit echt een omslachtig iets?

• Nico Klus
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:39
rreevvss schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:02:
Heeft iemand de 1.1 firmware update op de TZ8 al gedaan?

Eerst komt er een 10tal seconden in het scherm te staan dat ik geen knoppen enzo in mag drukken.
En daarna zou de TZ8 uit moeten gaan.
Dat doet ie niet en in het scherm verschijnt " AUB WACHTEN ..." met en zandlopertje(wat af en toe draait).
Maar dat duurt en duurt.. dus heb toch de batterij er maar uitgehaald om het toestel uit te krijgen.

Daarna staat 1.0 er nog steeds op en kan ik de update herhalen..maar zonder succes.
Met m'n TZ5 gedaan, duurde een minuut of 5 toen was het gepiept. Neem aan dat het bij de TZ8 ook zo gedaa zou moeten zijn.

Iemand al ervaring met de TZ10 update?

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• ido_nl
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22-11 19:34
Ik was hard toe aan een nieuwe reis camera, na een hoop wikken en wegen toch eindelijk de knoop doorgehakt, het is een TZ10 geworden.

Ik ben niet echt een doorgewinterde fotograaf en heb nog een hoop te leren op dit vlak en aangezien je op de TZ10 een aantal dingen manueel kan regelen, wil ik hier ook meer van af weten.

Kennen jullie informatie bronnen specifiek voor de TZ10, of specifiek panasonic of anders compact camera's in het algemeen. Ik ben opzoek naar tutorial video's, websites en eventueel boeken om mij verder op weg te helpen. Wanneer gebruik je welke instelling, uitleg van de PASM opties, etc

>>Iemand al ervaring met de TZ10 update?
Gister de upgrade naar 1.1 gedraaid, ging goed, duurde minder dan 30 sec. Hij gaf zelf aan dat hij klaar was.

• lennartje
Digital Photograpy School heeft wat handige tutorials over belichting en wat andere handige zaken. Zeker de moeite waard.

Wat is er eigenlijk nieuw met de update voor de TZ10? En werkt het toestel dan nog wel met onofficiële batterijen?

• ido_nl
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22-11 19:34
Thanks voor de link, is wel wat ik zoek.

Over de update
Version 1.1:
* Improved stability on start-up
* Optimization of Light amount for INON external flash(S-2000/D-2000/Z-240)

3rd party accu's werken inderdaad niet meer, maar enkele nog wel. Zie ook dit draadje
Kloon accu voor Panasonic TZ10 met andere spanning?

of dit product bv
http://www.ukoptics.co.uk...-tz6-tz7-tz10-p-1388.html

• gwystyl
  • Laatst online: 16:09

gwystyl

Beugeltje dan maar?

nosmo king schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:45:
Ik was hard toe aan een nieuwe reis camera, na een hoop wikken en wegen toch eindelijk de knoop doorgehakt, het is een TZ10 geworden.

Ik ben niet echt een doorgewinterde fotograaf en heb nog een hoop te leren op dit vlak en aangezien je op de TZ10 een aantal dingen manueel kan regelen, wil ik hier ook meer van af weten.

Kennen jullie informatie bronnen specifiek voor de TZ10, of specifiek panasonic of anders compact camera's in het algemeen. Ik ben opzoek naar tutorial video's, websites en eventueel boeken om mij verder op weg te helpen. Wanneer gebruik je welke instelling, uitleg van de PASM opties, etc

>>Iemand al ervaring met de TZ10 update?
Gister de upgrade naar 1.1 gedraaid, ging goed, duurde minder dan 30 sec. Hij gaf zelf aan dat hij klaar was.
* gwystyl gaat op zoek naar meegeleverde kabeltje......
Voor de luie medetwiekert nog even een linkje naar de firmware download pagina

• wverveer
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-01-2019
Is zo'n 1.1 update het echt waard?

Ik heb mijn camera nu 3 mnd,, en weet eigenlijk nog niet welke versie er op staat (waar kan ik dat zien)

Weet iemand hoe ik de filmpjes kan bekijken op een mac..is er een omzet prog voor de filmpjes?

grt

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

wverveer schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:13:
Is zo'n 1.1 update het echt waard?

