Begin vorig jaar heb ik m'n Agility laten opvoeren bij een zaak. De rekening is 1000 euro en we hebben afgesproken om in termijnen te betalen van 100 euro per maand. Daar heb ik me netjes aan gehouden. Nu is de scooter bijna afbetaald en wil ik hem ophalen. Volgende week ga ik de laatste 100 euro betalen en de scooter opalen. Ze gaan hem nu in orde maken en rijklaar maken. Van de week was ik langs geweest om dit te bespreken en heb mijn scooter gezien en ik wist niet wat ik zag. Wat een beunhazen! Ik zal foto's maken en hier posten. Je schrikt je eigen kapot.
De scooter heeft dus 1,5 jaar daar gestaan en is telkens naar binnen en naar buiten gereden. Hierdoor is veel (kras) schade ontstaan. Voorste spatbord helemaal beschadigd en gekrast, linker handvat is weg, spiegels zijn weg, stuurkap is weg, (nieuwe) uitlaat helemaal verroest incl. bouten en moeren eromheen, stuur rechterkant helemaal weggesleten/beschadigd. Ook zijn onderdelen van mijn scooter bij andere scooters gebruikt voor reparatie (hier kan ik helemaal niet bij). Is net zoiets als dat wij tweakers een videokaart of processor van de ene PC zouden gebruiken bij een reparatie van de andere PC. Te gek voor woorden!
Hieronder zie je de factuur met wat er allemaal gedaan is. Het is een flinke klus geweest zoals je ziet en ook de complete kabelboom is vervangen, dus ik kan me best voorstellen dat je hier en daar wat raakt of een krasje maakt. Dat vind ik allemaal niet erg, maar zoals hij nu eruit ziet zou je denken dat ie rijp is voor de sloop. We hebben het over een nieuwe scooter in 2019 aangeschaft. Ik ben er twee keer mee gevallen en hij heeft wat kapschade, maar ik weet precies waar en hoeveel, maar verder niks afgebroken of verbogen (Agilities zijn echt degelijk wat dat betreft). Ik heb beide keren mijn best gedaan om de val te beperken tot een glijpartij en dat is gelukt dus de scooter is verder prima in orde. Voor de rest altijd netjes onderhouden en schoongemaakt.
Ik ga dan ook een stevig woordje hebben met die zaak en wil mijn scooter precies zo terug hebben zoals ik hem ingeleverd heb. Desnoods haalt ie maar nieuwe kappen en uitlaat, interesseert me niet, maar dit ga ik echt niet accepteren. En anders ga ik dreigen met mijn advocaat en een schadeclaim indienen. Niet om stoer te doen, maar ik heb echt een hele goede advocaat. Heeft in het verleden twee bedrijven waar ik heb gewerkt en problemen had met de grond gelijk gemaakt en dat heeft ze heel wat centjes gekost. Ik denk dat die vent er nog steeds slapeloze nachten van heeft, dus ze kunnen hun borst nat maken.
Wat vinden jullie hiervan? En dan vooral dat dreigen met m'n advocaat. Kan ik dat doen of is dat niet verstandig? Of moet ik het anders aanpakken? Ik ben nogal impulsief en zeker als ik boos ben, maar ik blijf wel altijd wel netjes en beleefd. Ik ben totaal niet agressief of dat ik ga schreeuwen en gek worden, maar ze krijgen zeker wel de wind van voren.
Dit is de rekening. Als iemand de originele rekening wil in PDF formaat, kan ik hem opsturen. Stuur me dan een DM.
Aantal Productnummer Omschrijving Prijs/st Korting Totaal
1,00 78060 CIL+KOP AGI/CHINA 4T 85CCC 1MM NARAKU 319,95 39,95 280,00
1,00 divwvk uitlaat thurbho 240,00 240,00
1,00 divwvk draadboom spannings regelaar en ontsteking 50,00 50,00
1,00 divwvk achterband 45,90 45,90
1,00 78126 Bobine met bougie dop Kymco / Peugeot 4T China scooters 10,00 10,00
1,00 3482 Toerenbegrenzer regelbaar + afstandsbediening cdi agi/ cel/ allo/ orb/ peopleS 136,00 91,00 45,00
1,00 41613850 Vatiateur Rollenset 16x13 8.5 Gram 7,00 7,00
6,50 TD-005 Arbeid Monteur Pieter 62,95 409,18
8,00 VWB Kleinmateriaal / Smeermiddelen 2,75 22,00
kymco agility omgebouwd naar euro 3 versie
Factuurkorting -109,08
Op rekening Totaal exclusief € 826,45
21,00% btw over € 826,45 € 173,55
Totaal inclusief € 1.000,00
Dit zijn foto's van vorig jaar oktober zo te zien. Ook van de schade.
Sprak trouwens een maat van mij en die vertelde dat ie daar ooit z'n MP3 heeft gebracht en die had ook schade aan de knoppen op het stuur. Ligt dus niet aan mij. Diezelfde maat gaat me trouwens afzetten als we de scooter ophalen dus dan kan ie mooi z'n verhaal kwijt.
[
Voor 17% gewijzigd door
chim0 op 20-07-2023 06:59
]