Ben er net achter gekomen dat als ik met A64 tweaker mijn geheugen op 11/12 divider zet., mijn geheugen op 198Mhz loopt ipv zoals nu op 184Mhz. Alleen als ik dat instel en dan op "Set" klik loopt mn systeem vast. Er staat ook bij dat het een reserved value is....heb dit programma nog niet eerder hoeven gebruiken maar als iemand me kan zeggen wat ik fout doe?
Dus dat hij zelfs daarmee nog erors geeft is een fout teken?
Nogmaals beide reepjes eens individueel getest in bank3. Een reepje gaf 1 foutje in test 7. Voor de rest hebben ze beide 2 passes volledig afgelegt.
Zou het een compatabiliteitsprobleem met dit moederbord kunnen zijn? Ik ben een beetje radeloos
Dat zou heelgoed kunnen, heb je geen ander reepje? en anders ga je morgen ff naar de pcboer en leg het hem ff voor. vraag ff of je een reepje mag lenen (of als je denkt dat dat niet mag, dan doet je net of je hem koopt maar je brengt hem vande week gewoon weer terugfrickY schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:05:
[...]
Dus dat hij zelfs daarmee nog erors geeft is een fout teken?
Nogmaals beide reepjes eens individueel getest in bank3. Een reepje gaf 1 foutje in test 7. Voor de rest hebben ze beide 2 passes volledig afgelegt.
Zou het een compatabiliteitsprobleem met dit moederbord kunnen zijn? Ik ben een beetje radeloos
Dan weet je of het aan je reepjes ligt en RMA moeten of dat ze niet compatible zijn.
Verwijderd
Heb nu ook de CAS latency meeveranderd met de snelheid en op 3 gezet. Nu krijg ik een windows reboot als ik op set klik. Maar eenmaal in windows staat het weer zoals in het bios...
Moet ik eerst in bios de snelheid en timings op auto zetten?
Heb net in een briljante ingeving de Flexibility Mode eens aangezet.. en hij deed zowaar een volledig foutloze pass door test 8 
Had voorheen deze optie disabled gelaten gezien ik eerder in dit topic had gelezen dat bij een aantal mensen de timings en/of de snelheid lager werden gezet. Als laatste middel toch maar eens aangezet en jawel hor. Gewoon met de timings op 2-3-3-6 @ DDR400/
Memtest gaf wel maar een doorvoersnelheid van 1700mb/sec aan, nauwelijks sneller dan een los reepje waarbij deze 1600mb/sec aangeeft. maar ook niet echt verschikkelijk minder dan de 2200mb/sec met de optie uit.
Denk dat ik dit maar gewoon voor lief moet nemen, en niet het allerbeste van dit geheugen moet verwachten met dit relatief goedkope moederbord?
//Edit
Zie nu in CPU-z dat het geheugen nog maar op 133Mhz draait. Met een FSB/DRAM divider van 1/5?
SiSoft Sandra bevestigd de 133Mhz, maar haalt ruim 3300Mb/sec.
Moet ik hier nou maar gewoon tevreden mee zijn?
Andere dimmetjes heb ik helaas niet, en alles is bij een webshop (azerty) besteld.

Had voorheen deze optie disabled gelaten gezien ik eerder in dit topic had gelezen dat bij een aantal mensen de timings en/of de snelheid lager werden gezet. Als laatste middel toch maar eens aangezet en jawel hor. Gewoon met de timings op 2-3-3-6 @ DDR400/
Memtest gaf wel maar een doorvoersnelheid van 1700mb/sec aan, nauwelijks sneller dan een los reepje waarbij deze 1600mb/sec aangeeft. maar ook niet echt verschikkelijk minder dan de 2200mb/sec met de optie uit.
Denk dat ik dit maar gewoon voor lief moet nemen, en niet het allerbeste van dit geheugen moet verwachten met dit relatief goedkope moederbord?
//Edit
Zie nu in CPU-z dat het geheugen nog maar op 133Mhz draait. Met een FSB/DRAM divider van 1/5?
Andere dimmetjes heb ik helaas niet, en alles is bij een webshop (azerty) besteld.
[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 29-05-2006 23:33 ]
Nee hier moet je niet tevreden mee zijn, heb je deze combo samen bij azerty gekocht?frickY schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:26:
Heb net in een briljante ingeving de Flexibility Mode eens aangezet.. en hij deed zowaar een volledig foutloze pass door test 8
//Edit
Zo ja gewoon ff voorleggen aan hun dat het niet werkt naar heel wat testen.
stuur ze gewoon een mail en zeg ook ff duidelijk wat je allemaal heb geprobeerd om het wel te laten werken.
Flexibility optie slaat echt nergens op, waarom ze dat gedaan hebben weet ik ook niet. misschien voor noobs.
Bedoel je met A64 Tweaker want deze verander niks in je bios, de instelling van A64 worden geladen waneer windows in geladen. En hij hoor ook niet een reboot tegeven, dan trekt hij het niet.Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:14:
Heb nu ook de CAS latency meeveranderd met de snelheid en op 3 gezet. Nu krijg ik een windows reboot als ik op set klik. Maar eenmaal in windows staat het weer zoals in het bios...
[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 30-05-2006 00:14 ]
Volgens Corsair zelf zijn deze modules wel compatible met dit moederbord; http://compatible.corsair...mb&mfgid=103&modelid=1363
Dat kan het probleem dus ook niet zijn.
Ik mail Azerty even, hopen dat ik ze kan ruilen.
Welke reepje heb je dan?frickY schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:45:
Volgens Corsair zelf zijn deze modules wel compatible met dit moederbord; http://compatible.corsair...mb&mfgid=103&modelid=1363
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PT)
Van Azerty heb ik inmiddels als tip gekregen het geheugen eens op 2,8V te proberen.
Maar dit bordje geeft met de 'Normal' DRAM Voltage setting 2,6V, en met 'High' slechts 2.7V.
Lijkt me dus dat dat geen optie is zonder de garantie op het moederbord te verpesten?
Van Azerty heb ik inmiddels als tip gekregen het geheugen eens op 2,8V te proberen.
Maar dit bordje geeft met de 'Normal' DRAM Voltage setting 2,6V, en met 'High' slechts 2.7V.
Lijkt me dus dat dat geen optie is zonder de garantie op het moederbord te verpesten?
[ Voor 55% gewijzigd door frickY op 30-05-2006 17:09 ]
Dit had ik een paar posten terug
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
ALs je met en zonder vergelijkt (
hier met flexibility
http://www.techzine.nl/f/g/47128phpGNEFuW.JPG
deze zonder flexibility
http://www.techzine.nl/f/g/47128phptZjOmu.JPG
)
Lijkt me dat met stabieler is.
Ik zeg niet dat het helpt met overclocken, maar ben wel zeker dat het je geheugen stabieler laat draaien (tenzij je zelf timings instelt, wat ik niet nodig vind).
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Je moet Flex aan zetten, timings op auto. En divider op 200!!!!, Vdimm@high.
Nu testen.
Gaat alles goed?
verander .....
Hierna timings, 2-3-3-6- 1T, trc=(3+6)=9 RRd=2
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
ALs je met en zonder vergelijkt (
hier met flexibility
http://www.techzine.nl/f/g/47128phpGNEFuW.JPG
deze zonder flexibility
http://www.techzine.nl/f/g/47128phptZjOmu.JPG
)
Lijkt me dat met stabieler is.
Ik zeg niet dat het helpt met overclocken, maar ben wel zeker dat het je geheugen stabieler laat draaien (tenzij je zelf timings instelt, wat ik niet nodig vind).
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Je moet Flex aan zetten, timings op auto. En divider op 200!!!!, Vdimm@high.
Nu testen.
Gaat alles goed?
verander .....
Hierna timings, 2-3-3-6- 1T, trc=(3+6)=9 RRd=2
[ Voor 7% gewijzigd door Kakulukia op 30-05-2006 17:55 ]
Met de flex optie aan dan werkt de divider van 200Mhz niet meer en gaat je geheugen naar 133Mhz terug, check het ff met een ander proggie waar wel je geheugen snelheid bij staat.
En als je geheugen een "spd van 133Mhz heeft" en in de bios je geheugen instelling op "auto" hebt staan dan springen de timings ook op een ander waarden.
Daar heb je toch ook niks aan je koopt pc3200 en komt met de flex optie op pc2100 uit.
en hij heeft dan een bandbreedte van +-3300MB/s in dual channel.
Al met al is het een optie van niks.
Test je bandbreedte eens en post die dan hier.
En als je geheugen een "spd van 133Mhz heeft" en in de bios je geheugen instelling op "auto" hebt staan dan springen de timings ook op een ander waarden.
Daar heb je toch ook niks aan je koopt pc3200 en komt met de flex optie op pc2100 uit.
en hij heeft dan een bandbreedte van +-3300MB/s in dual channel.

Al met al is het een optie van niks.
Test je bandbreedte eens en post die dan hier.
[ Voor 55% gewijzigd door mad_max234 op 30-05-2006 18:10 ]
3300MB/sec in dualchannel is toch goed te doen voor PC3200 ?
Ik ben nogmaals de reepjes individueel aan het testen, en dit keer krijg ik bij 1 van de dimmetjes wel fouten. Ik heb hem dit keer in bank4 zitten. Hierna nog even met bank1 kijken. Heb ik dan geen errors, kan het dan de geheugencontroller in mn X2 zijn? Of dan eerder het moederbord zelf?
Ik ben nogmaals de reepjes individueel aan het testen, en dit keer krijg ik bij 1 van de dimmetjes wel fouten. Ik heb hem dit keer in bank4 zitten. Hierna nog even met bank1 kijken. Heb ik dan geen errors, kan het dan de geheugencontroller in mn X2 zijn? Of dan eerder het moederbord zelf?
[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 30-05-2006 19:22 ]
Nou nee is zelfs erg slecht, dat zou iets van 5800MB/s-6000MB/s moeten zijn. 3300MB/s is goed voor dual channel PC2100.frickY schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:21:
3300MB/sec in dualchannel is toch goed te doen voor PC3200 ?
Dat is zonder de flex optie toch? anders snap ik niet waarom hij bij mijn en ander wel naar 133Mhz terug klokt ook al staat hij op 200 in de bios?Kakulukia schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:39:
MEt everest haal ik 5750 en sisoft 5650mb/s
http://img356.imageshack.us/img356/1213/pppp3po.jpg
Ik zie het al jou geheugen loopt op 133Mhz in de bios en met de oc erbij kom je op 189Mhz uit.
Maar hij wilt gewoon 200Mhz draaien stock dus.
Doet de test een op stockspeed dan kan je het beter zien wat de Flex optie doet.
Cpu op stock en geheugen op 200 in de bios, zet nu eens de flex optie aan en kijk eens in cpu-z dan zul je zien dat hij op 133Mhz draait.(dat zou 200Mhz moeten zijn)
[ Voor 40% gewijzigd door mad_max234 op 30-05-2006 19:55 ]
Dat weet ik.
Voor mij is flex optie gunstigste.
Geheugen wordt stabieler, ik raad flex aan mensen die divider 133mhz gebruiken.
-Denk je dat ik met 2gb twinmos cas 2.5 PC3200 , 240MHz kan halen? (dan zet ik divider op 166)
-wat was burst length ook al weer?
Voor mij is flex optie gunstigste.
Geheugen wordt stabieler, ik raad flex aan mensen die divider 133mhz gebruiken.
-Denk je dat ik met 2gb twinmos cas 2.5 PC3200 , 240MHz kan halen? (dan zet ik divider op 166)
-wat was burst length ook al weer?
Verwijderd
Ik heb ook problemen icm met mijn mushkin 2 x 512 mushkin 4400 tccd geheugen.
Ik krijg het maar niet gedaan om het geheugen boven de 245 mhz (11 x 245 wel 10x 250 niet
)op zelfs 2Tte laten lopen terwijl het op mn oude moederboord makkelijk 300 kon kon lopen op T-1.
Banken 3 en 4 zijn helemaal een drama dan krijg ik allerlei bsods.
Zit er aan te denken om een ander moedeboord aanteschaffen want ik vind dit niets hoewel ik over het algemeen wel te spreken ben over dit mobo.
Ik krijg het maar niet gedaan om het geheugen boven de 245 mhz (11 x 245 wel 10x 250 niet

Banken 3 en 4 zijn helemaal een drama dan krijg ik allerlei bsods.
Zit er aan te denken om een ander moedeboord aanteschaffen want ik vind dit niets hoewel ik over het algemeen wel te spreken ben over dit mobo.
Ligt het misschien aan te weinig spanning?
Heb je Vdimm@high?
Heb je Vdimm@high?
Als ik met 1 reepje geheugen draai geeft memtest aan dat deze op 1699mb/sec loopt. In dualchannel zou dat dan toch nooit meer dan het dubbele, 3400, kunnen zijn? Of klopt die 1699 ook van geen kant voor DDR400?mad_max234 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:26:
Nou nee is zelfs erg slecht, dat zou iets van 5800MB/s-6000MB/s moeten zijn. 3300MB/s is goed voor dual channel PC2100.
Ik ben vanavond de hele avond bezig geweest met beide dimmetjes individueel te testen, wat tot wat verwarrende resultaten lijdt;
Dimm 1 | Dimm 2 | |
Bank 1 | 30 minuten 2 errors | 30 minuten 0 errors |
Bank 2 | 30 minuten 31 errors | 30 minuten 0 errors |
Bank 3 | 30 minuten 2 errors | 30 minuten 0 errors |
Bank 4 | 15 minuten 6377 errors | 15 minuten 405 errors |
Beide dimms hebben duidelijk problemen om in het 4de geheugenslot te draaien. Daarbij is ook duidelijk dat Dimm 1 niet helemaal lekker is.
Wat voor conclusie zou ik hieruit kunnen trekken? 1 dimm kapot, en geheugenslot 4 is ook niet wat het zijn moet? Geheugencontroller kapot? Moederbord lam?
Is het de moeite een andere BIOS te proberen, ipv de v1.90 die ik nu draai?
[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 30-05-2006 23:24 ]
Je moet het ook niet met memtest meten maar met sisoft sandra ofzo.
En PC3200(DDR400) dan staat die 3200 achter PC voor het aantal MB/s wat hij theoretie's moeten halen.
Dan is 1600MB/s echt veel te langzaam, oké de volle 3200MB/s zul je niet halen maar +-90% wel.
Ik denk dat je met sisoft sandra wel een stuk hoger komt dan 1600MB/s, want memtest86+ geeft bij mijn ook geen goede score weer.
En als je kijkt naar de timing als je de reepjes in een ander bankje stop dan zie je ook dat de "Tref" veranderd. volgens mijn zijn de timings van bankje 1&2 een stuk agressiever dan bankje 3&4.
edit/
En de conclusie die je daar uit kan trekken is dat 30min teweinig tijd is om uitsluitsel tegeven.
Ik denk ook als je langer gaat testen dat dimm2 ook fouten gaat geven in slot 1-3.
En PC3200(DDR400) dan staat die 3200 achter PC voor het aantal MB/s wat hij theoretie's moeten halen.
Dan is 1600MB/s echt veel te langzaam, oké de volle 3200MB/s zul je niet halen maar +-90% wel.
Ik denk dat je met sisoft sandra wel een stuk hoger komt dan 1600MB/s, want memtest86+ geeft bij mijn ook geen goede score weer.
En als je kijkt naar de timing als je de reepjes in een ander bankje stop dan zie je ook dat de "Tref" veranderd. volgens mijn zijn de timings van bankje 1&2 een stuk agressiever dan bankje 3&4.
edit/
En de conclusie die je daar uit kan trekken is dat 30min teweinig tijd is om uitsluitsel tegeven.
Ik denk ook als je langer gaat testen dat dimm2 ook fouten gaat geven in slot 1-3.
[ Voor 42% gewijzigd door mad_max234 op 31-05-2006 00:36 ]
Sisoft Sandra tikte inderdaad bijna de 3200mb/sec aan 
Ik zal reepje 2 vanavond eens een uur laten lopen in slot 1 en 3. Maar je denkt dus dat het niet perse aan reepje 1 hoeft te liggen? Omdat je vermoed dat reepje 2 hetzelfde gaat doen?
Ik zal reepje 2 vanavond eens een uur laten lopen in slot 1 en 3. Maar je denkt dus dat het niet perse aan reepje 1 hoeft te liggen? Omdat je vermoed dat reepje 2 hetzelfde gaat doen?
[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 31-05-2006 07:37 ]
Heb zelf ook zulk corsair geheugen (4x de 512 variant). De CAS latency was toen ik de eerste 2 kocht verschillend tussen Intel en AMD (tijd van de Athlon XP). Voor Intel was CAS2, voor AMD CAS 2,5. Probeer dat eens, ik toen ook gelijk van een hoop rare errors in memtest af. Nu met mijn asrock plankje draai ik (ff uit mijn hoofd) 2,5-3-3-8 en dat is rete stabiel.
Ik ben spuit 1011, aangenaam!
Vandaag mijn asrock 939 binnengekregen, helaas nog zonder cpu. Die is nog niet binnen.
Het betreft een 3500+ venice core. Is dit een beetje redelijk te overclocken?
Het betreft een 3500+ venice core. Is dit een beetje redelijk te overclocken?
Verwijderd
Kun je de OCW Beta bios versies ook met winflash proberen? Ik heb geen floppy drive (meer) en anders is het zo lastig die dos dingen te proberen.
Volgens mijn kan je beter de Asrock 1.9 pakken er zitten geen nadelen maar aan deze bios, zoals cap. op 274Mhz HTbus.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:58:
Kun je de OCW Beta bios versies ook met winflash proberen? Ik heb geen floppy drive (meer) en anders is het zo lastig die dos dingen te proberen.
Verwijderd
Nou ik ben mooi genaaid...wou vanmiddag die big typhoon inbouwen, maar vervolgens kom ik erachter dat deze niet eens compatible is met ASrock moederborden, aangezien deze geen backplate hebben om em te monteren. Dus aangezien mijn hele mobo al uit mijn kast lag en ik de retention bracket er al af had gehaald heb ik toen maar die vmod gedaan. Nou alles weer in elkaar gezet maar als ik vervolgens 1.1v instel in het bios krijg ik na een tijd wachten die boot failure guard melding (could not boot several times oid.) dat ie de standaard settings instelt. Wat kan ik fout hebben gedaan dat die mod nou niet werkt? En is het schadelijk om dat te laten zitten? heb namelijk weinig zin om alles weer uit mn kast te slopen...
@Spoooky
Thanks voor de tip, maar helaas ook op 2,5-3-3-8 honderden fouten in geheugenbank 4.
Heb RMA aangevraagd en het moederbord, geheugen en processor gaan morgen retour. Ik vermoed dat het geheugen en het moederbord beide niet helemaal jofel zijn, maar heb zelf niet de middelen 1 vd 2 uit te sluiten.
Thanks voor de tip, maar helaas ook op 2,5-3-3-8 honderden fouten in geheugenbank 4.
Heb RMA aangevraagd en het moederbord, geheugen en processor gaan morgen retour. Ik vermoed dat het geheugen en het moederbord beide niet helemaal jofel zijn, maar heb zelf niet de middelen 1 vd 2 uit te sluiten.
Je had ook buiten je kast je systeem ff moeten testen, wat is je vcore volgens cpu-z?Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:44:
Nou ik ben mooi genaaid...wou vanmiddag die big typhoon inbouwen, maar vervolgens kom ik erachter dat deze niet eens compatible is met ASrock moederborden, aangezien deze geen backplate hebben om em te monteren. Dus aangezien mijn hele mobo al uit mijn kast lag en ik de retention bracket er al af had gehaald heb ik toen maar die vmod gedaan. Nou alles weer in elkaar gezet maar als ik vervolgens 1.1v instel in het bios krijg ik na een tijd wachten die boot failure guard melding (could not boot several times oid.) dat ie de standaard settings instelt. Wat kan ik fout hebben gedaan dat die mod nou niet werkt? En is het schadelijk om dat te laten zitten? heb namelijk weinig zin om alles weer uit mn kast te slopen...
Ik denk dat de verbinding niet goed contact maakt, en gewoon 1.1v op je cpu staat.
En welke heb je verbondende bovenste neem ik aan.
En met 1.4 vcore, boot hij dan wel?
Verwijderd
Hij draait nu gewoon goed op 1,4.
En inderdaad de bovenste 2 heb ik verbonden. Wat moet ik nu doen? Heb al een email naar azerty gestuurd. Wat is dan wel een betere koeler die wel op dit moederbord past? Kan ik em misschien wel ruilen.
En inderdaad de bovenste 2 heb ik verbonden. Wat moet ik nu doen? Heb al een email naar azerty gestuurd. Wat is dan wel een betere koeler die wel op dit moederbord past? Kan ik em misschien wel ruilen.
Misschien een zalman CNPS9500 AM2? Kan ook op S939.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:11:
Is wel een mooi koelertje (vind ik dan).
Kan je geen backplate fixen van bijv. een zalman koelertje? Ik had voor me freezer 64 een backplate van een zalman 7000cu gebruikt.
Lees ik het goed dat je de bovenste 2 hebt verbonden? Voor die voltmod moet je alleen de bovenste verbinden.
[ Voor 23% gewijzigd door bajaking op 31-05-2006 21:23 ]
euh, als ik heb goed begrijp mis je alleen een backplate, ik had hetzelfde probleem toen ik m'n Thermalright XP-120 wilde mounten, maar toen bood m'n broer uitkomst: die had nog een backplate liggen die ik mocht gebruiken. Ik denk dat je voor alleen een backplate (het gemis ervan) geen nieuwe koeler moet gaan halen, backplates zijn toch vast wel los te verkrijgen, desnoods bij een of andere cheaps-ass koelerVerwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:11:
Verwijderd
Nou, niet echt...jeroen__online schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:22:
[...]
euh, als ik heb goed begrijp mis je alleen een backplate, ik had hetzelfde probleem toen ik m'n Thermalright XP-120 wilde mounten, maar toen bood m'n broer uitkomst: die had nog een backplate liggen die ik mocht gebruiken. Ik denk dat je voor alleen een backplate (het gemis ervan) geen nieuwe koeler moet gaan halen, backplates zijn toch vast wel los te verkrijgen, desnoods bij een of andere cheaps-ass koeler
Heb al behoorlijk zitten zoeken maar nergens iets te vinden....
Jah dat bedoel ik. Als er maar 1 zou zijn kun je toch ook niets verbinden?bajaking schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:20:
[...]
Misschien een zalman CNPS9500 AM2? Kan ook op S939.
Is wel een mooi koelertje (vind ik dan).
Kan je geen backplate fixen van bijv. een zalman koelertje? Ik had voor me freezer 64 een backplate van een zalman 7000cu gebruikt.
Lees ik het goed dat je de bovenste 2 hebt verbonden? Voor die voltmod moet je alleen de bovenste verbinden.
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 21:39 ]
Die backplate's kan je bijna overal krijgen, gewoon ff vragen aan de pcboer bij jou in de buurt.
@frickY
Nee zit gewoon als de orginale koeler vast.
@frickY
[ Voor 25% gewijzigd door mad_max234 op 31-05-2006 22:32 ]
Heb je een aparte backplatenodig voor de Freeze 64 Pro? Toen ik hem zo in mn handen had leek ie gewoon zo op het socket te kunnen? die is helaas al RMA wegens een gebroken fan, dus kan het niet nakijken. Maar heb ik er nog iets bij nodig dan?
Verwijderd
Nou, ik heb dus de speciaalzaak gebeld. En die zeiden mij dat dat heel lastig (en duur) ging worden. Ze hadden dat namelijk al eens eerder gehad. ook op internet zag ik alleen zelfgemaakte knutselwerkjes om het uiteindelijk werkend te krijgen. Waarom zouden die lui dat dan allemaal hebben gedaan?mad_max234 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:00:
Die backplate's kan je bijna overal krijgen, gewoon ff vragen aan de pcboer bij jou in de buurt.
@frickY
Mijn pc boer heeft er altijd wel een paar liggen die hij over heeft van systeems die ze hebben verkocht met een andere koeling ik heb er zelf ook nog een paar. jammer dat je niet in de buurt woont anders had je er zo één kunnen krijgen.En Zallman geeft ook altijd(weet neit of ze dat nog doen) van die metalen backplates bij hun cnps7000 koelers, die had hij ook altijd over. Dus zo moeilijk moet het niet zijn om er één te score bij een zaak die goed verkoopt.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:39:
[...]
Nou, ik heb dus de speciaalzaak gebeld. En die zeiden mij dat dat heel lastig (en duur) ging worden. Ze hadden dat namelijk al eens eerder gehad. ook op internet zag ik alleen zelfgemaakte knutselwerkjes om het uiteindelijk werkend te krijgen. Waarom zouden die lui dat dan allemaal hebben gedaan?
[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 31-05-2006 23:35 ]
Verwijderd
Ik ben van 1.20 naar 1.7 gegaan en mijn pc draait gewoon ineens niet meer op 260Mhz FSB. Ik heb hem maar weer op 200Mhz gezet, want ook 250Mhz FSB wil niet meer (blauwe schermen).mad_max234 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:05:
[...]
Volgens mijn kan je beter de Asrock 1.9 pakken er zitten geen nadelen maar aan deze bios, zoals cap. op 274Mhz HTbus.
Ik weet niet of 1.9 hier iets aan gaat veranderen, maar ik vind het nogal bout.
ps. ook timing T2 gedaan, helpt niets
ik draai zelf 1.9 en werkt prima!
Morgen nogeens verder tweaken zonder volt mod. met me venice 3000+, draai nu 285x9 en geheugen op 166. Misschien als ik het geheugen op 133 zet dat ik 300x9 haal zonder mod?
Morgen nogeens verder tweaken zonder volt mod. met me venice 3000+, draai nu 285x9 en geheugen op 166. Misschien als ik het geheugen op 133 zet dat ik 300x9 haal zonder mod?
[ Voor 73% gewijzigd door _AzN_GhOsT op 01-06-2006 02:42 ]
Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |
ik heb 1.7 en 1.9 gebruikt. Heb het gevoel dat 1.9 verder clockt.
285x9 @ 1.45 V , dan heb je denk dezelfde stepping als ik . Niet dat ik die mijne weet, heb zonder te kijken het geinstalleerd. Ik zit nu op 294x9 stabiel zonder Vmod (dus 1.45). En alles daarboven is niet stabiel. Ik denk dat jedaarvoor toch Vmod moet doen.
Ik ga het niet doen. Vind het niet waard die paar MHz , en natuurlijk extra hitte. + 311httx9multi:14divider=200mem. Ik heb 2x1gb CAS2.5 twinmos (zo goed als merkloos) geheugen, en denk dat alles boven 200MHz onstabieler is.
Hoever denken jullie dat deze geheugen komt (qua MHz, ik zet natuurlijk dan wel timings losser).
EDIT:
Als je OC geheugen hebt moet 166 wel lukken, maar met normaal geheugen niet.
285x9=2565:11= 233MHz geheugen, daar loopt die nu op.
Als je 133 gebruikt deel je door 14 ipv 11
285x9 @ 1.45 V , dan heb je denk dezelfde stepping als ik . Niet dat ik die mijne weet, heb zonder te kijken het geinstalleerd. Ik zit nu op 294x9 stabiel zonder Vmod (dus 1.45). En alles daarboven is niet stabiel. Ik denk dat jedaarvoor toch Vmod moet doen.
Ik ga het niet doen. Vind het niet waard die paar MHz , en natuurlijk extra hitte. + 311httx9multi:14divider=200mem. Ik heb 2x1gb CAS2.5 twinmos (zo goed als merkloos) geheugen, en denk dat alles boven 200MHz onstabieler is.
Hoever denken jullie dat deze geheugen komt (qua MHz, ik zet natuurlijk dan wel timings losser).
EDIT:
[ Voor 15% gewijzigd door Kakulukia op 01-06-2006 09:58 ]
Heb sinds vorige week mn systeem geupgrade naar dit mobo (met 6800 @ ultra deluxe), maar zonder fan op de southbridge is hij niet stabiel te krijgen. zal van de week eens met een pci-kaartje testen hoever de proc wil
Verwijderd
Heb net een mailtje van Azerty teruggekregen waarin staat dat ik het dan op de "K8 alternative"manier moet doen (met behulp van 2 clips), en die moest ik dan aan de clip aan de onderkant van mijn mobo bevestigen (dat was dus het onderdeel dat miste).mad_max234 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:25:
[...]
Mijn pc boer heeft er altijd wel een paar liggen die hij over heeft van systeems die ze hebben verkocht met een andere koeling ik heb er zelf ook nog een paar. jammer dat je niet in de buurt woont anders had je er zo één kunnen krijgen.En Zallman geeft ook altijd(weet neit of ze dat nog doen) van die metalen backplates bij hun cnps7000 koelers, die had hij ook altijd over. Dus zo moeilijk moet het niet zijn om er één te score bij een zaak die goed verkoopt.
Volgens mij halen ze de woorden bracket en backplate door elkaar. Ik heb dus teruggemailt dat ik niet die clip heb aan de onderkant van mijn plank. En heb meteen gevraagd of ze niet zo'n Backplate hebben liggen van een systeem waar ze een andere koeler (met eigen backplate) op hebben gebouwd, ik hoop het van wel.
Edit:
Dit heb ik teruggekregen als antwoord:
klopt dit? dan komt namelijk de druk op al die onderdelen aan de onderkant van de processor te staan toch?Beste heer Brons,
Wij hebben u wel goed begrepen, Asrock levert een eigen type Backplate, deze
is niet compatible met de koeler daar hier geen gaten in zitten.
U demonteert deze en er zitten 2 ( een beetje een Platgedrukte H ) clips in.
Hier zitten een heleboel gaten in. Tevens worden lange schroeven
bijgeleverd.
Ik heb hier een handleiding bekeken, deze zit in het doosje onderin. U volgt
de Alternative K8 Montage.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 16:22 ]
Ik kwam net de zelfde oplossing tegen op een site van een review van de koeler. Hij had ook een mobo met een bracket waar geen schoefgaten inzatten.
Volgens mijn moet dat geen kwaad kunnen, want met een backplate komt ook alle druk daarop te staan.
Let wel op hoe strak je hem aandraait, hij moet wel goed vast zitten maar ook niet te vast.
Morgen komt mijn tweede bordje hij is vandaag verstuurd.
Volgens mijn moet dat geen kwaad kunnen, want met een backplate komt ook alle druk daarop te staan.
Let wel op hoe strak je hem aandraait, hij moet wel goed vast zitten maar ook niet te vast.
Morgen komt mijn tweede bordje hij is vandaag verstuurd.
[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 01-06-2006 16:47 ]
Ik heb ook 2x1gb CAS2.5 twinmos en me geheugen draait idd 233. Wat zijn max is weet ik niet, ga morgen eens verder tweaken, maar welke settings draait de jouwe stabiel op dit moment?Kakulukia schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:55:
ik heb 1.7 en 1.9 gebruikt. Heb het gevoel dat 1.9 verder clockt.
EDIT:
Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp moet ik dat stuk spons:

recht op al die kleine onderdelen plakken? En dan net als bij s775 die metalen back plate van de Typhoon erop plakken? Nou dat doe ik liever niet.... Ik moet gewoon een fatsoenlijke backplate hebben, die dingen hebben toch niet voor niets een opening voor die elektronica onder de processor toch?
Als je goed op die pic op die manual kijkt zie je net dat stuk wat ik bedoel, dat ze dat schuim er rechtstreeks op plakken bij de Pentium montage
Oh jah nog iets...elke keer als ik CPU-Z opstart krijg ik nu de melding "previous version was already running" oid. En dan nog een keer proberen dan start hij gewoon op. Kan dit te maken hebben met die silververf die er nog op zit?

recht op al die kleine onderdelen plakken? En dan net als bij s775 die metalen back plate van de Typhoon erop plakken? Nou dat doe ik liever niet.... Ik moet gewoon een fatsoenlijke backplate hebben, die dingen hebben toch niet voor niets een opening voor die elektronica onder de processor toch?
Als je goed op die pic op die manual kijkt zie je net dat stuk wat ik bedoel, dat ze dat schuim er rechtstreeks op plakken bij de Pentium montage
Oh jah nog iets...elke keer als ik CPU-Z opstart krijg ik nu de melding "previous version was already running" oid. En dan nog een keer proberen dan start hij gewoon op. Kan dit te maken hebben met die silververf die er nog op zit?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 17:24 ]
dit zegt genoeg_AzN_GhOsT schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:49:
[...]
Ik heb ook 2x1gb CAS2.5 twinmos en me geheugen draait idd 233. Wat zijn max is weet ik niet, ga morgen eens verder tweaken, maar welke settings draait de jouwe stabiel op dit moment?
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=95995
(volt , 1.45)
Kun je aub een screenie van je geheugen timings posten. IK kom niet verder dan 215MHz met deze modules.
EDIT
je hebt het toch wel over deze
http://www.cool-prices.nl...id--2,sgid--1,artId--4915
[ Voor 22% gewijzigd door Kakulukia op 01-06-2006 17:59 ]
Die metalen backplate kan je er gewoon opplakken hoor, werkt prima en draait hier ook al een maandje zonder problemen. Die backplate zat ook bij mijn Bigwater setje. En je moet inderdaad dat schuim op je mobo plakken ter bescherming van de elektronica die er zit. Met die backplate kan je trouwens ook 4 bouten door je mobo drukken zodat die backplate de kracht nog beter verdeelt (omdat bij onze asrock 4 mounting holes aanwezig zijn).Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:08:
[afbeelding]
Dat met dat cpu-z heb ik ook gehad, maar dat was na een frisse installatie over. Ik weet niet precies wat dat is, heeft in ieder geval niet met je voltmod te maken denk ik.
Staat het niet in de handleiding? Want volgens het review wat ik had gelezen staat het gewoon in de handleiding hoe het moet.Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:08:
[afbeelding]
Verwijderd
Kijk dat moest ik nou net even wetenbajaking schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:46:
[...]
Die metalen backplate kan je er gewoon opplakken hoor, werkt prima en draait hier ook al een maandje zonder problemen. Die backplate zat ook bij mijn Bigwater setje. En je moet inderdaad dat schuim op je mobo plakken ter bescherming van de elektronica die er zit. Met die backplate kan je trouwens ook 4 bouten door je mobo drukken zodat die backplate de kracht nog beter verdeelt (omdat bij onze asrock 4 mounting holes aanwezig zijn).
Dat met dat cpu-z heb ik ook gehad, maar dat was na een frisse installatie over. Ik weet niet precies wat dat is, heeft in ieder geval niet met je voltmod te maken denk ik.
In de handleiding staat dat alleen bij LGA775/P4/K7 dat ding nodig is. Bij K8 installation staat er niks over vermeld. Ook erg mooi dat ik dan alle mounting holes kan gebruiken, vond het er al zo instabiel uitzien met 2 van die boutjes. 'Het is toch zowat een kilo wat eraan hangt, dan ga je natuurlijk niet zomaar ff wat proberen, ik niet tenminste

Volgens mij zijn ze het zelfde, op de prijs naKakulukia schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:54:
[...]
dit zegt genoeg
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=95995
(volt , 1.45)
Kun je aub een screenie van je geheugen timings posten. IK kom niet verder dan 215MHz met deze modules.
EDIT
je hebt het toch wel over deze
http://www.cool-prices.nl...id--2,sgid--1,artId--4915
http://www.pczaak.nl/cata..._132_242&products_id=3424
CAS 2.5 of 3.0 ??
Want ik vind het raar dat je hiermee op 233 kan draaien =DDR 470= PC 3700 ongeveer??
Welke timings gebruik je nu, ff posten plz.
Want ik vind het raar dat je hiermee op 233 kan draaien =DDR 470= PC 3700 ongeveer??
Als je nou ff kijkt welke chipjes er opzitten, dan weet je het zeker.Kakulukia schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:10:
CAS 2.5 of 3.0 ??
@Dynacore
De Zallman cpns7700 cu weegt 918 gram en zit ook gewoon met twee schoeven vast.
[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 01-06-2006 20:24 ]
kan morgen pas kijken, dan kan ik op die computer, ff geduld
Ik heb hier ook een CPS 7700 aan het moederbord hangen en ik heb em nog niet horen krakenVerwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:34:
[...]
Kijk dat moest ik nou net even weten![]()
In de handleiding staat dat alleen bij LGA775/P4/K7 dat ding nodig is. Bij K8 installation staat er niks over vermeld. Ook erg mooi dat ik dan alle mounting holes kan gebruiken, vond het er al zo instabiel uitzien met 2 van die boutjes. 'Het is toch zowat een kilo wat eraan hangt, dan ga je natuurlijk niet zomaar ff wat proberen, ik niet tenminste
Verwijderd
Het is me eindelijk gelukt die Typhoon erin te krijgen. Kostte wel wat moeite maar pastte allemaal net. Het enige is dat de koeler lichtjes de fanguard van de voeding raakt, maar aangezien hier geen stroom op staat kan het denk ik geen kwaad?
Hij doet het verder goed, de temps zijn met ongeveer 5/8 graden gedaald, blijft nu rond de 45 graden hangen en das toch een stuk beter vind ik.
Alleen heb ik nu de voltmod nog eens over gedaan, en een extra laagje aangebracht. Maar nog wil het niet werken, kan het niet zijn dat nieuwere moederborden dit niet meer kunnen oid? Het zit er toch echt wel goed op. een behoorlijk dik laagje nu.
Oh jah, wat zijn nou betere fans om erop te plaatsen, geluid maakt niet veel uit aangezien ik deze week toch een fancontroller krijg...ik moet dus er een hebben met zo veel mogelijk luchtverplaatsing..
Hij doet het verder goed, de temps zijn met ongeveer 5/8 graden gedaald, blijft nu rond de 45 graden hangen en das toch een stuk beter vind ik.
Alleen heb ik nu de voltmod nog eens over gedaan, en een extra laagje aangebracht. Maar nog wil het niet werken, kan het niet zijn dat nieuwere moederborden dit niet meer kunnen oid? Het zit er toch echt wel goed op. een behoorlijk dik laagje nu.
Oh jah, wat zijn nou betere fans om erop te plaatsen, geluid maakt niet veel uit aangezien ik deze week toch een fancontroller krijg...ik moet dus er een hebben met zo veel mogelijk luchtverplaatsing..
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 14:47 ]
Wat dacht je van een delta fan.
Specificaties:
* Type: FFB1212EHE
* Afmetingen: 120 x 120 x 38 mm.
* Vermogen: 36 W.
* Toerental: 4000 RPM.
* Luchtverplaatsing: 323 m³/h
* Spanning: 12 V
* Aansluiting: 4-pin / 3-pin
* Lagering: dubbele kogellagering
LINK
Deze koeler produceert 59 dBA aan geluid.
Welke bios gebruik je icm voltmod?
offtopic.
Hou je 7900GT het wel uit met zo een oc, want er gaan er veel dood door oc zelfs de pre oc van de fabrikant gaan zelfs dood.
Specificaties:
LINK
Welke bios gebruik je icm voltmod?
offtopic.
Hou je 7900GT het wel uit met zo een oc, want er gaan er veel dood door oc zelfs de pre oc van de fabrikant gaan zelfs dood.
[ Voor 32% gewijzigd door mad_max234 op 03-06-2006 16:02 ]
Verwijderd
Deze zijn inderdaad erg goed, maar ook erg duur volgens mij?mad_max234 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:58:
Wat dacht je van een delta fan.
Specificaties:
LINK
Ik ben zelf deze tegengekomen, kun je opvoeren tot 2400RPM en heeft bijna het dubbele aan verplaatsing dan de stock fan. Iemand ervaring met dat merk?
Ik gebruik versie 1.90, een keer een andere proberen?Welke bios gebruik je icm voltmod?
offtopic.
En dat kaartje doet het nog prima. Ik heb zelfs de geometric clock nog verder opgevoerd naar +50Mhz mbv een biosflash. Nu is de effectieve snelheid van de core 710Mhz
Edit:
Check die fan gemonteerd op een typhoon
http://img240.imageshack.us/my.php?image=dsc014742cd.jpg
Edit 2:
Er is een nieuwe bios uit, 2.10!
Ga em nu proberen
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 16:50 ]
Wat een goed support heeft Asrock toch.
Zelfs de FX 5900 serie word aan gedacht.
Edit/
Ik heb gister de postbode gemist, lag nog lekker te slapen bel er ineens een gek(dacht dat het nog heel vroeg was, was het al 9.45
) mijn wakker. kijk uit het raam en zie nog net de wagen weg rijden.
Nu heb ik alles behalve het mobo.
Zelfs de FX 5900 serie word aan gedacht.
Edit/
Ik heb gister de postbode gemist, lag nog lekker te slapen bel er ineens een gek(dacht dat het nog heel vroeg was, was het al 9.45
[ Voor 58% gewijzigd door mad_max234 op 03-06-2006 17:40 ]
Verwijderd
haha komisch 
Maar je kunt dat dan toch gewoon ophalen bij het postkantoor als het goed is?
Ik snap niet waarom die voltmod niet lukt, ook de nieuwe bios heeft geen effect (was te verwachten maar toch...) maar kan het nu kwaad als ik het erop laatzitten? lijkt me toch niet omdat die VID4 op mijn settings altijd 0 aangeeft?
Ik snap niet waarom die voltmod niet lukt, ook de nieuwe bios heeft geen effect (was te verwachten maar toch...) maar kan het nu kwaad als ik het erop laatzitten? lijkt me toch niet omdat die VID4 op mijn settings altijd 0 aangeeft?
Ze bieden het pakketje altijd nog een tweede keer aan, meestal de dag erna tussen 18.00-21.30 uur.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:50:
haha komisch
En volgens mijn kan het geen kwaad dat je de mod laat zitten als je 1.45 insteld.
Waarmee heb je eigelijk de mod gedaan?
Met wat voor bios wordt een nieuwe 939Dual-sata2 eigenlijk geleverd?
Met 1.0, of met een redelijk recente?
Met 1.0, of met een redelijk recente?
Wat moet je gebruiken om die Vmod te doen?
Ik heb net geprobeerd te doen
Maar lukte niet.
Heb met potlood en met koelpasta (arcritc silver) geprobeerd.
Het is toch gewoon ''die laatste 2'' aan elkaar verbinden (van een rijtje van 5).
Ik heb nu 1.150V, en hij start gewoon op
had ik niet verwacht.
Ik heb nu ook BIOS 2.1, werkt tot nu toe goed.
Ik heb net geprobeerd te doen
Het is toch gewoon ''die laatste 2'' aan elkaar verbinden (van een rijtje van 5).
Ik heb nu 1.150V, en hij start gewoon op
Nee potlood werkt volgens mijn niet, en wat je wel moet gebruiken staat is de SP.Kakulukia schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:19:
Wat moet je gebruiken om die Vmod te doen?
Ik heb net geprobeerd te doenMaar lukte niet.
Ik heb nu 1.150V, en hij start gewoon ophad ik niet verwacht.
@n-i-x
Nieuw bordje worden altijd met de recente bios verzonden naar de winkel, meestal is de 1 a 2 biossen teug.
[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 03-06-2006 21:50 ]
Arctic koelpasta is toch ook ZILVER!! Dat moet dan toch ook doen.
''Met deze mod kan je 1.55 volt op je cpu zetten.Heb deze mod zelf ook gedaan en is erg makelijk om te doen en werk goed.Je kan de verbinding met een soldeerbout maken maar je kan het ook met zilverlijm (zilververf,Bison Electro,....) doen het voordeel van zilverlijm is dat je nog ff de tijd heb om foutjes te herstellen voor het droog is.''
''Met deze mod kan je 1.55 volt op je cpu zetten.Heb deze mod zelf ook gedaan en is erg makelijk om te doen en werk goed.Je kan de verbinding met een soldeerbout maken maar je kan het ook met zilverlijm (zilververf,Bison Electro,....) doen het voordeel van zilverlijm is dat je nog ff de tijd heb om foutjes te herstellen voor het droog is.''
Bij zilververf dan zakt het zilver naar beneden, en de lak gaat er boven op drijven(daarom moet je echt vlak voor je het gaat gebruiken heel goed schudden).Bij koelpasta zit het door elkaar heen met olie en ander spul dat schijnbaar niet goed genoeg geleid voor deze verbinding.Kakulukia schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:53:
Arctic koelpasta is toch ook ZILVER!! Dat moet dan toch ook doen.
Bedankt voor het antwoord.mad_max234 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:42:
@n-i-x
Nieuw bordje worden altijd met de recente bios verzonden naar de winkel, meestal is de 1 a 2 biossen teug.
De CPU die ik erin wil steken wordt namelijk nog niet ondersteund met bios 1.0...(pas vanaf 1.3)
Verwijderd
Met zilververf uit mn conductive pen. Dezelfde die mijn 7900GT werkend heeft gekregen oop 1,5v. En ik heb goed geschud.mad_max234 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 20:11:
[...]
Ze bieden het pakketje altijd nog een tweede keer aan, meestal de dag erna tussen 18.00-21.30 uur.
En volgens mijn kan het geen kwaad dat je de mod laat zitten als je 1.45 insteld.
Waarmee heb je eigelijk de mod gedaan?
Verwijderd
Weet niet waarom het bij mij wel werkt zonder die Vcore mod.
Mijn systeem is rete stabiel for 24/7 zonder die mod. Ik had hem wel eerst maar dit hielp niet echt, hij reboote ook bij 3 Ghz. Toen maar terug naar standaard volt maar dan op 2.85 Ghz voor 24/7.
Ik had OcwBeta7 geprobeerd maar kwam niet verder dan 2,6 Ghz wat wel heel erg raar is
. Nus is het dus gewoon Ocwb1 bios en met timing op 1T op blauwe sloten en is perfect.
Settings is dus;
285*10 / 133 (150 op Xp via A64Tweaker)/ timings 2.5 3 3 7 1T/ Htt 4x / Vcore Max Bios Standaard / Mem Voltage High / Dynamic Idle Cycle Counter = Enable (A64Tweaker)
Met deze settings is ie dus stabiel.
*EDIT*
Temp van CPU komt amper boven 45 graden, ook na en tijdens 6 uur Gamen, DVD decrypten, en Sandra System Torture.
Mijn systeem is rete stabiel for 24/7 zonder die mod. Ik had hem wel eerst maar dit hielp niet echt, hij reboote ook bij 3 Ghz. Toen maar terug naar standaard volt maar dan op 2.85 Ghz voor 24/7.
Ik had OcwBeta7 geprobeerd maar kwam niet verder dan 2,6 Ghz wat wel heel erg raar is

Settings is dus;
285*10 / 133 (150 op Xp via A64Tweaker)/ timings 2.5 3 3 7 1T/ Htt 4x / Vcore Max Bios Standaard / Mem Voltage High / Dynamic Idle Cycle Counter = Enable (A64Tweaker)
Met deze settings is ie dus stabiel.
*EDIT*
Temp van CPU komt amper boven 45 graden, ook na en tijdens 6 uur Gamen, DVD decrypten, en Sandra System Torture.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 01:30 ]
Daarvan heb ik 2 twee in mijn Silverstone TJ-05 behuizing zitten. Ik kan ze duidelijk horen draaien, maar weet niet of dat door de fangril komt of dat het de fans zelf zijn. Ik wordt in ieder geval niet zo 'weggevblazen' door de hoeveel heid lucht veprlaatsing.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:07:
Deze zijn inderdaad erg goed, maar ook erg duur volgens mij?
Ik ben zelf deze tegengekomen, kun je opvoeren tot 2400RPM en heeft bijna het dubbele aan verplaatsing dan de stock fan. Iemand ervaring met dat merk?
//Edit
Hmnee.. lijkt erop dat dit toch een ander model is. Ik heb maar 7 fanbladen en een ander modelnummer (R1212....)
[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 04-06-2006 12:08 ]
Actic silver is 99% zilver.mad_max234 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:07:
[...]
Bij zilververf dan zakt het zilver naar beneden, en de lak gaat er boven op drijven(daarom moet je echt vlak voor je het gaat gebruiken heel goed schudden).Bij koelpasta zit het door elkaar heen met olie en ander spul dat schijnbaar niet goed genoeg geleid voor deze verbinding.
Kun je me een andere stof advisieren, die je in elke huis hebt
Nee, het bevat 99% puur zilver dat wilt niet zeggen dat de pasta 99% zilver is.Kakulukia schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:51:
[...]
Actic silver is 99% zilver.
Kun je me een andere stof advisieren, die je in elke huis hebt
Van hun site.
En je kan het gewoon solderen dan heb je de beste verbinding, en een soldeerboot heeft elke tweaker .Contains 99.9% pure silver:
Arctic Silver 5 uses three unique shapes and sizes of pure silver particles to maximize particle-to-particle contact area and thermal transfer.
High-Density Thermal Compound
Arctic Silver 5 contains over 88% thermally Conductive filler by weight. In addition to micronized silver, Arctic Silver 5 also contains sub-micron zinc oxide, aluminum oxide and boron nitride particles. These thermally enhanced ceramic particles improve the compound's performance and long-term stability.
Edit/
Ik zie dit net op de site van Artic silver.
Not Electrically Conductive:
Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity.
[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 04-06-2006 14:56 ]
Dat weten we dan ook weer (al denk ik dat je de laatste zelf heb getypt
).
Laat die Vmod maar zitten.
Ik ga nu prime stabiel testen. 294x9 (gamestable, niet primestable).
Heb net een test op 289 gedaan.
[Sun Jun 04 15:27:22 2006]
Self-test 1024K passed!
[Sun Jun 04 15:43:23 2006]
Self-test 8K passed!
[Sun Jun 04 16:00:49 2006]
Self-test 10K passed!
[Sun Jun 04 16:19:11 2006]
Self-test 896K passed!
[Sun Jun 04 16:36:08 2006]
Self-test 768K passed!
[Sun Jun 04 16:53:43 2006]
Self-test 12K passed!
[Sun Jun 04 17:11:04 2006]
Self-test 14K passed!
[Sun Jun 04 17:27:41 2006]
Self-test 640K passed!
[Sun Jun 04 17:45:05 2006]
Self-test 512K passed!
[Sun Jun 04 18:02:45 2006]
Self-test 16K passed!
[Sun Jun 04 18:20:19 2006]
Self-test 20K passed!
[Sun Jun 04 18:36:22 2006]
Self-test 448K passed!
[Sun Jun 04 18:52:21 2006]
Self-test 384K passed!
Komt morgen 2MHz er bij, en kijken of ie dan nog errorless is
Laat die Vmod maar zitten.
Ik ga nu prime stabiel testen. 294x9 (gamestable, niet primestable).
Heb net een test op 289 gedaan.
[Sun Jun 04 15:27:22 2006]
Self-test 1024K passed!
[Sun Jun 04 15:43:23 2006]
Self-test 8K passed!
[Sun Jun 04 16:00:49 2006]
Self-test 10K passed!
[Sun Jun 04 16:19:11 2006]
Self-test 896K passed!
[Sun Jun 04 16:36:08 2006]
Self-test 768K passed!
[Sun Jun 04 16:53:43 2006]
Self-test 12K passed!
[Sun Jun 04 17:11:04 2006]
Self-test 14K passed!
[Sun Jun 04 17:27:41 2006]
Self-test 640K passed!
[Sun Jun 04 17:45:05 2006]
Self-test 512K passed!
[Sun Jun 04 18:02:45 2006]
Self-test 16K passed!
[Sun Jun 04 18:20:19 2006]
Self-test 20K passed!
[Sun Jun 04 18:36:22 2006]
Self-test 448K passed!
[Sun Jun 04 18:52:21 2006]
Self-test 384K passed!
Komt morgen 2MHz er bij, en kijken of ie dan nog errorless is
Lees het zelf maar, en dingen verzinnen doen we hier niet.
Bron artic silver
En bedankt!

Bron artic silver
En bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 04-06-2006 19:29 ]
hmm , >290MHz is niet primestable meer.
289 gaat goed. Zal ik het daarop laten?
komt precies op 2.6GHz uit
Misschien ga ik prime hele nacht openlaten, zodat ik een bewijs heb dat die stabiel is. En ga ik het hele zooi verkopen (upgrade bundel) en koop dan een opteron 144/146. Puur om te overclocken.
289 gaat goed. Zal ik het daarop laten?
komt precies op 2.6GHz uit
Misschien ga ik prime hele nacht openlaten, zodat ik een bewijs heb dat die stabiel is. En ga ik het hele zooi verkopen (upgrade bundel) en koop dan een opteron 144/146. Puur om te overclocken.
ik heb nog een gekeken naar me mem speed en die blijkt maar 180mhz te draaien ipv 233, verder heb ik de mem niet sneller kunnen krijgen. Dus die van jouw draai nog iets sneller. Ik heb me die 233 zeker verbeeld
.

Hahaha, ik wist het.
Op welke timings draai jij 180MHz
ik 2.5-3-3-7-1t
ik 2.5-3-3-7-1t
Laat em dan de hele dag lopen, dan is het een paar graden warmer...Kakulukia schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:31:
ik ook 2.5-3-3-7-t1, als ik de settings lager doe, dan wil windows niet opstartenKakulukia schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:16:
Hahaha, ik wist het.
ik 2.5-3-3-7-1t
ik kom trouwens ook niet hoger dan 280x9=2520. Op die waarde is die game stable. Prime heb ik nog niet gedaan. Het verschil zit in dat jij 289 draai.
[ Voor 23% gewijzigd door _AzN_GhOsT op 05-06-2006 16:53 ]
2.5-3-3-6 wil meestal ook wel lukken, maar je wint er niet veel mee. Zo zijn ze ook veel stabieler.
Heb je flexibility option aan?
Probeer is 290MHz. Want met 289is het primestable bij mij.
Heb je flexibility option aan?
Probeer is 290MHz. Want met 289is het primestable bij mij.
ik heb flex. options al aanstaan en bij 290 wil de mijne niet opstarten, dus misschien is 280 max bij zonder vmod. Ik van alles geprobeerd, zelfs het geheugen en timings nog lager te zetten, zonder suc6.
[ Voor 29% gewijzigd door _AzN_GhOsT op 05-06-2006 20:50 ]
Doe dit
@1.45Volt
flex aan, 8 beats, command rate 1T, alle andere geheugen timings op auto (divider keuze ook op auto laten,wordt automatisch 133).
HTTMultipliers op 800MHz (beide) , 16BIT (beide), Vdimm op high.
Nu booten maar.
@1.45Volt
flex aan, 8 beats, command rate 1T, alle andere geheugen timings op auto (divider keuze ook op auto laten,wordt automatisch 133).
Nu booten maar.
Je hoeft de NB naar SB HTT niet naar 800 terug te zetten, kan je gewoon op 1000 laten staan.Kakulukia schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:41:
Doe dit
@1.45Volt
Nu booten maar.
Het is wel verstandig om alle HTT optie op een vaste waarden te zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 05-06-2006 22:54 ]
Je moet ze allebei doen. Madmax open sisoft en kijk naar mobo info. Jij hebt nu bij nb-sb 300x5=1500.
Dit heeft effect op AGP, niet op pciX.
ow ja,
als ik weet dat mijn geheugen goed is, dan hoef ik toch bij prime95 alleen CPU test te doen toch ?
ow ja,
als ik weet dat mijn geheugen goed is, dan hoef ik toch bij prime95 alleen CPU test te doen toch ?
[ Voor 29% gewijzigd door Kakulukia op 06-06-2006 17:29 ]
Waar vind ik dat onder sisoft? En 1500Mhz HTT zou denk ik niet echt stabiel zijn en die van mijn is al maanden stabiel met deze settings.Kakulukia schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:28:
Je moet ze allebei doen. Madmax open sisoft en kijk naar mobo info. Jij hebt nu bij nb-sb 300x5=1500.
ow ja,
Edit/
Ik kan het echt nergens vinden in sisoft wat mijn htt nb<>sb snelheid is? staat echt niet onder mobo info.
[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 06-06-2006 17:44 ]
Sisoft sandra 2007?
HArdware>>moederbord>> chipset 2.
Staat geen snelheid bij van de HTT bij, en ik gebruik sisoft sandra lite.Kakulukia schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:44:
Sisoft sandra 2007?
Post eens een screenie van jou sisoft want ik kan het echt niet vinden.
We zijn weer toe aan een nieuw topic, zijn al over de 1000e post heen.
[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 5
[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 5
Er staat wel bij chipset 1 en chipset 2 FSB, mischien bedoelen ze daarmee de HT-bus?mad_max234 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:35:
[...]
Staat geen snelheid bij van de HTT bij, en ik gebruik sisoft sandra lite.
[afbeelding]
Ik zie dit topic trouwens volstaan met HTT, maar HTT betekent zover ik weet HyperThreading Technology, en HT is HyperTransport...
Sisoft is idd niet echt duidelijk, maar zo te zien staat de HTT snelheid onder 'Chipset 3', (foutief) als Front Side Bus Speed. (en onder 'Chipset 3 Hub Interface')mad_max234 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:35:
[...]
Staat geen snelheid bij van de HTT bij, en ik gebruik sisoft sandra lite.
[afbeelding]
Onder 'Chipset 2' valt me wel op dat de output-width als 8-bits staat, terwijl input 16 bits is
[ Voor 8% gewijzigd door jeroen__online op 07-06-2006 00:09 ]
Dat heb ik ze al tig keer gezegt, maar het staat nou eenmaal bekent als HTT ook in het Athlon topic en alle ander topic. Ze blijven het maar HTT noemen, ik heb de strijdbijl maar begraven.n-i-x schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:07:
[...]
Er staat wel bij chipset 1 en chipset 2 FSB, mischien bedoelen ze daarmee de HT-bus?
Ik zie dit topic trouwens volstaan met HTT, maar HTT betekent zover ik weet HyperThreading Technology, en HT is HyperTransport...
Het zelfde geld voor MB en MiB leren ze ook niet.
Er is een nieuw topic graag daar posten en deze verder met rust laten.
[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 07-06-2006 00:20 ]
Probleempje:
Ben nu bezig Windows XP SP2 op een Raid 0 partitie te zetten. Heb hiervoor de RAID0 al getest onder mijn oude windows, die werkt prima.
Tijdens installatie van XP via F6 de drivers geladen.. echter, na het instellen als de RAID0 schijf als target + formateren voor windows geeft de installatie de melding dat de drivers voor de RAID0 niet gecopieerd kunnen worden. Dit terwijl ze gewoon op de schijf staan. Heb ze al in de root van A gekopieerd maar dat werkte ook al niet. Anybody?
Heb ik pech met de windows installatie CD?
Ben nu bezig Windows XP SP2 op een Raid 0 partitie te zetten. Heb hiervoor de RAID0 al getest onder mijn oude windows, die werkt prima.
Tijdens installatie van XP via F6 de drivers geladen.. echter, na het instellen als de RAID0 schijf als target + formateren voor windows geeft de installatie de melding dat de drivers voor de RAID0 niet gecopieerd kunnen worden. Dit terwijl ze gewoon op de schijf staan. Heb ze al in de root van A gekopieerd maar dat werkte ook al niet. Anybody?
Heb ik pech met de windows installatie CD?
Waarom is deze niet dicht? en staat er geen linkje naar nieuwe?Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:15:
Post het in de nieuwe topic dude
[rml][ OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 5[/rml] .
Verwijderd
Als je 1 post voor je had gelezen had je het gewetenRed devil schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:24:
[...]
Waarom is deze niet dicht? en staat er geen linkje naar nieuwe?
mad_max234 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:19:
[...]
Dat heb ik ze al tig keer gezegt, maar het staat nou eenmaal bekent als HTT ook in het Athlon topic en alle ander topic. Ze blijven het maar HTT noemen, ik heb de strijdbijl maar begraven.![]()
Het zelfde geld voor MB en MiB leren ze ook niet.
Er is een nieuw topic graag daar posten en deze verder met rust laten.
hallo ik zit met een probleem
ik heb een asrock 939 dual sata 2
met een 3800 x2
alles draaid NOG orgineel
alleen ik heb een probleem
ik draai met een geforce 7300 gsoc van bfg
alleen ik kan niet meer met lime wire werken of met programas van sony ericcson
en volgens mij werken die programmas met flash dus ik dacht het licht aan flash
blijkt niet zo te zijn
wat is het dan
?
ik heb een asrock 939 dual sata 2
met een 3800 x2
alles draaid NOG orgineel
alleen ik heb een probleem
ik draai met een geforce 7300 gsoc van bfg
alleen ik kan niet meer met lime wire werken of met programas van sony ericcson
en volgens mij werken die programmas met flash dus ik dacht het licht aan flash
blijkt niet zo te zijn
wat is het dan
?
JB
nog meer mensen hier die net als ik in DC draaien, alleen waarvan de reepjes verschillende timings hebben? Ik krijg mijn PC3200 geheugen (CL3.0 en CL2.5) niet hoger dan 266 Mhz (zowel in Dual Channel als Single Channel). Ik weet niet wat voor firmware jullie draaien?
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
ik ben er achter gekomen wat het was
ik moest hem dus op 2t zetten
en de uli drivers er op zetten
nu heb ik weer goed beeld en zo
nu is het alleen de vraag hoe ik nou boven die 2.0ghz kom maar dat ga ik uit zoeken
ik moest hem dus op 2t zetten
en de uli drivers er op zetten
nu heb ik weer goed beeld en zo
nu is het alleen de vraag hoe ik nou boven die 2.0ghz kom maar dat ga ik uit zoeken
JB
Psssst... \[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 5
Lees toch eens
Er staat zelfs een paar posts boven die van jullie dat er een nieuw deel uit is!
Lees toch eens
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit topic is gesloten.