Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:15
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:43:
Heb net even gekeken en heb firmware 1.1 :*) Welke batterij is dan de beste optie?
Tja, dat is een goede vraag. Lees het topic. De niet officiele batterijen zijn veel goedkoper en hebben soms een hogere capaciteit. Met de officiele batterij weet je zeker dat je ook met toekomstige firmware updates safe zit.

Voor de TZ7 weet ik het wel: een firmware update verwacht ik niet direct meer (1.1 was wel belangrijk), dus kun je zonder risico de niet officiele batterij kopen. Wil je later alsnog een firmware update doen, dan is er nog geen man overboord gezien de prijs van deze accu's

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:06
Voor een TZ7 batterij eens kijken op:

www.topdeals.nl

even zoeken op de site, maar voor 39,95 inclusief bezorgen is een ORIGINELE panasonic accu van jou. Heb het vandaag binnen gekregen (gisteren besteld). Scheelt toch al gauw een paar tientjes.

Ik weet niet of "reclame" maken is toegestaan, maar dit wilde ik jullie niet laten ontgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit naar een TZ7 of SX200IS te kijken.

De TZ7 is beter kwa beeldkwaliteit, de SX200IS heeft manual controls.
Gebruik manual P/M/S niet zo vaak, maar lijkt me wel handig soms.

Heeft de TZ7 ook een optie om de aperture in te stellen? Er zijn wel wat scene modus opties zag ik.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmm, toch maar 1 gehaald. :)
Een 'bruine'.... meer zwart dan bruin. Vind het wel apart.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Harmen schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:38:
Hmmm, toch maar 1 gehaald. :)
Een 'bruine'.... meer zwart dan bruin. Vind het wel apart.
Gefeliciteerd denk ik? Daar had je de edit knop wel voor kunnen gebruiken trouwens.....

Ik vind die bruine wel mooi (op de plaatjes iig, nog niet in het echt gezien). Ik snap alleen niet waarom die 30 euro goedkoper is dan zwart of zilver? Het gaat toch om het apparaat ipv om of hij staat bij je kleur haarlak oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@gwystyl, na het verzenden dacht ik er aan idd.

Wel vreemd dat hij goedkoper is.
Kleur is een beetje als hier (links onder) .

Nu is hij aan het laden... ben benieuwd.
Heb er een Sandisk ultra II 4GB erbij, lijkt me snel zat. toch?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:11
Even een hele domme vraag, maar hoe krijg ik de gemaakte video's van een TZ7 af? Als ik de geheugenkaart in de reader stop zie ik alleen maar foto's. In welke map staan de video's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
JackRyan schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:46:
Even een hele domme vraag, maar hoe krijg ik de gemaakte video's van een TZ7 af? Als ik de geheugenkaart in de reader stop zie ik alleen maar foto's. In welke map staan de video's?
Dan film je in AVCHD. MOV files staan wel tussen de foto's
Even zoeken en je vind ze in deze map: X:\PRIVATE\AVCHD\BDMV\STREAM
waarbij X de locatie van de geheugencard is.

[ Voor 9% gewijzigd door dirkjesdirk op 31-07-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Toch blijven die accu's mijn interesseren.
Wat is nu bijvoorbeeld het verschil tussen deze accu
http://www.saake-shop.nl/...asonic+-+Aanbieding!.html
en het origineel.

Kijk ik naar de prijs en de capaciteit dan wint de goedkope batterij 2x. Is de 50 euro voor een originele gewoon 'oplichting' of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Ik gok dat je met de originele van Panasonic zelf na een jaar gebruik meer capaciteit overhoudt dan deze goedkope batterij.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik lees in de topic dat er mensen zijn die de TZ7 in het bruin hebben gekocht bij een webwinkel voor een lagere prijs. En inderdaad de bruine is 20 euro goedkoper, maar op de panasonic website staan helemaal geen bruine TZ7's. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:04:
Ik lees in de topic dat er mensen zijn die de TZ7 in het bruin hebben gekocht bij een webwinkel voor een lagere prijs. En inderdaad de bruine is 20 euro goedkoper, maar op de panasonic website staan helemaal geen bruine TZ7's. Hoe zit dat?
Geen idee, ik zie geen verschillen hoor.
In de winkel hadden ze ook een zwarte staan, compleet zelfde doos.

Kan gewoon NL kiezen als taal dus zit wel snor.

Welke modus van HD opnemen gebruiken jullie? ACHDLite of Motion JPEG?
Welke geeft de beste kwaliteit? (las ergens dat 100MB/min normaal is)
Moet misschien dan nog ff een kaartje bij halen voor de vakantie, heb nu 4Gig.

[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 01-08-2009 18:59 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:04:
En inderdaad de bruine is 20 euro goedkoper, maar op de panasonic website staan helemaal geen bruine TZ7's. Hoe zit dat?
Op de Panasonic website staat dat ie in vijf kleuren leverbaar is, kijk maar bij het tabblad Product Details en dan bij Kleuren. Behalve zilver en zwart dus ook in bruin, rood en blauw. In werkelijkheid is de bruine kleur mooier dan op het filmpje trouwens. Zelf heb ik een bruine FX37.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah nu zie ik het ja. Bij hun "normale" website staat alleen zwart en zilver. Maar bovenstaande link staat er wel bruin. En op de "normale" duitse website staan ook alle kleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolff
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-01-2023
Beste TZ7 gebruikers, ik kom er niet helemaal uit...
Ik zie namelijk geen of nauwelijks verschil bij het afspelen via een DVD recorder tussen:

Video opgenomen in HD met als instelling AVCHD of:
Video opgenomen in HD met als instelling Motion JPEG.

Waar gaat volgens U in beide gevallen de voorkeur naar uit:
Opnemen via iA of via handmatige instelling ?

Als instellingen heb ik: resolutie 3, hoge kwaliteit, aspectratio 4:3, slimme ISO 400, witbalans op auto, AF mode op midden beeld, pre af off, I.Exposure off, stabilisatiemode 2,

Ook bij de foto's, zie ik geen of nauwelijks verschil ussen opnamen met IA of Program...
Bedankt alvast voor jullie advies !
Met vriendelijke groet Maxwell26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 18-09 17:09
mwolff schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:58:
Beste TZ7 gebruikers, ik kom er niet helemaal uit...
Ik zie namelijk geen of nauwelijks verschil bij het afspelen via een DVD recorder tussen:

Video opgenomen in HD met als instelling AVCHD of:
Video opgenomen in HD met als instelling Motion JPEG.

Waar gaat volgens U in beide gevallen de voorkeur naar uit:
Opnemen via iA of via handmatige instelling ?

Als instellingen heb ik: resolutie 3, hoge kwaliteit, aspectratio 4:3, slimme ISO 400, witbalans op auto, AF mode op midden beeld, pre af off, I.Exposure off, stabilisatiemode 2,

Ook bij de foto's, zie ik geen of nauwelijks verschil ussen opnamen met IA of Program...
Bedankt alvast voor jullie advies !
Met vriendelijke groet Maxwell26.
Dit verschil zul je op deze manier ook nooit gaan zien. Je kijkt namelijk via een analoge SD-standaard bron naar je filmpje. Doe je dit via het meegeleverde kabeltje?
Dit doe je dus NIET in HD. Daarvoor heb je eigenlijk het HDMI kabeltje nodig of je moet bestanden via een blue-ray of HTPC ofzo af gaan spelen.
Ik heb de camera (bruin) nog niet zo lang in huis maar het is een mooi ding met een paar dingen die ik heel handig vind ten opzichte van TZ5 die ik had. Even kort filmpje gemaakt en dat ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
AVCHD low is genoeg voor het meeste op afstand werk (bootje op water ofzo) en lekker zuinig met ruimte 600mb per 10 min.

Maar zelfs AVCHD H trekt het niet als je veel beweging van dichtbij filmt, snelle dans bv, je krijgt dan een vreemd soort beeld alsof met grove blokken alsof je niet genoeg bits hebt.
Dan kom ik toch weer op mjpg terecht oftewel 2gb per 10 min!!

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik vind trouwens als je de camera ECHT gebruikt, dus veel heen en weer zoomen, 100 foto's maken, paar clips van 30 sec opnemen, je scherm aan laten staan. Dat je batterij echt in een mum van tijd leeg is. Het verbaasd me wel eens hoe snel die streepjes weglopen en de waarschuwing begint te knipperen.

Ben ik de enige of heb ik een slechte batterij?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe zit het dan met MotionJPEG?
Wil eigenlijk op vakantie wel wat filmen, denk dat een 4GB kaartje zo vol is. :/
100MB per minuut had ik berekend. (AVCHD H)

Anyway, heb een Ultra II kaart van Sandisk, heb nog geen problemen ondervonden dat deze te traag is oid.
Je leest overal dat camera's een snel kaartje nodig heeft.
De TZ7 heeft 40MB intern geheugen.
Zal het schelen als ik een class 6 kaartje oid erin zet?

[ Voor 46% gewijzigd door Harmen op 04-08-2009 10:45 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ErikRo schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:41:
Ik vind trouwens als je de camera ECHT gebruikt, dus veel heen en weer zoomen, 10 foto's maken, paar clips van 30 sec opnemen, je scherm aan laten staan. Dat je batterij echt in een mum van tijd leeg is. Het verbaasd me wel eens hoe snel die streepjes weglopen en de waarschuwing begint te knipperen.

Ben ik de enige of heb ik een slechte batterij?
Ik heb er 6 dagen Dour Festival mee gedaan, waarbij ik iets van 1,5Gb aan foto's en 10 filmpjes van 1 a 2 minuten gemaakt heb, met het nodige zoomwerk.. toen ik weer thuis was had ik nog 1 blokje over, dus ik heb er zelf geen problemen mee gehad :)

Wel heb ik de beeldscherm brightness iets omlaag geschroefd, ingesteld dat ie minder lang het lcd scherm aan laat staan na een foto, en dat ie vanzelf uit gaat als ie niet gebruikt wordt binnen zoveel tijd.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Chiron schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:47:
[...]
Ik heb er 6 dagen Dour Festival mee gedaan, waarbij ik iets van 1,5Gb aan foto's en 10 filmpjes van 1 a 2 minuten gemaakt heb, met het nodige zoomwerk.. toen ik weer thuis was had ik nog 1 blokje over, dus ik heb er zelf geen problemen mee gehad :)

Wel heb ik de beeldscherm brightness iets omlaag geschroefd, ingesteld dat ie minder lang het lcd scherm aan laat staan na een foto, en dat ie vanzelf uit gaat als ie niet gebruikt wordt binnen zoveel tijd.
Daar ben ik nu ook mee bezig. Om hem zuiniger te krijgen alleen merk ik dat als de zon goed schijnt je geen flikker ziet als je de brightness niet omhoog gooit.
Zet hem nu op na 30 sec lcd uit dat zal ook schelen.

Nog maar eens verder zoeken dan maar een no name reserve accu kan misschien gene kwaad :)

Ik had hem in ieder geval 2.5 uur continu aan staan en op het laatst knipperde hij als een gek. dus ik heb het maar net gehaald.

Zou hem eigenlijk eens moeten nameten na laden om te zien hoeveel strroom er in zit. weet iemand toevallig wat erin hoort te zitten? Hoeveel mille ampere dan?

[ Voor 14% gewijzigd door ErikRo op 04-08-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
dat is mjpg, zie mijn ervaring hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ErikRo schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:09:
[...]
Ik had hem in ieder geval 2.5 uur continu aan staan en op het laatst knipperde hij als een gek. dus ik heb het maar net gehaald.
Ja zo maak ik geen foto's :P Ik zet 'm alleen aan als ik een foto wil maken, daarna gaat ie meteen uit. Overigens toen ik hem kocht heb ik 'm een hele avond leeg laten spelen met een slideshow, om 'm nog een keer op te kunnen halen (las dat de capaciteit pas optimaal is na minimaal 1 a 2x opladen), en toen heeft ie ruim 6 uur aangestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
ok thanks, dan is dit blijkbaar normaal en moet je gewoon wat zuiniger met je "batterij power"omgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Nou ik denk dat ik wel op die 1.5 uur filmen ga komen met SH mode net zoals in de handleiding stond, zit nou al op een uur en 10 min met 1 streepje over. Ik vermoed dat het gebruik van de motor (zoomen en scherpstellen) de echte stroomvreter is.

weet nu meteen dat die 8gb ook maar 7.39 gb is door de format (fat32) was ik even vergeten.

edit: vrij snel hierna bleek hij al gestopt op 1 uur en 17 min. :)

[ Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 04-08-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb zonnet een paar dingen besteld voor mn TZ7.
Panasonic DMW-BCG10 origineel (39 euro! )
Transcend 8GB SDHC
Gorillapod

Kan ik straks op vakantie eventjes vooruit. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Harmen op 05-08-2009 10:28 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Harmen schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:28:
Heb zonnet een paar dingen besteld voor mn TZ7.
Panasonic DMW-BCG10 origineel (39 euro! )
Transcend 8GB SDHC
Gorillapod

Kan ik straks op vakantie eventjes vooruit. :)
Waar heb je die accu besteld als ik mag vragen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:07
Ik heb een sandisk ultra 16gb. Ik heb met een halfvolle kaart af en toe wat problemen gehad met kaartsnelheid bij het filmen op de tz7 (ahvcd lite)
De eerste 6gb gaat het altijd goed, daarna krijg ik dus heel soms een melding dat de snelheid te laag is.
Na 2 weekjes gebruik is mijn tz7 helaas opgestuurd voor reparatie (lamellen gingen niet meer goed open en dicht) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Altijd even een format ervoor doen scheelt ook, ik heb op mijn 8gb sandisk ultra2 nooit problemene gehad, wel klasse 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

swima schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:12:
[...]

Waar heb je die accu besteld als ik mag vragen? ;-)
Foto Booms

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
40 euro heb ik al meer zien voorbijkomen, dat si toch al niet zo bijzonder meer. Kopieen (hahnel oid) voor 29 euro weer wel, dan koop ik wel het origineel voor 40 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@ErikRo, heb liever orginele spullen.
Weet niet hoe het met de garantie zit mocht zo'n namaak accu de boel beschadigen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Over de TZ7:

In de officiele handleiding hier staat dat er drie verschillende video settings zijn page 78:

1. SH 17Mbps
2. H 13 Mbps
3 L 9 Mbps

Nu lees ik bij bijvoorbeeld Foto Booms hier dat bijvoorbeeld een Scandisk 4GB Secure Digital Ultra II HC (14 euro) een schrijfsnelheid van 9MB per seconde heeft, dit zou betekenen dat je alleen met dit kaartje het L formaat kunt opnemen? Ook de grotere kaartjes zijn allemaal 9Mbps. Heb ik het juist dat je dus een Digital Extreme III HC van 30 MB per sec moet hebben wil je H of SH formaat kunnen opnemen? Aangezien met dit format de kaartjes ook sneller vol zijn ben je al genoodzaakt bijna een Scandisk 16GB van 118 euro aan te schaffen juist? ;)

Over de speed rating heb ik op wikipedia dit artikel gewonden, daar schrijft men dat class 4 4mbps, class 5 5mbps, en class 6 6 mbps inhoud. Maar kijk ik bij een ander merk (bijvoorbeeld transcend staat er een kaartje die 150x speed heeft en ook als class 6 aangeduid wordt. Hier zijn sommige class 6 kaartjes ook weer duurder dan andere class 6 kaartjes. En video SD kaart weer een nieuwe form (13mpbs); nog te weinig om SH op te kunnen slaan overigens.

En HDTV kwaliteit op 17 Mbps voor 780p film, is dat nu echt te zien?
1080p kan je bijna hebben op die bitrate toch?

Met het oog op de accuduur lijkt me een 8 GB kaartje optimaal. 4Gb zou best snel vol kunnen zijn lijkt me. Filmpjes van totaal 30-45 minuten en bijvoorbeeld nog 300 foto's passen wel op dat kaartje voor een trip :) In de handleiding staat dat accu goed is voor 300 foto's. Maar wat is de accuduur voor video? Extra accu lijkt me zo-wie-zo niet verkeerd in geval van film schieten, de accu zal snel droog zijn........

En welke tas is aan te raden voor deze camera? Ik heb iemand met lof zien praten over Kata DP 413. past dat, en is die makkelijk bijvoorbeeld aan de riem of heup mee te nemen? Welke andere tasjes zijn goed?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14

Gister geschoten met de TZ7 in de schemering terwijl ik niet echt nuchter meer was... 6 Gig aan HD video geschoten, alles geupload naar Youtube. Accu was nog niet eens leeg :o Mochten mensen nog niet overtuigd zijn, neem eens een kijkje :)
Geluidskwaliteit is ook fenomenaal van deze camera. Ben heel blij met mn aankoop.

[ Voor 5% gewijzigd door Spiller op 07-08-2009 22:59 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Spiller schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:56:
[video]
Gister geschoten met de TZ7 in de schemering terwijl ik niet echt nuchter meer was... 6 Gig aan HD video geschoten, alles geupload naar Youtube. Accu was nog niet eens leeg :o Mochten mensen nog niet overtuigd zijn, neem eens een kijkje :)
Geluidskwaliteit is ook fenomenaal van deze camera. Ben heel blij met mn aankoop.
6 GB aan HD video en op 1 accu? Op welke zetting heb je die films gemaakt L, H of SH en wat was de totale videolengte dat je hebt geschoten? Films zien er wel top uit overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
59 minuten 11 seconden, 6.28GB over 22 bestanden. Daarbij ook nog een hele zooi foto's gemaakt in de 10MP stand. Accu is nu wel leeg en even geen mogelijkheid om hem op mn werk op te laden, maar hij stond op de hoogste stand, welke dat is week ik zo niet.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Spiller schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 00:06:
59 minuten 11 seconden, 6.28GB over 22 bestanden. Daarbij ook nog een hele zooi foto's gemaakt in de 10MP stand. Accu is nu wel leeg en even geen mogelijkheid om hem op mn werk op te laden, maar hij stond op de hoogste stand, welke dat is week ik zo niet.
Dank je wel voor de informatie. Een uurtje filmen in de hoogste stand (SH - 17 Mbps) op één accu waarbij ook nog een zooi foto's gemaakt zijn in de 10mp stand is helemaal niet verkeerd... :)

Als je alleen film zou draaien kun je dus een 8 GB kaartje met SH-AVCHD volschieten (60 min) op 1 accu.
Of een 16 GB kaartje met HD-jpeg video (60 min).

Een 8 GB kaartje of 16 GB kaartje komt dan eerder in aanmerking als je best wat filmpjes wilt maken naast foto's. En zoals ik eerder schreef moet je geloof ik als je niet de laagste video kwaliteit wilt hebben dus een duurder Scandisk Mark III van 16GB voor 110+ euro erbij hebben. Dat is dan toch best prijzig voor een kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Grappig soms staan alle antwoorden op vragen 10 posts boven je eigen post, dat iemand niet 20 blz leest ok, Maar je kijkt toch minimaal even naar de laatste blz 8)7
Nou ja sommige dingen zal ik wel nooit snappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

ErikRo schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:08:
Grappig soms staan alle antwoorden op vragen 10 posts boven je eigen post, dat iemand niet 20 blz leest ok, Maar je kijkt toch minimaal even naar de laatste blz 8)7
Nou ja sommige dingen zal ik wel nooit snappen :)
:? Over accugebruik bij filmen heb in dit topic niets over gelezen, er worden wel ideen gepost.. "ik denk dat..." maar echt concreet lees ik niets :) ook niet over goede tasjes voor de TZ7 niets concreets terug te vinden...

[ Voor 11% gewijzigd door Gerwin op 09-08-2009 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren cameratas Panasonic DMW-CTZ5NL-BR t.b.v TZ7 ontvangen.
Zie http://www.cameranu.nl/ph...rt_id=42543&img_id=128363
De camera past er heel netjes in (zonder te veel ruimte !!!!) er is ruimte voor een geheugen kaartje ook kan je hem makelijk aan een riem hangen, jammer dat er geen ruimte is voor een extra accu.
Een degelijk stijlvol tasje van leer met zachte binnenvoering, kosten €19.95 ex verzendkosten via cameranu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
Gerwin schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:42:
ook niet over goede tasjes voor de TZ7 niets concreets terug te vinden...
Zoek in dit topic maar eens op Crumpler, dan kom je zat tasjes tegen. Meestal in combinatie met de TZ3, maar zoveel verschil zit daar niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik heb besloten dat de Canon DCC-80 het beste bij mijn TZ7 past ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een LowePro Rezo 30 tas, past prima.
Geheugen kaart + accu passen er ook prima in.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Lowepro_Rezo30.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 09-08-2009 18:31 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wat is een handige manier om een tas te scoren? Kan je afgaan op de (binnen)afmetingen van de tassenfabrikanten, is er een lijst van compatible tassen vanuit Panasonic of kan je het best een winkel binnenstappen om wat te proberen (en zo ja welke)?

Ik heb (nog) geen TZ7, maar als ik er één koop wil ik er wel zo snel mogelijk een tasje bij die niet te groot is, om schouder of aan de riem te dragen is en de camera met een extra geheugenkaart en evt batterij net kan bevatten zonder dat alles onder spanning staat.

ik zag trouwens dat hierboven voor de TZ7 handleiding wordt verwezen naar DMCTZ4.pdf. Dat leek me voor een ouder type, dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwere. Daarbij kwam DMCZS1.pdf tegen. Dat is toch de TZ5? Nog eens wat verder zoeken naar een manual voor de TZ7/ZS3. --> hmm zelfs de support pagina van Panasonic zelf verwijst naar de manual van de ZS1

edit: oh, ik zie dat de ZS1 de TZ6 is, en dat in de manual ook de TZ7/ZS3 wordt behandeld. Ik heb hier nog wel een tweede manual gevonden, met Operating instructions for advanced features. Ik hoop dat ik er iemand blij mee kan maken (popup voor membership gewoon wegklikken, dan start de download alsnog). Hier nog één

[ Voor 53% gewijzigd door gwystyl op 09-08-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Vreemd want ik hem 2 weken terug zo gedload (ik zie hem nu nog staan btw) via producten -> luminx cameras -> superzoom dan product bekijken en dan gebruiksaanwijzing en je ziet ze allebei staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ErikRo schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:40:
Vreemd want ik hem 2 weken terug zo gedload (ik zie hem nu nog staan btw) via producten -> luminx cameras -> superzoom dan product bekijken en dan gebruiksaanwijzing en je ziet ze allebei staan :)
Inderdaad, ik had niet aan een NL handleiding gedacht maar dat is uiteraard wel zo makkelijk :). Die zijn hier te vinden....
Die uit mijn eerdere linkjes zijn volgens mij hetzelfde. Eén heeft 144 pagina's, de ander 64, maar dat is gewoon de eerste met twee pagina's op één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn TZ7 dit (klik) hoesje van case logic gekocht bij de BCC.
Ik ben gewoon gaan passen in de winkel.

Dit hoesje is niet zo groot. Er zit een "netje" in waar je extra geheugenkaarten in kunt stoppen.
Ik vind dit een erg handig hoesje omdat ik de camera altijd in mijn tas heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 08:46:
Ik heb voor mijn TZ7 dit (klik) hoesje van case logic gekocht bij de BCC.
Ik ben gewoon gaan passen in de winkel.

Dit hoesje is niet zo groot. Er zit een "netje" in waar je extra geheugenkaarten in kunt stoppen.
Ik vind dit een erg handig hoesje omdat ik de camera altijd in mijn tas heb zitten.
Misschien even slim om er meteen een prijs neer te zetten wat je hebt betaald bij bcc :)
Past er ook een extra batterij in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:08:
[...]

Misschien even slim om er meteen een prijs neer te zetten wat je hebt betaald bij bcc :)
Past er ook een extra batterij in?
Oh sorry. 8)7
Ik heb 12,95 betaald voor het hoesje en je kunt er geen extra batterij in kwijt.
Het is echt alleen voor de camera in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

De mijne was 15,95 van LowePro (rezo 30)
Degelijk hoesje. Met ritssluiting, stevig binnenwerk met foam.
Kan ook aan je broekriem en er past een accu + batt in.

Heb zonnet ff voor 10 euro een mini-hdmi kabel gehaald, kan ik hem op de tv aansluiten.
Ziet er wel strak uit zeg. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
Gerwin schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:06:
Over de TZ7:

In de officiele handleiding hier staat dat er drie verschillende video settings zijn page 78:

1. SH 17Mbps
2. H 13 Mbps
3 L 9 Mbps

Nu lees ik bij bijvoorbeeld Foto Booms hier dat bijvoorbeeld een Scandisk 4GB Secure Digital Ultra II HC (14 euro) een schrijfsnelheid van 9MB per seconde heeft, dit zou betekenen dat je alleen met dit kaartje het L formaat kunt opnemen? Ook de grotere kaartjes zijn allemaal 9Mbps. Heb ik het juist dat je dus een Digital Extreme III HC van 30 MB per sec moet hebben wil je H of SH formaat kunnen opnemen? Aangezien met dit format de kaartjes ook sneller vol zijn ben je al genoodzaakt bijna een Scandisk 16GB van 118 euro aan te schaffen juist? ;)
...
Beste Gerwin,

Een beetje basic, maar toch maar een reactie.
Je haalt de Mbps en MBps door elkaar.
De SH video's worden met 17Mps = 17Megabits per seconde geschoten.
Dat is dus (8 bits per MegaByte) = iets meer dan 2 MBps (MegaByte) per seconde.

Dus zo ongeveer welke SD kaart je ook koopt, video's er op wegschrijven dat lukt wel...
Een snellere SD kaart heeft alleen iets zin voor foto's nemen (dan zijn ze eerder weggeschreven)
en kopieren naar je computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
[b][message=32389149,noline]
Heb zonnet ff voor 10 euro een mini-hdmi kabel gehaald, kan ik hem op de tv aansluiten.
Ziet er wel strak uit zeg. :)
ken de prijs niet maar klinkt goedkoop, wat en waar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@ErikRo, gehaald bij Vaszlovsky in Groningen.
Camerasuper.nl

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

kh65 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:41:
[...]

Beste Gerwin,

Een beetje basic, maar toch maar een reactie.
Je haalt de Mbps en MBps door elkaar.
De SH video's worden met 17Mps = 17Megabits per seconde geschoten.
Dat is dus (8 bits per MegaByte) = iets meer dan 2 MBps (MegaByte) per seconde.

Dus zo ongeveer welke SD kaart je ook koopt, video's er op wegschrijven dat lukt wel...
Een snellere SD kaart heeft alleen iets zin voor foto's nemen (dan zijn ze eerder weggeschreven)
en kopieren naar je computer...
Ik had al een vermoeden dat er iets niet klopte.

De de speed van de hoogste kwaliteit filmpjes van de TZ7 is 17 Mbps in AVCHD had ik begrepen.

Wikipedia: Wikipedia: Secure Digital card

Hier staat dat - als 17Mbps gelijk staat aan 2 MB/s - je dus een kaartje kunt gebruiken van class 2 (13x).

De class 6 (133x) van 30+ Mbps is dus niet nodig... Waarom adviseert Parasonic een class 6?

Waarom adviseerd Parasonic dan class 6 kaartjes. Is misschien voor Motion Jpeg in HD een sneller kaartje nodig. Of is dit gewoon marketing om duurdere kaartjes te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
Spiller schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:56:
[video]
Mooi filmpje! Kan je een beetje een indicatie geven hoe hard het geluid daar stond?
Want ik zit ook hard te denken over deze camera, enige waarover ik nog twijfel is hoe hij omgaat met hard geluid op house feesten etc....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Laatst online: 19-09 17:20
Let niet op het beeld maar dit is een indicatie voor het geluid op een housefeest met de TZ7
Er zit jammergenoeg geen alcohol compensator op de cam ;)
geluid was te hard voor mij, had ook oordoppen in.
Filmpie!

[ Voor 10% gewijzigd door dorkie op 12-08-2009 14:32 ]

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

kan iemand mij vertelllen waarom panasonic 1 jaar garantie geeft op de lumix camera's in nederland? en in belgie 2 jaar garantie?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Nederland heb je gewoon garantie gedurende de verwachte levensduur van het product. Die 1 jaar is waarschijnlijk de fabrieksgarantie. Dit is de periode waarin de retailer de schade op de fabrikant kan verhalen. Helaas worden wij in Nederland vaak door de retailers om de tuin geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:58
De TZ7 is in staat om mensen te herkennen, ik moet zeggen dat dat verbazend goed gaat. Hij slaat die informatie ook op bij de foto. Is het iemand al gelukt om die informatie ook op een andere manier uit de foto te halen dan met het meegeleverde Photofunstudio? Daar zie ik de namen e.d. wel terugkomen maar als ik de foto bijvoorbeeld in irfanview of Picassa bekijk dan kan ik die info nergens meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Anakin239 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 08:27:
De TZ7 is in staat om mensen te herkennen, ik moet zeggen dat dat verbazend goed gaat. Hij slaat die informatie ook op bij de foto. Is het iemand al gelukt om die informatie ook op een andere manier uit de foto te halen dan met het meegeleverde Photofunstudio? Daar zie ik de namen e.d. wel terugkomen maar als ik de foto bijvoorbeeld in irfanview of Picassa bekijk dan kan ik die info nergens meer terugvinden.
Zat ik me idd ook al af te vragen, kan ook nergens iets vinden. Nutteloze feature als ze de info niet in een of ander tag-field zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar weken de TZ5, maar nu heb ik het volgende probleem: bij het terug kijken van sommige foto's krijg ik de volgende melding "thumbnail is displayed". Bij het importeren van de foto's op mijn pc leest hij deze foto's niet.

Qua instellingen bij het nemen van de foto is er niets anders dan bij de andere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dan is het bestand waarschijnlijk beschadigd. Zoek even op google, er zijn wel een aantal programma's die dat kunnen repareren.

Decibel is achter de rug en moet zeggen dat het geluid me niet tegen valt. Toen ik vlak bij de box stond waar de bas echt zeer sterk was daar kraakte het geluid wel flink, maar stond je wat verder weg dan was het goed te doen.

Nu nog even een manier zoeken om de filmpjes up te loaden naar youtube.
Wat me trouwens wel opviel was dat de filmpjes (gefilmd op H) op het scherm er super uitzagen maar op de laptop afgespeeld met VLC er niet uit zag, heel blokkerig etc. Maar dat ligt misschien wel aan VLC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:12:
Dan is het bestand waarschijnlijk beschadigd. Zoek even op google, er zijn wel een aantal programma's die dat kunnen repareren.
Heb je dan een idee hoe dit te voorkomen is? Kan het de SD kaart zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
DjWannaB2002 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:12:

Decibel is achter de rug en moet zeggen dat het geluid me niet tegen valt. Toen ik vlak bij de box stond waar de bas echt zeer sterk was daar kraakte het geluid wel flink, maar stond je wat verder weg dan was het goed te doen.

Nu nog even een manier zoeken om de filmpjes up te loaden naar youtube.
Wat me trouwens wel opviel was dat de filmpjes (gefilmd op H) op het scherm er super uitzagen maar op de laptop afgespeeld met VLC er niet uit zag, heel blokkerig etc. Maar dat ligt misschien wel aan VLC...
viel me ook op. VLC speelt alles goed behalve dit, sommige weigerde hij zelfs. mediaplayer on win7 speelt het wel vloeiend en zonder blokken af maar bij een vriend met mp op xp is het weer niet afspeelbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:17:
[...]

Heb je dan een idee hoe dit te voorkomen is? Kan het de SD kaart zijn?
Dat zou inderdaad kunnen...
Ook bij mijn ouders een keer gehad met hun camera. De tumbnails deden het wel maar de gewone daadwerkelijke foto niet. Bleek inderdaad aan het kaartje te liggen. Na een format deed die het weer.
ErikRo schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:11:
[...]

viel me ook op. VLC speelt alles goed behalve dit, sommige weigerde hij zelfs. mediaplayer on win7 speelt het wel vloeiend en zonder blokken af maar bij een vriend met mp op xp is het weer niet afspeelbaar 8)7
Hmmm eens kijken of The KMPlayer het dan wel goed kan afspelen.

Die speelt het dus wel goed af :)
Krijg het nu alleen nog niet geüpload in HD op youtube |:(

[ Voor 37% gewijzigd door 13art op 18-08-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 15:17

Terrestraeon

END OF LINE

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:03:
In Nederland heb je gewoon garantie gedurende de verwachte levensduur van het product. Die 1 jaar is waarschijnlijk de fabrieksgarantie. Dit is de periode waarin de retailer de schade op de fabrikant kan verhalen. Helaas worden wij in Nederland vaak door de retailers om de tuin geleid.
Bied de EU geen bescherming van 2 jaar? Als een retailer je maar 1 jaar geeft kan je die via die EU wet dwingen om je 2 jaar te geven!

Ik ben nieuw op dit topic, maar mag me nog als trotse DMC-TZ1 eigenaar beschouwen :P
De eerste 10x compactzoom van Lumix. Altijs tevreden over geweest, vond de opvolger een tegenslag omdat die niet kon zoomen terwijl je filmt?! Mijn TZ1 kan dat gelukkig wel.

Maar tegenwoordig ben ik toch naar een nieuwe camera aan het lonken. Maar omdat de kwaliteit van de foto's na al die jaren bij de opvolgers (gelijk de TZ7) nog steeds niet verbeterd is (spreek van ervaring) ga ik terug naar mijn vorig merk: Sony.
Ben benieuwd naar hun DSC-WX1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2BfIeHpvyEE]

Hier dan één van de filmpjes gemaakt op decibel :)

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 19-08-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

DjWannaB2002 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:46:
[video]

Hier dan één van de filmpjes gemaakt op decibel :)
lol check iedereen met zijn camera/gsm opnemen dan :)

dit weekend neem ik hem mee naar lowlands, hopelijk kan ik wat mooie kiekjes scoren.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 07:37

Tacoos

i am i

Ik zie dat t stilhouden van de camera bij filmen nog niet meevalt :P
Zit er bij filmen geen steady shot achtige mogelijkheid op?
Of is de camera bij meer huis- tuin- en keuken filmacties beter stil te houden?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 15:17

Terrestraeon

END OF LINE

Mijn TZ1 filmt wél met de optische beeldstabilisator aan.
Is dat bij de nieuwere modellen dan anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hahaha nee hoor dat lag puur aan mij en mijn 'nuchterheid' ;)
Moet ook nog wel een filmpje hebben geloof ik waarbij ik het wat meer stil houd :p

Verwijderd

Chris5488 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:54:
Mijn TZ1 filmt wél met de optische beeldstabilisator aan.
Is dat bij de nieuwere modellen dan anders?
Nee die functie vonden ze zo onnuttig dat ze hem er maar afgehaald hebben x jaar later toen de technologie nog geavanceerder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Gisteren mijn bruine TZ7 opgehaald (bruin was wat goedkoper en weer eens wat anders dan dat eeuwige zwart en zilver, en ik vindt het zeker niet misstaan) ter vervanging van mijn Canon Ixus 500 die niet kon zwemmen.

De eerste indruk is goed: mooie foto's en een lekkere zoomlens.
Nu zou ik bijna mijn dSLR weg kunnen doen.....
Filmpjes zien er prima uit. Ik haal ze van mijn kaartje af (waarom zijn die .mts bestanden zo verstopt?) en schiet ze naar de HDD van mijn Popcorn en kan ze zo eenvoudig bekijken.
Wel vreemd overig, dat (wanneer je de foto's van de kaart wil halen) er gevraagd wordt of je écht alle foto's wil wissen, je dat bevestigd en dan en passant ook alle filmpjes verwijderd worden.....
Ik haal mijn foto's van de camera door de camera aan de PC te koppelen en dan mbv ACDSeePro alles in een mapje te laten zetten en de opnames daarna automatisch te laten wissen.....dat laatste werkt dus niet meer met de Panny....

De batterijduur van de eerste lading vond ik tegenvallen, maar dat zal ongetwijfeld beter worden na enkele laadcycli.
Ik heb wel 2 cheap ass accuutjes besteld in HK...voor backup.

Voor de rest nog een screen protector aangeschaft en een lederen tasje van Panasonic.....de DMW-CTZ5.
Ziet er mooi uit bij een bruine TZ7 en is dedicated voor de camera: zou dus perfect moeten passen.

So far so good!
Ik heb nog geen nadelen kunnen ontdekken en ga weer lekker verder spelen, en hou het hier in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Mijn TZ1 werkt na anderhalf jaar nog (bijna) perfect, alleen maakt hij nu en dan een vreselijk irritant geluid, precies een kleine boormachine.

Filmpje gemaakt met een ander fototoestel : http://www.youtube.com/watch?v=aP_iMGijCG4

Het lawaai duikt nu en dan op en stopt dan weer, vreselijk irritant als ik filmpjes maak.

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:20
Ging gelijk uit van de TZ7 maar toch even hier eerst wat beoordelingen zitten lezen.
Heb op het moment een Fujifilm S5600, redelijk oud model maar maakt toch nog verdomd goede foto's.
Het enige probleem vind ik dat ie me iets te groot wordt. Waar ik naar op zoek ben is een kleine camera die goede foto's maakt en veel optische zoom heeft. Natuurlijk moeten de foto's ook met 10x (12x) inzoomen goede kwaliteit blijven behouden. Mijn Fujifilm heeft dit dus + de video opnames zijn ook perfect wat mij betreft.
Misschien dat iemand ervaring heeft met dit toestel en kan zeggen dat bijvoorbeeld de TZ5 (of TZ6, TZ7) even goed of zelfs beter is als de S5600 maar dan in een compacte vorm.

Zie nu dat Fujifilm in september met de FinePix F70EXR komt.. misschien dat ik dit eerst maar eens moet afwachten en kijken of het wat is.

[ Voor 9% gewijzigd door Blueflame_Core op 22-08-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ridder: kun je een vergelijk maken van de AF bij de TZ7 en je dSLR, hoe groot is het verschil in snelheid en nauwkeurigheid bij sportfotografie, maar ook vogeltjes en spelende kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
AF tussen een TZ en de gemiddelde dslr is niet te vergelijken, heb zelf de TZ6 en een Nikon D50, en de AF van de D50 is echt zoveel sneller dat ik er van schrok op de TZ6, voor mij persoonlijk vind ik het voor sportfotografie vrij onbruikbaar. Als het wat donkerder wordt heb je ook nog dat de TZ eerder gaat 'hunten'.
Ik vermoed dat de TZ7 dezelfde lens en focusmotor heeft, en daarom niet veel zal verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, ik verwachtte ook zoiets eerlijk gezegd maar ben niet meer zo op de hoogte van de compacttoestellen; vandaar mijn vraag.
Een kennis wil haar Konica Minolta Z20 vervangen, vindt de AF van dat toestel het grootste minpunt en levert liever niet in op het gebied van bereik. Wanneer de keuze op een dSLR valt, zou er een alles-in-één lens bij komen. Nadeel daarvan lijkt toch het formaat, dus vandaar dat ik de vraag hier neerzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Heeft iemand van jullie al ervaring met flitsen tijdens foto sessies?

Ik vroeg me af hoelang het duurt als je een lange serie foto's wilt maken en je flitser steeds aangesproken wordt.

A hoelang moet je wachten voor de flits opgeladen is voor je kan fotograferen? Hoeveel foto's per sec kun je dan max maken?

B hoeveel foto's kun je maken als je elke keer de flits gebruikt. Zonder was iets van 300 a 400 uit het hoofd. Met flits nog maar 100 of nog minder? Die specs in de manual zijn altijd iets mooier dan de werkelijkheid.

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRo op 23-08-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Andere vraag hoe zit dat nou precies met die burst modes. Ik heb die handleiding wel doorgelezen maar kom er niet echt uit. Omdat ik niet precies scherp krijg wat die die modussen nou exact doen. Misshcien ben ik gewoon blond maar ik zie het niet.

Als ik veel foto's achter elkaar wil schieten (volgens het principe, richt schiet, richt schiet, etc.) met zo weinig mogelijk wachttijd tussen elke foto welke mode is dan het handigst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Er zijn twee verschillende handleidingen een korte en uitgebreide, in de uitgebreide staat volgens mij de uitleg bij de verschillende scenes.

ps: volgende keer even een edit gebruiken om je tweede vraag bij de eerste erbij te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:20
Heb me even wat beter zitten verdiepen in de tz7 (en 6) en heb zojuist enkele HD filmpjes, zowel bij dag als nacht, bekeken op youtube. Echt geweldig!
Nu las ik in een reactie op een filmpje dat het europese model een limiet van 15 minuten recording heeft. Klopt dat? Ze hebben het er ook over dat de NTSC dit niet zou hebben.

De foto's zien er ook echt super uit.
Zoals ik al eerder zei heb ik nu een Finepix s5600, 5mp/10x optische zoom. De tz7 kan hier volgens mij zat aan tippen als ik de dingen die ik heb gezien mag geloven.

Hoe zit het trouwens met de laadtijd van de accu, met andere woorden hoelang moet het duren voordat ie weer vol is en optimaal gebruikt kan worden?

Misschien dat er nog wel wat meer vragen los komen maar dan meld ik het wel ;). Hopelijk komt de nieuwe van fujifilm ook snel zodat ik hem daar mee kan vergelijken.
De 12800 iso beloofd misschien wel wat... maar goed dit is misschien een tikkeltje off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
15 min is idd limiet.
200 is max bruikbare iso alles erboven is een en al ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muis
  • Laatst online: 18-11-2022
De foto's kunnen met deze camera ook op 16:9 formaat opgenomen worden. Aangezien ik de foto's op de tv bekijk is dit een handige optie. Het valt mij op dat ik niet voor deze optie kan kiezen bij de intelligent auto functie (alleen 2M bij 16:9 formaat). Het lijkt mij niet een heel aparte optie.

Wat ik mij nu dan afvraag wat zijn nog de voordelen van het nemen van foto's in 4:3 formaat i.p.v. 16:9 wanneer ik deze doorgaans enkel nog terugkijk op een breedbeeld tv? Bij het uitprinten van een foto neem ik aan dat ik deze nog wel wat kan bijsnijden waar nodig.

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Voordeel was denk ik met name bij het zien van foto's op een comp. scherm. Echter deze hebben al lang niet meer de 4:3 verhouding. Ook voor het afdrukken van foto's vind ik 4:3 niet mooi, te vierkant. Heb liever 3:2

Maar 16:9 zal wel de standaard worden met alle breedbeeld tv's.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb op zeer korte termijn voor school een camera nodig (fotografie van van alles), waarvoor mijn budget 200 euro is. Hier en daar al wel wat reviews gelezen en kwam terecht op deze modellen: Panasonic Lumix DMC-TZ5 en de Canon Digital Ixus 100 IS. Nu neig ik meer na de TZ5 vanwege de groothoek.

Wat zouden jullie in mijn geval doen, naar mijn idee is de prijs kwaliteit verhouding van de TZ5 erg netjes. En doe ik er verkeerd aan dit soort spul bij digitalstreet.nl te bestellen?

[ Voor 34% gewijzigd door Ronwiel op 04-09-2009 09:44 ]

Verwijderd

Dit is wat ik geschoten heb met de TZ7 op Mysteryland afgelopen weekend :)

http://www.youtube.com/kacpertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ridder schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:03:
[..]

Ik heb wel 2 cheap ass accuutjes besteld in HK...voor backup.

[..]
Heb je een linkje? Ben er nl ook naar opzoek.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• savale
Toch wel lachen die tz-7 :P Voor het eerst ook wat geprobeerd te editten :)

http://www.savale.nl/movies/sunny09_01_HD.wmv (16+ ;))

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 20:16
savale schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:07:
Toch wel lachen die tz-7 :P Voor het eerst ook wat geprobeerd te editten :)

http://www.savale.nl/movies/sunny09_01_HD.wmv (16+ ;))
Leuk gemonteerd! welke applicatie(s) heb je daarvoor gebruikt

• savale
Hehe thanks. Ik heb (voor het eerst) adobe premiere gebruikt, werkt redelijk intuïtief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
pffft wacht nu trouwens al 8 weken op de reparatie van de lammellen... (had hem net anderhalve week) Behoorlijk klote en aso van Panasonic. (neem aan dat Topdeals de camera op tijd heeft doorgestuurd naar Panasonic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
savale schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:52:
pffft wacht nu trouwens al 8 weken op de reparatie van de lammellen... (had hem net anderhalve week) Behoorlijk klote en aso van Panasonic. (neem aan dat Topdeals de camera op tijd heeft doorgestuurd naar Panasonic)
Het reparatiecentre zit in leiden op de fruitweg. Je kan hen ook even opbellen.
8 Weken is wettelijk niet toegestaan bij een vrijwel nieuw product. 6 Weken is dacht ik maximaal toegestaan, dan kan je gewoon een nieuw product eisen of jouw geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Topdeals is er al achter aan, ik hoor morgen hoe of wat. Topdeals hoopte inderdaad ook een nieuwe te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Het Canon Powershot DCC-85 hoesje past perfect om de Tz7. Inclusief vakje voor extra batterij en memory card. 20E bij de MM in Enschede. Ok, de Tz7 is geen Canon, maar het was erg lastig om een hoesje te vinden die goed past. De maat van de Tz7 is niet echt standaard volgens mij.
Afbeeldingslocatie: http://www.purelygadgets.co.uk/images/user/products/Canon-DCC-85.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Bebob_NL op 21-09-2009 09:21 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Bebob_NL, ik heb de Lowepro Rezo 30
Past prima, heb er een extra geheugenkaart + accu in zitten.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 23:41

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hallo heren,

Ik ga binnenkort waarschijnlijk de Panasonic Lumix TZ7 kopen, maar nou vraag ik me af; past deze telefoon wel in je zak als je er een neoprene hoesje om hebt zitten? Zijn er uberhaupt neoprene hoesjes voor deze camera?

Als hij niet in je zak past met een hoesje, kan ik net zo goed de pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ38 Zwart nemen, want de enige reden dat ik de TZ7 zou verkiezen boven de FZ38 zou het feit zijn dat de TZ7 echt compact is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
barcawinner schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:43:
Hallo heren,

Ik ga binnenkort waarschijnlijk de Panasonic Lumix TZ7 kopen, maar nou vraag ik me af; past deze telefoon wel in je zak als je er een neoprene hoesje om hebt zitten? Zijn er uberhaupt neoprene hoesjes voor deze camera?

Als hij niet in je zak past met een hoesje, kan ik net zo goed de pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ38 Zwart nemen, want de enige reden dat ik de TZ7 zou verkiezen boven de FZ38 zou het feit zijn dat de TZ7 echt compact is...
Meten is weten... je kan zelf de afmetingen op het internet aflezen en bekijken of dat past in jouw zak.

Om dit aan ons te vragen, gaat nergens over ;)
Hoe weten wij nou over welke zak jij het hebt, daarnaast hoe groot die zak is en of jij dat dan nog fijn vindt zitten met een hoesje eromheen die wij niet kennen.

Ik denk dat er weinig mensen hier een glazen bol hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 23:41

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

n00bs schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:08:
[...]

Meten is weten... je kan zelf de afmetingen op het internet aflezen en bekijken of dat past in jouw zak.

Om dit aan ons te vragen, gaat nergens over ;)
Hoe weten wij nou over welke zak jij het hebt, daarnaast hoe groot die zak is en of jij dat dan nog fijn vindt zitten met een hoesje eromheen die wij niet kennen.

Ik denk dat er weinig mensen hier een glazen bol hebben...
Ik denk dat er toch behoorlijk wat mensen een spijkerbroek hebben, en prima in staat zijn om te vertellen of dat past. En het kan prima zijn dat mensen ervaring hebben met het dragen van een TZ7 in hun broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53
Broekzak wordt wel behoorlijk krap, vooral met nog een hoesje er om heen.

Heb zelf van de week trouwens een lowepro tasca 20 gekocht. De camera past er echt net in, maar zit dan wel behoorlijk strak. Voor mij precies goed, ik hou niet van overbodig grote hoesjes.
Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.