FabianGTI schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:56:
[...]
Hehe en ik wil juist meer die kant op, 60 op de GPS zou ik graag willen met de Aerox
Nu is het 50 km/u op de GPS en dat is gewoon net te traag in de stad, continue auto's die heel dicht op je gaan rijden
Daarnaast dan ook wat sneller optrekken, want ik had dat bij een 2 takt wel wat sneller verwacht

Als je 60 rijdt gaan auto's alsnog dicht op je rijden. En als je 65 rijdt ook. Het probleem is gewoon dat automobilisten langs je kunnen kijken en dan een soort automatisch dwars door je heen willen.
Met de motor heb ik dat probleem namelijk net zo goed. Maar 1 oplossing voor: Als auto's fysiek niet in kunnen halen omdat de weg daar niet breed genoeg voor is dan moet je ze ook niet de illusie geven dat ze dat kunnen dus gewoon, net als met de motor, links van het midden gaan rijden. Dan wachten ze maar.
Al is en blijft het rete irritant als ze vlak achter je gaan hangen
mijn scooter loopt overigens 47km/u op de GPS (met gladde bus

) en ik weiger dat ding op te voeren en het risico op een WOK status te lopen alleen maar omdat een stel frusti's vinden dat ik te traag rij. Sorry, dat zijn nu eenmaal de regels waar ik me aan moet houden als bromfiets rijder.
De scooter van mijn vrouw (een honda vision injectie) loopt overigens
standaard al ~54km/u op de GPS en die is niet opgevoerd dus dat is al krap aan mocht ze ooit op de rollerbank moeten. Zo zie je maar dat tussen scooters onderling ook al behoorlijke verschillen zijn qua snelheid die ze kunnen halen.