Ik heb gisteren eindelijk de twee draadjes op mijn mobo gesoldeerd. Wat een gepruts zeg, mijn 15W bout met kleine punt kreeg de tin niet goed gesmolten, dus had elke keer zo'n halve verbinding die je zo lostrok. Het 1ste draadje lukte nog wel. Daarna maar overgestapt op een 30W bout met een 3 à 4 mm dikke punt.
De tin smolt heel snel en het draadje zat goed vast. Toen ik beter keek, zag ik dat er een verbinding was ontstaan tussen de bovenste condensator en één van de lege contactpuntjes eronder. Kreeg dat met geen mogelijkheid meer weg, eerst met de bout geprobeerd, later met een mesje. Ik dacht ik neem het risico maar.
Het was dus wel even spannend, maar hij startte op.

op 1,4V en 1,35V. Daarna weer uit gezet en het printje met 3 weerstanden en jumpers aangesloten. Eerst de 5,6k weerstand gekozen. Dit werkte ook prima, pc startte op 1,5V op. In het bios bleef de spanning mooi stabiel, wisselde tussen 1,500 tot 1,516V. In cpu-z varieerd de spanning echter nogal, van heel af en toe 1,460 tot 1,520V, wel hele grote verschillen dus. Hoop dat dit gewoon niet goed wordt uitgelezen.
Anders zou het misschien komen door de lange draden (20 cm) en het printje, of door die ongewenste verbinding.
Pifast wilde eerst niet draaien op 2750 @ 1,4V, maar nu op 1,5V doet hij dat wel. De benchmark van prime lukte ook, niet dat dat veel zegt. Verder nog geen tijd gehad om te stresstesten, vanavond weer.
Oja, tijdens al het geklooi en gezweet vergeten foto's te maken. Als ik het printje heb vastgezet, schiet ik er wel een paar.