[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.539 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165419

mad_max234 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 12:02:
[...]

Loopt je pcie wel async.?anders werk de lock niet.
Je zegt dat cl3 helpt misschien is het toch je geheugen en wat doet hij als je 1 reepje gebruikt.
pcie staat op async
Ik heb net met 1 geheugen bank getest op 250HTT maar pifast kon ik al niet draaien en kreeg ietsje later een mooi blauw schermpje.
Ik had ook me geheugen op 133 gezet maar dan nog ging hij boven de 250 er mee kappen.

/edit
Misschien toch handig om er even een OCW bios erop te knallen?
Zit er dan een beetje mee welke ik moet nemen, die 1,60 based (de OCWBETA5 bios)?
omdat ik nu ook 1,60 draai?
Bij de OCW 1 & 2 zit dat ASRFLASH niet bij.
Iemand ervaring?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 165419 op 06-03-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:42
Sinds kort heb ik dit moederbord ook, maar ik heb er een klein vraagje over. Als ik mijn computer uitzet, dan staat er nog steeds spanning op de usb-poorten. Hoe kan ik dit voorkomen?

--> Ik merk dit doordat ik een usb-lampje heb, dat blijft branden en als ik mijn mobiel aan de usb-kabel leg dan gaat deze opladen.

Bij mijn oude moederbord ging de spanning er gewoon vanaf als ik de computer uitzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57967

Heb sinds enkele dagen ook dit moederbordje en een 3700+
(San Diego SH-E4 stepping)
Na wat getest met overclocken ben ik gekomen op (stabiel):

2805 MHz (11 x 255)
HT Clock: 1020 MHz (4x 255)
CR: 1T
Memory Bus: 200 MHz

Ik gebruik verder het volgende:

Bios 1.60
2x 1GB Twinmos (2.5-3-3-8)
CPU: 1.45 V

Ik heb het idee dat de cpu nog een stuk hoger kan, maar ben niet
helemaal thuis/up to date met overclocken enzo. Hot CPU Tester Pro en CPU-Burn-in
geven bv. geen fouten, maar SP2004 geeft wel een fout in het geheugen aan
bij hogere snelheden dan die 2805 MHz.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de cpu snelheid nog verder op kan voeren en daarbij
geheugen-fouten kan vermijden?

Of kan ik het maar beter bij die 2.8 GHz laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Pittie schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:43:
Sinds kort heb ik dit moederbord ook, maar ik heb er een klein vraagje over. Als ik mijn computer uitzet, dan staat er nog steeds spanning op de usb-poorten. Hoe kan ik dit voorkomen?

--> Ik merk dit doordat ik een usb-lampje heb, dat blijft branden en als ik mijn mobiel aan de usb-kabel leg dan gaat deze opladen.

Bij mijn oude moederbord ging de spanning er gewoon vanaf als ik de computer uitzette.
Hier ook, een usb externe schijf blijft bijvoorbeeld gewoon draaien :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

Anoniem: 57967 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:16:
2805 MHz (11 x 255)
HT Clock: 1020 MHz (4x 255)
CR: 1T
Memory Bus: 200 MHz

Kan iemand mij vertellen hoe ik de cpu snelheid nog verder op kan voeren en daarbij
geheugen-fouten kan vermijden?

Of kan ik het maar beter bij die 2.8 GHz laten?
Je geheugen op 166 zetten dus. Dan loopt je geheugen ipv cpu snelheid /11 op cpusnelheid /14, oftewel nu loopt het op 255 bij 2805 en op stand 166 loopt het op 2805/14 = 200 :)
Verder misschien iets de spanning verhogen, wel apart dat je 1,45 kan instellen, bij mij gaat hij niet verder dan 1,4 (zonder mij voltmod dus ;))

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:53

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Linksboven bij de PS/2 poorten zit een jumper. Als je deze omzet krijgen je USB en PS/2 poorten voeding van de +5V lijn, ipv de +5VSB (Standby) lijn. Dan gaan je apparaten netjes uit als je pc uitschakelt.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Anoniem: 143149 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:36:
Jerrycan,
Alle schijven die anders zijn dan IDE...dus Sata, Sata II, RAID controllers of anders, worden "gezien" als scsi, en wordt er dus in dit geval de JMicron scsi driver gebruikt om de schijf te benaderen....dit is dus correct.
.
Ten eerste van harte bedankt voor je reactie!
Wel maf overigens dat alles als SCSI wordt gezien. Ik had um overigens pas bijna gedisconnect toen ik de fotocamera wil connecten. Wel eng, tis immers de opstartschijf bij mij.

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

ik heb dit moederbord ook, en vroeg me af als er een speciaal tooltje was om Asrocks moederbord en cpu temps af te lezen?... net zoals ASUS de asusprobe heeft etc..

Tools als speedfan en sisoft sandra vindt ik niet echt accuraat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

wiske80 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:10:
ik heb dit moederbord ook, en vroeg me af als er een speciaal tooltje was om Asrocks moederbord en cpu temps af te lezen?... net zoals ASUS de asusprobe heeft etc..

Tools als speedfan en sisoft sandra vindt ik niet echt accuraat...
Nopez, voor zover ik weetb hebben ze dat niet, heb AsusPcprobe proberen te instaleren, maar die klootzak geeft aan dat het geen Asus moederbord is :) .

Ik gebruik everest om de tempraturen af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 22:42
strandbal schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 08:55:
Linksboven bij de PS/2 poorten zit een jumper. Als je deze omzet krijgen je USB en PS/2 poorten voeding van de +5V lijn, ipv de +5VSB (Standby) lijn. Dan gaan je apparaten netjes uit als je pc uitschakelt.
Nadat ik deze jumper omgezet had, was inderdaad de stroom van mijn usb-poorten af, maar na het opnieuw opstarten van mijn systeem deed mijn muis opeens heel vreemd (als of je zat te muizen met een ping van 200-300)

Ook een reboot hielp niet, dus die jumper weer terug gezet en nu doet mijn muis het weer normaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:53

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Vreemd?

Ik had wel dat als ik m'n ouwe scanner (vaag USB ding) aangesloten liet (zelfs zonder voeding!!) en ik zette die jumper om, kwam er een KEIHARDE piep van m'n moederbord, zelfs als ik m'n pc van de spanning haalde en de scanner op standby liet staan :?

Probleem opgelost, scanner is weg :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57967

Ikke! ,

Nog even over die geheugen-snelheid...

Die staat op 166 in de bios, maar de memory-bus (die everest aangeeft,
komt nu inderdaad op 200 uit. 2800/14, zoals je al aangaf dus).

De PCI-E Frequency, die moet altijd op 100 blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Ja de pci-e freq. moet op 100 blijven. Je agp en pci blijft dan ook op standaard snelheden lopen.
Misschien dat je geheugen zelfs niet 1 MHz verder wil dan 200, zou raar zijn, maar het kan. Je kunt het altijd uittesten door het geheugen op 133 in het bios in te stellen. (of met zo'n progsel op 150 oid)

offtopic:
Enne... hier kun je mooi je resultaten invullen. O-) Er staan veel te weinig 3700+ cpu's in. Je kunt het altijd wijzigen als je hoger komt. Wel pop-up blokkering uitzetten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ikke! op 08-03-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

gladiool schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:19:
[...]

Hier ook, een usb externe schijf blijft bijvoorbeeld gewoon draaien :)
Is volkomen normaal dacht ik zo,.. ik heb een DFI,.. same here,.. USB-lampje blijft ook branden evenals het ledje in mijn muis. Is typisch voor de ATX-standaard tegenwoordig dat de +5 Volt steeds aanwezig blijft voor functies zoals WOL (Wake On Lan)
Het enige wat je kan doen is de stekker eruit trekken of de PSU uitschakelen met z'n eigen schakelaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161608

wat voel ik me slecht man, me asrock dual sata2 van zelf terug gebracht na me 6800gt agp incident.
dat weten jullie nog wel denk ik.
dus ik nu een msi k8n neo2 fx terug gekregen van RMA, zelfde probleem, lijkt dus aan me 6800gt te leggen.

ik voel me slecht joh, me asrock dual sata 2 had er dus helemaal geen problemen mee, nu heb ik weer heel wat geld verknald.

ik denk dat me videokaart dan maar terug moet he? nog tips of iets van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143149

Tips ???? ja....gebruik in het vervolg niet.....ME moederbord en ME videokaart, maar MIJN moederbord, en MIJN videokaart....
Staat wat netter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:15
Ik heb dit moederbord ook pas gekocht samen met een 64 3200+ Venice en heb er nogal wat problemen mee.

Misschien dat mensen mijn topic hierover al gezien hebben; misschien ook niet omdat dit topic in Tweaking & Cooling staat en mijn topic in Moederborden en Processors.

Aangezien jullie er zo te zien verstand van hebben toch maar even heir een linkje naar mijn topic:
Probleem met nieuw moederbord en processor

Mijn pc blijft telkens opnieuw rebooten en ik kan XP ook niet opnieuw installeren.
Hij is helemaal standaard en niks is overclocked.

Mocht iemand van jullie nog geniale ingevingen hebben over wat mijn probleem is, dan hoor ik het graag van jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 143149 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:59:
Tips ???? ja....gebruik in het vervolg niet.....ME moederbord en ME videokaart, maar MIJN moederbord, en MIJN videokaart....
Staat wat netter....
Het is maar dat hier de mogelijkheid jou een -1 Troll/Flamebait te geven mist, maar ik heb toch ook wat tips voor jou:

- Niet 4 vraagtekens achter elkaar gebruiken, maar gewoon 1. Staat wat netter.
- Gebruik geen hoop puntjes achter elkaar.
- Geen woorden volledig in hoofdletters typen. Staat schreeuwerig.
- Voortaan niet offtopic gaan zoals je in dit bericht doet.
- Lees de FAQ voor je post.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghilas op 10-03-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:15
Weet iemand misschien of dit moederbord samen met een venice 3200+ het niet leuk vind om te draaien met pc2700 geheugen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vosss schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:48:
Weet iemand misschien of dit moederbord samen met een venice 3200+ het niet leuk vind om te draaien met pc2700 geheugen???
hij doet het wel maar wel met laggere mhz op je geheugen, waardoor je weer wat prestatie verlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictprutser
  • Laatst online: 14-06 18:52

ictprutser

Schotse_Hooglanders

mad_max234 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:37:
[...]

Ja dat klopt dan staat je ram ide time op enable. ;) Mooi weer een die 1t kan draaien :Y)

Zou je ff een screenie kunnen posten van A64 tweaker b.v.b.
'
Werd van de week gebeld, computer startte soms opnieuw op in Word. bleek aan 1t te liggen, dus draait nu weer op 2t :'(
Kunnen anderen op 1t dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 10:35

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik zit dit bord te overwegen. Heeft iemand de Arctic Freezer 64 Pro of Scythe Ninja werkend op dit bord? Past dat wel? Is het mogelijk de koeler naar de achterkant v/d kast te laten blazen?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
ictprutser schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:46:
[...]
'
Werd van de week gebeld, computer startte soms opnieuw op in Word. bleek aan 1t te liggen, dus draait nu weer op 2t :'(
Kunnen anderen op 1t dit bevestigen?
Waar heb je gezeten bijna twee delen van dit topic gaat hier over LOL :D
En ja het komt door de 1T dit is nog niet helemaal opgelost, maar ik heb in dit topic de oplossing gegeven maar werkt niet in alle gevallen.

Ik kan niet zo gemakelijk zoeken zit nu achter mijn oude laptop pentuim 133Mhz maar het staat in dit deel of in het vorige deel

suc6

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictprutser

ictprutser

Schotse_Hooglanders

ictprutser schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:23:
[...]

Ik krijg hem niet plat op 1T _/-\o_
Bij mij staat in a64 tweaker de dynamic cycle counter al op enable als ik hem opstart. (bios 1.4) Meer mensen die dit hebben? 8)7
mad_max234 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:30:
[...]

Waar heb je gezeten bijna twee delen van dit topic gaat hier over LOL :D
En ja het komt door de 1T dit is nog niet helemaal opgelost, maar ik heb in dit topic de oplossing gegeven maar werkt niet in alle gevallen.

Ik kan niet zo gemakelijk zoeken zit nu achter mijn oude laptop pentuim 133Mhz maar het staat in dit deel of in het vorige deel

suc6
Ik was juist een van de weinige die op 1t geen problemen had met paint en microsoft.com... O-) Maar bleek dus onder word wel weer fout te gaan... heb ik natuurlijk nooit getest... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Jammer
Dacht dat je wel op de hoogt was van de bug.

De bug veroorzaakt problemen met paint, flash, excel, word, soms games.(misschien ben ik nog iets vergeten)

Maar probeer eens de reepjes in bank 3 en 4 en "ram idle time" enable in de bios of met A64 tweaker.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 22:22
Gistern op de Cebit heb ik het AM2 ADD-ON bordje van Asrock gezien. Hij verschijnt ergens in juni volgens de medewerker op de stand en wordt uiteraard een stuk goedkoper dan een nieuw board.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictprutser

ictprutser

Schotse_Hooglanders

mad_max234 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:00:
Jammer
Dacht dat je wel op de hoogt was van de bug.

De bug veroorzaakt problemen met paint, flash, excel, word, soms games.(misschien ben ik nog iets vergeten)

Maar probeer eens de reepjes in bank 3 en 4 en "ram idle time" enable in de bios of met A64 tweaker.
Stond allemaal al zo. Computer gaf hiermee geen problemen in paint, flash, excel en games. Alleen in Word.
Maar het verschil tussen 1t en 2t merken ze niet eens ten opzichte van hun vorige celly400 met winxp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb weer een probleem met deze bord :P ,

Ik ben gisteren weer aan de slag geweest met de soldeerboud, en heb er met succes een weerstandje opgezet, máár:

1. met de 1.6 bios moet ik hem eerst 1x aan/uit doen voordat hij opstart, dus de beeldscherm gaat niet aan en start niet op.

2. Met de OCBW1+2 biossen moet ik hem 10x uit aan drukken voordat hij opstart, en dan reset ie alles, stock start ie ook niet op.

Als hij stock opstart heeft ie ipv. 1.4, 1.66v op de cpu staan, als ik hem op lager zet start ie ook niet normaal op.

3. Tijdens het solderen, is de vierkante blokje, wat mad_mox eraf heeft gesoldeerd een heel klein beetje bruin van boven geworden. Dat zal de probleem niet zijn denk ik?

4. De OCW mod zit er ook nog steeds op maar heeft geen effect op de voltage, zoude probleem misschien daaraanliggen?

5. Met de 1.6 bios, start ie op 274x9 op 1.6v gewoon op, en als ie eenmaal in windows is dan is hij superstabiel, ook de voltage lijnen.

Enig idee waarom ik hem aan/uit moet zetten zodat hij normaal opstart?

Ow ja, nadat ik klaar was met solderen kwam ik erachter dat ik bezig was met een 52 watt soldeerboud 8)7 :X .

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 62850 op 15-03-2006 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ik denk dat punt 3 het probleem veroorzaakt want dit klink mijn bekent in de oren, toen mijn blokje er nog op zat, was deze ook bruin geworden en kreeg toen het zelfde als jou dat hij niet goed wou door starten toen ik het blokje er af gehaald had wilde hij wel weer door booten.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad_max234 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:18:
Ik denk dat punt 3 het probleem veroorzaakt want dit klink mijn bekent in de oren, toen mijn blokje er nog op zat, was deze ook bruin geworden en kreeg toen het zelfde als jou dat hij niet goed wou door starten toen ik het blokje er af gehaald had wilde hij wel weer door booten.
Wat heb je er in plaats gezet dan? Gewoon de 2 puntjes met elkaar verbonden met een soldeerpuntje of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stel ...
ik schaf mij dit bordje aan in combinatie met 2 x 1Gb. geheugen en bvb. een Opteron 146/148 of een San Diego 3700+,......

welk high performance PC4000 geheugen neem ik mij dan het best,.. van G-Skill of van OCZ en welke overclocks mag ik dan van deze combinatie verwachten :?

Mijn doel is dus wel echt om ergens rond 10 x 270Mhz. te geraken met 2 x 1Gb.
Is dat haalbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 62850 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:24:
[...]

Wat heb je er in plaats gezet dan? Gewoon de 2 puntjes met elkaar verbonden met een soldeerpuntje of wat?
Ik heb de 2 puntjes die dan los liggen met elkaar verbond en toen werkte alles weer en nog steeds. :+
De pc staat bijna 24/7 aan en er word dagelijks een paar uur gegamed dus 100% stabiel.(weet alleen niet hoelang nog)

Ik heb dit wel vaker gehad in het verleden met oa videokaart en mobo,s alle werkte gewoon zonder deze klein stabilisators.Soms zijn het bruggentjes(kijk maar een naar weerstandjes van 0 Ohm) die niks anders doen dan een stukje over bruggen wat ook met een draadje gekunt had maar dit staat niet professioneeel.
En deze vierkant dingtjes zijn voor de stroom te stabiliseren dit gaat vaak dubbel op dus ze zijn niet allemaal nodig. :Y)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mad_max welke is bij jouw bruin geworden bij C607 of C600

http://www.rhcf.com/sis-b...t_topic;f=30;t=000051;p=0

op de afbeelding hier... Bij mij naast C607.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
bij mijn ontbreekt nu de c600, ik zit er aan te denken om er een nieuw op te solderen en de mod nog eens te doen want nu werkt de mod ook niet als de c600 onbreekt.

[ Voor 70% gewijzigd door mad_max234 op 15-03-2006 22:02 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Anoniem: 62850 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:09:

4. De OCW mod zit er ook nog steeds op maar heeft geen effect op de voltage, zoude probleem misschien daaraanliggen?

Ow ja, nadat ik klaar was met solderen kwam ik erachter dat ik bezig was met een 52 watt soldeerboud 8)7 :X .
Als je toch weer bezig gaat om die bruin geworden condensator weg te halen, haal dan die OCW mod er ook maar af, lijkt me een stuk veiliger. Als hij een keer volgens beide mods de spanning gaat verhogen, zit je ineens op 0,65V (0,4 + 0,25) hoger dan ingesteld.
Ik had de eerste verbinding met een 15 Watt Weller boutje gedaan, dit lukte met moeite, maar kreeg de tin bij de ander nooit goed aan het smelten. Men een 30 Watt bout smolt dat als ijs op een cpu. Wat belangrijker is, is dat de punt van die bout een stuk dikker was, waardoor ik ernaast ook nog een verbinding maakte. Bleek niks uit te maken gelukkig, want ik kreeg hem niet weg. Was tussen de rechterkant van C600 en het puntje eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ikke! schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:01:
[...]

Als je toch weer bezig gaat om die bruin geworden condensator weg te halen, haal dan die OCW mod er ook maar af, lijkt me een stuk veiliger. Als hij een keer volgens beide mods de spanning gaat verhogen, zit je ineens op 0,65V (0,4 + 0,25) hoger dan ingesteld.
Ik had de eerste verbinding met een 15 Watt Weller boutje gedaan, dit lukte met moeite, maar kreeg de tin bij de ander nooit goed aan het smelten. Men een 30 Watt bout smolt dat als ijs op een cpu. Wat belangrijker is, is dat de punt van die bout een stuk dikker was, waardoor ik ernaast ook nog een verbinding maakte. Bleek niks uit te maken gelukkig, want ik kreeg hem niet weg. Was tussen de rechterkant van C600 en het puntje eronder.
Maar die andere mod komt in werking als ik in de bios 1.150v selecteer, dus daar moet de probleem niet zitten toch? En als ik die bruine condensator weghaal, zou de mod dan nog werken? Wat denken jullie?

Want als ik hem eenmaal weghaal, krijg ik hem toch never en nooit weer erop, deze dingen zin súper klein.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 62850 op 15-03-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
De ocw mod die is echt veilig dan moet je wel er lomp omgaan met een soldeerbout voor iets raakt.
dat slaat dus nergens op dat deze niet veilig is zeker als hij er al op zit wat kan er dan nog fout gaan? :?

Edit/
Of dedoel je de mod van polygon?Die is een stuk lastiger, en niet voor noobs(zo als ik :+ ) met een soldeerbout en niet voor mensen met trillende handen. :P

[ Voor 29% gewijzigd door mad_max234 op 15-03-2006 22:10 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 62850 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:06:
[...]

Maar die andere mod komt in werking als ik in de bios 1.150v selecteer, dus daar moet de probleem niet zitten toch? En als ik die bruine condensator weghaal, zou de mod dan nog werken? Wat denken jullie?

Want als ik hem eenmaal weghaal, krijg ik hem toch never en nooit weer erop, deze dingen zin súper klein.
Nee de mod werkt niet meer,kijk een post boven je heb dat net gepost. :D

edit/
Oeps foutje jij mist een ander C607 probeer het zou ik zeggen, bij het ontbreken van de c600 werkte de mod niet meer misschien werkt het bij deze wel.

En ik heb wat lopen kloten met wat oude mobo en je krijg ze er wel weer op maar gebruik maar een vergroot glas en een pincet en oefen eerst maar wat anders word het een zooitje spreek uit ervaring. :X

[ Voor 28% gewijzigd door mad_max234 op 15-03-2006 22:17 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad_max234 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:12:
[...]

Nee de mod werkt niet meer,kijk een post boven je heb dat net gepost. :D

edit/
Oeps foutje jij mist een ander C607 probeer het zou ik zeggen, bij het ontbreken van de c600 werkte de mod niet meer misschien werkt het bij deze wel.
Als ik die C607 erafsloop, zou de pc wel opstarten dan , hehe anders laat ik hem wel zo, dan maar ff aan/uit iedere keer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 62850 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:17:
[...]

Als ik die C607 erafsloop, zou de pc wel opstarten dan , hehe anders laat ik hem wel zo, dan maar ff aan/uit iedere keer :|
Heb je de mod al verwijderd neem aan van wel, kijk ff of alles wel goed contact maakt dus dat alle bij de zijkanten c600 en c607 helemaal tot boven zijn bedekt en goed contact maken.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad_max234 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:20:
[...]

Heb je de mod al verwijderd neem aan van wel, kijk ff of alles wel goed contact maakt dus dat alle bij de zijkanten c600 en c607 helemaal tot boven zijn bedekt en goed contact maken.
De mod zit er nog steeds op, krijg nou 1.61v door me cpu heen, zijn idd goed bedekt, maa die xxx bruine plekje iriteert me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 62850 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:21:
[...]

De mod zit er nog steeds op, krijg nou 1.61v door me cpu heen, zijn idd goed bedekt, maa die xxx bruine plekje iriteert me.
Of je heb gewoon last van coldboots na dat je een flash heb uit gevoerd. :+
Heb dit al een paar keer gelezen dat ze voor de flsh nergens last van hadden en erna coldboots en dan vooral bij de ocwb's, dus sluit dit niet uit. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 15-03-2006 22:33 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad_max234 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:32:
[...]

Of je heb gewoon last van coldboots na dat je een flash heb uit gevoerd. :+
Heb dit al een paar keer gelezen dat ze voor de flsh nergens last van hadden en erna coldboots en dan vooral bij de ocwb's, dus sluit dit niet uit. :Y)
Dit iets anders dan een coldboot ;) , als ik hem nu opnieuw op wil starten, dan start hij gewoon niet meer op, moet ik hem eerst helemaal uitzetten, daarna weer aanzetten, en soms zelfs 2x deze procedure uitvoeren.

Hij staat als sinds 5 uur aan, en heeft 2:30 uur SP2004 gedraaid, zonder fouten, dus hij is nie koud, het lijkt wel een oude dieseltje man deze mobo'tjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 62850 op 15-03-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 17:47

Colan

sucks @ solderen

ik heb een probleempje:

mijn onboard geluid van mijn 939Dual-SATA2 is er mee opgehouden...

ik heb alles al geprobeerd, maar ik krijg het niet meer aan de gang...en het ligt echt aan het onboard geluid, niet aan m'n MusketeerII, zoals ik eerst dacht, of aan m'n speakers...

geen enkele poort geeft enig signaal meer, terwijl hij dat de eerste dagen wel deed (PC zit nu net een week in mekaar) en de drivers waren in orde, ik heb de meegeleverde audiodrivers geprobeerd én de nieuwste versie op de Asrock site...

ik heb de bios gecheckt, en alles klopt met de "eerst werkende" instelling, ik heb de Bios gereset tot tweemaal toe, maar geen respons...
ik heb zelfs een verse XP-install geprobeerd en op een Ubuntu bootable disc wou het ook al niet werken...

ik zit nu op een ouwe geluidskaart van m'n andere bak te werken, maar dit is niet echt prettig geluid...

heeft iemand nog een idee???

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 62850 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:35:
[...]

Dit iets anders dan een coldboot ;) , als ik hem nu opnieuw op wil starten, dan start hij gewoon niet meer op, moet ik hem eerst helemaal uitzetten, daarna weer aanzetten, en soms zelfs 2x deze procedure uitvoeren.

Hij staat als sinds 5 uur aan, en heeft 2:30 uur SP2004 gedraaid, zonder fouten, dus hij is nie koud, het lijkt wel een oude dieseltje man deze mobo'tjes.
Heb je dit ook op stockspeed? Als ik iets te hoog oc dan wilt hij vaak niet in één keer door starten.
En als je asrock bios gebruikt is dit altijd boven de 274Mhz bij 275Mhz boot hij niet altijd vaak mnoet je dan vaker proberen voor hij boot.

edit/
Ik zie dat je 275Mhz draait met welke bios is dit met de asrock bios kan je dit wel vergeten en dan zijn jou problemen ook te verklaren.

@Colan
Ik neem aan dat je je oude audiokaart eruit heb gehaald toen je een nieuwe instal heb geprobeerd en welke bios gebruik je?

[ Voor 31% gewijzigd door mad_max234 op 15-03-2006 23:24 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

volgens CPU-Z heb ik versie P1.20

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
En heb je de oude geluidskaart erin laten zitten bij de reinstal van windows?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

nee, ik heb windows beide keren alleen met de basis-apparaten geinstalleerd, dus geen pci kaarten

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ik vraag het maar ff je weet maar nooit. :P

Zitten er geen jumper op het bordje die de output regelen?Ik zit niet achter de pc anders had ik wel ff mee gezocht.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]mad_max234 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:19:
[...]

Heb je dit ook op stockspeed? Als ik iets te hoog oc dan wilt hij vaak niet in één keer door starten.
En als je asrock bios gebruikt is dit altijd boven de 274Mhz bij 275Mhz boot hij niet altijd vaak mnoet je dan vaker proberen voor hij boot.

edit/
Ik zie dat je 275Mhz draait met welke bios is dit met de asrock bios kan je dit wel vergeten en dan zijn jou problemen ook te verklaren.quote]

Voor de mod had ik de OCW1 erop staan en draaide 275@no problemo, na de mod heb ik met veel moeite de 1.6 erop gezet, en nu staat ie op 274. Stock moet ik hem ook aan/uit zetten voordat ik verder kan, met de OCW1+2 moet ik hem 10x opnieuw opstarten en dan zegt ie dat ie alles op default heeft gezet, en als ik dan weer opnieuw wil opstarten heb ik dezelfde procedure weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

mad_max234 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:08:
De ocw mod die is echt veilig dan moet je wel er lomp omgaan met een soldeerbout voor iets raakt.
dat slaat dus nergens op dat deze niet veilig is zeker als hij er al op zit wat kan er dan nog fout gaan? :?

Edit/
Of dedoel je de mod van polygon?Die is een stuk lastiger, en niet voor noobs(zo als ik :+ ) met een soldeerbout en niet voor mensen met trillende handen. :P
Ik bedoelde meer dat het in combinatie met die andere niet echt veilig is. Als je hem op 1,150V zet, telt de OCW mod er 0,4 bij op, --> 1,550V en dan volgens die andere mod 0,25 erbij geeft 1,8V, wat me toch iets te veel lijkt. Goed, als je er gewoon bij nadenkt gaat het wel goed, maar je weet nooit.

Je zou eventueel een draadbrug om dat bruin geworden condensatortje kunnen solderen, zodat deze (neem ik aan, weet niet zeker of het zo werkt met C's) niet wordt gebruikt. Dan weet je of hij zal werken zonder. Maarja, het is wel weer een keer extra solderen, waarbij wat fout kan gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Ikke! op 16-03-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ikke! schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:48:
[...]

Ik bedoelde meer dat het in combinatie met die andere niet echt veilig is. Als je hem op 1,150V zet, telt de OCW mod er 0,4 bij op, --> 1,550V en dan volgens die andere mod 0,25 erbij geeft 1,8V, wat me toch iets te veel lijkt. Goed, als je er gewoon bij nadenkt gaat het wel goed, maar je weet nooit.
Nee dat zie je verkeer de mod doet niks ander dan 1.55v geven er komt 0,0 volt bij

Dus het is niet 1.15 + 0.4 maar 1.15 = 1.55, De plaats zijn gewoon verschoven 1.55 is gewoon op de plaats van 1.15 volt gaan staan. ;)
Maar 1.8v de echte oc mobo kunnen 2.0+v geven, gewoon nadenken en geen dommen ding doen.(Dit geldt voor alles :P )

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

mad_max234 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:44:
Ik vraag het maar ff je weet maar nooit. :P

Zitten er geen jumper op het bordje die de output regelen?Ik zit niet achter de pc anders had ik wel ff mee gezocht.
ik geloof het niet...en het rare is dat hij het de eerste 2/3 dagen wel deed met al deze instellingen...

zo...terug naar winkel geweest, en een vervanger is besteld, lever ik volgende week deze in en neem nieuwe mee...:D

[ Voor 14% gewijzigd door Colan op 18-03-2006 19:50 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Kheb misschien een beetje een noobvraag maar ben dan ook net 2 dagen in de ban van oc'en :Y)

Via deze site heb ik veel gelezen over hoe en wat maar had toch nog een vraagje.

Ik heb via de bios (1.50) de HTT-multiplier verlaagt naar 4x (800Mhz) om zo de HTT op te kunnen voeren naar 250 zonder daarbij de grens van 1000 te overschrijden, maar nu komt dus de vraag: waar kan ik die HTT instellen :o

Bij het menu advanced > cpu staat wel overclock settings ofzo waar de CPU Frequency staat evenals de PCI Frequency, maar als ik deze op Async zet om zo PCI te locken kan ik de CPU Frequency niet veranderen, bedoelen ze hier btw de HTT mee want dan heb ik het wel gevonden maar kan het niet veranderen.

Graag wat toelichting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
type voor de gein eens één getal in dat venstertje, dan zul je zie dat het beter werkt dan op de pijltjes drukken. :Y)
En bij dit bordje is de grens +-1200Mhz voor je HTT, die 1000Mhz is voor de nforce4 chipsets
(ati kan zelfs iets van 1600Mhz htt)

suc6

[ Voor 38% gewijzigd door mad_max234 op 19-03-2006 22:40 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hah lol thanks dat ik daar niet opgekomen was ;)

M'n 3500+ Manchester (Jajaja 1 core disabled :Y)) draait nu 2 uur stabiel met prime 95 @ 2.6Ghz, ben nu echt into oc'en 8) (dit is eigenlijk de eerste keer dat ik iets oc :P ) Morgen die HTT nog maar wat verder opkrikken evenals de Vcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 168490 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:20:
Hah lol thanks dat ik daar niet opgekomen was ;)

M'n 3500+ Manchester (Jajaja 1 core disabled :Y)) draait nu 2 uur stabiel met prime 95 @ 2.6Ghz, ben nu echt into oc'en 8) (dit is eigenlijk de eerste keer dat ik iets oc :P ) Morgen die HTT nog maar wat verder opkrikken evenals de Vcore
Ik zou prime de hele nacht ff laten draaie dan weet je morgen dat je cpu op 2.6GHz stabiel draait want 2 uur vind ik nog niet genoeg om zeker te zijn dat hij stabiel is.

En wat zijn je ander specs?

Verder een leuk begin voor je eerste poging. :Y)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm zal vanaaf ff prime 95 8 uur laten draaien maar tot nu toe gaat alles goed met 11x240=2640MHz en m'n geheugen op 188.6MHz dmv divider 5/6, maar is het niet verstandig om m'n geheugen (2x512MB TwinMos PC3200 2.5CL in Dual Channel) over de 200MHz te laten lopen of maakt dat het systeem weer instabiel? Ik had iig gelezen dat je DDR400 reepjes onder de 200MHz moest laten lopen :P . Ook had ik nog een vraagje mbt het geheugen die nu standaard @ 2.5-3-3-8 loopt, kan ik dat ook in de bios een beetje verlagen of zal ik eerst maar rustig de CPU stabiel krijgen? Ik hoor het wel, kga nu ff nieuwe headset kopen 8)

edit: specs vergeten ;(

3500+ Manchester (ooit een X2 4400+ Manchester met 1 brakke core geweest waarschijnlijk)
160 GB IDE schijfje
2x512MB TwinMos PC3200 in Dual Channel met CL2,5
430 Watt Coolermaster Extreme Power
en natuurlijk de AsRock 939 Dual Sata2

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 168490 op 20-03-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Over het geheugen klopt niet helemaal je kan gewoon 200MHz draaien met pc3200 anders slaat die 3200 nergens op. Ik heb ook twinmos in verschillende pc zitten hier in huis meestal doen ze iets van 215Mhz.

Wat ze denk ik bedoelen dat als je gaat oc dat je je geheugen op 166Mhz moet zetten, als je dit niet doet dan kom je maximale oc op 215MHz htbus ivm geheugen dat niet verder wilt.

Je kan met geheugen divider op 5/6 wel makelijk 260Mhz HTbus halen mits je cpu dat trekt.

[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 20-03-2006 15:52 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10-2023
Nu wil ik dit Moederbord graag aanschaffen maar kan mijn oude geheugen hier op en zo ja is dat verstandig of kan ik beter nieuwer/sneller geheugen kopen?

Deze 2 reepjes zitten in mijn oude mobo:
Kingston 512mb PC2700
Samsung 512mb PC2700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Dat kan, maar het is sneller als je er pc3200 in stopt. Ook heeft dit minder overklokpotentieel. Bij pc2700 moet je in het bios 166 MHz instellen voor het geheugen.

Of die reepjes goed samen gaan werken in dual channel weet ik niet trouwens...

[ Voor 20% gewijzigd door Ikke! op 21-03-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 16:57

lordsnow

I know nothing

In hoeverre zijn de problemen met dit moederbord ondertussen opgelost?

Vanwege het feit dat hier nog een AGP-slot op zit is dit moederbord intressant als een upgrade voor totale-niet-technische kenissen van mijzelf. En omdat ze totaal a-tecnisch zijn, qua PC's, moet alles wel gewoon werken - geen spontane reboots en andere onzin. Er zal niet overgeclocked worden.

@mad_max234:
Inbouwen zal ik natuurlijk doen. Ik wil alleen niet dat ze daarna terug hoeven te komen ivm klachten.

[ Voor 15% gewijzigd door lordsnow op 22-03-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
lordsnow schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:54:
In hoeverre zijn de problemen met dit moederbord ondertussen opgelost?

Vanwege het feit dat hier nog een AGP-slot op zit is dit moederbord intressant als een upgrade voor totale-niet-technische kenissen van mijzelf. En omdat ze totaal a-tecnisch zijn, qua PC's, moet alles wel gewoon werken - geen spontane reboots en andere onzin. Er zal niet overgeclocked worden.
Als je gewoon alles op auto laat staan en je heb een bordje met de laatste bios zul je geen problemen krijgen,want asrock heeft de default instellingen goed staan in de 1.60 bios.
Je zult dus geen last hebben van de 1T bug, want hij draait op default 2T. :Y)

en moet die kennis het bordje zelf inbouwen? :X

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 21-03-2006 23:12 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit een héél betrouwbae bron heb ik vernomen dat dit bordje met de recentere Uli M1695 en M1697 chips het veel beter doen op gebied van overclocken dan de oudere 1689 chip.
Zelfs de 1T bug zou eruit zijn tot aan FSB's van 300Mhz. Hoger moet je naar 't schijnt toch weer overschakelen naar 2T.

Iemand hier die er wat meer kan over vertellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

hm ben ik nou gek? :?
Heb volgens mijn handleiding een M1695 NB en een M1567 SB, cpu-z zegt zelfde NB en een M1563 SB. Dus geen M1697 of M1689 :?
Ik heb verder geen last van de 1T bug, draait prima op 1T. Nu op 2904 stabiel, 3003 pifast en superpi stabiel gehaald met mijn pc buiten bij een luchttemperatuur van 1 graad. Hoger dan 273 wilde de HTT niet bij mij. Dit is wel met de 1.5 bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 104097 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:15:
Uit een héél betrouwbae bron heb ik vernomen dat dit bordje met de recentere Uli M1695 en M1697 chips het veel beter doen op gebied van overclocken dan de oudere 1689 chip.
Zelfs de 1T bug zou eruit zijn tot aan FSB's van 300Mhz. Hoger moet je naar 't schijnt toch weer overschakelen naar 2T.

Iemand hier die er wat meer kan over vertellen :?
ik heb geen idee of dat verhaal van die chips van je waar is, maar je hebt 't in elk geval niet over de 939DualSATA2, wellicht wel over een ander Asrock bordje met WEL een M1697 en M1695, de 939SLI-eSATA2

de 939DualSATA2 (hence the topic title :+ ) heeft de "ULi M1695/ ULi M1567" aan boord ;)
dezelfde southbridge (M1567) met een nieuwere northbridge (M1697 ipv M1695 neem ik dan aan) ben ik nog niet tegengekomen, aangezien je suggereert dat die beter in oc-en is.

De M1689 chip zit weer op een heel ander (K8) bord, maar als je hier voor vergelijkende OC-resultaten bent tussen verschillende (Asrock) bordjes met verschillende ULi chipsets, ben je vrees ik aan het verkeerde adres!

offtopic:
ik heb dit bordje zelf nog niet, maar volg dit topic wel al lange tijd omdat ik over een paar weken er een aan wil schaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Xplod je haald alles door elkaar LoL :9
Zoek ff wat nou bij wat hoor, en kom dan maar weer terug met je verhaal want er klopt echt niks van.

@Ikke!
Mooie oc. :Y)
Hoe warm wordt alles? en wat is je vcore?

[ Voor 27% gewijzigd door mad_max234 op 25-03-2006 02:00 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Ik heb sinds kort dit mobo icm met een 3200+ en een 7900GT. Nu zit ik te kijken met CPU-z en zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img60.imageshack.us/img60/2244/ram5vq.th.jpg

Mn geheugen loopt dus maar op 166Mhz? Hoe kan ik dit het beste oplossen, zag namelijk wel meer erover maar werd er niet echt wijzer van.

Heb bios versie 1.20

Heb dus ondertussen door dat je op 200Mhz problemen kunt krijgen als je gaat knippen en plakken in paint. Heb dus net gewoon in bios geheugen op 200 gezet en getest, maar de pc ging niet hangen ofzo.
Betekend dit dat het bij mij wel goed loopt? of kan ik het nog ergens anders mee testen?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 25-03-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 154414 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:40:
Ik heb sinds kort dit mobo icm met een 3200+ en een 7900GT. Nu zit ik te kijken met CPU-z en zie ik dit:

[afbeelding]

Mn geheugen loopt dus maar op 166Mhz? Hoe kan ik dit het beste oplossen, zag namelijk wel meer erover maar werd er niet echt wijzer van.

Heb bios versie 1.20

Heb dus ondertussen door dat je op 200Mhz problemen kunt krijgen als je gaat knippen en plakken in paint. Heb dus net gewoon in bios geheugen op 200 gezet en getest, maar de pc ging niet hangen ofzo.
Betekend dit dat het bij mij wel goed loopt? of kan ik het nog ergens anders mee testen?
Ik denk dat je "flexibility option" in de bios hebt staan.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb al het 1 en ander gevraagt in dit topic maar het gaat nog steeds niet, hoger als htt250 wil hij gewoon niet.

als ik mijn cpu multipleir op 9,8,7 zet maakt niet uit, hoger gaat hij niet.
Ook aan het geheugen ligt het niet, die staat op 133mhz (pc3200 heb ik)
NB=600 mhz gezet.
Vcore 1.45
MA timing 2T
CL3

Hoe kan het nou dat ik niet hoger kan als HTT250

Bios 1.60
SD3700 met juiste stepping voor 3ghz

Temperatuur van CPU is trouwens 29 graden

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 165419 op 25-03-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

mad_max234 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 01:55:
@Ikke!
Mooie oc. :Y)
Hoe warm wordt alles? en wat is je vcore?
Anti-crosspost linkje

Op 2904 MHz @ 1,6V wordt hij zo'n 42 graden maximaal. Het is een San Diego 3700+ btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad_max234 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:15:
[...]

Ik denk dat je "flexibility option" in de bios hebt staan.
...heb ik wel ergens zien staan, wat houdt die optie precies in , en waar moet ik em op zetten?

Ik heb gewoon de Geheugensnelheid veranderd van auto naar 200Mhz...aangezien ik pc3200 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:53:
[...]

...heb ik wel ergens zien staan, wat houdt die optie precies in , en waar moet ik em op zetten?

Ik heb gewoon de Geheugensnelheid veranderd van auto naar 200Mhz...aangezien ik pc3200 heb.
gewoon een optie dat gaat je geheugen op 166 mhz lopen, bij elke dual sata 2.
gewoon uitzetten, staat boven je ram timings
dus disable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 154414 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:53:
[...]

Dat houdt in dat je geheugen 33Mhz langzamer gaat draai dan je eigelijk opgeeft, beetje een vreemde optie van asrock.
Heb hier nut nog niet van ondekt het zorgt alleen maar voor problemen.

@Ikke!
Ja dat is altijd leuk ff je pc buiten of in de schuur te zetten als het zo koud is ik heb een maand of wat terug toen het voor het eerst weer echt koud werd ook een ochten buiten gezeten(nou ja de pc heeft buiten gezeten ik leker binnen :+ ) om een hoogste 3dmarkt03 score neer te zetten met een 6800le op http://www.ministry-oc.net.

Hoe warm werd je cpu toen je aan buiten zat die van mijn 17.5 _/-\o_ graden en ambient was 4.1 grade
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/LTY8K6A4557B

Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/R5WE27S5J50Q4809/P68X413D16LZ/BMP/1133181261//bcxw

[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 25-03-2006 21:46 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Flexibility option stond al op disabled. Blijkbaar heb ik gewoon geen last van die bug, dat scheelt tenminste :)

Cool&Quit stond wel op enabled, maar dat lijkt me geen invloed te hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 154414 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:30:
Die Flexibility option stond al op disabled. Blijkbaar heb ik gewoon geen last van die bug, dat scheelt tenminste :)

Cool&Quit stond wel op enabled, maar dat lijkt me geen invloed te hebben toch?
Ik gaf antwoord op de vraag waarom je geheugen op 333Mhz loopt dat komt meestal door dat "Flexibility option" aan staat en heeft niks met de bug te maken. ;)

Je kan de bug ook nog testen door op deze site www.microsoft.com een stuk of 50x op f5 te drukken (of de refresh knop te klikken van je browser)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net een tutorial gelezen maar vraag me af of ik het nu een beetje snap.....Mijn bedoeling is dus eerst een verhoging met 200Mhz naar 2200Mhz met mijn 3200+ :)

ik moet dan dus als eerste CPU lock instellen, door dat op async te zetten.
HTT multiplier op 4x, zodat de snelheid onder de 1000 blijft. (4x220=880)
Dan de HTT snelheid op 220Mhz.
Mn geheugen moet ik dan volgens mij met die A64tweaker op 11/12 divider instellen, dan loopt het op 200Mhz volgens zo'n tabel.

Dit is wat ik er tot nu toe van begrepen heb, heb nog een paar vragen,
moet ik voor of na de biosveranderingen de geheugendivider instellen met dat A64 tweaker (ervoor lijkt me?)
En moet ik nu ook de voltages gaan verhogen?

(welke waardes moet ik nu veranderen met dat A64 tweaker? :+ )

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 26-03-2006 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan ook in de bios je geheugen op DDR333 zetten (Memory Clock > 166MHz) wat gelijk staat aan divider 5/6, dan weet je zeker dat je nog verder kan gaan met het verhogen van je HTT zonder daarbij op je geheugen te hoeven letten. Ook denk ik dat wanneer je de HTT verhoogt naar 220 je vCore nog niet hoeft te verhogen, het is haalbaar op stock voltages lijkt mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool, ik zal eens wat gaan proberen dan, zal mn eerste keer worden dus hopelijk lukt t :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, heb het nu gedaan, alleen was er meteen al een error bij het openen van CPU-z :|
Is dit normaal na een overklok aangezien de waardes ineens anders zijn of echt een teken van instabiliteit??

dit zegt cpu-z, 2e keer opende het wel gewoon:

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/5372/oc6oh.th.jpg

Edit 1:
Zie hier het verschil in scores in 3dmark05:

Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/4544/3dresults0rk.th.jpg

Wel een verschil maar niet echt verbijsterend als je t mij vraagt...zou ik de HTT ook gewoon op 230 kunnen zetten en dan de vcore 1 stapje verhogen voor de stabiliteit? (weet niet eens precies hoe dat moet, kan ik dat gewoon zelf intoetsen?) zodat ie op 230x10 = 2300Mhz loopt. Zou mooi zijn iig

Edit 2:
Zo gezegd zo gedaan, heb m nu op 2300Mhz lopen }) , geheugen loopt nu mooi op 191Mhz en ik heb de Vcore handmatig ingesteld op 1.45. De temperaturen zijn vrijwel hetzelfde gebleven. ff een test draaien :)

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 26-03-2006 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ff een 3Dmark run erachteraan gedaan en kwam nu op 8400Punten uit, niet echt veel hoger en dat is mooi, want dat betekent dat de CPU met deze snelheden wel het uiterste ui de videokaart haalt :) en daar ging het tenslotte om.
Nog een prime95 torture test draaien en hopen dat er morgenvroeg geen errors zijn, dan ben ik weer een gelukkig man....

edit:

damn vergeten te editten -Dynacore kijkt naar zn bed-

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 26-03-2006 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 154414 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 04:16:
Heb ff een 3Dmark run erachteraan gedaan en kwam nu op 8400Punten uit, niet echt veel hoger en dat is mooi, want dat betekent dat de CPU met deze snelheden wel het uiterste ui de videokaart haalt :) en daar ging het tenslotte om.
Nog een prime95 torture test draaien en hopen dat er morgenvroeg geen errors zijn, dan ben ik weer een gelukkig man....

edit:

damn vergeten te editten -Dynacore kijkt naar zn bed-
Ik zou hem gewoon op 240 Mhz zetten. Dan kan je geheugen ook gewoon mooi op 200Mhz draaien en zal voor je CPU echt geen probleem zijn.

Ik heb mijn 3200 nu een weekje en heb hem na installeren meteen op 240x10 gezet. SP2004 een tijd laten draaien en geen enkel probleem gezien. Hij wordt nu 31c idle en 41-42 stressed, met de stock AMD cooler (binnenkort komt de Artcic Freezer 64 Pro om hem wat stiller te krijgen).

Overigens heb ik ook gemerkt dat het instellen van je geheugen op 1T ipv 2T echt een enorm verschil maakt in snelheid in een test als SiSoft Sandra, met 1T heb je ruim 1000mb/sec meer. Ik heb overigens nog geen last gehad van de 1T bug, maar ga zo nog ff met Microsoft.com testen.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb m nu ook op 2400 Mhz staan, lijkt idd allemaal goed te gaan. temps zijn 35@idle en 45@ stress, lijkt me in orde? Ben nu SP2004 aan het draaien, hopelijk geen errors :) ( hoe lang moet die test eigenlijk?) Daarna zal ik 3dmark05 eens runnen. en kijken of ik mn kaart nog wat hoger kan klokken >:)

Edit: helaas, te vroeg gejuicht. Bij het draaien van 3dmark05 in de eerste test al een vastloper :( blijkbaar is 2300Mhz de limit met mijn 4x512 mb.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 26-03-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 154414 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:48:
Heb m nu ook op 2400 Mhz staan, lijkt idd allemaal goed te gaan. temps zijn 35@idle en 45@ stress, lijkt me in orde? Ben nu SP2004 aan het draaien, hopelijk geen errors :) ( hoe lang moet die test eigenlijk?) Daarna zal ik 3dmark05 eens runnen. en kijken of ik mn kaart nog wat hoger kan klokken >:)

Edit: helaas, te vroeg gejuicht. Bij het draaien van 3dmark05 in de eerste test al een vastloper :( blijkbaar is 2300Mhz de limit met mijn 4x512 mb.
Hmm das jammer.

Het geheugen zou toch wel op 200 Mhz moeten kunnen lopen, als je tenminste pc3200 ram hebt?

Je temps zijn in orde, stock cooler?
Misschien even je geheugen op een nog lagere divider zetten zodat je kan testen of het aan je CPU ligt of aan je geheugen. En eventueel wat meer voltjes :P

[ Voor 14% gewijzigd door ZiegoM op 26-03-2006 13:20 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Ziegom, heb net ook 1T geprobeerd maar ik heb wel last van die bug.
Dus deze score is dus met 2T. Wat haal jij bij die geheugen bench?

Afbeeldingslocatie: http://got.tbsolutions.nl/GOT2.gif

Sorry dat ik nog effe terug kom op mijn vorige vraag, misschien weet echt niemand wat het is maar is stel de vraag nog 1 keertje B)

als ik mijn cpu multipleir op 9,8,7 zet maakt niet uit, hoger gaat hij niet (HTT250).
Ook aan het geheugen ligt het niet, die had ik op 133mhz gezet (pc3200 heb ik)
Kijk maar in de screen, daar staat hij nu effe op 187 via a64 tweaker.
NB=600 mhz naar gezet.
Vcore 1.45
MA timing 2T van 1T wil hij niet.
CL3 want CL2,5 doet hij niet.

Bios 1.60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 165419 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:17:
@ Ziegom, heb net ook 1T geprobeerd maar ik heb wel last van die bug.
Dus deze score is dus met 2T. Wat haal jij bij die geheugen bench?

[afbeelding]

Sorry dat ik nog effe terug kom op mijn vorige vraag, misschien weet echt niemand wat het is maar is stel de vraag nog 1 keertje B)

als ik mijn cpu multipleir op 9,8,7 zet maakt niet uit, hoger gaat hij niet (HTT250).
Ook aan het geheugen ligt het niet, die had ik op 133mhz gezet (pc3200 heb ik)
Kijk maar in de screen, daar staat hij nu effe op 187 via a64 tweaker.
NB=600 mhz naar gezet.
Vcore 1.45
MA timing 2T van 1T wil hij niet.
CL3 want CL2,5 doet hij niet.

Bios 1.60

OMG! Ik zit dus net een screen te plakken in Paint van de geheugenbench als antwoord op jouw vraag.... wat denk je TOCH een reboot :(
Microsoft.com werkt wel gewoon goed.

Hmmm dus ik heb ook last van die bug.

De Memory bench van Sandra was iig 5915 Mb/sec met 1T
met Corsair Value Ram op cl 2,5 - 3- 3- 8- 11

en met 2T (cl 2 - 3 - 3- 8 -11) is het maar 4946 Mb/sec

ben nu even aan de mem aan het stressen om te kijken of cl 2 stabiel is ipv cl 2,5

Heeft het overigens nog zin om de andere timings van de ram naar beneden te zetten aangezien mij ram toch wel langzaam lijkt (is ook wel budgetram)...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZiegoM schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:16:
[...]

Hmm das jammer.

Het geheugen zou toch wel op 200 Mhz moeten kunnen lopen, als je tenminste pc3200 ram hebt?

Je temps zijn in orde, stock cooler?
Misschien even je geheugen op een nog lagere divider zetten zodat je kan testen of het aan je CPU ligt of aan je geheugen. En eventueel wat meer voltjes :P
Heb inderdaad gewoon pc3200 ram dat als ik op HTT 240 zet op 200 Mhz loopt. (nu op 191) (ondertussen specs ff in sig gezet ) alleen wel 4x512MB, in een ander topic zeiden ze dat daarom misschien de memorycontroller het niet aankon of zoiets.
Ook draai ik nog op stock koeler. Het is ook niet de bedoeling om op 3Ghz te lopen ofzo, maar die 100Mhz erbij maakt het net iets mooier, dan is het net een 3800+ :)
Temps zijn 35@idle en 45@stress, lijkt me toch goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25
op het ocw forum lees ik veel problemen met SATA2 schijven op dit bord, hier in dit topic kan ik er echter nauwelijks iets over terugvinden?
Gezien ik dit bordje wil gaan kopen en nog een schijf nodig heb, ben ik benieuwd of ik daar echt rekening mee moet gaan houden met mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xtuv schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:49:
op het ocw forum lees ik veel problemen met SATA2 schijven op dit bord, hier in dit topic kan ik er echter nauwelijks iets over terugvinden?
Gezien ik dit bordje wil gaan kopen en nog een schijf nodig heb, ben ik benieuwd of ik daar echt rekening mee moet gaan houden met mijn keuze.
Ik draai zelf ook een hdd mee op sata2, nog geen problemen ondervonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 165419 op 26-03-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwe ULI 1695 ver. 2.20 driver staat op de ULI site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143149 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:25:
De nieuwe ULI 1695 ver. 2.20 driver staat op de ULI site.
Thanks, zal even kijken of ik verschil zie in de bench

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Xtuv schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:49:
Nee hier op dit forum is er bij mijn niemand bekent met problemen met sata2 schijven. :?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

mad_max234 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 01:19:
[...]

Nee hier op dit forum is er bij mijn niemand bekent met problemen met sata2 schijven. :?
Mja ik had wel een probleem met mijn WD2500KS Sata2 schijf toen ik hem vorige week aansloot. Die werd namelijk niet herkent in de bios en dus ook niet in windows etc. Ik heb echt alle instellingen geprobeerd. Maar die is nu RMA want volgens mij was de schijf DAO en lag het niet aan het moederbord.

[ Voor 13% gewijzigd door ZiegoM op 27-03-2006 11:58 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet in het bios SATA 2 controler aanzetten, op SATA mode en STRONG instellen.
Als je de p.c. dan opnieuw opstart, wordt de h.d. wel herkend.
Mijn Maxtor diamond plus 10 250 gig met SATA 2, erd eerst ook niet herkend, maar nu loopt hij als een zonnetje.
Wel tijdens installatie van Windows de JMicron sata2 driver van de Asrock cd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invad3r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 19:08
Heb nu een Neo Platinum Nforce mobo, maar de NVRaid/sata controller op dit mobo geeft problemen met de 2 * Maxtor 250GB Sata2 3GB/s (6v250f0) die ik heb. Hierdoor zit ik aan dit bord te denken.

Echter, ik wil zeker weten dat deze twee schijven in RAID0 kunnen draaien op dit bord, ook op de 3GB (sata2) stand. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 143149 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:21:
Je moet in het bios SATA 2 controler aanzetten, op SATA mode en STRONG instellen.
Als je de p.c. dan opnieuw opstart, wordt de h.d. wel herkend.
Mijn Maxtor diamond plus 10 250 gig met SATA 2, erd eerst ook niet herkend, maar nu loopt hij als een zonnetje.
Wel tijdens installatie van Windows de JMicron sata2 driver van de Asrock cd gebruiken.
Ik hoop dat het toch aan de schijf lag, hij is namelijk al weer terug bij de winkel via RMA....

Ik had de SATA 2 controller wel aangezet, maar niet de SATA mode op strong gezet....
Overigens heb ik hem ook op de andere SATA poorten aangesloten maar daar deed hij het ook niet.

Ik hoop echt dat de schijf gewoon dood was.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Invad3r schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:24:
Heb nu een Neo Platinum Nforce mobo, maar de NVRaid/sata controller op dit mobo geeft problemen met de 2 * Maxtor 250GB Sata2 3GB/s (6v250f0) die ik heb. Hierdoor zit ik aan dit bord te denken.

Echter, ik wil zeker weten dat deze twee schijven in RAID0 kunnen draaien op dit bord, ook op de 3GB (sata2) stand. Is dit mogelijk?
Er zit maar 1 SATA 2 connector op en de raid-optie geld dus alleen voor SATA 150 (2 connectors zijn daarvoor aanwezig)

[ Voor 5% gewijzigd door ZiegoM op 27-03-2006 21:34 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Wat snelheid betreft maakt het toch niks uit of je nu op sataI of II zit, aangezien je schijven de 100 MB/s toch al nooit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 17:15
A64 3000+ winchester @ 2250 MHz HTT 250 MHz @ 1.45v

De vcore houdt me tegen om harder te gaan precies. Kga van de week de vcore mod doen denk ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
anmiddag dit bordje+ Athlon 64 3200+ besteld bij salland :)

Ben benieuwd

Heeft ook een computer!

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.