Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 15 ... 46 Laatste
Acties:
  • 281.388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ETzPliskin schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:34:
Bij deze een kleine foto van mijn project. Ondertussen zijn er al vele dingen gedemonteerd, zoals de motor, zadel, benzinetank etc..

[afbeelding]
Mijn buurjongen had vroeger precies dezelfde. cool ding was dat :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Crosspost uit: Meld hier uw kortingscodes/coupons
ThinkPadd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 07:39:
www.euroscooters.nl
Gebruik de kortingscode 'SEPT5' en profiteer van 5% korting op het hele assortiment.
Deze aktie loopt van 19 september t/m 21 september 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

Ik ga binnenkort 8 keer per week 20 km rijden, en daarvoor zoek ik een brommer want een auto is te duur voor een arme student als ik :7

Volgend collegejaar ga ik hem ook nog nodig hebben, dus hij moet zo'n 2 jaar meegaan. Ik twijfel alleen tussen een schakelbrommer en een gewone variobrommer. Iemand tips? :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Als een auto te duur is, is een goede schakelbrommer ook te duur (denk ook aan onderhoud).
Ik zou dan een gangbaar model kiezen dat niet teveel kost in onderhoud. Denk aan een Kymco Agility, of als je meer van brommertjes houdt een nette Tomos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 14:06
Hallo tweakers,

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb thuis een Kymco sento 50 staan voor het vrouwtje. Sinds een tijdje zit er een behoorlijke slag in het achterwiel en blijkt dat de velg krom is. Niet zo heel fijn natuurlijk.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe velg voor deze scooter maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten. Welke verschillende maten zijn er hierin en is dit ook gewoon op marktplaats oid te vinden?

Deze scooter is het:
http://www.motorstown.com/images/kymco-sento-50-03.jpg

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Pathogen schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:03:
Als een auto te duur is, is een goede schakelbrommer ook te duur (denk ook aan onderhoud).
Ik zou dan een gangbaar model kiezen dat niet teveel kost in onderhoud. Denk aan een Kymco Agility, of als je meer van brommertjes houdt een nette Tomos.
Klopt, maar ik wil iets gebruikts kopen, plusminus 500 euro is mijn budget.

Ik vroeg me af of het verstandig is om voor dit budget een schakelbrommer te kopen, omdat schakelbrommers wel mijn voorkeur hebben.

Onderhoud kan ik zelf. Ik heb alleen de kosten voor de onderdelen dan. 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het zal wel meevallen toch? Wat heb je aan extra onderhoud van een schakelbrommer? Die versnellingsbak hoort een brommerleven mee te gaan en de meeste slijtagegevoelige onderdelen zitten ook op brommers met automaat.

Als het goedkoop en nieuw moet zijn kun je ook nog zo'n Daxkloontje kopen (is wel meer dan 500 euro, maar niet heel veel meer). Dan moet je wel zelf wat sleutelen maar onderdelen zijn er ook genoeg verkrijgbaar voor niet al te veel geld.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Marzman schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:22:
Het zal wel meevallen toch? Wat heb je aan extra onderhoud van een schakelbrommer? Die versnellingsbak hoort een brommerleven mee te gaan en de meeste slijtagegevoelige onderdelen zitten ook op brommers met automaat.

Als het goedkoop en nieuw moet zijn kun je ook nog zo'n Daxkloontje kopen (is wel meer dan 500 euro, maar niet heel veel meer). Dan moet je wel zelf wat sleutelen maar onderdelen zijn er ook genoeg verkrijgbaar voor niet al te veel geld.
Top, dankjewel voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Het probleem is dat de onderdelen voor schakelbrommers vaak stukken duurder zijn. Mede doordat veel schakelbakken ondertussen oldtimers zijn en de onderdelen schaars.
Mocht je een schakelbak willen, zou ik me zeker even orienteren op de onderdelenmarkt vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:29

-tom-562

Oliesjeik

Dat ligt er maar net aan wat. B.v. een FS1 (toevallig heb ik die :P), motorisch is alles goed te krijgen, en echt niet duur, voornamelijk imitatie dan,maar er is ook goed aftermarket spul te krijgen. Idem voor de bekende Honda 4-takt brommers.
Voor 500 euro zou je kunnen kijken naar een replica Dax ofzo, als je van schakelen houdt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Jongens, ik heb een vraagje.

Binnenkort ga ik voor mn brommerrijbewijs, maar nu wil ik eerst een simpel brommertje nemen. Na verloop van tijd wil ik toch ook voor een kreidler of een zundapp gaan.
Maar mag ik met mijn brommerrijbewijs nu wel of niet op een schakelbrommer rijden.

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:42

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

-tom-562 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:54:
Dat ligt er maar net aan wat. B.v. een FS1 (toevallig heb ik die :P), motorisch is alles goed te krijgen, en echt niet duur, voornamelijk imitatie dan,maar er is ook goed aftermarket spul te krijgen. Idem voor de bekende Honda 4-takt brommers.
De Honda SS50 wisselt over het algemeen niet voor minder dan 1000 euro van eigenaar. Een nieuw replica motorblok kost ~300 euro.
Voor 500 euro zou je kunnen kijken naar een replica Dax ofzo, als je van schakelen houdt.
Gezien wat ik hierboven net zei, valt me deze prijs enorm mee.

@epic_gram: Hou overigens rekening met minimaal zo'n 110-270 euro verzekering per jaar (afhankelijk tussen alleen WA tot volledig casco)
MrMilco schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:00:
Jongens, ik heb een vraagje.

Binnenkort ga ik voor mn brommerrijbewijs, maar nu wil ik eerst een simpel brommertje nemen. Na verloop van tijd wil ik toch ook voor een kreidler of een zundapp gaan.
Maar mag ik met mijn brommerrijbewijs nu wel of niet op een schakelbrommer rijden.
Voor zover ik weet maakt de wet daar geen onderscheid in. Ze mogen allemaal niet harder rijden dan 45km/u. Ik heb zelf een autorijbewijs en kreeg daar gratis een brommerrijbewijs bij vermeld toen ik hem de laatste keer moest verlengen. Ik heb sinds een klein tijdje een schakelbrommer in mijn bezit. Brommer is brommer wat dat betreft. Er is ook maar 1 type brommerrijbewijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Bubbles op 01-10-2014 09:12 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Laatst online: 07-09 18:56
Bubbles schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:03:

[...]

Voor zover ik weet maakt de wet daar geen onderscheid in. Ze mogen allemaal niet harder rijden dan 45km/u. Ik heb zelf een autorijbewijs en kreeg daar gratis een brommerrijbewijs bij vermeld toen ik hem de laatste keer moest verlengen. Ik heb sinds een klein tijdje een schakelbrommer in mijn bezit. Brommer is brommer wat dat betreft. Er is ook maar 1 type brommerrijbewijs.
Oh, okee.... Dat scheelt een hoop. Ben sinds dat mn ouders een tomosje hadden gek op die dingen. niet zoveel plastic eromheen. Is er iets mis mee ben je zo bij het onderdeel.

Maar ook ben ik gek op die oude schakelbrommers. Kreidler, Zundapp en dat soort spul. Alleen te duur om als 1e brommer te nemen haha

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:00
Heeft iemand ervaring met het gebruik van beenkleed op de scooter (Kymco Agility 16)?
Het lijkt me wel lekker nu het weer kouder en natter wordt, maar houdt zo'n kleed je benen echt warm en droog, of wappert het maar wat in de wind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

gabberjoost schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:59:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van beenkleed op de scooter (Kymco Agility 16)?
Het lijkt me wel lekker nu het weer kouder en natter wordt, maar houdt zo'n kleed je benen echt warm en droog, of wappert het maar wat in de wind...
Geen ervaring mee maar wat in elk geval wél goed werkt: Een motorbroek. Meestal net zo duur als zo'n beenkleed, staat minder stom en je blijft er zeker droog en warm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Metro2002 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:04:
[...]

Geen ervaring mee maar wat in elk geval wél goed werkt: Een motorbroek. Meestal net zo duur als zo'n beenkleed, staat minder stom en je blijft er zeker droog en warm in.
Kun je die een beetje makkelijk aan en uit doen? Ik gebruik nu een regenbroek, maar dat is altijd zo'n gehannes om dat over je schoenen ed. heen te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Een motorbroek trek je volgens mij aan in plaats van een gewone broek, dus voordat je je schoenen aan doet :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Krentenbol schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:57:
Een motorbroek trek je volgens mij aan in plaats van een gewone broek, dus voordat je je schoenen aan doet :)
Dat is dus niet handig, blijf me verkleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:27

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb zelf de motorbroek altijd over m'n normale broek heen zitten. Behalve als het echt erg warm weer is, dan zorg ik dat ik een gewone broek bij me heb :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lekker als je plat gaat en dat gaat lopen schuren en scuiven, brr. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, idd, daarom motorbroek op de fiets aan!!111!``
Motorbroek op een brommer is mss een beetje overdreven imo :P
ZO'n kleed is wel makkelijk, gewoon opstappen in je normale kleren en gaan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Krentenbol schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:57:
Kan ook gewoon over je normale broek heen. Wel even je schoenen uit trekken bij aan en uit trekken. Neemt echt amper tijd in beslag en is gewoon ideaal. Hou je ook je bewegingsvrijheid .

[ Voor 11% gewijzigd door Metro2002 op 30-10-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Joopieboy schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:22:
Lekker als je plat gaat en dat gaat lopen schuren en scuiven, brr. :X
Daarom geef ik er ook de voorkeur aan om mijn motorbroek over mijn spijkerbroek te hebben.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

sapphire

Die-hard pruts0r

Kijk ik wist wel dat Tweakers uiteraard ook een scooter-topic heeft :)

Ik heb namelijk wat advies nodig en ondanks dat ik al een tijdje scooter rijd heb ik er eigenlijk de ballen verstand van :$

Ik rijd nu zo'n 2 jaar op een Kymco, voor een leuke prijs kunnen kopen van mijn schoonzusje die hem amper gebruikte en ik wilde een scooter voor woon-werk verkeer.
Ding is alleen wel erg klein voor mij als man en ondertussen een hoop kosten omdat er steeds iets aan mankeerde (mag opzich best 12k km verder) en de onderdelen voor deze scooter zijn gewoon achterlijk duur.

Daarom aan het rondkijken naar een alternatief. Twijfel sowieso 25km/u of 45km/u. Nu blauw kenteken die net geen 35 gaat. Voordeel van geel kenteken is dat ik gewoon sneller op werk ben (kan hele stukken vol gas rijden op rechte wegen), alleen die helm hé.

Zelf op aanraden van een aantal collega's aan het kijken naar een 2e hands Piaggio Zip 4T. Alleen die vind mijn vrouw weer spuglelijk, die vind eigenlijk alleen Vespa's mooi, maar uiteraard vind ze die weer te duur. We hadden een LX 45 gezien maar die was wel al ouder (2007) en 2 tak, wel betaalbaar maar is zoiets wat ?

En kreeg vandaag de tip voor een Sym Fiddle II, zijn te vinden voor redelijke prijzen, ziet er best leuk uit maar is dit kwalitatief ook wat ?

Ik rijd jaarlijks zo'n 6000km voornamelijk woon/werk verkeer en vind de scooter qua kosten gewoon erg fijn :) tanken voor 30 euro per maand :)

Iemand goed advies over bv de Fiddle II of die Vespa of in het algemeen ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Moet je ver rijden elke dag? Ik heb zelf een tijdje elke dag 14km enkele reis op een Peugeot Elyseo gereden. Rijdend bankstel onder de scooters. Comfortabel ding. Heb er in totaal zo'n 20k km bovenop gereden zonder noemenswaardige kosten. Ding ging uiteindelijk weg met 45k op de teller, en de eigenaar na mij heeft hem met 62k weer doorverkocht, ook hij had er geen bijzondere kosten aan gehad. Sterker nog, als ik het kenteken opvraag zie ik dat hij nog leeft, maar geen idee hoe hij er nu bij staat :P

De opvolger Elystar schijnt wat minder degelijk te zijn, veel problemen met CDI's o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij had in een vorig topic iemand een Elystar over de 100k gereden, dus dat zal ook wel meevallen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

sapphire

Die-hard pruts0r

Klinkt iig beter dan mijn Kymco. Zal nu zo'n 14K op de teller hebben. Altijd netjes onderhouden geweest.

Heb nu alleen al 4x gehad dat hij niet wilde starten, geen compressie. Heel geklooi en nu de laatste keer hadden ze ontdekt dat de klepveer erg slap schijnt te zijn bij dit model, bekend probleem bij sommige batches. Dus hebben ze in overleg met Kymco de halve motor verbouwd, ver aangepast, kleppen aangepast, andere pakkingen, software update voor de boordcomputer op het blok.

Nu net 3 dagen op gereden en is de uitlaat weer lek, kost volgens Kymco €500. Monteur sloeg stijl achterover en vond het te belachelijk voor woorden. ging het nu eerst proberen te lassen :(

Onding die New Sento!

Afstand is overigens niet zo groot, retourtje is 25km

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 05-11-2014 22:53 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ah, mja, Kymco was van vroeger uit altijd een B-merk. Zeg maar, de Acer onder de scooters :+

Waar Peugeot echt een merknaam is. Goed, we praten over een scooter die nieuwwaarde rond de 2,5k zat. Zo'n Kymco kost nieuw 1300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Een kymco agility is echt wel goed, half pizzabezorgend Nederland rijdt er op. Rijdt standaard 60-65, duurt even voor je zover ben maar toch. Een vriend van mij heeft een scooter winkel en heeft er een stuk of 20 in onderhoud, mankeert nooit wat aan. En die dingen worden echt wel afgeragd

[ Voor 12% gewijzigd door sig69 op 05-11-2014 23:55 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Laatst online: 17-09 14:06
Ik heb zelf ook een Kymco Sento en heb precies het zelfde probleem. Onderdulen zijn duur en de scooter is niet super comfortabel. Heb toen zitten kijken naar een Kymco People S. Deze schijnen wat groter te zijn en comfortabeler te rijden.

Wel zou ik aanraden om een Geel kenteken te halen. Ja je moet dan een helm opdoen maar dat heeft mij nauwelijks gestoord. In de winter is het zelfs wel fijn want je zit gelijk droog. En in de zomer zet je de helm open en dan is het ook wel te doen. Voordeel is dan weer wel dat je legaal wat harder mag rijden. (alhoewel, buiten de bebouwde kom mag je maar 40...)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14

SkyStreaker

Move on up!

Destruction schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:21:
Ah, mja, Kymco was van vroeger uit altijd een B-merk. Zeg maar, de Acer onder de scooters :+

Waar Peugeot echt een merknaam is. Goed, we praten over een scooter die nieuwwaarde rond de 2,5k zat. Zo'n Kymco kost nieuw 1300?
Heb een Kymco Agility gehad, niet opgevoerd. In 2,5j tijd bijna 40k d'r op gereden met weinig onderhoud.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Mijn Kymco Agility City 16 (lijkt erg op de Poeple S) doet het ook prima. De enige storing in de tot nu toe 14k km was een vervuilde klep naar de uitlaat (dus geen compressie meer). Heeft me verder nooit laten staan.
Als ik nu een nieuwe scooter zou kopen, zou ik serieus kijken naar een nieuwe Honda Vision. 4Takt met injectie. Schijnt heel zuinig te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:50
Ik heb een Kymco People S (brom), gebruik hem ook voor woon-werk, iedere dag 30km enkele reis. Inmiddels al ruim 24.000km mee gereden. Deze scooter is een verademing t.o.v. de Agility die ik hiervoor had, 16" wielen is echt comfortabeler rijden.

Qua onderhoud laat ik alles door de dealer doen, kost ongeveer 100/120 euro per beurtje (2x p.jr).

Geel kenteken is ook aan te raden, laat je scooter bij de dealer voorzien van een gladde bus en hij rijdt 65km/h op de teller, dat is ongeveer 54km/h op de rollenbank = geen boete.

Ben al een beetje aan het rondkijken voor wat nieuws, maar er is buiten de People S niet echt veel te krijgen met 16" voor zover ik kan zien

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Laatst online: 03:45
sapphire schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:12:
Ik heb namelijk wat advies nodig en ondanks dat ik al een tijdje scooter rijd heb ik er eigenlijk de ballen verstand van :$
Je kunt ook een oude Honda C50 kopen.

Zijn rond de 1000,- euro tweedehands maar dan heb je wel een hele nette.
Ze zijn onbreekbaar, grote wielen, 3 of 4 voet versnellingen, goedkope oldtimer verzekering en zuinig in verbruik met 1 op 50. Ze zien er ook nog eens echt klassiek uit, in tegenstelling tot die rijdende handtassen met windschermen van tegenwoordig. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Een écht goede waar je dagelijks mee wilt rijden, kost wel meer als 1000 euro. En dan heb ik het over eentje met een origineel Honda blok (geen bamiblok) die góed is opgeknapt, vooral het achterkantje, want die rotten heel erg (en zijn vaak al 37x 'professioneel' opgelapt door de volgende 16 jarige eigenaar).
Overigens gelden de meeste oldtimerverzekeringen niet als je er dagelijks mee rijdt.

Ik kan beamen wat jra2k zegt, een People S is een hele fijne scooter. Ik heb hem niet zelf, maar m'n pa heeft er 2 jaar op gereden. Ik ben helemaal geen scooter fan (ik rij motor en voor erbij oude schakelbrommertjes) maar zo'n People S rijdt behoorlijk volwassen (heb 'm zelf een aantal dagen meegehad), en stuurt erg goed voor een scooter, de grote wielen zijn echt een verademing. Verder loopt zo'n ding behoorlijk zuinig, en met een snelle CDI en de vario ring er uit idd iets van 65 km/h.

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 06-11-2014 20:58 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

sapphire schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:12:
Kijk ik wist wel dat Tweakers uiteraard ook een scooter-topic heeft :)

Ik rijd nu zo'n 2 jaar op een Kymco New Sento 50i, voor een leuke prijs kunnen kopen van mijn schoonzusje die hem amper gebruikte en ik wilde een scooter voor woon-werk verkeer.
Ding is alleen wel erg klein voor mij als man en ondertussen een hoop kosten omdat er steeds iets aan mankeerde (mag opzich best 12k km verder) en de onderdelen voor deze scooter zijn gewoon achterlijk duur.

Daarom aan het rondkijken naar een alternatief. Twijfel sowieso 25km/u of 45km/u. Nu blauw kenteken die net geen 35 gaat. Voordeel van geel kenteken is dat ik gewoon sneller op werk ben (kan hele stukken vol gas rijden op rechte wegen), alleen die helm hé.

Zelf op aanraden van een aantal collega's aan het kijken naar een 2e hands Piaggio Zip 4T. Alleen die vind mijn vrouw weer spuglelijk, die vind eigenlijk alleen Vespa's mooi, maar uiteraard vind ze die weer te duur. We hadden een LX 45 gezien maar die was wel al ouder (2007) en 2 tak, wel betaalbaar maar is zoiets wat ?

En kreeg vandaag de tip voor een Sym Fiddle II, zijn te vinden voor redelijke prijzen, ziet er best leuk uit maar is dit kwalitatief ook wat ?

Ik rijd jaarlijks zo'n 6000km voornamelijk woon/werk verkeer en vind de scooter qua kosten gewoon erg fijn :) tanken voor 30 euro per maand :)

Iemand goed advies over bv de Fiddle II of die Vespa of in het algemeen ?
Heb zelf een Vespa 4t en die zijn motorisch gelijk aan de zip 4t's. In de eerste maanden dat ik hem had, heb ik zelf een deel van het onderhoud gedaan. Had nooit een andere brommer/scooter gehad, maar zie wel in het fietsenhok bij mij verschillende Sym's, Kymco's, Piaggio's Zip's en Vespa's, Yamaha Neo's en Peugeot Speedfight's opgesteld staan. Qua kwaliteit in de gebruikte materialen zitten de Yamaha's, Peugeot, Piaggio's een stuk hoger dan die van de Sym's en Kymco's die op hun beurt weer van betere kwaliteit zijn dan de Chinese scooters (oa boatian's).

Alleen al voor het geluid en de stank zou ik overigens nooit een 2takt nemen, sommigen zweren erbij (sneller optrekken, net wat vlotter reageren op het gas enz) maar tot nu toe heeft niemand mij in de praktijk ervan kunnen overtuigen.

Qua advies: Zelf zou ik altijd gaan voor een 4takt 'A-merk' (Yamaha, Peugeot, Piaggio, Honda, etc.)
Bij 2e hands goed opletten dat ze niet afgeragd zijn. Een lage KM stand is geen garantie, bij 2e hands Vespa's kan je daar nogal mee sjoemelen.
Aantoonbare onderhoudsbewijzen zijn altijd wel een manier om risico's te beperken

Sym's en Kymco's vind ik zelf nèt niet, alhoewel deze van prima kwaliteit zijn.

Overigens heb ik na 1,5 jaar zo'n 8000km gereden en ik haal de 30 euro per maand tankkosten bij lange na niet. Hooguit 16 euro per maand (een volle tank a 8 euro per keer en ik tank om de 2,5-3 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Laatst online: 03:45
-tom-562 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:58:
Een écht goede waar je dagelijks mee wilt rijden, kost wel meer als 1000 euro. En dan heb ik het over eentje met een origineel Honda blok (geen bamiblok) die góed is opgeknapt, vooral het achterkantje, want die rotten heel erg (en zijn vaak al 37x 'professioneel' opgelapt door de volgende 16 jarige eigenaar).
Overigens gelden de meeste oldtimerverzekeringen niet als je er dagelijks mee rijdt.
http://www.speurders.nl/o...ection=asc&order_by=price
Hier een voorbeeldje van een prima C50 die nog goed in de lak zit, motorisch goed is, en niet al te duur.
De kleine aandachtspuntjes die hij opnoemt in de advertentie zijn zelf wel te repareren, en anders wel voor de 300,- euro die je overhoud. De uitlaat is dan wel weer een kwestie van smaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door dit topic ben ik ook eens aan het rekenen gegaan. Ik ga nu 3 dagen per week met de trein. Een rit van 35km. Dat is 5800 euro voor 4 jaar. Als ik met de scooter zou ben ik voor ongeveer de helft klaar. Zit nu te denken aan een zip 4t. Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze afstand? 70km per dag. Houdt zo'n scootertje het 40.000km vol? Hoeveel betalen jullie aan onderhoud per jaar?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2014 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

KleineJoop schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:57:
[...]

http://www.speurders.nl/o...ection=asc&order_by=price
Hier een voorbeeldje van een prima C50 die nog goed in de lak zit, motorisch goed is, en niet al te duur.
De kleine aandachtspuntjes die hij opnoemt in de advertentie zijn zelf wel te repareren, en anders wel voor de 300,- euro die je overhoud. De uitlaat is dan wel weer een kwestie van smaak. :)
Die is nog netjes geprijst. Alleen als ik voor een C50 zou gaan kijken zou ik altijd een schroevendraaier o.i.d. meenemen en ff (voorzichtig) prikken in het achterkantje ;)
Overigens moet je zo'n C50 wel gaan behandelen met tectyl o.i.d. als je er echt elke dag mee gaat rijden (zeker in de winter). Het zou niet mijn eerste keus zijn om er echt dagelijks mee te gaan rijden (temeer omdat ik het zonde vind :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:12:
Door dit topic ben ik ook eens aan het rekenen gegaan. Ik ga nu 3 dagen per week met de trein. Een rit van 35km. Dat is 5800 euro voor 4 jaar. Als ik met de scooter zou ben ik voor ongeveer de helft klaar. Zit nu te denken aan een zip 4t. Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze afstand? 70km per dag. Houdt zo'n scootertje het 40.000km vol? Hoeveel betalen jullie aan onderhoud per jaar?
jra2k schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:15:
Ik heb een Kymco People S (brom), gebruik hem ook voor woon-werk, iedere dag 30km enkele reis. Inmiddels al ruim 24.000km mee gereden. Deze scooter is een verademing t.o.v. de Agility die ik hiervoor had, 16" wielen is echt comfortabeler rijden.

Qua onderhoud laat ik alles door de dealer doen, kost ongeveer 100/120 euro per beurtje (2x p.jr).
....
Met goed/regelmatig onderhoud en normaal gebruik kan zo'n blok wel 40k mee. Hou qua kosten er wel rekening mee dat je nog wat kleding (goede handschoenen/broek/etc...) moet aanschaffen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat een alleen spijkerbroek in deze tijd van het jaar en deze temperaturen niet warm genoeg is voor een rit van 35km.

[ Voor 6% gewijzigd door jra2k op 07-11-2014 09:44 ]

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jra2k schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:43:
[...]

[...]

Met goed/regelmatig onderhoud en normaal gebruik kan zo'n blok wel 40k mee. Hou qua kosten er wel rekening mee dat je nog wat kleding (goede handschoenen/broek/etc...) moet aanschaffen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat een alleen spijkerbroek in deze tijd van het jaar en deze temperaturen niet warm genoeg is voor een rit van 35km.
Goed om te horen. Toen ik 16 was ben ik 3 jaar snackbezorger geweest en had ik zelf een scooter waar ik in de winter op reed. Kan inderdaad koud zijn. Ben nu trouwens ook naar een Honda Vision 4 takt aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik loste de winterkou op met motorhandschoenen en een ruime joggingsbroek over mijn spijkerbroek heen. Was goed te doen :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een regenpak schijnt ook goed te helpen voor de kou.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ja helpt bij mij ook enorm, het is vooral de wind die het extra koud maakt op een scooter.

Wat ook helpt is een windscherm, maar die zou ik alleen gebruiken bij een snor.
En wat ook enorm helpt is een beenkleed http://www.nau-helme.de/S...pa_LX_voor_LXV_S_PX6.html (vb van een vespa beenkleed, 1 v/d eerste hits die ik vond via google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik rijd met motorjas en -handschoenen van de Lidl, bij elkaar 70 euro ongeveer :P
Als het echt koud is gaat mijn regenbroek ook aan, en mocht het écht ver onder nul zijn heb ik nog ergens een skibroek liggen.

Maar dat is voor 12km, 35 is wel een stukje langer in de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Het is inderdaad de wind die het extra koud maakt, ik heb zelf een motorbroek/jas aan voor als het echt koud wordt. Windscherm heb ik ook, maar biedt niet genoeg bescherming tegen de wind voor m'n handen, zelfs met goede motorhandschoenen wordt het gewoon net te koud eigenlijk. Denk dat ik maar van die lelijke stuurmoffen ga proberen...

Afbeeldingslocatie: http://www.termaatmotoren.nl/img/1208110358_Bagster-Box%20Heat%20stuurmoffen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jra2k schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:45:
Het is inderdaad de wind die het extra koud maakt, ik heb zelf een motorbroek/jas aan voor als het echt koud wordt. Windscherm heb ik ook, maar biedt niet genoeg bescherming tegen de wind voor m'n handen, zelfs met goede motorhandschoenen wordt het gewoon net te koud eigenlijk. Denk dat ik maar van die lelijke stuurmoffen ga proberen...
Kan mij inderdaad nog herinneren dat mijn handen vooral koud waren tijdens de wintermaanden. Daar hielpen motorhandschoenen toen niet tegen. Ik kan ook gewoon met de trein als het echt koud is.

Denk nu dat het een Honda nsc wordt. Ziet er toch wat beter uit dan een vision en is maar 100 euro duurder.
Afbeeldingslocatie: http://dutch.honda.nl/images/mc/gallerydetail/mc_nsc50r_006_2014_g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:08

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe lang doen mensen wel niet over een ritje van 30 km met de snorscooter? Als ik lees dat mensen het voor woon-werk verkeer gebruiken.

Zelf haat ik helmen dragen, tevens vind ik met iets wat 45 kan op een 50 weg júist vervelend én gevaarlijk. Liever dus een snor in mijn geval.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Christiano007 schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:32:
Hoe lang doen mensen wel niet over een ritje van 30 km met de snorscooter? Als ik lees dat mensen het voor woon-werk verkeer gebruiken.

Zelf haat ik helmen dragen, tevens vind ik met iets wat 45 kan op een 50 weg júist vervelend én gevaarlijk. Liever dus een snor in mijn geval.
Persoonlijk zou ik voor een rit van 30km zeker een brom nemen, met een snorscooter doe je er ruim een uur over. Er zijn (voor mij althans) genoeg fietspaden waar ik nog met de bromscooter overheen mag. Ik rij dagelijks 30km (enkele reis) en dat kost mij zo'n 40-45 minuten.

Qua rijden tussen de auto's, laat je scooterdealer een gladde bus plaatsen of ring verwijderen zodat je scooter iets harder loopt. Mijn scooter gaat 65 op de teller, dat is 53/54 op de rollerbank, geen boete. Je kan dan meer dan prima mee met het verkeer dat 50 rijdt.

[ Voor 0% gewijzigd door jra2k op 12-11-2014 12:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

jra2k schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:11:
[...]

Persoonlijk zou ik voor een rit van 30km zeker een brom nemen, met een snorscooter doe je er ruim een uur over. Er zijn (voor mij althans) genoeg fietspaden waar ik nog met de bromscooter overheen mag. Ik rij dagelijks 30km (enkele reis) en dat kost mij zo'n 40-45 minuten.

Qua rijden tussen de auto's, laat je scooterdealer een gladde bus plaatsen of ring verwijderen zodat je scooter iets harder loopt. Mijn scooter gaat 65 op de teller, dat is 53/54 op de rollerbank, geen boete. Je kan dan meer dan prima mee met het verkeer dat 50 rijdt.
Wat is tegenwoordig de regelgeving voor snor en bromfietsen? Vroeger mocht hij gewoon niet harder dan X anders kreeg je een boete. Ik lees nu allemaal dingen met inbeslagname en wegtikken het allemaal.

Hoe hard mag iets nu zonder een boete te krijgen? Als ik een snor tot 40 km mag laten lopen dan is dat al een stuk sneller dan 25 natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat is 'ie opgevoerd en krijg je een bekeuring. Tegenwoordig volgens mij zelfs een WOK melding op je kenteken (dat betekend dat je 'm opnieuw moet laten keuren en niet meer verder mag rijden)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:01
Laat ik hier ook maar eens me laatste brommer aanwinst showen,

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10603338_10203602191350116_1952935478674869479_n.jpg?oh=4641f5a75a541432d692d5aeec3af175&oe=551AB6AA&__gda__=1424321212_68d6ae8932cd3c3eaaad7cc515da1a1d

Kinroad cruz 50cc 4takt schakel brommertje, nu 2 maanden in bezit en bevalt nog steeds prima eigenlijk.
Gebruik hem voornamelijk om een beetje in de stad te komen en naar het werk als het weer goed is :P
Binnenkort nog wel opzoek naar een nieuwe tank of iets dat er op lijkt en past gezien deze aan het roesten in van binnenuit :X Geeft nogal wat zooi in de carb, dus dat word hoognodig tijd.
Als dat gebeurd is ook gelijk even naar de bromfiets handel om het wat terug te voeren, loopt het moment op het rechte stuk richting de 85 a 90 km/u en dat is toch wel wat veel te veel van het goede. Kan helaas weinig vinden hoe ik dat zelf kan doen op een 4takt.
Christiano007 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:54:
[...]

Wat is tegenwoordig de regelgeving voor snor en bromfietsen? Vroeger mocht hij gewoon niet harder dan X anders kreeg je een boete. Ik lees nu allemaal dingen met inbeslagname en wegtikken het allemaal.

Hoe hard mag iets nu zonder een boete te krijgen? Als ik een snor tot 40 km mag laten lopen dan is dat al een stuk sneller dan 25 natuurlijk
Naar wat ik weet mag je met een snor 35km/u, 5km correctie op maximale toegestane snelheid en op de rollerbank 10% correctie op de meting met een minimum van 5km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
TerminalNL schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:09:
[...]

Naar wat ik weet mag je met een snor 35km/u, 5km correctie op maximale toegestane snelheid en op de rollerbank 10% correctie op de meting met een minimum van 5km.
Hier staat een handige WebApp om een en ander te checken: politieacademie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 12-09 17:33
iemand hier die bekend is met Kymco DJ´s ?

mijn tomos is gestolen :( en ga a.s. zaterdag kijken naar een kymco DJ heeft zon 10k gelopen maar de vraagprijs is dan ook zacht. nog bijzondere dingen om naar te kijken het gaat om de Kymco DJ refined van 2006 (snor uitvoering)

op de fotos ziet ie er netjes uit, fotos gemaakt in een garage ofzo dus vermoed dat hij veel binnen heeft gestaan, zit gewoon origineel uitlaatje e.d onder dus mijn gevoel is wel positief naar aanleiding van de advertentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

TerminalNL schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:09:
Laat ik hier ook maar eens me laatste brommer aanwinst showen,

[afbeelding]

Kinroad cruz 50cc 4takt schakel brommertje, nu 2 maanden in bezit en bevalt nog steeds prima eigenlijk.
Gebruik hem voornamelijk om een beetje in de stad te komen en naar het werk als het weer goed is :P
Binnenkort nog wel opzoek naar een nieuwe tank of iets dat er op lijkt en past gezien deze aan het roesten in van binnenuit :X Geeft nogal wat zooi in de carb, dus dat word hoognodig tijd.
Als dat gebeurd is ook gelijk even naar de bromfiets handel om het wat terug te voeren, loopt het moment op het rechte stuk richting de 85 a 90 km/u en dat is toch wel wat veel te veel van het goede. Kan helaas weinig vinden hoe ik dat zelf kan doen op een 4takt.
[...]

Je kan mij een hoop wijs maken, maar een bami 50cc blok loopt geen 85 km/h :P Wss zit er een 125cc blok onder

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb een 2de handschoenen Peugeot kisbee snorscooter gekocht. Ondanks weinig reviews\ervaringen online toch de gok gewaagd en het is best een geinig ding. Trekt snel op en gaat 30 op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Vanochtend wilde m'n scooter niet starten (Kymco Agility 16). Nu heeft 'ie 1,5 week stil gestaan, en vaak heeft 'ie dan moeite met starten. Ik moet dan zo'n 30s tot 2 minuten de startmotor laten draaien, voordat 'ie aan slaat. Het lijkt dat wel of de motor verzopen is. Tijdens de startpogingen ruikt het ook lichtjes naar benzine. Vanochtend wilde die toch echt niet aanslaan.
Zojuist weer geprobeerd, nog steeds niet. Hoewel het er wel op leek dat 'ie toch zachtjes aan begon te pruttelen, maar niet aanslaan.
Nu heb ik twee vragen:

1. Kan het zijn dat door het 'lange' stilstaan de cilinder langzaam is volgelopen met benzine, waardoor de motor verzopen is?
2. Na het geklooi om te starten, heb ik de olie gepeild. Echter was er geen olie meer aan de peilstok te zien, terwijl het oliepeil 2,5 geleden nog tot bovenaan het peilstokje was. Kan de olie verdwenen zijn door m'n startpogingen? Ik kan geen lekkage bespeuren onder de scooter (welke binnen staan, verwarmd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
gabberjoost schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:42:
Vanochtend wilde m'n scooter niet starten (Kymco Agility 16). Nu heeft 'ie 1,5 week stil gestaan, en vaak heeft 'ie dan moeite met starten. Ik moet dan zo'n 30s tot 2 minuten de startmotor laten draaien, voordat 'ie aan slaat. Het lijkt dat wel of de motor verzopen is. Tijdens de startpogingen ruikt het ook lichtjes naar benzine. Vanochtend wilde die toch echt niet aanslaan.
Zojuist weer geprobeerd, nog steeds niet. Hoewel het er wel op leek dat 'ie toch zachtjes aan begon te pruttelen, maar niet aanslaan.
Nu heb ik twee vragen:

1. Kan het zijn dat door het 'lange' stilstaan de cilinder langzaam is volgelopen met benzine, waardoor de motor verzopen is?
2. Na het geklooi om te starten, heb ik de olie gepeild. Echter was er geen olie meer aan de peilstok te zien, terwijl het oliepeil 2,5 geleden nog tot bovenaan het peilstokje was. Kan de olie verdwenen zijn door m'n startpogingen? Ik kan geen lekkage bespeuren onder de scooter (welke binnen staan, verwarmd).
2-3x gas geven vóórdat je gaat starten wil nog wel eens helpen. Ik pas dit eigenlijk altijd toe, of het nou warm of koud is. Startmotortje moet wel wat langer draaien als het koud is maar starten lukt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb eens een rondje scooterzaken gedaan in Enschede om te kijken wat ik nog zou kunnen krijgen voor de Kisbee als ik hem zou ruilen voor een Orbit 2....

En ben eruit gekomen, zaterdag of maandag heb ik een Orbit 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

En heb de Orbit II binnen.

25 snor versie, trekt snel op , hoge zit, erg ruime scooter

Afbeeldingslocatie: http://www.sanderstweewielers.nl/sanderstweewielers/upload/2457IMG_1726.JPG

Tot nu toe erg tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nu heb ik twee vragen:

Klotekou kan de accu ook leegtrekken he?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
SkyStreaker schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:39:
[...]

Klotekou kan de accu ook leegtrekken he?
Hij staat altijd binnen in de schuur, onderin een flatgebouw. Het is er altijd >20 graden.
Maar hij wilde een paar dagen geleden weer starten.
Ik stond op het punt om hem naar de brommerboer te duwen voor reparatie, maar eerst nog ff testen of 'ie echt niet wilde starten. Ik hoorde hem heel zacht ploffen, dus nog ff doorgestart. Langzaam aan werden de plofjes harden en liep het toerental met de startmotor aan langzaam hoger. Na een minuutje klein beetje gas erbij en hij sloeg meteen weer af. Daarna hetzelfde ritueel en toen werkte het wel met een beetje gas erbij. Hij loopt en start nu weer prima alsof er niets gebeurd is.
Ik heb geen idee wat het geweest kan zijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Plagende scooterkabouters... O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

En heb wat scooter onderdelen besteld zodat ik zelf ook wat onderhoud kan doen.

Vario blokkeersleutel multi
Wat vario ringen
Voelermaat voor het afstellen
Sproeiers in verschillende maten
En een olie schenk ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derck0509
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-05-2023
Dat lijkt er wel op ja.

Lol ik wist niet dat tweakers ook aan scooter deed.
kwam hier eigenlijk altijd voor pc dingen.

Zal hier wat vaker rond kijken.

Ik bouw aan Fast Furious scooters en Scooteronderdelenshop of Ikbensieraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Mijn People S staat inmiddels op 27.000km, moment van inruilen komt dichterbij. Deze scooter bevalt me uitstekend maar ik zou op zich iets meer bescherming tegen de wind willen hebben (indien mogelijk). Ik rijd dagelijks op en neer naar het werk (30km enkele reis), een nieuwe People S is natuurlijk een optie.

Verder kijken kan geen kwaad, dus zou een New Dink niet iets meer bescherming tegen de wind geven? Heeft iemand hier ervaring met een New Dink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:13
Daar straks tijdens het rijden keek ik, zonder reden, naar mijn voorwiel. Zag er wat vreemd uit, ik keek behoorlijk tegen de zijkant aan vond ik, dus maar eens even van voren bekeken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eEOE9P9l.jpg

Oef... :+

Kan niet zeggen dat ik er iets van merk tijdens het rijden. Zie verder ook nergens scheuren of iets dergelijks. Wel voelt het ding altijd al scheef, maar daar heb ik altijd het los zittende zadel de schuld van gegeven.

Het lijkt me dat de vork simpelweg verbogen is. Iemand ideeën over? Is het überhaupt nodig het te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een scooterin de vespa style, alleen vind ik vespa zelf wat te duur. Ik ga de scooter namelijk alleen gebruiken voor zomerritjes naar het centrum van adam. Iemand nog een suggestie welk lookalike merk goed en betaalbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Laatst online: 09:40
Ik zou even uitgebreid opzoek gaan naar ervaringen. Alle chinese namaakscooters (retroversies) ALLEMAAL links laten liggen. Er zijn er enkele (sym, kymco etc die wel een degelijke retro leveren. De rest rijdt vsnzelf kapot, en roest onder je kont weg (gechargeerd;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 11:50
Ik heb toevallig recent voor mn vriendin en mij een Beeline Papillon gekocht, 2e hands, om makkelijk door de stad te kunnen crossen in de zomer naar terrasjes en zo ipv met een auto te gaan, die te moeten parkeren en daarvoor te moeten betalen etc.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Laatst online: 11:11
Zelf ben ik al een tijdje bezig met een Derbi Senda, deze heb ik een tijd geleden op de kop getikt en heb er erg lang mee gereden. Nu heb ik besloten dat het hele brommertje wel eens een opfrisbeurt kan gebruiken. Ben dus een project begonnen, naast computers vind ik dit ook wel erg gaaf. Hier een linkje naar mijn blog: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18091

@Melkunie Wauw, dat wiel staat wel heel erg krom zeg! Die veren in de voorvork lijken ook erg krom te zitten, tijd om eens uit elkaar te halen zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Game_overrr schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:13:@Melkunie Wauw, dat wiel staat wel heel erg krom zeg! Die veren in de voorvork lijken ook erg krom te zitten, tijd om eens uit elkaar te halen zo!
Is inmiddels helemaal goed gekomen! Volgens de brommerboer een bekend probleem bij dit model. Oorzaak zijn bepaalde afstandsbusjes die er in zitten die na verloop van tijd afslijten. Nu had ik geen zin om zelf met al die veertjes te gaan kloten, en hij deed het voor maar 25 euro. Opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Ja, lijkt me dan een goed idee, dan is het ook zo opgelost. Wat voor brommer rij je, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik twee vragen:

Als het een 2takt is dan is de luchtstelschroef meestal verkeerd afgesteld als hij moeilijk start. Oplossing: luchtstelschroef helemaal in (vast) draaien dan 1,5 a 2 slagen uitdraaien. Dan zou hij altijd moeten starten. Mits verder alles inorde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:36:
[...]

Als het een 2takt is dan is de luchtstelschroef meestal verkeerd afgesteld als hij moeilijk start. Oplossing: luchtstelschroef helemaal in (vast) draaien dan 1,5 a 2 slagen uitdraaien. Dan zou hij altijd moeten starten. Mits verder alles inorde is.
Het is een viertakt. Echter een week na deze post of zo starte de scooter weer normaal op miraculeuze wijze...
En tot op heden werkt alles nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Christiano007 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:54:
[...]

Om op deze post ook maar een vraag te stellen.. ik heb een snorscooter, en mag dus officieel 25km per uur. Echter loopt hij 35km/u. Hoe zit dat met die boetes, want ik zou zeggen, harder dan 25 is harder dan 25 en dus boete, maar schijnbaar werkt het niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Just_A_User schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:17:
[...]

Om op deze post ook maar een vraag te stellen.. ik heb een snorscooter, en mag dus officieel 25km per uur. Echter loopt hij 35km/u. Hoe zit dat met die boetes, want ik zou zeggen, harder dan 25 is harder dan 25 en dus boete, maar schijnbaar werkt het niet zo?
Je mag met een snorfiets max. 9 km harder op de rollerbank (correctie en nog iets) En bij een bromfiets 10 km harder.

Dus bij een snor max. 34 km p/u op de rollerbank, hierna krijg je een bekeuring en WOK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59

Barbas

Gallego!

Christiano007 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:36:
Heb eens een rondje scooterzaken gedaan in Enschede om te kijken wat ik nog zou kunnen krijgen voor de Kisbee als ik hem zou ruilen voor een Orbit 2....

En ben eruit gekomen, zaterdag of maandag heb ik een Orbit 2 :)
Wat kreeg je ervoor als ik vragen mag? Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe snor (heb nu brom) en ben benieuwd naar de korting die ze dan ongeveer geven.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Game_overrr schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:34:
Ja, lijkt me dan een goed idee, dan is het ook zo opgelost. Wat voor brommer rij je, als ik vragen mag?
Het is een Vespa/Piaggio Ciao :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VIhNmlOl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Oh, mooi ding dan. Ik moet zeggen, ik ben al in mijn twintigen jaren maar blijf een brommertje erg leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Hahaha ik ben 30 en vind het nog steeds prachtig :+

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Christiano007 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:30:
[...]

Je mag met een snorfiets max. 9 km harder op de rollerbank (correctie en nog iets) En bij een bromfiets 10 km harder.

Dus bij een snor max. 34 km p/u op de rollerbank, hierna krijg je een bekeuring en WOK
Hmm, dus als je op de rollerbank 34 haalt heb je een issue. Maar, is die 35km die ik op de teller van de scooter rij ook daadwerkelijk 35km op de rollerbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Just_A_User schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:57:
[...]

Hmm, dus als je op de rollerbank 34 haalt heb je een issue. Maar, is die 35km die ik op de teller van de scooter rij ook daadwerkelijk 35km op de rollerbank?
Even testen. Gps op je telefoon is redelijk nauwkeurig. Lijkt me sterk dat 35 op de teller daadwerkelijk 35km is. Wijkt meestal iets af.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Just_A_User schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:57:
[...]

34 is de max. dus 34 is goed, 35 is te veel op de rollerbank. Maar bij flitsen mag je uiteraard maar 25

Nee, 35 op de teller is wat minder, zo goed zijn ze niet ge-eikt :) Probeer het eens te meten met navigatiesoftware of rij eens langs zo'n km bord die de snelheid laat zien.
Barbas schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:32:
[...]

Wat kreeg je ervoor als ik vragen mag? Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe snor (heb nu brom) en ben benieuwd naar de korting die ze dan ongeveer geven.
Ik kreeg met mijn km stand en in nette staat 700 en een paar euro (werd afgerond in mijn voordeel)

[ Voor 24% gewijzigd door Christiano007 op 17-03-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Christiano007 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:14:
[...]

34 is de max. dus 34 is goed, 35 is te veel op de rollerbank. Maar bij flitsen mag je uiteraard maar 25

Nee, 35 op de teller is wat minder, zo goed zijn ze niet ge-eikt :) Probeer het eens te meten met navigatiesoftware of rij eens langs zo'n km bord die de snelheid laat zien.

[...]

Ik kreeg met mijn km stand en in nette staat 700 en een paar euro (werd afgerond in mijn voordeel)
Ja zo'n bord heb ik niet in de buurt. :P wat ik wel weet, van toen ik nog met TomTom tegen de voorruit van de auto reed, is dat die consequent tussen de 7 en 9km langzamer aangaf dan de auto op de teller aangaf. Dus als ik op de teller 120 reed, gaf TomTom iets van 111 aan ofzo.

Ik hoop maar eventjes dat dat op een scooter dan ook zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Game_overrr schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:37:
Oh, mooi ding dan. Ik moet zeggen, ik ben al in mijn twintigen jaren maar blijf een brommertje erg leuk vinden.
Ik ben 25 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ik 33 :+ en ik heb voor mn vriendin en mij ook een scootertje gekocht, gewoon omdat dat lekker en makkelijk is in de zomermaanden om de (binnen)stad in te komen.

Nou, straks even uitgeprobeerd met een GPS snelheidsmeter op mn telefoon, en als ik op de teller 35 rij, dan rij ik volgens de GPS net aan 30, dus ik hoef me nergens zorgen over te maken :)

[ Voor 24% gewijzigd door Just_A_User op 17-03-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Ik heb dat zelf een beetje anders. Die derbi's zijn gemaakt voor 125cc blokken, ik heb er wel een 50cc blok onder maar met onbegrensde uitlaat rijd hij makkelijk boven de 70 uit. Ik zit er wel aan te denken om hem af te voeren. We gaan het wel zien:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Heeft iemand hier ervaring met het laten keuren van je brommer? Ben van plan om de scooter (2010 nieuw gekocht en op kenteken gezet) van mijn vader af te voeren. Deze moet dan opnieuw gekeurd worden bij het RDW station in Lelystad. Op de site van het RDW staat wel wat informatie maar niet echt duidelijk vind ik.
Na de ombouw moet u het voertuig laten keuren bij de RDW. Afhankelijk van de leeftijd van het voertuig kan dat bij een RDW-keuringsstation of bij het RDW Testcentrum in Lelystad.
Ook ben ik benieuwd naar de prijs, want er wordt gesproken over een richtprijs van 350 euro maar de opbouw hiervan wordt niet benoemd. Dit vind ik vrij veel geld. Kan ik beter een frame kopen met kenteken en zelf de scooter ombouwen :P

Heb al een mail richting het RDW gestuurd met mijn vragen maar misschien dat iemand hier al ervaring hiermee heeft? :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Een poos geleden kwam ik hier voor advies over een brommer. Inmiddels heb ik een leuk projectje aangeschaft, namelijk een derbi GPR 50 met AM6 blok.

Er moet nog een hoop gebeuren, hij loopt niet goed, schakelt slecht, schokdemper, remmen en nog wat kleine dingen. Maargoed, ik heb hem dan ook bijna gratis gehad :D

Dus de komende weken ben ik nog wel aan het sleutelen. :P

En verder: Ja ik woon in Amsterdam, en ja dat ding loopt straks waarschijnlijk wat sneller dan is toegestaan. Dus wellicht tot ziens in Het "pats hier met je bekeuringen"-topic Deel 3 :'( :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 08:42

InFamous

excommunicado

Barbas schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:30:
Heeft iemand hier ervaring met het laten keuren van je brommer? Ben van plan om de scooter (2010 nieuw gekocht en op kenteken gezet) van mijn vader af te voeren. Deze moet dan opnieuw gekeurd worden bij het RDW station in Lelystad. Op de site van het RDW staat wel wat informatie maar niet echt duidelijk vind ik.

[...]

Ook ben ik benieuwd naar de prijs, want er wordt gesproken over een richtprijs van 350 euro maar de opbouw hiervan wordt niet benoemd. Dit vind ik vrij veel geld. Kan ik beter een frame kopen met kenteken en zelf de scooter ombouwen :P

Heb al een mail richting het RDW gestuurd met mijn vragen maar misschien dat iemand hier al ervaring hiermee heeft? :)
Even voor mijn beeldvorming, je wil een 45km/u model om laten keuren naar 25km/u?

Een jaar geleden was dat nog een drama, een klant op mijn werk was daar ook mee bezig.
Volgens het RDW moet er een nieuwe type goedkeuring aangevraagd worden en deze is alleen verkrijgbaar bij de fabrikant, wat dus niet gaat gebeuren.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Heb inmiddels antwoord gehad van het rdw. Het is mogelijk. Ik moet er zelf voor zorgen dat de snelheid is aangepast naar 25 km/u. Vervolgens moet ik met de scooter naar het rdw keuringsstation in Lelystad waar ze de brommer opnieuw gaan keuren op oa snelheid en geluid. Kosten rond de 375€ ongeveer + de kosten van de snelheid afvoeren + naar Lelystad = laat maar zitten :p

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Dan zijn de regels eindelijk aangepast, naar normale regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
InFamous schreef op zondag 22 maart 2015 @ 09:36:
Dan zijn de regels eindelijk aangepast, naar normale regels.
Nu nog normale prijzen :*)

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Overheid + normale prijzen, gaat niet gebeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Inderdaad ja! Ze hanteren een uurtarief van 125 euro 8)7

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Wij (vriendin en ik) hebben het idee om een scooter aan te schaffen, zodat mijn vriendin sneller van/naar haar werk kan (Leiden is ellende en de parkeergarage bij haar werk is ook een ramp).

Nu ben ik zelf meer een fietser (al zou een scooter ook wel relaxed zijn bij een regenbui) en heb dus weinig met scooters en onderhoud. En al helemaal niets met stinkende 2-takts of slecht onderhouden (dus ook stinkende) 4-takts. O-)
Ik denk dat een elektrische scooter op zich ook prima zou kunnen. Veel kilometers per dag is niet aan de orde (max 30), en ook niet dagelijks. Lekker stil, nog goedkoper qua verbruik (~€0,60/100km). Nadeel is wel dat de aanschaf hoger ligt.

De vraag hier is een beetje: aan wat voor kosten moet ik denken bij de onderhoud van een (4-takt) scooter t.o.v. elektrisch? Het meeste onderhoud aan een elektrisch scooter heb je ook bij een normale (remmen, lagers bv) en motorisch heb je bij een elektrisch motor bijna niets; bij een normale scooter zal je daar toch meer onderhoud hebben.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Laatst online: 10:33
Hoi Allen,

Mag me ook eens aanmelden bij dit topic.
Afgelopen zaterdag 2 piaggio zip's 25 4takt aangeschaft voor mijn vriendin en mezelf.

Foto hoort er natuurlijk bij :)
http://i.imgur.com/8pAtouD.jpg

Had een vraagje over de snelheid van de scooters, als de motor een beetje warm is tik ik net de 40 aan op de teller. Is er iets mee gebeurd of is dit normaal?
Had bij de verkoop wel gevraagd of het makkelijk is op te voeren etc. varioring verhaal.
Lijkt me stug dat ze die er zo uit hebben gehaald zonder overleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik denk dat dat meestal wel zo is met de 4 takt scooters zijn het nieuwe scooters?

* Reloader ook een nieuwe scooter... binnenkort eens foto's erop zetten Kymco DJ 8)

[ Voor 37% gewijzigd door Reloader op 25-03-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

xeoMe schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:15:
Had een vraagje over de snelheid van de scooters, als de motor een beetje warm is tik ik net de 40 aan op de teller. Is er iets mee gebeurd of is dit normaal?
Had bij de verkoop wel gevraagd of het makkelijk is op te voeren etc. varioring verhaal.
Lijkt me stug dat ze die er zo uit hebben gehaald zonder overleg?
Het lijkt mij niet normaal dat als je een snor koopt, dat die dan 40 aantikt op de teller. Ik zou ermee teruggaan naar de dealer een aangeven dat hij te hard loopt. Ten eerste voor je eigen veiligheid en ten tweede ter voorkoming van boetes.

Mejor así

Pagina: 1 ... 15 ... 46 Laatste