Ik heb mijn camera nu 3 mnd,, en weet eigenlijk nog niet welke versie er op staat (waar kan ik dat zien)

Weet iemand hoe ik de filmpjes kan bekijken op een mac..is er een omzet prog voor de filmpjes?

grt
Op die pagina waar ik naar linkte staat een uitleg hoe je kan zien welke versie je nu hebt (instellingen - pag 5 - bijna onderaan, pijltje rechts) en hoe je moet updaten (zip uitpakken naar SD, camera uit-aan). Ik had versie 1.0, maar ik kan zo snel geen verbeteringen in versie 1.1 merken. Als je de changelog even bekijkt, kan je zien of daar issues die je had worden opgelost. Als je geen issues had, hoef je ook niet te updaten :)

[Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 14-07-2010 12:58]

• Viper_4111
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:03
Ik ben heel blij met mijn TZ10 het enige 'storende' dat ik heb is het volgende, als je aan het opnemen bent met bijna geen omgevingsgeluid en je zoomt dan hoor je het geluid van het zoom motertje. Nu denk ik persoonlijk dat je er niet veel aan kunt doen maar iemand misschien nog wat tips?

Geen informatie beschikbaar

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Niet zoomen.

[Voor 7% gewijzigd door Ghost Dog op 14-07-2010 20:31]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Of de microfoon met je vinger afsluiten als je wel zoomt (maar dan hoor je uiteraard verder ook niets)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19-11 15:46
Terug van vakantie waar de TZ10 zijn diensten heeft verleend als foto en video momenten vast te leggen. Blij verrast met het reultaat. Een wandeling langs Waalwege in Italië.

YouTube: TZ10 - VINSCHGAU, SCHLUDERNS, WAALWEGE, ITALY

Acties:
  • 0Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 22:38
gwystyl schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:21:
Of de microfoon met je vinger afsluiten als je wel zoomt (maar dan hoor je uiteraard verder ook niets)
Kan, maar dan hoor je wel de de continu autofocus en de zoom heel goed. O-) Dat is in ieder geval bij m'n TZ6 en die microfoons verschillen niet veel. behalve dat het bij de TZ10 er 2 zijn voor 't stereogeluid

• Paquito
  • Niet online
Ben van een Samsung WB500 naar een TZ10 gegaan. Kwaliteit merkbaar beter in zowel foto als video. Maar ik merkte meteen dat qua gebruiksgemak Panasonic wel wat achterloopt. Knopjes bij de Samsung zitten net iets beter en menu is merkbaar gelikter en gemakkelijker in gebruik. Vooral het menu is bij Panasonic meer huis, tuin, keuken. Samsung heeft b.v. ook in camera editing (record, pause, record) , Panasonic niet. Een groot gemis.

Nou die TZ10 gaat weer terug naar de winkel. Wat een bagger geluid

YouTube: TZ10 Hiss - Hintergrundrauschen - AVCHD Lite, SH

YouTube: Panasonic Lumix DMC TZ10 / ZS7 review

Eigen tests in geluidsvrije omgeving:

TZ10: http://img706.imageshack.us/img706/1661/image1pzl.jpg
WB500: http://img15.imageshack.us/img15/8312/wb500.jpg

Er zit een dikke ruis in het opgenomen geluid dat de TZ10 produceert. Het lijkt wel alsof je naar een FM radiozender luistert. Merkt niemand dat hier? :S

[Voor 50% gewijzigd door Paquito op 21-07-2010 14:01]

• martennis
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23-11 15:50
Vorige week woensdag heb ik in alle haast nog een TZ10 gekocht. Mijn Canon Powershot A80 was stuk, en moest nog snel een camera halen voor een lang weekend London. De TZ10 werd overal wel aangeprezen als een goede superzoom, dus na het overwegen van een aantal andere camera's deze toch maar genomen.

Over het algemeen ben ik vrij tevreden over de camera. Ik heb echter een aantal foto's waar ontzettend veel overbelichting zichtbaar is. Ik heb even 1 voorbeeld geupload op mn picasa en 1 beter gelukte foto (nog geen 5 minuten tussen opnames).

Foutieve belichting
Goede belichting

Let bij de foutieve belichting vooral op de achtergrond. Het was behoorlijk goed weer (blauwe hemel) met hier en daar een dikke wolk. Echter is alles nagenoeg wit. Zelfs de brug en gebouwen op de achtergrond zijn nauwelijks zichtbaar. Beide foto's waren in iA modus opgenomen met auto ISO en AWB.

Net even geprobeerd met onderbelichten. Over het algemeen moet ik 2/3 stop onderbelichten om een goede belichting te krijgen. Heb gefocust op een marmeren beeld in onze tuin met zware bewolking.
Zonder onderbelichting is er geen contrast zichtbaar op het beeld. Het beeld is bijna egaal wit. Met 2/3 tot 1 stop onderbelichting is het contrast pas ongeveer zoals ik het zelf zie. (de zon scheen dus helemaal en het was zelfs licht schemerig). Helaas kan ik nu even geen foto's hiervan uploaden. Zal ik morgen wel even doen. Is wat duidelijker dan uitleggen :P

Heeft iemand een idee wat ik hiermee moet? Is het normaal of moet ik ermee terug?

