Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 4 ... 46 Laatste
Acties:
  • 281.295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:13:
En ik zie binnen een minuut of je 70cc eronder hebt liggen en dat ziet een agent heus ook wel.
Grappig, een bekende van mij kwam er mee weg. Al snap ik wat je bedoeld, met mijn 50 snel ben ik vroeger ook vaak zat aan de kant gezet.

Het is hetzelfde als rondrijden op een brommer zonder helm, en rondrijden op een snorfiets die 45 kan. Beide hetzelfde effect, echter zul je op de snorfiets een kleinere pakkans hebben dan op de bromfiets.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

johnnyv.nl schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:13:
Je bent zelfs erger de sjaak met je opgevoerde brommer, aangezien je ook nog eens op een niet-geregistreerde motor rondrijdt (dat word je brommer dan) en automatisch ook niet meer verzekerd bent. Meestal mag je dan ook nog een vrolijke 1000 euro aan het fonds slachtofferhulp motorongevallen betalen, tenminste, dat was 'in mijn tijd' 2000 gulden :P

En ik zie binnen een minuut of je 70cc eronder hebt liggen en dat ziet een agent heus ook wel.

(bovenstaande is ook puur de reden waarom ik altijd 49,99cc heb gereden, dat en het feit dat met de uitlaatbegrenzers eruit gesloopt m'n Benelli ook 90 liep :P Zonder koppelingsbegrenzer loopt dat ding gewoon boven de 100 met 49,99cc :P Of een aprilia rs50, rijdt met gemak 120-130 met de begrenzers eruit)
Jij kan mooi praten. Een standaard aprilia ontgrenst rijdt gewon 85/90 km/h. Net zoals een scooter.
Verder bne je een knappe jongen of je kan zien of er een 70cc onderzit, want dat kan je niet zolang je de boring niet weet.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:56:
[...]

Jij kan mooi praten. Een standaard aprilia ontgrenst rijdt gewon 85/90 km/h. Net zoals een scooter.
Verder bne je een knappe jongen of je kan zien of er een 70cc onderzit, want dat kan je niet zolang je de boring niet weet.
Luchtgekoelde 70cc cylinders zijn óf groter óf de koelvinnen zijn minder diep (teminste, dat was bij o.a. de puchjes zo)

En ik kan zeker mooi praten, ik heb in Frankrijk met een auto met 130 op de teller meegereden met een vriend die op z'n standaard rs50 reed op een lang vlak stuk weg. Verder nog met m'n 50cc Benelli (mét begrensde koppeling) 120 op de teller gereden (dus feitelijk zo'n 100km/u), bergaf, dat wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
[bash] Mijn 400cc motorfiets rijdt onbegrenst, met alle begrensingen eruit en zonder wielklem, net geen 325km/h. Dit zijn dan teller km's, reed naast een R32 van de politie, dus ook ijkbaar![/bash]

Heb 3 jaar Puch gereden, rag puch that is. Helemaal standaard, bracht me altijd overal met zo'n 40 km/h. Het nut van opvoeren zie ik niet, de lol een beetje. Spaar het boete geld op en ga voor het echte werk --> rijbewijs A >:) . 1e keer dat je op een 250cc Nighthawk rijdt weet je niet wat je overkomt, en dan nog maar wachten tot je 500cc of hoger gaat :) .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

unclero

MB EQA ftw \o/

Yonni schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:52:
Heb 3 jaar Puch gereden, rag puch that is. Helemaal standaard, bracht me altijd overal met zo'n 40 km/h. Het nut van opvoeren zie ik niet, de lol een beetje. Spaar het boete geld op en ga voor het echte werk --> rijbewijs A >:) . 1e keer dat je op een 250cc Nighthawk rijdt weet je niet wat je overkomt, en dan nog maar wachten tot je 500cc of hoger gaat :) .
'nuff said ;). Als je niet tevreden bent met 40-50km/u dan haal je je A maar.
Als je het geld hebt voor een TZR en allerlei hele dure modkitjes (als ik naar die webshops kijk denk ik bijna dat losse onderdelen nog duurder zijn dan de fiets zelf ;( ..kwam ik achter toen ik naar nieuw kuipwerk ging kijken nadat ik mijn schakelbroempje verkeerd had geparkeerd), dan heb je ook geld voor rijlessen en een afgeragde pekelfiets die ws harder gaat dan een opgefokte TZR :D.

* unclero liep vroegah op zn Honda CB250 al die racepleesjappies die dachten dat ik een brommer was, eruit :D

Edit: Vergis je overigens niet in de charme van 50km/u. Als je lange afstanden aflegt doe je er wel iets langer over, maar vaak is het ook gewoon genieten. Je hebt eindelijk tijd om van het mooie uitzicht te genieten, je komt op de mooiste plaatsen waar je met de auto of zelfs motor niet zou zijn gekomen :>.
Er is een zekere reden dat brommer/scooter-tourclubjes erg populair zijn ;).

[ Voor 15% gewijzigd door unclero op 12-11-2007 11:04 ]

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@Unclero: het is zeker genieten als je met 50 rustig ergens naar toe rijd.

Ikzelf heb een tijd op vespa ciao's gereden, dat is gewoon de grootste fun. :)
Ik denk er ook over om als ik dadelijk mijn b rijbewijs heb weer met een brommer te beginnen, het blijft toch wel leuk.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch moet ik zeggen dat de dagelijkse polderrit van 15 kilometer heen en 15 kilometer terug wel erg saai begint te worden, nu ik het zo ongeveer een kilometer of 5000 heb gedaan.

Zelf rij ik overigens met een 50 snel cilinder in combinatie met een "rechte" uitlaatpijp. Op een GPS klok ik 53, toch wel netjes voor een Tomos. Met deze setup maakt hij niet meer het standaard tomos gejank, trekt het net wat vlotter op en vind ik de topsnelheid ook prima. Ik kan nu prima met de rest van het stadsverkeer meedoen, qua optrekken en topsnelheid. Dat is met de standaard setup wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:00:
Toch moet ik zeggen dat de dagelijkse polderrit van 15 kilometer heen en 15 kilometer terug wel erg saai begint te worden, nu ik het zo ongeveer een kilometer of 5000 heb gedaan.
Dan ben je toe aan een muziekje of aan een mobilofoon ;).
Niks vind ik leuker dan op een lang, saai, recht stuk even naar een muziekje te luisteren of te kletsen met vrienden :D.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unclero schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:15:
[...]

Dan ben je toe aan een muziekje of aan een mobilofoon ;).
Niks vind ik leuker dan op een lang, saai, recht stuk even naar een muziekje te luisteren of te kletsen met vrienden :D.
Neh, vind ik te gevaarlijk. Het is een typische regionale weg met redelijk veel uitritten en tegemoet komende fietsers, dus ik moet nog wel de aandacht erbij hebben.

Wel een goeie, maar dat doe ik liever niet. Misschien iets voor de echte boerenweggetjes, waar je kilometers lang niets te doen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rijd ook een paar keer per week 2x20 km over polderweggetjes en daar vind ik 50 km/u echt te sloom. Rijd nu met m'n Honda SFX ongeveer 65 op de GPS en dat is voor mij eigenlijk perfect, heb ook wel eens met een ontgrensde SR daar gereden die 85+ ging en ja dat is niet leuk meer :+ Scooter zit ook wel passief en met een wat actievere houding (Madass of zo :P ) is het wellicht wat minder vervelend om 50 over die weggetjes te rijden. Ach misschien ben ik ook maar verwend en is 50 helemaal niet erg, maar het is zo geestdodend saai op die polderweggetjes dat ik er zo snel mogelijk vanaf wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Talking about passieve houding... linker trapper in de hoogste positie, linker elleboog op linker knie, lekker doorzakken en je rechterhand op het gas houden. Mmmmmm, dat rijd zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:31:
Talking about passieve houding... linker trapper in de hoogste positie, linker elleboog op linker knie, lekker doorzakken en je rechterhand op het gas houden. Mmmmmm, dat rijd zo lekker.
Met je kin op de tank... en mensen die denken dat je ligt te slapen ;). Ik leg, als ik vermoeide voeten heb, ook wel eens de onderkant van mijn schenen op de stepjes (alleen als ik kisten aanheb :P), qua balans een ramp maar als het toch alleen maar een recht lang stuk is, what the heck.

En op de snorscooter zit ik al helemaal als een zak aardappelen 8)7. Daar ga ik zo ver mogelijk naar achteren zitten zodat ik mijn benen helemaal kan strekken en dan 1 hand in me zak en de ander aan de gashendel :D. Soms kon ik de verleiding niet weerstaan om mijn hoofd op een schouder te leggen en een straaltje kwijl uit mijn mondhoek te laten ontsnappen :+.
Maar daar ben ik mee gestopt toen een motoragent écht dacht dat ik gaga was _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:40:
Is het legaal het bromfietskenteken aan de rechterzijde van mijn brommer te hangen? Ik kan er nergens wat over vinden, ik zie graag een pagina die dit kan aantonen. :)
Grappig. Na deze modificatie ben ik in de drie weken die er op volgden driemaal aangehouden, en vervolgens tot en met november niet meer. Ik ga vanavond eens even wat boutjes halen, en het eindelijk maar eens goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat ik persoonlijk een mooie en legale oplossing vind is bij een vespa ciao, het achterlicht en een stuk spatbord wegflexen zodat het achterspatbord doorloopt tot aan het einde van de bagage drager, dan de reflector achterop de bagage drager ombouwen tot achterlicht en met 2 hoek profieltjes de kentekenplaat onder de reflector/lamp van de bagage drager vast te maken.
Dit ziet er een stuk beter uit. :)

En idd, het rijd harstikke relax met 1 hand in je zak en de ander aan de gashendel en voor de rest achterover hangend op de brommer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft de Ciao vreselijk smalle bandjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Och, crosbandjes erop of goede michelins en je hebt nergens last van. :)

En dan, zelfs met 80 cc eronder kom je niet boven de 90 uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:01

Technicality

Vliegt rechtsom...

hey, dit topic leeft ook nog!

Mijn zip (zie startpost) staat nu alweer een tijdje stil, omdat ik het huis uit ben gegaan (studeren) en dus niet meer dagelijks grote afstanden hoef af te leggen. Maar ook omdat de laatste trip van huis naar friesland hem iets te veel was. Heen geen probleem, 130 km geen problemen. Terug stond ik stil op ongeveer 20 km van vertrek af, beetje jammer. Kwam een of andere kerel langs (ik was even wat opties aan het nalopen - benzine, bougies, etc) die er wel verstand van had en die hield het op kapotte zuigerveren. Nu heb ik een paar opties:

- verpatsen als schademodel aan een of andere hobbyist
-zelf gaan klussen, met kans nog meer stuk te maken
-een of andere puch/citta/iets scoren, daaraan klussen waardoor ik én ervaring op doe en mezelf aan een snorscootert kan helpen, waarna ik zelfverzekerd aan mn zip kan klussen (tijd zat in de weekenden)

het ding heeft overigens dik over de 25k kilometer gereden, met een paar controles tussendoor waarin gewoon standaard dingen zijn gedaan als remblokjes etc, en het frame, wielen etc zijn allemaal nog in goede staat, de motor/cilinder en alles ook, maar er zijn wat dingetjes vaag (wist ik maar exact wat het was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

25k km hoeft geen probleem te zijn. Je hoeft ook niet bang te zijn om wat te gaan sleutelen. Een slim plan is het altijd om als je de cilinder eraf haalt de cilinder eerst iets op te tillen, en dan papier (keuken of pleepapier) om de drijfstang heen te proppen. Als je dan de cilinder van de zuiger afhaalt kan een evt. stukje zuigerveer niet in je blok vallen.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je bent wel heel raar bezig als er een (stukje) zuigerveer in je carter valt als je je cilinder er alleen afhaalt :?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Bij een scooter is dat niet zo vreemd hoor. Zoiezo prop ik meestal dat soort dingen dicht om vuil te voorkomen. Heb het zelfs al eens bij iemand anders gezien, die had een cilinderloos blok een tijdje zo laten liggen.. mooi de hele krukas verroest.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je cilinder op je blok zit. Is het horizontaal ben je inderdaad aardig aan het prutsen, maar als het zoals bij onderstaande zit kan een kapot stuk zuigerveer weldegelijk in het carter vallen.

Afbeeldingslocatie: http://images.cittafreaks.info/brommer/project-vision/krukasinkijk.jpg
Deze foto is dus ook van dat blok waar ik het over heb..

[ Voor 112% gewijzigd door Destruction op 13-11-2007 11:36 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als je zuigerveer kapot is, is je blok meestal al vastgelopen en is de krukas wss zowiezo wel onbruikbaar (big-end naar de klote). Dus dan boeit een stukje zuigerveer ook niet

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:01

Technicality

Vliegt rechtsom...

mja das dus het vreemde, er voelt helemaal niks vast, hij valt ook wel aan te kicken maar valt kort daarna weer uit. Maar goed, ik heb mijn keuze gemaakt, ik ga gewoon lekker dat ding uit elkaar schroeven, en er een leuk projectje van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:09
Zo, en ik ben nu ook van de partij. Mijn PK 50XL met 70cc voor de korte ritten, en m'n busje is dan voor de langere/sleurwerk.
Een paar deukjes hier en daar, maar hij ziet er echt goed uit.
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vespa/P1340077.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vespa/P1340082.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vespa/P1340090.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vespa/P1340084.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vespa/P1340087.jpg
Morgen verzekering en papierwerk in orde maken en even leren rijden met dat ding.
Bij het uitladen uit het busje heb ik een stukkie gereden en kwas al bijna gevallen door de iets te forse bediening van de voorrem op nat wegdek :$

Overigens bijna rechtstreeks uit zuid-italie, geen spatje roest te bekennen, wel veel zand gevonden bij de revisie.

[ Voor 11% gewijzigd door MMach op 13-11-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die voorrem is herkenbaar.... ik heb vandaag bij het stoplicht de voorkant weg voelen glijden. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Das een motor neem ik aan..?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Die vespa? Neine, alles onder de 125cc is een scooter geloof ik, althans, je hebt er alleen maar een autorijbewijs voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

MMach schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:06:
Die vespa? Neine, alles onder de 125cc is een scooter geloof ik, althans, je hebt er alleen maar een autorijbewijs voor nodig.
In Belgistan, voor de goede orde ;).
In Nederland vertikken ze het nog steeds om wat meer Europese richtlijnen na te gaan leven ;(.

Wel lekker de koekblikker barebacken, maar er geen serieus alternatief voor tegenover zetten. (en sorry, OV is geen serieus alternatief ;))

[ Voor 4% gewijzigd door unclero op 14-11-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb liever geen europeese richtlijnen, als ik het nieuws zo eens lees. Al ben ik zelf van plan om van de zomer mijn motorrijbewijs te gaan halen en een lichte motor te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:31:
Ik heb liever geen europeese richtlijnen, als ik het nieuws zo eens lees. Al ben ik zelf van plan om van de zomer mijn motorrijbewijs te gaan halen en een lichte motor te gaan rijden.
Kijk, dat bedoel ik dus van die vage haagse halfslachtigheid. Die Europese richtlijn is er op gericht dat er naast het A-onbeperkt ook een A1 en een A2 rijbewijs zou bestaan. Waarbij A1 dus 125cc vanaf ong. 16 jaar of gratis bij ontvangst van B. Die A1 vertikken ze dus eigenlijk in te voeren om wat voor vage reden dan ook.
Is op zich geen probleem, want als dat EU rijbewijs ingevoerd is dan sjouw je een Belgisch (kan ook in andere EU landen, maar sommigen willen een bewijs van inschrijving van de gemeente zien of je moet een paar weken wachten) postkantoor binnen en laat je je NL B-rijbewijs omzetten tot een Belgisch rijbewijs, krijg je gelijk gratis een A1 stempel erbij en terug in Nederland zet je het weer om tot een NL rijbewijs met A1 erbij 8)7.

Als het dan zo makkelijk word hadden ze het beter direct in Nederland in kunnen voeren, want dat scheelt de burger een treinkaartje en levert de Nederlandse bureaucraten weer geld op :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

unclero schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:50:
[...]

In Belgistan, voor de goede orde ;).
In Nederland vertikken ze het nog steeds om wat meer Europese richtlijnen na te gaan leven ;(.

Wel lekker de koekblikker barebacken, maar er geen serieus alternatief voor tegenover zetten. (en sorry, OV is geen serieus alternatief ;))
Ik dacht al, in nederland krijg je dat ding nooit op bromfietskenteken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unciero, je hebt het in dit topic al best vaak over het inwisselen van buitenlandse rijbewijzen gehad. Gaat dat dan echt zo makkelijk? Ik weet dat als je het buiten de EU gehaald hebt je minimaal * jaar in dat land moet hebben gewoond, maar binnen de EU kun je het zo omwisselen?

Ik ben dan wel benieuwd waarom niemand op het idee gekomen is om in bijvoorbeeld Polen een dergelijk wisselbedrijf op te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dat soort wisselsystemen in Polen zijn er iig al wel voor automobilisten die hun rijbewijs in Duitsland zijn kwijtgeraakt (meestal vanwege drank).

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Okay... Ik had dus gisteren een hele dikke post met allerlei voorbeelden en mooie uitweidingen.. Maar door dat #$&*)^_#*($&*(# Windows Update is dat dus allemaal weg ;(.
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:47:
unciero, je hebt het in dit topic al best vaak over het inwisselen van buitenlandse rijbewijzen gehad. Gaat dat dan echt zo makkelijk? Ik weet dat als je het buiten de EU gehaald hebt je minimaal * jaar in dat land moet hebben gewoond, maar binnen de EU kun je het zo omwisselen?
Hangt af per lidstaat eigenlijk. Het ene land zegt dat je een bewijs van inschrijving moet overhandigen. Bij andere landen (bijv. Belgie en Frankrijk) is dat weer niet nodig. Als je bijvoorbeeld in Belgie of Frankrijk je NL rijbewijs wisselt voor een lokaal exemplaar, dan krijg je bij B gratis A1 erbij. Als je dan weer naar Nederland gaat, dan krijg je die A1 niet meegeschreven op je NL rijbewijs omdat A1 formeel (nog) niet bestaat. Ik ben benieuwd of met de invoering van het Europese rijbewijs er dan de mogelijkheid bestaat om A1 gewoon over te laten schrijven, maar geen mogelijkheid om deze in Nederland te krijgen. Het zou me niet verbazen als dat het geval zou zijn.
MartijnGizmo schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:10:
Dat soort wisselsystemen in Polen zijn er iig al wel voor automobilisten die hun rijbewijs in Duitsland zijn kwijtgeraakt (meestal vanwege drank).
Ach, bel maar eens naar een Nederlandse rijschool en vraag in het Duits wat ze voor je kunnen betekenen, dan zal er een heel verhaal uitkomen, de doorgewinterde rijschoolhouder kan tegen extra betaling zelfs de inschrijving in een Nederlandse gemeente regelen ;).
Misschien tijd om het eens andersom te proberen.. Een Belgische rijschoolhouder bellen en vragen wat die voor een Nederlander kan betekenen.

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Vanochtend werd ik voor het eerst richting een rollerbank gedirigeerd (ik was wel vaker aangehouden, maar na een praatje over motorfietsen en brommervakanties gelooft zo'n motoragent mij op mijn woord wel dat alles origineel is).

De aanwezige ambtenaren en hun clienten (er werd flink geschreven zag ik, tsja, sjappies met een scooter met malossi stickers en carbon trompetuitlaat) keken mij al met een mix van medelijden en leedvermaak aan toen ik mijn rode kuipfiets richting de rollerbank rolde. Maar wie het laatst lacht, lacht het hardst, bleek uiteindelijk :D.

Afgezien van wat kleine dingetjes (achterwiel was een beetje te groot en te breed voor het apparaatje, agent had nog nooit een schakelbrommer bedient) bleef de teller uiteindelijk bij 30km/u steken, tot groot verbazing van de omstanders. Ik durfde niet te vragen of de agent ook helemaal naar de 6e versnelling had geschakelt, hij was al twee keer uitgevallen tijdens het schakelen (hij had nog niet door dat je op toeren moet schakelen), en die man doet ook maar z'n werk.

De ogen van de omstanders werden nog groter toen ik er doodleuk uitflapte: dus de teller geeft niet aan wat ie echt rijd? Vandaar dat ik er zo lang over doe om in Amsterdam of Enschede te geraken :+ (vanuit Nijmegen).

• MMach
Ongeloofelijk maar waar, maar de Vespa is na enkele dagen al gecrashed, gelukkig niet erg.
Vorig weekend liet ik de zus van m'n vriendin er even mee rijden, en ze leek dat goed te kunnen, dus ik zeg: 'rijd maar naar huis (+-300m of zo)' en natuurlijk, net uit het zicht rijdt ze de oprit op, haar vader staat daar en ze wou iets vragen oid en laat de koppeling los. In versnelling 8)7 Dat ding schiet naar voor met het kuipje recht op een spoorwegbiels die ze daar gebruiken als walletje naast de oprit.
Resultaat: een grote deuk in het voorscherm met afgebladderde verf.
(foto coming soon, staat op de pc ginder)
Gelukkig heb ik er in het weekend alles uit gekregen.
Ontblutst, geplamuurd, geschuurd en gegrondverfd:
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vespa/P1340140.jpg
en dan herspoten:
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vespa/P1340152.jpg
Het is nagenoeg niet meer te zien, alleen de lak glanst er wat minder en de tint wit is een heel klein beetje anders. Dat is dus nog goed afgelopen en ik heb meteen mijn wijze les geleerd. Dit beestje zal enkel nog bereden worden door mij.

Dan nog een ander probleempje getackeld. Deze Vespa's zijn bijzonder diefstalgevoelig omdat ze gewild zijn en ook wel wat waard zijn. Nu is het zo dat een Vespa nergens de mogelijkheid biedt om een ketting door te steken. De 'velggaten' zijn te klein, nergens is een oog te zien. De enige manier om een beetje zekerheid te hebben dat hij goed vast hangt, is de rempedaal induwen en daar de ketting onderaan doorsteken. Nu is mijn ketting daar net iets te dik voor.
Via via ken ik een bedrijf dat echt een paar toplassers in dienst heeft. Ze bouwen hogedrukinstallaties voor de medische sector. En zij hebben een stukje buis aan mijn frame kunnen lassen:
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vespa/P1340185.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vespa/P1340169.jpg
En ziedaar:
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vespa/P1340194.jpg

Make no mistake about it, zo'n buisje wat er fragiel uitziet is in werkelijkheid bijzonder taai en sterk RVS, gelukkig was dit een afvalstukje en konden ze er maar weinig meer mee doen, maar dit materiaal is zonder problemen duurder dan heel mijn Vespa tesamen. Ik kwam er vanaf met een paar flesjes bier :P

ondertussen al meer dan 350km gereden en I love it.

Verwijderd

Het is maar goed dat MMach geen twee linker handen heeft ;) Fraai opknapwerkje!

Het is maar goed dat mijn brommer nooit op diefstalgevoelige plekken staat, ik doe het nu al een jaar zonder slot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Dat was een leerzaam lesje "laat geen anderen op je spullen rijden" :P. Maar netjes gerestaureerd joh, en top dat je zo'n buisje aan je vespa hebt kunnen krijgen. Ik wou al bijna zeggen: "hiermee kun je nooit in Amsterdam komen" ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De enige ander die ooit op m'n Benelli heeft gereden is m'n vader. Die kwam 5 minuten later trillend van angst terug en zei dat ie toch wel heel erg hard ging :+ (wat wil je, hij was de lokale berg in Frankrijk volgas afgegaan, ja, dan wil ie wel trekken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Verkeerd topic-

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Eindelijk eens leuk nieuws :D.

Brommers mogen harder op de weg (nu.nl)

Goeie man, die Eurlings :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36
Goed nieuws inderdaad :)
Gezien ik ook aan de scooter ga..

Eigenlijk heb ik het niet zo op die dingen, met name die sjonniemobielen, zijn echt niet aan mij besteed. Maar ik kan er mijn woon-werk verkeer flink mee versnellen en ergens is het ook gewoon wel leuk. (In vietnam heb ik een paar maanden op een 'Lifan Super' schakelbrommer gereden (chinese Honda Dream kloon) en dat beviel ook wel :Y)

Anyway, ik wil zo'n retrostyle scooter. Budget is €1600 dus zo'n Holleedermobiel (vespa) zit er niet in. Nu ga ik waarschijnlijk hier wat uitzoeken.

Ik heb er eigenlijk compleet geen verstand van.. op internet is ook niet echt veel te vinden over de dingen die ik daar zie staan. De Sym Mio heb ik al een tijdje op het oog, daar is nog redelijk wat over te vinden. Maar ik lees dan ook weer dat die weinig beenruimte heeft voor lange mensen en erg laag is. Nou ben ik 1m90.. is dat te doen? En hoe zit dat bij vergelijkbare modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij dit bericht kreeg ik tranen in mijn ogen, van blijschap!

Eindelijk een vent op Verkeer en Waterstaat! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Xtuv schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:22:
Ik heb er eigenlijk compleet geen verstand van.. op internet is ook niet echt veel te vinden over de dingen die ik daar zie staan. De Sym Mio heb ik al een tijdje op het oog, daar is nog redelijk wat over te vinden. Maar ik lees dan ook weer dat die weinig beenruimte heeft voor lange mensen en erg laag is. Nou ben ik 1m90.. is dat te doen? En hoe zit dat bij vergelijkbare modellen?
Gewoon een keer langsgaan bij een dealer en een rondje rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36
MartijnGizmo schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:53:
[...]

Gewoon een keer langsgaan bij een dealer en een rondje rijden?
Ga ik doen, maar een beetje vooronderzoek kan nooit kwaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Xtuv schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:22:
Anyway, ik wil zo'n retrostyle scooter. Budget is €1600 dus zo'n Holleedermobiel (vespa) zit er niet in. Nu ga ik waarschijnlijk hier wat uitzoeken.
Die Chinezen zijn zo aardig om ook naar Nederland te exporteren Funracer heeft bijvoorbeeld een leuke selectie retro scootertjes voor een prikkie waar Holleeder jaloers op zou worden ;).
Mits je een beetje handig bent, want je moet vaak wel zelf sleutelen als je dat soort spul van het internet bestelt ;)... ook qua garantie en service is het nog niet je van het, maar ja, daar is de prijs dan ook naar.
404? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unclero schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:33:
[...]

Die Chinezen zijn zo aardig om ook naar Nederland te exporteren Funracer heeft bijvoorbeeld een leuke selectie retro scootertjes voor een prikkie waar Holleeder jaloers op zou worden ;).
Mits je een beetje handig bent, want je moet vaak wel zelf sleutelen als je dat soort spul van het internet bestelt ;)... ook qua garantie en service is het nog niet je van het, maar ja, daar is de prijs dan ook naar.

[...]

404? ;)
http://www.speedlicence.net/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Ziet er fake uit.... en anders wil ik mezelf wel een groot rijbewijs cadeau geven voor kerst :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Dus ik hoef alleen een RVS buisje door te slijpen om je scooter te stelen ? Zet 'm maar niet onbeheerd op een willekeurig station neer, want je bent 'm alsnog zo kwijt :X.

- edit -

Niet dat ik ooit iets zou stelen natuurlijk, maar dit is vrij makkelijk te doen ;).

[ Voor 14% gewijzigd door mcdronkz op 10-12-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

mcdronkz schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:49:
Dus ik hoef alleen een RVS buisje door te slijpen om je scooter te stelen ? Zet 'm maar niet onbeheerd op een willekeurig station neer, want je bent 'm alsnog zo kwijt :X.
Ik denk niet dat dat het soort buisje is dat je zomaar even doorslijpt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcdronkz schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:49:
[...]

- edit -

Niet dat ik ooit iets zou stelen natuurlijk, maar dit is vrij makkelijk te doen ;).
Make no mistake about it, zo'n buisje wat er fragiel uitziet is in werkelijkheid bijzonder taai en sterk RVS, gelukkig was dit een afvalstukje en konden ze er maar weinig meer mee doen, maar dit materiaal is zonder problemen duurder dan heel mijn Vespa tesamen. Ik kwam er vanaf met een paar flesjes bier :P
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Ik ben nog geen RVS tegengekomen waarmee ik niet moeiteloos doorheen ga met een slijptol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
mcdronkz schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:04:
Ik ben nog geen RVS tegengekomen waarmee ik niet moeiteloos doorheen ga met een slijptol.
Zij gebruiken een roestvaste staal legering die Hasalloy(niet meer zeker van de naam) noemt. Die is nodig omdat ze installaties moeten bouwen die volledig inert moeten zijn en super corrosiebestendig. Chemische reactoren moeten ook tegen zeer hoge temperaturen en drukken kunnen, en dus is het gewone huis tuin en keuken RVS geen optie. Ik kan je zeggen dat de machines waarmee ze dat sneden geen gewone slijptollen waren.
Nu goed, als ze hem willen pakken, dan is dat ook mogelijk mijn ketting door te zagen, de buis door te branden met een snijtoorts, etc. Helemaal uitgesloten is het natuurlijk nooit, dus ik hoop wat geluk te hebben. 's nachts staat hij binnen, en als hij ergens staat, dan staat hij altijd op een drukke plaats (waar niemand zijn slijptol zal bovenhalen om te beginnen zagen. Zeg nooit nooit natuurlijk...

edit: het blijkt 'Hastelloy' te zijn
Bedoelde u: Hastelloy
:P

en volgens wiki:
Hastelloy is een legering van kobalt, chroom, nikkel en molybdeen.

Hastelloy is een stelliet en genoemd naar de persoon en de firma Haynes, vandaar de naam. Het wordt soms verkeerd "hastalloy" gespeld, in de foute veronderstelling dat het van het Engels "alloy" = legering komt. Hastelloy is duur, maar heel goed bestand tegen hoge temperatuur (ca 1100 °C) en tegen corrosie. Het vindt daarom toepassing in gasturbines in het bijzonder vliegtuigmotoren en ook in scheikundige reactoren. Hastelloy is heel hard en daardoor moeilijk te bewerken. De bewerking gebeurt dikwijls met een laser (licht). Hastelloy is moeilijk te smeden, het wordt meestal gegoten. Hastelloy is geen eenduidige legering: er bestaan nog ondersoorten in die met letters en cijfers worden aangeduid. Een voorbeeld is hastelloy c22 dat minder dan 2,5 % kobalt bevat, maar wel 56 % nikkel en 22 % chroom. Vanwege het gebruik in militaire vliegtuigen en raketten is kobalt een strategisch materiaal.
Een slot dient volgens mij vooral als afschrikmiddel. Moto's zie je meestal vasthangen aan hun voorwiel met een dikke ketting. In principe kan je dan het wiel volgens mij gewoon demonteren en de motor zo meepakken. Krijgen ze mijn slot los, dan moeten ze hem ook dragen/optakelen of nog meer werkzaamheden uitvoeren om hem te kunnen verrijden. Er zit een stuurslot op, en een slotje aan het voorwiel dat maakt dat het voorwiel niet kan draaien (dmv een pal door de velg). Natuurlijk weegt een Vespa nu ook niet zoveel en kan je die met 2 man ook wel opheffen en verzetten. Maar waarom zouden ze al die moeite doen om een Vespa van 1400€ of zo te stelen als ze voor hetzelfde werk een echte moto kunnen stelen? Zolang de gemiddelde gauwdief met zijn betonschaar de boel niet kan stelen lijkt me dat goed genoeg voor 'maar' een brommer

[ Voor 67% gewijzigd door MMach op 10-12-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mcdronkz schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:04:
Jou kever is anders ook makkelijk te jatten sjaak :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Het zal best taai RVS zijn, maar het is en blijft een buisje van 2/3 mm dik... ;)

Hoe kom je er trouwens bij dat die Vespa zo duur is ? Volgens mij is dat gewoon een PK, of ik moet me ernstig vergissen. Misschien liggen de prijzen in België anders, maar hier zijn die dingen misschien een eurootje of 750 waard.
-tom-562 schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:37:
[...]

Jou kever is anders ook makkelijk te jatten sjaak :p
Dude, ik woon in Drenthe, als ik iets ga halen bij de supermarkt kan je gewoon je auto laten draaien, en als je eenmaal je brood hebt afgerekend rij je vrolijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 12:02
Dude, ik woon in Drenthe, als ik iets ga halen bij de supermarkt kan je gewoon je auto laten draaien, en als je eenmaal je brood hebt afgerekend rij je vrolijk verder.
Dan heb je vast een hele dik hond in je auto zitten :P

[ Voor 47% gewijzigd door rickhansen op 10-12-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
rickhansen schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:08:
[...]

Dan heb je vast een hele dik hond in je auto zitten :P
Welnee, ik kon het me ook slecht voorstellen hoor toen ik vanuit Zuid-Holland hier kwam wonen.

Over scooters en brommers gesproken, er ging wel een wereld voor me open toen ik hier kwam wonen. Heb dan ook de nodige brommers gehad, en heb nu een MTX80 en een Puch 25.

[ Voor 23% gewijzigd door mcdronkz op 10-12-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Leuk voor jou dat jij een Vespa PK50XL uit die periode in die staat weet te krijgen voor 750€, dan zullen ze voor die prijs alvast de moeite niet doen.

En wat doet het ertoe of het 2/3mm is of 10mm. Het is geen RVS zoals jij het kent, denk dan ook niet dat jij het wel eventjes met je slijptol in een mum van tijd doorslijpt omdat het toch maar 2mm dik is. Als die mensen grote machines gebruiken met enkel als doel om dit soort buizen te kunnen snijden, dan zal dat niet voor de show zijn.
Je opmerking klinkt me hetzelfde in de oren als in de jouwe mocht ik dit zeggen:
Er is geen verschil tussen de fotokwaliteit van een Canon 400D en een webcam, want ze hebben alletwee een lens, en ik heb een webcam, dus ik weet over wat ik spreek

Anyway, denk er het uwe van, ik ben ermee geholpen, en dat is wat telt voor mij.

[ Voor 18% gewijzigd door MMach op 10-12-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, mijn brommer heb ik al een jaar niet op slot hoeven te zetten, en dat terwijl ik tegen de randstad aan woon. Gewoon zorgen dat hij naast een dure scooter staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
MMach schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:53:
Leuk voor jou dat jij een Vespa PK50XL uit die periode in die staat weet te krijgen voor 750€, dan zullen ze voor die prijs alvast de moeite niet doen.

En wat doet het ertoe of het 2/3mm is of 10mm. Het is geen RVS zoals jij het kent, denk dan ook niet dat jij het wel eventjes met je slijptol in een mum van tijd doorslijpt omdat het toch maar 2mm dik is. Als die mensen grote machines gebruiken met enkel als doel om dit soort buizen te kunnen snijden, dan zal dat niet voor de show zijn.
Je opmerking klinkt me hetzelfde in de oren als in de jouwe mocht ik dit zeggen:
Er is geen verschil tussen de fotokwaliteit van een Canon 400D en een webcam, want ze hebben alletwee een lens, en ik heb een webcam, dus ik weet over wat ik spreek

Anyway, denk er het uwe van, ik ben ermee geholpen, en dat is wat telt voor mij.
Kijk voor de grap eens op marktplaats.nl, dan kom je er snel genoeg achter dat zo'n ding geen 1400 waard is :).

Ik weet niet of je ooit wel eens een slijptol hebt aangeraakt, maar daarmee raas je door elk metaal heen. Of het één of ander tof soort RVS is of niet. Nee, met een betonschaar gaat het niet lukken, dat scheelt, maar met een slijptol is het geen enkel probleem. Probeer het maar eens met een afval-stukje wat ze nog hebben liggen ofzo. Tuurlijk is er verschil in materialen en dus ook in hardheid, dat ontken ik volgens mij nergens, maar ik zeg gewoon dat ik er geen probleem mee heb om het door te zagen. Dus maak dan ook niet zo'n vergelijking die nergens op slaat.

Verder gaat deze discussie eigenlijk nergens naartoe dus ik hoop dat je scooter niet gestolen wordt en wens je er verder veel plezier mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Zelfs als ik voor de grap naar marktplaats.nl kijk, dan nog zie ik geen gelijksoortige vespa staan voor 750€. 1, ik woon in België, 2, deze versie van de vespa heeft in tegenstelling tot andere Vespa's rubberen vloermatten (andere hebben dat niet), waaronder regenwater kan ophopen met serieuze roest als gevolg (en dus met een volledig te vervangen frontpaneel), en in landen als Nederland en België is dat na 20 jaar zeker het geval. Met andere woorden: een Vespa vinden voor 750 euro kan dan misschien in Nederland geen probleem zijn, een goede, zowel technisch in orde, als plaatwerk en lak in orde: be my guest.

En om te antwoorden op het materiaal: ik studeer al enkele jaren voor Ingenieur Elektromechanica, ik weet echt wel wat eigenschappen van sommige materialen zijn, en op de vraag of ik ooit een slijptol heb vastgehad...daarover zegt mn sig genoeg. :>

Maar inderdaad, deze discussie gaat nergens over, of toch over niet-relevante dingen, dus ik ga het hier ook bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Dit is toch wat je hebt, of vergis ik me?

http://link.marktplaats.nl/133947178

Ik zie vloermatten, 4 bak, en een PK50.
- edit
Oh ja, dit is geen XL.

[ Voor 11% gewijzigd door mcdronkz op 10-12-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ja natuurlijk zijn er vloermatten, dat is zo bij dat model. Met andere Vespa's bedoel ik andere modellen, zoals bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://scoot.net/classifieds/images/1192246576-4961.jpg
Daar krijgt roest bijna geen kans; immers het water dat opspat kan er gewoon aflopen.
Als er vloermatten zijn, dan blijft dat water er onder staan, en op de lange duur gaat dat roesten.
Op de foto kan je dat niet zien, maar mocht je in het echt kijken naar de onderkant van de vloerplaat dan zal je er je vinger bijna kunnen doorsteken. Ik heb er al heel wat gezien, en allemaal roesten ze daar keihard. Dat is het grootste probleem bij Vespa's met vloermatten. (De nieuwere waarschijnlijk niet, de oudere zijn dan weer technisch minder betrouwbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Vespa's leuk :-). Ik zelf heb afgelopen maart ook een (nieuwe) Vespa Lx4t gekocht. Maar de vloermatten (of kunstof) zijn niet echt praktisch. Het water blijft er gewoon in staan. Ze hebben er geen afwatering op gemaakt Erg vreemd vind ik dat. Verder heb ik een zwarte, groot windscherm.
Overige specs:
-Cdi ontgrensd
-Varioring eruit
-Grotere sproeier
-Malossi 77cc cylinder eronder

Nog te doen:
-Malossi nokkenas. Het optrekken mag nog wel iets sneller.

Snelheid is nu ongeveer 65 (maar sterk windgevoelig). Na de grotere cylinder is de sproeier niet vervangen en het lijkt nu de cylinder is ingereden de scooter meer inhoudt. Verder ben ik 'van de oude garde'. Ik ben 29 jaar en dit is mijn eerste scooter/brommer ooit. Ik heb hem puur voor de fun, maar ga er af en toe ook mee naar mijn werk (bij goed weer). Toch in het 8 maanden al bijna 4k gereden. Iedereen dacht dat het een inpulsaankoop was, maar iedereen is verbaasd dat ik er zoveel op rij. Ik pak hem bijna altijd als ik binnen Etten-Leur moet zijn, maar ook Breda rij ik makkelijk naartoe.

Ook leuk als je af en toe buitenaf een andere scooter inhaalt met een broekie erop van 16 jaar en hij vervolgens alle moeite doet (plat gaan liggen) om maar weer langszij te komen _/-\o_ . Ik moet er altijd zo om lachen...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik heb in een vrij moment ook maar es een filmpje gemaakt:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8tS3MqfEx9I]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toffe manier van schakelen, dan weet je als beginner zeker dat je de koppeling niet te vroeg op laat komen. Ook handig om van 4 naar 2 te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

* unclero geeft topic een trap

Volgens mij is mijn trouwe Peugeot XR6 (rood-zilver-uitvoering) een beetje overleden :/.

Ik reed naar huis vanavond.. en ging gewoon *BRBRBRBRBRBR* en ineens *BRBR-BR-ZIIIUUUuuUUUuuu~~ T-T-t-t* :|

En toen stond ik stil.. :/ Aanlopen deed ie even, maar het toerental liep al weer heel snel terug.
Gelukkig maar 300 meter van mijn favoriete garage verwijderd, dus ik kon hem daarnaartoe duwen.

Daar even vastgezet en morgenochtend laat ik die lui maar eens kijken wat er aan het handje is.
Iemand een zinnig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benzine op? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Je zou denken dat het benzine-lampje dan moet gaan knipperen :P. En ik had vorige week zondag getankt, en ik weet dat het dan tot donderdag duurt eer dat lampje weer zou moeten gaan knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:01
ik denk valse lucht :P

* Beerkeeper denkt zoveel, maar kan ook best weinig :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik denk dat ik de monteur er maar even naar laat kijken. :P

Daar staat ie nu toch, dus dat scheelt. En dan kan ie gelijk even naar de begrenzing kijken ;) (we moeten immers mee met de nieuwe richtlijnen van dhr. Eurlings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Olietankje niet leeg? DUs nu een flinke vastkaaier?

Laatst is er trouwens met m'n FS1 ook een "experiment" mislukt, wat resulteerde in dit mooie stukje kunst!
Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/7341/zuigert003largeqy6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img377.imageshack.us/img377/5851/zuigert004largelq9.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

-tom-562 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:56:
Olietankje niet leeg? DUs nu een flinke vastkaaier?
Dan zou het olie-waarschuwings-lampje moeten gaan branden. :+
Ik hoop niet dat het een vastkaaier was. Bij mijn weten is het bij vastkaaiers meestal zo dat ie dan eerst even snoeihard gaat lopen, en er dan mee uit scheit. Dat was bij mij niet het geval, ook gaf de thermometer geen noemenswaardige onregelmatigheden aan. :>
Laatst is er trouwens met m'n FS1 ook een "experiment" mislukt, wat resulteerde in dit mooie stukje kunst!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Ok.. Garage belde net.. "Nou, we staken net even het sleuteltje erin.. enne, het oliewaarschuwingslampje brande." :X
Ik: "Ja, das lekker, dat deed ie bij mij niet.."
Hij: "Nou, dat zou wel eens kunnen, want we hadden de kap eraf gehaald, en de olieleiding is doorzichtig en daar zat een hele luchtbel in.. We gaan haar nu opereren en dan zal ik u op de hoogte houden"

* unclero zit flink te duimen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nieuwe cilinder en zuiger is toch niet zo duur bij 2takt :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Glashelder schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:50:
Nieuwe cilinder en zuiger is toch niet zo duur bij 2takt :)
Ik zat even bij opvoeren.nl te kijken wat dat kost (origineel Minarelli), en daar werd ik toch niet zo vrolijk van ;(.

Deed me herinneren aan die keer dat ik haar om had laten vallen. Toen brak het pookje van het rem-stepje af. Zo'n metalen pookje met een schroefdraadje en een rubbertje (3cm) kostte me wel mooi weer 50 eurie :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tja, origineel minarelli zal wel prijzig zijn.
Ik weet niet of je scooter opgevoerd is, of dat hij gewoon 45 km/h rijdt?
Als het laatste zo is, gewoon imitatie erop doen. Als je dat niet vertrouwt, gewoon een snelle aftermarket cilinder erop doen, dan heb je nog kwaliteit, maar aangezien je wss nog je originele uitlaat enzo allemaal hebt, wordt dat ding toch wel geknepen tot 50 km/h

Verder @ kapotte zuiger :P cilinderkop afgedraait voor hogere compressie, daarbij iets te ver gegaan. Dit icm een te hete bougie, en euro 95 benzine = een gat in de zuiger :P
Achjah, nieuwe zuiger is onderweg, cilinder mankeerde gelukkig niks, en krukasholte is weer gruisvrij

[ Voor 26% gewijzigd door -tom-562 op 10-04-2008 17:23 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

unclero schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:13:
[...]

Ik zat even bij opvoeren.nl te kijken wat dat kost (origineel Minarelli), en daar werd ik toch niet zo vrolijk van ;(.

Deed me herinneren aan die keer dat ik haar om had laten vallen. Toen brak het pookje van het rem-stepje af. Zo'n metalen pookje met een schroefdraadje en een rubbertje (3cm) kostte me wel mooi weer 50 eurie :/.
Voor mijn 4takt ben ik 110 euro kwijt voor een cilinder, 50 euro voor een zuiger en 15 euro voor een pakkingset ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb een yamaha jog snorscooter op het oog, alleen hij heeft al 22000km gelopen doen of niet doen voor 750. Hij vertoont verder geen mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

B0MBACI schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:07:
Ik heb een yamaha jog snorscooter op het oog, alleen hij heeft al 22000km gelopen doen of niet doen voor 750. Hij vertoont verder geen mankementen.
Is ie opgevoerd, afgeragd, enz. enz. Hoe oud is ie, waarom wordt ie weggedaan?
Waar ga je hem voor gebruiken?

Zoveel geld is het niet. Dus waarom niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Glashelder schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:23:
[...]

Voor mijn 4takt ben ik 110 euro kwijt voor een cilinder, 50 euro voor een zuiger en 15 euro voor een pakkingset ;)
Mijn italiaanse raspaardje heeft een strikt revalidatieprogramma gekregen (uithonen, overmaats zuigertje) wat een week en 300 eurie gaat kosten. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unclero schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:27:
[...]

Mijn italiaanse raspaardje heeft een strikt revalidatieprogramma gekregen (uithonen, overmaats zuigertje) wat een week en 300 eurie gaat kosten. ;(
DUDE! :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Afbeeldingslocatie: http://thuis.beerkeeper.nl/pics/neos.jpg
Een Yamaha Neo's uit 2001 geloof ik :)

Specs:
50cc luchtgekoeld.
brommeruitlaat eronder.
trekt redelijk op, top is 55 km/h ongeveer :)

[Het is een snor ;) ]

[ Voor 6% gewijzigd door Beerkeeper op 17-04-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Beerkeeper schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:11:
[afbeelding]
Een Yamaha Neo's uit 2001 geloof ik :)

Specs:
50cc luchtgekoeld.
brommeruitlaat eronder.
trekt redelijk op, top is 55 km/h ongeveer :)

[Het is een snor ;) ]
Hey zo eentje heb ik ook pas gehaald, dan van 2004 en een donker blauwe kleur.
Heb alleen het probleem dat hij elektrisch niet echt wilt starten (sons wel heel vaak niet), krijg een GRrrrrrrrRRrrr geluid te horen lijkt wel alsof bepaalde tanden niet opelkaar aansluiten. Is het de start motor of de accu? Kicke gaat wel goed in 1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
B0MBACI schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:16:
[...]

Hey zo eentje heb ik ook pas gehaald, dan van 2004 en een donker blauwe kleur.
Heb alleen het probleem dat hij elektrisch niet echt wilt starten (sons wel heel vaak niet), krijg een GRrrrrrrrRRrrr geluid te horen lijkt wel alsof bepaalde tanden niet opelkaar aansluiten. Is het de start motor of de accu? Kicke gaat wel goed in 1x
Ik ken het probleem, moet je even kutten met het contact bij de startmotor (zit vast met 1 bout geloof ik) en daar zit ook direct de stroomtoevoer op. Meestal is ie wat verroest en dat een beetje opschuren doet wonderen :) (evt bout vervangen is ook geen slecht idee, maar meestal niet nodig).

en dat grrrrrrrrrrrrr geluid, komt dat niet uit je dashboard? Want als het goed is gaat je benzinemeter/kilometerteller ook uitvallen en na een paar seconden komt hij weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Hoeveel zouden jullie nog geven voor deze scooter? Heeft nog wel wat afstelling nodig.

Ik weet dat het niet helemaal de bedoeling is van dit topic, maar heb vandaag normaal een koper die terug belt en hij wil € 450,- bieden wat ik eerlijk gezegd te weinig vind. Jullie mening?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Dennahz schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:37:
Hoeveel zouden jullie nog geven voor deze scooter? Heeft nog wel wat afstelling nodig.

Ik weet dat het niet helemaal de bedoeling is van dit topic, maar heb vandaag normaal een koper die terug belt en hij wil € 450,- bieden wat ik eerlijk gezegd te weinig vind. Jullie mening?
Vind het wel een mooi prijsje voor iets wat "afstelling" nodig heeft (kan vanalles zijn). Zou zelf 600 hebben gezegd. Wat had jij in gedachte?

In Belgie rijd men niet rond met een kenteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik wil er zelf minimaal 500 voor hebben sowieso, lijkt mij niet teveel, zelfs nog redelijk weinig. Ding heeft me toendertijd 900 gekost. Afstelling is volgens mij gewoon een kwestie van beetje minder benzine geven (heeft neiging tot verzuipen). Heb er zelf helaas geen verstand van anders had ik het zelf wel even gefixt. :)

Ze hebben er plannen voor, maar nu inderdaad nog niet.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Beerkeeper schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:12:
[...]

Ik ken het probleem, moet je even kutten met het contact bij de startmotor (zit vast met 1 bout geloof ik) en daar zit ook direct de stroomtoevoer op. Meestal is ie wat verroest en dat een beetje opschuren doet wonderen :) (evt bout vervangen is ook geen slecht idee, maar meestal niet nodig).

en dat grrrrrrrrrrrrr geluid, komt dat niet uit je dashboard? Want als het goed is gaat je benzinemeter/kilometerteller ook uitvallen en na een paar seconden komt hij weer terug.
Nee dat geluid komt van de start motor, ik heb er zelf heel weinig verstand van. Maar in de weekend ga ik hem toch openschroeven kijken of ik wat kan zien. Heb je trouwens mischien een handleiding/werkplaatshandboek hoe het een en ander inelkaar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Die heb ik niet, maar het is makkelijk vinden :) ik geloof dat de startmotor rechs van de cilinder bevindt (de uiteinde dus). En als het tandjes overslaat is waarschijnlijk de startmotor verrot, maar moet je hem eerst openschroeven om te kijken of alle tanden nog aanwezig zijn (maar dit heb ik zelf nog niet gedaan, niet nodig geweest in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

unclero schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:32:
[...]

Vind het wel een mooi prijsje voor iets wat "afstelling" nodig heeft (kan vanalles zijn). Zou zelf 600 hebben gezegd. Wat had jij in gedachte?

In Belgie rijd men niet rond met een kenteken?
Heb hem verkocht voor € 470,-. Moest sowieso nog afgesteld worden en hij startte ook niet (meer) elektrisch. Of de accu stuk is of gewoon weer oplaadt bij het rijden weet ik niet, maar hij had al wat informatie gevraagd bij een dealer.

Nu een nieuwe PC kopen. :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Mijn trouwe brommertje moet nog wat langer in het ziekenhuis blijven ;(. De brommerdokter vertelde dat het herstelproces nog een weekje langer duurt.

Hij vertelde ook dat hij begonnen is met het verkopen van de Piaggio Ape :D. Een geinig retro-voertuig dat je in Amsterdam en andere grote steden wel ziet rijden. Na een korte proefrit heb ik besloten dat deze hoog op mijn verlanglijstje moet komen te staan :*).

Heel leuk ding voor als ik een keer iets groots mee moet nemen / ver weg moet / kutweer is en ik geen zin heb om mn pak aan te sjorren. En misschien is er zelfs een soort campertje van te maken, en daar lekker mee op vakantie te gaan :>.

Iemand ervaringen met dit ding of afgeleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Een Ape 50? Ben daar zelf niet zo'n voorstander van. Het is wel makkelijk als je iemand mee kunt (en mag) nemen :P De 50 is echt zo'n eenzitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Destruction schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:52:
Een Ape 50? Ben daar zelf niet zo'n voorstander van. Het is wel makkelijk als je iemand mee kunt (en mag) nemen :P De 50 is echt zo'n eenzitter :)
Het is wel een eenzitter, en ik ben al niet de grootste, dus als er dan ook nog een 2e persoon in mee moet wordt het wel krapjes (hoewel de chicks die ik date meestal ook niet de grootsten zijn :+). Maar dan krijg je van die dingen als: "doe jij schakelen en richtingaanwijzen, dan doe ik wel gasgeven en remmen" :D

En ik denk niet dat dat mag. :/ Laatst ook een keer staande gehouden door een snor die zich hardop afvroeg of ik wel met de snorscooter mocht rijden terwijl de passagier voorop zat (ik zat achterop, maar bestuurde wel het voertuig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dan zo veel politie in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:36:
Heb je dan zo veel politie in de buurt?
Als er een bureau in de straat zit, en het hoofdbureau naast het station.. Dan betekend dat, dat als ik van mijn huis naar station of vice versa rijd, ik minstens 2 auto's en 1 motor tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow. Ik rij al weer maanden lang (aka duizenden kilometers) zonder kenteken en met een ondeugelijk frame. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Hmm, ik heb een vervelend probleem wat ik niet kan oplossen (ik ben niet erg thuis in 2takten).
Specs:
Vespa 70cc, 2 takt, handgeschakeld, helemaal standaard voor zover ik weet. Motor is +-2000km geleden in orde gesteld en heeft altijd goed gewerkt.

Onlangs was mijn ontkoppelingskabel geknakt en na wat fiddling heb ik die vervangen. Omdat de breuk ontstaan was door wrijving van de kabel en zijn omhulsel, en ik dat bij de gaskabel ook merkte heb ik die aan de kabel zelf naast de carburateur ook geoilied. Ik weet niet wat de oorzaak is en of het verband hiermee houdt, maar nu trekt hij dus niet meer. Ik raak moeizaam in toeren, mijn topsnelheid is 20km/h lager (ik haal met moeite de 45 en het duurt een tijdje). Verder start hij goed, met de choke natuurlijk. Hij draait ook mooi gelijkmatig rond voor zover ik kan horen.

Wat ik al gedaan heb:
-koppeling nagekeken. Is goed volgens mij, mocht ze versleten zijn zou hij net hoger in toeren gaan (het is geen variokoppeling, maar dus net zoals bij een auto van werking)
-bougie nagekeken. Ziet er niet vet uit, is gewoon droog, een beetje bruin-grijze aanslag, maar niks bijzonders, hij werkt ook nog goed.
-versnellingsbakolie vervangen. De vorige zat er 1000km in en zag er nog goed uit, een klein beetje zwart erin misschien
-carburator nagekeken, ik kon niks bijzonders zien, alles was proper en werkt goed
-benzinetank geleegd en terug gevuld met het ideale mengsel, precies afgemeten (ik dacht dat ik misschien een foutje had gemaakt bij het tanken)
-luchtfilter nagekeken, niks bijzonders, wel wat benzine in de luchttoevoer, maar dat lijkt me niet bijzonder.
Wat kan het nu nog zijn?
Misschien heb ik bij het invetten een instelschroef verdraaid zonder dat ik er erg in had, of heb ik een of ander gaatje dichtgevet. De uitlaat? Nochtans was het van de ene dag op de andere dat ik zo traag reed. Tips anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 22:28
Tss, al die scooters hier...

Dít is tenminste leuk rijden :9
Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/7030/dscf5494hj1.jpg

En dat klinkt érg leuk in tunneltjes...

Dat gerammel is de camera die een beetje trilt :P

[ Voor 8% gewijzigd door Brasher op 25-04-2008 12:17 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 46 Laatste