Het grote Canon EOS 30D dSLR topic

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 16.024 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:03:
Zou ook een optie kunnen zijn, al hou ik het liever bij de 400D of de 30D, vanwege de beruchte 30D concert-sensor (al zou die van de 20D niet erg veel verschillen lijkt me) en eht 2,5"schermpje wat erg welkom is !
Wat doet die concert sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:52:
[...]

Wat doet die concert sensor?
Ehh...
Oemfoefoe schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:25:
[...]

* Oemfoefoe is erg benieuwd wat hiermee wordt bedoeld.
Nomad schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:27:
Paar partyfotografen fotograferen met de 30D en ik zelf ook. We hebben wel foto's van de 30D laten zien die op 3200 genomen zijn en daarna nog een 2 stop op de computer gepusht zijn. Dan valt de ruis nog mee op webformaat.
Henk schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:38:
[...]

:P 3200+2 á 2,5 is wel het randje btw :+ iso12.800+ werkt nog net, maar daarboven wordt het eigenlijk te zichtbaar, hangt ook wel een beetje van de belichting van je originele foto af.

Dit is btw iso 12.800 + een beetje (half stopje oid) geloof ik :)

[afbeelding]
Dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe. Concert sensor B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:10

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

even dacht ik dat mijn sluiter stuk was, maar het bleek dat een rubbertje achterop mijn 10-22 wat los gegaan was en die blokkeerde mijn sluiter.

Weer wat geleerd :P, maar liever een rubbertje dat zo weer vast zat, dan een stukke sluiter.

[ Voor 199% gewijzigd door Nomad op 07-06-2008 11:20 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluiter is altijd makkelijk te controleren, lens van de cam, shot maken en als ie niet volledig belicht is, is je sluiter :w :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Yup, dat is ook wat ik gedaan heb.
Toen ik de 10-22 eraf haalde zag ik he losse rubbertje al, toen had ik al een vermoeden :P.
Anyway, hoop niet dat de sluiter erdoor beschadigd is, maar zo te zien valt het mee.
Vond het al wel snel om na 6k foto's een stukke sluiter te hebben :P

Wat is die 10-22 trouwens toch een contrast monster, ongelovelijk. Dat doet geen enkele andere lens van mij, ook mijn tele niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Nomad op 07-06-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
je spiegel blokkeerde hij, ik denk niet je sluiter, die zit vlak voor je sensor.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

simon schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:59:
je spiegel blokkeerde hij, ik denk niet je sluiter, die zit vlak voor je sensor.
Ja klopt idd, dat hoorde je ook aan het geluid (spiegel geluid versus sluiter geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08

mjl

Ugh

Nomad schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:13:
even dacht ik dat mijn sluiter stuk was, maar het bleek dat een rubbertje achterop mijn 10-22 wat los gegaan was en die blokkeerde mijn sluiter.

Weer wat geleerd :P, maar liever een rubbertje dat zo weer vast zat, dan een stukke sluiter.
Nomad schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:54:
Yup, dat is ook wat ik gedaan heb.
Toen ik de 10-22 eraf haalde zag ik he losse rubbertje al, toen had ik al een vermoeden :P.
Anyway, hoop niet dat de sluiter erdoor beschadigd is, maar zo te zien valt het mee.
Vond het al wel snel om na 6k foto's een stukke sluiter te hebben :P

Wat is die 10-22 trouwens toch een contrast monster, ongelovelijk. Dat doet geen enkele andere lens van mij, ook mijn tele niet.
Nomad schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:24:
[...]

Ja klopt idd, dat hoorde je ook aan het geluid (spiegel geluid versus sluiter geluid)
Zals gezegd, nit je sluiter maar je spiegel dus je sluiter kan zo niet beschadigd zijn .....

[ Voor 9% gewijzigd door mjl op 08-06-2008 15:27 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Klopt inderdaad, maar eigenlijk bedoelde ik ook niet specifiek mijn sluiter, maar gewoon het hele mechanisme, dus sluiter en spiegel mechanisme.
Je hebt absoluut gelijk, je sluiter zit achter je spiegel en als die geblokkeerd wordt door iets dan kan je er vanuit gaan dat je spiegel ook al niet lekker meer klapte :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Iemand nog tips over waar ik op moet letten bij aankoop van 2e hands 30D van 1,5 jaar oud met 15.000 kliks op de teller voor 500 euro, behalve dode pixels? Is dat een redelijk bedrag of kan ik beter even verder checken?
Hoe lang gaat zo'n sluiter gordijn eigenlijk mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,5 jaar? Dat ding kost twee pepernoten atm, daarvoor ging ik mezelf niet met een tweedehands opzadelen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

500 euro zou ik er 2e hands niet voor geven.
400 euro zou ik het misschien wel voor doen, maar inderdaad, nieuw kost hij 580 ofzo?, misschien wel goedkoper nog. Dan is nieuw ook wel erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Nomad schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:23:
400 euro zou ik het misschien wel voor doen, maar inderdaad, nieuw kost hij 580 ofzo?, misschien wel goedkoper nog. Dan is nieuw ook wel erg fijn :)
Oke, nieuw voor 580 ergens. Thanks voor de tip guys. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje: mijn 30d is nog nooit ge-update, is dat ook werkelijk noodzakelijk? of loop ik niet zo veel mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check de changelogs?§

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

pricewatch: Canon EOS 30D:
€ 550,-

En dan te bedenken dat ik er vorig jaar € 800 (na cashback) voor heb betaald. :/
Maar het is het wel waard O+

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08

mjl

Ugh

GoT schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:34:
pricewatch: Canon EOS 30D:
€ 550,-

En dan te bedenken dat ik er vorig jaar € 800 (na cashback) voor heb betaald. :/
Maar het is het wel waard O+
Nomad schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:23:
't kost ook geen zak meer .... het is duidelijk dat je met een nieuwe (nieuw model dan ook (40D)) je te veel betaald. Ik wacht wel weer 2 modellen verder tot ik er weer 1 (2dehands net niet nieuwste model) ga aanschaffen ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:18:
Klopt inderdaad, maar eigenlijk bedoelde ik ook niet specifiek mijn sluiter, maar gewoon het hele mechanisme, dus sluiter en spiegel mechanisme.
Je hebt absoluut gelijk, je sluiter zit achter je spiegel en als die geblokkeerd wordt door iets dan kan je er vanuit gaan dat je spiegel ook al niet lekker meer klapte :P.
Dat staat geheel los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:35:
[...]

Dat staat geheel los van elkaar.
joh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hoe zit het eigenlijk met geheugen kaarten en de 30D.

Er zijn nu ondertussen aardig betaalbare 16GB kaarten in omloop. Doen deze het in combinatie met de 30D? Voor mn vakantie zit ik rond te kijken naar wat extra geheugen.
Extra flashkaarten ligt daarbij voor de hand, onbreekbaar, geen extra stroom nodig, geen extra ruimte nodig, en relatief goedkoop per GB. Voor Transcend 133x zit je nu al op zo'n 3.5 euro per GB wat een redelijke prijs is. Het moet alleen wel passen. Iemand al geprobeerd? Of ergens specificaties van gezien?

Edit: toch nog gevonden in de notes op de canon specificatie site:
Compatibele met alle capaciteiten, inclusief geheugenkaarten van 2 GB en meer
Toch zou ik graag ervaring weten of het nog belemmering oplevert

[ Voor 17% gewijzigd door Get!em op 25-06-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Afgezien van het feit dat mijn 30D (specifiek gevalletje) een traag kreng is, werkt 8GB prima hier, en ook bij bijvoorbeeld Nomad en Neo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Henk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:57:
Afgezien van het feit dat mijn 30D (specifiek gevalletje) een traag kreng is, werkt 8GB prima hier, en ook bij bijvoorbeeld Nomad en Neo :)
Thanks, weet ik genoeg. Nog even een maandje wachten en de geheugen prijzen zakken toch wel weer. Zit ik dan misschien wel net onder de 3 euro p GB. Toch pas in augustus weg ;) en thuis wandel ik vaak genoeg langs de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik vind die 8gb dingen van transcend erg fijn. Past veel op, maar toch vol te krijgen. Tijdens een vakantie daardoor niet alles op 1 kaartje, maar op 2 of 3. Ohja, ik schiet dan wel raw en ik wissel soms wanneer het nog niet vol is, om zo wat risico spreiding te doen.

8gb is 800 raws ook ongeveer, iets meer soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Henk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:57:
Waarom is jouw 30D zo traag? Ben ik erg benieuwd naar, want kun je 'm dan niet laten repareren? :?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Joepv schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:10:
[...]

Waarom is jouw 30D zo traag? Ben ik erg benieuwd naar, want kun je 'm dan niet laten repareren? :?
Dunno, afwijkend productiegevalletje ofzo. ik heb hem nog niet weggebracht omdat ik in de eerste instantie niet zonder cam kon, en hij op het moment in Josh zijn tas zit omdat zijn 40D over de huizen is, en ik over 3 weken op vakantie ga en die cam dan echt MOET hebben :P

Dus wordt na mijn vakantie :+ Het boeit me verder ook niet echt veel meer, ik heb er altijd goed mee kunnen schieten, en nu een prima vervanger... :P

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 25-06-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nomad schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:00:
Ik vind die 8gb dingen van transcend erg fijn. Past veel op, maar toch vol te krijgen. Tijdens een vakantie daardoor niet alles op 1 kaartje, maar op 2 of 3. Ohja, ik schiet dan wel raw en ik wissel soms wanneer het nog niet vol is, om zo wat risico spreiding te doen.

8gb is 800 raws ook ongeveer, iets meer soms.
Inderdaad. Transcend bevalt me prima. Nu 2x 4gb kaartjes. Toch had ik bij niet zuinig schieten, zaterdag in 1 dag 8 gb vol met 2 camera's (vliegshow leeuwarden) (1000 foto's in RAW). Vakantie maar even iets zorgvuldiger ;)
Overigens is de transcend 133x de helft van de prijs van sandisk extremeIII terwijl ze even snel zijn |:(

@ Henk: is er niet toevallig 1 van de pinnetjes omgebogen/afgebroken in je camera kaartlezer? Even kijken met een klein lampje. Bij kromme kun je proberen deze voorzichtig terug te buigen (langzaam, anders breekt hij onmiddelijk). Laatst nog met een kaartlezer gehad, die ook traag reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Get!em schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:57:
@ Henk: is er niet toevallig 1 van de pinnetjes omgebogen/afgebroken in je camera kaartlezer? Even kijken met een klein lampje. Bij kromme kun je proberen deze voorzichtig terug te buigen (langzaam, anders breekt hij onmiddelijk). Laatst nog met een kaartlezer gehad, die ook traag reageerde.
Neuh, dat lijkt me sterk, deze traagheid heeft hij van begin af aan :P En het wegschrijven etc. gaat ook gewoon goed, maar hij is gewoon traaaaag. Bij het maken van een foto en direct reviewen zit ik letterlijk een aantal seconden te wachten (op RAW, uiteraard).

Maar Josh moet dat ding maar ff bekijken dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
vreemd, met verschillende kaarten ook? maarja, zou 'm wel wegbrengen als je tijd er voor hebt, is toch een duur stuk speelgoed dat goed moet functioneren (ondanks dat je een nog duurder 1d speeltje hebt ;))

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Joepv schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:31:
vreemd, met verschillende kaarten ook?
Jup, heb sandisk Extreme III 4GB geprobeerd, Lexar 133x 4GB, Transcend 133x 8GB, Extreme IV 4GB... helpt allemaal niets.
maarja, zou 'm wel wegbrengen als je tijd er voor hebt, is toch een duur stuk speelgoed dat goed moet functioneren (ondanks dat je een nog duurder 1d speeltje hebt ;))
zodra ik terug ben van vakantie, over ruim anderhalve maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal weken een 30d gekocht met een tamron 28-75 mm lens. Nou viel me op dat de foto's die ik maakte erg onscherp waren. Even getest met m'n 50 mm lens en ik kon zien dat de 50 mm stukken scherper is dan de tamron :-(
Voor de gein ook even zelfde foto gemaakt met 50 mm op m'n 300d en tot mijn verbazing vond ik de foto van de 300d scherper (niet veel maar toch) iets wat ik niet had verwacht. Iemand daar ervaring mee? tis een tweedehandsje maar dat is mijn 300 d ook.

(foto's ff weggehaald)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Links zijn dood, maar de 300D is op 100% scherper: zwakker AA-filter en minder megapixels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha dat wist ik dus niet. Nou is het verschil met de 50 mm niet wereld schokkend maar het viel me wel op. Dus als ik de foto's van de 30d scherper wil dan moet ik met photoshop aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's heb ik niet gezien, maar als je echt twijfels hebt over de scherpte van de Tamron dan ligt dit niet aan het AA-filter en de MP's. Je hebt onscherp, scherp en iets scherper. Bij serieuze onscherpte kan je eens een focus chart gebruiken om te checken of de combo 30D + 28-75 geen front- of backfocus heeft. Wanneer dit wel het geval is, kan dit afgesteld worden. Wie dit bij een Tamron lens doet weet ik niet, de importeur weet 't vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50mm vs 50mm op beide camera's, dan zou het aan een focusprobleempje kunnen liggen. De rest zit in de sensor + AA-filter en je sharpening e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal proberen om de foto's nog een keer te uploaden. via mijn punt.nl weblog ging het niet. Iemand een suggestie waar het wel kan?
Front of back focus? Ik vrees dat ik dan toch even moet gaan googlen. Bedankt voor de reacties alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een focus chart gedownload en geprint. met de 28-75 lens heeft mijn camera een beetje last van back focus. Dus ik ga morgen met tamron en/of canon bellen om te kijken of dit verholpen kan worden. (en zo ja hoe duur dat is.) Bij de 50 mm lens zag ik tussen de twee camera's weinig verschil. Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste