Of het dichtgetimmerde valt wel mee.
Maar dit gaat dus zo helemaal nergens meer over. De discussie over IS in de body en dus met elke lens die je er op schtroeft, zonder er bij elke lens (300-400 euro) extra voor te betalen, of IS in een lens die zorgt voor rustiger zoeker beeld, AF en spotmetering gemakkelijker zou maken.
Ik neem aan dat men met in camera IS toch inmiddels wel zo veel ervaring heeft (vanuit compactjes, en een generatie minolta's) dat de huidige IS zeker wel betrouwbaar is. En dat het uitblijven van een stroom camera's met mankementen aan de IS het toch wel erg aannemelijk maakt dat ook de oudere verses betrouwbaar zijn.
Wat mij verbaast is, dat een blad zulke uitspraken durft te doen. Dat is voor mij genoeg aanleiding om er bijna verzekerd van te zijn dat er beperkt over nagedacht is. Laat bijvoorbeeld je camera eens vallen van c.a. 10 centimeter hoogte. hier mee wek je al grotere krachten op op je ccd als wat een AS systeem ooit zou kunnen. Toch kan je het zonder problemen doen, des noods een aantal maal keer herhalen. Zo'n sensor niet van papiermachee.
Als men zich dan ergens druk over wol maken doe dat dan over het AS mechanisme, of over het data transport van de sensor naar de rest van de camera. Hier zitten immers bewegende onderdelen og een contacten die tenopzichte vanelkaar verschuiven (het fijne weet ik hier ook niet van). Maar dit zijn dus echt potentieel zwakke plekken.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320