Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 16 ... 46 Laatste
Acties:
  • 281.401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij is dat normaal, die dingen zijn ooit aangeboden bij de RDW en vervolgmodellen met zeer kleine aanpassingen mogen gewoon de weg op. Maar daardoor kunnen ze wel wat harder.

Je kan ook gewoon zelf wat minder hard rijden, als hij zo uit de winkel komt zonder aanpassingen (even vragen of de dealer toch niks gedaan heeft) dan zul je er geen boetes voor krijgen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

-tom-562

Oliesjeik

Jawel, ook dan krijg je gewoon een boete.
Een 100% originele snor- of bromfiets loopt gewoon de maximale wettelijke snelheid.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Marzman schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:39:

Je kan ook gewoon zelf wat minder hard rijden, als hij zo uit de winkel komt zonder aanpassingen (even vragen of de dealer toch niks gedaan heeft) dan zul je er geen boetes voor krijgen.
Ik was in de veronderstelling dat als hij op een rollerbank wordt gezet en te hard loopt, je gewoon een boete krijgt.
https://webapps.politieacademie.nl/naslagwerk/rollenbank

Als hij 40 kan, is dat toch €60 plus opnieuw door de RDW laten keuren.

Voor mijn vriendin heb ik nu een Novox C20 op het oog. 5500W en zou nu 55 km/u lopen.
Wel uit 2010, maar heeft een LiFePO4 accu dus zou nog ruim 5 jaar mee moeten kunnen.
Binnenkort eens gaan kijken.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Je zou nog even met een GPS app kunnen meten of 40 ook 40 is, of dat je max 34 loopt... In dat geval zou ik me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:26
Ik vind het eigenlijk allemaal prima, moet binnenkort toch langs om een hoes op te halen.
40 vind ik eigenlijk alsnog te zacht haha het liefst rij ik nog harder :+

Stel ik krijg een boete dan gaat deze direct door naar de dealer van mijn scooter en dan mag hij deze gaan afbetalen.

Alweer iets over de 100km heen rijd fijn tot de 30 trekt die redelijk snel op en over de laatste 10 doet die wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59

Barbas

Gallego!

xeoMe schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:30:
Stel ik krijg een boete dan gaat deze direct door naar de dealer van mijn scooter en dan mag hij deze gaan afbetalen.
Heb je dat zwart op wit staan? Zou daar niet blind vanuit gaan namelijk. :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

xeoMe schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:30:
Ik vind het eigenlijk allemaal prima, moet binnenkort toch langs om een hoes op te halen.
40 vind ik eigenlijk alsnog te zacht haha het liefst rij ik nog harder :+
Kan prima, maar dan moet je niet een scooter met blauw kenteken aanschaffen. :)
Barbas schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:33:
[...]

Heb je dat zwart op wit staan? Zou daar niet blind vanuit gaan namelijk. :)
Inderdaad.. Gevalletje: never going to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

MrSleeves schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:01:
[...]

Kan prima, maar dan moet je niet een scooter met blauw kenteken aanschaffen. :)
Mee eens. Vind het sowieso gevaarlijk als je met zulke snelheden over fietspaden gaat op drukke momenten. Zie zelf soms gasten voorbij vliegen, hou me hart vast. Er hoeft maar een fiets uit te wijken en daar lig je dan, zo kwetsbaar..

[...]
Inderdaad.. Gevalletje: never going to happen
Tenzij dat afgesproken is maar kan me dat haast niet voorstellen 8)7

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Dus je koopt een nieuwe brommer (25km/h) hij is fabrieks afgesteld en jij of de dealer heeft er niks speciaals aan gedaan. Uiteindelijk kom je een keer op de rollerbank en krijg je een boete omdat hij te hard gaat.. dat is toch mega krom of wat...

Edit ik zal straks naar huis rijden met een GPS app voor de snelheid mits het droog is.

[ Voor 15% gewijzigd door xeoMe op 25-03-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Daarom raadde ik eerder aan om terug te gaan naar de scooterboer waar je je brommer hebt gekocht, en aangeven dat hij te hard loopt (althans op de teller 40 aangeeft)... stukje eigen verantwoordelijkheid denk ik dan :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Zojuist naar huis gereden met de volgende app:
Google Play: GPS snelheidsmeter (km / h)

Ging bergafwaarts door een brug waardoor ik ongeveer de 41km/h op de teller aantikte.
Toen ik thuis was gaf de app maximaal (piek) 42km/h per uur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:07
Ik zou het lekker zo laten, wanneer heb je voor het laatst een rollerbank gezien? Voor mij is dat ruim 10 jaar geleden denk ik. En 25 km/u is écht langzaam, dan kan je net zo goed gaan fietsen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

sig69 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:41:
Ik zou het lekker zo laten, wanneer heb je voor het laatst een rollerbank gezien? Voor mij is dat ruim 10 jaar geleden denk ik. En 25 km/u is écht langzaam, dan kan je net zo goed gaan fietsen.
Niet zo heel lang geleden. Scooters werden uit de wijde omtrek naar de rollerbank begeleid (echt meer dan een kilometer verder kwam ik nog politiemotoren tegen).

En verder: je weet van tevoren dat een blauw kenteken betekent dat 25 km/u je maximale snelheid is. Daartegenover staat dat je zonder helm mag.
Imho is het of het één, of het ander. Ik vind het idioot dat blauwe kentekens met 40+ km/u over het fietspad scheuren ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Met MrSleeves, maar goed, dat uiteindelijk iedereen zelf weten natuurlijk. Alleen dan niet achteraf gaan miepen als je toevallig een keer aangehouden wordt :P

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
MrSleeves schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:09:
[...]

Imho is het of het één, of het ander. Ik vind het idioot dat blauwe kentekens met 40+ km/u over het fietspad scheuren ..
Dat vind ik ook. Maar er zit een gashandel en zo'n ding hè, dat ie 40 kan betekent niet dat je ook 40 moet rijden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:41

epic_gram

undercover moderator

Er is een app waarop je kunt zien waar de rollerbanken zijn. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:59

Christiano007

Ich bin der champion

epic_gram schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:22:
Er is een app waarop je kunt zien waar de rollerbanken zijn. :)
Hoe heet die?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:44
xeoMe schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:26:
Zojuist naar huis gereden met de volgende app:
Google Play: GPS snelheidsmeter (km / h)

Ging bergafwaarts door een brug waardoor ik ongeveer de 41km/h op de teller aantikte.
Toen ik thuis was gaf de app maximaal (piek) 42km/h per uur aan.
Hoe hard rijd hij ongeveer op een normaal recht stuk? Een standaard Zip 25KM/u gaat rond de 25/30. Als de varioring eruit is gehaald gaat deze rond de 35/40. Dit zou dus het geval kunnen zijn bij je Zip.
Ik weet niet waar je woont, maar hier in omgeving Rotterdam staat er toch minimaal 1x in de week een rollerbank. En sinds de nieuwe regels in zijn gevoerd word je daar niet blij van als je scooter te hard loopt.
Wanneer deze namelijk minimaal 1KM/u te hard gaat na correctie(36KM/u op de rollerbank) word je kenteken ingevorderd en mag je je scooter opnieuw laten keuren bij de rdw.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

hij heet gewoon rollerbank. In de google playstore. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Nu het weer wat mooier weer wordt start mijn brommer extreem slecht (2 minuten kicken). Wanneer hij eindelijk aan staat loopt hij verder perfect, in de winter rijd mijn brommer wel altijd goed. Wat kan hier het probleem zijn, kleinere sproeier ivm warmere lucht (minder zuurstof) of kan ik beter eerst iets anders checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Rollerbank gehad, en mijn Tomosje loopt netjes 52 :Y Fijn, ik had het gevoel dat ie net iets te hard liep, maar dat valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 11:50
Apart dit. Ik heb een klein eenvoudig scootertje, een Beeline Papillon. Wat me nu opvalt is dat het tankmetertje niet helemaal lekker functioneert. Er kan 6,7 liter in het tankje. Dus, toen het metertje het rood aantikte dacht ik, nou, ik ga eens tanken.

