Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:31

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

kipfel schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:36:
Broekzak wordt wel behoorlijk krap, vooral met nog een hoesje er om heen.

Heb zelf van de week trouwens een lowepro tasca 20 gekocht. De camera past er echt net in, maar zit dan wel behoorlijk strak. Voor mij precies goed, ik hou niet van overbodig grote hoesjes.
Dat hoesje ziet er goed uit, is die haak afneembaar en krijg je die camera er nog wel uit of moet je echt gaan trekken? :P En past ie in je broek of is dat te oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 13:53
De haak kun je der afhalen. De camera zit er wel strak in, je moet der wel aardig aan trekken, maar ik merk dat ie al wat losser gaat zitten. Voor de rest is ie voor mij perfect zo. In de broekzak kan wel, maar dan moet je geen strakke broek aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb zojuist een TZ7 bij de mediamarkt gekocht, maar geen Nederlands menu. Volgens de verkoper ging het om een Nederlands model. Maar even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Triple-D schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:20:
Ik heb zojuist een TZ7 bij de mediamarkt gekocht, maar geen Nederlands menu. Volgens de verkoper ging het om een Nederlands model. Maar even navragen.
Misschien kan je dat nazoeken adhv het serienummer? Ik weet dat er een US en EU model bestaat, maar niet of er nog een specifiek NL model is. Anders zou ik op zoek gaan naar NL firmware als dat mogelijk is. Ik zie in de meuktracker af en toe wel firmware langskomen voor andere camera's van Panasonic, dus wellicht is die voor de TZ7 ook al wel te vinden (edit: zie link, die is er inderdaad. Denk er wel aan dat vanaf versie 1.2 geen 3rd party batterijen meer gebruikt kunnen worden).

edit2: hier heb ik ook nog firmware 1.1 gevonden, met dank aan commentaar in de meuktracker bij v1.2 :)

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 09-10-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ah super, bedankt. Ik had hem echter vanmiddag al omgeruild, bleek inderdaad verkeerd model te zijn. Let dus op welke je koopt bij de mediamarkt. Wel is die 1.1 firmware wel handig ivm batterijen, zal ik er nog opzetten.
Volgend probleem: Mijn geheugenkaart werkt niet. Ik heb net een nieuwe SDHC kaart van 16 gb class 6 gekocht. Geeft de camera: Controleer de geheugenkaart.
Geheugenkaart werkt in een cardreader wel. Ik heb ook de kaart opnieuw geformatteerd, fat 32, maar dat mocht ook niet baten.

Meer met dat probleem? Het gaat om een merkloos kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Had je nou een Amerikaans model? En dit heb je geruild voor een Europees?!? Jammer hoor - want op de Europeaanse camera's zit een beperking van 15 minuten op video opnames ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 12:13
Dat is interessant om te horen, zijn er nog meer verschillen? ik weet dat MM de UK modellen verkoopt vandaar ook de prijs € 299,00
Na de TZ3 heb ik veel belangstelling voor de TZ7 maar ook voor de Canon sx200 is, nu is het zo dat de TZ7 een betere lens heeft maar de Canon heeft weer een Manuel instelling.
Ik ben benieuwd hoe de gebruikers ervaring is, theorie is leuk maar de praktijk!

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
gwystyl schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:33:

Ik weet dat er een US en EU model bestaat, maar niet of er nog een specifiek NL model is.
Van de TZ6, TZ7 en de FZ38 zijn er Nederlandse en Europese modellen, de modellen uit de VS mogen niet verkocht worden vanwege allerlei regels qua buffer en videotijd. alleen is het een groot probleem als er geen Nederlandstalig menu is maar wel een Nederlandstalige handleiding?
het enige verschil tussen EU en Nederlandse modellen is het menu er zit ook bij de Eu modellen als je hem in NL hebt gekocht een Nederlandstalige handleiding bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
kipfel schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:08:
De haak kun je der afhalen. De camera zit er wel strak in, je moet der wel aardig aan trekken, maar ik merk dat ie al wat losser gaat zitten. Voor de rest is ie voor mij perfect zo. In de broekzak kan wel, maar dan moet je geen strakke broek aan hebben.
Enkele weken later... hoe bevalt de Tasca? Ik wil iets minimalistisch voor m'n TZ7, dus een Tasca lijkt me wel wat. Twijfel echter nog tussen een 20 en een 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

photofreak schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:14:
[...]

Van de TZ6, TZ7 en de FZ38 zijn er Nederlandse en Europese modellen, de modellen uit de VS mogen niet verkocht worden vanwege allerlei regels qua buffer en videotijd. alleen is het een groot probleem als er geen Nederlandstalig menu is maar wel een Nederlandstalige handleiding?
het enige verschil tussen EU en Nederlandse modellen is het menu er zit ook bij de Eu modellen als je hem in NL hebt gekocht een Nederlandstalige handleiding bij. ;)
Neuh, is voor mij geen probleem. Mijn telefoon (windows mobile) heb ik ook altijd in EN staan, en de windows op mijn laptop ook. Vaak heb ik zelfs liever goed engels dan brak vertaald NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
gwystyl schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:26:

Neuh, is voor mij geen probleem. Mijn telefoon (windows mobile) heb ik ook altijd in EN staan, en de windows op mijn laptop ook. Vaak heb ik zelfs liever goed engels dan brak vertaald NL.
vaak zijn de Nederlandse versies ook nog eens een paar tientjes duurder. Moeilijk kan je het ook niet noemen om een engelstalig menu te bekijken/wijzigen/etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Laatst online: 20-09 12:13
Bij deze site kost de TZ7 nu € 199 euro
Alleen ik kan deze site niet, is het betrouwbaar.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Lekkere site dan...
Had gehoopt dat topic werd gekicked ivm een firmware update oid. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Prijs al gedaald naar 275 (pricewatch)...en dalende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
moborunner schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:19:
Prijs al gedaald naar 275 (pricewatch)...en dalende
Ja, in januari komen de opvolgers uit. (waarschijnlijk TZ8 en TZ9) het is nog niet de tijd dat alles op zijn goedkoopst is en alles in de uitverkoop gaat. maar panasonic stopt altijd met het maken van een model als een maand of 1 / 2 later het nieuwe model uitkomt. ben benieuwt wat panasonic er nu weer van gaat maken. een 20 mm groothoek en 15+ x optsche zoom zou mooi zijn qua megapixels hoeveel wil je er? waarschijnlijk 12 net zoals de FZ38 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

photofreak schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:39:
[...]