Edit: wat me ook opviel is dat in sommige situaties het einde van de zoomrange het contrast ook sterk verminderd is (zelfde ISO/diafragma) in vergelijking met de wide-angle. Dit was vooral het geval bij zonsondergang en focussen op een oranje object. Het zou dus ook kunnen dat ik de metering fout had staan (had em niet op spot). Iemand een tip hiervoor?

[Voor 9% gewijzigd door martennis op 22-07-2010 10:47]

• noud
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:37
Gisteren ben ik een TZ-8 rijker geworden. Ik las net in een topic dat iemand 25 euro cashback heeft gekregen. Loopt deze actie nog steeds? De verkoper heeft namelijk niets hierover gezegd.
Ik heb nog niet met de camera kunnen schieten, want ik wil een geheugenkaart kopen.
Weet alleen niet welke ik moet nemen. Ik wil voor d 16 gb gaan.
Is de Sandisk SDHC Ultra 16GB 15MB/s voldoende of moet ik voor de 30MB/S.
Ik ga er ook mee filmen. 120 euro vind ik aan de dure kant.

Sandisk SDHC Extreme 16GB 30MB/s : 120 euro
Sandisk SDHC Standaard 16GB Class 2 : 50 euro
Sandisk SDHC Ultra 16GB 15MB/s : 50 euro

EDIT
Ben voor de Ultra SDHC 15MB/S * 100x kaart gegaan (50 euro)

[Voor 5% gewijzigd door noud op 22-07-2010 16:26]

noud schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:34:
Weet alleen niet welke ik moet nemen. Ik wil voor d 16 gb gaan.
Ik gebruik een Kingston 16GB Class 4 kaartje. Kost maar 30 euro en werkt perfect met de TZ10.
120 euro voor een geheugenkaart betalen is absurd tenzij je een professional bent met dure apparatuur en volgens een 'time is money' schema werkt.

• Bi-zonder
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
Crosspost:
Bi-zonder schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:21:
Ik heb even een paar vragen over de TZ7.

In een aantal reviews lees ik dat de accu-batterij duur nogal slecht schijnt te zijn.
Herkent iemand dit of klopt dit niet?

Ook de flits komt er bij reviews niet goed uit.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?

• Gianni Rombios
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
noud schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:34:
Gisteren ben ik een TZ-8 rijker geworden. Ik las net in een topic dat iemand 25 euro cashback heeft gekregen. Loopt deze actie nog steeds? De verkoper heeft namelijk niets hierover gezegd.
Nee die actie is voorbij.

• ton1234
Hierbij 2 fillumpies opgenomen met de TZ10.

TZ10 - VINSCHGAU - Stilfserjoch - passo dello Stelvio
YouTube: TZ10 - VINSCHGAU - Stilfserjoch - passo dello Stelvio

TZ10 - VINSCHGAU - Glurns
YouTube: TZ10 - VINSCHGAU - Glurns

• ton1234
Mijn ervaring met de belichting is dat de TZ10 een gemiddelde aan licht neemt. Maar vooral de lichte partijen TE licht maakt. Zeker als iets wit is zit hier verder geen detail meer in.
Probeer dan een compositie te zoeken waarbij het licht overal even sterk aanwezig is. Maar soms ontkom ik er niet aan. Een MIN punt vd camera. Gelukkig heeft iedere cam wel iets. En valt er voor mij mee te leven en neem ik het op de koop toe, aangezien het vele goede eigenschappen heeft.

• martennis
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23-11 15:50
ton1234 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:02:
Mijn ervaring met de belichting is dat de TZ10 een gemiddelde aan licht neemt. Maar vooral de lichte partijen TE licht maakt. Zeker als iets wit is zit hier verder geen detail meer in.
Probeer dan een compositie te zoeken waarbij het licht overal even sterk aanwezig is. Maar soms ontkom ik er niet aan. Een MIN punt vd camera. Gelukkig heeft iedere cam wel iets. En valt er voor mij mee te leven en neem ik het op de koop toe, aangezien het vele goede eigenschappen heeft.
Klopt, dat is dus mijn ervaring ook. Maargoed, als je 2/3 tot 1 stop onderbelicht en het werkt dan wel, kan ik daar opzich wel mee leven denk ik. Zal dit weekend nog eens even uitgebreid testen.

