Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 13 ... 46 Laatste
Acties:
  • 278.393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:39

chario2

Chario2 (818126)

Salvatron schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:41:
koop een fatsoenlijk merk als het gaat om woon-werk-verkeer omdat het een betrouwbare scooter moet zijn.
ok maar dat budget heb ik niet.
2e hands durf ik niet, want ik ben technisch qua brommers slecht onder legt.

Lees veel over piaggo zipp, maar valt buiten mijn budget :-(

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:41
Volgens mij ligt de goedkoopste versie van een Kymco Agility niet heel ver buiten je budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

chario2 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:57:
[...]

Dan zou ik nog ff doorsparen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:29

Destruction

(ex-)Automonteur

2e hands, ik zou voor een Peugeot gaan. Een Viviacity bijvoorbeeld. Niet heel erg gewild bij sjonnies, en dus zijn er vaak ook nog wel erg nette exemplaren te vinden :)

Die peugeot blokken zijn best betrouwbaar. Ik had ooit een Peugeot Elyseo (tevens aanrader, dat is echt een rijdend bankstel) en dat ding heb ik ruim over de 40.000Km gereden zonder enige noemenswaardige problemen. Ik voerde dan wel netjes elke 5.000km (gemiddelde leeftijd van een v-snaar) een klein beurtje uit.. Scooter techniek is niet heel moeilijk, en er zijn ook wel fora te vinden waarop je de nodige informatie kunt krijgen... Vooral een bougie'tje en een lucht filtertje kun je zelf. Een v-snaar bij een scooter heb je dan weer een speciaal gereedschap voor nodig, maar dat is ook niet de moeilijkheid.

[ Voor 33% gewijzigd door Destruction op 26-07-2013 12:35 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Peugeot gebruikt geloof ik sym-blokken in veel scooters, de peugeot tweet is zelfs vrijwel identiek aan de sym symphony. Ik had een piaggio fly gekocht via marktplaats, was wel een keer kapot maar rijdt verder super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Niet bij de types die ik noem.. Toen die dingen geintroduceerd werden bestond er volgens mij nog maar 1 chinees merk, en dat was Kymco.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:23

nFo

chario2 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:57:
[...]

Neem een Sym Orbit(simply) of de Kymco Agility of de kymco Vitality is een stuk groter.

Denk na voordat je een chinese scooter koopt:
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=466180

Als het comfortabel moet, zoek je een met 16inch wielen.

[ Voor 18% gewijzigd door nFo op 26-07-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

sym orbit 1 heeft een slechtere motor dan sym orbit 2 dus je kunt beter de 2 nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Salvatron schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 22:51:
sym orbit 1 heeft een slechtere motor dan sym orbit 2 dus je kunt beter de 2 nemen
Gewoon een kymco kopie blok, of dat nou slechter is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ja, is slechter. Er is een reden dat de orbit 2 duurder is dan de orbit 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Komen die blokken niet van AGM af oid, hoorde ik laatst een collega daarover praten dat het een B keus zou zijn. Kan er weinig over vinden helaas. Iemand die mij meer kan vertellen over Kymco en de betrouwbaarheid en die dingen. Onderdelen blijven goed leverbaar? Woon dadelijk 21km van mijn werk en zit sterk te denken om een snor te halen en die 35 te laten lopen ofzo. Ideaal voor de zomer maanden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Kymco is prima, zelf een Agility RS zit beter in elkaar dan een echte chinees.
Zelf nog een boatian gehad, maar wat een pauper zooi, slecht passend en gelast frame, maken ze passend met een hamer.
Banden waren gemaakt van plastic volgens mij, over de wegligging nog niet te spreken.
Accu zit er los in, mag je zelf vast maken ect. losse bouten, schroeven..

Zelf inmiddels een Malaguti Phantom F12R, mooie scooter, goede wegligging, remmen ect.
Alleen wat ik echt mis is de groot licht knop.
Verlichting van de Agility RS is stukken beter, en sleutelen gaat ook makkelijker.
Geen 9,5 liter benzine tank die rondom de buddy is geplaatst.

[ Voor 31% gewijzigd door nFo op 27-07-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat klinkt wel goed dan. En verlichting, stom gezegd, xenon erin? Of gaat dat niet vanwege de boordelektronica?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Xenon moet op gelijk spanning DC, dus op een sterke accu.
Een halogeen kun je gewoon op de spoel, wisselspanning doen. AC.
Kymco 4takt heeft een spoel met veel extra capaciteit, dus handvatverwarming, extra lamp, ect geen probleem.
Verlichting van een kymco is altijd wel goed,

2takt gaat wat moeilijker lees ik op forums, maar geen ervaring mee.
Geen idee hoe dat precies zit.
Maar ik probeer wel op de F12R een extra lamp te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Belachelijk artikel trouwens: http://www.telegraaf.nl/b...iets_fijnstofkanon__.html

Ze willen het liefst alle snorscooters/brommers maar vooral de 2takt vanwege de vervuiling?

Die dingen zijn toch jaren geleden zelf door de overheid goedgekeurd, de uitstoot is toch bekend?

[ Voor 76% gewijzigd door Slasher op 07-08-2013 11:42 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Heb dit artikel niet gelezen, maar las net in de fysieke krant (een andere geloof ik) zo goed als hetzelfde artikel en daarin stond al dat ze nu niet zomaar verboden kunnen worden omdat ze al eerder toegestaan zijn. Maar de waarden die TNO gemeten heet zou veel hoger liggen dan wat er gemeten is bij Europese toelating. Mocht die waarde echt zoveel hoger zijn, kan de verkoop van nieuwe (snor)scooters zeker wel aan banden gelegd worden. Wat ik opvallend vond aan de grafiekjes die daarbij stonden, was dat de CO-uitstoot bij 4-takt scooters een stuk hoger ligt dan bij 2-takt scooters.

[ Voor 14% gewijzigd door Krentenbol op 07-08-2013 12:01 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

SkyStreaker

Move on up!

Verdorie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SCznFQX8KA88ybdAPXSaTYyo/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FGrhx1UwsHJglvQJRN3cgcCA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wKr8bL1ISvu3QIiCqx63SC44/thumb.jpg

Dan rij je onderweg naar huis in de spoelende regen over een weg die je nog niet heel goed kent. Rij je ineens in een soort, mja, put en KRAK! Ja hoor, Veer van mijn frame afgebroken!

Kymco New Dink 50, bj. 2007 23.5K op de teller en allemachtig, ik hoop geen total loss. Ben volledig casco, alleen zit ik met de dagwaarde. Nu blijft die voor deze scooters op zich goed, maar man. Ik heb hem nodig voor mijn werk en nu zit ik er mee.

[ Voor 24% gewijzigd door SkyStreaker op 07-08-2013 20:06 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je stukken rijdt (door je veren zakken versta ik daar onder) is dat toch geen verzekeringswerk? Of ben je echt ergens ingecrasht? Misschien kan je de wegbeheerder aansprakelijk stellen dan.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 07-08-2013 21:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Slasher schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:36:
Belachelijk artikel trouwens: http://www.telegraaf.nl/b...iets_fijnstofkanon__.html

Ze willen het liefst alle snorscooters/brommers maar vooral de 2takt vanwege de vervuiling?

Die dingen zijn toch jaren geleden zelf door de overheid goedgekeurd, de uitstoot is toch bekend?
Dat is toch al veel eerder onderzocht dat brommers en motoren veel meer vervuilend zijn? Zelfs viertakt, de ontwikkeling loopt ontzettend achter op auto's. Ook het verbruik gaat nergens over voor voertuigen met zulke afmetingen en gewichten (niet heel veel zuiniger als een zuinige auto en wel veel vervuilender). Ze zouden gewoon strengere eisen moeten stellen voor nieuwe motoren dan is het over een jaar of 10 wel schoner op de weg.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:47

Metro2002

Memento mori

Slasher schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:36:

Het probleem is dat de uitstoot véél hoger is dan opgegeven is. Eigenlijk voldoen ze dus niet meer aan de typegoedkeuring. Koppel dat aan het feit dat bijna 100% van de snorfietsen net zo hard rijdt als bromfietsen en je krijgt dat het eigenlijk een overbodig ding is geworden.

Dat ze 2 takt nog niet hebben verboden snap ik in het kader van milieu overigens sowieso niet. Wel gloeilampen verbieden maar een simpele regel als : Er mogen geen nieuwe snor of bromfietsen verkocht worden met 2 takt motor maar alleen met 4 takt. .. Dat was blijkbaar te moeilijk gedacht?

Ik ben overigens niet voor een verbod van snorfietsen of voor een verbod op verbrandingsmotor in snorfietsen. Wel voor het strenger controleren op opgevoerd en voor een verbod op de verkoop van 2 takt motoren.De bestaande 2 taktjes sterven vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tweetakt verbieden ze niet omdat er tig grasmaaiers en andere werktuigen zijn die een keer in de twee weken 10 minuten aan gaan en te duur worden als viertakt.

De snor- bromfiets verdeling in Belgie vind ik trouwens wel grappig. Een kenteken hebben ze geen van allen, op de snorfietsen heb je geen rijbewijs nodig en op alles moet je een helm op en als je al twee jaar een autorijbewijs hebt mag je op een 50 cc snor, 50 cc brommer en 125 cc motor (die heeft wel een kenteken maar je betaald geen wegenbelasting) rondrijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 08-08-2013 11:51 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Marzman schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:10:
Tweetakt verbieden ze niet omdat er tig grasmaaiers en andere werktuigen zijn die een keer in de twee weken 10 minuten aan gaan en te duur worden als viertakt.
Dat is toch niet zo moeilijk te regelen. Het is verboden tweetak motoren toe te passen op snor en bromfietsen.

Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Metro2002 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:17:
[...]

Dat is toch niet zo moeilijk te regelen. Het is verboden tweetak motoren toe te passen op snor en bromfietsen.

Klaar
Wat dan met brommobielen? Mijn Apécar is ook gewoon snoeihard 2takt. Stinkt alleen niet echt stiekem en rookt ook al niet zoveel 8) Alleen soms wanneer die net gestart is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Metro2002 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:17:
[...]

Klaar
Dus het mag wel op motorzagen en grasmaaiers. Goed, en nu gaat iedereen klagen over de grasmaaier van de gemeente die 40 uur per week rondrijdt terwijl er een blauwe walm uitkomt terwijl ze zelf een brommertje hebben waar ze alleen in het weekend mee naar opa rijden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Marzman schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:47:
[...]

Dus het mag wel op motorzagen en grasmaaiers. Goed, en nu gaat iedereen klagen over de grasmaaier van de gemeente die 40 uur per week rondrijdt terwijl er een blauwe walm uitkomt terwijl ze zelf een brommertje hebben waar ze alleen in het weekend mee naar opa rijden.
Voor motorzagen en grasmaaiers heb je niet echt alternatieven.
Een 4 takt is wat zwaarder en heeft iets minder koppel. Niet zo'n probleem op een bromfiets, wel op een kettingzaag. Bovendien rij ik nooit achter een kettingzaag.
Touchdomex schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:26:
[...]

Wat dan met brommobielen? Mijn Apécar is ook gewoon snoeihard 2takt. Stinkt alleen niet echt stiekem en rookt ook al niet zoveel 8) Alleen soms wanneer die net gestart is.
Een brommobiel valt onder bromfietsen. Dus verboden om nieuw te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die lampen daar zit natuurlijk ook een lobby achter. De viertakt-brommerfabrikanten lobbien niet genoeg, waarschijnlijk omdat ze ook tweetaktmodellen hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Metro2002 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:53:
[...]
Een brommobiel valt onder bromfietsen. Dus verboden om nieuw te verkopen.
Oftewel die gaat er volledig uit in Nederland ;) Want er is geen 50CC 4takt van de Apécar.

De andere modellen vallen in andere klassen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
Peugeot tweet 4t vraagje...

Een aantal weken geleden heb ik (een deel?) van mijn SLS (Secundair Lucht Systeem) systeem verwijderd. Echter als ik het gehele luchtsysteem na ga kan ik van een aantal delen niet thuisbrengen hoe ze heten en wat ze doen en vooral wat het nut ervan is.

Wie kan mij vertellen wat de onderdelen zijn die zijn voorzien van een rood vak? Wat is het nut? Deze 2 onderdelen zijn met een slang verbonden.

https://docs.google.com/f...tZFptZG8/edit?usp=sharing

de buis boven in de hoek is de aanvoer.

Misschien kan een tekening uitkomst bieden... ;-)

https://docs.google.com/f...Lb05STDQ/edit?usp=sharing

[ Voor 11% gewijzigd door DaLuca op 08-08-2013 15:33 ]

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Marzman schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:47:
[...]

Zo moeilijk is het niet: 2-takt motoren zijn verboden voor het aandrijven van een voertuig. En dan alleen voor nieuwe, anders jaag je weer mensen op kosten en zo zou het voor niemand een probleem moeten zijn.

Of wat ook zou kunnen: uitlaten van een 2-takt motor dienen te worden gemonteerd op het stuur, ter hoogte van het gezicht van de bestuurder.. >:) :+

[ Voor 22% gewijzigd door MrSleeves op 08-08-2013 16:40 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Lekker dus, ik ben idd. niet verzekerd tegen eigen aangebrachte schade. Dat dat ding omvalt, ben ik gewoon de lul. Vorige 2 verzekeringen had ik dit wel, enfin. New Dink is economisch total loss. Dat wordt een nieuwe... Ik wil wel bij Kymco blijven en dan zit ik te denken aan deze:

Kymco People S Elegance

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MrSleeves schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:38:
[...]

Zo moeilijk is het niet: 2-takt motoren zijn verboden voor het aandrijven van een voertuig. En dan alleen voor nieuwe, anders jaag je weer mensen op kosten en zo zou het voor niemand een probleem moeten zijn.

Of wat ook zou kunnen: uitlaten van een 2-takt motor dienen te worden gemonteerd op het stuur, ter hoogte van het gezicht van de bestuurder.. >:) :+
Zat vanochtend weer achter zo'n fout afgesteld ding. Blauwe walm uit de uitlaat waar een gemiddeld binnenvaartschip trots op zou zijn en ik kreeg direct geen adem meer. Gatverdamme. Als er geen verbod komt dan minstens elk jaar een emissiekeuring van die krengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Jongens, wat is ff beter: een Yamaha aerox op 10k km of een malaguti op 10k km, 45kmpu. Allebei origineel, niet opgevoerd, mechanisch goed onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik ken ze allebei een beetje als de Honda CRX en Golf GTI onder de brommers..

En een Peugeot Vivacity? Ik heb er sinds kort zelf ook een en eigenlijk rijdt dat voor een scooter erg goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Peugeot viva of speedfight 2 zijn veel comfortabeler dan een 'rox. De SF2 is wat groter (wat ik wel prettig vond), maar de viva heeft weer een vlakke treeplank, wat makkelijker is om bier mee te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
SkyStreaker schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:12:
Lekker dus, ik ben idd. niet verzekerd tegen eigen aangebrachte schade. Dat dat ding omvalt, ben ik gewoon de lul. Vorige 2 verzekeringen had ik dit wel, enfin. New Dink is economisch total loss. Dat wordt een nieuwe... Ik wil wel bij Kymco blijven en dan zit ik te denken aan deze:

Kymco People S Elegance
Nice..! heb nu een bruine peugeot tweet (super ding) heerlijk confortabel en te betalen, maar een kymco people zou een mooie opvolger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mja, het wordt al weer een Malaguti F15 nogwattes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411427

Voor het woon - werkverkeer zit ik er over na te denken om over te stappen van het openbaar vervoer naar een scooter. Uit verschillende berekeningen die ik vind op het internet is de scooter sowieso goedkoper dan de auto. T.o.v. de trein zal het denk ik ongeveer gelijk zijn of is de scooter dan ook altijd goedkooper?

Er zal ca. 55 km per dag dan mee gereden gaan worden. Ik zat te denken aan een Kymco agility 4taks. Zijn dit afstanden die zo'n scooter zonder problemen miet kunnen afleggen? Of moet ik voor deze afstanden aan een ander merk denken? Haalt deze scooter in verbruik inderdaad 1op30?

Om de winter ook te rijden en het niet te koud te hebben, zijn Winterbanden en een windscherm dan voldoende?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 411427 op 16-08-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

27 km enkele reis? Lijkt me geen probleem. Als het echt heel slecht weer wordt (sneeuw en ijzel) kun je dan altijd nog even de trein nemen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:25:
27 km enkele reis? Lijkt me geen probleem. Als het echt heel slecht weer wordt (sneeuw en ijzel) kun je dan altijd nog even de trein nemen.
Klopt, ca 27 enkele reist, oke Thanks! ik lees in dit topic dat iemand met -15 gewoon door rijdt. Ik heb geen enkele scooter ervaringen, aangezien je in de winter nauwelijks een motor op de snelweg ziet, zat ik mij namelijk af te vragen toe hoe ver je met een scooter in de winter kon doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is vooral sneeuw en ijzel wat gevaarlijk is, daar heb je kans op bij -15. En hij zal wat minder mooi worden als je er mee door de pekel rijdt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Ik heb een Agility City. Die 55 km per dag zal geen probleem zijn. Ik rij 1:33.
Tot de 0 graden is het nog goed te doen met voldoende kleding. Ik trek dan vaak een regenpak over m'n winterkloffie aan. Onder de 0 wordt het wel erg oncomfortabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gabberjoost schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:01:
Ik heb een Agility City. Die 55 km per dag zal geen probleem zijn. Ik rij 1:33.
Tot de 0 graden is het nog goed te doen met voldoende kleding. Ik trek dan vaak een regenpak over m'n winterkloffie aan. Onder de 0 wordt het wel erg oncomfortabel...
Dat word dus wel wat kou lijden dan, buiten de winterbanden en de extra kleding nog specifieke zaken die aan de scooter gedaan moeten worden, zoals Marzman ook al aangeeft word de scooter niet mooier van de Pekel, zijn spullen op de Markt waarmee je dit grotendeels kunt voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik ben eigenaar geweest van een Kymco Vitality 4T 45Km (35.000km) en een Kymco New Dink 4T 50cc (23.000km). Ze zijn betrouwbaar bij goed onderhoud, winterbanden aangeraden. Ze kunnen last hebben van een koude start in de winter. Gewoon contact maken zonder gas geven en iets vaker de kickstarter gebruiken. Geef ook niet constant vol gas, af en toe om de 10km ff een minuutje iets minder. Dan krijgt de varioring wat meer ademruimte om te smeren. Bij goed onderhoud gaan ze zo 50.000km mee zonder al te veel problemen, uitzonderingen daargelaten zoals bij mij. Haal ze ook bij een dealer weg waar langdurige Kymco-bezitters ze weghalen, vraag desnoods bij de Kymco touringclub fora. Groot pluspunt is trouwens de verlichting en ze zijn redelijk stil. Ook als ze opgevoerd zijn.

Mijn nieuwe scooter is een Aprilia SR Sport Pro, behoorlijk verschil in optrekken en verbruik. Ik mis grootlicht op dat ding, moet ik nog iets voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duidelijk, dank voor de info.

Wat ik nog wel graag zou willen weten. Theoretisch kan ik uitrekenen hoe snel ik een afstand overbrug maar Hoe lang doen jullie gemiddeld in de praktijk over zo'n afstand van 25 a 30 km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Dat is lastig te zeggen. Rij je binnendoor? Kom je veel stoplichten tegen? ect...
Ik doe over 16 km 30 minuten. Als het mee zit, 2 minuten minder en als het tegen zit 2 minuten meer.
Ik rij dan een stukje door Haarlem en Amsterdam, en doorkruis onderweg het dorpje Zwanenburg. Verder is het allemaal vol gas zonder obstakels. M'n max. snelheid is 44 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gabberjoost schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:06:
Dat is lastig te zeggen. Rij je binnendoor? Kom je veel stoplichten tegen? ect...
Ik doe over 16 km 30 minuten. Als het mee zit, 2 minuten minder en als het tegen zit 2 minuten meer.
Ik rij dan een stukje door Haarlem en Amsterdam, en doorkruis onderweg het dorpje Zwanenburg. Verder is het allemaal vol gas zonder obstakels. M'n max. snelheid is 44 km/u.
Ja dat is zo, volgens mij heb ik op mijn traject nauwelijks stoplichten en zijn het vooral lange stukken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

SkyStreaker schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 00:35:
Ik ben eigenaar geweest van een Kymco Vitality 4T 45Km (35.000km) en een Kymco New Dink 4T 50cc (23.000km). Ze zijn betrouwbaar bij goed onderhoud, winterbanden aangeraden. Ze kunnen last hebben van een koude start in de winter. Gewoon contact maken zonder gas geven en iets vaker de kickstarter gebruiken. Geef ook niet constant vol gas, af en toe om de 10km ff een minuutje iets minder. Dan krijgt de varioring wat meer ademruimte om te smeren. Bij goed onderhoud gaan ze zo 50.000km mee zonder al te veel problemen, uitzonderingen daargelaten zoals bij mij. Haal ze ook bij een dealer weg waar langdurige Kymco-bezitters ze weghalen, vraag desnoods bij de Kymco touringclub fora. Groot pluspunt is trouwens de verlichting en ze zijn redelijk stil. Ook als ze opgevoerd zijn.

Mijn nieuwe scooter is een Aprilia SR Sport Pro, behoorlijk verschil in optrekken en verbruik. Ik mis grootlicht op dat ding, moet ik nog iets voor vinden.
Op mijn Malaguti F12R zit ook geen grootlicht, best irritant in het donker.
Blijkbaar schijnt in Italië altijd de zon. 8)

Maar dat carter van je kymco kun je toch wel fixen ?
De krukas ook een keer vervangen van mijn Agility RS, het is vooral veel werk.
Technisch niet heel ingewikkeld.
Anders vraag je het even op: http://www.scooter-freaks.nl/forum/forumdisplay.php?f=261

Maar die achterveer zit wel raar helemaal achter ?
Volgens mij wel een keer eerder voorbij zien komen op scooterfreaks, ik kijk wel even.

[ Voor 6% gewijzigd door nFo op 17-08-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Carter fixen plus nieuwe vering 700 euro inclusief manuren. Ik ben dat ding al kwijt en heb geen zin om er tijd en geld in te stoppen. Neem de moeite niet :) niet voor mij, evengoed bedankt!

Voor de Aprilia zit ik al te kijken voor verstralers of een Xenon ombouwkit.
Bijjv.: http://www.kimacho.nl/index.php/webshop/product/83-bullets

[ Voor 28% gewijzigd door SkyStreaker op 18-08-2013 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ja oke, snap al waarom die veer zo raar zit, je hebt ook een 200cc versie met een langer blok.

Ik zat te denken om deze lamp te kopen: Bosch Compact 100
http://www.verstralershop...?cPath=21&products_id=799
Vrij veel keus aan lampen bij die shop.

Moet alleen kijken hoe ik het op het scooter kan vast maken, met een beugel op het frame ofzo.
Lichtschakelaar van een peugeot looxor overgezet, was hetzelfde maar dan met grootlicht knop erop. :)

Xenon lijkt mij ook wel wat, alleen ik weet niet of de accu dat wel trekt van maar 4/5Ah.
Maar ik kijk wel even op scooterfreaks, zijn wel een aantal topics over.

[ Voor 16% gewijzigd door nFo op 18-08-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Zwaardere accu is natuurlijk leuk, maar of de spoel dat kan bijbenen, geen idee. 12Ah accuutje wellicht?

Zelf ook ff gezocht, wellicht deze ergens in het midden op een plekje (onderkant kap waar de dimlichten zitten, ga d'r niet mee lopen crossen dus moet kunnen ivm de vering voor): http://www.verstralershop...cPath=85&products_id=8043

[ Voor 59% gewijzigd door SkyStreaker op 18-08-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 10:25
Mijn Kreidler :)

Het is een RM uit 1973, maar grotendeels opgebouwd als een RMC-S uit '78/'80
Deze foto is vorige week genomen tijdens een tourtje door de Gelderse vallei.
Stickers op de tank en het 'accubakje' missen, deze zijn inmiddels al geplakt.

4 bak direkt geschakeld, elektronische ontsteking. Geen gezeik met contactpuntjes stellen :9

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa86/pieterjanvandenberg/2013-08-08150617_zps1da53d76.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door KangaroeHenkie op 19-08-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Anoniem: 411427 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:23:
[...]

Klopt, ca 27 enkele reist, oke Thanks! ik lees in dit topic dat iemand met -15 gewoon door rijdt. Ik heb geen enkele scooter ervaringen, aangezien je in de winter nauwelijks een motor op de snelweg ziet, zat ik mij namelijk af te vragen toe hoe ver je met een scooter in de winter kon doorrijden.
Ik rijd het hele jaar door! Ik heb winterbandjes en verwarmde handvatten geinstalleerd. icm skibroek is het goed te doen in de winter. Rustiger door de bochten en verder vooruit kijken.
Vorig jaar wel een glijertje gehad... bijna laatste dag van de vorst. Er lag nog een stukje ijs in mijn lijn in bocht. Zoef! mja, viel allemaal wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:07

-tom-562

Oliesjeik

KangaroeHenkie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:22:
Mijn Kreidler :)

Het is een RM uit 1973, maar grotendeels opgebouwd als een RMC-S uit '78/'80
Deze foto is vorige week genomen tijdens een tourtje door de Gelderse vallei.
Stickers op de tank en het 'accubakje' missen, deze zijn inmiddels al geplakt.

4 bak direkt geschakeld, elektronische ontsteking. Geen gezeik met contactpuntjes stellen :9

[afbeelding]
Tof ding, ik heb zo'n 10 jaar geleden ook een RMC gehad. 160mm spaakwielen, zilveren frame, ook verchroomde motorschermen en donkergrijze hamsterbakken. Best een tof ding. Drecte 4bak met trappers, zo'n blok cilinder en een 12mm Bing. Dikke 55 km/h :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaLuca schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:03:
[...]

Ik rijd het hele jaar door! Ik heb winterbandjes en verwarmde handvatten geinstalleerd. icm skibroek is het goed te doen in de winter. Rustiger door de bochten en verder vooruit kijken.
Vorig jaar wel een glijertje gehad... bijna laatste dag van de vorst. Er lag nog een stukje ijs in mijn lijn in bocht. Zoef! mja, viel allemaal wel mee
Dat van die handvatten is een goeie tip, heb er even op gezocht en dat is volgens mij wel makkelijk te monteren. Heb jij ze ook van Oxford?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Anoniem: 411427 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:49:
[...]

Dat van die handvatten is een goeie tip, heb er even op gezocht en dat is volgens mij wel makkelijk te monteren. Heb jij ze ook van Oxford?
jup! werken als een tierelier

je hebt ook zadelverwarming op de markt. geen ervaring mee maar lijkt me ook wel lekker ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door DaLuca op 19-08-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaLuca schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:02:
[...]

jup! werken als een tierelier

je hebt ook zadelverwarming op de markt. geen ervaring mee maar lijkt me ook wel lekker ;-)
Ha klopt ja die kwam ik ook tegen, dat lijkt mij ook wel wat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
Kan je half-synthetisch en synthetische olie bij elkaar gooien in een 4takt?

Wou even olie bijvullen in onze Fosti 4takt, maar de fles die ik had is net op. Lees overal dat het voor een 4takt niet zoveel uitmaakt wat voor merk je erin gooit, wou deze erin gooien: https://www.gamma.nl/asso...synthetisch-1-l/p/B592153

Fles die ik ooit een keer bij scooterzaak had gekocht was deze: http://www.viktormotospor...to-sintetico-4t-10w40.png

Kan ik het laatste beetje wat er nog bij moet ook met die Gamma olie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Beter de olie helemaal vervangen en het filter even schoonmaken.
Gewoon auto olie 10/40 is prima.

Bij 2takt kun je de olie wel mengen, 4t weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb nu een probleem met de rem aan de voorkant. Het reservoir is lek :/ M'n pa zag een keer dat het lekte bij het kijkglaasje, en heeft er toen wat tape overheen geplakt. Nu wou ik er zonet even naar kijken, en zie ik dat het kijkglaasje helemaal is weggebrokkeld :? Geen wonder dat de rem het niet doet, de vloeistof stroomt er via het kijkglaasje gewoon uit.

Ik ga maar eens op zoek naar zo'n nieuw reservoir. Waardeloze Chinese kwaliteit (Chinese Fosti QT50 4takt) :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-05 12:24

CrociStrike030

It's Five O' Clock Somewhere

Eindelijk weer activiteit:) Ik heb een rover classic ook chinese rotzooi
ThinkPadd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:00:
Heb nu een probleem met de rem aan de voorkant. Het reservoir is lek :/ M'n pa zag een keer dat het lekte bij het kijkglaasje, en heeft er toen wat tape overheen geplakt. Nu wou ik er zonet even naar kijken, en zie ik dat het kijkglaasje helemaal is weggebrokkeld :? Geen wonder dat de rem het niet doet, de vloeistof stroomt er via het kijkglaasje gewoon uit.

Ik ga maar eens op zoek naar zo'n nieuw reservoir. Waardeloze Chinese kwaliteit (Chinese Fosti QT50 4takt) :')

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nieuwe bandjes nodig. Aangezien ik kilometers maak moet ik banden hebben voor langdurig gebruik. Dan kom ik sowieso op banden ook geschikt voor motorscooters. Ook een hoog draaggewicht (ik ben een flinke kerel XD) en het liefst all-season.

Na veel gezoek en autobandentest.com te hebben bekeken kom ik uit op deze: http://bandenvoorscooters.nl/schwalbe-weatherman-130-60-14

Hebben jullie nog enige opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Hoi,
Zoals ik hier al eerder had gepost heb ik een Honda C50 uit 1977. Ik heb nu alleen een klein probleem. Hij trekt niet door en het geluid wat hij maakt is anders. Hier is het filmpje
YouTube: Brommer doet raar
Ik heb zover ik weet alles gechekt. Geen idee wat het probleem nou kan zijn. Misschien weten jullie het

Groetjes,
Tim

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

-Carburateur GOED schoonmaken (dus niet doorblazen, maar ALLE gaatjes en kanaaltjes doorprikken met een stukje ijzerdraad van een oude fietskabel)
-Ontsteking op werking controleren (vonkt hij tussen de punten? Zoja, condensator vervangen), en je punten stellen
-Kleppen stellen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Carb schoonmaken kan ik inderdaad nog doen. Puntjes staan goed afgesteld. Er is geen vonk tussen de punten te zien. Kleppen heb ik 2 uur geleden nog afgesteld

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387913

geluid hier is behoorlijk slecht, maar smoort ie? (te veel brandstof of te weinig lucht)

mijn MT50 had altijd last van 3 dingen, verstopte luchtfilter, slecht vonkende bougie (dankzij de kabel) en dat membraam dat je tussen de carb en cilinder hebt zitten. geen idee of die van jouw datzelfde membraam heeft maar wellicht even nalopen of die nog heel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

:D
Nee, een MT/MB is een 2-takt, een C50 is een 4-takt...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Ik kom net tot de ontdekking dat op de plek waar die spie hoort te zitten het gewoon glad is. Hij is helemaal versleten dus kon het vliegwiel er gewoon overheen schuiven. Dus nu zo snel mogelijk een nieuwe spie kopen en nieuwe puntjes

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat verklaard een hoop ja. Maar dan heeft je vliegwiel niet goed vast gezeten en/of is de conische vlak van de krukas of in het vliegwiel niet meer goed. In principe heb je je spie alleen nodig om je vliegwiel op de juiste timing vast te zetten. Hij klemt vast door het aandraaien van de moer, hierdoor klemmen de conische op elkaar.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

SkyStreaker schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:06:
Nieuwe bandjes nodig. Aangezien ik kilometers maak moet ik banden hebben voor langdurig gebruik. Dan kom ik sowieso op banden ook geschikt voor motorscooters. Ook een hoog draaggewicht (ik ben een flinke kerel XD) en het liefst all-season.

Na veel gezoek en autobandentest.com te hebben bekeken kom ik uit op deze: http://bandenvoorscooters.nl/schwalbe-weatherman-130-60-14

Hebben jullie nog enige opmerkingen?
Die toevallig onder mijn scooter zitten.
Op aanraden van de scooter dealer.
In de regen kan ik nu tenminste normaal doorrijden.
Had hier voor de standaard band: Sava MC16, prima voor droog weer.
Met regen voelt het niet goed aan, ook niet zo gek met een semi race profiel.

[ Voor 9% gewijzigd door nFo op 07-01-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-05 21:11

Erw

Mocht iemand intresse hebben in mijn electrische brommer? :)

bij deze:

http://www.marktplaats.nl...6&previousPage=mympSeller

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Erw schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:04:
Mocht iemand intresse hebben in mijn electrische brommer? :)

bij deze:

http://www.marktplaats.nl...6&previousPage=mympSeller
En hoe bevalt het in de praktijk ?
Heb je ook garantie op de electro motor en accu's ?
Niet dat ik hem ga kopen, maar ik ben wel benieuwd hoe het rijd in de praktijk ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-05 21:11

Erw

Ja rijd perfect, alleen geen geluid, je zoeft letterlijk weg, zit nog een jaar garantie op :)

En ja €0.50 per 100km aan stroom ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Erw op 07-01-2014 22:45 ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Als de timing niet klopt gaat ie ook niet aan. Maar klopt het dat als de timing de laat of te vroeg is dat hij gaat 'bonken' en geen toeren maakt?
-tom-562 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:55:
Dat verklaard een hoop ja. Maar dan heeft je vliegwiel niet goed vast gezeten en/of is de conische vlak van de krukas of in het vliegwiel niet meer goed. In principe heb je je spie alleen nodig om je vliegwiel op de juiste timing vast te zetten. Hij klemt vast door het aandraaien van de moer, hierdoor klemmen de conische op elkaar.

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Een elektrische scooter wil ik ook wel, hopelijk dalen ze snel in prijs zodat ze een beetje betaalbaar worden.

Mijn (benzine-)scooter loopt wel langzaam als de wind er op blaast heb ik gemerkt, hij haalt max. 35 km/uur, komt misschien doordat er wind in het benzinemengsel komt zodat de verhouding benzine/lucht verkeerd is??? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Vermogen lijkt mij de enige logische verklaring.

[ Voor 68% gewijzigd door SkyStreaker op 10-01-2014 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Timmm030 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:01:
Als de timing niet klopt gaat ie ook niet aan. Maar klopt het dat als de timing de laat of te vroeg is dat hij gaat 'bonken' en geen toeren maakt?
[...]
Ja.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Tom, heb je nog steeds die dax?

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Erw schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:44:
Ja rijd perfect, alleen geen geluid, je zoeft letterlijk weg, zit nog een jaar garantie op :)

En ja €0.50 per 100km aan stroom ;)
Het lijkt me ook wel wat voor woon/werk, ik kende het niet. Alleen die goedkope Chinese dingen (al is dit wel weer erg veel geld voor een brommer). Waarom doe je hem eigenlijk weg?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Hoe hard gaat hij eigenlijk?

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

+/- 90 km/h (op de bamiteller over de 120 km/h...)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

125cc toch? Moet hij dan niet harder gaan?
-tom-562 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:54:
+/- 90 km/h (op de bamiteller over de 120 km/h...)

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Vandaag de standaard van mijn piaggio zip weer gangbaar gemaakt, die ging steeds stroever maar waarschijnlijk hebben ze bij de laatste beurt iets te enthousiast de moeren vastgedraaid want dat zat behoorlijk vast :+ Nu gaat alles weer soepel (en issie weer schoon :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 12:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mijn Tomosje "uit 2007" zou binnenkort wel eens aan zijn eind kunnen zijn en om nou blindelings weer een Tomos te kopen is ook weer zo wat. Toch eerst maar eens kijken of er een beetje alternatieven zijn.

Ik wil:
- een geel kenteken
- géén scooter, ik houd niet van de lompe uitstraling
- een brommer die niet teveel ruimte inneemt in de box
- weinig onderhoud, makkelijk onderhoud, ik heb geen zin om hem weg te moeten brengen
- een brommer voor dagelijks gebruik (25km per dag)

Zo kom ik al snel uit bij een Tomos dus, maar bijvoorbeeld Puchjes voldoen hier ook prima aan. Naast die twee opties ben ik echter al snel het spoor bijster, dus zoek ik hier wat input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Honda?:)

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Kom je snel weer bij tomos (of idd honda) uit denk ik, echte brommers worden bijna niet meer gemaakt, alles is scooter tegenwoordig :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Een mooie Honda C50
http://www.4taktwinkel.nl/contents/nl/d195.html
De laatste brommer die je gaat kopen!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 12:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gave dingen, bijna zonde om ze voor woon-werkverkeer te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie heeft er ervaring/pech met producten van Cyclon Bike Care waarom je vloeistof in je band spuit na een lekke band? Vooral bij banden met een binnen band.

Ik zit mij namelijk af te vragen of die goed helpen? Wanneer je een lekke band krijgt op snelheid (is mij overkomen :-( ) rij je eerst nog enkele meters door waardoor de binnenband verder beschadigd en er meerdere kleine gaatjes ontstaan in dit geval dus.

Werkt dan dit spul nog steeds goed genoeg om er daarna verder mee te rijden etc ook als je niet de oorzaak kunt vinden bijvoorbeeld de scherpe punt die er nog in blijft zitten :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:49
Hallo,

Ik heb even de volgende vraag , aangezien ik het zelf niet meer weet wat het kan zijn

Ik heb een Boation Speedy 4 Takt snorscooter (2009) , en sinds een aantal weken heeft

die het volgende probleeem , namelijk.

Starten (aanslaan) gaat heel moeilijk hij moet vol gas voordat die na 3/4 starten wil aanslaan
en dan duurt het ruim 5/10 seconde dat die genoeg kracht heeft weg te komen.

Ook bij elke stop slaat hij uit en starten en wegkomen duurt een eeuwigheid,

Het gekke is onder de 30km heeft die onder het rijden ook stoot problemen net of die geen benzine krijgt
boven de 30 is er niks aan de hand en stoot hij helemaal niet :S

Verschillende dealers geven aan dat de Cabrateur en Sproeier dicht zitten maar dit is niet het geval

Wat ik zelf al heb gedaan om het probleem op te lossen zijn de volgende dingen

* Met een of ander goedje in de benzine gedaan , om de boel schoon te krijgen mocht er drap in zitten.
* Bougie vervangen (tevens gek dat er een Twin Bougie inzit)
* Cabrateur en Sproeier nagekeken of deze werkelijk dicht zaten.
* Spruitstuk vervangen aangezien er in het rubber allemaal scheurtjes zaten en dit ook nog wel eens de
oorzaak zou kunnen zijn , maar dit heeft ook niet geholpen.

Nadit zijn mijn ideen en opties een beetje op , verschillende scooterdealers azen erop dat ik langkom dat zei kunnen kijken
maar dit is niet kostenloos.

Daarom hoop ik dat iemand hier mij nog zou kunnen vertellen wat dit zou kunnen zijn. voordat ik idd na een scooterdealer ga.

Heel erg bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Carbureteur GOED schoonmaken (inclusief sproeier/sproeierbuis), dus alle gaatje doorprikken met een ijzerdraadje van een (gas/koppelings/rem)kabel, anders in de ultrasoon gooien

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

(Voorzichtig) doorblazen met een compressor was wat ik altijd deed om carburateurs schoon te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Heb sinds kort een leuk snorbrommertje, een Vespa ciao uit 94.
Met wat aanpassingen aan de overbrenging rijd die nu 40 Km/h, met een verbruik van 1 op 55.
Geweldig om die retro snorscooters in te halen. De ciao gaat (meestal) harder, is zuiniger, en een aanschafprijs van 100 euro ga je niet verslaan. 8)

Ik vraag me serieus af waarom mensen zo'n retro snorscooter kopen, dingen maken veel te veel toeren dankzij die achterlijke variobegrenzingen en ze zijn veel te duur. Het is echt geweldig om die dingen in te halen, en het ongeloof van hun gezichten af te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

kleine joop schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 03:00:
Heb sinds kort een leuk snorbrommertje, een Vespa ciao uit 94.
Met wat aanpassingen aan de overbrenging rijd die nu 40 Km/h, met een verbruik van 1 op 55.
Geweldig om die retro snorscooters in te halen. De ciao gaat (meestal) harder, is zuiniger, en een aanschafprijs van 100 euro ga je niet verslaan. 8)

Ik vraag me serieus af waarom mensen zo'n retro snorscooter kopen, dingen maken veel te veel toeren dankzij die achterlijke variobegrenzingen en ze zijn veel te duur. Het is echt geweldig om die dingen in te halen, en het ongeloof van hun gezichten af te lezen. :)
Die variobegrenzing is er zo uit en dan rijden die retro snordingen ook gewoon tegen de 40km/u hoor, daar is die vespa geen uitzondering in ofzo ;) mijn piaggio zip heeft ook de variobegrenzing eruit (vooral gedaan ivm het verbruik) en die rijdt ergens tussen de 32en 38km/u max afhankelijk van de hoeveelheid tegenwind :+ verbruik ligt op 1 op 40 (beste tot nu toe 1 op 42,5 en slechtse 1 op 32) .

Die 1 op 55 vind ik wel heel erg netjes van die Vespa. :o Is het ook nog een 2 takt neem ik aan gezien de leeftijd? Mijn puch maxi 2 takt die ik vroeger had reed ongeveer 1 op 20 ;( en die was helemaal standaard :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Mijn Vivacity doet het ook niet beter dan 1:20, maar ik kom nooit buiten zwolle met dat ding, allemaal korte(re) ritjes. Prop is uit de uitlaat en de variobegrenzer is weg. Ding heeft op zijn eigen teller een top van 65. Ik heb hem vlak na aanschaf een keer gemeten op 74,3km/u GPS.

Voor een 2e vivacity die ik nog heb staan, zoek ik nog een orginele uitlaat (45km). Liefst gebruikt, ik voel er weinig voor om daar een nieuwe van 60-70 euro onder te meppen. Iemand hier die toevallig een adres weet voor gebruikte scooterparts?

Dan maar even een pic van de 2 vivacity's (die blauwe, daar rijd ik mee. Die zwarte heb ik een paar weken terug goedkoop opgekocht, en na het opknappen gaat-ie ook weer weg) met daartussen hun grote broer/opvolger :P Zodra dat ding weer helemaal opgeknapt is verdwijnen brommers en scooters uit mijn leven..

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1977470_533841700064490_324709734_n.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Destruction op 05-04-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Plastic zoals voetplaat (die zwarte) en spatbord achterkant (die blauwe) even insmeren met gekookte lijnolie (fles kan je zo bij de bouwmarkt kopen). Dan wordt het weer mooi diepzwart :Y

En @ hierboven: Voor schoonmaken van vette/vieze onderdelen gebruik ik vaak een spuitbus remmenreiniger van de Action. Fantastisch spul, vettigheid vliegt er zo vanaf.

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 05-04-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Metro2002 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 09:04:

Die 1 op 55 vind ik wel heel erg netjes van die Vespa. :o Is het ook nog een 2 takt neem ik aan gezien de leeftijd? Mijn puch maxi 2 takt die ik vroeger had reed ongeveer 1 op 20 ;( en die was helemaal standaard :/
Mijn fuelly zeg dat ik 1:42 rijdt met mijn Vespa LX (2013) Toch best aardig :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Metro2002 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 09:04:
[...]
Die Vespa brommertjes zijn iets van 50 jaar lang gemaakt, tot 2006, allemaal 2 takt.
Heeft het zelfde motorblok als een Gilera citta. Met de standaard snor carburateur (12/7mm) en de zwaardere vertanding van een brommernaaf trek ik wel wat langzamer op, maar maakt weinig toeren op top waardoor je een verbruik van minimaal 1 op 50 hebt.

En hartstikke betrouwbaar natuurlijk, want je hebt geen onnodige luxes die het kunnen laten afweten. Ik moet 'm dan ook aanlopen, want er zit geen kickstart/electrische start op. :9
Misschien wel de meest betrouwbare brommertjes op die oude Honda C50's na. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Destruction schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:08:
Mijn Vivacity doet het ook niet beter dan 1:20, maar ik kom nooit buiten zwolle met dat ding, allemaal korte(re) ritjes. Prop is uit de uitlaat en de variobegrenzer is weg. Ding heeft op zijn eigen teller een top van 65. Ik heb hem vlak na aanschaf een keer gemeten op 74,3km/u GPS.
Mijn SpeedFight 2 met 70cc was nog zuiniger _O- Haalde 1:27 of zo :D Maar die was dan ook pas 2 jaar oud toen ik hem kocht. Misschien dat dat hielp :) Had ook nog standaard carburateurtje.

[ Voor 11% gewijzigd door Krentenbol op 07-04-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Krentenbol schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:09:
[...]

Mijn SpeedFight 2 met 70cc was nog zuiniger _O- Haalde 1:27 of zo :D Maar die was dan ook pas 2 jaar oud toen ik hem kocht. Misschien dat dat hielp :) Had ook nog standaard carburateurtje.
Zo gaat dat wel vaker ja..

Ik kocht ooit een volledig orginele Gilera Citta. Reed op zijn best 1:18, topsnelheid 30km/u, startte slecht en was sowieso niet super betrouwbaar.

Naar de scooterboer 25km verderop gegaan en teruggekomen met:
70cc
13/13 carburateur en een lading sproeiers
70mm poelie
set trekveren (trekkracht terugwinnen ivm kleinere achterpoelie...)
origineel versneld pijpje (iets dikkere buis, demper langer).

Topsnelheid rond de 75-80, startte na een miniscuul duwtje al, super betrouwbaar en er was spontaan 1:40 mee te rijden.. Nou moet wel gezegd worden dat ik met dat ding (ondanks de winst in "vermogen"/topsnelheid) gewoon vrij rustig reed, binnen zwolle niet echt harder dan 30-35.. Buiten zwolle ging het gas er alleen volledig op :P

Pagina: 1 ... 13 ... 46 Laatste