Ongeloofelijk maar waar, maar de Vespa is na enkele dagen al gecrashed, gelukkig niet erg.
Vorig weekend liet ik de zus van m'n vriendin er even mee rijden, en ze leek dat goed te kunnen, dus ik zeg: 'rijd maar naar huis (+-300m of zo)' en natuurlijk, net uit het zicht rijdt ze de oprit op, haar vader staat daar en ze wou iets vragen oid en laat de koppeling los. In versnelling

Dat ding schiet naar voor met het kuipje recht op een spoorwegbiels die ze daar gebruiken als walletje naast de oprit.
Resultaat: een grote deuk in het voorscherm met afgebladderde verf.
(foto coming soon, staat op de pc ginder)
Gelukkig heb ik er in het weekend alles uit gekregen.
Ontblutst, geplamuurd, geschuurd en gegrondverfd:

en dan herspoten:

Het is nagenoeg niet meer te zien, alleen de lak glanst er wat minder en de tint wit is een heel klein beetje anders. Dat is dus nog goed afgelopen en ik heb meteen mijn wijze les geleerd. Dit beestje zal enkel nog bereden worden door mij.
Dan nog een ander probleempje getackeld. Deze Vespa's zijn bijzonder diefstalgevoelig omdat ze gewild zijn en ook wel wat waard zijn. Nu is het zo dat een Vespa nergens de mogelijkheid biedt om een ketting door te steken. De 'velggaten' zijn te klein, nergens is een oog te zien. De enige manier om een beetje zekerheid te hebben dat hij goed vast hangt, is de rempedaal induwen en daar de ketting onderaan doorsteken. Nu is mijn ketting daar net iets te dik voor.
Via via ken ik een bedrijf dat echt een paar toplassers in dienst heeft. Ze bouwen hogedrukinstallaties voor de medische sector. En zij hebben een stukje buis aan mijn frame kunnen lassen:

En ziedaar:
Make no mistake about it, zo'n buisje wat er fragiel uitziet is in werkelijkheid bijzonder taai en sterk RVS, gelukkig was dit een afvalstukje en konden ze er maar weinig meer mee doen, maar dit materiaal is zonder problemen duurder dan heel mijn Vespa tesamen. Ik kwam er vanaf met een paar flesjes bier
ondertussen al meer dan 350km gereden en I love it.