• noud
  • Laatst online: 14:37
@ ton1234
Woeeeii wat ongelofelijk scherp voor een cameraatje, zet ajb in vervolg geen soap muziekje eronder..:)

• Triple-D
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12-10 22:18
Ik heb de tz-10 nu een aantal maanden, maar heb het gevoel dat de gps minder snel is. Ik moet nu voor de foto de gps locatie handmatig ophalen, anders doet hij het niet (of ik moet hem 2 minunten aan laten staan)

Meer mensen daar last van? GPS is juist de reden dat ik de camera gekocht heb.

• Downstar2
  • Laatst online: 26-11 00:44
Die overbelicht verschijnselen merk ik ook met mijn TZ7; in de IA modus

soms erg vervelend; maar is op telossen door normale fotomodus te gebruiken en idd 2/3 onderbelichten
Paquito schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:24:
Er zit een dikke ruis in het opgenomen geluid dat de TZ10 produceert. Het lijkt wel alsof je naar een FM radiozender luistert. Merkt niemand dat hier? :S
Ik wel :|
Ik hoor ook allerlei vreemde geluidjes als ik de TZ10 tegen mijn oor zet. Ik dacht eerst dat het de autofocus of beeldstabilisatie waren maar als ik die uitschakel hoor ik het nog.

Hoe bewaren jullie eigenlijk de AVCHD filmpjes? Gewoon de .mts en .cpi bestanden kopieren?
Tot nu toe kopieerde ik altijd de volledige folderstructuur.

• wverveer
  • Laatst online: 12-01-2019
wverveer schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:13:

grt
Ik heb wel iphoto, maar dat is echt voor foto's
Is hier iemand met een mac en tz10, en wat voor porg kan ik daar het best en makkelijkst gebruiken...
Ik gebruik VLC player om de AVCHD filmpjes af te spelen. Daar is ook een MAC versie van.
Om de filmpjes te converteren kun je dit programma gebruiken.

• rakker126
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-01-2011
Ik zou in geen geval voor de tz-8 gaan omdat deze niet in avchd-lite kan opnemen.[/quote]
[quote]

Wat is het voordeel van AVCHD Lite? Ik heb ook de TZ 10 en ik doe alles gewoon in hd. Kan handmatig bijlichten eigenlijk ook terwijl de andere onderdelen automatisch blijven?

• Gianni Rombios
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Wat vraag 1 betreft zie
http://reviews.cnet.co.uk...-dmc-tz8-review-49305809/

The TZ10 comes with a choice of recording movies in AVCHD Lite or regular Motion JPEG formats, whereas the TZ8 only shoots Motion JPEG. The key point here is that both cameras can shoot standard 1,280x720-pixel HD movies, and many users will opt for the Motion JPEG format anyway. AVCHD Lite is more efficient, but it comes with a complex file structure and demands compatible software and hardware. The Motion JPEG format is universal, and produces single files you can copy and launch with a double-click on your computer as easily as you open a photo.

• FrostBurn
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:58
Ben nu sinds een maandje in het bezit van een TZ-10 aangezien ik binnenkort op vakantie ga zit ik er aan te denken om een extra kaartje en accu te kopen.
Maar wat voor kaartje kan ik nu het beste kopen qua snelheid?
De fotozaak waar ik hem heeft gekocht heeft er een class 4 kaartje ingedaan, maar ik las op internet dat je minimaal class 6 nodig hebt?

• Nico Klus
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:39
Ik gebruik een 16G class 2. Werkt prima. Misschien als je in burst mode of met bracketing foto's maakt het wat sneller gaat. Maar voor de gewonen foto's werkt het prima. Ook filmen gaat goed hoewel mijn langste filmpje 8 min. is neem ik aan dat langer ook gewoon geod gaat.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Gianni Rombios schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:18:
AVCHD Lite is more efficient, but it comes with a complex file structure and demands compatible software and hardware. The Motion JPEG format is universal, and produces single files you can copy and launch with a double-click on your computer as easily as you open a photo.
Die AVCHD video's kun je ook gewoon afspelen door het .mts bestand te openen (bv. met VLC player).
De complexe folderstructuur heb je denk ik wel nodig om ze af te kunnen spelen in bepaalde (BD compatibele?) hardware spelers. Ik denk dat dit het geval is met mijn Panasonic plasma TV.

En nog maar eens over de geheugenkaartjes: hoe sneller hoe beter maar in principe zou een Class 2 kaartje prima moeten werken met AVCHD.

• Twanjo
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Heb sindskort ook een Tz10 met een transcend sdhc 16gb class10 kaart. Ik merk absoluut geen verschil met een paar jaar oude Scandisk 1.0 gb sd kaart. Ja aleen dat ik met die 1gb maar 7 min hd kan filmen...

Iemand nog tips om de avchd-lite te bewerken, magix vs premiere?

• PointBlank
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-02-2012
AVCHD bewerk ik altijd met Sony Vegas , werkt perfect .

