De laatste keer dat ik een zip nieuw gekocht heb was ergens in 2013 en toen betaalde ik daar ook al iets van 1800 euro voor en nu zie ik ze voor 1900 euro staan. Dat valt toch wel mee die prijsstijging?miicker schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:27:
Waarom zijn scooters zo duur geworden? Een paar jaar terug kon je een nieuwe Zip voor +- 1.300 kopen. Laatst zat ik er naar te kijken en zie dat je dat nu gemiddeld voor een 2e hands Zipje betaald met ruim 10dkm op de teller.
En over die helmplicht voor snorfietsen, mensen kopen toch vaak een snorfiets zodat ze niet met een helm
rekening hoeven te houden, behoorlijk vervelend als je even de stad in wil op je tomos en je loopt met een helm te zeulen. Ook dat hele electrische deelscooter verhaal wordt zo wel een dingetje, nu hop je op zo'n ding na je treinreis maar straks moet je dan je eigen helm mee gaan nemen? Ik zie dat niet gebeuren. Ik voorzie dan ook een toename van auto in de steden ipv de snorfiets.
Ook het signaal wat de overheid hiermee uitstraalt vind ik verontrustend, als ze zelfs iets wat je met rennen ook al aan snelheid kunt halen al als 'gevaarlijk' zien is het wachten op de invoering van een airbagpak voor onder de douche, je zal maar uitglijden. Krijgen we straks australische toestanden als ze ineens besluiten dat alle fietsers ook een helm op moeten..... (forse daling aantal fietsers, forse toename aantal automoblisten, resultaat: gevaarlijker geworden voor de overgebleven fietsers

[Voor 48% gewijzigd door Metro2002 op 02-06-2021 13:29]