Ja, in januari komen de opvolgers uit. (waarschijnlijk TZ8 en TZ9) het is nog niet de tijd dat alles op zijn goedkoopst is en alles in de uitverkoop gaat. maar panasonic stopt altijd met het maken van een model als een maand of 1 / 2 later het nieuwe model uitkomt. ben benieuwt wat panasonic er nu weer van gaat maken. een 20 mm groothoek en 15+ x optsche zoom zou mooi zijn qua megapixels hoeveel wil je er? waarschijnlijk 12 net zoals de FZ38 >:)
Ach, als de opvolger dan ook rond de 300/330 blijft zitten ga ik daar wel over nadenken. Ik ben nu al bijna een jaar aan het sparen voor een TZ7 (ja dat schiet lekker op :X); als ik (veel) betere specs kan krijgen voor iets meer dan doe ik dat wel... .anders een TZ7 + tasje + batterij + geheugenkaart voor de prijs van een losse TZ7 nu.... vink ook goed :>
Wanneer denk je dat de laagste prijzen zullen zijn dan? Als ze een maand voor een nieuw model stoppen met de oude, zijn de voorraden wel eindig en zullen de prijzen imho niet zoveel zakken. Eens kijken hoe het prijsverloop van de TZ4/5 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Ik denk waarneer bijna zeker is dat ze uitkomen, of als ze uitkomen. Als je de lijn van de TZ7 ziet gaat ie ongeveer 10 euro per maand omlaag. Maar als ze stoppen met het maken van de TZ7 zal ie gaan stijgen zie je aan de grafiek van de TZ5. En over de voorraden van de FZ28 weet ik dat 2 maanden voor de vervanging nog maar een paar NL exemplaren waren en dat de rest het EU model was (dus Engels menu en Nederlandse handleiding) De specs zouden niet veel beter zijn als je kijkt van de TZ5 naar de TZ7. Dus iets betere groothoek, iets meer zoom en iets meer megapixels (12 MP) Zelf ga ik over een week een TZ6 aanschaffen, de TZ7 vind ik 't niet waard hoef geen HD-filmfunctie.

De eerste 2 à 3 maanden zal de ''TZ9'' niet onder de 350 komen. En wees eerlijk 10MP is meer dan genoeg 25mm groothoek is ook gigantisch en dat is ook voor 300mm in tele. Het enige wat 't waard zou kunnen zijn als ze er inplaats van een CCD-chip een een CMOS-sensor inzetten.

Prijs zal langzaam dalen. Nog geen rumors op internet en forums als ik de tz6 heb zal ik een review schrijven. Hij verschilt maar weinig van de tz7. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:31

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hm lastig, ik wil een nieuwe camera, en TZ7 heb ik al een tijd mn oog op. En ik ga in december een weekend Barcelona doen en in januari een midweekje New York, dus het zou ideaal zijn als ik dan m'n camera al heb.. Maar als er een nieuwe TZ.. uikomt is het misschien de moeite waard om te wachten en nog even met een oude camera foto's te maken.

[ Voor 28% gewijzigd door ocn op 11-11-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMOS zal de videokwaliteit wel niet ten goede komen! wobble effect! ;)

• photofreak
barcawinner schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:27:
Hm lastig, ik wil een nieuwe camera, en TZ7 heb ik al een tijd mn oog op. En ik ga in december een weekend Barcelona doen en in januari een midweekje New York, dus het zou ideaal zijn als ik dan m'n camera al heb.. Maar als er een nieuwe TZ.. uikomt is het misschien de moeite waard om te wachten en nog even met een oude camera foto's te maken.
Als je kijkt naar wanneer de eerdere modellen zijn uitgekomen dan is het tussen half januari en half februari ongeveer. En dan is ie de eerste 2 weken ook nog niet te koop. Dus ik zou dan de TZ7 kopen en ik heb goede ervaringen met de TZ6, ze zijn bijna hetzelfde op de videofunctie na en de sensorgrootte.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
photofreak schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:16:
[...]

Als je kijkt naar wanneer de eerdere modellen zijn uitgekomen dan is het tussen half januari en half februari ongeveer. En dan is ie de eerste 2 weken ook nog niet te koop. Dus ik zou dan de TZ7 kopen en ik heb goede ervaringen met de TZ6, ze zijn bijna hetzelfde op de videofunctie na en de sensorgrootte.
Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde met de komst van een kleine spruit begin januari, de camera moet er dan zeker zijn. Momenteel zijn we niet in het bezit van een camera of wat dan ook, maar voor het snel, simpel en leuk maken van mooie foto's willen we onszelf zeker voorzien. Wat betreft de videofunctie hoeft het van mij geen eigenschappen te hebben van een echte videocamera maar een beetje meer beeldkwaliteit dan een standaard digitale camera is wel gewenst. Zodoende lijkt me de TZ 7 een prima aankoop.

Verwijderd

photofreak schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:16:
[...]

De TZ6 en de TZ7 hebben dezelfde sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:22:
De TZ6 en de TZ7 hebben dezelfde sensor.
Van DPReview:

"The cameras are overall very similar and, like the ZS3, the ZS1 offers 10.1 megapixels, albeit on a different sensor. While in the standard 4:3 aspect ratio the output size is identical the ZS3 uses some of the 'spare' pixels on its 12.7 effective megapixel sensor to create 16:9 images. The ZS1 simply crops in from the 4:3 image to vary the aspect ratio. The other main differences between the models are the ZS1's smaller and lower resolution screen and the lack of HD video"

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
TZ6 is nu in de aanbieding bij de Saturn (utrecht) voor 200 euro :)

