Het grote Canon EOS 30D dSLR topic

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.024 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Op 21 feb (5 dagen voor de PMA) zal Canon de 30D aankondigen :) . De sensor is van 't zelfde laken een pak als de 20D: 8,19MP CMOS.

Pics:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/30d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/30d2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/30d3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/30d4.jpg

Specs:
* A new 2.5-inch, 230,000 pixel rear LCD monitor with wide viewing angle
* Canon's more flexible Picture Style menu, which replaces the Parameters menu of the 20D
* Sharpening of in-camera JPEGs can be turned off, which is a first for a Canon entry-level or midrange digital SLR
* ISO 100-1600 is now selectable in 1/3 stop increments
* ISO can be set without taking one's eye away from the viewfinder
* Increased burst depth: 11 frames for RAW CR2 shooting, 30 for Large Fine JPEG and 9 for RAW+JPEG
* A more-durable shutter that's rated for 100,000 cycles
* A slightly-shortened mirror blackout time of 110ms; Canon's specification for shutter lag remains the same as the 20D at 65ms
* Viewfinder information now includes a dedicated Flash Exposure Lock (FEL) indicator
* Switchable High-Speed Continuous (5 fps) and Low-Speed Continuous (3 fps) frame rate settings are now included
* An Auto setting in the Long Exposure Noise Reduction Custom Function
* The ability, like several more-pricey Canon digital SLRs, to simultaneously apply long exposure noise processing to one picture while capturing another
* The addition of a 3.5% spot metering mode
* 0.15 second camera startup time
* A more-precise 4-increment battery charge indicator
* Reduced energy compensation, for a promised improvement of 10% more frames per charge
* No more new folders created every 100 photos; in the 30D, a folder can hold 9999 photos
* A new automatic rotation option that enables verticals to not be rotated on the rear display but appear rotated in compatible browser software on the computer
* The ability to zoom in on a photo in Quick Review mode
* During playback, the image+shooting data screen will display either an RGB or Brightness histogram, file size and will optionally display AF markings
* Improved Jump function
* Refined multicontroller operation
* More-detailed error code information, which now appears on the rear LCD monitor (in addition to the top LCD panel); the camera settings information screen will also display Images Failed to Transfer when the WFT-E1/E1A is in use and a transmit error occurs
* More ways to wake the camera up from an Auto Power Off snooze
* Direct image transfer from the camera to a computer using the PTP protocol
* A revamped software package that includes Digital Photo Professional (DPP) 2.1, EOS Utility 1.0 (a new image transfer, camera settings and camera control application), Image Browser 5.6 (Mac) and ZoomBrowser EX 5.6 (Windows); DPP adds user-settable noise reduction and support for RAW files from the Canon EOS D2000 and D6000
* New and potentially useful direct printing capabilities (plus a dedicated direct print/image transfer button)
Prijs: 1399 dollar

Links:

Rob Galbraith

Sample images:
[list]• http://crew.tweakers.net/...30d_samples/portrait1.jpg
http://crew.tweakers.net/...30d_samples/portrait2.jpg
http://crew.tweakers.net/...n_30d_samples/wedding.jpg
http://crew.tweakers.net/...30d_samples/landscape.jpg
http://crew.tweakers.net/...non_30d_samples/rally.jpg
http://crew.tweakers.net/...0d_samples/nightscene.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door Zoefff op 21-02-2006 17:18 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op die noorse site hebben ze het weer over een 1.3 crop.
The introduction of new lenses may suggest a 1,3x factor, othervise we will most probably see a sensor with 1,6x factor. Our latest information indicates a 10 Mp (CMOS) 1,3x camera, but these spesifications are not yet confirmed.
Maar hier zat ik wel op te wachten :)
Ik had de aanschaf van een 20D al uitgesteld. Nu nog officiële specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat het gaat worden, een 1.3crop zou al verbetering aanbrengen. Maar kunnen daar wel EF-S lenzen op? Er zit namelijk op die plaat al een EF-S objectief, dus als dat niet kan wordt het alsnog gewoon 1.6x :)

En waar ik helemaal benieuwd naar ben zijn de nieuwe cashbackacties, 24-105 cashback ofzo :9

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook voor mij leuk nieuws, heb net ook de aanschaf van een 20D uitgesteld. Eigenlijk wachtende op een opvolger voor de 20D. Die hebben we dus nu waarschijnlijk. :*)
Nu maar zien wat de marktprijs gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:23
En Canon, zou ik dan eindelijk de ISO-waarde kunnen zien in de viewvinder? Potverdorie!

[ Voor 146% gewijzigd door Remy op 09-02-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:dergelijke nepfoto posts horen in HK.

[ Voor 93% gewijzigd door Remy op 09-02-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:24

Garyu

WW

Erg apart dat hier nog geen twee weken voor de officiele release pas melding van wordt gemaakt. Het plaatje van RobuZZ past dan ook wel denk ik. De rest ziet er ook enigzins gesoept uit...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
djengizz schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:42:
Op die noorse site hebben ze het weer over een 1.3 crop.

[...]

Maar hier zat ik wel op te wachten :)
Ik had de aanschaf van een 20D al uitgesteld. Nu nog officiële specs.
Die 1.3 crop wordt lastig: en waarom, omdat de 17-85 lens die op de 35D zit een EF-S lens is ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:11:
En waar ik helemaal benieuwd naar ben zijn de nieuwe cashbackacties, 24-105 cashback ofzo :9
Dat vind ik ook het meest interessante..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:01:
[...]
Die 1.3 crop wordt lastig: en waarom, omdat de 17-85 lens die op de 35D zit een EF-S lens is ;)
zat er al langer aan te denken: Canon zal z'n EF-S lenzen nog niet zo snel dumpen, misschien wordt de 35D gewoon zo gemaakt dat ie met een 1.3 cropfactor alsnog EF-S lenzen aankan. Hoop et wel. iig zullen er ook wel nieuwe lenzen aangekondigd worden, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37

Arfman

Drome!

Er wordt op allerlei fotografiefora ernstig getwijfeld aan de echtheid van deze pics. Voor zover mij bekend is heeft Canon er nog niets officieels van gezegd, toch ? Je brengt het alsof dit al 100% zeker is, terwijl het naar mijn beste weten geructen zijn.

Zie ook de thread hierover op DPZ: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=26592

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Ik heb stellig de indruk dat ze op die Noorse site de geruchten die de redacteuren gelezen hebben nog eens anders hebben samengevat, om er vervolgens zelf nog eens flink met een natte vinger overheen te gaan. Ook heel erg merkwaardig dat zo'n obscure site ineens zou beschikken over gelekte info, terwijl we dat over het algemeen op kwalitatief iets betere sites zien gebeuren en bovendien meestal maar een paar dagen voor de officiele introductie.

Kort samengevat: ik geloof hier geen ruk van. Een ding is redelijk geloofwaardig: de benaming 35D, die zou nog best eens kunnen kloppen.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ook heel erg merkwaardig dat zo'n obscure site ineens zou beschikken over gelekte info, terwijl we dat over het algemeen op kwalitatief iets betere sites zien gebeuren en bovendien meestal maar een paar dagen voor de officiele introductie.
fotografi.no had anders ook de correcte pre-foto's, handleidingen en specs van de D70, D2X, D200 en 20D: dus ze zijn behoorlijk credible zo langzamerhand ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Remy schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:47:
[...]
fotografi.no had anders ook de correcte pre-foto's, handleidingen en specs van de D70, D2X, D200 en 20D: dus ze zijn behoorlijk credible zo langzamerhand ;)
Daar zit wat in. Maar het blijft opvallend dat ze niks nieuws melden; alleen weer een nieuwe combinatie van geruchten die al maanden de ronde doen. Dat is het voornaamste wat voor mij de geloofwaardigheid van dit artikel in twijfel trekt.

Hoe dan ook is het IMO niet echt relevant of dit informatie is die daadwerkelijk is gelekt of info die gebaseerd is op 'educated guesses'. De daadwerkelijke opvolger zal grotendeels overeenkomen met het (wellicht fictieve) model dat hier wordt voorgesteld; de specs zijn natuurlijk, binnen bepaalde marges, behoorlijk voorspelbaar. Ik geloof niet dat we echt iets radicaals hoeven te verwachten van Canon.

[ Voor 29% gewijzigd door koraks243 op 09-02-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Klopt geen drol van 't plaatje, bovenaan, links. De grip zit erop als een drol zonder uiteinde. Laatste plaatje ziet er nog wel betrouwbaar uit. Waarom heet dit dan meteen nieuws, en niet gerucht ofzo?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
koraks schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:57:
Dat is het voornaamste wat voor mij de geloofwaardigheid van dit artikel in twijfel trekt.
Voor mij is dat dit:
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/575649/01mSe4.jpg.jpg
En het feit dat de opmerkingen over de 1.3 crop factor inmiddels zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Tsja, dat die plaatjes voor geen meter kloppen, dat staat voor mij als een paal boven water, dus daar let ik niet eens op. Met het huidige aanbod van mooi gesjopte bodies is het nooit moeilijk om een nieuwsbericht, fake of niet, op te leuken met wat illustraties. Maar je hebt natuurlijk gelijk, ook in de afbeeldingen zit duidelijk inconsistentie.

[ Voor 15% gewijzigd door koraks243 op 09-02-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:37

Arfman

Drome!

Daarom blijf ik het vreemd vinden dat de topicstart bij wijze van lijkt op een Canon persbericht. Dit is niets meer of minder dan een gerucht, dat had w.m.b. wat duidelijker gezegd mogen worden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Mja, ik vind de TS ook een beetje voorbarig, zoniet misleidend. Ik zou zo'n TS alleen maken als er een officiele aankondiging zou zijn of een zeer geloofwaardige (of bevestigde) leak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Misschien stom, maar een 1,3 met EF-S?
Dan zou je dus een 13mm effectief hebben met de 10-22mm, lijkt me een tikkie (te) wijd.
Zal wel gewoon 1,6 worden lijkt me.

[ Voor 14% gewijzigd door Triplefox op 09-02-2006 20:24 ]

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 14:06

salient

Want omdat ik herhaal

Een EF-S op een crop 1.3 lijkt me sowieso niet kunnen, al was het maar vanwege de beeldcirkel die zo'n lens produceert. Deze is simpelweg te klein lijkt me om nog enig nuttig gebruik ervan te kunnen maken.
Maar ik ben erg benieuwd naar wat de camera gaat worden, de geruchtenmolen begint nu goed op gang te komen, het is wachten op de eerste PDF, net als bij de 5D :)

offtopic: ze moeten niet de 24-105 in de cashback actie gaan stoppen, ik heb er net een aangeschaft! :+

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

djengizz schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:01:
[...]

Voor mij is dat dit:
[afbeelding]
En het feit dat de opmerkingen over de 1.3 crop factor inmiddels zijn verwijderd.
Wat mij opvalt is dat het zilveren randje op het programmakeuzewiel er bij beide foto's op zit. De 20D heeft dat zilveren randje niet.....

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

salient schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:42:
[...]

Wat mij opvalt is dat het zilveren randje op het programmakeuzewiel er bij beide foto's op zit. De 20D heeft dat zilveren randje niet.....
De EOS 5D weer wel, misschien is die gebruikt voor de fotosoeps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Laatst online: 03-10 09:03
djengizz schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:01:
[...]

Voor mij is dat dit:
[afbeelding]
Dat hoeft niet zo heel veel te zeggen. Een van beide camera's kan best een alpha model zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Zou je misschien voor de leek heel even kunnen uitleggen wát nou precies voor jou duidelijk maakt dat het hier om een fake gaat?

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Er zit een boog in de flitservoet terwijl dit bij de andere foto (misschien wat duidelijker in de startpost) vierkant lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:47
djengizz schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:01:
Er zit een boog in de flitservoet terwijl dit bij de andere foto (misschien wat duidelijker in de startpost) vierkant lijkt.
Ik vind het knap dat je dat zo kunt zien op de laatste foto. Volgens mij kun je dat bijna onmogelijk met zekerheid stellen gezien de manier waarop de camera staat en de hoek van waaruit de foto is genomen...
Als ik naar m'n 300D kijk vanuit een vergelijkbare hoek als die foto doet, dan lijkt dat randje ook hoekig, terwijl het weldgegelijk ook een boog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Van mij mag tie op slot want zolang niemand iets zeker weet en Canon pas over 2 weken met nieuws naar buiten komt kunnen we wel met zn allen zitten geilen op gesjopte plaatjes en lekkere specs maar zetten we verder geen zoden aan de dijk. :7

De een zegt 35D de ander 30D, 50D is ook al genoemd, sommigen 9pts AF en dan wel 21pts. 10Mpx op 1,6 of 1,3 Who knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me aan bij Stinger666. Wellicht is het leuker om het woordje nieuws in speculatie te vervangen in de kop, zodat we een echt nieuw 35D topic kunnen maken als ie gelanceerd wordt (zodat we geen forumvervuiling krijgen). In dat kader kunnen we zelfs misschien beter een algemeen geruchten topic maken, want er zijn ook al vele speculaties over een eos3000D (6 mp, 3 AF punten, SD etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In overleg met Remy een titelfix :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Dit is idd beter. De 3000D zit er dik in want dat was vorig jaar al bekend geworden dat een dergelijk apparaat op de markt ging komen! Desalniettemin is dit een leuke draad om van nieuwe mogelijke Canon goodies op de hoogte te geraken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik twijfel over de echtheid van de plaatjes, maar als het waar zou zijn is het wel een leuk cameratje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Stinger666 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:47:
Dit is idd beter. De 3000D zit er dik in want dat was vorig jaar al bekend geworden dat een dergelijk apparaat op de markt ging komen! Desalniettemin is dit een leuke draad om van nieuwe mogelijke Canon goodies op de hoogte te geraken!
3000D-rumor was eerder al ontkracht door Canon zelf: [rml]Remy in "[ discussie] budget / start-dSLR, welke t..."[/rml] in augustus 2005.

Deze 35D is veel logischer gezien de 18-maandelijkse product cycle die Canon al hanteert sinds de 300D.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: onzin

edit 2: @ Remy, ik twijfel of die geruchten niet waar zijn. Ik heb al een folder in mijn handen gehad die verdomd echt leek (van Canon Australie). Daarnaast zou het geen onlogische stap zijn. In de handel wordt 2006 al het jaar van de reflex genoemd. Wat zou dan beter zijn dan een model aan de onderkant erbij?

[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 21:33

Jaymz

Keep on moving !

Remy schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:27:
Mogelijk dat Canon de cam eindelijk uitrust met spot-meting, daar zouden veel gebruikers blij van worden.
*Meld zich :Y)

Spotmetering is in feite het enige da'k nog echt 'mis' (evenals 1/3 stop ISO steps) op de 20D, ik vind vooralsnog de stap naar een nog duurdere cam alleen nog te groot om eerlijk te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:21:
Edit: onzin

edit 2: @ Remy, ik twijfel of die geruchten niet waar zijn. Ik heb al een folder in mijn handen gehad die verdomd echt leek (van Canon Australie). Daarnaast zou het geen onlogische stap zijn. In de handel wordt 2006 al het jaar van de reflex genoemd. Wat zou dan beter zijn dan een model aan de onderkant erbij?
Erbij? Die hebben ze al: de 350D, nog geen jaar op de markt. De kit is al voor 766 eur te krijgen, de body los zelfs al voor 712 eur. En her en der zijn nog wel 300D's te krijgen voor 450 ~ 650 eur. Als (let wel: als) Canon een 3000D intro't voor 'weinig' (500 eur?) hebben ze een dubbel probleem. Ten eerste ondergraven ze de sales van de 350D, die nu net een beetje momentum heeft vs de Nikon D50/D70s en de KM 5D. Daarnaast, als ze echt een supergoedkope dSLR intro'en ondergraven ze ook nog eens de sales van de S (S80), de G (G6) en de S2/Pro (S2 IS, Pro1) serie.

Ze hebben op dit moment al een heel behoorlijke line-up op dSLR-gebied:

350D
20D
5D
1D2 (N)
1Ds2

5 segmenten, van 700 eur tot ruim 7000 eur. Als ze meer willen zullen ze teveel R&D moeten 'betalen' voor zo'n 3000D. Ik denk dat ze de 350D als introcam voorlopig wel best vinden en zich op fullframe gaan concentreren: een uitbreiding van het 5D-segment dus :) En de 35D als tussendoor-upgrade in de lange lijn van D30/D60/10D/20D.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Spotmeting zou idd fijn zijn, al moet ik toegeven dat ik dat in misschien 0,1% van de gevallen momenteel mis op de 20D. 1/3 stops ISO steps, daar zie ik zelf het nut niet echt van in. Maarja, then again, voor mij is de belichtingscorrectie in 1/3 stops ook al overdone; met halve stops (zoals ook op de EOS30 e.d. die ik gebruik aanwezig) kom ik ook al prima uit.
MartijnGizmo schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:03:
[...]
Dat kun je aanpassen in de instellingen, belichtingscorrecties met 1/3 of 1/2 stop.
I know, maar toch goed dat je het post; wellicht heeft iemand anders er wat aan :)

[ Voor 29% gewijzigd door koraks243 op 13-02-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ remy. Hier maak je een belangrijke misstap. Zowel de pro1 als de G6 zijn inmiddels uitlopend en derhalve niet meer te bestellen (bij Canon welteverstaan). Van beide camera's is er geen opvolger aangekondigd en de verwachting is dat die er ook niet komen. Dit betekent dat de twee belangrijkste compactcamera's van Canon zijn de Ixus750 en de S80. De s80 is uiteraard een beest van een camera, maar voor de rest is de bovenkant van het consumenten segment wat magertjes vertegenwoordigd. Ik zie hier absoluut mogelijkheden voor een gestripte reflex die werkt op SD kaarten. Zo wordt de overgang vergemakkelijkt naar een SLR waardoor de hobby verder ontwikkeld wordt en men snel extra (dure) accessoires zal gaan kopen. Mensen die een echte reflex willen kopen zullen vanwege de vele extra's automatisch een 350D kopen. Ik zie er wel wat in.

BTW Canon heeft al een hele tijd momentum versus de Nikon D50 en de Nikon D70. Ik denk dat ik beter in staat ben om de verkoopgegevens van Canon en Nikon in te schatten/ te achterhalen dan jij dat kan. Daarnaast vind ik het argument dat de 300D nog verkrijgbaar is zwak. De normale fotohandel kan het apparaat al een jaar niet meer leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

koraks schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:51:
Maarja, then again, voor mij is de belichtingscorrectie in 1/3 stops ook al overdone; met halve stops (zoals ook op de EOS30 e.d. die ik gebruik aanwezig) kom ik ook al prima uit.
Dat kun je aanpassen in de instellingen, belichtingscorrecties met 1/3 of 1/2 stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Verkrijgbaarheid: ik bedoelde op de 2ehandsmarkt van mensen die over gegaan zijn op een 350D of 20D, was ik even vergeten ;)
de twee belangrijkste compactcamera's
De A-serie van Canon (A520/10, A620/10) verkoopt niet meer? Ik dacht nochtans dat Canon daarvan de meeste cams verkocht, maar jij hebt vast beter inzicht in die verkoopcijfers dan ik.

We zien vanzelf wel hoe het loopt, maar ik hoop dat Canon zich niet verkijkt op de marktverzadiging. Er zijn nog steeds zat mensen die echt niet zo'n 'lompe' dSLR hoeven of lenzen willen wisselen, maar gewoon een cammetje die in de tas of broekzak of jaszak past.

Maar goed: het gaat hier nog steeds over de 35D, een cam die niet in je broekzak past :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daarom nam ik de A6x serie niet mee, omdat ik dat niet een topsegment vind (wat dSLR's immers ook zijn). ;)

Laat als een paal boven water staan dat de Ixus50, de A520 en de A610 beter verkopen dan welke andere Canon camera dan ook (maar goed, het volume zit altijd aan de onderkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:13:

omdat ik dat niet een topsegment vind (wat dSLR's immers ook zijn). ;)
.
Och, er beginnen nu 'compact cams' te verschijnen die de budget dSLR's het leven flink zuur maken anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Als het topsegment van de compacts bij Canon een beetje ondervertegenwoordigd is (wat ik niet zou weten; ik ben totaal niet thuis in compacts), is er wellicht inderdaad ruimte voor een 3000D. Of een entry-level SLR met vast objectief? Wie weet. Maar van de andere kant voel ik ook wel wat voor de redenering van Remy dat Canon per model natuurlijk behoorlijk wat R&D kosten (en marketing kosten!) moet maken om een nieuwe SLR op de markt te zetten. Waar je als fabrikant behoefte aan hebt is niet zozeer een continu innovatiepad (dat zeggen ze misschien wel, maar dat is niet de echte reden!), maar wel op elk willekeurig moment een goedlopende cash-cow (zoals momenteel de 350D). Met die winsten financier je de ontwikkeling van nieuwe modellen en het spreekt dus voor zich dat je nooit meer modellen zal ontwikkelen dan strikt noodzakelijk. Het enige wat je in feite nodig hebt is de volgende generatie cashcow en wellicht een beperkt aantal modellen om de segmenten die onder en boven je cashcow vallen te bedienen. Die 'specialistische' modellen zullen echter maar een zeer klein deel van de winst vertegenwoordigen, vandaar dat je er niet teveel van wil ontwikkelen.

[ Voor 23% gewijzigd door koraks243 op 13-02-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als Canon het voor elkaar zou krijgen om een afgeslankte 350D te maken, de 3000D bijvoorbeeld, of misschien beter 3500D (?), voor zegmaar 500 euro incl. kitlens, snijden ze volgens mij een heel nieuw marktsegment aan. Dan beconcurreren ze nml het topsegment van de compactcamera's.

Wat ik echter ook niet ondenkbaar vind, is wat koraks al aangeeft: een SLR-achtige cam met grote sensor en vast objectief (18-200?). Als dat in een flink compacte behuizing past, heb je een erg mooie budget cam en doe je de verkopen van de 350D geen geweld aan, omdat die een belangrijk voordeel heeft: verwisselbare objectieven.

Maar goed, daar heeft Canon vast beter over nagedacht, want als het om mogelijkheden gaat om meer geld te verdienen met weer een nieuw model, is Canon erg goed bezig :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
een SLR-achtige cam met grote sensor en vast objectief (18-200?). Als dat in een flink compacte behuizing past, heb je een erg mooie budget cam en doe je de verkopen van de 350D geen geweld aan, omdat die een belangrijk voordeel heeft: verwisselbare objectieven.
Hmm als ze dat doen, lopen ze achter op de Sony R1 ;) Maar jij zegt: flink compacte behuizing: jij weet ook net als ik dat een grote sensor gewoon veel glas nodig heeft (zie die R1): dus tja, compact? :+

Laten we eerst zien wat Canon te melden heeft over een week :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45

Barrycade

Through the...

Vergeten jullie nu de IS2? Lijkt me toch een Prosumer cam en volgens mij komt die ook uit de Canon stal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Als je met "IS2" de S2 IS bedoelt.. Dit is absoluut geen prosumer cam.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Laatst online: 03-10 09:03
Grrrrrene schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:32:
Als Canon het voor elkaar zou krijgen om een afgeslankte 350D te maken, de 3000D bijvoorbeeld, of misschien beter 3500D (?), voor zegmaar 500 euro incl. kitlens, snijden ze volgens mij een heel nieuw marktsegment aan. Dan beconcurreren ze nml het topsegment van de compactcamera's.

Wat ik echter ook niet ondenkbaar vind, is wat koraks al aangeeft: een SLR-achtige cam met grote sensor en vast objectief (18-200?). Als dat in een flink compacte behuizing past, heb je een erg mooie budget cam en doe je de verkopen van de 350D geen geweld aan, omdat die een belangrijk voordeel heeft: verwisselbare objectieven.

Maar goed, daar heeft Canon vast beter over nagedacht, want als het om mogelijkheden gaat om meer geld te verdienen met weer een nieuw model, is Canon erg goed bezig :)
Volgens mij valt dat allemaal best wel mee. 500 Euro is echt niet een heel nieuw markt segment, het is concurrentie tov een aantal andere DSLR's:
Nikon D50, Pentax DS en de Olympus E-500 zijn allemaal te koop voor een prijs van iets meer dan 500 Euro voor een kit.

Het probleem met een grote sensor vaste lens is de snelheid/grote van de lens. Een snelle 18-200 (28mm-320mm) lens wordt gewoon te duur en te zwaar voor zo'n camera. Ik zou dan liever een camera met een kleinere sensor hebben en een snelle lens. Camera is namelijk niet interessant vanwege de snelheid en de lens is ook niet echt lang. De grote sensor onder het mom van lowlight fotografie (of DOF controle), koop dan gewoon een DSLR kit met een budget prime.

Ik vraag mij af of er een markt is voor zo'n camera tussen de Fuji S9500 en de Sony R-1/DSLR kit + prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe speculatie over de Eos35D:

-8 mp
-2.5" LCD
->5 fps
-kleiner dan de 20D
-nieuwe direct print knop

Verder:
Nieuwe 17-55/2.8 (L? EF-S?)
Nieuwe mooie tele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleiner dan de 20D?? Dat zou echt klote zijn wanneer dat het geval zou zijn :'( Die 20D houdt net lekker vast zo, ik wil ruimte hebben en geen rare dingen krijgen als met de upgrade van de 300D naar de 350D. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Met stom ^^

Een 10D met grip is voor mij ideaal, een 20D met grip ook. Oh, en een 1D/s/II ook, maar dat is voorlopig ècht buiten budget. Kleiner dan de 20D zou ik ook niet leuk gaan vinden...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r schijnt toch nog wel iets speciaals met het apparaat aan de hand te zijn, maar dat kon ik niet uit mijn bron knijpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:11:
D'r schijnt toch nog wel iets speciaals met het apparaat aan de hand te zijn, maar dat kon ik niet uit mijn bron knijpen....
eye controlled focus maybe?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Standaard via wifi met bijvoorbeeld je pixma 4000R kunnen printen?

* Voutloos loopt niet echt warm van de direct print features. Veel te snapshotterig, veel te weinig controle.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Zou het trouwens mogelijk zijn om, mocht het toch (ooit) een 1.3 crop factor worden (sorry dat blijft mij intrigeren), een soort crop-stand te realiseren zodat je EF-S objectieven kan gebruiken?
Ik kan me bv. voorstellen dat er maar een deel v/d sensor gebruikt wordt bij een EF-S lens waardoor het aantal MP's vermindert maar de lens wel bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

djengizz schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:43:
Zou het trouwens mogelijk zijn om, mocht het toch (ooit) een 1.3 crop factor worden (sorry dat blijft mij intrigeren), een soort crop-stand te realiseren zodat je EF-S objectieven kan gebruiken?
Ik kan me bv. voorstellen dat er maar een deel v/d sensor gebruikt wordt bij een EF-S lens waardoor het aantal MP's vermindert maar de lens wel bruikbaar is.
De Nikon D2X kan het, die heeft een zogenaamde high-speed crop mode waarbij er een 2x cropfactor gebruikt wordt in plaats van de gebruikelijke 1,5x en je 8 fps haalt. Dus dat zoiets mogelijk is is bewezen. Alleen is de vraag of Canon zoiets gaat toepassen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:52
Ik verwacht niet dat Canon komt met een consumer level 1.3 crop camera. Ze hebben zelf aan gegeven zich te willen richten op 2 formaten, FF en 1.6 voor de consumerlevel. Nu een consumer cam uitbrengen op 1.3 lijkt me dan niet echt handig.
Behalve dat een EF-S lens een kleinere beeldcirkel heeft, steekt het ook meer de camera in. Daar de 1.6 crop camera een kleinere spiegel heeft is dat geen probleem, bij een 1.3 crop zou dat wel eens een probleem kunnen zijn. Dus hoop niet te hard dat je , als dit een 1.3 crop wordt, je dan nog je EF-S lensen kan blijven gebruiken.

Maar mijn gok is net zo goed als die van jullie.

• Remy

Remy

Topicstarter
Hmm, het blijkt dat Canon een hele sloot aan nieuwe producten aan gaat kondigen vlak voor de PMA: waaronder veel cam-nieuws. In totaal zullen er ettelijke tientallen nieuwe producten worden aangekondigd :o Ben benieuwd :)

LinkedIn
Instagram

• simon
1.3 keer crop op EF-S? Denk het niet, dan krijg je enorme vignetting...

|>

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Simon schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:37:
1.3 keer crop op EF-S? Denk het niet, dan krijg je enorme vignetting...
Nou ja, als jij je cam zou kunnen schakelen tussen volle 1,3x crop sensor en niet volledige sensor 1,6x crop (tegen iets lagere resolutie) zou dat nog best kunnen. Maar dat is dus echt zwaar koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:46
Remy schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:30:
Hmm, het blijkt dat Canon een hele sloot aan nieuwe producten aan gaat kondigen vlak voor de PMA: waaronder veel cam-nieuws. In totaal zullen er ettelijke tientallen nieuwe producten worden aangekondigd :o Ben benieuwd :)
:D ^^ Ik ben de dagen echt aan het aftellen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik heb de overstap naar digitaal en naar Canon gemaakt. Ik kon op mijn werk een mooie deal sluiten en heb een nieuwe Eos20D kunnen kopen voor 850 euro. Het enige probleem is wel dat ik nu nog even gebonden ben aan een superobjectief, namelijk de EF-S 18-55 8) Nu nog even mijn onderstaande objectieven verkopen en we komen in de buurt.

Ik heb echter nog geen idee wat voor standaard objectief ik zal kopen. Een 17-40, een 24-105 of een eventuele nieuwe 17-55/2.8 (wellicht geen L). Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik ben wel van plan om een 35/2.0 te gaan halen. Vreemd genoeg een objectief waar ik op GoT niemand over hoor (goedkoop, scherp en bijna 50 mm kb). Maar goed, bij gebrek aan een actueel 20D topic toch even een verkapte "joepie ik heb een 20D gekocht" bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Mig29: er is nog een optie voor je als standaard objectief :) En feli met je 20D hoor, is een prima ding: als ik Canon zou schieten zou ik er denk ik ook wel 1 hebben.

Edwin Bont (van DPZ) heeft de 35mm f/2.0 nu, nadat hij 3x een Sigma 30mm f/1.4 had geprobeerd en alle keren front/back focus issues had of andere problemen. Is erg tevreden met die 35mm :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Njah, de reden waarom ik geen D7D heb gekocht was met name vanwege de trage focus (heb de 28-70/2.8 van Minolta). Een Tamron zonder een vorm van USM/ HSM verbetert deze situatie dus niet en dan had ik beter een D7D kunnen kopen. Een collega van mij heeft laatst een semi-prof shoot gedaan met de Sigma 30/1.4 en was zeer ontevreden over de CA en de scherpte (of beter gezegd het gebrek eraan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dit stond kennelijk vanmiddag heel even op een Spaanse Canon-site (van DPZ):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~boomj/dpz/website_canon.jpg

Bovenaan staat dus "meer dan 70 nieuwe dingen"

En deze 11 staan er vermeld:

IXUS 800iS
IXUS 65
IXUS 60
POWERSHOT A540
POWERSHOT A530
POWERSHOT A430
POWERSHOT A700
POWERSHOT S31S
EOS 30D
EF-S 17-55
EF 85

[ Voor 45% gewijzigd door MartijnGizmo op 17-02-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik daar een nieuwe 85mm staan? :o :o En een 30D, hmz, zelf niet verwacht ivm de D30 maar het zou kunnen. Dat ding is oud genoeg om vergeten te worden enzo ;) :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:18:
Zie ik daar een nieuwe 85mm staan? :o :o
Alleen de AF kan nog beter, verder is die lens al perfect IMHO. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

En een 30D ipv 35D. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:20:
[...]

Alleen de AF kan nog beter, verder is die lens al perfect IMHO. :)
Wat is er mis met de AF dan? Er zit ring-usm op die ook op deze lens als zeer rap en accuraat wordt beschouwd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Op zichzelf ook logischer: 10D > 20D > 30D.

Wel interessante dingen als het waar is...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:22:
[...]

Wat is er mis met de AF dan? Er zit ring-usm op die ook op deze lens als zeer rap en accuraat wordt beschouwd? :)
Het ging tot nog toe over de 85 1.2 laiverd. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Helaas is die 17-55 wel EF-S dus automagisch geen L objectief, maar gewoon een budgetconcurrent vande 18-55 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Stinger666 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 03:52:
Helaas is die 17-55 wel EF-S dus automagisch geen L objectief, maar gewoon een budgetconcurrent vande 18-55 ofzo?
dat weten we toch niet? Canon heeft nooit gezegd dat EF-S geen L kon zijn.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Simon schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 09:23:
Lijkt me idd wel een goed idee. Een soort L kitlens.
Als ze hem redelijk betaalbaar zouden maken (voor een L) lijkt mij dat hier best markt voor is. Er zijn nu genoeg mensen die de kitlens overslaan voor wat meer kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Yeps, 70 items totaal: De ixus 800is is een first: alleen vind ik het vreemd dat de lenzen bij de 'camaras fotograficas digitales' staan ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Simon schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 09:23:
[...]

Lekker voor alle users die geen EF-S lenzen kunnen mounten op hun body! Dus dit wordt geen L lens. Misschien een verbeterde kitlens die iets lichtsterker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Stinger666 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:34:
[...]

Lekker voor alle users die geen EF-S lenzen kunnen mounten op hun body! Dus dit wordt geen L lens. Misschien een verbeterde kitlens die iets lichtsterker is.
Of een soort opvolger van de EF-S 17-85 IS?

Er werd al geopperd dat alle f/2.8-lenzen L's zijn, maar de EF-S 60 Macro is dat ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Als uit alle tests blijkt dat die nieuwe EF-S beter presteert dan m'n huidige 17-40 L, dan wissel ik ze zonder twijfel meteen om. Dan maar geen L in z'n naam.

Alleen denk ik dat de kans wel ongelofelijk klein is dat een non-L optisch beter zal zijn dan een moderne L.

Ook wel raar dat een 'consumenten' EF-S het misschien op moet nemen tegen een EX en een SP van Sigma/Tamron. Ach ja, we zien het wel, misschien wordt het een primeur en de allereerste en onverwachte EF-S L. Voor veel mensen is dat vloeken in de kerk, maar het geeft wel weer hoop aan mensen die Canon als 'koppige' fabrikant zagen (misschien krijgen de xxDs dan zelfs de ISO-waarde te zien in de zoeker ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Ik vermoed dat de ef-s 17-55 (als het waar is natuurlijk) een vervangende kitlens gaat worden, wellicht wat lichtsterker (3.5-4.5?) en wellicht ook met USM en optisch vergelijkbaar met de nikon 18-70 kitlens. De prijs zal dan ook wel tussen de 250 en 300 euro komen.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ergens klinkt dat trouwens wel logisch. Het is gewoon een feit dat de Nikon kitlens duidelijk beter is dan die van Canon, en met het alsmaar populairder worden van de dSLR zal een verbetering van de instaplens voor Canon verstandig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs de Tamron 28-75/2.8 en de Sigma 24-70/2.8 zijn duurder dan dat en waarschijnlijk zijn die ivm de minder extreme groothoek makkelijker te maken. Ik denk dat het objectief in de buurt zal komen van de prijs van de 17-85 IS. Het is inderdaad wel erg mooi als vervangende kitlens voor een 30D. De kit zoals ie nu geleverd wordt, is natuurlijk waardeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 16:07

Spotter

Lichtnicht

volgens mij is de 17-55 nou niet echt bedoeld als tegenhanger van de nikon kitlens, maar eerder voor de AF-S 17-55 f/2.8 DX. Die doet namelijk €1335 (bij corne, ongetwijfeld goedkoper te krijgen maar dit is even ter indicatie), en dat lijkt me wat aan de dure kant voor een kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik weet het niet. Aangezien het een EF-S lens betreft zal het waarschijnlijk geen L objectief worden. Nikon heeft natuurlijk met het DX formaat een platform voor alle digicams. Voor EF-S geldt niet hetzelfde, dus denk ik dat ie goedkoper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

gium schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:59:
Als uit alle tests blijkt dat die nieuwe EF-S beter presteert dan m'n huidige 17-40 L, dan wissel ik ze zonder twijfel meteen om. Dan maar geen L in z'n naam.

Alleen denk ik dat de kans wel ongelofelijk klein is dat een non-L optisch beter zal zijn dan een moderne L.
Naja, de EF-S 10-22 doet het toch ook niet gek en heeft zelfs een Super-UD-element. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
klopt wel. Iedereen heeft het erover dat de 10-22 een 'hidden L' is. Alleen heeft iedereen het er ook over dat een 16-35 op een 5D mooiere resultaten geeft dan een 10-22 op een 20D. Ach ik zie het wel, ik denk dat ik eerder m'n 20D verkoop en overstap op een 5D, dan dat ik m'n 17-40 verkoop en die wissel voor een 17-55/2.8. Maar ik heb nu toch geen geld en misschien ook geen 24-105 :P. Dus het blijft gewoon afwachten en sparen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:41

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ik heb in de gelekte info tot nu toe nog nergens een bevestiging gezien dat het inderdaad om een 17-55 f/2.8 zal gaan. Als het inderdaad een 2.8 lens zal worden dan mogen we er rustig vanuit gaan dat, L of geen L, de prijs wel in de L-sferen gezocht moet worden. Ruim boven de prijs van de 17-85 IS in ieder geval. En dat het als 17-55 f/2.8 inderdaad een tegenstrever van de Nikon zal moeten zijn (zie dus de prijs van de Nikon als richtlijn). Als het geen 2.8 lens wordt, dan zou het inderdaad wel eens een nieuwe (en betere) kitlens kunnen zijn en dan zou een (introductie)prijs van 300-400 euro wel gerechtvaardigd zijn (vergeleken met de 18-70 van Nikon (mits hij net zo goed is).

Ik kan me trouwens wel herinneren dat er ooit eens iemand (Volgens mij een interview van een van de bekende fotosites met een Canon hotemetoot) geroepen heeft dat Canon de L niet zal gaan gebruiken voor EF-S objectieven. Maar ja hear-say is niet rechtsgeldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<knip>

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 19:19

Dido

heforshe

Wat is het verschil met dat plaatje hierboven, behalve kwaliteit, -Daniël-? Of ben ik kippig?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Je bent traag -Daniël-: [rml]MartijnGizmo in "[ speculatie] Canon EOS 30D dSLR intro 21..."[/rml] :)

Morgen weten we meer over de 30D en de rest van de Canon-sloot aan nieuwe producten.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
jij ook remy... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan bepalen mensen sommigen van ons welk objectief zij gaan aanschaffen (hoewel ik waarschijnlijk nog wat testjes afwacht)..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Mis ik iets ofzo?

Canon brengt een nieuwe DSLR uit, en daar komt ook een nieuwe kitlens bij kijken. Dat lijkt mij een redelijk logische conclusie die je zou trekken uit dat plaatje. Maar jullie lijken je af te vragen of ie wel of niet een rood randje krijgt?? Dat 't 17 ipv 18 mm is zegt mij alleen maar dat het een compleet nieuw ontwerp is, maar misschien heb ik 't mis (?). Opvallender is dat 't een EF-S is, wat zou betekenen dat 't waarschijnlijk 1,6X wordt. Of dat ie toch om kan gaan met EF-S objectieven en 1.3X is

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:02:
Wat is het verschil met dat plaatje hierboven, behalve kwaliteit, -Daniël-? Of ben ik kippig?
Was nog niet helemaal wakker.. :O O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

inquestos schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:36:
Mis ik iets ofzo?

Canon brengt een nieuwe DSLR uit, en daar komt ook een nieuwe kitlens bij kijken. Dat lijkt mij een redelijk logische conclusie die je zou trekken uit dat plaatje. Maar jullie lijken je af te vragen of ie wel of niet een rood randje krijgt??
Nieuwe kitlens zou logisch zijn, zie:
- 300D met 18-55
- 20D met 17-85 IS
- 5D met 24-105 L IS

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
inquestos schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:36:
Mis ik iets ofzo?

Canon brengt een nieuwe DSLR uit, en daar komt ook een nieuwe kitlens bij kijken. Dat lijkt mij een redelijk logische conclusie die je zou trekken uit dat plaatje. Maar jullie lijken je af te vragen of ie wel of niet een rood randje krijgt?? Dat 't 17 ipv 18 mm is zegt mij alleen maar dat het een compleet nieuw ontwerp is, maar misschien heb ik 't mis (?). Opvallender is dat 't een EF-S is, wat zou betekenen dat 't waarschijnlijk 1,6X wordt. Of dat ie toch om kan gaan met EF-S objectieven en 1.3X is
1.3 keer kan denk ik niet, die geeft rond 18 mm enorme vignetting.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me net wel afvroeg, hoe lang gaat het ongeveer duren voordat de cashbackacties bij de 30D bekend zijn? Een 24-105 cashback zou wat dat betreft wel erg leuk zijn namelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Jemig, nou al over cashback-gebeuren beginnen? Kom op ej, de camera moet nog geïntroduceerd worden :)

Je merkt vanzelf wel wanneer er eventuele nieuwe cashback-acties zijn voor wat dan ook ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:27:
Jemig, nou al over cashback-gebeuren beginnen? Kom op ej, de camera moet nog geïntroduceerd worden :)
Tjah voor sommigen zijn andere dingen interessant he :P Maar ik weet niet hoe lang het normaal gesproken duurt :)
Je merkt vanzelf wel wanneer er eventuele nieuwe cashback-acties zijn voor wat dan ook ;)
Tjah, hetzelfde geldt voor dit topic dan :P Speculeren hoort er nou eenmaal bij, en die cashbackacties hangen nou eenmaal samen met de introductie van deze camera's :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Laatst online: 14-06 16:25
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:25:
Wat ik me net wel afvroeg, hoe lang gaat het ongeveer duren voordat de cashbackacties bij de 30D bekend zijn? Een 24-105 cashback zou wat dat betreft wel erg leuk zijn namelijk :9
Volgens mij ging de cashback vorig jaar op 15 april in en dat in combinatie met de 350D die net uit was en de 20D, ik gok dat de nieuwe dSLR ook wel weer redelijk snel in de winkels zal liggen en dat daar dan gelijk de cashback mee van start zal gaan.
De 350D was vanaf het begin redelijk snel leverbaar en ook op voorraad, laten we hopen dat het nu ook weer lekker soepel gaat en niet zoiets gaat worden als de 24-105 of de 20D destijds.
Er staat trouwens op die site dat Canon meer dan 70 nieuwe producten zal brengen, het zal mij benieuwen of ze nog wat gaan doen met een grote L zoom, de 100-400 is er ook al bijna 8 jaar.
Een dergelijke range met F4 vast en 3 stops IS USM L...... :9 :9~

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste