[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 4

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.609 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
297 en 296 lukken beide niet. 295 is wel stabiel, althans tot nu toe.

4x295=1180 moet lukken :9

hij bleef ook haken met 3x, dus ligt het aan Vcore. En ik ga geen Vmod doen :)

wel leuke overclock

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/47128phpXAvcUO.JPG

Am2 bord ziet er strak uit,

-past natuurlijk in je kast

alleen denk ik dat grote koelers niet hierop kunnen. En zware kopere koelers ook niet. Northkoeler zit wel een beetje in de weg

[ Voor 47% gewijzigd door Kakulukia op 19-05-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het waar dat de vmod alleen maar werkt met bios 1.20 en daarna niet meer? Of is dat er ondertussen alweer uitgehaald? Anders moet ik eerst ff bios 1.20 erin gooien en hopen dat dan alles alsnog beetje stabiel blijft. OCW bios is helaas geen optie.

Edit: is dit waar?
It seems that there are some problems with the MOD. Although it works just fine, Whenever you turn on your Computer You will have to Reset it Once and then go in Bios and set the Voltage to 1.15V because every time you shut your computer down for some reason the Voltage Setting goes back to AUTO.
So if you dont want to RESET and go in bios and Set your Vcore every time your computer starts dont do the MOD.
Daar wordt hier niets over vermeld :?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:02:
Is het waar dat de vmod alleen maar werkt met bios 1.20 en daarna niet meer? Of is dat er ondertussen alweer uitgehaald? Anders moet ik eerst ff bios 1.20 erin gooien en hopen dat dan alles alsnog beetje stabiel blijft. OCW bios is helaas geen optie.

Edit: is dit waar?

[...]

Daar wordt hier niets over vermeld :?
Hij werkt ook met ander bios dan 1.20, ik gebruik nu ocwb7 en de mod wekt gewoon.(ook Asrock biossen werkt de mod maar bij sommige werk hij niet.)

Dat is een oud bericht, er is een tijd geweest dat hij niet werkte.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 19-05-2006 22:29 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt dan weer mee. Ik zal het maar gewoon moeten proberen dan, hoop dat het lukt zonder de koeler te verwijderen? Dan is het nog maar de vraag of het weleens aan het voltage ligt. Ach ja zo'n duur bordje is het ook niet en de kans dat ik het sloop is d8 ik niet zo groot....

Edit: Heb de boel net ff opengehaald en gekeken hoe dat precies zat. Het probleem is dat ik in mn case er niet bijkan zonder mn hele mobo eruit te halen. Laat ik dus nog ff zitten voor een andere keer :)

Wel heb ik meteen ff de cpu koelpasta vervangen voor AS5. De stepping heb ik deze keer ook opgeschreven:
LBBLE 0519 CPAW
Toevallig iemand een idee of het echt aan het voltage ligt of dat deze stepping juist verder moet kunnen zonder vmod?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:32:
Dat valt dan weer mee. Ik zal het maar gewoon moeten proberen dan, hoop dat het lukt zonder de koeler te verwijderen? Dan is het nog maar de vraag of het weleens aan het voltage ligt. Ach ja zo'n duur bordje is het ook niet en de kans dat ik het sloop is d8 ik niet zo groot....

Edit: Heb de boel net ff opengehaald en gekeken hoe dat precies zat. Het probleem is dat ik in mn case er niet bijkan zonder mn hele mobo eruit te halen. Laat ik dus nog ff zitten voor een andere keer :)

Wel heb ik meteen ff de cpu koelpasta vervangen voor AS5. De stepping heb ik deze keer ook opgeschreven:
LBBLE 0519 CPAW
Toevallig iemand een idee of het echt aan het voltage ligt of dat deze stepping juist verder moet kunnen zonder vmod?
Met de vmod zou je iets van 100Mhz hoger komen, elke cpu komt hoger door iets meer vcore.
Maar soms als de koeling niet goed is dan helpt het verhogen van de vcore niet, want dan word hij nog warmer en instabieler. Maar in jou geval denk ik dat dat niet het geval is, dat je ongeveer 100Mhz hoger oc.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord en cpu om m`n oude DFI LanParty UT 250Gb en 3200+ NewCastle te vervangen.
(AGP is een must)

Nu zit ik te twijfelen tussen een 2de hands MSI K8N Neo2 (50-75€) en een Asrock 939Dual-SATA2,
in de AMD oc thread stond dat de Asrock geen beste overclocker is, wel goedkoop.
Processor wordt een Opteron 146 (ik neem aan dat ze goed leverbaar zijn.)

Welk moederbord zouden jullie nemen?
En ik heb een TruePower voeding van 430 Watt, levert dat problemen? iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Ik heb sinds gisteren deze mobo met een AMD 3700+ erin gedaan.
Had daarvoor een asrock mobo met agp en socket A (weet niet meer welke) en een AMD XP 2400+.
Dus oude mobo en proc eruit nieuwe erin, alle drivers etc geinstaleerd werkt allemaal prima, geen prblemen mee. Heb ook de laatst nvidia drivers geinstaleert op mijn 6600GT.

In windows is hij dus perfect maar zo gouw ik games ga spelen presteert mijn pc dramatisch slecht.
Daar waar ik eerst op mijn AMD 2400, 6600GT alles soepel draaide op het hoogste doet hij dat nu met een dramatische lage fps.

Bijvoorbeeld Far Cry ik had alles op hoog gezet (kon hij vroger prima) loop naar buiten en heb een FPS van 3. Ik doet alt + tab ben 2 min in windows switch ik weer terug en hij loopt weer goed, netjes een fps van rond de 35/40. Dit zelfde probleem heb ik ook bij LOTR:BFME2 als ik het spel start heeft hij weer een fps van niks beweeg ik een paar keer over hetzelfde beeld loopt hij daar weer goed. Ga ik vervolgns naar een andere plek van de map en daarna weer terug stortert hij weer.

Wat mijn specs dus zijn/waren:

Eerst:

AMD XP 2400+
Asrock mobo (agp, socket A)
3x 512mb kingston ddr400
2x maxstor hdd 1 van 160 en 1 van 250.

Op dit systeem draaide ik LOTR en Far Cry vol zonder problemen.

Ik heb nu:

AMD 64 3700+
Deze mobo (asrock 939 duel sata 2)
3x 512 mb kingstond ddr400
2x mastor hdd.

Wel heb ik bij deze update een andere scherm de BENQ FP91G+
Kan het zijn dat het scherm of de graka zeg maar eerst moet warm lopen?

Ik heb verschillende drivers van mijn graka geinstaleert, ik heb de NGO drivers ook geprobeeert.
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:32:
Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord en cpu om m`n oude DFI LanParty UT 250Gb en 3200+ NewCastle te vervangen.
(AGP is een must)

Nu zit ik te twijfelen tussen een 2de hands MSI K8N Neo2 (50-75€) en een Asrock 939Dual-SATA2,
in de AMD oc thread stond dat de Asrock geen beste overclocker is, wel goedkoop.
Processor wordt een Opteron 146 (ik neem aan dat ze goed leverbaar zijn.)

Welk moederbord zouden jullie nemen?
En ik heb een TruePower voeding van 430 Watt, levert dat problemen? iemand ervaring?
Je zit in het Asrock dual-sata2 topic, wel mobo denk je dat wij je adviseren juist de asrock.
Ga je het in het msi topic vragen dan de msi. :D

Dat moet je voor je zelf uitmaken, wij (de meeste) hier in dit topic zijn voor de asrock gegaan omdat je later nog een PCIe videokaart kan gebruiken. Dat is ook zijn sterken punt.
En oc doet de ULi chipset erg goed beter dan de nforce4, alleen het gebrek aan vcore is een probleem, maar dit kan je met een mod makkelijk tot 1.55v opvoeren en met een ander mod tot 1.70v.

@Metalbuster

Heb je wel alle drivers (netjes) geinstalleerd, dus eerst de ULi drivers(niet de asrock) en dan pas de video drivers.
En ik speel Far Cry en BFME2 en lopen alle twee als een trein. ;)

edit/
Heb je windows er ook opnieuw opgezet? (kon ik ff niet vinden in je verhaal)
En je draait geen dualchannel, je hebt dus eigelijk een 3400+ nu want dualchannel is het voordeel van S939 tegen over S754.(of draait het wel in DC met 3 reepjes?)

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 20-05-2006 13:37 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Ja, windows xp proffesional is het.
Ik had eerst de uli drivers geinstaleert (trouwens niet de uli agp driver) als ik de agp driver instaleerde had ik niet eens beeld. Dus die had ik er toen weer afgehaald en vervolgens de gewone nvidia drivers geinstaleert. Kan het zijn dat hij mijn kaart niet goed kan herkennen?

Misschien dat het kan verhelpen als ik hem gewoon een tijd op een game beeld laat staan waar hij normaal stortert zodat hij mijn kaart vaker en gebruikt.

edit:
Van te vooren hele schijf geformateert.
En nee ik heb geen duel channel, verstandig om er een schijfje van 512 erbij te halen?

[ Voor 14% gewijzigd door Metalbuster op 20-05-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Metalbuster schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:37:
Ja, windows xp proffesional is het.
Ik had eerst de uli drivers geinstaleert (trouwens niet de uli agp driver) als ik de agp driver instaleerde had ik niet eens beeld. Dus die had ik er toen weer afgehaald en vervolgens de gewone nvidia drivers geinstaleert. Kan het zijn dat hij mijn kaart niet goed kan herkennen?

Misschien dat het kan verhelpen als ik hem gewoon een tijd op een game beeld laat staan waar hij normaal stortert zodat hij mijn kaart vaker en gebruikt.

edit:
Van te vooren hele schijf geformateert.
En nee ik heb geen duel channel, verstandig om er een schijfje van 512 erbij te halen?
Er gaat iets fout bij de drivers want je moet gewoon de "ULi Integrated Driver" hebben en verder niks.
(wel voor je videokaart enzo.)
Welke bios gebruik je? en welke ULi Integrated Driver gebruik je?

Heb je het zo gedaan?
Instal windows -> SP2 -> ULI Drivers 2.xx-> videokaart drivers-> de rest.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
Ok mijn overclock staat vast

cpu, 295 x 9 = 2655MHz
mem, 190MHz 380effectief @ 2.5-3-3-7
mobo, 4x 295=1180

Nou, ik heb 2x 1GB 2.5CAS TWINMOS geheugen.

Zou je denken dat ik divider 166 red,

2655/11=240MHz , is dat te veel voor Twinmos geheugen. Of moet ik dan timings van 3-4-4-8??

En hoeveel Vdimm gaf het nou op HIGH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het maar anders aangepakt. Heb erg weinig zin om mn hele mobo en alles uit de kast te gaan schroeven voor "misschien" 100Mhz meer. Dus ben ik maar gaan zoeken naar een nieuwe processor. Heb gekozen voor de 3700+ SD. Naar mijn weten goede overklokkers? Als het nu aan de processor ligt dat ik nu niet verder kan zal ik met die nieuwe waarschijnlijk wel verder komen dan 230HTT. En als het ergens anders aan ligt zal ik er nog op vooruitgaan. Nu nog mn huidige Processor verkopen en dan heeft me dat uiteindelijk niet eens zo veel gekost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
mad_max234 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:46:
[...]

Er gaat iets fout bij de drivers want je moet gewoon de "ULi Integrated Driver" hebben en verder niks.
(wel voor je videokaart enzo.)
Welke bios gebruik je? en welke ULi Integrated Driver gebruik je?

Heb je het zo gedaan?
Instal windows -> SP2 -> ULI Drivers 2.xx-> videokaart drivers-> de rest.
Ik heb die uli drivers geinstaleert en hij werkt perfect nu, stom van me dat ik dat vergeten ben.
Kei bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:53:
Ik heb het maar anders aangepakt. Heb erg weinig zin om mn hele mobo en alles uit de kast te gaan schroeven voor "misschien" 100Mhz meer. Dus ben ik maar gaan zoeken naar een nieuwe processor. Heb gekozen voor de 3700+ SD. Naar mijn weten goede overklokkers? Als het nu aan de processor ligt dat ik nu niet verder kan zal ik met die nieuwe waarschijnlijk wel verder komen dan 230HTT. En als het ergens anders aan ligt zal ik er nog op vooruitgaan. Nu nog mn huidige Processor verkopen en dan heeft me dat uiteindelijk niet eens zo veel gekost :)
Je koopt liever een nieuwe cpu die geen zekerheid biedt tot een hoger oc, dan dat je ff binnen 5 minuten je mobo eruit trekt en weet dat het aan je cpu of mobo ligt. :?

@Metalbuster
Mooi dat het nu wel goed werkt. :Y) suc6 verder.

@Kakulukia
Normal + 4% ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 20-05-2006 19:36 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net al de voltmod geprobeerd, nu blijft hij echter heel lang wachten bij Press F2 to enter SETUP.
Ook daarna komt er een knipperend streepje een tijdje en daarna gaat hij pas windows laden. Voor de voltmod was dit niet. Ik heb inmiddels het tin weer weggehaald maar ik heb daar dus nog steeds last van dat hij zolang laad.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Ik gebruik een athlon 3000+ en bios p1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:35:
Ik heb net al de voltmod geprobeerd, nu blijft hij echter heel lang wachten bij Press F2 to enter SETUP.
Ook daarna komt er een knipperend streepje een tijdje en daarna gaat hij pas windows laden. Voor de voltmod was dit niet. Ik heb inmiddels het tin weer weggehaald maar ik heb daar dus nog steeds last van dat hij zolang laad.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Ik gebruik een athlon 3000+ en bios p1.5
Dat is bij iedereen zo, dat hoor hij zoekt naar een bootdisk. Ik denk dat je een cd/dvd in de drive heb zitten. Je kan ook in de bios ff uitzetten dat hij van een cd/dvd kan booten, dan is het streepje ook weg. ;)

Je bedoeld toch helemaal links bovenin een knipperend streepje?

[ Voor 19% gewijzigd door mad_max234 op 20-05-2006 19:45 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die bedoel ik ja, Maar voor de Vmod duurde het echt veel minder lang.
Bij die melding van press F2 to enter SETUP duurt het nu iets van 10 seconden voor hij verder gaat naar de IDE drives weergeven.. Best vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:51:
Ja die bedoel ik ja, Maar voor de Vmod duurde het echt veel minder lang.
Bij die melding van press F2 to enter SETUP duurt het nu iets van 10 seconden voor hij verder gaat naar de IDE drives weergeven.. Best vervelend
Je bedoeld dat streep je onder de press F2 en boven de ide herkenning, en niet op het volgende zwart scherm helemaal links boven in?

edit/
Net ff getest hoelang het bij mijn duurd 3 sec.
Heb je je HDD los gehad, kijk ff of alles goed is aangesloten. en zet in de bio sff aan dat hij hangt op elke fout melding.

[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 20-05-2006 21:11 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geteld en bij mij doet hij er nu serieus een minuut over om in het bootscreen te komen. Eerst doet hij er 30 seconde over om van die message: Press F2 to enter setup de IDE drivers gevonden te hebben, daarna staat er 30 seconde een knipperend streepje linksbovenin beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:34:
[...]

Je koopt liever een nieuwe cpu die geen zekerheid biedt tot een hoger oc, dan dat je ff binnen 5 minuten je mobo eruit trekt en weet dat het aan je cpu of mobo ligt. :?
Nou, ik doe daar wel wat langer over dan 5 minuten. En ik heb ondertussen ook gelezen dat het niet eens veel hoeft uit te maken, tel daar de risico's bij op als het mis gaat en ik had mn besluit snel gemaakt. Daarnaast was ik toch al van plan weer iets nieuws te kopen (vakantiegeld). Ik heb zo'n gevoel dat die 1MB cache ook wel verschil maakt. En ook al klokt deze alsnog slecht over, dan kan ik altijd nog een ander mobo erin lpaatsen die wat meer Volts kan geven of alsnog die voltmod :P
Eerst maar eens kijken hoever ik met 1,45 kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:36:
[...]