Dat heb ik gedaan, en toen ging er 3,25 liter in ofzo. Dat is minder dan de helft. In mijn optiek zou het metertje dan ook net voor de helft moeten staan, en niet waar hij nu staat. Is dat iets wat eenvoudig te verhelpen is? Overigens is het scootertje 2e hands, maar wel bij een zaak gekocht, dus niet particulier, en er zit nog garantie op, dus ik ga er toch maar eens mee terug zaterdag denk ik.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

MrSleeves schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:09:
[...]

Voor mijn vriendin heb ik nu een Novox C20 op het oog. 5500W en zou nu 55 km/u lopen.
Wel uit 2010, maar heeft een LiFePO4 accu dus zou nog ruim 5 jaar mee moeten kunnen.
Binnenkort eens gaan kijken.
Even om mezelf te quoten: bovenstaande scooter gaat 'm waarschijnlijk worden. A.s. zaterdag nog een keer een wat langere proefrit maken (en dan met GPS ook de snelheid maar meten). Het vermogen i.c.m. de lithium accu merk je wel: erg veel trekkracht.
Heb ook nog een 2.5 KW met loodaccu getest en met vol "gas" trok die een stuk minder hard op dan de ander op minder dan de helft.

Wat ook prettig is: geen geluid, op een beetje ruis van de wind na. En weinig onderhoud; de echte kostenpost is als deze accu de geest geeft (nieuwe LiFePO4 van de grootte die er nu in zit kost €2800 :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:00
Just_A_User schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:18:
Apart dit. Ik heb een klein eenvoudig scootertje, een Beeline Papillon. Wat me nu opvalt is dat het tankmetertje niet helemaal lekker functioneert. Er kan 6,7 liter in het tankje. Dus, toen het metertje het rood aantikte dacht ik, nou, ik ga eens tanken.

Dat heb ik gedaan, en toen ging er 3,25 liter in ofzo. Dat is minder dan de helft. In mijn optiek zou het metertje dan ook net voor de helft moeten staan, en niet waar hij nu staat. Is dat iets wat eenvoudig te verhelpen is? Overigens is het scootertje 2e hands, maar wel bij een zaak gekocht, dus niet particulier, en er zit nog garantie op, dus ik ga er toch maar eens mee terug zaterdag denk ik.
Volgens de handleiding van mijn scooter gaat er 6 liter in de tank. Echter als de benzinemeter in het rood stond, ging er maar 4 liter in. Dus ik dacht: Ik rijd nog wel een keer extra naar m'n werk. En toen stond ik midden in de polder stil. Scooter naar het benzinestation geduwd, en er kon met moeite 4,9 liter in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

De inhoud van mijn tank is ook niet de 3,5 liter op papier... Met 3 liter gaat ie van kurkdroog naar propvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
Iemand hier ervaring met schakelbrommers? Ik heb in december een TZR gekocht. Moest het een en ander aan gebeuren, maar volgens de vorige eigenaar (particulier) was hij motorisch in goede staat... Na een maand bleek de oliepomp lek te zijn, ook de tandwielen en ketting heb ik laten vervangen, net als de remschijven die compleet op waren. Kostte behoorlijk wat, maar goed... Er zit een 50 snel cilinder in, ding loopt ook over de 80 (snelheidsmeter telt niet verder dan 80). En nu het probleem...

Gisteravond onderweg naar m'n werk, stond ik te wachten voor het stoplicht. Stoplicht springt op groen, ik wil wegrijden, langzaam m'n koppeling op laten komen, brommert slaat af. Meerdere keren geprobeerd, denk dat ik een kleine 10 minuten bezig ben geweest om bij dat klotestoplicht weg te komen. Vanochtend toen ik weg wilde rijden bij het werk, precies hetzelfde. 20 minuten bezig geweest om de brommer rijdend te krijgen. Lijkt alsof hij ergens een hoop vermogen verliest...

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Niet met schakelbrommers, maar het lijkt erop dat er ergens een pakking lek is of wellicht je ontsteking niet helemaal lekker staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
loopt hij wel stationair? en loopt ie dan netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Pathogen schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:00:
Niet met schakelbrommers, maar het lijkt erop dat er ergens een pakking lek is of wellicht je ontsteking niet helemaal lekker staat.
Ding heeft een elektronische CDI ontsteking, 'niet goed staan' kan dus niet.
Maar dit zijn nogal vage klachten. Wat doet 'ie precies (en wat niet). Valt hij uit? Als hij eenmaal rijdt, rijdt 'ie dan goed? Klinkt het blokje anders?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Een CDI kan gewoon slecht afgesteld staan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
Als hij eenmaal rijdt, rijdt hij inderdaad prima. Topsnelheid van 80+ (80 op begrensde teller) haal ik ook zonder problemen. Stationair draait hij prima. Het vreemde was; met de choke dicht startte hij beter dan met de choke open.

Simpelweg na de koppeling in knijpen, de brommer vanuit vrij in z'n 1, koppeling langzaamaan loslaten waardoor juist de overbrenging z'n werk zou moeten gaan doen, slaat hij af. Dat dit gisteren gebeurde, was de eerste keer dat ik dit meemaakte.

Overigens ben ik vanmiddag naar het juridisch loket geweest (fietsend, niet met de brommer ;) zeker niet in Utrecht haha!) en ik maak een ontzettend goede kans om alle kosten voor reparaties aan het motorische gedeelte op de vorige eigenaar te verhalen - aangezien hij beweerde dat juist het motorische gedeelte in goede staat was. Dat de rest een hoop werk nodig had, was ik verder wel van op de hoogte. Gaat wat tijd in zitten zo, maar het gaat het waard zijn. :)

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Nieuwe aanwinst (even snelle foto gemaakt, het regende):
Novex C20

Komt nog een windscherm op (die ik dan waarschijnlijk inkort).

Vanochtend getest en na 27km had ik nog niet heel echt het gevoel dat de accu's het moeilijk hadden.
Hij moet nog wel teruggeschroefd worden, want hij kom nu 64km/u (wind mee, maar toch). Wind tegen nog steeds 55 km/u (volgens de GPS).
Trekkracht is trouwens echt goed; de meeste scooters komen niet zo snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wat kost zo'n e-scooter je tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Pathogen schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:28:
Een CDI kan gewoon slecht afgesteld staan hoor.
Euhm, hooguit dat de grondplaat verkeerd staat, maar die verloopt niet spontaan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

MrSleeves schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:23:
Nieuwe aanwinst (even snelle foto gemaakt, het regende):
[afbeelding]

Komt nog een windscherm op (die ik dan waarschijnlijk inkort).

Vanochtend getest en na 27km had ik nog niet heel echt het gevoel dat de accu's het moeilijk hadden.
Hij moet nog wel teruggeschroefd worden, want hij kom nu 64km/u (wind mee, maar toch). Wind tegen nog steeds 55 km/u (volgens de GPS).
Trekkracht is trouwens echt goed; de meeste scooters komen niet zo snel weg.
Leuk dingetje! Klinkt pittig in ieder geval! Waar laad je 'm op? Heb je een garage met stroomtoevoer?

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Helaas, schuur is vol en scooter is te groot.
Wordt toch voor de deur met hoes en stopcontact aan de muur: https://www.conrad.nl/nl/...-transparant-1218867.html

Prettig is ook dat de vorige eigenaar alle lampen heeft vervangen met LED-lampjes. Gaat (bijna) niet stuk en is beter voor de actieradius.

[ Voor 24% gewijzigd door MrSleeves op 13-04-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

MrSleeves schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:23:
Helaas, schuur is vol en scooter is te groot.
Wordt toch voor de deur met hoes en stopcontact aan de muur: https://www.conrad.nl/nl/...-transparant-1218867.html

Prettig is ook dat de vorige eigenaar alle lampen heeft vervangen met LED-lampjes. Gaat (bijna) niet stuk en is beter voor de actieradius.
Kun je niet een klein afdakje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Heb ik wel over gedacht, misschien geen slecht idee vanwege de lader (behoorlijk ding aangezien elke accucel apart geladen wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:01

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik wil na een aantal jaar eindelijk weer een keer een Puch of een Tomos kopen ik heb er 2 gevonden waar ik interesse in heb. Maar ik weet niet of ik de Puch of de Tomos wil. Bij mijn puch knapte de lamp er altijd uit en ik vraag me af welke het meest onderhoudvriendelijk is

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

koelebobes schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:43:
Ik wil na een aantal jaar eindelijk weer een keer een Puch of een Tomos kopen ik heb er 2 gevonden waar ik interesse in heb. Maar ik weet niet of ik de Puch of de Tomos wil. Bij mijn puch knapte de lamp er altijd uit en ik vraag me af welke het meest onderhoudvriendelijk is
Heb je pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Laatst online: 20:01

koelebobes

Wen BTC €100K

-

[ Voor 112% gewijzigd door koelebobes op 23-04-2015 13:13 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Laatst online: 20:57
Sinds kort ook weer een nieuwe brommer, me chinese chopper was toch wel echt totale zooi bij veel gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-photos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-0/11057759_10205005304107058_8279969994922538276_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=01f600995fc843acfb875b50812f922f&oe=55E601CE&__gda__=1436302769_8387e10ca373676bf0235c57c1161275

Tomos streetmate, je ziet ze niet veel maar wat rijd het toch wel zoveel beter dan een normale tomos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Leuk ding, uit welk jaar is die?
koelebobes schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:43:
Als je zo'n tweetraps automaat Thomos bedoeld dan denk ik dat een Puch veel degelijker en onderhoudsvriendelijker is.

[ Voor 88% gewijzigd door Marzman op 24-04-2015 13:48 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Laatst online: 20:57
Marzman schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:46:

[...]

Als je zo'n tweetraps automaat Thomos bedoeld dan denk ik dat een Puch veel degelijker en onderhoudsvriendelijker is.
Bouwjaar 2005, niet zoals heel erg veel toen pas op kenteken gezet.

Persoonlijk zou ik btw een tomos aanraden, dit dit is mijn tweede, en buiten standaard onderhoud van af en toe eens een bougie wisselen of bakolie verversen weinig bijzonderheden mee gehad. Mijn vriendin rijd nu op mijn oude A35 rond, een goede 120/150KM in de week. Nu een goed halfjaar, en buiten tanken nog nooit wat aan hoeven doen.
En mocht je er wel eens iets aan stuk hebben, onderdelen kosten geen fluit en zijn goed verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Marzman schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:46:

[...]

Puch en Tomos zijn imo even betrouwbaar. Of het ding betrouwbaar is ligt naar mijn idee eerder aan het feit hoeveel 16 jarige 'monteurs' het ding kapot gesleuteld hebben :P
Ik zou trouwens voor een Tomos gaan

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik helemaal blij, vorige week een mooie Vespa LX50 4T 4V gekocht, in goeie staat met niet bijster veel km's voor een nette prijs.

Nu de oude scooter nog verkopen, maar loop tegen een enorm frustrerend probleem aan. Hij start weer niet.

Dit is de 4e keer in iets langer dan 1 jaar tijd dat de scooter niet start omdat hij geen compressie heeft. Scooter word onderhouden door een bedrijfje wat alleen maar scooters doet dus expertise zat (zou je zeggen). De eerste keer was het een pakking bij de kleppen die vuil was/verdroogd oid. en daardoor sloten de kleppen niet goed, dus geen compressie en niet starten.
2e keer was het weer zoiets en hebben ze alles goed schoongemaakt en probleem zou opgelost moeten zijn.
3e keer is de motor in samenwerking met Kymco helemaal gemodificeerd omdat het een gecombineerd probleem was. Doordat de scooter begrenst is werd hij niet warm genoeg, gevolg onvolledige verbranding dus roetafzetting, pakking vervuilde/droogde uit en een probleem met de veer bij de kleppen. Dure grap maar het zou opgelost zijn.

Dat was vlak voor de winter, en nu zelfde probleem.

Ben ik dan heel raar als ik dit echt belachelijk vind. Vind het eerlijk gezegd van de zotte om nu voor een 4e keer te moeten betalen voor een probleem wat steeds terug komt ondanks herhaaldelijke beloften ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Dat is ook belachelijk. Ik zou minimaal een second opinion aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Zo, scooter binnen (sinds zaterdag):

Scooter voor linksScooter voor rechtsScooter achter

Eén keer opgeladen en dat was 1,5 KWh en toen was er zo'n 50km mee gereden geloof ik.
En de lader staat nu buiten, maar achteraf denk ik toch beter om de lader in de schuur te hebben en dan een wat groter gat om de (21 pins) laadkabel naar buiten te krijgen.

En dacht ik een boost-knop te hebben, blijkt het de claxon. 8)7 (daar heb ik er dus twee van).
Boost knop is blijkbaar niet nodig bij dit model (terwijl overal staat dat de 45 km modellen een boost knop hebben), aangezien dat ding al 55 km/u loopt.
Wel een idee om er een andere (minder luide) claxon in te zetten voor het passeren.
Maar dat is voor langere termijn. Ik heb wel al een klokje besteld om het logo op het dashboard te vervanegn

[ Voor 38% gewijzigd door MrSleeves op 29-04-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Mooi ding, maareh wat is het :p

Nou scooter weggebracht, na wat bozig doen word hij kosteloos gerepareerd. Na wat aandringen viel het opeens onder garantie, nu benieuwd hoe lang dit gaat duren....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:22
Een 5500W Novox C20 uit 2010 met LiFePO4 accu :9

Bevalt ie een beetje in gebruik, MrSleeves? Elektrisch lijkt me wel wat, maar ik ben niet zo van de scootermodellen en dat zijn ze dan weer bijna allemaal wel.

Kom net deze tegen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BNrrZ9g.png
Die vind ik dan weer wél erg gaaf, maar € 5.750 is wel weer veel...
http://www.meijsmotorman.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Zoals Melkunie zegt:
Melkunie schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:56:
Een 5500W Novox C20 uit 2010 met LiFePO4 accu :9

Bevalt ie een beetje in gebruik, MrSleeves? Elektrisch lijkt me wel wat, maar ik ben niet zo van de scootermodellen en dat zijn ze dan weer bijna allemaal wel.
Bevalt zeker. Zeker die 5.5KW is wel prettig. Komt wel goed vooruit.
Ik ga nog wel terug, want ik denk dat de voorrem ietsje aanloopt. En er moet een behoorlijk stuk van het scherm af, want dat gaat nergens over (kan zeker 10-15 cm af; en ik weet niet of ik dat strak kan doen).
En misschien kan hij het stuurslot fixen, want ik krijg 'm er met geen mogelijkheid op.

Aandrijving is stil en trekt op zich goed op. Binnenkort eens een drag-race doen met een collega die een gewone scooter rijdt. (er ligt hier wel een stuk asfalt waar weinig mensen rijden en breed genoeg is).

Overigens is een scootermodel wel logisch: je moet ergens die hele zooi accu's kwijt. Neemt best wat ruimte in.

[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 30-04-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09-2023
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/v/t34.0-12/11216312_670637869709002_920429969_n.jpg?oh=9236a9ee434d210ea1c67f584fd7b3fe&oe=55472D4B&__gda__=1430778394_fb2f3d0d2e11ace0216732227b229ef5
Ik heb mijn oude rotte uitlaat los gehaald van mn scooter. Bleek er aan het begin van de uitlaat een aftakkende buis te zitten die naar het zwarte cillindervormige blokje op de foto gaat, en vervolgens gaat het slangetje ergens het motorblok in. De nieuwe uitlaat heeft geen aansluiting voor deze slang.

Heeft iemand enig idee wat de functie is van het gedeelte dat op de foto is omcirkeld, en wat ik er mee moet als ik er een nieuwe uitlaat onder zet? :?

Alvast bedankt _/-\o_

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Dat is een SLS systeem, een eco maatregel.

Slang lostrekken en uitlaat monteren. Heeft geen invloed op de prestaties.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09-2023
InFamous schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:42:
Dat is een SLS systeem, een eco maatregel.

Slang lostrekken en uitlaat monteren. Heeft geen invloed op de prestaties.
De slang is losgetrokken van de orginele uitlaat zoals op de foto te zien is. De andere kant van de slang loopt ergens het motorblok in waar ik niet bij kan.
Moet ik de slang gewoon afknippen tot zover ik er bij kan? Of moet ik de slang dichtmaken/knijpen?
En maakt het nog wat uit of ik dit voor of na het zwarte cillindervormige blokje doe?

(Oude uitlaat heb ik gedemonteerd en wacht nu op levering van de nieuwe.)

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-07 18:23
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img537/6218/XMFZUx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img661/9633/1utnYo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img537/6218/XMFZUx.jpg

Mijn nieuwe aanwinst omdat mijn vorige scooter is gestolen:(, namelijk deze:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img538/3828/AnSYzz.jpg

Nu zit ik met een klein probleempje met de nieuwe Peugeot namelijk dat het dimlicht en dashbord om de 10 seconden een beetje knipperen(niet dusdanig hinderlijk, maar ik stoor me eraan als ik in het donker rijd). Met groot licht heb ik dit probleem niet. Ik heb zelf het één en ander opgezocht maar ik kom er zelf niet echt uit maar misschien dat iemand mij kan helpen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Laatst online: 07-09 18:56
Morgen na 4 jaar wachten, eindelijk mijn scooter theorie... Dan zo snel mogelijk de praktijk plannen...

Online lees ik dat ik nu al een scooter op mijn naam mag laten zetten en verzekeren... Klopt dat?

Edit: Volgens de verzekering kan het wel, alleen kost me nog eens €60 extra... Dan maar eerst op de naam van mn moeder zetten... dat zou dan goedkoper zijn...

[ Voor 28% gewijzigd door MrMilco op 06-05-2015 15:58 ]

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

MrMilco schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:46:
Morgen na 4 jaar wachten, eindelijk mijn scooter theorie... Dan zo snel mogelijk de praktijk plannen...

Online lees ik dat ik nu al een scooter op mijn naam mag laten zetten en verzekeren... Klopt dat?

Edit: Volgens de verzekering kan het wel, alleen kost me nog eens €60 extra... Dan maar eerst op de naam van mn moeder zetten... dat zou dan goedkoper zijn...
Waarom zou je dat willen? het kost alleen maar meer en je mag er toch nog niet mee rijden nu ;)

Doe eerst je praktijkexamen en doe het dan in 1 keer goed ipv deze tussenoplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
epic_gram schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:48:
[...]

Waarom zou je dat willen? het kost alleen maar meer en je mag er toch nog niet mee rijden nu ;)

Doe eerst je praktijkexamen en doe het dan in 1 keer goed ipv deze tussenoplossing :)
Tomos Quadro uit 2008 met nog geen 7500 op de teller... Electrische start, en dat voor een heel mooi prijsje... Hier in de regio heel erg gewild... Dus moet ik er snel bij zijn.

Hij staat gereserveerd tot morgenmiddag, dan heb ik eerst theorie, daarna ga ik bij hem langs, heb ik mn theorie op zak ( waar ik helemaal vanuit ga na allemaal examens gemaakt te hebben) dan ga ik het allemaal meteen regelen... Duurt daarna nog maximaal een maand voordat ik ook mijn praktijk heb, dus dat maandje is te overzien...

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ro-bbo schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn nieuwe aanwinst omdat mijn vorige scooter is gestolen:(, namelijk deze:

[afbeelding]

Nu zit ik met een klein probleempje met de nieuwe Peugeot namelijk dat het dimlicht en dashbord om de 10 seconden een beetje knipperen(niet dusdanig hinderlijk, maar ik stoor me eraan als ik in het donker rijd). Met groot licht heb ik dit probleem niet. Ik heb zelf het één en ander opgezocht maar ik kom er zelf niet echt uit maar misschien dat iemand mij kan helpen? 8)7
Stoer dingetje hoor, erg gaaf!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 12-09 17:33
Ik dacht ff een hele oude vespa te laten keuren voor een kenteken.. maar ding gaat maar gewoon naar de schroot...

kosten:

Beoordeling 5 tot 9 aspecten € 55,00
Identificatie voertuig licht € 58,50
Inschrijving voertuig in kentekenregister € 39,00
Tenaamstelling € 9,83

duss....

mocht iemand nog interessa hebben in een vespa ciao in zeer goede staat zonder kenteken... Pb me..

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 25% gewijzigd door Reloader op 09-05-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zonde man, dat ding ziet er perfect uit :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MrSleeves schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:55:
Zo, scooter binnen (sinds zaterdag):

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Eén keer opgeladen en dat was 1,5 KWh en toen was er zo'n 50km mee gereden geloof ik.
En de lader staat nu buiten, maar achteraf denk ik toch beter om de lader in de schuur te hebben en dan een wat groter gat om de (21 pins) laadkabel naar buiten te krijgen.

En dacht ik een boost-knop te hebben, blijkt het de claxon. 8)7 (daar heb ik er dus twee van).
Boost knop is blijkbaar niet nodig bij dit model (terwijl overal staat dat de 45 km modellen een boost knop hebben), aangezien dat ding al 55 km/u loopt.
Wel een idee om er een andere (minder luide) claxon in te zetten voor het passeren.
Maar dat is voor langere termijn. Ik heb wel al een klokje besteld om het logo op het dashboard te vervanegn
Hoe veel km kun je met zoiets rijden met een redelijke snelheid?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

das jammer :(

Ik zat gisteren eens goed te kijken en zag dat mijn voorkant en beenschild niet goed aansloten op de sierstrip. Even zelf zitten klooien maar lukte niet. Later even op internet zitten zoeken en alleen daarom al blij met de Vespa. Je kunt echt 1000 en 1 onderdelen, accessoires, handleidingen, ect voor dat ding vinden.

Uiteindelijk dus één en ander gevonden en de kap er zelf goed opgezet, echt 5 min werk :) Alleen jammer dat er twee schroeven ontbraken, die wil ik wel graag erop hebben dus ga ik eens naar opzoek :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Marzman schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:59:
[...]

Hoe veel km kun je met zoiets rijden met een redelijke snelheid?
Ga ik binnenkort uittesten. Met gemak kun je 30km @ 55 km/u en dan is'ie nog niet leeg. Ik verwacht zo'n 50 km op volle snelheid. Nieuw (in dit geval 5 jaar geleden) zou het tussen de 70 en 90 moeten zijn. Best case is het dus nog 70 wat zelfs best zou kunnen aangezien het LiFePO4 accu's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:00
Weet iemand of er inklapbare spiegels bestaan voor een scooter? En die dan ook nog is passen op een Kymco Agility City 16" (of zijn spiegels universeel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:15
MrSleeves schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:22:
[...]

Ga ik binnenkort uittesten. Met gemak kun je 30km @ 55 km/u en dan is'ie nog niet leeg. Ik verwacht zo'n 50 km op volle snelheid. Nieuw (in dit geval 5 jaar geleden) zou het tussen de 70 en 90 moeten zijn. Best case is het dus nog 70 wat zelfs best zou kunnen aangezien het LiFePO4 accu's zijn.
Ben benieuwd naar de uitkomst van je tests.
Is die 55 km/u de snelheid op de teller of GPS?

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Vorige week donderdag de aanbetaling gedaan op een Tomos Quadro uit 2008... Met maar 7400 op de teller.
De 26e heb ik praktijk voor de scooter, en zodra ik het pasje op zak heb, kan ik hem ophalen.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/WF2TGP3.jpg

Leuk brommertje, rijd goed. ziet er nog goed uit.

Nu maar hopen dat ik de 26e slaag. Ga er wel vanuit... anders moet ik m alsnog op mn ma haar naam zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

jra2k schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:28:
[...]

Ben benieuwd naar de uitkomst van je tests.
Is die 55 km/u de snelheid op de teller of GPS?
GPS, maar de teller is erg nauwkeurig; amper een afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

Vind dit topic nu haha, tijdje geleden een scooter gehad voor ~1 jaar.
Gevallen doordat ik ergens van schrok, scheenbeen gebroken, tibia gewricht afgebroken (breuk in knie) 2 operaties verder, 15 weken gips en daarnaa nog een goed jaar revalidatie en ik ben nog niet de oude.
Dit is 2 jaar geleden.

Wel weer zitten kijken voor een 25km scooter, maar allemaal nog behoorlijk duur!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:09

nFo

Hoezo duur ? een fiets gaan net zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Na een paar jaar Tomos-ervaring begin ik me toch af te vragen of er niet veel betrouwbaarder te rijden is (45km).
Ondanks dat ik principieel anti-scooter was lijkt het erop dat de Kymcootjes en Zipjes behoorlijk betrouwbaar rijden zonder om de haverklap onderhoudsgezeik te hebben (tandwiel, ketting, trommelremmen, lekkend carter, afgebroken uitlaatbout in het afgelopen half jaar, niet lang daarvoor een vliegwielprobleempje...)

Heb ik gewoon pech, of is dit de ervaring van elke Tomos-rijder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Volgens mij is Tomos helemaal niet zo betrouwbaar. Maar omdat het gemakkelijk te maken is allemaal is het volgens velen een leuk merk.

Ik zou persoonlijk wel gewoon voor een scooter gaan, mij bevalt de Sym Orbit 2 uitstekend. Grote scooter, comfortabel en betaalbaar.

En het weer is nu weer ideaal voor op de scooter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gemakkelijk te maken wordt op een gegeven moment ook relatief, als je een halve dag bezig bent een bout uit je blok te boren... :P
Mag ik vragen wat je verbruik is? Dat is nog het grootste voordeel van het lichte tomosje, ik rijd minimaal 1:40, gemiddeld 1:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb 23 jaar geleden een Tomos gehad en die was verre van betrouwbaar, nieuw gekocht en elke twee weken ging er na 2 jaar wel wat stuk (nou was ik ook jong en reed ik destijds als een 16 jarige, maar een Puch had al een stuk degelijkere onderdelen). Gemakkelijk te maken ging toen in vergelijking met een Puch ook niet op trouwens, maar misschien is dat wel veranderd.

De Tomosjes zijn in uiterlijk niet echt veel veranderd (Classic?). Ik vraag me af of het nog dezelfde techniek is, maar ik zou het niet meer kopen. Voor hetzelfde geld heb je een Honda of een Kymco.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 30-06-2015 14:21 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Van het weekend een scooter besteld welke deze week geleverd gaat worden. Ben inmiddels al druk aan het zoeken naar een goede verzekering maar ik kom er niet helemaal uit. Ik wil een verzekering waarbij ik een zogeten 'schadeverzekering voor opzittenden' (SVO) wil afsluiten. Alleen zijn er bijna geen verzekeraars die deze optie aanbieden, of ik zoek niet goed. Tot zover heb ik gevonden:

- verzekeruzelf.nl (veel slechte recensies over gevonden en niet telefonisch te bereiken)
- ASR (heel erg duur, woon in de randstad)
- Reaal (kan je online geen premie voor berekenen, ga ik een offerte opvragen als ik mijn kenteken weet)

Is er nog iemand die andere verzekeraars kennen die deze optie bieden bij het afsluiten van een scooterverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Marzman schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:20:
Ik heb 23 jaar geleden een Tomos gehad en die was verre van betrouwbaar, nieuw gekocht en elke twee weken ging er na 2 jaar wel wat stuk (nou was ik ook jong en reed ik destijds als een 16 jarige, maar een Puch had al een stuk degelijkere onderdelen). Gemakkelijk te maken ging toen in vergelijking met een Puch ook niet op trouwens, maar misschien is dat wel veranderd.

De Tomosjes zijn in uiterlijk niet echt veel veranderd (Classic?). Ik vraag me af of het nog dezelfde techniek is, maar ik zou het niet meer kopen. Voor hetzelfde geld heb je een Honda of een Kymco.
Techniek is nauwelijks veranderd. Sterker nog, het A35 blok wordt nog steeds nieuw verkocht. Het al jaren geleden geïntroduceerde A55 blok heeft nooit veel aandeel gekregen, omdat er simpelweg bijna geen aftermarket-onderdelen voor te krijgen zijn.

Dank, ik ga toch eens serieus een scootertje overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Pathogen schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:43:
Gemakkelijk te maken wordt op een gegeven moment ook relatief, als je een halve dag bezig bent een bout uit je blok te boren... :P
Mag ik vragen wat je verbruik is? Dat is nog het grootste voordeel van het lichte tomosje, ik rijd minimaal 1:40, gemiddeld 1:45
Geen idee, ik heb er nog maar 400 km mee gereden sinds december :') Verbruik valt me wel wat tegen, nu rijd ik voornamelijk korte stukjes dus dat helpt ook niet. Denk 1 op 20 ofzo. Vind alleen dat er een ietwat kleine tank in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ben in het bezit gekomen van mijn moeders puch zip(snor)it 1999 met 7500 km door hun nieuw aangekocht.

Echt Nog een nieuwe snorscooter, gelukkig was het tankje van de mengsmering bijna leeg, en heb er nu syntectische 2t olie in gedaan.
Rookt nu een heel stuk minder, zeker nu ik de gashendel bij topsnelheid 35 kmpu terug kan draaien naar de helft.

Wie heeft voor mij een PDF-bestand van het technische gedeelte?
Zodat ik het automatische 2t mengsysteem eens kan doorgronden.
En de rest van de dino techniek.

En ik zoek nog een 10 mm dellorto carburateur voor de snorscooter.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
MrSleeves schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:22:
[...]

En? Hoe bevalt de scooter tot nu toe?

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Mr_Tomatohead schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:22:
Van het weekend een scooter besteld welke deze week geleverd gaat worden. Ben inmiddels al druk aan het zoeken naar een goede verzekering maar ik kom er niet helemaal uit. Ik wil een verzekering waarbij ik een zogeten 'schadeverzekering voor opzittenden' (SVO) wil afsluiten. Alleen zijn er bijna geen verzekeraars die deze optie aanbieden, of ik zoek niet goed. Tot zover heb ik gevonden:

- verzekeruzelf.nl (veel slechte recensies over gevonden en niet telefonisch te bereiken)
- ASR (heel erg duur, woon in de randstad)
- Reaal (kan je online geen premie voor berekenen, ga ik een offerte opvragen als ik mijn kenteken weet)

Is er nog iemand die andere verzekeraars kennen die deze optie bieden bij het afsluiten van een scooterverzekering?
Unigarant heeft deze optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

jra2k schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:21:
[...]

En? Hoe bevalt de scooter tot nu toe?
Heel goed. Voor mij moeilijk vergelijkbaar met andere scooters; de meeste kan ik in ieder geval makkelijk bijhouden of ben sneller.

Het is verder lekker stil.

Verbruik lijkt een beetje tegen te vallen, maar heb nog geen complete cijfers. MIjn vriendin had laatst een rit die omgerekend 6 KWh / 100 km kostte, dus grofweg (bij €0,25/KWh) €1,50/100 km. In principe moet het onder de euro, maar het kan zijn dat mijn vriendin niet zuinig heeft gereden.

Als er ook een onderdeel sneller zou slijten dan bij een normale scooter, dan zijn het de remmen: er is niet zoiets als remmen op de motor. "Gas" los, is gewoon zoals een auto in z'n vrij uitloopt (is ook een voordeel, want de scooter uit laten lopen is gratis). En het is meer dan 100 kg (+berijder) die afgeremd moet worden.

En het scherm heeft de neiging om wat naar voren te komen door de rijwind en drempels. Ik moet er nog steeds een stuk afzagen.
Overigens vind ik het sowieso opvallend dat andere scooters harder over een drempel kunnen. En harder door de bocht, maar dat zal wel aan de berijder liggen. ;) (ik ben overigens al twee keer weggegleden over een putdeksel (één keer regen, één keer droog); wel overeind gebleven, maar echt prettig is anders)

edit: Oja, de accu's doen het nog prima. Eén keer ruim 50 km op een lading en toen was'ie nog niet leeg al begon de trekkracht wel af te nemen. Als er minder capaciteit is zakt de spanning verder terug, dus minder vermogen.

[ Voor 7% gewijzigd door MrSleeves op 01-07-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

MrSleeves schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:19:
ik ben overigens al twee keer weggegleden over een putdeksel (één keer regen, één keer droog); wel overeind gebleven, maar echt prettig is anders
Putdeksels en zebrapaden (als het regent) zijn idd verraderlijk :P Misschien dat je wat eerder wegglijdt dan op een andere scooter omdat je meer koppel hebt... Constant gas houden in bochten tot je weer rechtdoor gaat is misschien iets waar je misschien nog niet aan gedacht had :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Krentenbol schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:50:
[...]

Putdeksels en zebrapaden (als het regent) zijn idd verraderlijk :P Misschien dat je wat eerder wegglijdt dan op een andere scooter omdat je meer koppel hebt... Constant gas houden in bochten tot je weer rechtdoor gaat is misschien iets waar je misschien nog niet aan gedacht had :)
Nee, ook met gas los is het glijden (of bedoel je dat ik juist gas moet geven in de bocht?). Ik denk dat door het hogere gewicht (114 kg) ook niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Juist gast geven inderdaad ;) En niet dat je er per sé een dot gas bij moet geven, maar zorg dat je in ieder geval het gas constant houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
MrSleeves schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:56:
[...]

Nee, ook met gas los is het glijden (of bedoel je dat ik juist gas moet geven in de bocht?). Ik denk dat door het hogere gewicht (114 kg) ook niet helpt.
nog bedankt voor je korte update hierboven :)

kan misschien ook aan de bandjes liggen?
Mijn huidige scooter stond bij aflevering op Kenda banden, die dingen waren niet echt top.
Nu rij ik met Michelin City grip banden, dat is echt stúkken beter, bij zowel droog als nat wegdek

[ Voor 4% gewijzigd door jra2k op 02-07-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Absoluut! Bandjes zijn het belangrijkste onderdeel van alles met wielen. :)

Het is ook echt een vak om goede banden te maken (ingenieurs op dit gebied zijn schaars, want er komen een heleboel vakgebieden samen in een band), daarom zijn goede banden veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Zou ook kunnen. Achter zit er een nieuwe band op.
Zeker achter is echt knetterhard opgepompt (vanuit de dealer) omdat je dan een beter bereik hebt.

Ik moet me daar nog in verdiepen.

Er staan nog wat meer dingen op het programma:
1. scherm inkorten (zo laag mogelijk aangezien het scherm vastzit aan de spiegels en dit is allemaal niet sterk uitgevoerd (kan afbreken enzo).
2. klokje op het dashboard (klok is er al; op de achterkant een boutje gelijmd).
3. tweede claxon; dit is wat meer werk. Ik heb twee claxon-knoppen. Eén "officiële", de ander is eingelijk de boost knop, maar bij deze scooter is er niets meer te boosten (eigenlijk is scooter continu in boost-mode). Tweede claxon moet dan een zachte zijn als "inhaal"-signaal. Scooter maakt gewoon echt amper geluid, zeker onder de 30 hoor je echt praktisch niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

OK, eens even kijken wat jullie ervan vinden.
Ik zoek een betrouwbare, betaalbare scooter, zeg max 1500 euro, voor woon-werkverkeer 25-30km per dag. Hiervan is misschien 5km binnen de bebouwde kom, de rest is vol gas lange wegen af.
- Kleine wielen of grote wielen?
In theorie: grote wielen -> minder toeren voor de motor nodig -> zuiniger rijden op lange afstanden. Klopt dat?
Mijn Tomos Pack'R met 12 inch wielen verbruikt niet merkbaar meer of minder dan de Standard met 16 inch die ik ervoor had...
- 2T of 4T? Eigenlijk geen vraag, 4T is over het algemeen zuiniger. Of is er een goede reden (betrouwbaarheid) om toch nog een 2T te kopen?
- Is het echt de moeite waard qua betrouwbaarheid om bv een Yamaha Neos te kopen a 2300 ipv een Kymco/Sym?
- Nieuw of 2ehands? Met scooters ben ik toch altijd huiverig voor afgeragde modelletjes... Onterecht, als er maar weinig KM op staan?

En hoe kom je in godsnaam aan fabrieksverbruikcijfers? Ik zoek me een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Pathogen schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:24:
OK, eens even kijken wat jullie ervan vinden.
Ik zoek een betrouwbare, betaalbare scooter, zeg max 1500 euro, voor woon-werkverkeer 25-30km per dag. Hiervan is misschien 5km binnen de bebouwde kom, de rest is vol gas lange wegen af.
Vergelijkbaar met mijn situatie, ik zal wat vragen beantwoorden;
- Kleine wielen of grote wielen?
In theorie: grote wielen -> minder toeren voor de motor nodig -> zuiniger rijden op lange afstanden. Klopt dat? Mijn Tomos Pack'R met 12 inch wielen verbruikt niet merkbaar meer of minder dan de Standard met 16 inch die ik ervoor had...
Ik heb gekozen voor een scooter met grote wielen. Was destijds begonnen met een Kymco Agility met 12" maar snel overgestapt op de People S met 16", rijdt veel fijner imho
Verbruik ligt bij mij gemiddeld op 1:45 en eigenlijk kom ik daar niet onder
- 2T of 4T? Eigenlijk geen vraag, 4T is over het algemeen zuiniger. Of is er een goede reden (betrouwbaarheid) om toch nog een 2T te kopen?
Wij hebben thuis een 2T Vivacity en mijn 4T People S, persoonlijk vind ik de 4T mooier lopen en hij is behoorlijk zuiniger. Ik zou voor de afstanden die jij wil gaan rijden uitsluitend voor een 4T gaan.
- Is het echt de moeite waard qua betrouwbaarheid om bv een Yamaha Neos te kopen a 2300 ipv een Kymco/Sym?
Hoezo is een Yamaha betrouwbaarder dan een Kymco/Sym? Kymco bouwt zeer goede en betrouwbare scooters. De blokken van Piaggio zijn ook heel sterk. En ook Honda maakt ook hele goede scooters.
Honda en Piaggio zijn over het algemeen wel iets duurder dan een Kymco.
- Nieuw of 2ehands? Met scooters ben ik toch altijd huiverig voor afgeragde modelletjes... Onterecht, als er maar weinig KM op staan?
Zelf kies ik voor nieuw, ik rij de scooter helemaal op en koop dan pas een nieuwe. Tweedehands is een optie, maar persoonlijk zou ik het alleen doen als de onderhoudshistorie aantoonbaar in orde is, en dat is vaak niet het geval en moet je iemand op z'n mooie blauwe/bruine/groene ogen geloven...
En hoe kom je in godsnaam aan fabrieksverbruikcijfers? Ik zoek me een ongeluk.
Ik heb destijds ook een aantal dealers gebeld en bezocht om aan die info te komen, wordt inderdaad niet echt mee geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

MrSleeves schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:56:
[...]

Nee, ik bedoelde geen gas bij geven in de bocht :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Weet iemand een winkel in de buurt van Rotterdam waar je een behoorlijke 2e hands snorscooter kan kopen?
Ik woon een half uur fietsen van de stad en wil gewoon lekker jupperig met m'n vriendinnetje naar de markt kunnen :+
Komt lekker binnen te staan in principe en misschien gaat m'n vriendin er ook mee naar haar werk af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tweedehands uit een winkel? Zou ik persoonlijk nooit doen. De winkel weet zo mogelijk nog minder van de historie en heeft dus nog meer argumenten om gebreken niet te vermelden (ja dat kunnen we niet weten natuurlijk). Daarbij rekenen winkels natuurlijk nog een behoorlijke marge...

Ik mag zelf overigens vanmiddag een nieuwe Kymco Agility 4t ophalen :) Hopelijk de komende 5-10 jaar lekker betrouwbaar woon-werkverkeer.

EDIT: mocht je het toch willen, dan kan ik je wel een aantal zaken afraden in deze regio. Kan je er ook wel 1 aanraden, maar die is voor jou wel aan de verkeerde kant van Rotjeknor.

[ Voor 18% gewijzigd door Pathogen op 16-07-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 12:40
Ik heb al een tijdlang (3 jaar) een kymco agility RS, hij heeft 3x een onderhouds beurt gehad maar nooit de kleppen oid laten stellen(ik las dat dat af en toe ook moet en servicebeurt op 500, 1500 en ~2000)? Hij heeft nu ongeveer 4500km op de teller en af en toe ratelt de kickstart, maar echt luid en 10 tellen later is het weer weg. Als je de kickstart met je voet vasthoudt is het geluid weg. Nu heb ik zelf geen verstand van scooters maar zou dit een easy fix zijn? Verder ben ik er nog altijd zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Als de kleppen nooit gesteld zijn in die 3 beurten zou ik een betere brommerboer zoeken.

Dat daargelaten, klinkt alsof je kickstart probeert mee te lopen met je motor/vario. Kan me niet voorstellen dat het probleem verder naar binnen zit. Uitgelubberde kickstartveer oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 12:40
Laten we maar niet over de brommerboer beginnen, enige verkoper in de buurt, die helaas klantvriendelijkheid en/of professionaliteit niet bepaald hoog in het vaandel heeft staan.

Op basis van je reactie lijkt het mij verstandig de kleppen en keer te laten stellen? Tevens zal ik dan ook naar de kickstarter laten kijken. Ik heb een andere brommerboer in de buurt die wel reparaties doet voor een meer dan schappelijke prijs en tevens garantie bied en ook originele onderdelen. Ben zelf een leek in scooters dus heb niet de intentie er zelf mee te gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ik heb een Beeline Papillon, en ik heb/had daar een apart issue mee. De scooter had 2 weken ofzo binnen gestaan, en daarna haalde ik hem weer eens uit de schuur om een stukje te rijden. Ik startte hem dmv electrische starter, en hij startte wel, maar zo mag je het eigenlijk niet noemen.

Hij klonk heel raar, alsof hij onder een klein laagje water stond, en sloeg na 2 seconden weer af. Daarna kon ik doen wat ik wilde, maar ik kreeg het kreng niet aan de praat. Hij wilde wel starten, dus hij probeerde het wel, maar het motortje begon niet te lopen, hoe lang ik de startknop ook ingedrukt hield. Met de kickstarter maakte hij zelfs helemaal geen geluid, helemaal niks, 0, nada, zo dood als 't maar zijn kon.

Vervolgens ga je dan aan die gashendel lopen draaien, maar dat bracht me ook niks. Geirriteerd heb ik hem toen weer terug binnen gezet. Ik heb het die ochtend nog een paar keer geprobeerd, maar elke keer met hetzelfde resultaat, hij sloeg niet aan.

In de avond dacht ik van, och kom, laat ik het nog eens proberen, dus ik startte hem gewoon in de schuur en hij startte acuut, alsof er nooit iets mee aan de hand is geweest. Aangezien ik zelf totaal niet technisch ben zou ik niet weten waar ik het zou moeten zoeken. Wat ik wel weet is dat ie dus niet betrouwbaar is, want hij had maar 2 weken stil gestaan, terwijl hij al die tijd binnen stond, en het heeft in die tijd niet gevroren of niks, sterker nog, het was eerder warm dan koud.

Iemand suggesties? Ik kan hem wel weg brengen, maar ja, een scooter die werkt op dat moment is weinig aan te vinden denk ik dan, terwijl ik er wel voor mag betalen, dat lijkt me niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Just_A_User schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:45:
Ik heb een Beeline Papillon, en ik heb/had daar een apart issue mee. De scooter had 2 weken ofzo binnen gestaan, en daarna haalde ik hem weer eens uit de schuur om een stukje te rijden. Ik startte hem dmv electrische starter, en hij startte wel, maar zo mag je het eigenlijk niet noemen.

Hij klonk heel raar, alsof hij onder een klein laagje water stond, en sloeg na 2 seconden weer af. Daarna kon ik doen wat ik wilde, maar ik kreeg het kreng niet aan de praat. Hij wilde wel starten, dus hij probeerde het wel, maar het motortje begon niet te lopen, hoe lang ik de startknop ook ingedrukt hield. Met de kickstarter maakte hij zelfs helemaal geen geluid, helemaal niks, 0, nada, zo dood als 't maar zijn kon.

Vervolgens ga je dan aan die gashendel lopen draaien, maar dat bracht me ook niks. Geirriteerd heb ik hem toen weer terug binnen gezet. Ik heb het die ochtend nog een paar keer geprobeerd, maar elke keer met hetzelfde resultaat, hij sloeg niet aan.

In de avond dacht ik van, och kom, laat ik het nog eens proberen, dus ik startte hem gewoon in de schuur en hij startte acuut, alsof er nooit iets mee aan de hand is geweest. Aangezien ik zelf totaal niet technisch ben zou ik niet weten waar ik het zou moeten zoeken. Wat ik wel weet is dat ie dus niet betrouwbaar is, want hij had maar 2 weken stil gestaan, terwijl hij al die tijd binnen stond, en het heeft in die tijd niet gevroren of niks, sterker nog, het was eerder warm dan koud.

Iemand suggesties? Ik kan hem wel weg brengen, maar ja, een scooter die werkt op dat moment is weinig aan te vinden denk ik dan, terwijl ik er wel voor mag betalen, dat lijkt me niet handig.
Probeer 'm de volgende keer eens te starten zonder tankdop.
Scooter heeft een tijdje stil gestaan, dus misschien is de benzine in de toevoer verdampt, tijdens het starten komt er dan misschien door teveel vacuum niet snel genoeg benzine om te starten, met de dop los moet het dan beter gaan.

Hoop dat het werkt, niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
jra2k schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:29:
[...]

Probeer 'm de volgende keer eens te starten zonder tankdop.
Scooter heeft een tijdje stil gestaan, dus misschien is de benzine in de toevoer verdampt, tijdens het starten komt er dan misschien door teveel vacuum niet snel genoeg benzine om te starten, met de dop los moet het dan beter gaan.

Hoop dat het werkt, niet geschoten is altijd mis :)
De volgende keer als hij het niet doet neem ik aan? :) Anders is het wel een gedoe om hem elke keer zo te starten :P Maar, als hij het niet doet, dan heb ik hem dus al proberen te starten (anders weet ik niet dat hij het niet doet natuurlijk), en dan is 'het euvel' misschien aan geschied?

Hoe dan ook, bedankt voor je suggestie, mocht het zich nog een keer voor doen, dan probeer ik het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

timmert26 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:11:
Laten we maar niet over de brommerboer beginnen, enige verkoper in de buurt, die helaas klantvriendelijkheid en/of professionaliteit niet bepaald hoog in het vaandel heeft staan.

Op basis van je reactie lijkt het mij verstandig de kleppen en keer te laten stellen? Tevens zal ik dan ook naar de kickstarter laten kijken. Ik heb een andere brommerboer in de buurt die wel reparaties doet voor een meer dan schappelijke prijs en tevens garantie bied en ook originele onderdelen. Ben zelf een leek in scooters dus heb niet de intentie er zelf mee te gaan klooien.
Voor zover ik tot nu toe gelezen heb over 4t is kleppen stellen een redelijk standaard actie bij in ieder geval de 500km of 2e beurt. Als het nog NOOIT is gebeurd vind ik dat vreemd :)

Ik heb overigens ook wel eens al mopperend mijn Tomos bij een andere boer gebracht, die vervolgens doodleuk zei dat hij regelmatig ontevreden klanten van de 1e boer over de vloer krijgt...
Niet dat ik over boer 2 compleet tevreden ben hoor, maar boer 1 is erger en niet voor niets al zeker 2x over de kop gegaan. Slechte onderdelen, (DMP rotzooi, schandelijk dat zoiets in NL wordt gemaakt!), ontevreden werknemers (allemaal jonge gasten voor een minimumloontje), en dan €100 per manuur rekenen terwijl je de problemen gewoon niet oplost.
Boer 2 was ook niet misselijk in zijn prijs, maar wist me uiteindelijk wel een nieuw vliegwiel te besparen.

Boer 1 zit in Vlaardingen, Boer 2 in Rotterdam-Zuid.

Overigens heeft een voormalig werknemer van Boer 1 ook een zaakje gestart, misschien dat ik die eens probeer als ik iets nodig heb.

Ik heb mijn gloedjenieuwe Kymco Agility brommert overigens vanmiddag afgerekend in Den Hoorn, bij een wel betrouwbare zaak.

Ik vind (anti-)reclame met naam/toenaam op een forum niet zo netjes, maar voor diegenen die namen willen staat mijn PM box open.

[ Voor 19% gewijzigd door Pathogen op 16-07-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Donderdag bij een particulier een Tomos Standard uit 2005 gekocht. Ding ziet er voor die tien jaar nog prachtig uit, €300 :)

Slechte fietsenhokfoto:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1BHM28zl.jpg

Nu is hij al die tijd van zijn moeder geweest en die had vast geen haast: het ding gaat maar 20. Nu heb ik nul verstand van opvoeren en dergelijke. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik hoef natuurlijk geen 50 te halen, maar een beetje meer pit mag ook wel weer. Ik ga er regelmatig lange rechte stukken mee rijden en dan haal ik dit op de fiets nog wel :P
Pagina: 1 ... 16 ... 46 Laatste