Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 20 ... 46 Laatste
Acties:
  • 281.414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:55

sapphire

Die-hard pruts0r

Ben je helemaal de pineut als je je pakken met begrenzer :X

Had een collega van me, Piaggio kun je het pinnetje eruit halen na het starten en dan begrenst hij pas weet als je uit en aan zet.
Hij werd op de rollerbank gezet en reed ietsjes te had en mooi dat ze gingen zoeken naar het poortjes voor het plugje.
Gelukkig had hij bij uitzondering het plugje in z'n zak gedaan ipv in zijn buddy laten liggen. Hij heeft moeten lullen als Brugman voor ze hem geloofden dat hij niet wist wat het was :+
Geluksvogel, mooi dat ze dus aan profilering doen want hij werd op z'n zwarte zip regelmatig zomaar aangehouden, ik op m'n Kymco ook zeker eens per twee weken.
Beide een andere scooter en beide sindsdien nooit meer aangehouden :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Purehz schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:36:
Heb eigenlijk nooit dat er iemand te kort op me rijd. Mn vivacity rijdt 60 op de teller dus dat zal zo halverwege de 50 echte kilometers zijn. In het dorp/stad kan ik gewoon prima meekomen. Buiten bebouwde kom word je toch vaak het fiets/brommerpad opgestuurd en heb je minder last van auto's.

Wel merk ik dat ze je snel over t hoofd zien bij het opdraaien van een grote weg uit een zijweggetje. Vaak draaien ze al half het fietspad op waar je dan aan komt met 50-60 km/h. Ook als je gewoon 45km/h rijd is het gevaarlijk omdat ze er simpelweg geen rekening mee houden dat je er aan kunt komen.
Ach, op rotondes is het soms ook moeilijk...
Krentenbol schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:37:
Nou, was raak vandaag :( Rijd ik over de rotonde, komt er zo'n blinde kip achterin zeilen :X Ik op mijn muil natuurlijk. Ik had net mijn voet onder mijn scooter vandaan (waarvoor mijn schoen uit moest, die was te groot :+ ) komen er al mensen helpen :) Mocht onder geen beding bewegen (op zich wel goed). Na goed, ambulance en politie erbij, verder weinig aan de hand met mij. Wel bijna een uur lang die rotonde afgesloten geweest :+ Ik heb zelf alleen een paar schaafwonden en een pijnlijke bovenarm (een klein beetje kracht erop zetten doet al aardig pijn :X ) en een pijnlijk bovenbeen.

Maar goed, nu ter zake, die scooter: de uitlaat lekt bij de bevestiging met de cilinder. Niet echt raar, want dat zat dicht met Gun Gum en bij het kleinste beetje spanning wat daarop komt te staan gaat dat kapot. Dat moet ik zelf even fiksen, want geen dealer die zich aan zo'n oplossing waagt. Van wat ik voor de rest snel gezien heb is mijn buddybak kapot (gebroken rond de bevestiging van een draadeind). Voor de rest laat ik gewoon even een rekening opstellen bij de dealer :Y)
Was dus toch financieel total loss: waterpomp lek, uitlaat en voorvork krom...

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Ik zou hier een algemene vraag willen stellen die belangrijk is voor iedereen die woon- werkverkeer met de scooter doet: wat is nou eigenlijk de levensduur van een scooter, i.v.m. de TCO? Wie heeft ervaring met merken met weinig klachten en een zeer hoge kilometerstand?

Mijn Yamaha Neos heeft 40.000 kilometer zonder een enkele klacht gefunctioneerd maar is nu duidelijk end of life. Het onderhoud wordt zeer duur met zo'n bejaarde scooter. Het heeft me wel verbaasd dat je gewoon 80 kilometer per dag kunt afleggen gedurende een paar jaar. Ik koop binnenkort een nieuwe en ik ben geneigd om weer voor een Neos te gaan. Ik hoor ook goede berichten over de Kymco People S, omdat deze de kwaliteit heeft van een motorscooter. Dus: graag ervaringen gevraagd van die-hard woon- werkverkeerders.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart2005 op 17-06-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hebben jullie nog tips voor een goed slot voor de sym fiddle 2?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Vandaag de Vivacity van mn zus ontdaan van de tupperware... Wat bleek nu, onderaan bij de voorvork zit een kabelgeleider, die zat zo strak, dat die de kabels had ontdaan van de mantel, dus die bleef sluiting maken.

Alle kabels opnieuw geisoleerd, en zo nodig vervangen. En hij loopt weer als een zonnetje :)

Zus weer blij, ik weer blij.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Vgq5Tcj.jpg

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Bart2005 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:17:
Ik zou hier een algemene vraag willen stellen die belangrijk is voor iedereen die woon- werkverkeer met de scooter doet: wat is nou eigenlijk de levensduur van een scooter, i.v.m. de TCO? Wie heeft ervaring met merken met weinig klachten en een zeer hoge kilometerstand?

Mijn Yamaha Neos heeft 40.000 kilometer zonder een enkele klacht gefunctioneerd maar is nu duidelijk end of life. Het onderhoud wordt zeer duur met zo'n bejaarde scooter. Het heeft me wel verbaasd dat je gewoon 80 kilometer per dag kunt afleggen gedurende een paar jaar. Ik koop binnenkort een nieuwe en ik ben geneigd om weer voor een Neos te gaan. Ik hoor ook goede berichten over de Kymco People S, omdat deze de kwaliteit heeft van een motorscooter. Dus: graag ervaringen gevraagd van die-hard woon- werkverkeerders.
Je moet een goede dealer met een goede werkplaats hebben. Dat is het allerbelangrijkste met een scooter. Alle scooters kunnen onbeperkt oud worden maar de kwaliteit van de gemiddelde scooterzaak is gewoon slecht , erg slecht. Ik heb ook een auto en de kwaliteit van reparaties van een autogarage is stukken professioneler. Met de reparaties van de brommer is er altijd gezeur met de reparaties. Ben nu zelf maar aan het sleutelen gegaan want het kostte me gewoon teveel energie en was frustrerend. Heb nu een tgb die een ton gelopen heeft en na een grote revisie met oa een jong blok kan ik er zo mee doorrijden. Ik rijd ook ongeveer een 20 k per jaar.

40.000 kilometer is niet veel , naar ik aanneem in 2 jaar, maar je scooter, is dan wel toe aan een echt goede grote beurt. Feitelijk zouden alle slijtageonderdelen vervangen moeten worden, is misschien een 100 euro aan onderdelen en misschien een nieuw cilindertje eronder. Je huidige dealer heeft dat niet gedaan dus is het tijd om een andere te zoeken die wel goed is. Je wilt met een woon-werk scooter ook vooral een veilige scooter hebben dat kan alleen als die goed onderhouden is.

Voor het woonwerk verkeer kun je denk ik beter people s hebben dan de yamaha. De nieuwe yamaha's hebben de neiging om problemen met de injectie te krijgen en dat zijn heel dure reparaties. Maar denk bij dit soort bedragen ook eens aan een vespa, een merk wat wel duur maar wat wel alles goed geregeld heeft. Ze zijn alleen heel erg diefstalgevoelig en daardoor in sommige regio's af te raden.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 13:08
Zag zojuist dit topic staan tussen de actieve topics.
Ik ben 27 maar rijd nog graag op een scooter. Ik heb er jaren geen gehad maar er afgelopen jaar 1 gewonnen op m'n werk (zie foto onderaan). Ik rijd er een aantal keer per week op want ben ook niet meer in het bezit van een auto. Omdat ik 25 echt veel te langzaam vond heb ik er een andere CDI ingezet met afstandbediening. Deze heeft nu 2 standen (25KM en onbegrensd). Op de teller gaat ie nu 70-75 (ligt een beetje aan het weer :') ) Ik weet dat ik hiermee een wokmelding etc kan krijgen. Maar hoorde laatst iemand ook iets zeggen over het eventueel kwijt raken van een rijbewijs. Weet iemand van jullie hier toevallig meer over?

Afbeeldingslocatie: http://www.btc-scooters.nl/wp-content/uploads/wppa/89.png?ver=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 13:50
Volgens mij krijg je een waarschuwing bij de eerste keer... ze zullen niet gelijk een wokmelding/ rijbewijs afpakken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

digifun schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:30:
[...]

Maar denk bij dit soort bedragen ook eens aan een vespa, een merk wat wel duur maar wat wel alles goed geregeld heeft. Ze zijn alleen heel erg diefstalgevoelig en daardoor in sommige regio's af te raden.
Daar wil ik dan op inhaken. Motorisch schijnen de nieuwere Piaggio motoren erg goed te zijn mits goed onderhouden en daarin zijn ze niet de goedkoopste.
Neem dan geen Vespa, tenzij je echt de looks wilt, want ze kosten meer qua verzekering door die diefstal gevoeligheid. Je betaald puur voor het 'Vespa zijn' een meerprijs en opzichte een punt waar ik me in vergist heb, ze zijn van metaal! Persoonlijk vind ik de nieuwe Piaggio Zip best mooi en motorisch gelijk aan een Vespa (zelfde bedrijf), kunststof kappen dus makkelijker en goedkoper te vervangen bij schade én geen roest!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Bart2005 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:17:

Ik heb zelf een people S en die mijne heeft 47k gelopen intussen en is in zijn leven een paar gevallen maar motortje loopt nog prima, kan zeker nog wel een 10-20k mee als het niet meer is. Als je zo'n ding maar gewoon regelmatig onderhoud geeft kunnen ze best lang mee. Heb ook al in dit topic gelezen met mensen met een people S met nog hogere kmstanden dus die kunnen dat prima aan. en ook de zip die ik gehad heb (met 8k weggedaan) reed nog als nieuw toen ie wegging.
Onderhoudskosten vind ik wel meevallen met scooters.
Beavbusi schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:58:
Volgens mij krijg je een waarschuwing bij de eerste keer... ze zullen niet gelijk een wokmelding/ rijbewijs afpakken doen.
Waarschuwen doen ze niet meer aan tegenwoordig .Te hard = gelijk WOK status en als dat ding 70 kan (Compleet en volslagen gestoord als ik even zeggen mag, zeker op een snor! ) Dan wordt de scooter ook direct in beslag genomen (en terecht)

[ Voor 23% gewijzigd door Metro2002 op 18-06-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 13:08
Even erbuiten gelaten of het verstandig is zo hard te rijden zonder helm. Een scooter wordt toch gebouwd om 60-70 te kunnen rijden. Welke vervolgens in Nederland worden begrensd?

En het in beslag nemen van die scooter. Is dat tijdelijk of ben je 'm daadwerkelijk kwijt?

Sowieso vind ik het hele Nederlandse systeem een beetje vreemd. De gemiddelde elektrische fiets gaat aannemelijk harder dan 25. Althans ik werd voorheen regelmatig ingehaald. Daarnaast mag de constructies netheid van een motor of een Auto ook hoger zijn als de maximale toegestane snelheid. Ik snap dus het probleem niet zo. Ik snap zelf heus wel dat het niet verstandig is (understatement) om met 60 over het fietspad te knallen waar ook andere fietsers gebruik van maken. Echter rijd ik over lange rechte stukken langs industrie waar je een enorm stuk vooruit kan kijken. Daar zie ik niet hoe ik andere mensen er mee in gevaar breng.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 13:50
Het is debiel om 60-70 km/uur te rijden zonder helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

sapphire schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:00:
[...]

Neem dan geen Vespa, tenzij je echt de looks wilt, want ze kosten meer qua verzekering door die diefstal gevoeligheid. Je betaald puur voor het 'Vespa zijn' een meerprijs en opzichte een punt waar ik me in vergist heb, ze zijn van metaal! Persoonlijk vind ik de nieuwe Piaggio Zip best mooi en motorisch gelijk aan een Vespa (zelfde bedrijf), kunststof kappen dus makkelijker en goedkoper te vervangen bij schade én geen roest!
Vespa heeft de reparaties goed geregeld en als er klachten over een dealer binnenkomen wordt daar iets mee gedaan. Daar gaan ze toch wel het verst in van alle scootermerken. Daarom is vespa ook best wel populair bij forenzen.

Vespa is wel duur maar dat soort dingen is wel weer goed geregeld. Ook bv winterbescherming , kappen , beenkleed etc., dat is bij vespa het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vespa populair bij forenzen? Ik zie heel veel scooters bij forenzen maar juist geen Vespa. En er rijden hier in de regio (vooral waar ikzelf woon) echt bijzonder veel Vespa's rond maar dat zijn zelden forenzen. Misschien kennen we gewoon andere mensen :)

Tja goed geregeld of niet je betaald echt ook voor de naam, een Piaggio Vespa kost gewoon een stuk meer dan een Piaggio Zip met dezelfde motor.
Kappen is bij mijn LX 50 juist een gedoe, hele voorstuk is één geheel en duur en veel werk om te vervangen (schijnt gelast te zijn aan een achterliggend deel las ik).

En qua winter bescherming, ja Italianen zijn gewoon niks gewend joh qua kou vandaar :+

Overigens klink ik nu heel negatief over (mijn) Vespa maar laat ik voorop stellen dat ik de meeste modellen veruit de mooiste scooters op de markt vind. Vind mijn eigen LX 50 nog steeds een beauty <3 en rijd heerlijk. Onderdelen zijn goed verkrijgbaar en de documentatie is top. En het is Italiaans :+

Word helemaal pas leuk als je de scooter-categorie-indeling van mijn familie :+

Je hebt turken-scooters, Kymco, Yamaha Aerox, Zip's, Fly's en alles wat een enig sinds sportieve look heeft. (Dit beeld komt helaas door een drugs dealend Turks ex-vriendje van een familielid :( )

Vrouwen-scooters aKa nep Vespa's. Ofwel de Mio, fiddle, new sento en alles wat retro lijkt en/of klein is.

Dan heb je nog de gewoon lelijke scooters zoals de people S, new Dink, Neos, Viva city, ect.

Dus ja het lijstje scooters werd daardoor erg kort dus kon ik net goed goed een Vespa kopen (maarja die zijn voor 16-jarige pubermeisjes met een rijke pappie, pantsers met geld teveel voor in de zomer en kakkers...) Dat beeld komt trouwens volledig uit ons eigen dorp en klopt hier aardig :+ Er rijden bizar veel splinternieuwe Vespa's met full options rond hier :|

Blijkt leuk zo'n scooters :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:15
Je generaliseert wel lekker, maar ik zal zal er nog een schepje bovenop doen want je zit er helemaal naast:
Je hebt turken-scooters, Kymco, Yamaha Aerox, Zip's, Fly's en alles wat een enig sinds sportieve look heeft.
Totale bullshit. Turken/Marokkanen rijden alleen op Vespa's. Kymco's zijn voor pizza bezorgers (en mensen die gewoon een goed ding willen voor weinig geld), aerox voor jongetjes van gescheiden ouders en zips en flys zijn gewoon prut, daar wil niemand op rijden.

[ Voor 74% gewijzigd door sig69 op 19-06-2016 02:17 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja hehe het is ook totaal niet serieus bedoeld en puur voor de omgeving hier.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Laatst online: 08:33
Zeg, stelletje paupers, hou eens op met dat generaliseren, ieder zo zijn keuze wat scooter betreft, ik denk niet dat huidkleur of ouders daar wat aan doen

Voor jullie beeld, Aerox, blank en ouders gewoon bij elkaar :')
Tricto schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:59:
Maar hoorde laatst iemand ook iets zeggen over het eventueel kwijt raken van een rijbewijs. Weet iemand van jullie hier toevallig meer over?
Je speelt zeker weten met een wok melding en ook met je rijbewijs, je gaat 70+ terwijl je maar 25 km/u mag, daarnaast ben je bij een scooter sneller je rijbewijs kwijt, ik meen bij 30km/u te snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Hier in de omgeving is de forens massaal overgestapt naar de e-bike. Eerst reden er alleen maar bejaarden op maar vorig jaar reed ineens iedereen met een e-bike. De scooter is bijna aan het uitsterven.

Gisteravond eens even gekeken naar elektrische scooters en die beginnen ook interessant te worden. Daar zijn de ontwikkelingen laatste jaren ook hard gegaan, Betere accu's en de actieradius komt ook al tegen of over de 100 kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
digifun schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:30:
Maar denk bij dit soort bedragen ook eens aan een vespa, een merk wat wel duur maar wat wel alles goed geregeld heeft.
Ik denk dat een vespa voor serieus woon- werkverkeer een afrader is. Ik heb zo rond het jaar 2000 een tijdje een Vespa ET2 gehad voor stadsritjes. Werkelijk nog nooit zo'n slechte scooter gehad. De kwaliteit was, althans toen, bijzonder slecht. Verder is de Neos onderhouden bij Motoport: duur maar goed. Dat is denk ik de reden dat ik zonder een enkele storing 40.000 km heb afgelegd. De combinatie van een prima scooter en goed onderhoud. Men krijgt onvermijdelijk de noodzakelijke vervanging van slijtageonderdelen en dat is best duur. Dat komt mede omdat een scooter een soort black box is waar je alles dient te demonteren om ergens bij te kunnen. Wat dat betreft is het brommer model beter maar daar is alles weer onbeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
digifun schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:26:
Betere accu's en de actieradius komt ook al tegen of over de 100 kilometer.
In theorie althans. Als je niet meer dan 45 kilo weegt en met altijd wind mee. De praktijk valt vooralsnog bitter tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart2005 op 19-06-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

YouTube: GROTE BEURT ONDERHOUD l VOL GAS MET JOEY

Dit laat zien waaruit een goede grote beurt moet bestaan, alles wat er minder wordt gedaan is prutswerk, afkeur. De kilometers die hij erbij geeft zijn wel discutabel jaarlijks of 2 jaarlijks is ook prima , vooral als jezelf alles een beetje bij houdt en voorzichtig bent. Waar je dus nu bij 40.000 kilometer tegen oploopt is dat alle slijtageonderdelen moeten worden vervangen en wat dus gewoon achterstallig onderhoud door motoport is. In principe kosten die onderdelen maar een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
sapphire schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:15:
Ben je helemaal de pineut als je je pakken met begrenzer :X

Had een collega van me, Piaggio kun je het pinnetje eruit halen na het starten en dan begrenst hij pas weet als je uit en aan zet.
Hij werd op de rollerbank gezet en reed ietsjes te had en mooi dat ze gingen zoeken naar het poortjes voor het plugje.
Gelukkig had hij bij uitzondering het plugje in z'n zak gedaan ipv in zijn buddy laten liggen. Hij heeft moeten lullen als Brugman voor ze hem geloofden dat hij niet wist wat het was :+
Geluksvogel, mooi dat ze dus aan profilering doen want hij werd op z'n zwarte zip regelmatig zomaar aangehouden, ik op m'n Kymco ook zeker eens per twee weken.
Beide een andere scooter en beide sindsdien nooit meer aangehouden :+
Gewoon staande gehouden zonder op rollerbank te moeten? Wat wouden ze dan? vind altijd zo onzin als ze je zomaar even "aanhouden" mij overigens nog niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hier in de omgeving is de forens massaal overgestapt naar de e-bike. Eerst reden er alleen maar bejaarden op maar vorig jaar reed ineens iedereen met een e-bike. De scooter is bijna aan het uitsterven.

Gisteravond eens even gekeken naar elektrische scooters en die beginnen ook interessant te worden. Daar zijn de ontwikkelingen laatste jaren ook hard gegaan, Betere accu's en de actieradius komt ook al tegen of over de 100 kilometer.
Mijn volgende model wordt absoluut elektrisch, tenzij die onmogelijk 50-55 kunnen rijden (want moet meekunnen met het verkeer in de binnenstad). Ik ben erg benieuwd waar je op uitkomt mocht je elektrisch gaan scooteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Heb ik destijds ook naar gekeken, maar ik durf er toch niet aan te beginnen
De merken die elektrische scooters maken, zijn verder totaal onbekend en je kan van de meeste scooters maar weinig info vinden online

Daarnaast is de nieuwprijs gewoon absurd, ze kosten al snel 3500-4000 euro, en voor dat geld kan je ook een 4 takt scooter kopen en een hoop peut verbranden
En ook de accu's hebben niet het eeuwige leven, ik gok dat je met een 4 takt meer kilometers kan maken

Wel weer een mooi voorbeeld dat Nederland alleen maar 'Eco' wil worden vanwege de verkopen van fancy auto's, scooters en fietsen, zo'n scooter kost bijvoorbeeld in Amerika zo'n 1999 dollar
Het draait alleen maar om geld, dat milieu boeit ze niet zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianGTI schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:24:
[...]

Heb ik destijds ook naar gekeken, maar ik durf er toch niet aan te beginnen
De merken die elektrische scooters maken, zijn verder totaal onbekend en je kan van de meeste scooters maar weinig info vinden online

Daarnaast is de nieuwprijs gewoon absurd, ze kosten al snel 3500-4000 euro, en voor dat geld kan je ook een 4 takt scooter kopen en een hoop peut verbranden
En ook de accu's hebben niet het eeuwige leven, ik gok dat je met een 4 takt meer kilometers kan maken

Wel weer een mooi voorbeeld dat Nederland alleen maar 'Eco' wil worden vanwege de verkopen van fancy auto's, scooters en fietsen, zo'n scooter kost bijvoorbeeld in Amerika zo'n 1999 dollar
Het draait alleen maar om geld, dat milieu boeit ze niet zoveel
Eco? Met stroom opgewekt in kolencentrales? 8)7 Een normale scooter is dan toch echt milieuvriendelijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:55:
[...]

Eco? Met stroom opgewekt in kolencentrales? 8)7 Een normale scooter is dan toch echt milieuvriendelijker. ;)
Behoorlijke drogreden.

Groene stroomopwekking kun je stimuleren door zelf "groene stroom" af te nemen. Dat betekent uiteraard niet dat "jouw" stroom uit windmolens komt, maar is wel een stimulans richting energieleveranciers om meer in groen te investeren.

Een kolencentrale of een raffinaderij, allebei geen lieve jongetjes qua uitstoot, maar je kunt bewust kiezen om de raffinaderij achterwege te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Vergeleken met een paar jaar geleden is de ontwikkeling van e-scooters hard gegaan. Ze zijn al heel ver gekomen.

YouTube: Nimoto scoort het beste in de ANWB Kampioen actieradiusproef!

De prijzen zijn inderdaad absurd maar die kunnen best wel gaan zakken. Je ziet die nu al richting 1500 - 2000 euro gaan en daar wordt het interessant http://www.elektrischescooterwinkel.nl/grixx-classic.html .

Voor het stadsverkeer zijn ze nu al voldoende , vooral als je met millieuzones zit want ze mogen overal komen waar je met de fiets ook mag komen. Woon-werk schiet nog te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
digifun schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:01:
Vergeleken met een paar jaar geleden is de ontwikkeling van e-scooters hard gegaan. Ze zijn al heel ver gekomen.

De prijzen zijn inderdaad absurd maar die kunnen best wel gaan zakken. Je ziet die nu al richting 1500 - 2000 euro gaan en daar wordt het interessant http://www.elektrischescooterwinkel.nl/grixx-classic.html .
Moet je er natuurlijk wel écht nieuwe bij pakken, dit zijn demo modellen met maar 3 maanden garantie erop
Als ik op die site kijk lijkt het alsof ze alleen nog maar demo modellen hebben staan, betekent dat het bedrijf dan op de rand van faillissement balanceert?

Ik durf de elektrische scooter nog niet aan, onbekende merken, weinig dealers, standaard snelheid die niet aan te passen is, geen vertrouwen in de accu's, en gewoon veel te duur voor wat je krijgt (200% winst ofzo)

Blijf nog wel even door pruttelen met de oude vertrouwde 2 takt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Zie zelf een elektrische ook niet zitten. Heb zelf een fijne 2 takt, rijd heerlijk, zelf nog makkelijk aan te sleutelen. En ik heb een radius van zo'n 200 tot 240km :) kan overal tanken, en dan ben ik met een minuutje of 5 weer klaar voor de volgende 200km... Probeer dat maar eens met een elektrische scooter.

En Fabian... Hoe rijd je aerox nu? Ben wel benieuwd haha

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pathogen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:20:
[...]

Behoorlijke drogreden.

Groene stroomopwekking kun je stimuleren door zelf "groene stroom" af te nemen. Dat betekent uiteraard niet dat "jouw" stroom uit windmolens komt, maar is wel een stimulans richting energieleveranciers om meer in groen te investeren.

Een kolencentrale of een raffinaderij, allebei geen lieve jongetjes qua uitstoot, maar je kunt bewust kiezen om de raffinaderij achterwege te laten.
Haha, een stimulans voor leveranciers. _O- Die denken maar aan 1 ding en dat is winst. Overigens als je groene stroom afneemt zijn ze verplicht dit groen te leveren. Doe het dan zoals ik, leg zonnepanelen op je dak.

Zolang NL maar 8% duurzaam opwekt zijn al die elektrische fietsen/scooters/auto's een wassen neus. :Y Geen drogreden dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:35:

En Fabian... Hoe rijd je aerox nu? Ben wel benieuwd haha
Wel prima eigenlijk, tot aan de 45 km/u is het met rustig rijden een beetje gesputter en geen constant toerental, maar daarboven loopt hij wel prima
Geen idee of het aan de afstelling ligt, of omdat er gewoon een grote sproeier inzit, want met optrekken heb ik nergens last van :P

Ben nog wel een mooi weer rijder, dus gisteren mooi thuis gelaten, maar vandaag wel met de scooter naar het werk
Over een maand gaan ze beginnen op de route naar m'n werk, daarvoor heb ik de scooter ook gekocht (duurt tot December), wat ik er daarna mee doe weet ik nog niet :+

Is m'n eerste 2 takt scooter, hiervoor alleen maar 4 takt gehad, en moet zeggen, toch heeft dat 2 takt wel karakter, dat gepruttel en gesputter

Snelheid is natuurlijk wel te hoog, maar ik hoop dat wanneer ik me redelijk aan de regels houdt, dat ze me niet zo snel staande zullen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:37:
[...]

Haha, een stimulans voor leveranciers. _O- Die denken maar aan 1 ding en dat is winst. Overigens als je groene stroom afneemt zijn ze verplicht dit groen te leveren. Doe het dan zoals ik, leg zonnepanelen op je dak.

Zolang NL maar 8% duurzaam opwekt zijn al die elektrische fietsen/scooters/auto's een wassen neus. :Y Geen drogreden dus.
Dus spreek je jezelf al tegen. Door groen af te nemen verplicht je de leverancier groen te leveren.
Niks mis met zelf opwekken overigens (wil ik ook gaan doen), maar als je groene stroom koopt is het onzin om te stellen dat het uit een kolencentrale komt.

Dan is een scooter op fossiele brandstof dus gewoon vervuilender dan een scooter op stroom, zolang je milieuvriendelijk opgewekte stroom gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:52:
[...]

Wel prima eigenlijk, tot aan de 45 km/u is het met rustig rijden een beetje gesputter en geen constant toerental, maar daarboven loopt hij wel prima
Geen idee of het aan de afstelling ligt, of omdat er gewoon een grote sproeier inzit, want met optrekken heb ik nergens last van :P

Ben nog wel een mooi weer rijder, dus gisteren mooi thuis gelaten, maar vandaag wel met de scooter naar het werk
Over een maand gaan ze beginnen op de route naar m'n werk, daarvoor heb ik de scooter ook gekocht (duurt tot December), wat ik er daarna mee doe weet ik nog niet :+

Is m'n eerste 2 takt scooter, hiervoor alleen maar 4 takt gehad, en moet zeggen, toch heeft dat 2 takt wel karakter, dat gepruttel en gesputter

Snelheid is natuurlijk wel te hoog, maar ik hoop dat wanneer ik me redelijk aan de regels houdt, dat ze me niet zo snel staande zullen houden
Heb ik ook tussen de 20 en de 45 gaat die wat minder goed. Maar nu is de mijne ook op alles begrenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Maar nu is de mijne ook op alles begrenst.
En die van mij juist onbegrenst, toen die begrenst was had hij er geen last van, maar toen liep hij volgens mij ook iets te arm, trok voor geen meter op

Verbruik is wel een beetje gezakt, van 1:28 naar 1:22 nu die wat harder loopt (zelfde rijstijl) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Scooter is weggebracht naar monteur, die er een 72cc onder zet voor me.
Krijg zojuist bericht van de monteur dat de brug, waar de nokkenas in ligt, gescheurd is.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ACr8-kLsVYY/V2kVC4E5uCI/AAAAAAAABZc/CDN0Yc8HnS0JaChxU1lbOzoVKa9gGrjagCCo/s912/brug1.jpg

en ook de originele cilinder was al behoorlijk versleten :(
dit is na slechts 250km rijden met de originele motor...op een hagelnieuwe (cheap chinees) scooter.

Ik was altijd van mening dat goedkoop niet altijd duurkoop is, maar begin die mening inmiddels bij te stellen.. 8)7 :)

dus gelijk maar een nieuwe brug/snelle nokkenas besteld bij 'm. :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Ik pak er even een quote van mezelf bij
FabianGTI schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:55:
[...]

Hoort bij die chinezen, denk je dat die dingen tot in de puntjes zijn uitgewerkt?
Oftewel, blijft bagger
Stond destijds een mooie test van die Chinese meuk, bizar dat het frame binnen de kortste keren was doorgerot, en dat bijna alle kappen al kapot waren, helaas niet meer te vinden omdat dat forum (scooterfreaks) vrijwel offline is

Ga je trouwens 72cc op een snor zetten? Is dat niet een beetje onnodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:00:
[...]

En die van mij juist onbegrenst, toen die begrenst was had hij er geen last van, maar toen liep hij volgens mij ook iets te arm, trok voor geen meter op

Verbruik is wel een beetje gezakt, van 1:28 naar 1:22 nu die wat harder loopt (zelfde rijstijl) :P
1 op 22... Hier 1 op 33 ongeveer. Met een 7,5 liter tank haha.

Binnenkort komt er bij mij een originele uitlaat onder, dan kunnen de vario ringen weer wat dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

FabianGTI schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:38:
Ik pak er even een quote van mezelf bij

[...]

Oftewel, blijft bagger
Stond destijds een mooie test van die Chinese meuk, bizar dat het frame binnen de kortste keren was doorgerot, en dat bijna alle kappen al kapot waren, helaas niet meer te vinden omdat dat forum (scooterfreaks) vrijwel offline is

Ga je trouwens 72cc op een snor zetten? Is dat niet een beetje onnodig?
Komt vast omdat ik die hele jeugd/brommer periode overgeslagen heb, en gelijk voor m'n autorijbewijs gegaan ben, dat ik 't nu op m'n 34ste inhaal.. :9

Ik vind het oprecht leuk om af en toe op de vele landweggetjes hier in nowhere-land drenthe, een stukje te scheuren.. het is een snor kenteken, maar zet dan uiteraard wel een helm op ( ook geen garantie ).

We zijn het beide eens dat het een debiele snelheid zal zijn voor een snor-kenteken.
Niet voor de constructie, die zelfde scooters rijden elders ook gewoon ~70.

Verschil is dat ik alleen mezelf in gevaar breng ergens ver van de bewoonde wereld, en niet in amsterdam met 65 over een fietspad knal al toeterend..

Onnodig? volmondig ja! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
mvz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:54:
[...]

Komt vast omdat ik die hele jeugd/brommer periode overgeslagen heb, en gelijk voor m'n autorijbewijs gegaan ben, dat ik 't nu op m'n 34ste inhaal.. :9

Ik vind het oprecht leuk om af en toe op de vele landweggetjes hier in nowhere-land drenthe, een stukje te scheuren.. het is een snor kenteken, maar zet dan uiteraard wel een helm op ( ook geen garantie ).

We zijn het beide eens dat het een debiele snelheid zal zijn voor een snor-kenteken.
Niet voor de constructie, die zelfde scooters rijden elders ook gewoon ~70.

Verschil is dat ik alleen mezelf in gevaar breng ergens ver van de bewoonde wereld, en niet in amsterdam met 65 over een fietspad knal al toeterend..

Onnodig? volmondig ja! :)
Lekker belangrijk wat andere vinden... vroeger ook snor brommers gehad die loei hard liepen.... tomos snor ( brom blok + 70cc, custom voortandwiel ) damn,.... knalde 70cc beta ark eruit ( met sito plus uitlaat dat wel ) maar 85 echte kilometers haalde hij sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:42:
[...]

1 op 22... Hier 1 op 33 ongeveer. Met een 7,5 liter tank haha.
Damn, en we hebben nagenoeg hetzelfde blok, alleen is de jouwe AC en de mijne LC }:|
1:33 zou ik echt nooit redden, die 1:28 was al lastig toen de vario nog begrenst was

Naja, heb me erbij neergelegd, voor het zuinige moet ik toch een 4takt kopen, en die zijn me toch net wat te duur

Mijn scooter heeft een 6 liter tankje }:| , ik rij er woon/werk 45 km per dag mee, dus naar 2 dagen kan ik alweer tanken uit voorzorg, die benzine meters zijn zo betrouwbaar als de regering :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:00:
[...]

Damn, en we hebben nagenoeg hetzelfde blok, alleen is de jouwe AC en de mijne LC }:|
1:33 zou ik echt nooit redden, die 1:28 was al lastig toen de vario nog begrenst was

Naja, heb me erbij neergelegd, voor het zuinige moet ik toch een 4takt kopen, en die zijn me toch net wat te duur

Mijn scooter heeft een 6 liter tankje }:| , ik rij er woon/werk 45 km per dag mee, dus naar 2 dagen kan ik alweer tanken uit voorzorg, die benzine meters zijn zo betrouwbaar als de regering :')
Klopt. Beide minarelli horizontaal. Mijn spul was nog ontgrenst met die 1 op 33... Nu niet meer naar gekeken.

Moet zeggen, we hebben hier 2 4 takt scooters, een sym mio en een sym orbit 2, alleen rijden ze niet zuiniger dan mijn 2 takt haha. En ze hebben maar een 4 liter tank volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Marsjee schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:59:
[...]

Lekker belangrijk wat andere vinden... vroeger ook snor brommers gehad die loei hard liepen.... tomos snor ( brom blok + 70cc, custom voortandwiel ) damn,.... knalde 70cc beta ark eruit ( met sito plus uitlaat dat wel ) maar 85 echte kilometers haalde hij sowieso.
Ja. Totdat je op dat rustige landweggetje een keer niet oplet en een klein meisje aanrijdt met 70km/h.

Of je knalt bovenop een tractor, en diegene moet de rest van zijn leven omgaan met het feit dat jij jezelf kapot hebt gereden. En dan heb ik het nog niet eens over je familie en vrienden...

Het gaat er niet alleen om wat de gevolgen voor jou kunnen zijn hè, er zijn meer mensen in de wereld. Daarom zijn er ook zulke dingen als verkeersregels: dan weet je een beetje wat je van elkaar kunt verwachten.
Wat mij betreft gaat het weer gewoon over legale scooter- en brommerpraktijken hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pathogen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Ja. Totdat je op dat rustige landweggetje een keer niet oplet en een klein meisje aanrijdt met 70km/h.

Of je knalt bovenop een tractor, en diegene moet de rest van zijn leven omgaan met het feit dat jij jezelf kapot hebt gereden. En dan heb ik het nog niet eens over je familie en vrienden...

Het gaat er niet alleen om wat de gevolgen voor jou kunnen zijn hè, er zijn meer mensen in de wereld. Daarom zijn er ook zulke dingen als verkeersregels: dan weet je een beetje wat je van elkaar kunt verwachten.
Wat mij betreft gaat het weer gewoon over legale scooter- en brommerpraktijken hier.
En wat hier iedere keer wordt vergeten. Je bent NIET verzekerd ondanks dat je netjes premie hebt betaald!

NB: ik was toen ik 16 was ook zo onnadenkend. Met de jaren komt de wijsheid (bij sommige dan .....).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2016 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Was mijn laatste bijdrage hier. Ik ben na afwegen toch maar tot de conclusie gekomen dat er toch een tweede auto gaat komen. Praktisch gezien onze situatie, duurder, maar handiger. Zeker nu ze hier in ons centrum scooters ook nog eens gaan weren. Dan maar op de fiets als het lekker weer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
[...]

Ik zeg niet dat het verstandig is, maar als ik het ZOU willen, doe ik het toch. ongeacht wat jullie zeggen.
En of je nu iemand met 50 of 70 aanrijdt, de gevolgen zullen in beiden gevallen ernstig zijn. Jou auto kan ook sowieso 130, rij daar is iemand mee aan dan... Toch precies het zelfde? Wie zegt dat ik op mijn opgevoerde scooter top snelheid ga rijden overal?
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:21:
[...]

En wat hier iedere keer wordt vergeten. Je bent NIET verzekerd ondanks dat je netjes premie hebt betaald!

NB: ik was toen ik 16 was ook zo onnadenkend. Met de jaren komt de wijsheid (bij sommige dan .....).
Officieel niet idd, zelf nooit problemen mee gehad. ( meerdere keren uitgekeerd gekregen terwijl er 70cc onder lag ) ;) Ik wordt altijd gewoon zo moe van iedereen die hier doet alsof ze zich zo super braaf gedragen en aan de regeltjes houden. Want ja, jullie zijn natuurlijk super braaf, rijden nooit te hard ( auto o.i.d ).. Top !!!! _/-\o_

Edit": Trouwens, jullie scooter/brommer moet nu wel 25 of 45 rijden MAXIMAAL, want anders reageer je terwijl je NET zo fout bent. Opgevoerd -> niet verzekerd, nu jullie weer :+

[ Voor 4% gewijzigd door Marsjee op 21-06-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marsjee schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:27:
[...]

Ik zeg niet dat het verstandig is, maar als ik het ZOU willen, doe ik het toch. ongeacht wat jullie zeggen.
En of je nu iemand met 50 of 70 aanrijdt, de gevolgen zullen in beiden gevallen ernstig zijn. Jou auto kan ook sowieso 130, rij daar is iemand mee aan dan... Toch precies het zelfde? Wie zegt dat ik op mijn opgevoerde scooter top snelheid ga rijden overal?

[...]

Officieel niet idd, zelf nooit problemen mee gehad. ( meerdere keren uitgekeerd gekregen terwijl er 70cc onder lag ) ;) Ik wordt altijd gewoon zo moe van iedereen die hier doet alsof ze zich zo super braaf gedragen en aan de regeltjes houden. Want ja, jullie zijn natuurlijk super braaf, rijden nooit te hard ( auto o.i.d ).. Top !!!! _/-\o_
Niet hetzelfde want die mag volgens de wet 130 en klopt ik ben braaf. Rijd 30 jaar auto en heb nog nooit 1 boete gehad voor te hard rijden met 50000 km/jaar en 1 keer een parkeerbon.

Je gaat je gang maar ....... (zoals gezegd, sommige worden nooit wijs ;) ).

Edit: en nog nooit schade. Kan je een voorbeeld aan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:32:
[...]

Niet hetzelfde want die mag volgens de wet 130 en klopt ik ben braaf. Rijd 30 jaar auto en heb nog nooit 1 boete gehad voor te hard rijden met 50000 km/jaar en 1 keer een parkeerbon.

Je gaat je gang maar ....... (zoals gezegd, sommige worden nooit wijs ;) ).

Edit: en nog nooit schade. Kan je een voorbeeld aan nemen.
Haha, geen boete wilt niet zeggen dat je nooit te hard rijd.. Maargoed, hang lekker het heiligenboontje uit !
Wel knap dat jij wat over mijn wijsheid kan zeggen trouwens !

**** mijn verhaal over mijn brommer ging over +- 10 jaar geleden **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

[...]

Of ik nou met mijn auto op het landweggetje rijd, of op de scooter..
Als er op dat moment een klein meisje uit het riet de weg oversteekt is die sowieso de sjaak..
Zo kan je je tegen alles gaan indekken, en op de snelweg 30 gaan rijden omdat er mogelijk een hert over kan steken..

Ik denk ook dat je na tientallen jaren autorijden en de nodige ervaring (60+K per jaar) heel anders op een scooter zit, en uitkijkt, dan iemand van 16 die onbezonnen voor het eerst op een scoot stapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
mvz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:38:
[...]

Of ik nou met mijn auto op het landweggetje rijd, of op de scooter..
Als er op dat moment een klein meisje uit het riet de weg oversteekt is die sowieso de sjaak..
Zo kan je je tegen alles gaan indekken, en op de snelweg 30 gaan rijden omdat er mogelijk een hert over kan steken..

Ik denk ook dat je na tientallen jaren autorijden en de nodige ervaring (60+K per jaar) heel anders op een scooter zit, en uitkijkt, dan iemand van 16 die onbezonnen voor het eerst op een scoot stapt.
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:49:
[...]

Als ministers zouden weten hoe men goede wetten zou maken zouden al die snorders gewoon een helm moeten dragen. Ik betaal nu voor al het letsel zonder die helmen. ;)

Wbt snelheid moet ik wel lachen hier op het forum. Toen ik 16 was liep mijn MT5 90 km/h en stonden ze zeker 3x per week hier te posten op willekeurige plekken met een rollerbank. Tegenwoordig zie ik dat hier nooit meer. Als je dat ding opvoert hoort dat bij het spelletje anders gewoon alles origineel houden. Simpel.

NB: met een opgevoerde brommer ben je formeel ook niet verzekerd.
Ach, meneer loopt hier een beetje popie jopie te doen, ik las net dat hij vroeger 90km/h ging op zijn honda MT5 dus tja...... Reed je zeker ook met een andere cilinder inhoud? 70cc ??? Dan reed je nog zonder rijbewijs ook.. want dan heb je technisch gezien een motor ipv brommer.

[ Voor 37% gewijzigd door Marsjee op 21-06-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
De hele Honda MT50, MB50 en de MTX en MBX en dan ook de NSR50 waren hele leuke bakkies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marsjee schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:40:
[...]

[...]

Ach, meneer loopt hier een beetje popie jopie te doen, ik las net dat hij vroeger 90km/h ging op zijn honda MT5 dus tja...... Reed je zeker ook met een andere cilinder inhoud? 70cc ??? Dan reed je nog zonder rijbewijs ook.. want dan heb je technisch gezien een motor ipv brommer.
Klopt. Ik schreef toch ook dat ik vroeger toen ik 16 onnadenkend was.....Ik steek mijn hand echt wel in eigen boezem.

LEZEN is een kunst! Succes verder jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Lampuhkap schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:43:
De hele Honda MT50, MB50 en de MTX en MBX en dan ook de NSR50 waren hele leuke bakkies :D
Die wou ik vroeger ook, als 16 jarig menneke met bloempotkapsel en veel te grote jas.. :(
Verkopertje had een MT5 met 100cc, en een 50cc damesbrommer.
Maar m'n vader vond het niet verantwoord en gaf me een rode Tomos damesbrommer voor FL 400,- waar de bougie tijdens de maiden voyage uitknalde, omdat die er scheef inzat. :( einde brommer avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Ja, en wat stond er bij mij dan ? ** VROEGER ** Lezen blijft lastig !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Pathogen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:42:
[...]

Dus spreek je jezelf al tegen. Door groen af te nemen verplicht je de leverancier groen te leveren.
Niks mis met zelf opwekken overigens (wil ik ook gaan doen), maar als je groene stroom koopt is het onzin om te stellen dat het uit een kolencentrale komt.

Dan is een scooter op fossiele brandstof dus gewoon vervuilender dan een scooter op stroom, zolang je milieuvriendelijk opgewekte stroom gebruikt.
In het gebruik wel ja. Of dat ook nog zo is als je de productie meeneemt, is een ander verhaal volgens mij. Wat voor troep er allemaal vrijkomt bij het maken van die accu's en het delven van de metalen ervoor, niet te zuinig :X Het is volgens mij puur een verplaatsing van het probleem.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:10:
[...]

Moet zeggen, we hebben hier 2 4 takt scooters, een sym mio en een sym orbit 2, alleen rijden ze niet zuiniger dan mijn 2 takt haha. En ze hebben maar een 4 liter tank volgens mij.
Ik ken het, ik heb zelf een Sym Symphony SR gehad, ook met een 4 liter tank, dus moest alsnog vaak tanken

Die reed wel de eerste 400 km gewoon 1 op 35, vervolgens total loss gereden tegen een auto, scooter was net een week oud :')
Moet wel zeggen dat het heerlijke 4 takt blokken zijn, trekken een stuk vlotter op dan een Kymco

Toch zijn de SYM Jet 4 en de nieuwe SYM Crox ook leuke modellen, en inmiddels 5,2 liter tank :P
Of de SYM X-Pro, 9 liter tank!
Zijn tenminste ook nog een beetje betaalbaar, bij sommige merken zijn ze een beetje doorgeschoten met de prijs, Aerox 4 takt is bijvoorbeeld 2900 euro 8)7
Al is de Aerox 4 takt bijvoorbeeld weer injectie, ben wel benieuwd hoe dat rijdt

Blijf nog wel even toeren op m'n rookbom, dat wit moet wel vaak schoongemaakt worden trouwens :+
Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/E3A9E176-D1B7-45EE-8943-3E77549CF7CC_zpsul9j49es.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
FabianGTI schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:48:
[...]

Ik ken het, ik heb zelf een Sym Symphony SR gehad, ook met een 4 liter tank, dus moest alsnog vaak tanken

Die reed wel de eerste 400 km gewoon 1 op 35, vervolgens total loss gereden tegen een auto, scooter was net een week oud :')
Moet wel zeggen dat het heerlijke 4 takt blokken zijn, trekken een stuk vlotter op dan een Kymco

Toch zijn de SYM Jet 4 en de nieuwe SYM Crox ook leuke modellen, en inmiddels 5,2 liter tank :P
Of de SYM X-Pro, 9 liter tank!
Zijn tenminste ook nog een beetje betaalbaar, bij sommige merken zijn ze een beetje doorgeschoten met de prijs, Aerox 4 takt is bijvoorbeeld 2900 euro 8)7
Al is de Aerox 4 takt bijvoorbeeld weer injectie, ben wel benieuwd hoe dat rijdt

Blijf nog wel even toeren op m'n rookbom, dat wit moet wel vaak schoongemaakt worden trouwens :+
[afbeelding]
Net dingetje :9 hoe hard rijd ie? ben beetje in een dilema... heb mijn zwaar opgevoerde kymco DJ teruggevoerd, want liep te hard voor deze tijd ( vroeger kon het nog wel, nu strengere regels ) Nu is hij dus helemaal standaard ( wel ontgrenst bij vario en cilinder ) maar hij rijd nog steeds 75 en beetje pech 80....

Nu weet ik dat vroeger de rollerbanken al best afwijkte, en ja dat was ook al die digitale... want mijn honda SFX die ook ontgrenst was alleen reed sowieso 70 echte kilometertjes per uur, maar op de rollerbank kwam ik er zonder boete vanaf altijd. :P Ben benieuwd of dat nu nog zo is, gezien het nu iets strenger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Marsjee schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:58:
[...]

Net dingetje :9 hoe hard rijd ie?
Thnx! :)

Rond de 75 km/u op de teller
Enkel varioring en prop eruit gehaald, en iets grotere sproeier erin gezet (originele afstelling dus eigenlijk)

Was wel goed zoeken naar een niet afgetrapte en originele Aerox, uiteindelijk is het deze geworden dus, ik vind het zelf een tijdloos model

Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/CC2B327A-87B7-4CC7-BF0F-4EF693C72F1B_zpsplgbnwlk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Inderdaad een mooi ding, maar iedere scooter met lichte kappen kun je vaak schoonmaken. De mijne is zilver, vorige week helemaal schoongemaakt, en kan nu weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Donker ook hoor ;)

Mijn donker blauwe kan als ik het netjes wil houden ook elke paar dagen door alle stof in de lucht :(
Ach houd je bezig, af en toe lak in de wax :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

FabianGTI schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:19:
[...]

Thnx! :)

Rond de 75 km/u op de teller
Enkel varioring en prop eruit gehaald, en iets grotere sproeier erin gezet (originele afstelling dus eigenlijk)

Was wel goed zoeken naar een niet afgetrapte en originele Aerox, uiteindelijk is het deze geworden dus, ik vind het zelf een tijdloos model

[afbeelding]
Is 75Km/h niet een beetje onnodig op een bromscooter die 45 mag? je bent niet verzekerd in zo'n geval.
:*) :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

Dat is niet een kwestie van de wetenschappelijke ontwikkeling, maar vooral van de commercie.
Die gelooft simpelweg niet dat er gekken zijn die dagelijks 100km rijden, voor een retourtje kantoor. Laat staan dat er mensen zijn die met het ding op vakantie willen, en in het weekend een tochtje van 200km met de tourclub doen. Ik ben zo'n gek ;).
En ik heb in China comfortabel rijdende bankstellen gezien die een range van 300km halen, en waar ze al zo lang mee rondrijden dat de eerste exemplaren met een ton op de teller al rondrijden, dus ze bestaan al in grote getalen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
mvz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Is 75Km/h niet een beetje onnodig op een bromscooter die 45 mag? je bent niet verzekerd in zo'n geval.
:*) :9 >:)
Klopt, was ook een foutje van de monteur, had aangegeven dat de scooter zo'n 65 op de teller mocht rijden, kennelijk toch iets teveel verwijderd
Verzekering is bangmakerij, zolang je maar niet aan andere uitlaten en dat soort opvallende dingen begint is er niets aan de hand

Groot verschil is dat de bromscooter ook op de rijbaan moet, en jah, dan is 45 gewoon gevaarlijk
Die snor brommers die binnen de bebouwde kom met 50 over het fietspad rijden zijn helemaal gevaarlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 13:16
Hallo allemaal,
Ik heb zojuist een Sym Orbit 2 snorscooter gekocht. Deze loopt op dit moment ongeveer 45 kilometer per uur. Vanwege de veiligheid, boete en mogelijke WOK-status, wil ik de scooter terug voeren naar de originele snelheid. (ongeveer 30 km/h).
Ik vermoed dat er een snelle CDI in zit, maar dit weet ik niet zeker. Kan ik gewoon een originele CDI kopen en deze zelf aansluiten, of is er nog meer afstelling aan andere onderdelen (zoals rolletjes) vereist?

Het is mijn eerste scooter dus ik heb er nog niet zo veel verstand van. De scooter rijd overigens heerlijk en trekt erg vlot op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

Christiano007

Ich bin der champion

Grotere vario ring erin doen

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Koen050 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:21:
Hallo allemaal,
Ik heb zojuist een Sym Orbit 2 snorscooter gekocht. Deze loopt op dit moment ongeveer 45 kilometer per uur. Vanwege de veiligheid, boete en mogelijke WOK-status, wil ik de scooter terug voeren naar de originele snelheid. (ongeveer 30 km/h).
Ik vermoed dat er een snelle CDI in zit, maar dit weet ik niet zeker. Kan ik gewoon een originele CDI kopen en deze zelf aansluiten, of is er nog meer afstelling aan andere onderdelen (zoals rolletjes) vereist?

Het is mijn eerste scooter dus ik heb er nog niet zo veel verstand van. De scooter rijd overigens heerlijk en trekt erg vlot op.
Kan grotere varioring in doen.
Normaal is er gewoon een kabel losgetrokken, als je die weer op de cdi aansluit loopt die 24.
Zo niet dan andere cdi halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 13:16
Bedankt voor de reacties. Ik heb even gekeken, en ik ben er vrij zeker van dat de vorige eigenaar een snelle CDI gemonteerd heeft. Als ik een originele CDI aanschaf en deze plaats, moet ik dan ook de rolletjes vervangen? Of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Merk je snel genoeg, maar doorgaans hoef je de rolletjes niet aan te passen

Vorige eigenaar had wel een bijzondere manier van 'opvoeren', doorgaans begin je namelijk met de varioring te verwijderen voordat je een andere CDI erin doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Vandaag een fiddler 2 met kapotte krukaslagers gekocht. Nieuw blok eronder zetten en ik heb een mooi en goedkoop scootertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
digifun schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 00:11:
Vandaag een fiddler 2 met kapotte krukaslagers gekocht. Nieuw blok eronder zetten en ik heb een mooi en goedkoop scootertje.
Zolang je daar zelf in gelooft doen wij dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Van mijn andere scooter heb ik een paar maand geleden ook het blok gewisseld. Daarom was ik marktplaats al in de gaten aan het houden want ik wou nu wel eens een 4-takt proberen. Ken nu ook de goede adressen en dat scheelt ook.

Zelf vind ik het een stuk makkelijker sleutelen dan de puchjes en kreidlers die wij vroeger hadden. Ik was totaal niet tevreden met het dealeronderhoud dus ben ik het zelf maar gaan doen en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Hey guys,

mijn yamaha tzr 50 stond al een tijdje leeg in mn achtertuin dus vandaag bij het tankstation 2 liter euro 95 getankt, wilde die niet starten. Accu zit vrijwel vol dus ik denk dat die verzopen is? Niet veel verstand van maar de benzinekraan stond perongeluk wel op ON bij zowel het vullen als bij het stilstaan. Is het beste wat ik nu kan doen de bougie eruit halen en laten drogen? Hij is ook opeens aan het lekken (druppel om de zoveel tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
BSOD baby schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:53:
Hey guys,

mijn yamaha tzr 50 stond al een tijdje leeg in mn achtertuin dus vandaag bij het tankstation 2 liter euro 95 getankt, wilde die niet starten. Accu zit vrijwel vol dus ik denk dat die verzopen is? Niet veel verstand van maar de benzinekraan stond perongeluk wel op ON bij zowel het vullen als bij het stilstaan. Is het beste wat ik nu kan doen de bougie eruit halen en laten drogen? Hij is ook opeens aan het lekken (druppel om de zoveel tijd).
Sproeier in je carburateur toevallig niet verstopt? ff losdraaien en met een compressor of busje lucht uitblazen. En tevens ook even ( als je er 1 tussen hebt) de benzinefilter schoonmaken/vervangen. En uiteraard nieuwe Bougie, dan heb je het meeste wel gehad waar 't aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
MrMilco schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:28:
[...]

Sproeier in je carburateur toevallig niet verstopt? ff losdraaien en met een compressor of busje lucht uitblazen. En tevens ook even ( als je er 1 tussen hebt) de benzinefilter schoonmaken/vervangen. En uiteraard nieuwe Bougie, dan heb je het meeste wel gehad waar 't aan kan liggen.
Jaa die bougie moet ik dan gaan bestellen en dan heb ik m' waarschijnlijk pas dinsdag :-( . Het is dat ik er echt bijna niks van af weet. Is het het dus niet waard om te laten checken bij de plaatselijke garage? Anders ga ik het zelf even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Grote kans dat je wat vuil in je carb heb zitten, misschien de tank iets te leeg waardoor het vuil meegekomen is met de laatste benzine

Gewoon even een goed onderhoudsbeurtje geven, nieuwe bougie, carb schoonmaken, waarschijnlijk loopt hij daarna weer als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
BSOD baby schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:40:
[...]

Jaa die bougie moet ik dan gaan bestellen en dan heb ik m' waarschijnlijk pas dinsdag :-( . Het is dat ik er echt bijna niks van af weet. Is het het dus niet waard om te laten checken bij de plaatselijke garage? Anders ga ik het zelf even proberen.
Meeste zul je zelf wel kunnen. Desnoods even op youtube kijken hoe je je carburateur los haalt,

Als je het de garage laat doen, ben je heel veel meer kwijt,

Bougie €5,- (max)
Sproeier vervangen €2,-
Benzinefilter vervangen €5,-

En als je het de garage laat doen, ben je wel meer dan €40 kwijt gok ik zo, Aangezien hun uurloon rekenen, van meestal €55 per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
Gisteren even wat geprobeert, kreeg m' in een paar uur tijd denk ik 3-4x aan. Kwam de eerste keer zwart spul uit de uitlaat gelopen en bij goed gas geven een kleine knal met dat spul erin. Daarna even warm laten lopen en hij deed het weer goed voor even.

Paar uurtjes later ging die weer heel slecht aan en toen ik m' eenmaal aankreeg liep die maar een klein stukje voordat die touren begon te verliezen. Nu gaat die ook niet meer aan maar is het geluid anders:

na het drukken op de electrische start hoor ik alleen de electrische start.
Als ik de knop loslaat kun je de benzine (neem ik aan) voor een paar seconden horen pruttelen als enige geluid wat eerst niet was. Bij het aanduwen in de 2e versnelling gaan de koplampen aan maar verliest die vermogen en is die dus uit.

Ben even een lijstje aan het maken van onderdelen die ik ga bestellen en zelf probeer erop te doen.
Heb de bougie al:

https://www.scooteronderd...ie-2-takt/bougie-b9es-ngk

zou ik nog meer nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Als die echt langer dan een paar maanden stil heeft gestaan dan is de benzine gaan verrubberen. Dan zul je ook je carburateur moeten schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
BSOD baby schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:52:
Gisteren even wat geprobeert, kreeg m' in een paar uur tijd denk ik 3-4x aan. Kwam de eerste keer zwart spul uit de uitlaat gelopen en bij goed gas geven een kleine knal met dat spul erin. Daarna even warm laten lopen en hij deed het weer goed voor even.

Paar uurtjes later ging die weer heel slecht aan en toen ik m' eenmaal aankreeg liep die maar een klein stukje voordat die touren begon te verliezen. Nu gaat die ook niet meer aan maar is het geluid anders:

na het drukken op de electrische start hoor ik alleen de electrische start.
Als ik de knop loslaat kun je de benzine (neem ik aan) voor een paar seconden horen pruttelen als enige geluid wat eerst niet was. Bij het aanduwen in de 2e versnelling gaan de koplampen aan maar verliest die vermogen en is die dus uit.

Ben even een lijstje aan het maken van onderdelen die ik ga bestellen en zelf probeer erop te doen.
Heb de bougie al:

https://www.scooteronderd...ie-2-takt/bougie-b9es-ngk

zou ik nog meer nodig hebben?
Is 't ondertussen al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
MrMilco schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:13:
[...]

Is 't ondertussen al gelukt?
Ik heb een nieuwe bougie binnen + pakkingen en volgens mijn stiefvader kwam het door lekke pakkingen doordat er geen koelvloeistof meer in de brommer zat en die pakking bij de cylinder ofzo soort van gesmolten waren was dat ding aan het lekken als een gek.. Ik weet er echt niks vanaf 8)7 . Morgen wat benzine halen en het weer proberen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
BSOD baby schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 01:09:
[...]

Ik heb een nieuwe bougie binnen + pakkingen en volgens mijn stiefvader kwam het door lekke pakkingen doordat er geen koelvloeistof meer in de brommer zat en die pakking bij de cylinder ofzo soort van gesmolten waren was dat ding aan het lekken als een gek.. Ik weet er echt niks vanaf 8)7 . Morgen wat benzine halen en het weer proberen ;) .
Oke, kan allemaal maar zo haha, Ik hoop voor je dat het probleem nu opgelost is, dat je weer heerlijk kunt genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
Het is echt apart, de (oude) bougie vonkt gewoon, zit benzine in de brommer (wel benzinekraan op reserve want had er maar 1 liter in gedaan), komt benzine in de vlotter terecht (eerst teveel en hij lekte, uit elkaar gehaald en weer in elkaar toen stopte die daarmee) maar hij wil gewoon niet aan gaan |:( . Misschien toch de garage naar laten kijken :+ Daar gaat m'n beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik zou eens bij het begin beginnen:
-Er lekt iets. Sowieso slecht begin maar wat dan? Benzine? Olie? Koelvloeistof? Je zegt dat er dingen uit lekken als een gek, dat is niet goed en dan moet je 'm zeker niet gaan proberen te starten.
-Je siefvader kan je negeren want pakkingen smelten niet. Of je moet op een 1500pk dragrace machine rijden ofzo
-Benzine verrubberen lijkt me ook niet echt aan de orde want dan moet ie echt wel een flinke tijd stil hebben gestaan. En de carb is ondertussen uit elkaar geweest dus zou goed moeten zijn.
Maar je hebt een vonk, je hebt brandstof, heb je ook compressie?

[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 30-06-2016 01:58 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
sig69 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 01:49:
Ik zou eens bij het begin beginnen:
-Er lekt iets. Sowieso slecht begin maar wat dan? Benzine? Olie? Koelvloeistof? Je zegt dat er dingen uit lekken als een gek, dat is niet goed en dan moet je 'm zeker niet gaan proberen te starten.
-Je siefvader kan je negeren want pakkingen smelten niet. Of je moet op een 1500pk dragrace machine rijden ofzo
-Benzine verrubberen lijkt me ook niet echt aan de orde want dan moet ie echt wel een flinke tijd stil hebben gestaan. En de carb is ondertussen uit elkaar geweest dus zou goed moeten zijn.
Maar je hebt een vonk, je hebt brandstof, heb je ook compressie?
Ja hij zei ook niet dat de gesmolten waren ofzo maar ze waren helemaal slap en net draadjes geworden dus die zijn vervangen nu. We zien wel een vonk, de bougie was wat zwart maar vonkte dus wel. De ene keer lekte de vlotterbak als een gek en na deze schoongemaakt te hebben stopte die hiermee. Denk wel dat het iets te maken heeft met hoeveel lucht die krijgt |:( . Hoe check ik de compressie? Als ik m' elektrisch start gaat de toerenteller ietsjes naar boven maar dat was het dan ook :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Tuurlijk gaat de toerenteller iets omhoog, hij gaat immers rond. Verder vind ik je verhaal superwarrig, ik heb geen idee wat er nou waar lekt(e) en of dat het/een probleem zou kunnen zijn. Maar in het kort komt het er op neer dat je drie dingen nodig hebt om een brommer te laten lopen:
-brandstof
-een vonk
-compressie
Die eerste twee heb je zeg je. Wat voel je als je de kickstart gebruikt? Er zou een "zwaar" (afhankelijk van waar je mee rijdt) punt in moeten zitten.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Voor de mensen die afvragen hoe hard je scootertje op de rollerbank zou gaan.
Mijn ontgrensde dj Kymco..die sowieso 75 op autoteller rijd... haalde op de rollerbank een: 56 kilometer per uur... oftewel: 1 Kilometertje verwijderd van een Wok status.

Nu was ik vrijwillig en zelf naar de politie gegaan om er achter te komen. maar dan nog.
toch maar ietsjes zachter laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Marsjee schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:59:
Mijn ontgrensde dj Kymco..die sowieso 75 op autoteller rijd... haalde op de rollerbank een: 56 kilometer per uur... oftewel: 1 Kilometertje verwijderd van een Wok status.

Nu was ik vrijwillig en zelf naar de politie gegaan om er achter te komen. maar dan nog.
Hoe zit het dan als je zelf gaat? Bij bureau langs en mocht hij harder lopen wel een wok of waarschuwing en laten terug voeren en enkel opnieuw controleren?

Bin die tweede optie zit ik er ook aan te denken cdi te ontkoppelen en te laten testen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Rubman schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:54:
[...]

Hoe zit het dan als je zelf gaat? Bij bureau langs en mocht hij harder lopen wel een wok of waarschuwing en laten terug voeren en enkel opnieuw controleren?

Bin die tweede optie zit ik er ook aan te denken cdi te ontkoppelen en te laten testen.
Eigenlijk mocht het niet, maar ik vond dat onzin..en kwam met goede feiten waardoor het toch mocht.
Wel zei die: Als hij te hard rijd, moet ik er een wok status aan geven ! Ook toen heb ik een paar goede feiten naar boven gehaald.. Ondertussen mocht ik zonder consequenties op de rollerbank 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een probleem met mijn scooter(kymco agility). Bij warme moter start de scooter erg slecht,terwijl bij koude moter start de scooter gelijk. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 00:30:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn scooter(kymco agility). Bij warme moter start de scooter erg slecht,terwijl bij koude moter start de scooter gelijk. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Zoek er niet teveel achter, hebben veel scooters last van, mijn Kymco deed destijds hetzelfde, en mijn huidige Aerox heeft het ook ;)

Choke blijft er natuurlijk af wanneer hij warm is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus gewoon de Choke vervangen? zoiets, zie link http://www.hhscooterparts...sche-choke-kymco-gy6.html

FabianGTI schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:59:
[...]

Zoek er niet teveel achter, hebben veel scooters last van, mijn Kymco deed destijds hetzelfde, en mijn huidige Aerox heeft het ook ;)

Choke blijft er natuurlijk af wanneer hij warm is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:30
Sinds kort heb ik een Honda Shadow scooter en wil graag een snellere CDI aanschaffen hiervoor, maar deze is in europa niet verkocht enkel in amerika. Is er een nederlandse of europese dealer die dit soort producten kan leveren?
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fdigilander.iol.it%2Fducaconte%2Fscooter%2Fsha50%2FSHADOW%252050%2520(rosso).jpg&f=1

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
Wat voor blok zit erin? Qua uiterlijk lijkt de scooter erg op die Chinese retro scooters (of nouja: eigenlijk andersom dan natuurlijk).

Op internet is daar genoeg voor te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
ThinkPadd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:06:
Wat voor blok zit erin? Qua uiterlijk lijkt de scooter erg op die Chinese retro scooters (of nouja: eigenlijk andersom dan natuurlijk).

Op internet is daar genoeg voor te bestellen.
Het enige wat ik kon vinden op het motorblok is het volgende.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f0JlqYP.jpg

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:35
Ik meld mij ook even met sinds kort een CPI Olivier (chinese Aerox wannebe). 10 jaar geleden mijn Aerox verkocht om bij te leggen bij mijn 1e auto dus herleef mijn jeugd nu weer. O+ Al gaat deze niet harder dan 35, maar dat is niet erg. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Die zijn helemaal niet zo slecht die cpi's, vooral als jezelf kunt sleutelen kun je goedkoop en goed rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Marsjee schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:59:

WOK is dus 57? Ik dacht 55, dan zit ik op het randje :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
Hey Tweakers, bedankt voor de hulp de vorige keer! Brommer start weer :)

Nu zit ik met het volgende, aangezien ik niet weet of het gewoon verkeerd schakelen is of dat er echt iets mis mee is maar het lijkt alsof mijn yamaha tzr 50 amper vermogen heeft. Nadat ik m' stationair laat opwarmen rijd ik weg in zn 1. Dan schakel ik naar zn 2, dan 3 rond de 5 duizend toeren maar meer toeren wil die niet maken waardoor ik niet hoger kan schakelen dan de 3e versnelling (anders verliest die toeren en valt die uit). Ik dacht zelf aan een verstopte uitlaat maar heb geen idee hoe ik dit kan zien / fixen? Kan me wel herinneren dat die eerst veel meer vermogen had.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 00:38
Iemand een idee voor het volgende?
Ik heb hier een TGB 303 staan met 13 inch velgen. Nou is mijn kilometerteller meenemer defect dus heb ik het voorwiel er uit moeten halen. Aangezien er een behoorlijke remschijf op zit moest ik ook de remklauw losmaken.

Na het losmaken viel gewoon het remblokje wat op de cilinder zit eruit.
Het lijkt mij dat deze toch vast hoort te zitten, maar met wat? Ik heb hier alleen een remklauw voor een 12inch velg maar die is compleet anders, dus daarmee kan ik het niet vergelijken.
Pagina: 1 ... 20 ... 46 Laatste