[ Voor 8% gewijzigd door willy1986 op 14-11-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
willy1986 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:13:
TZ6 is nu in de aanbieding bij de Saturn (utrecht) voor 200 euro :)
Toch zie ik op de site/ in de folder van Saturn niet de TZ6 staan, het kan zijn dat er al een nieuwe aanbieding is. tevens is de TZ6 bij andere winkels ook al gezakt. (FOKA, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week de TZ6 gekocht voor de buurvrouw, valt me wat tegen aangaande de rode ogen op de platen. De iA instelling i.c.m. flits geeft eigenlijk altijd rode ogen, de stand met het rode cameraatje als symbool i.c.m. anti-rode-ogen-flits werkt wel (rode ogen worden achteraf weggepoetst), maar de resultaten zijn niet constant.
Hoe doen jullie dit, wat is de beste stand voor portretfotografie binnenshuis tijdens deze donkere najaarsdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Ik heb met de TZ6 maar weinig last van rode-ogen. Je moet het gezicht van je 'model' eerst goed belichten zodat de irissen inkrimpen en natuurlijk gewoon recht in de lens laten kijken, de flits van de TZ6 geeft een beetje een raar tintje in combinatie met auto witbalans (soms te wit, soms oranje, nee ik houd mijn vinger niet voor de flitser), dus dan maar gewoon verlichting, zonder flits. iA vind ik eigenlijk niet goed de normale AF-mode is beter op het gebied van zelf nog wat instellen.

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, maar 'gewoon verlichten' is niet altijd even praktisch.
Wanneer de camera op 'anti-rode-ogen' staat, zie ik dat er achteraf gepoetst wordt, dit kán natuurlijk zelf ook gedaan worden in een bewerkingsprogramma maar dat is juist waar de buurvrouw niet in thuis is / geen zin in heeft. Helaas werkt de achteraf-poetsen methode niet perfect, vaak wordt slechts één oog gecorrigeerd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 20:07
Wanneer ik de TZ7 via internet wil aanschaffen, hoe kan ik dan weten in welke taal de camera wordt uitgevoerd?

Vind een prijsverschil van 100 € tussen bijvoorbeeld digitalstreet (Engelse taal, staat daar toevallig wel bij op de site, bij een antal andere site's sowieso niet) en de lokale camera verkoper hier in de stad nogal veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:59:
Bedankt voor je reactie, maar 'gewoon verlichten' is niet altijd even praktisch.
Wanneer de camera op 'anti-rode-ogen' staat, zie ik dat er achteraf gepoetst wordt, dit kán natuurlijk zelf ook gedaan worden in een bewerkingsprogramma maar dat is juist waar de buurvrouw niet in thuis is / geen zin in heeft. Helaas werkt de achteraf-poetsen methode niet perfect, vaak wordt slechts één oog gecorrigeerd?!
Gewoon een kwestie van handmatig een kadertje tekenen. Als dat bij Picasa al werkt dan bij Paintshop/ Adobe al helemaal daar kan je dan ook gewoon de kleur van de iris instellen, het enige moment dat het niet goed werkt is van de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:24:
Wanneer ik de TZ7 via internet wil aanschaffen, hoe kan ik dan weten in welke taal de camera wordt uitgevoerd?

Vind een prijsverschil van 100 € tussen bijvoorbeeld digitalstreet (Engelse taal, staat daar toevallig wel bij op de site, bij een antal andere site's sowieso niet) en de lokale camera verkoper hier in de stad nogal veel..
Winkel bellen of emailen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41
Ik ben benieuwd of een nieuwe TZ8/9 de ruisproblemen gaat aanpakken. Grotere sensor of een lagere resolutie met dezelfde sensor; Al zie ik dit laatste niet snel gebeuren. Dat is namelijk "slecht" voor hun marketing, tenminste dat denkt men ;)

Verder zou de camera wel iets sneller mogen zijn en vooral een snellere flash reload. De camera TZ5 lijkt wel even helemaal vast te zitten als de flits net is gebruikt. Dat is gewoon irritant als je snel wat foto's wilt maken of instellingen wilt wijzigen na een flash foto.

Daarbij hopelijk de white balance problemen die aangepakt worden. Dit klopt vaak niet bij binnen gebruik en ook bij daglicht, neigt de camera naar het groen en mist het iets wat contrast en heeft het ook nog eens teveel interne sharpening. Dit laatste stel ik liever zelf in dan dat dit erg hoog ingesteld staat.

Als dat aangepast wordt inc goede HD ready film en geluid en een iets kleinere body en vooral een lager gewicht dan koop ik meteen een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grotere sensor klinkt mij als wishfull thinking. De consument kijkt vooralsnog met name naar zoombereik en aangezien men gelijktijdig een kleinere camera wil hebben, zullen de sensoren alleen maar kleiner worden (kijk maar eens hoeveel camera's je nu nog kunt krijgen met een sensor groter dan 1/2.5"). Immers, een grotere sensor betekent of een groter objectief met eenzelfde zoombereik of een even groot objectief met een kleiner zoombereik!

De overige punten worden continu verbeterd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Dan heb liever iets minder zoom :)
Beeldkwaliteit is het allerbelangrijkste voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
n00bs schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:19:
Beeldkwaliteit is het allerbelangrijkste voor mij.
Dit geldt helaas niet voor de marketingboys en de being completely ignorant gemiddelde koper.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
over de sensors, in de praktijk merk je niks van die 1mm verschil in sensorgrootte. En waarom zou een TZ6 slechtere foto's maken dan de TZ7 in de praktijk. En over TZ8/9 die krijgen 12MP, betere POWER OIS, snellere autofocus, snellere opstarttijd en waarschijnlijk allebei HD (geen full HD) en over de zoom misschien 20 of 24mm groothoek en tele tot 300mm of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Wat ik al zo vaak heb gezegd: vergelijk eens de grotere 1/1/6 sensors van bv Canon met 5-8MP met de foto's die je nu ziet bij Canon of bij Pana.

Dan kan de techniek en processing wel beter zijn waardoor je veel fouten kan wegwerken, maar de toegenomen pixeldichtheid zorgt er niet direct voor een lineair verband met de vertical en horizontal LPH. Er mist gewoon dynamiek tegenwoordig en de ruisonderukking en sharpening is gewoon extreem. Waarom zie je nu opeens een tussenoplossing die het gat van dSLR en Compact camera's opvult?!

