Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Daarom heb ik altijd een hekel aan het sleutelen aan (andermans) brommers, brommers zijn vaak altijd vern*ukt door 16 jarige 'professionele' monteurs
Vaak bu'j te bang!
Vaak bu'j te bang!
Kerel, serieus.. -tom-562 en de rest proberen je nu al een aantal posts uit te leggen waarom je fout bezig bent om een afgebroken ontluchtingsnippel en rotte remvloeistof niet te vervangen..
NU remt-ie nog, maar jij krijgt no-way je remmen goed ontlucht op deze manier, dus bereid je voor op het moment dat je die rem heel erg hard nodig hebt en hij niet werkt.
Dit is de reden waarom ik me erover verbaas dat brommers/scooters etc geen APK plicht hebben.. En dan is dit nog het minste van de defecten die je tegen komt bij die dingen..
* Destruction heeft een tijdje bij een scooterzaak gewerkt.. Jochies van 16 die hun scooter niet goed afgesteld krijgen, of wij dat even fiksen.. De gare banden, versleten remmen en kapotte verlichting is niet boeiend.. Zolang-ie maar snel optrekt..

Erg leuk, maar als dat fout loopt met dat soort jochies draait de maatschappij ervoor op..
[ Voor 42% gewijzigd door Destruction op 08-05-2013 14:45 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Breng dat ding alsjeblieft naar een scooterzaak, dit gaat nergens over. Toon eens wat initatief en google eens b.v. op 'remvloeistof + water', of 'remvloeistof + lucht' of 'remmen ontluchten', dit gaat nergens over
Vaak bu'j te bang!
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Solex OTO 1965.

De Solex heeft vele jaren in een smeerkelder gelegen, is verder niets aan gedaan en gekeurd als snorfiers.
Honda CB50j 1978

Is compleet gerestaureerd en terug in originele staat gebracht.
Link naar mijn galerij met een verhaaltje over mijn brommerhistorie op puchforum: http://www.puchforum.com/viewtopic.php?f=58&t=36322
Edit: zie net dat je zonder account niet op puchforum kunt kijken, daarom hier wat links naar andere gallerijen van me.
Puch Maxi S 1985 Bromfiets - Puch Maxi S 1979 Kentekenloos - Honda CB50J 1978 Bromfiets - Honda CB50J 1978 Donor - Solex OTO 1965 Snorfiets.
[ Voor 31% gewijzigd door HBlekkenhorst op 14-05-2013 00:49 ]

Elect a clown, expect a circus.
Brommergerelateerd nieuw vanuit mijn kant, donderdagochtend ga ik met 4 andere gasten naar Brighton in Engeland, naar een Yamaha FS-1 meeting. Niet met de brommer (ben geen 16 meer
Vaak bu'j te bang!
Nog bijna helemaal stock, buiten een 'dikke bocht' uitlaat (krap 60). Kan me wel herinneren dat die van mij bij het 'optrekken' stuk hogere toeren gaf, zou er bijna weer eentje kopen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Vanochtend de laatste eer bewezen aan mede-oprichter van onze oldtimer-vriendenclub... Mooie opkomst, ondanks het rampzalige weer... 47 brommers vormen een prachtige erehaag, heel bijzonder.
mooi!Slasher schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:51:
Sinds 2 weekjes mijn eigendom, een Vespa LX Touring 2013 Grigio Apuano, snor editie en rijdt erg fijn, ook de bijzondere limited editon kleur doet mensen omkijken altijd wel grappig om te zien
[afbeelding]
heb sinds 3 of 4 weken een vespa S snor (tweedehandsje), daarvoor nooit iets met brommers/scooters gehad.
Als het mooi weer is, heb ik de tijd van m'n leven

En het stuurtje over gezet. Nu hoef ik niet meer als Kwazimodo erop te rijden

Wel leuk de verschillen tussen de bouwjaren. De eerste is uit 1978 en de tweede uit 1991. Zo zit de bobine op een andere plaats, zit er een ander stuur op, een ander zadel, een andere killswitch, een stuurslot (waar ik geen sleutel van heb), een andere koplamp met een snelheidsmeter erin, wat meer kappen over het frame, hebben de schroefdraden van de naaf een andere diameter en er zal nog wel wat anders zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Krentenbol op 24-05-2013 16:56 ]
De vraag, waarom geen bekend merk? Een van de problemen is dat we de scooter niet binnen kunnen stallen (wel gelukkig overdekt), dus Vespa buiten stallen zou ik meer zonde vinden dat daar roest op komt dan een minder bekend merk. Dat wil niet zeggen dat ik niet zal omkijken naar onderhoud, maar mocht er dan iets misgaan, lijkt me dat verlies minder groot.
Daarnaast zijn naar mijn idee de grote merken favorieter voor diefstal dan een merk als dit. Ik woon in Amsterdam en daar verdwijnen genoeg scooters dagelijks. Gelukkig is de buurt waar ik woon nog niet zo onderhevig aan die problemen en zie ik een hoop mensen hun scooter op straat stallen, maar ik hoop stiekem dat ze dan liever met de Vespa van mijn buurman wegrijden
Gaat voornamelijk om minarelli horizontaal spul en wat benelli 491 onderdelen.
Als er iemand iets nodig heeft pm me misschien heb ik nog wel wat liggen
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Sowieso zorgen dat je er een goed slot bij koopt, die je dan door het achterwiel doet zodat ze de scooter niet weg kunnen rollen (voorwiel is makkelijker los te maken dus vandaar door het achterwielStefandepefan schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:22:
Mijn vriendin heeft afgelopen zaterdag een Turbho scooter gekocht.
[..]
En ik rijd al iets meer dan een jaar op een Fosti 4takt scooter (ook een Chinees), gaat allemaal prima. We stallen hem wel binnen, maar heb in de winterperiode alle metalen/chromen delen even ingespoten met vaseline spray, zodat het niet onder je kont vandaan roest. Uitlaatje roest wel redelijk snel vind ik, die heb ik tijdje terug dus eraf gehaald (zijn maar 4 bouten ofzo) en met staalborstel schoongemaakt en opnieuw gespoten met hittebestendige verf. Ziet er weer keurig uit
Maand of 2 terug wel ineens motorische problemen, bleek dat de gasnaald los in de carburateur lag

Mijn schoonzus heeft gevraagd of ik haar oude MT5 (rollend frame + doos onderdelen) bij elkaar kan harken en weer rijdend maken.
Ik heb zelf alleen ervaring met schroeven aan motoren, zit zo'n MT5je een beetje logisch in elkaar?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik ben zelf geen expert (understatement), maar als ik de verhalen mag geloven is de MT5 zo'n beetje de simpelste schakelbrommer die er is, niet voor niks populair onder de fanatieke sleutelaarsChakotay schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:47:
Euj brommertuig :W
Mijn schoonzus heeft gevraagd of ik haar oude MT5 (rollend frame + doos onderdelen) bij elkaar kan harken en weer rijdend maken.
Ik heb zelf alleen ervaring met schroeven aan motoren, zit zo'n MT5je een beetje logisch in elkaar?
Ja. Het is een HondaChakotay schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:47:
Euj brommertuig :W
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 14-06-2013 09:31 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Goed slot zit er ook bij voor de verzekeringThinkPadd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 01:12:
Sowieso zorgen dat je er een goed slot bij koopt, die je dan door het achterwiel doet zodat ze de scooter niet weg kunnen rollen (voorwiel is makkelijker los te maken dus vandaar door het achterwiel).
En ik rijd al iets meer dan een jaar op een Fosti 4takt scooter (ook een Chinees), gaat allemaal prima. We stallen hem wel binnen, maar heb in de winterperiode alle metalen/chromen delen even ingespoten met vaseline spray, zodat het niet onder je kont vandaan roest. Uitlaatje roest wel redelijk snel vind ik, die heb ik tijdje terug dus eraf gehaald (zijn maar 4 bouten ofzo) en met staalborstel schoongemaakt en opnieuw gespoten met hittebestendige verf. Ziet er weer keurig uit
Maand of 2 terug wel ineens motorische problemen, bleek dat de gasnaald los in de carburateur lagDie weer vastgezet en hij loopt weer als vanouds. Verbruik zit rond de 1:33 dacht ik.
Ja, alle metalen/chromen delen wil ik straks behandelen met vaseline spray om roest en andere ellende zoveel mogelijk tegen te gaan. Misschien dat ik alsnog kijk of er mogelijkheden zijn voor stalling in de buurt voor de winter...
Ja. Brommerrijders worden nog wel eens vergeten bij het ontwerpen van een weg of het neerzetten van borden. Als je hier het (brom)fietspad parallel aan de snelweg naar links wilt pakken, is het het beste om voor te sorteren om de snelweg op te gaan om daarna naar dat fietspad te gaan. Het fietspad parallel aan deze weg mogen namelijk geen brommers komen. Maar het zal er voor de rest van de weggebruikers vast raar uitzien als je met je Vivacity (of PuchjeSkyStreaker schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 18:10:
Hebben jullie dat ook wel eens dat je nergens het fietspad op kan, of althans op een propere manier, als dat ook voor de scooter is? Zo ook richting Harderwijk vanuit Hierden, industrieterrein Lorentz I op. Staat nergens die richting op dat ik het fietspad op moet, rij ik echter terug, zie ik de borden staan. Of zijn ze nu echt zo krom dat ik de ene richting wel op de autoweg mag en de andere richting niet? Onlogisch en verwarrend!
Nu woon ik in Belgie en dezelfde brommers moeten op het fietspad (hier zijn die dingen allemaal categorie A wat in Nederland een snorfiets is, maar die van mij was gekeurd als bromfiets).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Teringhekel aan. Gevaarlijke idioten. Wat als je nou plots bruusk moet remmen!Salvatron schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:54:
Een wielrenner ging bumperkleven bij 50-55 km/hIk dacht een lekker rustig ritje te hebben komt er zo'n wielrenner stoer doen.
Het gaat om een schijfrem dus zo eentje met remvloeistof.
Na vele jaren trouwe dienst en plezierige km's ga ik hem toch maar verkopen. We zijn van plan een 2e auto te kopen en de garage komt dan aardig vol te staan...
http://link.marktplaats.nl/690343513
Ben benieuwd of er uberhaupt interesse is. Anders laat ik hem gewoon staan...
Basement Bios ---- Exo-S
/▌
Maar het is de combinatie van EN een 2e auto en de schuur vol met skelters, steppen, fietsen, etc, etc..
We hebben een cabriootje op het oog en denken dan geen gebruik meer te maken van de Vespa.
Basement Bios ---- Exo-S
/▌
Basement Bios ---- Exo-S
Anoniem: 93986
Salvatron schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:13:
als de remhendel bijna tegen het handvat komt, wat moet je dan doen om het te verbeteren?
Het gaat om een schijfrem dus zo eentje met remvloeistof.
Seriously!-tom-562 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:55:
Ja!!
Breng dat ding alsjeblieft naar een scooterzaak, dit gaat nergens over. Toon eens wat initatief en google eens b.v. op 'remvloeistof + water', of 'remvloeistof + lucht' of 'remmen ontluchten', dit gaat nergens over

@Salvatron, ik heb even terug gelezen in dit topic van hoeveel mensen je nu het advies negeert, komtie:
- -tom-562
- Destruction
- SkyStreaker
- Joopieboy
- Yonni
- Bommes
- real[B]art
Ik snap dat je dingen wil leren, zo beginnen de meesten van ons aan deze hobby, maar ga alsjeblieft niet klooien met de remmerij van een (waarschijnlijk aardig opgevoerde?) scooter, dat is toch echt het belangrijkste onderdeel dat er op zit.
[ Voor 22% gewijzigd door Martin op 23-06-2013 14:45 ]
Ik heb een nieuwe rem op de scooter gezet die het gewoon doet, maar de remhendel van deze rem kan ver doorgedrukt worden. Misschien moet ie worden ontlucht, maar ik dacht dat misschien de remblokken (of hoe heten die dingen bij een schijfrem?) vervangen moeten worden???
Misschien wel, misschien nietSalvatron schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:00:
Ik ga niet naar de dealer.
Ik heb een nieuwe rem op de scooter gezet die het gewoon doet, maar de remhendel van deze rem kan ver doorgedrukt worden. Misschien moet ie worden ontlucht, maar ik dacht dat misschien de remblokken (of hoe heten die dingen bij een schijfrem?) vervangen moeten worden???

/▌
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Mwoah, je hebt van die idioten (scooterboeren) die meteen beginnen te gooien met nieuw remklauwtje, nieuw hendeltje, nieuwe kabeltje en dan ben je al weer 150 euro lichter. Desalniettemin, zelf lopen klooien zonder er het juiste verstand van te hebben dan heb ik liever dat ik heel ergens anders rij dan bij zo'n iemand in de buurt, zeker als je nog eens opgevoerd rijd!Marzman schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:37:
Loop je nu nog te klooien met je remmen? Wat denk je dat het gaat kosten bij de dealer? Honderden euro's?
Gezien het feit dat je er duidelijk totaal geen kaas van hebt gegeten, gezien het feit dat je elk advies naast je neer gooit en lijkt te vergeten dat goede remmen (naast goede banden) het belangrijkste is aan het hele voertuig. Je vergeet het, of je hebt er schijt aan. Tevens heb je ook schijt aan ons (mij en anderen die op je gerageerd hebben met serieus advies).Salvatron schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:00:
Ik ga niet naar de dealer.
Breng je scooter naar een brommertoko (bij voorkeur een universeel bedrijf ipv een dealer van tig merken..) en laat hem je remmen ontluchten. Dat gaat je heus de kop niet kosten maar dan ben je wel zeker van je zaak en weet je dat je veiligheid in orde is. Ongelofelijk dat je daar zo laks mee om gaat. Je komt er nog wel achter. Of het is door een oei-dat-ging-net-goed situatie of het is een (ernstig?) ongeluk, maar het besef dat je onverantwoord met je scooter/veiligheid omgaat komt nog wel.
Of je doet dat, of je accepteert dat je blijbkaar geen geld hebt om een scooter van degelijk onderhoud te voorzien, en stapt weer over op een fiets. Verder zoek je het (voorlopig) maar uit met je hulp vragen; je vraagt naar iets wat je niet weten wil.
[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 23-06-2013 19:06 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Zo moeilijk lijkt het ontluchten me niet, kan ik best.
Basement Bios ---- Exo-S
Je krijgt niet eens een stel bouten losSalvatron schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:15:
Het ontluchten van de rem is niet zo'n probleem, echter worden de problemen veroorzaakt door schroeven en bouten die met geen mogelijkheid los te krijgen zijn,
Zo moeilijk lijkt het ontluchten me niet, kan ik best.
Door gasten zoals jou kan ik prima begrijpen waarom ze een APK willen instellen voor gemotoriseerde tweewielers. Doe eens niet zo pauper en breng dat ding naar de dealer, voor hun is het nog geen half uurtje werk
Vaak bu'j te bang!
Dat heb je gedaan, en toen brak de ontluchtingsnippel af.. Weet je nog?Salvatron schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:25:
eerst probeer ik het zelf.
En nu heb ik een nieuwe rem erop gezet en die ontluchtingsnippel is goed.Destruction schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:46:
[...]
Dat heb je gedaan, en toen brak de ontluchtingsnippel af.. Weet je nog?
Die nippels kun je gewoon los krijgen he.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
2 vragen
Het gaat om dit model
Is dit een deluxe versie?
Is het vanaf een bepaald jaar gewoon benzine of nog steeds mengsmering?
Ik heb er weinig verstand van , zoals duidelijk mag zijn
En hoe zit het tegenwoordig met verzekeringen, krijg je schadevrije jaren met de auto ook mee als je een verzekering afsluit?
[ Voor 12% gewijzigd door Christiano007 op 24-06-2013 22:50 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Yup, dat kanKrentenbol schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:34:
De Foxjes heb ik totaal geen verstand van, maar ik weet wel dat mijn 2002 Peugeot Vivacity een los olietankje had. De sv-jaren van je autoverzekering zou je gewoon mee moeten kunnen nemen, want de andere kant op werkt het ook
Aah ok. Want als ik bijv. kijk bij de anwb dan geven ze aan schadevrije jaren brommer. Vandaar mijn vraagDestruction schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:50:
[...]
Yup, dat kanGewoon aangeven dat je schade vrije jaren hebt van de auto, dat je graag met die jaren je brommer/scooter wil verzekeren. Voorwaarde hierbij is afaik wel dat die schadevrije jaren vrij zijn. Als je al een auto verzekerd hebt staan met die no-claim, kun je die niet ook opeisen voor je scooter.
Mensen die nog zeggen van, daar moet je op letten bij een Fox als je deze 2e hands koopt?
Daar zou ik niet op gaan liegen door je jaren van de auto in te vullen. Dan kun je ze beter bellen en vragen of dat mogelijk is ipv dat formulier in te vullen. Als er iets ergs gebeurd wil je niet dat de verzekering zoiets kan gebruiken om er onderuit te komen.Christiano007 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:17:
[...]
Aah ok. Want als ik bijv. kijk bij de anwb dan geven ze aan schadevrije jaren brommer. Vandaar mijn vraag
Nooit een fox gehad, denk dat ze wel ok zijn aangezien ze ook veel als pizzabrommertjes gebruikt werden.Mensen die nog zeggen van, daar moet je op letten bij een Fox als je deze 2e hands koopt?
Nette Fox, ding is al best op leeftijd maar ziet er netjes uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 25-06-2013 10:51 ]
/▌
Zal ik zeker doen, Thnx voor de tip!Marzman schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:50:
[...]
Daar zou ik niet op gaan liegen door je jaren van de auto in te vullen. Dan kun je ze beter bellen en vragen of dat mogelijk is ipv dat formulier in te vullen. Als er iets ergs gebeurd wil je niet dat de verzekering zoiets kan gebruiken om er onderuit te komen.
[...]
Nooit een fox gehad, denk dat ze wel ok zijn aangezien ze ook veel als pizzabrommertjes gebruikt werden.
Nette Fox, ding is al best op leeftijd maar ziet er netjes uit.
Hij is uit 2006, verder geen info over. Moet de persoon in kwestie nog even bellen over KM stand enz.
Hoeveel km kan zo'n blokje gemiddeld mee?
Vaak bu'j te bang!
Alles werkte perfect gaf hij aan, alleen de KM teller doet het niet. Het beestje was 3 jaar geleden overgenomen van een brommerzaak en nagekeken, en is in die 3 jaar niet veel gereden.
Alleen stond de teller op 20.000 km, dit was onmogelijk volgens de man. Dus die is niet helemaal lekker. Voor de rest zag hij er nog uit als nieuw enz.
Ben zelf wel benieuwd, en voor de juiste prijs wil ik het beessie best overnemen als het allemaal klopt. Maar hoe zou zo'n KM stand kunnen komen? (behalve rijden wat volgens hem niet is gebeurd)? En is het een duur geintje om dit te fixen?
[ Voor 3% gewijzigd door Christiano007 op 25-06-2013 20:31 ]
Maar raar dat hij overgenomen is van een brommerzaak, maar ze nooit de KM teller hebben gemaakt. Volgens mij is het systeem precies hetzelfde als oude puch's, kopelstukje bij je voorwiel, kabel en simpel tellertje.
Is schijnbaar dus tussentijds kapot gegaan na aanschafSinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:42:
2dehands tellertje, probleem opgelostOf het is alleen de kabel, zou je ook makkelijk kunnen vervangen.
Maar raar dat hij overgenomen is van een brommerzaak, maar ze nooit de KM teller hebben gemaakt. Volgens mij is het systeem precies hetzelfde als oude puch's, kopelstukje bij je voorwiel, kabel en simpel tellertje.
Maar de teller kan niet miraculeus tig KM erbij krijgen omdat hij kapot is? (dat de voorste doorschuift ipv de 2e in de teller zelf, ik noem maar iets)
Maar binnenwerk gaat niet makkelijk kapot, eerder zou het de kabel moeten zijn.
Vaak bu'j te bang!
Afijn, ik maak daar wel even een apart topic over.
fotootje: http://i.imgur.com/U0n9OoW.jpg
Morgen gratis bier!
Morgen gratis bier!
Vaak bu'j te bang!
Morgen gratis bier!
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=332473
Morgen gratis bier!
Vaak bu'j te bang!
Het eerste probleem doet zich al voor bij de aankoop trouwens: geen idéé waar ik op zou moeten letten, en een eerlijke prijs vaststellen en realistisch bieden is ook behoorlijk giswerk
Belangrijke punten zijn voornamelijk roest, de achterkant is van dubbelwandig plaatwerk, en dat gaat eigenlijk altijd rotten. Een goed gerestaureerd exemplaar heeft dus de voorkeur, of je moet zelf handig zijn. Als er al aan gelast is en hij ziet er strak uit, vraag of er evt. foto's zijn van het laswerk, of iig van de achterkant zonder lak. Je zal niet de eerste zijn die een (op het oog) een mooie C koopt, maar waarvan nagenoeg de hele achterkant uit plamuur bestaat
Coos Matser van 4taktwinkel.nl heeft altijd een mooie voorraad Honda C'tjes staan, Japanse import dus vaak onverprutst en hard. Kunnen zowel met bromfiets- als met motorkenteken geleverd worden
Vaak bu'j te bang!
Sleutelen is met een werkplaatshandboek erbij vast niet heel moeilijk, op lassen na kan ik alles zelf wel denk ik.
Morgen gratis bier!
Volgens mij worden Supercub's nog nieuw gemaakt ja.Cyclonist schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:28:
Thnx voor de tips. Die importmodellen zie ik ook vaker op marktplaats voorbij komen inderdaad. Overigens is mijn zoektocht naar die supercub weer aangewakkerd sinds een vakantie naar Japan, waar ze met de vleet rondrijden(!). Worden daar niet ook nog nieuwe modellen van gemaakt, origineel Honda?
Sleutelen is met een werkplaatshandboek erbij vast niet heel moeilijk, op lassen na kan ik alles zelf wel denk ik.

Dit is mijn motor bamidax
Vaak bu'j te bang!
-tom-562 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:19:
[...]
Volgens mij worden Supercub's nog nieuw gemaakt ja.
[afbeelding]
Dit is mijn motor bamidax
Morgen gratis bier!
Ik heb hier namelijk een Peugeot Vivacity staan (altijd makkelijk voor in de stad) waarvan de KM teller (nog) niet werkt. Ik heb de topsnelheid gemeten met GPS Speed Graph (Play Store als je android hebt), en daarbij kom ik uit op een snelheid van 74,3km/u.
Ik heb ooit ergens opgevangen, dat als je met je brommer/scooter op de rollerbank beland met een overschrijding van 20km/u, de politie je rijbewijs in kan vorderen.. Iemand enig idee hoe dat zit?
Dat-ie het kan betekend natuurlijk niet dat het er standaard mee gereden word (nu even omdat ik het wilde weten), maar als bij een evt. rollerbank controle je rijbewijs ingevorderd kan worden (als dat dus waar is..) dan ga ik liever wat begrenzers opzoeken en erin schroeven
Plaatje bij het praatje:

To-do:
- Iets knijpen (60km/u vind ik prima ipv de 74,3km/u die ik nu gemeten heb)
- Zijstandaard, de bok is niet goed meer..
- Spiegels, sommigen vinden het lelijk als ze erop zitten, ik vind het maar irritant zonder.. Je mist gewoon overzicht.
- RAW repareren, doen het soms wel, soms niet.. Ik wil dat ze het altijd doen
- Nieuwe accu
[edit]: Vanaf 30km/u of meer overschrijding.. Ik speel met vuur dus op dit ding
[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 10-07-2013 01:23 ]
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=2&t=572
Volgens mij is dat ook alweer verouderd, huidige regeling houdt in bij een gemeten overschrijding van 15 kmpu of meer inbeslagname kentekenbewijs, dan heb je 2 weken de tijd om de boel weer origineel te bouwen en te laten herkeuren bij de rdw (eigen kosten). Correct me if I'm wrong, weet wel dat bovengenoemde link niet meer actueel is.InsaneNL schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:02:
Hier staat alles wat je moet weten over de rollerbank boetes.
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=2&t=572
Morgen gratis bier!
Wat je zegt klopt ook de eerste 5 Kmpu te hard worden niet mee gerekend en daar komen dan nog 15 Kmpu bij op en zit je dus op 65 Kmpu. Ze laten daar een paar reken voorbeelden zien waarbij je na de correctie boven en onder die 65 Kmpu uitkomt. De boeten prijzen in de tabel kloppen niet meer maar de rest klopt voor zover ik weet gewoon.Martin schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:10:
[...]
Volgens mij is dat ook alweer verouderd, huidige regeling houdt in bij een gemeten overschrijding van 15 kmpu of meer inbeslagname kentekenbewijs, dan heb je 2 weken de tijd om de boel weer origineel te bouwen en te laten herkeuren bij de rdw (eigen kosten). Correct me if I'm wrong, weet wel dat bovengenoemde link niet meer actueel is.
[How-to] Goedkope begrenzer maken voor 0 euroDestruction schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:35:
Iemand hier een idee hoe dat zit met overschrijding constructie snelheid en boetes/inbeslagname?
Ik heb hier namelijk een Peugeot Vivacity staan (altijd makkelijk voor in de stad) waarvan de KM teller (nog) niet werkt. Ik heb de topsnelheid gemeten met GPS Speed Graph (Play Store als je android hebt), en daarbij kom ik uit op een snelheid van 74,3km/u.
Ik heb ooit ergens opgevangen, dat als je met je brommer/scooter op de rollerbank beland met een overschrijding van 20km/u, de politie je rijbewijs in kan vorderen.. Iemand enig idee hoe dat zit?
Dat-ie het kan betekend natuurlijk niet dat het er standaard mee gereden word (nu even omdat ik het wilde weten), maar als bij een evt. rollerbank controle je rijbewijs ingevorderd kan worden (als dat dus waar is..) dan ga ik liever wat begrenzers opzoeken en erin schroevenHet is trouwens een bromfiets, 45km/u constructie snelheid dus. Een top van 55-60km/u lijkt mij prima. Zo kun je nog wel met het verkeer mee
Plaatje bij het praatje:
[afbeelding]
To-do:
- Iets knijpen (60km/u vind ik prima ipv de 74,3km/u die ik nu gemeten heb)
- Zijstandaard, de bok is niet goed meer..
- Spiegels, sommigen vinden het lelijk als ze erop zitten, ik vind het maar irritant zonder.. Je mist gewoon overzicht.
- RAW repareren, doen het soms wel, soms niet.. Ik wil dat ze het altijd doen
- Nieuwe accu
[edit]: Vanaf 30km/u of meer overschrijding.. Ik speel met vuur dus op dit ding* Destruction gaat dan maar eens informeren naar een begrenzer. Let wel: Een mechanische zoals altijd gebruikt word. Geen electrische sjappie meuk..
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=422952
Ze claimen een hogere topsnelheid van 5 á 10 km/u en een lager toerental met een lager verbruik.
Dat is wat ik wil, aangezien m'n scooter nu max 44 km/u rijd met een verbruik van gem. 1:33. Vanaf de 35 km/u neemt het toerental toe, tot de begrenzer, naar mijn idee. Dat zou dus inhouden dat ik dus constant op max. toeren rijdt. De varioring is al verwijderd, met haalde die maar net de 40 km/u...
Basement Bios ---- Exo-S
Heb je je vario-ring al verwijderd? Als deze eruit is moet het ding eigenlijk al rond de 65/70 km/h lopen, plus een lager verbruik (m'n pa heeft een Kymco People S die ontgrenst is en een goede 65 km/h loopt)gabberjoost schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:15:
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een sportvario in een Kymco Agility City (http://www.revolution70.n...uct=11&controller=product)?
Ze claimen een hogere topsnelheid van 5 á 10 km/u en een lager toerental met een lager verbruik.
Dat is wat ik wil, aangezien m'n scooter nu max 44 km/u rijd met een verbruik van gem. 1:33. Vanaf de 35 km/u neemt het toerental toe, tot de begrenzer, naar mijn idee. Dat zou dus inhouden dat ik dus constant op max. toeren rijdt. De varioring is al verwijderd, met haalde die maar net de 40 km/u...
Vaak bu'j te bang!
Zie laatste zin-tom-562 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:40:
[...]
Heb je je vario-ring al verwijderd? Als deze eruit is moet het ding eigenlijk al rond de 65/70 km/h lopen, plus een lager verbruik (m'n pa heeft een Kymco People S die ontgrenst is en een goede 65 km/h loopt)
Ja dus...
Tomos S25/A3 2 speed:

En hoe hij er motorisch bij staat:
- De meest oude/slome/dramatische cilinder van tomos: De EI-Cilinder!
- De inhammen in de zuiger zijn aan elke kant 2 milimeter ingekort. (staan de spoelpoorten langer open)
- Antieke encarwi 12mm carburateur@sproeier 50, de kant waar de lucht in gaat is opgeboord naar 13mm.
- 2 speed automatische versnellingsbak met ingekorte veren (heerlijk als hij van zijn 1 naar zijn 2 gaat en een belachelijk hoog toerental gaat maken)
- Doorgerotte bromuitlaat
- TWV 26 voor 20 achter
Hij loopt nu 55km/h met alleen maar standaard onderdelen, niet slecht dus! Ik weet alleen het typenummer niet meer precies van de brommer, het is een tomos s25 maar ik heb er een 2 speed A3 blok onder gehangen. Dus ik noem het maar de S25/A3 2 speed.
Elektrische scooter:
Tja, ik kan het niet echt een elektrische step noemen, het hangt er net tussenin. Maar ik vind het een elektrische scooter!

Hij heeft knipperlichten, een remlicht en normale verlichting, de motor heeft wel een whopping 200watt aan vermogen! Ik heb hem van de buren gekregen want die hadden hem in een oude boerderijschuur gevonden die vol stond met spullen. Even 2 nieuwe accu's voor besteld en dan gaat hij mee op vakantie.
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Dat tweede ding van je ziet er uit als een bejaardenscooter.
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 17-07-2013 12:22 ]
/▌
goedkoper voor me.
maar goed beperkt budget (eur 1000,-), nooooooit een scooter gehad dus weet er echt niks van.
zat te kijken naar een berini, is chinees i know, maar ik heb wel een nieuwe.
gaat om woon werk verkeer van 25 enkele reis.
http://www.alblastweewielers.nl/scooters/nieuw/berini/
Chario2 (818126)