CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Dit is mijn rij-plezier voertuig voor de zomerdagen:
Poedercoating voor de lak die ultiem blijft..
Door de passie door deze brommer heb ik uiteraard mijn website gestart (link staat wel in profiel)
Elk jaar worden er ook veel tourtjes georganiseerd:
Verwijderd
Heej Kerel, jij ook al hier. Super vet.Herr Flicker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:05:
Ik zie zelf hier weinig mensen met een Vespa Ciao..
Dit is mijn rij-plezier voertuig voor de zomerdagen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Poedercoating voor de lak die ultiem blijft..
[afbeelding]
Door de passie door deze brommer heb ik uiteraard mijn website gestart (link staat wel in profiel)
Elk jaar worden er ook veel tourtjes georganiseerd:
[video]
Zelf ook een tijde op het Vespa Ciao forum gezeten, gedoe met ouders toendertijd, wel een eigen gehad, zie:

Nooit echt mee naar school mogen en kunnen rijden, maar ach.
Wel een super mooie vespa heb je daar, echt prachtig!
Post eens de specs en aanpassingen?
Mijn Yamaha Beluga CV-80
Ik wil deze dus retro en toch wel cool maken. Voorzover mogelijk. Dit was zo een beetje mijn idee, mag ik nu gaan aanpassen...

Maar dan zonder koffer of rek denk ik.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Vet ding! Jij woont daarvoor wel ideaal, zo te zien. Dat hoef ik hier niet te proberen.Herr Flicker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:12:
47mm Malossi DEPS (Double exhaust port system)
21mm PHBG carburateur
Pinasco vliegwiel (van kunststof ipv metaal, 650 gram ipv 1300 gram)
Volle wangen krukas (gemaakt naar Kickstart variant)
Vervroegde ontsteking
Polini of malossi voorvario met een zelfgemaakte Fox overbrening + torque drive
En meestal een Gianelli mega uitlaat
Ik zou sowieso eerst een carb kopen die 10mm groter is
[ Voor 39% gewijzigd door Krentenbol op 26-02-2010 10:45 ]

En volgens mij is mijn voorvork ook scheef. Is er iemand die weet hoe je dat kan zien? Het voorspatbord is het iig wel.
En mijn voorrem geeft minder druk dan mijn achterrem. Je knijpt hem veel makkelijker in dan voor ik er mee ben gevallen. Iemand een idee?

Zo-een dus.
Een snoruitvoering. Er zat wat werk aan, maar dit is allemaal opgelost.
De uitlaat had geen goede bevestiging meer, die bouten aan de cilinder waren kapot, zijn nieuwe opgelast. Uitlaat is dichtgelast, want deze was niet helemaal gasdicht. Hoe lang dit gaat houden is nog maar de vraag.
Verder werkte de kilometerteller niet, dit is opgelost door het tellerwerk te vervangen. Ook de brandstofmeter werkte niet, deze heb ik ingespoten met contactspray en sindsdien werkt het weer.
De kappen zijn niet als te mooi meer, ze zijn wel heel, maar gewoonweg niet mooi. Hij is trouwens zwart.
De zijstandaard is er ondervandaan gerot. Het frame zelf is op wat roest na, in goede conditie.
Motorblok is volgens mij technisch in orde nu, loopt goed... Eigenlijk te hard.
De teller geeft maximaal tegen de 60km/h aan ongeveer. Dit vind ik persoonlijk eigenlijk veels te hard. Het is sowieso gevaarlijk zonder helm, maar ook als je ze je aanhouden, zal de prent niet leuk zijn, aangezien zoiets maximaal 25 km/h mag.
Hij trekt wel vlot op, moet ik zeggen, dat vind ik belangrijker dan de topsnelheid.
Boven de 40 vriezen je oren er gewoon vanaf met dit weer, ook zie je geen steek meer, omdat de wind je ogen helemaal droog maakt.
Ik dacht dat dit dus een vrij vlotte scooter was, maar als je dus rustig aan op het fietspad rijd, blazen die Chineze rotdingen je gewoon van de weg af. Ik heb er eens achteraan gereden ,een stukje.
Mijn teller die stond fier tegen de 60 aan, maar die Chinees die trok gewoon harder op, met minder geluid (minder toeren), zo'n snelheid vind ik toch behoorlijk gevaarlijk.
Verder kijken mensen je allemaal met scheve ogen aan. De mijne maakt echt niet veel kabaal (standaard uitlaat), maakt natuurlijk wel vrij veel toeren op snelheid. Ook ziet hij er niet snel uit, verder is er ook niks speciaals aan. Toch hebben mensen een hekel aan die dingen.
Logisch misschien las je op het fietspad mag.
Maar zo zie ik dus ook gewoon die bromscooters rijden, net waar ze zin in hebben.
Over de weg, het fietspad, net waar ze het snelst zijn...
Wat ik er op dit moment nog aan zou willen doen, is de kappen een "army" kleur geven, zoiets dus:

Of wit/zwart, ik weet het nog niet precies.
Aan de andere kant moet het ook niet te veel opvallen... Het is puur als hobby. In de zomer lijkt het me wel leuk, maar met dit frisse weer zit je er niet bepaald graag op.
Ondertussen heeft hij vrij veel geld gekost, de kosten tot nu toe:
- Aanschaf: 275, in eerste instantie dacht ik dat de pakking niet goed meer was, of de uitlaat niet goed gemonteerd... Later bleken die bouten gewoon verrot te zijn.
- Reparatie cilinder bouten, nieuwe voet en kop pakking, achterband maken: 130 (best veel, maar lassen dat kan ik niet, dus heb het maar laten doen), technisch gezien is het wel in orde, anders hadden ze het nooit gemaakt
- Fatsoenlijk slot: 20
- Tellerwerk: 10
Voor dat geld had ik waarschijnlijk makkelijk al wat anders kunnen kopen, maar dat weet je van te voren ook niet.
Foto's:
[ Voor 24% gewijzigd door eX0duS op 10-03-2010 12:19 ]

(foto na laatste grondige schoonmaakbeurt met sopje, WD40, tandenborstel, etc)
Vaak bu'j te bang!
Niet alleen de aanschaf hè, ook onderdelen enzo-tom-562 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:29:
[...]
Ik denk dat ze niet veel duurder zijn als een RevivalDat stuur dat hoort jonge! Een echte nozem/provo-brommer

LOL, heb ooit de originele gele plaat vervangen door stickers, welke ik er later weer af heb gehaald voor de nieuwe bestickering
[ Voor 22% gewijzigd door Martin op 17-03-2010 21:09 ]
Vaak bu'j te bang!
Na één foto met flits waren de batterijen te leeg om verder te flitsen

Op een automeet
Links een Puch Maxi S, is een hobbydingetje. In het midden mijn daily: een Peugeot Vivacity uit 2002 met 22k op de teller. Rechts mijn Peugeot Speedfight die total loss verklaart is. Ik ben hem aan het slopen om het blok onder mijn Vivacity te hangen, want dat past gewoon
Zonder kappen blijft er geen flikker over van zo'n ding
[ Voor 6% gewijzigd door Krentenbol op 03-06-2010 19:33 ]
Helaas lees je natuurlijk alleen de negatieve dingen over die chineesjes, de mensenMarzman schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:42:
Zijn die Chinese retroscooters eigenlijk wat? Je ziet ze nu superveel rondrijden en ze zien er ook best leuk uit. Ze zien er ook allemaal hetzelfde uit (zelfde model, stuur, lamp, veel verder heb ik ze niet bekeken)
die wél tevreden zijn zullen dat niet (of zelden) op het internet gaan vermelden.
Persoonlijk denk ik dat het met de prijs/kwaliteit verhouding wel meevalt. Ik bedoel,
voor dat geld moet je er ook niet teveel van verwachten. Ik zag er eergisteren bij de
winkel één staan voor maar €875,- Tja.. Voor een nieuwe retro snorscoot is dat niet
veel natuurlijk, al zou ik hem niet echt kopen om jarenlang dagelijks (bijvoorbeeld)
50km woon/werk of huis/school te gaan rijden, lijkt me wel echt ideaal voor die paar
zomermaanden die we hier hebben. Wel makkelijk om even een ijsje te halen ofzo.

Waarschijnlijk koop ik binnenkort ook zo'n ding voor de fun, kost geen drol.
Een beetje fatsoenlijke fiets is tegenwoordig een stuk duurder.

Zijn er hier mensen die zo'n ding hebben? Ik vind hem qua design enorm cool , beetje tussen motor en brommer en hij is ook niet extreem duur nieuw (rond de 1500 euro). Mijn andere keuzes waren de aprillia RS 50 of de yamaha TZR maar die zijn 2e hands zelfs nog 1500 euro
Maar terug naar de tomos, ik had her en der wel wat gelezen en op youtube wat filmpjes erover gezien maar het schijnt dat er nog wat kwaliteitsproblemen zijn (lampen die vaak stuk gaan, slappe veren en her en der goedkope afwerking). Is dit werkelijk zo erg bij deze brommers of valt het allemaal wel mee. En dan is er nog de brandstoftank, deze is maar liefst 3,5 liter
Kortom: wie heeft er ervaring met dit ding
De jongen is uitzendkracht op mijn afdeling en schijnt dat ding al anderhalf jaar te hebben. Hij heeft er wel meteen (dag na aflevering) een 125cc motor onder laten leggen wat volgens hem €375 kostte. (oooh stout)
Zo'n model dus:

Buiten het normale onderhoud (slijtageonderdelen) heeft hij er geen gekke dingen mee gehad, het onderhoud
luisterde echter wel erg nauw volgens de importeur. Anders zouden er echt brokken van komen. Wel eerlijk.
De importeur was trouwens ook degene die de "ombouw" naar 125cc voor hem had gedaan.
Ik moet zeggen dat dat ding prettig reed (heb er een ruime ronde op het industrieterrein mee gemaakt) en een
héél lekker (niet storend) geluidje gaf. Voelde echt aan als een lichte motorfiets wat ook wel kon kloppen, hij
wordt immers ook verkocht in 200cc uitvoering. Al met al maakte het een degelijke indruk op me en vind ik
het ook echt een stevige uitstraling hebben. Echt een leuke brommer om mee te toeren en voor woon/werk.
Ook de blauwe kleur staat hem goed, leek wel een mica-kleur ofzo. Zag er echt heel fatsoenlijk gemaakt uit.
Jammer dat je in Nederland niet zoals in veel EU-lidstaten een motor tot 11kw mag rijden met je B-rijbewijs,
anders wist ik het wel. Ik zal morgen die jongen eens vragen wie de importeur was en wat zo'n ding kost.
Yep, gewone 5-bak. Wel lekker soepel.
Ze hebben trouwens nog een paar andere 50cc modellen zie ik net:
XT50-20

XT50-GY

XT50-Q

Ohja, die "sporting" heet eigenlijk XT50-18:

Al die modellen zijn ook in 125cc en 200cc te krijgen. (die XT50-20 heeft ook wel wat)
[ Voor 63% gewijzigd door Sinner op 01-12-2010 22:52 ]
Kinroad Racing, die ben ik vaker tegengekomen op meetings...Opa_vertelt schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:38:
Ik ontmoette vandaag een brommerrijder met een "Kinroad Racing" (volgens mij ook ooit eens hier genoemd).
Als je het goed wil doen scoor je er een voor een grijpstuiver op marktplaats.
- Sloop alles eraf, en spuit alle metalen onderdelen opnieuw over.
- Vervang het prutsblokje voor een degelijke Lifeng blokje (Lifeng kan ook pruts leveren, maar als je een beetje zoekt hebben ze ook series die met de hand door oude grijze mannetjes met brilletjes en leren schorten in elkaar worden gezet, dat zijn de beste Cub-blokken die je voor geld kan kopen).
- Zet alles weer in elkaar en heb er veel plezier van.
Voor de rest, wat ik eerder schreef: unclero in "Het grote bromfietstopic"
Jincheng Knights zijn overigens perfect als basis voor leuke chopperprojectjes. Heb er al heel wat de revue zien passeren zo. Van bratstyle tot chroom-kerstboom-aaphanger, al dan niet met highway steps en voetplaten.
Tenzij het sneeuwt gebruik ik mijn uiterst comfortabele rijdend bankstel (Peugeot Elystar met alle opties) als primair vervoer.Metro2002 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:41:
Natuurlijk is dat ver maar ook wel erg leuk om te doen, en met genoeg stops moet dat wel te doen zijn toch? Als je maar een beetje comfortabele brommer hebt moet dat lukken lijkt me.
Dan reken ik uit wat adres-tot-adres aan tijd kost met OV en wat dat zou kosten met de scooter.
Dan begint de weegschaal pas door te slaan naar OV bij ritten verder dan 120km.
Warm motorpak, navigatie aan, muziekje erbij, bidon gevuld met drinken en dan de gashendel pas loslaten op de plaats van bestemming.
Als je rookt is een systeemhelm en een stormaansteker zeer aan te raden, overigens

(fotootje van afgelopen zomer tijdens de vakantie)
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Hey, je vraagt om meningen, doe er mee wat je wil, maar wordt niet boos als andermans mening je niet aan staat
Systeemhelm sowieso FTW, ben na mijn eerste (integraal)helm overgestapt naar systeemhelm, wil absoluut niet anders meerunclero schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:01:
[...]
Als je rookt is een systeemhelm en een stormaansteker zeer aan te raden, overigens.

Deze, en dan kan ik nog kiezen uit normaal, getint of spiegelend vizier
100cc en dan maar 8pk? Something's not right herej0rDy schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:42:
aangezien ze mijn "toevoeging" in het motor topic niet waarderen: morgen, maandag en dinsdag voor het eerst met de motorscooter naar werk aangezien ik een klus dichtbij heb gekregen voor 3 dagen...het betreft een aerox 100cc, luchtgekoeld met een whopping 8pk...heb er bijna even veel lol mee als mn motor maar denk dat het straks toch een hokje voor erbij wordt...misschien dat ik tegen die tijd er nog een projectje van maak.
Ook wel fijn inderdaadj0rDy schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:30:
[...]
motoren hebben vaak een sensor in het blok zitten dat aan de hand van het toerental de snelheid bepaald...heel handig als je de tandwielverhouding wilt veranderen
Zo'n fietsteller is inderdaad ontzettend lelijk, het ging me meer om de achterliggende techniekYonni schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:21:
Of het zit in de versnellingsbak, dan wel op het achterwiel. Bij mijn twee motoren zit een stevige kabel gewoon met een meenemertje op het voorwiel, werkt perfect. Bij m'n oldtimer is de meenemer eens stuk gegaan, maar dat is zo te vervangen en kost relatief weinig. Ik vind zo'n tellertje van een fiets echt lelijk, vind het geen porum. Stom dingetje nog eens op je velg, geeft ook weer onbalans.
Die onbalans is ook wel wat aan te doen natuurlijk, contragewichtje of zoiets. Bovendien kan het sensortje voor op de spaak best verwerkt worden in de spaak lijkt me.

(niet mijn velgen, heb andere kleur, maar you get the idea)
Het is inderdaad niet moeilijk te repareren als er iets stuk gaat aan het systeem, maar als je überhaupt een reparatie kunt voorkomen, why not
Al zoekende kwam ik op een Sachs Madass 50

Ik vind 'm wel erg vet. Maar volgens mij had die ik zag wat rondere vormen. Geen DAX ofzo, want dat ken ik verder allemaal wel.
Iemand die iets kan benoemen wat hier op zou kunnen lijken, het was sowieso een 4takt 4 of 5 manual transmission.
Het was sowieso hetzelfde formaat als deze.
Zou graag een auto wegdoen om zoiets bij te kopen. Een brommer blijft een leuk ding, verbruikstechnisch/verzekeringstechnisch/wegenbelastingtechnisch.
20*350ZO45°
Verwijderd
Zelf nooit echt veel brommer gereden ook nooit me certificaat gehaald maar nu ik me rijbewijs heb ga ik het er ook niet op wagen want een brommertje die 45 loopt vindt ik gewoon geen porem.
Ik heb zelf een tijd een op Honda nsr 80cc gereden maar dat ging iets te hard
Nu heb ik sinds een tijd een leuk speeltje op zaak staan.
Herken de onderdelen

Loopt ong 70 harder wil je ook niet en maakt wheellie's als de beste.
Solex OTO 1965.

De Solex heeft vele jaren in een smeerkelder gelegen, is verder niets aan gedaan en gekeurd als snorfiers.
Honda CB50j 1978

Is compleet gerestaureerd en terug in originele staat gebracht.
Link naar mijn galerij met een verhaaltje over mijn brommerhistorie op puchforum: http://www.puchforum.com/viewtopic.php?f=58&t=36322
Edit: zie net dat je zonder account niet op puchforum kunt kijken, daarom hier wat links naar andere gallerijen van me.
Puch Maxi S 1985 Bromfiets - Puch Maxi S 1979 Kentekenloos - Honda CB50J 1978 Bromfiets - Honda CB50J 1978 Donor - Solex OTO 1965 Snorfiets.
[ Voor 31% gewijzigd door HBlekkenhorst op 14-05-2013 00:49 ]
How bad is it on a scale from one to Spurs

En het stuurtje over gezet. Nu hoef ik niet meer als Kwazimodo erop te rijden

Wel leuk de verschillen tussen de bouwjaren. De eerste is uit 1978 en de tweede uit 1991. Zo zit de bobine op een andere plaats, zit er een ander stuur op, een ander zadel, een andere killswitch, een stuurslot (waar ik geen sleutel van heb), een andere koplamp met een snelheidsmeter erin, wat meer kappen over het frame, hebben de schroefdraden van de naaf een andere diameter en er zal nog wel wat anders zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Krentenbol op 24-05-2013 16:56 ]
2 vragen
Het gaat om dit model
Is dit een deluxe versie?
Is het vanaf een bepaald jaar gewoon benzine of nog steeds mengsmering?
Ik heb er weinig verstand van , zoals duidelijk mag zijn
En hoe zit het tegenwoordig met verzekeringen, krijg je schadevrije jaren met de auto ook mee als je een verzekering afsluit?
[ Voor 12% gewijzigd door Christiano007 op 24-06-2013 22:50 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Morgen gratis bier!
Volgens mij worden Supercub's nog nieuw gemaakt ja.Cyclonist schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:28:
Thnx voor de tips. Die importmodellen zie ik ook vaker op marktplaats voorbij komen inderdaad. Overigens is mijn zoektocht naar die supercub weer aangewakkerd sinds een vakantie naar Japan, waar ze met de vleet rondrijden(!). Worden daar niet ook nog nieuwe modellen van gemaakt, origineel Honda?
Sleutelen is met een werkplaatshandboek erbij vast niet heel moeilijk, op lassen na kan ik alles zelf wel denk ik.

Dit is mijn motor bamidax
Vaak bu'j te bang!
Ik heb hier namelijk een Peugeot Vivacity staan (altijd makkelijk voor in de stad) waarvan de KM teller (nog) niet werkt. Ik heb de topsnelheid gemeten met GPS Speed Graph (Play Store als je android hebt), en daarbij kom ik uit op een snelheid van 74,3km/u.
Ik heb ooit ergens opgevangen, dat als je met je brommer/scooter op de rollerbank beland met een overschrijding van 20km/u, de politie je rijbewijs in kan vorderen.. Iemand enig idee hoe dat zit?
Dat-ie het kan betekend natuurlijk niet dat het er standaard mee gereden word (nu even omdat ik het wilde weten), maar als bij een evt. rollerbank controle je rijbewijs ingevorderd kan worden (als dat dus waar is..) dan ga ik liever wat begrenzers opzoeken en erin schroeven
Plaatje bij het praatje:

To-do:
- Iets knijpen (60km/u vind ik prima ipv de 74,3km/u die ik nu gemeten heb)
- Zijstandaard, de bok is niet goed meer..
- Spiegels, sommigen vinden het lelijk als ze erop zitten, ik vind het maar irritant zonder.. Je mist gewoon overzicht.
- RAW repareren, doen het soms wel, soms niet.. Ik wil dat ze het altijd doen
- Nieuwe accu
[edit]: Vanaf 30km/u of meer overschrijding.. Ik speel met vuur dus op dit ding
[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 10-07-2013 01:23 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Tomos S25/A3 2 speed:

En hoe hij er motorisch bij staat:
- De meest oude/slome/dramatische cilinder van tomos: De EI-Cilinder!
- De inhammen in de zuiger zijn aan elke kant 2 milimeter ingekort. (staan de spoelpoorten langer open)
- Antieke encarwi 12mm carburateur@sproeier 50, de kant waar de lucht in gaat is opgeboord naar 13mm.
- 2 speed automatische versnellingsbak met ingekorte veren (heerlijk als hij van zijn 1 naar zijn 2 gaat en een belachelijk hoog toerental gaat maken)
- Doorgerotte bromuitlaat
- TWV 26 voor 20 achter
Hij loopt nu 55km/h met alleen maar standaard onderdelen, niet slecht dus! Ik weet alleen het typenummer niet meer precies van de brommer, het is een tomos s25 maar ik heb er een 2 speed A3 blok onder gehangen. Dus ik noem het maar de S25/A3 2 speed.
Elektrische scooter:
Tja, ik kan het niet echt een elektrische step noemen, het hangt er net tussenin. Maar ik vind het een elektrische scooter!

Hij heeft knipperlichten, een remlicht en normale verlichting, de motor heeft wel een whopping 200watt aan vermogen! Ik heb hem van de buren gekregen want die hadden hem in een oude boerderijschuur gevonden die vol stond met spullen. Even 2 nieuwe accu's voor besteld en dan gaat hij mee op vakantie.
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
| Verdorie | ||
Dan rij je onderweg naar huis in de spoelende regen over een weg die je nog niet heel goed kent. Rij je ineens in een soort, mja, put en KRAK! Ja hoor, Veer van mijn frame afgebroken!
Kymco New Dink 50, bj. 2007 23.5K op de teller en allemachtig, ik hoop geen total loss. Ben volledig casco, alleen zit ik met de dagwaarde. Nu blijft die voor deze scooters op zich goed, maar man. Ik heb hem nodig voor mijn werk en nu zit ik er mee.
[ Voor 24% gewijzigd door SkyStreaker op 07-08-2013 20:06 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Het is een RM uit 1973, maar grotendeels opgebouwd als een RMC-S uit '78/'80
Deze foto is vorige week genomen tijdens een tourtje door de Gelderse vallei.
Stickers op de tank en het 'accubakje' missen, deze zijn inmiddels al geplakt.
4 bak direkt geschakeld, elektronische ontsteking. Geen gezeik met contactpuntjes stellen
[ Voor 4% gewijzigd door KangaroeHenkie op 19-08-2013 09:24 ]
Voor een 2e vivacity die ik nog heb staan, zoek ik nog een orginele uitlaat (45km). Liefst gebruikt, ik voel er weinig voor om daar een nieuwe van 60-70 euro onder te meppen. Iemand hier die toevallig een adres weet voor gebruikte scooterparts?
Dan maar even een pic van de 2 vivacity's (die blauwe, daar rijd ik mee. Die zwarte heb ik een paar weken terug goedkoop opgekocht, en na het opknappen gaat-ie ook weer weg) met daartussen hun grote broer/opvolger
[ Voor 45% gewijzigd door Destruction op 05-04-2014 14:14 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Yamaha Mio, koste iets van 2 of 3 euro per dag.
Waarom zie je dit soort scooters nooit bij ons? Was een hartstikke stil ding, automaat en ook goed stabiel door de relatief grote banden. Tevens haalde het ding gemakkelijk 120 op de gps.
Heeft iemand een idee waarom scooters in Nederland zoveel herrie maken maar des ondanks zo ontzettend traag gaan?
Waarom rijden we hier ook niet op afgeknepen Aziatische scooters?

Morgen de Solex nog overschrijven, beiden verzekeren, dan 2-takt olie en benzine scoren, mengen en tuffen maar! Moet wel eerst het mooie weer ook terug komen
Move along people. Nothing to see here.
Ja is 4takt injectie, super zuinig wel rete traag of het 110cc blok eronder doen.Marzman schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:42:
Ze hebben ook een 110 cc van die Honda dus het frame zal degelijk zijn en inderdaad het is een Honda, dus het motortje zal ook wel goed in elkaar zitten.
Inmiddels mij uitlaatje laten fixen.
De bus heb ik er eerst ingezet, daarna de sproeier en heb ik de acceleratiepomp uitgeschakeld. Dat ronde "ding" met 3 punten er aan heb ik niet gebruikt (weet ook niet waar die op moet/waar die voor dient).
Na deze ingreep reed de scooter op de teller (en dus op de GPS, want gecheckt) 52km/h, wat voor mij perfect was aangezien ik vaak op de weg moet rijden waar met 50 mag, en ik als ik 45 km/h ga, vaak afgesneden wordt. Helaas rijdt de scooter nu al even 46 km/h; hij is in 4 maanden/1000km de snelheidswinst vrijwel weer kwijt. Wat ik vernomen heb, is dat als de rollen slijten de scooter juist sneller zou moeten gaan, los van het feit dat 1500km wat snel zou zijn.
Heeft iemand enig idee?
Thanks.

PS: Ja, ik heb ook de TV opstaan op voetbal.
Op zoek naar een blauwe menubalk? https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/3188/

Helemaal geen ervaring met die dingen, maar nu voor woon-werkverkeer toch eentje aangeschaft. Blijkt erg leuk te zijn om op te rijden
Heb wel sinds gisterenochtend ineens cruise control op het ding. De gashendel blijft vasthangen als ik em helemaal opendraai. Kan dat kwaad?
[ Voor 20% gewijzigd door Melkunie op 23-08-2014 12:05 ]

Intussen heb ik de sportuitlaat eronder vandaan gehaald en weer een originele (hoge) uitlaat ervoor teruggezet, spiegels erop gezet, bekabeling beter aangesloten (zaten wat foutjes), bok-standaard gemonteerd, bagagerek weer teruggezet...
Ik moet eigenlijk alleen het motorblok zelf nog gaan vervangen. Er hangt nu een 3 versnellingen semi-automaat (geen handkoppeling) onder die 85cc is. Ding loopt momenteel iets van 90
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro
Verwijderd
Kan mij inderdaad nog herinneren dat mijn handen vooral koud waren tijdens de wintermaanden. Daar hielpen motorhandschoenen toen niet tegen. Ik kan ook gewoon met de trein als het echt koud is.jra2k schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:45:
Het is inderdaad de wind die het extra koud maakt, ik heb zelf een motorbroek/jas aan voor als het echt koud wordt. Windscherm heb ik ook, maar biedt niet genoeg bescherming tegen de wind voor m'n handen, zelfs met goede motorhandschoenen wordt het gewoon net te koud eigenlijk. Denk dat ik maar van die lelijke stuurmoffen ga proberen...
Denk nu dat het een Honda nsc wordt. Ziet er toch wat beter uit dan een vision en is maar 100 euro duurder.

Kinroad cruz 50cc 4takt schakel brommertje, nu 2 maanden in bezit en bevalt nog steeds prima eigenlijk.
Gebruik hem voornamelijk om een beetje in de stad te komen en naar het werk als het weer goed is
Binnenkort nog wel opzoek naar een nieuwe tank of iets dat er op lijkt en past gezien deze aan het roesten in van binnenuit
Als dat gebeurd is ook gelijk even naar de bromfiets handel om het wat terug te voeren, loopt het moment op het rechte stuk richting de 85 a 90 km/u en dat is toch wel wat veel te veel van het goede. Kan helaas weinig vinden hoe ik dat zelf kan doen op een 4takt.
Naar wat ik weet mag je met een snor 35km/u, 5km correctie op maximale toegestane snelheid en op de rollerbank 10% correctie op de meting met een minimum van 5km.Christiano007 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:54:
[...]
Wat is tegenwoordig de regelgeving voor snor en bromfietsen? Vroeger mocht hij gewoon niet harder dan X anders kreeg je een boete. Ik lees nu allemaal dingen met inbeslagname en wegtikken het allemaal.
Hoe hard mag iets nu zonder een boete te krijgen? Als ik een snor tot 40 km mag laten lopen dan is dat al een stuk sneller dan 25 natuurlijk
25 snor versie, trekt snel op , hoge zit, erg ruime scooter
Tot nu toe erg tevreden over

Oef...
Kan niet zeggen dat ik er iets van merk tijdens het rijden. Zie verder ook nergens scheuren of iets dergelijks. Wel voelt het ding altijd al scheef, maar daar heb ik altijd het los zittende zadel de schuld van gegeven.
Het lijkt me dat de vork simpelweg verbogen is. Iemand ideeën over? Is het überhaupt nodig het te fixen?
Het is een Vespa/Piaggio CiaoGame_overrr schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:34:
Ja, lijkt me dan een goed idee, dan is het ook zo opgelost. Wat voor brommer rij je, als ik vragen mag?

Komt nog een windscherm op (die ik dan waarschijnlijk inkort).
Vanochtend getest en na 27km had ik nog niet heel echt het gevoel dat de accu's het moeilijk hadden.
Hij moet nog wel teruggeschroefd worden, want hij kom nu 64km/u (wind mee, maar toch). Wind tegen nog steeds 55 km/u (volgens de GPS).
Trekkracht is trouwens echt goed; de meeste scooters komen niet zo snel weg.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Tomos streetmate, je ziet ze niet veel maar wat rijd het toch wel zoveel beter dan een normale tomos.

Eén keer opgeladen en dat was 1,5 KWh en toen was er zo'n 50km mee gereden geloof ik.
En de lader staat nu buiten, maar achteraf denk ik toch beter om de lader in de schuur te hebben en dan een wat groter gat om de (21 pins) laadkabel naar buiten te krijgen.
En dacht ik een boost-knop te hebben, blijkt het de claxon.
Boost knop is blijkbaar niet nodig bij dit model (terwijl overal staat dat de 45 km modellen een boost knop hebben), aangezien dat ding al 55 km/u loopt.
Wel een idee om er een andere (minder luide) claxon in te zetten voor het passeren.
Maar dat is voor langere termijn. Ik heb wel al een klokje besteld om het logo op het dashboard te vervanegn
[ Voor 38% gewijzigd door MrSleeves op 29-04-2015 09:01 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Bevalt ie een beetje in gebruik, MrSleeves? Elektrisch lijkt me wel wat, maar ik ben niet zo van de scootermodellen en dat zijn ze dan weer bijna allemaal wel.
Kom net deze tegen:

Die vind ik dan weer wél erg gaaf, maar € 5.750 is wel weer veel...
http://www.meijsmotorman.com/
Ik heb mijn oude rotte uitlaat los gehaald van mn scooter. Bleek er aan het begin van de uitlaat een aftakkende buis te zitten die naar het zwarte cillindervormige blokje op de foto gaat, en vervolgens gaat het slangetje ergens het motorblok in. De nieuwe uitlaat heeft geen aansluiting voor deze slang.
Heeft iemand enig idee wat de functie is van het gedeelte dat op de foto is omcirkeld, en wat ik er mee moet als ik er een nieuwe uitlaat onder zet?
Alvast bedankt
Jiayu S3

Mijn nieuwe aanwinst omdat mijn vorige scooter is gestolen:(, namelijk deze:

Nu zit ik met een klein probleempje met de nieuwe Peugeot namelijk dat het dimlicht en dashbord om de 10 seconden een beetje knipperen(niet dusdanig hinderlijk, maar ik stoor me eraan als ik in het donker rijd). Met groot licht heb ik dit probleem niet. Ik heb zelf het één en ander opgezocht maar ik kom er zelf niet echt uit maar misschien dat iemand mij kan helpen?
De 26e heb ik praktijk voor de scooter, en zodra ik het pasje op zak heb, kan ik hem ophalen.

Leuk brommertje, rijd goed. ziet er nog goed uit.
Nu maar hopen dat ik de 26e slaag. Ga er wel vanuit... anders moet ik m alsnog op mn ma haar naam zetten
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Slechte fietsenhokfoto:

Nu is hij al die tijd van zijn moeder geweest en die had vast geen haast: het ding gaat maar 20. Nu heb ik nul verstand van opvoeren en dergelijke. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik hoef natuurlijk geen 50 te halen, maar een beetje meer pit mag ook wel weer. Ik ga er regelmatig lange rechte stukken mee rijden en dan haal ik dit op de fiets nog wel
IMG_3083-1 by Jeroen Feith, on FlickrHelaas wordt de scooter steeds minder.
- Spiegels zijn er af getrapt (vandalisme)
- Kilometerteller werkt niet meer. Benzinemeter gek genoeg nog wel
- Staan ondertussen al aardig wat kilometers op
- Achterband heeft al een prop er in.
- Kappen aan veel kanten beschadigd
- Uitlaat flink aan het roesten
Na de vakantie maar even kijken of er geld over is om de scooter een beetje op te knappen. Zag laatst een zelfde model in het bordeau-rood met langs de hele scooter van die chromen strip zoals je ook op veel vespa's hebt. Zag er wel chic uit.
don't mind me
Dat heeft te maken met hoe de vario (de variable-diameter-pulley, om precies te zijn) werkt. Zie hier, een vidje waar dat in het eerste deel van de video wordt gedemonstreerd met de 139QMB powerplant die in onze Kymco's (en in zo'n beetje de meeste andere scooters, momenteel op de markt) zit:jra2k schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:23:
Het wegkomen met de People S is inderdaad geen probleem. Mijn verwachting is misschien te hoog, maar waar ik me een beetje aan stoor is dat bij het "doorrijden" het nogal gezapig gaat, hij trekt niet echt makkelijk door naar de gewenste snelheid. Vaak moet je, als je tussen de auto's rijdt, toch even gas minderen zodra de auto voor je naar z'n 2 schakelt, als je dan weer gas geeft blijft het wachten tot ie weer op toeren is, voor het gevoel zou je denken dat ie in z'n 3 zit en eigenlijk terug naar 2 om wat sneller vooruit te komen. Maar ik denk dat dit niet te voorkomen is. Er is op te anticiperen natuurlijk, afstand houden, maar vaak heb je dan dat er net weer een auto voor je neus in het gat duikt....
Je begint met het moment dat de diameter van de voorste pulley kleiner is dan de achterste. Daarna zit je een tijdje met dat de diameters van beide pulleys even groot zijn (ik noem dat de 2e versnelling). En dan schiet ie door naar het moment dat de voorste pulley groter is dan de achterste (de 3e versnelling).
Ikzelf rijd altijd weg door eerst gas te geven tot de 2e versnelling. Dan ga ik gas minderen, tot ik voel dat hij naar de 3e versnelling wil. En dan gooi ik het gas geleidelijk weer open. Meer gas geven heeft geen zin, want dan verslikt ie zich alleen maar in de benzine, dus ik draai het gas daarna weer geleidelijk terug, terwijl de machine alleen maar versnelt.
Het is ook een persoonlijk ding hoor. Ik ben nogal 'fors van postuur', dus voor mij is een grotere machine ook gewoon fijner. Ik wil mijn voeten nog ergens kwijt enzo.Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het maakt het er niet makkelijker op
Passagiers heb ik niet of nauwelijks, de bergruimte zou inderdaad wel een pluspunt kunnen zijn. Voorlopig nog maar even goed alles doornemen, mijn People S rijdt nog steeds heerlijk.
Die bergruimte heb ik nodig, want niet alleen wil ik daar mijn representatieve kleding in doen, maar ook voor langere ritten (vakanties, of wanneer ik een tijdje ergens anders op locatie moet werken).
Zo gebruikte ik mijn People S als pakezeltje:

En zo ligt dezelfde hoeveelheid bagage op/in mijn New Dink:

Daar kun je maar op 1 manier achter komen: proefrit maken. Ik kan niet voor jou kiezen, maar ik hoop dat het de New Dink wordtIk ben nu vooral benieuwd naar het verschil in rijden tussen de Neos en de New Dink. Vooral omdat ik ook tussen de auto's moet rijden is het belangrijk dat ik enigzins vlot mee kan komen.
Vlot meekomen heb ik door mijn monteur op laten lossen. Een van zijn specialismen is het dusdanig opvoeren van Kymco's dat deze nog net binnen de wettelijke marges blijven. Gaat 'ie ook zuiniger van lopen, trouwens.
PS: Ben je al lid van de Kymco Tourclub Nederland?
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Ik kan vanuit persoonlijke ervaring de Yamaha Neos (4-takt) aanraden.jra2k schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:29:
[...]
Ik heb nu zelf een People S maar ben aan het kijken voor een nieuwe scooter na bijna 35k km in nog geen 4 jaar. De meeste dealers raden mij een Yamaha Neos omdat deze (vooral technisch) superieur is tov een ander merk.
Het bericht bij binnenkomst bij de verkoper is steeds hetzelfde; ik ben op zoek naar een scooter voor woon-werk (30km enkele reis) verkeer waar ik weinig tot geen problemen mee hoef te verwachten. Wat ik nu mis is een iets vlottere respons op het gas geven. (van alles aan proberen te (laten) doen, maar zonder echt succes)
Hoe bevalt de New Dink tov de People S?
38 km enkele reis hier. Inmiddels ruim 37.000 km op de teller zonder een enkel incident (1 x lekke band).
Er roest niets aan zo'n ding, hij blijft mooi. Hij is niet helemaal standaard, topsnelheid is 65 (met heel weinig toeren) en het verbruik op mijn traject is 1 op 50. Elke keer weer lachen bij de pomp.
Een groot voordeel is ook dat de beurten pas na elke 6.000 kilometer hoeven.
Deze:
[ Voor 6% gewijzigd door Bart2005 op 02-04-2016 14:06 ]
Krijgt deze week de volgende nieuwe onderdelen:
-Uitlaat
-Rollertjes
-V-Snaar
-Grote beurt.
-Accu.
Vanaf vrijdag mag ik m ophalen, alleen heb niet eerder vervoer dan maandag of dinsdag... Dus nog even geduld hebben

foto is klikbaar voor groot
Ben er erg blij mee, dat ding had 15000km op de teller. Dus ben benieuwd.
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Sinds pak em beet 1,5 maand in bezit van een Turbho RL-50

Ding bevalt uitstekend, zeker na eerst een tweedehands miskoop via MP te hebben gedaan van €200 (een Sym jet) waar de uitlaat na 3 weken onderuit brak en deel van het blok mee nam. (afgeschreven dus en aldoende leert men)
Rijdt rustig want is een 4-takt.
Twijfel nog heel erg over wel of niet ontgrenzen en wat überhaupt de mogelijkheden zijn. Zeker gezien ik van Amsterdam naar Aalsmeer via Amstelveen rijdt elke dag zijn controles een groot risico (ook al begin ik om 5:30 en vaak wel vroeg in de middag klaar)
Moet daarentegen wel hele stukken tussen auto verkeer rijden en merk dat er behoorlijk geërgerd wordt aan het feit dat ik gewoonweg niet makkelijk snel mee kan met verkeer. Enige reden dat ik wil ontgrenzen is dan ook beter mee komen met verkeer. Plus natuurlijk de betere verhouding kilometers gereden op liters benzine.
[ Voor 3% gewijzigd door Rubman op 28-04-2016 09:17 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Yamaha Aerox R uit 2008 met 16800 km op de teller
2 takt autolube dus aparte olietank en benzinetank
Binnenkort alleen nog even naar een vriend brengen voor een onderhoudsbeurt, voorrem loopt heel iets aan (piept) en de rest maar even nakijken/vervangen
Voor de rest doet alles het prima
Topsnelheid ligt nu tussen de 55 en 60 km/u op de teller
Met onderhoud meteen even kijken of we hem harder kunnen laten optrekken maar toch dezelfde topsnelheid kunnen behouden, iemand nog tips daarvoor?
Verwijderd

Dat JASO FC staat er nu niet meer op
Vind ik toch wel kwalijke zaak, bus is nog identiek.JASO FA
Original spec established regulating lubricity, detergency, initial torque, exhaust smoke and exhaust system blocking.
JASO FB
Increased lubricity, detergency, exhaust smoke and exhaust system blocking requirements over FA.
JASO FC
Lubricity and initial torque requirements same as FB, however far higher detergency, exhaust smoke and exhaust system blocking requirements over FB.
JASO FD
Same as FC with far higher detergency requirement.
Ik mieter er gewoon Castrol olie in, bezuinigen op olie moet je niet doen!Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:41:
Welke olie gooien jullie in de tweetakt benzine, heb heel lang die van de action gedaan. Maar ze hebben sinds een tijdje een andere bus, staan niet meer dezelfde kwaliteits kenmerken op
[afbeelding]
Dat JASO FC staat er nu niet meer op
[...]
Vind ik toch wel kwalijke zaak, bus is nog identiek.

Kost 14 euro per liter
In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.
Vorig jaar zomer gekocht met 7000km op de teller. De winterbanden zaten er bij aanschaf ook al onder. Ondertussen staat de teller op ruim 11.500km

Ondertussen is alleen de uitlaat veranderd omdat er in de originele na11000km een gat was geroest.
Ik heb al een tijd een Zip.
Zo zag ie er uit toen ik hem kocht:

Zo ziet hij er nu uit (zit wel nog een windscherm op):

Helaas is hij sinds 2 dagen echter kapot
Misschien is er hier nog iemand die me kan helpen
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Die is zowel voor 16 als 21 mm bougie's, maar omdat ik hem daarmee niet los krijg vraag ik me af wat de standaard maat is voor een bougie voor een 4 takt zip (bouwjaar 2006).
Yamaha Neos is m.i. met afstand de degelijkste scooter gebouwd met de beste materialen en techniek.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:58:
Ben ook na jaren geen brommer te hebben gereden eens aan het rondkijken.
Budget: max €2000,-
Alleen zit die nieuw boven het budget. Tweedehands zijn het ook aanraders. Wel de 4-takt versie.
Of anders is dit ook een leuk ding, nieuw ruim binnen het budget:

Deze beauty zou ook kunnen:
[ Voor 9% gewijzigd door Bart2005 op 15-05-2016 15:43 ]
Ik zou de New Fly nemen, een zip is veel te klein, kun je ook 80cc voor krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:58:
Ben ook na jaren geen brommer te hebben gereden eens aan het rondkijken. Moet wel wennen aan de snelheden. Ik reed vroeger een Honda MT5 in Paris/Dakar uitvoering en dat ding reed met gemak 90 km/h. Tegenwoordig met die scooters is het maar een brave bedoening met 60/70 km/h.Een MT5 gaat het niet meer worden op mijn leeftijd en kijk nu dus rond naar scooters. Neig naar Kymco Agility of een Piagio New Fly of Zip. Met name die laatste 2 kan ik niet veel info over vinden wbt opvoeren en kwaliteit scooter. Iemand hier kennis van? Ik wil toch graag wel naar de 70 kunnen snellen zonder problemen.
Wordt in mijn geval denk ik toch een hagelnieuwe want ik heb na 2 bezoeken tweedehands Kymco's mijn buik hiervan vol. Ik heb nog redelijke kennis wat er mis kan zijn aan die dingen en heb ze nu getroffen met remmen die slecht waren, vorkvork krom, motor die slecht start, trillende scooter tijdens rijden, niet rechtdoor rijden als je stuur loslaat, beschadigde kappen en verroeste uitlaat/vering etc. Dan leg ik liever €1000,- meer neer en verzekerd van goed.
Budget: max €2000,-
Kwaliteit is goed, maar als je zelf wil sleutelen kun je beter een Kymco nemen, is makkelijker aan te werken, kwaliteit van Kymco is wel beter dan al die Chinese barrels.
Agility is ook vrij klein, zou eerder dan een Super 8 nemen of Agility 16+, alleen die zijn moeilijk sneller te krijgen las ik. http://www.scooter-freaks...t/501771-kymco-agility-16
Of de nieuwe Liberty; 4t injectie.

http://www.scootertourclu...viewtopic.php?f=77&t=7396
Als je echt snel wilt zou ik gewoon een 2 takt nemen, mijn Phantom F12R gaat als de brandweer met 70cc en een streetrace uitlaat.
Minarelli & Piaggio 2takt blokken zijn heel makkelijk op te voeren en veel onderdelen voor te krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 15-05-2016 20:26 ]
Jah klopt, ik hoop dat er niet al te veel verborgen gebreken zijnMrMilco schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:00:
[...]
Haha, volgens mij is jos inderdaad best chaotisch. Zo ken ik 'm wel in ieder geval haha.
Hoop dat je m snel weer op kunt halen!
Sowieso mag er wel wat aan de acceleratie gedaan worden, want dat ding trekt voor geen meter, tot de 40 gaat opzich redelijk, daarna kakt hij net zo hard in als mijn vorige Kymco Super 8 (die ook echt verschrikkelijk traag was)
Maar gelukkig heeft hij nog een Beta Ark staan die ik wel even kon lenen, was van iemand die hem nog niet had opgehaald
Omdat ik voor korte ritjes, en vakantie/weekend, de auto wel zat ben.

Het betreft een snor-versie, en rijdt op de teller ~30, en ook op de GPS volgens iPhone tik ik de 30 aan.
Toch vind ik 'm wel behoorlijk naar benzine ruiken, kan het kloppen dat wanneer de begrenzing er in komt, je bij volgas toch brandstof inspuit, terwijl de CDI niet vonkt? en zo dus de boel verzuipt / laat stinken?
Het rijdt echt heel onprettig bij volgas o.a echt het gevoel dat er geknepen wordt, toch is 30 hard zat.
Volgens het boekje is het een GY6 139QMB motor, wat voor zover ik dit kan vinden, een veelgebruikt blok is.
Om dit te fixen, heb ik wel alvast de volgende onderdelen klaarliggen voor als ik tijd heb.
* Naraku race vario kit.
* CDI met A/B afstandsbediening, tussen 25 en onbegrensd.
[ Voor 14% gewijzigd door mvz op 02-06-2016 19:10 ]
Nu is t geval dat ik laatst een goedkope 12v versterker aangeschaft heb in China, en had nog geen goed plekje gevonden. Dus die maar lekker in de scooter gemonteerd, oud sony speakertje erin, en een oude 12v5a accu erin. Kan er mijn telefoon met muziek op aansluiten, dus dat zit wel goed

Versterker zit met 4 zelftappende schroefjes vast in de buddy, speaker met 3 schroefjes ook, en de accu zit met 2 dikke elastieken vast in de buddy, Kan hem netjes aan en uit zetten, En er zit een voltage meter op, om te kijken of ie niet leeg is.
Alle kabels opnieuw geisoleerd, en zo nodig vervangen. En hij loopt weer als een zonnetje
Zus weer blij, ik weer blij.
Ik ben 27 maar rijd nog graag op een scooter. Ik heb er jaren geen gehad maar er afgelopen jaar 1 gewonnen op m'n werk (zie foto onderaan). Ik rijd er een aantal keer per week op want ben ook niet meer in het bezit van een auto. Omdat ik 25 echt veel te langzaam vond heb ik er een andere CDI ingezet met afstandbediening. Deze heeft nu 2 standen (25KM en onbegrensd). Op de teller gaat ie nu 70-75 (ligt een beetje aan het weer
Krijg zojuist bericht van de monteur dat de brug, waar de nokkenas in ligt, gescheurd is.

en ook de originele cilinder was al behoorlijk versleten
dit is na slechts 250km rijden met de originele motor...op een hagelnieuwe (cheap chinees) scooter.
Ik was altijd van mening dat goedkoop niet altijd duurkoop is, maar begin die mening inmiddels bij te stellen..
dus gelijk maar een nieuwe brug/snelle nokkenas besteld bij 'm.
Ik ken het, ik heb zelf een Sym Symphony SR gehad, ook met een 4 liter tank, dus moest alsnog vaak tankenMrMilco schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:10:
[...]
Moet zeggen, we hebben hier 2 4 takt scooters, een sym mio en een sym orbit 2, alleen rijden ze niet zuiniger dan mijn 2 takt haha. En ze hebben maar een 4 liter tank volgens mij.
Die reed wel de eerste 400 km gewoon 1 op 35, vervolgens total loss gereden tegen een auto, scooter was net een week oud
Moet wel zeggen dat het heerlijke 4 takt blokken zijn, trekken een stuk vlotter op dan een Kymco
Toch zijn de SYM Jet 4 en de nieuwe SYM Crox ook leuke modellen, en inmiddels 5,2 liter tank
Of de SYM X-Pro, 9 liter tank!
Zijn tenminste ook nog een beetje betaalbaar, bij sommige merken zijn ze een beetje doorgeschoten met de prijs, Aerox 4 takt is bijvoorbeeld 2900 euro
Al is de Aerox 4 takt bijvoorbeeld weer injectie, ben wel benieuwd hoe dat rijdt
Blijf nog wel even toeren op m'n rookbom, dat wit moet wel vaak schoongemaakt worden trouwens
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Het enige wat ik kon vinden op het motorblok is het volgende.ThinkPadd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:06:
Wat voor blok zit erin? Qua uiterlijk lijkt de scooter erg op die Chinese retro scooters (of nouja: eigenlijk andersom dan natuurlijk).
Op internet is daar genoeg voor te bestellen.
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Dat niet snel optrekken heeft denk ik eerder met de grootte van de wielen en het daarovergedragen koppel te maken.Bart2005 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:02:
1 op 35 loopt hij op het traject waar de Yamaha 1 op 50 deed. Yamaha was injectie natuurlijk en zo'n 4 takt vloeistofkoeling loopt werkelijk als een goed geoliede naaimachine zo mooi. Blok van de Kymco is een oeroude Honda zo heb ik begrepen. Hij klinkt als een diesel. En het trekt heel suf op vergeleken met de Yamaha. De Kymco zou eigenlijk het Yamaha blok moeten hebben, dan heb je een gouden combinatie te pakken.
Mwoah, ik heb op een Elystar ook meer dan een ton gereden (goed, dat was weliswaar meer geluk dan vertrouwen in Franse (lees: Japanse) techniekDe handelaar vertelde mij dat de People de enige scooter is die de 100.000 km kan halen. Dus we wachten het af. Ik sprak ook iemand die hem elke 25.000 km inruilde (want dan krijg je kosten, zei hij) en er dan 600 euro voor kreeg. En dan kocht ie een nieuwe wat met een goed voorbeeld van kapitaalvernietiging lijkt...
(en dan heb ik het nog niet eens over Cubjes)
Probleem alleen is, er rijden te weinig mensen zulke grove afstanden met hun brommer om daar echt achter te komen. 100K betekent dan meestal "20 jaar, en 7 eigenaren met varierende gradaties van twijfelachtig onderhoud, later".
Foto van een People S van een lid van de tourclub die veel reist:
Ah oké, thanks voor de info! Zat daar ook een afbeelding bij om te zien welke kabel je waar op aan moet sluiten?Koen050 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:46:
[...]
Sleutel laten maken heeft mij 7 euro gekost bij de lokale sleutelboer. Ik heb echter geen idee of de Zip net zo'n sleutel heeft.
Zoiets als dit:
Waar moest de scooter aan voldoen bij mij:
Redelijk grote tank
Niet te lang en breed (i.v.m. het in de berging krijgen, lang leve flatjes)
Mooi (persoonlijk)
snor
Prijs.
Het grootste probleem was de grootte, er is keuze zat voor leuke scooters maar hij moet een korte/kleine draaicirkel hebben en niet te zwaar zijn om het kontje op te kunnen tillen.
Nou wat is het geworden? Jawel, een Kisbee.

De rechterspiegel gelijk er af gehaald, want anders is het te breed voor de berging :hammer:
Een paar onderdelen besteld, zoals een officiële CDI van peugeot die 30/35 gaat. Zowel voor het verbruik als sommige fietsers die ik wil inhalen niet kán inhalen
Ook een windscherm van Peugeot, die vandaag met de post komt. Gaan we ook morgen mee aan de slag..
Eerste indrukken:
Scooter trekt niet heel snel op, je moet bijna vol gas. Nu ben ik benieuwd of de nieuwe CDI gaat helpen, of dat ik er andere rolletjes in moet doen. Eenmaal op snelheid is hij redelijk fel, totdat de begrenzer begint te piepen rond de 23 km p u.
Korte draaicirkel, krijg hem nét niet zonder te tillen in de berging. Mis net een cm of 5, maar omdat hij vrij smal is en niet zwaar is het zo gepiept. Bij de Orbit 2 was het net iets lastiger...die was wat breder.
Zoals ik hem kocht :

Huidige staat nadat ik er hem wat aangepast heb na mijn smaak en wat kleine motorische veranderingen (grotere carburateur en ander tandwiel) :
Binnenkort komt er nog een andere cilinder op, de 50cc airsal is nou ook niet bepaald snel oid.... Of het een 65cc of 70cc wordt ben ik nog niet over uit.. Hij loopt nu 62km/h (op gps). Ik wil m graag 70 laten lopen met wat meer trekkracht dus die cilinder zit er wel aan te komen. Als er iemand ervaring heeft met de metrakit 65cc cilinders of met metrakit in het algemeen, laat graag wat ervaringen achter.. Helpt me enorm bij de keuze.
Verder is het project daarna nog niet af. Zijkappen worden overnieuw gespoten (verf laat los) en misschien komt er nog een homoet uitlaat (geldgebrek haha). En een zundapp of kreidler tank ertussen.... Maarja... Ik ben totaal onervaren met lassen dus ik denk dat ik dat idee achterwegen laat.. En buiten dat zijn is de prijs van die tankjes niet mis.
Wat vinden jullie ervan?
[ Voor 10% gewijzigd door WillemJWZ op 17-12-2016 23:39 ]
Hi !!
Heb vanmiddag de carb losgehaald. Binnenkant was als nieuw zo schoon, maar het viel me op dat er maar 1 slang naar de benzinepomp loopt. Er zit nog een andere slang aan de bovenkant die +/- 7 cm lang is en schuin afgesneden is. De slang eindigt gewoon in de buitenlucht. In de servicemanual (opent een pdf) vind ik niks over die slang. en uit de rest van de summiere omschrijvingen en afbeeldingen wordt me niet duidelijk waar de vacuumslang van de benzinepomp nou op aangesloten is.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:27:
[...]
Dat onregelmatig starten zou wel eens een vacuum lekje kunnen zijn. Deze scooters hebben een brandstofpomp die op de onderdruk van de carburateur werken (vacuüm) en als de benzine is verdampt uit de vlotterkamer kan het even duren voor deze vol zit en voor de scooter blijft lopen als je gas geeft.
Verder zou je de carb eens schoon kunnen maken. Meestal zit de grote ronde schroef vast gerot.
Let niet op mijn paint-skillz en het vuil (dat zat er al toen ik 'm kreeg, heb helaas nog niet lang genoeg vrij gehad om 'm ver genoeg te demonteren om alles fatsoenlijk te poetsen)

Na bijna 2 uur uit te zijn geweest startte ie in 2 seconden met de electrische starter, hopelijk morgenochtend ook
[ Voor 4% gewijzigd door BdK9001 op 08-01-2017 17:25 ]
Kalm aan! En rap een beetje!
Lagers van het voorwiel en de vario+snaar zijn ook vervangen evenals de remblokken achter en het rondsel van de kickstarter.
Scooter rijdt nu echt heel anders, bijna alsof het niet dezelfde is, hij trekt nog wat harder en soepeler en de wegligging is ook stukken beter. Heb ook de oude vario meegekregen en uitleg gekregen over wat er mis mee was. En gezien de vlakheid van de rollers en de hoeveelheid metaal die op sommige plekken weggesleten was is het maar goed dat alles vervangen is
Pics or it didn't happen:

Hij trekt nu prima vlot naar de 45-48. Maar om vanaf daar op z'n top van 57 te komen duurt vrij lang. Ook loopt ie nu een slordige 500 toeren minder, dus ik vrees dat ik nog wat ga moeten afstellen/aanpassen.
[ Voor 28% gewijzigd door BdK9001 op 21-01-2017 11:41 . Reden: Nu met foto's ]
Net een Sym Mio gekocht, brom uitvoering.gop1 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:51:
Een Zip is inderdaad een goede keuze, rijdt lekker en de motor loopt soepel. Maar..... ze zijn echt drama om aan te klussen, zitten niet handig in elkaar. Een simpel onderdeeltje vervangen is vaak onnodig complex doordat je allerlei andere dingen moet loshalen om erbij te komen.
Een goed alternatief is de Sym Mio of de Kymco Agility 10''. Die laatste ziet er misschien wat minder elegant uit, maar is wel degelijk en makkelijk te onderhouden. Ook zijn er voor Kymco's veel (opvoer)onderdelen beschikbaar.
Uit 2009 met 13,5 duizend kilometer op het klokje voor €600.
Accu helaas defect omdat het ding al een flinke tijd heeft stil gestaan.
Nog goede bandjes er op en een aantal vernieuwde kappen omdat ze vorig jaar een keer gevallen was.
Wit met een bruin zadel, zal zo ff een foto aan deze post toevoegen.

Had van mijn lokale scooter zaak (OTR in Geldrop) begrepen dat voor een budget tot 600 euro zo een Sym Mio ongeveer het beste is wat er te koop is.
[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 08-02-2017 19:42 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Maar in het werkplaatshandboek staat .05 en .10.

Scooter start prima, en trekt tot de 20 ook snel op. Alleen daarna houd hij in en gaat hij ploffen
[ Voor 4% gewijzigd door Mitssz op 05-03-2017 16:39 ]
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Waarschijnlijk door een snel dronken mensen gedaan vannacht. M'n vriendin zei dat ze wakker werd en het alarm af hoorde gaan en mensen hard praten/lachen.
Zo trof ik hem aan:

Flink wat olie & benzine(?) gelekt.

Is dat slangetje op de tweede foto normaal? Daar loopt dus vermoedelijk benzine uit (weet niet zeker of het benzine is).
Gelukkig had ik nog olie liggen, dus die heb ik bijgevuld.
Maar de scooter is ook beschadigd, krassen op de kappen, plus de voorkap (onder het stuur bij de knipperlichten) is helemaal gescheurd. Iemand enig idee of ik zoiets bij de verzekering kan verhalen?
Het proces daaarvoor is mij bekend. Nu loopt hij helemaal prima (bijna dan) alleen trekt hij niet lekker door bij hoge toeren (nu nog). Met GPS tik ik net de 46 km/u aan, de reden dat ik hem dan ook nog niet beter afstel is omdat deze op de rollerbank bij het RDW moet. Gaat het RDW hier moeilijk over doen?
En dan nog het volgende, ik heb gelezen op de site van de gemeente Amsterdam dat brommers met een datum eerste toelating van voor 2008 niet de stad meer inkomen. Nu staat mijn brommer nog niet op kenteken. Maar krijgt deze dan een datum eerste toelating van 2017? Of hoe moet ik dit zien?

De vlek op het karton is geen olie
Ledjes hebben wmbt wel meerwaarde om gezien te worden, heb alvast m'n position lights vervangen door led, ben nog aan het wachten tot mn dimlichten ook binnenkomen, maar hier vast een pica.

Ik wil ook nog kijken of het mogelijk is om het grootlicht op lagere sterkte mee te laten branden met het dimlicht, voor een symmetrische look
De ledjes* kwam in een set van 4, dus de andere twee gaan in het stadslicht van m'n auto.
Qua banden: ik heb november en december gereden met een uitwat uitgedroogde semi-slick achter, in krappe natte bochtjes was het wel een beetje glijden, maar was prima te doen. Begin januari toch maar een all-weather laten plaatsen, sinsdien glij ik alleen nog als er grind of modder in een bocht ligt.
Ik lurk ook in het motortopic, daar staan veel waardevolle tips over bochtentechniek. Ik ben nu heel bewust countersteering aan het oefenen, scheelt in sommige bochten tot 10 km/u
*Vast geen echte Osram
[ Voor 6% gewijzigd door BdK9001 op 14-05-2017 07:59 ]

TinyPic heeft de afbeelding gedraaid

vlnr: 1987 Yamaha FS1 2RU, 2008 Sym Jet Sport X SR, 2010 Yamaha TZR50 "Rossi"
Ben benieuwd of jullie zien wat er niet klopt bij een van de voertuigen (vliegroest op de FS1 telt niet)
De FS1 is echt een brawler met z'n 4-bak, 16mm carburateur en snelle cilinder+uitlaat. Ook een heerlijke machine in de bochten en kan zowel lui als sportief gereden worden zonder problemen. Dat laatste is erg handig wanneer ik ga toeren met m'n vriendin, die vindt het nog wat spannend om op de scooter te rijden.
De Sym is leuk vlot voor woon-werkverkeer en superbetrouwbaar, maar niet echt spannend te noemen. Doordat er geen tank is, is het wat lastiger om 'm lekker in de bochtjes te leggen, maar als 'ie eenmaal een schuin gaat geeft 'ie geen krimp. Heb 'm onlangs voorzien van een grotere sproeier en de carb opnieuw afgesteld, rijdt nu als een hele andere scooter.
De TZR50 klinkt wat braafjes met z'n nieuwe uitlaat (met de oude hoorde je 'm van meer dan 100m), stationair nog stiller dan de scooter, laat zich (voor zover ik heb kunnen proberen zonder kenteken) niet lui rijden maar is enorm gretig vanaf 6000 rpm. Zithouding is zeer sportief te noemen en het schakelen gaat zoals bij een motor met de 1 beneden neutraal en 2-6 omhoog. Bij de FS1 gaat alles omlaag, dus ik ga nog wel een paar keer afslaan bij het wegrijden
Oh, balen zit niet toevallig de stekker naar de verlichting toe los? Of branden de positielichtjes wel?Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:17:
Ik moet een nieuwe dim/grootlicht schakelaar hebben voor mijn jet. Helaas schakelt het dimlicht niet meer in. Schoonmaken kan ik proberen maar contactspray levert slechts een beperkt resultaat op als in het licht brand maar buj de eerste trilling door het stuur valt ie uit. Een heel minimaal contact dus. Vanmiddag ( ben nu onderweg vanuit frankrijk naar nederland) dus maar eens een nieuwe bestellen
Heb vandaag weer lekker zitten klussen:

LED-setje ingebouwd in de Sym. Lichtopbrengst is prima, straks in het donker nog even het lichtbeeld checken.

De TZR50 heeft ook veel aandacht gehad gisteren en vandaag, Nieuwe remklauw achter, nieuw knipperlicht linksachter (oude was afgebroken) reflectoren geplaatst, nieuwe bougie en luchtfilter (die erg goed verstopt zitten, dankuwel Yamaha...). Ook nog in de weer geweest met een rem-revisiesetje voor de voorrem, maar dat was weggegooid geld, het past allemaal net niet lekker, de ene zuiger zit muurvast, de andere lekt, gelukkig staat er op marktplaats een aantal gebruikte voorremklauwen van dti type, dus daar maar eens achteraan.
Gisteravond de FS1 voorzien van een goede sproeier (maat 150, kleinste maat aangeraden voor een snelle setup) dacht ik, maar die bleek toch te groot, na veel geklooi met proberen af te stellen uiteindelijk maar terug naar de mystery-sproeier "78" en de boel opnieuw afstellen. Daarna wel nog een klein succesje geboekt: nieuw lampje in het knipperlicht rechstvoor
Geen ervaring met de SYM, een vriend van me heedt de Kymco Agility, deze uitvoering:Barbas schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:26:
[...]
Had mijn oog laten vallen op een Sym Orbit 2, of een Kymco Agility. Maar was ook niet op de hoogte van de euro4 wetgeving. Dank aan BdK voor het melden.

Hij ervaart het als een prima scooter, behoorlijk goedkoop in de aanschafprijs en rijd prima. Met alleen de vario ring eruit rijdt hij +- 45-50 (op de teller), in de praktijk ging hij net iets harder dan mijn Zip die 39 (echte kilometers per uur) loopt. Dus 45 zou kunnen kloppen.
Hij heeft trouwens een blauw kenteken, weet niet of ze er ook zijn met geel kenteken. Hij zei dat hij er laatst 2 maanden niet op gereden had in de winter, z'n scooter stond al die tijd buiten en hij wilde hem starten, en je raad het niet: hij start gewoon in een keer.
Dat hoef ik met mijn Piaggio Zip niet te proberen
Je hebt geen idee hoe lang ik er over deed om te realiseren dat de F12 geen fan shroud heeft omdat 'ie watergekoeld isHumma Kavula schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:21:
[...]
...
Enfin, zodra je met die scooter door een iets te diepe plas water reed viel hij uit. Doordat de cilinder horizontaal ligt in de f12 is de waterafdichting rond de bougie niet lekker.
Ik stond geregeld weer mijn bougiedop droog te blazen en na 1 jaar was de elektrische starter al heengegaan, prut Italianen... maar oh man wat was het een fijne scooter als hij goed reed
De TZR50 gaat nog even moeten wachten op keuring, de afspraakmodule van de RDW ligt er op het moment uit en ze geven ook nog eens aan dat het er erg druk is
Om nog maar even wat meer aan schaamteloze zelfverheerlijking te doen:

Kymco is de best, heb zelf deze uit 2014miicker schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:30:
[...]
Geen ervaring met de SYM, een vriend van me heedt de Kymco Agility, deze uitvoering:
[afbeelding]
Hij ervaart het als een prima scooter, behoorlijk goedkoop in de aanschafprijs en rijd prima. Met alleen de vario ring eruit rijdt hij +- 45-50 (op de teller), in de praktijk ging hij net iets harder dan mijn Zip die 39 (echte kilometers per uur) loopt. Dus 45 zou kunnen kloppen.
Hij heeft trouwens een blauw kenteken, weet niet of ze er ook zijn met geel kenteken. Hij zei dat hij er laatst 2 maanden niet op gereden had in de winter, z'n scooter stond al die tijd buiten en hij wilde hem starten, en je raad het niet: hij start gewoon in een keer.
Dat hoef ik met mijn Piaggio Zip niet te proberen
Daar ben ik weer, dit keer met een andere bromtol. Hiervoor heb ik een Puch maxi onder handen genomen. Dat project was voltooid en het was tijd voor een nieuwe. Dit maal een Zundapp KS50 uit 1977. Een 50cc bromfiets met een 4 bak. Een brommer waar nu nog maar weinig jongeren voor zullen kiezen. Het is een heel project, gekocht in onderdelen, Voor velen misschien maar een hoopje onderdelen, voor mij een uitdaging om dit weer tot een prachtig exemplaar terug te brengen. Nadat hij weer mooi is, wordt hij gekeurd en dan als mijn mooi weer schoolbrommer gebruikt of verkocht bij een goed bod. Het duurt nog een jaar tot ik mijn bromfietsrijbewijs kan halen (ben pas 15 jaar....), dus nog een jaar de tijd om hem klaar te maken!
Aanschouw project Dappie:
(sorry voor de onderbelichte foto's.. De camera in m'n telefoon is niet zo geweldig)

Bij aankoop

Zo staat hij er nu bij
Er lijkt op het eerste gezicht niet zo veel aan veranderd te zijn, wat niet helemaal waar is. Inmiddels zitten er nieuwe binnen en buitenbandjes op. Oude banden waren poreus en de te brede achterband was geen gezicht. De schakelklok is onder handen genomen en vanbinnen gereviseerd. Nieuwe blokolie, nieuwe middenbok, nieuwe kabels, nieuwe remleiding, nieuwe remstang.
Het plan is om hem nu op te bouwen, te testen, en daarna gedeeltelijk te strippen gezien de tank, het kontje, de zijkappen, de wielen en de koplamporen gespoten worden. Waarschijnlijk wordt hij Donkerblauw metallic, met witte of zilvere wielen. Laat me weten wat jullie ervan vinden!
Groetjes!
Hi !!