Met andere woorden, de adapter zorgt voor extra ruimte tussen het FD objectief en de camera waardoor deze als een extender gaat fugeren en daardoor het objectief dichterbij kan focussen maar niet meer tot oneindig, wat het in mijn ogen onbruikbaar maakt omdat het waarschijnelijk met alles verder dan 10 meter (of dichterbij) ophoud.
precies. da's helder. Ik ga eens zoeken naar een betaalbare 50mm 1.8 . Wat was de website van Crown ookalweer? bij foka kostte ie 95 euro, wat aan de hoge kant.
zijn er trouwens nog meer "oudere" lenzen die betaalbaar zijn maar toch redelijk tot goed van kwaliteit? een 85mm 1.8 lijkt me schitterend maar op dit moment net te duur voor een prime. Maar ik gok zo dat dat wel komt...
mn kitlens is aan vervanging toe, hij is wrsch heel prima voor op reis, maar ik heb bij vrijwel elke foto het gevoel dattie net niet helemaal scherp is.
zijn er trouwens nog meer "oudere" lenzen die betaalbaar zijn maar toch redelijk tot goed van kwaliteit? een 85mm 1.8 lijkt me schitterend maar op dit moment net te duur voor een prime. Maar ik gok zo dat dat wel komt...
mn kitlens is aan vervanging toe, hij is wrsch heel prima voor op reis, maar ik heb bij vrijwel elke foto het gevoel dattie net niet helemaal scherp is.
[ Voor 54% gewijzigd door knuppelhout op 17-09-2007 12:30 ]
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Crown heeft geen website, alleen advertenties op marktplaats
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Mensen ook ervaring met een namaak batterij met hogere capaciteit?
En die van aq4u.nl, die laden ook gewoon met de standaard lader? (dat ze goed functioneren weet ik van dit topic, maar las recentelijk op andere fora dat ze soms niet opladen met de lader).
En die van aq4u.nl, die laden ook gewoon met de standaard lader? (dat ze goed functioneren weet ik van dit topic, maar las recentelijk op andere fora dat ze soms niet opladen met de lader).
[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 11-10-2007 10:06 ]
Verwijderd
Heb inmiddels 4 exemplaren AQ4U gebruikt met de originele lader en het werkt prima hoor. Twee exemplaren in bezit en al vele malen opgeladen, de andere twee gekocht voor een kennis en 'als service' even vol afgeleverd. Ik had ze besteld via de inkoopactie op eosdigitaal.nl, maar in het envelopje zat kaartje waar inderdaad AQ4U vermeld werd.
Verwijderd
Ik heb er 2 van AQ4U en 1 van de 2 is vorige week retour gegaan omdat hij na een paar seconden in de lader al aangaf dat hij vol was.Nomad schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:04:
Mensen ook ervaring met een namaak batterij met hogere capaciteit?
Je hebt er 6 mnd garantie op dus omruilen was geen probleem, met 3 dagen lag er een nieuwe in de brievenbus.
Verder werken ze perfect!
Duidelijk, aq4u batterijen zal het dan wel worden
, 2 of 3 stuks ofzo, kost werkelijk geen fluit
Verwijderd
Pfff dat is duur man, dik een jaar terug heb ik nog 6 tientjes minder betaald voor notabene een Pentax variant...de Canon variant moet imo wel rond de 300 euro kunnen. Touchdown foto of het fijne Digitalstreet (308) kom je dan op uitVerwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:36:
Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC lens Canon € 385,37
bij konijnenbergkijk pricewatch anders voor nog goedkopere plaatsen
385 is veel te veel, ik adviseer niemand om dat te betalen
Mwoa, zo fijn zou ik digitalstreet niet willen noemen. Ze hebben scherpe prijzen, maar dat is dan weer te merken in service en kennis van zaken. Konijnenberg is nog steeds mijn favo winkel, degelijk advies en altijd service.
Verwijderd
De service van DS is redelijk goed hoor, in ieder geval stukken beter dan KE. Konijn is de overtreffende trap, maar ook bij DS mocht ik gewoon even prutsen en doen
Ik heb er een stuk of drie objectieven vandaan, ben er telkens keurig geholpen.
Dan verschillen onze ervaringen ietwat. Mijn 30d komt er vandaan en toen ik aangaf dat ik er echt 1 overmorgen nodig had vroeg ik hun of ik langs kon komen en 1 mee te nemen en mijn oude (niet goed functionerende 30D) terug kon geven. Geen probleem, na mijn vraag of ze genoeg op voorraad hadden verzekerden ze mij dat ik langs kon komen om te ruilen. Ik ga vanuit groningen naar nijmegen om zeker te zijn dat het goed komt. Eenmaal daar aan gekomen hebben ze helaas geen 30D's, foutje bedankt.
Wel konden ze diezelfde dag nog via de post 1 versturen, en wederom verzekerden ze mij dat hij op tijd zou komen want vandaag verzenden is morgen aankomen. Prima, dacht ik. Nou meneer, we sturen hem wel zonder body dop hoor, want die levert u nu ook niet erbij (had mijn 30d los meegenomen, omdat ik slechts de body wou ruilen, de accesoires zijn verder prima. Had een lens gemonteerd op de body). Toen werd ik echt boos, ze wilden me gewoon een open body sturen omdat die bodydop er niet af kon. Toen ik vervolgens 2 euro neerlegde voor die bodydop op de toonbank zodat de dop wel op de body mee gestuurd zou worden, werd de man wat rood en na overleg kreeg ik een gratis bodydop.
De body kwam 5 dagen later, na vragen van mijn kant geen antwoord behalve: hmm ja spijtig, tja....
Volgens tnt is hij maandag opgehaald bij DS en dinsdag door ze geleverd bij mij, ipv vrijdag opgehaald bij DS en zaterdag afgeleverd bij mij.
Dat ik zonder opgaaf van redenen een duitse versie kreeg vonden ze ook best kunnen, hoewel ik in mijn expliciet neergezet had dat ik een nederlands exemplaar wilde.
Wel konden ze diezelfde dag nog via de post 1 versturen, en wederom verzekerden ze mij dat hij op tijd zou komen want vandaag verzenden is morgen aankomen. Prima, dacht ik. Nou meneer, we sturen hem wel zonder body dop hoor, want die levert u nu ook niet erbij (had mijn 30d los meegenomen, omdat ik slechts de body wou ruilen, de accesoires zijn verder prima. Had een lens gemonteerd op de body). Toen werd ik echt boos, ze wilden me gewoon een open body sturen omdat die bodydop er niet af kon. Toen ik vervolgens 2 euro neerlegde voor die bodydop op de toonbank zodat de dop wel op de body mee gestuurd zou worden, werd de man wat rood en na overleg kreeg ik een gratis bodydop.
De body kwam 5 dagen later, na vragen van mijn kant geen antwoord behalve: hmm ja spijtig, tja....
Volgens tnt is hij maandag opgehaald bij DS en dinsdag door ze geleverd bij mij, ipv vrijdag opgehaald bij DS en zaterdag afgeleverd bij mij.
Dat ik zonder opgaaf van redenen een duitse versie kreeg vonden ze ook best kunnen, hoewel ik in mijn expliciet neergezet had dat ik een nederlands exemplaar wilde.
Ze sturen toch alleen de body terug? Fysiek verschilt er niks aan de Nederlandse of Duitse versie hoor. Alleen de handleiding is anders.
Bij mijn originele bestelling vroeg ik een nederlands model, waar een nederlandse handleiding bij zit. Dat zat er niet, maar daar heb ik verder ook niet over gezeurd, vond het slechts slordig van ze.
Ok
Dat is idd minder fijn. Ik koop mijn spul in duitsland, en krijg ook nederlandse handleidingen
Niet dat't me wat uitmaakt. Maar als je er om vraagt is het wel zo fijn als je 't ook krijgt

[ Voor 32% gewijzigd door Timo op 11-10-2007 18:44 ]
Ik kocht een 30D bij KE, was netjes appart gezet. Bleek echter een doos te zijn van een "lenskit" waar de lens los van verkocht is. Cashback gaf dus een kleine uitdaging,..
Verder kon ik de camera gewoon ff uitproberen.. prima winkel ...
Handleiding was wel NL, maar dan nog, de handleiding is eventueel ook gewoon als PDF te downloaden.
Handleiding was wel NL, maar dan nog, de handleiding is eventueel ook gewoon als PDF te downloaden.
[ Voor 25% gewijzigd door mjl op 16-10-2007 14:29 ]
-------
Daar heb je een uitstekend punt, ik heb ook de doos van een 17-85 KIT (waar nu cashback op zitmjl schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:58:
Ik kocht een 30D bij KE, was netjes appart gezet. Bleek echter een doos te zijn van een "lenskit" waar de lens los van verkocht is. Cashback gaf dus een kleine uitdaging, maar uiteindelijk kreeg ik 250 euro terug ipv 100 (op de lens zat blijkbaar ook cashback)
Verwijderd
Maar je hebt geen streepjescode van de 17-85 want die heeft de eigenaar van dat stukje glasNomad schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:12:
[...]
Daar heb je een uitstekend punt, ik heb ook de doos van een 17-85 KIT (waar nu cashback op zit)...die ga ik ook lekker claimen ook
nope, die zit gewoon op de doosVerwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:21:
[...]
Maar je hebt geen streepjescode van de 17-85 want die heeft de eigenaar van dat stukje glas
Nomad schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:32:
nope, die zit gewoon op de doos, maar ik ga het niet claimen hoor, kheb hem gekocht voor 1oktober, maakte maar een grapje.
Nog een vraagje over de cashback...
Ik overweeg de 30d te halen in een kit samen met de canon17-55IS. Op de 30d zit geen cashback meer, op de lens echter wel. Kan ik evengoed een cashback krijgen? De betreffende site vermeld er nl niets over...?
Ik overweeg de 30d te halen in een kit samen met de canon17-55IS. Op de 30d zit geen cashback meer, op de lens echter wel. Kan ik evengoed een cashback krijgen? De betreffende site vermeld er nl niets over...?
Verwijderd
Ik vermoed dat je gewoon twee dozen meekrijgt, en op de doos van die lens zal je dan de barcode zien die je kunt opsturen.
In mijn geval zat er een streepjecode op de doos met een product code voor de kit, maar als je die opstuurt komt het vast wel goed.Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:49:
Ik vermoed dat je gewoon twee dozen meekrijgt, en op de doos van die lens zal je dan de barcode zien die je kunt opsturen.
Verder even kijken naar de diverse streepjescodes, eventueel degene met het serienummer van de lens dus opsturen ipv de anderen.
-------
Ff dit oude topic oprakelen voor een gek probleem met mijn 30D. Het probleem is dat de ontspanknop niet meer lekker reageert. Ikmoet nu best wel hard drukken voordat de sluiter afgaat. Dus het eerste klikje is voor het scherpstellen, het 2de zou moeten afdrukken, maar er gebeurt pas iets als ik redelijk door druk. Zeer irritant. Is dit een bekend probleem?
/edit: het ging idd om een 30D.
/edit: het ging idd om een 30D.
[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 29-02-2008 11:56 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Lamme shutterbutton, hoor je wel vaker bij intensief gebruik, rondje Rofa
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 22:09 ]
'k heb dat ook gehad bij een 20D, werd er soms gek van, conrtactje laten schoonmaken en het probleem was verholpen.zonoskar schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:05:
Ff dit oude topic oprakelen voor een gek probleem met mijn D30. Het probleem is dat de ontspanknop niet meer lekker reageert. Ikmoet nu best wel hard drukken voordat de sluiter afgaat. Dus het eerste klikje is voor het scherpstellen, het 2de zou moeten afdrukken, maar er gebeurt pas iets als ik redelijk door druk. Zeer irritant. Is dit een bekend probleem?
Hoewel je bij een D30 (ik neem aan dat je dus het aller eerste consumenten digitale EOS model hebt en niet de 30D) je je moet afvragen of het wel de kosten/moeite waard is, zo rond de 300 euro kun je een gebruikte 350D vinden (wel goed zoeken).
[ Voor 17% gewijzigd door mjl op 29-02-2008 09:32 ]
-------
Gezien hij in het 30D topic post denk ik dat het een typfoutje is, maar goed, ons antwoord blijft gelijk en als hij het de kosten waar vind
Is dit makkelijk zelf te doen? Mijn 30D (het was idd geen D30) is nu net meer dan een jaar oud, dus net uit de garantie. Ik ben best handig en heb van die kleine schroevendraaiertjes.mjl schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:31:
'k heb dat ook gehad bij een 20D, werd er soms gek van, conrtactje laten schoonmaken en het probleem was verholpen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
"Net meer dan een jaar oud" betekent niet, dat je aan de goden bent overgeleverd hoor! Je hebt gewoon recht op "ongestoord" genot van het apparaat voor meer dan een jaar. Of ze het garantie noemen of niet, als consument heb je rechten. Stap 1 is altijd je leverancier. Geeft die "niet thuis", dan weet je waar je in het vervolg je gear niet moet kopen. Stap 2 is de importeur. Lijkt me sterk dat er bij Canon geen mouw aan te passen is. Stap 3 is, in het onvoorstelbare geval, inschakeling van je rechtsbijstandverzekering of de consumentenbond ofzo, maar "zelf sleutelen" zou ik in dit geval niet overwegen. Als je echt zou weten wat je deed, vroeg je hier immers geen advies?
Verwijderd
Stap 2 is je rechtsbijstand erop af sturen, niet met de importeur gaan lopen klooien tenzij het niet anders kan. Je kunt even informeren wat ze er standaard mee doen (per mail, zodat je bevestiging hebt), maar als dat niet direct een "we repareren het onder coulance oplevert", niet mee verder gaan en gewoon met je leverancier gaan bakkelijen samen met je rechtsbijstand.
/me heeft dit akkefietje al eens meegemaakt zeg maar. Rechtsbijstand raadde me het bovenstaande aan.
/me heeft dit akkefietje al eens meegemaakt zeg maar. Rechtsbijstand raadde me het bovenstaande aan.
Het gaat wel over de Mediamarkt he? Camera is van 9 jan 2007.
en mijn 30D mag terug voor garantie. Err99. ook zonder lens, na 5 shots. shutter ziet er goed, maar schijn kan bedriegen. ook met een andere accu geprobeerd, zonder grip, met ander CF kaartje, en al een hele nacht zonder stroom gelegen, zelfs de knoopbatterij voor de settings was eruit. mocht helaas niet baten. 
en ik heb een aantal opdrachten staan die ik zou gaan doen die nu dus afgezegd moeten worden.
bijvoorbeeld vanavond.
en ik heb een aantal opdrachten staan die ik zou gaan doen die nu dus afgezegd moeten worden.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Verwijderd
Woon je in de buurt van Rofa (Den Haag), gewoon op eigen initiatief even afspraakje maken en langsgaan. Denk dat ze dit probleem oplossen terwijl je wacht voor een schappelijke prijs.zonoskar schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:05:
Het gaat wel over de Mediamarkt he? Camera is van 9 jan 2007.
Tja, dit los je voor vanavond niet op. Wellicht kan Rofa hier ook uitkomst bieden, maar kun je voor vanavond niet iets regelen bij de lokale fotozaak. Wellicht kun je een 30D / 40D huren voor een weekend? Afhankelijk van de opbrengsten van de opdrachten is dit nog rendabel te krijgen denk ik.Korras schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:11:
en mijn 30D mag terug voor garantie. Err99. ook zonder lens, na 5 shots. shutter ziet er goed, maar schijn kan bedriegen. ook met een andere accu geprobeerd, zonder grip, met ander CF kaartje, en al een hele nacht zonder stroom gelegen, zelfs de knoopbatterij voor de settings was eruit. mocht helaas niet baten.
en ik heb een aantal opdrachten staan die ik zou gaan doen die nu dus afgezegd moeten worden.bijvoorbeeld vanavond.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 10:14 ]
Kun je geen camera lenen/huren? Opdrachten afzeggen i.v.m. kapotte gear gaat je denk ik meer geld kosten in de toekomst...Korras schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:11:
en ik heb een aantal opdrachten staan die ik zou gaan doen die nu dus afgezegd moeten worden.bijvoorbeeld vanavond.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
zoveel brengt het niet op, helaas. de lokale fotoboer is de Combi, en die hebben geen verhuurservice. cameranu is ook nog wel te doen, maar ook die heeft geen verhuurservice. en ik heb geen eigen vervoer om even door te rijden naar konijn, waar ik toch zsm heen moet nu, omdat ik 'm daar gekocht heb.
edit: en na een ritje met Wolfensteijn is 'ie nu weg voor garantie bij Konijn, waar ik ook tijdelijk een 5D heb gehuurd. 17-35 erop, en we kunnen weer. ik moet wel zeggen dat die 5D Ganz Geil is..
edit: en na een ritje met Wolfensteijn is 'ie nu weg voor garantie bij Konijn, waar ik ook tijdelijk een 5D heb gehuurd. 17-35 erop, en we kunnen weer. ik moet wel zeggen dat die 5D Ganz Geil is..
[ Voor 25% gewijzigd door Korras op 02-03-2008 14:25 ]
Firmware update, versie.1.0.6
What has been changed in version 1.0.6 firmware?
The following fixes and improvements have been incorporated.
It allows the latest lens names to be recorded in the Exif information of images taken.
The lens IDs of lenses released after the EOS30D are not in the camera; so these lens names could not be recorded in the Exif information of images. The Lens IDs for the following new lenses are now included, so that the correct lens names will be recorded in the Exif information of images.
EF 14mm f/2.8L II USM *1)
EF 50mm f/1.2L USM *2)
EF 85mm f/1.2L II USM *2)
EF 16-35mm f/2.8L II USM *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 (Not sold in Japan) *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II (Not sold in Japan) *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 USM *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II USM *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS *1)
EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS *1)
The correct lens names for the lenses marked *1) above will be recorded in the Exif information of images.
Lenses marked *2) are added if the firmware is version 1.0.5 or later.
Lenses that are compatible with the Digital Photo Professional 3.2 lens aberration correction function have been added.
More lenses will be supported by the lens aberration correction function of Digital Photo Professional 3.2, Canon's RAW image viewer/editing software.
Specifically, the ten lenses listed in item 1 above have been added. In images taken with these lenses and cameras updated to v1.0.6, the lens aberration correction function can be used.
For other supported lenses, see the user manual for DPP 3.2.
What has been changed in version 1.0.6 firmware?
The following fixes and improvements have been incorporated.
It allows the latest lens names to be recorded in the Exif information of images taken.
The lens IDs of lenses released after the EOS30D are not in the camera; so these lens names could not be recorded in the Exif information of images. The Lens IDs for the following new lenses are now included, so that the correct lens names will be recorded in the Exif information of images.
EF 14mm f/2.8L II USM *1)
EF 50mm f/1.2L USM *2)
EF 85mm f/1.2L II USM *2)
EF 16-35mm f/2.8L II USM *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 (Not sold in Japan) *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II (Not sold in Japan) *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 USM *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II USM *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS *1)
EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS *1)
The correct lens names for the lenses marked *1) above will be recorded in the Exif information of images.
Lenses marked *2) are added if the firmware is version 1.0.5 or later.
Lenses that are compatible with the Digital Photo Professional 3.2 lens aberration correction function have been added.
More lenses will be supported by the lens aberration correction function of Digital Photo Professional 3.2, Canon's RAW image viewer/editing software.
Specifically, the ten lenses listed in item 1 above have been added. In images taken with these lenses and cameras updated to v1.0.6, the lens aberration correction function can be used.
For other supported lenses, see the user manual for DPP 3.2.
This footer is intentionally left blank
Hoe heb je dat laten schoonmaken dan? De reparateur die ik ken zegt dat er niks schoon te maken valt en dat er een nieuwe knop-assembly in moet.mjl schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:31:
'k heb dat ook gehad bij een 20D, werd er soms gek van, conrtactje laten schoonmaken en het probleem was verholpen.
Verwijderd
Ik heb sinds van de week een vaag 'probleem' met m'n 30D:
Bij het schieten in de M stand (zit met regelmaat op 1/30) blijft de cam -zo af en toe- na het shot op busy staan en kan ik alleen maar verder als ik 'em uit en aan zet.
De accu's zijn volgens de indicator nog proppievol en in de A stand is er ook niks aan het handje (is dan wel 1/250 maar goed, mag niet uitmaken zou je zeggen).
Iemand een idee of ontbreekt er nog info van mijn kant?
Bij het schieten in de M stand (zit met regelmaat op 1/30) blijft de cam -zo af en toe- na het shot op busy staan en kan ik alleen maar verder als ik 'em uit en aan zet.
De accu's zijn volgens de indicator nog proppievol en in de A stand is er ook niks aan het handje (is dan wel 1/250 maar goed, mag niet uitmaken zou je zeggen).
Verwijderd
als je meerdere CF kaarten ter beschikking hebt kan je is met verschillende kaartjes testen, al denk ik niet dat het probleem daar zit, maar eerder een softwareprobleempje in je cam zelf (aangezien je het niet op alle standen hebt)..
Verwijderd
Yep, de foto wordt gemaakt, opgeslagen maar daarna gaat de cam in de 'busy' stand.ThomasW schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:48:
Wordt de foto wel opgeslagen?
CF kaartje mag geen verschil uitmaken omdat het op A nog nooit is gebeurd.
Lange sluitertijd en noise reduction aanstaan in de custom functies? Dan staan hij nog een tweede foto te maken met de sluiter dicht. Wilde gok..... enige wat mij te binnen schiet. Probleem komt mij niet bekend voor.Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:45:
Ik heb sinds van de week een vaag 'probleem' met m'n 30D:
This footer is intentionally left blank
enige ook wat mij te binnen schiet, anders even een reset doen, dan staan iig geen software instellingen verkeerd..werkt dat niet, dan naar canon ermee. Komt mij ook niet bekend voor.ajhaverkamp schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:45:
[...]
Lange sluitertijd en noise reduction aanstaan in de custom functies? Dan staan hij nog een tweede foto te maken met de sluiter dicht. Wilde gok..... enige wat mij te binnen schiet. Probleem komt mij niet bekend voor.
Verwijderd
Nope, veel langer dan 1/25 ga ik niet en dan doet ie het zo af en toe.
Ik zal eens gaan testen met een partij shots op 1/30, 1/60 (M) en 1/250 (A).
Verder heb ik nog een maand of 3 garantie maar ja.....wekenlang naar Etbass is ook niet je van het
Een reset doe ik daarna dan wel!
Ik zal eens gaan testen met een partij shots op 1/30, 1/60 (M) en 1/250 (A).
Verder heb ik nog een maand of 3 garantie maar ja.....wekenlang naar Etbass is ook niet je van het
Een reset doe ik daarna dan wel!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 12:18 ]
en mijn 30D is eindelijk weer terug.. 4 weken weggeweest, en het bleek dus toch de sluiter/spiegel te zijn. die was niet op voorraad bij ETB, en moest appart besteld worden.
in ieder geval heb ik 'm weer.
Die lenzen heb ik toch niet, maar iemand al geupgrade naar firmware 1.0.6 ?
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Waar is je tweaker spirit
Ik ben de batterij aan het opladen voor het flashen, over ±1 uur meer....
Verwijderd
Er is geen connectie tussen sluiter en spiegel.....Korras schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:18:
en mijn 30D is eindelijk weer terug.. 4 weken weggeweest, en het bleek dus toch de sluiter/spiegel te zijn. die was niet op voorraad bij ETB, en moest appart besteld worden.
Dus wat was het nu eigenlijk?
Tweaker spirit is aanwezig hoor, zolang het maar nut heeft. Dat heeft dit voor mij duidelijk niet.GoT schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:01:
Waar is je tweaker spirit![]()
Hier hetzelfde, die lenzen gebruik ik niet, dus laat ook maar lekker
Tweaken hoeft niet altijd nuttig te zijn, soms is het voor de fun.
Inmiddels geflashed naar 1.0.6 en mijn camera leeft nog
Tja... wel of niet flashen: het kost toch niets en zolang je batterij vol is, is het risico minimaal.
Ik heb die lenzen ook niet, maar misschien iemand in mijn fotoclubbie wel of misschien dat je het ooit van iemand kan lenen/huren om het uit te testen.
Who knows, het is altijd handig om de laatste versie te hebben.
Inmiddels geflashed naar 1.0.6 en mijn camera leeft nog
Tja... wel of niet flashen: het kost toch niets en zolang je batterij vol is, is het risico minimaal.
Ik heb die lenzen ook niet, maar misschien iemand in mijn fotoclubbie wel of misschien dat je het ooit van iemand kan lenen/huren om het uit te testen.
Who knows, het is altijd handig om de laatste versie te hebben.
offtopic:
Edit: grappig hoor, die lemmings, 1 april zeker ?
Edit: grappig hoor, die lemmings, 1 april zeker ?
[ Voor 16% gewijzigd door GoT op 07-06-2008 12:15 ]
Verwijderd
Is dit een goede aanbieding? De EOS 30D Body voor 595,00 http://www.kamera-express...age=product&product=17178 of kun je nu beter kijken voor de nieuwere EOS 400D?
replaced: shutter/mirror/optical unit (parts). dat is wat er op de reparatie bon stond. wat het nu specifiek is, zullen we nooit weten.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:47:
[...]
Er is geen connectie tussen sluiter en spiegel.....
Dus wat was het nu eigenlijk?
Verwijderd
Het zijn 2 totaal verschillende camera's maar dat is al veelvuldig besproken. Hou ze allebei even beet en je weet welke van de 2 je wilt hebben.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:48:
Is dit een goede aanbieding? De EOS 30D Body voor 595,00 http://www.kamera-express...age=product&product=17178 of kun je nu beter kijken voor de nieuwere EOS 400D?
De ergonomie en het bedieningsgemak van de 30D zijn m.i. vele malen beter, voorbeeldfoto's kan je overal vinden dus even zelf wat moeite doen.
Alles valt en staat bij je glas.
Update is hier ook gelukt.
Verder doet hij het nog prima.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik zit ook te kijken voor een niewe body, nu wilde ik gewoon simpel gaan voor de 400D en dan zou ik een grip krijgen. M'n budget was dus ongeveer 400 (en een beetje) euro.
Nu zat ik eens te kijken en kwam ik op 2e hands 30D's uit als mogenlijke optie aangezien dat toch meer cam is.
maargoed nu heb ik bv contact met iemand voor een 30D, met 9K op de teller:), buitenkant is in zeer goede conditie, neit zover uit de buurt én uit te testen ( altijd belangrijk) voor 475 euro. Enige minpunt is de leeftijd van 20 maanden, dus ruim buiten de garantie.
Nu was m'n 300D dat ook toen ik die overkocht, maargoed.
Iemand nog iets zinnigs hierover te zeggen wat ik echt moet weten of rekening mee houden ? 400D VS. 30D discussie hoeft neit dat weet ik wel en ook weet ik dat een nieuwe 30D 'maar' 600 euro is maar zo groot is m'n budget simpelweg niet
Nu zat ik eens te kijken en kwam ik op 2e hands 30D's uit als mogenlijke optie aangezien dat toch meer cam is.
maargoed nu heb ik bv contact met iemand voor een 30D, met 9K op de teller:), buitenkant is in zeer goede conditie, neit zover uit de buurt én uit te testen ( altijd belangrijk) voor 475 euro. Enige minpunt is de leeftijd van 20 maanden, dus ruim buiten de garantie.
Nu was m'n 300D dat ook toen ik die overkocht, maargoed.
Iemand nog iets zinnigs hierover te zeggen wat ik echt moet weten of rekening mee houden ? 400D VS. 30D discussie hoeft neit dat weet ik wel en ook weet ik dat een nieuwe 30D 'maar' 600 euro is maar zo groot is m'n budget simpelweg niet
En een 2e hands 20d? Als je geen spotmeter nodig hebt heeft die wel een goede prijs/kwaliteit verhouding i.m.o.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Zou ook een optie kunnen zijn, al hou ik het liever bij de 400D of de 30D, vanwege de beruchte 30D concert-sensor (al zou die van de 20D niet erg veel verschillen lijkt me) en eht 2,5"schermpje wat erg welkom is !
da's gewoon dezelfde sensor.
Maar indd, de 30d heeft nog wat meer kleine verbeteringen en het prijsverschil is niet zo heel groot meer.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
* Oemfoefoe is erg benieuwd wat hiermee wordt bedoeld.sapphire schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:03:
Zou ook een optie kunnen zijn, al hou ik het liever bij de 400D of de 30D, vanwege de beruchte 30D concert-sensor (al zou die van de 20D niet erg veel verschillen lijkt me) en eht 2,5"schermpje wat erg welkom is !
Paar partyfotografen fotograferen met de 30D en ik zelf ook. We hebben wel foto's van de 30D laten zien die op 3200 genomen zijn en daarna nog een 2 stop op de computer gepusht zijn. Dan valt de ruis nog mee op webformaat.
Nomad schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:27:
Paar partyfotografen fotograferen met de 30D en ik zelf ook. We hebben wel foto's van de 30D laten zien die op 3200 genomen zijn en daarna nog een 2 stop op de computer gepusht zijn. Dan valt de ruis nog mee op webformaat.
Dit is btw iso 12.800 + een beetje (half stopje oid) geloof ik

[ Voor 33% gewijzigd door Henk op 03-04-2008 13:52 ]
Dat er 30D-ers zijn bij parties was mij wel bekend ja.....maar dat de sensor daardoor zo geliefd is, is nieuw voor mij.
* Oemfoefoe is blij met z'n 30D
* Oemfoefoe is blij met z'n 30D
[ Voor 1% gewijzigd door Oemfoefoe op 04-04-2008 00:36 . Reden: Typo ]
Verwijderd
Wat doet die concert sensor?sapphire schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:03:
Ehh...
Oemfoefoe schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:25:
[...]
* Oemfoefoe is erg benieuwd wat hiermee wordt bedoeld.
Nomad schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:27:
DusHenk schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:38:
[...]
3200+2 á 2,5 is wel het randje btw
iso12.800+ werkt nog net, maar daarboven wordt het eigenlijk te zichtbaar, hangt ook wel een beetje van de belichting van je originele foto af.
Dit is btw iso 12.800 + een beetje (half stopje oid) geloof ik
[afbeelding]
even dacht ik dat mijn sluiter stuk was, maar het bleek dat een rubbertje achterop mijn 10-22 wat los gegaan was en die blokkeerde mijn sluiter.
Weer wat geleerd
, maar liever een rubbertje dat zo weer vast zat, dan een stukke sluiter.
Weer wat geleerd
[ Voor 199% gewijzigd door Nomad op 07-06-2008 11:20 ]
Verwijderd
Sluiter is altijd makkelijk te controleren, lens van de cam, shot maken en als ie niet volledig belicht is, is je sluiter

Yup, dat is ook wat ik gedaan heb.
Toen ik de 10-22 eraf haalde zag ik he losse rubbertje al, toen had ik al een vermoeden
.
Anyway, hoop niet dat de sluiter erdoor beschadigd is, maar zo te zien valt het mee.
Vond het al wel snel om na 6k foto's een stukke sluiter te hebben
Wat is die 10-22 trouwens toch een contrast monster, ongelovelijk. Dat doet geen enkele andere lens van mij, ook mijn tele niet.
Toen ik de 10-22 eraf haalde zag ik he losse rubbertje al, toen had ik al een vermoeden
Anyway, hoop niet dat de sluiter erdoor beschadigd is, maar zo te zien valt het mee.
Wat is die 10-22 trouwens toch een contrast monster, ongelovelijk. Dat doet geen enkele andere lens van mij, ook mijn tele niet.
[ Voor 19% gewijzigd door Nomad op 07-06-2008 11:55 ]
Ja klopt idd, dat hoorde je ook aan het geluid (spiegel geluid versus sluiter geluid)simon schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:59:
je spiegel blokkeerde hij, ik denk niet je sluiter, die zit vlak voor je sensor.
Nomad schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:13:
even dacht ik dat mijn sluiter stuk was, maar het bleek dat een rubbertje achterop mijn 10-22 wat los gegaan was en die blokkeerde mijn sluiter.
Weer wat geleerd, maar liever een rubbertje dat zo weer vast zat, dan een stukke sluiter.
Nomad schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:54:
Yup, dat is ook wat ik gedaan heb.
Toen ik de 10-22 eraf haalde zag ik he losse rubbertje al, toen had ik al een vermoeden.
Zals gezegd, nit je sluiter maar je spiegel dus je sluiter kan zo niet beschadigd zijn .....Nomad schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:24:
[...]
Ja klopt idd, dat hoorde je ook aan het geluid (spiegel geluid versus sluiter geluid)
[ Voor 9% gewijzigd door mjl op 08-06-2008 15:27 ]
-------
Klopt inderdaad, maar eigenlijk bedoelde ik ook niet specifiek mijn sluiter, maar gewoon het hele mechanisme, dus sluiter en spiegel mechanisme.
Je hebt absoluut gelijk, je sluiter zit achter je spiegel en als die geblokkeerd wordt door iets dan kan je er vanuit gaan dat je spiegel ook al niet lekker meer klapte
.
Je hebt absoluut gelijk, je sluiter zit achter je spiegel en als die geblokkeerd wordt door iets dan kan je er vanuit gaan dat je spiegel ook al niet lekker meer klapte
Iemand nog tips over waar ik op moet letten bij aankoop van 2e hands 30D van 1,5 jaar oud met 15.000 kliks op de teller voor 500 euro, behalve dode pixels? Is dat een redelijk bedrag of kan ik beter even verder checken?
Hoe lang gaat zo'n sluiter gordijn eigenlijk mee?
Hoe lang gaat zo'n sluiter gordijn eigenlijk mee?
Verwijderd
1,5 jaar? Dat ding kost twee pepernoten atm, daarvoor ging ik mezelf niet met een tweedehands opzadelen eigenlijk...
500 euro zou ik er 2e hands niet voor geven.
400 euro zou ik het misschien wel voor doen, maar inderdaad, nieuw kost hij 580 ofzo?, misschien wel goedkoper nog. Dan is nieuw ook wel erg fijn
400 euro zou ik het misschien wel voor doen, maar inderdaad, nieuw kost hij 580 ofzo?, misschien wel goedkoper nog. Dan is nieuw ook wel erg fijn
Oke, nieuw voor 580 ergens. Thanks voor de tip guys.Nomad schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:23:
Verwijderd
Ik heb een vraagje: mijn 30d is nog nooit ge-update, is dat ook werkelijk noodzakelijk? of loop ik niet zo veel mis?
pricewatch: Canon EOS 30D:
€ 550,-
En dan te bedenken dat ik er vorig jaar € 800 (na cashback) voor heb betaald.
Maar het is het wel waard
€ 550,-
En dan te bedenken dat ik er vorig jaar € 800 (na cashback) voor heb betaald.

GoT schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:34:
pricewatch: Canon EOS 30D:
€ 550,-
En dan te bedenken dat ik er vorig jaar € 800 (na cashback) voor heb betaald.![]()
't kost ook geen zak meer .... het is duidelijk dat je met een nieuwe (nieuw model dan ook (40D)) je te veel betaald. Ik wacht wel weer 2 modellen verder tot ik er weer 1 (2dehands net niet nieuwste model) ga aanschaffen ...Nomad schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:23:
-------
Verwijderd
Dat staat geheel los van elkaar.Nomad schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:18:
Klopt inderdaad, maar eigenlijk bedoelde ik ook niet specifiek mijn sluiter, maar gewoon het hele mechanisme, dus sluiter en spiegel mechanisme.
Je hebt absoluut gelijk, je sluiter zit achter je spiegel en als die geblokkeerd wordt door iets dan kan je er vanuit gaan dat je spiegel ook al niet lekker meer klapte.
Hoe zit het eigenlijk met geheugen kaarten en de 30D.
Er zijn nu ondertussen aardig betaalbare 16GB kaarten in omloop. Doen deze het in combinatie met de 30D? Voor mn vakantie zit ik rond te kijken naar wat extra geheugen.
Extra flashkaarten ligt daarbij voor de hand, onbreekbaar, geen extra stroom nodig, geen extra ruimte nodig, en relatief goedkoop per GB. Voor Transcend 133x zit je nu al op zo'n 3.5 euro per GB wat een redelijke prijs is. Het moet alleen wel passen. Iemand al geprobeerd? Of ergens specificaties van gezien?
Edit: toch nog gevonden in de notes op de canon specificatie site:
Er zijn nu ondertussen aardig betaalbare 16GB kaarten in omloop. Doen deze het in combinatie met de 30D? Voor mn vakantie zit ik rond te kijken naar wat extra geheugen.
Extra flashkaarten ligt daarbij voor de hand, onbreekbaar, geen extra stroom nodig, geen extra ruimte nodig, en relatief goedkoop per GB. Voor Transcend 133x zit je nu al op zo'n 3.5 euro per GB wat een redelijke prijs is. Het moet alleen wel passen. Iemand al geprobeerd? Of ergens specificaties van gezien?
Edit: toch nog gevonden in de notes op de canon specificatie site:
Toch zou ik graag ervaring weten of het nog belemmering oplevertCompatibele met alle capaciteiten, inclusief geheugenkaarten van 2 GB en meer
[ Voor 17% gewijzigd door Get!em op 25-06-2008 09:54 ]
Afgezien van het feit dat mijn 30D (specifiek gevalletje) een traag kreng is, werkt 8GB prima hier, en ook bij bijvoorbeeld Nomad en Neo
Thanks, weet ik genoeg. Nog even een maandje wachten en de geheugen prijzen zakken toch wel weer. Zit ik dan misschien wel net onder de 3 euro p GB. Toch pas in augustus wegHenk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:57:
Afgezien van het feit dat mijn 30D (specifiek gevalletje) een traag kreng is, werkt 8GB prima hier, en ook bij bijvoorbeeld Nomad en Neo
Ik vind die 8gb dingen van transcend erg fijn. Past veel op, maar toch vol te krijgen. Tijdens een vakantie daardoor niet alles op 1 kaartje, maar op 2 of 3. Ohja, ik schiet dan wel raw en ik wissel soms wanneer het nog niet vol is, om zo wat risico spreiding te doen.
8gb is 800 raws ook ongeveer, iets meer soms.
Waarom is jouw 30D zo traag? Ben ik erg benieuwd naar, want kun je 'm dan niet laten repareren?Henk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:57:
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Dunno, afwijkend productiegevalletje ofzo. ik heb hem nog niet weggebracht omdat ik in de eerste instantie niet zonder cam kon, en hij op het moment in Josh zijn tas zit omdat zijn 40D over de huizen is, en ik over 3 weken op vakantie ga en die cam dan echt MOET hebbenJoepv schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:10:
[...]
Waarom is jouw 30D zo traag? Ben ik erg benieuwd naar, want kun je 'm dan niet laten repareren?
Dus wordt na mijn vakantie
[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 25-06-2008 11:15 ]
Inderdaad. Transcend bevalt me prima. Nu 2x 4gb kaartjes. Toch had ik bij niet zuinig schieten, zaterdag in 1 dag 8 gb vol met 2 camera's (vliegshow leeuwarden) (1000 foto's in RAW). Vakantie maar even iets zorgvuldigerNomad schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:00:
Ik vind die 8gb dingen van transcend erg fijn. Past veel op, maar toch vol te krijgen. Tijdens een vakantie daardoor niet alles op 1 kaartje, maar op 2 of 3. Ohja, ik schiet dan wel raw en ik wissel soms wanneer het nog niet vol is, om zo wat risico spreiding te doen.
Overigens is de transcend 133x de helft van de prijs van sandisk extremeIII terwijl ze even snel zijn

@ Henk: is er niet toevallig 1 van de pinnetjes omgebogen/afgebroken in je camera kaartlezer? Even kijken met een klein lampje. Bij kromme kun je proberen deze voorzichtig terug te buigen (langzaam, anders breekt hij onmiddelijk). Laatst nog met een kaartlezer gehad, die ook traag reageerde.
Neuh, dat lijkt me sterk, deze traagheid heeft hij van begin af aanGet!em schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:57:
@ Henk: is er niet toevallig 1 van de pinnetjes omgebogen/afgebroken in je camera kaartlezer? Even kijken met een klein lampje. Bij kromme kun je proberen deze voorzichtig terug te buigen (langzaam, anders breekt hij onmiddelijk). Laatst nog met een kaartlezer gehad, die ook traag reageerde.
Maar Josh moet dat ding maar ff bekijken dan
vreemd, met verschillende kaarten ook? maarja, zou 'm wel wegbrengen als je tijd er voor hebt, is toch een duur stuk speelgoed dat goed moet functioneren (ondanks dat je een nog duurder 1d speeltje hebt
)
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Jup, heb sandisk Extreme III 4GB geprobeerd, Lexar 133x 4GB, Transcend 133x 8GB, Extreme IV 4GB... helpt allemaal niets.Joepv schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:31:
vreemd, met verschillende kaarten ook?
zodra ik terug ben van vakantie, over ruim anderhalve maandmaarja, zou 'm wel wegbrengen als je tijd er voor hebt, is toch een duur stuk speelgoed dat goed moet functioneren (ondanks dat je een nog duurder 1d speeltje hebt)
Verwijderd
Ik heb sinds een aantal weken een 30d gekocht met een tamron 28-75 mm lens. Nou viel me op dat de foto's die ik maakte erg onscherp waren. Even getest met m'n 50 mm lens en ik kon zien dat de 50 mm stukken scherper is dan de tamron
Voor de gein ook even zelfde foto gemaakt met 50 mm op m'n 300d en tot mijn verbazing vond ik de foto van de 300d scherper (niet veel maar toch) iets wat ik niet had verwacht. Iemand daar ervaring mee? tis een tweedehandsje maar dat is mijn 300 d ook.
(foto's ff weggehaald)
Voor de gein ook even zelfde foto gemaakt met 50 mm op m'n 300d en tot mijn verbazing vond ik de foto van de 300d scherper (niet veel maar toch) iets wat ik niet had verwacht. Iemand daar ervaring mee? tis een tweedehandsje maar dat is mijn 300 d ook.
(foto's ff weggehaald)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 19:57 ]
Verwijderd
Links zijn dood, maar de 300D is op 100% scherper: zwakker AA-filter en minder megapixels.
Verwijderd
Aha dat wist ik dus niet. Nou is het verschil met de 50 mm niet wereld schokkend maar het viel me wel op. Dus als ik de foto's van de 30d scherper wil dan moet ik met photoshop aan de slag?
Verwijderd
De foto's heb ik niet gezien, maar als je echt twijfels hebt over de scherpte van de Tamron dan ligt dit niet aan het AA-filter en de MP's. Je hebt onscherp, scherp en iets scherper. Bij serieuze onscherpte kan je eens een focus chart gebruiken om te checken of de combo 30D + 28-75 geen front- of backfocus heeft. Wanneer dit wel het geval is, kan dit afgesteld worden. Wie dit bij een Tamron lens doet weet ik niet, de importeur weet 't vast wel.
Verwijderd
50mm vs 50mm op beide camera's, dan zou het aan een focusprobleempje kunnen liggen. De rest zit in de sensor + AA-filter en je sharpening e.d.
Verwijderd
ik zal proberen om de foto's nog een keer te uploaden. via mijn punt.nl weblog ging het niet. Iemand een suggestie waar het wel kan?
Front of back focus? Ik vrees dat ik dan toch even moet gaan googlen. Bedankt voor de reacties alvast.
Front of back focus? Ik vrees dat ik dan toch even moet gaan googlen. Bedankt voor de reacties alvast.
Verwijderd
Ik heb een focus chart gedownload en geprint. met de 28-75 lens heeft mijn camera een beetje last van back focus. Dus ik ga morgen met tamron en/of canon bellen om te kijken of dit verholpen kan worden. (en zo ja hoe duur dat is.) Bij de 50 mm lens zag ik tussen de twee camera's weinig verschil. Bedankt voor de reacties in ieder geval.