12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Hadden die dingen standaard niet een dellorto 17,5? Kan me voorstellen dat je dan wel ergens een vlotterbakje kan regelen zonder je hele carb te vervangen?Supertip schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:46:
Ohhhh Ohhhh
Wie kan mij aan een originele carburateur helpen van een puch zip 2 takt snor van 12 / 13 jaar oud.
Die er nu opzit lekt, vlotter kamer gescheurd en water aftap plugje lekt, zonde want er staat pas 5500 km op.
I served in a company of heroes.
Die 90 cc Honda Visions doen 1:50 met een topsnelheid van rond de 90, Eigenlijk zou het veel zuiniger moeten kunnen als auto's al 1:30 kunnen halen, de grootste ongunstige factor op tweewielers is de rijwijnd maar daar heb je op lage snelheden ook niet superveel last van. 1:30 voor een brommertje is eigenlijk belachelijk, maar voor de korte afstanden die de meeste brommertjes afleggen zal verbruik ook niet prio-1 zijn.Krentenbol schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:09:
[...]
Mijn SpeedFight 2 met 70cc was nog zuinigerHaalde 1:27 of zo
Maar die was dan ook pas 2 jaar oud toen ik hem kocht. Misschien dat dat hielp
Had ook nog standaard carburateurtje.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het lijkt mij makkelijker een hele te kopen/krijgen als alleen het vlotter huis te zoeken.Vuvuzela schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 01:50:
[...]
Hadden die dingen standaard niet een dellorto 17,5? Kan me voorstellen dat je dan wel ergens een vlotterbakje kan regelen zonder je hele carb te vervangen?
Vast nog wel iemand die zo'n ding in de oude doos heeft liggen.
Maar ik zoek eigenlijk die iemand.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Gaan we doenFreezerator schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:18:
Water aftap plugje op je carburateur? Wut? Maar een nieuw vlotterbakje kost de wereld niet. Volgens mij zit er standaard een 12mm carburateur op. Je kan gewoon op marktplaats kijken. Of je kijkt op mijn site
Krijg ook de indruk dat ie uitvalt zodra ie niet meer op de bok staat (en denk wat meer weerstand krijgt omdat het wiel dan niet draait). Wat zou dit kunnen zijn? Het is nog een vrij nieuw ding , half jaar oud. ?
Niet dat het verder heel spannend is ofzo maar ik verbaas me erover
Morgen gratis bier!

Yamaha Mio, koste iets van 2 of 3 euro per dag.
Waarom zie je dit soort scooters nooit bij ons? Was een hartstikke stil ding, automaat en ook goed stabiel door de relatief grote banden. Tevens haalde het ding gemakkelijk 120 op de gps.
Heeft iemand een idee waarom scooters in Nederland zoveel herrie maken maar des ondanks zo ontzettend traag gaan?
Waarom rijden we hier ook niet op afgeknepen Aziatische scooters?
Vaak bu'j te bang!
Had trouwens ook vanochtend een beetje de wind in de rug, rij ik verdomme tegen de 90.... WHAT.

[ Voor 42% gewijzigd door SkyStreaker op 17-04-2014 18:13 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Vaak bu'j te bang!
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ik? Aprilia SR50 Super sport (ff uit blote hoofd) - standaard onbegrensd e.d. Model uit 2007.Salvatron schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:17:
is dat een 50cc?
[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 17-04-2014 18:19 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Klopt en die zijn een stuk goedkoper als Yamaha en behoorlijk degelijk. En rijden met die grotere wielen is echt een verschil ja.-tom-562 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:51:
Die scooters zijn er wel, zoek maar eens op Kymco People S, m'n pa heeft er eentje voor woon-werkverkeer. Ik ben geen fan van scooters maar dat rijdt toch wel heel erg goed
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nee ik bedoelde dat ding van brilsmurfje yamaha mioSkyStreaker schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:18:
[...]
Ik? Aprilia SR50 Super sport (ff uit blote hoofd) - standaard onbegrensd e.d. Model uit 2007.
Nee is een 4-takt van 100cc a 125cc. Zoiets is onder andere stiller omdat het minder toeren maakt. Hier kan een 2 takt scooter ook relatief stil zijn als men gewoon de standaard uitlaat waar een schottendemper inzit gebruikt ipv een dikke expansie uitlaat zonder schottendemper. Ook een open luchtfilter monteren zorgt voor een flinke geluidstoename. Vaak geeneens zinvolSalvatron schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:39:
[...]
Nee ik bedoelde dat ding van brilsmurfje yamaha mio
Daarom zie je dat soort scooters dus nooit bij ons, omdat je er een motorrijbewijs voor nodig hebt.Freezerator schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:48:
[...]
Nee is een 4-takt van 100cc a 125cc. Zoiets is onder andere stiller omdat het minder toeren maakt. Hier kan een 2 takt scooter ook relatief stil zijn als men gewoon de standaard uitlaat waar een schottendemper inzit gebruikt ipv een dikke expansie uitlaat zonder schottendemper. Ook een open luchtfilter monteren zorgt voor een flinke geluidstoename. Vaak geeneens zinvol

Morgen de Solex nog overschrijven, beiden verzekeren, dan 2-takt olie en benzine scoren, mengen en tuffen maar! Moet wel eerst het mooie weer ook terug komen
Move along people. Nothing to see here.
Ja, en een motorfietsje op 125cc ééncilinder gaat bijna niemand mee de weg op. Ooit wel eens met zo'n ding proberen op te trekken om in te voegen bij de A2? Of op een Zündappje met 70cc?Salvatron schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:04:
[...]
Daarom zie je dat soort scooters dus nooit bij ons, omdat je er een motorrijbewijs voor nodig hebt.
Ik ben nog altijd voor een rijbewijs waar je wel op de 125cc lichte motorfietsen mag rijden (desnoods belastingvrij), maar er niet mee de snelweg op mag. Zo kun je ook het snelwegverkeer ontlasten als er alleen maar mannetjes van A naar B vervoerd hoeven te worden.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dat gaat in dit land toch bijna niet werken. Voor elke scheet moet je de snelweg hier op. In landen waar ze een prachtig onderliggend wegennet hebben zoals Frankrijk werkt dat prima maar hier?Stoney3K schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:59:
[...]
Ja, en een motorfietsje op 125cc ééncilinder gaat bijna niemand mee de weg op. Ooit wel eens met zo'n ding proberen op te trekken om in te voegen bij de A2? Of op een Zündappje met 70cc?
Ik ben nog altijd voor een rijbewijs waar je wel op de 125cc lichte motorfietsen mag rijden (desnoods belastingvrij), maar er niet mee de snelweg op mag. Zo kun je ook het snelwegverkeer ontlasten als er alleen maar mannetjes van A naar B vervoerd hoeven te worden.
Juist wel op de snelweg, laat mensen die dingen gebruiken voor woon/werk verkeer. Dat gaat gegarandeerd een aantal auto's schelen in de spits. Op zo'n ding heb je geen last van files en het verbruik is een stuk gunstiger dan dat van een auto..Stoney3K schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:59:
[...]
Ja, en een motorfietsje op 125cc ééncilinder gaat bijna niemand mee de weg op. Ooit wel eens met zo'n ding proberen op te trekken om in te voegen bij de A2? Of op een Zündappje met 70cc?
[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 28-04-2014 12:05 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Gaat om circa 6000 km woon werk per jaar.
Nu helaas een Bami maar god wat ben ik dat ding beu.
De aprilia is een 2 takt, weet ik minder zuinig maar trekt wel snel, maakt het ritje iets spannender zeg maar.
Jullie nog opties ?
Chario2 (818126)
Heb ik jaren gedaan met een kymco agility City 150cc.Destruction schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:05:
[...]
Juist wel op de snelweg, laat mensen die dingen gebruiken voor woon/werk verkeer. Dat gaat gegarandeerd een aantal auto's schelen in de spits. Op zo'n ding heb je geen last van files en het verbruik is een stuk gunstiger dan dat van een auto..
Daarná een aprilia sportcity 300cc ook een heerlijk ding.
Wel motor rijbewijs nodig natuurlijk.
Dat is het juist: Motor rijbewijs is (naast auto rijbewijs) duur, bromfiets in verhouding minder. Motor betaal je ook wegenbelasting voor, bromfiets niet.
Enige nadeel wat de brommer weer ongeschikt maakt voor veel mensen als dagelijks vervoermiddel is dat de snelheid in verhouding laag is, wat het voor de wat langere afstanden (>25km) niet nuttig maakt.
Een tussenoplossing zoals in België is er niet echt. Ons binnenwegennet is prima, alleen willen veel automobilisten er niet op rijden omdat het er (in verhouding) barst van de rotondes en stoplichten. Die zijn op de brommer/motor wat makkelijker te navigeren.
Is niet de meest betrouwbare of zuinige scooter die je kunt kopen.chario2 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:04:
Jullie ervaring met een aprilia SR 50 Motorad ?
Gaat om circa 6000 km woon werk per jaar.
Nu helaas een Bami maar god wat ben ik dat ding beu.
De aprilia is een 2 takt, weet ik minder zuinig maar trekt wel snel, maakt het ritje iets spannender zeg maar.
Jullie nog opties ?
Injectie laat het vaak afweten en je kunt beter een rustig 4taktje hebben dan een 2takt die de hele tijd moet blazen op een vario. Een Piaggio Zip of het grotere model de Fly lijkt me een goede keuze. En koop alsjeblieft geen scooter nieuw, je schrijft er veel te veel op af. Je kan beter een net exemplaar op marktplaats zoeken.
Of een Vespa Ciao, rijd 1 op 50 en er is niks betrouwbaarder.
Vaak bu'j te bang!
De honda:
* is 2e hands, slechts 1800 km
* rijdt heerlijk, 16 inch voor en 14 achter, aparte combi maar niks te klagen
* Injectie, 1 op 45 is mogelijk en hoger
* trekt niet echt rap op
* is groot en lang
De Aprilia;
* is nieuws
* Trekt als een mallot
* helaas 2 takt dus 1 op 25 met mazzel
* rijdt ook prima
pff vind het een lastige keuze, prijs is gelijk
Chario2 (818126)
Zit gewoon een carburateur op die SR 50 Motard, had eerst een andere naam: New Typhoon 50.kleine joop schreef op zondag 01 juni 2014 @ 01:39:
[...]
Is niet de meest betrouwbare of zuinige scooter die je kunt kopen.
Injectie laat het vaak afweten en je kunt beter een rustig 4taktje hebben dan een 2takt die de hele tijd moet blazen op een vario. Een Piaggio Zip of het grotere model de Fly lijkt me een goede keuze. En koop alsjeblieft geen scooter nieuw, je schrijft er veel te veel op af. Je kan beter een net exemplaar op marktplaats zoeken.
Of een Vespa Ciao, rijd 1 op 50 en er is niks betrouwbaarder.
Die weer gebaseerd was op de Aprilla Sport City 50, andere voorkap en een 2takt eronder.
Het is wel een beetje een budget model van Aprilla.
Ik zou eerder voor de Piaggio New Fly gaan, rijdt lekker is wel 4takt.
Zelf rij ik met een Malaguti Phantom F12R, rijdt goed, niet zo spijkerhard geveerd als een Aprilla SR50/Aerox
Wordt niet meer gemaakt, nu wel door Rieju als de RS Sport: http://www.rieju.es/rs-sport-3
Maar wat mij wel opvalt is dat er geen: Grimeca remblokken meer onder zitten, geen Paioli voorvork, lelijk display ect.
Er wordt steeds meer bezuinigd op kwaliteit helaas, ook bij Piaggio ect.
Het eerste model New Fly zat een mooiere uitlaat op, binnenkappen mee gespoten, 4takt met 4kleppen is nu 2 kleppen ect.
Ik zit zelf ook te kijken naar iets met 16inch wielen.
Rijden wel fijner, gaat wel ten koste van de opberg ruimte.
Dat hard optrekken zal ook wel meevallen. Zolang beide dingen alle twee 50 km/h lopen trekken ze nog geen frikandel van tafelchario2 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:39:
Nou de keuze voor een honda vision 50 of een Aprilia Motard SR.
De honda:
* trekt niet echt rap op
* is groot en lang
De Aprilia;
* is nieuws
* Trekt als een mallot
* rijdt ook prima
Vaak bu'j te bang!
ik heb nu een chinees (berini) maar dat is helemaal niks.
2e auto wordt me te duur gewoon, maandelijkse lasten (wegenbelasting en verzekering).
Chario2 (818126)
Anoniem: 511904
Hier het hele artikel op NU.nl: http://www.nu.nl/politiek/3791973/snorfietser-mag-met-helm-van-fietspad-af.htmlGemeenten kunnen snorfietsers verplichten van het fietspad af te gaan en een helm te dragen.
Minister van Infrastructuur en Milieu Melanie Schultz van Haegen (VVD) past de wet aan om ruimte te bieden voor 'lokaal maatwerk', schrijft ze maandag aan de Tweede Kamer. Ze wil geen landelijke helmplicht opleggen.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Het klopt dat snorfietsen/scooters soms te hard rijden maar op de rijbaan is het snelheidsverschil gewoon te groot. En dan moet je blijkbaar een helm opzetten op de stukjes waar je niet op het fietspad mag, en daarna mag de helm weer af? Idiote en gevaarlijke maatregel.
Gelukkig woon ik niet in de randstad maar dit gaat voor nog meer onduidelijkheid en gevaarlijke situaties zorgen in het drukke verkeer dat je daar al hebt.

Sym of een Kymco agilty.Anoniem: 511904 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:01:
Mijn vrouw wil graag meer mobiliteit en zoekt daarom een bromscooter. Budget is niet al te hoog en looks zijn erg belangrijk.... Een chinees merk is uitgesloten dus iemand met een goed idee.
Wat is het budget ? dan wordt het wat makkelijker advies geven.
Chario2 (818126)
Piaggio Zip is ook niet duur, maar is vrij klein en basic, een lampje gaat branden als je moet tanken.
Dus als je niet al te lang bent.
Al sluit ik niet uit dat ik nog eens een Citta'tje zal bezitten. Jeugd sentiment enzo
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Die helmplicht heb ik nog zoiets van mwa, boeit me persoonlijk weinig aangezien ik 9 vd 10 ritten op mijn snor toch met helm op rij, gewoon puur omdat ik het comfortabeler vind rijden (al die wind om je harses de hele tijd is vervelendkleine joop schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:23:
Snorfietser mag met helm van fietspad af
[...]
Hier het hele artikel op NU.nl: http://www.nu.nl/politiek/3791973/snorfietser-mag-met-helm-van-fietspad-af.html
Dit slaat natuurlijk nergens op. Het klopt dat snorfietsen/scooters soms te hard rijden maar op de rijbaan is het snelheidsverschil gewoon te groot. En dan moet je blijkbaar een helm opzetten op de stukjes waar je niet op het fietspad mag, en daarna mag de helm weer af? Idiote en gevaarlijke maatregel.
Gelukkig woon ik niet in de randstad maar dit gaat voor nog meer onduidelijkheid en gevaarlijke situaties zorgen in het drukke verkeer dat je daar al hebt.
Maar op de weg rijden? Wat met 30~35kmu/ (ja dat is dus schijnbbaar al stevig opgevoerd mensen! ) ?? Zijn ze wel helemaal fris achter de oren of wat? Zelfs in de 30km zone in mijn wijk word ik al van de weg gedrukt, afgesneden etc. Ik rij daar tegenwooridg maar zoals me tijdens mijn motorrijlessen geleerd is: Pontificaal links van het midden van de rijstrook want anders ben je je leven niet zeker. Gelukkig maar een klein stukje.
De reden dat ik voor een snorfiets gekozen heb was overigens heel simpel: ik wil op het fietspad! niet op de weg, anders had ik wel een bromfiets gekocht. En op de weg is ook nog tot daar aan toe als het consequent was geweest. Maar nu is het telkens: De weg op, dan weer het fietspad op, dan weer de weg op etc. Vreselijk. Ik had vroeger een bromfiets en ik heb die weggedaan toen deze regel werd ingevoerd. ik vond het echt een kloteoplossing en dat is het nog steeds.
Als ze dit soort dingen nou goed willen aanpakken zou ik het volgende voorstellen:
Categorie snorfiets vervalt
Alles wordt omgezet naar bromfiets
bromfietsen mogen 65km/u
Helm verplicht
Binnen bebouwde kom bromfiets op de weg
Buiten bebouwde kom bromfiets op fietspad.
Simpel doch briljant.
- één brom/motorbewijs
- één brom/motorkenteken
- geen cc-limiet of gebonden aan leeftijd/jaren rijbewijs
- helmplicht voor alles
- snelheidslimiet op het fietspad binnen de bebouwde kom (30/u oid, niet die nutteloze 40 van nu) ook voor e-bikes, wil je harder, dan doe je dat op de rijbaan
- alle andere snelheidslimieten zijn hetzelfde als op de motor
Oh, en APK voor motor en bromfiets elke 2 jaar. Motorrijtuigenbelasting ben ik sowieso tegenstander van.
[ Voor 12% gewijzigd door Pathogen op 03-06-2014 11:40 ]
In de UK mag je met een learners motor rijbewijs op een 125CC, je moet dat wel eerst een Compulsory Basic Training (CBT) doen van 1 dag.Stoney3K schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:18:
[...]
Dat is het juist: Motor rijbewijs is (naast auto rijbewijs) duur, bromfiets in verhouding minder. Motor betaal je ook wegenbelasting voor, bromfiets niet.
Enige nadeel wat de brommer weer ongeschikt maakt voor veel mensen als dagelijks vervoermiddel is dat de snelheid in verhouding laag is, wat het voor de wat langere afstanden (>25km) niet nuttig maakt.
Een tussenoplossing zoals in België is er niet echt. Ons binnenwegennet is prima, alleen willen veel automobilisten er niet op rijden omdat het er (in verhouding) barst van de rotondes en stoplichten. Die zijn op de brommer/motor wat makkelijker te navigeren.
Er zijn wel beperkingen dat je geen passagier mee mag en niet op de motorway (dual carriage way mag wel).
Ik heb dat een jaar ofzo gedaan en deed er woon-werk verkeer op, ook gedeeltelijk over een 3/4 baans snelweg die geen motorway is (maar in praktijk wel).
Op zich gaat het wel op de snelweg met een 125CC maar het duurt wel een poos voor je op snelheid bent en je hebt geen marge over en bergop is helemaal een kriem...
https://www.google.co.uk/...jrm9ua1uMpBWLUPqsJIAw!2e0
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
APK voor brommers lijkt me wat overdreven, in Belgie vind ik het op zich niet eens zo slecht geregeld.Thrackan schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:26:
Wat mij betreft:
- één brom/motorbewijs
- één brom/motorkenteken
- helmplicht voor alles
- snelheidslimiet op het fietspad binnen de bebouwde kom (30/u oid, niet die nutteloze 40 van nu) ook voor e-bikes, wil je harder, dan doe je dat op de rijbaan
Oh, en APK voor motor en bromfiets elke 2 jaar. Motorrijtuigenbelasting ben ik sowieso tegenstander van.
Met een autorijbewijs mag je met 4 uur cursus en een examen op een 125 cc
Voor een 50 cc bromfiets (heet hier klasse b) moet je ook iets van een rijbewijs hebben
Voor een 50 cc snorfiets (heet hier klasse a) heb je geen rijbewijs nodig maar wel een helm.
Volgens mij hebben ze ook al een maximale snelheid van 30 km/uur op de fietspaden al is dat niet te controleren (er staan overal inteligente camera's in de regio Turnhout die kentekens kunnen scannen en gemiddelde snelheden berekenen, maar brommers hebben geen kenteken)
/▌
Dan kom je er dus op uit dat álles op motorrijbewijs gaat. Nee, dat is lekker handig.Thrackan schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:26:
Wat mij betreft:
- één brom/motorbewijs
- één brom/motorkenteken
- helmplicht voor alles

Nu ben ik zeker een voorstander van rijbewijzen, maar ik weet ook dat het CBR een aardige melkkoe gemaakt heeft van rijlessen en examenkandidaten.
Mensen rijden nu minder motor omdat het even veel kost om een autorijbewijs te halen als het halen van een motorrijbewijs.
Alles op motorrijbewijs gooien is geen verkeerd plan, maar dan moet dat motorrijbewijs wel goedkoper worden dan de auto.
Over de APK: met een regelmatige keuring en het afschaffen van een CC-limiet kun je ervoor zorgen dat je bromfiets gewoon voldoet aan de juiste typekenmerken. Geen opgevoerde crap meer, je voertuig moet gewoon voldoen aan wat er op het kentekenbewijs staat.
Wil je iets snellers? Dan koop je maar iets snellers. Als je dat tenminste al mag.
Ik kom onderweg helaas ook diverse bruggen en tunnels tegen waar je óf op het fietspad doorheen moet óf over de snelweg. Een andere optie is er niet. Dan zul je met je 125cc toch echt de snelweg op moeten want fietspad mag nietStoney3K schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:18:
[...]
Ik ben ook bezig met motorrijlessen en pff, rijbewijs B was echt een eitje in vergelijking. Sowieso moet je opnieuw theorie halen maar je hebt ook nog 2 afzonderlijke examens (AVB en AVD). En dan heb ik het nog niet over A1 en A2 en A klasse rijbewijs waarbij je zwaar de lul bent als je 18 bent , dan mag je 3 x opnieuw alles halen voor je op alle motorfietsen mag rijden. Dat zijn 9 examens.Stoney3K schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:49:
[...]
Dan kom je er dus op uit dat álles op motorrijbewijs gaat. Nee, dat is lekker handig.
Nu ben ik zeker een voorstander van rijbewijzen, maar ik weet ook dat het CBR een aardige melkkoe gemaakt heeft van rijlessen en examenkandidaten.
Mensen rijden nu minder motor omdat het even veel kost om een autorijbewijs te halen als het halen van een motorrijbewijs.
Alles op motorrijbewijs gooien is geen verkeerd plan, maar dan moet dat motorrijbewijs wel goedkoper worden dan de auto.
Voor bromfietsen heb je tegenwoordig ook al aparte examens... Hoezo ontmoediginsbeleid om voor tweewielers te kiezen in dit land? Welnee.
[ Voor 37% gewijzigd door Metro2002 op 03-06-2014 14:07 ]
Hier zou een simpele snelheidslimiet afdoende zijn om je met 125 of zelfs 1000cc gewoon over het fietspad te laten gaan.Metro2002 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:03:
[...]
Ik kom onderweg helaas ook diverse bruggen en tunnels tegen waar je óf op het fietspad doorheen moet óf over de snelweg. Een andere optie is er niet. Dan zul je met je 125cc toch echt de snelweg op moeten want fietspad mag niet
/▌
ik nijg naar de honda;chario2 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:39:
Nou de keuze voor een honda vision 50 of een Aprilia Motard SR.
De honda:
* trekt niet echt rap op
* is groot en lang
De Aprilia;
* is nieuws
* Trekt als een mallot
* rijdt ook prima
heeft een injectie, zuiniger (wel moeilijker in onderhoud), een windscherm (kan op de aprilia ook)
Pff lastige keuze zeg, ben er nog altijd niet uit

Chario2 (818126)
Vaak bu'j te bang!
/▌
Ja is 4takt injectie, super zuinig wel rete traag of het 110cc blok eronder doen.Marzman schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:42:
Ze hebben ook een 110 cc van die Honda dus het frame zal degelijk zijn en inderdaad het is een Honda, dus het motortje zal ook wel goed in elkaar zitten.
Inmiddels mij uitlaatje laten fixen.

thx
Chario2 (818126)
Ik reed vanochtend naar m'n werk en na een half uur hielt m'n scooter ff één seconde in. Vlak daarna moest ik stoppen en viel de motor uit. Hij wilde niet meer starten...
Ongeveer anderhalve week geleden had ik hetzelfde. Ook na een half uur rijden. Alleen toen wilde hij wel starten met een klein beetje gas erbij. Toen nog een paar honderd meter gereden en alles was weer oké, tot vandaag...
Ik krijg hem niet gestart. De startmotor laat de cilinder wel draaien, maar ik hoor geen plofjes oid. Als ik de uitlaat dichtdruk met m'n vinger, wordt er wel druk opgebouwd.
Iemand enig idee? Er staat nu 12000 km op de teller (en er zit benzine in
Geen idee, hoe kan ik daar achter komen?-tom-562 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:24:
Vonkt de bougie?
Het betreft een Kymco Agility 16" btw...
Maar zo te lezen lijkt me het beter om hem naar een brommerboer te brengen
Vaak bu'j te bang!
Lol, dat denk ik ook. Alleen hij staat nu op m'n werk. Mijlen van de brommerboer vandaan...-tom-562 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:26:
Door de bougie er uit te draaien en hem tegen de cilinderkop aan te houden (met de bougiedop gemonteerd), contact aan en dan starten.
Maar zo te lezen lijkt me het beter om hem naar een brommerboer te brengen
Maar ff op zoek naar een ophaal service of zo...
/▌
Hij trekt goed met de polini vario en met gemak 65, hard genoeg vind ik zefl.
Ook de zenuwachtige weggedrag van mijn vorige bami scooter (10 inch wielen) totaal geen last meer van !
Wat wel jammer is dat het slotje van de buddy niet echt stevig aanvoelt.
Chario2 (818126)
Aangezien dit mijn eerste snorfiets is die ik bezit heb ik er natuurlijk nog geen bal verstand van onderdelen. Kan iemand mij een beetje op weg helpen met wat zoektermen of dingen om op te letten met het vinden van een stil uitlaatje (ik wil hem niet sneller laten lopen natuurlijk!!). Het gaat om een Tomos A35-HDA.
Alvast hartelijk dank!!!
[ Voor 3% gewijzigd door chickpoint op 18-06-2014 18:24 ]
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
[ Voor 53% gewijzigd door SkyStreaker op 18-06-2014 18:58 ]
Ik zit al een aardig tijdje op tomosforum.nl, daar staat heeeeel veel info op.chickpoint schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 18:19:
Ik heb van de week een snorfietsje gekocht (lekker makkelijk voor naar het werk ipv da auto). Nu is daar het uitlaatje een beetje rot van.
Aangezien dit mijn eerste snorfiets is die ik bezit heb ik er natuurlijk nog geen bal verstand van onderdelen. Kan iemand mij een beetje op weg helpen met wat zoektermen of dingen om op te letten met het vinden van een stil uitlaatje (ik wil hem niet sneller laten lopen natuurlijk!!). Het gaat om een Tomos A35-HDA.
Alvast hartelijk dank!!!
Afhankelijk van wat voor uitlaat je momenteel hebt, (standaard chromen, standaard zwart met katalysator, of een niet-standaard) kan ik je aanraden om gewoon een standaard of kloon standaard uitlaatje te kopen. Die zijn het goedkoopst, maken de minste herrie en zorgen er niet voor dat de je boetes krijgt.
http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=15587
De bedoeling is inderdaad de minste herrie en boetes. Anders is met de snorfiets naar het werk nog steeds niet goedkoper dan met de auto
edit: Ja hoor het is gelukt, eventjes binnen gewipt bij de lokale bromfiets zaak en die hadden ze gewoon op voorraad liggen. Is uiteindelijk een Tomos snel uitlaatje geworden, dat lag er al onder en komt er dus ook weer voor in de plaats. Vandaag al flink los gegaan met een bus wd40 en hopen dat vanavond de boutjes een beetje los komen. En met die bedragen die je neertelt voor een uitlaatje blijft het repareren van een snorfiets nog leuk!!
[ Voor 77% gewijzigd door chickpoint op 20-06-2014 15:56 ]
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• De SS50 is een schakelbrommer, aangezien ik nooit brommer heb gereden: hoe makkelijk is zoiets te leren, of is dat af te raden (zeker met zo'n klassiek ding)?
• Ik kwam deze tegen op marktplaats. Mensen hier opmerkingen over? Deze is een stuk goedkoper dan de meeste andere SS50's die ik daar tegenkom (al snel meer dan 2000 euro). Hij lijkt mij zo op het oog er overigens redelijk origineel uit te zien.
• Ik heb al een autorijbewijs, dus brommerrijbewijs is niet nodig.
• Helm moet tussen de 50 en 100 euro wel te scoren zijn.
• Ik zag ergens verbruiksgetallen voorbij komen van zo'n 1:50 (want 4-takt). Kan dat een beetje kloppen?
• In dat geval kwam ik met een rekensommetje van een geschatte 2000-2500km per jaar uit op zo'n 75-90 euro aan euro95, met de huidige brandstofprijzen (1,70-1,75/liter).
• Aangezien het 4-takt is, is er geen olie-benzine mix nodig, dus dat scheelt iig weer. In hoeverre heb je met 4-takt eigenlijk olieverbruik?
• Verzekering is ergens tussen de 65 en 120 euro per jaar, afhankelijk van alleen WA/beperkt casco. Schakelbrommers zijn duurder, WA is ~90 euro/jaar met 0 jaar no-claim korting. Zag ergens ook nog oldtimerverzekering voorbijkomen, wat dan eerder 36 euro per jaar kost, maar dat heeft e.e.a. aan beperkingen (mag o.a. niet voor dagelijks woon-werk, wat momenteel wel handig zou uitkomen).
• Waar moet ik rekening mee houden met onderhoud(skosten)? Elektra, accu's (heeft die dat eigenlijk wel?), olie verversen, bougies, filters, etc... En hoe makkelijk is dat zelf te doen? Ik heb gelukkig geen 2 linkerhanden, maar wel 0 ervaring op dit gebied.
• Hoe zit dat eigenlijk met verkeerscontroles? Ik meen te herinneren dat er vroeger op vemogen werd gecontrolleerd, maar er staat me iets van bij dat ze dat gingen omzetten naar daadwerkelijke snelheid op de rollerbank. Ik weet dat je niet harder dan 45 km/u mag, maar SS50's hadden nogal eens de neiging om harder dan dat te lopen met stock-onderdelen/afstelling.
edit:
Handige linkjes gevonden met meer informatie:
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=53&t=28
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=53&t=27
[ Voor 10% gewijzigd door Bubbles op 03-07-2014 13:57 ]
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Bubbles schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:39:
Dankzij een gesprek op werk begon het bij mij ineens weer te kriebelen om te kijken naar een Honda SS50. Vroeger heb ik dat altijd al hele mooie brommers gevonden, mede vanwege het geluid wat ze maken (4-takt). Ik heb de afgelopen 2 dagen eens wat rondgekeken/uitgezocht hoe dingen zitten, maar aangezien ik zelf nooit brommer heb gereden, hier toch even wat advies inwinnen. Als ik dingen hieronder heb staan die niet kloppen of over het hoofd zie, geef dat asjeblieft aan.
• De SS50 is een schakelbrommer, aangezien ik nooit brommer heb gereden: hoe makkelijk is zoiets te leren, of is dat af te raden (zeker met zo'n klassiek ding)?
• Ik kwam deze tegen op marktplaats. Mensen hier opmerkingen over? Deze is een stuk goedkoper dan de meeste andere SS50's die ik daar tegenkom (al snel meer dan 2000 euro). Hij lijkt mij zo op het oog er overigens redelijk origineel uit te zien.
• Ik heb al een autorijbewijs, dus brommerrijbewijs is niet nodig.
• Helm moet tussen de 50 en 100 euro wel te scoren zijn.
• Ik zag ergens verbruiksgetallen voorbij komen van zo'n 1:50 (want 4-takt). Kan dat een beetje kloppen?
• In dat geval kwam ik met een rekensommetje van een geschatte 2000-2500km per jaar uit op zo'n 75-90 euro aan euro95, met de huidige brandstofprijzen (1,70-1,75/liter).
• Aangezien het 4-takt is, is er geen olie-benzine mix nodig, dus dat scheelt iig weer. In hoeverre heb je met 4-takt eigenlijk olieverbruik?
• Verzekering is ergens tussen de 65 en 120 euro per jaar, afhankelijk van alleen WA/beperkt casco. Schakelbrommers zijn duurder, WA is ~90 euro/jaar met 0 jaar no-claim korting. Zag ergens ook nog oldtimerverzekering voorbijkomen, wat dan eerder 36 euro per jaar kost, maar dat heeft e.e.a. aan beperkingen (mag o.a. niet voor dagelijks woon-werk, wat momenteel wel handig zou uitkomen).
• Waar moet ik rekening mee houden met onderhoud(skosten)? Elektra, accu's (heeft die dat eigenlijk wel?), olie verversen, bougies, filters, etc... En hoe makkelijk is dat zelf te doen? Ik heb gelukkig geen 2 linkerhanden, maar wel 0 ervaring op dit gebied.
• Hoe zit dat eigenlijk met verkeerscontroles? Ik meen te herinneren dat er vroeger op vemogen werd gecontrolleerd, maar er staat me iets van bij dat ze dat gingen omzetten naar daadwerkelijke snelheid op de rollerbank. Ik weet dat je niet harder dan 45 km/u mag, maar SS50's hadden nogal eens de neiging om harder dan dat te lopen met stock-onderdelen/afstelling.
edit:
Handige linkjes gevonden met meer informatie:
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=53&t=28
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=53&t=27
Morgen gratis bier!
Ik denk dat ie maar eens de deur uit moet. Ik rijd nu toch al voornamelijk met de auto vanwege alle panne...
Vorig jaar ergens had ik ook een Tomos, dat ding deed het eigenlijk altijd. Beide waren het s25's uit ik gok 1996 ofzo.
Ik heb mijn scooter na een jaar trouwe dienst ongeveer weg gedaan, ik gebruikte hem haast nooit meer, vriend van me wilde hem graag hebben. Dat was snel geregeld
* Destruction heeft (als het om brommers met automaat gaat) bijzonder positieve ervaringen met Vespa. Simpel, betrouwbaar. Zowel de Vespa Ciao/Si'tjes die ik had als de Gilera Citta's, na aanschaf kregen ze onderhoud (goodies!) om er daarna probleemloos mee te rijden. Het zijn brommers die niet vaak een kickstarter hebben (je moet ze dus aan rennen), maar als ik die van mij eenmaal had afgesteld icm een onderhoudsbeurt, dan hoefde ik hem maar een meter te duwen (niet eens rennen) en hij pruttelde al
Zo'n Citta'tje koop ik ooit nog wel 's terug, stukje jeugd sentiment denk ik
De bus heb ik er eerst ingezet, daarna de sproeier en heb ik de acceleratiepomp uitgeschakeld. Dat ronde "ding" met 3 punten er aan heb ik niet gebruikt (weet ook niet waar die op moet/waar die voor dient).
Na deze ingreep reed de scooter op de teller (en dus op de GPS, want gecheckt) 52km/h, wat voor mij perfect was aangezien ik vaak op de weg moet rijden waar met 50 mag, en ik als ik 45 km/h ga, vaak afgesneden wordt. Helaas rijdt de scooter nu al even 46 km/h; hij is in 4 maanden/1000km de snelheidswinst vrijwel weer kwijt. Wat ik vernomen heb, is dat als de rollen slijten de scooter juist sneller zou moeten gaan, los van het feit dat 1500km wat snel zou zijn.
Heeft iemand enig idee?
Thanks.

PS: Ja, ik heb ook de TV opstaan op voetbal.

Mijn oplossing voor een trage Agility:
-90cc
-nokkenas
-vario
-cdi
-grotere carb
Rijdt prima
[ Voor 25% gewijzigd door sig69 op 09-07-2014 22:58 ]
Normaal zou ik met mijn huidige setup deze snelheid wel moeten kunnen halen, dat deed hij namelijk ook (eventjes).
Maar zou dat willen zeggen dat afgesleten rolletjes de topsnelheid kunnen vertragen? En is dat een reële mogelijkheid? En hoe vet ik mijn koppeling/varioboel in na het vervangen van die rolletjes? En welk gewicht kan ik het beste pakken?
Stuur mij even een DMtjePathogen schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:13:
Na de zoveelste stilstand ben ik nu echt wel ziek aan het worden van mijn Tomosje. Nu is er waarschijnlijk weer iets met de ontsteking, nog geen week daarvoor was er een pakking kapot, daarvoor de uitlaat... Het is er eentje uit 2008, met maar ~3500 op de teller, die zou toch nog lang niet kapot moeten gaan?
Ik denk dat ie maar eens de deur uit moet. Ik rijd nu toch al voornamelijk met de auto vanwege alle panne...
Formerly known as Ragdoll
Trek de boel eens open, dan weet je het. Met vet zou ik heel spaarzaam zijn, geeft alleen maar een hoop bende. En qua gewicht, tsja dat is bijna zwarte magie. Als je wat er in zat lekker vond rijden pak je gewoon dezelfde, en anders wordt het experimenterenKrazyJay schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 23:02:
Dat wil ik dus niet, 53km/h zou mijn ideale snelheid zijn, niet 153km/h.
Normaal zou ik met mijn huidige setup deze snelheid wel moeten kunnen halen, dat deed hij namelijk ook (eventjes).
Maar zou dat willen zeggen dat afgesleten rolletjes de topsnelheid kunnen vertragen? En is dat een reële mogelijkheid? En hoe vet ik mijn koppeling/varioboel in na het vervangen van die rolletjes? En welk gewicht kan ik het beste pakken?
En ik rij nooit zo hard hoor, 40 is prima lekker cruisen in de zon. Maar het is gewoon lekker om wat extra power te hebben als je iemand achterop heb, of een paar leuke bochten soms.
Als er kortere eind tandwielen bestonden had ik ze er in gehad. Dan was al die zooi waarschijnlijk ook niet nodig geweest, een standaard Agility loopt 60-65 onbegrensd. Voor een snor vind ik 40 best mooi dus met een set tandwielen had ik al een hoop winst kunnen halen. Maar die bestaan niet, dus dan maar zo
[ Voor 67% gewijzigd door sig69 op 10-07-2014 01:36 ]
Ik neem aan dat het dan wel handig kan zijn om de filter ook te vervangen. En eventueel ook gelijk kijken naar lucht- en brandstoffilters.Timmm030 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:44:
Ik heb zelf een C50 maar heb ook wel is op een SS gereden. Het schakelen is niet moeilijk. Ik kan niet zeggen of de SS die je hebt gelinkt goed is. 4 Takt verbruikt over het algemeen geen olie. Je moet alleen om de zoveel km (volgens mij 2500) de olie verversen.
Als ik de regels goed interpreteer betekend 1 km/h te hard: 45 km/u + max 5 km/u fabrieksafwijking + 10% meetonnauwkeurigheid = 56-57 km/u daadwerkelijk op de rollerbank?Onderhoud heb je eigenlijk altijd wel. Het mooie aan deze brommers is is dat alles 'lekker simpel' is vergeleken met die nieuwe meuk. En er zijn zeker verkeerscontroles. Laatst ben ik ook gepakt op de rollerbank en ging 1 km/h te hard. Kost je 70 euro + 6 administratiekosten......
Met ditto boete en inbeslagname. Nee dank je.Mijn C50 loopt nu 75 km/h met 70cc en 16mm carburateur en ik weet dat je ze nog veel harder kan laten lopen:)
[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 10-07-2014 15:48 ]
Ik erheen, multimeter op de accu: 1,28V. Jup, die is dood. Regelbare voeding eraan (ingesteld op 14,1V) en er gaat nog niet eens 50mA lopen. Accu dus echt verrot. Zal nog wel het originele Chinese knakending zijn wat erin zat, dus dat is niet heel erg, was op een gegeven moment te verwachten.
Als extra check ook nog even gemeten wat hij doet met accu losgekoppeld en draaiende motor: 8 a 9V bij volgas, en 10V als hij echt VOL open wordt getrokken...ehhh shit?? Dat hoort toch ook iets van 13 a 14V te zijn om de accu vol te krijgen? Of zou m'n multimeter (digitale) niet goed de spanning kunnen meten omdat het met een hele hoge frequentie wordt uitgespuugd ofzo? Koplamp brandde wel aardig fel... maargoed misschien doet ie dat bij 8V ook al wel...
En het knipperlicht knipperde niet, maar bleef continu branden.... Relais dat blijft plakken?
Genoeg werk weer te doen dus... tijd om dat ding de deur uit te gooien

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2014 13:52 ]

Knipperlicht kwam puur door te lage spanning, die doet het nu ook weer goed.
Nog een vraagje, ik zie dat olie vervangen bij zo'n Chinese retro echt niks voor stelt, dat wil ik dus ook even doen. Ik lees op internet dat een 4 takt gewoon 10W40 lust. Maar is dat dan dezelfde 10W40 wat je ook in de auto gooit, of moet het speciale scooter/4takt olie zijn
En blijkbaar zit er niet echt een filter in zoals bij een auto, maar een metalen zeefje. Moet ik die vervangen of kan ik hem ook gewoon goed schoonmaken met remmenreiniger? Het is metaal, dus dat slijt niet echt niet/gaat niet dichtzitten ofzo.
[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 21-08-2014 12:34 ]
Zeefje kan je gewoon schoonmaken, zolang deze nog heel is.ThinkPadd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:33:
Nieuwe accu erin + spanningsregelaar en gaanScooter kon gelijk weer elektrisch starten. Met lopende motor stond er 14,2V over de accu. Weer in orde dus
![]()
Knipperlicht kwam puur door te lage spanning, die doet het nu ook weer goed.
Nog een vraagje, ik zie dat olie vervangen bij zo'n Chinese retro echt niks voor stelt, dat wil ik dus ook even doen. Ik lees op internet dat een 4 takt gewoon 10W40 lust. Maar is dat dan dezelfde 10W40 wat je ook in de auto gooit, of moet het speciale scooter/4takt olie zijn
En blijkbaar zit er niet echt een filter in zoals bij een auto, maar een metalen zeefje. Moet ik die vervangen of kan ik hem ook gewoon goed schoonmaken met remmenreiniger? Het is metaal, dus dat slijt niet echt niet/gaat niet dichtzitten ofzo.
Er gaat gewoon 10W40 in, net als de auto.
Bedankt
De bedoeling is om de brommer volledig origineel te restaureren, en in te schrijven als motor. Er zit voorlopig een 70cc op, en dat zal zo blijven denk ik.
Ondertussen is er al redelijk wat uit elkaar gehaald, en dan merk je pas wat er allemaal verkeerd zit. Overal kom ik bijvoorbeeld maat 13 bouten tegen, wat natuurlijk niet kan. Ook aan de bekabeling is door de vorige eigenaar ferm geprutst, maar er komt een nieuwe kabelboom in voor de zekerheid.
Iemand anders hier met een vergelijkbare brommer?

Helemaal geen ervaring met die dingen, maar nu voor woon-werkverkeer toch eentje aangeschaft. Blijkt erg leuk te zijn om op te rijden
Heb wel sinds gisterenochtend ineens cruise control op het ding. De gashendel blijft vasthangen als ik em helemaal opendraai. Kan dat kwaad?
[ Voor 20% gewijzigd door Melkunie op 23-08-2014 12:05 ]
/▌
In je gashendel zit een glij blokje waar je gaskabel aan vast zit, deze even invetten en je bent waarschijnlijk al klaar.Melkunie schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:06:
Lijkt me ook niet heel erg veilig inderdaad. Bij remmen liet ik em ook telkens vanzelf terugschieten, maar nu moet ik em ook actief terugdraaien. Is toch weer een extra handeling bij een noodsituatie. Vreemde is dat ie het van maandag tot en met donderdag niet deed, en vrijdagochtend ineens wel. Heb er zelf verder geen verstand van, laat er binnenkort even iemand naar kijken
Bron: http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1957NIEUWE REGEL OPGEVOERDE BROMMERS & SCOOTERS
Vanaf 1 juli 2014 is er een nieuwe regel.
Als de politie jou aanhoudt met een opgevoerde scooter/brommer kan je als bestuurder een Wacht Op Keuren (WOK)-status in het kentekenregister bij de RDW krijgen. De politie legt je dan namens het RDW een verbod op rijden op de weg op. Dat betekent dat je niet meer met je scooter/brommer op de openbare weg mag rijden. Eerst moet je jouw brommer/scooter afvoeren en opnieuw laten keuren bij de RDW. De kosten hiervan zijn voor jou , de bestuurder.
Besluit je wel de weg op te gaan, dan wordt je scooter/brommer direct in beslag genomen als deze niet afgevoerd en gekeurd is en de politie je betrapt.
[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 25-08-2014 00:03 ]
Ben benieuwd of er dan ook actiever gecontroleerd gaat worden in mijn omgeving... Al is niet gepakt worden natuurlijk een kwestie van normaal rijden in drukke omgevingen en alleen boven de toegestane snelheid gaan op afgelegen langgestrekte fietspaden.
En is het opgevoerd volgens de huidige normen of is het nu stricter geworden?Pathogen schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:24:
[...]
Ben benieuwd of er dan ook actiever gecontroleerd gaat worden in mijn omgeving... Al is niet gepakt worden natuurlijk een kwestie van normaal rijden in drukke omgevingen en alleen boven de toegestane snelheid gaan op afgelegen langgestrekte fietspaden.
Maarja, ben pas 1 keer gecontroleerd op de scooter en toen wilden ze alleen mijn rijbewijs controleren

zal ik een kymco people s elegance aanschaffen
of
een tweet evo?
los van uiterlijk, de afmetingen en de kosten. wie kan mij overtuigen om voor het ene of het andere te gaan?
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Een langere kabel lijkt ook niet helemaal te werken, dus om mijn snelheid in de gaten te houden rijd ik nu rond met mijn Pebble + Pebble Bike.
Voor nu geen ramp, maar als het straks weer hardcore regent en/of extreem koud is...
(plus in het donker zit ik soms spastisch mijn pols te bewegen om het beeldscherm van mijn Pebble aan te krijgen, mijn buurt denkt inmiddels dat ik geestelijk beperkt ben
Dus hier dan mijn vraag: heeft iemand ervaring met cheape (fiets)gps-snelheidmeters/navi's (uit China)?
Hoe bevalt dat?
Of kan ik beter naar een degelijke fiets navi kijken en wat meer geld uitgeven?
Ik moet het even kwijt: een mooie Ciao heb je!Melkunie schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:00:
Sinds een weekje heb ik ook een brommer:
[afbeelding]
Vandaag heb ik er de eerste panne mee gehad...
Ding wilde gewoon niet meer starten. Gelukkig was ik bij m'n schoonvader, die had er wel wat verstand van. Leek alsof de boel flink verzopen was. Bougie er uit, en inderdaad: alles zeiknat. Nu had ik al een probleem met het benzinekraantje, die leek niet echt iets te doen. Was een keertje er achter gekomen dat ik em vergeten was open te zetten na zo'n 10 kilometer gereden te hebben. Vervolgens de brommer op z'n kant en het kraantje er uit gehaald om wat na te lopen en daar bleek het probleem inderdaad te zitten. Het rubbertje tussen twee gaatjes was half doorgesleten dus er liep in elke stand benzine door. Na een nachtje gestaan te hebben was alles dus helemaal volgelopen. Nieuw kraantje, de boel droog geduwd en hij bromt weer lekker
Maar morgen gaan we samen voor de zekerheid alles toch maar even helemaal nalopen.

Intussen heb ik de sportuitlaat eronder vandaan gehaald en weer een originele (hoge) uitlaat ervoor teruggezet, spiegels erop gezet, bekabeling beter aangesloten (zaten wat foutjes), bok-standaard gemonteerd, bagagerek weer teruggezet...
Ik moet eigenlijk alleen het motorblok zelf nog gaan vervangen. Er hangt nu een 3 versnellingen semi-automaat (geen handkoppeling) onder die 85cc is. Ding loopt momenteel iets van 90

Die Tomosjes zijn leuk, maar dit is toch het echte werk!
..op een motor na uiteraard, maar ja, daar moet eerst voor gelest worden.
Ergens wel krom, maar het kwam me nu eigenlijk wel goed uit. Kosten scheelt ook wel. Ik betaal nu 40 euro/jaar verzekering (oldtimer). That's it. Geen wegenbelasting. Brandstof is ook bijna niets, aangezien die dingen behoorlijk zuinig moeten kunnen rijden en het toch alleen voor incidenteel gebruik is.
/▌