Weer pure geldklopperij, want men moest perse meer pixels omdat dat zogenaamd beter is. Lijkt wel haantjes gedrag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso is het geen geldklopperij, want dat gaat uit van een groot -evil- plan om de consument te bedonderen. Het is gewoon wachten totdat een merk zich bedenkt en een dergelijke camera gaat produceren. Ik vraag mij wel af of het niet erg duur gaat worden om een sensor speciaal voor dit doel op de markt te zetten (als de camera flopt heb je hoge kosten voor een beperkte oplage). Ik zie de Fuji F200EXR en de Panasonic LX2 als eerste stapjes in deze richting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
Vandaag bij mn TZ7 kreeg ik de melding "System Error (Zoom)" Lens kon niet meer focussen en kon ook niet meer in. Balen dus. Schijnt veel vaker voor te komen en had al het één en ander gelezen over opsturen.
Zelf nog maar even zachtjes op de lens gedrukt terwijl ik hem aanzetten, en ja hoor hij deed het weer :D

Misschien dat anderen hier ook nog wat aan hebben mocht bij hun ooit dit probleem voor komen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:31:
Wat ik al zo vaak heb gezegd: vergelijk eens de grotere 1/1/6 sensors van bv Canon met 5-8MP met de foto's die je nu ziet bij Canon of bij Pana.

Dan kan de techniek en processing wel beter zijn waardoor je veel fouten kan wegwerken, maar de toegenomen pixeldichtheid zorgt er niet direct voor een lineair verband met de vertical en horizontal LPH. Er mist gewoon dynamiek tegenwoordig en de ruisonderukking en sharpening is gewoon extreem. Waarom zie je nu opeens een tussenoplossing die het gat van dSLR en Compact camera's opvult?!

Weer pure geldklopperij, want men moest perse meer pixels omdat dat zogenaamd beter is. Lijkt wel haantjes gedrag ;)
Canon heeft met de G11 een camera op de markt gezet met dezelfde grootte van sensor, maar met minder pixels. Dit gaat toch al de goede richting uit. hopen dat andere fabrikanten en andere klassen, dus niet enkel high-end volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een foto sávonds maak binnen met niet teveel licht met flits is deze altijd over belicht. Ik heb veel dingen al geprobeerd maar hoe krijg ik de juiste afstellingen hiervoor. Het lukt me niet.
Wat zijn de juiste afstellingen hiervoor, voor deze Lumix DMC- TZ serie.

Thnx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej ik heb vandaag de Panasonic TZ7 gehaald, maar nu zit ik met een raar probleem, als ik opneem in HD met AVCHD kwaliteit, en ik beweeg het beeld dan krijg ik allemaal atrifacts door het beeld waardoor het er totaal niet meer uitziet. Dit geldt niet voor motion JPEG in HD daar doet hij het gewoon goed.

Ik heb al diverse dingen geprobeerd zoals ook IA maar hij blijft die artifacts tonen, iemand anders dit probleem gehad. (overigens als ik de filmpjes op de camera zelf terug kijken dus op het LCD scherm van de camera lijken ze wel in orde)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb dit probleem niet. Ik zou je leverancier raadplegen voor een omruil.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:14:
Ik heb dit probleem niet. Ik zou je leverancier raadplegen voor een omruil.
Ik upload even een filmpje dan kan je het zien als voorbeeld

Edit:

bij deze:

http://www.zshare.net/download/69381866330d4ad7/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Gerwin schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:00:
[...]

Ik had al een vermoeden dat er iets niet klopte.

De de speed van de hoogste kwaliteit filmpjes van de TZ7 is 17 Mbps in AVCHD had ik begrepen.

Wikipedia: Wikipedia: Secure Digital card

Hier staat dat - als 17Mbps gelijk staat aan 2 MB/s - je dus een kaartje kunt gebruiken van class 2 (13x).

De class 6 (133x) van 30+ Mbps is dus niet nodig... Waarom adviseert Parasonic een class 6?

Waarom adviseerd Parasonic dan class 6 kaartjes. Is misschien voor Motion Jpeg in HD een sneller kaartje nodig. Of is dit gewoon marketing om duurdere kaartjes te verkopen?
Toch bevreemd het mij dat zoeken voor m'n verse TZ7 oplevert dat Panasonic 'class 10' kaartjes maakt voor het opnemen van HD video. Nou is TZ7 iets met een creatief bedachte 'Hd-lite', maar kan ik m'n oude SDHC 4GB class 2 dan toch voor zoiets nieuws gebruiken :?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mijn voorbeeld

is weg :)

[ Voor 84% gewijzigd door Guardian Angel op 03-12-2009 23:38 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke player (of codec) gebruik je om je video af te spelen want hier ziet het er gewoon goed uit...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, hier ook!

Is dus een codec probleem. Installeer media player classic eens en zie wat ie dan doet. Of VLC player.

Edit: en even een merge met het TZ7 topic!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb ook een goed beeld.

Ik zal mijn filmpje even weghalen... /me GA mompelt privacy en zo. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:35:
Idd, hier ook!

Is dus een codec probleem. Installeer media player classic eens en zie wat ie dan doet. Of VLC player.

Edit: en even een merge met het TZ7 topic!
Ik gebruik VLC player, dus dat is het probleem niet maar ik heb gelezen dat je ook een h264 codec moet downloaden wellicht ligt daar het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:41:
[...]

Ik gebruik VLC player, dus dat is het probleem niet maar ik heb gelezen dat je ook een h264 codec moet downloaden wellicht ligt daar het probleem.
die codec zal VLC zowiezo niet gebruiken want VLC gebruikt enkel interne codecs, je moet gewoon een andere player testen (ik denk dat GOMplayer het wel ok doet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:51:
[...]

die codec zal VLC zowiezo niet gebruiken want VLC gebruikt enkel interne codecs, je moet gewoon een andere player testen (ik denk dat GOMplayer het wel ok doet...)
Yep GOM werkt kei erg bedankt man! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik weer een ander probleem, als ik onder de 10 megapixel knip krijg ik zon EZ zoom, wat betekend dat de foto van mindere kwalitijd zijn als je zoomen gebruikt. Ik wil juist alleen de 12x optishe zoom gebruiken bij een kleiner formaat en niet de EZ hoe kan je dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:52:
Nu heb ik weer een ander probleem, als ik onder de 10 megapixel knip krijg ik zon EZ zoom, wat betekend dat de foto van mindere kwalitijd zijn als je zoomen gebruikt. Ik wil juist alleen de 12x optishe zoom gebruiken bij een kleiner formaat en niet de EZ hoe kan je dit instellen?
Je kan geen kleiner formaat instellen zonder dat je TZ er wat extra EZ zoom erbij gooit. Ik weet niet waarom eigenlijk een kleiner formaat dan 10MP, de enige mogelijkheid waarom iemand een kleiber formaat gebruikt lijk mij burst of EZ. Als het goed is kan je in de terugkijk modus ook het formaat wijzigen en het kan natuurlijk ook met bewerkingssoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

photofreak schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:02:
[...]

Je kan geen kleiner formaat instellen zonder dat je TZ er wat extra EZ zoom erbij gooit. Ik weet niet waarom eigenlijk een kleiner formaat dan 10MP, de enige mogelijkheid waarom iemand een kleiber formaat gebruikt lijk mij burst of EZ. Als het goed is kan je in de terugkijk modus ook het formaat wijzigen en het kan natuurlijk ook met bewerkingssoftware.
Ja goed, maar dan hadden ze net zo goed hem alleen 10 MP kunnen laten schieten niet? Ok, ik wist niet dat je met dat ding ook het formaat kon wijzigen, maar dan alsnog vindt ik het een beetje raar dat je niet de keuze krijgt om EZ of normaal te zoomen.

Achja echt een ramp is het ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Laatst online: 19-09 20:02
Ik heb gister de Panasonic Lumix DMC-TZ6 besteld samen met een tasje en een 4GB SDHC kaartje, komt denk ik maandag of dinsdag binnen.

kan al niet meer wachten om te kijken wat die allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Laatst online: 19-09 20:02
ik heb hem vandaag ontvangen, al enkele leuk plaatjes mee geschoten. zeer tevreden tot nu toe, alleen jammer dat niet alle instellingen toegankelijkheid zijn in het met eigen instellingen foto maken.

om bijv. de 15/30/60 seconden sluitertijd te krijgen moet je naar scene sterrenhemel.

maarja als ik het toestel leer kennen zal het allemaal wel wat sneller gaan e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
KillaH87 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:53:
ik heb hem vandaag ontvangen, al enkele leuk plaatjes mee geschoten. zeer tevreden tot nu toe, alleen jammer dat niet alle instellingen toegankelijkheid zijn in het met eigen instellingen foto maken.

om bijv. de 15/30/60 seconden sluitertijd te krijgen moet je naar scene sterrenhemel.

maarja als ik het toestel leer kennen zal het allemaal wel wat sneller gaan e.d.
Dat met de scene sterrenhemel kan je in ieder geval wel een stuk invoudiger maken door de functie onder MS te zetten. Als je hem onder SCN zet moet je hem wel steeds opnieuw instellen.

off-topic: Het is me opgevallen als je bij scene sterrenhemel een sluitertijd van 60 sec. gebruikt dat sommige sterren dan als streepjes te zien zijn door de draaiing van de aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:15
Ik wilde even mededelen dat er inmiddels imitatieaccu's op de markt zijn die geen last hebben van de check in firmware 1.2. Heb er zojuist een ontvangen. Je kan deze firmware dus wel installeren.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Bedoel je met imitatieaccu's de accu's van hahnel/jupio, die je voor een tientje op een japanse site kan kopen of die zijn verwisseld met de echte panasonic accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

photofreak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:12:
Bedoel je met imitatieaccu's de accu's van hahnel/jupio, die je voor een tientje op een japanse site kan kopen of die zijn verwisseld met de echte panasonic accu's?
Waarschijnlijk beide. Een snelle Google/eBay search levert me genoeg 1.2 compatible batterijen op vanaf ongeveer € 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we zijn aanbeland bij de nieuwste telgen in de familie:

tz8
tz10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:38:
En we zijn aanbeland bij de nieuwste telgen in de familie:

tz8
tz10
Top :*)

Alleen de specs 8)7
• 1/2.33" Type CCD
• 14.5 million pixels total
• 12.1 million effective pixels

Het wordt er echt niet beter op...

Dit is ook merkwaardig:
• 1280x720 pixels @ 30fps
NTSC Mode: NTSC model: 60p(CCD output is 30p) / PAL model: 50p(CCD output is 25p)
(AVCHD Lite, GSH, SH: 17Mbps / GH, H:13Mbps / GL, L:9Mbps )
/ 30fps (Motion JPEG)

Dus de PAL versie heeft een lagere framerate :?

Het enige voordeel wat ik zie is een nieuw lens ontwerp en een behoorlijk lager gewicht.
Maar helaas de pixeldichtheid is echt te belachelijk voor woorden, dan was bij de TZ7 al 45 MP/cm²

http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=34357003

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 26-01-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Heb ik weer, krap 2 maandjes TZ7 en komt opvolger (niet TZ8 zoals je aanneemt, maar de TZ10) met ingebakken GPS. Wel handig voor bv Picasa, maar accu gaat nu al kort mee, en dan helemaal lijkt me.
Bij DSLR accu van zelfde prijs (Sony) kan ik ruim 400 foto's met flits maken, bij TZ7 mag je blij zijn met 150-200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nou, laat de prijs van de TZ7 dan maar zakken :)..... of zou de TZ10 nou zoveel meer bieden voor een licht hoger bedrag? Als hij >€400 wordt hoef ik hem sowieso niet.

* gwystyl is nog aan het sparen voor de TZ7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaktubbie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:07:
Heb ik weer, krap 2 maandjes TZ7 en komt opvolger (niet TZ8 zoals je aanneemt, maar de TZ10)
...de TZ-8 is er ook... Waarom zie je die niet als opvolger en de TZ-10 als een nieuw model/serie gezien de nieuwe functie als GPS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf de TZ2 en TZ3 werkt de TZ serie altijd in 2 modellen. Een top model en een model met wat minder features. De opvolgers van de TZ2 zijn de TZ4, TZ6 en nu de TZ8. De opvolgers van de TZ3 zijn de TZ5, TZ7 en nu de TZ10. Er lopen tegenwoordig dus altijd twee modellen gelijktijdig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:07:
Dus de PAL versie heeft een lagere framerate :?
Das al enkele decennia het geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Voor 720P niet...
Overigens doen de oude TZ series het ook met 30fps, dus de keuze is erg vreemd.
Bij NTSC zal je met minder beeldlijnen en inferieure kleuren tov PAL waardoor PAL in de oude tijden altijd de voorkeur had boven NTSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:06:
Vanaf de TZ2 en TZ3 werkt de TZ serie altijd in 2 modellen.
...en dit verse bericht doet dat ook nog bevestigen... wat een toeval !
nieuws: Panasonic voorziet nieuwe compactcamera's van gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

TZ7 wil ik makkelijk en snel even wat familiefilmpjes van op youtube zetten.
oude MPG-formaat van sony kon zo in moviemaker door, maar conversie van MTS lukt me niet.
in VLC (1.0.5 nieuwste) heb ik allerlei blokjes/ruis wanneer ik WMV, MPG en andere bekende exportformaten kies.

iemand een idee met welk freeware (of desnoods multimediapakket) dat makkelijk en snel om te zetten is?
en bij voorkeur ook waar je rechtopgenomen gefilmd heb en die beelden kunt draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
tweaktubbie schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:58:
oude MPG-formaat van sony kon zo in moviemaker door, maar conversie van MTS lukt me niet.
Picasa3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
tweaktubbie schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:58:
in VLC (1.0.5 nieuwste) heb ik allerlei blokjes/ruis wanneer ik WMV, MPG en andere bekende exportformaten kies.

iemand een idee met welk freeware (of desnoods multimediapakket) dat makkelijk en snel om te zetten is?
en bij voorkeur ook waar je rechtopgenomen gefilmd heb en die beelden kunt draaien....
Ik gebruik zelf na vele pakketten te hebben getest, Adobe Premiere Pro (full trial versie kan je downloaden vanaf Adobe).

Afspelen van media doe ik meestal met Media Player Classic Home Cinema in combinatie met Core AVC voor HD decodering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Om gratis te "flippen en roteren" is deze wel het proberen waard
http://www.dvdvideosoft.c...Video-Flip-and-Rotate.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Allen danks voor de tips; Picasa3 zou ik kunnen proberen voor uploads, maar gaat mij om [licht] bewerken en aan elkaar plakken van wat stukjes. adobe heb ik een oude versie nog ergens liggen, hopelijk is die mts-compatible.

Ik ga MTS converter proberen; heb Format Factory doorgekregen als tip. Die laatste piept mcafee bij een ebay.exe maar draait en doet het verder probleemloos (en gratis). Ook schijn je vanaf Pinnacle 12 mts te kunnen inlezen en exporteren naar makkelijke formaten om het zaakje -> youtube te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Of anders Handbrake, daarmee kun je erg eenvoudig (en gratis) ongeveer alles naar mp4/mkv met ffmpeg/h264 converteren. Vandaaruit, zeker als je kiest voor mp4, kun je het in ongeveer elk mogelijk programma wel inlezen/bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 11:51
Ik heb de TZ6 van de week aangeschaft bij de Mediamarkt en had het met de verkoper over een reserve accu. Volgens hem mag je alleen originele panasonic accu's gebruiken omdat de garantie anders vervalt. Volgens hem kan in geval van een mankement de servicedienst van panasonic uitlezen of er gebruik gemaakt is van een niet originele batterij. Is dit een broodje aap verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 16:50
Picasa heeft zelf bijna geen Codecs.
Je moet andere 3rd party software installeren en Picasa gebruikt dan weer de codecs uit deze software.

Converten zou ik niet aan beginnen, als je dezelfde kwaliteit wilt behouden moet je een hele goede converter hebben en die doet dan ook lang over het convert-proces.

Als het converten snel gaat is dat een teken dat je inlevert op beeldkwaliteit.

[ Voor 31% gewijzigd door german8 op 08-02-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

middelburg schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:37:
Ik heb de TZ6 van de week aangeschaft bij de Mediamarkt en had het met de verkoper over een reserve accu. Volgens hem mag je alleen originele panasonic accu's gebruiken omdat de garantie anders vervalt. Volgens hem kan in geval van een mankement de servicedienst van panasonic uitlezen of er gebruik gemaakt is van een niet originele batterij. Is dit een broodje aap verhaal?
Niet helemaal, maar er zijn ook niet-originele batterijen te krijgen die wel werken met de nieuwere firmware. Als je zoekt op firmware 1.2 compatible batterijen zouden ze moeten werken (tenzij de beveiliging is verbeterd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 11:51
gwystyl schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:33:
[...]

Niet helemaal, maar er zijn ook niet-originele batterijen te krijgen die wel werken met de nieuwere firmware. Als je zoekt op firmware 1.2 compatible batterijen zouden ze moeten werken (tenzij de beveiliging is verbeterd).
Maar dat is wat anders de firmware kan idd batterijen blokkeren, maar dat is wat anders dan dat de info over gebruikte batterijen wordt opgeslagen, en dat beweerde die verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Ik denk dat het gewoon maar een verkooppraatje is dat je alleen de orginele batterijen kan/mag gebruiken, ik gebruik met mijn TZ6 (en met de firmware 1.2) gewoon 2 Jupio accu's, Nooit problemen mee dat ie de accu niet herkent ofzo. Ik zal wel kijken of er ergens iets van garantievoorwaardes is te vinden bij Panasonic. Dit zegt de Panasonic garantievoorwaarden: De garantie vervalt ... indien het defect is ontstaan door ondeugdelijke verbruiksmaterialen of accessoires of ten gevolge van invloeden buiten het apparaat. Dat vind ik nou niet erg duidelijk, er wordt ook nog doorverwezen naar de handleiding, dus die is nu aan de beurt. De handleiding zegt alleen dat er herkenningssoftware in zit voor de juiste accu, maar dat dit is ter beveiliging.
En trouwens als er iets met je accu gebeurd en je cameraatje gaat kapot, dan valt dat alsnog niet onder de garantie, omdat op accu's van Panasonic geen garantie zit.

[ Voor 51% gewijzigd door photofreak op 08-02-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Nogmaals... MTS-files. Heb hierboven wat tips gehad en verder gezocht. Wat voor simpel onbewerkt uploaden naar youtube betreft: meerdere files selecteren, winzippen zonder compressie, en file met extensie MTS lukt prima. Wel opletten dat volgorde in archief goed blijkt.

Had twee files van ruim 700MB, eerste ging goed op deze wijze. (youtube-link) Kreeg ook HD icoontje erbij en alles prima.

Tweede daarvan ging het upload goed, maar gaf 'kan niet geconverteerd worden'. Kwam na nogmaals proberen een filmpje van ruim 2 minuten online (waren er ruim 6) en soms versneld afspelen en te snel bewegende personen. Deleten dus.

Toen los alle pakweg 13 fragmenten stuk voor stuk los geupload, helft ongeveer had HD icoontje, van helft met/zonder HD icoontje echter de duidelijke melding FOUT. Echter alle fragmenten waren afspeelbaar en zagen er gewoon uit. Maar samenvoegen lukte dus niet!

Toen maar alle files in Pinnacle 14 ingelezen en geexporteerd zonder bewerking naar AVI formaat (werd ruim 1,3GB). Uploaden en afwerken ging prima. Echter: (youtube-link 2) geen HD icoontje, bij afspelen zwarte balken ernaast en als je kijkt iets uitgerekt beeld (ook bij embedden op hyves bv). De AVI file afspelen op je pc geeft hetzelfde formaat als van de 1e file (dus breedbeeld). Maar 'ergens' raakt HD de weg kwijt, of Pinnacle.

Kwam in andere GoT draadjes deze tools tegen: http://sourceforge.net/projects/ffdshow/ en http://www.erightsoft.com/SUPER.html . Kan die ook nog wel proberen, maar ben benieuwd naar jullie praktijkervaring.

Zoek dus quick&dirty manier om goede MTS file te maken van meerdere files (evt met soort repareertool als je vroegah voor corrupte dixvjes nodig had). En vraag me af of het aan het toestel ligt dat sommige files niet jofel overkomen in Youtube. Afspelen op de pc met VLC gaat probleemloos. Kijk je echter in de afspeellijst dan zijn de fragmenten met de ongezipte-zip-archieven allemaal 00:00 lang. Ga je met Verkenner kijken naar bestandseigenschappen klopt daar de tijd soms (enkele seconden bv), maar zitten er ook exoten tussen van in het echt 45 seconden waar VLC of Verkenner iets van 26:12:45 zien! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Ik heb de startpost aangepast voor de nieuwste modellen.
De TZ10 is de eerste van de TZxx reeks die ik overweeg om te kopen. Eindelijk zijn er manuele instellingmogelijkheden. En een GPS ontvanger is mooi meegenomen.

Een paar reviews:
http://www.photographyblo...ic_lumix_dmc_tz10_review/
http://www.trustedreviews...nasonic-Lumix-DMC-TZ10/p1

Grootste nadeel: volgens deze review kun je maar 85 foto's nemen met een volledig opgeladen accu als de GPS aan staat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

In de eerste review wordt gesproken over:
The main downside of the TZ10's GPS is the subsequent drain on battery life, with the camera only managing just over 175 shots with GPS turned on instead of the 300 that it can manage without.
Dat is toch nog 90 foto's meer dan je schrijft?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Even ter indicatie, hoeveel kan de TZ7 er ongeveer maken? Ik was al een tijd aan het kijken naar de TZ7, maar omdat dat al vrij lang duurt en nu de TZ10 uit is, wordt de keus weer moeilijker. Zijn de extra features van de TZ10 de extra € 100 waard?

en ja, dat laatste is retorisch, want dat moet ieder voor zich bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 15 maart 2010 @ 08:50:
Even ter indicatie, hoeveel kan de TZ7 er ongeveer maken? Ik was al een tijd aan het kijken naar de TZ7, maar omdat dat al vrij lang duurt en nu de TZ10 uit is, wordt de keus weer moeilijker. Zijn de extra features van de TZ10 de extra € 100 waard?

en ja, dat laatste is retorisch, want dat moet ieder voor zich bepalen
Ik vind van niet. Sinds ik een micro 4/3 camera heb erger ik me zo erg aan die ruis. Een beetje slecht licht en je bent aan het ronddansen in gekleurde stipjes op de foto.
wanneer stapt er nou eens een camera merk naar voren, die zegt: "hoe meer pixels op een sensor, hoe slechter de kwaliteit" oftewel "minder is meer" om dan een camera lijn uit te brengen met zo'n 7 a 8 MP, met dikke zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
En het nadeel dat de kwaliteit van de foto's van de TZ10 een achteruitgang is tov voorgaande modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Dexter schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:06:
In de eerste review wordt gesproken over:
[...]
Dat is toch nog 90 foto's meer dan je schrijft?
Die 85 foto's kwam van de 2de review. Het hangt er een beetje vanaf hoe de camera wordt gebruikt. Maar zelfs 175 is vrij weinig en als je dan nog begint te filmen...
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:08:
[...]
wanneer stapt er nou eens een camera merk naar voren, die zegt: "hoe meer pixels op een sensor, hoe slechter de kwaliteit" oftewel "minder is meer" om dan een camera lijn uit te brengen met zo'n 7 a 8 MP, met dikke zoom.
Een topman van Panasonic zei een tijd geleden dat het inderdaad beter was om camera's met minder pixels te maken maar dat dit niet zou renderen omdat de overgrote meerderheid van de consumenten het aantal megapixels als enige maatstaf gebruiken om de kwaliteit te beoordelen. Elke keer als ik een nieuwe camera koop is de eerste vraag die mensen me stellen hoeveel megapixels dat ding heeft.
Moesten ze een instap DSLR uitbrengen met dezelfde pixeldichtheid als de TZ10 zou die 150 megapixels hebben om maar even aan te tonen hoe minuscuul die pixels op de TZ10 zijn.
Door die kleine pixels moet de ruisonderdrukking al behoorlijk wat werk verrichten op de laagste ISO's waardoor er zo goed als geen resolutiewinst is tov. vorige modellen.
Je hebt dus enkel grotere bestanden, lager dynamisch bereik en meer ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Wat is het grote verschil tussen de, DMC-TZ10 E-K EU-Model, en de DMC-TZ10 EG-K?
Ik kan het grote verschil zo niet op internet vinden.

Het zijn allebei wel de zelfde camera's.
Ik denk zelf dat het puur met display taal te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Twister336 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 00:49:
Grootste nadeel: volgens deze review kun je maar 85 foto's nemen met een volledig opgeladen accu als de GPS aan staat :X
Och, als ik even op ebay.nl kijk zie ik al accu's aangeboden worden voor 13,29 euro. Koop je 3 stuks plus 6,90 verzendkosten kom je op 47 euro uit. Knappe jongen die 340 (zinnige) foto's per dag schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nixel schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:05:
Wat is het grote verschil tussen de, DMC-TZ10 E-K EU-Model, en de DMC-TZ10 EG-K?
Ik kan het grote verschil zo niet op internet vinden.

Het zijn allebei wel de zelfde camera's.
Ik denk zelf dat het puur met display taal te maken heeft.
Vziw verkocht ik vroeger in de winkel van Pana altijd de EG modellen. Deze kwamen bij Haagtechno vandaan (dus NLse importeur). Dat betekent dus dat het E model zeker elders vandaan komt en waarschijnlijk andere handleidingen heeft. Check wel even of er een CE keurmerk op zit, anders mag het product uberhaupt niet in de EU verkocht worden en ben je wellicht zuur in geval van garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 00:46
Ligt het aan mij of kan ik de firmware voor de Panasonic DMC TZ5 niet op de panasonic site vinden?

Ik heb reeds al hier gekeken: Panasonic DMC-TZ5

Kunnen jullie mij vertellen waar ik de nieuwste firmware kan vinden voor de Panasonic DMC TZ5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Slashdotter schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:38:
[...]
Knappe jongen die 340 (zinnige) foto's per dag schiet.
Dank je, ik schiet gemiddeld 100-400 foto's per uitstap.
nixel schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:05:
Volgens Redcoon is het E-K EU model een Europees model en kan de garantie enkel via hun afgehandeld worden dus ik vermoed dat je dat niet rechtstreeks met Panasonic kunt afhandelen. Hardwarematig zou er geen verschil zijn met het Nederlands model.
Vjenne-ICT schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:09:
Kunnen jullie mij vertellen waar ik de nieuwste firmware kan vinden voor de Panasonic DMC TZ5
http://panasonic.jp/suppo...download/TZ4_5/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Review op DCresource:
http://www.dcresource.com/reviews/panasonic/dmc_zs7-review

Blijkbaar gaat de GPS elke 15 minuten de locatie bepalen zelfs als de camera uitgeschakeld is.
Dat zou een verklaring zijn voor de sterk varierende levensduur van de accu.

De kwaliteit in de hogere ISO's is een duidelijke achteruitgang tov. de TZ7. En zelfs op de laagste ISO (80) zorgt de sterke ruisonderdrukking ervoor dat details verloren gaan waardoor de 2 extra megapixels de effectieve resolutie verlagen ipv. te verhogen :X
Als je geinteresseerd bent in de TZ reeks kun je wellicht beter niet te lang wachten. Het zou me niet verbazen moesten de opvolgers 15 of zelfs 18 megapixels hebben. Dit is gewoon absurd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Twister336 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:58:
Review op DCresource:
http://www.dcresource.com/reviews/panasonic/dmc_zs7-review

Blijkbaar gaat de GPS elke 15 minuten de locatie bepalen zelfs als de camera uitgeschakeld is.
Dat zou een verklaring zijn voor de sterk varierende levensduur van de accu.

De kwaliteit in de hogere ISO's is een duidelijke achteruitgang tov. de TZ7. En zelfs op de laagste ISO (80) zorgt de sterke ruisonderdrukking ervoor dat details verloren gaan waardoor de 2 extra megapixels de effectieve resolutie verlagen ipv. te verhogen :X
Als je geinteresseerd bent in de TZ reeks kun je wellicht beter niet te lang wachten. Het zou me niet verbazen moesten de opvolgers 15 of zelfs 18 megapixels hebben. Dit is gewoon absurd :/
Je mag alleen hopen dat de review sites meer nadruk gaan leggen op deze onzinnige MP race waarvan vele users nu al jaren zeggen dat het complete waanzin is. 5MP is voor de meeste consumers meer dan zat!

Wanneer de review sites, die nieuwe ~10MP camera's gewoon compleet afbranden en lekker verwijzen naar de oudere reeks die beter was, dan zal het niet anders zijn dan dat de marketingafdeling minder invloed gaat krijgen bij nieuwe camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
n00bs schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:27:
[...]
Wanneer de review sites, die nieuwe ~10MP camera's gewoon compleet afbranden en lekker verwijzen naar de oudere reeks die beter was, dan zal het niet anders zijn dan dat de marketingafdeling minder invloed gaat krijgen bij nieuwe camera's.
Inderdaad. De TZ10 heeft overigens een 14.5 MP sensor (waarvan 12MP effectief gebruikt worden).
De prijs die je voor de manuele instellingen en GPS funktie moet betalen is nu wel zeer hoog:
100 euro + mindere kwaliteit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Helaas doet Canon ook aan deze onzin nog steeds mee: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/

Als er nou nog een enigszins logische onderbouwing zou zijn voor die steeds hogere resolutie..... maar het heeft enkel nadelen:

- objectief kwalitatief vaak niet goed genoeg voor die hoge resoluties
- grotere files
- meer post processing tijd (dus minder snel foto's maken)
- meer post processing nodig (ruisonderdrukking)
kleinere pixels en grotere dichtheid zorgt voor
- minder dynamiek
- meer ruis
- color bleeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TZ 7 maakt dus mooiere/betere foto' s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Ik heb net de TZ10 aangeschaft (gister) en mijn eerste indrukken zijn goed. (ik kom ook van een simpel Fuji digitaal cameraatje af, en ben nu nog noob in fotografie)

Wat mijn vraag is, is indien ik hem op 8MP zit ipv 12MP. Wordt dan de kwaliteit van de foto beter. (uiteraard begrijp ik dat de resolutie lager is) Of maakt het niets uit ? 8)7
Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.