Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:52
Beste tweakers,

Ik heb voor mijn Panasonic tz10 een niet originele accu van Power2000 gekocht.
De accu is gemaakt als vervanging van de DMW-BCG10 en werkt daarom ook op mijn TZ10.
Alleen levert de originele Panasonic accu 3.6V en die van Power2000 3.7V
Ik ben bang dat de Power2000 accu mijn camera op lange termijn kan beschadigen door overvoltage.

Moet ik de Power2000 accu links laten liggen of maak ik me druk om niets?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Is dat verschil alleen op de verpakking te zien of ook met de multimeter?

Feit is dat batterijen een maximale spanning hebben en als ze 'leeg' raken gaat de spanning ook geleidelijk omlaag. Ik denk daarom dat het verschil niet veel zal uit maken.

Daarnaast, ik vermoed dat gewoon dezelfde chemische componenten worden gebruikt in beide batterijen, en daardoor zal de spanning waarschijnlijk ook gewoon hetzelfde zijn. Ik denk dat het verschil in de afronding of de definitie van 'maximum' spanning zit.

Kortom, ik denk dat het geen probleem is.

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Die specs op namaakbatterijen moet je vaak met een emmer zout nemen. Zo zou de namaakaccu van mijn FZ7 een 30% hogere capaciteit hebben dan de originele accu maar in werkelijkheid kan ik er maar een 300 tal foto's mee maken tegenover +/- 360 met de originele accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
@ Peregrine
Dit staat op de accu en beiden zijn Lithium-ion accu's. Ik kan het niet met een multimeter afgelezen, omdat ik er niet over een beschik.

@Twister336
De Power2000 accu zou over een vermogen van 1200mAh beschikken ipv 895mAh van de originele.
Ik ga maandag op vakantie en dan zal wel blijken of de niet originele daadwerkelijk meer vermogen heeft.

Bedankt voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
yur400 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:54:
@Twister336
De Power2000 accu zou over een vermogen van 1200mAh beschikken ipv 895mAh van de originele.
Ik ga maandag op vakantie en dan zal wel blijken of de niet originele daadwerkelijk meer vermogen heeft.
Spanning is in V(olt). Stroom in A(mpere). En capaciteit (eigenlijk ook niet het goede woord) is Ah(=AmpereUur). Of als het weinig is, m(illi) ervoor. De topic titel is een beetje misleidend, want het gaat om de capaciteit van een accu, niet de spanning (al hoort die ook te kloppen). Een (veel) hoger of lagere spanning zal je toestel ook geen goed doen. Capaciteit heeft alleen invloed op hoe lang je kunt fotograferen, voordat de accu leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
yur400 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:54:
@ Peregrine
Dit staat op de accu en beiden zijn Lithium-ion accu's. Ik kan het niet met een multimeter afgelezen, omdat ik er niet over een beschik.
Had ik kunnen weten, Li-ion zit inderdaad in die hoek, en er zijn verschillende ionen die daarin worden gebruikt, en daarmee zijn er ook verschillende spanningen. Maar hoe dan ook, die 0,1V zal niet zoveel uitmaken.

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
@kdekker
Waarom zou de topic titel misleidend zijn?
Mijn hoofdvraag gaat toch over spanning? 3.6Volt VS 3.7Volt : )

Twister336 zegt dat de accuduur van zijn namaakbatterij korter was dan beweerd werd. Ik reageerde daarop door te zeggen dat ook mijn namaakbatterij beweert langer dan het origineel kan meegaan (1200mAh vs 895mAh) Dit gaat inderdaad over de capaciteit.

Iedereen bedankt voor de snelle response. Ik kan weer zonder zorgen foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Misschien een beetje off topic, maar heb je de 1.1 update voor de TZ10 ook al erop gezet en werkt de accu dan nog?

Het blijkt dat sommige 3rd party accu's worden geweerd door de nieuwe update. Ik ben opzoek naar een versie die nog wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke merken accu's met de juiste spanning zijn er die zeker weten werken op de TZ10 met firmware 1.0 en of met een nieuwere firmware. iemand al ervaring mee?
Pagina: 1