Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 12 ... 46 Laatste
Acties:
  • 278.940 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik check dan of de remmen goed functioneren. Nu remt ie gewoon goed volgens mij.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:29

-tom-562

Oliesjeik

Je bent gewoon ontiegelijk aan het beunen. Repareer die ontluchtingsnippel en vervang de remvloeistof op een manier yoals het hoort, of laat het doen.
Daarom heb ik altijd een hekel aan het sleutelen aan (andermans) brommers, brommers zijn vaak altijd vern*ukt door 16 jarige 'professionele' monteurs

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Omdat je dan precies met dit soort beunerij van doen krijgt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

zolang ie remt is het toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja.... :z
:'(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:06

Destruction

(ex-)Automonteur

Post je de pics van de scooter en jezelf als je na een heftige crash door een niet werkende rem in het ziekenhuis ligt?

Kerel, serieus.. -tom-562 en de rest proberen je nu al een aantal posts uit te leggen waarom je fout bezig bent om een afgebroken ontluchtingsnippel en rotte remvloeistof niet te vervangen..

NU remt-ie nog, maar jij krijgt no-way je remmen goed ontlucht op deze manier, dus bereid je voor op het moment dat je die rem heel erg hard nodig hebt en hij niet werkt.

Dit is de reden waarom ik me erover verbaas dat brommers/scooters etc geen APK plicht hebben.. En dan is dit nog het minste van de defecten die je tegen komt bij die dingen..

* Destruction heeft een tijdje bij een scooterzaak gewerkt.. Jochies van 16 die hun scooter niet goed afgesteld krijgen, of wij dat even fiksen.. De gare banden, versleten remmen en kapotte verlichting is niet boeiend.. Zolang-ie maar snel optrekt.. |:( Bij ophalen blijkt het nog niet foutloos en zijn ze verbaasd dat wij geen test rit ermee gemaakt hebben (alsof ik m'n leven ga wagen op een raceplee in sloop staat)..

Erg leuk, maar als dat fout loopt met dat soort jochies draait de maatschappij ervoor op..

[ Voor 42% gewijzigd door Destruction op 08-05-2013 14:45 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Kan de rem er ineens mee ophouden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja!!
Breng dat ding alsjeblieft naar een scooterzaak, dit gaat nergens over. Toon eens wat initatief en google eens b.v. op 'remvloeistof + water', of 'remvloeistof + lucht' of 'remmen ontluchten', dit gaat nergens over

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:58

SkyStreaker

Move on up!

Iemand is op mij ingereden (2 jaar geleden, gelukkig niet op hoge snelheid) met exact DAT probleem Salvatron. Laten fixen tenzij je gewoon halsstarrig onverantwoord als een gevaar op de weg wil rijden. Punt. Het gaat je echt geen honderden euro's kosten.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBlekkenhorst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 23:23
Leuk topic dit, als oldtimerfan kan ik het natuurlijk niet laten om mijn bromfietsjes even te showen.

Solex OTO 1965.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/21dh5cy.jpg
De Solex heeft vele jaren in een smeerkelder gelegen, is verder niets aan gedaan en gekeurd als snorfiers.

Honda CB50j 1978
Afbeeldingslocatie: http://i235.photobucket.com/albums/ee161/cryvahoc/470276_515087045192284_917774832_o_zps223f1e3d.jpg
Is compleet gerestaureerd en terug in originele staat gebracht.

Link naar mijn galerij met een verhaaltje over mijn brommerhistorie op puchforum: http://www.puchforum.com/viewtopic.php?f=58&t=36322

Edit: zie net dat je zonder account niet op puchforum kunt kijken, daarom hier wat links naar andere gallerijen van me.

Puch Maxi S 1985 Bromfiets - Puch Maxi S 1979 Kentekenloos - Honda CB50J 1978 Bromfiets - Honda CB50J 1978 Donor - Solex OTO 1965 Snorfiets.

[ Voor 31% gewijzigd door HBlekkenhorst op 14-05-2013 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Leuke dingetjes. Ik zou ooit ook nog wel een oud Honda'tje of Zundappje willen hebben.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Sinds 2 weekjes mijn eigendom, een Vespa LX Touring 2013 Grigio Apuano, snor editie en rijdt erg fijn, ook de bijzondere limited editon kleur doet mensen omkijken altijd wel grappig om te zien :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/exNEJkse3A2ftC8qNAmadShD/full.jpg

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die CB50 ziet er keurig uit!!!
Brommergerelateerd nieuw vanuit mijn kant, donderdagochtend ga ik met 4 andere gasten naar Brighton in Engeland, naar een Yamaha FS-1 meeting. Niet met de brommer (ben geen 16 meer :P), maar met een camper en motortrailer, maandagochtend gaan weer terug. Zinin 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vanavond even pure nostalgie gereden, originele puch maxi, mijn eerste brommert toen ik 16 was :D

Nog bijna helemaal stock, buiten een 'dikke bocht' uitlaat (krap 60). Kan me wel herinneren dat die van mij bij het 'optrekken' stuk hogere toeren gaf, zou er bijna weer eentje kopen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 21:54
@-tom-562 Have fun! Jammer dat ik er niet bij kan zijn... mis volgens mij alle FS1-meetings dit jaar...

Vanochtend de laatste eer bewezen aan mede-oprichter van onze oldtimer-vriendenclub... Mooie opkomst, ondanks het rampzalige weer... 47 brommers vormen een prachtige erehaag, heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Slasher schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:51:
Sinds 2 weekjes mijn eigendom, een Vespa LX Touring 2013 Grigio Apuano, snor editie en rijdt erg fijn, ook de bijzondere limited editon kleur doet mensen omkijken altijd wel grappig om te zien :)

[afbeelding]
mooi!

heb sinds 3 of 4 weken een vespa S snor (tweedehandsje), daarvoor nooit iets met brommers/scooters gehad.
Als het mooi weer is, heb ik de tijd van m'n leven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb vorig weekend een tweede Puchje in onderdelen op de kop getikt voor vijf tientjes. Die kerel had hem uit elkaar gehaald om te spuiten en wist niet meer hoe hij in elkaar moest :+ Gelukkig heb ik er een voorbeeld naast staan ;) Het Puchje wat ik nog had staan moest de ontsteking van gesteld worden en de chokeschuif in terug geplaatst worden. Die chokeschuif was ik alleen kwijt en ik wist dat ik dat andere Puchje kon kopen, dus de keus was of voor 15 euro een carburateur kopen of voor 50 een hele brommer. Dan weet ik het wel ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RUZlWqsFuhNIAvW8nBMszb9a/medium.jpg

En het stuurtje over gezet. Nu hoef ik niet meer als Kwazimodo erop te rijden :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZuCqIBumQWoy8lGDQVkuz6Jk/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HBYJ5jCu7gtUmKsV5r5V3oEl/medium.jpg
Wel leuk de verschillen tussen de bouwjaren. De eerste is uit 1978 en de tweede uit 1991. Zo zit de bobine op een andere plaats, zit er een ander stuur op, een ander zadel, een andere killswitch, een stuurslot (waar ik geen sleutel van heb), een andere koplamp met een snelheidsmeter erin, wat meer kappen over het frame, hebben de schroefdraden van de naaf een andere diameter en er zal nog wel wat anders zijn :+ De uitlaat heb ik trouwens ook overgezet. Van een dun Proma pijpje naar een mooie glimmende Bullet. Is wat dikker ook, dus wat meer snelheid nu. Nu nog de achterband overlepelen op mijn '78-er omdat die droogtescheuren heeft en dan kijken of ik die paarse wel in elkaar krijg :)

[ Voor 4% gewijzigd door Krentenbol op 24-05-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-06 22:51
Mijn vriendin heeft afgelopen zaterdag een Turbho scooter gekocht. Made in China, maar ontworpen in Nederland. Nu weet ik dat de kwaliteit van Chinese scooters vaak dubieus is, of dat onderdelen vaak lastig te verkrijgen zijn, maar ik had hier wel het gevoel bij dat dit beter geregeld is dan meeste merken omdat het een Nederlands merk is (praktijk moet nog blijken).

De vraag, waarom geen bekend merk? Een van de problemen is dat we de scooter niet binnen kunnen stallen (wel gelukkig overdekt), dus Vespa buiten stallen zou ik meer zonde vinden dat daar roest op komt dan een minder bekend merk. Dat wil niet zeggen dat ik niet zal omkijken naar onderhoud, maar mocht er dan iets misgaan, lijkt me dat verlies minder groot.

Daarnaast zijn naar mijn idee de grote merken favorieter voor diefstal dan een merk als dit. Ik woon in Amsterdam en daar verdwijnen genoeg scooters dagelijks. Gelukkig is de buurt waar ik woon nog niet zo onderhevig aan die problemen en zie ik een hoop mensen hun scooter op straat stallen, maar ik hoop stiekem dat ze dan liever met de Vespa van mijn buurman wegrijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 00:32
Voor de geïnteresseerde, mijn brommer tijd ligt al een tijdje achter me maar ik heb nog een hoop zooi liggen in de schuur :+
Gaat voornamelijk om minarelli horizontaal spul en wat benelli 491 onderdelen.
Als er iemand iets nodig heeft pm me misschien heb ik nog wel wat liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Hebben jullie dat ook wel eens dat je nergens het fietspad op kan, of althans op een propere manier, als dat ook voor de scooter is? Zo ook richting Harderwijk vanuit Hierden, industrieterrein Lorentz I op. Staat nergens die richting op dat ik het fietspad op moet, rij ik echter terug, zie ik de borden staan. Of zijn ze nu echt zo krom dat ik de ene richting wel op de autoweg mag en de andere richting niet? Onlogisch en verwarrend!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Stefandepefan schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:22:
Mijn vriendin heeft afgelopen zaterdag een Turbho scooter gekocht.
[..]
Sowieso zorgen dat je er een goed slot bij koopt, die je dan door het achterwiel doet zodat ze de scooter niet weg kunnen rollen (voorwiel is makkelijker los te maken dus vandaar door het achterwiel ;) ).

En ik rijd al iets meer dan een jaar op een Fosti 4takt scooter (ook een Chinees), gaat allemaal prima. We stallen hem wel binnen, maar heb in de winterperiode alle metalen/chromen delen even ingespoten met vaseline spray, zodat het niet onder je kont vandaan roest. Uitlaatje roest wel redelijk snel vind ik, die heb ik tijdje terug dus eraf gehaald (zijn maar 4 bouten ofzo) en met staalborstel schoongemaakt en opnieuw gespoten met hittebestendige verf. Ziet er weer keurig uit :)

Maand of 2 terug wel ineens motorische problemen, bleek dat de gasnaald los in de carburateur lag 8)7 Die weer vastgezet en hij loopt weer als vanouds. Verbruik zit rond de 1:33 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 10:12

Chakotay

Lick here to continue

Euj brommertuig :W

Mijn schoonzus heeft gevraagd of ik haar oude MT5 (rollend frame + doos onderdelen) bij elkaar kan harken en weer rijdend maken.

Ik heb zelf alleen ervaring met schroeven aan motoren, zit zo'n MT5je een beetje logisch in elkaar?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 19:51
Chakotay schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:47:

Mijn schoonzus heeft gevraagd of ik haar oude MT5 (rollend frame + doos onderdelen) bij elkaar kan harken en weer rijdend maken.

Ik heb zelf alleen ervaring met schroeven aan motoren, zit zo'n MT5je een beetje logisch in elkaar?
Ik ben zelf geen expert (understatement), maar als ik de verhalen mag geloven is de MT5 zo'n beetje de simpelste schakelbrommer die er is, niet voor niks populair onder de fanatieke sleutelaars :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:47:

Ja. Het is een Honda ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 10:12

Chakotay

Lick here to continue

Ah, klinkt goed. Eens wat pdfjes enzo bij elkaar harken... Maakt Haynes ook brommer-manuals? :P Dan doen ze zo te zien, handig.

[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 14-06-2013 09:31 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-06 22:51
ThinkPadd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 01:12:
Sowieso zorgen dat je er een goed slot bij koopt, die je dan door het achterwiel doet zodat ze de scooter niet weg kunnen rollen (voorwiel is makkelijker los te maken dus vandaar door het achterwiel ;) ).

En ik rijd al iets meer dan een jaar op een Fosti 4takt scooter (ook een Chinees), gaat allemaal prima. We stallen hem wel binnen, maar heb in de winterperiode alle metalen/chromen delen even ingespoten met vaseline spray, zodat het niet onder je kont vandaan roest. Uitlaatje roest wel redelijk snel vind ik, die heb ik tijdje terug dus eraf gehaald (zijn maar 4 bouten ofzo) en met staalborstel schoongemaakt en opnieuw gespoten met hittebestendige verf. Ziet er weer keurig uit :)

Maand of 2 terug wel ineens motorische problemen, bleek dat de gasnaald los in de carburateur lag 8)7 Die weer vastgezet en hij loopt weer als vanouds. Verbruik zit rond de 1:33 dacht ik.
Goed slot zit er ook bij voor de verzekering :) Ja, het is goed dat je me er aan herinnerd om het achterste wiel op slot te zetten. Beetje suf, ik doe het vaak met mijn fiets, maar had er niet bij stil gestaan om dit ook met de scooter te doen.

Ja, alle metalen/chromen delen wil ik straks behandelen met vaseline spray om roest en andere ellende zoveel mogelijk tegen te gaan. Misschien dat ik alsnog kijk of er mogelijkheden zijn voor stalling in de buurt voor de winter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

SkyStreaker schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 18:10:
Hebben jullie dat ook wel eens dat je nergens het fietspad op kan, of althans op een propere manier, als dat ook voor de scooter is? Zo ook richting Harderwijk vanuit Hierden, industrieterrein Lorentz I op. Staat nergens die richting op dat ik het fietspad op moet, rij ik echter terug, zie ik de borden staan. Of zijn ze nu echt zo krom dat ik de ene richting wel op de autoweg mag en de andere richting niet? Onlogisch en verwarrend!
Ja. Brommerrijders worden nog wel eens vergeten bij het ontwerpen van een weg of het neerzetten van borden. Als je hier het (brom)fietspad parallel aan de snelweg naar links wilt pakken, is het het beste om voor te sorteren om de snelweg op te gaan om daarna naar dat fietspad te gaan. Het fietspad parallel aan deze weg mogen namelijk geen brommers komen. Maar het zal er voor de rest van de weggebruikers vast raar uitzien als je met je Vivacity (of Puchje :+ ) voorgesorteerd staat voor de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik pakte altijd het fietspad toen ik mijn brommer nog had (tot 2 jaar geleden). Het ding reed net 40 en ik voelde me niet lekker tussen de auto's. Als je brommer 55 (60 op de teller) kan rijden wordt het al een ander verhaal. Ik reed dan ook niet zo hard en altijd rustig langs fietsers.

Nu woon ik in Belgie en dezelfde brommers moeten op het fietspad (hier zijn die dingen allemaal categorie A wat in Nederland een snorfiets is, maar die van mij was gekeurd als bromfiets).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb wel in de gaten dat de politie vaak zelf ook weet dat het niet erg duidelijk is en als je het behoorlijk doet, gaan ze niet lopen klagen in mijn ervaring. Gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Een wielrenner ging bumperkleven bij 50-55 km/h |:( Ik dacht een lekker rustig ritje te hebben komt er zo'n wielrenner stoer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Salvatron schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:54:
Een wielrenner ging bumperkleven bij 50-55 km/h |:( Ik dacht een lekker rustig ritje te hebben komt er zo'n wielrenner stoer doen.
Teringhekel aan. Gevaarlijke idioten. Wat als je nou plots bruusk moet remmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Heb ik jaren geleden ook wel eens meegemaakt op een lekker warme zomerdag, toch eens gestopt om te vragen waar hij mee bezig was... "als ik achter je rijd heb ik minder last van tegenwind" kreeg ik te horen. Heb hem toen duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend was, binnen vijf minuten deed hij het weer. Drie keer een onverwachte noodstop maakte daar vlot een einde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

als de remhendel bijna tegen het handvat komt, wat moet je dan doen om het te verbeteren?
Het gaat om een schijfrem dus zo eentje met remvloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:25

Mystikal

It never hurts to help!

Het einde is nabij....

Na vele jaren trouwe dienst en plezierige km's ga ik hem toch maar verkopen. We zijn van plan een 2e auto te kopen en de garage komt dan aardig vol te staan...

http://link.marktplaats.nl/690343513

Ben benieuwd of er uberhaupt interesse is. Anders laat ik hem gewoon staan...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mooie scooter, kan die auto niet gewoon buiten staan?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Die staat ook buiten (blik hoort buiten te staan..) :P.

Maar het is de combinatie van EN een 2e auto en de schuur vol met skelters, steppen, fietsen, etc, etc..

We hebben een cabriootje op het oog en denken dan geen gebruik meer te maken van de Vespa.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als je in de zomer een paar keer dat ding pakt ipv de auto heb je hem volgens mij al uit de kosten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dat is ook zo. Het eet in principe geen brood. Maar goed, mocht ik er niet geen goede prijs voor krijgen, dan laat ik hem lekker staan. Die paar euro verzekering kost me de kop ook niet.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Salvatron schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:13:
als de remhendel bijna tegen het handvat komt, wat moet je dan doen om het te verbeteren?
Het gaat om een schijfrem dus zo eentje met remvloeistof.
-tom-562 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:55:
Ja!!
Breng dat ding alsjeblieft naar een scooterzaak, dit gaat nergens over. Toon eens wat initatief en google eens b.v. op 'remvloeistof + water', of 'remvloeistof + lucht' of 'remmen ontluchten', dit gaat nergens over
Seriously! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
LOL, had niet eens gezien dat het om Salvatron ging :D

@Salvatron, ik heb even terug gelezen in dit topic van hoeveel mensen je nu het advies negeert, komtie:
  • -tom-562
  • Destruction
  • SkyStreaker
  • Joopieboy
  • Yonni
  • Bommes
  • real[B]art
Deze mensen hebben je allemaal geadviseerd naar een dealer te gaan en je blijft het weigeren, denk je het echt beter te weten dan al deze mensen?

Ik snap dat je dingen wil leren, zo beginnen de meesten van ons aan deze hobby, maar ga alsjeblieft niet klooien met de remmerij van een (waarschijnlijk aardig opgevoerde?) scooter, dat is toch echt het belangrijkste onderdeel dat er op zit.

[ Voor 22% gewijzigd door Martin op 23-06-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik ga niet naar de dealer.

Ik heb een nieuwe rem op de scooter gezet die het gewoon doet, maar de remhendel van deze rem kan ver doorgedrukt worden. Misschien moet ie worden ontlucht, maar ik dacht dat misschien de remblokken (of hoe heten die dingen bij een schijfrem?) vervangen moeten worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Salvatron schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:00:
Ik ga niet naar de dealer.

Ik heb een nieuwe rem op de scooter gezet die het gewoon doet, maar de remhendel van deze rem kan ver doorgedrukt worden. Misschien moet ie worden ontlucht, maar ik dacht dat misschien de remblokken (of hoe heten die dingen bij een schijfrem?) vervangen moeten worden???
Misschien wel, misschien niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik bedoel dat het door te kleine remblokken kan komen. Ik heb nog wat andere remblokken liggen die goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Loop je nu nog te klooien met je remmen? Wat denk je dat het gaat kosten bij de dealer? Honderden euro's?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Denk dat er best ergens te lezen is wat de afstand van remblokken tov je schijf moet zijn, daar kan je makkelijk uit afleiden of je blokken te ver weg staan en je rem dus ver moet indrukken. Als er lucht in zit, zouden de blokken de schijf wel raken, maar kan je enorm stuk doorknijpen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Marzman schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:37:
Loop je nu nog te klooien met je remmen? Wat denk je dat het gaat kosten bij de dealer? Honderden euro's?
Mwoah, je hebt van die idioten (scooterboeren) die meteen beginnen te gooien met nieuw remklauwtje, nieuw hendeltje, nieuwe kabeltje en dan ben je al weer 150 euro lichter. Desalniettemin, zelf lopen klooien zonder er het juiste verstand van te hebben dan heb ik liever dat ik heel ergens anders rij dan bij zo'n iemand in de buurt, zeker als je nog eens opgevoerd rijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Gezien het feit dat je er duidelijk totaal geen kaas van hebt gegeten, gezien het feit dat je elk advies naast je neer gooit en lijkt te vergeten dat goede remmen (naast goede banden) het belangrijkste is aan het hele voertuig. Je vergeet het, of je hebt er schijt aan. Tevens heb je ook schijt aan ons (mij en anderen die op je gerageerd hebben met serieus advies).

Breng je scooter naar een brommertoko (bij voorkeur een universeel bedrijf ipv een dealer van tig merken..) en laat hem je remmen ontluchten. Dat gaat je heus de kop niet kosten maar dan ben je wel zeker van je zaak en weet je dat je veiligheid in orde is. Ongelofelijk dat je daar zo laks mee om gaat. Je komt er nog wel achter. Of het is door een oei-dat-ging-net-goed situatie of het is een (ernstig?) ongeluk, maar het besef dat je onverantwoord met je scooter/veiligheid omgaat komt nog wel.

Of je doet dat, of je accepteert dat je blijbkaar geen geld hebt om een scooter van degelijk onderhoud te voorzien, en stapt weer over op een fiets. Verder zoek je het (voorlopig) maar uit met je hulp vragen; je vraagt naar iets wat je niet weten wil.

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 23-06-2013 19:06 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Het ontluchten van de rem is niet zo'n probleem, echter worden de problemen veroorzaakt door schroeven en bouten die met geen mogelijkheid los te krijgen zijn,
Zo moeilijk lijkt het ontluchten me niet, kan ik best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Schroeven en bouten gewoon even verwarmen en je draait ze zo los. Eventueel met nog wat WD40.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Salvatron schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:15:
Het ontluchten van de rem is niet zo'n probleem, echter worden de problemen veroorzaakt door schroeven en bouten die met geen mogelijkheid los te krijgen zijn,
Zo moeilijk lijkt het ontluchten me niet, kan ik best.
Je krijgt niet eens een stel bouten los :')
Door gasten zoals jou kan ik prima begrijpen waarom ze een APK willen instellen voor gemotoriseerde tweewielers. Doe eens niet zo pauper en breng dat ding naar de dealer, voor hun is het nog geen half uurtje werk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

eerst probeer ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat heb je gedaan, en toen brak de ontluchtingsnippel af.. Weet je nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Destruction schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:46:
[...]

Dat heb je gedaan, en toen brak de ontluchtingsnippel af.. Weet je nog?
En nu heb ik een nieuwe rem erop gezet en die ontluchtingsnippel is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Een nieuwe rem voor een ontluchtingsnippel? Dat zijn dure geintjes. :P
Die nippels kun je gewoon los krijgen he. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

tsjajajajaja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:13

nFo

Anders kijk je even op: http://www.scooter-freaks.nl/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:10

Christiano007

Ich bin der champion

Ben op zoek naar een snorfiets/brommer en kwam een Peugeot Fox tegen uit 2006. Voor zover ik weet zijn foxjes wel betrouwbaar en simpel qua onderhoud. (?)

2 vragen

Het gaat om dit model
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzIwWDk2MA==/$(KGrHqRHJCYFDzSowPVbBRu3PioGcg~~60_85.JPG

Is dit een deluxe versie?
Is het vanaf een bepaald jaar gewoon benzine of nog steeds mengsmering?

Ik heb er weinig verstand van , zoals duidelijk mag zijn ;)

En hoe zit het tegenwoordig met verzekeringen, krijg je schadevrije jaren met de auto ook mee als je een verzekering afsluit?

[ Voor 12% gewijzigd door Christiano007 op 24-06-2013 22:50 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

De Foxjes heb ik totaal geen verstand van, maar ik weet wel dat mijn 2002 Peugeot Vivacity een los olietankje had. De sv-jaren van je autoverzekering zou je gewoon mee moeten kunnen nemen, want de andere kant op werkt het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Krentenbol schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:34:
De Foxjes heb ik totaal geen verstand van, maar ik weet wel dat mijn 2002 Peugeot Vivacity een los olietankje had. De sv-jaren van je autoverzekering zou je gewoon mee moeten kunnen nemen, want de andere kant op werkt het ook :)
Yup, dat kan :) Gewoon aangeven dat je schade vrije jaren hebt van de auto, dat je graag met die jaren je brommer/scooter wil verzekeren. Voorwaarde hierbij is afaik wel dat die schadevrije jaren vrij zijn. Als je al een auto verzekerd hebt staan met die no-claim, kun je die niet ook opeisen voor je scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Destruction schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:50:
[...]

Yup, dat kan :) Gewoon aangeven dat je schade vrije jaren hebt van de auto, dat je graag met die jaren je brommer/scooter wil verzekeren. Voorwaarde hierbij is afaik wel dat die schadevrije jaren vrij zijn. Als je al een auto verzekerd hebt staan met die no-claim, kun je die niet ook opeisen voor je scooter.
Aah ok. Want als ik bijv. kijk bij de anwb dan geven ze aan schadevrije jaren brommer. Vandaar mijn vraag :)

Mensen die nog zeggen van, daar moet je op letten bij een Fox als je deze 2e hands koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Christiano007 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:17:
[...]

Aah ok. Want als ik bijv. kijk bij de anwb dan geven ze aan schadevrije jaren brommer. Vandaar mijn vraag :)
Daar zou ik niet op gaan liegen door je jaren van de auto in te vullen. Dan kun je ze beter bellen en vragen of dat mogelijk is ipv dat formulier in te vullen. Als er iets ergs gebeurd wil je niet dat de verzekering zoiets kan gebruiken om er onderuit te komen.
Mensen die nog zeggen van, daar moet je op letten bij een Fox als je deze 2e hands koopt?
Nooit een fox gehad, denk dat ze wel ok zijn aangezien ze ook veel als pizzabrommertjes gebruikt werden.

Nette Fox, ding is al best op leeftijd maar ziet er netjes uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 25-06-2013 10:51 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Marzman schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:50:
[...]
Daar zou ik niet op gaan liegen door je jaren van de auto in te vullen. Dan kun je ze beter bellen en vragen of dat mogelijk is ipv dat formulier in te vullen. Als er iets ergs gebeurd wil je niet dat de verzekering zoiets kan gebruiken om er onderuit te komen.

[...]

Nooit een fox gehad, denk dat ze wel ok zijn aangezien ze ook veel als pizzabrommertjes gebruikt werden.

Nette Fox, ding is al best op leeftijd maar ziet er netjes uit.
Zal ik zeker doen, Thnx voor de tip!

Hij is uit 2006, verder geen info over. Moet de persoon in kwestie nog even bellen over KM stand enz.

Hoeveel km kan zo'n blokje gemiddeld mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo lang er geen 16 jarige 'handige jongen' dat ding onder handen heeft gehad, behoorlijk lang. Een vriendin van me heeft een Fox met +50k op de teller met originele cilinder nog steeds. Volgens mij zijn alleen de zuigerveren een keer vervangen. Ding is trouwens wel volledig origineel

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Nou heb een belletje gedaan, was een oudere persoon die de Fox weg deed omdat het de snorfiets is van zijn ex.

Alles werkte perfect gaf hij aan, alleen de KM teller doet het niet. Het beestje was 3 jaar geleden overgenomen van een brommerzaak en nagekeken, en is in die 3 jaar niet veel gereden.

Alleen stond de teller op 20.000 km, dit was onmogelijk volgens de man. Dus die is niet helemaal lekker. Voor de rest zag hij er nog uit als nieuw enz.

Ben zelf wel benieuwd, en voor de juiste prijs wil ik het beessie best overnemen als het allemaal klopt. Maar hoe zou zo'n KM stand kunnen komen? (behalve rijden wat volgens hem niet is gebeurd)? En is het een duur geintje om dit te fixen?

[ Voor 3% gewijzigd door Christiano007 op 25-06-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

2dehands tellertje, probleem opgelost :) Of het is alleen de kabel, zou je ook makkelijk kunnen vervangen.

Maar raar dat hij overgenomen is van een brommerzaak, maar ze nooit de KM teller hebben gemaakt. Volgens mij is het systeem precies hetzelfde als oude puch's, kopelstukje bij je voorwiel, kabel en simpel tellertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

SinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:42:
2dehands tellertje, probleem opgelost :) Of het is alleen de kabel, zou je ook makkelijk kunnen vervangen.

Maar raar dat hij overgenomen is van een brommerzaak, maar ze nooit de KM teller hebben gemaakt. Volgens mij is het systeem precies hetzelfde als oude puch's, kopelstukje bij je voorwiel, kabel en simpel tellertje.
Is schijnbaar dus tussentijds kapot gegaan na aanschaf :)

Maar de teller kan niet miraculeus tig KM erbij krijgen omdat hij kapot is? (dat de voorste doorschuift ipv de 2e in de teller zelf, ik noem maar iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als het binnenwerk kapot is gegaan, zou dat nog wel mogelijk zijn, mijne was zelfs paar keer klokje rond gegaan.

Maar binnenwerk gaat niet makkelijk kapot, eerder zou het de kabel moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tja, en ook al klopt de km-teller niet, wat dan nog? Bij brommers moet je het gewoon aanzien, km-stand zegt eigenlijk vrij weinig bij een brommer imo. Een brommer die nieuw gekocht is door een 16 jarige gozer kan binnen een paar duizend km helemaal naar verkracht zijn, terwijl het bij een ouder persoon weer niet zo hoeft te zijn.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Mijn vorige brommer was een Tomos Revival, 7 jaar op gereden, ruim 45k kilometer mee gereden. Toen ik hem inruilde was het enige "mankement" een paar oppervlakkige roestplekjes in de kappen, motorisch heeft er nooit wat aan gemankeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-06 08:36
Heb een Batavus Bilonet Mot'o-mat uit 1963. Bilonet staat voor Batavus met ILO(beter bekend als JLO) motorblok. Rijdt prima, trekt zo'n ~40 als het meezit, 35 met flinke wind tegen. Is een erg leuk ding, maar helaas niet geschikt om zomaar overal te parkeren. Ik zou eigenlijk nog een afgeragd ding willen daarvoor.
Afijn, ik maak daar wel even een apart topic over.

fotootje: http://i.imgur.com/U0n9OoW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030
  • Registratie: December 2012

CrociStrike030

It's Five O' Clock Somewhere

Dit is mijn 4takt beest:)

Afbeeldingslocatie: http://i1361.photobucket.com/albums/r678/Timmm030/25ed05b8-797e-48df-b582-0150a2d7b380_zps2194cdec.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door CrociStrike030 op 29-06-2013 21:49 ]

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Tof ding! Is dat een retrodingetje of een echte oude? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Een echte oude uit 1977:) Alleen moet hij nog wat harder en een andere uitlaat.

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Denk niet dat dat heel veel uitmaakt. Ik zou een vervroegend vliegwiel erop zetten en een grotere carb ofzo. Dat scheelt een hoop

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Een andere uitlaat maakt niks uit dat weet ik. Maar het klinkt VEEEEEEL mooier:) Ik heb nu 70cc erop met 14 mm carb volgens mij.

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Haha eerst een nieuwe uitlaat. En ik wil eigenlijk nog een ss50. Daar gaat dan zowiezo een leuke cilinder op:)

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

16mm erop en een vervroegend vliegwiel ;) en een mooie open pijp dan op je C. Ik heb zelf een carbon Zero Rose replica op mijn 125cc motorDax, daar komen flinke klappen uit (lees: autoalarm ging af)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:37
Ik heb stiekem altijd zo'n C50 gewild, mooi ding. 't Is er nooit van gekomen omdat ik niks van brommers weet, en in mijn omgeving ook eigenlijk (bijna) niemand. Is het een beetje een vriendelijk ding om mee te 'beginnen'?

Het eerste probleem doet zich al voor bij de aankoop trouwens: geen idéé waar ik op zou moeten letten, en een eerlijke prijs vaststellen en realistisch bieden is ook behoorlijk giswerk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ze zijn erg betrouwbaar, d.w.z. als de basis goed is, als je met verrot materiaal blijft kloten wordt 't nooit wat.
Belangrijke punten zijn voornamelijk roest, de achterkant is van dubbelwandig plaatwerk, en dat gaat eigenlijk altijd rotten. Een goed gerestaureerd exemplaar heeft dus de voorkeur, of je moet zelf handig zijn. Als er al aan gelast is en hij ziet er strak uit, vraag of er evt. foto's zijn van het laswerk, of iig van de achterkant zonder lak. Je zal niet de eerste zijn die een (op het oog) een mooie C koopt, maar waarvan nagenoeg de hele achterkant uit plamuur bestaat ;)
Coos Matser van 4taktwinkel.nl heeft altijd een mooie voorraad Honda C'tjes staan, Japanse import dus vaak onverprutst en hard. Kunnen zowel met bromfiets- als met motorkenteken geleverd worden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:37
Thnx voor de tips. Die importmodellen zie ik ook vaker op marktplaats voorbij komen inderdaad. Overigens is mijn zoektocht naar die supercub weer aangewakkerd sinds een vakantie naar Japan, waar ze met de vleet rondrijden(!). Worden daar niet ook nog nieuwe modellen van gemaakt, origineel Honda?

Sleutelen is met een werkplaatshandboek erbij vast niet heel moeilijk, op lassen na kan ik alles zelf wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Wat ik heb gedaan is een magneet meenemen en op het achterspatbord 'plakken' en dan het hele achterspatbord rondgaan om te kijken waar plamuur zit. Maar tom, waar kan ik dat lezen over dat autoalarm:)

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Cyclonist schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:28:
Thnx voor de tips. Die importmodellen zie ik ook vaker op marktplaats voorbij komen inderdaad. Overigens is mijn zoektocht naar die supercub weer aangewakkerd sinds een vakantie naar Japan, waar ze met de vleet rondrijden(!). Worden daar niet ook nog nieuwe modellen van gemaakt, origineel Honda?

Sleutelen is met een werkplaatshandboek erbij vast niet heel moeilijk, op lassen na kan ik alles zelf wel denk ik.
Volgens mij worden Supercub's nog nieuw gemaakt ja.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2qxcpxl.jpg
Dit is mijn motor bamidax ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Ik had hem al gezien in het motor forum. Dat ding is echt bruut
-tom-562 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:19:
[...]

Volgens mij worden Supercub's nog nieuw gemaakt ja.

[afbeelding]
Dit is mijn motor bamidax ;)

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Iemand hier een idee hoe dat zit met overschrijding constructie snelheid en boetes/inbeslagname?

Ik heb hier namelijk een Peugeot Vivacity staan (altijd makkelijk voor in de stad) waarvan de KM teller (nog) niet werkt. Ik heb de topsnelheid gemeten met GPS Speed Graph (Play Store als je android hebt), en daarbij kom ik uit op een snelheid van 74,3km/u.

Ik heb ooit ergens opgevangen, dat als je met je brommer/scooter op de rollerbank beland met een overschrijding van 20km/u, de politie je rijbewijs in kan vorderen.. Iemand enig idee hoe dat zit?

Dat-ie het kan betekend natuurlijk niet dat het er standaard mee gereden word (nu even omdat ik het wilde weten), maar als bij een evt. rollerbank controle je rijbewijs ingevorderd kan worden (als dat dus waar is..) dan ga ik liever wat begrenzers opzoeken en erin schroeven ;) Het is trouwens een bromfiets, 45km/u constructie snelheid dus. Een top van 55-60km/u lijkt mij prima. Zo kun je nog wel met het verkeer mee :)

Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/969887_405985682850093_857656609_n.jpg

To-do:
- Iets knijpen (60km/u vind ik prima ipv de 74,3km/u die ik nu gemeten heb)
- Zijstandaard, de bok is niet goed meer..
- Spiegels, sommigen vinden het lelijk als ze erop zitten, ik vind het maar irritant zonder.. Je mist gewoon overzicht.
- RAW repareren, doen het soms wel, soms niet.. Ik wil dat ze het altijd doen ;)
- Nieuwe accu

[edit]: Vanaf 30km/u of meer overschrijding.. Ik speel met vuur dus op dit ding :+ * Destruction gaat dan maar eens informeren naar een begrenzer. Let wel: Een mechanische zoals altijd gebruikt word. Geen electrische sjappie meuk..

[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 10-07-2013 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsaneNL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:47

InsaneNL

ach waarom ook niet

Hier staat alles wat je moet weten over de rollerbank boetes.
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=2&t=572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
InsaneNL schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:02:
Hier staat alles wat je moet weten over de rollerbank boetes.
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=2&t=572
Volgens mij is dat ook alweer verouderd, huidige regeling houdt in bij een gemeten overschrijding van 15 kmpu of meer inbeslagname kentekenbewijs, dan heb je 2 weken de tijd om de boel weer origineel te bouwen en te laten herkeuren bij de rdw (eigen kosten). Correct me if I'm wrong, weet wel dat bovengenoemde link niet meer actueel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Ik dacht ook altijd dat het 30 was. Gelukkig is er een rollerbankapp :)

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsaneNL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:47

InsaneNL

ach waarom ook niet

Martin schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:10:
[...]

Volgens mij is dat ook alweer verouderd, huidige regeling houdt in bij een gemeten overschrijding van 15 kmpu of meer inbeslagname kentekenbewijs, dan heb je 2 weken de tijd om de boel weer origineel te bouwen en te laten herkeuren bij de rdw (eigen kosten). Correct me if I'm wrong, weet wel dat bovengenoemde link niet meer actueel is.
Wat je zegt klopt ook de eerste 5 Kmpu te hard worden niet mee gerekend en daar komen dan nog 15 Kmpu bij op en zit je dus op 65 Kmpu. Ze laten daar een paar reken voorbeelden zien waarbij je na de correctie boven en onder die 65 Kmpu uitkomt. De boeten prijzen in de tabel kloppen niet meer maar de rest klopt voor zover ik weet gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Destruction schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:35:
Iemand hier een idee hoe dat zit met overschrijding constructie snelheid en boetes/inbeslagname?

Ik heb hier namelijk een Peugeot Vivacity staan (altijd makkelijk voor in de stad) waarvan de KM teller (nog) niet werkt. Ik heb de topsnelheid gemeten met GPS Speed Graph (Play Store als je android hebt), en daarbij kom ik uit op een snelheid van 74,3km/u.

Ik heb ooit ergens opgevangen, dat als je met je brommer/scooter op de rollerbank beland met een overschrijding van 20km/u, de politie je rijbewijs in kan vorderen.. Iemand enig idee hoe dat zit?

Dat-ie het kan betekend natuurlijk niet dat het er standaard mee gereden word (nu even omdat ik het wilde weten), maar als bij een evt. rollerbank controle je rijbewijs ingevorderd kan worden (als dat dus waar is..) dan ga ik liever wat begrenzers opzoeken en erin schroeven ;) Het is trouwens een bromfiets, 45km/u constructie snelheid dus. Een top van 55-60km/u lijkt mij prima. Zo kun je nog wel met het verkeer mee :)

Plaatje bij het praatje:
[afbeelding]

To-do:
- Iets knijpen (60km/u vind ik prima ipv de 74,3km/u die ik nu gemeten heb)
- Zijstandaard, de bok is niet goed meer..
- Spiegels, sommigen vinden het lelijk als ze erop zitten, ik vind het maar irritant zonder.. Je mist gewoon overzicht.
- RAW repareren, doen het soms wel, soms niet.. Ik wil dat ze het altijd doen ;)
- Nieuwe accu

[edit]: Vanaf 30km/u of meer overschrijding.. Ik speel met vuur dus op dit ding :+ * Destruction gaat dan maar eens informeren naar een begrenzer. Let wel: Een mechanische zoals altijd gebruikt word. Geen electrische sjappie meuk..
[How-to] Goedkope begrenzer maken voor 0 euro
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=422952

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik wil liefst niet inleveren op trekkracht, aangezien het ding tussen de auto's moet. Ik ga dus een varioring plaatsen. Als-ie daarna de 55-60 nog haalt ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 14:30
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een sportvario in een Kymco Agility City (http://www.revolution70.n...uct=11&controller=product)?
Ze claimen een hogere topsnelheid van 5 á 10 km/u en een lager toerental met een lager verbruik.

Dat is wat ik wil, aangezien m'n scooter nu max 44 km/u rijd met een verbruik van gem. 1:33. Vanaf de 35 km/u neemt het toerental toe, tot de begrenzer, naar mijn idee. Dat zou dus inhouden dat ik dus constant op max. toeren rijdt. De varioring is al verwijderd, met haalde die maar net de 40 km/u...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik meld me bij deze officieel af :P. Vandaag mijn Vespa van 6 jaar oud verkocht. Ik ben toe aan iets anders en dat zal geen twee-wieler worden. Heb mijn oog laten vallen op een Ruska... Eens kijken of ik daar net zoveel plezier aan ga beleven als van mijn Vespa!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

gabberjoost schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:15:
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een sportvario in een Kymco Agility City (http://www.revolution70.n...uct=11&controller=product)?
Ze claimen een hogere topsnelheid van 5 á 10 km/u en een lager toerental met een lager verbruik.

Dat is wat ik wil, aangezien m'n scooter nu max 44 km/u rijd met een verbruik van gem. 1:33. Vanaf de 35 km/u neemt het toerental toe, tot de begrenzer, naar mijn idee. Dat zou dus inhouden dat ik dus constant op max. toeren rijdt. De varioring is al verwijderd, met haalde die maar net de 40 km/u...
Heb je je vario-ring al verwijderd? Als deze eruit is moet het ding eigenlijk al rond de 65/70 km/h lopen, plus een lager verbruik (m'n pa heeft een Kymco People S die ontgrenst is en een goede 65 km/h loopt)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 14:30
-tom-562 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:40:
[...]

Heb je je vario-ring al verwijderd? Als deze eruit is moet het ding eigenlijk al rond de 65/70 km/h lopen, plus een lager verbruik (m'n pa heeft een Kymco People S die ontgrenst is en een goede 65 km/h loopt)
Zie laatste zin ;)
Ja dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 14:16

auto660

1991 240 GL Brick

Nou, ik meld mij ook maar eens aan, mag nog niet over de openbare weg rijden maar achter ons huis is een militair terrein/bollenvelden waar je dus prima rond kan rijden. Ik heb nu 2 voertuigen:

Tomos S25/A3 2 speed:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2dqu34g.jpg

En hoe hij er motorisch bij staat:

- De meest oude/slome/dramatische cilinder van tomos: De EI-Cilinder!
- De inhammen in de zuiger zijn aan elke kant 2 milimeter ingekort. (staan de spoelpoorten langer open)
- Antieke encarwi 12mm carburateur@sproeier 50, de kant waar de lucht in gaat is opgeboord naar 13mm.
- 2 speed automatische versnellingsbak met ingekorte veren (heerlijk als hij van zijn 1 naar zijn 2 gaat en een belachelijk hoog toerental gaat maken)
- Doorgerotte bromuitlaat
- TWV 26 voor 20 achter

Hij loopt nu 55km/h met alleen maar standaard onderdelen, niet slecht dus! Ik weet alleen het typenummer niet meer precies van de brommer, het is een tomos s25 maar ik heb er een 2 speed A3 blok onder gehangen. Dus ik noem het maar de S25/A3 2 speed.

Elektrische scooter:
Tja, ik kan het niet echt een elektrische step noemen, het hangt er net tussenin. Maar ik vind het een elektrische scooter!
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2h3v50z.jpg
Hij heeft knipperlichten, een remlicht en normale verlichting, de motor heeft wel een whopping 200watt aan vermogen! Ik heb hem van de buren gekregen want die hadden hem in een oude boerderijschuur gevonden die vol stond met spullen. Even 2 nieuwe accu's voor besteld en dan gaat hij mee op vakantie.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb zo'n Thomos gehad begin jaren 90 die 70 liep met standaardonderdelen. Enige wat er gebeurd was dat was het verwijderen van de zwanehals in de uitlaat en in plaats daarvan werd er een dikke bocht ingezet. Hij heeft dat overigens niet heel lang volgehouden en na een harde klap reed hij daarna nog maar rond de 55 met veel minder trekkracht. Wel leuke dingen, maar niet heel degelijk voor een 16 jarige :)

Dat tweede ding van je ziet er uit als een bejaardenscooter.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 17-07-2013 12:22 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

nou ok, ben er uit geen 2e hands arosa maar een scooter.
goedkoper voor me.

maar goed beperkt budget (eur 1000,-), nooooooit een scooter gehad dus weet er echt niks van.
zat te kijken naar een berini, is chinees i know, maar ik heb wel een nieuwe.
gaat om woon werk verkeer van 25 enkele reis.

http://www.alblastweewielers.nl/scooters/nieuw/berini/

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

koop een fatsoenlijk merk als het gaat om woon-werk-verkeer omdat het een betrouwbare scooter moet zijn.

Pagina: 1 ... 12 ... 46 Laatste