Het grote Canon EOS 30D dSLR topic

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.024 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 14:06

salient

Want omdat ik herhaal

Als het een beetje meezit heb ik vanmiddag ook mijn 30D. Ben benieuwd, denk dat voor mij het voornaamste pluspunt het grotere display achterop zal zijn. Spotmeting heb ik nooit echt gemist maargoed, wat je hebt gebruik je ook zeggen ze wel eens :)
Kan mijn pa lekker op vakantie met mijn 'oude' 20D. Hij maakte altijd dia's met zijn mamiya 645 maar na een rekensommetje wat 5 weken vakantie aan films, ontwikkelen, diaraampjes, magazijnen etc kost is de 20D een stuk goedkoper in aanschaf incl. afdrukken van de foto's. Kan de vakantie weer wat luxer :)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex214
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Laatst wat nightshots geschoten met de 30D + Sigma 15mm f/2.8 fish. Ik wilde weten hoe de ruisreductie zou werken (die je bij custom options aan kan zetten), maar nu zie ik toch "rare" horizontale strepen/patronen terug in de foto's. (Misschien banding ?)

Hier een 100% crop uit de rechterbovenhoek:

Afbeeldingslocatie: http://bikini2990.student.utwente.nl/temp/tweakers/IMG_0246_crop.jpg

Download hier het origineel.

Het is minimaal, toch ben benieuwd naar jullie mening...

[ Voor 14% gewijzigd door Alex214 op 08-05-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Alex214 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:17:
Laatst wat nightshots geschoten met de 30D + Sigma 15mm f/2.8 fish. Ik wilde weten hoe de ruisreductie zou werken (die je bij custom options aan kan zetten), maar nu zie ik toch "rare" horizontale strepen/patronen terug in de foto's. (Misschien bending ?)

Hier een 100% crop uit de rechterbovenhoek:

[afbeelding]

Download hier het origineel.

Het is minimaal, toch ben benieuwd naar jullie mening...
Ik zie wel heel iets een patroon maar dat lijkt me niet echt iets om me druk over te maken. Als je hier een printout van maakt denk ik dat je het practisch niet terug ziet.

PS welke ISO heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex214
  • Laatst online: 24-04-2024
Het is ook minimaal en misschien ben ik te kritisch, maar voor mij blijft het een dure camera :) De foto in kwestie is genomen op iso 400.

[ Voor 8% gewijzigd door Alex214 op 08-05-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Nou, inmiddels de 30D binnen. Inderdaad is het display achterop een verademing (misschien beetje overstatement maargoed) t.o.v. de 20D maar voor de rest is er erg weinig verschil waarvan je zou zeggen dat het de upgrade waard is.

Heeft iemand trouwens nog interesse in een frans kortingsboekje? Er zaten er namelijk 2 bij.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heeft Adobe een nieuwe plug-in voor o.a. de Canon Eos 30D geintroduceerd.

edit: in het kader van RAW bewerking in photoshop..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Dat is kek, ik had juist de onofficiele methode toegepast (met succes overigens). Dit is natuurlijk mooier.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En dit levert tenminste geen problemen op bij het verwijderen van foto's vanuit ACR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

salient schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:48:
Nou, inmiddels de 30D binnen. Inderdaad is het display achterop een verademing (misschien beetje overstatement maargoed) t.o.v. de 20D maar voor de rest is er erg weinig verschil waarvan je zou zeggen dat het de upgrade waard is.

Heeft iemand trouwens nog interesse in een frans kortingsboekje? Er zaten er namelijk 2 bij.
Enige echt verschil is spotmetering, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit. In zo'n geval zou ik denk ik eerder gaan compenseren, maar ieder voor zich...

het display is wel beter, maar rechtvaardigd voor mij het prijsverschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmetering was juist voor mij reden om nog even twee maanden te wachten op de 30D. Je moet er echt mee leren omgaan voordat je de voordelen eruit haalt. Bij zeer felle zon en voor portretten is het echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 00:54:
Spotmetering was juist voor mij reden om nog even twee maanden te wachten op de 30D. Je moet er echt mee leren omgaan voordat je de voordelen eruit haalt. Bij zeer felle zon en voor portretten is het echt ideaal.
De 20D heeft partial metering....9% van het frame. Komt wat mij betreft aardig in de buurt van spot-metering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ziet hoe groot 3% van het beeld is, dan schrik je van hoe groot 9% van het beeld eigenlijk is... Voor mij een van de redenen om mijn 20D door te verkopen en te wachten op mijn 30D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 00:54:
Ik gebruik de spotmeting ook vrij veel, van het weekend nog om een witte hond te fotograferen zonder uitgebeten highlights. :) Tuurlijk kun je wel compenseren voor alles, maar dan hadden ze ook een camera kunnen maken met alleen matrix-meting. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
MartijnGizmo schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:01:
Ik gebruik de spotmeting ook vrij veel, van het weekend nog om een witte hond te fotograferen zonder uitgebeten highlights. :) Tuurlijk kun je wel compenseren voor alles, maar dan hadden ze ook een camera kunnen maken met alleen matrix-meting. B)
maar als je een spotmeting op die wittte hond hebt gemaakt, zonder correctie, dan zal die hond als het goed is grijs geworden zijn. spotmeting kan natuurlijk hartstikke handig zijn, maar je moet wel weten hoe je het toepast (ik zeg trouwens niet dat jij niet weet hoe dat moet, maar wellicht dat er mensen zijn, die dit nu lezen en denken; "he spotmeting, dat moet ik hebben, dan zijn al mijn foto's goed belicht". maar dat is natuurlijk niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:35:
[...]
maar als je een spotmeting op die wittte hond hebt gemaakt, zonder correctie, dan zal die hond als het goed is grijs geworden zijn. spotmeting kan natuurlijk hartstikke handig zijn, maar je moet wel weten hoe je het toepast (ik zeg trouwens niet dat jij niet weet hoe dat moet, maar wellicht dat er mensen zijn, die dit nu lezen en denken; "he spotmeting, dat moet ik hebben, dan zijn al mijn foto's goed belicht". maar dat is natuurlijk niet zo).
Die zeggen dan gewoon dat het een grijze hond was! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05-2023

711

salient schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:48:

hey Salient, ik heb wel interesse in het kortingsboekje. Heb al 2 keer via de canon website geprobeerd om een kortingsboekje aan te vragen, maar tot op heden niets ontvangen. Ik wil een canon converter gaan kopen 1,4 of 2x, en 50 euro korting is toch wel leuk op dit produkt.
Dus.... als je het boekje nog hebt, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

711 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:45:
[...]

hey Salient, ik heb wel interesse in het kortingsboekje. Heb al 2 keer via de canon website geprobeerd om een kortingsboekje aan te vragen, maar tot op heden niets ontvangen. Ik wil een canon converter gaan kopen 1,4 of 2x, en 50 euro korting is toch wel leuk op dit produkt.
Iemand was je helaas al voor.
Ik heb het geruild voor 2 processoren waarvan 1 defecte :) (die verzamel ik, vandaar)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 21-08 22:49
711 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:45:
[...]

Ik wil die 2 pagina's wel per post naar je opsturen.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 16:07

Spotter

Lichtnicht

Ik heb gisteren ook de 30D binnen gekregen, maar vandaag viel me op dat als ik door de zoeker kijk en allemaal kleine puntjes op staan. Of dit het matglas, spiegel etc is weet ik niet, het is iig niet de lens (wisselen maakt niet uit, en op de 300D ook geen last van). Is dit 'normaal' of kan ik er nu al weer mee terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bedoelt toch niet de scherpstelpunten. die zijn er altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

hij heeft een 300D (gehad) dus mag aannemen dat hij weet wat scherpstelpunten zijn. Kleine puntjes hoor je niet te zien in ieder geval dus je kunt er mee terug.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had er ook last van. Eigenlijk was die hele camera een bende en heb ik die verhalen vaker gehoord. Lijkt wel of Canon die dingen assembleert in een cementfabriek ofzo.
Ik heb het i.i.g opgelost door de boel met een blaasbalg uit te blazen en vervolgens de sensor te reinigen (was ook erg vies). Af en toe komt er weer een stofje terug en blaas ik die weer weg maar het wordt gelukkig steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 21-08 22:49
Hij bedoelt zeer waarschijnlijk het matglas, die is inderdaad niet spiegelglad. Zit een "profiel" in.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook als ik hem tegen een heel egaal lichte oppervlak hou en iets beweeg en heel goed oplet (het is nauwelijks zichtbaar). Ik kan me er niet aan storen. Bovendien staat dat geheel los van de sensor.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 16:07

Spotter

Lichtnicht

Karlok[JY-616] schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:15:
Hij bedoelt zeer waarschijnlijk het matglas, die is inderdaad niet spiegelglad. Zit een "profiel" in.
dat bedoel ik inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Het matglas is (op de cirkel in het midden na) niet anders dan in de 20D, bij mij dan althans.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Karlok[JY-616] schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:15:
Als het goed is zijn dit allemaal microprisma's die het handmatig focussen makkelijker zouden moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey is dit topic ten dode opgeschreven?

Jammer... of valt er over heel deze camera niks meer te bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:04

Marc H

- - Is wakker - -

Iedereen is er zo blij mee, dat ze alleen nog maar aan forograferen denken.. :D

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:53:
Hey is dit topic ten dode opgeschreven?

Jammer... of valt er over heel deze camera niks meer te bespreken :)
Mja, ik denk ook dat het voor veel Tweakers een echt tussenmodel is. Voor heel veel mensen is de 350D bereikbaar en afdoende, en als je echt serieus bezig bent, hád je al een 20D of zelfs een 5D. Zelf vind ik de 30D enorm interessant, maar dat is meer omdat de 20D nu onder de 1000 euro begint te zakken. Erg interessante optie als upgrade voor m'n 300D, omdat ik daar nu wel features zoals FEC en RAW+JPG begin te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Servor schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:36:
Erg interessante optie als upgrade voor m'n 300D, omdat ik daar nu wel features zoals FEC en RAW+JPG begin te missen.
300D + Undutchables hack == wel FEC. :) Die firmware erin zetten is niet zo eng/risicovol. Hele hordes zijn je al voor geweest. Ik ben zelf een trutje met dure spullen (als ze van mij zijn :+ ) en heb het ook gedaan. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Voutloos schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:40:
[...]
300D + Undutchables hack == wel FEC. :) Die firmware erin zetten is niet zo eng/risicovol. Hele hordes zijn je al voor geweest. Ik ben zelf een trutje met dure spullen (als ze van mij zijn :+ ) en heb het ook gedaan. :)
I know. Maar er zijn meer redenen om een upgrade te overwegen. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Dat weet ik ook. Als ik geld genoeg had voor een body upgrade zou ik ook direct een 30D nemen. :P Maar dan nog: die 300D hack is gewoon verplicht. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm sja ik heb nog geen opvolger voor mijn Kuch Powershot S30 heb daar ooit een ring adapter etc voor gekocht maar wil gewoon nu een stuk verder.

Me oog viel al op de 30D met 17-85 kitlens (verlopig) en dan later nog een gooie tele erbij.

maarja ... bitje duur nog 1800 Euro .. (heb je wel wat)

En ja de 350D heb ik tijdje in bruikleen gehad 2 maandjes en beviel opzich ook wel. maarja 30D heb ik slechts 1 week mogen gebruiken en merkte dusdanig dat ik verkocht was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Tsja, krappe 1200 euro voor een body. 't Is een sloot geld, maar aan de andere kant, als ik ik kijk wat ik uit heb gegeven aan lenzen, flitser, imag tank en andere meuk, dan zal het er heus wel eens van komen. En hopelijk krijg ik nog wel een paar 100-jes voor m'n 300D dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:17:
Hmm sja ik heb nog geen opvolger voor mijn Kuch Powershot S30 heb daar ooit een ring adapter etc voor gekocht maar wil gewoon nu een stuk verder.

Me oog viel al op de 30D met 17-85 kitlens (verlopig) en dan later nog een gooie tele erbij.

maarja ... bitje duur nog 1800 Euro .. (heb je wel wat)

En ja de 350D heb ik tijdje in bruikleen gehad 2 maandjes en beviel opzich ook wel. maarja 30D heb ik slechts 1 week mogen gebruiken en merkte dusdanig dat ik verkocht was :)
Mooi geld in je zak houden en voor de 18-55 gaan, als je later toch gaat upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, toch merk je veel onderscheid tussen meningen. De 1 vind de 17-85 IS lens beter als de 18-55

Aan andere kant, kan ook enkel body en eerst een goeie instap lens nemen (niet dat er wat aan de kit mankeerd) maarja me wil als kan wel beetje zoom hebben. ivm landschap, dieren enzo...

Tis allemaal niet makelijk zoveel keus ;) maarja topics genoeg dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:26

breinonline

Are you afraid to be known?

De 17-85 IS is wel beter dan de 18-55, daar is iedereen het wel over eens. De 17-85 is gewoon geen topobjectief, maar kost wel evenveel als een L. Daarom is het zonde die te kopen en hem later te upgraden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja het blijft altijd lastig he zulke keuze's

Ok moet hem zelf maken en informatie genoeg erover te vinden dat scheelt een berg,
Het is tenslotte ook geen pakje boter die je aanschaft.

Maar goed verlopig hebben we nog niks dus kan me nog genoeg orienteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik denk dat ik me keuze onderhand wel heb kunnen maken.
Budget was 2500 max

Komen we op volgende.
Canon EOS 30D incl kitlens 18-55 1255 Euro
Sigma AF 70-200 f2.8 DG EX APO HSM 815 Euro
Hoya SHMC Super Multi-Coated UV Reduction/Scratch Protection Filter 77mm Sigma 69 Euro
zelfde maar dan voor 58mm kitlens (niet zeker of ik die neem) 43 Euro

Sandisk CF Extreme III 1Gb 133x 108 Euro

komen we op 2300 Euro rond.

Hou ik nog wat over voor goeie tas of dergelijke :)

Maar goed, nu onderhand aardig wat dingen gelezen en meningen van anderen beoordeelt te hebben lijkt me dit wel een aardig start setje :)

Of toch nog andere sugesties ? als maar onder de 2300 blijft zoals ik nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Een paar dagen wachten en voor een paar tientjes de Sigma AF 70-200 f2.8 DG EX APO HSM MACRO nemen.
Is geen echte macro lens, maar de min. focus distance is wel gehalveerd, which is nice. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het geheugen: Transcend 120x 2GB nemen, of de 4GB, kosten: €50 voor GB of €95 voor 4 :)

Maar het filter voor die kitlens is echt -achterlijk- duur :X Damn.

Overigens heb ik hier nog een gloednieuwe Canon kitlens liggen die ik bij m'n 30D heb gehaald, mocht je interesse hebben (dan kun je voor de 100 euro goedkopere kale body gaan), mail even :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat geheugen is een goeie, beetje verkeken. Thnx

Post wijziging

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me gaat even geheel buiten de policy om pronken met zijn aankoop....

Dankzij een mooie personeelskorting even een 30D body op de kop kunnen tikken voor het bedrag van 829,- :P

Nu ben ik eindelijk weer van het stadium af waarin ik alleen een statief had liggen, een fotorugzak, een Canon 17-40/4 en een Metz flitser met een Minolta schoentje.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe die mig nog steeds niet verleerd ook al bij NC :P haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:00:
Voor het geheugen: Transcend 120x 2GB nemen, of de 4GB, kosten: €50 voor GB of €95 voor 4 :)
]
Waar voor deze prijzen?
PS de 30D is een dijk van kamera. de grip is ook heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie de pricewatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:58:
Een paar dagen wachten en voor een paar tientjes de Sigma AF 70-200 f2.8 DG EX APO HSM MACRO nemen.
Is geen echte macro lens, maar de min. focus distance is wel gehalveerd, which is nice. :)
Naar even wat search en op de sigma site gekeken te hebben, wil ik niet brutaal zijn maar uhm... ik kan niks vinden over wat je bedoelt. Of ik moet er snel overheen gekeken hebben tijdens het searchen..

Maar iets van link of nieuws :) is handy

Edit:
http://www.imaginature.be...andnieuws/maa_nieuws.html

Nog laatste poging en me vond de link.. Dus ja :) bril nodig denk ik :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:54:
Hoya SHMC Super Multi-Coated UV Reduction/Scratch Protection Filter 77mm Sigma 69 Euro
zelfde maar dan voor 58mm kitlens (niet zeker of ik die neem) 43 Euro
:o :o

Kijk voor die filters even op eBay, of als je dat eng vind bij FotoVideoStore.nl..... die prijzen zijn echt niet normaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah filters is op moment van spreken nog niet een directe noodzaak. Enkel voor me Sigma wil ik uhm zoiezo en zoals het er nu naar uit ziet neem ik niet de kitlens. Enkel een body.

Eerst goed zoeken voor een goeie groothoek :)

En sja voor 14 Juli wil ik klaar zijn. Dus of ik nog wacht op de Andere variant op die sigma lens...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:44:
En sja voor 14 Juli wil ik klaar zijn. Dus of ik nog wacht op de Andere variant op die sigma lens...
Leuk verjaardagscadeau! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezammelijk verjaardags cadeau :)

30D Body
2Gb Transcend kaartje
Canon 17-40 L
En dan nog iets van Tele maarja welke.... een Canon L lens wederom of een Sigma EX
70-300 2.8EX of dus de 70-200 2.8L

Of een andere groothoek, nog niet helemaal overuit wat vrouwtje lief pcies wilt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Kijk eens in m'n profiel bij geboortedatum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:15:
Kijk eens in m'n profiel bij geboortedatum. ;)
Haha nou ben je zelfde dag als me vrouw jarig dus dat scheelt.

Maar jij heb dr al 1 zo in je sign te lezen dus sja.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm toch handig zo'n media markt actie.

Iedergeval een Canon 30D +kitlens
+ 2Gb kaartje en UV filter

voor 1540 Euro :)

Kan beter eerst maar eens met deze set beginnen alvorens de duurdere lenzen aan te schaffen.
Al ik me wel beperkt voel in me tele zoom om moment maar goed.

Overigens wel 1 vraag cq opmerking.

Zitten er bij 17-85 geen 2 lens doppen? heb er 1 ter bescherming van de mount ring. Maar voor andere kant niks :( gelukkig nu een uv filtertje op maar zou toch handig wezen als er een kapje bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Er horen drie doppen bij de kit te zitten: één om de lens af te dichten, één om de mount ring af te dichten en één om het gat in de body af te dichten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de body heb ik wel de dop.
Enkel dus bij de lens alleen aan de mount kant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Terug naar de winkel, die hoort er namelijk gewoon bij te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat word morgen dan maar eff MM markt bellen.. Grr... sturen ze het maar mooi op
aangezien ik niet weer 1 uur ga rijden voor een dopje. Die ze erbij horen te doen.
Snap ik enkel niet want doosje was netjes dicht :?

Nouja, bedankt iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 17:57

afterburn

No more...

Well, de kogel is voor mij ook door de kerk. Heb net via marktplaats mijn D70 met lenzen verkocht, en ga morgen een mooie 30D met 17-85IS objectief ophalen. Niet de beste lens, weet ik, maar zeker ook niet de slechtste als ik goed heb opgelet. Maar deze valt binnen het budget en het bereik past bij mijn applicatie. Ook wil ik na mijn Nikon 24-120 niet meer zonder beeld stabilisatie.

Loop wel al weer te kwijlen over verschillende lenzen, dus ik weet iig wel waar ik voor kan gaan sparen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Welcome, to the Dark Side afterburn ;)

Maar even serieus, ik ben wel benieuwd naar waarom je de overstap gemaakt hebt...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Eingelijk vrij simpel, ik heb altijd (analoog SLR en compact digitaal) met Canon geschoten, en de beelden/kleuren van Canon spreken mij gewoon meer aan. Eigenlijk om dezelfde reden waarom sommige mensen analoog altijd met Fuji films schieten en anderen (waaronder ik) altijd met Kodak.

De Nikon maakte hele mooie foto's, maar het was kwa kleur en dergelijk meestal nèt niet wat ik wilde. Ik heb tijden gespeeld met de curve mogelijkheden die in de D70, maar heb het nooit zo gekregen als ik wilde. Natuurlijk is dit alles goed te corrigeren met post-processing, maar dat probeer ik zo min mogelijk te doen. (vroeger bracht ik mijn films ook gewoon weg; dus leuke extra dat het kan (PP), maar als het niet nodig is, liever niet)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat er in ieder geval geen spijt van krijgen afterburn, het is een prachtcamera die erg erg goed presteert :) Succes ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
JumpStart schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:13:
Welcome, to the Dark Side afterburn ;)

Maar even serieus, ik ben wel benieuwd naar waarom je de overstap gemaakt hebt...
Nikon wordt meestal the dark side of the force genoemd ;)
zal vast iets met de kleuren van de pro-lenzen te maken hebben.....

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:24:
Je gaat er in ieder geval geen spijt van krijgen afterburn, het is een prachtcamera die erg erg goed presteert :) Succes ermee! :)
dat weet je niet, de D70 is net zo goed een prachtcamera die erg goed presteert en toch beviel die niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:10:
[...]

dat weet je niet, de D70 is net zo goed een prachtcamera die erg goed presteert en toch beviel die niet...
Dat was nou het feliciteren van iemand met zijn aankoop waar hij probably lang over getwijfeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
afterburn schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:59:
Well, de kogel is voor mij ook door de kerk. Heb net via marktplaats mijn D70 met lenzen verkocht, en ga morgen een mooie 30D met 17-85IS objectief ophalen. Niet de beste lens, weet ik, maar zeker ook niet de slechtste als ik goed heb opgelet. Maar deze valt binnen het budget en het bereik past bij mijn applicatie. Ook wil ik na mijn Nikon 24-120 niet meer zonder beeld stabilisatie.

Loop wel al weer te kwijlen over verschillende lenzen, dus ik weet iig wel waar ik voor kan gaan sparen.
Noooo we lost y000 ;(

:P

Veel plezier met je 30D hoor afterburn, is mooi stukje techniek en genoeg keuze in't glasland om je Nikon-setup te vervangen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:15:
Dat was nou het feliciteren van iemand met zijn aankoop waar hij probably lang over getwijfeld heeft.
okay, het klonk een beetje als canon is beter dan nikon.

maar voor afterburn, succes met je nieuwe aankoop. hopelijk bevalt ie goed. anders kan je altijd nog een olympus kopen, hele mooie kleuren direct uit de camera en een kodak sensor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:15:
[...]

Inderdaad, heb er behoorlijk over moeten nadenken. De D70 is gewoon een hele goede camera, en Nikon heeft een heel mooi aanbod goede lenzen, ook in het gebied tussen low budget en high end in. En naar mijn gevoel zit er bij Canon meer een gat tussen de budget lenzen en het L-glas, zowel in prijs als in kwaliteit. En da's best lastig als je meer kwaliteit wilt dan low budget, en je L-glas soms te duur vind.

Maar ik moest nu kiezen tussen of meer glas/flitser/etc voor Nikon kopen, terwijl ik toch niet helemaal tevreden was, of een andere (duurdere) Nikon body kopen (heb een D200 overwogen) en hopen dat die beter beviel, of nu (terug) switchen naar Canon. Uiteindelijk heb ik dus toch besloten om terug te gaan naar Canon. En als je dan gaat switchen, dan kan je het beter maar gelijk doen voordat je een hoop glas hebt liggen.

Het is dan ook duidelijk NIET Canon is beter dan Nikon. Als ik dat had gedacht dan had ik destijds als toenmalige Canon gebruiker geen Nikon gekocht. Nikon maakt gewoon hele mooie en goede camera's. Canon past gewoon beter bij mij persoonlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door afterburn op 09-08-2006 17:17 ]

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 11:17
ik heb net sinds een paar dagen een 30D. Nu probeer ik via Fileviewer Utility de owner name te veranderen. In andre Canon programma's is er een goede koppeling met de camera (kan via de pc foto's maken), maar ik krijg geen camera settings te zien.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen??

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week kreeg ik met mijn 30D plots een cf error. Kaartje 2mb transcend was 80% vol. Ik maak veel jpg en raw samen. Bij het recoveren kwamen alle foto"s terug, alleen een flink aantal met veel meer bits, sommige jpg's waren 10 mb, terwijl normaal dat slechts 3 of 4 was. Heeft iemand dat ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eens met een ander kaartje, ik vermoed dat de CF gewoon brak is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was zeer verbaasd dat door het recoveren de bestanden veel groter werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:42

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Verrek, een topic van mijn geliefde DSLR die ik sinds kort in m'n bezit heb. Lekkere camera hoor, zeker met de grip.

Vanmorgen een portretopdracht gedaan en dat was weer een waar genoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 22:09
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:00:
ik was zeer verbaasd dat door het recoveren de bestanden veel groter werden.
Ik neem aan dat deze foto's ook niet meer goed waren? Waarschijnlijk was het kaartje op zo`n manier corrupt dat bij bepaalde bestanden het einde-bestand-teken is weggevallen, en zo per ongeluk 3 foto's aan elkaar zijn gaan zitten? Anyway - opnieuw formatteren of een nieuw kaartje lijkt het devies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de foto's die recovered zijn , zijn ok, alleen 2 of 3 keer zo groot.. Hierna heb ik uiteraard de cf kaart geformatteerd. Ik zie wel of dit hierna nogeens gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:25:
Nee, de foto's die recovered zijn , zijn ok, alleen 2 of 3 keer zo groot.. Hierna heb ik uiteraard de cf kaart geformatteerd. Ik zie wel of dit hierna nogeens gebeurd..
Klopt, bij het recoveren klopt vaak het eindpunt niet meer van het bestand (begin is goed, maar waar het bestand eindigd is onbekend). Het bestand is dus groter, maar er wordt alleen maar het begin gebruikt. Hier is niet veel aan te doen, of je moet handmatig de eindheader van het bestand op gaan zoeken.

De makkelijkste oplossing zou zijn, het bestand openen in photoshop en opnieuw opslaan.

TIP: Zoek eens op de beginheader midden in het bestand (JFIF ofzo dacht ik). Vanaf daar de data knippen en in een nieuwe file zetten. Misschien heb je dan meteen weer een extra foto gerecoverd, en daarnaast is de file meteen zijn originele grootte. Dit alles, mits de data niet gefragmenteerd is (gaat meestal wel goed).

[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 09-10-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Vanaf vandaag zit er €150 cashback op de 30D: http://canoneos30dpromotion.onlinerebates.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan komt er op de PMA een 40D aan, daar kun je bijna wel donder op zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Neo, de meeste cashbacks zitten gewoon op de meest nieuwe gear, dus ik zie dat verband niet zo direct.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Op de 20D zat ook een cashback tot de 30D kwam. :) Ik ben iig blij dat ik mijn 30D 2 weken terug nog voor een goede prijs van de hand heb kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach hij doet het er niet minder om :) Die van mij mag het nog 2,5 jaar volhouden totdat tie vervangen wordt door een 50D, mits die erg goed is, of een 5D/1D variant. Dat zien we tegen die tijd wel weer, voorlopig levert het ding prima platen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:12:
Dan komt er op de PMA een 40D aan, daar kun je bijna wel donder op zeggen :)
na 9 maanden alweer?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Ja, zo oud is de 30D nog niet, dus niet zo vreemd dat je er wat leuks voor hebt kunnen krijgen :) Aangekondigd eind feb dit jaar, en in maart/april op de markt, net 7 maanden oud. En als de 40D daadwerkelijk op de PMA komt, zal de 30D een heel erg korte product cycle kennen. Zullen toch best wel wat mensen hun hoofd krabben dat er binnen een jaar alweer een nieuw model is :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel een beetje: het is namelijk wel vreemd dat een model lager voor een deel betere specs heeft en qua timing met de verjaardag van Canon zou het helemaal geen vreemde combinatie zijn, al helemaal niet met de cashback in het achterhoofd :) Hoewel dit segment over het algemeen minder megapixelgeil is heeft de concurrentie wel allemaal 10mpix en vaak gecombineerd met anti dust of antishake :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Daarnaast was de upgrade 20D --> 30D vrij summier natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker, volledig mee eens, hoewel het een dijk van een camera blijft :) Maar als ze de sensor uit de 400D gaan gebruiken weet ik niet of ik er direct heel vrolijk van ga worden als upgrade, dan wacht ik sowieso liever tot er weer beter spul op de markt is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:51
Ik had zelf wel grote verwachtingen van de opvolger van de 20D, de 30D was toen wel een tegenvaller..
Zelf denk ik dat de 30D wel vervangen zal worden op de PMA volgend jaar, en ik denk dat dat ook weer een echte 'update' zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 03-10 09:21

djkooij

voorheen Facemodder

Als ik me niet vergis, was de 30d ten tijde van introductie nog redelijk "on top" van de lijn die de camera vertegenwoordigd. Sinds Nikon de D200 (en nu ook de D80), Sony de Alpha (wellicht ander segment, wel "betere specs" hebben geïntroduceerd, keren de kansen zich tegen Canon. En dan sla ik voor het gemak andere merken over, ook omdat ik daar te weinig van weet.
De 30d is nu een prima camera, echter qua specs niet meer hetgeen je voor dit geld mag verwachten (spiegelend aan de concurrentie).
"Maar" 8 MP, geen IS in cam, geen Anti-Dust, geen "echte" spot meting etc. etc.
Vraag is of dat nou belangrijke items zijn welke je op je cam moet hebben, maar ze ztten er gewoon niet op.
Bovenstaande is dan ook de reden dast ik persoonlijk wacht op de opvolger van de 30d. Het moet een heel behoorlijke opvolger zijn om in de race te blijven bij de consument.
Het kan echter ook dat men de opvolger duidelijk boven de 400d wil plaatsen, maar er een nieuw model komt tussen de 30d opvolger en de 5d. We zullen het zien, volgens mij is er voldoende ruimte voor een nieuw model cropfactor camera.
Het is in elk geval duidelijk dat de concurrentie niet heeft stilgezeten. Canon zal weer met een vernieuwend product moeten komen om bij te blijven en dat is voor ons alleen maar goed.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me dan eigenlijk af wat je definitie van spotmeting is? Daarnaast, megapixels zijn niet zaligmakend: in het geval van de D200 gooit het AA-filter deels roet in het eten. Qua noise behoort de 30D nog altijd tot de absolute top, maar iedere camera heeft gewoon het zijne. Ik hoop dat Canon bij het volgende model alles weet te combineren (behalve IS in cam dan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

De 30D heeft spotmeting van 3,5%, volgens sommigen is 2% pas het echte werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 03-10 09:21

djkooij

voorheen Facemodder

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:13:
Ik vraag me dan eigenlijk af wat je definitie van spotmeting is? Daarnaast, megapixels zijn niet zaligmakend: in het geval van de D200 gooit het AA-filter deels roet in het eten. Qua noise behoort de 30D nog altijd tot de absolute top, maar iedere camera heeft gewoon het zijne. Ik hoop dat Canon bij het volgende model alles weet te combineren (behalve IS in cam dan) :)
Neo, ik heb gewoon een aantal argumenten "geplukt" welke ik redelijk vaak voorbij zie komen. Volgens mij heeft de 30d een spotmeting van 3,5% van het beeld, dit in tegenstelling tot andere merken/types die lopen van 2,5%tot ?. En 1 % lijkt weinig maar het is blijkbaar voor veel mensen een reden tot "klagen". Daarnaast zal Canon bijvoorbeeld (persoonlijke mening) ook niet snel gaan komen met in-cam IS. Er zijn gewoon nog teveel pro's die op film schieten en dus moeten er objectieven zijn die dit ondersteunen. Ik zou de 30d zo halen als ik niet het idee had dat Canon toch met iets vernieuwends moet komen tijdens de PMA, al is het om marketingtechnische redenen. Of het dan wat is blijft afwachten. Vooralsnog kan ik het voor mezelf niet verantwoorden om mijn 350d weg te doen voor een 30d.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Facemodder schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:28:
En 1 % lijkt weinig maar het is blijkbaar voor veel mensen een reden tot "klagen".
ik vraag me af hoeveel van die 'klagers' daadwerkelijk weten hoe zo'n spotmeter gebruikt moet worden...
Er zijn gewoon nog teveel pro's die op film schieten en dus moeten er objectieven zijn die dit ondersteunen.
pro's die kleinbeeld analoog gebruiken? zoveel zijn die er niet en als ze er zijn en ze hebben IS ook nodig, dan hebben ze die IS lens ook al, of ze kunnen hem altijd nog tweedehands kopen.

en daarnaast is het voor Canon denk ik sowieso slim om IS lenzen te blijven produceren en hun professionele bodies nooit met in-body-IS uit te rusten. in-body-IS is meer voor de spec geile consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:51
Ik zou de 30d zo halen als ik niet het idee had dat Canon toch met iets vernieuwends moet komen tijdens de PMA, al is het om marketingtechnische redenen. Of het dan wat is blijft afwachten. Vooralsnog kan ik het voor mezelf niet verantwoorden om mijn 350d weg te doen voor een 30d.
Idem hierzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:43:
[...]
ik vraag me af hoeveel van die 'klagers' daadwerkelijk weten hoe zo'n spotmeter gebruikt moet worden...
Ik wilde net zeggen, ik vind de meter van de 30D soms al erg krap en dan schakel ik over naar partial. Als je een bewegend onderwerp hebt is zelfs die 3.5% pittig mikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 20:52
lateef schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:43:
en daarnaast is het voor Canon denk ik sowieso slim om IS lenzen te blijven produceren en hun professionele bodies nooit met in-body-IS uit te rusten. in-body-IS is meer voor de spec geile consument.
De specgeile consument moet eerst nog even op de hoogte gebracht worden wat IS nou eigenlijk doet. Zag laatst in de Makro folder een van de powershot's staan MET IS maar daar werd met geen woord over gerept in het lijstje met specificaties. Natuurlijk wel over het aantal megapixels... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Wat zijn de nadelen van IS in de camera t.o.v. in de lens? Ik kan me voorstellen dat je in de lens meer kunt corrigeren, omdat je de IS op slimmere plaatsen kunt zetten (vooral bij tele interessant). Maar IS in de camera heeft toch geen echte nadelen lijkt me.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt beter anticiperen, hoe je het ding vasthoudt scheelt best wel. Het helpt je AF en jou bij het maken van de compositie op de langere lenzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:44:
Je kunt beter anticiperen, hoe je het ding vasthoudt scheelt best wel. Het helpt je AF en jou bij het maken van de compositie op de langere lenzen :)
dat is zeker waar, of het apparaat past zich aan aan jou of jij aan hem, maar doordat je kan zien wat IS aan het doen is krijg je het beeld veel stiller....daarom ben ik ook geen fan van in-body anti-shake, hoewel het wel een stuk goedkoper is.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste