Het grote Canon EOS 30D dSLR topic

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 16.024 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 20:35
Wat wil je er mee gaan doen dat zichtbaar wordt dat er ooit een immitatie accu in je body heeft gezeten? Je krijgt toch ook nog gewoon garantie als je ooit met een 3th party lens hebt geschoten.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zit ook weer wat in... ik ga hem maar gewoon bestellen! Echt niet normaal joh dat verschil tussen de Canon en die van Aq4u... zo wil ik ook een zonnekap voor mn 17-85, vragen ze ook gewoon ruim 30 euro voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 23:08

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 07:54:
Ja zit ook weer wat in... ik ga hem maar gewoon bestellen! Echt niet normaal joh dat verschil tussen de Canon en die van Aq4u... zo wil ik ook een zonnekap voor mn 17-85, vragen ze ook gewoon ruim 30 euro voor 8)7
van die "nep" accu's heb ik er ook een paar gehad, na een tijdje worden ze wat "moe" terwijl de originelen van Canon het wat langer uit houden.

Echter: een nep accu is ~10 euro... een Canon accu 40-50... en een "echte" gaat niet 4-5x langer mee (die gaat ook een keer den pijp uit ...).

Gewoon halen dus, tegen de tijd dat ie weer "moe" wordt gewoon een nieuwe bestellen en de oude weg gooien (of markeren met een kras zodat je weet welke het "slechtst" is). Op het forum van eosdigitaal is ook een "inkoop actie" een accu mannetje uit den haag die bij elke bestelling 1 euro afdraagt aan het betreffende forum.

[ Voor 8% gewijzigd door mjl op 13-08-2007 09:40 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 16:21

qless

...vraag maar...

Gisteren eens een gelegenheid gehad om AI Servo eens goed te proberen...Wat een verschil met de 350D zeg... de 30D haalt echt een veel beter tempo :)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de eerste?

http://www.dpreview.com/news/0708/07082010canoneos40d.asp

Aankondiging op dpreview van de 40d :-)

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52

breinonline

Are you afraid to be known?

Bij lange na niet, er bestaat al een compleet topic: Canon 30D opvolger specs gelekt @ Amazon.com -> 40D

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo, dit topic is een beetje in slaap gesukkelt. Ik neem aan dat degene met een 30D niet massaal zijn overgestapt op een 40D, dus stel ik nog maar een vraag:

Ben sinds kort ook in het bezit van een 30D, en hierbij een batterygrip. Bij deze battery grip zit een insteeklade voor normale penlite batterijen. Hiervan passen er 6 in.

Heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd, of is de energie uit de batterijen zoveel korter van duur dan uit de originele accus?

Ik doel dan op: als ik er nou 6 batterijen met 2500mAh of hoger in stop, levert dit minder tijd op dan 2 accus van 1300mAh van Canon? Ik zit net even te kijken, en de normale batterijen leveren dan een 1.2V en de accus leveren 7.4V , dus ik verwacht inderdaad dat het wel een klein verschil maakt. Iemand ervaringen?

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 23:29
Get!em schreef op donderdag 13 september 2007 @ 08:47:
Zo, dit topic is een beetje in slaap gesukkelt. Ik neem aan dat degene met een 30D niet massaal zijn overgestapt op een 40D, dus stel ik nog maar een vraag:

Ben sinds kort ook in het bezit van een 30D, en hierbij een batterygrip. Bij deze battery grip zit een insteeklade voor normale penlite batterijen. Hiervan passen er 6 in.

Heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd, of is de energie uit de batterijen zoveel korter van duur dan uit de originele accus?

Ik doel dan op: als ik er nou 6 batterijen met 2500mAh of hoger in stop, levert dit minder tijd op dan 2 accus van 1300mAh van Canon? Ik zit net even te kijken, en de normale batterijen leveren dan een 1.2V en de accus leveren 7.4V , dus ik verwacht inderdaad dat het wel een klein verschil maakt. Iemand ervaringen?
Naja misschien geen ervaring maar ik heb in ieder geval het idee iets bij te hebben gedragen.

Ik heb zelf geen grip (ook geen 30D :P) en mn natuurkunde is ook niet je-van-het, maar als je 6 AA batterijen in serie (ik neem aan serie) zet heb je toch 7,2V maar de stroom 2500mAh blijft hetzelfde. De accu's van canon leveren 1300mAh, maar die zouden niet in serie staan, anders zou je 15,8V krijgen, dus parallel en dan mag je (correct me if i'm wrong) de stroom bijelkaar optellen, 2600mAh.

Als dit gezever van me klopt zouden de 2 accu's langer mee gaan.

Behalve dit leveren de goedkopere (namaak) accu's al bijna altijd meer mAh (1800mAh BP511 voor m'n 10D) en lijken me die veel gemakkelijker op te laden en mee te nemen :P Maar aan de andere kant zijn de AA batterijen wel weer handig als backup en gebruik je ze ook voor de flitser.

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

Ander voordeeltje is dat je, in geval van lege accu's, bij erg veel winkels (van supermarkt tot electrozaak) snel even een setje AA's kan kopen. Met de BP-511 zul je een fotozaak in de buurt moeten hebben.

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
maar met die AA's kan je maar heel weinig foto's maken, dus echt alleen voor uiterste noodgevallen.
Deed met GP2500 accu's zo'n 50 of 60 foto's zonder flits :) Dus reken er maar op dat niet-oplaadbare batterijtjes het nog een stuk minder lang uithouden.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 21:17
abrakadaver schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:54:
maar met die AA's kan je maar heel weinig foto's maken, dus echt alleen voor uiterste noodgevallen.
Deed met GP2500 accu's zo'n 50 of 60 foto's zonder flits :) Dus reken er maar op dat niet-oplaadbare batterijtjes het nog een stuk minder lang uithouden.
Ik heb hem tijdens mijn vakantie veel gebruikt met AA batterijen (niet oplaadbare Ultra M3's) en toen hield hij het toch wel een stuk langer uit: +- 200 clicks met daarnaast review op 8 seconden en IS vrijwel altijd aan...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:06

Toff

FP ProMod
Toch klopt het "gezever" (NOT) van Mr.B theoretisch gewoon. Het verschil tussen 2x1300=2600 mAh en de GP2500's zou verwaarloosbaar moeten zijn. Het verbaast me dat er in de praktijk zo veel verschil is: 50-60, zeg 200, tegenover wat is het, 600-700 met één accu, toch minstens 1000 met twee?

Overigens zet ik mijn vraagtekens bij die steeds doller wordende claims op imitatieaccu's. Ik heb zelf ook een "1800 mAh" BP511 voor erbij. Nog niet de kans gehad om hem leeg te schieten met m'n 40D, netzomin als de originele, maar m'n Lenmar "700 mAh" voor in m'n 350D gaat zeker 30% minder lang mee als de originele van 720 mAh.

Verwijderd

Mijn nepperts doen het langer dan de originele Canon accu's. Maar dan nog, al gaan ze korter mee, voor de prijs van één orignele accu kan ik vijf neppers halen. No brainer :)

• abrakadaver
hmm, die ultra M3's houden het dus langer uit, handig om te weten. (hoewel ik dat bracketje nooit bij me heb)

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik had het ook al uitgerekend dat het 2500 tegenover 2600mAh zou worden, maar zoals al blijkt uit de reacties, zit er stiekem toch meer verschil in dan de getallen doen beweren.

De originele accus van canon en de imitaties zit inderdaad ook wel verschil in. Een originele blijft veel langer in zn "nieuw" staat, dus op de maximale capaciteit na veel opladen. De imi's zakken al sneller weg naar mindere capaciteiten.

In iedergeval zal het dus wel handig zijn in geval van nood om van die penlites erin te kunnen zetten.

Zo, nu eerst maar weer eens foto's schieten, want zolang ik gewoon in nederland ben is er overal wel een stopcontact te vinden :)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 09:53
ik krijg mijn 30D niet onder vista herkend. De laatste software is geïnstalleerd, en heb ook e.e.a. met WIA en PTP drivers geprobeerd, maar van beide wordt de installatie halverwege afgebroken. Heeft iemand tips??

Verwijderd

Cardreader halen voor een tientje ;)

• Toff

Toff

FP ProMod
Toch heb je cardreaders en cardreaders... Een brakke (?) Sweex "leesalles" haalde met CF Sandisk Extreme III niet eens 3 MB/sec. bij mij. Deze haalt in de zelfde opstelling bijna 15 MB/sec. Mogelijk met een snellere PC de geclaimde 20 MB/sec. Een kwartier of 3 minuten, om m'n foto's op de PC te zetten, dat scheelt toch flink, minstens 1x per week. Is mij de twee tientjes meerprijs wel waard. Hier nog een link naar een performance test.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Lichtelijk offtopic, maar die lezer heb ik ook en het maakt best wel een verschil. :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

107mb schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:48:
ik krijg mijn 30D niet onder vista herkend. De laatste software is geïnstalleerd, en heb ook e.e.a. met WIA en PTP drivers geprobeerd, maar van beide wordt de installatie halverwege afgebroken. Heeft iemand tips??
Dat is wel vreemd. Mijn 30D wordt direct (zonder installatie van software) herkend. Ik kan zelfs in de explorer bestanden verwijderen en verplaatsen. De explorer van XP pikte dit niet (met de installatie van de software want zonder werd de 30D niet herkend).

Heb je wel alle updates geïnstalleerd? (Ik heb wel de 32bit versie :) .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 03-10 09:53
sorry, ben niet duidelijk genoeg geweest. Vista herkent de camera wel (in de verkenner) maar de eos utility niet. Cardreaders heb ik genoeg, maar ik vind het ideaal dat zodra je de cam aan de pc koppelt, de eos utility opstart, en de nieuwe foto´s in de juiste map worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Heb je in het setup-menu van de 30D al eens het kopje communication gewijzigd? Dat zou de manier van communiceren via USB met de camera moeten wijzigen.

[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 14-09-2007 06:33 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
aangezien de 30D errug mooi in de aanbieding is sinds de presentatie van de 40D ben ik van plan een body te kopen. echter: wat is een goeie lens voor mijn wensen?
ik wil er portretten mee kunnen maken, ik koop er wrsch zowiezo een 50mm prime bij, maar eis 2 is dat ie handig is voor reisfotografie. Het moet dus een zoompje zijn. Daarnaast moet ie niet al te belachelijk duur zijn.
Oftewel: een allround lensje die ik als 1e "kit" lens kan gebruiken.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
knuppelhout schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:30:
aangezien de 30D errug mooi in de aanbieding is sinds de presentatie van de 40D ben ik van plan een body te kopen. echter: wat is een goeie lens voor mijn wensen?
ik wil er portretten mee kunnen maken, ik koop er wrsch zowiezo een 50mm prime bij, maar eis 2 is dat ie handig is voor reisfotografie. Het moet dus een zoompje zijn. Daarnaast moet ie niet al te belachelijk duur zijn.
Oftewel: een allround lensje die ik als 1e "kit" lens kan gebruiken.
17-85/4.0-5.6IS does the trick, zeker met een 50/1.8 erbij als portretbeestje is dat gewoon de keuze imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:53

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Henk schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:32:
[...]

17-85/4.0-5.6IS does the trick, zeker met een 50/1.8 erbij als portretbeestje is dat gewoon de keuze imho :)
Een sigma 17-70 doet hetzelfde truucje naar mijn mening beter want die is geschikter voor landschapfotografie e.d. door de mindere vervorming en CA. Daarnaast een stuk goedkoper.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij landschappen boeit die vervorming dus weer amper en beiden vervormen stevig. Vraag is of je €150,- overhebt voor een IS en gegarandeerde compatibiliteit in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nomad schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:42:
[...]

Een sigma 17-70 doet hetzelfde truucje naar mijn mening beter want die is geschikter voor landschapfotografie e.d. door de mindere vervorming en CA. Daarnaast een stuk goedkoper.
Mis je wel de USM en IS... wel lichtsterker.

Maar, inderdaad, het is een mogelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
ik zou denk ik wel het prijsverschil over hebben voor de 17-85 tov de 17-70... 't is echt een ideaal reisgenootje :)
Vooral samen met een 50mm prime heb je een veelzijdige combo en is het anderhalve stopje lichtsterkte wat je mist niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
dank voor jullie tips, ik heb de 30D body vanmiddag gehaald bij FOKA (779 euro), ze hebben m nog voor 2 dagen op voorraad. wel zuur dat er allemaal cashback boekjes a 100 euro inzitten (geldig tot juni 07). Ben er blij mee. kreeg er voor 40 euro de kitlens bij, en mag m inruilen zodra ik n andere lens koop. Ik zag trouwens dat ze de 18-55 IS vanaf oktober verkopen, 169 euro. Die 439 vind ik eigenlijk nog een beetje te veel voor een eerste lens. Wat kost die sigma 17-70 ongeveer? Dat bereik is wel lekker denk ik.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC lens Canon € 385,37

bij konijnenberg :) kijk pricewatch anders voor nog goedkopere plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
dan is de aankomende 18-55 IS de helft zo goedkoop en heeft stabilisatie. reviews heb ik nog niet gezien trouwens...

is er nog wat waar ik op moet letten bij een 50mm 1.8 lens via ebay? hoe zie ik welke AF heeft? of is dat niet echt nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door knuppelhout op 14-09-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

knuppelhout schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:40:
dan is de aankomende 18-55 IS de helft zo goedkoop en heeft stabilisatie. reviews heb ik nog niet gezien trouwens...

is er nog wat waar ik op moet letten bij een 50mm 1.8 lens via ebay? hoe zie ik welke AF heeft? of is dat niet echt nodig?
Waar ben je naar op zoek? Gewoon een EF 50 mm f/1,8 Mk II ? Of een metalen Mk I ? Of zit je zelfs naar een FD mount 50/1,8 te zoeken?

Aangezien je bij Crown nog steeds voor ietsje meer dan €80 (incl verzenden) een nieuwe EF 50/1,8 II krijgt met gewoon garantie, zou ik niet zo snel richting eBay grijpen. Als je per sé een metalen Versie 1.0 wil hebben dan zal je wel moeten.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
ik weet het eigenlijk niet ;)
een betaalbare lens om portretten mee te schieten. 1.8 is genoeg. metaal hoeft niet. Wat is het voordeel van een FD mount? dat heeft geen AF toch, ik dacht zelfs dat dat niet paste op de huidige EOS vattingen?

[ Voor 15% gewijzigd door knuppelhout op 14-09-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
FD mount past inderdaad niet op je 30D.
En die 1.0 was een typefoutje van hem, moest natuurlijk 1.8 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 21:56

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

FD is door het ontbreken van de AF en doordat het oud is erg goedkoop te krijgen. Past gewoon op EOS modellen met een adapter ringetje van een paar euro (e-bay).
En die 1.0 was een typefoutje van hem, moest natuurlijk 1.8 zijn.
Dat moet natuurlijk wel 1.0 zijn (eigenlijk 1) want hij heeft het over de eerste versie van het objectief, versie 1. Deze heeft een metalen mount.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik heb deze FD/EOS adapter. Er is er ook een met glas, maar die is weer een stuk duurder en de vraag is wat de kwaliteit van het glas is...

Voor macro is mijn adapter prima bruikbaar, omdat je daar toch meestal scherpstelt door de cam van voor naar achter te bewegen. Nadeel blijft dat je, om het diafragma te sluiten, aan een ring op de adapter moet draaien, na het scherpstellen, maar voor het afdrukken. In de praktijk bij levende onderwerpen nog niet zo eenvoudig. De "zonder glas versie" is enorm bijziend. Het is niet zo dat je tot bijvoorbeeld 5 of 10 meter scherp kan stellen ipv oneindig helaas. Voor "normale" fotografie heb je er niets aan. Zeker als je ook nog eens geen FD-objectieven hebt (ik heb er een aantal liggen, met een set tussenringen) is de aanschaf van zo'n adapter wellicht niet de meest voor de hand liggende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:59:
FD is door het ontbreken van de AF en doordat het oud is erg goedkoop te krijgen. Past gewoon op EOS modellen met een adapter ringetje van een paar euro (e-bay).
Kan er wel op, maar je hebt er weinig tot niks aan, focust alleen dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 30-09 12:32
Met andere woorden, de adapter zorgt voor extra ruimte tussen het FD objectief en de camera waardoor deze als een extender gaat fugeren en daardoor het objectief dichterbij kan focussen maar niet meer tot oneindig, wat het in mijn ogen onbruikbaar maakt omdat het waarschijnelijk met alles verder dan 10 meter (of dichterbij) ophoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
precies. da's helder. Ik ga eens zoeken naar een betaalbare 50mm 1.8 . Wat was de website van Crown ookalweer? bij foka kostte ie 95 euro, wat aan de hoge kant.
zijn er trouwens nog meer "oudere" lenzen die betaalbaar zijn maar toch redelijk tot goed van kwaliteit? een 85mm 1.8 lijkt me schitterend maar op dit moment net te duur voor een prime. Maar ik gok zo dat dat wel komt...
mn kitlens is aan vervanging toe, hij is wrsch heel prima voor op reis, maar ik heb bij vrijwel elke foto het gevoel dattie net niet helemaal scherp is.

[ Voor 54% gewijzigd door knuppelhout op 17-09-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Crown heeft geen website, alleen advertenties op marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mensen ook ervaring met een namaak batterij met hogere capaciteit?
En die van aq4u.nl, die laden ook gewoon met de standaard lader? (dat ze goed functioneren weet ik van dit topic, maar las recentelijk op andere fora dat ze soms niet opladen met de lader).

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 11-10-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels 4 exemplaren AQ4U gebruikt met de originele lader en het werkt prima hoor. Twee exemplaren in bezit en al vele malen opgeladen, de andere twee gekocht voor een kennis en 'als service' even vol afgeleverd. Ik had ze besteld via de inkoopactie op eosdigitaal.nl, maar in het envelopje zat kaartje waar inderdaad AQ4U vermeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:04:
Mensen ook ervaring met een namaak batterij met hogere capaciteit?
En die van aq4u.nl, die laden ook gewoon met de standaard lader? (dat ze goed functioneren weet ik van dit topic, maar las recentelijk op andere fora dat ze soms niet opladen met de lader).
Ik heb er 2 van AQ4U en 1 van de 2 is vorige week retour gegaan omdat hij na een paar seconden in de lader al aangaf dat hij vol was.

Je hebt er 6 mnd garantie op dus omruilen was geen probleem, met 3 dagen lag er een nieuwe in de brievenbus.

Verder werken ze perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Duidelijk, aq4u batterijen zal het dan wel worden :), 2 of 3 stuks ofzo, kost werkelijk geen fluit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:36:
Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC lens Canon € 385,37

bij konijnenberg :) kijk pricewatch anders voor nog goedkopere plaatsen :)
Pfff dat is duur man, dik een jaar terug heb ik nog 6 tientjes minder betaald voor notabene een Pentax variant...de Canon variant moet imo wel rond de 300 euro kunnen. Touchdown foto of het fijne Digitalstreet (308) kom je dan op uit :)
385 is veel te veel, ik adviseer niemand om dat te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mwoa, zo fijn zou ik digitalstreet niet willen noemen. Ze hebben scherpe prijzen, maar dat is dan weer te merken in service en kennis van zaken. Konijnenberg is nog steeds mijn favo winkel, degelijk advies en altijd service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De service van DS is redelijk goed hoor, in ieder geval stukken beter dan KE. Konijn is de overtreffende trap, maar ook bij DS mocht ik gewoon even prutsen en doen :) Ik heb er een stuk of drie objectieven vandaan, ben er telkens keurig geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dan verschillen onze ervaringen ietwat. Mijn 30d komt er vandaan en toen ik aangaf dat ik er echt 1 overmorgen nodig had vroeg ik hun of ik langs kon komen en 1 mee te nemen en mijn oude (niet goed functionerende 30D) terug kon geven. Geen probleem, na mijn vraag of ze genoeg op voorraad hadden verzekerden ze mij dat ik langs kon komen om te ruilen. Ik ga vanuit groningen naar nijmegen om zeker te zijn dat het goed komt. Eenmaal daar aan gekomen hebben ze helaas geen 30D's, foutje bedankt.
Wel konden ze diezelfde dag nog via de post 1 versturen, en wederom verzekerden ze mij dat hij op tijd zou komen want vandaag verzenden is morgen aankomen. Prima, dacht ik. Nou meneer, we sturen hem wel zonder body dop hoor, want die levert u nu ook niet erbij (had mijn 30d los meegenomen, omdat ik slechts de body wou ruilen, de accesoires zijn verder prima. Had een lens gemonteerd op de body). Toen werd ik echt boos, ze wilden me gewoon een open body sturen omdat die bodydop er niet af kon. Toen ik vervolgens 2 euro neerlegde voor die bodydop op de toonbank zodat de dop wel op de body mee gestuurd zou worden, werd de man wat rood en na overleg kreeg ik een gratis bodydop.
De body kwam 5 dagen later, na vragen van mijn kant geen antwoord behalve: hmm ja spijtig, tja....
Volgens tnt is hij maandag opgehaald bij DS en dinsdag door ze geleverd bij mij, ipv vrijdag opgehaald bij DS en zaterdag afgeleverd bij mij.
Dat ik zonder opgaaf van redenen een duitse versie kreeg vonden ze ook best kunnen, hoewel ik in mijn expliciet neergezet had dat ik een nederlands exemplaar wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ze sturen toch alleen de body terug? Fysiek verschilt er niks aan de Nederlandse of Duitse versie hoor. Alleen de handleiding is anders. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Bij mijn originele bestelling vroeg ik een nederlands model, waar een nederlandse handleiding bij zit. Dat zat er niet, maar daar heb ik verder ook niet over gezeurd, vond het slechts slordig van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ok :/ Dat is idd minder fijn. Ik koop mijn spul in duitsland, en krijg ook nederlandse handleidingen :+ Niet dat't me wat uitmaakt. Maar als je er om vraagt is het wel zo fijn als je 't ook krijgt :Y

[ Voor 32% gewijzigd door Timo op 11-10-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Ik kocht een 30D bij KE, was netjes appart gezet. Bleek echter een doos te zijn van een "lenskit" waar de lens los van verkocht is. Cashback gaf dus een kleine uitdaging,..

Verder kon ik de camera gewoon ff uitproberen.. prima winkel ...

Handleiding was wel NL, maar dan nog, de handleiding is eventueel ook gewoon als PDF te downloaden.

[ Voor 25% gewijzigd door mjl op 16-10-2007 14:29 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

mjl schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:58:
Ik kocht een 30D bij KE, was netjes appart gezet. Bleek echter een doos te zijn van een "lenskit" waar de lens los van verkocht is. Cashback gaf dus een kleine uitdaging, maar uiteindelijk kreeg ik 250 euro terug ipv 100 (op de lens zat blijkbaar ook cashback) ;)

Verder kon ik de camera gewoon ff uitproberen.. prima winkel ...

Handleiding was wel NL, maar dan nog, de handleiding is eventueel ook gewoon als PDF te downloaden.
Daar heb je een uitstekend punt, ik heb ook de doos van een 17-85 KIT (waar nu cashback op zit :))...die ga ik ook lekker claimen ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:12:
[...]

Daar heb je een uitstekend punt, ik heb ook de doos van een 17-85 KIT (waar nu cashback op zit :))...die ga ik ook lekker claimen ook :D
Maar je hebt geen streepjescode van de 17-85 want die heeft de eigenaar van dat stukje glas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:21:
[...]

Maar je hebt geen streepjescode van de 17-85 want die heeft de eigenaar van dat stukje glas :P
nope, die zit gewoon op de doos :P, maar ik ga het niet claimen hoor, kheb hem gekocht voor 1oktober, maakte maar een grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:17
Nomad schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:32:
nope, die zit gewoon op de doos :P, maar ik ga het niet claimen hoor, kheb hem gekocht voor 1oktober, maakte maar een grapje.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:35
Nog een vraagje over de cashback...

Ik overweeg de 30d te halen in een kit samen met de canon17-55IS. Op de 30d zit geen cashback meer, op de lens echter wel. Kan ik evengoed een cashback krijgen? De betreffende site vermeld er nl niets over...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat je gewoon twee dozen meekrijgt, en op de doos van die lens zal je dan de barcode zien die je kunt opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:49:
Ik vermoed dat je gewoon twee dozen meekrijgt, en op de doos van die lens zal je dan de barcode zien die je kunt opsturen.
In mijn geval zat er een streepjecode op de doos met een product code voor de kit, maar als je die opstuurt komt het vast wel goed.

Verder even kijken naar de diverse streepjescodes, eventueel degene met het serienummer van de lens dus opsturen ipv de anderen.

-------

• zonoskar
  • Laatst online: 03-10 21:16

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ff dit oude topic oprakelen voor een gek probleem met mijn 30D. Het probleem is dat de ontspanknop niet meer lekker reageert. Ikmoet nu best wel hard drukken voordat de sluiter afgaat. Dus het eerste klikje is voor het scherpstellen, het 2de zou moeten afdrukken, maar er gebeurt pas iets als ik redelijk door druk. Zeer irritant. Is dit een bekend probleem?

/edit: het ging idd om een 30D.

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 29-02-2008 11:56 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Lamme shutterbutton, hoor je wel vaker bij intensief gebruik, rondje Rofa :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

zonoskar schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:05:
Ff dit oude topic oprakelen voor een gek probleem met mijn D30. Het probleem is dat de ontspanknop niet meer lekker reageert. Ikmoet nu best wel hard drukken voordat de sluiter afgaat. Dus het eerste klikje is voor het scherpstellen, het 2de zou moeten afdrukken, maar er gebeurt pas iets als ik redelijk door druk. Zeer irritant. Is dit een bekend probleem?
'k heb dat ook gehad bij een 20D, werd er soms gek van, conrtactje laten schoonmaken en het probleem was verholpen.

Hoewel je bij een D30 (ik neem aan dat je dus het aller eerste consumenten digitale EOS model hebt en niet de 30D) je je moet afvragen of het wel de kosten/moeite waard is, zo rond de 300 euro kun je een gebruikte 350D vinden (wel goed zoeken).

[ Voor 17% gewijzigd door mjl op 29-02-2008 09:32 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Gezien hij in het 30D topic post denk ik dat het een typfoutje is, maar goed, ons antwoord blijft gelijk en als hij het de kosten waar vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

mjl schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:31:
'k heb dat ook gehad bij een 20D, werd er soms gek van, conrtactje laten schoonmaken en het probleem was verholpen.
Is dit makkelijk zelf te doen? Mijn 30D (het was idd geen D30) is nu net meer dan een jaar oud, dus net uit de garantie. Ik ben best handig en heb van die kleine schroevendraaiertjes.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
"Net meer dan een jaar oud" betekent niet, dat je aan de goden bent overgeleverd hoor! Je hebt gewoon recht op "ongestoord" genot van het apparaat voor meer dan een jaar. Of ze het garantie noemen of niet, als consument heb je rechten. Stap 1 is altijd je leverancier. Geeft die "niet thuis", dan weet je waar je in het vervolg je gear niet moet kopen. Stap 2 is de importeur. Lijkt me sterk dat er bij Canon geen mouw aan te passen is. Stap 3 is, in het onvoorstelbare geval, inschakeling van je rechtsbijstandverzekering of de consumentenbond ofzo, maar "zelf sleutelen" zou ik in dit geval niet overwegen. Als je echt zou weten wat je deed, vroeg je hier immers geen advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stap 2 is je rechtsbijstand erop af sturen, niet met de importeur gaan lopen klooien tenzij het niet anders kan. Je kunt even informeren wat ze er standaard mee doen (per mail, zodat je bevestiging hebt), maar als dat niet direct een "we repareren het onder coulance oplevert", niet mee verder gaan en gewoon met je leverancier gaan bakkelijen samen met je rechtsbijstand.

/me heeft dit akkefietje al eens meegemaakt zeg maar. Rechtsbijstand raadde me het bovenstaande aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het gaat wel over de Mediamarkt he? Camera is van 9 jan 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
en mijn 30D mag terug voor garantie. Err99. ook zonder lens, na 5 shots. shutter ziet er goed, maar schijn kan bedriegen. ook met een andere accu geprobeerd, zonder grip, met ander CF kaartje, en al een hele nacht zonder stroom gelegen, zelfs de knoopbatterij voor de settings was eruit. mocht helaas niet baten. :(

en ik heb een aantal opdrachten staan die ik zou gaan doen die nu dus afgezegd moeten worden. :( bijvoorbeeld vanavond. :(

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:05:
Het gaat wel over de Mediamarkt he? Camera is van 9 jan 2007.
Woon je in de buurt van Rofa (Den Haag), gewoon op eigen initiatief even afspraakje maken en langsgaan. Denk dat ze dit probleem oplossen terwijl je wacht voor een schappelijke prijs.
Korras schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:11:
en mijn 30D mag terug voor garantie. Err99. ook zonder lens, na 5 shots. shutter ziet er goed, maar schijn kan bedriegen. ook met een andere accu geprobeerd, zonder grip, met ander CF kaartje, en al een hele nacht zonder stroom gelegen, zelfs de knoopbatterij voor de settings was eruit. mocht helaas niet baten. :(

en ik heb een aantal opdrachten staan die ik zou gaan doen die nu dus afgezegd moeten worden. :( bijvoorbeeld vanavond. :(
Tja, dit los je voor vanavond niet op. Wellicht kan Rofa hier ook uitkomst bieden, maar kun je voor vanavond niet iets regelen bij de lokale fotozaak. Wellicht kun je een 30D / 40D huren voor een weekend? Afhankelijk van de opbrengsten van de opdrachten is dit nog rendabel te krijgen denk ik.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Korras schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:11:
Kun je geen camera lenen/huren? Opdrachten afzeggen i.v.m. kapotte gear gaat je denk ik meer geld kosten in de toekomst...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
zoveel brengt het niet op, helaas. de lokale fotoboer is de Combi, en die hebben geen verhuurservice. cameranu is ook nog wel te doen, maar ook die heeft geen verhuurservice. en ik heb geen eigen vervoer om even door te rijden naar konijn, waar ik toch zsm heen moet nu, omdat ik 'm daar gekocht heb.

edit: en na een ritje met Wolfensteijn is 'ie nu weg voor garantie bij Konijn, waar ik ook tijdelijk een 5D heb gehuurd. 17-35 erop, en we kunnen weer. ik moet wel zeggen dat die 5D Ganz Geil is..

[ Voor 25% gewijzigd door Korras op 02-03-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Firmware update, versie.1.0.6

What has been changed in version 1.0.6 firmware?
The following fixes and improvements have been incorporated.

It allows the latest lens names to be recorded in the Exif information of images taken.
The lens IDs of lenses released after the EOS30D are not in the camera; so these lens names could not be recorded in the Exif information of images. The Lens IDs for the following new lenses are now included, so that the correct lens names will be recorded in the Exif information of images.

EF 14mm f/2.8L II USM *1)
EF 50mm f/1.2L USM *2)
EF 85mm f/1.2L II USM *2)
EF 16-35mm f/2.8L II USM *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 (Not sold in Japan) *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II (Not sold in Japan) *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 USM *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II USM *1)
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS *1)
EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS *1)
The correct lens names for the lenses marked *1) above will be recorded in the Exif information of images.
Lenses marked *2) are added if the firmware is version 1.0.5 or later.

Lenses that are compatible with the Digital Photo Professional 3.2 lens aberration correction function have been added.
More lenses will be supported by the lens aberration correction function of Digital Photo Professional 3.2, Canon's RAW image viewer/editing software.
Specifically, the ten lenses listed in item 1 above have been added. In images taken with these lenses and cameras updated to v1.0.6, the lens aberration correction function can be used.
For other supported lenses, see the user manual for DPP 3.2.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

mjl schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:31:
Hoe heb je dat laten schoonmaken dan? De reparateur die ik ken zegt dat er niks schoon te maken valt en dat er een nieuwe knop-assembly in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds van de week een vaag 'probleem' met m'n 30D:

Bij het schieten in de M stand (zit met regelmaat op 1/30) blijft de cam -zo af en toe- na het shot op busy staan en kan ik alleen maar verder als ik 'em uit en aan zet.

De accu's zijn volgens de indicator nog proppievol en in de A stand is er ook niks aan het handje (is dan wel 1/250 maar goed, mag niet uitmaken zou je zeggen).

Iemand een idee of ontbreekt er nog info van mijn kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 01-10 20:52
Wordt de foto wel opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je meerdere CF kaarten ter beschikking hebt kan je is met verschillende kaartjes testen, al denk ik niet dat het probleem daar zit, maar eerder een softwareprobleempje in je cam zelf (aangezien je het niet op alle standen hebt)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, de foto wordt gemaakt, opgeslagen maar daarna gaat de cam in de 'busy' stand.

CF kaartje mag geen verschil uitmaken omdat het op A nog nooit is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:45:
Ik heb sinds van de week een vaag 'probleem' met m'n 30D:

Bij het schieten in de M stand (zit met regelmaat op 1/30) blijft de cam -zo af en toe- na het shot op busy staan en kan ik alleen maar verder als ik 'em uit en aan zet.

De accu's zijn volgens de indicator nog proppievol en in de A stand is er ook niks aan het handje (is dan wel 1/250 maar goed, mag niet uitmaken zou je zeggen).

Iemand een idee of ontbreekt er nog info van mijn kant?
Lange sluitertijd en noise reduction aanstaan in de custom functies? Dan staan hij nog een tweede foto te maken met de sluiter dicht. Wilde gok..... enige wat mij te binnen schiet. Probleem komt mij niet bekend voor.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ajhaverkamp schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:45:
[...]

Lange sluitertijd en noise reduction aanstaan in de custom functies? Dan staan hij nog een tweede foto te maken met de sluiter dicht. Wilde gok..... enige wat mij te binnen schiet. Probleem komt mij niet bekend voor.
enige ook wat mij te binnen schiet, anders even een reset doen, dan staan iig geen software instellingen verkeerd..werkt dat niet, dan naar canon ermee. Komt mij ook niet bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, veel langer dan 1/25 ga ik niet en dan doet ie het zo af en toe.

Ik zal eens gaan testen met een partij shots op 1/30, 1/60 (M) en 1/250 (A).

Verder heb ik nog een maand of 3 garantie maar ja.....wekenlang naar Etbass is ook niet je van het :-(

Een reset doe ik daarna dan wel!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
en mijn 30D is eindelijk weer terug.. 4 weken weggeweest, en het bleek dus toch de sluiter/spiegel te zijn. die was niet op voorraad bij ETB, en moest appart besteld worden.

in ieder geval heb ik 'm weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Die lenzen heb ik toch niet, maar iemand al geupgrade naar firmware 1.0.6 ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Voor die paar letters ga ik de firmware niet upgraden. Meer risico dan voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Waar is je tweaker spirit ;)
Ik ben de batterij aan het opladen voor het flashen, over ±1 uur meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korras schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:18:
en mijn 30D is eindelijk weer terug.. 4 weken weggeweest, en het bleek dus toch de sluiter/spiegel te zijn. die was niet op voorraad bij ETB, en moest appart besteld worden.

in ieder geval heb ik 'm weer. :)
Er is geen connectie tussen sluiter en spiegel.....
Dus wat was het nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
GoT schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:01:
Waar is je tweaker spirit ;)
Ik ben de batterij aan het opladen voor het flashen, over ±1 uur meer....
Tweaker spirit is aanwezig hoor, zolang het maar nut heeft. Dat heeft dit voor mij duidelijk niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hier hetzelfde, die lenzen gebruik ik niet, dus laat ook maar lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Tweaken hoeft niet altijd nuttig te zijn, soms is het voor de fun. 8)

Inmiddels geflashed naar 1.0.6 en mijn camera leeft nog :)
Tja... wel of niet flashen: het kost toch niets en zolang je batterij vol is, is het risico minimaal.
Ik heb die lenzen ook niet, maar misschien iemand in mijn fotoclubbie wel of misschien dat je het ooit van iemand kan lenen/huren om het uit te testen.
Who knows, het is altijd handig om de laatste versie te hebben.

offtopic:
Edit: grappig hoor, die lemmings, 1 april zeker ?

[ Voor 16% gewijzigd door GoT op 07-06-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een goede aanbieding? De EOS 30D Body voor 595,00 http://www.kamera-express...age=product&product=17178 of kun je nu beter kijken voor de nieuwere EOS 400D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:47:
[...]

Er is geen connectie tussen sluiter en spiegel.....
Dus wat was het nu eigenlijk?
replaced: shutter/mirror/optical unit (parts). dat is wat er op de reparatie bon stond. wat het nu specifiek is, zullen we nooit weten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:48:
Is dit een goede aanbieding? De EOS 30D Body voor 595,00 http://www.kamera-express...age=product&product=17178 of kun je nu beter kijken voor de nieuwere EOS 400D?
Het zijn 2 totaal verschillende camera's maar dat is al veelvuldig besproken. Hou ze allebei even beet en je weet welke van de 2 je wilt hebben.

De ergonomie en het bedieningsgemak van de 30D zijn m.i. vele malen beter, voorbeeldfoto's kan je overal vinden dus even zelf wat moeite doen.

Alles valt en staat bij je glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Update is hier ook gelukt. :) Verder doet hij het nog prima.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 00:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zit ook te kijken voor een niewe body, nu wilde ik gewoon simpel gaan voor de 400D en dan zou ik een grip krijgen. M'n budget was dus ongeveer 400 (en een beetje) euro.
Nu zat ik eens te kijken en kwam ik op 2e hands 30D's uit als mogenlijke optie aangezien dat toch meer cam is.
maargoed nu heb ik bv contact met iemand voor een 30D, met 9K op de teller:), buitenkant is in zeer goede conditie, neit zover uit de buurt én uit te testen ( altijd belangrijk) voor 475 euro. Enige minpunt is de leeftijd van 20 maanden, dus ruim buiten de garantie.
Nu was m'n 300D dat ook toen ik die overkocht, maargoed.

Iemand nog iets zinnigs hierover te zeggen wat ik echt moet weten of rekening mee houden ? 400D VS. 30D discussie hoeft neit dat weet ik wel en ook weet ik dat een nieuwe 30D 'maar' 600 euro is maar zo groot is m'n budget simpelweg niet :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
En een 2e hands 20d? Als je geen spotmeter nodig hebt heeft die wel een goede prijs/kwaliteit verhouding i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 00:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Zou ook een optie kunnen zijn, al hou ik het liever bij de 400D of de 30D, vanwege de beruchte 30D concert-sensor (al zou die van de 20D niet erg veel verschillen lijkt me) en eht 2,5"schermpje wat erg welkom is !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
da's gewoon dezelfde sensor. :+ Maar indd, de 30d heeft nog wat meer kleine verbeteringen en het prijsverschil is niet zo heel groot meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:23

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

sapphire schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:03:
Zou ook een optie kunnen zijn, al hou ik het liever bij de 400D of de 30D, vanwege de beruchte 30D concert-sensor (al zou die van de 20D niet erg veel verschillen lijkt me) en eht 2,5"schermpje wat erg welkom is !
* Oemfoefoe is erg benieuwd wat hiermee wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Paar partyfotografen fotograferen met de 30D en ik zelf ook. We hebben wel foto's van de 30D laten zien die op 3200 genomen zijn en daarna nog een 2 stop op de computer gepusht zijn. Dan valt de ruis nog mee op webformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nomad schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:27:
Paar partyfotografen fotograferen met de 30D en ik zelf ook. We hebben wel foto's van de 30D laten zien die op 3200 genomen zijn en daarna nog een 2 stop op de computer gepusht zijn. Dan valt de ruis nog mee op webformaat.
:P 3200+2 á 2,5 is wel het randje btw :+ iso12.800+ werkt nog net, maar daarboven wordt het eigenlijk te zichtbaar, hangt ook wel een beetje van de belichting van je originele foto af.

Dit is btw iso 12.800 + een beetje (half stopje oid) geloof ik :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2353/2223362273_59c745bbfc.jpg?v=0

[ Voor 33% gewijzigd door Henk op 03-04-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:23

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Dat er 30D-ers zijn bij parties was mij wel bekend ja.....maar dat de sensor daardoor zo geliefd is, is nieuw voor mij.

* Oemfoefoe is blij met z'n 30D :Y)

[ Voor 1% gewijzigd door Oemfoefoe op 04-04-2008 00:36 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste