Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 19 ... 46 Laatste
Acties:
  • 278.359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:50
Zag hem nog wel staan :P
Duurde wel lang voordat ik aan de beurt was, kerel voor me was zijn complete levensverhaal aan het vertellen ofzo, kwam maar geen eind aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-05 20:54
FabianGTI schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:25:
[...]

Zag hem nog wel staan :P
Duurde wel lang voordat ik aan de beurt was, kerel voor me was zijn complete levensverhaal aan het vertellen ofzo, kwam maar geen eind aan
Haha. Haal m volgende week maandag of dinsdag daar op.

Ken t. Als je daar eenmaal aan de praat bent. Ben je niet zo weg

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 22:15

Metro2002

Memento mori

jra2k schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:16:
[...]

Op mijn People S heb ik Michelin City grip banden, ik wil geen andere meer. Zowel bij nat als droog weer meer dan prima grip. Altijd online bestellen bij bijvoorbeeld Oponeo
Vinden scooterzaken dat geen probleem als je de band niet bij hun koopt en wel daar wil laten monteren dan? En wat kost monteren normaal gesproken?

De city grip had ik ook al meermalen voorbij zien komen als goede band en met rond de 50 euro ook nog wel goed te betalen. Snap werkelijk niet dat er mensen voor 1 of 2 tientjes minder een baggerband eronder zetten :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 10:44
Metro2002 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:56:
[...]

Vinden scooterzaken dat geen probleem als je de band niet bij hun koopt en wel daar wil laten monteren dan? En wat kost monteren normaal gesproken?

De city grip had ik ook al meermalen voorbij zien komen als goede band en met rond de 50 euro ook nog wel goed te betalen. Snap werkelijk niet dat er mensen voor 1 of 2 tientjes minder een baggerband eronder zetten :/
Mijn dealer doet daar nooit moelijk over, ik geef het van tevoren altijd aan en zorg ervoor dat ik de banden direct meeneem als de scooter weer voor een beurt moet, dan kost het stukken minder dan een 'losse' bandenwissel. Vorige keer is het zelfs gedaan als service.

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:30
Welke site zijn goedkoop/goede banden te bestellen? Rijd nog steeds op winterbanden, die zaten er bij aankoop op. Nu overweeg ik om nieuwe banden er op te zetten of de winterbanden op te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30

thijsco19

KTM 990 SMT

sig69 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:57:
[...]

Tsja misschien heb je pech en heb je een "maandagochtendmodel" gehad, dat kan. Van de mensen die ik ken lopen ze allemaal gewoon 60+. En de koeriers rijden geen tweetakt want voor zover ik weet is de agility alleen viertakt geleverd.

[...]

Dat is meestal zo, paar maanden stil = accu leeg. Paar keer trappen en dan loopt ie wel weer meestal, even een rondje rijden en dan start ie ook wel weer elektrisch.

[...]

Heb ik ook gedaan ja. Heb altijd tweetakt gereden en daar zat toch altijd wat meer power in. Vond viertakt daarom echt kut rijden, helemaal met iemand achterop. Nu niet meer :)
Hoewel de accu redelijk leeg was wilde me startmotor ook niet draaien, net de volle accu terug gedaan en de startmotor wilde niet draaien. Nouja na een beetje kloten ging die opeens.
Nadat de carburateur weer vol benzine zat startte die :*)

Komt trouwens een geluid wat er niet hoort bij de eindoverbrening vandaan. Maar eens open maken, hoop niks ernstigs..

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Arrgh, carb van de scooter moet vervangen worden }:|

Naja, verklaarde ook meteen het slechte starten als de scooter 2 dagen niet gebruikt werd
Meteen een andere sproeier erin, en een Dellorto carb, in combinatie met de varioringen en prop eruit moet de scooter een stukje beter meekomen met het verkeer

Gelukkig zei de monteur ook dat hij traag optrok voor een 2takt, en vertelde hij dat het hiermee op te lossen was (prop in de uiltaat werkt kennelijk goed)

[ Voor 20% gewijzigd door FabianGTI op 24-05-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 22:19
FabianGTI schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:26:
Arrgh, carb van de scooter moet vervangen worden }:|

Naja, verklaarde ook meteen het slechte starten als de scooter 2 dagen niet gebruikt werd
Meteen een andere sproeier erin, en een Dellorto carb, in combinatie met de varioringen en prop eruit moet de scooter een stukje beter meekomen met het verkeer

Gelukkig zei de monteur ook dat hij traag optrok voor een 2takt, en vertelde hij dat het hiermee op te lossen was (prop in de uiltaat werkt kennelijk goed)
Ben wel benieuwd waarom de carb vervangen moet worden, kan weinig aan stuk namelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Marsjee schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:37:
[...]

Ben wel benieuwd waarom de carb vervangen moet worden, kan weinig aan stuk namelijk ?
Nou heb ik zelf niet bepaald verstand van scooters maar ik had de monteur aan de telefoon
Hij vertelde me dat de pakkingen allemaal flink zweette (misschien eentje zelfs lek), waardoor de carb niet goed af te stellen was

Nou kan je natuurlijk nieuwe pakkingen erin drukken, maar het feit dat een nieuwe carb 35-40 euro kost, en ik de scooter iets vlotter wou laten optrekken, zou dit goedkoper zijn
Opnieuw afstellen moest sowieso gebeuren i.v.m. verwijdering prop, dus eigenlijk zijn het alleen de onderdelen extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
FabianGTI schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:08:
[...]

Nou heb ik zelf niet bepaald verstand van scooters maar ik had de monteur aan de telefoon
Hij vertelde me dat de pakkingen allemaal flink zweette (misschien eentje zelfs lek), waardoor de carb niet goed af te stellen was

Nou kan je natuurlijk nieuwe pakkingen erin drukken, maar het feit dat een nieuwe carb 35-40 euro kost, en ik de scooter iets vlotter wou laten optrekken, zou dit goedkoper zijn
Opnieuw afstellen moest sowieso gebeuren i.v.m. verwijdering prop, dus eigenlijk zijn het alleen de onderdelen extra
aaah, duidelijk ! dan is de keuze idd makkelijk te maken. Opnieuw afstellen klinkt heel ingewikkeld misschien, maar het stelt eigenlijk niet veel voor. Afstellingen van rollen, druk en trekveertjes is iets ingewikkelder en kost veel tijd om te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 10:44
Purehz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:02:
Welke site zijn goedkoop/goede banden te bestellen? Rijd nog steeds op winterbanden, die zaten er bij aankoop op. Nu overweeg ik om nieuwe banden er op te zetten of de winterbanden op te rijden.
Ik heb een paar keer bij Oponeo.nl besteld, prima site wat mij betreft

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Over banden gesproken, tijdens het onderhoud kwamen ze er ook achter dat er een verkeerde bandenmaat op het voorwiel zat

Die dus ook maar even laten vervangen :')

Staat inmiddels klaar en zou weer mooi moeten lopen, totale kosten : 204 euro :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 14:58
FabianGTI schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:57:
Over banden gesproken, tijdens het onderhoud kwamen ze er ook achter dat er een verkeerde bandenmaat op het voorwiel zat

Staat inmiddels klaar en zou weer mooi moeten lopen, totale kosten : 204 euro :')
boeiend? mijn achterband is ook te breed, loopt alleen soms tegen de standaard aan.. who cares! brede banden FTW nu is t net een harley jonguhhhhh :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Reloader schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:02:
[...]

boeiend? mijn achterband is ook te breed, loopt alleen soms tegen de standaard aan.. who cares! brede banden FTW nu is t net een harley jonguhhhhh :'(
Niet handig wanneer je band aanloopt tegen het spatbord hea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 14:58
FabianGTI schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:09:
[...]

Niet handig wanneer je band aanloopt tegen het spatbord hea
is een open uitlaat man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:57:

Zo, dat is een mooi bedrag haha... Was dus nog best wat mis. Wanneer ga je erheen?

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:54:
[...]

Zo, dat is een mooi bedrag haha... Was dus nog best wat mis. Wanneer ga je erheen?
Vrijdag ophalen, eerder kan ik niet :')

En ik zou eigenlijk nog niet precies weten wat er allemaal gebeurd is, krijg ik vrijdag wel te zien/horen
In ieder geval groot onderhoud, nieuwe voorband, prop uit de uitlaat, vario ringen eruit, grotere sproeier, opnieuw afgesteld, nieuwe remblokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:20:
[...]

Vrijdag ophalen, eerder kan ik niet :')

En ik zou eigenlijk nog niet precies weten wat er allemaal gebeurd is, krijg ik vrijdag wel te zien/horen
In ieder geval groot onderhoud, nieuwe voorband, prop uit de uitlaat, vario ringen eruit, grotere sproeier, opnieuw afgesteld, nieuwe remblokken
Oke, lopen we elkaar mis haha. Ik kan niet eerder dan maandag helaas.

Nog best wat aan gebeurd vind ik. Maar de prijs valt best mee voor dat alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Zijn hier mensen met een hele snelle scooter?
Omgeving Nijmegen...... die keertje wilt touren met mij Kymco 90cc :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo mijn scooter is ook eindelijk terug.
Was wat mis gegaan in de communicatie, ze hadden hun best gedaan om de scooter zaterdag af te krijgen alleen heb ik de SMS dat hij klaar was nooit gehad. De overige drie opvolgende ook niet :(

Nouja nieuwe accu, 2 bandjes, V-snaar, bougie en lucht filter, roest bijwerken en nieuwe treeplank.
Die treeplank krijg ik gelukkig terug van de verzekering :)

Wel een vraagje, hoe lang gaat een bougie mee? want deze is vorig jaar ook al vervangen ;? Het is overigens een Vespa LX 4T 4V uit 2009

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

De bougie wordt bij mijn scooterzaak standaard vervangen bij elke beurt (om de 5k km) Volgens mij dan nog niet direct nodig maar die zaak denkt ook: Voor die 3 of 4 euro kan die maar vervangen zijn en zo denk ik er ook over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Toch wat eerder de scooter ophalen. Gaat morgen gelukkig al gebeuren. Weet nog niet of ik al kan rijden. En of het toegestaan is om te rijden met hechtingen in je hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
MrMilco schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:20:
Toch wat eerder de scooter ophalen. Gaat morgen gelukkig al gebeuren. Weet nog niet of ik al kan rijden. En of het toegestaan is om te rijden met hechtingen in je hand
Zolang het CBR niet heeft verboden te rijden mag je gewoon rijden.
Dokter kan alleen een advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Purehz schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:12:
[...]

Zolang het CBR niet heeft verboden te rijden mag je gewoon rijden.
Dokter kan alleen een advies geven.
Ik wacht wel tot maandag. Zijn de hechtingen er ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Ik heb mijn scooter net opgehaald, wat een verschil _O-

Hij rijdt nu zo'n 75 km/u op de teller (alleen stopt de teller er dan abrupt mee) en trekt als een dolle op naar de 60 km/u
Wist niet dat met zo weinig aanpassingen zo'n 50cc zo snel kan zijn :P Enkel de varioringen en prop zijn verwijderd, en er is een iets grotere sproeier geplaatst

Voorheen reedt de scooter 55 km/u op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:27:
Ik heb mijn scooter net opgehaald, wat een verschil _O-

Hij rijdt nu zo'n 75 km/u op de teller (alleen stopt de teller er dan abrupt mee) en trekt als een dolle op naar de 60 km/u
Wist niet dat met zo weinig aanpassingen zo'n 50cc zo snel kan zijn :P Enkel de varioringen en prop zijn verwijderd, en er is een iets grotere sproeier geplaatst

Voorheen reedt de scooter 55 km/u op de teller
Heb m vanmorgen ook opgehaald. Loopt nu 55 (op GPS getest bij hem langs t water)
Prop in de uitlaat, vario ring erin en afgesteld. Schade: €0,00

Zo kan ik t nog wel eens doen. Top gozer die Jos. Kom er met plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-05 16:37
Hi,

Ik zoek een goedkope verzekering voor een Tomos, voor mijn broertje. Bij ZLM is 't 12€ per maand, de goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden.

De volgende maatschappijen zijn allemaal duurder:

- ANWB
- Unigarant
- HEMA
- Inshared

Waar zijn jullie verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
tomas123 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:44:
Hi,

Ik zoek een goedkope verzekering voor een Tomos, voor mijn broertje. Bij ZLM is 't 12€ per maand, de goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden.

- ANWB
- Unigarant
- HEMA

Ik zat via een tussenpersoon, vendor lease, daar betaalde ik nog geen 6 euro per maand voor mn tomos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35

InFamous

excommunicado

Hi,

- ANWB
- Unigarant
- HEMA
- Inshared

Ik zit met de Tomos A35 van mijn vrouw verzekerd bij centraal beheer achmea en betaal €4,57 per maand.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
InFamous schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:51:
[...]

Ik zit met de Tomos A35 van mijn vrouw verzekerd bij centraal beheer achmea en betaal €4,57 per maand.
Ik heb net even de premie berekend en ik kom op 32 euro... voor WA, mijn broertje haalt op zijn 17e zijn autorijbewijs, waarbij hij ook AM krijgt, hij wilt dus gaan brommer rijden, 0 schadevrije jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-04 23:08
tomas123 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:48:
[...]

Ik heb net even de premie berekend en ik kom op 32 euro... voor WA, mijn broertje haalt op zijn 17e zijn autorijbewijs, waarbij hij ook AM krijgt, hij wilt dus gaan brommer rijden, 0 schadevrije jaren.
Heb je al bij Unive gekeken? Die is een stukje goedkoper volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Ik heb mijn Aerox bij Univé verzekerd, dat was voor mij de goedkoopste

De auto heb ik bij Centraal Beheer, maar die vragen echt belachelijke prijzen voor een scooter verzekering, daardoor naar Univé waar ik weer op 0 schadevrije jaren moest beginnen
MrMilco schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:08:
[...]

Heb m vanmorgen ook opgehaald. Loopt nu 55 (op GPS getest bij hem langs t water)
Prop in de uitlaat, vario ring erin en afgesteld. Schade: €0,00

Zo kan ik t nog wel eens doen. Top gozer die Jos. Kom er met plezier.
Haha mooi, spullen die hij bij mij eruit heeft gehaald heb jij er weer op gekregen, zou me niets verbazen als dat die spullen zijn, we hebben immers hetzelfde blok _O-

Hij was ook wel verbaasd over mijn scooter, totaal niet afgetrapt zoals de meeste Aerox'en zijn inmiddels

Inderdaad prima winkel, alleen zou hij nog wel iemand achter de balie erbij mogen hebben, wachten kan wel lang duren daar :P

[ Voor 59% gewijzigd door FabianGTI op 29-05-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
Koen050 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:50:
[...]

Heb je al bij Unive gekeken? Die is een stukje goedkoper volgens mij :)
Daar kom ik uit op 23 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:52:
Ik heb mijn Aerox bij Univé verzekerd, dat was voor mij de goedkoopste

De auto heb ik bij Centraal Beheer, maar die vragen echt belachelijke prijzen voor een scooter verzekering, daardoor naar Univé waar ik weer op 0 schadevrije jaren moest beginnen

[...]

Haha mooi, spullen die hij bij mij eruit heeft gehaald heb jij er weer op gekregen, zou me niets verbazen als dat die spullen zijn, we hebben immers hetzelfde blok _O-

Hij was ook wel verbaasd over mijn scooter, totaal niet afgetrapt zoals de meeste Aerox'en zijn inmiddels

Inderdaad prima winkel, alleen zou hij nog wel iemand achter de balie erbij mogen hebben, wachten kan wel lang duren daar :P
Hahaha Zou zomaar kunnen, maar denk niet dat hij zijn reputatie op t spel gaat zetten voor een paar tientjes.

Inderdaad, de meeste aeroxjes zijn afgetrapt, maar dat komt ook omdat er vaak van die pubertjes op zitten.

Achter de balie mag die inderdaad nog wel iemand hebben, ook al vind ik het niet erg om lang te wachten hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

tomas123 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:48:
[...]

Ah het risico factortje, daar betaal je gewoon extra voor. Op die leeftijd zijn verzekeringen voor brommers altijd duurder.

Ik ben 25 en betaal dus nog maar die 4,57.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
InFamous schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:49:
[...]

Ah het risico factortje, daar betaal je gewoon extra voor. Op die leeftijd zijn verzekeringen voor brommers altijd duurder.

Ik was 20 toen ik mn rijbewijs haalde. Volgens mij was ik 5.15 kwijt per maand. Viel iig reuze mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
InFamous schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:49:
[...]

O oke, ach die 12 euro van ZLM valt ook nog wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
Betaal 5,50 voor m'n kymco bromfietsje. Geen geld vind ik.

Verder rijd ik er nog niet op, moet het blok nog even ombouwen met m'n 2e donor kymcotje.
Daar zijn de lagers allemaal in een wat betere staat, rol ik de scooter nu naar voor of achter.. Dan hoor je gewoon wat moeilijk lopende lagertjes... toch handig zo een sloop scootertje erbij.

Maaaar het rijd wel als een vliegtuigje.. maargoed... het is dan ook geen 50cc meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Hi,

- ANWB
- Unigarant
- HEMA
- Inshared

Unive, betaal 6 euro voor mijn people S en dat is een vrij zware scooter (110kg) dus een tomos zal nog iets goedkoper zijn.

edit:
tomas123 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Daar kom ik uit op 23 euro..
:X Nevermind. Wat een verschil.

[ Voor 15% gewijzigd door Metro2002 op 31-05-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
Metro2002 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:43:
[...]

Unive, betaal 6 euro voor mijn people S en dat is een vrij zware scooter (110kg) dus een tomos zal nog iets goedkoper zijn.

edit:

[...]

:X Nevermind. Wat een verschil.
Heb je al schadevrije jaren opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

tomas123 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:45:
[...]

Heb je al schadevrije jaren opgebouwd?
Nee, 0 schadevrije jaren. (althans, met de brommer.) Ben wel 34, dat scheelt denk ik een stuk.

[ Voor 15% gewijzigd door Metro2002 op 31-05-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Vandaag mijn eurobegrenzertje binnen gekregen.. Man, wat is dat een mini ding... morgen even testen !

[ Voor 3% gewijzigd door Marsjee op 01-06-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:57
Zo vanavond de agility uit de schuur getrokken sinds november: halve minuut elektrisch starten en lopen. Goed ding!

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:45

mvz

muziek verslaafde

Sinds 2 dagen rijd ik ook rond op een goedkope chinese retro scooter. (775,-)
Omdat ik voor korte ritjes, en vakantie/weekend, de auto wel zat ben.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-udxsnj_t_2s/V1BmHgcxUiI/AAAAAAAABY4/FkbWA8Y7db0NTu-tLGDXGkIoP-sOa4XfwCCo/s640/scoot.jpg

Het betreft een snor-versie, en rijdt op de teller ~30, en ook op de GPS volgens iPhone tik ik de 30 aan.
Toch vind ik 'm wel behoorlijk naar benzine ruiken, kan het kloppen dat wanneer de begrenzing er in komt, je bij volgas toch brandstof inspuit, terwijl de CDI niet vonkt? en zo dus de boel verzuipt / laat stinken?
Het rijdt echt heel onprettig bij volgas o.a echt het gevoel dat er geknepen wordt, toch is 30 hard zat.

Volgens het boekje is het een GY6 139QMB motor, wat voor zover ik dit kan vinden, een veelgebruikt blok is.

Om dit te fixen, heb ik wel alvast de volgende onderdelen klaarliggen voor als ik tijd heb.

* Naraku race vario kit.
* CDI met A/B afstandsbediening, tussen 25 en onbegrensd.

:)

[ Voor 14% gewijzigd door mvz op 02-06-2016 19:10 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:29
mvz schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:04:
Sinds 2 dagen rijd ik ook rond op een goedkope chinese retro scooter. (775,-)
Omdat ik voor korte ritjes, en vakantie/weekend, de auto wel zat ben.
[...]
M'n ouders hebben dezelfde (Fosti FT50QT) maar dan het 45km/h model en die loopt als de brandweer, dat ding is de begrenzer blijkbaar afgehaald bij de vorige eigenaar. Op een recht stuk loopt hij van de teller af :X (die tot 60 gaat) Wat hij op GPS doet weet ik zo niet, maar volgens mij hebben ze wel een probleem als hij op de rollenbank moet O-)

Benzinegeur komt mij niet bekend voor.

Nog wat tips:
- Spuit het chroom van de koplamp en stuur e.d. in met vaselinespray o.i.d., want het roest als een gek als er een beetje regen op komt
- Uitlaat was bij ons na een tijdje ook aardig bruin van de roest. Even eraf gehaald (vrij simpel) met staalborstel goed schoongemaakt en met hittebestendige verf weer netjes zwart gespoten.

Verder is al eens kapot geweest:
- Reservoir van remhendel, kijkglaasje was lek. Vervangen door een nieuw reservoir + remhendel (één geheel)
- Clipje van gasnaald kapot, hierdoor lag gasnaald er los in en sloeg scooter af zodra je gas ging geven vanuit stationair
- Schakelaar in de standaard, hierdoor wilde de scooter niet meer starten. Doorverbonden en klaar. Motor blijft nu wel draaien als je standaard uitklapt.
- Spanningsregelaar en accu, die laatste vermoedelijk door lang stilstaan en niet gebruiken

Benzinegeur kan ook nog met afstelling te maken hebben, gelukkig is het niet erg moeilijk om die blokjes af te stellen. Ik had laatst een goede handleiding hiervoor gevonden, maar kan hem zo niet weer vinden.
Olie verversen is erg makkelijk en je kunt er gewoon 10W40 in gooien. Als je een beetje handig bent kun je zo'n ding prima zelf onderhouden. Onderdelen zijn goed verkrijgbaar via internet.

Verder best een grappig dingetje, los van bovenstaande issues is het wel leuk rijden. Maar als je er veel mee rijdt dan heb ik wel m'n vraagtekens bij de levensduur, bij ons wordt hij puur gebruikt om wat te touren als het mooi weer is.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 02-06-2016 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
mvz schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:04:
Om dit te fixen, heb ik wel alvast de volgende onderdelen klaarliggen voor als ik tijd heb.

* Naraku race vario kit.
* CDI met A/B afstandsbediening, tussen 25 en onbegrensd.

:)
Hoort bij die chinezen, denk je dat die dingen tot in de puntjes zijn uitgewerkt?
Daarnaast moet de scooter als hij nieuw is de uitlaat inbranden, in het begin stinken die dingen als een malle

En laat aub die Vario en CDI zitten, die klote snorscooters verpesten het al tijden voor de bromfietsrijders, omdat ze als volslagen debielen over het fietspad rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Zo, kymcotje loopt best goed... 80cc ( eerst 90, typfout )
Gister even een blokje gereden... jerrycan van 10liter gevuld en gemengd met olie... Kymco rijd op mengsmering namelijk, oliepomp is eruit.

Nou ik lekker stukje touren.... kwartiertje onderweg... BWOAHP alle vermorgen weg... Even de scooter uit en aan... vermogen terug. en zo ging het op en aan. Tot er een lekker schurend geluidje van m'n cilinder afkwam... Toen wist ik genoeg: Warmloper...bah balen.

Kom ik in de garage, wat zie ik daar? De fles olie die ik gebruikt heb voor het mengen.......................... Verkeerde fles gepakt, ipv 2takt olie heb ik er 10w40 motor olie ingegooid, blijkbaar mengt dat niet goed met benzine... oftewel: 10liter benzine weggooien en m'n cilinder na kijken of de schade beperkt is gebleven.... k*t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ben nu al een tijdje aan het rondkijken voor een 2e hands scooter want ik ga hem denk ik te weinig gebruiken voor een nieuwe. Ligt het aan mij of is er 2e hands gewoon weinig moois te koop. Ik zoek een Paiggio Fly, of een Kymco Agility/Vitality van 2 of 3 jaar oud. Die Fly is bijna jong niet te vinden en Kymco's in mijn regio zijn ook dun gezaaid. Wordt er tegenwoordig zo weinig brommer gereden????

En als ik er 1 zie is de prijs niet interessant, lees te hoog, ook bij de particulieren. Ik ga geen €1100,- voor een Vitality van 2 jaar oud betalen bij een particulier zonder garantie.

Vroeger was alles beter, ook de 2e hands markt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:08

unclero

MB EQA ftw \o/

445033 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:36:
En als ik er 1 zie is de prijs niet interessant, lees te hoog, ook bij de particulieren. Ik ga geen €1100,- voor een Vitality van 2 jaar oud betalen bij een particulier zonder garantie.
Kymco's zijn behoorlijk waardevast. Zeker met een onderhoudsboekje dat op orde is.
Vroeger was alles beter, ook de 2e hands markt. :+
Puch Maxi's en Piaggio Si's zijn nog altijd aardig betaalbaar hoor. Als je er toch weinig op rijd.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

unclero schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:11:
[...]

Kymco's zijn behoorlijk waardevast. Zeker met een onderhoudsboekje dat op orde is.

[...]

Puch Maxi's en Piaggio Si's zijn nog altijd aardig betaalbaar hoor. Als je er toch weinig op rijd.
Denk eerder dat het komt omdat er weinig aanbod is. Ik woon niet in een uithoek en als ik zoek op een straal van 25 km komt er 1 nette Kymco boven en 6 afgetrapte,te dure exemplaren. Toen ik jong was reed ook bijna 3/4 vd school brommer. Nu is dat denk ik zo'n 10%. Is voor die jonge gasten ook onbetaalbaar tegenwoordig en je kan nu veel vroeger al gaan lessen voor een auto.

Puch Maxi? _O- Ik reed vroeger een "echte" brommer, een Honda MT5 die 90 op de teller deed en dan zal ik nu op een destijds al rampenbrommer (mijn mening natuurlijk) gaan rijden. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 07:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Vraagje ik heb een Turbho RL 50 die op de teller ~50 gaat en GPS ~42
Nu wil ik hem eigenlijk 50-55 laten lopen om wat beter mee te komen met verkeer.

Ik heb op internet al rondgezocht en kom eigelijk steeds bij CDI ontgrenzen uit, waarbij er meerdere opties zijn. Draadje doorknippen/onderbreken en dan gaat hij 60-65 of de CDI vervangen voor een ander exemplaar.

Nu is draadje doorknippen natuurlijk zo gedaan maar dan rijdt hij mij iets te snel ook met oog op rollerbank etc.
Nu ben ik de Naraku CDI tegen gekomen die moet werken op mijn Turbho en af te stellen is.

Begrijp ik het goed dat ik hiermee het toerental en dus de snelheid af kan stellen zodat ik hem echt 50-55 of preciezer kan laten lopen?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Ja dat kan, alleen zijn de scooters niet voor niets begrensd op toeren.
Wat je het beste kan doen is de varioring eruit, loopt die dan te hard, haal je die cdi en stel je hem erop af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Oke dus een combinatie van beide, Begreep juist dat het anders was met 4-takt brommers op het gebied van Vario en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Rubman schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:14:
Oke dus een combinatie van beide, Begreep juist dat het anders was met 4-takt brommers op het gebied van Vario en dergelijken.
De 4takt scooter zijn begrenst op de vario en op de CDI
Enkel moet bij een 4takt vaak de hele vario vervangen voor een andere, in verband met een gladde bus
Met het gewicht van de rollen spelen wil ook nog wel helpen

De CDI ben ik altijd vanaf gebleven, dat werkt hetzelfde als het rode gebied van de auto teller, met begrenzer loopt hij mooi tegen het rode gedeelte aan, haal je dat weg maakt de motor té veel toeren waardoor slijtage toeneemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

FabianGTI schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:26:
[...]

De 4takt scooter zijn begrenst op de vario en op de CDI
Enkel moet bij een 4takt vaak de hele vario vervangen voor een andere, in verband met een gladde bus
Met het gewicht van de rollen spelen wil ook nog wel helpen

De CDI ben ik altijd vanaf gebleven, dat werkt hetzelfde als het rode gebied van de auto teller, met begrenzer loopt hij mooi tegen het rode gedeelte aan, haal je dat weg maakt de motor té veel toeren waardoor slijtage toeneemt ;)
Alle scooters/brommers rijden origineel harder in het buitenland. Enige reden dat scooters begrenst worden in NL is onze wetgeving. Lijkt me weinig schadelijks aan een cdi te ontgrenzen. Sowieso is volgas rijden altijd schadelijker voor een motor. Dat geldt niet alleen voor brommers, maar ook voor auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

De Turbho RL-50 heeft geen varioring, op het koppelingshuis zit een pick-up waarmee de CDI unit de toeren begrensd.

De instelbare Naraku CDI units zijn niet af te stellen op snelheid maar op de voorontstekings curve. Hierdoor kan je een betere verbranding krijgen door de ontsteking timing eerder af te stellen.

Bij een RL-50 komt er uit de kickstartdeksel een groene of roze draad, deze zit met een simpele connector vast aan de CDI-unit. Deze draad onderbreken en de scooter is ongebrensd.
Door deze draad aan te sluiten op een schakelaar kan je begrensd rijden wanneer nodig en onbegrensd rijden wanneer je dat wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

FabianGTI schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:55:
[...]

Hoort bij die chinezen, denk je dat die dingen tot in de puntjes zijn uitgewerkt?
Daarnaast moet de scooter als hij nieuw is de uitlaat inbranden, in het begin stinken die dingen als een malle

En laat aub die Vario en CDI zitten, die klote snorscooters verpesten het al tijden voor de bromfietsrijders, omdat ze als volslagen debielen over het fietspad rijden
Niet iedereen rijdt als een debiel toch? die CDI is puur, omdat het met de standard CDI irritant rijden is.
Toch inmiddels wel ingebouwd, maar kan nu handmatig de 25/30 aanhouden zonder geschok, en stank is weg, ok hij *kan* nu op de teller 65, wat natuurlijk te hard is voor een snor.. maar dat betekent niet dat het moet..

Wel ben ik van mening dat de snorfietsen best van het fietspad af kunnen, want zelfs de standard 25/30 is eigenlijk al best hard tussen de fietsers door.. op drukke fietspaden rem ik meestal af naar ~15 of langzamer.

overigens woon ik mooi buitenuit in drenthe, dus meestal rij ik niemand in de weg 8)

[ Voor 5% gewijzigd door mvz op 08-06-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

InFamous schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:04:
Bij een RL-50 komt er uit de kickstartdeksel een groene of roze draad, deze zit met een simpele connector vast aan de CDI-unit. Deze draad onderbreken en de scooter is ongebrensd.
Door deze draad aan te sluiten op een schakelaar kan je begrensd rijden wanneer nodig en onbegrensd rijden wanneer je dat wilt ;)
Dit heb ik dus gedaan, maar gaat nu eigenlijk iets te hard en zeker in omgeving Amsterdam met veel controles zit me dat niet helemaal lekker.
Kan ik met die Naraku dan beter afstellen zodat hij langzamer loopt of sla ik de plank dan weer helemaal mis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Je kan doormiddel van de Naraku geen snelheid begrenzen, hiermee kan je alleen de voorontsteking afstellen. Hoe hard gaat hij met een losse draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hij gaat rond de 63-65 op de teller (heuvel af naar de 70) GPS meting nog niet gedaan maar met 50-52 teller was het ~43-44km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 12:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

mvz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:08:
[...]

Niet iedereen rijdt als een debiel toch? die CDI is puur, omdat het met de standard CDI irritant rijden is.
Toch inmiddels wel ingebouwd, maar kan nu handmatig de 25/30 aanhouden zonder geschok, en stank is weg, ok hij *kan* nu op de teller 65, wat natuurlijk te hard is voor een snor.. maar dat betekent niet dat het moet..

Wel ben ik van mening dat de snorfietsen best van het fietspad af kunnen, want zelfs de standard 25/30 is eigenlijk al best hard tussen de fietsers door.. op drukke fietspaden rem ik meestal af naar ~15 of langzamer.

overigens woon ik mooi buitenuit in drenthe, dus meestal rij ik niemand in de weg 8)
Waar denk je dan te gaan rijden? Op de rijbaan? Daar word je als brommer al weggedrukt als je 50 rijdt, laat staan als je de 35 net haalt met een legale snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
mvz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:08:
[...]
, ok hij *kan* nu op de teller 65, wat natuurlijk te hard is voor een snor.. maar dat betekent niet dat het moet..
Klopt, helaas zijn de mannen in zwart/gele pakjes het daar niet mee eens. Je krijgt dus gewoon een wok status als je de rollerbank op moet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Marsjee schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:59:
[...]

Klopt, helaas zijn de mannen in zwart/gele pakjes het daar niet mee eens. Je krijgt dus gewoon een wok status als je de rollerbank op moet. :+
Helemaal waar, maar afhankelijk van waar je woont zou ik het best aandurven. Hier in de buurt, Veluwe, kijken ze meer hoe je rijd en zolang je niet opvalt zul je weinig last van hebben. Heb nog nooit gezien dat ze hier met een rollerbank staan. Een stad is natuurlijk wat anders en is het een groot risico om tegen een WOK aan te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Pathogen schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:56:
[...]

Waar denk je dan te gaan rijden? Op de rijbaan? Daar word je als brommer al weggedrukt als je 50 rijdt, laat staan als je de 35 net haalt met een legale snor.
Klopt, standaard scooters worden echt continue opgedrukt door auto's
Met de begrenzers erin trekken ze al mega traag op, wat voor ergernis zorgt, om vervolgens met amper 50 km/u te rijden, fijne regelgeving weer :/

Nu mijne niet meer begrenst is kan ik veel makkelijker met het verkeer mee en blijf ik 9 van de 10 keer de auto's voor, enkel de droeftoeters die niet door hebben dat ik makkelijk met het verkeer mee kom, halen me in

Al mag van mij de scooter wel iets lager op top zijn, vanochtend trok ik hem zonder moeite naar de 80 km/u door (windstil/minimale wind mee), daar stopt de teller ermee maar was ook redelijk zijn max
Naja, doorgaans rijdt ik rustig, en aangezien de scooter verder helemaal standaard eruit ziet, moet ik dan net de verkeerde treffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
445033 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:31:
[...]

Alle scooters/brommers rijden origineel harder in het buitenland. Enige reden dat scooters begrenst worden in NL is onze wetgeving. Lijkt me weinig schadelijks aan een cdi te ontgrenzen. Sowieso is volgas rijden altijd schadelijker voor een motor. Dat geldt niet alleen voor brommers, maar ook voor auto's.
Euhh in het buitenland zit er ook een toerenbegrenzing op de cdi...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vast wel maar niet zo debiel als in Nederland. Wat ik begreep van mijn scooterboer en Kymco Nederland is dat de enige twee landen waar ze serieus continue problemen hadden met de New Sento (wat overigens ook gewoon een rukding is) Nederland en Denemarken zijn. raad eens in welke landen scooters zó begrensd worden...juist.

Laatste keren dat ik/familie een scooter huurde op vakantie gingen ze allemaal als een malle. Wel met helm uiteraard maar richting de 80km/u is meer regel dan uitzondering. En hier maar moeilijk doen dat het gevaarlijk is omdat de scooter dat niet aankan, onzin. Mijn Kymco reed niet begrenst zuiniger en had amper motorisch meer slijtage dan begrenst. Sinds hij begrenst werd werd het pas een drama, al sleten de bandjes wel minder :+

Heb iig ontdekt dat mijn Vespa sinds de afgelopen servicebeurt weer als een zonnetje werkt en 3km/u harder gaat dan ervoor :+
Kwam aan op werk en één van de cliënten (ouwe junk met veel verstand van brommers/scooters) zei meteen dat hij minder toeren maakt stationair en beter klonk :)

Nu nog een hoog windscherm op de kop tikken. Twijfel alleen tussen een originele of een 'imitatie', scheelt qua prijs wel iets. Iemand ervaring met 'imitatie' schermen qua kwaliteit ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Zo, vanmiddag even weer aan t "beunen" geslagen. Ben nog wel eens ergens aan t klussen buiten ( beter gezegd, dat deed ik vaak, en wil dat in de toekomst weer gaan doen ) en miste altijd muziek.
Nu is t geval dat ik laatst een goedkope 12v versterker aangeschaft heb in China, en had nog geen goed plekje gevonden. Dus die maar lekker in de scooter gemonteerd, oud sony speakertje erin, en een oude 12v5a accu erin. Kan er mijn telefoon met muziek op aansluiten, dus dat zit wel goed _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/MDpTlZw.jpg

Versterker zit met 4 zelftappende schroefjes vast in de buddy, speaker met 3 schroefjes ook, en de accu zit met 2 dikke elastieken vast in de buddy, Kan hem netjes aan en uit zetten, En er zit een voltage meter op, om te kijken of ie niet leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

sapphire schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:39:
Vast wel maar niet zo debiel als in Nederland. Wat ik begreep van mijn scooterboer en Kymco Nederland is dat de enige twee landen waar ze serieus continue problemen hadden met de New Sento (wat overigens ook gewoon een rukding is) Nederland en Denemarken zijn. raad eens in welke landen scooters zó begrensd worden...juist.

Laatste keren dat ik/familie een scooter huurde op vakantie gingen ze allemaal als een malle. Wel met helm uiteraard maar richting de 80km/u is meer regel dan uitzondering. En hier maar moeilijk doen dat het gevaarlijk is omdat de scooter dat niet aankan, onzin. Mijn Kymco reed niet begrenst zuiniger en had amper motorisch meer slijtage dan begrenst. Sinds hij begrenst werd werd het pas een drama, al sleten de bandjes wel minder :+

Heb iig ontdekt dat mijn Vespa sinds de afgelopen servicebeurt weer als een zonnetje werkt en 3km/u harder gaat dan ervoor :+
Kwam aan op werk en één van de cliënten (ouwe junk met veel verstand van brommers/scooters) zei meteen dat hij minder toeren maakt stationair en beter klonk :)

Nu nog een hoog windscherm op de kop tikken. Twijfel alleen tussen een originele of een 'imitatie', scheelt qua prijs wel iets. Iemand ervaring met 'imitatie' schermen qua kwaliteit ?
Ik heb op de zaak imitatie schermen voor rond de €70, deze zijn dikke prima. De windschermen doen niet onder voor het origineel.
De montage en de vorm van het windscherm zijn ook exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MrMilco schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:59:
Zo, vanmiddag even weer aan t "beunen" geslagen. Ben nog wel eens ergens aan t klussen buiten ( beter gezegd, dat deed ik vaak, en wil dat in de toekomst weer gaan doen ) en miste altijd muziek.
Nu is t geval dat ik laatst een goedkope 12v versterker aangeschaft heb in China, en had nog geen goed plekje gevonden. Dus die maar lekker in de scooter gemonteerd, oud sony speakertje erin, en een oude 12v5a accu erin. Kan er mijn telefoon met muziek op aansluiten, dus dat zit wel goed _/-\o_

[afbeelding]

Versterker zit met 4 zelftappende schroefjes vast in de buddy, speaker met 3 schroefjes ook, en de accu zit met 2 dikke elastieken vast in de buddy, Kan hem netjes aan en uit zetten, En er zit een voltage meter op, om te kijken of ie niet leeg is.
Leuk gemaakt maar wel een beetje aso. Wat is er mis met oordopjes. NIet iedereen hoeft van jouw muziek mee te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Metro2002 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:49:
[...]

Leuk gemaakt maar wel een beetje aso. Wat is er mis met oordopjes. NIet iedereen hoeft van jouw muziek mee te genieten.
Is niet voor tijdens 't rijden, is meer voor als ik ergens een klus heb, bij iemand op eigen terrein. I.p.v. een bouwradio, heb ik dit. Dus dat aso valt wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MrMilco schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:53:
[...]

Is niet voor tijdens 't rijden, is meer voor als ik ergens een klus heb, bij iemand op eigen terrein. I.p.v. een bouwradio, heb ik dit. Dus dat aso valt wel mee
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 12:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

FabianGTI schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Klopt, standaard scooters worden echt continue opgedrukt door auto's
Met de begrenzers erin trekken ze al mega traag op, wat voor ergernis zorgt, om vervolgens met amper 50 km/u te rijden, fijne regelgeving weer :/

Nu mijne niet meer begrenst is kan ik veel makkelijker met het verkeer mee en blijf ik 9 van de 10 keer de auto's voor, enkel de droeftoeters die niet door hebben dat ik makkelijk met het verkeer mee kom, halen me in

Al mag van mij de scooter wel iets lager op top zijn, vanochtend trok ik hem zonder moeite naar de 80 km/u door (windstil/minimale wind mee), daar stopt de teller ermee maar was ook redelijk zijn max
Naja, doorgaans rijdt ik rustig, en aangezien de scooter verder helemaal standaard eruit ziet, moet ik dan net de verkeerde treffen
Maar dan rijd je wel met een helm neem ik aan? 80 met een blauw plaatje vind ik niet bepaald safe.

Overigens rijd ik geel/brom/helm en zit ik 2-5km onder de rollenbanklimiet met een gladde variobus, afhankelijk van het weer en of ie net een beurt heeft gehad. Dat is 60-65 op de teller en daarmee kom ik prima hartje Rotterdam door :) Het zijn vooral de wegen tussen centrum en huis waar mensen vinden dat ze hárder dan 50 mogen (en niet mogen) waar er soms echt vies bumpergekleefd wordt. En ik heb niet eens een bumper...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Pathogen schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Maar dan rijd je wel met een helm neem ik aan? 80 met een blauw plaatje vind ik niet bepaald safe.
Jep, geel kenteken :)

Was ook alleen even om te kijken op een lege weg, daarna gewoon weer terug laten zakken tot 60/65 km/u op de teller
Rijdt gewoon veel fijner als je nog wat over hebt, in plaats van continue vol gas moeten rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Vanavond dan eindelijk een ander blok onder de kymco.... dus dat wordt weer alle overzetten :(
cilinder,vario,koppeling,spruitstuk,uitlaat,carburateur enz

Hopelijk dat hij dan weer goed rijd. Blok wat er nu onder zit heeft een lek ergens bij de carters ( lekt ook ) waardoor hij dus warm loopt door valse lucht... de afstelling is nog niet eens zo beroerd, trekt goed en rijd hard... maja..toch warmlopertje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Pathogen schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Overigens rijd ik geel/brom/helm en zit ik 2-5km onder de rollenbanklimiet met een gladde variobus, afhankelijk van het weer en of ie net een beurt heeft gehad. Dat is 60-65 op de teller en daarmee kom ik prima hartje Rotterdam door :) Het zijn vooral de wegen tussen centrum en huis waar mensen vinden dat ze hárder dan 50 mogen (en niet mogen) waar er soms echt vies bumpergekleefd wordt. En ik heb niet eens een bumper...
25/30 zonder helm is ook niet safe. Elektrische fietsen moeten ook aan de helm vind ik. Zou heel wat letsel schelen. Knal maar eens met je hoofd met deze snelheid tegen de straat of een boom. Gewoon stoppen met die snorfietsregel. Jullie geluk dat ik geen minister van Verkeer ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

sapphire schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:39:

Vraagje. Pas ik met mijn 1.94 meter fatsoenlijk op een Vespa S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

445033 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:46:
[...]

Jullie geluk dat ik geen minister van Verkeer ben. :+
Zijn we zeker ! Zou het toch wat eng vinden als we een minister hadden die niet weet hoe wetten in Nederland gemaakt worden :X
445033 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:49:
[...]

Vraagje. Pas ik met mijn 1.94 meter fatsoenlijk op een Vespa S?
Ik heb sowieso een Vespa LX, weet niet hoe die zich qua maar verhoud tot de S. Ik ben zelf 1,88m en zit echt lekker op de LX. Nou weet ik niet of die 6cm in dit geval veel uitmaakt, kan eventueel aan een collega van +/- 2m vragen om maandag even te gaan zitten ;)
InFamous schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:55:
[...]

Ik heb op de zaak imitatie schermen voor rond de €70, deze zijn dikke prima. De windschermen doen niet onder voor het origineel.
De montage en de vorm van het windscherm zijn ook exact hetzelfde.
Dank je :)
€70 scheelt dan nog 'maar' €25 met een originele op internet, maarja scheelt wel. Ga er naar kijken iig !

Naar aanleiding van de post van Pathogen zit ik een beeetje met die rollerbank/WOK status in m'n maag.Mijn scooter ging voor de servicebeurt 54 (en een beetje) km/u gemeten op een Garmin GPS. Nu na de beurt piekt hij op 57,2, maar schommelt continue eigenlijk tussen 56~57,2km/u (gemeten met 2 Garmins dit keer :+).
Hoe streng zijn ze hier mee op een rollerbank? Ben nog nooit op één geweest dus geen idee hoe dat allemaal werkt. Las op internet dat de correctie bij 57km/u 6km is en dat ik dan 1km boven de grens zit. Hoe streng is men hier in? Want als ik een hoog scherm er op zet en windje tegen heb dan is die 2km/u er zo weer vanaf dus tja dan ga ik in praktijk niet te snel natuurlijk :+

Ben verder geen agressieve rijder ofzo, scooter maakt ook niet veel lawaai/opvallend enzo. Val dus niet echt in de categorie dik-opgevoerde-aerox rijder waar mensen altijd eenhekel aan hebben ofzo. :+

[ Voor 91% gewijzigd door sapphire op 10-06-2016 23:24 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:18

Mystikal

It never hurts to help!

Maak je geen zorgen. Op de rollerbank loopt hij naar alle waarschijnlijkheid niet eens 57.

Ik had een Vespa 77cc, snelle nokkenas, cd ontgrenst. Liep op de teller 74, GPS iets van 69, op de rollerbank 64.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zonder correctie ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-05 21:43
Verschilt per scooter denk ik. Hier loopt mijn Sym Allo 53-55 op de teller ( gps nooit gemeten), en op de rollebank doet hij 53 zonder correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

sapphire schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:03:
[...]

Zijn we zeker ! Zou het toch wat eng vinden als we een minister hadden die niet weet hoe wetten in Nederland gemaakt worden :X

Naar aanleiding van de post van Pathogen zit ik een beeetje met die rollerbank/WOK status in m'n maag.Mijn scooter ging voor de servicebeurt 54 (en een beetje) km/u gemeten op een Garmin GPS. Nu na de beurt piekt hij op 57,2, maar schommelt continue eigenlijk tussen 56~57,2km/u (gemeten met 2 Garmins dit keer :+).
Hoe streng zijn ze hier mee op een rollerbank? Ben nog nooit op één geweest dus geen idee hoe dat allemaal werkt. Las op internet dat de correctie bij 57km/u 6km is en dat ik dan 1km boven de grens zit. Hoe streng is men hier in? Want als ik een hoog scherm er op zet en windje tegen heb dan is die 2km/u er zo weer vanaf dus tja dan ga ik in praktijk niet te snel natuurlijk :+

Ben verder geen agressieve rijder ofzo, scooter maakt ook niet veel lawaai/opvallend enzo. Val dus niet echt in de categorie dik-opgevoerde-aerox rijder waar mensen altijd eenhekel aan hebben ofzo. :+
Als ministers zouden weten hoe men goede wetten zou maken zouden al die snorders gewoon een helm moeten dragen. Ik betaal nu voor al het letsel zonder die helmen. ;)

Wbt snelheid moet ik wel lachen hier op het forum. Toen ik 16 was liep mijn MT5 90 km/h en stonden ze zeker 3x per week hier te posten op willekeurige plekken met een rollerbank. Tegenwoordig zie ik dat hier nooit meer. Als je dat ding opvoert hoort dat bij het spelletje anders gewoon alles origineel houden. Simpel.

NB: met een opgevoerde brommer ben je formeel ook niet verzekerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

445033 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:49:
[...]

Als ministers zouden weten hoe men goede wetten zou maken zouden al die snorders gewoon een helm moeten dragen. Ik betaal nu voor al het letsel zonder die helmen. ;)

Wbt snelheid moet ik wel lachen hier op het forum. Toen ik 16 was liep mijn MT5 90 km/h en stonden ze zeker 3x per week hier te posten op willekeurige plekken met een rollerbank. Tegenwoordig zie ik dat hier nooit meer. Als je dat ding opvoert hoort dat bij het spelletje anders gewoon alles origineel houden. Simpel.

NB: met een opgevoerde brommer ben je formeel ook niet verzekerd.
Ja zo lust ik er nog wel een paar, verbied roken en alcohol in het algemeen ook want nu betaal ik voor alle letsel/schade daardoor.

In principe als je gewoon 25~30km/u rijd is een helm niet perse nodig. Tuurlijk kun je er altijd ongelukken door voorkomen maar dan mag je voor alles inc.voetgangers wel een helm invoeren.
Pest is alleen dat die dingen vaak veul harder gaan en daarmee het letsel een stuk ernstiger/dodelijker.

Als je dan toch over domme regels hebt, welke malloot heeft er ooit verzonnen dat een geel kenteken 45km/u mag en binnen de bebouwde kom op 50 wegen moet 8)7 Rijd dat ding op de teller 45 maar irl nog iets langzamer, dan word je letterlijk van de weggedrukt, afgesneden , uitgescholden, ect.. Lekker bedacht.

Zonder iets er aan te doen liep mijn Vespa standaard 40 km/u |:( Ik ben geen hardrijder maar dat is gewoon stom, dus Varioring eruit en hij liep mooi 54. Kon mooi meekomen met het verkeer (enkele malloot daar gelaten die vol gas nog gaat inhalen), rollerbank proof dus ideaal. Daarom baal ik van die paar km/u extra nu.
Leuk dat andere het als een spel zien maar voor mij is het gewoon woon-werk verkeer dus geen zin in gedoe maar wil wel enigszins met het verkeer mee kunnen zonder dat de rest zich groen en geel ergert.

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 12-06-2016 17:33 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

sapphire schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:30:
[...]

Ja zo lust ik er nog wel een paar, verbied roken en alcohol in het algemeen ook want nu betaal ik voor alle letsel/schade daardoor.

In principe als je gewoon 25~30km/u rijd is een helm niet perse nodig. Tuurlijk kun je er altijd ongelukken door voorkomen maar dan mag je voor alles inc.voetgangers wel een helm invoeren.
Pest is alleen dat die dingen vaak veul harder gaan en daarmee het letsel een stuk ernstiger/dodelijker.

Als je dan toch over domme regels hebt, welke malloot heeft er ooit verzonnen dat een geel kenteken 45km/u mag en binnen de bebouwde kom op 50 wegen moet 8)7 Rijd dat ding op de teller 45 maar irl nog iets langzamer, dan word je letterlijk van de weggedrukt, afgesneden , uitgescholden, ect.. Lekker bedacht.

Zonder iets er aan te doen liep mijn Vespa standaard 40 km/u |:( Ik ben geen hardrijder maar dat is gewoon stom, dus Varioring eruit en hij liep mooi 54. Kon mooi meekomen met het verkeer (enkele malloot daar gelaten die vol gas nog gaat inhalen), rollerbank proof dus ideaal. Daarom baal ik van die paar km/u extra nu.
Leuk dat andere het als een spel zien maar voor mij is het gewoon woon-werk verkeer dus geen zin in gedoe maar wil wel enigszins met het verkeer mee kunnen zonder dat de rest zich groen en geel ergert.
Dat komt door diezelfde Minister van Verkeer. :Y Welkom in het land dat Nederland heet en bol staat van de regeltjes. Maar je hebt hem dus opgevoerd door de varioring te veranderen en dan is dat het spel met bijkomstigheid dat als je een ongeluk veroorzaakt niet verzekert bent. Zit maar 1 ding voor je op. Verhuizen naar het buitenland of zorgen dat je invloed gaat uitoefenen in de politiek. Tot die tijd heeft klagen geen zin en neem je bewust dit risico.

NB: test eens keer hoe het aanvoelt om met 25 km/h tegen een boom te knallen zonder helm, dan wil je hem echt wel op met die snelheid.Ik heb een broer die zwaar letsel heeft gehad met helm dus ik weet waar ik over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Net vanavond de standard carburateur vervangen van 17mm met sproeier 78 naar 18.5mm en sproeier 82.
Ondanks dat het kwa absolute top ( inmiddels 70 op teller ) niets uitmaakt, trekt de scoot er nu een stuk sneller naartoe! Afstellen was een beetje trial and error maar nu draait ie heerlijk.
De gashevel was op nieuwe carb te klein om de stelschroef te passen van de gaskabel, dus die uit moeten boren. Veel sneller dan dit wordt t vast niet zonder grotere cilinder oid.
Iemand nog tips? :) 8) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

445033 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:04:
[...]

NB: test eens keer hoe het aanvoelt om met 25 km/h tegen een boom te knallen zonder helm, dan wil je hem echt wel op met die snelheid.Ik heb een broer die zwaar letsel heeft gehad met helm dus ik weet waar ik over praat.
Ik weet hoe het voelt met helm, niet dat dat uitmaakte want ik kwam met lichaam tegen de boom.
Daarnaast ken ik de gevolgen van een frontale botsing zonder helm, dronken achter het stuur en een ongeluk krijgen, ect. ook allemaal van dichtbij door mijn werk op een NAH-groep. Dus ja ik weet ook waar ik over praat.

Zoals ik al zei dan kun je iedereen wel een helm op laten doen, ben ook een keer gestruikeld toen ik liep en had een hersenschudding.

Overigens was jezelf de gene die begon met klagen over politiek en ministers hoor dus hoef je tegen mij niet te zeggen hoe en wat.

Maargoed dit lijkt me een vrij uitzichtloze welles-nietus discussie dus houd ik het hier maar bij.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 757583

siriouz schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 07:21:
Iemand hier ervaring met schakelbrommers? Ik heb in december een TZR gekocht. Moest het een en ander aan gebeuren, maar volgens de vorige eigenaar (particulier) was hij motorisch in goede staat... Na een maand bleek de oliepomp lek te zijn, ook de tandwielen en ketting heb ik laten vervangen, net als de remschijven die compleet op waren. Kostte behoorlijk wat, maar goed... Er zit een 50 snel cilinder in, ding loopt ook over de 80 (snelheidsmeter telt niet verder dan 80). En nu het probleem...

Gisteravond onderweg naar m'n werk, stond ik te wachten voor het stoplicht. Stoplicht springt op groen, ik wil wegrijden, langzaam m'n koppeling op laten komen, brommert slaat af. Meerdere keren geprobeerd, denk dat ik een kleine 10 minuten bezig ben geweest om bij dat klotestoplicht weg te komen. Vanochtend toen ik weg wilde rijden bij het werk, precies hetzelfde. 20 minuten bezig geweest om de brommer rijdend te krijgen. Lijkt alsof hij ergens een hoop vermogen verliest...
ik ben sinds juli 2008 eerste eigenaar van mijn tzr(man wat een geld 3.6k als net 18 jarige en de verzekering 120 per maand toen |:(
het kan zijn dat de bougie niet goed is en dat de kabel afgebroken is. beste tandwielverhouding voor de afgeleverde cilinder is 13/40-46 iets in die richting. de brommer was geleverd met 15/60. trok als een gek en constantschakelen en een hele lage top van 70km/h @ 12k rpm. bij het veranderen van mijn tandwielen ging hij al 70 in zijn 4. 93 @10.5k(gps km's) in zn 6 en trok hij ook nog eens sneller op. ik rij er niet meer op omdat ik mijn rijbewijs kwijt kan rijden heb nog gekeken of ik hem kon laten omkeuren naar een motor.in zwitserland is de tzr50(technisch identiek! hetzelfde frame/blok/vermogen etc.) ook als a1 motor verkocht en heb er nog aan gedacht om een zwitsers frame te kopen en alles erop te bouwen kon geen a1 tzr50 framepjes vinden wel tweedehandse tzr brommer/motor voor 2000chf met 20duizend km op de teller 8)7 . en apart laten keuren schijnt aardig prijzig te zijn dus is het tzr hoofdstuk afgesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 757583 op 15-06-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sapphire schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:30:
[...]

50km per uur is de maximum mensen denken altijd dat een bord een minimum snelheid aangeeft terwijl het toch echt maximum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Belt mijn zus mij vanmorgen op, "De display van mijn scooter doet het niet" Oke, en nu? "Ja, mijn knipperlichten ook heel slecht, en elektrische start niet..." Oke, Das kut voor je, kom zo meteen naar huis dan, dan kijk ik m na. "Nee, ga eerst daar en daar even heen". Komt ze eindelijk thuis, scooterzaak gesloten, dus kan er toch niet veel mee doen.

Uiteindelijk de accu vervangen, precies hetzelfde probleem, Nieuwe zekering ingezet, brand direct door. Dus morgen de bedrading even bekijken, en anders zaterdag even naar de garage van een maat van me toe, om te kijken naar de spanningsregelaar...

Kunnen we het niet oplossen, gaat ze er maar mee naar de scooterzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Anoniem: 757583 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:55:
[...]

50km per uur is de maximum mensen denken altijd dat een bord een minimum snelheid aangeeft terwijl het toch echt maximum is.
Echt hoor.

Gisteren ook weer 3x bijna van de weg gedrukt in Nieuw-Vennep/Hoofddorp. Mag je 60, rijd ik dus 57 en men wil gewoon 80 rijden :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

sapphire schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:42:
[...]

Echt hoor.

