Na bijna een hele dag uitproberen en testen dan toch maar besloten om mij te registreren en hier ook een bericht te plaatsen.
Dit zijn de specs
* Asrock Dual Sata 2
* AMD64 3200+
* 1Gb Dual Channel Ram
* gainward GF 6600 GT (GS)
* Enermax Noisetaker 425 watt
* dvd schrijver (nec 3540)
* dvd lezer (liteon)
* 2 HDD's
Niets overclocked.
Systeempje samengesteld werkt op het eerste zicht goed en stabiel. Memtest , wat superpi geen problemen. Beeld in 2D doet het perfect.
Maar vanaf dat ik iets wil doen van 3D krijg ik een flikkerend scherm waar er allerhande zwarte figuren te voorschijn komen. Verticale strepen, allerhande zwarte (!) figuren. Bij lichtere games krijg ik enorm lelijke (felle) textures net of ik het op ultra low aan het spelen ben.
De quircks hangen ook af van applicatie per applicatie
* Bij 3D Mark 06 en 05 krijg ik het flikkerend beeld met de zwarte strepen te zien
* Bij 3D Mark 03 en 01 krijg ik wel beelden te zien maar het gaat allemaal heel sloom net of er geen acceleratie is. De loadschermen tussen de scene's krijg ik niet te zien. In de 2de scene is er altijd een stukje waar de baan textures ontbreekt of beter gezegd vervangen wordt door een soep van kleuren en dat op altijd dezelfde plek.
* Bij Farcry (1.0) worden alle settings op low gezet (auto detect) wat toch raar is voor een GF 6600GT . Als ik dat wat naar boven duw (high) dan start het game wel op maar zijn alle textures ultra fel. Zet ik het op very high dan krijg ik het flikkerende, zwarte... .
Wat heb ik dan zelf eerst geprobeerd
* bios geupdate naar 1.70
* windows reinstall (drivers geinstalleerd, AGP driver VOOR nvidia drivers geinstalleerd)
* diverse biosinstellingen geprobeerd (Fast Write uit/aan, 8x - 4 x , aparture size)
* Met een Aopen GF4 4200 getest (3DMark 03) en ook hier heb ik het gevoel dat er geen acceleratie is en alsook sommige textures (op identiek !) dezelfde plek in die scene ontbreken.
* GF6600 in 2 andere pc's gestopt en daar 3D Mark 05 zitten runnen en die doet het perfect.
(En natuurlijk een search gedaan en niet enkel op GOT

)
Dus ik denk dat het safe is te stellen dat het waarschijnlijk aan mijn moederbord ligt. Nu voor ik mag gaan RMA'en vraag ik mij af of ik nog iets over het hoofd zie ? Kwestie van geen 25€ kosten mogen betalen moest later blijken dat het niet aan het MB ligt