Nou, ik doe daar wel wat langer over dan 5 minuten. En ik heb ondertussen ook gelezen dat het niet eens veel hoeft uit te maken, tel daar de risico's bij op als het mis gaat en ik had mn besluit snel gemaakt. Daarnaast was ik toch al van plan weer iets nieuws te kopen (vakantiegeld). Ik heb zo'n gevoel dat die 1MB cache ook wel verschil maakt. En ook al klokt deze alsnog slecht over, dan kan ik altijd nog een ander mobo erin lpaatsen die wat meer Volts kan geven of alsnog die voltmod :P
Eerst maar eens kijken hoever ik met 1,45 kom :)
Ik weet ook bijna zeker dat een SD 3700 beter oc, maar het is een kusje van echt niet meer dan een half uur.
En risico is er bijna niet, het is gewoon een lijntje trekken, ga er iets fout haal je het gewoon met een doekje weer weg. En op dit moment zou ik ook geen cpu kopen, ff wachten wat de conroe doet over 3 weken.

Edit/
Hier één review van het AM2 bord. en met de prestatie zit het erg goed volgens het review, zoals ik al dacht want het word gewoon aan de HTT gehangen. En oc gaat ook goed 300Mhz HT-bus met de 1.9 bios. Maar wat zit er weinig ruimte tussen de videokaart en het uitbreidings bordje.

LINK

[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 20-05-2006 23:26 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:09:
[...]

Ik weet ook bijna zeker dat een SD 3700 beter oc, maar het is een kusje van echt niet meer dan een half uur.
En risico is er bijna niet, het is gewoon een lijntje trekken, ga er iets fout haal je het gewoon met een doekje weer weg. En op dit moment zou ik ook geen cpu kopen, ff wachten wat de conroe doet over 3 weken.
Die conroe komt er bij mij ook nog wel in. Maar ik denk dat dat nog ff duurt aangezien je dan meteen ook nieuw moederbod en geheugen moet kopen. Voor dit geintje ben ik maar iets van €100 kwijt. En ik heb weer wat leuks om mee te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:58:
[...]

Die conroe komt er bij mij ook nog wel in. Maar ik denk dat dat nog ff duurt aangezien je dan meteen ook nieuw moederbod en geheugen moet kopen. Voor dit geintje ben ik maar iets van €100 kwijt. En ik heb weer wat leuks om mee te testen :)
Voor €100 heb je wel weer een leuke toy, wat een leuke hobby hebben we toch. :+
Ik hou me nog ff in, heb met me zelf afgespoken niet meer dar 2 cpu per jaar tekopen en mijn barebone is ook weer aan één upgrade toe.(is nog een socket A XP-M 2500+ @2000Mhz vcore @1.45v, en game daar ook veel op)

Heb je hem in de vraag&aanbod staan?

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 21-05-2006 01:19 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar had ik em ingezet jah. Binnen korte tijd al 2 reacties, als t goed is gaat ie nu voor €80 weg. En een leuke hobby is het zeker :) zolang je maar geen spullen sloopt en ze weer doorverkoopt hoeft het niet eens duur te zijn. Nu maar hopen dat Euromaxi een beetje snel bezorgt :)

Edit @ hieronder: Staat genoteerd :) en die resultaten ben ik ook zeker wel benieuwd naar jah. (hoe slechter de scores hoe eerder de conroe >:) )

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 01:33:
Daar had ik em ingezet jah. Binnen korte tijd al 2 reacties, als t goed is gaat ie nu voor €80 weg. En een leuke hobby is het zeker :) zolang je maar geen spullen sloopt en ze weer doorverkoopt hoeft het niet eens duur te zijn. Nu maar hopen dat Euromaxi een beetje snel bezorgt :)
Als het niet doorgaat wil ik hem wel kopen voor 80 euro.
Ik ben benieuwd naar je resultaten met de 3700+.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt dit moederbord op mijn TruePower 430Watt?
En zal ik meer vcore nodig hebben om een Opteron 146 naar de 3ghz te trekken? schatting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:30:
Werkt dit moederbord op mijn TruePower 430Watt?
En zal ik meer vcore nodig hebben om een Opteron 146 naar de 3ghz te trekken? schatting ;)
Volgens mij waren het toch alleen de smartpower voedingen waarbij de problemen voorkwamen? Moet je ff kijken of er een -5V lijn opzit dacht ik. Als die ontbreekt kan het volgens mij niet.
En of 1,45v genoeg is weet je nooit van tevoren, elke chip is weer anders natuurlijk.

/offtopic/

@mad_max234

Ik heb nog geen reactie terug ontvangen van die gast op v&a...ook klopt er iets niet helemaal aangezien ik niet zijn echte e-mail als afzender kreeg maar "noreply@tweakers.net" en er stond dan bij dat een goed mailprogramma dat wel goed zou beantwoorden...
Heb je nog steeds interesse? Moet je ff mailtje sturen naar L_BRONS[AT]HOTMAIL[PUNT]COM in kleine letters :) (@home mail heeft kuren). Dan stuur ik em op zodra ik mn SD heb.
Ben wel erg benieuwd hoe die t bij jou doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
You've got mail! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 21-05-2006 14:09 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In orde, dan is dat geregeld :)
Nu hopen dat ik em over de 240HTT kan krijgen dan is het helemaal feest. Anders misschien een ander moederbordje met hogere voltage instellingen. Met die setup zou ik met wat geluk de 10k 3DM05 moeten kunnen halen :) (nu 9460)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:41:
In orde, dan is dat geregeld :)
Nu hopen dat ik em over de 240HTT kan krijgen dan is het helemaal feest. Anders misschien een ander moederbordje met hogere voltage instellingen. Met die setup zou ik met wat geluk de 10k 3DM05 moeten kunnen halen :) (nu 9460)
9460 :9~ ik zit op de 4600 punten, maar die 3700+ SD's zijn erg leuke cpu's de meeste doen wel 2800Mhz en dan heb je nog wat voordeel met de extra 512kb cache.

Ik ben ook benieuwd wat jou cpu bij mijn gaat doen, maar voor 24/7 gebruik gaat hij in een barebone en dan vind ik 2200Mhz wel (warm) zat.(warmte en geluid zijn daar belangrijk, zit nu met een socket a cpu en die heeft geen C&Q en softwarematig terug kloken van neen nforce2 mobo werkt ook niet echt 100%)

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 21-05-2006 16:04 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels de Vcore mod succesvol uitgevoert en heb nu 1.55v!(speedfan geeft zelfs 1.58v aan). Echter ik kom toch niet verder, denk dat het geheugen niet verder wil. Probleem is dat de divider voor de geheugen snelheid toch niet helemaal lekker werkt op dit moederbord. Als ik hem op 333mhz werkt alles prima, maar 266mhz zorgt ervoor dat de pc geen eens meer opstart. Ik wil nu misschien een VDimm mod gaan uitvoeren, probleem is echter dat ik niet weet met welk voltage mijn geheugen op dit moment werkt. Is dat misschien met een bepaald programma te zien?

Edit: als ik kijk op de site van Twinmos denk ik dat mijn geheugen op 2.6v loopt. Probleem is, ik ken alleen de volgende VDimm mods: http://www.techpowerup.co...erclocking/voltmods/130/3
3.20v of 3.30v lijkt mij wat aan de hoge kant en de andere mod kun je niet doen met alleen een zilverlakpen. Iemand die nog een andere mod weet?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
Flexibility option aanzetten, of timings hoger.

Standaard is 2.6, met high 2.7 (in bios).

3.2 V is voor andere geheugen (hoe heet dat ook alweer :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat niet BH5 en BH6? Die waren toch het meest geschikt voor hoge voltages, en de gewone standaard TCCD geheugen voor lagere voltages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kakulukia schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:57:
Flexibility option aanzetten, of timings hoger.

Standaard is 2.6, met high 2.7 (in bios).

3.2 V is voor andere geheugen (hoe heet dat ook alweer :9 )
Wat moet ik op high zetten voor 2.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAM voltage staat er dacht ik voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie nergens iets van dram voltage staan, wel VCCM voltage is dat hem soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee....ik zal eens kijken in mn bios wat er precies staat en waar.

Edit: je moet dus naar Advanced --> Chipset configuration --> dan staat ie daar in het rijtje (nij mij iig wel)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben in het bezit van dit bordje en wil nu een nieuwe harde schijf aanschaffen.
Ik heb begrepen dat ik bij dit bord kan kiezen voor een IDE, SATA of SATA2 schijf.
Kan iemand mij iets vertellen over de voor- en tegens van deze types. En of ik indien ik kies voor SATA2, rekening moet houden met ingewikkelde installatie procedures in de vorm van extra drivers of iets dergelijks...

even ter info: Ik wil XP op de schijf installeren op een NTFS partitie en doe veel aan 3d-shooters en Video bewerking.

Kan iemand nog een goede/snelle/stille schijf aanraden van 250-300GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Sata1 & 2 hebben bij dit bord één gewoon installatie, dat wilt zeggen dat je geen extra drivers nodig hebt windows ziet je schijf gelijk.
En zoek ff op wat de voor en nadelen zijn. En de WD schijven zijn erg stil. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 22-05-2006 13:45 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig ervaring icm tccd geheugen??

Ik heb namelijk mushkin 4400 2 x512 mb in dual channel draaien in 2T maar krijg t niet hoger dan 240, op 250 bv krijg ik 10.000 errors in memtest, terwijl deze op mijn msi neo2 makkelijk 270 kon draaien.
Op 250 met divider doet ie t wel gewoon maar het kan haast niet aan mn geheugen liggen, misschien niet compatible met mobo of iets anderrs??

11 x240 is goed 10 x 250 is 10.000 errors in memtest en pifast doet ie ook niet.

Hier rest van specs

asrock dual bios 1.6
3700 sd
2x512 mushkin 4400 tccd brainpower pcb
x1800xt
antec rp 2 480 w
dvd rw
cd rom
floppy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
@mad_max234
Volgens mij krijg je XP niet op een SATA-II schijf zonder een driver diskette hoor.

@rvdkruk
Samsuing Spinpoint schijven zijn meerdere keren als stilste getest. Ik heb er ook 3 besteld (2x 160gb voor in RAID0, en 1x 80GB SATA-II als boot-schijf)
Verschillen, voors en tegens over en tussern PATA (IDE) en SATA zjin ruim voldoende terug te vinden in de search. Samenvattend is het een goede keuze om een SATA (1 of 2) schijf te nemen indien je nu een nieuwe HD koopt en je moederbord dit ondersteund. Qua performance maakt het allemaal nog niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mijn sata1 schijf word wel gelijk herkent op de sata2 poort, daarom dacht ik dat de sata2 controller gelijk werkt. Maar als jij er ervaring mee heb dan ga ik dat niet tegen spreken. :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ga ook maar weer eens proberen m'n set over te clocken. Hij draait nu op 2,16 Ghz, maar dat moet nog wel een stuk omhoog kunnen denk ik. Dat is op 240Mhz FSB geheugen op 166Mhz en 1/4 divider. Nog even goed uitzoeken welke ik nou moet veranderen om flink de hoogte in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
-ik heb 2x raptor 74gb in raid 0 (130mb/s :) ). En daarvoor heb je dan wel weer sata drivers nodig.

-Spinpoints zijn stilste :p

Ik heb nu een stabiele overclock, 295x9=2655 . Ik game echt uren, en valt gewoon niet dicht ofzo.
Ik ga stress testen, en krijg failure. Zal dit door mijn merkloos voeding komen 450W, of omdat 1.45V te weinig is voor 2655mhz.
Mobo kan het ook niet, want op 3x HTT multiplier komen nogsteeds fouten
Hitte probleem is het niet, blijft lekker rond 40~48 graden.

specificaties
http://www.techzine.nl/specs/4808

[ Voor 15% gewijzigd door Kakulukia op 22-05-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@mad_max234
Nee geen ervaring mee. Maar staat in de handleiding van dit moederbord :)
2.11 SATAII Operating in “IDE” Mode
If you want to install Windows 98 SE, Windows ME, Windows 2000, Windows XP, or
Windows XP 64-bit OS on your SATAII HDDs operating in IDE mode, you don’t need
to make a SATAII driver diskette before OS installation.

2.12 Making a SATAII Driver Diskette For SATAII Operation in “SATA” Mode
If you want to install Windows 2000, Windows XP, or Windows XP 64-bit OS on your
SATAII HDDs, you will need to make a SATAII driver diskette before you start the OS
installation. You need to copy the SATAII driver package to a diskette and use it while
OS queries for other boot device driver diskette. (Please see the “Readme.txt” in
SATAII driver directory on the support CD for the files needed to copy to the diskette.)
Denk dus dat jij in IDE-modus draait. Wat dat ook moge betekenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie de torrent programa Azureus wel eens? Werkt hij 100% goed? Ik heb soms een freeze uit het niets, ik had 2 dingen tegelijkertijd gewijzigt aan men pc:

1, Nieuwe videokaart X800XT
2, Nieuwe programma in gebruik genomen

Op dezelfde dag, maar nu kan ik niet achterhalen waarom ik die freeze krijg, de pc draait op dezelfde instellingen als toen ik men 6600GT had.

Ik heb Windows opnieuw geinstaleerd maar het probleem doet zich heel soms voor.

Is er iets bekend bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azureus werkt bij mij ook brak, zal wel aan dat Java gedoe liggen.

/me gebruikt nu BitComet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Azureus is inderdaad niet het meest stabiele programma, al heb ik nog nooit freezes gehad. Maar hij maakt vrij intensief gebruik van Java. Probeer JavaVM eens opnieuw te installeren oid? Maar ga e rmaar van uit dat het probleem bij Azureus ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Kakulukia schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:11:
-ik heb 2x raptor 74gb in raid 0 (130mb/s :) ). En daarvoor heb je dan wel weer sata drivers nodig.

-Spinpoints zijn stilste :p

Ik heb nu een stabiele overclock, 295x9=2655 . Ik game echt uren, en valt gewoon niet dicht ofzo.
Ik ga stress testen, en krijg failure. Zal dit door mijn merkloos voeding komen 450W, of omdat 1.45V te weinig is voor 2655mhz.
Mobo kan het ook niet, want op 3x HTT multiplier komen nogsteeds fouten
Hitte probleem is het niet, blijft lekker rond 40~48 graden.

specificaties
http://www.techzine.nl/specs/4808
Welke bios gebruik je?
en probeer eens de 1.9 bios of de ocwb8.
En Azureus is niet echt een goede client, pak utorrent ofzo. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 23-05-2006 01:18 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mn nieuwe processor binnen, mad_max ik stuur je morgen die 3200+ op ok? Moet namelijk dadelijk werken tot vannacht...

Mijn nieuwe 3700 SD heeft de stepping "CCBWE 0551 RPMW"

Iemand een idee of die verder nog een beetje oc-en? ga vannacht maar eens beetje testen als ik er weer ben :)

Het leek trouwens wel alsof ze em in de winkel uit hadden geprobeerd, het was dan wel een tray versie maar hij zat in een appart stukje hard blauw plastic, dat niet eens verzegeld was oid. Gewoon goed ingepakt in schuim en dan los erin... Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:50:
Ik heb ook mn nieuwe processor binnen, mad_max ik stuur je morgen die 3200+ op ok? Moet namelijk dadelijk werken tot vannacht...

Mijn nieuwe 3700 SD heeft de stepping "CCBWE 0551 RPMW"

Iemand een idee of die verder nog een beetje oc-en? ga vannacht maar eens beetje testen als ik er weer ben :)

Het leek trouwens wel alsof ze em in de winkel uit hadden geprobeerd, het was dan wel een tray versie maar hij zat in een appart stukje hard blauw plastic, dat niet eens verzegeld was oid. Gewoon goed ingepakt in schuim en dan los erin... Is dat normaal?
Hé len, de tray cpu's worden op een rek geleverd aan de winkel met één x aantal cpu's en worden verstuurd in een doosje of in iets anders ligt aan de winkel. Ben erg benieuwd wat je cpu doet, verder vind google niet veel als ik je stepping invoer, maar we horen het vannacht wel.(als het voor 3 uur is anders morgen)

Ik hoop dat de postbode nog voor het weekend met een leuk pakje komt. :Y)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Is er hier iemand met een ASRock 939Dual-SATA2 moederbord in combinatie met een Antec SmartPower 2.0 voeding die geen problemen heeft met booten of iets anders? Ik heb namelijk begrepen dat vanaf revisie 1.5 van die voeding deze combinatie geen problemen meer geeft, maar wilde dat graag bevestigd zien voordat ik tot eventuele aanschaf over ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste results met een lichte OC op mn nieuwe CPU :)
220x11, 1.4v, geheugen op 166

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/6667/220x111iu.th.jpg

Wie kan verklaren waarom ik nu maar tot 1,4v kan gaan? Is de standaard van de SD soms maar tot 1,35? aangezien het ASrock bord toch max 0,05v meer kan geven...
Ik zou toch graag wel 240x11 willen halen :P dat komt neer op 2640Mhz, en dan loopt mn geheugen mooi mee op 200Mhz :)

Edit: moet er nog wel bij zeggen dat het systeem behoorlijk vervuild is. Heb nog geen tijd voor een format C gehad. Ook heb ik de nieuwe forcewares er nog niet op staan, om beter te kunnen vergelijken met de 3200+ ( morgenvroeg stuur ik em op )
Ga nu ff testen op 230x11 = 2530Mhz :)
Torture test komt vannacht nog wel, nu ff geen tijd voor.

Edit2: Results @ 2530Mhz...Het begint er al op te lijken :)

Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/2320/230x112ji.th.jpg

Mn Processor bleef op ongeveer 48 graden hangen (10 min prime), nog acceptabel dus. Ik denk dat die AS5 ook nog ff moet inharden...

Edit3:
En ja hoor, op 240x11 is het me ook gelukt :)

Afbeeldingslocatie: http://img474.imageshack.us/img474/9766/240x114hb.th.jpg
10K 3Dmark05, ik wist dat het kon :)

Hoe zit dat nou met die geheugendividers, ik had met mn 3200+ als ik de HTT op 240 zette het geheugen op 200Mhz lopen. Hoe krijg ik dat nu voor elkaar als de multplier op 11 staat, met die A64 tweaker of zal ik em gewoon verder proberen te overklokken? Ik wil moet natuurlijk ook nog fatsoenlijk primen....

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mooi de 10.000 verbroken, en er moet nog meer inzitten. :Y)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net geprobeerd of 250x11=2750mhz lukte, maar dat gaf al errors in superpi...
Daarvoor heb ik denk ik een hoger voltage nodig. Eerst maar eens Primen of wat ik nu heb wel eens Rockstable is :P

Edit:
Heb em nu de nacht laten draaien maar 240x11 was helaas ook niet primestable, na een paar uur kapte die ermee...
Ik denk dat het aan het lage voltage ligt (de processor wordt al 50 graden bij 1,4v.) Dus zou een voltmod moeten doen of ander moederbordje kopen, ik weet nog niet wat het beste is.

Ook heb ik nog geprobeerd om em op 260x10 te zetten, maar dan start de pc niet eens meer op. Terwijl ik op 11x240 gewoon kon Gamen e.d. ondanks dat het niet primestable was...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Prime stop bij elke error, deze zelfde error is in een game misschien een kleine hapering maar de game gaat wel gewoon door.

edit\
Heb je hem al opgestuurd. :*)

[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 24-05-2006 14:12 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
@dynacore,
Mijne sluit ook nooit af in games , desondanks krijg ik een error met prime.

Maar een SD3700 zou je veel hoger moeten trekken, aangezien ik met me 3000+ al op de 2600~2700MHz zit :)

heb je flexibility option aan?

Htt multi op 4x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een supervaag probleem, echt een raar bordje, eerst kon ik 2700 stabiel draaien, nou wil tie alleen maar opstarten op 265x10 terwijl alle instellingen hetzelfde zijn. Als ik 10x266 instel start ie al niet meer op.

Heb hem met Clockgen na 2700 geclocked en hele nacht prime gedaan, en wel 100% stabiel.
Anders biossen doen precies hetzelfde.

KK bord :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:23:
Ik heb weer een supervaag probleem, echt een raar bordje, eerst kon ik 2700 stabiel draaien, nou wil tie alleen maar opstarten op 265x10 terwijl alle instellingen hetzelfde zijn. Als ik 10x266 instel start ie al niet meer op.

Heb hem met Clockgen na 2700 geclocked en hele nacht prime gedaan, en wel 100% stabiel.
Anders biossen doen precies hetzelfde.

KK bord :Y) .
Waarom geven mensen het bord toch elke keer de schuld, wat zijn de aanwijzingen warrom je dat denkt? :? , negen van de tien keer blijkt het achteraf toch een ander oorzaakt te zijn die het probleem te veroorzaakt. :9

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:45:
Prime stop bij elke error, deze zelfde error is in een game misschien een kleine hapering maar de game gaat wel gewoon door.

edit\
Heb je hem al opgestuurd. :*)
Hij is onderweg :)
Kakulukia schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:40:
@dynacore,
Mijne sluit ook nooit af in games , desondanks krijg ik een error met prime.

Maar een SD3700 zou je veel hoger moeten trekken, aangezien ik met me 3000+ al op de 2600~2700MHz zit :)

heb je flexibility option aan?

Htt multi op 4x?
Flexibility option staat d8 ik nog niet aan (zit nu op mn werk achter laptop) HTT multi staat wel op 800mhz (4x)
Ik weet ook dat hoger moet kunnen, alleen ook op mijn voltage? Ik heb zo'n gevoel dat er meer juice nodig is. Maar als ik met een uurtje vrij ben zal ik eens paar dingen proberen...
Wie kan mij vertellen wat beste "burst length" instelling is met 4x512MB? 2, 4 of 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Burst van 4 denk ik, probeer eens met 1x512MB kijk eens wat hij dan doet.

En ik wacht met spanning op de postbode. :Y)

Je 3700+ moet de 2800Mhz - 3000Mhz wel halen op lucht.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Metalbuster schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:17:
Ik heb sinds gisteren deze mobo met een AMD 3700+ erin gedaan.
Had daarvoor een asrock mobo met agp en socket A (weet niet meer welke) en een AMD XP 2400+.
Dus oude mobo en proc eruit nieuwe erin, alle drivers etc geinstaleerd werkt allemaal prima, geen prblemen mee. Heb ook de laatst nvidia drivers geinstaleert op mijn 6600GT.

In windows is hij dus perfect maar zo gouw ik games ga spelen presteert mijn pc dramatisch slecht.
Daar waar ik eerst op mijn AMD 2400, 6600GT alles soepel draaide op het hoogste doet hij dat nu met een dramatische lage fps.

Bijvoorbeeld Far Cry ik had alles op hoog gezet (kon hij vroger prima) loop naar buiten en heb een FPS van 3. Ik doet alt + tab ben 2 min in windows switch ik weer terug en hij loopt weer goed, netjes een fps van rond de 35/40. Dit zelfde probleem heb ik ook bij LOTR:BFME2 als ik het spel start heeft hij weer een fps van niks beweeg ik een paar keer over hetzelfde beeld loopt hij daar weer goed. Ga ik vervolgns naar een andere plek van de map en daarna weer terug stortert hij weer.

Wat mijn specs dus zijn/waren:

Eerst:

AMD XP 2400+
Asrock mobo (agp, socket A)
3x 512mb kingston ddr400
2x maxstor hdd 1 van 160 en 1 van 250.

Op dit systeem draaide ik LOTR en Far Cry vol zonder problemen.

Ik heb nu:

AMD 64 3700+
Deze mobo (asrock 939 duel sata 2)
3x 512 mb kingstond ddr400
2x mastor hdd.

Wel heb ik bij deze update een andere scherm de BENQ FP91G+
Kan het zijn dat het scherm of de graka zeg maar eerst moet warm lopen?

Ik heb verschillende drivers van mijn graka geinstaleert, ik heb de NGO drivers ook geprobeeert.
Kan iemand mij helpen?
check dit, denk dat je hier last van hebt. had ik ook

SYQ in "Asrock 939dual icm Antec Smartpower voed..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Metalbuster schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:43:
[...]

Ik heb die uli drivers geinstaleert en hij werkt perfect nu, stom van me dat ik dat vergeten ben.
Kei bedankt man!
Is al opgelost. ;)
En met een smartpower 2.0 start je systeem helemaal niet op.

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 24-05-2006 23:50 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff gekeken wat er precies gebeurde met memory flexibility option enabled....
Bij mij als ik dat doe komt het geheugen veel trager te lopen (155Mhz), de superpi tijd op 245x11 was nog langzamer dan 235x11 (dat was gelukkig wel primestable (iig 8 uur)).
Denk dus niet dat dat echt veel zin heeft? Of ik moet iets over het hoofd zien, een mogelijkheid om een andere divider in te stellen dat het wel meer richting de 200Mhz gaat?
En testen met 1x512...tsja. Kan ik wel doen maar dan nog zou ik nooit gaan draaien met 1x512MB. Dus dan heeft het nog weinig zin (behalve dat ik weer 2x1GB ga kopen ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:36:
Heb ff gekeken wat er precies gebeurde met memory flexibility option enabled....
Bij mij als ik dat doe komt het geheugen veel trager te lopen (155Mhz), de superpi tijd op 245x11 was nog langzamer dan 235x11 (dat was gelukkig wel primestable (iig 8 uur)).
Denk dus niet dat dat echt veel zin heeft? Of ik moet iets over het hoofd zien, een mogelijkheid om een andere divider in te stellen dat het wel meer richting de 200Mhz gaat?
En testen met 1x512...tsja. Kan ik wel doen maar dan nog zou ik nooit gaan draaien met 1x512MB. Dus dan heeft het nog weinig zin (behalve dat ik weer 2x1GB ga kopen ofzo).
Ik denk dat je namelijk het probleem bij je geheugen moet zoeken, want eerst met de 3200+ als je in de buurt kwam van de 240Mhz dan kwamen de probelemen. Nu met je 3700+ als je in de buurt komt van 250Mhz toch.

Vandaar en 4 reepjes is ook niet echt goed, je geheugen controller moet nu geheugen banen gaan delen,1 baan voor twee reepjes ipv 1 baan 1 reepje.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit wat in, aangezien ik ook niet kon booten op 260x10, terwijl de snelheid van de processor dan niet eens hoger is. Wel vaag eigenlijk, het geheugen loopt nu langzamer dan normaal maar de controller klokt gewoon met de HTT mee?
Zou het een goed idee zijn om deze 4x512MB te koop te zetten en over te stappen op 2x1GB?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

mad_max234 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:49:
[...]

[...]

Is al opgelost. ;)
En met een smartpower 2.0 start je systeem helemaal niet op.
oh ok. enne hier doet ie het prima met een smartpower, wel vragen om een nieuwe revisie. heb de mijne moeten omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ff getest met 2x512MB erin. En hiermee ook evensnel errors op hoge settings (250x11). Wat kan er nog meer geprobeerd worden?

Edit: Stel, de processor kan gewoon niet hoger op dit voltage en ik moet een nieuw mobo kopen. Wat is dan een goed moederbord zonder NF4 chipset? Ik zit hier namelijk met 2 harde schijven van Maxtor :(

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 11:40:
Heb net ff getest met 2x512MB erin. En hiermee ook evensnel errors op hoge settings (250x11). Wat kan er nog meer geprobeerd worden?

Edit: Stel, de processor kan gewoon niet hoger op dit voltage en ik moet een nieuw mobo kopen. Wat is dan een goed moederbord zonder NF4 chipset? Ik zit hier namelijk met 2 harde schijven van Maxtor :(
Je cpu kan echt wel hoger met 1.35 volt, het is je geheugen die niet op 200Mhz wilt lopen.

Ik geloof dat de sis 756 chipset ook sneller is dan de nforce4 chipset, maar zeker weet ik het niet.
En of deze een beetje oc weet ik ook niet.
Maar als ik jou was zou ik een dfi kopen, dan heb je altijd genoeg juice.(kijk ff of je geheugen dan compatible is met je mobo) En dan maar een raidkaartje erbij stoppen voor je maxtor10 schijven.

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 25-05-2006 12:40 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:39:
[...]

Je cpu kan echt wel hoger met 1.35 volt, het is je geheugen die niet op 200Mhz wilt lopen.

Ik geloof dat de sis 756 chipset ook sneller is dan de nforce4 chipset, maar zeker weet ik het niet.
En of deze een beetje oc weet ik ook niet.
Maar als ik jou was zou ik een dfi kopen, dan heb je altijd genoeg juice.(kijk ff of je geheugen dan compatible is met je mobo) En dan maar een raidkaartje erbij stoppen voor je maxtor10 schijven.
Ik zal eens proberen op met geheugen op 133. Misschien dat ik dan superpi doorkom op 2750Mhz? En DFi is natuurlijk super, maar misschien te extreem voor mij. En als ik een Raidkaartje koop (misschien een voorbeeld van een goede?) kan ik dus wel met maxtors draaien? En dan zit ik nog met het feit dat de AF pro niet altijd compatible is met DFI plankjes. Ik weet het nog niet hoor. Misschien maar ff de zilverlakstift erbij pakken. Alleen de temps, wordt nu al 50 graden @ stress. Mn oude setup was in het begin maar 30 graden @ idle. Nu is dat gewoon gestegen naar 40. Leek wel alsof die pre-applied pasta beter werkte dan de huidige AS5 wat erop zit. Of worden SD's gewoon warmer?

Edit: heb nu verschillende dingen getest. Met geheugen op 133Mhz (155) en timing 3-3-3-8 kom ik ook superpi nog niet door op 250x11. Wel op 245x11 maar ik denk dat dat niet primestable is.
Kwam erachter dat Spread Spectrum ook nog op AUTO stond. Heb dit meteen ff disabled en kijk nu of 240x11 misschien wil lukken, met dezelfde lossere timings, geheugen op 166Mhz..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Er moet echt heel weinig AS5 op één rijstkorrel aan pasta, er moet een soort van vliesje moet er op de cpu zitten waar je doorheen kan kijken.
Want 50 grade is echt veel te veel voor een SD op 2600Mhz en 1.4 vcore.Mijn venice word 50 grade op 2600Mhz en 1.584 vcore.

Hoe is je airflow en waar staat je kast?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er ook niks van. Nadat ik de koeler er eenmaal af had gehaald gingen de temps alleen maar omhoog. En ik heb al wel ervaring met het aanbrengen van AS5, op zowel GPU als CPU en ik heb er echt weinig op zitten. Maar kan altijd nog proberen er wat meer af te schrapen.

Airflow lijkt me wel goed hoor...

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/8489/samen7wo.th.jpg

Staat naast mn bureau...is een papst outtake btw.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:47:
Ik snap er ook niks van. Nadat ik de koeler er eenmaal af had gehaald gingen de temps alleen maar omhoog. En ik heb al wel ervaring met het aanbrengen van AS5, op zowel GPU als CPU en ik heb er echt weinig op zitten. Maar kan altijd nog proberen er wat meer af te schrapen.
En het duurd altijd een paar dagen voor het is uitgehard dat scheeld ook wel iets maar niet zoveel.
En het moet zeker beter zijn dan de standaard kauwgom.

edit/
Leuke poster. :P
Maar waarom je cpu nu zo ineens zo warm word snap ik ook niet.
Je kast heeft toch een dikke intake voor/zijkant? Ik denk dat meer voltage ook niet veel goeds zal doen ivm warmt. Maar je kan het altijd ff proberen.

Waarom kan ik bij sommige wel hun plaatje vergroten en bij ander niet, heb je hem niet op public staan ofzo? (Ik heb me ook niet bij imageshack aangemeld)

[ Voor 29% gewijzigd door mad_max234 op 25-05-2006 14:20 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff de koeler eraf gehaald en met mn vinger in plastic zo veel mogelijk er nog vanaf geschraapt. En dat wat nog op de koeler zat eraf gehaald. Nu zit er dus zo weinig op dat ik AMD kan zien staan...
Temps worden er niet beter op, nog steeds bijna 50 graden @ prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb even een vraagje in de startpost staat dat de zalman 9500-led cooler goed past op dit moederbord, maar dat je er wel een speciale bracket/backplate voor moet kopen/ krijgen. ook wordt er gezegt dat de cooler zonder backplate/bracket prima geplaatst kan worden. ook heb ik op de site van zalman gekeken en daar staat dit moederbord niet in de lijst waarop deze cooler goed past. Is er ook iemand die dit moederbord heeft icm. de zalman 9500-led? en zou je er dan even een foto van kunnen maken hoe die bevestiging zit?

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:31:
hallo ik heb even een vraagje in de startpost staat dat de zalman 9500-led cooler goed past op dit moederbord, maar dat je er wel een speciale bracket/backplate voor moet kopen/ krijgen. ook wordt er gezegt dat de cooler zonder backplate/bracket prima geplaatst kan worden. ook heb ik op de site van zalman gekeken en daar staat dit moederbord niet in de lijst waarop deze cooler goed past. Is er ook iemand die dit moederbord heeft icm. de zalman 9500-led? en zou je er dan even een foto van kunnen maken hoe die bevestiging zit?

bedankt :)
Daar moet ik op terug komen, want de info in de SP klopt geloof ik niet meer.
Je kan de koeler wel zonder bracket bevestigen, maar weet niet niet het fijne van.

Maar hij past wel dat is zeker. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik krijg vanmiddag dit bordje binnen met;
AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB, Boxed)
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PT)
• 2x Samsung SpinPoint P80 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)
Samsung SpinPoint P80 80GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ))

Op de 80GB komt een partitie met WinXP Pro, en een partitie voor belangrijke documenten welke ik niet op de RAID0 kwijtdurf waarin de 2 160GB's gaan draaien. Deze komt aan de onboard SATA-II poort. De 2 160GB schijven komen in RAID0 aan de onboard RAID-controller.
Moet ik bij het installeren hiervan een bepaalde volgorde aanhouden?
Bijv eerst WinXP op de 80GB installeren, en dan pas de 2 160GB's erin hangenen de RAIDarray aanmaken?

Welke stappen kan ik nou het best nemen om dit zaakie optimaal aan de praat te gaan krigjen?

Ik heb eens posts gelezen van mensen die beweerden dat als je je proc na de eerste keer booten direct op een lagere vcore met stock speeds instelt, je deze later verder kunt overclocken door de vcore weer standaard te maken. Andere mensen spreken juist weer over inburnen, wat zo een beetje het tegenover gestelde inhoud...

Kan ik de firmware van de harde schijven updaten (indien nodig) wanener deze als in RAID0 hangen en geformateerd zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door frickY op 26-05-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 16:42

SuperTrooper

Weet hoe het is

Ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb de volgende combinatie:

Moederbord ASRock Dual-SATA2 M1695 S939 PCIe 4xDDR
Athlon 64 X2 Dual Core Manchester 3800+
Geheugen 2x Kingston DDR400 PC3200 CL3 512MB
Videokaart Asus EN6600-TD Silencer PCIe 256MB DDR
Harddisk Maxtor DiamondMax 160GB SATA2 7200rpm 8MB
DVD-speler Asus DVD-E616A 16x
Diskdrive NEC Floppy Drive 3.5" 1.44MB
Behuizing Pulse Gladiator Miditower 450Watt
DVD-ReWriter NEC DVD +-R/+-RW
Toetsenbord & muis Logitech Cordless Desktop EX 110 USB/PS2
Speakers Creative Inspire T6060 5.1 speakerset

Met Mediacenter 2005 NL OEM erop.

BIOS versie 1.80 en om de evt. bug te omzeilen T2 ingesteld.
Nieuwste drivers overal van (maximaal een maand oud)

Ding is NIET stabiel te krijgen. Soms draait ie uren stabiel en dan plotseling een BSOD of freezed hij.
Volstrekt willekeurig moment met een willekeurige melding.
Alles in het BIOS heel stabiel gezet, geheugen gewisseld voor nieuw geheugen, voeding vervangen voor een Enlight 450 watt.
Hijs gewoon stabiel als ik MemTest86 oid draai en 3DMark2006 doet hij ook zonder vastlopers (al is de score niet echt hoog :P)
Battlefield 1940, Counterstrike Source, internetten (70 pagina's open), film kijken, alles doet hij zonder morren, maar dan opeens een BSOD of dus bevriezing.
PC is aangesloten op een stopcontact met randaarde.

Wie o wie weet raad?

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Heb je een tweede voeding welke je zou kunnen proberen?
Ook al eens met 1 geheugemreepje geprobeerd?

Als hij net een keer een beschadigd geheugenadres probeerd te benaderen heb je al een BSOD. Wat voor foutcode krijg je?

[ Voor 61% gewijzigd door frickY op 26-05-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
SuperTrooper schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:26:

Ding is NIET stabiel te krijgen. Soms draait ie uren stabiel en dan plotseling een BSOD of freezed hij.
Alles in het BIOS heel stabiel gezet, geheugen gewisseld voor nieuw geheugen, voeding vervangen voor een Enlight 450 watt.
Hijs gewoon stabiel als ik MemTest86 oid draai en 3DMark2006 doet hij ook zonder vastlopers (al is de score niet echt hoog :P)
Battlefield 1940, Counterstrike Source, internetten (70 pagina's open), film kijken, alles doet hij zonder morren, maar dan opeens een BSOD of dus bevriezing.

Wie o wie weet raad?
In welke sloten heb je je geheugen zitten?
En wil je ff een screenie posten van "A64 tweaker".
En heb je verder alles wel netjes geinstalleerd en een verse windows instal?

@Dynacore
Je bord is goed, bij mijn komt de 3200+ van jou ook niet hoger dan 2300Mhz stabiel met standaard voltage, maar met 1.55v loopt hij al vanaf 12.00 op 2450Mhz Oblivion te draaien.

Dit is echt de slechste venice die ik heb gezien. :P maar hij gaat toch op stock lopen of max 10% oc moet ff kijken hoe warm hij wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 26-05-2006 19:02 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das goed om te weten dat het niet aan mn mobo ligt. Dan weet ik ook dat het met mn huidige setup waarschijnlijk het voltage is.
Ik snap het nog steeds niet van die temps...toen de AFpro er eenmaal af was geweest zijn ze niet meer zo laag geweest als toen. Terwijl er nu betere koelpasta opzit. En ik weet ook zeker dat de koeler goed gemoteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperTrooper schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:26:

Wie o wie weet raad?
Ik dacht dat ik de enige was met zon freeze probleem :X , het is heel raar, ik dacht dat het eerst aan men videokaart of Azureus lag maar waarschijnlijk niet.

Als ik alles@stock (1T/2T) draai heb ik soms uit het niets nog steeds een freeze.
Heb je de koeler van je mobo chipset vervangen?

Ik kom er in iedergeval niet uit :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:51:
[...]

Ik dacht dat ik de enige was met zon freeze probleem :X , het is heel raar, ik dacht dat het eerst aan men videokaart of Azureus lag maar waarschijnlijk niet.

Als ik alles@stock (1T/2T) draai heb ik soms uit het niets nog steeds een freeze.
Heb je de koeler van je mobo chipset vervangen?
Ik kom er in iedergeval niet uit :| .
Ander geheugen al geprobeerd? ander mobo? want dit bord vind niet elk geheugen even leuk.
Alles netjes ingesteld in de bios en niet op auto laten staan? En probeer bankje 3&4.

De drivers netjes geinstalleerd zoals het hoord.
windows --> SP2 --> Uli drivers --> videodrivers --> alle ander troep.

Niet alle onderdelen werken altijd met elkaar samen, je heb met incompatibilty te maken als je systeems bouwd, en daar moet je rekening mee houden door extra onderdelen in huis te hebben. Of met je pcboer samen werken om het probleem te localiseren iets anders zit er niet in.

suc6.

[ Voor 19% gewijzigd door mad_max234 op 27-05-2006 19:27 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

Probeer Bios V1.80 eens.
Daar heb ik nagenoeg geen cold-boot problemen mee
draai zelf op 283 Mhz

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik weer een andere koeler kopen, die temperaturen staan me nog steeds niet aan. Die arctic freezer is dan misschien de beste in prijs/prestatie. Ik wil liever betere prestaties, vooral omdat ik dadelijk een hoger voltage erop wil zetten.
Welke is nou de beste die er op dit mobo past?
De big typhoon, zalman 9500/7700, of zijn er nog wel betere te verkrijgen?
Ik zag deze ook nog:
Thermalright Xp-120
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/19027.jpg

Scythe Shogun
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_753_G.jpg

Ook wel hard op zich.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik meen dat puur naar prestaties gekeken, de Big Typhoon de beste keus is voor luchtkoeling.

Ik ben bezig met windows xp te installeren, maar loop tegen een probleem.
Ik wil windows namelijk installeren op een SATA2 schijf, welke aan de SATA2 poort hangt.

De handleiding spreekt over het kopieeren van de SATA2 driver package, uit de SATA2 map op de support CD. Maar er staat helemaal niet een dergelijke map op de CD?
Als ik boot van CD ben ik wel in staat om een driver diskette voor de RAID controller te maken, maar die heb ik dus niet nodig.

Hoe nu verder? Waar haal ik die SATA2 drivers vandaan, zodat WinXP setup die drive ziet?

Ah.. in mn oude pc zie ik een hele andere mappenstructuur op de CD, en kan ik de bewuste map wel vinden. Alleen die pc (deze dus :P) heeft natuurlijk weer geen floppy drive.. doh! Maar goed, kom er wel uit. nvm dus :)

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 27-05-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Wat dacht je van de asrock site. :+ pak gelijk de nieuwste om problemen te voorkomen.

Link

@Dynacore
De BT is even goed of beter dan de xp-120 en kost minder en bij de xp-120 zit geen fan.

Ik zou voor de BT gaan.

edit/
De xp-90c is ook erg goed(lees doet niet onder voor de BT en zijn grote broer xp-120) en is wat kleiner.

[ Voor 74% gewijzigd door mad_max234 op 27-05-2006 21:09 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik zie op een foto in de TS dat er een tweede CDtje is. Ik heb alleen het rechter CDtje in mijn doos aangetroffen. Wat staat er op die linker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De big typhoon is dus toch de beste keus...
Heeft iemand hier ervaring met die koeler op dit bord? Wil namelijk wel zeker weten dat het allemaal compatible is voordat ik em bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
frickY schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:54:
Ik zie op een foto in de TS dat er een tweede CDtje is. Ik heb alleen het rechter CDtje in mijn doos aangetroffen. Wat staat er op die linker?
Zat er bij mijn ook niet bij, en zoals je kan zien is het een cd-r.(image is klikbaar in de TS ;) )

Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/3QK35MD6DCZ363H3/5U9240PZ26J8/JPEG/1132860812//85xe

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 28-05-2006 00:19 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Doh, je hebt helemaal gelijk. Boeit dus weinig dat die er niet bijzat.

Ik heb gisteren 2x Samsung SpinPoint P80 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) aan de onboard RAID-controller aangesloten, en een RAID0 array met een stripesize van 32k aangemaakt.Ik heb de jumpers op de schijf op SATA150 compatible mode gezet.
In HDTune zie ik nu dat deze array in UDMA Mode 6 (Ulta ATA/133) draait, terwijl bij supported UDMA Mode 7 (Ultra ATA/512) staat vermeld.

Ondersteund dit moederbord geen UDMA7, of kan ik dit nog ergens in Windows aanpassen?
De array is nog leeg, dus kan hem zo opnieuw aanmaken of wijzigen indien nodig.

Aan de onboard SATA2 poort hangt een vergelijkbare Samsung SpinPoint P80 80GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ), welke ook 'maar' in UDMA6 draait. Minstens 1 van de 2 zou toch in UDMA7 moeten kunnen?

[ Voor 98% gewijzigd door frickY op 28-05-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:00:
Ik ga denk ik weer een andere koeler kopen, die temperaturen staan me nog steeds niet aan. Die arctic freezer is dan misschien de beste in prijs/prestatie. Ik wil liever betere prestaties, vooral omdat ik dadelijk een hoger voltage erop wil zetten.
Welke is nou de beste die er op dit mobo past?
De big typhoon, zalman 9500/7700, of zijn er nog wel betere te verkrijgen?
Ik zag deze ook nog:
Thermalright Xp-120
[afbeelding]

Scythe Shogun
[afbeelding]

Ook wel hard op zich.
ik heb die Thermalright Xp-120, met een 12cm (goede) fan (Titan) :) doet het prima hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu het voltage omlaag gezet naar 1,375v. Aangezien ik alleen nog maar had getest of het met meer voltage hoger kon. Nog niet of het met minder voltage op dezelfde overklok kon. Dit gaat nu een uurtje Primestable. Alleen de temps zijn er niet echt door veranderd. Het scheelt maar 1 graad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:59:
Heb nu het voltage omlaag gezet naar 1,375v. Aangezien ik alleen nog maar had getest of het met meer voltage hoger kon. Nog niet of het met minder voltage op dezelfde overklok kon. Dit gaat nu een uurtje Primestable. Alleen de temps zijn er niet echt door veranderd. Het scheelt maar 1 graad :P
Je moet nog wel iets lager want 0.025 volt maakt niet zo heelveel uit.(kan erg lang duren voor er een fout onstaat, misschien wel pas na 10 uur)

Probeer eens 1.350/1.325 ofzo, als hij dat nog trekt dan kan je ervan uitgaan dat je cpu nog wel verder wilt.

Je oude cpu loopt het hele weekend al op 2450Mhz stabiel 1:1 met het geheugen, ik koop nog een Asrock 939dual-sata2 en komt allemaal in deze kast en komt onder mijn breedbeeld. :*)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/JAW8Z37159QB

De volle spec.

Athlon 64 3200+
Asrock 939Dual-Sata2
1024MB pc3500
Ati 9800Pro@XT (word vervangen, door mijn 6800le volgende maand ofzo.)

Ik stap van de barebone af je kan nooit upgrade naar een ander socket, dan moet je gelijk weer een nieuwe kopen. :(

[ Voor 30% gewijzigd door mad_max234 op 28-05-2006 14:20 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dat je het zegt, heb nu voltage ff op 1,35 gezet maar kreeg idd al error na een minuutje. Waarschijnlijk zal 1,375v ook niet genoeg zijn voor 10 uur prime....zal ik toch over moeten gaan op een Big Typhoon en dan meteen die vmod doen. Als ik het goed begrepen heb activeer je die alleen als je 1,1-1,2v instelt in de bios. maakt dus verder weinig uit, als de temps te hoog zijn kan ik dan gewoon weer 1,4v instellen.
Nu moet ik alleen nog weten of die Typhoon een beetje te installeren is op dit mobo. Heb tot nu toe in de reviews alleen maar slechte verhalen gehoord mbt de montage van dat ding :P
Dat simpele kliksysteem van de freezer bevalt me juist erg goed...

Edit:
Nice hoor, heb je er nieuw geheugen ingezet ofzo? Vaag dan dat het met een divider niet wou lukken, hoger dan 2300Mhz.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
Het zal niet veel verschil maken of je nou 64pro of bigtyphoon hebt. Scheelt misschien een paar graadjes.

wanneer komt am2 bord uit?

[ Voor 34% gewijzigd door Kakulukia op 28-05-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:19:
Goed dat je het zegt, heb nu voltage ff op 1,35 gezet maar kreeg idd al error na een minuutje. Waarschijnlijk zal 1,375v ook niet genoeg zijn voor 10 uur prime....zal ik toch over moeten gaan op een Big Typhoon en dan meteen die vmod doen. Als ik het goed begrepen heb activeer je die alleen als je 1,1-1,2v instelt in de bios. maakt dus verder weinig uit, als de temps te hoog zijn kan ik dan gewoon weer 1,4v instellen.
Nu moet ik alleen nog weten of die Typhoon een beetje te installeren is op dit mobo. Heb tot nu toe in de reviews alleen maar slechte verhalen gehoord mbt de montage van dat ding :P
Dat simpele kliksysteem van de freezer bevalt me juist erg goed...

Edit:
Nice hoor, heb je er nieuw geheugen ingezet ofzo? Vaag dan dat het met een divider niet wou lukken, hoger dan 2300Mhz.
Ja klopt als je gewoon op 1.45 zet dan geeft hij ook 1.45 maar zet je hem op 1.150 dan geeft hij 1.55.
In de TS staat een tabel. ;)

Ik kom ook niet hoger dan 2300MHz zonder voltmod, maar met 1.55v loopt hij 2450Mhz bij de 2500Mhz crasht hij. :9

Ik ga met het nieuwe mobo ook weer de vmod doen en laat hem op 2400Mhz lopen, want in de nieuwe kast is ook meer koeling dan in een barebone.
Kakulukia schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:21:
Het zal niet veel verschil maken of je nou 64pro of bigtyphoon hebt. Scheelt misschien een paar graadjes.

wanneer komt am2 bord uit?
Volgens mijn is hij al uit, maar nergens tekrijgen net als het S939 upgrade bordje voor Asrock mobo.

[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 28-05-2006 14:30 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Probleem opgelost, niet goed gelezen.

[ Voor 136% gewijzigd door Metalbuster op 28-05-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Probleem opgelost, niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Metalbuster schreef op zondag 28 mei 2006 @ 17:12:
Bestaat er een audio driver voor deze mobo?
Met de overstap naar deze mobo komt het geluid namelijk maar uit 1 box.
Had het op mijn vorige mobo nog niet. Ook als ik andere boxen probeer blifjt het probleem.
Dit zijn de nieuwste Realtek AC'97 A3.88

-Andere hobby- -

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.