Het grote Canon EOS 30D dSLR topic

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.024 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

trouwens, kan het kloppen dat de kitlens nogal onscherpe foto's maakt? Ik ben uiteraard aan het sparen voor betere lenzen maar wat ik nu krijg ben ik echt niet over te spreken. Geen enkele foto is echt superscherp en soms zie ik zelfs een soort van ruis, ook bij iso <400 wat niet het geval zou moeten zijn.
voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/eos1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/eos2.jpg

Deze foto's zijn op raw geschoten en komen dus volledig onbewerkt uit de camera en zijn gecropt om de grootte van het bestand binnen de perken te houden zonder dat je onscherpte en ruis niet meer ziet. Misschien moet je even zoomen om de 'ruis' goed te kunnen zien.
Zoals je dus ziet niet heel scherp en de vooral de achtergrond (de egale vlakken) zie je een soort van ruis. Het lijkt me geen ruis die van de cmos komt. Ik heb meer dan genoeg scherpe foto's van de 10D, 20D en 350D gezien dus ik hoop dat het gewoon van de lens komt. Kan iemand dat bevestigen?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kitlens, neem aan dat het om de 18-55 gaat, is niet een toplens nee. Die laatste is wel érg onscherp. Welke sluitertijden had je hier? Zo te zien was het aardig donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:46
Ik kan je verwijzen naar de startpost in dit topic: Het grote Canonmount-objectieven-topic . De kitlens is voor zijn geld echt geen slechte lens. Natuurlijk kan het beter, maar wees dan bereid om meer dan 300 euro uit te geven voor een lens die optisch beter presteert (en dan heb ik het dus niet over een 18-200 ;) ). Foto1 lijkt gewoon normaal. Foto2 is niet onscherp door de lens, maar doordat je op het verkeerde punt had scherpgesteld óf door bewegingsonscherpte van jou of je onderwerp. Over beide foto's kun je weinig zeggen, aangezien je geen 100% uitsnedes hebt gemaakt, maar de originele JPGs hebt verkleind. Zelfs de onscherpste foto's kunnen na verkleining nog scherp lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:56:
Vergelijking Nikon D200, Caonon 5D, Canon 30D:
Volgens mij klopt hier iets niet......

Je laat een vergelijking zien tussen 3 verschillende resoluties, maar alles is even groot ? Sterker nog, ik zie een plaatje waarbij de 5D er kleiner uit komt dan de D200 ???

Dit is geen vergelijking....zelfs niet op ruis niveau.
Sharky schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 02:37:
trouwens, kan het kloppen dat de kitlens nogal onscherpe foto's maakt? Ik ben uiteraard aan het sparen voor betere lenzen maar wat ik nu krijg ben ik echt niet over te spreken. Geen enkele foto is echt superscherp en soms zie ik zelfs een soort van ruis, ook bij iso <400 wat niet het geval zou moeten zijn.
"echt superscherp" zal geen 1 foto zijn die direct uit de camera komt (als je instellingen op standaard staan). Heb je USM gebruikt ?

Geen ruis is natuurlijk een mooie droom maar in schaduw gebieden zie je echt wel ruis bij <ISO400.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29

breinonline

Are you afraid to be known?

Sharky schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 02:37:
voorbeelden:

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze foto's zijn op raw geschoten en komen dus volledig onbewerkt uit de camera en zijn gecropt om de grootte van het bestand binnen de perken te houden zonder dat je onscherpte en ruis niet meer ziet. Misschien moet je even zoomen om de 'ruis' goed te kunnen zien.
Zoals je dus ziet niet heel scherp en de vooral de achtergrond (de egale vlakken) zie je een soort van ruis. Het lijkt me geen ruis die van de cmos komt. Ik heb meer dan genoeg scherpe foto's van de 10D, 20D en 350D gezien dus ik hoop dat het gewoon van de lens komt. Kan iemand dat bevestigen?
Die ruis klopt wel, er was weinig licht. Hoe donkerder de situstie hoe meer ruis. Tot ISO400 valt het echter meestal niemand op.
Foto 1 lijkt me verder gewoon scherp. Foto 2 is onscherp en zo te zien door bewegen van de fotograaf tijdens het afdrukken. Door de wat donkere kamer heb je waarschijnlijk een vrij lange sluitertijd en het toestel niet lang genoeg stil gehouden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 22:54
Ze zijn gewoon bewogen, je kan toch wel naar ISO 800 met je 30D zonder gezeur. De 30/20D en 350D zijn aardig ruisvrij. Hiernaast ziet 't er redelijk donker uit (camera heeft altijd veel meer licht dan je oog nodig), en zou ik dan inflitsen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

gium schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 05:51:
[...]Natuurlijk kan het beter, maar wees dan bereid om meer dan 300 euro uit te geven voor een lens die optisch beter presteert (en dan heb ik het dus niet over een 18-200 ;) ).
daar ben ik ook wel toe bereid
Foto1 lijkt gewoon normaal. Foto2 is niet onscherp door de lens, maar doordat je op het verkeerde punt had scherpgesteld óf door bewegingsonscherpte van jou of je onderwerp. Over beide foto's kun je weinig zeggen, aangezien je geen 100% uitsnedes hebt gemaakt, maar de originele JPGs hebt verkleind. Zelfs de onscherpste foto's kunnen na verkleining nog scherp lijken.
ik heb dus wel 100% uitsnedes gemaakt. Bij de eerste foto zul je zien dat als je een klein beetje inzoomt (wat natuurlijk ook wat onscherpte met zich meebrengt) dat de foto gewoon scherper kan. Dit zijn inderdaad niet de meest ideale voorbeelden maar hetzelfde valt me op wanneer ik bij ideale lichtomstandigheden een foto maak. Ik heb een tijdje geleden twee weken een 350D plus kitlens geleend van iemand en ook daar viel me op dat de scherpte niet optimaal was. Ik heb gewoon te veel superscherpe foto's gezien van zelfs compact camera's dat ik meer verwacht van een camera als deze. Als er dan een dure lens op moet; so be it.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 07:35:
[...]
"echt superscherp" zal geen 1 foto zijn die direct uit de camera komt (als je instellingen op standaard staan). Heb je USM gebruikt ?

Geen ruis is natuurlijk een mooie droom maar in schaduw gebieden zie je echt wel ruis bij <ISO400.
Nee heb geen enkele bewerking uitgevoerd op deze twee foto's
Simon schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 08:52:
Ze zijn gewoon bewogen, je kan toch wel naar ISO 800 met je 30D zonder gezeur. De 30/20D en 350D zijn aardig ruisvrij. Hiernaast ziet 't er redelijk donker uit (camera heeft altijd veel meer licht dan je oog nodig), en zou ik dan inflitsen :)
dat is ook de reden dat ik me erger aan de niet egale vlakken die ik soms zie. Ik zal nog eens wat meer representatieve testfoto's maken. Ik ga er vooralsnog van uit dat deze lens gewoon wat tekortkomingen heeft

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je wat exif informatie van die foto's? Dan kunnen we er wat meer over zeggen :) Als je er lange sluitertijden hebt gebruikt is er weinig te zeggen over de scherpte, omdat het ook gewoon bewegingsonscherpte of jouw iets trillende hand zou kunnen zijn. Bovendien kan je focuspunt verkeerd hebben gelegen, die zou je op de ogen moeten leggen.

Ik ben het opzich met je eens dat de kitlens niet het meest briljante objectief is, maar voor z'n geld is hij eigenlijk best goed.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Sharky schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:18:

ik heb dus wel 100% uitsnedes gemaakt. Bij de eerste foto zul je zien dat als je een klein beetje inzoomt (wat natuurlijk ook wat onscherpte met zich meebrengt) dat de foto gewoon scherper kan.
Foto1 en 2 zijn dus 100% uitsnedes van een nog grotere foto van 8MP? Dan vind ik foto1 zelfs nog haarscherp. Houden die kitlens!
Dit zijn inderdaad niet de meest ideale voorbeelden maar hetzelfde valt me op wanneer ik bij ideale lichtomstandigheden een foto maak. Ik heb een tijdje geleden twee weken een 350D plus kitlens geleend van iemand en ook daar viel me op dat de scherpte niet optimaal was. Ik heb gewoon te veel superscherpe foto's gezien van zelfs compact camera's dat ik meer verwacht van een camera als deze. Als er dan een dure lens op moet; so be it.
[...]

Nee heb geen enkele bewerking uitgevoerd op deze twee foto's
Je mag zelfs van de kitlens verwachten dat deze scherper is dan het objectief van een compactcamera. Er waren tijden geleden nog tests op het forum van dpreview dat de kitlens tegenover de lenzen zette van een G3 en Pro1, waarbij Canons beste compactcamera-lenzen allebei dus onderdeden qua opgenomen detail en scherpte dan de kitlens. Even zoeken daar of op google en ik denk dat je ze wel kan vinden. :)

Waar het verschil in kan liggen is dat een DSLR standaard op een laag pitje staat ingesteld als het gaat om de interne nabewerking. Waar een compact al in de camera zelf veel verscherping/contrastering/etc aan de foto toevoegd, daar wordt dat bij een DSLR niet gedaan.

Voor iemand die net van een compact overstapt, kan een DSLR foto, die zo uit de camera komt, dus minder scherp ogen dan een compactcamera foto. Anderen vinden zo'n compact foto weer te softwarematig verscherpt en gruwen van de vele 'artifacts'. Je moet dus zelf bepalen waar jouw voorkeur ligt; hoe hard je USM (unsharp mask) wilt toepassen op je foto's en hoe hard je camera zelf moet verscherpen.

Extra ruis door de kitlens is in ieder geval voor mij een geheel nieuwe klacht en ik betwijfel het ook of de kitlens ook voor extra storende ruis zorgt.

[ Voor 4% gewijzigd door guillaumemay op 15-04-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zo, de mijne kwam vanmorgen met de post, dus ik ben niet meer Koos Camera-loos.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/M4100022s.jpg

Eerste indrukken:
- koud, plastic body van de 350D voelde anders :)
- ligt toch wat prettiger in de hand
- 2,5" scherm is echt fijn
- spotmeting werkt erg goed
- bediening met 2 wieltjes is ideaal en echt een stuk vlotter dan op de 350D (waar ik op zich prima mee overweg kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ah die optech straps vind ik echt ideaal! d:)b Verder nog veel plezier gewenst met je nieuwe cam+lens. Tipje, zet je statiefgondel bevestiging naar de zijkant (dus draai em 90 graden) als je hem niet vaak gebruikt op een statief. Zo hindert hij je hand van onderen niet, maar heb je hem toch wel bij je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik vind em tot nog toe eigenlijk vrij prettig in m'n hand liggen zo, zal er nog wel even wat mee experimenteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

gium schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:12:
[...]
Foto1 en 2 zijn dus 100% uitsnedes van een nog grotere foto van 8MP? Dan vind ik foto1 zelfs nog haarscherp. Houden die kitlens!
ok, misschien ben ik gewoon te kritisch :)

in ieder geval bedankt voor het duidelijke antwoord, de rest ook natuurlijk. Misschien dat ik ook niet gewend ben om onscherpte te zien op 1/15 aangezien mijn vorige camera IS had. (nikon coolpix 8800). En inderdaad, ik heb op nog geen enkele foto USM e.d. toegepast dus dat zal ongetwijfeld verschil maken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ja, maar je coolpix had ook wad minder mpix neem ik aan. Voor die onscherpte, de truc is om je 1/(1.6 maal je brandspunt afstand) te nemen. Dat is zegmaar de grens waar de gemiddelde hand nog goede fotos maakt. Liever sneller, als 't kan.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:20:
Zo, de mijne kwam vanmorgen met de post, dus ik ben niet meer Koos Camera-loos.

[afbeelding]

Eerste indrukken:
- koud, plastic body van de 350D voelde anders :)
- ligt toch wat prettiger in de hand
- 2,5" scherm is echt fijn
- spotmeting werkt erg goed
- bediening met 2 wieltjes is ideaal en echt een stuk vlotter dan op de 350D (waar ik op zich prima mee overweg kon)
Ik ben benieuwd naar wat plaatjes uit een redelijk verlichte huiskamer @ iso800/1600/3200, zou je die eens kunnen schieten? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:27:
[...]

Ik ben benieuwd naar wat plaatjes uit een redelijk verlichte huiskamer @ iso800/1600/3200, zou je die eens kunnen schieten? O-)
Je bedoelt, je wil nog meer kwijlen dan je al bij http://www.dpreview.com/reviews/canoneos30d/page20.asp deed ?? :+

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<zucht> :+

Nee maar ik wil graag onder real-life omstandigheden die platen wel eens zien :) Ik moet zeggen dat de 5D aanmerkelijk minder interessant is geworden door deze upgrade nl. en de 30D houdt het behoorlijk bij qua noise lijkt wel :)

De 5D heeft zeker voordelen, een lichttunnel als zoeker is het grootste voordeel, maar je betaalt wel een heftige premium voor :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:27:
[...]

Die heb ik nog niet. Als je ff wat specifieker bent maak ik ze voor je. :)

Die ISO in kleinere stappen is wel ideaal zeg, en de bediening werkt echt vele malen prettiger dan op de 350D. Die 350D heb ik een hoop plezier van gehad, maar ik zou nu niet meer terug kunnen.
De 5D heeft zeker voordelen, een lichttunnel als zoeker is het grootste voordeel, maar je betaalt wel een heftige premium voor :)
€1000 extra. Voor dat geld heb ik een 70-200 f/2.8 L gekocht, levert me ongetwijfeld meer plezier op.

[ Voor 20% gewijzigd door MartijnGizmo op 17-04-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

ik gaan mijn woorden over de te onscherpe kitlens toch maar terugnemen denk ik, na een paar dagen testen viel het allemaal best mee.
Zie hier wat voorbeelden waar ik toch niet zo ontevreden mee ben:
http://caustics.gotdns.com/foto/

Deze zijn onbewerkt en met ps gelijk omgezet van raw naar jpeg. Er zit ook een foto tussen die lijkt op de foto die ik gebruikte als voorbeeld van de onscherpte maar is 1 seconde eerder of later genomen O-)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Bij een dSLR is enige nabewerking ook eigenlijk wel nodig, dus scherpte vanuit de camera mis je altijd nog wel een beetje.

* T. van Beek is ook blij, krijgt morgen zijn 30D + 2GB kaartje binnen! :)

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:02:
[...]

Die heb ik nog niet. Als je ff wat specifieker bent maak ik ze voor je. :)

Die ISO in kleinere stappen is wel ideaal zeg, en de bediening werkt echt vele malen prettiger dan op de 350D. Die 350D heb ik een hoop plezier van gehad, maar ik zou nu niet meer terug kunnen.
Gewoon een aantal platen die redelijk correct belicht zijn, met ook wat donkere partijen erin. Ben benieuwd hoe hij presteert op fullsize :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:37:
<zucht> :+

Nee maar ik wil graag onder real-life omstandigheden die platen wel eens zien :) Ik moet zeggen dat de 5D aanmerkelijk minder interessant is geworden door deze upgrade nl. en de 30D houdt het behoorlijk bij qua noise lijkt wel :)

Ik kom zelf van een 20D daar gebruikte ik nooit ISO1600, nu heb ik een 5D en heb het al regelmatig gebruikt, ook gewoon omdat het kan, zonder bang te zijn dat je een belabberde plaat krijgt.

Een paar dingen die me opvallen tov de 20D: AF, in mijn ervaring is de 5D veel accurater. Dynamisch bereik "lijkt" beter te zijn (maar goed dat gevoel had ik ook van de 10D naar de 20D). Scherpe platen direct uit de camera, vind ik zeer prettig, elke plaat vind ik impressive (het zijn enorme formaten!). En ja, de viewfinder is prettig, maar daar wen je zeer snel aan (tis geen Nikon F100)

Wat reallife voorbeelden van een 5D:

ISO100 - 24-105 f/4
aardig gecontroleerde situatie (studioflitsers)
Afbeeldingslocatie: http://bakman.xs4all.nl:81/various/5D-ISO100-small.jpg
onbewerkt origineel (RAW conversie)

ISO500 - 24-105 f/4
Afbeeldingslocatie: http://bakman.xs4all.nl:81/various/5D-ISO500-small.jpg

ISO1600 - 24/105 f/4
Afbeeldingslocatie: http://bakman.xs4all.nl:81/various/5D-ISO1600-small.jpg

ISO100 - MPE-65 & MT24-EX
Afbeeldingslocatie: http://bakman.xs4all.nl:81/various/5D-MPE65-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bakman, ik vind dit toch wel overtuigende platen. Met het ruisniveau van dat ISO1600-shot zou ik prima kunnen leven en aan de detaillering/scherpte van dat ISO100-sample kan ik ook wel wennen ;) Ik zit alleen nog een beetje te hikken tegen dat enorme formaat. 4368x2912. Pfjoe.. Maar jij vind de handling daarvan dus geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compunologist schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:19:
Ik zit alleen nog een beetje te hikken tegen dat enorme formaat. 4368x2912. Pfjoe.. Maar jij vind de handling daarvan dus geen probleem?
Ik niet, maar m'n pc wel ;) en dan vooral Photoshop, in RAW zijn de plaatjes toch snel 13MB+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de Canon ef-s 17-55mm f2.8IS lens (bruto € 1345,-) die gelijk met deze camera angekondigt is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
De 17-55/2.8 lens is nog niet in de winkels beland. De verwachte datum wordt eind mei.

Het is een lens die me erg laat twijfelen: of voor niks overstappen naar een 30D+17-55, óf 900 euro kwijt zijn om een 5D aan te schaffen. Ik ben benieuwd naar de tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

gium schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:38:
De 17-55/2.8 lens is nog niet in de winkels beland. De verwachte datum wordt eind mei.

Het is een lens die me erg laat twijfelen: of voor niks overstappen naar een 30D+17-55, óf 900 euro kwijt zijn om een 5D aan te schaffen. Ik ben benieuwd naar de tests.
als ik zoveel te besteden had zou ik voor de 5D gaan.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb de afweging 30D-5D ook gemaakt, maar vond uiteindelijk de meerwaarde onvoldoende. Met een beetje een gevulde tas met kwalitatief vergelijkbare lenzen met een vergelijkbaar bereik (10-200 mm op de 30D, 16-300 mm op de 5D) zou het verschil oplopen tot ongeveer 2500 euro in het nadeel van de 5D. Met dat soort verschillen is enkel en alleen de meerwaarde FF voor mij als relatieve beginner te weinig.

Als je zoals gium al een zeer goed gevulde tas met lenzen hebt is het natuurlijk een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gium schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:51:
Ah die optech straps vind ik echt ideaal! d:)b
Die strap ziet er iid erg goed uit.
Nou ben ik bij kamera-express gaan kijken voor een strap, maar je kunt er zoveel kopen dat ik niet welke fijn is om te gebruiken.

Ikzelf heb een 350d welke zou jij mij aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 03-10 16:07

Spotter

Lichtnicht

Ook ik heb de afweging 30D-5D gemaakt, heeeel erg kort. Gave camera die 5D, maar daardoor ook weer ongeschikt waar ik het voor wil gebruiken. Ik schieten voornamelijk vliegtuigen, dus tele=heilig.
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:56:
[...]

Die strap ziet er iid erg goed uit.
Nou ben ik bij kamera-express gaan kijken voor een strap, maar je kunt er zoveel kopen dat ik niet welke fijn is om te gebruiken.

Ikzelf heb een 350d welke zou jij mij aanbevelen?
Ik heb een paar jaar terug een soort optech strap gekocht bij een lokale fotoboer (maar dan eigenlijk alleen het stuk 'schuim', dus niet die band achterlangs, en geen seconde spijt van gehad. Helaas is deze onlangs gesneuveld, maar bij de 30D (die ik zo ga bestellen) komt een Optech Pro Strap mee. Ben heel erg benieuwd. Mijn ervaring is dat het 'schuim' van dat soort straps echt heerlijk is, ik kreeg altijd last van m'n nek bij die straps die meegeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17
Heb zelf de Pro Strap (zwart) van Op/Tech aan m'n 30D, ook bij KE vandaan trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door man-o-script op 19-04-2006 16:21 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Op-Techs zijn super, scheelt echt de helft in het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Het is een Op-Teck Pro Loop Strap, en ik heb em voor €12 ofzow op eBay gekocht. Ideaal ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:05:
Ik heb de afweging 30D-5D ook gemaakt, maar vond uiteindelijk de meerwaarde onvoldoende. Met een beetje een gevulde tas met kwalitatief vergelijkbare lenzen met een vergelijkbaar bereik (10-200 mm op de 30D, 16-300 mm op de 5D) zou het verschil oplopen tot ongeveer 2500 euro in het nadeel van de 5D. Met dat soort verschillen is enkel en alleen de meerwaarde FF voor mij als relatieve beginner te weinig.

Als je zoals gium al een zeer goed gevulde tas met lenzen hebt is het natuurlijk een ander verhaal :)
Daarmee zit ik dus ook, en ik hoop dat Martijn een keertje tijd heeft om wat avondshots te schieten op is800-1600-3200. Als hij het werkelijk acceptabel op 1600-3200 weet te schieten, dan zou dit voor mij een kostenefficiente en mooie oplossing zijn voor mijn avondfotografie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik denk dat je daar gewoon naar de 20D samples kan kijken, ik geloof niet dat daar werkelijk verschil tussen zit, iig heb ik op de review sites nog geen verschillen gezien.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Het is ook voor mij een dilemma. Uit het partyfotografie topic blijkt dat ik erg graag een 70-200/2.8 lens zou willen hebben.

Dat zou dus kunnen door:
exit 17-40L, exit 24-105L, exit 20D, exit ong. 1000 euro --> enter 30D+17-55/2.8+70-200/2.8 .
Een lichtgewicht combo, die 30D+17-55. leuk bereik, f/2.8 en IS.

Of anders wordt het: exit 20D, exit ong. 1000 euro --> enter 5D.

5D levert dan (als je een wide-angle shooter bent) meer detail op, minder ruis en meer DOF (wat voor sommigen weer een minpunt is). (zie http://forums.dpreview.co...rum=1032&message=16107908 ) . Stof tot nadenken dus. En dat blijf ik nog wel even doen :) , ik denk dat ik het laat afhangen van hoe die nieuwe 17-55 uit de tests komt.

[ Voor 6% gewijzigd door guillaumemay op 19-04-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand de plus/min levertijd.
ik heb de 30d meer dan twee weken geleden bestelt.
Bij combi foto vandaag gevaagt maar die konden niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te wachten op m'n 30D :) Nouja, vorige week donderdag bestelling gedaan bij Corné dus geen wonder dat het er nog niet is met de paasdagen ertussen. Hoewel, een andere bestelling bij Konijn, ook donderdag besteld, is vandaag netjes afgeleverd. Ik kan niet wachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

bij redcoon had ik hem na 4 dagen thuis maar daar is de levertijd ondertussen al veranderd

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:49:
weet iemand de plus/min levertijd.
ik heb de 30d meer dan twee weken geleden bestelt.
Bij combi foto vandaag gevaagt maar die konden niets zeggen.
De mijne werd door Crown geleverd op het moment dat ik betaald had. Zat alleen 1 dag tussen omdat er op Goede Vrijdag bloemetjesmarkt was hiero en er tienduizenden Duitsers voor m'n huis liepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie (Sharky en MartijnGizmo) dan de Nederlandse uitvoering van de hoofdprijs van rond de 1450 euro? Dat schijnt nogal uit te maken wat betreft levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Laatst online: 02-10 21:35
Nou, gedeeltelijk op verzoek, twee foto´s. ISO 1600 en ISO 3200 (KLIKBAAR) in RAW geschoten, geconverteerd met PS en een lichte Smart Sharpening eroverheen. GEEN ruisreductie o.i.d.
Geloof mij, de 30D produceert hetzelfde als een 20D. De 5D is qua ruisverhuiding gewoon superieur, maar dat is gewoon logisch. Ik heb expres geen Neat-image gebruikt. Het leuke is dat je zelfs ISO 3200 ruis niet eens ziet op een afdruk van 10x15...sterk overdreven dus die ruisverhalen.

ISO 1600
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/9388/iso16007jh.jpg

ISO 3200
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/3383/iso32009yq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:57:
Hebben jullie (Sharky en MartijnGizmo) dan de Nederlandse uitvoering van de hoofdprijs van rond de 1450 euro? Dat schijnt nogal uit te maken wat betreft levertijd.
€1199, zat een Duitse handleiding bij. Gelukkig spreek ik die taal prima, en had ik de handleiding eigenlijk toch niet nodig. :)
Nielsracing schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:06:
Nou, gedeeltelijk op verzoek, twee foto´s. ISO 1600 en ISO 3200 in RAW geschoten, geconverteerd met PS en een lichte Smart Sharpening eroverheen. GEEN ruisreductie o.i.d.
Geloof mij, de 30D produceert hetzelfde als een 20D. De 5D is qua ruisverhuiding gewoon superieur, maar dat is gewoon logisch. Ik heb expres geen Neat-image gebruikt. Het leuke is dat je zelfs ISO 3200 ruis niet eens ziet op een afdruk van 10x15...sterk overdreven dus die ruisverhalen
Sluit ik me volledig bij aan. Ik heb nog een paar fullsize voorbeelden voor je, Sander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
MartijnGizmo schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:19:
..

Sluit ik me volledig bij aan. Ik heb nog een paar fullsize voorbeelden voor je, Sander.
Die van mij zijn ook klikbaar voor fullsize hoor ;)

O, en by the way, of je foto met hoge ISO´s goed uitpakken is sterk afhankelijk van de belichting. Als je een plaat egaal en goed kan belichten, is de ruis een stuk minder merkbaar, dan bijvoorbeeld een schaduw. Op je pc scherm is dit gewoon pixel-fucken en kun je je eraan storen. Steek eens een euro in een paar digitale afdrukken met hoge ISO's en oordeel zelf.

[ Voor 42% gewijzigd door Nielsracing op 19-04-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:06:
Het leuke is dat je zelfs ISO 3200 ruis niet eens ziet op een afdruk van 10x15...sterk overdreven dus die ruisverhalen.
Als deze foto's ergens gepubliceerd moeten gaan worden, dan word het wel een issue. 10x15 zijn geen formaten, das hetzelfde als het 700x467 webformaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 00:40:
[...]

Als deze foto's ergens gepubliceerd moeten gaan worden, dan word het wel een issue. 10x15 zijn geen formaten, das hetzelfde als het 700x467 webformaat.
Ik denk toch echt dat ruim 95% van de mensen die een 30D hebben niets te maken zullen hebben met het publiceren van foto´s...
Huis tuin en keuken shotjes zijn gewoon 10x15.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielsracing op 20-04-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Nielsracing schreef op donderdag 20 april 2006 @ 00:46:
[...]
Ik denk toch echt dat ruim 95% van de mensen die een 30D hebben niets te maken zullen hebben met het publiceren van foto´s...
Huis tuin en keuken shotjes zijn gewoon 10x15.
Sanders (Neo's) foto's worden soms gepubliceerd op het web. En omdat hij vaak 's avonds schiet heb je dus ook al snel veel schaduwen in je foto.

Ook merk ik met mijn avondfotografie dat ik vaak mijn foto's bijpush naar naar een hogere ISO waarde, wat dus ook iets meer ruis als gevolg heeft. (een alternatief voor mij is om harder in te flitsen, vandaar dat ik dus liever bijpush; hard licht dat reflecteert op bezweet hoofd is moeilijk weg te werken). Ik weet niet of Neo dit ook doet trouwens, maar voor mij is dit gedoe met ruis dus ook wel interessant.

Vandaar dus neo's 'zoektocht' naar een camera die goed presteert op hoge iso waardes.

[ Voor 32% gewijzigd door guillaumemay op 20-04-2006 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
gium schreef op donderdag 20 april 2006 @ 01:11:
[...]
Sander's (Neo's) foto's worden wel gepubliceerd op het web. En omdat hij vaak 's avonds schiet heb je dus ook al snel veel schaduwen in je foto. Vandaar dus de zoektocht naar een camera die goed presteert op hoge iso waardes.
Dan is de discussie snel gesloten, namelijk de 5D. Maar met een beetje logisch nadenken had iedereen dat wel kunnen bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Precies, je komt hoe dan ook bij Canon uit als je een camera zoekt die zo veel mogelijk ruisvrij is op hoge ISO's, en de 5D is dan naast de 20D/30D de enige 'betaalbare' optie.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ik kan eigenlijk ook best begrijpen dat iemand het prijsverschil iets te groot vind voor minder ruis.

Plus dat er ook nog eens een 17-55/2.8 IS lens uitkomt, die heel misschien praktischer in het gebruik zal zijn dan een 24-70/2.8 lens op full frame.

De overstap naar de 30D+17-55/2.8 IS combo ipv 5D naar 24-70/2.8 combo scheelt ook nog eens zeg maar 1200 euro. Met 30D bespaar je een smak geld en je krijgt er IS bij. Met de 5D krijg je minder ruis en meer resolutie.
Dilemma's dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik een groot voordeel vind is dat ik met de 24-105 geen extra wide-angle meer hoef mee te nemen. Ik heb nog een 15-30 die op de 20D net op 24mm uitkwam.

Natuurlijk is het enorme smak geld. Ik denk dat ik met de 5D langer ga doen dan dat ik ooit met een camera heb gedaan (D30, 10D, 1D en de 20D heb ik hiervoor gehad), want de ultieme platen komen voor mij uit de 5D - er zal best iets aan verbeterd kunnen worden, maar ik zou niet weten wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over levertijd, vorige week dinsdag middag besteld, de dag er na , woensdag opgehaald, bij cameranu in Urk. Buitenlands model besteld en Nederlandse gekregen voor 1179 euro, met nederlands handleiding (erg duidelijk boekje, eerlijk is eerlijk), ik was dik tevreden, hartstikke snel, goede service en mooie prijs voor nederlands exemplaar. De handgreep was niet in voorraad, maar kreeg ik zaterdagochtend al met TPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend Corne even gemaild en snel mailtje terug. De 30D is er al, het is alleen nog wachten op een lens. Dat bin de bericht'n ;)

Ik doe niet aan handleidingen maar een goede referentie kan wel handig zijn. En dan wil ik sowieso de Engelse handleiding.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op donderdag 20 april 2006 @ 01:24:
[...]

Dan is de discussie snel gesloten, namelijk de 5D. Maar met een beetje logisch nadenken had iedereen dat wel kunnen bedenken...
Mjah maar ondergetekende heeft geen oneindig budget ;) Dus wanneer ik een camera kan bemachtigen die een goede performance biedt op het gebied van ruis, maar de helft van de camera kost die íets beter is, dan is de keuze ook snel gemaakt natuurlijk :)

Voor de liefhebber, shots gemaakt door MartijnGizmo:

30D shots, donkere vlakken
30D shots, lichte vlakken

Beide gewoon direct out of cam raws geconverteerd met ACR :) Ik vind de verschillen met de 5D soms wel zichtbaar aanwezig, maar in de correct belichte stukken vind het verschil weer erg meevallen :)

Zoals Gium inderdaad aangaf heb ik wel belang bij goede iso-performance, en dan niet om ze op 10x15cm te drukken, maar omdat opdrachtgevers ook om de grotere versies van de platen kunnen vragen. Op webformaat kan het er dan op iso3200 op mijn 300D prima uit zien, op het moment dat iemand een grote versie voor bijvoorbeeld drukwerk wilt, val je gewoon door de mand. Iso1600 zou sowieso bruikbaar moeten zijn, en als het even kan iso3200 ook nog. Ik denk dat ik één van die iso3200 platen van Martijn gewoon eens op 75x50 bij het Kruidvat laat drukken en dan ga kijken wat ervan over blijft :) Ik moet zeggen dat de prestaties mij allerzins meevallen, hoewel de 5D een wat monochronere ruis lijkt te produceren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Als het jou vooral om de ISO performance gaat zou je nog kunnen overwegen om voor een 2e hands 20D te gaan. Zal vast een bom duiten schelen, gok ik.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:57:
ik heb een duitse versie en dat wist ik vantevoren. Interesseert me niet zo want ik had de engelse handleiding allang gedownload en ik heb het zijn vooral kleine dingetjes die je aan zo'n camera moet leren. Ik heb al ooit eens een paar weken een 350D geleend van iemand dus dan is de stap ook al minder groot.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:44:
Als het jou vooral om de ISO performance gaat zou je nog kunnen overwegen om voor een 2e hands 20D te gaan. Zal vast een bom duiten schelen, gok ik.
Dat valt nogal tegen, de prijsverschillen zijn niet zo heel groot, daarnaast moet ik de camera kopen mét bon voor de btw. Tweedehands zit er dus voor mij sowieso niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:48:
[...]

daarnaast moet ik de camera kopen mét bon voor de btw. Tweedehands zit er dus voor mij sowieso niet in :)
[offtopic]
Het aanbod wordt dan wel een stuk minder, maar het kan wel. Ik heb laatst nog mijn
Qtek 8310 met BTW doorverkocht aan een andere ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:48:
[...]

Dat valt nogal tegen, de prijsverschillen zijn niet zo heel groot, daarnaast moet ik de camera kopen mét bon voor de btw. Tweedehands zit er dus voor mij sowieso niet in :)
Ah, oke, duidelijk. Ach, als het verschil toch niet superduper groot is, is dat grotere LCD schermpje en spotmeting wel mooi meegenomen natuurlijk :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Arfman schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:24:
[...]
Ah, oke, duidelijk. Ach, als het verschil toch niet superduper groot is, is dat grotere LCD schermpje en spotmeting wel mooi meegenomen natuurlijk :)
Daar ben ik het ook mee eens ja. Het geringe prijsverschil dat ontstaat als je de btw erafhaalt vind ikzelf zo klein dat ik het niet kan laten om toch te 'upgraden' van m'n 20D naar een 20D mark II uhh.. 30D. . ;) Wel ben ik nog steeds benieuwd naar die nieuwe 17-55. Maar bijvoorbeeld ook de aangekondigde 16-50/2.8 van Tokina spreekt me erg aan. Jammer dat je altijd moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, altijd wachten :)

Zo heb ik een aantal maanden gewacht op de opvolger van de 20D. Heb vorige week de 30D met o.a. de 17-40L besteld. Dan heb je een nieuwe camera, maar met de 17-55 f/2.8 IS op komst is het verleidelijk om daar ook weer op te gaan wachten. Zo blijf je bezig, dus heb hem gewoon besteld. Ik moet trouwens nog zien of die 17-55 de kwaliteit van de 17-40L gaat halen in de overeenkomstige range.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als die 17-55 niet het felbegeerde rode randje met de toevoeging "L" krijgt, zou Canon wel gek zijn om die lens vervolgens net zo goed te maken als de 17-40L. Lijkt mij (Nikonian, dan heb je dat rode randjes gedoe niet :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom, hij is op andere gebieden dan anders: met name de bouw. Het totaalpakket kan dan alsnog zeer aantrekkelijk zijn, maar een pro die een weatherseal / bouwkwaliteit vereist kijkt dan nog even verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En EF-S wordt nooit een L, kijk maar naar de EF-S 10-22, die wel een UD-element en FTM heeft. :)

[ Voor 2% gewijzigd door MartijnGizmo op 21-04-2006 13:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Als de bouwkwaliteit van die 17-55 gewoon goed is, dus robuust en stevig, dan zou ik al tevreden zijn. Weathersealed hoeft niet. Niet alle L lenzen zijn ge-weathersealed (een 28-70/2.8L niet, een 300/4L ook niet, een 100-400L ook niet, etc) en een 5D zou ook niet weathersealed zijn, dus in de stromende regen zou ik met beide camera's niet gaan lopen. :p En volgens Canon zelf (en de mensen die hem tot nu toe gebruikt hebben) is de beeldkwaliteit van L niveau. Ik hoop dat dat waar is, maar twijfel nog steeds, aangezien er nog zo weinig mensen gebruik hebben gemaakt van deze lens (plus alles wat canon zegt=propaganda ;) ). Alleen geen rood randje dus, de benaming EF-S ipv L en niet te gebruiken op een 1D of 5D cam. hmm. Maar wel lichtgewicht, 2.8 en IS. Het blijft nog steeds lastig. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door guillaumemay op 21-04-2006 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex214
  • Laatst online: 24-04-2024
Dat grote LCD is erg relaxed. Toch heb ik buiten veel moeite om plaatjes goed te kunnen bekijken, vooral als er veel zonlicht is. Ik moet de brightness maximaal zetten wil ik de plaatjes fatsoenlijk kunnen zien, dit had ik niet op de 300D. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met het grote LCD, en met name buiten met veel zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:01:
Als die 17-55 niet het felbegeerde rode randje met de toevoeging "L" krijgt, zou Canon wel gek zijn om die lens vervolgens net zo goed te maken als de 17-40L. Lijkt mij (Nikonian, dan heb je dat rode randjes gedoe niet :P).
De prijs is anders wel L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lichtsterk glas is altijd prijzig, als er dan ook nog Canon op staat dan verdubbeld dat snel tov 3rd parties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Alex214 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:40:
Dat grote LCD is erg relaxed. Toch heb ik buiten veel moeite om plaatjes goed te kunnen bekijken, vooral als er veel zonlicht is. Ik moet de brightness maximaal zetten wil ik de plaatjes fatsoenlijk kunnen zien, dit had ik niet op de 300D. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met het grote LCD, en met name buiten met veel zonlicht.
Zelfde ervaring hier. Wel vervelend als je de brightness vergeet terug te zetten en vervolgens binnen met -2/3 compensatie gaat schieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:15:
Precies, altijd wachten :)

Zo heb ik een aantal maanden gewacht op de opvolger van de 20D. Heb vorige week de 30D met o.a. de 17-40L besteld. Dan heb je een nieuwe camera, maar met de 17-55 f/2.8 IS op komst is het verleidelijk om daar ook weer op te gaan wachten. Zo blijf je bezig, dus heb hem gewoon besteld. Ik moet trouwens nog zien of die 17-55 de kwaliteit van de 17-40L gaat halen in de overeenkomstige range.
REVIEW van de 17-55 f/2.8 IS op photozone.de

Ziet er goed uit!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de USA is de prijs van EOS 30D body drastisch aan het zakken:

$ 879,-

$ 889,-

$ 869,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingerprint88
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 20:17
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:07:
In de USA is de prijs van EOS 30D body drastisch aan het zakken:

$ 879,-

$ 889,-

$ 869,-
Klopt het dat de prijzen op Amerikaanse sites zonder belasting zijn vermeld? Volgens mij is dat omdat de BTW-tarieven per staat verschillen. Zou echter niet weten wat ze doen als je het naar Nederland laat sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
^^ dat denk ik wel ja, aangezien de 2 grootste fotozaken in de US de 30D body-only voor 1399 dollar aanbieden namelijk :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

camera's zijn in amerika altijd goedkoper, en dat zou inderdaad wel eens zonder belasting kunnen zijn. Maar als je hem naar Nederland laat sturen komt er sowieso 19% (of meer?) importbelasting overheen. Anders kijk je even op douane.nl.

[ Voor 5% gewijzigd door Sharky op 28-04-2006 12:13 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:13:
^^ dat denk ik wel ja, aangezien de 2 grootste fotozaken in de US de 30D body-only voor 1399 dollar aanbieden namelijk :)
Prijzen kloppen wel degelijk, kijk HIER maar eens, tax standaard is ongeveer $ 50,- extra. Uiteraard ben je bij invoer naar de EU douanerechten en btw verschuldigd, maar als je toevallig op vakantie gaat naar de USA dan kun je hem gewoon om je nek hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
dan kun je hem gewoon om je nek hangen.
Totdat je in NL terug komt en merkt dat je geen Canon EU garantie hebt. Ai ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:33:
[...]
Gaan er zoveel kapot dan? Je hebt dan ook (omgerekend) € 500,- minder betaald, voor die prijs kun je wel wat reparatie's laten doen.

Overigens is die link bedoeld voor amerikaanse/aziatische camera's gekocht bij europese bedrijven, en niet voor camera's rechtsstreeks gekocht door europese consumenten in Amerika.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Remy schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:33:
[...]
inderdaad, dat is meer de import van bedrijven ipv dat jij een camera mee neemt. Daar doet Canon opzich niet zo moeilijk over.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:13:
Voor zover ik weet zijn alle prijzen in de US ex VAT? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennen ze daar uberhaupt VAT? :)

Ik heb m'n 30D ook binnen! Bevalt erg goed na één dag. Veel veranderd in 26 jaar ;) deze camera is tenminste van mijn tijd. Supersnelle en scherpe lenzen, maargoed, daar heten ze ook L voor :)

Heb hem van Corné. Helaas enkel een Duitse handleiding. Heb tot nu toe alleen even de betekenis van de verschillende meetmodi op moeten zoeken (kende alleen spot en integraal).

Iemand een link naar de Engelse handleiding? Is me niet gelukt een voldoende specifieke GoT search te doen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Gelukkig is Canon idd nog wel zo 'royaal' om de Engelse als download aan te bieden. :)

<!---http://www.canon-30d.com/Canon-EOS-30D-Manual.PDF--->
Helaas is dit geen officiele Canon site, dus nog steeds niet legaal :/

[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 11-05-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dat is nieuw, eerst moest je toch echt naar andere semi-illegale sites toe :) Bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 03-10 16:07

Spotter

Lichtnicht

En ook mijn camera is in het land, zsm ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat eigenlijk als de sluiter het begeven heeft? Canon claimt een maximum van 100k foto's. Dit is erg veel maar lang niet onmogelijk om te halen voor mij. Is je camera dan gewoon afgeschreven of is er een mogelijkheid om er, in de vorm van routine, een nieuwe sluiter in te laten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Canon service kan er een nieuwe sluiter in mikken voor geloof rond de 150 euri...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Nieuwe sluiter is te laten zetten, kost zo'n 120 euro bij rofo geloof ik

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan het einde van de maand gaat hij hier in bestelling, ik kan niet wachten :P Over die sluiter: die kan je inderdaad laten vervangen, of via Etbass (standaardtarief wat geldt voor alle reparaties aan de camera) of via Rofa (vaak goedkoper) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:34:
Hey dat is nieuw, eerst moest je toch echt naar andere semi-illegale sites toe :) Bedankt voor de info :)
het ziet er ook niet uit als een site die door Canon gesupport word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:37:
[...]

het ziet er ook niet uit als een site die door Canon gesupport word.
Klopt, dit staat onderaan de site:
`This is not an official Canon site. To visit official Canon website visit www.canon.com`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik was nog wel bezig met een whois.... Inderdaad wordt de site niet door Canon ondersteund, dus is Martijn bezig om illegaal copyright protected materiaal te verspreiden. Bannen die gast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik zit nog even met een vraag waar jullie misschien meer van weten.

Ik ben overgestapt van een 350D naar een 20D (mooi prijsje en voor mij heeft de 30D geen voordelen die het prijsverschil rechtvaardigen). Nu is de sensor in de 20D dus anders, maar ik vraag me af wat de karakteristieke eigenschapen van beide sensors zijn qua ruis, kleur e.d. vooral ruis vraag ik me af wat de verschillen zijn.

Iemand die hier iets van weet?

dpreview heeft wel vergelijkingen, maar niet met de 350D
.

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 07-05-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
De sensor van de 350D is ietsjes kleiner, maar er zit niet veel verschil met die van een 20D. Qua kleur en ruis ontlopen ze elkaar bijna niet. Anyway, 350D levert dezelfde beeldkwaliteit als de 20D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 21-08 22:49
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:06:
Kennen ze daar uberhaupt VAT? :)

Ik heb m'n 30D ook binnen! Bevalt erg goed na één dag. Veel veranderd in 26 jaar ;) deze camera is tenminste van mijn tijd. Supersnelle en scherpe lenzen, maargoed, daar heten ze ook L voor :)

Heb hem van Corné. Helaas enkel een Duitse handleiding. Heb tot nu toe alleen even de betekenis van de verschillende meetmodi op moeten zoeken (kende alleen spot en integraal).

Iemand een link naar de Engelse handleiding? Is me niet gelukt een voldoende specifieke GoT search te doen. Bedankt!
Of geld doneren aan Canon http://portal.etbass.nl/p...rts-per-model.asp?id=1623

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Fairy schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:26:
Ik zit nog even met een vraag waar jullie misschien meer van weten.

Ik ben overgestapt van een 350D naar een 20D (mooi prijsje en voor mij heeft de 30D geen voordelen die het prijsverschil rechtvaardigen). Nu is de sensor in de 20D dus anders, maar ik vraag me af wat de karakteristieke eigenschapen van beide sensors zijn qua ruis, kleur e.d. vooral ruis vraag ik me af wat de verschillen zijn.

Iemand die hier iets van weet?

dpreview heeft wel vergelijkingen, maar niet met de 350D
.
Vergelijk je eigen foto's? 8)7

Ik zie geen verschillen tussen de 350D en m'n 30D, alleen de witbalans is op m'n 30D wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nielsracing schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:38:
De sensor van de 350D is ietsjes kleiner, maar er zit niet veel verschil met die van een 20D. Qua kleur en ruis ontlopen ze elkaar bijna niet. Anyway, 350D levert dezelfde beeldkwaliteit als de 20D.
Ik heb ben gisteren aan het schieten geweest en het leek er op dat de kleuren van de 20D ietsje anders zijn, iets zachter. Ik schiet alles RAW met parameters op 0.

Qua sensorgrootte is inderdaad bijna geen verschil, ongeveer 250k pixels als ik het goed heb.
Qua ruis zal het ongeveer gelijk zijn, maar het is wel een andere sensor, ik vraag me af welke verschillen er in zitten, aangezien het ontwerp iets anders is (andere generatie misschien).

De AutoFocus, de grootste reden dat ik nu de 20D heb, is accurater, en daarnaast merk ik dat als ik iets precies in het middelste puntje fotografeer, dit ook precies in het midden staat als ik deze vergroot. Bij de 350D klopte dat niet helemaal en was de compositie in de zoeker een heel klein beetje anders dan op de werkelijke foto, maar dat is echt maar 1% oid.
MartijnGizmo schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:08:
[...]

Vergelijk je eigen foto's? 8)7

Ik zie geen verschillen tussen de 350D en m'n 30D, alleen de witbalans is op m'n 30D wat beter.
Nee niet vergelijken, ik ben gewoon geïnteresseerd in de achterliggende verschillen tussen de beide sensors. Ten slotte bestaat de 20D sensor al langer dan de 350D sensor, maarja de 1Ds Mark II is ook al een tijdje op de markt dus hoeveel dat zegt....

[ Voor 19% gewijzigd door Fairy op 07-05-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je niets over het verschil tussen de kwaliteit van de 20D en de 350D vertellen, maar zoals mr. Gizmo zei kun je het beste zelf vergelijken. Als je beide camera's hebt kan je toch met dezelfde belichting dezelfde foto maken en dan vergelijken (ook met verschillende ISO waarden proberen)? Lijkt mij de beste methode om te vergelijken. Oude of nieuwe generatie zegt niet zoveel; de 350D zit in een heel andere prijsklasse dan de 20D. Een vergelijking met de 1Ds Mark II is niet te maken: ander formaat sensor en (veel) meer megapixels.

Overigens denk ik dat je een LCD scherm van 250k pixels bedoeld, want de sensor is wel degelijk 8,2 megapixel ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

ik heb een paar weken een 350D geleend en heb nu een 30D. De 350D voelt in de eerste plaats wat minder robuust aan (en dat is hij ook) en hij is kleiner maar dat zegt niets over de fotokwaliteit. Hij heeft wel wat meer ruis en is een tikje minder snel, ook de automatische witbalans werkt minder goed.

This too shall pass

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste