[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 4

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.614 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Carnagy schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:17:
ik heb een antec lifestyle sonate II en een asrock mobo. nu krijg ik een zwart beeld bij het opstarten. Wat kan ik hiertegen doen?

ik las op een ander forum dat iemand zijn p4 stekker anders had gedaan en dat het toen wel werkte.

ik ga even het een en ander proberen.

het lijkt mij dus op het bekende sonata II asrock probleem...
Gaat niet werken, en dat P4 stekkertje zou ik niet anders om in het mobo stoppen. :X
Je moet gewoon een ander voeding halen en je heb geen probleem meer er is volgens mijn geen oplossing.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hij draait nu stabiel op 2600 mhz :)

2730 gaf reboots, (heeeeeeel soms) 2700 ook, toen maar 2600 gedaan :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k zal hier nog een laatste maal vragen voordat ik de hoop op een verdere overklok opgeef. Mijn 3200+ Draait nu dus al een tijdje op 2300Mhz, maar ik zou m wel graag op 2400Mhz willen hebben. Alleen ik heb denk ik alles al geprobeert maar het lukt niet, terwijl het volgens veel mensen wel moet kunnen.

Huidige instellingen:
AGP/PCI Async ingesteld
230 x10
NB_CPU link speed op 800Mhz (4x)
Geheugen op 166Mhz
Voltage op max, 1.45 Volt
Cool & Quit uit, Ram Voltage op High.

Ik heb dus alles zo'n beetje geprobeert om m op 2400Mhz te krijgen, geheugen trager gezet, NB_CPU link speed verlaagt naar 600Mhz. Geheugen handmatig op 2T gezet, Videokaart op stock snelheden gezet maar niets heeft geholpen. Telkens krijg ik geen beeld meer of hij loopt vast tijdens 3dmark. Is er nog meer dat ik kan proberen of heb ik gewoon zo'n slecht exemplaar? Kan het me bijna niet voorstellen aangezien zo'n beetje iedereen wel over die snelheden komt. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:49:
k zal hier nog een laatste maal vragen voordat ik de hoop op een verdere overklok opgeef. Mijn 3200+ Draait nu dus al een tijdje op 2300Mhz, maar ik zou m wel graag op 2400Mhz willen hebben. Alleen ik heb denk ik alles al geprobeert maar het lukt niet, terwijl het volgens veel mensen wel moet kunnen.

Huidige instellingen:
AGP/PCI Async ingesteld
230 x10
NB_CPU link speed op 800Mhz (4x)
Geheugen op 166Mhz
Voltage op max, 1.45 Volt
Cool & Quit uit, Ram Voltage op High.

Ik heb dus alles zo'n beetje geprobeert om m op 2400Mhz te krijgen, geheugen trager gezet, NB_CPU link speed verlaagt naar 600Mhz. Geheugen handmatig op 2T gezet, Videokaart op stock snelheden gezet maar niets heeft geholpen. Telkens krijg ik geen beeld meer of hij loopt vast tijdens 3dmark. Is er nog meer dat ik kan proberen of heb ik gewoon zo'n slecht exemplaar? Kan het me bijna niet voorstellen aangezien zo'n beetje iedereen wel over die snelheden komt. Iemand advies?
Andere bios geprobeerd? OCWB1/2? , lukt het je 2300 Mhz op lager voltage stabiel te lopen? 1.4 ofzo. Zo niet heeft je processor gewoon meer voltage nodig.

Je instellingen lijken in orde, maar misschien is er een bug in de bios die je gebruikt.
Heb je een sterkere voeding geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ja, probeer dat eens je vcore eens wat verlagen dan kan je zien of je cpu aan zijn max zit.

En anders speel eens met de timers van je geheugen dus 3-4-4-8 ofzo die 8 mag ook 10 zijn het gaat vooral om de cl3 en de twee 4.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:55:
[...]

Andere bios geprobeerd? OCWB1/2? , lukt het je 2300 Mhz op lager voltage stabiel te lopen? 1.4 ofzo. Zo niet heeft je processor gewoon meer voltage nodig.

Je instellingen lijken in orde, maar misschien is er een bug in de bios die je gebruikt.
Heb je een sterkere voeding geprobeerd?
Nog niet geprobeert met OCWB bios nee, kun je die er ook via windows inflashen? Mijn diskettedrive doet t namelijk niet meer. Mijn processor doet t ook wel op 1.425 Volt alleen de temps werden er niet anders van dus heb m maar op 1.45 gezet. leek me wat stabieler. Ik gebruik nu bios 1.60, zitten daar bugs in dan?
mad_max234 schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:03:
Ja, probeer dat eens je vcore eens wat verlagen dan kan je zien of je cpu aan zijn max zit.

En anders speel eens met de timers van je geheugen dus 3-4-4-8 ofzo die 8 mag ook 10 zijn het gaat vooral om de cl3 en de twee 4.
Geheugen staat nu op 2.5-3-3-8 (normaal 3-3-3-8) Ik zal er eens 3-4-4-8 van maken en dan op 240x10, misschien helpt t.

Edit: Heb net Voltage verlaagt naar 1.4 om te kijken of het daar aan kan liggen, maar op een hapering bij het opstarten na liep alles goed. Heb Prime95 opgestart tegelijk met 3dmark05 om een beetje te stressen maar liep niet vast oid. Lijkt me dus niet dat het daaraan ligt?
Zal nu dan de timers veranderen om te kijken of t lukt.

Edit2:
Heb m nu op 2400Mhz draaien @ 3-4-4-10, Ga nu 3dmark06 testen, wat is nu eigenlijk veranderd dat het nu wel kan werken?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Je kan niet zeggen na een half uurtje prime en 3dmark draai dat hij stabiel is daar moet je minimaal een uurtje of 2 a 3 draaien of ff een uurtje gaan game en dan een lekker zwaar spel pakken.

edit/
Je timing van je ram is veranderd, er zijn wat probleempjes bekent met CL 2.5 dus het valt altijd te proberen. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door mad_max234 op 09-04-2006 17:37 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, ook op 3-4-4-10 blijft 3dmark06 hangen, dit keer wel wat later maar dat is bijzaak. Blijkbaar lukt het dus ook niet op deze manier. Zou mn Processor dan echt geen 2400Mhz kunnen draaien? Ik zal eens kijken of ik er zo'n OCW bios op kan krijgen, alhoewel ik niet denk dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Het niet je cpu denk want met de multiepleir op 9X kom je ook niet hoger en bij lager volt loopt(heb je nog niet goed getest) je cpu ook goed.

Probeer eens één reepje geheugen.
en welke stepping is je cpu?

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 09-04-2006 18:23 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:21:
Het niet je cpu denk want met de multiepleir op 9X kom je ook niet hoger en bij lager volt loopt(heb je nog niet goed getest) je cpu ook goed.

Probeer eens één reepje geheugen.
en welke stepping is je cpu?
Ik kan wel met 1 reepje testen, alleen ik heb er 4. Gaat denk ik niet echt een boost geven in games :P
Verder heb ik de koeler nog niet vervangen dus ik weet de stepping niet . Hier een pic van CPU-z met de verdere gegevens:

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/913/cpuz0ge.th.jpg

Op die settings is het allemaal rockstable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:52:
[...]

Ik kan wel met 1 reepje testen, alleen ik heb er 4. Gaat denk ik niet echt een boost geven in games :P
Verder heb ik de koeler nog niet vervangen dus ik weet de stepping niet . Hier een pic van CPU-z met de verdere gegevens:

[afbeelding]

Op die settings is het allemaal rockstable.
Het gaat er toch om dat je weet waar het aan ligt dat je niet hoger komt. En 4 reepjes in een athlon64 mobo is ook niet aan te raden, al maakt het bij dit bord toch niet zo veel uit want bijna iedereen draait al 2T. :P

Je moet namelijk hoger kunnen komen met deze setup.

Weke core is het?

Offtopic/
Wat een lelijke kast zeg. :9

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 09-04-2006 22:32 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Venice, daar zal het dus niet aan liggen.
En die kast.....tsja, vind m zelf wel leuk. Kon m voor €80 krijgen ipv €135. En heb m toen maar gekocht. Zit wel goede airflow in, houdt mn harde schijf ook lekker koel. Ieder zijn smaak zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios 1.70 voor de Dual sata II is uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:31:
Ervaring, daar gaan we weer. 8)

Werkt de voltmod nog?
Zit er nog een cap in?
Werkt 1T nu wel?

Iemand die op deze vragen een antwoord heeft hoor ik het graag.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:31:
Waar kan ik die vinden?

Laat maar heb m al :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
mad_max234 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 01:23:
[...]

Ervaring, daar gaan we weer. 8)

Werkt de voltmod nog?
Zit er nog een cap in?
Werkt 1T nu wel?

Iemand die op deze vragen een antwoord heeft hoor ik het graag.
Weet ik allemaal niet maar hij lijkt minder stabiel bij mij @ 2600 mhz (programma's crashen, na reboot windows ook)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

wat men er bij Asrock over kwijt wil is dat ze 'm hebben aangepast om het AM2 upgrade bord te ondersteunen, vind ik nou niet direct de moeite waard om voor te updaten :P

ik draai nu bijna een week met dit bord (BIOS 1.5) en een 3200+ (Venice, NBBWE 0612TPMW), heb de laatste paar dagen geprobeerd het maximum van de core op te zoeken: 2650Mhz geeft na enkele uren Prime95 geen fouten, alles wat daarboven komt helaas wel. De CPU krijgt 1.45v, geheugen draait op 133Mhz-divider (effectief 177Mhz) en de HT-bus op 1060Mhz. Als maximum temperatuur heb ik tot nu toe 39,5 graden gemeten, heerlijk koel met m'n XP-120 en 12x12cm fan >:)
Op 1T krijg ook ik reboots bij plakken in paint, en aangezien ik nog 2 reepjes 256MB PC3200 had liggen draai ik nu 2x256MB + 2x512MB PC3200 in Dual channel :)

Ik heb echter een tweetal vraagjes aan u: mijn 3DMark05 score is redelijk wat lager dan met m'n nForce2 chipset (~3500 tegenover ~3900), ik draai met de Uli Integrated drivers versie 2.20 (zelfde AGP driver als de 2.13), heeft iemand eenzelfde ervaring of tips hierover? Ik heb de AGP aperture size al op 256MB gezet, fastwrite aan de BIOS en exact dezelfde forceware driver als met m'n nForce2 chipset.
(ik weet dat ik me niet moet vastklampen aan 3dmark scores, maar ik heb het gevoel dat er meer uit te halen is, ondanks goede game-performance :Y) )

daarnaast overweeg ik de voltmod, maar hoeveel extra Mhz OC wordt daar over het algemeen mee gewonnen? M.a.w.: hoe hoog kwam jullie core zonder vs. met voltmod?

vooralsnog ben ik trouwens wel verschrikkelijk tevreden over dit bord, met m'n huidige OC vind ik dat ik enorm veel waar voor m'n geld heb! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Over de 3dmark score heb je wel eerst de ULi drivers en dan je video drivers geinstalleerd.
En je AGP aperture zet deze eens op 128MB werkt bij mijn het beste in 3dmark06 misschien heeft het ook invloed op 3dmark05 dat heb ik niet getest.

Ja hoeveel Mhz ga je meer halen met de voltmod ik schat een MHz of 100-200.
suc6 ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Laatst online: 09-09 07:50
Hee het lijkt er op (bij mij althans) dat de 1T-bug verholpen is; dwz ik kan gewoon weer websites met Flashobjecten bekijken zonder reboots. Hoe zijn jullie ervaringen?

Ik ga nu even mijn zojuist binnengekomen Hitachi SATA-2 250GB schijf proberen, eens kijken hoe dat verloopt. Zijn daarvoor nog tips die ik eventueel vooraf kan gebruiken?

[ Voor 35% gewijzigd door j0bro op 11-04-2006 16:14 ]

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
j0bro schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:12:
Hee het lijkt er op (bij mij althans) dat de 1T-bug verholpen is; dwz ik kan gewoon weer websites met Flashobjecten bekijken zonder reboots. Hoe zijn jullie ervaringen?

Ik ga nu even mijn zojuist binnengekomen Hitachi SATA-2 250GB schijf proberen, eens kijken hoe dat verloopt. Zijn daarvoor nog tips die ik eventueel vooraf kan gebruiken?
Misschien ook handig als je zeg hoe je het gedaan hebt en de oplossing ff geeft voor ander.
Mooi dat het nu wel werkt. :Y)

bvb.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 11-04-2006 16:17 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n TwinMos PC3200 2x512 Dual Channel setje draait ook op 1T en heb ook geen last van de bug, ik draai zelf bios v1.5 en m'n mem loopt 185MHz met divider 5:6 en HTT op 235 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
In de bios (na het flashen uiteraard) onder de CPU settings naar beneden scrollen en 'MA Timing' op 1T zetten. Ik kwam daarnet overigens weer op een site waar ie toch op crashte potverdikke. Misschien nog ff wat verschillende instellingen proberen, want ik draai nu de CPU FSB op 240 MHz ipv 200 met een mem divider van 1/12, oftewel ook 200 MHz.

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
j0bro schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:24:
In de bios (na het flashen uiteraard) onder de CPU settings naar beneden scrollen en 'MA Timing' op 1T zetten. Ik kwam daarnet overigens weer op een site waar ie toch op crashte potverdikke. Misschien nog ff wat verschillende instellingen proberen, want ik draai nu de CPU FSB op 240 MHz ipv 200 met een mem divider van 1/12, oftewel ook 200 MHz.
Je had gewoon comand rate op auto staan(2T dus), jammer. :(

En je bedoeld 5/6 of 10/12 divider typo denk ik. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 11-04-2006 16:31 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
mad_max234 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:28:
[...]

Je had gewoon comand rate op auto staan(2T dus), jammer. :(

En je bedoeld 5/6 of 10/12 divider typo denk ik. 8)
pfoe, over typo's gesproken.

Maar nee, hij stond op 1T en sites met flash die voorheen een reboot veroorzaakten (Win x64, Firefox 1.5.0.1) doen het nu wel. De site van Tomb Raider bijvoorbeeld, www.tombraider.com geeft na kiezen van de taal -> popup met flash komt tevoorschijn nog steeds een reboot. Mijn geheugen is 2 x 512MB Corsair Value Select PC3200. Op mijn nForce3 plank schopten die het tot 240 MHz; echter deze 'upgrade' naar dit ASRock board geeft tot nu toe nog geen echte verbetering, behalve dan dat NFS:Most Wanted het eindelijk goed doet met mijn Geforce 6800.

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
wat heb ik precies aan die 64 processor driver die op de cd staat?

wat zijn nog dingen die ik na installatie zeker moet wijzigen in mijn bios?

Ik heb m'n geheugen naar 200mhz geboost, maar wat verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik heb een probleempje met usb:

SOms als ik ga csen heb ik een soort muislag, me muis blijft dan effe hangen (zowel beweging als knoppen)

Soms is het na een reboot over

tis iig eel irritant, weet iemand een oplossing?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
j0bro schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:34:
[...]

pfoe, over typo's gesproken.
:? Waar heb je het over :?

Je maakte een fout met je dividers daar duiden ik op. no offence but........ :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde dit mobo gaan kopen, en nu lees ik dit topic, maar het zijn haast alleen maar negatieve dingen.

Vooral dat spontane reboten door het bezoeken van een flash site(!) staat mij tegen. Dat heb ik nog nooit eerder gehoord bij een mobo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
Mwah als je de Command Rate op 2T laat staan dan werken de Flash-sites e.d. prima, maar het is gewoon ongehoord dat ASRock de functie aanbiedt, vervolgens ettelijke BIOS-updates uitgeeft en het nog steeds niet werkt..! 't Is een budget-bord en dat merk je wel hoor. Ik stap over naar PCIe, dat weet ik nu wel. Dus:

ASUS V9999/TD te koop! :+

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
vraagje: in de bios (net geupdate naar 1.70) staat dat mijn main videokaart PCI is. Terwijl dit een agp kaart is (geforce4 ti4800SE)

klopt dit of moet ik dit naar AGP aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
j0bro schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:34:
[...]
echter deze 'upgrade' naar dit ASRock board geeft tot nu toe nog geen echte verbetering, behalve dan dat NFS:Most Wanted het eindelijk goed doet met mijn Geforce 6800.
Hee mijn oog valt op NFSMW. Ik heb hier met regelmaat spontane resets op dit mbordje. Dacht aanvankelijk dat het aan de SB live lag, aangezien men het daar op de EA site over had, maar ga toch steeds meer vermoeden dat dit dan ook aan het moederbord ligt.

Begrijp ik hieruit van jou dat het probleem bij jou opgelost is door die 2T aanpassing?
En de plaatsing van de mems in slot 3 en 4 zoals anderen adviseerden?
Offuh heeft de nieuwe Bios update (van gister) eindelijk het gewenste resultaat?
Sorry kan het even niet volgen...

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0bro schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:07:
Mwah als je de Command Rate op 2T laat staan dan werken de Flash-sites e.d. prima, maar het is gewoon ongehoord dat ASRock de functie aanbiedt, vervolgens ettelijke BIOS-updates uitgeeft en het nog steeds niet werkt..! 't Is een budget-bord en dat merk je wel hoor. Ik stap over naar PCIe, dat weet ik nu wel. Dus:

ASUS V9999/TD te koop! :+
Dus als je die op 2T zet dan heb je GEEN van deze problemen?
En waar is dat 1T/2T eigenlijk voor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
1T en 2T zijn ram timings, waarbij de 1T de strakste timing is.
Het scheeld niet zoveel iets van 1-5% in games en verder zul je het niet merken je windows draait er niet slechter op, en ander progamma's zul je er niet zoveel van merken 1% of minder ongeveer.

Hier een duitse site waar ze het verschil testen tusen DDR 200Mhz(400Mhz) 1T en 2T
Je zult zien dat de snelheid van het geheugen veel meer invloed heeft dan de 1T timing.
Behalve bij synthetische benchmarks daar zul je wel verschil zien, maar daar hebben we niks aan of je moet je pc gekocht hebben voor te benche. :X

LINK

Dus daarvoor hoef je het niet te laten. ;)

@Jerrycan
Als je last van reboots heb in games kan het komen dat je 1T enabled is in de bios dit kan je ff checken door A64 tweaker te draaien.
Wat voor sommige mensen helpt is bankje 3 & 4 gebruiken en ram iedle time te enable als deze nog niet is enabled.(kan je ook zien in A64 tweaker)
als je er niet uit komt post dan ff een screenie.

Wat ik me nog wel afvraag is het volgende, heb je last van reboots in piant of flash site

voorbeeld van een flash crash site

www.microsoft.com

[ Voor 43% gewijzigd door mad_max234 op 12-04-2006 16:23 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, die maakt dan inderdaad geen bal uit. Maar zijn alle problemen dan ook over? Geen reboots meer op 2T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ja rock stabiel hij draait hier al +- maand zonder uit te zijn geweest en er word bijna dagelijks games op gespeeld en 's nachts draait ik renders en torrents/downloads en ander zwaren toep waar ik niet op wil wachten. :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
Jerrycan schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:14:
[...]

Hee mijn oog valt op NFSMW. Ik heb hier met regelmaat spontane resets op dit mbordje. Dacht aanvankelijk dat het aan de SB live lag, aangezien men het daar op de EA site over had, maar ga toch steeds meer vermoeden dat dit dan ook aan het moederbord ligt.

Begrijp ik hieruit van jou dat het probleem bij jou opgelost is door die 2T aanpassing?
En de plaatsing van de mems in slot 3 en 4 zoals anderen adviseerden?
Offuh heeft de nieuwe Bios update (van gister) eindelijk het gewenste resultaat?
Sorry kan het even niet volgen...
Pfff krijg nou wat, de DIMM's in banken 3 en 4 ipv 1 en 2 lijkt idd te helpen. Ook op 1T ragt ie nu alle Flash-sites die eerst bij mij tot een reboot leidden erdoorheen. Thanks for the tip!

...maar nog steeds een brak bord. Had hiervoor een MSI K8N Neo2 Platinum en die maakte gehakt van deze. Ik wilde die echter wegdoen, want de nForce3 driver-ondersteuning is ver te zoeken tegenwoordig en ik wilde tzt wel naar PCIe overstappen.

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Wat is er dan niet goed als je de juiste hardware(moet je bij elk mobo) bij elkaar heb gezogt en de juiste instelling heb ingesteldt is het een super bord voor een prikkie. :Y)

Maar als je er van uit gaat dat alles altijd maar op elk bord draait, dant kom je nog wel vaker van de koude kermis thuis.

Ik vind het erg jamer dat er dan gelijk moet worden gezegt dat het een brak bord is waarom doet het bord bij ander dan wel super? :? moet je je dan toch maar eens afvragen.

Let erop dat hij nog niet 100% stabiel hoeft te zijn als je paar keer naar de site ben geweest waar je voorheen reboots had.
Refresh maar een een stuk op 20x op www.microsoft.com of op de site waar je last van reboots had.
en reboot maar eens een paar keer en herhaal deze stap.

[ Voor 48% gewijzigd door mad_max234 op 12-04-2006 17:26 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
Waarom www.microsoft.com? Het aantal Flash-objecten op die site is exact 0, dus die site is nutteloos als test.

Mijn timings zijn op het moment 2.5-3-3-7@1T op 200 MHz maar de geheugenscores in bijvoorbeeld Everest geven een duidelijk lagere score dan dezelfde timings op de MSI K8N Neo2 Platinum die ik hiervoor had (nForce3-Ultra). Namelijk:

939Dual-Sata2:
Memory Read: 5312 MB/s
Memory Write: 2048 MB/s
Memory Latency: 47 ns

K8N Neo-2 Platinum:
Memory Read: 5548 MB/s
Memory Write: 2305 MB/s
Memory Latency: 49 ns

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Deze site geeft bij meer mensen hier op in dit topic problemen zo als had kunnen lezen in alle delen van dit topic.

quote uit het vorige deel
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:23:
Nou jongens. Na een paar uurtjes op het WWW doorgebracht te hebben, rebootte mijn PC opeens. Ik ging terug naar de website en weer herstartte deze. Na timing op 2T te hebben gezet betrof het een flash animatie.

Ga maar eens naar www.microsoft.com en je zult zien dat ie nog steeds crasht na aanpassingen van hierboven. Na nogmaals vele reboots heb ik nu ook de Read Write Queue Bypass verlaagt naar 2X. Je merkt dat de computer het nog steeds er moeilijk heeft met de flash animatie op www.microsoft.com (scherm ging op zwart, kwam daarna terug en flash animatie laadt). Als ik t zo blijft werken heb ik er dat wel voor over. Prestatieverschil tussen 2T en 1T is enorm.

Edit: ik krijg 'm steeds stabieler. Zoals je kunt zien heeft mad_max234 minder problemen dan ik. Dus gewoon uitproberen en kijken hoe je een stabiele 1T setting kan krijgen zonder (al te veel) te verliezen aan performance door die extra settings.
Edit/
Ik heb ff een test gedaan op 202Mhz en wat ik al dacht je score is erg laag voor 200Mhz.

timings : 2.5-3-3-6 202Mhz (2Mhz sneller had geen zin om nog een keer te rebooten)

Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/S6XXGY1BT176O7RS/P06ZC3GTX576/JPEG/1144863276//h5p6

Wat geeft sisoft sandra aan bij "bandbreedte efficientie" aan? bij mijn is dat 89% iets minder dan mijn twinmos geheugen die zit op 92%

Hier nog een screenie van 510Mhz 7200Mb's met de bandbreedte zit het wel goed. ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/1G36N3BEYUW8G0G2/60342D746CX1/JPEG/1132700428//h5p6

edit/2
Erg grappig op de microsoft site heb ik ook geen reboots meer als ik 1T heb enable in de bios. :?
en plakken in piant gaat ook goed.
Ik had laats de oplossing gevonden maar werkte niet bij deze reepjes die ik er nu ik nu heb zitten maar nu ineens wel erg vaag.

[ Voor 129% gewijzigd door mad_max234 op 12-04-2006 20:06 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Gegroet!
Ik heb het volgende probleem, ik ben ook bezig mijn X2 3800+ aan t OC'en, 2.4ghz is mijn streven maar zelfs 2.2ghz vind ik al prima het probleem is echter dat geen enkele afstelling geleid heeft tot een normale boot dus ik doe iets ernstigs fout. Hier mijn specs;

Specs:
  • Asrock Dual Sata II 939 AGP/PCI-E
  • Athlon 64 X2 3800+ (Toledo core - weet niet of dit uitmaakt)
  • 2x 1GB Kingston KVR400x64C3A/1G PC3200 CL3 184 (Dual Channel)
  • 2x80GB 7200rpm
  • Asus V9999 Nvidia 6800 AGP8x @451mhz
  • AOpen 450watt met extra air cooling en airflow voor de cpu (cooler op de zijplaat van kast)
Ik heb vandaag het nieuwe geheugen geplaatst wat voorheen op single channel draaide en vanwege een langzamere 512 PC2800 166mhz dimmetje standaard op 166mhz draaide. Maar met het nieuwe geheugen heb ik wat wilde plannen om iets meer uit mijn systeem te halen. Bij het opstarten echter zag ik met het diag tooltje Everest dat mijn geheugenbus draaide op 166mhz, dit kon ik handmatig instellen in de BIOS en op 200mhz zetten maar dat heeft lijkt me ook gevolgen voor een eventuele CPU OC. Ik heb al wat uurtjes google en leeswerk erop zitten maar natuurlijk elk systeem is anders en er is geen algemene oplossing voor een stabiele X2 3800+ Overclock dat begrijp ik natuurlijk prima. Ik ben niet al te veeleisend, wil gewoon iets meer uit mn systeem halen dus mijn vraag is dan ook aangezien mensen in dit topic hetzelfde mobo hebben en veel mensen een x2 3800+ bezitten, welke instellingen raden jullie aan om te gebruiken om de grootste kans te hebben om een stabiel stabiele 2200mhz of eventueel 2400mhz te draaien met standaard Boxed AMD Cooler. Ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer. Ik weet dit topic is niet een "hey ik heb xxx wat moet zijn de beste instellingen?"-topic maar voordat ik iets fout doe zou ik graag wat assistentie willen van mensen die er wat meer verstand van hebben :) Ik vraag niet veel gewoon wat advies of uitleg. O-) _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door nudie op 13-04-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
een ontzettend fijn moederbordje moet ik zeggen :) Helaas, ik krijg de voltages van mijn AMD Athlon 64 3500+ niet meer dan 0,05 (dus van 1,4 naar 1,45 is de max). Hierdoor krijg ik die processor net niet op 3800+ speeds :( AsRock service desk beweerde dat hier een bios voor was ofzo... Iemand toevallig tegen deze bios aangelopen?
Ik heb OCworkbench beta5, official 1.50/1.60/1.70 geprobeerd, en een of andere heeeeele vage bios die asrock me had opgestuurd.

Dus mijn vraag: Is het mogelijk zonder hardmod het voltage op te schroeven???

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Dat is gelul van asrock er is geen bios die meer dan 0.05 volt geeft, je zou er toch echt een mod voor moeten doen.

@nudie
Begin eens met je cpu async te laten draaie en je geheugen op 166Mhz te zetten en dan ga je de HT-bus verhogen(stapjes van 5Mhz), de rest laat je ff staan tot 230 HT-bus hoef je niks te verander.(als je dit bereikt heb dan leg ik de rest wel uit)

Hier vind je de async functie
"Advanced menu" dan naar "CPU Configuration" dan naar "Overclock Mode" zet je op "CPU,PCIE Async.".

Als je er niet uit komt hoor ik het wel.

suc6 :Y)

[ Voor 90% gewijzigd door mad_max234 op 13-04-2006 13:46 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
1. Tis zeker niet mogelijk met potlood als werd gedaan bij het unlocken van de Athlon XP's?
2. Zo nee, is er een manier het zo te doen dat het terug te draaien is?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
LiquidT_NL schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:49:
Ik denk met geleidende zilververf. Ik ga mijn eigen voltmod morgen terugdraaien, processor komt toch niet verder ook niet met de voltmod. Heb dan ook nog een foutje gemaakt met aanbrengen waardoor ik nu alleen 1,55 aan de processor kan voeren en geen andere voltages tussen 1,25v en 1,55v. Volgens mij is die zilververf wel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
Hah, ik heb zelfs mijn hele moederbord verwijderd (teruggebracht). 't Was me te instabiel hoor; morgen heb ik een nForce4-SLI bordje (MSI K8N Neo4 SLI-FI) en er gelijk maar een mooie passief gekoelde XFX 7600GS XT bij gedaan. Over een tijdje als die dingen nóg goedkoper worden, dan prik ik er gewoon nog 1 naast :Y). Lijkt me toch een betere upgrade na al een nForce3 plank gehad te hebben.

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
mad_max234 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:29:
Begin eens met je cpu async te laten draaie en je geheugen op 166Mhz te zetten en dan ga je de HT-bus verhogen(stapjes van 5Mhz), de rest laat je ff staan tot 230 HT-bus hoef je niks te verander.(als je dit bereikt heb dan leg ik de rest wel uit)
Hier vind je de async functie
"Advanced menu" dan naar "CPU Configuration" dan naar "Overclock Mode" zet je op "CPU,PCIE Async.".
Als je er niet uit komt hoor ik het wel.
Bedankt voor de duidelijke uitleg!
Ik heb de HT-Bus op 230Mhz gezet en dat geeft geen problemen met betrekking tot het opstarten zelf. Hier de "resultaten"
CPU snelheid:

• CPU Klok 2299.84 MHz
• CPU Multiplier 10.0x
• CPU FSB 229.98 MHz (origineel: 200 MHz, overclock: 15%)
• Geheugenbus 194.32 MHz
• CPU 37 °C (99 °F)
• CPU Core 1.38 V

Geheugen snelheid:

• Bus Type Dual DDR SDRAM
• Bus Breedte 128 bit
• Werkelijke kloksnelheid 194 Mhz (DDR)
• Effectieve kloksnelheid 367 Mhz
• Bandbreedte 5866 MB/s
Hier de resultaten van wat diag proggies:

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/speedfan.jpg

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/cpu-z.jpg

de Temp1 en Temp2 zijn respectievelijk mijn GPU en GPU Mem temperaturen.
Wat is de volgende stap? :)

[ Voor 11% gewijzigd door nudie op 13-04-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

voor zover je dat zelf nog niet kon bedenken: testen of de CPU('s) op deze snelheid stabiel is (burn-in/stresstesten, zie openingspost) en zo ja: verder overclocken!
Daarbij kan het nodig zijn Cool&Quiet uit te schakelen (staat nu nog aan, aan de screenies te zien) en het voltage van de cpu zoveel mogelijk te verhogen (voor mijn Venice core is dat handmatig effectief maximaal 1.45v, hoger instellen in de BIOS heeft geen zin)
misschien moet je geheugen nog wel verder omlaag (naar de 133Mhz divider, zo te zien heb je nu de 166Mhz divider ingesteld, effectief valt die natuurlijk hoger uit) als ie de hogere ht-bus niet aankan, maar ook dat is een kwestie van testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Net zo als jeroen__online zegt je gaat nu testen of je cpu stabiel is, je kan het beste ff "Stress Prime 2004" downloaden en installeren een link staat in de start post.
Draai dit proggie voor een uurje of 2 a 3 of ga lekker zitten gamen en van nacht laat je Stress Prime 2004 voor een uur of 12 draaien dan weetje morgen dat hij stabiel is.

Maar ik weet bijna zeker dat je cpu stabiel is op deze snelheid, je kan nog wel iets hoger proberen 240Mhz moet makelijk te doen zijn.
Nu moet je wel je HT-link naar 800 (dit is HT-link multiepleir van 4X) zetten alleen van de CPU<>NB dus die van NB<>SB kan je op 1000 laten staan.

De HT-link vind je in de bios onder :

“Advanced” menu >> “Chipset Configuration” Daar zie Je CPU-NB Link Speed.

1000MHz = 5X
800MHz = 4X
600MHz = 3X
400MHz = 2X
200MHz = 1X

Als je HT-bus op 240Mhz insteld dan loopt je geheugen ook mooi op 200Mhz als je dus hoger gaat klokken dan 240Mhz dan moet je je geheugen misschien wel op 133Mhz zetten maar daar zijn we nog niet. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door mad_max234 op 13-04-2006 16:58 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* anandus gaat binnenkort dit bordje ook kopen.
Ideaal overstapbordje voor een goede prijs :)

Maar ik heb 2 vraagjes:
• Ik heb gehoord dat-ie niet met alle voedingen goed om kan gaan. Is er ergens een lijstje met wel- of niet-compatible voedingen?
• Ik heb nu 4 geheugenreepjes.
2 x 256Mb van Kingston pc3200
2 x 256Mb van Twinmos pc3200

Kan ik zo gewoon dual channel gebruiken, of moet ik echt 4 identieke reepjes hebben? Van buiten zien de Twinmos en Kingston er nagenoeg hetzelfde uit.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Antec Smartpower 2.0 moet je vermijden verder weet ik niet of er nog meer van antec voeding niet compitable zijn.
Ander merken hebben hier geen last van dacht ik.

En je heb niet 4 identieke reepjes nodig voor dual-channel, dat was allemaal marketing. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 13-04-2006 19:41 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Hoi daar, volgens mij staat mijn memory setting niet op 1T?! Heb overigens ook geen problemen op de microsoft site (al heel wat pagina's doorgebladerd) of in paint ofzo?!

Hier de A64 tweaker info:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/9L1WOOX85PMT

Heb verder dus niet het meest recente bios.

Reboots heb ik vooral gehad in NFSMW, maar ook een keer in een java game op internet...

Suggesties?

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
volgens je screenie is 2T enabled, wat je kan proberen is je gehegen in bank 3&4 te plaatsen.

En post eens wat meer info,stock/oc,systeem spec.....

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op zondag 09 april 2006 @ 22:31:
[...]

Het gaat er toch om dat je weet waar het aan ligt dat je niet hoger komt. En 4 reepjes in een athlon64 mobo is ook niet aan te raden, al maakt het bij dit bord toch niet zo veel uit want bijna iedereen draait al 2T. :P

Je moet namelijk hoger kunnen komen met deze setup.

Weke core is het?

Offtopic/
Wat een lelijke kast zeg. :9
Om nog ff hier op terug te komen, is er nog iets dat ik kan doen? Of zit er echt niet meer in? Heb verschillende forums afgespeurd maar ben er nog niet achter. Ook die nieuwe bios maakt geen verschil, heb gewoon v1.60 er weer op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er ook iemand dit bord ism een arctic freezer pro. Wil deze er dus ophebben, maar wil ook alle 4 geheugen banken vullen. Komt die fan er niet tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg volgende week de Freezer 64 Pro, kzal wel ff zeggen of ie past of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:43:
Heeft er ook iemand dit bord ism een arctic freezer pro. Wil deze er dus ophebben, maar wil ook alle 4 geheugen banken vullen. Komt die fan er niet tegen aan?
ik heb de arctic freezer pro 64

geheugen kan je plaatsen want 't komt er net niet tegenaan

Zijn er trouwens meer mensen die hun geheugen niet op 200 mhz kunnen laten draaien die anders blauwe schermen krijgen. ik draai nu al 2 dagen stabiel op 166 mhz...

hebben meer mensen hier last van? Ik heb trouwens 2x 512 twinmos ddr400 geheugen dual channel

[ Voor 28% gewijzigd door Carnagy op 14-04-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
LiquidT_NL schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:49:
Als aanvulling, had een voltmod met geleidende zilververf uitgevoerd. Waarschijnlijk iets te veel aangebracht waardoor er teveel bruggetjes waren verbonden. Had hierdoor een standaard voltage van 1,55 volt. Mijn processor wilde toch niet veel verder dan op standaard voltage dus heb ik vandaag alle zilververf weer verwijderd, zat er een week op.

Met een schroevedraaier rustig over de bruggetjes heengegaan tot dat ik geen sporen meer zag van zilververf en ook nog tussen de bruggetjes rustig met een kleine schroeverdraaier alle zilververf weg geschraapt. Eerste keer had ik nog wat restanten laten zitten, voltage bleef dus 1,55 volt. Bij een tweede poging wel alles goed verwijderd en ik draai nu dus weer zonder voltmod.

Gebruik dus geleidende zilververf als je een voltmod wil terug draaien. Had zelf het moederbord laten zitten in de kast, als ik je die er uithaalt kan je nog wat makkelijker de bruggetjes schoonmaken van zilververf. Met een schroevendraaier moet je toch uitkijken dat je de printplaat niet raakt en eventueel beschadigingen aanricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:28:
[...]

Zijn er trouwens meer mensen die hun geheugen niet op 200 mhz kunnen laten draaien die anders blauwe schermen krijgen. ik draai nu al 2 dagen stabiel op 166 mhz...

hebben meer mensen hier last van? Ik heb trouwens 2x 512 twinmos ddr400 geheugen dual channel
mooi >:)

Edit: trouwens niet zo mooi dat je dat geheugen maar op 166mhz kan laten draaien. Ik wil 4*512 doen en dan op 200mhz. Hopen dat dat kan :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Carnagy schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:28:
[...]

Ik denk dat je geheugen niet helemaal compitable, was het een dualchannel setje?met deze setje zijn wel wat problemen bekent.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
het was inderdaad een dual channel setje van twinmos. is er iemand hier die ook zo'n ding heeft en hem wat hoger heeft draaien?

183 mhz ofzo?

ik heb nog geen ander bios erop zitten en wil m'n geheugen toch wel iets mer overklokken. welk bios zou goed zijn voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:31:
het was inderdaad een dual channel setje van twinmos. is er iemand hier die ook zo'n ding heeft en hem wat hoger heeft draaien?

183 mhz ofzo?

ik heb nog geen ander bios erop zitten en wil m'n geheugen toch wel iets mer overklokken. welk bios zou goed zijn voor mij?
Ja ik heb zo'n dual channel setje van twinmos, ook 2×512mb
Mijne gaat tot 220mhz.
Dit lukt alleen als ik hem op 3-3-3-9 zet.
op CAS 2,5 lukt het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over dat a64tweaker: Verandert hij de dividers daadwerkelijk in het bios, of worden die pas ingeschakeld als je windows opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 09:47:
[...]

Ja ik heb zo'n dual channel setje van twinmos, ook 2×512mb
Mijne gaat tot 220mhz.
Dit lukt alleen als ik hem op 3-3-3-9 zet.
op CAS 2,5 lukt het niet.
kan je iets specifieker zijn?

wat heb je precies gedaan? welke bios versie en wat precies moet ik in m'n bios veranderen.

die eerste 3 moet bij?

had jij ook last van crashes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:54:
[...]

kan je iets specifieker zijn?

wat heb je precies gedaan? welke bios versie en wat precies moet ik in m'n bios veranderen.

die eerste 3 moet bij?

had jij ook last van crashes?
Als je dit topic had doorgelezen wist je precies wat ik heb.
Maar ik heb alle biosen geprobeert maar draai op het moment P1.70
Als ik hem op MA Timing 1T zet heb ik ook last van crashes. 2T niks aan de hand.
OCWBETA2 vind ik de beste bios want dan kan je over de 274 HTT, die zet ik er zometeen ook weer op.
Voltage voor mem heb ik op HIGH gezet.

Die eerste 3 = van cl3, in de bios bij CAS op 3 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:21:
Vraagje over dat a64tweaker: Verandert hij de dividers daadwerkelijk in het bios, of worden die pas ingeschakeld als je windows opstart?
Worden pas ingeschakelt als je windows opstart.
Zou namelijk ook niet kunnen want bijv: die divider 183 en 150 bestaan niet in de bios.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna een hele dag uitproberen en testen dan toch maar besloten om mij te registreren en hier ook een bericht te plaatsen.

Dit zijn de specs

* Asrock Dual Sata 2
* AMD64 3200+
* 1Gb Dual Channel Ram
* gainward GF 6600 GT (GS)
* Enermax Noisetaker 425 watt
* dvd schrijver (nec 3540)
* dvd lezer (liteon)
* 2 HDD's

Niets overclocked.

Systeempje samengesteld werkt op het eerste zicht goed en stabiel. Memtest , wat superpi geen problemen. Beeld in 2D doet het perfect.

Maar vanaf dat ik iets wil doen van 3D krijg ik een flikkerend scherm waar er allerhande zwarte figuren te voorschijn komen. Verticale strepen, allerhande zwarte (!) figuren. Bij lichtere games krijg ik enorm lelijke (felle) textures net of ik het op ultra low aan het spelen ben.

De quircks hangen ook af van applicatie per applicatie

* Bij 3D Mark 06 en 05 krijg ik het flikkerend beeld met de zwarte strepen te zien
* Bij 3D Mark 03 en 01 krijg ik wel beelden te zien maar het gaat allemaal heel sloom net of er geen acceleratie is. De loadschermen tussen de scene's krijg ik niet te zien. In de 2de scene is er altijd een stukje waar de baan textures ontbreekt of beter gezegd vervangen wordt door een soep van kleuren en dat op altijd dezelfde plek.
* Bij Farcry (1.0) worden alle settings op low gezet (auto detect) wat toch raar is voor een GF 6600GT . Als ik dat wat naar boven duw (high) dan start het game wel op maar zijn alle textures ultra fel. Zet ik het op very high dan krijg ik het flikkerende, zwarte... .

Wat heb ik dan zelf eerst geprobeerd

* bios geupdate naar 1.70
* windows reinstall (drivers geinstalleerd, AGP driver VOOR nvidia drivers geinstalleerd)
* diverse biosinstellingen geprobeerd (Fast Write uit/aan, 8x - 4 x , aparture size)
* Met een Aopen GF4 4200 getest (3DMark 03) en ook hier heb ik het gevoel dat er geen acceleratie is en alsook sommige textures (op identiek !) dezelfde plek in die scene ontbreken.
* GF6600 in 2 andere pc's gestopt en daar 3D Mark 05 zitten runnen en die doet het perfect.

(En natuurlijk een search gedaan en niet enkel op GOT :) )

Dus ik denk dat het safe is te stellen dat het waarschijnlijk aan mijn moederbord ligt. Nu voor ik mag gaan RMA'en vraag ik mij af of ik nog iets over het hoofd zie ? Kwestie van geen 25€ kosten mogen betalen moest later blijken dat het niet aan het MB ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij als voorbeeld neemt bij farcry had ik dus ook, maar dat is een kwestie van farcry even updaten naar 1,3 en hij werkt perfect. ook als ik auto detect doe zet hij alles bij mij op low terwijl ik 6800 heb.

Apparaat beheer --> Systeem aparaten zie je dan ULi AGP controller V3.0 staan?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:27:
[...]

Wat jij als voorbeeld neemt bij farcry had ik dus ook, maar dat is een kwestie van farcry even updaten naar 1,3 en hij werkt perfect. ook als ik auto detect doe zet hij alles bij mij op low terwijl ik 6800 heb.
Ah ga ik dan ga ik later nog eens proberen.
Ja die heb ik staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:02:
[...]

Worden pas ingeschakelt als je windows opstart.
Zou namelijk ook niet kunnen want bijv: die divider 183 en 150 bestaan niet in de bios.
Heb je dan nooit opstart problemen, doordat je geheugen te hoog staat en pas goed wordt gezet in windows?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:31:
[...]

Heb je dan nooit opstart problemen, doordat je geheugen te hoog staat en pas goed wordt gezet in windows?
Dat is juist het vervelende he, je steld die divider in zonder dat je het vinkje ( load on start ) ofzo aan zet. Dan ga je testen en moet je elke windows boot weer die divider goed zetten om te testen of hij stabiel is. Pas als je je max heb bereikt zet je hem zo dat hij de instellingen bij de windows start onthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ondertussen geprobeerd maar het euvel blijft - tot mijn spijt - bestaan. Nog altijd het flikkerende zwarte lijnen gedoe :'( Nu ik stel het op prijs, het was het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:39:
[...]

Dat is juist het vervelende he, je steld die divider in zonder dat je het vinkje ( load on start ) ofzo aan zet. Dan ga je testen en moet je elke windows boot weer die divider goed zetten om te testen of hij stabiel is. Pas als je je max heb bereikt zet je hem zo dat hij de instellingen bij de windows start onthoud.
Maar ik bedoel nog vóór windows is opgestart. Je haalt zo nooit de max. overclock van je geheugen, omdat het later pas wordt teruggezet. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Gebruik je win64 misschien?Ik had hier ook last van onder windows 64 oplossing was de windows agp drivers gebruiken.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:43:
[...]

Gebruik je win64 misschien?Ik had hier ook last van onder windows 64 oplossing was de windows agp drivers gebruiken.
Neen, vergeten te melden, windows XP (32)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
[...]

Let er op dat het gaat om de "ULi AGP V3.0 Controller" en niet "ULi AGP Controller V3.0". Het gaat namelijk niet om het versienummer van de driver, maar om de AGP Interface Specificatie 3.0, die onder meer inhoudt dat de bus op 8X snelheid loopt.

De versie van de driver staat natuurlijk gewoon op het tabblad 'Driver' vermeld in het Apparaatbeheer. De Microsoft driver in Windows XP x64 is overigens nieuwer dan die van ULi (Integrated 2.20).

[ Voor 9% gewijzigd door j0bro op 16-04-2006 11:16 ]

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0bro schreef op zondag 16 april 2006 @ 11:15:
[...]

Let er op dat het gaat om de "ULi AGP V3.0 Controller" en niet "ULi AGP Controller V3.0". Het gaat namelijk niet om het versienummer van de driver, maar om de AGP Interface Specificatie 3.0, die onder meer inhoudt dat de bus op 8X snelheid loopt.

De versie van de driver staat natuurlijk gewoon op het tabblad 'Driver' vermeld in het Apparaatbeheer. De Microsoft driver in Windows XP x64 is overigens nieuwer dan die van ULi (Integrated 2.20).
Het is echter ULi AGP V3.0 Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:42:
[...]
Het is echter ULi AGP V3.0 Controller
Dat zeg ik! :P

[ Voor 5% gewijzigd door j0bro op 16-04-2006 15:21 ]

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt het iemand om met de 1.7 bios te overclocken?

Nou. mij in iedergeval niet :P ,

Met de 1.6 bios @270 HTT

met precies dezelfde instellingen :

1.7 bios @260 = no boot..vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:03:

Met de 1.6 bios @270 HTT

Misschien is er iets bij default anders ingesteld zoals bij de vorige biossen het geval was.
Bekijk de overige instelling ook ff goed, ik kan je niet verder helpen want ik draai deze bios niet, maar zijn er nog nieuwee instellingen mogelijk?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:03:

Met de 1.6 bios @270 HTT

Ik draai ook 1.7 maar werkt hier prima met oc'en hoor.
Er zijn een paar veranderingen he, ook kun je nog wat meer dingen nu instellen.
Loop de bios nog eens door en laat maar even weten welke functie je niet snapt, en hopelijk kan dan 1 van ons antwoord geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik had het ook met 1.50 volgens mij. Dat ik em overclockte, en dan op bijvoorbeeld 220 Mhz HTT met MP op 11x. Dat werkte dan, maar als je dan ging tweaken om het geheugen ook op snelheid te krijgen enzo (dus bijvoorbeeld 10x 240 Mhz) dan werkte dat niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 00:15:
Ik had het ook met 1.50 volgens mij. Dat ik em overclockte, en dan op bijvoorbeeld 220 Mhz HTT met MP op 11x. Dat werkte dan, maar als je dan ging tweaken om het geheugen ook op snelheid te krijgen enzo (dus bijvoorbeeld 10x 240 Mhz) dan werkte dat niet :S
over welk geheugen hebben we het hier?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

BIOS 1.70 zorgt bij mij vooral voor BSOD's en vastlopers heb ik zojuist gemerkt. Dit leek gerelateerd aan m'n geheugen, op 200Mhz was ie absoluut niet stabiel (terwijl ik wel 4x PC3200 draai), op 133Mhz leek ie al wat stabieler, maar nog niet zo stabiel als versie 1.50 (die ik weer teruggeflasht heb).
De timings stonden goed en net zoals met 1.50, dus wat er precies mis ging weet ik niet, sterker nog: ik wil het nog niet weten, want ik draai vooralsnog prima met versie 1.50 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje...
Heb vanmiddag mn boxed koeler erafgehaald en er een Arctic Freezer 64 Pro opgezet, en daarbij viel me iets raars op. Er was namelijk een onderdeeltje van mn mobo afgevallen oid. Er zitten behoorlijk veel van die kleine ijzeren plaatjes op het mobo met daaroverheen een zwart stukje kunststof(?) met letters erop dat aan het mobo is vastgesoldeert. Er is nu dus zo'n stukje ijzer dat gewoon blootligt. Dat stuk wat erop hoort ligt niet in de kast.

Een van deze dingen die je hier omcircelt ziet...

Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/8061/asrock939dualsata27lw.th.jpg

Iemand een idee of dit kwaad kan?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:12:
Ik heb een probleempje...
Heb vanmiddag mn boxed koeler erafgehaald en er een Arctic Freezer 64 Pro opgezet, en daarbij viel me iets raars op. Er was namelijk een onderdeeltje van mn mobo afgevallen oid. Er zitten behoorlijk veel van die kleine ijzeren plaatjes op het mobo met daaroverheen een zwart stukje kunststof(?) met letters erop dat aan het mobo is vastgesoldeert. Er is nu dus zo'n stukje ijzer dat gewoon blootligt. Dat stuk wat erop hoort ligt niet in de kast.

Een van deze dingen die je hier omcircelt ziet...

[afbeelding]

Iemand een idee of dit kwaad kan?
Dat zijn mosfets en lijkt mijn niet echt goed, als ik jou was zou het maar ff terug breng naar de winkel.Is je mobo nog wel stabiel? die ding zijn voor je power.

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 18-04-2006 22:03 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 10:54
Heeft iemand (goede of slechte) ervaringen met de onboard raid controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:39:
Heeft iemand (goede of slechte) ervaringen met de onboard raid controller?
Ik heb 2 schijven van 250 gb in raid0 staan en ik zie geen problemen. Jammer is wel dat er niet 2 sata2 poortjes zijn. Maar het hele gebeuren draait nu al 4 maanden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
mad_max234 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:30:
[...]

over welk geheugen hebben we het hier?
PC3200, en na heel lang drukken bootte hij eindelijk door, en in CPU-Z bleek dat mijn geheugen gewoon 190 Mhz draaide :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 10:54
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 08:22:
[...]

Ik heb 2 schijven van 250 gb in raid0 staan en ik zie geen problemen. Jammer is wel dat er niet 2 sata2 poortjes zijn. Maar het hele gebeuren draait nu al 4 maanden zonder problemen.
Merk je dan dat je aan de 150 meg limiet van SATA1 zit? Wat voor schijfjes gebruik je als ik vragen mag, en heb je al eens een benchmark gedraaid om te kijken hoe de raid zich verhoudt tov andere raid opstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:56

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die 150mb/sec geldt per SATA poort hoor.

Verkeerd gelezen.

[ Voor 26% gewijzigd door strandbal op 19-04-2006 12:06 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Red devil schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:41:
[...]

Merk je dan dat je aan de 150 meg limiet van SATA1 zit? Wat voor schijfjes gebruik je als ik vragen mag, en heb je al eens een benchmark gedraaid om te kijken hoe de raid zich verhoudt tov andere raid opstellingen?
De 100MB limit is gisteren pas doorbroken dus 150MB is nog ver weg. ;) en deze waren 15000 rpm die schijfjes die wij gbruiken zitten daar nog ver onder.

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 19-04-2006 13:29 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:41:
[...]

Ja, heb je helmaal gelijk in. De snelheid haal je toch niet.

Als ik hem bench met sisoft haal ik 96 of 94 Mb/s.

Western Digital Caviar SE16 WD2500KS, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even een snelle vraag tussendoor, hoe kan je je cpu nou meer volt geven? Ik heb nu bios v1.5 en die gaat maar tot 1.4 volt, ik zou er toch nog net wat meer doorheen willen jassen en vraag me dus af welke bios ik dan moet nemen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:20:
Gewoon even een snelle vraag tussendoor, hoe kan je je cpu nou meer volt geven? Ik heb nu bios v1.5 en die gaat maar tot 1.4 volt, ik zou er toch nog net wat meer doorheen willen jassen en vraag me dus af welke bios ik dan moet nemen. :9
Staat in de OP he. http://www.ocworkbench.co...-sata2/vcoremodguide2.htm

is de enige manier om er meer door heen te jagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O lol ik dacht dat het misschien met een andere bios kon, maarja die link die jij me gaf is mij net te riskant :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
die voltmod kan zeker niet met potlood???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:13:
die voltmod kan zeker niet met potlood???
Dat kan wel als het goed is, je kunt ook wat geleidende spul tussen de verbindingen zetten is ook goed, je hoeft niet perse te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt m'n plankje waarschijnlijk binnen :Y)

Maar ik zit nog te twijfelen, ik heb hier een 5 jaar oud "sound blaster pro live! player! platinum! 5.1 DD"
oid liggen en die vind ik nog altijd een supergeluid geven, maar aan de andere kant de onboard mobo chip heeft 5 jaar de tijd gehad om beter te worden. Nu vraag ik me af welke beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:30:
[...]

Dat kan wel als het goed is, je kunt ook wat geleidende spul tussen de verbindingen zetten is ook goed, je hoeft niet perse te solderen.
maar het geeft geen mindere prestaties als ik potlood gebruik? want nerens lees ik iets over potlood :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
LiquidT_NL schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:09:
[...]

maar het geeft geen mindere prestaties als ik potlood gebruik? want nerens lees ik iets over potlood :S
Je kan ook geleidende zilververf gebruiken. Alleen moet je wel alles goed aanbrengen, met een conductive pen gaat dat wat makkelijker dan met verf. Die verf is vrij dun, loopt nog al snel uit, zo'n pen zet je een streepje en het werk is gedaan.

In beide gevallen is het terug te draaien. Geleidnende zilververf kom je via Ebay op € 10,-, zo'n pen op € 25,-. Beide incl. verzending.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.