Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 18 ... 46 Laatste
Acties:
  • 281.410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 12:41
-tom-562 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:51:
[...]

ZO'n complete rempomp trek je voor nog geen 20 euro van eBay af inclusief verzenden :P Ik zou er niet te veel aan lopen prutsen
Thnx voor de tip, toch maar eentje besteld (€24 incl verzending). Had bij de vorige reparaties helemaal niet een ebay gedacht, had me toch wat kunnen schelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke olie gooien jullie in de tweetakt benzine, heb heel lang die van de action gedaan. Maar ze hebben sinds een tijdje een andere bus, staan niet meer dezelfde kwaliteits kenmerken op :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9BrVcQ8.jpg

Dat JASO FC staat er nu niet meer op
JASO FA
Original spec established regulating lubricity, detergency, initial torque, exhaust smoke and exhaust system blocking.
JASO FB
Increased lubricity, detergency, exhaust smoke and exhaust system blocking requirements over FA.
JASO FC
Lubricity and initial torque requirements same as FB, however far higher detergency, exhaust smoke and exhaust system blocking requirements over FB.
JASO FD
Same as FC with far higher detergency requirement.
Vind ik toch wel kwalijke zaak, bus is nog identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:41:
Welke olie gooien jullie in de tweetakt benzine, heb heel lang die van de action gedaan. Maar ze hebben sinds een tijdje een andere bus, staan niet meer dezelfde kwaliteits kenmerken op :(

[afbeelding]

[...]

Wij gebruiken hier voir de 2 takt scooters altijd Motul olie. Haal t altijd bij de tweewielerzaak 2 liter voor 12 euro. Maar is ook gewoon te koop bij de pomp meestal.

Volgens hun is het gelijk of beter dan castrol olie... Tot op heden geen problemen mee gekregen

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:41:

[afbeelding]

[...]

Ik mieter er gewoon Castrol olie in, bezuinigen op olie moet je niet doen!

Afbeeldingslocatie: http://www.euroscooters.nl/images/castrol_powerrs_scooter.jpg

Kost 14 euro per liter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Net de Beta Ark opgehaald, ff proefritje gemaakt, blijkt die bijna 65 te lopen, terwijl 50/55 afgesproken was, nu spul meegekregen om m te begrenzen... Binnenkort maar eens doen dan, tot die tijd maar niet vol gas gaan rijden haha

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12

InFamous

excommunicado

En geen rollerbank tegen komen want dan heb je gelijk een WOK melding te pakken en kan je naar het RDW toe.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Mhoa scootertellers hebben een afwijking waar je U tegen zegt, zo rijdt mijn scooter 55 km/u op de teller, dat is 49/50 km/u op de GPS

Ik wil dus juist mijn scooter iets sneller laten rijden en vooral sneller laten optrekken, zodat ik goed met het verkeer mee kom

Weet er iemand trouwens nog een actief scooterforum voor vragen? Scooterfreaks was tot een paar jaar terug een actief forum maar is inmiddels uitgestorven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
65 op teller is nog binnen de grenzen op een rollerbank.

Vroegah, reed mijn Honda SFX, 75 op de teller, en kreeg nog NET geen bekeuring op de rollerbank.
Dat ding wijkt ook af en gaat correctie af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 18:30
ik heb een yamaha Jog R, en daar gok ik het niet op, teller daarop is voor mijn gevoel akelige precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
InFamous schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 00:11:
En geen rollerbank tegen komen want dan heb je gelijk een WOK melding te pakken en kan je naar het RDW toe.
Klopt, hier in Kampen ben ik er nog niet zo bang voor, maar als ik naar Zwolle toe rijd o.i.d. toch even 2 keer nadenken haha
FabianGTI schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:36:
Mhoa scootertellers hebben een afwijking waar je U tegen zegt, zo rijdt mijn scooter 55 km/u op de teller, dat is 49/50 km/u op de GPS

Ik wil dus juist mijn scooter iets sneller laten rijden en vooral sneller laten optrekken, zodat ik goed met het verkeer mee kom

Weet er iemand trouwens nog een actief scooterforum voor vragen? Scooterfreaks was tot een paar jaar terug een actief forum maar is inmiddels uitgestorven..
Scooterteller is redelijk accuraat Reed 64.7 op GPS
Marsjee schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:21:
65 op teller is nog binnen de grenzen op een rollerbank.

Vroegah, reed mijn Honda SFX, 75 op de teller, en kreeg nog NET geen bekeuring op de rollerbank.
Dat ding wijkt ook af en gaat correctie af..
Tegenwoordig niet meer, 56 is WOK status op je scooter... Al die regels tegenwoordig :X

Edit: net even een langer stuk gereden. Top: 69.7kmh. Heb een 6mm dikke varioring liggen... Hopelijk deze week nog monteren, en dan maar kijken of t beter gaat. Eigenlijk weinig zin om de prop in de uitlaat te zetten. Waarom weet ik eigenlijk niet 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door MrMilco op 03-05-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Damn, weer een hoop veranderd. Zo oud ben ik nou ook weer niet.... ( 25 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:35:
[...]

Edit: net even een langer stuk gereden. Top: 69.7kmh. Heb een 6mm dikke varioring liggen... Hopelijk deze week nog monteren, en dan maar kijken of t beter gaat. Eigenlijk weinig zin om de prop in de uitlaat te zetten. Waarom weet ik eigenlijk niet 8)7
Hehe en ik wil juist meer die kant op, 60 op de GPS zou ik graag willen met de Aerox

Nu is het 50 km/u op de GPS en dat is gewoon net te traag in de stad, continue auto's die heel dicht op je gaan rijden
Daarnaast dan ook wat sneller optrekken, want ik had dat bij een 2 takt wel wat sneller verwacht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

FabianGTI schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:56:
[...]

Hehe en ik wil juist meer die kant op, 60 op de GPS zou ik graag willen met de Aerox

Nu is het 50 km/u op de GPS en dat is gewoon net te traag in de stad, continue auto's die heel dicht op je gaan rijden
Daarnaast dan ook wat sneller optrekken, want ik had dat bij een 2 takt wel wat sneller verwacht :/
Als je 60 rijdt gaan auto's alsnog dicht op je rijden. En als je 65 rijdt ook. Het probleem is gewoon dat automobilisten langs je kunnen kijken en dan een soort automatisch dwars door je heen willen.

Met de motor heb ik dat probleem namelijk net zo goed. Maar 1 oplossing voor: Als auto's fysiek niet in kunnen halen omdat de weg daar niet breed genoeg voor is dan moet je ze ook niet de illusie geven dat ze dat kunnen dus gewoon, net als met de motor, links van het midden gaan rijden. Dan wachten ze maar.

Al is en blijft het rete irritant als ze vlak achter je gaan hangen :(

mijn scooter loopt overigens 47km/u op de GPS (met gladde bus :/ ) en ik weiger dat ding op te voeren en het risico op een WOK status te lopen alleen maar omdat een stel frusti's vinden dat ik te traag rij. Sorry, dat zijn nu eenmaal de regels waar ik me aan moet houden als bromfiets rijder.

De scooter van mijn vrouw (een honda vision injectie) loopt overigens standaard al ~54km/u op de GPS en die is niet opgevoerd dus dat is al krap aan mocht ze ooit op de rollerbank moeten. Zo zie je maar dat tussen scooters onderling ook al behoorlijke verschillen zijn qua snelheid die ze kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:56:
[...]

Hier voor in de stad is t inderdaad ideaal. Maar als ik richting Zwolle moet rijden, is t wat minder ivm rollerbankcontroles die daar vaak plaatsvinden. Maar er blijkt al een prop in de uitlaat te zitten. Dus volgende week maar eens de varioring plaatsen

Maar als ik me niet vergis, hebben we hetzelfde blok. Minarelli Horizontaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Metro2002 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:21:
[...]

Als je 60 rijdt gaan auto's alsnog dicht op je rijden. En als je 65 rijdt ook. Het probleem is gewoon dat automobilisten langs je kunnen kijken en dan een soort automatisch dwars door je heen willen.

Met de motor heb ik dat probleem namelijk net zo goed. Maar 1 oplossing voor: Als auto's fysiek niet in kunnen halen omdat de weg daar niet breed genoeg voor is dan moet je ze ook niet de illusie geven dat ze dat kunnen dus gewoon, net als met de motor, links van het midden gaan rijden. Dan wachten ze maar.

Al is en blijft het rete irritant als ze vlak achter je gaan hangen :(

mijn scooter loopt overigens 47km/u op de GPS (met gladde bus :/ ) en ik weiger dat ding op te voeren en het risico op een WOK status te lopen alleen maar omdat een stel frusti's vinden dat ik te traag rij. Sorry, dat zijn nu eenmaal de regels waar ik me aan moet houden als bromfiets rijder.

De scooter van mijn vrouw (een honda vision injectie) loopt overigens standaard al ~54km/u op de GPS en die is niet opgevoerd dus dat is al krap aan mocht ze ooit op de rollerbank moeten. Zo zie je maar dat tussen scooters onderling ook al behoorlijke verschillen zijn qua snelheid die ze kunnen halen.
Als het me echt irriteert dat er aan mijn achterwiel gekleefd wordt laat ik dat merken. Handgebaartje "rustig aan" en als het een echte eikel is heb je (met inachtneming van het gevaar uiteraard) altijd nog de optie om dan maar zo langzaam te gaan rijden dat de afstand wél veilig is. 10km/h is dan wel passend.

Die optie pas ik overigens eerder in de auto toe, daar voel ik me toch iets veiliger in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:23:
[...]

Hier voor in de stad is t inderdaad ideaal. Maar als ik richting Zwolle moet rijden, is t wat minder ivm rollerbankcontroles die daar vaak plaatsvinden. Maar er blijkt al een prop in de uitlaat te zitten. Dus volgende week maar eens de varioring plaatsen

Maar als ik me niet vergis, hebben we hetzelfde blok. Minarelli Horizontaal
Klopt, dat is hetzelfde blok, Minarelli Horizontaal LC

En ken het probleem van Zwolle, in Deventer is namelijk hetzelfde probleem :P
Maar als ik Zwolle of Deventer uitrijdt en op het fietspad rijdt ga ik ook niet eens meer harder dan 50 op de teller, gewoon lekker rustig rondtuffen

Bij mij is de scooter volgens mij nog helemaal standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:41:
[...]

Klopt, dat is hetzelfde blok, Minarelli Horizontaal LC

En ken het probleem van Zwolle, in Deventer is namelijk hetzelfde probleem :P
Maar als ik Zwolle of Deventer uitrijdt en op het fietspad rijdt ga ik ook niet eens meer harder dan 50 op de teller, gewoon lekker rustig rondtuffen

Bij mij is de scooter volgens mij nog helemaal standaard
Hier de AC blok eronder. Ik heb geen idee of die standaard is of niet. Maandag laat in de avond opgehaald bij Jos Dijkman (ken je dan ook wel denk ik). Gisteren toen ik bijna de 70 aantikte even gekeken of er een prop in kon. Maar bleek er al 1 in te zitten in de Ixil uitlaat.

Meestal als ik Zwolle in moet, is het naar het ziekenhuis dat 1 van mn ouders meerijd. En die kunnen ongeveer 50, dus blijf ik altijd achter ze hangen. Maar voor een rollerbank hoef je niet snel te rijden. Ze pakken je toch wel.

Morgen toevallig richting Zwolle (ikea) maar denk dat de politie wel bij de feesten ingezet gaat worden ipv aan de weg gezet worden met een rollerbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 18:59
Hee het brommertopic leeft! Ik heb een ouderwetse Puch Maxi waar nagenoeg niks aan veranderd is. Met veel geluk haal ik onder ideale omstandigheden dus zo'n 50 km/h. Ik heb weinig last van automobilisten omdat ik het grootste deel over fietspaden of rustige wegen rij. Ik heb soms zelf dat ik sneller ben omdat ik sneller door bochten kan/ga en doordat ik harder over drempels kan.

Als olie gaat er gewoon Action olie in. Het rijdt prima, al is het misschien/waarschijnlijk wat vervuilender dan olie van Castrol of andere A-merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:46:
[...]

Hier de AC blok eronder. Ik heb geen idee of die standaard is of niet. Maandag laat in de avond opgehaald bij Jos Dijkman (ken je dan ook wel denk ik). Gisteren toen ik bijna de 70 aantikte even gekeken of er een prop in kon. Maar bleek er al 1 in te zitten in de Ixil uitlaat.
Standaard zal die niet zijn, in ieder geval is je vario aangepast :P
Die van mij heeft volgens mij de vario begrenst, en originele uitlaat met prop nog

Jos Dijkman ken ik wel van internet inderdaad, misschien dat ik daar nog een keer wat onderdelen vandaan ga halen
Goede ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:25:
[...]

Standaard zal die niet zijn, in ieder geval is je vario aangepast :P
Die van mij heeft volgens mij de vario begrenst, en originele uitlaat met prop nog

Jos Dijkman ken ik wel van internet inderdaad, misschien dat ik daar nog een keer wat onderdelen vandaan ga halen
Goede ervaring mee?
Vario en uitlaat zou anders zijn denk ik.

Ja. In principe wel. Ik ga er altijd even langs als ik onderdelen nodig ben. Scheelt weer verzendkosten. En je kunt daar nog een gezellig praatje maken.
Enige minpunt is dat die de beta 50 a 55 zou laten lopen, en hij nu nog 70 loopt... Maar kreeg wel voor niks spullen mee om m te begrenzen + korting op andere artikelen die ik hier voor de andere scooters nog nodig was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
MrMilco schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:48:
[...]

Vario en uitlaat zou anders zijn denk ik.

Ja. In principe wel. Ik ga er altijd even langs als ik onderdelen nodig ben. Scheelt weer verzendkosten. En je kunt daar nog een gezellig praatje maken.
Enige minpunt is dat die de beta 50 a 55 zou laten lopen, en hij nu nog 70 loopt... Maar kreeg wel voor niks spullen mee om m te begrenzen + korting op andere artikelen die ik hier voor de andere scooters nog nodig was
Je kunt ook een andere varioring erin zetten. Eentje die minder dik is geeft meer snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Marsjee schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:16:
[...]

Je kunt ook een andere varioring erin zetten. Eentje die minder dik is geeft meer snelheid.
Klopt, alleen heb geen slagmoersleutel om de vario te openen, dus dat word volgende week pas ergens

Edit: iemand enig idee of je vrijwillig zonder consequenties op de rollerbank mag

[ Voor 11% gewijzigd door MrMilco op 04-05-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
MrMilco schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:29:
[...]

Klopt, alleen heb geen slagmoersleutel om de vario te openen, dus dat word volgende week pas ergens

Edit: iemand enig idee of je vrijwillig zonder consequenties op de rollerbank mag
Slagmoer sleutel?? Dopsleutel en zuigerstop voldoed ook he !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Marsjee schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 14:48:
[...]

Slagmoer sleutel?? Dopsleutel en zuigerstop voldoed ook he !
Hou er niet van om veel kracht uit te oefenen op de zuiger met een zuigerstop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:29:
[...]

Jos Dijkman heeft toch een testbank/rollenbank, daar kan je hem beter opzetten?

Politie rollenbank mag je best op, maar als je dan te snel gaat krijg je wel een WOK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:53:
[...]

Jos Dijkman heeft toch een testbank/rollenbank, daar kan je hem beter opzetten?

Politie rollenbank mag je best op, maar als je dan te snel gaat krijg je wel een WOK ;)
Klopt. Maar om m daar eerst weer heen te brengen...

Volgens mij niet. Maar kom daar volgende week op t bureau wel achter. Moet daar toch nog even langs. Vandaag vond een scooterrijder t nodig om me af te snijden en te trappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:48
MrMilco schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:28:
[...]

Volgens mij niet. Maar kom daar volgende week op t bureau wel achter. Moet daar toch nog even langs. Vandaag vond een scooterrijder t nodig om me af te snijden en te trappen...
Rollebank op bureau zou ik niet doen. Loopt hij hier te hard krijg je gewoon de wok melding.

Zou als ik jou was ook oppassen in Kampen zelf. Afgelopen 3 weken mocht ik toch zeker 3 keer mee naar het bureau voor een controle. Alle keren liep die 53 dus niets aan de hand maar ze controleren veel ivm het mooie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Darksheep schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:48:
[...]

Rollebank op bureau zou ik niet doen. Loopt hij hier te hard krijg je gewoon de wok melding.

Zou als ik jou was ook oppassen in Kampen zelf. Afgelopen 3 weken mocht ik toch zeker 3 keer mee naar het bureau voor een controle. Alle keren liep die 53 dus niets aan de hand maar ze controleren veel ivm het mooie weer.
Huh, waar ergens ben je aangehouden dan? Laatste tijd zie ik ze nog maar zelden. Aan de noordweg/industrieweg staan ze nog wel af en toe, maar dat zie ik snel genoeg voordat ik de scooter start _/-\o_

Ben wel benieuwd waar je ergens reed dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
2 Keer door motoragent staandegehouden en 1 keer door onopvallende auto.

De onopvallende auto was thv de bp op het fietspad. Deze stond hier al met een brommer en moest er toch echt langs.

Eerste keer motoragent was richting kampereiland. De agent had mij op de stadsbrug al gespot en duurde even voordat hij bij mij was.

Tweede keer motoragent was op het paadje tussen penningkruit en go ahead. Kwam vanaf de kant van penningkruit en hij volgde mij het fietspad op.

Beide keren zag ik ze gelukkig van ver al in de spiegel dus konden ze geen meting doen voor de gereden snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Darksheep schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:07:
2 Keer door motoragent staandegehouden en 1 keer door onopvallende auto.

De onopvallende auto was thv de bp op het fietspad. Deze stond hier al met een brommer en moest er toch echt langs.

Eerste keer motoragent was richting kampereiland. De agent had mij op de stadsbrug al gespot en duurde even voordat hij bij mij was.

Tweede keer motoragent was op het paadje tussen penningkruit en go ahead. Kwam vanaf de kant van penningkruit en hij volgde mij het fietspad op.

Beide keren zag ik ze gelukkig van ver al in de spiegel dus konden ze geen meting doen voor de gereden snelheid.
Oke. Rij echt heel veel. Op diverse scooters. Vaak richting Wezep. Nog nooit iemand die me staande hield. En veel zo in kampen naar familie en vrienden. 1x wel bij de brug gepakt. Maar dat was donker oranje... Dus toch onderuit gekomen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Weet iemand wat dit is? Zat gewoon los in mijn scooter, is een soort stekker oid:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wrTj21UVRdHbyNnz3kmt8m9D/full.jpg

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:10
Zit te twijfelen om een scooter (25km) aan te schaffen. Zal de scooter alleen in het weekend gebruiken en in de zomer. Weet niet of dat het wel waard is.

Weet iemand waar je in Utrecht goede tweedehandse scooters kan aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMilco
Salvatron schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:25:
Weet iemand wat dit is? Zat gewoon los in mijn scooter, is een soort stekker oid:

[afbeelding]
Damn... Dat lijkt op je bougiedop start zeker ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mentalozzie schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:34:
Zit te twijfelen om een scooter (25km) aan te schaffen. Zal de scooter alleen in het weekend gebruiken en in de zomer. Weet niet of dat het wel waard is.

Weet iemand waar je in Utrecht goede tweedehandse scooters kan aanschaffen?
In Utrecht ben ik niet meer bekend. Maar ...
Ik besloot ook een 25 km scooter te kopen. Een nieuwe Sym Simply (Orbit) . Ik ergerde me kapot aan al die fietsers die me links en rechts inhaalden. Leuk, zonder moeite een stukje rijden maar 25 km is echt te langzaam. Opvoeren kan prima maar de pakkans is erg groot, dus ook niet echt een goede optie. Ik heb het apparaat na drie weken ingeruild voor een bromscooter (Sym Fiddle III). Tot op heden nog geen spijt van gehad, loopt prima en op de teller is 59 de max haalbare snelheid. Trekt prima snel op. Maar 25 km ? Koop een electrische fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

MrMilco schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:03:
[...]

Damn... Dat lijkt op je bougiedop start zeker ook niet
Nee scooter doet niks meer.
Ik heb ff geprobeerd om de bougie te vervangen. Helaas is de bougie gevallen en nu zit ie ergens binnenin. Iemand enig idee of je die bougie daar kunt laten zitten of is het echt nodig om dat ding weg te halen? In dat geval moet ik die hele scooter uit elkaar gaan halen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Salvatron schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:12:
[...]

Nee scooter doet niks meer.
Ik heb ff geprobeerd om de bougie te vervangen. Helaas is de bougie gevallen en nu zit ie ergens binnenin. Iemand enig idee of je die bougie daar kunt laten zitten of is het echt nodig om dat ding weg te halen? In dat geval moet ik die hele scooter uit elkaar gaan halen. :(
Is die bij de cilinderkop erin gevallen? Of gewoon tussen de kappen.
Bij de cilinderkop, niks meer doen totdat je de cilinderkop verwijderd hebt en de resterende stuk bougie eruit hebt.

Tussen de kappen. Maakt wat herrie... Maar kan weinig kwaad.

Maar ben bang dat ie in de cilinder zit... Als je m dan probeerd te starten en de zuiger gaat op en neer, heb je veel meer schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

MrMilco schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:15:
[...]

Is die bij de cilinderkop erin gevallen? Of gewoon tussen de kappen.
Bij de cilinderkop, niks meer doen totdat je de cilinderkop verwijderd hebt en de resterende stuk bougie eruit hebt.

Tussen de kappen. Maakt wat herrie... Maar kan weinig kwaad.

Maar ben bang dat ie in de cilinder zit... Als je m dan probeerd te starten en de zuiger gaat op en neer, heb je veel meer schade
Direct daar onder, zal dus wel in de cilinderkop zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Salvatron schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:53:
[...]

Direct eronder is gewoon de kap, niks aan de hand.
Gewoon nieuwe indraaien en de dop erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:28:
[...]

Zit wat in, Lemelerveld is inderdaad nog wel een stukje rijden

Vandaag nog maar eens naar WK Scooter gebeld wat een onderhoudsbeurt moet kosten voor m'n Aerox inclusief het ontgrenzen van de vario

Zou tussen de 200 en 250 euro kosten voor een grote beurt ;( , er is geen onderhoudshistorie bekend van de scooter dus misschien wel een verstandig

Misschien Jos Dijkman nog eens bellen om de vragen wat het daar kost
Salvatron schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:53:
[...]

Maak anders eens een foto, er zijn heel veel verschillende blokjes, bij de ene scooter zit er een kapje, bij de ander meteen de cilinder
Al zou ik het wel knap vinden als je een bougie in je cilinder krijgt gepropt :P

[ Voor 20% gewijzigd door FabianGTI op 06-05-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
Hier nog een foto van mijn dagelijks vervoer. Jet gaat om een Sym Allo. Oorspronkelijk zwart van kleur maar zelf gewrapt in mat army green. De mat witte strepen op de voorkant matchen de strepen die op mijn helm zitten.

Vorig jaar zomer gekocht met 7000km op de teller. De winterbanden zaten er bij aanschaf ook al onder. Ondertussen staat de teller op ruim 11.500km

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/104g8hw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/16bh4sx.jpg

Ondertussen is alleen de uitlaat veranderd omdat er in de originele na11000km een gat was geroest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Leuk om allemaal mensen met scooters te zien :P

Ik heb al een tijd een Zip.

Zo zag ie er uit toen ik hem kocht:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/581061_455696684456736_259197113_n.jpg?oh=58c49b57d5f086ff71325b27ea63b098&oe=57B530BD
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/178925_455696744456730_1650267524_n.jpg?oh=cbc994d2e90fac4913e7dd07ac331255&oe=57AD9D6C

Zo ziet hij er nu uit (zit wel nog een windscherm op):
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/996908_708222112537524_752317103_n.jpg?oh=e57a07bcb18e9c40e5a85c71ed923eae&oe=57E1031A
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p526x296/1175066_708222075870861_995281807_n.jpg?oh=2dae5cc4df26233529ee6f12d17dd4db&oe=57A10D9E

Helaas is hij sinds 2 dagen echter kapot :( heb er een topic voor aangemaakt: 4Takt Zip start niet
Misschien is er hier nog iemand die me kan helpen :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Darksheep schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:32:
Hier nog een foto van mijn dagelijks vervoer. Jet gaat om een Sym Allo. Oorspronkelijk zwart van kleur maar zelf gewrapt in mat army green. De mat witte strepen op de voorkant matchen de strepen die op mijn helm zitten.

Vorig jaar zomer gekocht met 7000km op de teller. De winterbanden zaten er bij aanschaf ook al onder. Ondertussen staat de teller op ruim 11.500km

[afbeelding]

[afbeelding]

Ondertussen is alleen de uitlaat veranderd omdat er in de originele na11000km een gat was geroest.
bekend buurtje, ook vaak aan die kant van kampen haha. Wel mooi gelukt die Wrap, zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
MrMilco schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:26:
[...]

bekend buurtje, ook vaak aan die kant van kampen haha. Wel mooi gelukt die Wrap, zelf gedaan?
Wrap is zelf gedaan inderdaad. Tevens de reclame ook zelf erop gezet. Doe dit, op dit moment nog naast mijn vaste baan, voor mijzelf namelijk. Op sommige plekken niet helemaal tevreden over de wrap. 1 kap bleek tijdens het plakken overgespoten te zijn. Dit was zo slecht gedaan dat de lak op sommige plekken los liet wat te zien is in de wrap helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Iemand ervaring met een sym fiddle 2? Is dat wat voor lange mensen (1.90m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Darksheep schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:13:
[...]

Wrap is zelf gedaan inderdaad. Tevens de reclame ook zelf erop gezet. Doe dit, op dit moment nog naast mijn vaste baan, voor mijzelf namelijk. Op sommige plekken niet helemaal tevreden over de wrap. 1 kap bleek tijdens het plakken overgespoten te zijn. Dit was zo slecht gedaan dat de lak op sommige plekken los liet wat te zien is in de wrap helaas.
Moet zeggen dat het er zo op de foto niet erg verkeerd uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMilco schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:40:
[...]

Hou er niet van om veel kracht uit te oefenen op de zuiger met een zuigerstop
Je moet de zuiger ook eerst tegen de zuigerstop aan laten rusten. En zoveel kracht is t niet en dat ding kan wel wat hebben. Er vinden notabene explosies voor zn neus plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 23:37:
[...]

Je moet de zuiger ook eerst tegen de zuigerstop aan laten rusten. En zoveel kracht is t niet en dat ding kan wel wat hebben. Er vinden notabene explosies voor zn neus plaatst.
Dat is natuurlijk ook wel weer zo, maar heb al even met Jos gesproken, breng m daar deze week nog even langs, zodat ie 50/55 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb een Turbho rl50 en nu kan ik deze laten ontgrenzen maar dan loopt hij direct een km of 60-65 en gezien de snelle WOK status die je tegenwoordig krijgt heb ik dat uiteraard liever niet.

Echter rijd hij nu een krappe 40 (45-50 op teller) en wil ik hem liever 50-55 laten lopen waardoor ik nog veilig ben voor de WOK status. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik probeer de bougie uit mijn Zip te halen, heb nu zo'n bougieslutel: Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Bougiesleutel.jpg/270px-Bougiesleutel.jpg
Die is zowel voor 16 als 21 mm bougie's, maar omdat ik hem daarmee niet los krijg vraag ik me af wat de standaard maat is voor een bougie voor een 4 takt zip (bouwjaar 2006).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferra schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:43:
Iemand ervaring met een sym fiddle 2? Is dat wat voor lange mensen (1.90m)
Ik heb een Fiddle III, die is ruim . Zelf ben ik 182 maar ik heb ruimte zat op de Fiddle III, De II heeft bijna dezelfde afmetingen, alleen 2 cm korter. Dus als je er alleen op zit is het prima. Met mijn lengte is met twee man ook nog heel goed te doen. Overigens zou ik voor een Fiddle III gaan, die heeft een aantal voordelen tov de II. ECS is er een van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:10:
[...]

Ik heb een Fiddle III, die is ruim . Zelf ben ik 182 maar ik heb ruimte zat op de Fiddle III, De II heeft bijna dezelfde afmetingen, alleen 2 cm korter. Dus als je er alleen op zit is het prima. Met mijn lengte is met twee man ook nog heel goed te doen. Overigens zou ik voor een Fiddle III gaan, die heeft een aantal voordelen tov de II. ECS is er een van.
Hoe vind je hem verder rijden? En wat zijn je ervaringen? Raad je bijv. nog bepaalde opties aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
FabianGTI schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:00:

Vandaag nog maar eens naar WK Scooter gebeld wat een onderhoudsbeurt moet kosten voor m'n Aerox inclusief het ontgrenzen van de vario

Zou tussen de 200 en 250 euro kosten voor een grote beurt ;( , er is geen onderhoudshistorie bekend van de scooter dus misschien wel een verstandig

Misschien Jos Dijkman nog eens bellen om de vragen wat het daar kost
Net nog maar even Jos Dijkman gebeld

WK Scooter - 200 tot 250 euro
Jos Dijkman - 75 tot 150 euro

Beide grote beurt en vario ontgrensen

Behoorlijk prijsverschil, alleen is Lemelerveld iets verder rijden, maar desnoods zet ik hem even in de aanhanger en breng ik hem daarmee langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:58:
[...]

Net nog maar even Jos Dijkman gebeld

WK Scooter - 200 tot 250 euro
Jos Dijkman - 75 tot 150 euro

Beide grote beurt en vario ontgrensen

Behoorlijk prijsverschil, alleen is Lemelerveld iets verder rijden, maar desnoods zet ik hem even in de aanhanger en breng ik hem daarmee langs
Aanhanger is sowieso beter. Aangezien je hem niet meteen weer mee kunt nemen als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:12:
[...]

Aanhanger is sowieso beter. Aangezien je hem niet meteen weer mee kunt nemen als ik me niet vergis
Klopt inderdaad, breng de scooter 's avonds en haal hem de volgende dag weer op
Kan natuurlijk wel een lift krijgen, maar zou de weg niet weten daarheen, en navigatie lukt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:21:
[...]

Klopt inderdaad, breng de scooter 's avonds en haal hem de volgende dag weer op
Kan natuurlijk wel een lift krijgen, maar zou de weg niet weten daarheen, en navigatie lukt ook niet
Breng je m toevallig morgenavond? Dan ben ik er ook haha... Even laten begrenzen en een prop in de band laten zetten. 8)
Dan haal ik m hopenlijk eind deze week weer op daar

[ Voor 5% gewijzigd door MrMilco op 10-05-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:29:
[...]

Breng je m toevallig morgenavond? Dan ben ik er ook haha... Even laten begrenzen en een prop in de band laten zetten. 8)
Dan haal ik m hopenlijk eind deze week weer op daar
Haha nee helaas, ze zaten al vol voor deze week

En ik heb vanavond en morgenavond oefenavond, altijd fijn om met dit weer in zo'n warm bluspak rond te lopen :P
Daarnaast is het nu veel te lekker weer om de scooter daar te hebben staan, komt wel met wat slechter weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:58:
[...]

Haha nee helaas, ze zaten al vol voor deze week

En ik heb vanavond en morgenavond oefenavond, altijd fijn om met dit weer in zo'n warm bluspak rond te lopen :P
Daarnaast is het nu veel te lekker weer om de scooter daar te hebben staan, komt wel met wat slechter weer
Klopt. Hij is alleen deze week volgens mij. Anders had ik m komende maandag erheen gebracht (dinsdag word ik geopereerd aan mijn hand) dus dan kon ik toch niet rijden. Maar sta nu met een platte band. Dus kan ie dat meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Darksheep schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:48:
[...]

Heb net met een agent gesproken, die heeft me verteld dat bijna alle agenten hier alleen de snelheid bekijken hoe je op de openbare weg rijd. Maar er is hier 1 motoragent die een beetje over ijverig is, die iedereen op de constructiesnelheid wil pakken. Waarschijnlijk ben jij die dus tegengekomen. Ik hoefde nergens bang voor te zijn zei die, ik zo van: morgenavond breng ik m toch weg, dus word al geregeld haha. Maar pas op. Ze hebben sinds kort ook 3 snorscooters die wel gewoon 25/30kmh rijden. Dus wees gewaarschuwd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik vind het trouwens wel apart, laatst moest ik met mijn scooter (blauw kenteken) op de rollerbank, hij liep daar 39 of 40, dat betekend dus €60,- boete en een WOK status, de agent geeft me m'n papieren en wenst me een prettige dag en dat terwijl ze er nu juist veel strenger op zijn (dit was in Eindhoven bij het station).

Sindsdien vermijd ik trouwens het station in Eindhoven zo veel mogelijk. Misschien zag de agent wel op mijn rijbewijs dat die dag m'n verjaardag was en vond hij het niet echt een leuk cadeau :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb af en toe sowieso het idee dat ze met die blauwe kentekens maar wat doen.

Letterlijk elk blauw kenteken hier in de buurt (omgeving Amsterdam) rijdt mijn standaard gele kenteken eruit :?
En dan willen ze nog strenger gaan controleren op reguliere scooters.

Ze moeten snorscooters dan eens goed aan gaan pakken en de elektrische fietsen maar eens goed gaan bekijken want die gaan soms ook eng hard (heb ze met ruim 35 voorbij zien crossen 8)7) en zijn er een stuk minder op berekend dan een scooter (snor of brom)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Rubman schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 05:51:
Ik heb af en toe sowieso het idee dat ze met die blauwe kentekens maar wat doen.

Letterlijk elk blauw kenteken hier in de buurt (omgeving Amsterdam) rijdt mijn standaard gele kenteken eruit :?
En dan willen ze nog strenger gaan controleren op reguliere scooters.

Ze moeten snorscooters dan eens goed aan gaan pakken en de elektrische fietsen maar eens goed gaan bekijken want die gaan soms ook eng hard (heb ze met ruim 35 voorbij zien crossen 8)7) en zijn er een stuk minder op berekend dan een scooter (snor of brom)
Ik word op mijn bromscooter ook regelmatig voorbij gereden door blauwe plaatjes. Ik vind het verder niet boeiend dat scooters iets harder lopen maar harder dan een standaard bromfiets vind ik dan persoonlijk wel weer té hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik vind persoonlijk dat 40 voor een snorscooter prima kan, standaard reed hij 29, maar dan kom je dus wielrenners amper voorbij, dat is echt enorm irritant, dan rij je achter wielrenners, horen ze je, gaan ze opzij en vervolgens rij je te langzaam om er voorbij te kunnen haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 14:06
Je hoeft ze toch ook niet voorbij als ze sneller gaan dan jij?

Zelf rij ik vaak buiten de bebouwde kom met mijn (brom)scooter. Met de vorige scooter zat er soms een wielrenner tussen die mij gewoon inhaalde. lekker boeiend?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

miicker schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:58:
Ik vind persoonlijk dat 40 voor een snorscooter prima kan, standaard reed hij 29, maar dan kom je dus wielrenners amper voorbij, dat is echt enorm irritant, dan rij je achter wielrenners, horen ze je, gaan ze opzij en vervolgens rij je te langzaam om er voorbij te kunnen haha :P
Met 40km/u haal je geen bromfietsers in. Ik heb ze echt al meegemaakt die rustig 70km/u en harder reden. Zonder helm uiteraard want dat is niet stoer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook na jaren geen brommer te hebben gereden eens aan het rondkijken. Moet wel wennen aan de snelheden. Ik reed vroeger een Honda MT5 in Paris/Dakar uitvoering en dat ding reed met gemak 90 km/h. Tegenwoordig met die scooters is het maar een brave bedoening met 60/70 km/h. :+ Een MT5 gaat het niet meer worden op mijn leeftijd en kijk nu dus rond naar scooters. Neig naar Kymco Agility of een Piagio New Fly of Zip. Met name die laatste 2 kan ik niet veel info over vinden wbt opvoeren en kwaliteit scooter. Iemand hier kennis van? Ik wil toch graag wel naar de 70 kunnen snellen zonder problemen.

Wordt in mijn geval denk ik toch een hagelnieuwe want ik heb na 2 bezoeken tweedehands Kymco's mijn buik hiervan vol. Ik heb nog redelijke kennis wat er mis kan zijn aan die dingen en heb ze nu getroffen met remmen die slecht waren, vorkvork krom, motor die slecht start, trillende scooter tijdens rijden, niet rechtdoor rijden als je stuur loslaat, beschadigde kappen en verroeste uitlaat/vering etc. Dan leg ik liever €1000,- meer neer en verzekerd van goed.

Budget: max €2000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
MrMilco schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:53:
[...]

Heb net met een agent gesproken, die heeft me verteld dat bijna alle agenten hier alleen de snelheid bekijken hoe je op de openbare weg rijd. Maar er is hier 1 motoragent die een beetje over ijverig is, die iedereen op de constructiesnelheid wil pakken. Waarschijnlijk ben jij die dus tegengekomen. Ik hoefde nergens bang voor te zijn zei die, ik zo van: morgenavond breng ik m toch weg, dus word al geregeld haha. Maar pas op. Ze hebben sinds kort ook 3 snorscooters die wel gewoon 25/30kmh rijden. Dus wees gewaarschuwd :')
Dan zal ik wel net pech hebben gehad haha. Het was tijdens de eerste dagen mooi weer misschien dat het daaraan lag. Ach ik maak mij er niet meer druk om. Beetje zonde van mijn tijd alleen.

Hebben hier mensen ervaring met een middenbok die boven de 45 begint te trillen dat je hem gaat horen? Laatste tijd merkte ik dat er wat lawaai was boven de 45 per uur. Na wat spelen met de middenbok tijdens het rijden weet ik zeker dat het daarvan komt. Als ik deze iets naar beneden druk hoor ik het niet meer. Ik heb al gekeken en 1 bout vervangen waar de moer van verdwenen was. Nu krijg ik alleen de trillingen niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:58:
Ben ook na jaren geen brommer te hebben gereden eens aan het rondkijken. Moet wel wennen aan de snelheden. Ik reed vroeger een Honda MT5 in Paris/Dakar uitvoering en dat ding reed met gemak 90 km/h. Tegenwoordig met die scooters is het maar een brave bedoening met 60/70 km/h. :+ Een MT5 gaat het niet meer worden op mijn leeftijd en kijk nu dus rond naar scooters. Neig naar Kymco Agility of een Piagio New Fly of Zip. Met name die laatste 2 kan ik niet veel info over vinden wbt opvoeren en kwaliteit scooter. Iemand hier kennis van? Ik wil toch graag wel naar de 70 kunnen snellen zonder problemen.

Wordt in mijn geval denk ik toch een hagelnieuwe want ik heb na 2 bezoeken tweedehands Kymco's mijn buik hiervan vol. Ik heb nog redelijke kennis wat er mis kan zijn aan die dingen en heb ze nu getroffen met remmen die slecht waren, vorkvork krom, motor die slecht start, trillende scooter tijdens rijden, niet rechtdoor rijden als je stuur loslaat, beschadigde kappen en verroeste uitlaat/vering etc. Dan leg ik liever €1000,- meer neer en verzekerd van goed.

Qua Zip, Snor of Brom?
In geval van Snor is deze makkelijk 70 te laten lopen, onbegrenzde CDI kopen (90 euro of zo), rolletjes en sproeier vervangen en klaar is kees. Ow en je varioring eruit natuurlijk,dan loopt hij 60-70, maarja zonder helm, weet niet hoe dit zit bij het brom model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024

De Kymco Agility is voor scooterbegrippen van zeer goede kwaliteit. Veel onderdelen voor de 50cc versie zijn oorspronkelijk ontwikkeld voor 125cc versies. De remklauw bijvoorbeeld, deze is ooit ontwikkeld voor de 125cc versie, maar speciaal voor de 50cc versie een lichtere variant ontwerpen is duurder dan gewoon de 125cc versie leveren, dus heb je een zeer krachtige voorrem. Ook de voorvork en het frame zijn ontworpen voor de 125cc versie.
Verder is er zeer goed aan te sleutelen, in tegenstelling tot italiaanse scooters, waarbij je de halve scooter uit elkaar moet halen als je een lampje wilt vervangen. Je kan echt nergens goed bij en alles zit zeer onlogisch in elkaar.
Als je het onderhoud goed en op tijd uitvoert, heb je een zeer betrouwbare scooter. Als je een beetje handig bent rijd je ook nog eens erg goedkoop. Het model is zeer eenvoudig op te voeren, er zijn ook genoeg onderdelen voor.

[ Voor 5% gewijzigd door gop1 op 14-05-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Darksheep schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:18:
[...]

Dan zal ik wel net pech hebben gehad haha. Het was tijdens de eerste dagen mooi weer misschien dat het daaraan lag. Ach ik maak mij er niet meer druk om. Beetje zonde van mijn tijd alleen.

Hebben hier mensen ervaring met een middenbok die boven de 45 begint te trillen dat je hem gaat horen? Laatste tijd merkte ik dat er wat lawaai was boven de 45 per uur. Na wat spelen met de middenbok tijdens het rijden weet ik zeker dat het daarvan komt. Als ik deze iets naar beneden druk hoor ik het niet meer. Ik heb al gekeken en 1 bout vervangen waar de moer van verdwenen was. Nu krijg ik alleen de trillingen niet weg.
ben dr inderdaad bang voor dan... Heb zelf geluk gehad, vorige week zaterdag had ik daar ook al politie achter me zitten helaas... alleen die was zo weer verdwenen.

Heb je nog een rubberen ding tussen je middenbok en je blok in? Of mis je toevallig ( Weet niet of jou type scooter dat ook heeft) een pasbus in je standaard ( tussen je standaard en blok zeg maar, daar waar je bout doorheen gaat)
Hier namelijk met een sym mio gehad, bleek de pasbus ertussen uit te zijn, omdat de bout er elke keer uit lag. Nu daar dus 1 lange bout ( M10 ) doorheen gedraaid, en met een moertje en een splitpen vastgezet, zodat die nooit meer los gaat komen. Zitten nu trouwens ook weer netjes pasbussen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:03:
[...]

Qua Zip, Snor of Brom?
In geval van Snor is deze makkelijk 70 te laten lopen, onbegrenzde CDI kopen (90 euro of zo), rolletjes en sproeier vervangen en klaar is kees. Ow en je varioring eruit natuurlijk,dan loopt hij 60-70, maarja zonder helm, weet niet hoe dit zit bij het brom model.
Brom versie. Ik ga sowieso niet zonder helm rijden, zeker niet met die snelheden. Ben van mening dat zelfs die elec fietsen met helm moeten gaan rijden. In de familie heeft hier iemand een motor ongeluk gehad. Overleeft door helm....

Heeft de Zip niet hetzelfde motortje als die Fly? Is een motor van een snor en brom niet hetzelfde? Dacht dat het alleen met begrensing had te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Laatst online: 11-09-2022
Ben ook na jaren geen brommer te hebben gereden eens aan het rondkijken.
Yamaha Neos is m.i. met afstand de degelijkste scooter gebouwd met de beste materialen en techniek.
Alleen zit die nieuw boven het budget. Tweedehands zijn het ook aanraders. Wel de 4-takt versie.
Of anders is dit ook een leuk ding, nieuw ruim binnen het budget:

Afbeeldingslocatie: http://www.verkroost-scooters.nl/wp-content/uploads/cafe-racer-003.jpg

Deze beauty zou ook kunnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.skyteammotorcycles.com/media/pg/70/1368457374/XL.png

[ Voor 9% gewijzigd door Bart2005 op 15-05-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:17

nFo

Ik zou de New Fly nemen, een zip is veel te klein, kun je ook 80cc voor krijgen.
Kwaliteit is goed, maar als je zelf wil sleutelen kun je beter een Kymco nemen, is makkelijker aan te werken, kwaliteit van Kymco is wel beter dan al die Chinese barrels.
Agility is ook vrij klein, zou eerder dan een Super 8 nemen of Agility 16+, alleen die zijn moeilijk sneller te krijgen las ik. http://www.scooter-freaks...t/501771-kymco-agility-16
Of de nieuwe Liberty; 4t injectie.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2vb5swo.jpg
http://www.scootertourclu...viewtopic.php?f=77&t=7396

Als je echt snel wilt zou ik gewoon een 2 takt nemen, mijn Phantom F12R gaat als de brandweer met 70cc en een streetrace uitlaat.
Minarelli & Piaggio 2takt blokken zijn heel makkelijk op te voeren en veel onderdelen voor te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 15-05-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik zal echt alleen in het voorjaar/zomer en dan alleen in het weekend op een scooter rijden. Is een chinees dan niet een optie? Zoals bijv turbho?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Ferra schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:40:
Ik zal echt alleen in het voorjaar/zomer en dan alleen in het weekend op een scooter rijden. Is een chinees dan niet een optie? Zoals bijv turbho?
Ligt eraan wat je wil. Nieuw of 2dehands?
Heb zelf 2 maand terug voor weinig een Peugeot Vivacity gekocht om ook met mooi weer mee te rijden.
Zou eerder gaan, afhankelijk van budget, voor een goede 2dehands dan Chinees spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ligt het aan mij of was het na de regenbuitjes van gisteren echt spekglad :?

Scooter gleed echt alle kanten op . Normaal geen last van met regen maar het had nu wel heel kort geregend. Waarschijnlijk net genoeg om alles glad te krijgen door stuifmeel, olieresten e.d. maar niet genoeg om alles weg te spoelen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 16:22
Precies dat is wat er met kleine buitjes kan gebeuren ja. Opletten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Alles komt inderdaad omhoog uit de ZOAB en komt dan op het wegdek te liggen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Plus dat er op een fietspad veel minder wordt gereden, blijft allemaal veel langer liggen
Ik was gister echt nét op tijd thuis, met dat ik de scooter naar binnen rol, begint het hard te regenen 8)

Morgenavond de scooter voor onderhoud wegbrengen (met de aanhanger 8)7 ), ben benieuwd of hij daarna nog een stuk beter loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferra schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:40:
Ik heb nu genoeg huiswerk gedaan en ga toch maar voor een Kymco. Relatief goedkoop, goede kwaliteit, veel onderdelen, veel aanbod tweedehands en vrij gemakkelijk op te voeren. Piaggio valt helaas af want die dingen zijn veel te kostbaar in onderhoud en opvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag mijn lieve scootertje weer weggebracht voor onderhoud. Was hoognodig na bijna een jaar door weer en wind ( al vielen de kilometers me met 5K mee deze periode).

Beide bandjes versleten, accu waarschijnlijk op, misschien achterste remblokken, en de gebruikelijke dingen als olie enzo. En een kapotte treeplank waardoor het inregent (die krijg ik vergoed van de verzekering) en twee kleine roetplekjes.

Maarja maak er wel bijna dagelijks gebruik van :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:39:
[...]

Ik heb nu genoeg huiswerk gedaan en ga toch maar voor een Kymco. Relatief goedkoop, goede kwaliteit, veel onderdelen, veel aanbod tweedehands en vrij gemakkelijk op te voeren. Piaggio valt helaas af want die dingen zijn veel te kostbaar in onderhoud en opvoeren.
Ik heb zelf een kymco people S met intussen ruim 47.000 km op de klok dus ze kunnen wel even mee zeg maar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
  • Laatst online: 11-09-2022
Metro2002 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:00:
[...]

Ik heb zelf een kymco people S met intussen ruim 47.000 km op de klok dus ze kunnen wel even mee zeg maar :P
En dat zijn niet eens records. Een kennis van me heeft dezelfde en de vorige had 60.000 toen hij hem inruilde voor een nieuwe die ook alweer aardig in die richting zit. Het is zeer degelijk spul mits goed onderhoud natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Purehz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:20:
[...]

Ligt eraan wat je wil. Nieuw of 2dehands?
Heb zelf 2 maand terug voor weinig een Peugeot Vivacity gekocht om ook met mooi weer mee te rijden.
Zou eerder gaan, afhankelijk van budget, voor een goede 2dehands dan Chinees spul.
Het liefst nieuw. Ik ben geen kenner en ben bij 2ehands bang voor een miskoop. Weet niet waar ik op moet letten en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:55:
Plus dat er op een fietspad veel minder wordt gereden, blijft allemaal veel langer liggen
Ik was gister echt nét op tijd thuis, met dat ik de scooter naar binnen rol, begint het hard te regenen 8)

Morgenavond de scooter voor onderhoud wegbrengen (met de aanhanger 8)7 ), ben benieuwd of hij daarna nog een stuk beter loopt
Toch naar Jos?

Mijn scooter heeft die net klaar, hij gaat even kijken of die m binnenkort langsbrengt, of dat ik m zelf over een weekje of 2 ophaal daar. Kan dr nu toch niet op rijden na een operatie aan de hand :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:27:
[...]

Toch naar Jos?

Mijn scooter heeft die net klaar, hij gaat even kijken of die m binnenkort langsbrengt, of dat ik m zelf over een weekje of 2 ophaal daar. Kan dr nu toch niet op rijden na een operatie aan de hand :X
Jep, maar dat was sowieso de bedoeling

Alleen een beetje chaos met een afspraak maken, 'kom hem maar langsbrengen dan kijken we wel'
Nee beste Jos, afspraak maken, ik heb geen zin om 3 weken m'n scooter daar te laten :P

Ben benieuwd wat ze allemaal vinden, sowieso moeten de remblokken vervangen worden, en er zal vast nog wel meer moeten gebeuren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:34:
[...]

Jep, maar dat was sowieso de bedoeling

Alleen een beetje chaos met een afspraak maken, 'kom hem maar langsbrengen dan kijken we wel'
Nee beste Jos, afspraak maken, ik heb geen zin om 3 weken m'n scooter daar te laten :P

Ben benieuwd wat ze allemaal vinden, sowieso moeten de remblokken vervangen worden, en er zal vast nog wel meer moeten gebeuren :')
Haha, volgens mij is jos inderdaad best chaotisch. Zo ken ik 'm wel in ieder geval haha.
Hoop dat je m snel weer op kunt halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MrMilco schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:00:
[...]

Haha, volgens mij is jos inderdaad best chaotisch. Zo ken ik 'm wel in ieder geval haha.
Hoop dat je m snel weer op kunt halen!
Jah klopt, ik hoop dat er niet al te veel verborgen gebreken zijn
Sowieso mag er wel wat aan de acceleratie gedaan worden, want dat ding trekt voor geen meter, tot de 40 gaat opzich redelijk, daarna kakt hij net zo hard in als mijn vorige Kymco Super 8 (die ook echt verschrikkelijk traag was)

Maar gelukkig heeft hij nog een Beta Ark staan die ik wel even kon lenen, was van iemand die hem nog niet had opgehaald

Afbeeldingslocatie: http://d15xkf1ye01a0m.cloudfront.net/f0d2246f-252b-4b33-a2c9-d264f410f761.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:34:
[...]

Sowieso mag er wel wat aan de acceleratie gedaan worden, want dat ding trekt voor geen meter, tot de 40 gaat opzich redelijk, daarna kakt hij net zo hard in als mijn vorige Kymco Super 8 (die ook echt verschrikkelijk traag was)

Maar gelukkig heeft hij nog een Beta Ark staan die ik wel even kon lenen, was van iemand die hem nog niet had opgehaald

[afbeelding]
Ja, misschien de variorollen die zijn versleten, had mn zus bij haar vivacity. Na de rollen vervangen te hebben deed die t weer top.

Zolang je m maar weer vol tankt :9 En voorzichtig mee aan doet. Hahahaha _/-\o_

Als ik eerder had geweten dat je dr vanavond heen ging, had ik ook ff de bus geregeld, was ik ook even gekomen haha... Maar laat maar even weten wanneer je m op gaat halen, Kijk ik even of de bus beschikbaar is O-) De grote Tweakers-Meetup daar bij jos :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51

KrazyJay

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:39:
[...]

Lees wel even een aantal fora over de Kymco-scooters. Ik heb anderhalve maand geleden nog op een Kymco Easy 100 gereden die al ouder was dan 10 jaar, maar 174km op de teller had (plus 100000km, maar de teller kon dat niet meer weergeven), en die blijft maar gaan. Ook lees je over de People S die veel kilometers gedaan heeft, en dat geloof ik gelijk. Maar, de Agility's zie ik zo ver nog niet komen. Het verschil zit hem in dat de People S, (Grand) Dink, Easy 100 en degelijke in Taiwan gemaakt zijn, maar de Agility's en Super 8's in China met bijvoorbeeld een ander motorblok. Ook kan je de Kymco's 4takts uit China niet makkelijk opvoeren, het gaat al om simpele dingen als een sportvario die met een beetje pech je snaar sloopt omdat die tegen de onhandig geplaatste startmotor gedrukt wordt.

Als je dus een Kymco koopt, zorg dat je een type koopt dat in Taiwan gemaakt wordt, zoals de People S. Die zijn wat duurder, maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
FabianGTI schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:34:
[...]

[afbeelding]
De Beta al opgehaald? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Is een sym fiddle 2 met mijn 1.93m (wel slank van postuur) te doen met evt iemand achterop erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:15
KrazyJay schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:43:
[...]

Lees wel even een aantal fora over de Kymco-scooters. Ik heb anderhalve maand geleden nog op een Kymco Easy 100 gereden die al ouder was dan 10 jaar, maar 174km op de teller had (plus 100000km, maar de teller kon dat niet meer weergeven), en die blijft maar gaan. Ook lees je over de People S die veel kilometers gedaan heeft, en dat geloof ik gelijk. Maar, de Agility's zie ik zo ver nog niet komen. Het verschil zit hem in dat de People S, (Grand) Dink, Easy 100 en degelijke in Taiwan gemaakt zijn, maar de Agility's en Super 8's in China met bijvoorbeeld een ander motorblok. Ook kan je de Kymco's 4takts uit China niet makkelijk opvoeren, het gaat al om simpele dingen als een sportvario die met een beetje pech je snaar sloopt omdat die tegen de onhandig geplaatste startmotor gedrukt wordt.

Als je dus een Kymco koopt, zorg dat je een type koopt dat in Taiwan gemaakt wordt, zoals de People S. Die zijn wat duurder, maar beter.
Hier in de regio rijden alle pizzakoeriers op agility's, die dingen zijn niet stuk te krijgen hoor. Vriend van me heeft een brommer winkel en heeft denk ik 100 van die dingen in onderhoud: hij hoeft er nooit veel aan te doen. En ik heb er zelf ook een, paar vrienden van me ook, nooit enig probleem mee gehad. Dus uit ervaring ben ik het niet met je eens betreffende agility's.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

sig69 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:46:
[...]

Hier in de regio rijden alle pizzakoeriers op agility's, die dingen zijn niet stuk te krijgen hoor. Vriend van me heeft een brommer winkel en heeft denk ik 100 van die dingen in onderhoud: hij hoeft er nooit veel aan te doen. En ik heb er zelf ook een, paar vrienden van me ook, nooit enig probleem mee gehad. Dus uit ervaring ben ik het niet met je eens betreffende agility's.
Dat geloof ik wel.

Ik heb een Agilty City 4t 50cc gehad voor een jaar, verschrikkelijk. Bij levering ging die nog geen 45km/h, ik denk nog niet eens 40, op de teller. Trok zeer slecht op. 500km Ingereden, sportvario en gladde bus er in, hij ging uiteindelijk 52 op de teller en dan was de koek op. Heuvel af ging die 55, en kwam er een raar geluid van onder. Dat bleek later de riem te zijn die tegen de startmotor schuurde. En zo las ik meer verhalen.

De koeriers zullen wel tweetakt rijden, dat zal allemaal wel werken. Maar de viertakts Agility cities zijn echt niet wat het moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011

thijsco19

KTM 990 SMT

Laatst wou ik mijn scooter weer eens starten maar daar had ie zelf geen zin in. :')
Gaat om een kymco agility rs.
Scooter heeft ondertussen een lange tijd stil gestaan, denk aan aantal maanden. Dus dat was ook niet zo onverwacht. Accu was ook soort van leeg :+ .

Van de week maar eens prutsen.

Reden dat ie langere tijd stil gestaan heeft is omdat ik een auto en kreidler heb. Met mooi weer pak ik dan natuurlijk de kreidler in plaats van scooter.

Als de scooter het weer doet ga ik hem denk verkopen, zal hem denk niet veel meer gebruiken.
Wel jammer, heb hem eigenhandig opgevoerd. Heb er toen der tijd een grotere cilinder ondergezet samen met een andere nokkenas en vario. Trekt veel sneller op en heeft een hogere top.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:15
KrazyJay schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:12:
[...]

Dat geloof ik wel.

Ik heb een Agilty City 4t 50cc gehad voor een jaar, verschrikkelijk. Bij levering ging die nog geen 45km/h, ik denk nog niet eens 40, op de teller. Trok zeer slecht op. 500km Ingereden, sportvario en gladde bus er in, hij ging uiteindelijk 52 op de teller en dan was de koek op. Heuvel af ging die 55, en kwam er een raar geluid van onder. Dat bleek later de riem te zijn die tegen de startmotor schuurde. En zo las ik meer verhalen.

De koeriers zullen wel tweetakt rijden, dat zal allemaal wel werken. Maar de viertakts Agility cities zijn echt niet wat het niet zijn.
Tsja misschien heb je pech en heb je een "maandagochtendmodel" gehad, dat kan. Van de mensen die ik ken lopen ze allemaal gewoon 60+. En de koeriers rijden geen tweetakt want voor zover ik weet is de agility alleen viertakt geleverd.
thijsco19 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:14:
Laatst wou ik mijn scooter weer eens starten maar daar had ie zelf geen zin in. :')
Gaat om een kymco agility rs.
Scooter heeft ondertussen een lange tijd stil gestaan, denk aan aantal maanden. Dus dat was ook niet zo onverwacht. Accu was ook soort van leeg :+ .

Van de week maar eens prutsen.

Reden dat ie langere tijd stil gestaan heeft is omdat ik een auto en kreidler heb. Met mooi weer pak ik dan natuurlijk de kreidler in plaats van scooter.
Dat is meestal zo, paar maanden stil = accu leeg. Paar keer trappen en dan loopt ie wel weer meestal, even een rondje rijden en dan start ie ook wel weer elektrisch.
Als de scooter het weer doet ga ik hem denk verkopen, zal hem denk niet veel meer gebruiken.
Wel jammer, heb hem eigenhandig opgevoerd. Heb er toen der tijd een grotere cilinder ondergezet samen met een andere nokkenas en vario. Trekt veel sneller op en heeft een hogere top.
Heb ik ook gedaan ja. Heb altijd tweetakt gereden en daar zat toch altijd wat meer power in. Vond viertakt daarom echt kut rijden, helemaal met iemand achterop. Nu niet meer :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:31
Als je pech hebt is de accu niet alleen leeg, maar ook gelijk kapot :'(
Langere tijd in ontladen toestand staan kunnen de meeste accu's niet zo goed tegen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

De hele reden dat ik altijd mijn scooters aan trapte ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ik geloof dat ik de oorzaak van de bagger grip in de regen heb gevonden: De achterband is van het merk 'Deestone' en als ik zo op internet lees schijnt dat echt een enorm slechte band in regenachtig weer te zijn en dat klopt :P Het is net of je op een ijsbaan rijdt. De achterkant glijdt werkelijk alle kanten op en je kan de scooter echt niet meer plat door een bocht leggen zonder weg te glijden. Ik ga dus nu maar als een opa door de bochten :X Voorband is een Sawa MC25 en daar lees ik ook geen geweldige dingen over maar die is tot nog toe niet weggegeleden.

Op het droge kan ik de scooter zo plat gooien als het maar kan dus aan de scooter ligt het niet :P

Meer mensen hier ook slechte ervaring met Deestone banden in de regen? Twijfel sterk om dat kreng direct maar te vervangen. Had gelezen dat de michelin city grip of bridgestone ML50 wel goede prestaties leveren in de regen, klopt dat? Meer aanbevelingen? En zal ik gelijk voor en achter vervangen? (de voorband is nog bijna nieuw namelijk, was vervangen toen ik de scooter kocht ruim een maand geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

De Pirelli Diablo (Scooter) en de Micheling City Grip lijken met op dit moment de beste banden. Niet goedkoop, wel goed, ook op nat wegdek. Gebruik zelf de Pirelli's op mn Kymco 125cc, die rijden veel fijner dan de Maxxis die er standaard op zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
Metro2002 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:08:
Ik geloof dat ik de oorzaak van de bagger grip in de regen heb gevonden: De achterband is van het merk 'Deestone' en als ik zo op internet lees schijnt dat echt een enorm slechte band in regenachtig weer te zijn en dat klopt :P Het is net of je op een ijsbaan rijdt. De achterkant glijdt werkelijk alle kanten op en je kan de scooter echt niet meer plat door een bocht leggen zonder weg te glijden. Ik ga dus nu maar als een opa door de bochten :X Voorband is een Sawa MC25 en daar lees ik ook geen geweldige dingen over maar die is tot nog toe niet weggegeleden.

Op het droge kan ik de scooter zo plat gooien als het maar kan dus aan de scooter ligt het niet :P

Meer mensen hier ook slechte ervaring met Deestone banden in de regen? Twijfel sterk om dat kreng direct maar te vervangen. Had gelezen dat de michelin city grip of bridgestone ML50 wel goede prestaties leveren in de regen, klopt dat? Meer aanbevelingen? En zal ik gelijk voor en achter vervangen? (de voorband is nog bijna nieuw namelijk, was vervangen toen ik de scooter kocht ruim een maand geleden)
Op mijn People S heb ik Michelin City grip banden, ik wil geen andere meer. Zowel bij nat als droog weer meer dan prima grip. Altijd online bestellen bij bijvoorbeeld Oponeo

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Pagina: 1 ... 18 ... 46 Laatste