[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 4

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.613 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:33:
Morgen komt m'n plankje waarschijnlijk binnen :Y)

Maar ik zit nog te twijfelen, ik heb hier een 5 jaar oud "sound blaster pro live! player! platinum! 5.1 DD"
oid liggen en die vind ik nog altijd een supergeluid geven, maar aan de andere kant de onboard mobo chip heeft 5 jaar de tijd gehad om beter te worden. Nu vraag ik me af welke beter is?
Ik vind mijn soundblaster live value(vandaag weer ingebouwd :+ ) beter klinken dan de ac97 sound, dan moet die van jou zeker beter klinken.

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 20-04-2006 00:20 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen ook dit mooie bordje, alleen heb ik een paar vragen.

Als ik ga overclocken doe ik in de bios de htt op 10(x 2000) en cpu voltage omhoog dan saven, dan overclocked ie wel goed maar elke keer als ik de bios weer inga staat ie weer op auto en zijn die dingen weer terug gezet :X .De rest wat ik heb aangepast blijft aangepast maar deze dingen niet.

Nog een vraagje: Ik zie geen optie in de bios gezien waar je de cpu fan control kunt veranderen of op high ofzo kunt zetten(niet echt handig bij overclocken :D ) en zit er zit geen tempmeter en voltage readings programmaatje bij de utilities...klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 02:24:
Ik heb sinds een paar dagen ook dit mooie bordje, alleen heb ik een paar vragen.

Als ik ga overclocken doe ik in de bios de htt op 10(x 2000) en cpu voltage omhoog dan saven, dan overclocked ie wel goed maar elke keer als ik de bios weer inga staat ie weer op auto en zijn die dingen weer terug gezet :X .De rest wat ik heb aangepast blijft aangepast maar deze dingen niet.

Nog een vraagje: Ik zie geen optie in de bios gezien waar je de cpu fan control kunt veranderen of op high ofzo kunt zetten(niet echt handig bij overclocken :D ) en zit er zit geen tempmeter en voltage readings programmaatje bij de utilities...klopt dit?
Als eerste mag je wel wat meer info geven, we weten niet eens welke processor je hebt. Als dit geen FX-serie is kun je je multiplier niet zomaar omhoog gooien met een beetje extra volts erop :P ...als dit het enige is wat je doet zou ik me eens wat meer gaan verdiepen in het hele gebeuren. Je moet namelijk ook rekening houden met de rest van je onderdelen (Pci/AGP lock, geheugensnelheid/timings, NB-CPU link speed enz.)
En cool&quiet kun je gewoon uitzetten bij CPU config, tenminste in mijn bios wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 19:27:
[...]

Als eerste mag je wel wat meer info geven, we weten niet eens welke processor je hebt. Als dit geen FX-serie is kun je je multiplier niet zomaar omhoog gooien met een beetje extra volts erop :P ...als dit het enige is wat je doet zou ik me eens wat meer gaan verdiepen in het hele gebeuren. Je moet namelijk ook rekening houden met de rest van je onderdelen (Pci/AGP lock, geheugensnelheid/timings, NB-CPU link speed enz.)
En cool&quiet kun je gewoon uitzetten bij CPU config, tenminste in mijn bios wel.
Dat weet ik heus, ik heb een 3700+ sd met 11 x mp, ik heb het probleem dat als ik de mp multiplayer handmatig instel, samen met vcore van processor, dat ie als ik weer opniew opstart t automatisch weer op auto word gezet. zowel de multiplayer als de vcore.
De rest blijft t zelfde maar hij saved m niet op manual op de een of andere manier.

Die dingen die je noemde weet ik ;)

mss een andere bios flashen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:11:
[...]

Dat weet ik heus, ik heb een 3700+ sd met 11 x mp, ik heb het probleem dat als ik de mp multiplayer handmatig instel, samen met vcore van processor, dat ie als ik weer opniew opstart t automatisch weer op auto word gezet. zowel de multiplayer als de vcore.
De rest blijft t zelfde maar hij saved m niet op manual op de een of andere manier.

Tja dat was wel een beetje moeilijk uit je bericht op te maken, vond t al zo vaag :P
Maar misschien moet je een keer zo'n OCW beta bios proberen? wel een appart probleem als ik dat zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het bordje is binnen en het voldoet heel goed. Rockstable, ben hem nu nog aan het undervolten, straks natuurlijk andersom })

Heb alleen dat de Vcore uit het bios en de Vcore uit diverse windows progsels niet over éénkomt. Ik heb bios v1.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:11:
[...]

Probeer een een ander batterij (knoopcell), het lijkt erop dat je battarij gewoon leeg is.
Je save toch wel met F10 als je uit de bios gaat?(of gewoon save)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is opgelost door bios 1.6 te flashen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Een vraagje (niet echt met overclocken te maken).

Kan je bij dit moederbord in de BIOS instellen dat je met bijvoorbeeld de Enter knop de pc aanzet.
Zo ja, hoe heet deze functie dan.

Ik kan dit namelijk nergens vinden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Net een EAX800XL gekocht, leuke upgrade :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Bertus schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:17:
Net een EAX800XL gekocht, leuke upgrade :)
oké hier voor een agp? en hoe zijn de prestatie van de pci-e poort?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
mad_max234 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:28:
[...]

oké hier voor een agp? en hoe zijn de prestatie van de pci-e poort?
Nee PCIe ik had hiervoor een AGP 9800 Pro @ XT

Over het algemeen draait het gwoon veel beter :P hogere fps enzo

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ik bedoelde ook je oude kaart. ;)
Maar heb je je kaart al vergeleken met een ander pcie x800xl op een gelijk systeem.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
mad_max234 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:48:
Ik bedoelde ook je oude kaart. ;)
Maar heb je je kaart al vergeleken met een ander pcie x800xl op een gelijk systeem.
Nee, eigenlijk niet :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand hier misschien even op zijn moederbord kijken en mij vertellen of het normaal is dat er onder het 2e blauwe geheugenslot een Mosfet opzettelijk is weggelaten? Dan weet ik tenminste zeker dat het zo hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:49:
Kan iemand hier misschien even op zijn moederbord kijken en mij vertellen of het normaal is dat er onder het 2e blauwe geheugenslot een Mosfet opzettelijk is weggelaten? Dan weet ik tenminste zeker dat het zo hoort...
Ja dat hoor, daar kan je de vdimm mod doen. ;)

LoL, jij maar denken dat er een onderdeeltje vanaf gevallen was.

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 23-04-2006 15:06 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:49:
ja, dat is bij mij ook zo, er zijn er 2 op gesoldeerd en 1 zilver plaatje is leeg. (toch handig, zo'n doorzichtige acryl-behuizing B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das wel een opluchting om te horen jah :P

Elke keer als ik ernaar keek leek het wel weer iets boller te staan (zeker verbeeld) dus dacht dat ik maar beter ff kon vragen voor de zekerheid, tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 00:19:
[...]

Ik vind mijn soundblaster live value(vandaag weer ingebouwd :+ ) beter klinken dan de ac97 sound, dan moet die van jou zeker beter klinken.
Nou om hier maar weer even op terug te komen, ik ga m'n oude soundblaster live! player! ..adem... platinum! 5.1 DD ook weer installeren. :D

Niet direct omdat ik het geluid veel minder vindt van de onboard chip, maar ik heb af en toe slowdowns in het geluid als bij een spel de level wordt geladen.
Ook kunnen me boxen minder hard, ze kunnen nog steeds wel te hard voor je oren, maar toch geeft dit aan dat de soundblaster een duidelijker signaal gaf.

Verder ben ik meer dan content met het bord. :P Ik heb zelfs al mijn venice 3000+ (1800 MHz) op 2200/2300Mhz gehad en dat op 1.35 volt :D en dat voor een E3 :o Maar er zit uiteraard veel meer in.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
past die artic freezer 64 pro ook op dit bord?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup, afgelopen week nog ingebouwd. Past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
ok tnx

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ziet t er bij mij uit (toevallig vanmiddag ff snel fototje genomen), let niet op de bekabeling, komt nog een nieuwe voeding in :P

Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/3302/p10103715fw.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 14:53
Misschien beetje off-topic, maar het is toch echt een specifieke vraag over dit bordje, dus stel ik het maar hier... ;)

Simpel gezegd: Mijn usb2.0 poorten werken niet op 2.0 snelheid. Ik heb bios 1.50, en in de Bios alledrie de optie's betreffende usb op enable gezet. De drivers zijn gedownload via SP2.

Nu staan er onder systeembeheer enkel 4 usb-hoofdsubs, en 3 'ali pc naar usb open host controller'.

Nu wil mijn usb2.0 stick met geen mogelijkheid op 2.0 snelheid werken, gaat gewoon té traag.

Nu zijn het waarschijnlijk de drivers, maar deze kan ik alleen vinden voor me/2000. En aangezien het bij jullie wel allemaal gewoon lijkt te werken... Wat zie ik hier over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok heb nu de venice 3000+ @ 2430 :D
Zelfs mijn 2 gb aan kingston value ram klokken lekker mee tot 220 MHZ, daarboven heb ik ze terug gezet tot ddr333, en het asrock mobo'tje gooit ze standaard al op cas 2.5 :o

MAAR wat ik ook doe met de Vcore, volgens CPU-z maakt het niks uit. vcore blijft 1.4 volt.
Ook als ik hem in het bios bijv instel op 1.2 maar ook op 1.4.
Dit vind ik wel vreemd.
In het bios kan je ook de voltage's real-time volgens en als ik dan bijv. de vcore op 1.2 zet dan geeft hij 1.222 tot 1.229 aan, dat lijkt er dus meer op. Ook kan mijn processor op 1.1 volt draaien, daar onder niet meer, echter in windows is het nog steeds 1.4 volt.

Er zijn geen Voltmods uitgevoerd met dit bord. Weet iemand waar dit aan ligt?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Er is weer een nieuw ocwb bios (beta7) voor de mensen die hem nog niet hadden gezien.

Deze heeft geen 274mhz cap. _/-\o_ ga hem morgen ff proberen.

link

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:21:
Er is weer een nieuw ocwb bios (beta7) voor de mensen die hem nog niet hadden gezien.

Deze heeft geen 274mhz cap. _/-\o_ ga hem morgen ff proberen.

link
Vet, maar weetje ook op welke bios van Asrock deze gebaseerd is?
Kan er niks over vinden op OCW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:50:
[...]

Vet, maar weetje ook op welke bios van Asrock deze gebaseerd is?
Kan er niks over vinden op OCW
Hij heeft alle mogelijkheden van 1.7 dan is hij is gebaseerd op 1.7 of een later bios die nog uit moet komen.
Een gast op ocw heeft deze bios opgestuurd gekregen van asrock als ik het goed begrepen heb.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

mad_max234 schreef op maandag 24 april 2006 @ 02:13:
[...]

Hij heeft alle mogelijkheden van 1.7 dan is hij is gebaseerd op 1.7 of een later bios die nog uit moet komen.
Een gast op ocw heeft deze bios opgestuurd gekregen van asrock als ik het goed begrepen heb.
ik heb zojuist even het topic op ocw doorgelezen, lijkt idd op 1.7 gebaseerd maar men spreekt ook van een (waarschijnlijk andere) BIOS van Asrock zelf zonder de 274Mhz HTT limiet (een versie 1.71 had een user het over).
De ervaringen over deze 'ocwb7' BIOS zijn wisselend, sommige mensen hebben wat problemen met memorytimings en -dividers, bij anderen lostte ie cold boot-problemen op. Ik ga 'm zelf nog niet proberen, maar ben uiteraard wel benieuwd naar jullie ervaringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
jeroen__online schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:09:
[...]

ik heb zojuist even het topic op ocw doorgelezen, lijkt idd op 1.7 gebaseerd maar men spreekt ook van een (waarschijnlijk andere) BIOS van Asrock zelf zonder de 274Mhz HTT limiet (een versie 1.71 had een user het over).
De ervaringen over deze 'ocwb7' BIOS zijn wisselend, sommige mensen hebben wat problemen met memorytimings en -dividers, bij anderen lostte ie cold boot-problemen op. Ik ga 'm zelf nog niet proberen, maar ben uiteraard wel benieuwd naar jullie ervaringen ;)
Dat topic had ik ook ff doorgelezen die 1.71 is een andere bios dan de ocwb7 (gemodde 1.7).
Ik ga hem nu ff testen je hoor het wel zo.

edit/
Hij werkt prima geen lock op 274Mhz, ik heb ook geen last meer van 1T bug zonder dat ik daar A64 tweaker voor nodig heb. hoop dat dat ook zo blijft wat een gast op ocw had ook geen last meer van 1T bug maar naar een week had hij er wel weer last van. 8)7
De voltmod werkt ook nog gewoon dit is mijn nieuwe bios. _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door mad_max234 op 24-04-2006 13:53 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog even. Aangezien mijn venice niet zo veel zin meer heeft na een HTT van 270 heeft het toch niet zo veel zin :P . Misschien dat die vcore mod wonderen doet? Ik heb namelijk foute berekeningen in pifast en errors in prime95 bij een HTT van 274.

Ik kan alleen nog steeds niet goed de vcore uitlezen in windows. Zou een biosupdate hier ook tegen helpen? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Waarmee lees je de vcore uit? misschien ff het proggie update naar de laatste versie.

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 24-04-2006 16:03 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:02:
Waarmee lees je de vcore uit? misschien ff het proggie update naar de laatste versie.
cpu-z en fanspeed, moet goed zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:26:
[...]

cpu-z en fanspeed, moet goed zijn toch?
Welke waarde krijg je dan en welke waard heb je ingesteld in de bios? nog een laatste vraag wel versie gbruik je?en probeer cpu-z 1.33.1 eens.Je kan altijd de ocwb7 ff proberen hij werkt hier erg goed, ik heb ook een 5% beter 3dmark05 score dan met de ocwb1.

[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 24-04-2006 17:55 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de OCWB7 bios ook ff snel geflashed en ik moet zeggen dat ie echt top werkt tot nu toe, met geen andere bios haalde ik een hogere HTT dan 280, met deze draai ik ff voor de gein 9x300.
Ik dacht dat er iets mis was met men mobo, toch niet dus.

Ik weet niet waar deze bios vandaan komt maar goed werk geleverd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:12:
Ik heb de OCWB7 bios ook ff snel geflashed en ik moet zeggen dat ie echt top werkt tot nu toe, met geen andere bios haalde ik een hogere HTT dan 280, met deze draai ik ff voor de gein 9x300.
Ik dacht dat er iets mis was met men mobo, toch niet dus.

Ik weet niet waar deze bios vandaan komt maar goed werk geleverd! _/-\o_
Mooi, had je last van 1T bug en heb je er nu nog last van?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:23:
[...]

Mooi, had je last van 1T bug en heb je er nu nog last van?
Ik had geen last van de 1T bug :)

Draai nu 8x335 superstabiel :P

Overigens als deze bios van Asrock komt, mogen de grotere bedrijven wel voorbeeld nemen van de support!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:24:
[...]

Ik had geen last van de 1T bug :)

Draai nu 8x335 superstabiel :P

Overigens als deze bios van Asrock komt, mogen de grotere bedrijven wel voorbeeld nemen van de support!
Gaat lekker ik zit met 300x9 aan mijn max van de cpu, heb nog niet geprobeerd met eem multi van 8x.
Welke bios had je hier voor? ik heb namelijk ook een 3d boost gekregen tegen over de ocwb1. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte altijd de 1.6 bios, OCWB 1+2 haalden niet veel uit, ik draaide altijd 10x270, dus ook niet echt de behoefte gehad om een andere bios te flashen. Heb wel veel gekloot met de OCWB 1+2+3+4+5 maar geen 1 werkte fatsoenlijk ;)

Ik moet nog 3D tests proberen, results lees je wel >:)

Beetje te haastig geweest met het roepen van een ''goede'' bios

- 9x300, de geheugen op 100 rondje 3DMARK01 stabiel, zodra ik alleen het geheugen op 133 zet start hij niet eens op. Ook niet als ik bijv. 10x250@133/166 draai

Erg vaag :X

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Laatst online: 10-09 20:36
Heerlijk deze bios!! _/-\o_
Eindelijk kan ik hoger dan 240 HT bus!
Tot nu toe 260 mhz zonder probleem, kan ik eindelijk verder clocken :9~ .
Wel vaag dat ik na het flashen eerst me bios moest resetten voordat hij wou booten maja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
bajaking schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:26:
Wel vaag dat ik na het flashen eerst me bios moest resetten voordat hij wou booten maja.
Had je last van de 1T bug en heb je er nu nog last van.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bajaking schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:26:
Start hij gewoon op als je de mem dividers 133/166 gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:36:
[...]

Bij mijn werkt de 166 en de 133 gewoon goed en met de zelfde timing als met ocwb1.
Kijk de timing en ander settings ff goed na.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:38:
[...]

Bij mijn werkt de 166 en de 133 gewoon goed en met de zelfde timing als met ocwb1.
Kijk de timing en ander settings ff goed na.
Alle overige instellingen is exact hetzelfde als wanneer ik de 100/133 divider gebruik.

Maarjah draai nu weer mijn probleemvrije 1.6 bios ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:53:
[...]

Welke waarde krijg je dan en welke waard heb je ingesteld in de bios? nog een laatste vraag wel versie gbruik je?en probeer cpu-z 1.33.1 eens.Je kan altijd de ocwb7 ff proberen hij werkt hier erg goed, ik heb ook een 5% beter 3dmark05 score dan met de ocwb1.
Ik gebruik die versie al. Als de multiplier op 5x staat (Cool 'n Quiet) dan is de vcore 1,312, als de multiplier 9x is, dan schommelt de vcore tussen de 1,408 en 1,440 volt. En het maakt absoluut niet uit wat voor vcore ik gebruik. Ik heb van 1.150 tot 1.450 geprobeerd in het bios maar volgens die cpu-z ed. maakt het niks uit.

Maar ja zal dat bios dan maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:36:

Ja, 100/133/166/200 werkt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:45:
[...]

Ik gebruik die versie al. Als de multiplier op 5x staat (Cool 'n Quiet) dan is de vcore 1,312, als de multiplier 9x is, dan schommelt de vcore tussen de 1,408 en 1,440 volt. En het maakt absoluut niet uit wat voor vcore ik gebruik. Ik heb van 1.150 tot 1.450 geprobeerd in het bios maar volgens die cpu-z ed. maakt het niks uit.

dat is normaal volgens mij, hij doet pas (en dan alleen constant) het handmatig gekozen voltage als je CnQ uitzet. Jammer maar helaas, het is nu eenmaal geen OC'n'Quiet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:45:
[...]

Je wilt c&q gebruiken? of begrijp ik je verkeerd? dan moet je wel het een het ander instellen en vcore op auto zetten en windows instellen op "minimaal energiegebruik".

en dat van je vcore schommelt is normaal.bij mijn schommelt het tusen 1.586 en 1.60 soms zelfs iets lager.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 24-04-2006 22:30 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nu geeft ie wel de juiste Vcore aan. Ik dacht dat cool 'n quiet alleen de mp terug zette.

Nu doet ie het dus goed :Y)

En nu dus wel rockstable met de juiste Vcore, draait nu op 274*9=2,466 Ghz :9~
Nu loont het natuurlijk wel om het bios te flashen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mensen met 1T bug (of juist geen last meer van 1T bug) en die de ocwb7 geflasht hebben, kan je dat dan ff melden.
Want volgens mijn is de 1T bug er ook uit maar ik wil graag nog een paar bevestingen voor ik het in de TS zet.

Ik werk van de week de TS toch ff bij met de nieuwe biossen en er kan wat oude info uit.

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 25-04-2006 00:51 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ik heb 4x 512 mb geheugen, at werkt toch niet op 1T?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Ik heb geen last meer van de 1T bug sinds bios 1.7, nu met ocwb7 ook niet.
Mijn geheugen heb ik trouwens in bankje 3 en 4 zitten.
Bertus schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 07:48:
ik heb 4x 512 mb geheugen, at werkt toch niet op 1T?
Nopes

[ Voor 40% gewijzigd door bajaking op 25-04-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
bajaking schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:44:
Ik heb geen last meer van de 1T bug sinds bios 1.7, nu met ocwb7 ook niet.
Mijn geheugen heb ik trouwens in bankje 3 en 4 zitten.

[...]

Nopes
Mooi dan zit er een fix in 1.7 bedankt. :Y)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor mijn configuratie is het een ideaal bordje, als ik de reviews lees wil ik het bord graag kopen, niets dan positieve commentaar (na cold boot issue bios fix)!

Maar verschillende forums geven een heel ander (negatief) beeld. Ik lees dikwijls "spontane reboot", "crashes", "rock stable slechts 1 spontane reboot per week", ...

Kan iemand me verduidelijken hoe het nu eigelijk zit met de stabiliteit? Mijn epox 8RDA met 2500+ reboot nooit, zo moet dat zijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
poing schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:02:
Voor mijn configuratie is het een ideaal bordje, als ik de reviews lees wil ik het bord graag kopen, niets dan positieve commentaar (na cold boot issue bios fix)!

Maar verschillende forums geven een heel ander (negatief) beeld. Ik lees dikwijls "spontane reboot", "crashes", "rock stable slechts 1 spontane reboot per week", ...

Kan iemand me verduidelijken hoe het nu eigelijk zit met de stabiliteit? Mijn epox 8RDA met 2500+ reboot nooit, zo moet dat zijn vind ik.
Ligt toch echt aan die gasten daar dan, want ik heb in geen tijden(5 maanden) een reboots meer gehad.
En de 1T bug is gefixed en coldboot issue, hij is echt 100% stabiel.

Hij staat hier ook bijna 24/7 aan vaak staat hij dikke 2 a 3 weken aan, voor ik hem maar weer eens een nachtje uitzet. :9

Hij was ook alleen niet stabiel omdat er een 1T bug in de bios zat, verder was hij al 100% stabiel.

edit/
Ik kan ook weer 50Mhz :P hoger klokken echt een super bios de beste tot nu toe. hulde aan de geen die de bios heeft aangepast. :Y)

[ Voor 37% gewijzigd door mad_max234 op 25-04-2006 14:45 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze nieuwe OCW bios doet het ook heerlijk hier.
- 100 Mhz hoger cpu.
- 1 T bug weg, werkt perfect nu.
- En niet meer die soms verkeerde boots van OCWbeta2.
- pifast nu 45 sec / was 48 sec.
- super pi nu 32 / was 35 sec (1M bereken).

AMD 3700 @ 2700 Mhz nu, meer volt nodig.
PC 3200 Twinmos @ 193 Mhz :X Kan nog niet de perfecte divider vinden ( ook nog niet echt over nagedacht )

Maar zeker een verbetering deze bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde ik net trots een screen posten van mijn vcore, hij liep al 2 uur met prime95 stabiel op 1.100 volt, crasht ie net :'(
Nou ja 1.125 moet wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:40:
Deze nieuwe OCW bios doet het ook heerlijk hier.
- 100 Mhz hoger cpu.
- 1 T bug weg, werkt perfect nu.
- En niet meer die soms verkeerde boots van OCWbeta2.
- pifast nu 45 sec / was 48 sec.
- super pi nu 32 / was 35 sec (1M bereken).

AMD 3700 @ 2700 Mhz nu, meer volt nodig.
PC 3200 Twinmos @ 193 Mhz :X Kan nog niet de perfecte divider vinden ( ook nog niet echt over nagedacht )

Maar zeker een verbetering deze bios.
Heb je dat a64Tweaker al gebruikt? Staat in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:53:
[...]

Heb je dat a64Tweaker al gebruikt? Staat in de OP.
Ja, al gebruikt. Maar moet gewoon effe kijken hoeveel mijn mem aan kan met 1T, want met 2T kan hij een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Isaja schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:41:
Misschien beetje off-topic, maar het is toch echt een specifieke vraag over dit bordje, dus stel ik het maar hier... ;)

Simpel gezegd: Mijn usb2.0 poorten werken niet op 2.0 snelheid. Ik heb bios 1.50, en in de Bios alledrie de optie's betreffende usb op enable gezet. De drivers zijn gedownload via SP2.

Nu staan er onder systeembeheer enkel 4 usb-hoofdsubs, en 3 'ali pc naar usb open host controller'.

Nu wil mijn usb2.0 stick met geen mogelijkheid op 2.0 snelheid werken, gaat gewoon té traag.

Nu zijn het waarschijnlijk de drivers, maar deze kan ik alleen vinden voor me/2000. En aangezien het bij jullie wel allemaal gewoon lijkt te werken... Wat zie ik hier over het hoofd?
Kickje dan maar.... hoop dat iemand me verder kan helpen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik zie zojuist dat op de Asrock website BIOS 1.80 is verschenen, met als release notes:
Update AM2 CNQ algorithm.
:)
ik ga zo eerst toch de ocwb7 BIOS proberen, na de goeie reacties die ik hier heb gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Isaja schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:44:
[...]

Kickje dan maar.... hoop dat iemand me verder kan helpen :9
Wat staat er bij jou onder "apparaatbeheer" en dan onder "universal serial bus controller"?

Dit moet er staan "usb 2.0 root hub" samen met "ULi pci to usb Enhanced Host Controller"

En wat staat er onder "usb-controllers"?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:09
een mat van mij heeft dit bord ook, als ik het goed begrijp moeten de geheugen dimm's in slot 1+2 om dual channel te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
__xeno__ schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:35:
een mat van mij heeft dit bord ook, als ik het goed begrijp moeten de geheugen dimm's in slot 1+2 om dual channel te draaien?
1+2 of 3+4 Of alle bankjes gevuld dan draait het bord in dual channel.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:09
mad_max234 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:36:
[...]

1+2 of 3+4 Of alle bankjes gevuld dan draait het bord in dual channel.
thanx, ik kreeg dual channel maar neit aan de praat op zijn machine }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
__xeno__ schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:39:
[...]

thanx, ik kreeg dual channel maar neit aan de praat op zijn machine }:O
Waarom denk je dat het niet werkt dan?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:11:
[...]

Waarom denk je dat het niet werkt dan?
Normaal gesproken moest je een slot open laten tussen de modules om dual channel te draaien, was ook nieuw voor mij toen ik dit bord had gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
mad_max234 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:21:
[...]

Wat staat er bij jou onder "apparaatbeheer" en dan onder "universal serial bus controller"?

Dit moet er staan "usb 2.0 root hub" samen met "ULi pci to usb Enhanced Host Controller"

En wat staat er onder "usb-controllers"?
Onder aparaatbeheer staat dus geen "universal serial bus controller"?.... :P

Er staat alleen "usb-controllers"
- Ali Pci naar usb-open host controller (3x)
- Standard Enchanced Pci naar usb host controller
- Usb hoofdsub (4x)

Ook niet als ik verborgen aparaten weergeef... ben benieuwd wat er fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Ik heb vandaag een Arctic freezer 64 pro gekocht en op me mobo gedrukt, prima ding maar nu wordt me northbridge nogal heet (ik schat zo´n 50 graden, in ieder geval kan ik niet heel erg lang me vingers erop houden :|, onder full load wordt hij nog heter). Me oude koeler (zalman 7000cu) blies er zacht overheen zodat hij lekker fris bleef maar deze dus niet.
Hoe warm wordt die northbridge bij jullie ongeveer?

@Isaja,

Gebruik je XP service pack 2? Daar zit de usb 2.0 driver in, miss dat het daaraan ligt......

[ Voor 13% gewijzigd door bajaking op 25-04-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Isaja schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:44:
[...]

Onder aparaatbeheer staat dus geen "universal serial bus controller"?.... :P

Er staat alleen "usb-controllers"
- Ali Pci naar usb-open host controller (3x)
- Standard Enchanced Pci naar usb host controller
- Usb hoofdsub (4x)

Ook niet als ik verborgen aparaten weergeef... ben benieuwd wat er fout zit.
das een taal-verschil, sherlock :o
de 'Standard Enhanced Pci naar usb host controller' geeft aan dat je systeem wel USB 2.0 capabel is (dus software-matig is het in orde). Werkt de USB stick op een andere pc wel op USB2.0 snelheid? (sneller dan 1MB per seconde, that is)
Ik neem aan dat je Service pack 1 of hoger draait van Windows XP, vanaf SP1 heeft Winxp pas usb2 support meen ik. Je kunt proberen de apparaten onder 'USB controllers' in apparaatbeheer te verwijderen en opnieuw te laten installeren (opnieuw opstarten en ze worden weer herkend en geinstalleerd als het goed is), dan kun je er zeker van zijn dat Windows niet het probleem is!
Daarnaast neem ik ook aan dat je niet gebruik maakt van een 'externe' USB aansluiting t.o.v. het moederbord, maar je stick direct achterop (desnoods met een kort verlengkabeltje) het moederbord prikt, zo nee, dan kan daar ook nog een probleem schuilen. Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bajaking schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:17:
Ik heb vandaag een Arctic freezer 64 pro gekocht en op me mobo gedrukt, prima ding maar nu wordt me northbridge nogal heet (ik schat zo´n 50 graden, in ieder geval kan ik niet heel erg lang me vingers erop houden :|, onder full load wordt hij nog heter). Me oude koeler (zalman 7000cu) blies er zacht overheen zodat hij lekker fris bleef maar deze dus niet.
Hoe warm wordt die northbridge bij jullie ongeveer?

@Isaja,

Gebruik je XP service pack 2? Daar zit de usb 2.0 driver in, miss dat het daaraan ligt......
Ik heb ook een Arctic Freezer 64 pro, en ik kan hem soms niet eens blijven vasthouden en ik heb best een hoge pijngrens :X :+
Maar ik ga de koeler van de arctic er afslopen (maakt me toch te veel herrie) en dan probeer ik er een 120mm zo voor te positioneren dat hij de northbridge ook een beetje meeneemt.

Ik had zonet al even een koelertje er voor gehouden en binnen een paar seconden was de heatsink al veel minder warm. Een beetje airflow er langs is dus genoeg.

Ook las ik ergens dat de heatsink er van uit de fabrik erg belabberd is opgezet (slechte koelpasta) en waarschijnlijk is de boel ook niet gepolijst.

De southbridge mag er trouwens ook zijn qua warmte, maar minder dan de NB.

Edit: Prik ik net even een temperatuur sensor tussen de heatsink, staat de temperatuur als snel op 46,5 graden Celsius en dan is de case open. Hoe heet moet de chip dan wel niet zijn? Het bios zegt 32 graden, maar natuurlijk :z

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
@Jeroen,

Mr. Holmes doet nu pas dik een jaar zijn engelstalige studie.. :Y) Had al zo'n gevoel, haha.

Ik heb alle update's, ook SP2. Maar het is wel zo dat ik alle hardware geïnstaleerd heb voor de update's van windows, dus ook SP2. Dus de drivers zullen waarschijnlijk gewoon te oud zijn, stom dat ik daar niet aan gedacht heb.

Ik zal ze er wel vanaf gooien, opnieuw opstarten, en dan laat ik julli wel weten of het gelukt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even terug te komen op de hete NB:

Ik heb nu buiten mijn kast even provosorisch een 80mm fan @ 7 volt gezet, deze staat gericht op de NB en een beetje op de SB. De fan staat dus op 20cm afstand(!) en nu is de temperature van de Nothbridge (van buiten afgemeten, sensor tussen de ribben) van 46,5 graden naar 35 graden gegaan! De heatsink is nu niet meer dan lauw, de SB ook niet. Dus een beetje airflow kan veel goeds doen.

Misschien maar eens een duct maken van de 120 mm die straks toch wat langs de arctic blaast, maar ik zit meer te denken aan een beugel à la de zalman 6500 en daar een fannetje aanhangen.
Deze bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00031040.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Ik heb er een NB47J met een beetje AS5 en op de southbridge een NB32K met AS5.

Een beetje arflow doet wonderen idd, ik zal er effen een temp sensor op plakken.
Echt geweldig koelen vind ik die freezer niet, geluid valt ook een beetje tegen maja.
Ik denk dat ik er ook maar een 12 cm fan op plak, ben ik direct van die hete nb af.

Hmm, temp sensor zegt 56 graden (idle)

[ Voor 6% gewijzigd door bajaking op 25-04-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bajaking schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:00:
Ik heb er een NB47J met een beetje AS5 en op de southbridge een NB32K met AS5.

Een beetje arflow doet wonderen idd, ik zal er effen een temp sensor op plakken.
Echt geweldig koelen vind ik die freezer niet, geluid valt ook een beetje tegen maja.
Ik denk dat ik er ook maar een 12 cm fan op plak, ben ik direct van die hete nb af.
Als jij dan met die heatsinks en AS5 ook van die hete koelers hebt, dan valt de kwaliteit van de standaard heatsinks misschien toch wel mee.

En ik ben met je eens dat de Arctic best veel geluid maakt. Ze kunnen het mooi vertellen met hun 0,8 sone en ophangingsrubbertjes, maar bij mij komt er straks een silenX boven te hoveren! >:)

En ja, temperatuur vind ik wel goed, het schommelt bij mij tussen de 34 en 40 graden (dan ge-oc-ed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bajaking schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:00:
Hmm, temp sensor zegt 56 graden (idle)
Ik meet dus minder met een stock koeler. Hoe meet jij dan? Ik heb de sensor van een weerstation tussen de koelribben gehangen, misschien zit jij dichter bij de kern van het blok?
Anders zou je zeggen dat je die koeler misschien niet helemaal goed hebt zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Ik heb een sensor van me fancontroller in het midden er tussen gedrukt, dus op de bodem van de koeler. Misschien dat ik toch maar weer de standaard koeler erop ga zetten, bij de nb47 zitten die finnetjes ook dichter bij elkaar dan bij de stock koeler. Misschien dat het daaraan ligt.
Standaart koeler vind ik trouwens ook mooier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je zou zeggen dat die zalman's beter koelen :?

Heb je die plastic pennetjes trouwens moeten slopen om de heatsinks er af te halen?

Zonde van het AS5 om ze er af te halen trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmmz... was ik net van plan die Arctic te kopen omdat-ie zo stil is, zeggen er al 3 mensen dat-ie herrie maakt ;(

Dan maar weer op zoek naar een ander idee voor de koeler :P
(Gelukkig had ik onverwachte kosten deze maand, anders had ik hem vandaag besteld, samen met dit bordje :X )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Nee, pinnetjes kun je gewoon samenknijpen en dan springen ze los.
Ik heb nog wel een stil 40 mm fannetje wat ik er anders wel op kan plakken, maar ik denk dat ik de freezer maar eens ga modden met een 12 cm fan.
anandus schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:33:
Hmmmz... was ik net van plan die Arctic te kopen omdat-ie zo stil is, zeggen er al 3 mensen dat-ie herrie maakt ;(

Dan maar weer op zoek naar een ander idee voor de koeler :P
(Gelukkig had ik onverwachte kosten deze maand, anders had ik hem vandaag besteld, samen met dit bordje :X )
Valt op zich heel erg mee hoor met de herrie! Hij is stiller dan me vorige zalman 7000cu maar hij koelt ook iets minder (bij mij dan). Hij is in ieder geval wel waar voor je geld.

[ Voor 59% gewijzigd door bajaking op 25-04-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is ie juist niet stiller dan een zalman (welliswaar p4), hij draait bij mij ook 2300 RPM, weet niet hoe dat bij jullie is?

Maar je hebt de arctic al voor 16 euro. Het ging mij ook meer om de grote koelblok met heatpipes. Ja je kan ook een scythe ninja kopen, maar die is veel duurder, welliswaar passief gekoelt, maar daar moet je dan ook wel vlakbij een ventilator hebben hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:22:
[...]

Ik heb ook een Arctic Freezer 64 pro, en ik kan hem soms niet eens blijven vasthouden en ik heb best een hoge pijngrens :X :+
Maar ik ga de koeler van de arctic er afslopen (maakt me toch te veel herrie) en dan probeer ik er een 120mm zo voor te positioneren dat hij de northbridge ook een beetje meeneemt.

Ik had zonet al even een koelertje er voor gehouden en binnen een paar seconden was de heatsink al veel minder warm. Een beetje airflow er langs is dus genoeg.

Ook las ik ergens dat de heatsink er van uit de fabrik erg belabberd is opgezet (slechte koelpasta) en waarschijnlijk is de boel ook niet gepolijst.

De southbridge mag er trouwens ook zijn qua warmte, maar minder dan de NB.

Edit: Prik ik net even een temperatuur sensor tussen de heatsink, staat de temperatuur als snel op 46,5 graden Celsius en dan is de case open. Hoe heet moet de chip dan wel niet zijn? Het bios zegt 32 graden, maar natuurlijk :z
Mijn AC freezer kan ik makelijk vast houden hij is bijna koud van boven.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:04:
[...]

Mijn AC freezer kan ik makelijk vast houden hij is bijna koud van boven.
We hadden het ook over de northbridge die warm was, het staat een beetje verwarrend in die post ;)
De arctic is inderdaad ijs koud :D

Ik heb net ook even dat OCW beta7 bios gedownload, had geen problemen met 1.5, maar wilde de hogere HTT proberen. Ik ging gelijk van 274 naar 290, maar dat wou die niet, straks dus nog even wat uitproberen.
Maar het is niet voor niets geweest,
nu zet ie met cool 'n quiet eindelijk de vcore terug naar 1.1, eerst niet, en als mijn processor op 1800 ingesteld was, was dat met 1.5 bios tussen de 1798 en 1810 daadwerkelijk, nu is het precies 1800 :o

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag van OCW1/2 naar 1.71 gegaan.. en perfect!
Geen last van de welbekende1T bug atm, 300HTT gaat ook nog perfect en zelfs de pencil vmod werkt nog :).

Op het moment is m'n ddr booster helaas stuk, vandaar dat m'n divider nu op 133 staat ipv 166. Of 1t ook nog werkt op die snelheid? We zullen 't binnenkort zien.. het geheugen kan 't iig aan.

Fijn bordje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een paar (domme?) vraagjes (ik kom van een Intel systeem af :P):
1T enzo, is dat de cas latency van het geheugen?
Wat is de 'ddr-booster'?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Nou ja!

Dacht ik zojuist mijn niet werkende usb 2.0-poorten probleem opgelost te hebben door onder beheren--> aparaatbeheer alle usb poorten te verwijderen, en daarna opnieuw op te starten.....

Tsja... Hij detecteerde nieuwe hardware, instaleerde deze opnieuw, en uiteindelijk.. zit ik weer met precies hetzelfde probleem, aangezien hij weer drivers instaleerd van juli 2001 :(

Geen teken van 2.0 herkenning. Precies hetzelfde probleem heb ik overigens met mijn linksys pci-kaarten; Als ik deze verwijder, opnieuw opstart, en wil instaleren met de laatste drivers, instaleerd hij gewoon weer de oude drivers die hij voorheen al gebruikte. Met updaten zegt hij dan ook dat de gekozen (nieuwe) drivers geen verbetering zijn, dus niet geinstaleerd kunnen worden... :P

Ik doe dus iets fout, maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 00:44:
Vandaag van OCW1/2 naar 1.71 gegaan.. en perfect!
Geen last van de welbekende1T bug atm, 300HTT gaat ook nog perfect en zelfs de pencil vmod werkt nog :).

Op het moment is m'n ddr booster helaas stuk, vandaar dat m'n divider nu op 133 staat ipv 166. Of 1t ook nog werkt op die snelheid? We zullen 't binnenkort zien.. het geheugen kan 't iig aan.

Fijn bordje ;)
Ik denk dat 1T gewoon gaat werken mijn geheugen loopt op 243Mhz(ddr 486Mhz) op 1T nu zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 26-04-2006 11:22 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Isaja schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:43:
Nou ja!

Dacht ik zojuist mijn niet werkende usb 2.0-poorten probleem opgelost te hebben door onder beheren--> aparaatbeheer alle usb poorten te verwijderen, en daarna opnieuw op te starten.....

Tsja... Hij detecteerde nieuwe hardware, instaleerde deze opnieuw, en uiteindelijk.. zit ik weer met precies hetzelfde probleem, aangezien hij weer drivers instaleerd van juli 2001 :(

Geen teken van 2.0 herkenning. Precies hetzelfde probleem heb ik overigens met mijn linksys pci-kaarten; Als ik deze verwijder, opnieuw opstart, en wil instaleren met de laatste drivers, instaleerd hij gewoon weer de oude drivers die hij voorheen al gebruikte. Met updaten zegt hij dan ook dat de gekozen (nieuwe) drivers geen verbetering zijn, dus niet geinstaleerd kunnen worden... :P

Ik doe dus iets fout, maar wat?
Check even je driver versienummers, ik denk dat deze hetzelfde zijn als bij mij en hier doet ie wel prima USB2.0:
Ali PCI naar USB Open Host Controller: versie 5.1.2600.2180 (datum 1-7-2001)
(dit is de Windows XP USB2 driver die bij SP2 hoort)
Standard Enhanced PCI naar USB host Controller: versie 5.1.2600.0 (datum 1-6-2002)
(het feit dat het een ENHANCED controller is geeft al aan dat ie volledig USB2 capabel is, daarom denk ik ook dat er niets mis is met je drivers ;) )
USB hoofd hubs hebben zelfde driver als de eerstgenoemde.

Je doet dus niets fout denk ik, met je drivers is niets mis, weet je zeker dat het apparaat USB2 compliant (capabel) is? M.a.w.: doet ie het op een ander systeem wel op USB2 snelheid? (sneller dan 1MB/s schrijven, bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je pcie kaart gewoon kan gebruiken nadat je agp heb gebruikt??

Of moet je die agp drivers en catalyst eerst verwijderen en dan de integrated drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
@Jeroen,

Hmmm.... met die drivers zit het toch wel goed als ik het zo bekijk.. :+ Zal wel weer gewoon aan mijn stickje liggen, aangezien het ding toch al langer vreemd doet... :P

Kan het helaas niet controleren met een ander usb2.0 aparaat, maar aangezien alles goed staat ga ik er maar van uit dat het goed zit... 8)

In de bios staan overigens alledrie de optie's onder usb instellingen op 'Enable'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Hoe is de ondersteuning in Linux voor dit bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
El Cid schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:14:
Heb er geen ervaring mee maar er zijn wel Linux kenel 2.6.x chipset drivers.
Maar ik kan er niks over zeggen zoals ik al zeg heb er geen ervaring mee.(alleen met knoppix gespeeld maar niet op deze pc)

Ik ga het maar weer eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 27-04-2006 00:45 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozosozo
  • Laatst online: 31-08-2020
El Cid schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:14:
Gebruik dit bord nu een aantal weken onder slackware current en met de laatste 2.6 kernel worden alle componenten prima ondersteund. Persoonlijk heb ik geen ervaring met de SATA en PCI-E ondersteuning maar dit is volgens deze review geen probleem:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=355&num=1

Wat betreft de extra SATA-2 controller, ook deze schijnt inmiddels ondersteund te worden, dit in tegenstelling tot wat in die review staat (geen bron bij de hand helaas).

Voor overclocken nog belangrijk: lm_sensors herkent de winbond chip en de meeste waarden (tmp, Vcore, +3.3, +5, +12) worden met de standaardconfig correct uitgelezen, handig B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe bios beschikbaar, ik kan hem zelf niet testen (ben op school:( )

http://www.asrock.com/sup...?Model=939Dual-SATA2#bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:50:
Nieuwe bios beschikbaar, ik kan hem zelf niet testen (ben op school:( )

http://www.asrock.com/sup...?Model=939Dual-SATA2#bios
Is er alweer een paar dagen, en bengt niks nieuws tegen over v1.7.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben er uit, ik ga de Asrock 939dual halen :)
vanuit dit oude topic recent nog een 2x 1024 dual channel aangeschaft, maar de grote stap naar pci-e/64bit laat mijn budget niet helemaal toe.

Mijn geheugen, harde schijf en videokaart (6800 agp) kan ik dus fijn meenemen, over de preciese processor ben ik nog niet uit. Ik draai nu een A7N8X-deluxe bord, qua features heeft de 939dual dus alles aan boord wat ik nu ook heb.

Maar hou ik nog wat kleine vragen over, zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij aanschaf? ik las op de asrock website dat er verschillende revisies zijn die dus niet alle CPU's ondersteunen en de seach gaf wat kleine probs aan mbt nieuwe installatie of upgrade van bios voor de CPU. Ik ben niet van plan te gaan overklokken, mijn 6800agp zal nu toch de bottleneck gaan vormen.

Zijn verder alle extra's (onboard dingen) ook gewoon uit in/uit te schakelen? Alle tips zijn welkom, ik ga nog even verder dit topic doorlezen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:28:
Ik ben er uit, ik ga de Asrock 939dual halen :)
vanuit dit oude topic recent nog een 2x 1024 dual channel aangeschaft, maar de grote stap naar pci-e/64bit laat mijn budget niet helemaal toe.

Mijn geheugen, harde schijf en videokaart (6800 agp) kan ik dus fijn meenemen, over de preciese processor ben ik nog niet uit. Ik draai nu een A7N8X-deluxe bord, qua features heeft de 939dual dus alles aan boord wat ik nu ook heb.

Maar hou ik nog wat kleine vragen over, zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij aanschaf? ik las op de asrock website dat er verschillende revisies zijn die dus niet alle CPU's ondersteunen en de seach gaf wat kleine probs aan mbt nieuwe installatie of upgrade van bios voor de CPU. Ik ben niet van plan te gaan overklokken, mijn 6800agp zal nu toch de bottleneck gaan vormen.

Zijn verder alle extra's (onboard dingen) ook gewoon uit in/uit te schakelen? Alle tips zijn welkom, ik ga nog even verder dit topic doorlezen :)
Je hoeft nergen op te letten ,alleen kan je misschien ff uitzoeken of iemand jou geheugen draait en kijken hoe dat bevalt.
En er zijn 2 rev. van dit bordje maar die ondersteunen alle 939 cpu ik weet niet waar je dat vandaan heb maar klopt niet.
Het enige is dat bepaalde cpu niet worden onderseund door sommige bios maar als je een nieuw bordje koopt, zit er meestal de nieuwste bios in. ;)

En je kan alle onboard zooi uitzetten.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-08 10:22
aangezien de goede reacties van de nieuwe bios ocwb7 dacht ik van laat ik die ook een proberen maar als ik nou asrflash in typ krijg ik een error namelijk error3<file name doesnt exist

heeft iemand die ook al gehad en weet iemand mischien een oplossing ik heb ook al gelezen op ocwbworkbench daar had ook 1 iemand het en die zei dat je de biosfile name moest veranderen in bios.bin maar dat werkte ook niet bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Jazekerrrrr schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:26:
aangezien de goede reacties van de nieuwe bios ocwb7 dacht ik van laat ik die ook een proberen maar als ik nou asrflash in typ krijg ik een error namelijk error3<file name doesnt exist

heeft iemand die ook al gehad en weet iemand mischien een oplossing ik heb ook al gelezen op ocwbworkbench daar had ook 1 iemand het en die zei dat je de biosfile name moest veranderen in bios.bin maar dat werkte ook niet bij mij
Ja al vaker, je moet ff de bios file en .bin erachter typen. En je kan ook nog .exe achter asrflash zetten dacht ik maar dat hoeft bij mijn nooit.

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 27-04-2006 18:32 ]

-Andere hobby- -

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.