Over de TZ7:
In de officiele handleiding
hier staat dat er drie verschillende video settings zijn page 78:
1. SH 17Mbps
2. H 13 Mbps
3 L 9 Mbps
Nu lees ik bij bijvoorbeeld Foto Booms
hier dat bijvoorbeeld een Scandisk 4GB Secure Digital Ultra II HC (14 euro) een schrijfsnelheid van 9MB per seconde heeft, dit zou betekenen dat je alleen met dit kaartje het L formaat kunt opnemen? Ook de grotere kaartjes zijn allemaal 9Mbps. Heb ik het juist dat je dus een Digital Extreme III HC van 30 MB per sec moet hebben wil je H of SH formaat kunnen opnemen? Aangezien met dit format de kaartjes ook sneller vol zijn ben je al genoodzaakt bijna een Scandisk 16GB van 118 euro aan te schaffen juist?
Over de speed rating heb ik op wikipedia
dit artikel gewonden, daar schrijft men dat class 4 4mbps, class 5 5mbps, en class 6 6 mbps inhoud. Maar kijk ik bij een ander merk (bijvoorbeeld
transcend staat er een kaartje die 150x speed heeft en ook als class 6 aangeduid wordt.
Hier zijn sommige class 6 kaartjes ook weer duurder dan andere class 6 kaartjes. En video
SD kaart weer een nieuwe form (13mpbs); nog te weinig om SH op te kunnen slaan overigens.
En HDTV kwaliteit op 17 Mbps voor 780p film, is dat nu echt te zien?
1080p kan je bijna hebben op die bitrate toch?
Met het oog op de accuduur lijkt me een 8 GB kaartje optimaal. 4Gb zou best snel vol kunnen zijn lijkt me. Filmpjes van totaal 30-45 minuten en bijvoorbeeld nog 300 foto's passen wel op dat kaartje voor een trip

In de handleiding staat dat accu goed is voor 300 foto's. Maar wat is de accuduur voor video? Extra accu lijkt me zo-wie-zo niet verkeerd in geval van film schieten, de accu zal snel droog zijn........
En welke tas is aan te raden voor deze camera? Ik heb iemand met lof zien praten over Kata DP 413. past dat, en is die makkelijk bijvoorbeeld aan de riem of heup mee te nemen? Welke andere tasjes zijn goed?