Gisteren ook weer 3x bijna van de weg gedrukt in Nieuw-Vennep/Hoofddorp. Mag je 60, rijd ik dus 57 en men wil gewoon 80 rijden :(
ik ken de wegen daar aardig goed, heb er wel eens volgas gereden met de brommer mooi stuk om even te testen(zolang er geen fietsers op de suggestiestrook fietsen O-) ).
zeker de Hoofdweg of ijweg? naja automobilisten hebben er een handje van om van 30=50,60=80 en 80=100 te maken. ik vind hardrijden niet eens zo erg maar op het moment dat je andere gaat lopen opfokken/bumperkleven of wanneer er niet zichtbare hoeken/uitritten zijn het gewoon onverantwoord is. 150 op een 130 weg op de linkerbaan heb ik helemaal geen probleem mee maar op moment dat dezelfde bestuurder 50-60 rijd in een 30 gebied en ook nog eens vergeet voorrang te geven(haaientanden/verkeer van rechts)hij in mijn ogen artikel 5 waardig is ook dat hele gezeik met opgevoerde brommers natuurlijk onzin. ondanks dat ik snelle voertuigen(voor z'n soort) bezit besef ik mij heel erg goed waar de gevaren zitten en laat ik gehandicapte mits er natuurlijk geen drukkert achter mij zit voor. ook kan ik mij kapot ergeren aan automobilisten die langs wegwerkzaamheden te hard rijden, totaal geen respect dankzij die mensen hebben wij zulke goede wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

sapphire schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:42:
[...]

Echt hoor.

ik heb wel eens met iemand in een 30 gebied ruzie gehad die vond dat ik midden op de weg reed(terwijl ik op 1/3 reed vanaf rechts dus net niet het midden van de rechterhelft ;) ). terwijl je als brommeurt(dus niet snorder) je aan de (voor een grootdeel)autoregels moet houden binnen de bebouwde kom. in halen terwijl iemand al 35 op zn teller gaat mag dan helemaal niet. het is ook best raar dat auto's ieder jaar naar de apk moeten terwijl mensen niet naar de apk moeten. ieder jaar opnieuw afrijden mogen ze gerust in stellen wat mij betreft(95% zakt dan)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 757583 op 16-06-2016 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Anoniem: 757583 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:55:
[...]

Ach moraalridder, iedereen weet dat wanneer je een 50 bord ziet, dat je dan ook 50 moet gaan rijden minimaal, zo wordt het je ook geleerd met auto rijlessen

Daarover gesproken, ik reed vanochtend ook binnen de bebouwde kom, 60 op de teller, daarmee kon ik zien dat ik met m'n voorganger meereed, komen er toch 2 gefrustreerde papa's in hun MPV's die me alsnog in gaan halen, kom op, ik rijdt al hard zat :F
Jup, mijn teller heeft een riante afwijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

De enige keer dat ik mij echt ergerde aan iemand die te dicht op me reed, was toen ik voorzichtig door het dorp probeerde te rijden toen het had gesneeuwd. Zat een auto achter me en weet niet hoe dicht dat was (geen spiegels en durfde niet mn hoofd helemaal te draaien, maar het schijnsel van z'n koplampen zat me te dichtbij :X Zeker toen ik voorzichtig remde om een rotonde over te gaan, werd ik best zenuwachtig :')

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Heb eigenlijk nooit dat er iemand te kort op me rijd. Mn vivacity rijdt 60 op de teller dus dat zal zo halverwege de 50 echte kilometers zijn. In het dorp/stad kan ik gewoon prima meekomen. Buiten bebouwde kom word je toch vaak het fiets/brommerpad opgestuurd en heb je minder last van auto's.

Wel merk ik dat ze je snel over t hoofd zien bij het opdraaien van een grote weg uit een zijweggetje. Vaak draaien ze al half het fietspad op waar je dan aan komt met 50-60 km/h. Ook als je gewoon 45km/h rijd is het gevaarlijk omdat ze er simpelweg geen rekening mee houden dat je er aan kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
MrMilco schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:12:
Belt mijn zus mij vanmorgen op, "De display van mijn scooter doet het niet" Oke, en nu? "Ja, mijn knipperlichten ook heel slecht, en elektrische start niet..." Oke, Das kut voor je, kom zo meteen naar huis dan, dan kijk ik m na. "Nee, ga eerst daar en daar even heen". Komt ze eindelijk thuis, scooterzaak gesloten, dus kan er toch niet veel mee doen.

Uiteindelijk de accu vervangen, precies hetzelfde probleem, Nieuwe zekering ingezet, brand direct door. Dus morgen de bedrading even bekijken, en anders zaterdag even naar de garage van een maat van me toe, om te kijken naar de spanningsregelaar...

Kunnen we het niet oplossen, gaat ze er maar mee naar de scooterzaak...
Kabelboom weggesmolten. De vlammen kwamen eraf. Dus dr komt een compleet nieuwe boom op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FabianGTI schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:33:
[...]

Ach moraalridder, iedereen weet dat wanneer je een 50 bord ziet, dat je dan ook 50 moet gaan rijden minimaal, zo wordt het je ook geleerd met auto rijlessen

Daarover gesproken, ik reed vanochtend ook binnen de bebouwde kom, 60 op de teller, daarmee kon ik zien dat ik met m'n voorganger meereed, komen er toch 2 gefrustreerde papa's in hun MPV's die me alsnog in gaan halen, kom op, ik rijdt al hard zat :F
moraalridder of niet ik vertrek gewoon eerder en ik ga binnen de bebouwde kom altijd 30 op de teller is ong 27km/h. op de snelweg wil ik wel eens 10km/h t/m 20 te hard gaan op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Scooter opgehaald vandaag, komt een 72cc naraku onder, voor net dat extra beetje koppel.
Durf het zelf niet aan, krijg 'm nu al niet lekker afgesteld..
Ben zelf niet al te licht ;) - ben benieuwd hoe het chineesje daarna rijdt.
FabianGTI schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:33:
[...]
ik reed vanochtend ook binnen de bebouwde kom, 60 op de teller, daarmee kon ik zien dat ik met m'n voorganger meereed, komen er toch 2 gefrustreerde papa's in hun MPV's die me alsnog in gaan halen, kom op, ik rijdt al hard zat :F
Inderdaad, zelfs met 70 op de teller, wat net 60 echte km's zijn, moeten ze nog om je heen in 50 gebied, terwijl ik dan zelf ook al te snel ga.. iets psychologisch ofzo "oeh ik zie een brommer/scooter > eromheen!"
maar dan ook echt vaak in situaties dat het kielekiele is of ze het überhaupt redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Gister mijn 80cc cilinder van de kymco gehaald, samen met de 19mm caberateur... was toch echt veulste snel voor op de openbare weg, geen zin om zoveel risico te lopen om op de rollerbank te moeten.

Iig, nu 50cc erop met nieuwe zuiger en zuigerveren... dat gaat ook wel vlot op zo een klein kymcotje.
alles werkt op de kilometerteller na...dat schroefje voor de kabel op de trommelrem zit zo vast als een huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Marsjee schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:27:
Gister mijn 80cc cilinder van de kymco gehaald, samen met de 19mm caberateur... was toch echt veulste snel voor op de openbare weg, geen zin om zoveel risico te lopen om op de rollerbank te moeten.

Iig, nu 50cc erop met nieuwe zuiger en zuigerveren... dat gaat ook wel vlot op zo een klein kymcotje.
alles werkt op de kilometerteller na...dat schroefje voor de kabel op de trommelrem zit zo vast als een huis
hoe zit het eigenlijk als je een grotere cilinder plaatst, maar bijvoorbeeld wel een langzame CDI. begrenst 'ie dan netjes op die snelheid? of ga je sowieso harder? ( dus altijd de sjaak op rollerbank )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
mvz schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:54:
[...]

hoe zit het eigenlijk als je een grotere cilinder plaatst, maar bijvoorbeeld wel een langzame CDI. begrenst 'ie dan netjes op die snelheid? of ga je sowieso harder? ( dus altijd de sjaak op rollerbank )
Ik had er een begrenzer inzitten ( pinnetje eruit -> langzaam, pin erin -> volle snelheid ) dit werkt goed, en is begrenst op toeren. Een grotere cilinder geeft gewoon een berg meer koppel.. maar veel meer top snelheid kreeg mijn kymco niet ( vertanding in het blok ).

Dus ja.. je kan een 70cc cilinder monteren met een CDI begrenzer. Hierdoor kun je dus nog steeds max 55-60 rijden met meer koppel en trekkracht.

[ Voor 11% gewijzigd door Marsjee op 17-06-2016 15:57 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 46 Laatste