Jammer dat er nog geen betaalbaar AVCHD bewerkings programma voor de Mac is .

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Twister336 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:28:
[...]

Die AVCHD video's kun je ook gewoon afspelen door het .mts bestand te openen (bv. met VLC player).
De complexe folderstructuur heb je denk ik wel nodig om ze af te kunnen spelen in bepaalde (BD compatibele?) hardware spelers. Ik denk dat dit het geval is met mijn Panasonic plasma TV.
Daar hebben ze waarschijnlijk over nagedacht. Panasonic TV's die filmpjes gemaakt met een Panasonic camera gemaakt zijn kunnen afspelen. Ik weet niet hoe open die standaard is en of vele andere TV's die ook af kunnen spelen als je de camera aan de HDMI hangt.
En nog maar eens over de geheugenkaartjes: hoe sneller hoe beter maar in principe zou een Class 2 kaartje prima moeten werken met AVCHD.
Ik gebruik een willekeurig kaartje, dus waarschijnlijk class 2 of 4, maar die werkt prima om te filmen. Ik heb nog geen stotteringen gehad omdat de schrijfsnelheid het niet bij kon halen.

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 17:26
Iemand al ervaringen met Firmware 1.3 van de tz-7?
meuk: Panasonic Lumix DMC-TZ7 / DMC-ZS3 1.3

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• dirkjesdirk
hm, beetje door topic, vooral vwb de TZ7. Ik vond op dpreview het volgende.
I have updated my ZS3 from v1.2 to v1.3. I noticed a faster startup; the lens now come out immediately after turning the power on. I think there was a small delay on v1.2. I also noticed faster saving of image when shooting. Memory tested is a Kingston 4Gb Class 4. Third-party battery still compatible.
I conclude it is only improvements to the camera software rather than changes to the image-processing.
Iemand nog meer ervaringen? Ik heb een niet originele battery die werkt met 1.2. Is dit met 1.3 nog verder aangescherpt?

Ook wordt er daar gesproken over een FW 1.4. http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=35920094
Binnenkort toch maar eens ff erop gooien. kennelijk is de noise reduction ook verbeterd.

[Voor 5% gewijzigd door dirkjesdirk op 16-09-2010 21:29]

• Twanjo
PointBlank schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:21:
AVCHD bewerk ik altijd met Sony Vegas , werkt perfect .

Jammer dat er nog geen betaalbaar AVCHD bewerkings programma voor de Mac is .
Tja ik denk dat het nu toch tijd wordt om mijn trouwe p4 3.2ghz te gaan vervangen ..........

Overigens net terug van vakantie. Had meer dan genoeg aan mijn 16gb kaartje. Heb 400 fotos geschoten en een stuk of 10 filmpje van telkens een paar minuten (avchd hoogste stand) en heb nu nog 12 gb vrij ongeveer. Ondertussen ook mijn hdmi kabel uit de uk binnen (5euro), en een cardreader uit duitsland voor 2 euro. Erg handig winkelen via de baai.........

• Twanjo
edit

[Voor 185% gewijzigd door Twanjo op 27-09-2010 17:16]

• Twanjo
Hier een filmpje van mijn TZ10 klik zet 720p aan !

Avchd rechtstreek bewerkt met Magix vdl 16 en daarna opgeslagen als wmv-hd 720p. Alles uit de hand gefilmd op auto (maar dat was ook wel te zien ;) ), ben maar amateur hé.

sorry voor de 3dubbele post, ben nie zo handig

• dirkjesdirk
Even naar aanleiding van deze thread Panasonic dmc-tz7: Nederlandse taal toevoegen? toch maar even in het hoofdtopic posten, omdat dit wel interessante info is. Je kunt namelijk van regio wisselen (met de TZ7). Zie hier: http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=34963203
.
Can you please tell me how I can change the language in my Panasonic DMC TZ7.
Thank you
Remove the Memory Card
1. put the back-side switch to Red camera
press simultaneously :
display and arrow up buttons
and turn the camera on
release the buttons without turning off
2. put the switch to play mode (green arrow)
press simultaneously :
display and arrow up buttons
and turn off the camera
release buttons
3. put the switch to Red camera and turn the camera on
4. press simultaneously :
menu and right arrow buttons
and turn off the camera
5. (SG - TZ7) appears on a yellow background
Press the right arrow button (continuous beeps)
(SG TZ7 - OK - CANCEL - END) appears on a black background
6. Press the left arrow button / OK
You should have now a 5 page Language menu and a yellow mark every time you turn off the camera.
This procedure is fully reversible by pressing the right arrow button at # 6
Good luck

Er is een nieuwe firmware voor de TZ10.
Met versie 1.2 wordt de GPS data sneller bijgewerkt wat zeker geen overbodige luxe is.

Om enigszins een beetje nauwkeurige GPS data in de foto's te krijgen moest je een tijd op dezelfde plaats blijven staan (of manueel de GPS positie updaten).
Nu zou dit dus verbeterd moeten zijn. Ik ben eens benieuwd.

• Eyeopener
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-05-2017

Eyeopener

Crespinaticism!

Gisteren een TZ8 gekocht, slechts een paar foto's gemaakt en nu al onder de indruk van de kwaliteit (en zoommogelijkheden). Toch ook nu al enkele onhebbelijkheden ontdekt, van met name de eerste begrijp ik niet waarom dit anno 2010 zou moeten ontbreken:

- Batterij kan niet middels USB-kabel met computer worden opgeladen, maar dient altijd middels de externe batterijlader opgeladen te worden;
- Bij de foto-review worden "staande foto's" niet automatisch geroteerd;
- Het klepje voor de batterij/geheugenkaart komt mij vrij kwetsbaar over.

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Eyeopener schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:14:
- Batterij kan niet middels USB-kabel met computer worden opgeladen, maar dient altijd middels de externe batterijlader opgeladen te worden;
Dit is bewust gedaan, zodat de warmte die vrijkomt tijdens het opladen niet in de camera terechtkomt, en chips kan beschadigen of de levensduur verkort.

• Twick
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-08-2011
Hallo
Ik sta op het punt om de TZ10 te kopen. Nu ben ik nogal bezorgd over de witte strepen.
Ik zie op YouTube nogal veel filmpjes staan waar je enorme witte/blauwe strepen over het beeld krijgt wanneer er een felle lichtbron in de lens schijnt. Nu wil ik even vragen of mensen met deze camera er veel problemen mee hebben of dat het bijna nooit voorkomt. Ik heb al heel veel op internet gezocht maar het is lastig om er meer over te weten te komen.

Ik ga namelijk over een week op vakantie naar Australië, waar het nu zomer is, ik wil niet dat ik na de vakantie 3/4 van de foto's weg te gooien door die strepen.

BVD

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Twick schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:35:
Hallo
Ik sta op het punt om de TZ10 te kopen. Nu ben ik nogal bezorgd over de witte strepen.
Ik zie op YouTube nogal veel filmpjes staan waar je enorme witte/blauwe strepen over het beeld krijgt wanneer er een felle lichtbron in de lens schijnt. Nu wil ik even vragen of mensen met deze camera er veel problemen mee hebben of dat het bijna nooit voorkomt. Ik heb al heel veel op internet gezocht maar het is lastig om er meer over te weten te komen.

Ik ga namelijk over een week op vakantie naar Australië, waar het nu zomer is, ik wil niet dat ik na de vakantie 3/4 van de foto's weg te gooien door die strepen.

BVD
Ik heb er met het maken van filmpjes tijdens de zomervakantie nooit last van gehad, maar ik maak ook niet heel veel filmpjes dus misschien heb ik gewoon niet die specifieke omstandigheden gehad

• lennartje
Bij het filmen van concerten heb ik wel last van die strepen, maar dat zijn de meest extreme omstandigheden; vrij donkere omgeving met felle flitslichten (zie mijn YT kanaal). Bij foto's zal het al een stuk minder zijn, omdat de camera meer tijd heeft om zich voor te bereiden. Als het goed is overbelicht je je foto's niet, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.

• SimonTacx
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-11-2012
weet iemand of het mogelijk is om op de tz8 op een of andere manier een polarisatie filter te zetten?

[Voor 3% gewijzigd door SimonTacx op 03-02-2011 16:37]

• n00bs
  • Laatst online: 30-10 11:53
Twick schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:35:
Hallo

BVD
Wacht gewoon heeel even op de TZ20:
Meer zoom, grotere groothoek. Nieuwe MOS sensor! in theorie stuk minder ruis, zuiniger, meer dynamiek met minder licht. Beter geluid bij de filmopname, 1080 ondersteunining en 1080i met 60fps

Die strepen komen door de CCD sensor, dat is helaas zoals die techniek is... weinig aan te doen. Ik zou zelf niet de TZ10 komen en zeker niet zo overhaast als de veel betere TZ20 denk binnen 1.5 maand te koop is. Dan zou ik lekker voor die tijd een camera lenen.

[Voor 12% gewijzigd door n00bs op 03-02-2011 20:13]

@n00bs: thanks voor de info, ik heb de nieuwe modellen in de startpost gezet

TZ20 vs TZ10
Voordelen:
- Full HD / 60fps filmen
- groter zoombereik (16x ipv. 12x)

Nadelen:
- 14 MP ipv. 12 MP (meer ruis en kleiner dynamisch bereik, slechtere foto's dus :/ )
- lichtsterkte van de lens is behoorlijk achteruit gegaan en dat was al een nadeel bij de TZ10 (f/5.9 vs. f/4.9 op maximale zoom)

Een MOS sensor geeft doorgaans slechtere fotokwaliteit (meer ruis) dan een CCD sensor.
De enige reden waarom ze (C)MOS gebruiken ipv. CCD is snelheid. Je hebt een CMOS sensor nodig om full HD te kunnen filmen.

• n00bs
Daar hebben ze het over een BSI MOS sensor terwijl de TZ20 een traditionele MOS sensor heeft.
Een 10MP sensor zal sowieso beter zijn in low-light dan een gelijkaardige 12 of 14MP sensor. Dat weten ze bij Panasonic ook maar helaas is het de marketingafdeling die de features bepaalt en niet de engineeringafdeling :|

Het is wachten op de reviews maar ik vrees dat de TZ18 betere foto's gaat maken dan de TZ20.
Dat hebben we ook gezien bij de Canon SX1 (CMOS) vs SX10 (CCD).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dmevi
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 31-05 22:48
Hallo,

Ik heb de camera nu 7 maanden in bezit en ben er zeer treveden over :D

Het enige minpuntje is de batterijduur, die gaat niet een gehele dagtrip mee als je GPS heb aanstaan en redelijk wat foto's maakt. Dus je kan het met vliegtuigmodes en het aan en uitzetten redelijk overbruggen, maar aangezien ik nu china wil gaan door reizen heb ik toch echt een 2e batterij nodig :D

Helaas zijn die nogsteeds 30 euro of meer. Maar er zijn ook goedkopere, ''namaak'' batterijen. Iemand hier ervaring met eentje die werkt? en waar hebben jullie die vandaan? :)
Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik heb zelf voor afgelopen zomer deze gekocht, omdat originele extra accu's met €60 belachelijk duur zijn.
Hij doet het bij mij prima, en ik merk geen verschil tussen deze en de originele.

[Voor 4% gewijzigd door Ghost Dog op 03-04-2011 15:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Twister336 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:42:
Een 10MP sensor zal sowieso beter zijn in low-light dan een gelijkaardige 12 of 14MP sensor. Dat weten ze bij Panasonic ook maar helaas is het de marketingafdeling die de features bepaalt en niet de engineeringafdeling :|
Zolang de concurrentie van Pansonic de MPs blijft verhogen zal Panasonic dat ook doen, want de gemiddelde verkoper in de bekende retailwinkels snappen niet dat meer MP niet gelijk is aan betere foto's...

Democratie kost een Fortuyn

Een vergelijkende review op DCResource toont aan wat je krijgt als je een mini-CMOS sensor met xx miljoen pixels in een compactje steekt.

Een paar quotes:

...The Lumix TZ20 (*) is the worst of the bunch, with visible noise and detail loss -- and this is at ISO 100!...

...The biggest disappointment is the Panasonic Lumix TZ20 (*), which has lots of noise and detail loss, even at low ISOs. Colors were a bit "blah", as well...

...the Panasonic being quite a disappointment, especially compared to its predecessors...

...the Lumix TZ20 (*), a camera that does everything very well, except take good photos, and I believe the camera's new CMOS sensor is to blame...

(*) In de review werd de Amerikaanse benaming gebruikt (DMC-ZS10)

Tot nu toe kwam de TZxx altijd als beste uit in vergelijkende tests maar nu staat hij helemaal onderaan. :|
De kwaliteit werd met elk model verbeterd tot de TZ7. De TZ10 was iets slechter maar de TZ20 is een hele stap achteruit.

[Voor 10% gewijzigd door Twister336 op 06-04-2011 11:40]

• n00bs
Mooi die eerste review. Ik weet dat ik dus nu na de TZ5 en toch ook wel ontevredenheid weer overstap naar Canon. alleen jammer dat de canon geen 60fps doet in Full HD. Ik vind zelf het beeldkwaliteit van foto's en video van de Canon veruit het beste. Weinig jpeg artifacts, lensfouten en sharpening. Waardoor je zelf nog meer ruimte hebt voor nabewerking.

• GrowMyHair
  • Niet online
Geen V&A op het forum a.u.b.

[Voor 94% gewijzigd door PowerUp op 08-04-2011 16:28]

• Bear
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 25-11 11:47

Bear

wench

Een vraagje, ik heb al verscheidene malen geprobeerd om de TZ7 via de meegeleverde AV-kabels aan te sluiten op tv's, maar ik krijg maar geen beeld eruit.
Laatst nog even geprobeerd op een panasonic dvd-recorder om zo de AVCHD lite filmpjes te kopieren maar weer zonder resultaat, ik kreeg alleen maar geluid eruit.

(Kabels waren juist verbonden, beide apparaten aan/uit gezet :?
Display op de camera geeft kort weer dat hij in de 4:3 modus staat en verbonden is..

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Heb je op de TV met de afstandsbediening wel de juiste ingang geselecteerd? (meestal heeft die de benaming A/V of composite)
Beide apparaten gewoon aanzetten is wellicht niet voldoende.

• Fean
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08-10 09:00
TZ7 -8 -10 -20, hoe hoger het getal hoe slechter? ik wordt helemaal gek van alle reviews, welke moet je tegenwoordig hebben voor fatsoenlijke foto's? :?

• n00bs
Fean schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:42:
TZ7 -8 -10 -20, hoe hoger het getal hoe slechter? ik wordt helemaal gek van alle reviews, welke moet je tegenwoordig hebben voor fatsoenlijke foto's? :?
Misschien toch afstappen van Pana's? Sony en Canon lijken het een stuk beter te doen :)

• Fean
Alleen de Pana's hebben een Leica lens.. Ik heb er geen verstand van maar ik lees overal dat Sony en Canon daar niet aan kan tippen.

Rest mij de vraag hoe het zit met de snelheid, als ik druk, knipt de TZ7 dan meteen? Of moet ik irritant 1 a 2 seconden wachten?

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 27-11 18:36
Fean schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:37:
Alleen de Pana's hebben een Leica lens.. Ik heb er geen verstand van maar ik lees overal dat Sony en Canon daar niet aan kan tippen.
[...]
Mijn telefoon had ook een Carl Zeiss lens, dat betekent nog niet dat daar goede foto's uit kwamen. Heb je de bovenstaande review gelezen? Als de sensor het detail niet kan laten zien omdat er op de laagste ISO-stand al duidelijke ruis(onderdrukking) is ga je niet zoveel hebben aan een goede lens.

Edit: kleine titelfix

[Voor 16% gewijzigd door PowerUp op 13-04-2011 14:47]

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• Fean
In het review wordt de TZ10 gegeven... die moet zelfs slechter zijn dan de TZ7. Je zou zeggen; een nieuwer toestel.. de beter het toestel wordt. Zoveel reviews, ik word er helemaal knetter van, rond de 200-375 euro moet ik toch iets fantastisch kunnen vinden. Ik wil gewoon;
- kneiter heldere mooie foto's (beste sensor?)
- een simpel gebruikers gemak
- die "klik" moet echt niet te lang duren anders gooi ik dat ding echt weg.

@PowerUp
ik had ooit een N82 met Carl Zeiss 5mp.. de beste phone camera die heb ik gehad. Nu heb ik SE Xperia X10 met 8mp, die is echt gewoon bagger. Ik heb die laatste aangeschaft voor die camera vandaar dat ik nu een normale camera bij neem.

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Fean schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:01:
@PowerUp
ik had ooit een N82 met Carl Zeiss 5mp.. de beste phone camera die heb ik gehad. Nu heb ik SE Xperia X10 met 8mp, die is echt gewoon bagger. Ik heb die laatste aangeschaft voor die camera vandaar dat ik nu een normale camera bij neem.
Maar hoe weet je dat het aan de lens ligt? Waarschijnlijk is de sensor namelijk gewoon slecht. Dat die N82 betere foto's maakte zou ik eerder aan de sensor toeschrijven.

Overigens heb ik zelf een TZ10.
Destijds heb ik heel veel reviews doorgespit, en de algemene conclusie was dat de beeldkwaliteit van de TZ10 misschien iets minder is dan die van de TZ7. Ik vond dat kleine verschil niet zo'n probleem, aangezien ik de Manual modus, het grotere en scherpere beeldscherm en GPS-functie meerwaarde vond hebben.
Wel is het inderdaad erg jammer dat zo'n mooie serie nu een matige opvolger heeft gekregen.

[Voor 29% gewijzigd door Ghost Dog op 13-04-2011 16:16]

• n00bs
Fean schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:37:

Rest mij de vraag hoe het zit met de snelheid, als ik druk, knipt de TZ7 dan meteen? Of moet ik irritant 1 a 2 seconden wachten?
Die lens zegt niets als je naar de review kijkt. De Pana vertoond (lens) afwijkingen die Sony niet heeft. Omdat iets een bepaald merk heeft, wil niet zeggen dat elk objectief goed/perfect is opgebouwd.

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 27-11 18:36
^^ :)

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee